Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.536 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
deepbass909 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:52:
[...]

Zonder sleutel is het practisch onmogelijk, met sleutel, tja, hoe moeilijk is het voor jouw om je auto te starten met de sleutel? Zo makkelijk dus.
Sinds de jaren 90 (met de E34 en E36) hebben BMW's ongeveer de beste startonderbreker die bedenkbaar is. Het kreng zit serieus verstrengeld in alle electronica van de auto, van de onstekingscomputer tot en met de tellerunit en alles wat er tussen zit. Dat maakt een motorswap ook zo lastig als je naar een ander type blok gaat. Je moet niet alleen de onstekingscomputer vervangen, maar ook de tellerbak, comfortmodule, boordcomputer, etc.

Het is een trend die al een paar jaar gaande is, dat er bij huizen waar een dure auto staat, ingebroken wordt alleen voor de autosleutels. Vaak is die auto dezelfde dag/nacht al de grens over.
De beste startonderbreker zat in onze oude 306. Gewoon met een pincode. Dan kun je nog zoveel sleutels stelen als je wil. Je moet alleen niet de code vergeten :9

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

flashin schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:06:
Ik weet iig, wanneer ik een auto met enige waarde heb: op zijn minst garage stalling, huis met alarm en sleutels in een kluis of altijd bij. Meer kan je niet echt doen denk ik.
Ik heb al vaker onprettige verhalen gezien in de Duitse versie van opsporing verzocht hierover.

Bijvoorbeeld iemand die de sleutels van z'n gloednieuwe Mercedes elke nacht onder z'n bed verstopte.
Op een nacht stond er een Pool met een pistool aan z'n bed die graag de sleutels wilde hebben.

Nee, dan laat ik ze liever bij de voordeur achter :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48

_Arthur

blub

fsfikke schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:07:
[...]

Ik heb al vaker onprettige verhalen gezien in de Duitse versie van opsporing verzocht hierover.

Bijvoorbeeld iemand die de sleutels van z'n gloednieuwe Mercedes elke nacht onder z'n bed verstopte.
Op een nacht stond er een Pool met een pistool aan z'n bed die graag de sleutels wilde hebben.

Precies. Uiteindelijk is het 'maar' een auto.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Even door de wasstraat gereden, verrassend mooi geworden (mn de velgen vallen me mee!)

320i Velg

320i Van voren

320i Neus

320i Flank

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie wagen, staat nog goed in de lak! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:16

sjirafje

No inspirational quotes here

418O2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:40:
Even door de wasstraat gereden, verrassend mooi geworden (mn de velgen vallen me mee!)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Rechts achter lijkt het als of je wat roest op het achterscherm hebt zitten. Klopt dit? Zo ja ben je van plan hier iets aan te doen?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• 418O2
ja & ja.

Hoe weet ik niet precies, maar ik wil het iig stoppen. Ik zal niet snel overgaan tot het compleet laten wegsnijden en herbouwen van de wielkast, maar wil het het liefst wel ff netjes behandelen en wegwerken

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

fsfikke schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:07:
[...]

Moet je ze in de badkamer leggen. Dan jatten ze de sleutel wel, maar betegelen met een beetje mazzel je badkamer ook opnieuw.

Maar meenemen naar de slaapkamer zou ik ook niet zo snel doen, maar als ik ooit voor een huis ga zoeken zou ik er wel graag een willen met een garage of ten minste een carport. Maar dat meer vanwege bescherming tegen de elementen. Ik kan mijn auto nu ook altijd droog en uit de zon zetten (onder een bedrijfspand) en dat vind ik wel heel erg fijn.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Voor diefstal ben ik zelf niet zo bang, dat is wel het voordeel van een 14,5 jaar oude Compact, die is echt gewild te noemen. Ik ben banger voor vandalisme. Er zijn al verschillende buren door de jaren heen slachtoffer geworden van verschillende vormen... Van bekrassing tot het stelen van spiegels en spoilers...

Het probleem is een beetje dat onze bewonersvereniging (VvE) regelmatig ruzie heeft met de achterburen over het parkeren (wij hebben 15 privé parkeerplaatsen op eigen grond en die zijn nogal gewild bij illegaalparkeerders omdat je geen vergunning nodig hebt op deze plaatsen). De buren die deze achterburen erop hebben aangesproken zijn zo'n beetje allemaal slachtoffer geworden van intimidatie of vandalisme... Aangezien ik bestuurlid ben en plannen aan het beramen ben om deze parkeerplaatsen onbereikbaar te maken voor niet-bewoners, maak ik mijzelf natuurlijk ook niet populair bij deze gasten...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:55:
[...]

Gaat zo'n ozon behandeling zonder meer helpen? Ik heb zelf voor mijn Delta namelijk een origineel Lancia-Recaro interieur liggen (alcantara) maar daar zit een nogal muffe lucht in. Na een stoomjob mijnerzijds is het al wel minder geworden maar nog altijd aanwezig. Ik denk dat het setje iets te lang ergens in een schuur heeft gelegen. Heb je ervaring met dergelijke behandelingen? Ik zat er al over te denken het interieur eens ergens achter te laten waar ze dat kunnen ozon-en (?) namelijk :)
Of het ook tegen een muffe geur helpt weet ik niet, maar het is in ieder geval een effectieve methode om rooklucht uit je auto te krijgen. Toen ik de E39 kocht zat daar een lichte rooklucht in. Toen afgesproken dat hij een ozonbehandeling zou krijgen en daarmee was het probleem verholpen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

418O2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:09:
ja & ja.

Hoe weet ik niet precies, maar ik wil het iig stoppen. Ik zal niet snel overgaan tot het compleet laten wegsnijden en herbouwen van de wielkast, maar wil het het liefst wel ff netjes behandelen en wegwerken
Fertan roestoplosser erop kwasten, eraf borstelen als het spul is uitgewerkt en droog is, en glad maken met schuurpapier, behandelen en bijlakken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 27-08-2009 13:29 ]

• 418O2
Mijn oom kwam met RX5 aanzetten, is vast hetzelfde ongeveer.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zo, omdat het toch BMW gerelateerd is, hier ff wat ervaringen met Hartge...

Ik heb onder de 6 serie turbo een set Hartge velgen, model jaren 80 om de boel in stijl te houden. Zie pic.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0b3452e152ea68b96f33744008cf054f/full.jpg

Echter was van één van deze velgen de naafkap (het ding wat over de velgbouten zit) stuk. Daar zitten 4 van die plastic pootjes in, met zo'n veerring eromheen om de boel geklemd te houden. 2 pootjes afgebroken, dus klemt niet meer.

Ik zoek uit wat de typenummers zijn en het blijkt dat Ronal destijds deze velgen voor Hartge heeft geproduceerd. Ik noteer alle relevante serie en typenummers die ik kan vinden, en vul vervolgens bij zowel Hartge.de als Ronal.de een webformpje in, dat ik zo'n kapje nodig heb.

Reactie Ronal : Dezelfde dag: Jop, die hebben we nog, maar omdat het voor Hartge is, mogen we die niet rechtstreeks verkopen. Neem alstublieft contact op met Hartge en zeg maar dat <insert naam> gezegd heeft dat wij ze nog hebben liggen.

Reactie Hartge: 3 dagen later : Standaard mail, doe ons serienummers (Die ik al in webform had ingevuld.)

Mail terug naar Hartge met nogmaals de nummers en de respons van Ronal, dat zij de kapjes nog hebben.

Reactie Hartge: 3 dagen later: Nogmaals Standaard mail met verzoek om de nummers. Van dezelfde dude. :/

Mail terug naar Hartge: Ja hai, je hebt alle nummers al die ik heb, Ronal heeft ze nog, kijk maar <plakt mail van Ronal erin> en kijk zo zien ze eruit. <insert pic van auto>

Na 2 weken nog geen reactie terug van Hartge. Mail nogmaals de mail van de vorige keer. "Ja hai, hebben jullie deze wel gekregen?"

Reactie Hartge: 4 dagen later: Ja dat kunnen we niet leveren. (Weer dezelfde dude)

:( :r :')

Mail terug naar Harge. JA MAAR RONAL ZEGT DAT ZE ER NOG GEWOON ZIJN!!111

Reactie Hartge: 2 dagen later (zo, da's snel!) Ja kunnen we niet meer leveren.

GVD *&*&!@$$$

Mail naar Ronal: Kijk eens wat een sukkels bij Hartge, willen me niet helpen!

Reactie Ronal: dezelfde dag (!!!): Ahja, hadden we al verwacht. Ik stuur een mannetje naar het magazijn om te kijken of ze er nog daadwerkelijk zijn, ik kom erop terug.

Mail van Ronal: Ik heb hier 4 (!!) van die kapjes op mijn bureau liggen, klopt <insert mijn adres> daadwerkelijk?

Mail naar Ronal: Ja, dat klopt, Woei!

Reactie Ronal: Mooi, dan zijn ze nu naar je onderweg!

Kortom, Ronal superservice, sturen mij voor nop 4 kapjes op, reageren snel op mail, denken mee en doen moeite voor je.

Hartge daarintegen. Enorm schijtbedrijf. Wil je niet helpen. Wil je niet snappen. Vinden het allemaal maar moeilijk. Wimpelen je af. Kortom, 1x raden van welke fabrikant er nooit meer spullen op mijn BMW komen. (Hartge is een hele specifieke BMW-only tuner... Doe je goed zo met je klanten omgaan...)

En vandaag met de post:

Afbeeldingslocatie: http://album.veelkralen.nl/d/7191-1/ronal+velgenkap.jpg

*O*

Frankering van 8,60, 4 stuks compleet gespoten velgenkapjes, 4 stuks Hartge stickers voor de centercap (die kosten je al rond de 20 euro op ebay...) allemaal netjes verpakt in bubbeltjesenvelop!

Allemaal voor nop, nikkus, nada, met de vriendelijke groeten en veel plezier ermee van Ronal!

d:)b _/-\o_ *O* Ronal

:N :') :r 7(8)7 Hartge

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Die snappen respectievelijk dus duidelijk niet en wel hoe belangrijk word of mouth reclame is.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Inderdaad. Ook hoe er bij Hartge om wordt gegaan met mijn email. Moet 3x hetzelfde zeggen, 2x krijg je een standaard schijtantwoord terug met een verzoek om info die je dus al verstrekt hebt... En dan ook nog niet reageren enzo. Als je email eng vindt, gebruik het dan niet. Stelletje stumpers.

Aannames zijn fataal.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ronal _/-\o_ ( nog nooit van gehoord ;( )

Facts don't care about your feelings

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ronal is best een grote velgentoko. Die gekke berenvelgen zijn bijvoorbeeld van hun. :P Ze produceren ook heel veel velgen voor fabrikanten. Dus goede kans dat je BMW, VW of Mercedes gebadgde velg gewoon een Ronal velg is. :) Het is een merk wat een hele tijd meegaat, zoals ook bijvoorbeeld BBS. (In de jaren 70 al actief in de motorsportwereld)

[ Voor 64% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-08-2009 14:39 ]

Aannames zijn fataal.

• sjirafje

sjirafje

Velgenboer *klik* ;)

edit:
spuit 11 :+

[ Voor 4% gewijzigd door sjirafje op 27-08-2009 14:40 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Mijn Hartge's zijn van OZ, maar die hebben ook andere kapjes, die met een inbusje vastzitten (7x15 ET25 in 4x100)
Al liggen de naafkapjes er allemaal af, vond het zonder mooier :+

Al eens geprobeerd bij Hartge duitsland trouwens ?
Komt geregeld voor dat het moederbedrijf (lees: duitsers) wat meer moeite willen doen.

leeg

• deepbass909

deepbass909

@GaMeOvEr
Oef, dat klinkt bekend... Sommige bedrijven snappen het inderdaad niet hoe aftermarket sales werken...
Ik heb hetzelfde gehad met een ebay verkoper... Hij boodt Bilsteins voor m'n Compact aan, maar er stond niet bij welke het precies waren. Dus ik stuur een mailtje met de vraag, welke zijn het precies (B2, B4, B6?), want dat staat er in de advertentie niet bij.
Antwoord, alle specificaties voor de schokdempers zijn in de advertentie te lezen...

Hij heeft de bestelling dus niet gekregen. Ik betaal dan liever 3 tientjes meer aan een bedrijf dat dit soort belangrijke info wel goed voor elkaar heeft.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
4x2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:40:
Mijn Hartge's zijn van OZ, maar die hebben ook andere kapjes, die met een inbusje vastzitten (7x15 ET25 in 4x100)
Al liggen de naafkapjes er allemaal af, vond het zonder mooier :+

Al eens geprobeerd bij Hartge duitsland trouwens ?
Komt geregeld voor dat het moederbedrijf (lees: duitsers) wat meer moeite willen doen.
Dit -was- het moederbedrijf. ;) (Ik kan prima duits, dus ik neem rechtstreeks contact op met de fabrikant, ga niet lopen kloten met importeurs en dergelijke. ;) )
deepbass909 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:47:
@GaMeOvEr
Oef, dat klinkt bekend... Sommige bedrijven snappen het inderdaad niet hoe aftermarket sales werken...
Ik heb hetzelfde gehad met een ebay verkoper... Hij boodt Bilsteins voor m'n Compact aan, maar er stond niet bij welke het precies waren. Dus ik stuur een mailtje met de vraag, welke zijn het precies (B2, B4, B6?), want dat staat er in de advertentie niet bij.
Antwoord, alle specificaties voor de schokdempers zijn in de advertentie te lezen...

Hij heeft de bestelling dus niet gekregen. Ik betaal dan liever 3 tientjes meer aan een bedrijf dat dit soort belangrijke info wel goed voor elkaar heeft.
Mja, maar dan heb je het gewoon over een prut-verkoper. Hier hebben we het over de fabrikant. Dat vind ik toch nog ff wat stapjes erger. ;) (Ok, Ronal heeft ze wel gemaakt, maar aan de hand van de specs en eisen van Hartge.)

[ Voor 44% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-08-2009 14:56 ]

Aannames zijn fataal.

• sjirafje

sjirafje

Nu we het toch over velgen hebben. De bandjes van mijn E30 zijn oud en uitgedroogd maar nog wel voldoende profiel. Nu zat ik er aan te denken om voor de winter lichtmetaal met goede/nieuwe banden aan te schaffen (in plaats van die blikken dingen die ik nu heb :+) Maar ik wil wel graag originele velgen.
Wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/eb/znvKmsIcZYT81y425urzSg==.jpg of Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/dd/sb2Y0Mkg5E9FeKDjuSj3Bw==.jpg

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Origineel houden: kroonkurken. Behoorlijk origineel houden en sportief: BBS kruisspaak. Ik zou zelf voor de BBS gaan. (Sterker nog, die liggen hier ook onder de 316i touring. :+ )

[ Voor 34% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-08-2009 15:02 ]

Aannames zijn fataal.

• sjirafje

sjirafje

Ik neig ook nogal richting bbs. Wat zijn een beetje redelijke prijzen? Ik heb namelijk van alles gezien van 300 voor 5 velgen plus banden tot 200 per velg zonder band en kapje.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 09:10

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

heeft er trouwens iemand interesse in originele e46 wielen zonder band? ze hebben lichte schade en mogen daarom ook voor een spot prijs weg.
Ik weet dat dit geen marktplaats is, maar jullie hadden het over velgen, en ik heb er nog een set liggen :D

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welk type kingtenteehje? Pics?

• 418O2
Weer es paar onbewerkte fotos

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tLfHE4FN0U3eiegZkSXyBRiT/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hCrN3u8eQLd07E9g1OW5Pbs2/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PivnZ5YGz7RNOQgFfa0iIx1I/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tJ2vMMDjzgAa6QHdca0piC5w/thumb.jpg

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Wat een pooierschuit :D

• YoshiBignose
KingTenteehje schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:16:
heeft er trouwens iemand interesse in originele e46 wielen zonder band? ze hebben lichte schade en mogen daarom ook voor een spot prijs weg.
Ik weet dat dit geen marktplaats is, maar jullie hadden het over velgen, en ik heb er nog een set liggen :D
pics

@Catch22: masterbak :9

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
sjirafje schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:10:
Ik neig ook nogal richting bbs. Wat zijn een beetje redelijke prijzen? Ik heb namelijk van alles gezien van 300 voor 5 velgen plus banden tot 200 per velg zonder band en kapje.
Hangt natuurlijk vreselijk van de staat af. Als ze 300 voor 5 met banden, lijkt mij weinig soeps. 200 per stuk zonder kapje moet dan wel nieuwstaat zijn. Maar dan zou ik er zeker nog de kapjes bijwillen voor dat geld. Ik denk dat je voor 400 wel een leuke set van 4 in nette conditie zou moeten hebben met bruikbaar rubber.
Pooierschuit? Harstikke beschaafd 3'tje van 4,32 meter man. Als het nou een 7 serie was. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-08-2009 17:49 ]

Aannames zijn fataal.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_O-

Wel mooie bak. ;)

• YoshiBignose
Dit is een pooierschuit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/BMW_E32_rear_20070928.jpg

en toch mooi 8)

• sjirafje

sjirafje

Afbeeldingslocatie: http://tbn1.google.com/images?q=tbn:beOxT6lHmR3t9M:http://www.gigapics.nl/content/57.jpg
Pooier schuit? :+

[ Voor 25% gewijzigd door sjirafje op 27-08-2009 18:37 ]

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Hey, pimpin' ain't easy!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_O-
Oude scan uit eigen fotoboek? :+

• sjirafje

sjirafje

Joopieboy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:39:
_O-

[...]

Oude scan uit eigen fotoboek? :+
Komt uit mijn privé archief ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat idee had ik al ja. :D

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Deze is wel stijl:

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/bmw_is_voor_ezels.jpg

• 418O2
1. tis een e21 (toch?)
2. een pooier vangt geld voor hoeren, betaalt er niet voor. iets dat de 2 heren op de afbeelding wel lijken te gaan doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gigapics.nl/content/57.jpg

je bent bekend met hoe google images werkt? :P

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 27-08-2009 19:22 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Die e32 zie ik wel zitten :9

• sjirafje

sjirafje

418O2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:21:
1. tis een e21 (toch?)
2. een pooier vangt geld voor hoeren, betaalt er niet voor. iets dat de 2 heren op de afbeelding wel lijken te gaan doen.

[afbeelding]

je bent bekend met hoe google images werkt? :P
Ik vond die foto iets te expliciet voor buiten de huiskamer. Vandaar dat ik de google versie heb gepakt. En wie zegt dat de heren niet hun centen komen innen? ;)
Kan me niet voorstellen dat je samen met een 'maat' gezellig een avondje hoeren gaat volblaffen :+

Anyways:
ik heb de spatlap(?) er afgehaald en ben gaan schuren. Toch flink wat roest weg gehaald. Helaas zijn de randen wel gerafeld en zitten er 2 gaten in het blik.
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/BMW/Foto036.jpg

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vandaag is er nog een pakketje binnen gekomen, nja bij een maat dan voor mij.. dus deze komen binnenkort ook op de wagen :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/achterhella.JPG

Originele Hellla / Celis achterlampen 8)

Blij Met Wilco

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Geen witte/smoke knippers?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als ik voor oranje doe ( klik ) dan doe ik het achter ook, ik ga er geen kermis atraktie van maken ;)

En de zij knippers liggen hier trouwens ook al in oranje, maar goed zo interessant zijn die dingen niet om te laten zien :P

[ Voor 16% gewijzigd door -Thunder- op 27-08-2009 22:13 ]

Blij Met Wilco

• deepbass909

deepbass909

Goed bezig -Thunder- Ik deel je mening helemaal, of alles smoke/wit of alles oranje. Ik moet nog steeds een keer nieuwe achterlichten hebben voor m'n Compact met juist wel witte knippers. Ik heb voor en op de zijschermen smoke, maar die zijn niet als achterlicht te krijgen. Dan maar een witte band van knipperlicht en achteruitrijlichten.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

op Ebay Duitsland zit iemand die van originele witte lampen ook smoke versies maakt, hij lasert ze geloof ik, maat van me heeft het ook eens laten doen daar, perfect resultaat!

Blij Met Wilco

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Is alleen (in .de) zo illegaal als de pest. Vind de Tüv niet leuk. Hier in NL niet zo'n issue volgens mij.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@-Thunder-
Wit of smoke maakt me eigenlijk niet eens heel veel uit, aangezien er een compete auto tussen zit. Ik wil alleen het aantal kleuren van de achterlichten terug hebben naar 2. Ik heb ook weleens geheel smoke achterlichten gezien (Hella maakte die, helaas zijn ze ermee gestopt...) en dat is ook wel heel erg strak in een zwarte auto.

@GaMeOvEr
Het is in Nederland een net zo groot issue als Xenon in Halogeen-units. Zolang je achterlichten genoeg licht produceren en niet hinderlijk zijn, gaan ze je echt niet staande houden. Niet dat het voor mij dan een excuus is om het te doen. Ik wil alleen goedgekeurde verlichting op mijn auto en dan nog het liefst de originele versie of iets wat ook door BMW op deze auto geleverd is. Ik weet dat ik daarmee al breek door smoke knipperlichten te gebruiken, maar wit op een zwarte auto vind ik nog bijna lelijker dan oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
De z4 staat hier te koop voor geinteresseerden :P

http://home.mobile.de/hom...lse&hideVehicleType=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/hella.JPG

:D 8)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Erg netjes, mooie smoel zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zojuist spiegelkapjes opgehaald bij de BMW sloper in Enter. Aardige gozer wel! Heb nu dus alles weer gerepareerd voor in totaal € 50,- Kijk, zelfs spuiten kost bijna net zoveel.

Morgen alle olieën nog even vervangen en alle filters en dan is hij helemaal klaar voor de trip naar Zwitserland volgend weekend :D Ik zal dan ook eens foto's maken van mijn Bimmer.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oh Yeahhhhhhhhhh 8) :D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/helladark1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/helladark2.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi origineel! /me Me likes it 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Erg netjes! Maakt de auto meteen een stuk jonger.

Alleen een beetje jammer dat het geen xenon is. ;)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Portier-indicatoren blijven geinig om te zien avond's:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Cars/P1000692.jpg

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Das wel geining inderdaad, snice :P

Vraagje; regensensor.
Ik weet niet wat het is, maar als ik in de regen rij, doe ik de ruitenwisser 1 tikje omhoog. Dan staat ie in de interval stand.
Maar vanmiddag ging ie uit zichzelf ineens gewoon wissen (dus constant). En even later weer in de interval stand. Lijkt me dat ik een regensensor heb. (Toch?)

Maar hoe krijg ik hem weer in de gewone intervalstand? (Hij wappert me teveel, ik wil dat liever zelf regelen).
Ik heb een regelbare interval, maar dat werkte vanmiddag niet :s

Tikje naar beneden is uit en dat is ook echt helemaal uit, toen ging ie niet vanzelf aan. Hoe nat de voorruit ook werd..
Snap dr nix van!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die zit meestal tegen je ruit aan, klein bolletje. Als die druppels op je ruit ziet gaat ie van langzaam tot snel wisselen afhankelijk van de hoeveelheid regen.

Dat ie raar doet klopt idd niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hij weet heus wel wat een regensensor is hoor. 1 tikje omhoog is idd regensensor, nog eentje is gewoon standaard snelheid, maar al redelijk snel. Je hebt ook dat knopje op de hendel nog, volgens mij kan je daarmee interval kiezen. Helemaal naar beneden is idd uit :)

Hij start ook uit, dus als het begint te regenen gaat hij niet automatisch wissen. Je moet hem wel op de eerste stand daarvoor zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door YoshiBignose op 29-08-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Bij mijn 1-serie schakel ik de regensensor in door het knopje aan de zijkant van de ruitenwisserhendel in te drukken. Dan staat ie op de automatische stand en regelt ie het zelf hoe hard ie gaat wissen.

Da's ook het enige wat ik hoef in te drukken als het begint te regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo, vanochtend na het concert van gisteren was ik redelijk brak, maar toch maar aan de beurt begonnen. Heb de motorolie, bakolie en dif-olie vervangen. Ook nog het luchtfilter, oliefilter, interieurfilter en het brandstoffilter. In totaal 3 uur bezig geweest. Maar wat gaat alles super makkelijk bij zo'n BMW. Overal zat ruimte! _/-\o_

Ben natuurlijk ook van die Italiaanse hokken en Mini's gewend, dus ja....

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Het knopje op de hendel zelf inderdaad... dom van mij
-> }:O

Thanx voor de support :)

[ Voor 6% gewijzigd door bord4kop op 30-08-2009 09:49 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Beneden is uit.
Eén omhoog is regensensor *
Twee omhoog is interval
Drie omhoog is sneller interval

Bij * doet dat scrollachtigknopje pas iets, daarmee bepaal je afaik de gevoeligheid van de sensor (komt ongeveer neer op hoe snel ie moet/gaat wissen). Helemaal naar onder is minst gevoelig, maar de regensensor is verder wel actief.
Als je de auto start dan is je regensensor niet actief (ook al staat ie in die stand). Dan moet je em één keer omhoog of omlaag doen of even aan dat scrollding draaien, vanaf dan is ie weer 'wakker' voor de rest van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm in de 5 waarin ik vaak reed was het toch zo dat de sensor niet actief was. Dan tikte je hem aan door om het uiteinde van het stokje te tappen. Groen ledje gaat aan daar. En dan stond ie gelijk in de automatische stand. Waarbij je de interval van het wissen met het scrollbalkje nog kunt bijregelen. En idd omhoog tikken is vaste interval en nog eens omhoog is heftige het-hoost-interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:44:
Hmm in de 5 waarin ik vaak reed was het toch zo dat de sensor niet actief was. Dan tikte je hem aan door om het uiteinde van het stokje te tappen. Groen ledje gaat aan daar. En dan stond ie gelijk in de automatische stand. Waarbij je de interval van het wissen met het scrollbalkje nog kunt bijregelen. En idd omhoog tikken is vaste interval en nog eens omhoog is heftige het-hoost-interval.
Precies. Zo werkt dat in mijn 1 (e87) ook en dus in de 1 van bord4kop ook lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinB op 30-08-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

hmm, dan heb ik toch een anders systeem...

Volgens het instructieboek moet er inderdaad een ledje op de hendel zitten als je een regensensor hebt. Die heb ik niet. Ik zie ook nix op de ruit bij mijn achterruitkijkspiegel.

Dus ik ging ervanuit dat het er niet opzat.

Gister viel er een beetje regen, dus de intervalstand (1 tikje omhoog). Dat was interval inderdaad, wapper (aan)... tijdje uit... wapper... tijdje uit.. etc.
Hij reageerde niet op de draaiknop, niet regelbaar. Dat vond ik al raar.

Maar, ik keek helemaal verbaasd toen hij ineens uit zichzelf (constant) ging wapperen en even later weer in de interval stand. Hij ging overigens niet helemaal uit toen er geen druppels meer op mijn voorruit zaten. Op het moment dat het weer droog was ging ie weer in de intervalstand.
(nog steeds niet regelbaar met de draaiknop op de hendel).

EIDT:
Als ik het knopje gebruik is de interval stand wel regelbaar

Wat heb ik nou dan? Ik zie nergens een sensor :s

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wernerbrandt/voorruit.jpg

lijkt nu net alsof ik een grote ring met een schakelpatroon om heb :*)

Alleen in de achteruitkijkspiegel zie ik een...? dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wernerbrandt/spiegel.jpg

En dit is mijn hendeltje:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wernerbrandt/hendel.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door bord4kop op 30-08-2009 12:59 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Volgens mij is die sensor die in je spiegel zit een bepaling of het licht of donker is, ivm het dimmen van je binnen spiegel, iig zo zit het bij mijn E39 wel :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb eergister een proefrit gemaakt in dit monstertje:

Afbeeldingslocatie: http://images8.ecarlist.com/photos/1268_192929/640/00.jpg

De kleur was donkergrijs, maar hij had dezelfde velgen. Wat een beleving, het was nog heftiger dan ik had verwacht. De versnellingsbak is echt waanzinnig en de motor is onbeschrijvelijk goed. Het is erg vermoeiend om in de auto te rijden, omdat je continue vol met adrenaline zit en ik dacht na de tijd dan ook dat het misschien wel een beetje te is. Maar ik krijg 'm niet meer uit m'n hoofd. :D

Ik twijfel nog wel over of dit of een M5 geschikter is. Ik ben sowieso niet van plan een van de 5 series weg te doen, want voor de normale ritten is een M gewoon waanzin. Daarom is de 3 wellicht interessanter. Bovendien rijdt ie zuiniger, is ie lichter en schijnt de versnellingsbak lekkerder te zijn.

Ik ga op korte termijn de M5 proefrijden om het verschil te merken. De V10 lijkt me wel echt helemaal super en ook de ruimte die je hebt is een mooie extra. Ik ben alleen bang dat ie wat te zwaar aanvoelt. Iemand ervaring met het verschil tussen beiden?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
bord4kop schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:52:

(knip)
Heb je al eens het instructie-boekje doorgelezen?
Je hebt zo te zien geen regensensor.

Waarom ie dan zo "vreemd" wist, zal of in het boekje beschreven worden of een mogelijk defect kunnen zijn. Ik denk eerder dat dit wel in het boekje beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

bord4kop schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:52:

Volgens het instructieboek moet er inderdaad een ledje op de hendel zitten als je een regensensor hebt. Die heb ik niet. Ik zie ook nix op de ruit bij mijn achterruitkijkspiegel.

Dus ik ging ervanuit dat het er niet opzat.

Gister viel er een beetje regen, dus de intervalstand (1 tikje omhoog). Dat was interval inderdaad, wapper (aan)... tijdje uit... wapper... tijdje uit.. etc.
Hij reageerde niet op de draaiknop, niet regelbaar. Dat vond ik al raar.

Maar, ik keek helemaal verbaasd toen hij ineens uit zichzelf (constant) ging wapperen en even later weer in de interval stand. Hij ging overigens niet helemaal uit toen er geen druppels meer op mijn voorruit zaten. Op het moment dat het weer droog was ging ie weer in de intervalstand.
(nog steeds niet regelbaar met de draaiknop op de hendel).

EIDT:
Als ik het knopje gebruik is de interval stand wel regelbaar

Wat heb ik nou dan? Ik zie nergens een sensor :s

[afbeelding]

lijkt nu net alsof ik een grote ring met een schakelpatroon om heb :*)

Alleen in de achteruitkijkspiegel zie ik een...? dit:

[afbeelding]

[afbeelding]
Die je nu hebt is voor het dimmen van je binnen spiegel, de regensensor zit onderaan je ruit, op de rand van je dashboard tegen de onderkant van de ruit aan.

Verder kan ik je niet helpen, ik ken de systemen van bmw niet, je zou de handleiding van de auto eens kunnen doorlezen of rij langs de dealer, die kunnen je vaak wel helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met al die hendeltjes moet ik weer denken aan het misgrijpen links. Ipv die van de cc bijstellen die van het grootlicht.

Ach ja ik reed toch al links en in een BMW. Niemand die daar van opkijkt toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

ErectionJackson schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:56:
Ik twijfel nog wel over of dit of een M5 geschikter is. Ik ben sowieso niet van plan een van de 5 series weg te doen, want voor de normale ritten is een M gewoon waanzin. Daarom is de 3 wellicht interessanter. Bovendien rijdt ie zuiniger, is ie lichter en schijnt de versnellingsbak lekkerder te zijn.

Ik ga op korte termijn de M5 proefrijden om het verschil te merken. De V10 lijkt me wel echt helemaal super en ook de ruimte die je hebt is een mooie extra. Ik ben alleen bang dat ie wat te zwaar aanvoelt. Iemand ervaring met het verschil tussen beiden?
Ik heb zelf een paar keer een hoop kilometers mogen maken in een E60 M5, ook heb ik een paar keer meegereden (helaas niet zelf) in een E46 M3 dus weet wat het verschil is.
Helaas kan ik je niet vertellen hoe de nieuwe E90/92/93 M3 rijd maar dat weet jezelf inmiddels ;)

De M5 heeft 2 kanten, een daarvan is een fijne reisauto voor het gezin (en eventueel de hond als je voor een Touring gaat) en de ander kant is een sportauto die incognito zijn rondjes rijd. (wat zeker voordelen heeft!)

Ja je merkt dat de auto wat gewicht mee moet brengen, maar als je het gas vol intrapt merk je daar helemaal niks meer van.. je word gewoon gelanceerd 8)7 .
Persoonlijk denk ik dat een M3 meer op zal vallen en de politie je ook eerder in de gaten heeft. De M5 herkent alleen de kenner, je kan het M pakket (behalve spiegels, uitlaten en roosters) immers ook op een gewone 5-serie krijgen.

Daarnaast denk ik dat je je keuze wel nu moet maken, want straks krijgen we turbo's op de M motoren :( ..

Je moet alleen voor jezelf een aantal dingen op een rijtje zetten;
- Wil je een V8 of V10 ?
- Wil je een praktische auto dus 5 deuren ? (dan kan je eventueel ook nog de M3 nemen)

[ Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 30-08-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Komt er geen M3 touring? Of anders een 335i touring met M-Pakket. Heb je wel relatief veel ruimte, maar toch een 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

E46 heeft ook geen M-touring gehad, denk ook niet dat er van de nieuwe 3-serie een M-versie komt.
Ze hebben het eerst te druk met de X5/X6M's ;)

Als je een 3serie en Touring wilt dan zul je idd moeten overstappen naar de 335i, maar die heeft turbo's :( .. Het echte M gevoel heb je dan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tom schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:41:
[...]

Beneden is uit.
Eén omhoog is regensensor *
Twee omhoog is interval
Drie omhoog is sneller interval

Bij * doet dat scrollachtigknopje pas iets, daarmee bepaal je afaik de gevoeligheid van de sensor (komt ongeveer neer op hoe snel ie moet/gaat wissen). Helemaal naar onder is minst gevoelig, maar de regensensor is verder wel actief.
Als je de auto start dan is je regensensor niet actief (ook al staat ie in die stand). Dan moet je em één keer omhoog of omlaag doen of even aan dat scrollding draaien, vanaf dan is ie weer 'wakker' voor de rest van de rit.
Dat zei ik toch allemaal ook? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alfa_146 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:03:
E46 heeft ook geen M-touring gehad, denk ook niet dat er van de nieuwe 3-serie een M-versie komt.
Ze hebben het eerst te druk met de X5/X6M's ;)

Als je een 3serie en Touring wilt dan zul je idd moeten overstappen naar de 335i, maar die heeft turbo's :( .. Het echte M gevoel heb je dan helaas niet.
Je kan ook het beste uit twee werelden combineren, een compacte 3-serie met toch nog genoeg ruimte voor de hond en de V10 uit de M5/M6:
http://www.topspeed.com/c...cing-m3-tv10-ar78277.html

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 30-08-2009 20:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zit wat te spelen met diverse film/3d programma's, dat houdt je van de straat. Wellicht toch eens tijd steken in een leuk filmpje met de wagen in de hoofdrol.

Camera Tracking (text in shot aanbrengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ziet er erg leuk uit! Is het alleen realiseerbaar voor gevorderden of is het relatief simpel in elkaar te zetten?

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
fsfikke schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:22:
[...]

Je kan ook het beste uit twee werelden combineren, een compacte 3-serie met toch nog genoeg ruimte voor de hond en de V10 uit de M5/M6:
http://www.topspeed.com/c...cing-m3-tv10-ar78277.html
Dan is zoiets ook wel leuk >klik< :9~

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

YoshiBignose schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:09:
[...]

Dat zei ik toch allemaal ook? :X
Oh ja ik las niet goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
ErectionJackson schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:56:
Nah, een E60 M5 voelt niet zwaar aan, daar heeft ie veel te veel vermogen voor :P In mijn ervaring is de E92 M3 wel wat geraffineerder, het is natuurlijk modernere techniek en met de DCT-bak een stuk beter dagelijks te rijden. Die sequentiële 7-bak van de M5 werkt eigenlijk alleen goed als je vol aan het trappen bent, bij lagere snelheden is hij gewoon te onbehouwen, op het hinderlijke af. En hij zuipt nog harder dan een M3 (kan dat dan? ja dat kan ;))

Daar staat tegenover dat een M5 een stuk minder opvallend is dan een M3, en behoorlijk meer ruimte biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

coolyboy schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:12:
Ziet er erg leuk uit! Is het alleen realiseerbaar voor gevorderden of is het relatief simpel in elkaar te zetten?
Je film in jpg omzetten en tracken is erg eenvoudig. Daarentegen vereist tekst toevoegen in een 3D wereld wat ervaring met 3D programma's. Ik ga het ook nog proberen met freeware tools (Voodoo voor het tracken en Blender voor de tekst).

edit:

Tutorial voor Voodoo en Blender (beiden gratis) hier: klik

[ Voor 12% gewijzigd door Wekkel op 31-08-2009 10:37 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Daniel schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 07:42:
[...]

Nah, een E60 M5 voelt niet zwaar aan, daar heeft ie veel te veel vermogen voor :P In mijn ervaring is de E92 M3 wel wat geraffineerder, het is natuurlijk modernere techniek en met de DCT-bak een stuk beter dagelijks te rijden. Die sequentiële 7-bak van de M5 werkt eigenlijk alleen goed als je vol aan het trappen bent, bij lagere snelheden is hij gewoon te onbehouwen, op het hinderlijke af. En hij zuipt nog harder dan een M3 (kan dat dan? ja dat kan ;))

Daar staat tegenover dat een M5 een stuk minder opvallend is dan een M3, en behoorlijk meer ruimte biedt.
Die DCT bak van de M3 is idd O+

Het fijne is ook dat die M5 zo'n mooie 60L tank heeft net als een Seat Ibiza.. Als je aan beetje aan het trappen bent is je range 200km :?

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 31-08-2009 08:49 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 13-09 10:56
Die M-versies zijn wel lekkere slurpers ja :) Ik vraag me alleen af of de M3 het echt de meerprijs waard is tov. een 335i. Op de 335i kan je volgens mij ook de DCT bak krijgen, kan je ook nog even los gaan met het aanvinken van opties en dan ben je nog goedkoper dan de M3.

Net even de prijslijst erbij gepakt, DCT is alleen leverbaar op de M3. Dus dat zou dan de 40k extra o.a. als meerwaarde bieden, en natuurlijk +114pk (totaal 420pk).

[ Voor 24% gewijzigd door ChiLLeR op 31-08-2009 11:13 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

De M5 heeft een gecombineerd gebruik van 14,4 l / 100 km dus dat is net geen 1 op 7 (bijna een SUV dus). Als je de tank van 70 l dus volledig oprijdt met een fluwelen voetje op een goud gaspedaal gesmeed door elven in het maanlicht kun je dus net geen 490km doen. Nee, zuinig is het ding zeker niet. Daarnaast schijnt de versnellingsbak erg 'hard' te schakelen:
The BMW M5, along with the new M6, were designed to use the new SMG III electrohydraulic manual transmission. The transmission, while responsive at the track, has been criticized for its general lack of smoothness in everyday driving.
Bron: Wikipedia: BMW M5

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ChiLLeR schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:04:
Die M-versies zijn wel lekkere slurpers ja :) Ik vraag me alleen af of de M3 het echt de meerprijs waard is tov. een 335i. Op de 335i kan je volgens mij ook de DCT bak krijgen, kan je ook nog even los gaan met het aanvinken van opties en dan ben je nog goedkoper dan de M3.

Net even de prijslijst erbij gepakt, DCT is alleen leverbaar op de M3. Dus dat zou dan de 40k extra o.a. als meerwaarde bieden, en natuurlijk +114pk (totaal 420pk).
Het is natuurlijk niet alleen de motor en bak. Ook het onderstel, bodykit en M3 gevoel/uitstraling.
Je kan natuurlijk ook een 335i met big brake kit, coilover set, M uiterlijk en chip tuning even hard als een M3 laten gaan.. Ik zou daar ook wel blij mee zijn ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
ChiLLeR schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:04:

Op bmw.nl kun je wel een 335i met DCT samenstellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

tdw schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:14:
...Daarnaast schijnt de versnellingsbak erg 'hard' te schakelen:

[...]

Bron: Wikipedia: BMW M5
Dat is gewoon in te stellen hoor, hij kan idd vrij hard schakelen alsin je voelt het in je rug maar als je hem wat normaler (minder hardcore) zet dat voelt het gewoon goed en niet hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hij heeft het denk ik wel over een 2e hands M3, verwacht ik ten minste, want nu nog een nieuwe M5 aanschaffen zou gekkenwerk zijn (tenzij je een turbo-hater bent). Een 2e hands M5 t.o.v. een 2e hands E93 M3 scheelt je wel zo'n 25k (50 t.o.v. 75) voor een BMW approved, en dan zou ik zeker voor de M5 gaan.

Anyway, luxe problemen waar ik waarschijnlijk nooit aan zal denken, het gaat om je eigen mening en je eigen emotie (V10...), laat die gelden en maak een mooie keuze :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Vergelijk met en zonder :P
Met sensor:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0033s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wernerbrandt/hendel.jpg
Met automaatbediening:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0034s.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Alfa_146 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:28:
[...]
Dat is gewoon in te stellen hoor, hij kan idd vrij hard schakelen alsin je voelt het in je rug maar als je hem wat normaler (minder hardcore) zet dat voelt het gewoon goed en niet hard.
Da's niet mijn ervaring. In de comfortabeler stand zijn de gangwisselingen inderdaad minder lomp, maar hij schakelt niet lekker terug en blijft vaak te lang in dezelfde versnelling hangen. Hoe hinderlijk je het vind wisselt natuurlijk van persoon tot persoon, maar als je een snelle allrounder zoekt kun je beter een 545i/550i of een 535d nemen met wat onderstel- en remmenupgrades.

Ik mag aannemen dat het om gebruikt gaat en dan speelt ook nog wel mee dat een M5 fors goedkoper te halen is. Voor rond de 65k haal je een 2006-exemplaar met Huisselectie-garantie en zo'n 50-60k op de teller. Ekris heeft in Utrecht en Nijkerk ieder een exemplaar staan. De goedkoopste (en enige) Huisselectie M3 Coupe met DTC kost 89k en da's toch een serieus verschil. Die is dan wel op een dag na een jaar oud, dus behoorlijk nieuw. Met handbak kan het behoorlijk goedkoper, er staat een Coupe van 77k bij Ekris Arnhem en een sedan voor 75k bij Hans Severs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Alfa_146 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:28:
[...]

De "automaat" van een m5 in comfort mode is nou niet echt bepaald zo comfortabel als een normale automaat. De DCT van de M3 is echt zoveel beter O+ Ik wist in iedergeval niet wat ik mee maakte.

@Daniel: inderdaad beter een normale 5er halen voor comfort.

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 31-08-2009 13:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Dromen van een M5, maar gewoon een 535(d of i) halen als de tijd daar is. Ja, tis een turbo (twee zelfs) maar dat lijkt mij écht de perfecte q-car.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
Met veel pijn in m'n hart gaan we waarschijnlijk onze 525i touring exe uit 2001 verkopen. 103.000km op de teller, en nog in topstaat.
Misschien dat er hier mensen geïnteresseerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Dat zal afhangen van de specs en pics die je gaat posten. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Panamera schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:03:
Met veel pijn in m'n hart gaan we waarschijnlijk onze 525i touring exe uit 2001 verkopen. 103.000km op de teller, en nog in topstaat.
Misschien dat er hier mensen geïnteresseerd zijn?
Mijn broer zoekt toevallig een 523/525/528, dus wie weet ;) Prijs is wel handig om te beginnen :P

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 31-08-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Net die lelijke spatlappen onder de E30 uitgeschroefd. Viel me op zich nog wel mee met de rottigheid. Ben er mee naar een schadehersteller geweest die het had over 500 euro voor het lassen en spuiten van alle 4 de wielkasten. Vond ik op zich nog wel meevallen. Moet ik het wel zelf kaal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Damn it, mijn dame op leeftijd (begint toch, met 11jaar en 249000 km) weigerde deze morgen dienst. Gisteren lampen aangelaten, maar daarna gewoon kunnen starten en toch echt wel 45 km gereden. Dacht dus dat ie wel weer zou zijn opgeladen. Niks dus. Twee mogelijkheden: batterij "gejost", of alternator naar de kl*ten. Blijkt het dus optie twee te zijn. KOSTEN, dus.

Ach ja, het blijft TOCH een geweldige wagen. Neh.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets heet een dynamo :P

Vaak kun je ze laten reviseren. Dan zetten ze er nieuwe koolstofborsteltjes in.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 13:27 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.