KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:05
@Mr iTV: LOL, is dat een mooi stukje sarcasme of heb je het echt zo gekregen van iemand van KPN? :D. Dit stukje (dat van de zomer en zo) zou je trouwens ook haast kunnen toepassen op de neverending story die je in gaat als je glasvezel van KPN wilt, ookal hangt alles al netjes in je huis :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
eymey schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:41:
@Mr iTV: LOL, is dat een mooi stukje sarcasme of heb je het echt zo gekregen van iemand van KPN? :D. Dit stukje (dat van de zomer en zo) zou je trouwens ook haast kunnen toepassen op de neverending story die je in gaat als je glasvezel van KPN wilt, ookal hangt alles al netjes in je huis :+
Die paar mensen die ze aansluiten zijn alleen maar pr-stunts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier werkt overigens de constructie om iedere nacht tussen 01:00 en 07:30 de STB helemaal van de stroom af te halen dmv. een schakelklok van "klik-aan-klik-uit" prima. En het scheelt inderdaad wel een beetje. Sinds vorige week ook de Wii er maar bij geprikt op die module, aangezien je daar ook niet kan instellen dat je geen behoefte hebt aan 24/7 online :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:09:
Hier werkt overigens de constructie om iedere nacht tussen 01:00 en 07:30 de STB helemaal van de stroom af te halen dmv. een schakelklok van "klik-aan-klik-uit" prima. En het scheelt inderdaad wel een beetje. Sinds vorige week ook de Wii er maar bij geprikt op die module, aangezien je daar ook niet kan instellen dat je geen behoefte hebt aan 24/7 online :P
Misschien moet ik dat ook maar eens doen. Ik vind het alleen irritant dat het zo lang duurt dat die unit weer opgestart is. Laatst liep hij vast tijdens het journaal. Journaal was voorbij toen ik weer tv kon kijken. En toen moest ik ook de auto starten om naar het werk te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron itv forum KPN

een deel van de klanten heeft vannacht een nieuwe software update gekregen. De rest van de klanten volgt in principe aankomende nacht.

In principe zou deze release de problematiek van de beeld bevriezingen en glitches een stuk moeten verlichten maar niet geheel oplossen. Maar het zou de situatie dus wel een stuk moeten verbeteren.

De software is zoals al eerder gemeld een tijdelijke workaround tot de werkelijke oorzaak van de beeld problemen is aangepakt.

Tip reboot de ontvanger vandaag dan komt hij ook direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:40

MrN

Ik ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooi, onze ontvanger is vanochtend om 07:30 door de schakelklok ingeschakeld (en dus gereboot), dus ben benieuwd. Ben alleen bang dat je er, als je al niet veel glitches en vastlopers had, dat je er dus weinig van zult merken. Je merkt dus eigenlijk pas wat als het weer mis gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Wat zou de softwareversie zijn dan, zodat je weet of je hem wel of niet hebt.
Ik heb nu dus SW versie he30.mpp1.rel1-125
UI versie he30.mpp1.rel1-75_kpn
( kan je vinden via Menu>instellingen>groene knop )

edit: kijk net op de STB, 3x * in LCD, en in beeld vastgelopen tijdens laden van software.
Blijkbaar hebben ze hem dus gepusht, maar dit is alvast een slechte 1ste indruk.

Na een koude start gaat het gelukkig wel goed.
Had geen last van vastlopers of glitches, maar zie nu wel via het menu een aantal wijzigen of ligt het aan mij.
De vernieuwde nieuwspagina om te beginnen, Buienradar, File-/flitsoverzicht en onder Mijn info nu ook Servicenieuws, FAQ en Disclaimers.
Wel irritant dat het beeld steeds op zwart springt.
Aan de andere kant wel positieve vernieuwingen, maar heb wel het gevoel dat te traag werkt/switched.
Voordelen wegen voor mij persoonlijk niet op tegen het grootste nadeel/ergernis, trage werking van het menu.

Is er niet ergens een changelog of zo ?

[ Voor 113% gewijzigd door Yippie op 21-01-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

Tacoos

i am i

Ik zal vandaag maar eens gaan bellen waar onze nieuwe decoder bijft :z

Origineel hebben we een witte 1760, maar toen ik er eentje voor de slaapkamer wilde kon ik voor 5 tientjes een 1960 op de kop tikken. De laatste staat in de huiskamer en de witte is naar boven verhuisd.
We hebben al een tijdje geen tv meer gekeken in de slaapkamer, maar eergisteren viel me op dat bij de witte decoder het groene lampje brandde en dat ie niet meer met de AB uit wilde. Bij aanzetten van de TV stond er keurig dat deze niet meer werd ondersteund en dat we een nieuwe zouden moeten hebben ontvangen.
Niet dus. Bellen dus..

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Tacoos schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:48:
Ik zal vandaag maar eens gaan bellen waar onze nieuwe decoder bijft :z

Origineel hebben we een witte 1760, maar toen ik er eentje voor de slaapkamer wilde kon ik voor 5 tientjes een 1960 op de kop tikken. De laatste staat in de huiskamer en de witte is naar boven verhuisd.
We hebben al een tijdje geen tv meer gekeken in de slaapkamer, maar eergisteren viel me op dat bij de witte decoder het groene lampje brandde en dat ie niet meer met de AB uit wilde. Bij aanzetten van de TV stond er keurig dat deze niet meer werd ondersteund en dat we een nieuwe zouden moeten hebben ontvangen.
Niet dus. Bellen dus..
KPN kan zien wat je hebt, ik had een 2ehands 1760 voor erbij gekocht, nooit verder gemeld bij KPN maar wel een brief gehad dat deze wel in het systeem zat en dat deze niet meer zou gaan werken per 15 januari.
Het zou zo maar kunnen zijn dat je helemaal geen nieuwe krijgt omdat je er al een hebt en KPN het gebruik van een 2e tuner niet ondersteund.
Ik heb op het forum zelfs gelezen dat iemand ooit even een 1960 van de buurman had aangesoten en die is geregistreerd bij KPN en om die reden geen nieuwe tuner kreeg. Ik zou even bellen met KPN als je geen neiuwe hebt ontvangen en zeg dat je nu tijdelijk een geleend heb ofzo.

Kijk dus uit wat je met je IPTV aansluiting doet want KPN ziet alles. :(

[ Voor 5% gewijzigd door giant2000 op 22-01-2010 09:54 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Str%nt-ziek wordt ik van die KPN. Maanden lang ben ik aan het bellen over het feit dat Digitenne gratis zou zijn bij ITV. Krijg ik deze maand weer een factuur voor de Digitenne. Gek wordt ik van die gasten. Maar weer eens voor 18e keer in vier maanden tijd met die gasten bellen. Prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
Staat er ook een applicatie in de planning om een programma te programmeren via het internet/telefoon.
Dit zou erg handig zijn. Als ik bij iemand anders tv kijk zie ik altijd reclame blokken en denk ik o ja had ik eigenlijk moeten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 23:32

Tacoos

i am i

giant2000 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:52:
[...]

KPN kan zien wat je hebt, ik had een 2ehands 1760 voor erbij gekocht, nooit verder gemeld bij KPN maar wel een brief gehad dat deze wel in het systeem zat en dat deze niet meer zou gaan werken per 15 januari.
Het zou zo maar kunnen zijn dat je helemaal geen nieuwe krijgt omdat je er al een hebt en KPN het gebruik van een 2e tuner niet ondersteund.
Ik heb op het forum zelfs gelezen dat iemand ooit even een 1960 van de buurman had aangesoten en die is geregistreerd bij KPN en om die reden geen nieuwe tuner kreeg. Ik zou even bellen met KPN als je geen neiuwe hebt ontvangen en zeg dat je nu tijdelijk een geleend heb ofzo.

Kijk dus uit wat je met je IPTV aansluiting doet want KPN ziet alles. :(
OMG! krijg net een belletje van mijn vrouw, je hebt gelijk: ze heeft moeten praten als brugman om een 1960 los te krijgen want ze zagen dat we er al een hadden |:(
Maar als het goed is, wordt ie opgestuurd!
Ze heeft gezegd dat we die andere 1960 effe geleend hebben :X
Ivootje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:08:
Str%nt-ziek wordt ik van die KPN. Maanden lang ben ik aan het bellen over het feit dat Digitenne gratis zou zijn bij ITV. Krijg ik deze maand weer een factuur voor de Digitenne. Gek wordt ik van die gasten. Maar weer eens voor 18e keer in vier maanden tijd met die gasten bellen. Prutsers!
Ook mooi: vlgs de postcode check en de helpdesk werkt digitenne bij ons niet, daarom heb ik de tweede tuner ooit gekocht.
Hoor ik vorige week van vrienden van ons die op 100 m van ons zijn komen wonen dat ze de satelliet schotel de deur uit hebben gedaan en digitenne hebben genomen. En prima beeld (zeggen ze, ik heb t nog niet gezien) 8)7

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
ik hoop dat alle vervelende storingen nu zijn opgelost door de update, tenminste grotendeels.

waar ik last van heb is dat het menu niks doet. Als ik op de menu knop druk gaat wel het lampje knipperen op de 1960 dat er verbinding is met de AB maar hoelang ik er op druk, er gebeurd helemaal niks.

Een tweede probleem is dat de knopjes op de AB waarmee je je tv kan bedienen ook niet werken, heb alles ingesteld en het lampje van de tv gaat wel knipperen als ik op de knopjes druk (volume, aan/uit) maar er gebeurd verder niks..

iemand een oplossing hiervoor?

edit
net een koude start gedaan en ik zie dat het menu nu wel weer werkt (gelukkig) alleen nog steeds erg traaaaag. iemand een idee wanneer daar een keer verandering in komt?

[ Voor 14% gewijzigd door thvers op 22-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 17:37
thvers schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:58:
ik hoop dat alle vervelende storingen nu zijn opgelost door de update, tenminste grotendeels.

waar ik last van heb is dat het menu niks doet. Als ik op de menu knop druk gaat wel het lampje knipperen op de 1960 dat er verbinding is met de AB maar hoelang ik er op druk, er gebeurd helemaal niks.

Een tweede probleem is dat de knopjes op de AB waarmee je je tv kan bedienen ook niet werken, heb alles ingesteld en het lampje van de tv gaat wel knipperen als ik op de knopjes druk (volume, aan/uit) maar er gebeurd verder niks..

iemand een oplossing hiervoor?

edit
net een koude start gedaan en ik zie dat het menu nu wel weer werkt (gelukkig) alleen nog steeds erg traaaaag. iemand een idee wanneer daar een keer verandering in komt?
Menu die niet werkt is na herstart vaak verholpen, volume moet je zelf op je TV africhten, zie handleiding.
Je begint de programmeer modus met Menu + de stopknop(linkerbolletje van het logo.)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Mijn update is voor zover ik weet nog niet gebeurd

[ Voor 12% gewijzigd door MrN op 22-01-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Sinds gister hier KPN glasvezel met de Interactieve TV. Mijn moeder wordt alleen gek van het geluid, daar is ze erg gevoelig voor.
Is er een manier om de fan te disablen o.i.d. als het apparaat in standby staat? Sowieso belachelijk! dat dat uberhaupt nodig is. Een fan laten draaien om een in standby staand apparaat te koelen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Loekie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:31:
[...]

Menu die niet werkt is na herstart vaak verholpen, volume moet je zelf op je TV africhten, zie handleiding.
Je begint de programmeer modus met Menu + de stopknop(linkerbolletje van het logo.)
ik heb dit dus allemaal gedaan, de AB van digitenne maakt gewoon contact met de TV maar er gebeurd niks, had ik eerst ook met het menu alleen dan bij het kastje van de iTV 1960, is gelukkig nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
thvers schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:11:
[...]

ik heb dit dus allemaal gedaan, de AB van digitenne maakt gewoon contact met de TV maar er gebeurd niks, had ik eerst ook met het menu alleen dan bij het kastje van de iTV 1960, is gelukkig nu verholpen.
Gaat het om een AB van digitenne of ITV? Die van ITV moet jezelf instellen op je TV, als de functies niet werken, dan zul je weer moeten instellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Er is een Haiti benefiet uitzending, die via o.a. MSN momenteel live wordt uitgezonden.
Kan even niet zien wat de exacte bandbreedte is, maar de kwaliteit is prima.
Wordt uitgezonden via AkamaiHD.

Het kan dus prima, en een bewijs wat het verschil is als het bronbestand in HD is opgenomen en/of wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Loekie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:08:
[...]

Gaat het om een AB van digitenne of ITV? Die van ITV moet jezelf instellen op je TV, als de functies niet werken, dan zul je weer moeten instellen.
het gaat om de AB van de ITV, ja ik denk dat ik dat maar weer een keer ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Nieuw zenderaanbod:

Per 1 februari:
231 Sport1 1
232 Sport1 2
233 Sport1 3
234 Sport1 4
235 Sport1 5
236 Sport1 6
(Kosten voor Sport1 tot 1 maart gratis, tot 1 april €9,95 daarna €12,50)
797 Planet AnimalHD
(alleen i.c.m. HD pakket)

Per 1 mei:
784 RTL4HD
785 RTL5HD
786 SBS6HD
787 RTL7HD
788 NET5HD
789 VeronicaHD
790 RTL8HD
791 éénHD
792 KetnetHD / CanvasHD

[ Voor 16% gewijzigd door giant2000 op 27-01-2010 09:07 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Interactieve tv kijken gaat bij mij op dit moment zo goed als niet!
De hele harde schijf is verrot denk ik, hij neemt niks meer op.
Nu afwachten wat kpn doet of beter gezegd niet doet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
giant2000 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:05:
Nieuw zenderaanbod:

Per 1 februari:
231 Sport1 1
232 Sport1 2
233 Sport1 3
234 Sport1 4
235 Sport1 5
236 Sport1 6
797 Planet AnimalHD

Per 1 mei:
784 RTL4HD
785 RTL5HD
786 SBS6HD
787 RTL7HD
788 NET5HD
789 VeronicaHD
790 RTL8HD
791 éénHD
792 KetnetHD / CanvasHD
HD pakket is zeker alleen voor fiber-klanten of niet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
HD pakket is alleen voor fiber klanten ja en 10 piek per maand. Ik weiger 90 euro per maand over te maken aan KPN. Ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat je bij een zilverpakket wel gratis HD zou krijgen. Ik ga nu opzeggen. Dit is gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
"De ontwikkelingen rond KPN Glasvezel zijn in volle gang. Het glasvezelaanbod wordt verder uitgebreid. Daarnaast wordt uw uploadsnelheid dit jaar tien keer zo snel! In deze brief leest u wat de ontwikkelingen voor u betekenen.

Tien keer sneller uploaden
Deze zomer wordt uw uploadsnelheid tien keer zo hoog. Uploaden is het versturen van documenten enz. enz. (ingekort).

Uitbreiding Programma gemist
Op veler verzoek wordt Programma Gemist uitgebreid met de commerciële omroepen SBS6, Veronica & Net5. En nog voor de zomer worden ook de programma's van RTL toegevoegd. Vanaf 1 maart kunt u naast Nederland 1, 2 & 3 dus ook uw favoriete programma's van deze zenders tot tien dagen terugkijken."
Of dit alleen geld voor glasvezelklanten of alle abonnees is onduidelijk.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Adlermann schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:10:
HD pakket is alleen voor fiber klanten ja en 10 piek per maand. Ik weiger 90 euro per maand over te maken aan KPN. Ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat je bij een zilverpakket wel gratis HD zou krijgen. Ik ga nu opzeggen. Dit is gewoon te duur.
Dus er zijn 2 mogelijkheden voor de toekomst:
1. Het beste scenario: HD wordt de nieuwe standaard en de eerste 12 kanalen komen als het nieuwtje eraf is of onder druk van de omroepen in het basispakket van €9.95, alleen extra (HD)kanalen zitten in aparte pakketten.
2. Het ergste scenario... het blijft zoals het nu is, de SD kanalen worden afgeschaft (of Digitenne blijft een apart abonnement, door de lucht of via IPTV) en je (HD) abonnement is inmiddels dus 10 euro duurder zonder dat je er erg in hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 27-01-2010 11:27 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Of dit alleen geld voor glasvezelklanten of alle abonnees is onduidelijk.
Ik hoop voor alle klanten :)

edit: Voor de rest inderdaad belachelijk dat je nu gewoon voor HD nog eens 10 euro per maand extra mag gaan neertellen. Volgens mij zijn KPN en UPC hier bij deze ook echt het aller duurst in.

Hoe het ook anders kan bewijzen ze wel in Harderwijk: Volgens mij wordt daar door caiway Ned. 1, 2 en 3 HD zelfs gewoon FTA met het basispakket mee gezonden....

Maar in een stad als Almere, waar KPN en UPC nu de hoofdmonopolisten zijn en XMS voorlopig alleen in een paar wijken in Almere Buiten voet aan de grond krijgt blijft de keuze vrij beperkt.....

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 27-01-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:48:
[...]

Ik hoop voor alle klanten :)

edit: Voor de rest inderdaad belachelijk dat je nu gewoon voor HD nog eens 10 euro per maand extra mag gaan neertellen. Volgens mij zijn KPN en UPC hier bij deze ook echt het aller duurst in.

Hoe het ook anders kan bewijzen ze wel in Harderwijk: Volgens mij wordt daar door caiway Ned. 1, 2 en 3 HD zelfs gewoon FTA met het basispakket mee gezonden....

Maar in een stad als Almere, waar KPN en UPC nu de hoofdmonopolisten zijn en XMS voorlopig alleen in een paar wijken in Almere Buiten voet aan de grond krijgt blijft de keuze vrij beperkt.....
Bij Ziggo is NED 1,2,3 HD ook onderdeel van het basispakket. Het HD pakket is daar 3,95 (wel minder zenders nog). Maar met een prijs van 52 euro voor een 30/4 verbinding, inclusief televisie en bellen (reken daar nnog 5 euro aan gesprekskosten bij, want dat is bij KPN wel gratis) . Dan kom ik op 61,95 voor: televisie, internet, bellen en HD tv. Wel zonder PVR. Bij KPN:

BRONS: 30/30 internet, televisie PVR (maar dat wordt straks ook betaald bij brons), bellen (gratis, bij brons straks niet meer overdag, bel onbeperkt wordt avond/weekend) en 10 euro voor HD tv. danzit ik al op 75 euro, maar dat wordt waarschijnlijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TV abonnementen worden net als mobiele telefoons steeds onoverzichtelijker met alle opties, extra pakketten enzovoort. let op mij woorden: HD pakketten worden de melkkoeien van de jaren '10. Ik ben dik tevree met het huidige aanbod, ik blijf lekker SD kijken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:05:
Nieuw zenderaanbod:

Per 1 februari:
231 Sport1 1
232 Sport1 2
233 Sport1 3
234 Sport1 4
235 Sport1 5
236 Sport1 6
797 Planet AnimalHD

Per 1 mei:
784 RTL4HD
785 RTL5HD
786 SBS6HD
787 RTL7HD
788 NET5HD
789 VeronicaHD
790 RTL8HD
791 éénHD
792 KetnetHD / CanvasHD
waarom Sport1 HD niet je betaald wel voor die zender omdat deze standaard in het pakket zit, deze is wel beschikbaar bij alle andere kabelproviders.

SBS 6 HD (vanaf 1 april 2010)

789 VeronicaHD , 791 éénHD en 792 KetnetHD / CanvasHD de datum van deze zenders zijn onbekend anders was er wel een datum vermeld

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bedankt Spaceone, jij was inderdaad de bron van het bericht elders, ik neem aan dat je deze informatie krijgt omdat je een glasvezelabonnement hebt? Wie weet geldt dit tegen die tijd ook voor abonnees indien de centrale naar VDSL is omgebouwd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij toeval gevonden op de HDTV pagina van KPN glasvezel. Volgens mij hebben gebruikers van glasvezel tot de wijkkast ook al HD kanalen. Er loopt al een proef met VDSL-co maar deze is van XS4ALL via het KPN netwerk.Of XS4ALL ook itv gebruikt van KPN weet ik niet maar de kans is wel groot omdat XS4ALL een dochter is van KPN. Ik ben zelf klant van XS4ALL geweest en hun eisen liggen volgens mij wel hoger dan bij de KPN internet providers. Ben wel benieuwd welk modem XS4ALL gebruikt Fritzbox of de dicht getimmerde Thomson nog niet vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:48:Ben wel benieuwd welk modem XS4ALL gebruikt Fritzbox of de dicht getimmerde Thomson nog niet vinden op hun website.
Reken er maar op dat dat ook de TG789vn wordt, Fritz!Box 7390 zou mooi zijn, maar is mondjesmaat beschikbaar voor Duitse ISP's en nog minder op retailmarkt.
Voorloper 7570 zou het kunnen doen, maar die routeert niet snel genoeg. De Thomson is al wel geschikt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben inderdaad bang dat XS4ALL ook gewoon een re-branded en technisch gelijke versie van KPN iTV zal gaan aanbieden, incl. de EB.

Maar goed, ik ben dan ook redelijk verbitterd richting XS4ALL (vanwege hun gebrek aan innovatie en technische gedrevenheid van 'vroegah').

Maar wie weet komt XS4ALL op een 'mooie' manier terug. Mochten ze toch met een oplossing komen waarbij je én snel internet krijgt met interactieve TV én je voor het internet gedeelte (of iig het LAN gedeelte) gewon veel instel-vrijheid krijgt, wie weet dat ik ze dan weer zal overwegen.

Anders zou ik niet weten wat XS4ALL nog voor toegevoegde waarde zou moeten hebben op het aanbod van KPN en wat hun bestaansrecht nog zou moeten zijn. Zelfs de meest trouwe XS4ALL-aanhangers heb ik het afgelopen jaar al zien overstappen naar Alice en co.

Kan natuurlijk ook zijn dat KPN xs4all juist gaat inzetten om het VDSL2 aanbod voor hun rekening te nemen. In dat geval hoop ik echter ook dat ze die gelegenheid zullen aangrijpen om XS4ALL het platform te laten zijn waarin klanten nog wel een grote mate van apparatuur-vrijheid houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik heb nog even gekeken naar het HD aanbod van KPN, stiekem he, is 14 zenders in HD niet eens zo slecht. Ze hebben wel meteen het meest complete aanbod... Bij ziggo krijg je NED 1 2 3 gratis in HD, maar voor Discovery, History channel en NGC, betaal je al 3,95 per maand extra. En ziggo heeft voorlopig nog geen plannen om meer zenders in hd op te nemen. Als het zilver abonnement geen 80 piek per maand zou zijn, dan was die 10 euro niet eens onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Adlermann schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:15:
Ik heb nog even gekeken naar het HD aanbod van KPN, stiekem he, is 14 zenders in HD niet eens zo slecht. Ze hebben wel meteen het meest complete aanbod... Bij ziggo krijg je NED 1 2 3 gratis in HD, maar voor Discovery, History channel en NGC, betaal je al 3,95 per maand extra. En ziggo heeft voorlopig nog geen plannen om meer zenders in hd op te nemen. Als het zilver abonnement geen 80 piek per maand zou zijn, dan was die 10 euro niet eens onredelijk.
Ik denk dat KPN altijd goedkoper zal zijn dan de Ziggo en UPC, tenslotte halen ze daar de meeste klanten van vandaan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Zag vandaag een mailtje voorbij komen van KPN, KPN gaat deze zomer alle abbo's synchroon aanbieden, dus de upload wordt net zo snel als je download.

Wist niet of dit al bekend was bij jullie, maar bij deze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Geldt voor glas neem ik aan.
Staat verder weinig concrete info in, over tijdslijnen etc zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Yippie schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:39:
Geldt voor glas neem ik aan.
Staat verder weinig concrete info in, over tijdslijnen etc zeker ?
Geldt idd alleen voor glasvezel. Ik heb de brief ook thuis gekregen.

De core business van KPN lijkt echter meer te bestaan uit het wijzigen/uitkleden van abonnementen (al 3 wijzigingen binnen 1 jaar), het veranderen van voorwaarden, het niet juist factureren van abonnementen danwel kortingen, het slecht informeren van callcenter medewerkers, het geven van onjuiste informatie door dezelfde callcenter medewerkers en het opschuiven/wel beloven, maar niet nakomen van afspraken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik vind het toch wel frappant hoe bv. Tele2 wél denkt HD aan te kunnen bieden via hun IPTV over ADSL infrastructuur en KPN niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Adlermann schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:15:
op dit moment heeft in Nederland de kabelaanbieder Caiway het meeste HD zenders in het basis tv pakket zitten van 15,95 p/mnd (bijv. RTL,Publieke, SBS groep, Belgen). En dan kun je nog extra zenders in apart HD pakket (BBC bijv.) daarnaast aanschaffen. Ziggo en UPC lopen wat dat betreft nog enorm achter. Het punt is dan wel dat er ruimte moet komen op analoge kabel. Door daar het aanbod terug te schroeven naar bijv. 15. De aanpak van prijs/aanbod bij Caiway bevalt mij wel helaas woon ik in UPC gebied en is open kabel nog lang niet zover.. later dit jaar wellicht. En het zenderaanbod blijft dan nog steeds in beheer van UPC heb ik het idee.
eymey schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:15:
Ik vind het toch wel frappant hoe bv. Tele2 wél denkt HD aan te kunnen bieden via hun IPTV over ADSL infrastructuur en KPN niet
Waarschijnlijk gaat Tele2 HD in lagere bitrate brengen dan KPN dat wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Fitz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:45:
De core business van KPN lijkt echter meer te bestaan uit het wijzigen/uitkleden van abonnementen (al 3 wijzigingen binnen 1 jaar), het veranderen van voorwaarden, het niet juist factureren van abonnementen danwel kortingen, het slecht informeren van callcenter medewerkers, het geven van onjuiste informatie door dezelfde callcenter medewerkers en het opschuiven/wel beloven, maar niet nakomen van afspraken. :(
En vergeet niet het geld dat ze bijeen harken voor alle uren aan de lijn hangen met de helpdesk voor een mooi tarief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Morgen word mijn ontvanger geruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Wel een leuke weekend binnenkomer (zie de brief nu pas) dat ze sport1 gaan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren kpn interactieve tv besteld. Nu krijg ik ook een motorola hd-recorder voor slechts 49,95, maar deze is geheel zwart. Wat is het verschil dan tussen de motorola 1960 witte bovenkant/zwart front en geheel zwart. Puur binnenwerk? Bij de kpn winkel stond nog model 1960 met witte bovenkant zwart front. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:41:
Ik heb gisteren kpn interactieve tv besteld. Nu krijg ik ook een motorola hd-recorder voor slechts 49,95, maar deze is geheel zwart. Wat is het verschil dan tussen de motorola 1960 witte bovenkant/zwart front en geheel zwart. Puur binnenwerk? Bij de kpn winkel stond nog model 1960 met witte bovenkant zwart front. :?
Alleen de kleur, voor de rest helemaal niks, zijn technisch volledig identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, dank je wel. Ik vind die witte persoonlijk mooier, maar ik zal die zwarte dus krijgen. Ik heb basis internet besteld is dit dan snel genoeg voor dat itv. Ik heb gewoon 1 laptop die wordt aangesloten en qua internet surf ik gewoon een beetje en mail ophalen dus daar red ik het mee maar voor itv weet ik dat niet. Ik ben atechnisch qua computers (vrouw!?) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.kreulen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08-2023
@Adlermann,
Ik kom goedkoper uit.....
op
www.kpnglasvezel.nl
staat voor "brons" 45,- euro voor tv, bellen en internet (via glas). Plus 10 euro HD pakket:
www.kpnglasvezel.nl/hdtv

KPN is dus 55,- euro
Ziggo 61,- euro

KPN heeft als extra:
+ gratis uitzending gemist, alle NED & RTL kanalen tot 10 dagen terug.
+ video on demand (film uitzoeken bij Videoland vanuit je stoel), ook een paar in HD
+ meer HD zenders, 14 stuks (4 vanaf mei 2010)
+ gratis een tv-recorder PVR (nu nog) (bij Ziggo 150 euro)
+ gratis bellen 's avonds/weekend

Ik vind het een boel centen, maar voor alles los ben ik nu meer kwijt. En KPN lijkt de goedkoopste. Canaldigitaal is super duur (ook 10 euro voor 5 HD kanalen tov 14).
Ik overweeg de overstap zodra hier glas ligt (over 2 maandjes in april 2010).
Extra zenders (plus pakket) kost 12,50 extra, bij Ziggo kan je voor 4 euro kleine pakketjes uitzoeken. Bij 1 pakketje ben je even duur uit bij beide partijen Blift bij KPN wel een hoop extra tov. Uitzending gemist is weer gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:24:
Ah ok, dank je wel. Ik vind die witte persoonlijk mooier, maar ik zal die zwarte dus krijgen. Ik heb basis internet besteld is dit dan snel genoeg voor dat itv. Ik heb gewoon 1 laptop die wordt aangesloten en qua internet surf ik gewoon een beetje en mail ophalen dus daar red ik het mee maar voor itv weet ik dat niet. Ik ben atechnisch qua computers (vrouw!?) :D
Dat werkt prima mits :

(Bandbreedte DSL + bandbreedte ITV) < Max bandbreedte voor jou lijn.

Simpel gesteld, zolang jou telefoon lijn de gecombineerde bandbreedte van ITV + ADSL aankan is er geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
b.kreulen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:01:
@Adlermann,
Ik kom goedkoper uit.....
op
www.kpnglasvezel.nl
staat voor "brons" 45,- euro voor tv, bellen en internet (via glas). Plus 10 euro HD pakket:
www.kpnglasvezel.nl/hdtv

KPN is dus 55,- euro
Ziggo 61,- euro

KPN heeft als extra:
+ gratis uitzending gemist, alle NED & RTL kanalen tot 10 dagen terug.
+ video on demand (film uitzoeken bij Videoland vanuit je stoel), ook een paar in HD
+ meer HD zenders, 14 stuks (4 vanaf mei 2010)
+ gratis een tv-recorder PVR (nu nog) (bij Ziggo 150 euro)
+ gratis bellen 's avonds/weekend

Ik vind het een boel centen, maar voor alles los ben ik nu meer kwijt. En KPN lijkt de goedkoopste. Canaldigitaal is super duur (ook 10 euro voor 5 HD kanalen tov 14).
Extra zenders (plus pakket) kost 12,50 extra, bij Ziggo kan je voor 4 euro kleine pakketjes uitzoeken. Bij 1 pakketje ben je even duur uit bij beide partijen Blift bij KPN wel een hoop extra tov. Uitzending gemist is weer gratis.
Dat is FttC niet FttH. Je hebt dus ook veel lagere internet snelheden daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interactieve tv besteld. Is er een mogelijkheid om het wireless te verzenden vanuit mijn router naar de ontvanger? Dan hoef ik immers geen utp te trekken. Mensen die hier ervaringen mee hebben laat maar even wat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, wireless gaat niet! Maar als je ff dit topic zou lezen (en de website van KPN zelf, ookal is die k***) zou je weten dat je wel met "homeplugs" kan werken: adapters die ethernet over je stroomnet kunnen verwezenlijken. Het succes hier van hangt wel af van de kwaliteit van je stroomnet, maar het is mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:16:
Nee, wireless gaat niet! Maar als je ff dit topic zou lezen (en de website van KPN zelf, ookal is die k***) zou je weten dat je wel met "homeplugs" kan werken: adapters die ethernet over je stroomnet kunnen verwezenlijken. Het succes hier van hangt wel af van de kwaliteit van je stroomnet, maar het is mogelijk....
Na wat spitten ben ik dit apparaat tegengekomen http://www.wifishop.nl/pr...ieve-tv-iptv-en-ipvod.htm
Denk dat het hiermee wel mee mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zou het niet weten. Zou het in ieder geval er niet op gokken. Bandbreedte die ze claimen is leuk, maar dit lijkt me een gewone ordinaire (als ik het lees, erg duidelijk zijn ze er zelf ook niet over) wireless naar ethernet bridge en met 208.11g zal je altijd last kunnen hebben van hiccups en zo.

Voor hetzelfde geld koop je ook een set homeplugs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet aan wlan voor interactieve tv beginnen. Krijg je alleen maar problemen mee. interactieve tv heeft op dit moment al last van storingen (beeldbevriezingen) veroorzaakt in het eigen netwerk van KPN . De ontvanger is al gevoelig voor kleine verstoringen in het signaal

UTP of als dat niet kan de "'homeplugs" via het stroomnet. Voor de SD kanalen is het wel bruikbaar maar voor HD kanalen is wel een grotere kans op storingen.
Vorige maand gebeld met de helpdesk i.v.m de beeldbevriezingen en ik kreeg direct de vraag of ik utp of de "'homeplugs" gebruikte. Wel een beetje vreemd omdat deze bij glasvezel zelf door KPN worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.kreulen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:01:

Bij Canal digitaal zit NL1 HD ( de ander 2 met ingang van maart) en Eurosport HD in het basis pakket 9,95 en met ingang van vandaag HD only pakket voor 5 euro met RTL 4 HD History HD BravaHDTV Nat Geo HD Discovery HD Eén HD MTVN HD
Basis http://www.canaldigitaal....kketten/basis-pakket.aspx

Voor bestaande klanten is er nog een kleine basis pakket voor 60 euro per jaar met alleen de eerste 10 zenders . Dit pakket heb ik nog steeds ( gelukkig nog niet opgezegd) en is wel handig met verdwijnen van de HD zenders in een extra pakket Via mijn satelliet ontvanger in mijn PC kan ik elk programma opnemen en verder kan ik live streamen mijn popcorn media player

Het ligt er aan wat je wilt maar echt duur is het niet en met als voordeel een betere beeldkwaliteit zeker t.o.v KPN via glasvezel. Enige nadeel is de schotel plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha inderdaad. M'n vriendin wil echt NO WAY een schotel aan het huis (terwijl we dan juist zo mooi zouden integreren in de buurt :+ ). Anders had ik het ook wel willen proberen.

Hoewel als ik tegenwoordig de horrorverhalen hoor over de 'service' van CD en ook dat zij erg traag zijn met HD invoeren en steeds duurder worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:05:
Haha inderdaad. M'n vriendin wil echt NO WAY een schotel aan het huis (terwijl we dan juist zo mooi zouden integreren in de buurt :+ ). Anders had ik het ook wel willen proberen.

Hoewel als ik tegenwoordig de horrorverhalen hoor over de 'service' van CD en ook dat zij erg traag zijn met HD invoeren en steeds duurder worden....
Ik heb zelf een schotel van 1 meter draaibaar met een zicht van 23,5 oost naar 15 west. Helaas geen BBC op 28,5 oost meer zins de verhuizing. Persoonlijk vind ik schotels aan de voorkant van het huis ook niet mooi. Maar mijn schotel staat aan de achterzijde tegen de muur op de uitbouw van de keuken. Verder is de kleur mooi donker grijs.

Ze zijn inderdaad langzaam met HD (transponders zijn duur) maar na de ombouw van een transponder naar mpeg4 komen er nl2 en nl3 HD erbij. Verder gaat er 1 van de HD zenders na 19,2 oost (gedeeld met een ander provider ) zodat er meer ruimte komt. Dit jaar komt er vermoedelijk ook nog een transponder van de RTL en SBS. RTL is volgens mij verplicht tot satelliet i.v.m hun Luxemburgse licentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Ik vraag me ook af of ik in Almere de BBC zou kunnen oppikken. ALS ik een schotel zou plaatsen, zou ik het liefst eentje hebben weaarmee ik alledrie de posities tegelijk kan zien (voor BBC, de regionale omroepen en de pakketzenders).

Maar goed, ik wacht eerst nog maar even af wat KPN verder gaat doen met het iTV product. Eigenlijk vind ik de beeldkwaliteit nu alleszins acceptabel. Alleen de reactiesnelheid en mogelijkheden van de STB moet echt wat aan gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:41:
:) Ik vraag me ook af of ik in Almere de BBC zou kunnen oppikken. ALS ik een schotel zou plaatsen, zou ik het liefst eentje hebben weaarmee ik alledrie de posities tegelijk kan zien (voor BBC, de regionale omroepen en de pakketzenders).

Maar goed, ik wacht eerst nog maar even af wat KPN verder gaat doen met het iTV product. Eigenlijk vind ik de beeldkwaliteit nu alleszins acceptabel. Alleen de reactiesnelheid en mogelijkheden van de STB moet echt wat aan gaan gebeuren.
Ja hoor...
En met deze schotel heb je een redelijk klein ding en alle posities.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die multytenne is idd mooi. Maar goed, ik heb een niet te vermurwen vriendin :P. Terwijl ie bij ons ook mooi op het dak van de schuur tegen het huis aan zou kunnen (mits de buren het daarmee eens zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:17:
[...]

Na wat spitten ben ik dit apparaat tegengekomen http://www.wifishop.nl/pr...ieve-tv-iptv-en-ipvod.htm
Denk dat het hiermee wel mee mogelijk is.
Bij onze plaatselijke Aldi liggen die dingen inmiddels voor 25 euro afgeprijst. Die garanderen ook een IPTV verbinding:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_02/OFF04.SHTML
En Aldi doet niet moeilijk met terugbrengen als blijkt dat ze niet goed werken.

[ Voor 6% gewijzigd door giant2000 op 01-02-2010 15:00 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.kreulen
Adlermann schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:07:
[...]

Dat is FttC niet FttH. Je hebt dus ook veel lagere internet snelheden daarbij.
Dank voor de opheldering.
Ik lees hier ook dat er grote verbeteringen in aankomst zijn voor KPN iptv in Q2.
Daarin staat inderdaad ook FttC en FttH vermeld ("glas tot in de wijk" en "glas tot aan huis")

Is een 2e iptv ontvanger ook mogelijk bij FttC (4euro pm)., of is een 2e tv alleen met de gratis Digitenne te bekijken?
Zenderpakket zijn voor beide hetzelfe, en ook beeldkwaliteit?

30Mb p s is wel 8) , maar m'n email komt met mijn huidige 4Mb ook razendsnel binnen. (ok, ok, ik ben gewoon jaloers)
En gaat KPN nu 30/30 leveren straks? Is dat 30 down en 30 up?!? Wow...
Bij Ziggo :( wordt je gefopt, schijn je snel te kunnen downloaden, maar als je een blueray filmpje binnenhaalt stopt het feest halverwege omdat je je "download limiet" bereikt hebt, dan kan je een maand lang niets meer. Met dat soort knullige dingen ben ik sowieso al tegen Sikko ehhh, ziggo }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.kreulen
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:53:
[...]

Bij Canal digitaal zit NL1 HD ( de ander 2 met ingang van maart) en Eurosport HD in het basis pakket 9,95 en met ingang van vandaag HD only pakket voor 5 euro met RTL 4 HD History HD BravaHDTV Nat Geo HD Discovery HD Eén HD MTVN HD
Basis http://www.canaldigitaal....kketten/basis-pakket.aspx

Voor bestaande klanten is er nog een kleine basis pakket voor 60 euro per jaar met alleen de eerste 10 zenders . Dit pakket heb ik nog steeds ( gelukkig nog niet opgezegd) en is wel handig met verdwijnen van de HD zenders in een extra pakket Via mijn satelliet ontvanger in mijn PC kan ik elk programma opnemen en verder kan ik live streamen mijn popcorn media player

Het ligt er aan wat je wilt maar echt duur is het niet en met als voordeel een betere beeldkwaliteit zeker t.o.v KPN via glasvezel. Enige nadeel is de schotel plaatsen.
5 euro voor HD pakket? Ik heb nu ook CD, maar betaal 9,95 euro voor HD pakket extra. Ik zal ze eens bellen, want die jongens zijn administratief niet helemaal handig bezig. Ik heb ook een 2e kaartje voor m'n htpc, maar daar zit dan weer geen hd pakket op.
Dank voor de link, want ik zie dat er weer een paar kanalen zijn bijgekomen.
CD is mooi beeld. Probleem is dat die Philips hd pvr decoder zo waardeloos is. BBC HD zit op kanaal 512 ofzo. Heb ik de kanaal lijst met veel pijn en moeite het favoriten lijstje samen gesteld, (goed voor RSI, 512 keer up-up-up-up). Vervolgens crashed de decoder, favoritenlijst ook weg ;(
Verder is de decoder (Philips hd pvr) erg traag in het zappen, maar ook in het menu. Opnames krijgen een onlogische korte naam waar je niets aan hebt, en het ding crashed om de haverklap.
CD is voor de hobby erg leuk, maar nu "FloppyDVB" failliet is, en mijn technotrend hd budget wel heel erg buget beeld geeft, weet ik me geen goede kaart te bedfenken. Ook heb ik geen fatsoenlijk software pakket om de boel aan te sturen (met AB enzo). Ik gebruik FireDTV met muis om tv te kijken.

Ik ben benieuwd hoe de (nieuwe?) decoder is van KPN iptv. die ze in Q2 leveren.
Als ik het heb kan ik beeld kwaliteit en gebruikergemak vergelijken met CD.

• Marc3l
Vraagje, kan je sport1 straks ook ontvangen op je digitenne smartcard als je gaat abonneren op sport1?
Nu is dit nog niet het geval maar misschien komt dit omdat het de eerste maand gratis is en deze optie nog uitstaat ofzo.

• eymey
b.kreulen schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:05:
[...]

Dank voor de opheldering.
Ik lees hier ook dat er grote verbeteringen in aankomst zijn voor KPN iptv in Q2.
Daarin staat inderdaad ook FttC en FttH vermeld ("glas tot in de wijk" en "glas tot aan huis")

Is een 2e iptv ontvanger ook mogelijk bij FttC (4euro pm)., of is een 2e tv alleen met de gratis Digitenne te bekijken?
Zenderpakket zijn voor beide hetzelfe, en ook beeldkwaliteit?

30Mb p s is wel 8) , maar m'n email komt met mijn huidige 4Mb ook razendsnel binnen. (ok, ok, ik ben gewoon jaloers)
En gaat KPN nu 30/30 leveren straks? Is dat 30 down en 30 up?!? Wow...
Bij Ziggo :( wordt je gefopt, schijn je snel te kunnen downloaden, maar als je een blueray filmpje binnenhaalt stopt het feest halverwege omdat je je "download limiet" bereikt hebt, dan kan je een maand lang niets meer. Met dat soort knullige dingen ben ik sowieso al tegen Sikko ehhh, ziggo }:O
Eeeeuhm, haal je nou niet heeeel veel dingen door elkaar? Snap iig niets van je verhaal ;) .Bij FttC zal je geen 30 mbit up krijgen. Heb tenminste nergens gelezen dat dat ook voor FttC gaat gelden.

En ziggo en download limieten? Die is helemaal nieuw voor me :o

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:32
offtopic:
Ik denk dat hij de newsserver van Ziggo bedoelt. Die stop nadat je er zoveel GB vanaf hebt gehaald. De laatste keer dat ik die newsserver gebruikt was het overgrote deel ook incompleet dus een klein payservertje is wel aan te raden. Een paar euro op het maandbedrag erbij en je kunt leechen wat je lief is :) .

• eymey
Haha ok :). Ach, ik heb by default een payserver. Geen gezeik :) :D

• giant2000
Marc3l schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:11:
Vraagje, kan je sport1 straks ook ontvangen op je digitenne smartcard als je gaat abonneren op sport1?
Nu is dit nog niet het geval maar misschien komt dit omdat het de eerste maand gratis is en deze optie nog uitstaat ofzo.
Dat is niet te verwachten. Digitenne zit tot de nok toe vol, dus dan zullen er of kanalen moeten verdwijnen, of in de bouquets nog meer zenders proppen (met gevolg dat de kwaliteit nog lager is dan een internet stream), of er komt een bouquet bij.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat vinden jullie van de kwaliteit van Nederland 1 en Eurosport? Volgens laatste bericht van spaceone op http://www.ipbforum.nl/ex...14&t=3369&start=60#p27974 zouden vannacht de encoders van Ned. 1 en Eurosport vernieuwd zijn, deels (na de software update van de 1960) om bij te dragen aan het oplossen van de vastlopers en ook om de beeldkwaliteit te verbeteren en dit als eerste voor de olympische spelen.

Ik heb het idee dat er minder aura en 'ghosting' lijkt te zijn, ookal lijkt overall het beeld wel weer wat softer. Ik ben iig gematigd positief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
giant2000 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:56:
[...]

Dat is niet te verwachten. Digitenne zit tot de nok toe vol, dus dan zullen er of kanalen moeten verdwijnen, of in de bouquets nog meer zenders proppen (met gevolg dat de kwaliteit nog lager is dan een internet stream), of er komt een bouquet bij.
ok bedankt, waarschijnlijk daarom zeker ook 2 kanalen ipv 4 voor Eredivisie live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Marc3l schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:30:
[...]

ok bedankt, waarschijnlijk daarom zeker ook 2 kanalen ipv 4 voor Eredivisie live?
inderdaad.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
eymey schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:10:
Wat vinden jullie van de kwaliteit van Nederland 1 en Eurosport? Volgens laatste bericht van spaceone op http://www.ipbforum.nl/ex...14&t=3369&start=60#p27974 zouden vannacht de encoders van Ned. 1 en Eurosport vernieuwd zijn, deels (na de software update van de 1960) om bij te dragen aan het oplossen van de vastlopers en ook om de beeldkwaliteit te verbeteren en dit als eerste voor de olympische spelen.

Ik heb het idee dat er minder aura en 'ghosting' lijkt te zijn, ookal lijkt overall het beeld wel weer wat softer. Ik ben iig gematigd positief....
Zit momenteel Studio Voetbal te kijken op Ned1 en dat ziet er wel een stuk beter uit dan voorheen.
Dit is zeker positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep :). Als ze het op dit niveau krijgen en vervolgens kilometers kunnen maken met het verhogen van de reactiesnelheid van de STB en wat andere 'nijpende' feature requests, dan wordt het echt nog eens wat met dit product.

Ook het feit dat KPN (vanwege ps3 en xbox360 en andere NAT problemen) ook serieus gaat overwegen om de EB in de toekomst soepeler instelbaar te maken stemt me optimistisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Naast Eurosport is ook sport zender MotorsTV sinds kort overgestapt op Nederlands commentaar. Op zich prima hoor, maar ik geef toch echt de voorkeur aan het originele Engels. En ik ben niet de enige die niet graag luistert naar het soms nietszeggende commentaar van verslaggevers die slecht verstaanbaar zijn, met een behoorlijk accent spreken of nog erger: weinig kennis van zaken hebben. Bij Ziggo, UPC en Canal Digitaal is dit geen probleem, daar kan je met een audio knop op de afstandsbediening switchen naar de Engelstalige versie. Ik ben bang dat het een trent gaat worden dat meer sportkanalen met Nederlands commentaar worden voorzien, daarom mijn actie:

Ik probeer KPN te overtuigen om bij Eurosport en MotorsTV Engels commentaar beschikbaar te stellen door de rode knop van de afstandsbediening bijvoorbeeld. Misschien helpt het als meerderen KPN hierom blijven vragen middels de bekende fora waarop KPN medewerkers actief zijn. Ook kan je via de KPN site dit als klacht indienen.

http://forum.kpn.tv/
http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/index.php
http://kpn.gebruikers.eu/news.php
http://www.kpn.com/prive/...aag-of-klacht-melden.htm#[0]

2,00 m. + begane grond

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik heb een vraag

Ik heb de 1960 via hdmi naar de tv geschakeld en via optische kabel naar de versterker (ouder type 5.1 Denon)
Nu heb ik een vertraging in het beeld, dwz het geluid is te snel.
Is hier in de settopbox iets aan te passen? Mijn versterker en tv kunnen dit niet...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• eymey
Dan heb je een probleem, denk ik. In de 1960 kan dit zeker niet. Normaal gesproken ontkom je er niet aan om dit in je versterker te regelen (sommige modernere versterkers met HDMI kunnen zelf de delay berekenen danwel afspreken met de TV).

Wat misschien kan helpen is echt alle processing opties whatsoever in je TV uitschakelen maar zelfs dan zal het wrs niet helemaal recht te trekken zijn. Er zit gewoon te veel tijd in het en- en decoderen van je HDMI streams en processing door je TV.

Ik raad je aan om gewoon (als dat kan) de optische uitgang van je TV of anders gewoon de analoge stereo audio uitgang met je versterker te verbinden. Dan heb je waarschijnlijk geen scheve delays meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Sinds december 2009 heb ik in Schiedam gekozen voor KPN Interactieve TV + 8mpbs internet als pakket.
Dit omdat wij als enige andere optie hier 'Caiway' hadden en deze een stuk duurder is.

Tot op heden ben ik erg tevreden over het pakket.
De installatie ging vlekkeloos. De alles-in-één Thomson box werkt perfect in de meterkast en de wifi verbindingen met de pc(s) zijn perfect. De 1960 ontvanger is een mooi ding, menu's zijn prima en gebruik de hdd best vaak om handig uitzendingen op te nemen. Ook soms een film bestellen via videoland gaat prima.
Gelijk een tip: Haal de stomme groene stippen (het kpn logo) van de ontvanger af en de lijmresten met stickerverwijderaar. Je hebt dan een prachtig zwarte box ;)

Het enige GROTE nadeel vindt ik echter de zéér trage reactiesnelheid van de afstandbediening en mijn vraag is: HOE KOMT DAT?
Zal hier ooit verbetering in komen? Soms reageert hij direct op zappen, menu's navigeren, etc. Maar soms reageert hij ineens weer bijzonder traag en blijft hangen alvorens aan je opdracht te voldoen...

Verder vindt ik de beeldkwaliteit op mijn 40" Samsung tft via hdmi in orde, echter niet bijzonder scherp (In mijn oude woonplaats/huis UPC digitaal hd gehad, wat stukken scherper was).
Echte HD uitzendingen zijn er ook niet.
Ook hier de vraag: Komt dit in de nabije toekomst, met een gelijkblijvend abonnement ook nog in Schiedam? Ligt dit aan de box die het niet aan kan? Aan de verbinding? Aan het gekozen abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Krijg vandaag een email over "veranderingen TV abbonement" miv 01 Apr., zie link

Die 5 cent zit ik en niemand mee neem ik aan voor basis, maar dat ze Uitzending gemist beperken, en alleen nog bij Plus tot 10 dagen aanbieden is wel minder. Je krijgt er dan wel SBS gemist voor met Net5/Veronica/SBS6 maar als dat net zo brak is als op internet, dan hoeft dat voor mij niet zo.

In de maand Maart hele maand gratis te testen..gaat zeker ook naar Plus dan...was te verwachten, omdat SBS net als RTL geld wil zien voor deze dienst. Ben benieuwd of de traditionele kabelbedrijven ook nog overstag gaan.

Positief is wel dat RTL Gemist komt voor de zomer, maar ook weer in het Pluspakket, RTL heeft blijkbaar zijn zin gekregen, en heeft KPN als eerste betalende TV aanbieder gevonden. RTL kwaliteit is wel goed, maar geen reden om Plus te nemen, wel leuke extra als je al Plus had om andere redenen/wensen.
Overigens wordt Plus wel 25% duurder.

Voetbal liefhebbers ook niet blij, Eredivisie live wordt 26% duurder.
Sport1 ook beschikbaar (6 zenders, volgens mij deze maand gratis te testen), kost net als Eredivisie live 12,50

Ben blij om te zien dat er ontwikkeling in zit, maar er zal toch echt wat aan de zapsnelheid moeten gebeuren.
Zou toch wel is willen weten wat nou de echte oorzaak is en hoe ze dat denken op te lossen.
Zal niet eenvoudig zijn, anders hadden ze het wel al opgelost.

Voorlopig denk ik dat velen de prijsverhogingen niet vinden opwegen tegen de vernieuwingen, met uitzondering de Basis pakket kijkers, omdat daar weinig veranderd.

Ben je niet blij met deze aanpassingen, en de nieuwe algemene voorwaarden, mag je voor 01 April opzeggen.
Zit zelf bij HetNet en mag per maand opzeggen, maar goed, misschien voor anderen interessant.
Bovendien worden enkele van onze algemene voorwaarden aangepast. Klik hier voor een overzicht van de veranderingen in de algemene voorwaarden en voor antwoord op uw eventuele vragen.

We blijven er alles aan doen om u naar volle tevredenheid van dienst te kunnen zijn. Mocht u zich desondanks niet kunnen vinden in de wijzigingen, dan kunt u uw abonnement tot 1 april kosteloos opzeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 19-02-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Allewijn schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:45:

Verder vindt ik de beeldkwaliteit op mijn 40" Samsung tft via hdmi in orde, echter niet bijzonder scherp (In mijn oude woonplaats/huis UPC digitaal hd gehad, wat stukken scherper was).
Echte HD uitzendingen zijn er ook niet.
Ook hier de vraag: Komt dit in de nabije toekomst, met een gelijkblijvend abonnement ook nog in Schiedam? Ligt dit aan de box die het niet aan kan? Aan de verbinding? Aan het gekozen abonnement?
De beeldkwaliteit zal, vrees ik, niet echt op het niveau komen van die van bv. UPC of sat, puur omdat er op ADSL nou eenmaal minder bandbreedte is voor veel gebruikers (en die ook nog beschikbaar moet blijven voor internetten en telefonie).

Na wat instellingen op de 1960 (hdmi uitgang op 1080i) en de meeste beeldverbeterings opties op m'n 40 inch Sony LCD vind ik het, met in het achterhoofd dat het een Standard Definition signaal betreft, prima acceptabel. Zeker na het online brengen van de nieuwe encoders afgelopen week, die het beeld weer op het niveau van voor September 2009 brengen (toen ze van mpeg2 af gestapt zijn).

Maar houd in gedachten dat het dus GEEN HD en dat dat voor de iTV over DSL klanten ook niet zal gaan gebeuren (vanwege bandbreedte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Yippie: Pffffff.. dit is JAMMER.... heel erg JAMMER :(. Wat is dit toch zeg!

50 digitale zenders plus 10 dagen uitzending gemist voor <= 10 eur. per maand is voor mij altijd een HUGE SELLINGPOINT geweest om iTV te nemen. Dat het nu precies een tientje kost, boeit me niet. Maar dat nu de dienst steeds meer wordt uitgekleed wel.

Dat SBS en RTL gemist in het pluspakket komen kan ik ook nog mee leven. Die zenders boeien me toch niet genoeg om me hier druk om te maken. Maar dat het aantal dagen bij de publieke omroep nou oook terug gaat vind ik zwaar bagger.

Weer spiegelt KPN zich aan UPC. Wat wordt de volgende stap? Ook extra gaan moeten betalen voor de DVR functie? Het zit er wel aan te komen als je het nieuwe product portfolio voor DSL, FttC en FttH bekijkt.

Nou ben ik strikt genomen, zelfs als ik het pluspakket zou moeten afnemen omdat ik toch SBS en RTL gemist zou willen en UZG 10 dagen terug, nog steeds even veel kwijt als UPC waar ik slechts analoog heb en helemaal geen interactieve diensten maar toch, het gaat om het principe. Het verschil met UPC wordt nu wel weer steeds kleiner.

Ik betaal nu 47,50 (straks dus 48) per maand voor internet + iTV. Met pluspakket erbij zou dat 55 euro worden. Voor dat bedrag kan ik bij UPC hetzelfde krijgen (zelfs het royale pakket plus HD behoort dan al tot de mogelijkheden) met sneller internet......

edit: Goed, met KPN Glasvezel (als ze dat ooit nog gaan leveren) heb ik vanaf de zomer voor 55 eur. per maand nog steeds goede digitale TV + synchroon 30 mbit... maar het gaat ondanks alles toch weer in de papieren lopen als je dan ook alles er nog als extra bij moet kopen....

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 19-02-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:54:
[...]

Na wat instellingen op de 1960 (hdmi uitgang op 1080i) en de meeste beeldverbeterings opties op m'n 40 inch Sony LCD vind ik het, met in het achterhoofd dat het een Standard Definition signaal betreft, prima acceptabel. Zeker na het online brengen van de nieuwe encoders afgelopen week, die het beeld weer op het niveau van voor September 2009 brengen (toen ze van mpeg2 af gestapt zijn).
Welke 'instellingen' heb jij het dan over, die de beeldkwaliteit mogelijk wat verbeteren?
En hoe zet je de 1960 op 1080i ipv 720p?

Wat mij helaas ook opvalt is dat als er bij een uitzendig 'zwart' beeld te zien is, of het beeld ineens even geheel/gedeeltelijk zwart cq donker wordt, dat je dit dan niet echt als 'gitzwart' ziet. Je ziet een soort zwart/grijzige blokken.
Ik heb dit weten te verbeteren door het digitale ruisfilter van mijn Samsung lcd uit te schakelen, maar geheel weg is het niet.
Wat is dit/hoe noem je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb geen ervaring met Samsung LCD, heb zelf Sony. En daar zit ook een aantal instellingen in zoals "mpeg2 ruilsfilter", "normaal ruisfilter', "dynamisch contrast" (heel iritant), "helder wit", "diep zwart". Heb dat allemaal uitgezet :).

Met 'scherpte' kan je wel heel wat bereiken (zorg ff voor een beeld waarin je zowel het menu hebt als picture in picture zender, zoals de tvgids, of gewoon op tv een beeld met mooi onderscheidbare lijnen).

Op 1080i zetten kan je doen door de ontvanger helemaal uit te zetten, weer aan te zetten en bij het 1e of 2e bolletje de menu toets in te drukken. Let er overigens wel even op dat je bij 1080i wel weer een beetje 'interlacing' te zien krijgt bij bewegend beeld (hier te zien als je heel dicht bij de tv zit, op normale kijkafstand zou het niet moeten opvallen). KPN beveelt zelf trouwens 720p aan.

E.e.a. hangt ook af van hoe goed de upscaler in je TV zelf is. Als die goed is kan je er goed aan doen de 1960 zelfs op 576 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Is er op dit moment een kpn storing? het beeld en geluid hapert en internet heeft ook geen constante verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kan je hier vinden: http://www.kpn.com/prive/service/actuele-storingen.htm
Hier geen problemen, maar kan lokaal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
tnx, een storing in Rotterdam is niet vermeld. Verder heb ik modem ed. gereset. Nu maar hopen dat het morgen weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wij gebruiken thuis sinds vorig jaar zomer Digitenne wat erg goed bevalt. Nu komt er volgende week, al het goed is, een 46" tv in de huiskamer i.p.v. een 32" en daarop zal Digitenne er misschien niet meer zo goed uitzien.

Ik haal maximaal 9Mb/s over mijn 24Mb ADSL lijn van Alice (BBNed). Lijkt het jullie verstandig om over te schakelen naar IPTV van KPN of heb ik daarvoor te weinig bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@My Life, gebruik nou even de zoekknop...

Voor ITV heb je 4Mbit per stream nodig, en dat 2x om gelijktijdig te kunnen kijken en opnemen.
Je zal dus zeker voor een 16Mbit+ verbinding in aanmerking komen, hou je dus minimaal 8Mbit over voor internet over ADSL. Vanaf de zomer wordt dat in fasen sneller omdat ze overgaan op VDSL+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik denk dat je mijn post verkeerd begrijpt. Ik heb een ADSL abo van Alice waarbij de maximum snelheid 20Mb/s is (sorry ik zei 24 eerder maar dit klopte niet).
Echter haal ik 9MB/s, dat is dus het maximaal haalbare over de koperlijn die naar ons huis ligt aangezien het limiet van de provider veel hoger ligt.

Sommige in dit topic zeggen dat je niet aan IPTV moet beginnen als je niet minimaal 12Mb/s haalt. Dat haal ik bij lange na niet.

Is het dus af te raden om IPTV te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
De vraag is natuurlijk of dat niet sneller kan, maw of dat aan je huidige ISP ligt.
Het is KPN's infra, die perst er meestal meer uit.

Neem is contact met ze op, als je het kan bestellen, zal het wel kunnen.
Niemand die dat beter kan zien dan zij eventueel met een lijnmeting.

Ook al zegt dat ook niet alles, de PC check voor ITV vindt je hier

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 22-02-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsw84
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb sinds 2007 KPN internet met ITV (toen Mine), omdat het hoogste data abonnement mij te duur was heb ik een andere (lees Telfort 20mbit) erbij genomen en ADSL van KPN helemaal naar beneden laten zetten (3mbit). Nu las ik maandag het artikel dat KPN de snelheid van het Extra abonnement naar 16mbit op gaan schroeven. Hierbij valt het voordeel van Telfort weg.

Ik heb dus gisteren contact gehad met KPN en zij deden mij de aanbieding dat ik een jaarlang voor hetzelfde bedrag als ik nu heb in de maand (44,50 euro) de 16mbit mag gebruiken, vond ik wel netjes. Ik heb daarom ook direct Telfort opgezegd (scheelt weer 20 euri). Dus als er mensen met hetzelfde idee bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Het extra abbo opschroeven van 8Mbit naar 16Mbit?
Per wanneer gaat dit gebeuren dan?

Ik heb nu nml. het Internet+Tv extra abbo van KPN á 44,95 per maand.
Ik betaal nu (actie eerste 6 maanden) 29,95 per maand.
Mijn plan was, om ná 6 maanden mijn abbo kosteloos te verlagen naar het Basis Internet+Tv abbo van KPN á 34,95 per maand, maar als ze de snelheid gaan verdubbelen, dan ben ik misschien wel bereid om 44,95 euro per maand te blijven betalen, daar ik dit voor 16Mbit wél over heb (maar voor maar 8Mbitjes vond ik het wat duur)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik zit met hetzelfde dilemma. Grote kans dat mijn (en dus ook jouw) modem nu allang op 16 mbit is ingetraind, maar dan om ook de nodige bandbreedte voor ITV te garanderen. Reken maar dat je werkelijke internetsnelheid niet zo snel echt de 16 mbit zal gaan bereiken, aangezien op veel lokaties 16 mbit wel zo'n beetje de maximale intrain-snelheid is.....

KPN zal dus haast wel OOK voor de "extra" abonnementen VDSL2 moeten gaan gebruiken.... Ook omdat de geruchten in het tweakers.net frontpage artikel vermelden dat we 2 mbit upload zouden moeten krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Zat ook al even te kijken via Mijn KPN. Betaal nu 34,95 voor ITV+8Mbit internet afgesloten bij HetNet.
Als ik overstap naar KPN Extra moet ik €10,- bijbetalen maar wel dubbele up&download.

Wacht het nog even af, verwacht niet dat ik 1 April de 1ste ben die er gebruik van kan maken.
Zou wel lekker zijn, ben benieuwd wat dit voor ITV precies gaat betekenen.

Er komt meer bandbreedte vrij, dus HD voor een grotere groep beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ze zullen sowieso dan ook een nieuw modem moeten opsturen dat met VDSL2 overweg kan :).

Dat zal dan ook direct betekenen dat mijn huidige "kpn om de tuin leid" constructie met een los speedtouch modem voor IPTV en verder m'n eigen router niet meer werkt :S.

Moeilijk, moeilijk.

Met de uitkleding van het standaard IPTV pakket erbij (als ik uitzending gemist van Ned. 1, 2 en 3 10 dagen terug wil houden mag ik een tientje extra gaan bij betalen :r ) wordt het alsnog bijna weer lonend om terug te gaan naar UPC.... waar ik dan op z'n minst ook gewoon gegarandeerd 25 mbit downstream heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Wordt dus vanaf de 787. Aangezien ze nu 789's zijn gaan uitleveren, en deze geen portforwarding ondersteund, nog een reden om te wachten.

Aan de andere kant wel een extra reden voor KPN om dat snel op te lossen.
Terug naar de kabelaar in mijn geval Ziggo, dat nooit, zelfs gratis niet.
Aangezien jij hetzelfde ongeveer hebt met UPC, zitten we voorlopig in de "vol verwachting" modus van wat er op korte termijn komen gaat.

Trouwens kan je als je belt ipv zelf je abbo omzet via de portal, nog wel een deal er uit slepen als bestaande en nieuwe klant. Buurman is pas overstag gegaan, en krijgt een jaar lang een gereduceerd tarief (bestaande klant / upgrade gekozen). Wel moet je dan een jaarcontract aangaan denk ik, maar daarna per maand op te zeggen. Nu ik weet wat je ervoor terug krijgt is dat voor mij niet zo'n probleem.

UZG beperking heb ik inmiddels een voorlopig alternatief voor gevonden, via MCE op de X360 icm de UZG plugin. Kost wel wat meer stroom, maar zoveel maak ik er ook weer niet gebruik van. In ieder geval niet de 10 Eur waard, en kan het anders altijd nog aanzetten in de wintermaanden wanneer je relatief meer TV kijkt. Verder gaat meer om het feit dat ze het beperken, dan dat je het echt mist denk ik IRL.

Wat pas ideaal zou zijn, je eigen zenderpakket samenstellen en overige diensten, overbodige kanalen eruit, en de andere in betere kwaliteit als ruil. Ach dromen mag toch...

[ Voor 25% gewijzigd door Yippie op 24-02-2010 22:34 ]

• Kassad
  • Laatst online: 20:39
Er is gelukkig nog een optie vanaf dit jaar, XS4All gaat ook IPTV leveren en zij hebben een fatsoenlijke router. Wanneer ze overgaan op VDSL gaan ze IPTV aanbieden. Ik wacht dus op XS4All.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• eymey
@Yippie: Tsja, misschien heb je gelijk :). Het gaat inderdaad vooral om het principe. In XBMC heb ik ook een mooie uitzendinggemist plugin. Het enige probleem is dat die behoorlijk wat onderhoud vergt en dat het gewoon nooit zo mooi beeld is als hoe KPN het aanlevert.

Die TG789 schijnt inderdaad nog steeds een ramp te zijn (Netals de TG787 die bij mij stof ligt te happen, je raadt denk ik wel waarom). Dus of ik nou zo happig ben om al snel naar VDSL2 over te stappen....

@Kassad: Keep on dreaming! :-). Hoop samen met je dat je gelijk krijgt, maar bedenk wel dat die "fatsoenlijke router" (ik neem aan dat je de Fritzbox bedoelt) geen VDSL modem is. Dus op het moment dat ze VDSL2 gaan aanbieden moeten ze daarvoor met een oplossing komen. En dan zijn 2 scenario's denkbaar:

1: Ze leveren een VDSL2 modem dat alleen als bridge fungeert, waar je uiteindelijk nog weer de Fritzbox of een eigen router achter kan hangen (eigenlijk zoals KPN het ook zou moeten doen, ipv voor iedereen, ook de gevorderde gebruikers, zo'n EB verplichten)

2: Ze gaan gewoon de TG789vn van KPN leveren met dezelfde restricties. En ook dezelfde matig functionerende 1960 box en misschien zelfs wel dezelfde uitgeklede pakketten als KPN.

Nee... wat XS4ALL betreft is het: Seeing is believing.

Ik verander voorlopig iig nog even niks en ga nog een paar maanden afwachten wat de nieuwe glasvezel providers in Almere (XMS en Tweak) doen. Als die naar alle waarschijnlijkheid niet binnen een jaar in mijn buurt komen zal ik eerst OF glasvezel van KPN nemen (als daar de pakketten wel ongemoeid blijven), OF ik downgrade m'n ITV abbo, OF ik ga voor TV maar weer terug naar UPC en neem gewoon ergens een wide open ADSL abbo.

Pagina: 1 ... 11 ... 46 Laatste