KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste
Acties:

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Misschien dat zo'n router die je bij een zakelijk abbo krijgt nog een optie is.
De Speedtouch 787

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45
Hmm, die 787 krijg je toch ook gewoon als particulier? (alleen dan in Experiabox vorm :P )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Yippie
Ehumm:
Technische specificaties
Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS, Geïntegreerde firewall
Ondersteunt PPPoA, PPPoE, IPoA, CIP, ETHoA-DNS server en relay, DHCPServer en relay
Ondersteuning VPN passthroughADSL: G.hs, ANSI, ETSI, G.dmt, G.lite, Annex AADSL2: G.dmt2, G.lite2, Annex AADSL2+: G.dmt2+, Annex A
Multi-User RouterAdvanced Management via telnet, http, snmp, event logIP
Quality of Service (DIFFSERV)
Werkt op WiFi standaard (IEEE 802.11g)
Ondersteunt WEP (Wired Equivalent Privacy)
Ondersteunt 802.1x and WPA
Ondersteunt Access Control functionaliteiten
Daar mis je als particulier ongeveer 60% van, maar je hebt gelijk dat ze deze ook uitleverden. Nu krijg je echter al enige tijd als particulier de 789. Als zakelijke klant verder dus geen beperkingen.
Vraag me af of je deze los kan kopen bij een BusinessPoint of Primafoon. Staat niks over op de website van KPN. Andere prangende vraag is dan natuurlijk of ITV en/of IPB werkt. Geen KPN'er van de HD zeker die hier meeleest die dit kan beantwoorden ? :+

Tevens wat te doen, als mijn EB kapot gaat, ook als particulier staat nergens hoe je er 1 kan kopen.

Heeft iemand trouwens nog leuke ideeen wat te doen met de oude 1760 ?

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 25-02-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, wat betreft eventueel een business modem aanschaffen bij BusinessPoint: Je zou het op www.ipbforum.nl kunnen vragen maar ik ben m'n vertrouwen in die lui daar een beetje aan het verliezen.....

De webcare is nog het meest voor rede vatbaar. De admins absoluut niet....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Yippie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:40:
Ehumm:

[...]

Andere prangende vraag is dan natuurlijk of ITV en/of IPB werkt. Geen KPN'er van de HD zeker die hier meeleest die dit kan beantwoorden ? :+
ITV is wel aan de gang te krijgen (vergt wel een hoop kennis, maar het kan), bellen lukt je daarintegen niet omdat je de VOIP gegevens gewoon niet krijgt van kpn.

een Business 787 wordt niet geconfigureerd door het netwerk en krijgt dus geen bel gegevens, DSL + ITV is daar in tegen wel gewoon mogelijk als je weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:47:
Tsja, wat betreft eventueel een business modem aanschaffen bij BusinessPoint:
Zijn niet te koop, zijn gratis bij zakelijk abbo van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dlanor74 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:05:
[...]
ITV is wel aan de gang te krijgen (vergt wel een hoop kennis, maar het kan), bellen lukt je daarintegen niet omdat je de VOIP gegevens gewoon niet krijgt van kpn.

een Business 787 wordt niet geconfigureerd door het netwerk en krijgt dus geen bel gegevens, DSL + ITV is daar in tegen wel gewoon mogelijk als je weet wat je doet.
Hmm, ik gebruik geen IPB dus....Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval.
Weet je ook wat te doen als je EB of de zakelijke variant "kapot" gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat wordt denk ik een kwestie van KPN servicedesk bellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Was nog geen 22:00 dus ook maar gedaan.

Als ik een probleem heb, dan komt er een servicemonteur thuis langs.
Blijkt dat er een probleem is buiten mijn schuld om, dan wordt dit kosteloos opgelost, met eventueel omruil modem/router.

Blijkt het mijn schuld te zijn ( bijv. verkeerd aangesloten etc ) dan zijn de kosten voor mijn.

Hmm..best leuk zo een dienst met service/ondersteuning tot in je huis, maar wel lastig voor mensen die hunkeren naar meer vrijheid.

Nog een ander vraagje, iemand al ervaring met de WDS functie van de EB ?

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 26-02-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja.... het zou leuk zijn als KPN ook eens wat meer zou gaan inzetten op tevredenheid onder gevorderde klanten. Willen ze het niet om wille van support capaciteit op hun eigen servicedesk, gebruik dan 1 van je dochters.

XS4all heeft een rijke historie aan leuk abonnementen waar je een grote mate van vrijheid in apparatuur hebt. Laat XS4ALL dit ook met IPTV zo benaderen, dan hebben zij ook weer wat bestaansrecht voor klanten die wel wat meer geld over hebben voor tweakbaarheid en kan KPN heel gemakkelijk de grote massa blijven bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Op het KPN Gebruikers forum waar de bekende Webcare mensen ook meedoen loopt een enquête waar je kan stemmen of KPN Sci-Fi in het pakket moet doen (en stiekem hoop ik dat van dezelfde leverancier 13th Street ook meegaat). Meld je aan en stem: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=745

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
Yippie schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:17:
[...]

Hmm, ik gebruik geen IPB dus....Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval.
Weet je ook wat te doen als je EB of de zakelijke variant "kapot" gaat ?
In beide gevallen bel je naar KPN, bij IPB wordt er een nieuwe EB opgestuurd, bij zakelijk komt er dezelfde dag nog een monteur langs om het modem te vervangen.

Maar als je geen IPB gebruikt dan is er in principe geen belemmering om een ander modem te gebruiken, ITV werkt in prinicpe op elk modem waar je dergelijke instellingen kan doen. (lees als ITV gebruikt geen abbonee specifieke instellingen zoals VOIP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:27:
Tsja.... het zou leuk zijn als KPN ook eens wat meer zou gaan inzetten op tevredenheid onder gevorderde klanten. Willen ze het niet om wille van support capaciteit op hun eigen servicedesk, gebruik dan 1 van je dochters.

XS4all heeft een rijke historie aan leuk abonnementen waar je een grote mate van vrijheid in apparatuur hebt. Laat XS4ALL dit ook met IPTV zo benaderen, dan hebben zij ook weer wat bestaansrecht voor klanten die wel wat meer geld over hebben voor tweakbaarheid en kan KPN heel gemakkelijk de grote massa blijven bedienen.
Dat is in principe ook de filosofie van KPN, wil je vrijheid dan ga je maar naar XS4ALL.

P.S. vanaf 1 maart gaat er een hoop veranderen op het gebied van KPN glasvezel, er komen doe-het-zelf pakketten waarbij de KPN monteur alleen nog maar de FTU en modem komt ophangen en je de rest zelf mag doen.

Tevens gaan de devolo's aanzienelijk in prijs dalen (van 85 naar 55 euro) en kunnen er straks max 8 ITV's ipv de huidgie 4 ITV's aan het glas gehangen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dlanor74 op 27-02-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Dlanor74: Heb je hier meer concrete info over? Kan js straks bv. je eigen router direct op de NTU aansluiten, of betekent het dat je alsnog de ExperiaBox nodig hebt voor je internet toegang (net zoals nu) maar dat je zelf je kabeltjes mag trekken?

Ik ben juist van plan komende week m'n KPN Glasvezel bestelling weer te annuleren en voor "Tweak" te gaan. Zij, en XMS, snappen het tenminste wel. Maar mocht KPN ook met iets komen waarbij de EB niet meer verplicht wordt aangesloten (en waar je niet zelf met VLAN's hoeft te kunstelen om dat zelf te bewerkstelligen), dan kan ik misschien nog van mening veranderen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:34
Het aanbod van tweak zag er ook erg goed uit. Jammer dat ik deze maand nog onder kpn uit kan vanwege nieuwe av (maar dat is al per 1 maart, dus iets te snel) anders pas per 1 mei.. Maar tweak here i come. 47 euro voor 30/30 en tv. Dat is gewoon relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, het enige wat ik jammer vind is dat het niet modulair kan (bv. alleen internet) en dat er zo te zien geen analoog signaal doorgegeven wordt (waar straks ook dvb-c aan toegevoegd wordt door Glashart Media).

Verder heb ik wel het idee dat het televisie-aanbod heel erg KPN-achtig is (http://www.tweak.nl/?page=support/ftth/digitaltv). Maar goed, op zich is dat niet dramatisch slecht: Is hetzelfde als wat ik nu ook heb. Laten we alleen hopen dat je bij Tweak niet een Experiabox-achtig ding opgedrongen krijgt en dat alles gewoon al in de Genexis wordt gerouteerd en gescheiden geleverd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:06:
@Dlanor74: Heb je hier meer concrete info over? Kan js straks bv. je eigen router direct op de NTU aansluiten, of betekent het dat je alsnog de ExperiaBox nodig hebt voor je internet toegang (net zoals nu) maar dat je zelf je kabeltjes mag trekken?

Ik ben juist van plan komende week m'n KPN Glasvezel bestelling weer te annuleren en voor "Tweak" te gaan. Zij, en XMS, snappen het tenminste wel. Maar mocht KPN ook met iets komen waarbij de EB niet meer verplicht wordt aangesloten (en waar je niet zelf met VLAN's hoeft te kunstelen om dat zelf te bewerkstelligen), dan kan ik misschien nog van mening veranderen.... ;)
Dat van het modem weet ik nog niet, maar ik weet wel dat single-play en dual-play pakketten regulier gaan worden bij KPN, je kan dus straks bijv INet en ITV zonder bellen krijgen bij kpn (of enkel alleen internet).

Die VLAN's is meer een technische oplossing, zo kan KPN namelijk garanderen dat je ITV data verkeer niet van je normale Inet abbo snelheid afgaat, iets wat praktisch onmogelijk is zonder VLAN's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) OK, dat kpn VLAN's gebruikt vind ik ook perfect acceptabel, is zelfs the way to go (misschien drukte ik me niet goed uit). Maar waar ik naar op zoek ben is een provider die gewoon op de FTU/NTU of desnoods op de Experiabox (of soortgelijke) het publieke IP aanbiedt (dus zonder default private lan met NAT) zodat ik m'n eigen router kan blijven gebruiken.

Bij XMS (en ik hoop straks bij Tweak ook) is dit bv. heel normaal.

En pakketten met alleen maar 2 dingen erin bestaan al een tijdje: Sta al een half jaar in de wacht voor internet+itv zonder bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:55:
:) OK, dat kpn VLAN's gebruikt vind ik ook perfect acceptabel, is zelfs the way to go (misschien drukte ik me niet goed uit). Maar waar ik naar op zoek ben is een provider die gewoon op de FTU/NTU of desnoods op de Experiabox (of soortgelijke) het publieke IP aanbiedt (dus zonder default private lan met NAT) zodat ik m'n eigen router kan blijven gebruiken.

Bij XMS (en ik hoop straks bij Tweak ook) is dit bv. heel normaal.

En pakketten met alleen maar 2 dingen erin bestaan al een tijdje: Sta al een half jaar in de wacht voor internet+itv zonder bellen :)
Denk niet dat er providers zijn die rechtstreeks op de FTU afleveren volgens mij omdat je (op dit moment nog) geen IP's op de FTU kan afleveren (weet dat niet zeker echter).
De FTU's die dat wel kunnen zijn volgens mij halve modems en dan heb je eigenlijk het zelfde probleem weer als voor heen maar dan zit je vast aan het modem in de FTU.

En als je alleen Inet + ITV afneemt dan kan je echt wel je eigen modem gebruiken, kost alleen wat moeite, als ik glas had dan zou er allang een cisco achter hangen die alles regelde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt niet: XMS levert wel degelijk direct op de FTU af. Over liever gezegd: De NTU. Op de Genexis die je krijgt als je XMS neemt zitten coax, rj11 en een aantal keer UTP waar je alles gewoon direct op aansluit.

Op 1 UTP poort kun je gewoon een router als DHCP-client aansluiten.

En idd: Het kan wel als je alleen Inet + ITV afneemt (ik heb het op ADSL ook voor elkaar) maar je moet wel gaan sniffen naar je PPPoE wachtwoord e.d. en de VLAN's ontrafelen. Div. mensen in Almere doen dit al met succes, maar het zou leuk zijn als er ook een optie is waarbij je niet meteen alle support verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Dlanor74 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 08:56:
[...]

Denk niet dat er providers zijn die rechtstreeks op de FTU afleveren volgens mij omdat je (op dit moment nog) geen IP's op de FTU kan afleveren (weet dat niet zeker echter).
De FTU's die dat wel kunnen zijn volgens mij halve modems en dan heb je eigenlijk het zelfde probleem weer als voor heen maar dan zit je vast aan het modem in de FTU.
Ja dat kan wel, je kan een computer rechtstreeks aansluiten op de FTU. Dan moet je echter wel nog even handmatig met je pc een ppp verbinding opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:04:
Dat klopt niet: XMS levert wel degelijk direct op de FTU af. Over liever gezegd: De NTU. Op de Genexis die je krijgt als je XMS neemt zitten coax, rj11 en een aantal keer UTP waar je alles gewoon direct op aansluit.

Op 1 UTP poort kun je gewoon een router als DHCP-client aansluiten.

En idd: Het kan wel als je alleen Inet + ITV afneemt (ik heb het op ADSL ook voor elkaar) maar je moet wel gaan sniffen naar je PPPoE wachtwoord e.d. en de VLAN's ontrafelen. Div. mensen in Almere doen dit al met succes, maar het zou leuk zijn als er ook een optie is waarbij je niet meteen alle support verliest.
Die FTU heeft dus een geintergreerd modem feitelijk, of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Adlermann: Dat PPP geldt alleen maar als je je PC direct op de FTU/NTU van KPN wil aansluiten en het is zeker niet een manier die KPN goedkeurt. Bij XMS krijg je gewoon, netals bij een kabelmodem, via DHCP een IP adres uitgereikt en dat is daarmee dan ook meteen de enige manier waarop je XMS kan gebruiken. Bij XMS zul je dus altijd zelf voor een eigen router moeten zorgen als je op meerdere pc's wil internetten.

@Dlanor74: Mja... het is maar welke terminologie je gebruikt :).

Feitelijk gebruiken KPN en XMS bijna dezelfde FTU (die eigenlijk dus ook een NTU is). Alleen gebruikt KPN de mogelijkheden van dat ding niet, maar wil alles uitsplitsen dmv hun experia-doos, aangezien ze het dan op dezelfde manier kunnen managen als bij (A/V)DSL. De NTU is feitelijk wat jij zou bedoelen met "modem". De FTU alleen het ding waar de fiber in zit afgemonteerd.

Zie ook:
nieuws: Reggefiber introduceert universele fiber termination unit

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 28-02-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:33:
\@Dlanor74: Mja... het is maar welke terminologie je gebruikt :).

Feitelijk gebruiken KPN en XMS bijna dezelfde FTU (die eigenlijk dus ook een NTU is). Alleen gebruikt KPN de mogelijkheden van dat ding niet, maar wil alles uitsplitsen dmv hun experia-doos, aangezien ze het dan op dezelfde manier kunnen managen als bij (A/V)DSL. De NTU is feitelijk wat jij zou bedoelen met "modem". De FTU alleen het ding waar de fiber in zit afgemonteerd.

Zie ook:
nieuws: Reggefiber introduceert universele fiber termination unit
Ik weet wat een FTU/NTU is (heb ze in de auto liggen :D)

Maar de FTU die KPN gebruikt is bijna alleen maar een omzetting van glas naar koper, de FTU die jij bedoeld is aanzienelijk geavanceerder dan die van KPN (zit alleen maar 4 x ethernet op) en het modem doet de rest, de FTU die jij bedoeld zit het modem gedeelte in de FTU en ik snap wel waarom KPN dat doet, ze doen dat om 99% van hun klanten geen behoefte heeft aan rommelen met eigen modems e.d.

Ik snap alleen niet waarom KPN niet een 'gevorderd' abbo via XS4ALL op glas aanbied aan klanten zoals jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
IDD, dat begrijp ik ook niet. Ik heb er zelfs wel een luttel extra bedrag per maand voor over als ze me wel een apart sip wachtwoord en zelf aanpasbare modem erbij zouden geven...

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar het concrete beleid wat bij "Tweak" gaat gelden.

Zij bieden vanaf vandaag ook glasvezel aan in Almere (en van lieverlee op steeds meer Glashart netwerken). Het is een bijna-kopie van de KPN producten, maar naar verluid wel met de mogelijkheid om zelf de beschikking te krijgen over het VOIP account (wat in het verleden bij Tweak altijd al kon). Ik ben dus heel benieuwd in hoeverre zij ook je verplichten om een Experiabox te gebruiken. Ze leveren er wel een "Thomson Router" bij, maar ben dus benieuwd hoe dicht deze getimmerd wordt.....

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 01-03-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:30:
Het aanbod van tweak zag er ook erg goed uit. Jammer dat ik deze maand nog onder kpn uit kan vanwege nieuwe av (maar dat is al per 1 maart, dus iets te snel) anders pas per 1 mei.. Maar tweak here i come. 47 euro voor 30/30 en tv. Dat is gewoon relaxed.
vanaf 1 april gaat de helpdesk naar 0,1 euro per minuut ipv lokaaltarief, dus 1 april kan ook.
bij mij gaat alles vanaf die datum weer naar ADSL2, digitenne en een VOIP provider.
Ook wijzigt het tarief van de klantenservice van KPN Glasvezel in €0,10 per minuut. Dit tarief gaat in vanaf 1 april 2010.
mijn ervaringen:

• 2 weken zonder telefoon omdat alles behalve de internetverbinding nog op 'pending' stond, maar wel lekker doorzetten, moest van de planner volgens de monteur. m.a.w. de regel van de OPTA dat alles binnen 1 dag geregeld moet zijn is moedwillig niet uitgevoerd
• 5 dagen geen ITV, gelukkig niet zo erg: ik had nog digitenne
• zelf nog eens moeten bellen om mijn VOIP te activeren, terwijl er een monteur langs was gekomen om alles goed te maken (wat ik raar vond, omdat alleen het VOIP gedeelte het niet deed, Moet toch van afstand gewoon kunnen?) deze monteur vroeg aan mijn vrouw of het normaal is dat de lampjes van het modem knipperen 8)7 'nou over een half uur doet alles het!, daag!". nee dus, dus modem gereset 's avonds, maar helaas. na een paar dagen toch nog eens, na overleg met HD, het modem (hard) gereset, toen deed alles het wel...
• mijn zelf gekochte digitenne kaarten kon ik niet mee nemen, ik kon wel extra receivers huren! tja ik heb _zelf_ er al 3! ik wil alleen een kaart kopen/meenemen, maar dat kan niet. bij digitenne wel dus technisch kan het wel.
• geen extra ITV tunner, want het VDSL netwerk kan dat hier niet aan...
• modem kan ik niks in veranderen :( ik wil bv opendns gebruiken. kpn helpdesker zegt:'waarom zou u dat willen?" .... |:(
• modem menu is langzamer dan de langzaamste internetsite :? (ook al heb je al dagen geen p2p of zo aan)
• modem crasht bij meer dan 180-200 verbindingen ...
• modem crasht als je een apparaat, welke niet meer verbonden is, verwijderd uit de lijst van bekende apparaten
• itv zapt verschrikkelijk traaaaaag! om maar te zwijgen van de menu's ... hebben jullie deze niet getest????
• af en toe als je zapt denk je dat je de knop niet geraakt heb, dus nog eens indrukken (na 5 seconden!!) staat er ineens 11 of 22 in beeld.
• opnemen is een een hel! niet ff in 10 - 20 seconden iets instellen, want die tijd ben je kwijt voordat je nog maar in het opname menu bent.
• geen keuze bij opnemen om te herhalen voor weekend/elke dag/elke week enz... dus elke keer opnieuw instellen!
• elke normale DVB implementatie (C/S/T) heeft een zenderlijst dmv de (middelste) 'OK' knop. maar nee bij ITV niet. 100+ zenders en alle nummers onthouden? (NEE ik wil geen voorkeurlijsten maken)
• beeld valt uit met een connectie probleem tussen ITV en modem
• na een harde reset van de ITV moet je 7 minuten wachten voor je weer beeld hebt!
• kpn is een trage organisatie met op zich welwillende helpdeskmedewerkers
• geen toegang tot VOIP instellingen, dus eigen modem gebruiken kan niet
• vast nog wel wat vergeten!

het enige wat werkt: de VDSL internetverbinding doet precies de bandbreedte als ie zou moeten doen.
gelukkig ( :X ) had ik al een slecht gevoel bij oplevering, waardoor ik de monteur verboden heb om mijn digitenne op te heffen, dus mijn 3 kaarten werken nu nog.

op dit moment werkt teletext niet, knop reageert niet...
o, nu doet niks van ITV het meer...
modem reset.... 2 minuten wachten.... geen tv....
ITV harde reset, leuk weer 7 minuten wachten voor dat de verbinding hersteld is.

denkt na voor je aan dit avontuur begint!
als je het al hebt: je kunt er voor 1 april nu nog af!

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Zijn dit je ervaringen met VDSL of glasvezel?
Ik heb het idee dat je een soort wet van Murphy over je heen hebt gekregen. Behalve de trage werking van de tuner (waar je op den duur aan went...) heb ik deze ervaringen niet zo. Wel spontane resets, glitches, geen teletekst en stilstaand beeld. Maar dat lijkt sinds een maand opgelost, behalve de midnisght glitch. En ik ben nog steeds 20 uur aan opnames spontaan kwijtgeraakt na aansluiten van de HDMI poort.
En het beeld van NL1 en Eurosport is door de nieuwe decoders opvallend goed, deze week is er trouwens meer nieuws over de uitbrol van deze decoders over meer zenders.
Probeer bij je tuner eens de software te verwijderen (koude herstart en tegelijk MENU ingedrukt houden), dat wil ook nog wel eens helpen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, wat vertel je me nou, @giant2000? De webcare op ipbforum.nl liet het over komen alsof inmiddels alle zenders al de nieuwe encoders zouden hebben :S :?.

Het verklaart wel waarom ik nog steeds Ned. 1 mooier beeld vind geven dan andere zenders.

In ieder geval: Ondanks dat ik straks KPN-af ben zal ik er nog steeds mee te maken blijven hebben, aangezien het TV pakket van Tweak van KPN afkomstig is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:04
En ineens was er Veronica, Net5 en SBS uitzending gemist.... :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:38:
Hmm, wat vertel je me nou, @giant2000? De webcare op ipbforum.nl liet het over komen alsof inmiddels alle zenders al de nieuwe encoders zouden hebben :S :?.

Het verklaart wel waarom ik nog steeds Ned. 1 mooier beeld vind geven dan andere zenders.
Dat had ik ook gelezen vorige maand. Normaal is hij altijd goed op de hoogte maar deze keer dus niet.
Had er dadelijk al wel mijn vraagtekens bij. Het is ook wel duidelijk te zien.

De tekst op het KPN forum:

Deze week wordt besloten of er op nog een aantal kanalen ook deze encoders gaan worden ingezet.

Ik denk dat het blijft bij vervanging van enkele encoders bijv 2 tm 9, ik neem aan dat er wel een prijskaartje hangt aan deze encoders En de enocoders 1 tm 9 zijn vorig jaar al eens vervangen.
In ieder geval: Ondanks dat ik straks KPN-af ben zal ik er nog steeds mee te maken blijven hebben, aangezien het TV pakket van Tweak van KPN afkomstig is :).
Dat had ik al gelezen ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
caspervc schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:49:
En ineens was er Veronica, Net5 en SBS uitzending gemist.... :)
Maar pas op, volgens een kijker op het KPN forum zit nog steeds reclame op en ook zijn programma's soms niet volledig.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:49:
[...]
Dat had ik ook gelezen vorige maand. Normaal is hij altijd goed op de hoogte maar deze keer dus niet.
Had er dadelijk al wel mijn vraagtekens bij. Het is ook wel duidelijk te zien.
Ik meende dat de nieuwe decoder op meer kanalen zou werken, maar blijkbaar heb ik òf een tv die heel goed beeld geeft òf ik had een bruine buis te veel op ;)
Je kan idd nog steeds duidelijk het verschil zien. waar ik helemaal van schrok is toen ik voor de gein de CI van mijn tv vulde met een digitenne kaart. wat een prutsbeeld t.o.v. ITV zeg.... NL 1/3 gaat nog wel, maar de rest van de kanalen zijn bedroevend op mijn Samsung UE40B6000.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:04
giant2000 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Maar pas op, volgens een kijker op het KPN forum zit nog steeds reclame op en ook zijn programma's soms niet volledig.
Reclame zit er zeker nog in ja, onvolledige progs ben ik nog niet tegengekomen...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Vanaf 1 april 2010 kunt u via Programma Gemist programma's van Nederland 1, 2 en 3 van gisteren en vandaag in plaats van maximaal 10 dagen geleden terugkijken. Wilt u programma's van langer geleden blijven terugkijken? Dat kan bij het Pluspakket, waarbij de terugkijktermijn 10 dagen blijft.
En aan de andere kant beginnen ze het dicht te knijpen en mag je een duurder abonnement nemen....
De tuner is bij mij nu overigens trager dan ooit. Gister eens even de stopwatch erbij gehouden: vanaf de druk op de knop menu, door het menu heen worstelen, opname selecteren en tot aan het moment dat de opname begon te spelen: 40 seconden.
Pijltje rechts drukken voor minigids: 15 seconden voordat er een minigids in beeld komt....

[ Voor 29% gewijzigd door Ivootje op 04-03-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dus tijd voor een koude herstart met verwijderen van software...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
giant2000 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:59:
Dus tijd voor een koude herstart met verwijderen van software...
Dat heb ik al een aantal keer gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Raar... is je verbinding wel in orde vraag ik me af. Bij mij is hij wel traag maar wel redelijk bedienbaar.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Vandaag brief van KPN ontvangen, betreft verbeteren beeldkwaliteit.

In de nachten van 9,10 en 11 Maart wordt er een nieuwe versie van de software op de STB geinstalleerd.
Tijdens deze installatie, die zo'n 20 min. zal duren, kunt u geen TV zenders ontvangen.

Als je na de installatie een TV zender kiest, en de melding krijgt "zender tijdelijk niet beschikbaar", dan even schakelen naar andere zender. Als je dan teruggaat werkt de zender wel. Alternatief, koude start van de STB.
Als de STB na 11 Maart wordt koud gestart, zou je die meldingen niet mogen krijgen.

Komt erop neer dat ze het dus in 3 stappen gaan doen.
Ben benieuwd welke zenders dan beter zouden moeten worden, als het huidigeNED1 kwaliteit wordt ben ik zeer tevreden. Jammer dat ze die info dan weer niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dezelfde brief ook gehad :). En inderdaad: Als het de kwaliteit van het huidige NED1 gaat krijgen, dan ga ik tevreden zijn! Het is nog steeds relevant, ookal ga ik KPN opzeggen, omdat Tweak Glasvezel ook het IPTV pakket van KPN aanbiedt.

Had gistermiddag overigens wat vaags: De ontvanger heeft gedurende ruim 2 uur sterretjes staan knipperen (Ophalen EPG), totdat ik maar eens de ontvanger heb ge-reboot en software verwijderd. Ook dat ging met de mogelijke foutmeldingen dat het niet werkte, tot alles op een gegeven moment zichzelf oploste..... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Eymey:
Ok, en nog wel dezelfde FW op je STB ? Misschien dat ze de release bij jou iets te vroeg hebben ingesteld..
Had je dat trouwens na een koude start, of gewoon spontaan uit standbye ?

Voor diegene die het kunnen of willen volgen, op de relevante forum's weinig nieuws over de aankomende wijziging te vinden dan dit:
Re: Wat gebeurt op 9, 10 en 11 maart?
door marcel234 » za 06 maart 2010 23:12

Dit betreft een update voor meer stabiliteit, snelheid van de stb, en nog wat kleine dingen. Niet echt hel boeiend maar wel noodzakelijk. Zeker dat gedeelte waardoor de stb sneller gaat reageren.

Groet Marcel.Moderator
marcel234
Moderator

[ Voor 55% gewijzigd door Yippie op 07-03-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een leuk nieuwtje voor alle ITV gebruikers. KPN is momenteel DLM (dynamic line management) aan het testen en uitrollen. Eigenlijk is testen al niet meer het goede woord, de pilot is grotendeels voorbij en de uitrol wordt nu langzaam gestart. Dit komt dan naast impulse noise protection en rate-adaptive op de lijn. Da's een leuke stabiliteitsverbetering van het ADSL netwerk die ook de ITV problemen die sommige mensen ervaren gaat oplossen en voorkomen. Het zal sowieso voor stabielere ADSL lijnen zorgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Yippie: Ik weet niet helemaal of het na een koude start was of gewoon spontaan vanuit standby. De ontvanger is 's nachts wel helemaal uit, maar gaat om 7:30 's ochtends automatisch weer aan de stroom.

M'n vriendin ontdekte in ieder geval 's middags toevallig dat ie stond te knipperen (we hadden beiden geen TV of radio aan staan). Ik zal de firmware eens moeten checken.

@Fallen Angel: Hmm... klinkt interessant, die veranderingen op ADSL gebied. Ik ben benieuwd of in de modems hiervoor ook nog iets wordt aangepast. IK heb zelf 0,0 last (meer) van Glitches op de lijn en had altijd al best een goede internet snelheid naast ITV (op een 16 mbps ingetrainde lijn ruim 10 mbps voor internet, zelfs als ITV gebruikt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gebeurt er dus de komende nachten bron KPN forum

Vanaf aankomende nacht (maandag op dinsdag) komt voor een deel van de klanten het handmatig opnemen beschikbaar.

In het opname menu is dan een extra menu optie beschikbaar 'tijdopname'. Hier kun je buiten de EPG om opnames inplannen.

In het komende iTV magazine wordt deze optie nader toegelicht.

Deze update wordt in 3 delen uitgerold over de tuners in de aankomende nachten. Uiterlijk donderdag ochtend beschikken alle klanten over deze optie.

en nog meer

In de nacht van dinsdag op woensdag wordt op 20 kanalen de nieuwe encoders ingezet zoals deze nu ook al zijn ingezet op Nederland 1 en Eurosport.

Het kan hierbij voorkomen dat de 1e keer als je naar dit kanaal zapt je een "Zender tijdelijk niet beschikbaar" melding krijgt. Als je even tijdelijk naar een andere zender zapt en weer terug zal deze melding verdwijnen.

Betreffende zenders waar onderhoud op wordt gepleegd:

* Nederland 1,2 en 3
* RTL4, RTL5, RTL7, RTL8
* Net5, SBS6, Veronica / Disney XD
* Sport1, Sport 1.2
* Eredivisie Live 1 en 2
* MTV
* TMF
* Eurosport
* Discovery
* Animal Planet
* National Geographic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 20:08
Ben nu de update aan het installeren, dacht ff tv te gaan kijken onder
het eten. Dat is nu een blauw scherm met groene balletjes :+
Duurt wel lang, hij is al 10 minuten bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 09:06

BrammT

The one and only!

Soms zie ik bovenin de hoek staan: Ook beschikbaar in HD, maar hoe zou ik de film/serie dan in HD moeten kijken? :>

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
BrammT schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:39:
Soms zie ik bovenin de hoek staan: Ook beschikbaar in HD, maar hoe zou ik de film/serie dan in HD moeten kijken? :>
Neem KPN glasvezel
Neem HD pakket van 10 piek per maand erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Marc3l schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:49:
Huh ? Pakt die hem al dan als je nu een koude start doet ?
Kan je anders even de sw versie opgeven als die klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Marc3l schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:49:
Vreemd... dat lijkt op het gedrag van mijn box afgelopen zaterdag :S

Ik draai nu:

rbl versie 1.7
firmware versie 2.26

Ik weet niet precies wat de laatste versie hoort te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Die heb ik ook, ook nadat ik de software heb verwijderd, is dat ook degene die alsnog wordt opgehaald.
Heb voor de zekerheid alle relevante info genoteerd:

Bij koude start Menu ingedrukt houden>Systeem

RBL versie: 1.7
Firmware: 2.26

In Menu>Instellingen>Pincode invoeren om in Instellingen menu te komen>groene knop:

SW: he30.mpp1.rel1-129
HW: Motorola_1960-9DBA
UI: he30.mpp1.rel1-75_kpn
BV: Motorola 1960-9DBA
VV: 3.7.6.5.nsn_2.26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Adlermann schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:03:
[...]

Neem KPN glasvezel
Neem HD pakket van 10 piek per maand erbij.
HD is afhankelijk van de beschikbaarheid. KPN heeft alleen op glasvezel HD, niet op ADSL. Eventjes gedult nog. Trouwens, deze week zal je zien dat het beeld een stuk beter gaat worden. Geen HD maar wel een stuk scherper.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Overigens is KPN met de leverancier bezig om de "verdwenen opnames" terug te krijgen. Veel mensen, zoals ook ik, zijn opnames kwijt geraakt. Ze staan nog wel op de schijf maar zijn niet meer zichtbaar.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
giant2000 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:26:
[...]

HD is afhankelijk van de beschikbaarheid. KPN heeft alleen op glasvezel HD, niet op ADSL. Eventjes gedult nog. Trouwens, deze week zal je zien dat het beeld een stuk beter gaat worden. Geen HD maar wel een stuk scherper.
Dat staat er toch? Neem kpn glasvezel, neem dan hd?!

En het eerste heb ik al :P

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 09-03-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 20:08
Yippie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:07:
[...]

Huh ? Pakt die hem al dan als je nu een koude start doet ?
Kan je anders even de sw versie opgeven als die klaar is
Sorry, heb niet meer gekeken op tweakers sinds gister avond na mijn berichtje en zit nu op mijn werk.
Ik kreeg steeds 'zender niet beschikbaar' in beeld dus dacht al dat het tijd was voor een update.
Zal vanavond is even kijken naar mijn versie nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc3l schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:05:
[...]

Sorry, heb niet meer gekeken op tweakers sinds gister avond na mijn berichtje en zit nu op mijn werk.
Ik kreeg steeds 'zender niet beschikbaar' in beeld dus dacht al dat het tijd was voor een update.
Zal vanavond is even kijken naar mijn versie nummer
Zie hieronder op welke dag

Tijdopname
In het opname menu is vanaf deze software release een extra item beschikbaar: “tijdopname”
Hier kan de klant buiten de EPG om een opname plannen. In het komende iTV magazine wordt deze optie uitgelegd.

09-03-2010 zitten alle klanten die eredivisielive hebben, deze krijgen eerst de update.
09-03-2010 en op 10-03-2010 gaan een deel van de koper klanten en alle glasklanten de nieuwe update krijgen.
11-03-2010 krijgen de rest van de consumenten de update binnen.

Betere beeldkwaliteit
Er wordt tussen 09-03-2010en 11-03-2010 op 20 kanalen tegelijk de nieuwe encoder ingezet.
U kan bij de eerste keer zappen een ZTNB melding krijgen.
Dit probleem is op te lossen door even op en neer te zappen of de box opnieuw op te starten.

Het gaat om:
Ned1,2,3,
RTL4,5,
SBS6,
RTL7,
NET5,
Veronica/DisneyXD,
RTL8,
Sport1,
Sport1.2,
Eredivisielive1,
Eredivisielive2,
MTV,
TMF,
Eurosport,
Discovery,A
nimalPlanet,
NationalGeo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Iemand hier die een tweede decoder werkend heeft? Ik had het getest met een decoder van een collega die hij net nieuw binnen had (dus nog niet geregistreerd?) maar kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
Bananenspin schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:36:
Iemand hier die een tweede decoder werkend heeft? Ik had het getest met een decoder van een collega die hij net nieuw binnen had (dus nog niet geregistreerd?) maar kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat...
Als je een nieuwere EB(TG787/789) hebt heb je een switch nodig om beide STB's op poort 3 aan te kunnen sluiten. Technisch kan het redelijk werken, maar je kan max 2 kanalen binnenhalen op koper.
Welke fouten kreeg je?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik kreeg alleen de fout dat er geen signaal was, op een gegeven moment na wat stoeien lukte het wel maar gaf decoder #1 geen beeld meer. Ik zal eens kijken of het om een nieuwere EB gaat..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bananenspin schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:17:
Ik kreeg alleen de fout dat er geen signaal was, op een gegeven moment na wat stoeien lukte het wel maar gaf decoder #1 geen beeld meer. Ik zal eens kijken of het om een nieuwere EB gaat..
Geen signaal wordt niet door de STB gegeven, dat is je TV, selecteer dan goede ingang.
Krijg je foutcodes?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier nog geen update binnen gekregen. KPN Glasvezel.

VV: 3.7.6.5.nsn_2.20

EDIT:

inmiddels de tuner herstart en heb nu:

[ Voor 33% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-03-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:59:
Hier nog geen update binnen gekregen. KPN Glasvezel.

VV: 3.7.6.5.nsn_2.20

EDIT:

inmiddels de tuner herstart en heb nu:

Dat heb ik ook, maar ik zie geen wijzigingen.
Moet je niet naar de SW-versie kijken? Daar staat bij mij (ook na software verwijderen) he30.mpp1.rel1-129

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Indycars zijn niet langer meer op RTL7 te zien en ook voor de MotoGP klasses wordt gefreest dat er slechts een ernstig uitgeklede versie wordt uitgezonden. Geen nood! Het nieuwe Nederlandse auto- en motorkanaal CAR channel heeft alle rechten gekregen voor zowel Indycars, Indylights als de complete MotoGP klasses. Er is helaas 1 probleem... CAR channel zit niet op iTV.

Wie hebben CAR channel wel? Ziggo, UPC, Kabel Noord, Delta, CaiW, CAI Harderwijk en KPN/Reggefiber. Die laatste naam is opmerkelijk, want dat is de glasvezelaanbieder waar KPN mede eigenaar van is. Lijkt een kwestie van een knop omzetten om CAR channel door te geven op iTV toch?

Helaas krijgen we geen reactie. Dan maar via een stemming: http://kpn.gebruikers.eu/...id=779&pid=3572#post_3572

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe versie binnen 1-130 (gewone reboot)
SW en UI versie is veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Giant2000: Ik vermoed dat de KPN/Reggefiber die jij noemt wat anders is :). Ik zal het proberen uit te leggen zoals ik het begrijp:

Het ITV platform bestond al een hele poos voordat de eerste FttH verbindingen en de Reggefiber organisatie in beeld kwamen. KPN regelt de streams dus zelf.

Het klopt inderdaad dat Reggefiber ook een TV dienst heeft, onder de naam "Glashart Media" (vroeger Lijbrandt en Hertzinger). Hier betrekt o.a. XMS en Concepts ICT hun IPTV, maar ook Analoge (!) signaal van. Helaas staan deze dus los van elkaar.

Helaas.... omdat de IPTV dienst van Glashart Media namelijk veel flexibeler (geen encryptie van de streams) is en hogere bitrate heeft. Overigens wordt aan het analoge (fiber-based) RF signaal binnenkort ook DVB-C toegevoegd.

Dus tsja, helaas is het (denk ik) niet zo simpel voor KPN om dit toe te voegen. En aangezien ze ook nog een IPTV via v- en adsl onderhouden zullen ze vast de IPTV dienst op de glasvezel niet anders maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yippie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:05:
Die heb ik ook, ook nadat ik de software heb verwijderd, is dat ook degene die alsnog wordt opgehaald.
Heb voor de zekerheid alle relevante info genoteerd:

Bij koude start Menu ingedrukt houden>Systeem

RBL versie: 1.7
Firmware: 2.26

In Menu>Instellingen>Pincode invoeren om in Instellingen menu te komen>groene knop:

SW: he30.mpp1.rel1-129
HW: Motorola_1960-9DBA
UI: he30.mpp1.rel1-75_kpn
BV: Motorola 1960-9DBA
Ff ge-checked. Hier dus ook precies hetzelfde :)

Dit lijkt dus ook (nog) niet de versie met verruimde opname mogelijkheden te zijn en ook in snelheid merk ik nog niet echt verbetering

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 09-03-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:15:
[...]

Ff ge-checked. Hier dus ook precies hetzelfde :)

Dit lijkt dus ook (nog) niet de versie met verruimde opname mogelijkheden te zijn en ook in snelheid merk ik nog niet echt verbetering
Dat wordt nog zeker een nachtje slapen eymey of twee. Snelheid verbetering daar merk ik nog weinig van, na iedere nieuwe installatie van de firm en software is de ontvanger altijd wel een klein beetje sneller. Het is geen duidelijk verschil. KPN heeft deze keer schijnbaar niet gekozen voor dat na de eerste installatie nacht direct bij een reboot door iedereen de update ook is op te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ack, we wachten het weer rustig af :).

Op ipbforum.nl gaf webcare trouwens aan dat OOK de kpn wholesale klanten de updates binnen gaan krijgen, dus voor de mensen die nu bv. "Tweak" via glasvezel gaan nemen zou dit ook goed nieuws moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
SW en UI versie zijn aangepast na koude start zojuist:

SW oud: he30.mpp1.rel1-129
SW nieuw: he30.mpp1.rel1-130

UI oud: he30.mpp1.rel1-75_kpn
UI nieuw: KPN_EFX-UI_75.7

Opname's zijn nog gewoon beschikbaar, nieuwe optie Tijdopname is beschikbaar.

Beeldkwaliteit overige zenders die nu met de nieuwe decoder's worden weergegeven moet ik nog meer kijken om een oordeel over te vellen. Tijdens reclame's bijv. schommelt de kwaliteit behoorlijk op bijv. RTL4.
Is niet zo belangrijk, en ligt natuurlijk hoe het is opgenomen etc. Gaat om de uitzendingen vna programma's.

Zapsnelheid en reactie op menu knop is wel wat sneller heb ik het gevoel, maar nog niet wat het zijn moet imo. Af en toe lijkt die helemaal niet te reageren na gebruik van Menu of TV gids.

TV gids reageert wisselend nog even langzaam, en soms klein beetje sneller.
Ga je er dan uit, en weer terug, dan reageert die wel snel.
Zap je naar een andere zender, dan is het weer langzaam 1ste keer, 2de keer snel.

Teletext is sneller in reactie/openen, zoeken van pagina's wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
1.30 ook hier binnen.
Bedieningsnelheid: nog niet iets echt iets van ontdekt.
Vrij opnemen mogelijk nu, helaas geen serie opnemen. Het is in elk geval beter zo.
Ik heb de HD optie op JA gezet maar er gebeurt niks. Hij zet hem gewoon weer terug naar NEE. Waarom is deze knop toegevoegt?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vanmorgen zat ik even te kijken bij de opnamens en zag dat de optie er was om vrij op te nemen. Verder lijkt de tuner wat sneller te reageren, maar nog altijd niet optimaal. Valt dus nog wel wat te verbeteren, maar het werkt verder allemaal goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De juigestemming na de laatste software upfare is weer helemaal verdwenen na het lezen van volgend bericht. Ziggo kan weer een hoop nieuwe klanten rekenen!
KPN gaat vanaf 1 april 2010 het gebruik van een tweede ontvanger blokkeren bij "koper gebruikers"

Volgens de medewerker van KPN is dit altijd "gedoogd" maar om de hoge kwaliteitsnorm te kunnen blijven garanderen, wordt vanaf 1 april 2010 (dit is geen flauwe 1 april grap) het gedoogbeleid hierop aangepast, en is het dus niet langer toegestaan 2 of meer ontvangers te gebruiken.

Vanaf 1 april zal er ook gekeken worden naar het serienummer van de ontvanger.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
giant2000 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:08:
De juigestemming na de laatste software upfare is weer helemaal verdwenen na het lezen van volgend bericht. Ziggo kan weer een hoop nieuwe klanten rekenen!

[...]
Ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt....
In principe zouden bij klanten die overgaan op VDSL(hoe gaat dat gebeuren eigenlijk?) er juist voor moeten zorgen dat er meer bandbreedte komt en dus meer ontvangers mogelijk zijn....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Van het officiele forum.kpn.tv.
Gebruikers met 2 tuners worden op dit moment gebeld door KPN om ze dit mede te delen. Tevens vragen ze om het serienummer van de ontvanger.

[ Voor 108% gewijzigd door giant2000 op 10-03-2010 15:03 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
Loekie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:26:
[...]

In principe zouden bij klanten die overgaan op VDSL(hoe gaat dat gebeuren eigenlijk?)
Zelfde als ADSL maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Maarehm..... niet alle modems die bij klanten staan zijn per definitie geschikt voor vDSL toch?

Ik kan me voorstellen dat klanten met een 789vn automatisch ge-update kunnen worden (mits er aan de bekabeling naar het IS/RA punt niets veranderd hoeft te worden). Maar als je een TG787, 780wl of zelfs nog een Siemens box hebt, dan wordt het een ander verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:27:
Maarehm..... niet alle modems die bij klanten staan zijn per definitie geschikt voor vDSL toch?

Ik kan me voorstellen dat klanten met een 789vn automatisch ge-update kunnen worden (mits er aan de bekabeling naar het IS/RA punt niets veranderd hoeft te worden). Maar als je een TG787, 780wl of zelfs nog een Siemens box hebt, dan wordt het een ander verhaal....
787 kan wel VDSL aan, maar als een klant van ADSL naar VDSL gaat dan zal er altijd een nieuw modem opgestuurd worden, ook al heeft de klant al een VDSL modem (althans zoals het er nu uit ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dlanor74 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:00:
Zelfde als ADSL maar dan sneller.
Ik weet wat VDSL is, het gaat me meer om de manier van upgraden. 1 April is over een goede 2 weken, dat wordt logistiek nog een stevig verhaal als ze iedereen een modem toesturen.
Dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijn, ze kunnen per DSLAM zou uitlezen welke modems daar aan zitten en dan alleen waar het nodig is een modem toesturen.
ISDN-klanten vallen op dit moment sowieso buiten de boot, want vziw zijn er nog geen ISDN-versies van de TG787/9 uitgeleverd...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
Loekie schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:28:
[...]

Ik weet wat VDSL is, het gaat me meer om de manier van upgraden. 1 April is over een goede 2 weken, dat wordt logistiek nog een stevig verhaal als ze iedereen een modem toesturen.
Dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijn, ze kunnen per DSLAM zou uitlezen welke modems daar aan zitten en dan alleen waar het nodig is een modem toesturen.
ISDN-klanten vallen op dit moment sowieso buiten de boot, want vziw zijn er nog geen ISDN-versies van de TG787/9 uitgeleverd...
Valt wel mee, niet iedereen gaat gelijk over naar VDSL en ISDN+VDSL zal er (tot op heden) niet gaan komen.

Nee, de reden dat men toch een nieuw modem uitsturen naar de mensen is omdat men zeker wil weten dat de 789 achter het VDSL hangt is omdat men hogere snelheden kan halen op VDSL met de 789 dan met de 787.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
giant2000 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:10:
Van het officiele forum.kpn.tv.
Gebruikers met 2 tuners worden op dit moment gebeld door KPN om ze dit mede te delen. Tevens vragen ze om het serienummer van de ontvanger.
Ik ben ook gebeld. Gaat kpn een lading klanten kosten ben ik bang. Deze klant zijn ze iig kwijt. Het is toch niet meer van deze tijd om er vanuit te gaan dat elk huishouden maar 1 tv heeft! Denk dat ik maar overga op Ziggo; kaartje in de tv, kastje bij de andere en eindelijk weer BBC kijken en hopelijk HD-kanalen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, waar Ziggo actief is zou ik het qua TV ook wel weten ;)

Ik heb er verder zelf geen last van: Maar 1 tv en ook absoluut geen enkele behoefte aan bv. een TV op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
1 in de (woon)keuken en 1 in de woonkamer, dan doe ik volgens mij niet extravagant :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
wackmaniac schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:17:
[...]

Ik ben ook gebeld. Gaat kpn een lading klanten kosten ben ik bang. Deze klant zijn ze iig kwijt. Het is toch niet meer van deze tijd om er vanuit te gaan dat elk huishouden maar 1 tv heeft! Denk dat ik maar overga op Ziggo; kaartje in de tv, kastje bij de andere en eindelijk weer BBC kijken en hopelijk HD-kanalen.
Daar heeft het ook helemaal niks mee te maken, mensen die een tot nu toe gedoogde 2e decoder hebben zullen daar enorm veel last van gaan krijgen met de uitrol van DLM en QM op het KPN netwerk, en met name QM zal veel problemen veroorzaken omdat QM bandbreedte gaat reserveren voor elke gedetecteerde STB, ergo als je een 16MB lijntje hebt en 2 STB's dan mag je straks blij zijn als je 1 a 2 MB overhoud voor je internet snelheid.

Want dan heb je grote kans dat QM de bandbreedte voor 4 keer een SD stream gaat reserveren binnen je 16MB lijntje daardoor kan KPN dus niet de contractuele snelheid van je internet lijn halen.

Het is dus geen klantje pesten maar meer een probleem van technische en contractuele aard, dit probleem zal dus grotendeels opgelost worden met de uitrol van VDSL waarbij vanaf 1 april in principe VDSL vanuit 750 centrales geleverd kan worden voor klanten op max 1400 meter van die centrale.

En daarbij als ITV klant heb je recht op gratis digitenne abbonomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Exactly, @Dlanor74: Het gaat KPN helemaal niet zo veel klanten kosten.

Het aanbod van KPN is nog steeds tig keer beter dan dat van UPC... niet iederee heeft Ziggo en het was al vanaf het eerste moment NIET de bedoeling dat je bij iTV via ADSL meerdere settopboxen ging aansluiten. Dat het gedoogd werd is een heel ander verhaal.

Ik snap de ophef dus niet: KPN biedt een oplossing voor meerdere tv's, in de vorm van Digitenne (tot 3 tv's extra dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:45:
Exactly, @Dlanor74: Het gaat KPN helemaal niet zo veel klanten kosten.

Het aanbod van KPN is nog steeds tig keer beter dan dat van UPC... niet iederee heeft Ziggo en het was al vanaf het eerste moment NIET de bedoeling dat je bij iTV via ADSL meerdere settopboxen ging aansluiten. Dat het gedoogd werd is een heel ander verhaal.

Ik snap de ophef dus niet: KPN biedt een oplossing voor meerdere tv's, in de vorm van Digitenne (tot 3 tv's extra dus).
Ik snap het wel. In de tijd van Mine was kon je officieel 2 tuners aansluiten. Er was zelfs een Kreatel zonder harde schijf. Nu na jaren technische vooruitgang wordt de 2e tuner ineens geblokkeerd.
Aan de andere kant heb ik ooit ook een 2e tuner gehad en dhet vergte wel enig denkwerk bij het programmeren. Nadat de 1760 werd uitgeschakeld heb ik het maar bij 1 tuner gelaten, mede omdat ik wat laks ben geweest actief naar een 1960 te gaan zoeken. Achteraf blij... ik heb in de computer een kaart zitten waarmee ik Digitenne prima kan kijken. Als ik op de slaapkamer een programma wil zien neem ik dat zo op, neem ik de laptop mee naar boven om via draadloos netwerk te kijken. Werkt ook prima, je kan alleen niet zappen. Maar als je in slaap valt heb je altijd de opname nog.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
haha yep, Digitenne stickje of anysee (als je ook de commerciele zenders wil) + een netbook = winning team :D. Of idd een DVB-t tuner kaartje (heb er nog 1 liggen) in een PC en dan streaming kijken.

Dat laatste heb ik echter afgeschaft sinds ik dat niet meer zo veel gebruik en ik ook een stickje heb. Meestal vind ik Ned. 1, 2 en 3 voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb nog een Floppydtv, is niet meer in productie, maar werkt als een tierelier. Ik neem de TS op en die kan ik via het netwerk weer draadloos bekijken op de laptop. Leve de lage bitrate van Digitenne ;)
Op zich is NL 1/2/3 voldoende, maar ja, mag nog wel eens graag naar RTL7 (autosport) en wielrennen (een/canvas) kijken en dan kan de laptop deze zomer mee naar buiten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
giant2000 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:08:
[...]

Ik snap het wel. In de tijd van Mine was kon je officieel 2 tuners aansluiten. Er was zelfs een Kreatel zonder harde schijf. Nu na jaren technische vooruitgang wordt de 2e tuner ineens geblokkeerd.
Aan de andere kant heb ik ooit ook een 2e tuner gehad en dhet vergte wel enig denkwerk bij het programmeren. Nadat de 1760 werd uitgeschakeld heb ik het maar bij 1 tuner gelaten, mede omdat ik wat laks ben geweest actief naar een 1960 te gaan zoeken. Achteraf blij... ik heb in de computer een kaart zitten waarmee ik Digitenne prima kan kijken. Als ik op de slaapkamer een programma wil zien neem ik dat zo op, neem ik de laptop mee naar boven om via draadloos netwerk te kijken. Werkt ook prima, je kan alleen niet zappen. Maar als je in slaap valt heb je altijd de opname nog.
De ITV tuner zonder HD recorder komt vanaf 1 April weer terug.
Sterker nog, dat wordt de standaard tuner bij de goedkope abbo's.
Tuners zijn vanaf 1 april ook geen koop meer maar enkel nog als huur te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik ben sinds 3 weken al helemaal weg bij KPN, was het hele gedoe bij mij met 8 klantnummers etc helemaal zat. Moet zeggen, zeker geen spijt, nu bij UPC veel sneller internet en qua beeldkwaliteit ook zeker een stuk beter met digitale HDTV.

Het heeft me ergens wel pijn gedaan, maar KPN heeft het er zelf naar gemaakt. Als ik dit nu zo lees dan ben ik dus ook goed op tijd geweest.

Ik wens iedereen succes in de keuze of ze wel of niet over gaan stappen, alles heeft voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, bij mij blijft UPC gewoon WAY te duur qua TV (reeds 20 eur. per maand kwijt voor zelfs het meest basic digitale pakketje, om nog maar niet over PVR en uitzendinggemist te beginnen).

Als ze nou een mogelijkheid hadden, net als Ziggo, om het basispakket bij die 16 euro per maand inbegrepen ook digitaal te bekijken, en dan zodanig dat dit met de ingebouwde CI+ tuner van m'n TV kan, dan was dat weer een voordeel voor ze geweest en had ik misschien UPC overwogen. Heb namelijk nog steeds een zwak voor TV kijken met gewoon maar 1 apparaat aan (namelijk, m'n TV).

Maar op dit moment biedt ITV voor mij dus nog steeds de meeste voordelen, hoewel ik het hele Experiabox-verhaal (en het feit dat ik moet knutselen om ITV zonder Experiabox werkend te krijgen) wel een beetje zat word, alsmede weinig uitzicht op veel hogere internet snelheden.

Maar goed, hopelijk heb ik over een paar weken glasvezel via Tweak. Dit houdt nog steeds het gebruik van veel KPN apparatuur in en ook hun IPTV netwerk en pakketten, maar in ieder geval ook sneller internet :). Voor hetzelfde bedrag dat ik nu betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
[b][message=33632763,noline]
Maar op dit moment biedt ITV voor mij dus nog steeds de meeste voordelen, hoewel ik het hele Experiabox-verhaal (en het feit dat ik moet knutselen om ITV zonder Experiabox werkend te krijgen) wel een beetje zat word, alsmede weinig uitzicht op veel hogere internet snelheden.
Tja, je kan alleen hogere snelheden halen als je experiabox zijn chipset compatible is met de DSLAM kaart zijn chipset, pas dan kan je de optimale snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja m'n huidige modem (speedtouch 546) haalt prima snelheden op de DSLAM (sinds een paar weken 20 mbit, vroeger 16 mbit) en ik heb de indruk dat ik de laatste tijd met iTV ook minder problemen/glitches had dan anderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:54:
Mja m'n huidige modem (speedtouch 546) haalt prima snelheden op de DSLAM (sinds een paar weken 20 mbit, vroeger 16 mbit) en ik heb de indruk dat ik de laatste tijd met iTV ook minder problemen/glitches had dan anderen :D
Dan zou het zo maar kunnen dat bij jou DLM en QM actief zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dlanor74 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:21:
[...]
Dan zou het zo maar kunnen dat bij jou DLM en QM actief zijn geworden.
Is er een manier om daar achter te komen vraag ik me dan af ?
Behalve dan een snelheidsupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
wackmaniac schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:08:
1 in de (woon)keuken en 1 in de woonkamer, dan doe ik volgens mij niet extravagant :)
Waarom geen Digitenne? (indien dit beschikbaar is) Abo naast I-TV is gratis, op het eventueel huren van een tuner na. 2e, 3e en 4e TV is wat dat betreft geen probleem, alleen het zenderaanbod blijft natuurlijk flink achter via die TV's.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
Yippie schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:02:
[...]

Is er een manier om daar achter te komen vraag ik me dan af ?
Behalve dan een snelheidsupgrade.
Nee niet echt, de enigen die dat kunnen zeggen is de technische helpdesk of iemand die over ANNET beschikt.

De enige tip die ik je kan gven voor DLM, is dat je niet te vaak je modem een reset moet geven, dat kan je lijnsnelheid tijdelijk negatief beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:54:
Dan kan je net geluk hebben dat je modem's chipset compatible is met de DSLAM kaart chipset, maar las jij 20mbit kan halen dan kan jij ook VDSL krijgen (geeft je nog meer provider keuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, Tele2 zegt iig fiberspeed60 te kunnen leveren op mijn adres. Maar tele2 is zo mogelijk net zo 'erg' als KPN, qua dicht getimmerde boxen. Dus of ik daar zo blij mee word.....

Nee, ik hoop toch op nog meer providers op de glasvezel, en dan ook de providers (zoals XMSnet en Lijbrandt) die internet direct op een afzonderlijke poort op de Genexis afleveren, dus zonder noodzaak verplicht een EB als router te hebben met alle ellende van dien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:56:
Mja, Tele2 zegt iig fiberspeed60 te kunnen leveren op mijn adres. Maar tele2 is zo mogelijk net zo 'erg' als KPN, qua dicht getimmerde boxen. Dus of ik daar zo blij mee word.....

Nee, ik hoop toch op nog meer providers op de glasvezel, en dan ook de providers (zoals XMSnet en Lijbrandt) die internet direct op een afzonderlijke poort op de Genexis afleveren, dus zonder noodzaak verplicht een EB als router te hebben met alle ellende van dien....
Niet zeuren ;)

Ik heb de keuze uit.... Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha... nou ja, dan heb je idd nog een degelijke keuze qua TV ;). Zelfs om digitale TV te ontvangen met eigen apparatuur (zij het beperkt, maar toch :) )

Ik heb UPC als kabelaar....

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 13-03-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:24:
Haha... nou ja, dan heb je idd nog een degelijke keuze qua TV ;). Zelfs om digitale TV te ontvangen met eigen apparatuur (zij het beperkt, maar toch :) )

Ik heb UPC als kabelaar....
jij hebt de keuze uit

Kabel,
Fiber,
VDSL,
ADSL

ik heb eigenlijk als enige optie de kabel (ITV is voor mij geen echte optie ivm slechte digitenne ontvangst, en schotel wordt kostbaar met 4 TV's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:56:

Tele2 VDSL zou ik niet doen, die pushen echt tot het max toelaatbare spectrum van wat is afgesproken over VDSL in Nederland.
Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste