Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.538 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
280 euro heb je een gereviseerde erin zitten (inc uurloon bij een autobedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:26:
Zoiets heet een dynamo :P

Vaak kun je ze laten reviseren. Dan zetten ze er nieuwe koolstofborsteltjes in.
Alternator, generator, dynamo, allemaal namen voor ongeveer hetzelfde, maar toch ook anders ;) Vraag me niet wat het verschil tussen een dynamo en een alternator precies is, maar er zit verschil tussen. Bij Hella werden namelijk beide namen gehanteerd, maar nooit door elkaar.
Volgens mij heeft het met de constructie te maken en het vermogen dat ze aankunnen. De alternatoren waren altijd zware jongens van minimaal 70A.

Even hardop denken, volgens mij heeft een dynamo een vaste magneet en een alternator 2 spoelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41
Een dynamo levert gelijkstroom en een alternator levert wisselstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch als je in de US een alternator zoekt, wil je een dynamo. Toch echt geen wisselstroomding.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Kan je toch geen gelijk geven. Als je een écht klein budget hebt, zou ik toch geen BMW aanraden.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:26:
Zoiets heet een dynamo :P

Vaak kun je ze laten reviseren. Dan zetten ze er nieuwe koolstofborsteltjes in.
Reviseren gaat wel wat verder dan een paar koolstofborstels... Bij een goede revisie wordt hij helemaal gedemonteerd, gereinigd, lagers vervangen, etv.

@DaRKie
zo simpel ligt het niet. In de kern levert een alternator inderdaad wisselstroom, maar de spanningsregelaar is tevens een gelijkrichter.
Hella heeft inmiddels z'n prijslijsten aangepast en daar wordt alleen nog gesproken van dynamo's, wat ook gewoon de handelsnaam is voor het beestje.
Het is ook niet echt iets waar je je verder zorgen om hoeft te maken. Gewoon naar een toko die autoonderdelen verkoopt gaan, en dan aan de hand van het kenteken een nieuwe bestellen.

@DexterBelgium
Je hebt waarschijnlijk keuze uit 3 smaken dynamo's voor je auto, namelijk 1x een 120A versie en 2x een 150A versie, die nieuw tussen de €400 en €600 kosten. Gereviseerden zijn een stuk goedkoper en sterker nog, nieuw zijn ze amper te krijgen. Vervangsdelen als dynamo's en startmotoren zijn na een jaar of 5 al bijna niet meer nieuw te krijgen en gereviseerd is net zo goed en vaak niet van nieuw te onderscheiden.

Je kan ook kijken of het niet de spannigsregelaar van de dynamo is, die problemen geeft. Vaak is dit namelijk de veroorzaker. De dynamo zelf gaat eigenlijk alleen kapot op de lagers, niet omdat de wikkelingen doorbranden. Meet eens met een draaiende motor welke spanning er op de accu staat. Is deze ruim onder de 13,5 volt, is zo goed als zeker de regelaar kapot. Trek dan, terwijl de motor draait, de negative pool van de accu eens los. De motor moet dan blijven draaien. En meet dan nog eens welke spanning er op de accuklemmen staat (dus niet de accu zelf). Is deze erg laag (<12 volt) dan is 100% zeker je spanningsregelaar kapot. Een nieuwe regelaar kost ongeveer €80 en is voor alle smaken van dynamo's die in jouw auto kunnen zitten, gelijk.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
PWM schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:39:
[...]

Mijn broer zoekt toevallig een 523/525/528, dus wie weet ;) Prijs is wel handig om te beginnen :P
Ik zal zo de link naar speurders hierop zetten ;)

http://www.speurders.nl/o...51193637.html?q=bmw+525i+

En wat foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/DSCF0060.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/DSCF0058.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/DSCF0066.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/DSCF0065.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/DSCF0063.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/DSCF0059.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Panamera op 02-09-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DexterBelgium schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:55:
[...]

Kan je toch geen gelijk geven. Als je een écht klein budget hebt, zou ik toch geen BMW aanraden.
Want? Een e30 is echt niet belachelijk duur in onderhoud als je een fatsoenlijke hebt hoor. En die verslaat echt elke budgetautootje die je kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
418O2 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:15:
[...]

Want? Een e30 is echt niet belachelijk duur in onderhoud als je een fatsoenlijke hebt hoor. En die verslaat echt elke budgetautootje die je kan bedenken.
:) uhuh. Ik ben als startend automobilist vrijwel direct in een E30 316i gestapt, en dat was gewoon een fijne start. Sterker nog, ik ben ontzettend BMW-addicted geraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik begon met een E36 316i. Ook niet verbijsterend duur, alhoewel het qua benzineverbruik en wegenbelasting natuurlijk wel stukken minder kan.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

sjirafje

No inspirational quotes here

Afbeeldingslocatie: http://www.patrick.fm/nieuw/images/bmw.jpg

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• DexterBelgium
418O2 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:15:
[...]

Topic gaat over budget van minder dan 1000 € en vermeldt niet dat de TS een bedreven autoklusser is. In dat soort geval moet je dus voor elk ouderdomskwaaltje wel naar een garage, en vrees ik dat je er niet komt. Het gaat écht om een absoluut minimum budget in dat topic, en dan vrees ik toch (als je voor een BMW gaat) een beetje "dubbeltje op de eerste rij" fenomeen. Beter dan alles wat boven "het heeft vier wielen en gaat vooruit" als overbodige luxe te beschouwen, denk ik. En dan kom je bij de japanse gebakjes die daar worden genoemd uit.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• deepbass909

deepbass909

Voor minder dan €1000 aanschaf en niet zelfs kunnen sleutelen, dan kan je inderdaad een BMW beter vergeten. Een E30 die onder de €1000 zit heeft gegarandeerd werk nodig, een E36 al helemaal. Wegenbelasting, tja, ik betaal voor m'n Compact 4 tientjes per maand, niet veel, maar ook niet echt weinig. Verzekering valt mee, zeker bij een oude BMW met een kleine motor. Het verbruik is wel een echte breker. Koop een cinquetento (of hoe je het ook schrijft...) en die is een stuk zuiniger en goedkoper is alles, maar dat is een Fiat, dus gaat gegarandeerd kapot op het moment dat je het minst verwacht :p

• 418O2
tenzij je geluk hebt. Aan mijne zit geen werk (2 uurtjes roestinperken, verder niets)

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

sjirafje

No inspirational quotes here

Bah roest. Ik hoop dat ik dit weekend alles vergenoeg kaal heb zodat hij gelast kan worden. Maar met die regen schiet het niet op.

Overigens weet ik nu wel waar de roest door komt. Volgens de schadehersteller komt het door die spatlappen die bewegen en waar rommel tussen komt zitten. Door het bewegen krast de rommel (zand etc.) door de lak heen. En aangezien die spatlappen er an 25 jaar opzitten... :(

[ Voor 51% gewijzigd door sjirafje op 03-09-2009 14:42 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Chromen wielrandjes en sideskirts zijn nog 2 van die dingen die je dr liever niet op hebt :P

leeg

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik had vandaag toch wat doms... de autohandelaar zei tegen me toen ik de auto kocht: er zit geen reserviewiel bij, maar zo'n busje. Ik denk: tja, ik ga van het weekend naar zwitserland met dat ding, laat ik maar een reservewiel meenemen just in case.
Dus ik maar die kerel uit enter gebeld met de vraag of hij er nog 1 had liggen. Jawel, had hij wel. Moest een paar tientjes kosten en was nog helemaal als nieuw.
Kom ik daar aan, betaal, pak wiel. Doe mijn kofferbak open en doe die plaat omhoog... ligt er gewoon een wiel in. Dus ik zo van: "Terug hebben en ik mijn geld terug?" Hij zegt: "heb ik hem dan helemaal voor niets bij die en die vandaan gehaald?" Ik: "Weet je wat, heb je niet een compleet 17" Seven wiel liggen met band?". Toen maar 2 reservewieltjes geruild tegen 1 normaal wiel wat bij de rest van mijn wielen past :D

Owja, op de terugweg ga ik even over de Stelvio pas :D >:)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• YoshiBignose
Je controleert niet even van te voren :') ;(

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 19:39
YoshiBignose schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:10:
Controleer jij alles wat er NIET opzit?

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Verwijderd

Blijkbaar heeft ie niet eens alles opengetrokken sinds het kopen. Dat is idd gewoon raar.

• k0ewl
YoshiBignose schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:10:
In alle drukte vergeten. En het zat onder zo'n plastic ding. Wist ik veel. Dat kent Alfa helemaal niet joh :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Huh een 1 serie met ruimte voor een reservewiel? En zitten er geen runflats onder dan?

Beter opletten de volgende keer 8)

[ Voor 21% gewijzigd door _Arthur op 04-09-2009 09:57 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Jij bent denk ik met iemand anders in de war :P

Zeg k0ewl, hoe voelt dat nou, in een echte auto ? :P

Blij Met Wilco

• 418O2
Net de 320 even getankt, 46 liter voor 453km, toch aardig netjes. Te meer het mijn eerste volle tank was (stond al in het rood, maar zat dus nog 14 liter in) en ik best wel veel doorgetrokken heb en best wel veel hard heb gereden (160+, dan gaat de naald toch hard naar 15l/100km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Had ik hier mn neuen wagen al laten zien? '90 535i
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/alpina2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/Alpina/cockpit.jpg

Inmiddels dus 3 E34's, de 540i:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/arena2.jpg

En de andere 535i, GTR:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/535i/zandvoort1.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Waarom zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Omdat het kan

Vermoed ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:14:
Blijkbaar heeft ie niet eens alles opengetrokken sinds het kopen. Dat is idd gewoon raar.
Ach, na ruim 2,5 jaar en al heel veel gesleutel kom ik ook nog steeds dingen tegen in m'n Compact waarvan ik denk "dat had mij ook wel eerder op mogen/kunnen vallen). Maar dingen als 't reservewiel had ik toch wel in de één van de eerste dagen gevonden ;)
Ik moet het alleen doen met een thuisbrengertje, waarmee je ook echt niet meer harder dan 80 moet rijden, want dat bandje is, dacht ik, inmiddels net zo oud als de auto zelf :X Maar hij is werkelijk nog nooit gebruikt (de randjes en puntjes van het maken van de band zitten zelfs nog midden op het loopvlak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vooral die eerste foto, parkeren op een invalideparkeerplek van een 535 uit 1990.
Haalt het imago van BMW wel weer omhoog natuurlijk ;).
Overigens vette bakken...

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 04-09-2009 09:57 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kecin schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:56:
Vooral die eerste foto, parkeren op een invalideparkeerplek van een 535 uit 1990.
Haalt het imago van BMW wel weer omhoog natuurlijk ;).
Overigens vette bakken...
Die invalideparkeerplek is het vak ervoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
:9
De rode stond op MP. Zit erover te denken om hem in onderdelen te verkopen, alleen velgen + interieur en heb de aankoopsprijs er al uit :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ziet er mooi uit. Is deze in een goede staat of weer een trapbak? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

YoshiBignose schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:38:
[...]

Die invalideparkeerplek is het vak ervoor :P
Daar staat waarschijnlijk z'n 3e BMW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hmmz ik begin de oudere modellen steeds meer te waarderen dan de nieuwere modellen, laatst zat ik zelfs te twijfelen om straks de E39 weg te doen voor een E34 :X

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:42
Zomaar een plaatje tussendoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~webmelk/528b.JPG

Mijn E39 blijft nog een tijdje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

-Thunder- schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:53:
Hmmz ik begin de oudere modellen steeds meer te waarderen dan de nieuwere modellen, laatst zat ik zelfs te twijfelen om straks de E39 weg te doen voor een E34 :X
E39 sedan vind ik mooier dan de E34 sedan. De E34 Touring vind ik wel een topper, met name de M5 natuurlijk. :9~

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3133/2745606301_3c67c33ac1.jpg

Ik zit stiekem ook wel eens te fantaseren over welke BMW's ik aan zou schaffen als ik schofterig rijk zou zijn en dan kom ik tot de conclusie dat daar eigenlijk geen BMW's van de huidige generatie bij zouden zitten. Alleen de Z4 M Coupé zou je nog net onder deze generatie kunnen scharen en die zou ik wel willen. De op-één-na-jongste zou de E46 CSL zijn. Maar de huidige M-series zijn vast en zeker fantastisch, maar doen me (nog?) niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
zimbab schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:45:
[...]

E39 sedan vind ik mooier dan de E34 sedan. De E34 Touring vind ik wel een topper, met name de M5 natuurlijk. :9~

[afbeelding]

Ik zit stiekem ook wel eens te fantaseren over welke BMW's ik aan zou schaffen als ik schofterig rijk zou zijn en dan kom ik tot de conclusie dat daar eigenlijk geen BMW's van de huidige generatie bij zouden zitten. Alleen de Z4 M Coupé zou je nog net onder deze generatie kunnen scharen en die zou ik wel willen. De op-één-na-jongste zou de E46 CSL zijn. Maar de huidige M-series zijn vast en zeker fantastisch, maar doen me (nog?) niet zoveel.
Grappig, ik denk precies omgekeerd. Al die oude zooi hoef ik niet, zeker niet als ik onbeperkt budget zou hebben. Dan is een E90 en E92 M3 eerste keuze, met daarnaast een Z4-M en een M5 voor de zakelijke ritjes... . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

zneek schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:51:
[...]

Grappig, ik denk precies omgekeerd. Al die oude zooi hoef ik niet, zeker niet als ik onbeperkt budget zou hebben. Dan is een E90 en E92 M3 eerste keuze, met daarnaast een Z4-M en een M5 voor de zakelijke ritjes... .:)
Ik zou ook liever een nieuw model hebben, alleen die auto die zimbab postte ziet er ook niet verkeerd uit :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Als geld geen probleem zou zijn, zou ik van elke M die gemaakt is (minstens) één exemplaar willen hebben.. :) Allemaal in volledig originele staat uiteraard.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als ik het geld zal hebben dan zal ik men huidige gewoon van top tot teen laten strippen en opnieuw op bouwen + ik zal een zgan 850CSI willen hebben voor er bij.

Aan zoveel auto's heb je toch niets, je kan er maar 1 tegelijk rijden :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een compressor op de 540, dat lijkt mij wel nice als rich boy :P
Ik zou liever een Golf G60 zwaar opgefokt woon-werk verkeer gaan doen dan een nieuwe 3-serie. Het moet beven, shaken en lawaai maken... Dat missen nieuwe auto's toch veelal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als ik geld genoeg zou hebben, werd mijn Compact (of een andere E36 Compact met een zonnedak) helemaal gestript, opnieuw gespoten (Cosmos Schwartz, net als mijn huidige Compact). Dan komt er een volledig zwart M-interieur in (de Vader-stoelen voorin), een complete (originele) M-body kit met originele M-sport velgen (dezelfde als ik nu heb, maar dan de originele, gepolijste aluminium velgen, style 24) en natuurlijk een volledige M-aandrijflijn (de S50B32 motor, bijbehorende bak en cardan en achteras van de Z3-M). En een bilstein B10 onderstel.

Kortom, de M3 Compact waar BMW wel ooit over heeft gedacht, maar nooit heeft gebouwd.
Niet dat het super uniek is (er rijden al een paar M3-Compacts rond in de wereld), maar voor zover ik weet zijn er geen M3 Compact die zo "origineel" mogelijk is. Allemaal hebben ze wel iets wat over de top is (een M3 E46 motor, extreem interieur of exterieur).

Helaas... voorlopig blijven dat nog dromen... Het geld dat hiervoor nodig is, komt waarschijnlijk akelig dicht in de buurt van een nieuwe BMW... Zeker omdat ik het dan ook zo goed mogelijk aanpak, bijv. als de S50 een 2de hands is, zou die een volledige renovatie krijgen, zodat hij weer als nieuw is. Idem voor de versnellingsbak en diff. En als het geld nog geen probleem zou zijn, dan mis ik nu al helemaal de ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als ik geld genoeg had kocht ik gewoon die ene Hartge Z3 met 5.0 V8 :Y)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Geld genoeg? Dan zeker één van elke serie.

Dus bijv:
1 Serie
3 Serie M (Cabrio) (e46, en een nieuwe)
6 Serie M (Cabrio)
7 Serie
5 Serie M

Nom nom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
850CSi
635CSi
M1
E46 M3CSL
E30 M3 EVO
E34 M5 Touring
E32 750i
2002 Turbo

Nieuwe M5, M3, 135i, Z4

Z8 is ook wel leuk trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dan ik ook maar even. :+

3.0 CS/CSI/CSL
M635CSI
850CSI
E28 M5
E34 M5 Touring (zoals hierboven)
E39 M5
E30 M3
E36 M3 Coupé
E46 M3 CSL
Z4M Coupé

507 is ook best leuk, maar ik houd het even bij de "moderne" klassiekers. En een moderne? Misschien één om incognito door de dagelijks leven te gaan, maar heb er niet echt een die ik supergraag zou willen hebben. Wel een 335i Coupé trouwens als het mijn enige vervoer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een 507... :9~ O+ Over een droomauto gesproken (ja ik weet het, hij was toen slechter dan de sl350, maar man, wat een mooie wagen).

Ben ik dan de enige die geen productiewagen wil, maar een one-of-a-kind? Ik weet dat ik een rare tik heb met dat ik de Compact echt geweldig vind B) maar ik vind het ook een pitbull met de M-body. Lekker kort (al hoewel... met z'n 4m21 is hij nou ook weer niet echt kort), breed, alle wielen lekker op de hoeken... Tuurlijk is een Z3/Z4/Z8 een stuk sportiever om te zien, maar misschien is het gewoon de liefde die een autoliefhebber bijna standaard heeft voor z'n eerste eigen auto. Na 50dkm geniet ik nog steeds elke kilometer in mijn auto.

Een andere auto die ik graag zou neerzetten, is een BMW 700 Deluxe. Niet omdat hij zo bijzonder is (al is het wel de auto geweest die BMW na de 2de wereld-oorlog terug op de markt heeft gebracht), maar vanwege het feit dat het m'n vaders eerste auto was en hij tot de dag van vandaag spijt ervan heeft hem ooit weggedaan te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Ja mooi dromen natuurlijk met unlimited geld :) Ik zou denk ik wel een mooie Z8 voor erbij willen. Dat vind ik echt een pracht bak.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vandaag weer een pakketje binnen gekomen :)

Dit keer een spoiler lipje voor op de kofferbak :D

Tis wel heel erg wennen, maar vind het uiteindelijk wel sportief staan en lekker subtiel :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/lip1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/lip2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/lip3.JPG

8)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOooo0000!

Sjonnie :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ligt het aan mij of zit ie ondersteboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dus M5 is ook een sjonnie bak ?

Leg mij eens haarfijn uit waarom ik nu een sjonnie ben ?

[ Voor 49% gewijzigd door -Thunder- op 07-09-2009 17:26 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Thunder- schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:20:

Een M5 is een M5.
Een M5 heeft er ook het vermogen na

Ik vind het ook niet mooi op een M5.
Ik vind uberhaupt een M5 niet mooi :P Verkeerd duits merk maar dat wist je al :+

Wel altijd props voor een funfer interieur :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Hoe kan je nu een subtiele lip op de achterklep van een RWD wagen gelijkstellen met de picknicktafel op een 1.3 corolla van een sjonnie???

Even serieus blijven hé. Mijn E39 heeft ook (af-fabriek) die lip, en het maakt de achterlijn af voor mij.

EDIT: en wat het vermogen betreft: de doorsnee fünfer kan (520s niet te na gesproken) alle hulp gebruiken in het grip op de achterbanden departement. (mijn 530d met zijn 390 nm koppel weet in elk geval wel makkelijk de tractiecontrole te benutten ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door DexterBelgium op 07-09-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ach ja, ik ben een bepaalde stijl aan het doorvoeren in mijn wagen, een originele stijl :)
Namelijk het airodynamic pakket, behalve de spoiler er van, dat is namelijk een strijkplankje en daarom heb ik voor deze gekozen :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Thunder- schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:20:

Afbeeldingslocatie: http://bmw.resmoto.com/opisy/5series/e39/e39_m5/bmw_e39_m5_09.jpg

Op een M5 ziet het er toch net even wat subtieler uit ;)
Bij een M5 is het mij nog nooit opgevallen dat er een "spoilertje" op de kofferklep zit.
En dat is wat mij betreft een goed teken...(heel subtiel dus ;) )

Bij jou auto valt het direct op dat er een aftermarket spoilertje op zit...
Misschien wel omdat de hoeken van jou spoilertje hoekiger lijken oid?

Dus: sjonnie omdat het niet zo subtiel is :)....en dan maakt het wat mij betreft niet uit of je nu met een taartschep rijdt of met zo'n klein dingetje.
Ik vind het gewoon niet lijken :)

nofi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het is jouw mening, daar komt het op neer, maar dat je me gelijk uit maakt voor sjonnie.

Je kwetst me ;(
DexterBelgium schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:46:
Hoe kan je nu een subtiele lip op de achterklep van een RWD wagen gelijkstellen met de picknicktafel op een 1.3 corolla van een sjonnie???

Even serieus blijven hé. Mijn E39 heeft ook (af-fabriek) die lip, en het maakt de achterlijn af voor mij.

EDIT: en wat het vermogen betreft: de doorsnee fünfer kan (520s niet te na gesproken) alle hulp gebruiken in het grip op de achterbanden departement. (mijn 530d met zijn 390 nm koppel weet in elk geval wel makkelijk de tractiecontrole te benutten ;) )
Precies, hier ook :) Maar goed een 528i benzine is ook ongeveer even snel als de 530d diesel :)

[ Voor 77% gewijzigd door -Thunder- op 07-09-2009 17:54 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zeker sjonnie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je vind het wat of je vind het niet wat.

Ik vind het wel wat en ik moet er mee rond rijden :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

-Thunder-
Troost je, ik moet dit zelfde gezeur ook al 2,5 jaar aanhoren voor m'n M-body ;(

Ik weet alleen niet waarom, maar het lipje lijkt er teveel "op" te liggen... het voorste randje is vrij dik, tenminste zo lijkt het op de foto's.

Ik heb bij mijn Compact ook al eens gedacht over een vergelijkbaar lipje op de kofferbak. Bij de Compact wordt het kontje dan optisch iets langer. Jij had dat geloof ik ook op je Compact zitten. Samen met m'n dakspoiler zal zo'n lipje zeker effect hebben. De dakspoiler richt immers een deel van de luchtstroom van het dak over de achterruit naar beneden (heel mooi te zien in de regen), wat dan heel mooi over z'n klein lipje geleid wordt.

Zolang je maar niet met een DTM-spoiler ofzo op je auto aan komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

In het echt valt het erg mee, de foto's vertekenen het wel een klein beetje , hier nog een paar kleine fototjes.. geeft het beeld iets beter vind ik :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/lip4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/lip5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/lip6.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zeker niet sjonnie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Moet je rijdend zien... niemand die er wat van zegt, ziet er netjes uit, al lijkt die op een M5 wat mooier te zijn afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

M5 is zowiezo wat platter dan mijne.

Ik heb ook nooit geroepen dat ik een M5 lip heb :P

[ Voor 49% gewijzigd door -Thunder- op 07-09-2009 20:05 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik had een E46 330i met af fabriek M pakket en die had eenzelfde soort spoilertje. Zoiets hoeft voor mij niet per se op een M3/M5. Al is een 318i ofzo met M pakket wel erg schraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sjonnie is té, maar echt heel mooi vind ik het niet... Temeer hij er echt óp lijkt te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind het mooi Thunder :).

* Kecin heeft M-Lip op zn E46 Coupé...

Ik heb btw van de week een nieuw type 7 gezien. Prachtige, chique wagen...
Doe mij dr daa maar één van :).

[ Voor 41% gewijzigd door Kecin op 07-09-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
En terug!

Nou, gisterennacht om 5 uur stond ik in Denekamp weer voor de deur. Na 18 uur rijden... Wel met stops uiteraard, maar toch, 18 uur. Had even snel op de dagteller gekeken en die stond op iets van 1600km. Ik probeer al een half uur tot een uur de route te krigen via Google Maps, maar op de een of andere manier wil hij de fluelapas niet pakken en stuurt hij me op transport met de trein naar Davos... Maargoed, het was wel gewoon teveel van het goede en elke keer verloor mijn telefoon de GPS verbinding en mijn bijrijdster kon absoluut geen kaart lezen (moeder + 2 honden). De GPS van de BMW was goed, maar daar kun je van te voren geen route op laten zien op een kaartje, dus je hebt geen idee hoe dicht je bij een snelweg zit of wat dan ook. Volgende keer laat ik de honden thuis in ieder geval :P

Dit was de route:
http://maps.google.nl/map...pn=12.39262,36.540527&z=6

De passen waren echt super. Ik moet zeggen dat ik de Stelviopas wel mee vond vallen qua breedte en je kon bijna overal met 2 auto's naast elkaar rijden. Er was alleen een paar nadelen:
1. Het was zondag, dus echt super druk :'(
2. Je bent lekker aan het scheuren dus foto's maken zit er niet in
3. Zondagsrijders :(
4. Wegdek

De andere passen waren qua wegdek veel beter en ze waren veel minder druk. Dat schoot echt lekker op. Op 1 pas nog achter een tweetal Ferrari's terecht gekomen en toen de radio uit, raampjes open en lekker luisteren. De 3 liter 6 in lijn van de BMW was lekker aan het grommen en als ik het gas losliet dan schreeuwden de Ferrari's voor mij het uit. Ze deden het alleen wat rustig aan, kon ze makkelijk bijhouden namelijk.

Maar hier 2 plaats die ik heb weten te redden. Mijn goede camera thuis laten liggen en dus moest ik het doen met mijn oude Konica Minolta Dimage Z1 die zoveel last heeft van Chromatic Abboration dat het echt irritant is. Ook niet echt tijd genomen om foto's te maken, dus:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/PICT3851.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/PICT3868.jpg

Door al het gescheur over die passen wel een probleem veroorzaakt in de BMW. De raammechaniek van de rechter voorportier is waarschijnlijk kaduuk. Er ligt waarschijnlijk een geleider uit de rails of er is iets afgebroken ofzo. Stonden daar op 2500 meter hoogte met 1 open raam wat niet dicht kon. Met wat gehannes toch nog omhoog gekregen en verder gescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
een BMW R850 :+

Afbeeldingslocatie: http://i032.radikal.ru/0908/53/4de011cb868d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i017.radikal.ru/0908/c1/dfddfc01daa8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s43.radikal.ru/i099/0908/31/660c2503614d.jpg

of hoort dit toch in het grote audi topic? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
haha wtf

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

shameete schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:02:
een BMW R850 :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

of hoort dit toch in het grote audi topic? O-)
Grijns!
Een echte auto :+

Gaat trouwens wel goed met die ruskies, ik zie bijna alleen maar grote & dure auto 's op die pics...
Met hard werken eerlijk verdiend waarschijnlijk...

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
bord4kop schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:21:
Gaat trouwens wel goed met die ruskies, ik zie bijna alleen maar grote & dure auto 's op die pics...
Helemaal als je dit gaat bekijken >klik< er staan ook een paar filmpjes tussen van een uitgeboorde M6 :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 10:18
bord4kop schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:21:
[...]

Grijns!
Een echte auto :+

Valt mee hoor... In bepaalde steden (met name moskou, meeste miljardairs in een stad is daar) heb je veel rijkdom bij elkaar, maar het land zelf is helaas nog zo arm als een kerkrat. En heel erg ver kom je ook niet met die snelle auto's, want die wegen zijn zo rot als een peer. Als er al wegen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Weekendje naar Leipzig geweest, Groningen - Leipzig = 60km in NL A7 en 490km autobahn. Hoewel ze wederom op heeeeel veeeeel plaatsen met de weg bezig waren heb ik de auto eindelijk eens langere tijd op hogere snelheid gehad. Cruisen rond de 200km/u is prima te doen, enige reden om het niet te doen is het overige verkeer. Bij een beetje drukte moet je regelmatig fors in de remmen om een met 121km/u inhalende VW Fox te ontwijken..... zo gauw het iets drukker werd hield ik het daarom op 150km/u. Dat rijdt superrustig, en het verbruik blijft ook binnen acceptabele grensen. Ik heb 1 op 11 gemiddeld over de hele rit gereden, incl 60km stadsverkeer en wat acceleratie testjes ;)

Ook even de top getest, 250km/u begrenst, dat liep soepel. T/m 250 hou je een redelijke "duw" in de rug. Gezien de toerenteller had ik nog over om een eindje door te kunnen trouwens... Wederom, dat wil je niet bij enige drukte, het snelheidsverschil met een gemiddelde vrachtauto is 150+ km/u.... en vrachtauto's halen ook daar soms in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dit al eens langsgeweest? Een V10 E30 M3
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333&page=1

:9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wat een beauty op het eind zeg... Wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

zneek schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:48:
Weekendje naar Leipzig geweest, Groningen - Leipzig = 60km in NL A7 en 490km autobahn. Hoewel ze wederom op heeeeel veeeeel plaatsen met de weg bezig waren heb ik de auto eindelijk eens langere tijd op hogere snelheid gehad. Cruisen rond de 200km/u is prima te doen, enige reden om het niet te doen is het overige verkeer. Bij een beetje drukte moet je regelmatig fors in de remmen om een met 121km/u inhalende VW Fox te ontwijken..... zo gauw het iets drukker werd hield ik het daarom op 150km/u. Dat rijdt superrustig, en het verbruik blijft ook binnen acceptabele grensen. Ik heb 1 op 11 gemiddeld over de hele rit gereden, incl 60km stadsverkeer en wat acceleratie testjes ;)

Ook even de top getest, 250km/u begrenst, dat liep soepel. T/m 250 hou je een redelijke "duw" in de rug. Gezien de toerenteller had ik nog over om een eindje door te kunnen trouwens... Wederom, dat wil je niet bij enige drukte, het snelheidsverschil met een gemiddelde vrachtauto is 150+ km/u.... en vrachtauto's halen ook daar soms in.....
Dat is nog niet eens echt slechter dan mijn 316i (die rijdt ook 1:11 op hoge snelheid). Alleen stopt bij mij de echte acceleratie toch echt bij 170 en kruipt m'n Compact werkelijk tergend langzaam naar de 190, waarna er niks meer gebeurd :P
Maar ik vind 170 ook al redelijk hard, het is me opgevallen de laatste keer, dat de meeste Duitsers bij 150km/u af beginnen haken :o Zitten ze eerst te duwen (ja sorry, een 316i accelereert nou eenmaal niet zo snel :O ) en daarna zie je ze ineens kleiner worden :+
Op 3-baans wegen heb ik trouwens wel een grappig effect gemerkt de laatste keer. De rechterbaan was de langzame baan, de middelste reed 150 (waar het kon) en de linker was >150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb eigenlijk nog nooit in Duitsland gereden, misschien wel eens leuk om te doen. Alhoewel, ik heb hier op de A7 ook wel de 220 gehaald, ging ook nog soepel. Veel verder zal toch niet lukken en je bent toch al gauw bang dat een chevrolet matiz je niet ziet als die z'n inhaalmanoeuvre van een vrachtwagen gaat uitvoeren met 95 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Och, ik woon in Emmen en als ik ff snelheid wil maken dan knal ik meestal gewoon richting hoogeveen 's avonds, is dan toch geen hond op de weg hiero..

terwijl de A31 hier ook 10 minuten vandaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
In NL hou ik me eigenlijk altijd netjes aan de snelheid, wat uitschieters op vaste plekjes, zoals de rotonde bij Joure richting A6 - Amsterdam. Op een of andere manier kom ik daar altijd in zijn 3 af en accelereer ik door tot 200 oid..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ja dat is echt een mooi stuk. Lekker over die brug vegen met die flauwe bocht naar links. Good times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:48:

Je moet goed opletten of auto's voor je dicht op elkaar rijden en eventueel een inhaalactie kunnen plegen, dan kun je snelheid minderen of alvast je voet boven het rempedaal klaarzetten. Inhaalacties worden vaak al aangekondigd door de bestuurder die langzaam naar de middenlijn trekt.

In een zware auto met onderbemeten remmen moet je rekening houden met een serieus lange remweg. In druk verkeer kun je dan beter niet beginnen aan snelheden ver boven de 200. Het scheelt wel dat de linkerbaan in Duitsland goed doorrijdt zolang het niet extreem druk is (wordt het wel druk dan rijden alle Duitsers links).
deepbass909 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:00:
[...]

Op 3-baans wegen heb ik trouwens wel een grappig effect gemerkt de laatste keer. De rechterbaan was de langzame baan, de middelste reed 150 (waar het kon) en de linker was >150.
Driebaans wegen gaan inderdaad erg goed in Duitsland zolang het niet extreem druk is (dan ligt het tempo veelal niet boven de 120 en rijden alle Duitsers links omdat ze harder willen). Zolang het doorstroomt zie je vaak een 120-140-150+ verdeling op de banen en wordt er niet veel van baan gewisseld omdat Duitsers veel meer vrijheid wordt gegeven ten aanzien van de snelheid die ze mogen rijden. Daardoor gaan ze met de flow mee ipv voor elke km/h te vechten.

Met meer asfalt en ruimere snelheidslimieten zal er ook in Nederland veel relaxter worden gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Femme schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:16:
Zolang het doorstroomt zie je vaak een 120-140-150+ verdeling op de banen en wordt er niet veel van baan gewisseld omdat Duitsers veel meer vrijheid wordt gegeven ten aanzien van de snelheid die ze mogen rijden. Daardoor gaan ze met de flow mee ipv voor elke km/h te vechten.

Met meer asfalt en ruimere snelheidslimieten zal er ook in Nederland veel relaxter worden gereden.
Is het daar trouwens zo dat er eigenlijk een 'onbeperkte' snelheid is? Ik geloof dat het iets was met verzekering toch? >130 dekt de verzekering niet?

Of zit ik er nu helemaal naast, zou het wel eens goed willen weten eigenlijk.
Dus iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Femme
wanneer worden de Tweakers.net gelden dan ingezet voor een goede lobby bij Eurlings? Meer teer op de grond, meer vrijheid in de snelheid, ik ben helemaal voor _/-\o_

zei de milieu-adviseur hier wijs :X

Ik wil het gas 's avonds laat/ 's nachts nog wel eens iets te diep intrappen op de A12 tussen Woerden, Nieuwerbrug en Bodegraven... Daar kunnen ze namelijk niet flitsen en hoef je alleen maar uit te kijken voor een verdwaalde KLPD-er. Daar heb ik toch al regelmatig de 30+ overschrijding gepakt :o (als er geen ander verkeer in de buurt was)

@Kecin
Voor zover ik weet ligt het aan je verzekering. Wel wordt in geval van twijfel bij een ongeval de schuld sneller bij de hardrijder gelegd. Maar als duidelijk is dat de andere partij schuld heeft aan het ongeval en de hardrijder voor de situatie niet onverantwoord hard heeft gereden, krijgt de andere partij gewoon de schuld. Zoals zneek al zei, 200+ is niet prettig rijden, je rijdt zoveel harder dan de rest. Ik heb ook stukken 190 gereden, en dat is alleen fijn als de weg echt rustig is. Bij een beetje verkeer zakt het al snel terug naar 170, bij beginnende drukte naar 150 en bij Nederlandse rust op de weg (daar dus al vrij druk) rijden de meesten gewoon 120 / 130 km/u. Ik denk dat dat ook een groot verschil in houding is. Hier wil iedereen zo hard mogelijk, daar rijdt men veel meer naar de situatie, omdat je meer verantwoordelijkheid hebt over de snelheid die je kiest. Even een stukje wat rustiger moeten rijden kost namelijk helemaal niet zoveel tijd als men hier vaak denkt.

[ Voor 46% gewijzigd door deepbass909 op 09-09-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:16:
[...]
In een zware auto met onderbemeten remmen moet je rekening houden met een serieus lange remweg. In druk verkeer kun je dan beter niet beginnen aan snelheden ver boven de 200. Het scheelt wel dat de linkerbaan in Duitsland goed doorrijdt zolang het niet extreem druk is (wordt het wel druk dan rijden alle Duitsers links).
Weet jij, of iemand anders, zo hoe die verhouding tussen het gewicht van mijn auto en de remmen is? Als het goed is zijn de remmen wel groter dan op bijv een E92 320, maar hoe groot ze relatief aan het gewicht zijn zou ik niet weten....

Ik weet wel dat bij licht remmen bij 200+ km/u de auto wat zenuwachtig lijkt te worden, wat voorzichtig heen en weer begint te deinen. Niet zo erg dat ik over de weg zwabber hoor, maar wel zo dat ik geneigd ben het stuur extra goed vast te houden. Over het algemeen wel een goed idee bij 200+ km/u trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Even spieken...

ModelmassaDiameter voorDikte voorTypeDiameter achterDikte achterType
320i N431335kg300mm24mmGeventileerd300mm20mmGeventileerd
330i N531445kg348mm30mmGeventileerd336mm22mmGeventileerd

De massa heb ik van de carbase van autoweek en betreft in beide gevallen de standaard E90 met handbak. De motor legt dus ongeveer 110kg extra in het mandje. De schijven zijn aanzienlijk groter en dikker, dus ook een stuk zwaarder uitgevoerd. Ik kan dit niet echt ondergedimensioneerd noemen... Schijven van 30cm of groter zijn gewoon groot te noemen. Bij remmen op hoge snelheid zijn de achterste schijven trouwens niet eens echt interessant. Bij hard remmen op hoge snelheid komt er zoveel druk op de voorwielen te staan, dat de achterremmen eigenlijk alleen nog maar een rol als stabilisator hebben. Door die druk gaat elke auto trouwens wat zoeken, dat is normaal.
Mocht je je remmen willen verbeteren, dan is de eerste stap de standaard blokken vervangen voor betere, samen met eventueel een andere remvloeistof die beter tegen warmte kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ok, maar ik zit met een E92 met automaat. Even kijken, dan wordt het

335i N541515kg348mm?mmGeventileerd336mm?mmGeventileerd

De diktes kon ik niet vinden. Zal wel hetzelfde zijn als de E90 330 neem ik aan. Zo ondermaats zijn de remmen dus niet, gelukkig. Is ook wel te merken, heb wel eens een noodstop moeten maken vanaf 70 en als je de rem volledig intrapt dan sta je echt erg rap stil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 19:39
zneek schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:30:
[...]
maar wel zo dat ik geneigd ben het stuur extra goed vast te houden. Over het algemeen wel een goed idee bij 200+ km/u trouwens ;)
Herinnerd zich een foto van Heuving die met 250KM/u over de autobahn fahrt met een kopje koffie in z'n hand.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
3 weekjes terug op de A61 ook lekker doorgereden (118d). Moet zeggen dat ik de auto eigenlijk verassend relaxed vind rijden bij 200+ . Net na het nemen van de onderstaande foto zat er overigens een Cayman op m'n bumper te flitsen die nog harder wilde.
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/15nr38x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Het lijkt mij in ieder geval wel zo dat de auto sowieso wat zenuwachtiger rijd dan een voorwielaangedreven model. De voorkant grijpt wat makkelijker naar een spoor in de weg. Ook bij remmen merk ik dit een beetje. Nu zijn volgens mij mijn schijven aan de voorkant een heel klein beetje krom na afgelopen weekend, maar vind het nog niet storend genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
let een beetje op je taal ajb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
418O2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:32:
[...]

_/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
418O2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:32:
[voorwiel aangedreven]

:)

En ja dat is inderdaad minder leuk en hoort niet thuis in dit topic.
Maaaar, de Mini is ook voorwiel aangedreven is ook een BMW. Dus ergens ook weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
achjah, het wil ook wel met zulke kleine auto's, maar als je een stapje groter gaat is RWD toch wel leading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

zneek schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:16:
Ok, maar ik zit met een E92 met automaat. Even kijken, dan wordt het

335i N541515kg348mm?mmGeventileerd336mm?mmGeventileerd

De diktes kon ik niet vinden. Zal wel hetzelfde zijn als de E90 330 neem ik aan. Zo ondermaats zijn de remmen dus niet, gelukkig. Is ook wel te merken, heb wel eens een noodstop moeten maken vanaf 70 en als je de rem volledig intrapt dan sta je echt erg rap stil... :)
BMW verkoopt ook sinds kort wat goed rebranded spul onder de noemer BMW Performance, ze zijn eigenlijk bedoeld voor de 5 serie, ook voor de M5 e.d. maar passen ook op de 3 indien je wieldameter groot genoeg is. Zelf ken ik er niet al te veel van maar heb deze informatie opgevangen van een ex-collega van mij die na z'n uren ook een hoop met bmw's bezig is en een eigen garage heeft gestart (wel in Geel, Belgie), mensen die naar de nurburgring gaan kennen hem misschien wel :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coolyboy schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:30:
[...]

Herinnerd zich een foto van Heuving die met 250KM/u over de autobahn fahrt met een kopje koffie in z'n hand.
Is ook niet zo boeiend... er zijn vrij veel auto's die de 250 gemakkelijk halen en waar het net is alsof je 80 rijdt. Zelfs met de nieuwe C klasse 220 cdi w204 haalde ik vrij vlot de 230/240, en dan gewoon rustig op cruisecontrol de weg uitzitten.

Overigens was dit wel 's ochtends om 5 uur en de terugweg 's avonds rond 9 uur, op betonnen wegen zonder nattigheid.

Mn E430 (ja, ook van het verkeerde merk), zoefde ook rustig naar de 250 zonder dat je het eigenlijk doorhad, en ook weer naar 120 in no time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

k0ewl schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:29:
Het lijkt mij in ieder geval wel zo dat de auto sowieso wat zenuwachtiger rijd dan een voorwielaangedreven model. De voorkant grijpt wat makkelijker naar een spoor in de weg. Ook bij remmen merk ik dit een beetje. Nu zijn volgens mij mijn schijven aan de voorkant een heel klein beetje krom na afgelopen weekend, maar vind het nog niet storend genoeg ;)
Valt op zich mee, een voorwielaangedreven auto heeft de neiging om sporen wat meer op te zoeken en is daardoor juist weer wat zenuwachtiger. Het voordeel van rwd merk je vooral als je lekker sportief bochten gaat nemen. Als je op de goede momenten druk op de achterwielen zet, merk je dat je echt de bocht door geduwd wordt en de auto (mijn Compact iig) zelfs iets feller begint in te sturen.

Ik snap trouwens de opmerking die hier af en toe voorkomt wat betreft de remmen ook niet helemaal. BMW zou ondergedimensioneerde remmen gebruiken, maar zelfs mijn Compact met z'n 1150kg en 1.6je heeft al 286mm schijven (niet geventileerd overigens). Daarmee zijn ze groter dan de schijven van menig andere auto die even zwaar zijn en even veel (of meer) vermogen hebben. Kijk maar naar al die jappen met hun 1.6jes... Die hebben echt miniscule schijfjes. Alleen jammer dat ik nog wel met trommels achter rij. Al remt dat ook gewoon prima. En trommels hebben als voordeel dat ze weer relatief weinig slijten en daardoor bijna geen onderhoud nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Oudere bmw's zijn ook vlot zat trouwens (en hij gaat nog iets harder) ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/215km02.JPG
En nog stabiel op die snelheid, alleen niet stil, de stijlloze ramen worden dan nl open gezogen :X

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 09-09-2009 16:54 ]

leeg

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.