Zo, omdat het toch BMW gerelateerd is, hier ff wat ervaringen met Hartge...
Ik heb onder de 6 serie turbo een set Hartge velgen, model jaren 80 om de boel in stijl te houden. Zie pic.
Echter was van één van deze velgen de naafkap (het ding wat over de velgbouten zit) stuk. Daar zitten 4 van die plastic pootjes in, met zo'n veerring eromheen om de boel geklemd te houden. 2 pootjes afgebroken, dus klemt niet meer.
Ik zoek uit wat de typenummers zijn en het blijkt dat Ronal destijds deze velgen voor Hartge heeft geproduceerd. Ik noteer alle relevante serie en typenummers die ik kan vinden, en vul vervolgens bij zowel Hartge.de als Ronal.de een webformpje in, dat ik zo'n kapje nodig heb.
Reactie Ronal : Dezelfde dag: Jop, die hebben we nog, maar omdat het voor Hartge is, mogen we die niet rechtstreeks verkopen. Neem alstublieft contact op met Hartge en zeg maar dat <insert naam> gezegd heeft dat wij ze nog hebben liggen.
Reactie Hartge: 3 dagen later : Standaard mail, doe ons serienummers (Die ik al in webform had ingevuld.)
Mail terug naar Hartge met nogmaals de nummers en de respons van Ronal, dat zij de kapjes nog hebben.
Reactie Hartge: 3 dagen later: Nogmaals Standaard mail met verzoek om de nummers. Van dezelfde dude.
Mail terug naar Hartge: Ja hai, je hebt alle nummers al die ik heb, Ronal heeft ze nog, kijk maar <plakt mail van Ronal erin> en kijk zo zien ze eruit. <insert pic van auto>
Na 2 weken nog geen reactie terug van Hartge. Mail nogmaals de mail van de vorige keer. "Ja hai, hebben jullie deze wel gekregen?"
Reactie Hartge: 4 dagen later: Ja dat kunnen we niet leveren. (Weer dezelfde dude)
Mail terug naar Harge. JA MAAR RONAL ZEGT DAT ZE ER NOG GEWOON ZIJN!!111
Reactie Hartge: 2 dagen later (zo, da's snel!) Ja kunnen we niet meer leveren.
GVD *&*&!@$$$
Mail naar Ronal: Kijk eens wat een sukkels bij Hartge, willen me niet helpen!
Reactie Ronal: dezelfde dag (!!!): Ahja, hadden we al verwacht. Ik stuur een mannetje naar het magazijn om te kijken of ze er nog daadwerkelijk zijn, ik kom erop terug.
Mail van Ronal: Ik heb hier 4 (!!) van die kapjes op mijn bureau liggen, klopt <insert mijn adres> daadwerkelijk?
Mail naar Ronal: Ja, dat klopt, Woei!
Reactie Ronal: Mooi, dan zijn ze nu naar je onderweg!
Kortom, Ronal superservice, sturen mij voor nop 4 kapjes op, reageren snel op mail, denken mee en doen moeite voor je.
Hartge daarintegen. Enorm schijtbedrijf. Wil je niet helpen. Wil je niet snappen. Vinden het allemaal maar moeilijk. Wimpelen je af. Kortom, 1x raden van welke fabrikant er nooit meer spullen op mijn BMW komen. (Hartge is een hele specifieke BMW-only tuner... Doe je goed zo met je klanten omgaan...)
En vandaag met de post:
Frankering van 8,60, 4 stuks compleet gespoten velgenkapjes, 4 stuks Hartge stickers voor de centercap (die kosten je al rond de 20 euro op ebay...) allemaal netjes verpakt in bubbeltjesenvelop!
Allemaal voor nop, nikkus, nada, met de vriendelijke groeten en veel plezier ermee van Ronal!

Ronal

Hartge
Aannames zijn fataal.