Ik kan je filmpje hier niet zien, dus ik moet even afgaan op wat je hebt opgeschreven. De luchtslang tussen de LMM en inlaat is goed, zeg je. Hoe zit het met de slang tussen gasklephuis en stationairregelaar, en van de regelaar naar je inlaat? Ik meen me te herinneren dat jij dezelfde uitvoering van de M43 hebt als ik in mijn Compact heb liggen, dus met de regelaar in de krul van de inlaat, en nog niet op het gasklephuis.Naboo schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:02:
Het blok loopt stationair eigenlijk prima op de enkele stuiptrekking na.....
http://www.youtube.com/watch?v=o1oI9J0n77w
Heb vanmiddag paar filmpjes gemaakt, maar ja, heb er zelf nog eens naar gekeken (de filmpjes) en ik zou er ook gewoon wijs uit worden. Maar goed, je kan in ieder geval horen dat het absoluut geen lekker geluid is.
Lijkt een beetje op een kleine rally auto.... Oh ja, je hoort ook af en toe dat de uitlaat een soort van plop maakt. Klinkt als lucht die ingezogen wordt.
Oh ja, misschien belangrijk detail: bij een KOUDE motor nergens last van.... hoe warmer de motor wordt, hoe erger het wordt. Misschien koppakking? (blok is overigens kurk droog, nergens lekkage of wat ook)
Een 2de oorzaak kan de pakking tussen gasklephuis en inlaat zijn. Dit is een rubber ring die uit kan drogen en scheuren.
Wat je ook kan doen, is een compressietest op je zuigers. Wellicht dat 1 van de uitlaatkleppen niet lekker meer sluit door slijtage aan de nokkenas of kleppenstellers.
En hoe zit het met je bougies? Zijn die nog helemaal goed? En de kabels?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier