Dat doe je maar in je eigen tijdConZito schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:49:
3.Keihard kleien
Afhankelijk van hoeveel belasting hij afdraagt.....Wimo. schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:45:
[...]
Hoeveel auto's moet je daarvoor wassen? Meer dan 3?
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Ze kosten 170 euro per kant, dus als jullie nu wat creatieve rekenmodellen posten
Doormoduleren naar cis?????!
Facts don't care about your feelings
Het is een tijdje stil geweest, maar ik ben er nog 
Afgelopen week heb ik weer eens een heerlijke rit kunnen maken, van Valkenburg naar Gouda op vrijdag avond. (de heenweg was wat minder... van Gouda tot aan Eindhoven file gereden
)
Met zo'n rit merk je toch weer dat een BMW, ook al is hij inmiddels 14,5 jaar oud en is het "maar" een 316i Compact, toch echt een lange afstandsauto is. Heerlijk cruisen met 130 - 150, linker arm in de deur, handje aan het stuur, muziek aan en een beetje stuiteren bij hobbels... (ik heb m'n banden momenteel op 2,8 bar staan) Die hoge bandenspanning is eigenlijk wel prettig op de snelweg. Hoewel je bijna elk hobbeltje voelt, glijdt de auto over de weg. De aanbevolen bandenspanning voor mijn banden (205/40R17) ligt volgens Vredenstein overigens tussen de 2,4 en 2,8 bar.
Ik ben het ook stellig eens dat ook een 316i een prima auto is. Het is absoluut geen strepentrekker (vorige week, met langdurige regen kreeg ik het eigenlijk weer eens voor elkaar om de achterwielen door te laten slaan), en ja, invoegen met 120 vereist best wat doortrappen, maar eenmaal op snelheid rijdt het echt prima. En even versnellen van 90 naar 130 zonder terug te schakelen gaat ook prima. (en van 130 naar 150 gaat in hetzelfde gemak door).
Weet iemand trouwens een manier om erachter te komen of je een standaard diff of een lsd hebt? Op de camping in Valkenbrug moest ik achteruit een grasveld op, en 1 van de voorwielen kwam niet tegen een stoeprandje op. Als gevolg daarvan sloegen m'n achterwielen door, maar dan ook beide tegelijkertijd. Met een standaard diff zou je verwachten dat er maar 1 door zou slaan. Als ik op bwmfans.info kijk, kan ik eigenlijk alleen een LSD met 25% lock vinden, dus ik vermoed dat dat er bij mij ook onder zit, wat gelijk verklaart waarom mijn Compact zo verschrikkelijk stabiel aanvoeld, zelfs bij uitbreken/driften.
Afgelopen week heb ik weer eens een heerlijke rit kunnen maken, van Valkenburg naar Gouda op vrijdag avond. (de heenweg was wat minder... van Gouda tot aan Eindhoven file gereden
Met zo'n rit merk je toch weer dat een BMW, ook al is hij inmiddels 14,5 jaar oud en is het "maar" een 316i Compact, toch echt een lange afstandsauto is. Heerlijk cruisen met 130 - 150, linker arm in de deur, handje aan het stuur, muziek aan en een beetje stuiteren bij hobbels... (ik heb m'n banden momenteel op 2,8 bar staan) Die hoge bandenspanning is eigenlijk wel prettig op de snelweg. Hoewel je bijna elk hobbeltje voelt, glijdt de auto over de weg. De aanbevolen bandenspanning voor mijn banden (205/40R17) ligt volgens Vredenstein overigens tussen de 2,4 en 2,8 bar.
Ik ben het ook stellig eens dat ook een 316i een prima auto is. Het is absoluut geen strepentrekker (vorige week, met langdurige regen kreeg ik het eigenlijk weer eens voor elkaar om de achterwielen door te laten slaan), en ja, invoegen met 120 vereist best wat doortrappen, maar eenmaal op snelheid rijdt het echt prima. En even versnellen van 90 naar 130 zonder terug te schakelen gaat ook prima. (en van 130 naar 150 gaat in hetzelfde gemak door).
Weet iemand trouwens een manier om erachter te komen of je een standaard diff of een lsd hebt? Op de camping in Valkenbrug moest ik achteruit een grasveld op, en 1 van de voorwielen kwam niet tegen een stoeprandje op. Als gevolg daarvan sloegen m'n achterwielen door, maar dan ook beide tegelijkertijd. Met een standaard diff zou je verwachten dat er maar 1 door zou slaan. Als ik op bwmfans.info kijk, kan ik eigenlijk alleen een LSD met 25% lock vinden, dus ik vermoed dat dat er bij mij ook onder zit, wat gelijk verklaart waarom mijn Compact zo verschrikkelijk stabiel aanvoeld, zelfs bij uitbreken/driften.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Nog gefeliciteerd
Met 1 wiel in het gras gaan staan en dan gas geven, als het wiel dat in het gras staat spint zonder dat je vooruit komt heb je geen LSD. Kijken of er een plaatje op het diff zit met een 'S' erop. 1 kant omhoog krikken en proberen het wiel rond te draaien..deepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:57:
Meerdere mogelijkheden
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Moet je toch wat meer gevoel in je voetjes krijgen......deepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:57:
Wel grappig hoe jij met eigenlijk dezelfde auto/motorblok hele andere ervaringen hebt. Ik herken dat stukje over invoegen met 120 helemaal niet.... En dat versnellen van 90 naar 130 hangt echt van de timing af... soms pakt ie m beter als ik WEL terugschakel.... de andere keer kan je hem inderdaad goed intrappen en werkt dat weer het beste....
Ik kan vergelijken; ik heb zowel een 4- al 6-cilinder gehad. 316i eerst, nu een 320i.
De 316i is zeker een fijne auto, maar ik moet toch zeggen dat een 6 cilinder de ervaring echt verrijkt. Je hebt niet superveel meer power, maar het gaat soepeler en het klinkt errug lekker.
De 316i is zeker een fijne auto, maar ik moet toch zeggen dat een 6 cilinder de ervaring echt verrijkt. Je hebt niet superveel meer power, maar het gaat soepeler en het klinkt errug lekker.
Dat heb ik weleens gedaan (moest ook wel, toen ik de aandrijfas verving), maar ik merkte toen weinig bijzonders. Beide wielen los en dan draaien, dan draait het andere wiel in tegenovergestelde richting (bij blokkering van de versnellingsbak). Maar zodra de bak vrij staat, dan draait het cardan mee, en blijft het andere wiel stilstaan.DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:29:
[...]
Met 1 wiel in het gras gaan staan en dan gas geven, als het wiel dat in het gras staat spint zonder dat je vooruit komt heb je geen LSD. Kijken of er een plaatje op het diff zit met een 'S' erop. 1 kant omhoog krikken en proberen het wiel rond te draaien..
Meerdere mogelijkheden
Het hangt ook sterk van de banden af. Voorheen had ik oude Dunlop Sport 2000 banden, die hard en glad waren. Die kreeg ik wel aan het spinnen, maar m'n huidige banden (relatief nieuwe Toyo Proxes T1-R) willen echt niet. Tuurlijk zal het wel gebeuren met een clutchdump en de motor vol gas, maar dat is niet echt gecontroleerd meer te noemen. Binnenkort gaan de winterbanden er weer onder, en mijn ervaring is dat die ook wat makkelijker willen.Naboo schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:47:
[...]
Moet je toch wat meer gevoel in je voetjes krijgen......Toegegeven op droog wegdek gaat het wat lastiger en zal 'ie inderdaad geen streepje trekken, maar een beetje spinnen wil nog wel eens lukken.
Wel grappig hoe jij met eigenlijk dezelfde auto/motorblok hele andere ervaringen hebt. Ik herken dat stukje over invoegen met 120 helemaal niet.... En dat versnellen van 90 naar 130 hangt echt van de timing af... soms pakt ie m beter als ik WEL terugschakel.... de andere keer kan je hem inderdaad goed intrappen en werkt dat weer het beste....
Wat betreft het invoegen, ik ben misschien wat luier qua schakelen en zoek rustig een plekje op de weg, maar je moet gewoon niet verwachten dat dat je binnen een paar seconden op de 120 zit. Met een 0 naar 100 tijd van 12,3 seconden, heeft hij gewoon wat tijd nodig. Overigens is dit nog altijd veel sneller dan de gemiddelde auto in Nederland. Maar ik heb in ieder geval nog nooit een probleem gehad dat hij niet snel of steek genoeg zou zijn. Autobahn met 5% hellingen rij ik gewoon op met 150 - 170 km/u terwijl de auto vol bagage lag.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
12,3? De compact is dan nog iets sneller dan de sedan/coupe. Die is in 13,6 pas bij de 100 dacht ik.
20 jaar geleden misschien.deepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:46:
Met een 0 naar 100 tijd van 12,3 seconden, heeft hij gewoon wat tijd nodig. Overigens is dit nog altijd veel sneller dan de gemiddelde auto in Nederland.
De goedkoopste suzuki swift zit zelfs in 11sec op de 100
Het is gewoon langzaam om van te huilen
Een Compact is ook een stukje lichter:
Compact: 1175 kg (12,3 seconden 0 - 100, top 187 km/u, bouwjaar 1994 - 1999)
Sedan: 1235 kg (12,7 seconden 0 - 100, top 195 km/u, bouwjaar 1993 - 1998)
Coupé: 1235 kg (12,7 seconden 0 - 100, top 195 km/u, bouwjaar 1993 - 1998)
En naast de 60kg verschil, is zo te zien de versnellingbak verhouding ook net iets anders, want bij gelijk vermogen, heeft de Compact een top van 7 km/u lager. Qua stroomlijn maakt het eigenlijk niet uit, dus het verschil moet vooral in de aandrijflijn zitten. Motorisch zijn deze 3 identiek.
@KappeNou
Ok, Ford Focus 1.6 16v, huidig model. Deze levert 100 pk en heeft een 0 - 100 tijd van 11,9 seconden. De huidige BMW 316i, deze heeft 122pk en doet er 10,8 seconden over.
Dus zo traag is 12,3 seconden nog helemaal niet voor een auto van 15 jaar. En vergeet niet dat ik die Swift vanaf 120 keihard voorbij kom zetten, omdat zijn korte bak (waardoor hij zo rap op de 100 kan komen) daarna heel hard gaat tegenwerken.
En naast de 60kg verschil, is zo te zien de versnellingbak verhouding ook net iets anders, want bij gelijk vermogen, heeft de Compact een top van 7 km/u lager. Qua stroomlijn maakt het eigenlijk niet uit, dus het verschil moet vooral in de aandrijflijn zitten. Motorisch zijn deze 3 identiek.
@KappeNou
Ok, Ford Focus 1.6 16v, huidig model. Deze levert 100 pk en heeft een 0 - 100 tijd van 11,9 seconden. De huidige BMW 316i, deze heeft 122pk en doet er 10,8 seconden over.
Dus zo traag is 12,3 seconden nog helemaal niet voor een auto van 15 jaar. En vergeet niet dat ik die Swift vanaf 120 keihard voorbij kom zetten, omdat zijn korte bak (waardoor hij zo rap op de 100 kan komen) daarna heel hard gaat tegenwerken.
[ Voor 27% gewijzigd door deepbass909 op 29-10-2009 13:21 ]
Oh ja, ik had een 316i uit 1993 die had nog een tragere motor.
klopt.. E36 Compact heeft de achter ophanging van de E30.deepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:15:
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Niet helemaal. Ze zijn in basis gelijk van opzet, en delen een aantal onderdelen, maar zijn niet gelijk. Ik heb even snel gespiekt in TIS, en het diff van de Compact wordt alleen gedeeld met de Z3. Maar de verhouding in het diff is wel gelijk bij de 316i's (3,38), dus daar zit geen verschil.ThunderNet schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:23:
[...]
klopt.. E36 Compact heeft de achter ophanging van de E30.
Misschien is het dan toch een minder gunstige luchtweerstand door t ontbreken van een kofferbak?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Het ging mij er alleen om dat het imo niet veel sneller is dan de gemiddelde Nederlandse auto. Naar mijn mening is het echt langzaamdeepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:15:
@KappeNou
Toevallig heeft mijn moeder zo'n swift en het is een beetje anders. Hij heeft juist een hele lange bak, helemaal voor zo'n klein autotje met een 1.3L 16v. Het is een 5 bak en je haalt er 100KM/h mee in ze 2. En jij?? Ik denk dat je nog flink kan vergissen in zo'n swiffer. Maar nog erger ik me hoe langzaam dat ding is terwijl je het overige verkeer met vol gas makkelijk zoek rijd.
Overigens valt het me wel op dat het vaak over een 1puntZesje verdedigen gaat als ik de naam deepbass909 zie
mijn 320i doet 10.2 of 10.8 seconden van 0-100, is dat dan ook langzaam in jou ogen?
Vertekent ook iets, want ik weet zeker dat een alto van 0-50 (of misschien 40) voor me blijft, maar als ik eenmaal in de 2e versnelling zit heb ik power.
wat ook interresanter is, want als je sportief rijdt hoef je nooit 0-50 te doen
Vertekent ook iets, want ik weet zeker dat een alto van 0-50 (of misschien 40) voor me blijft, maar als ik eenmaal in de 2e versnelling zit heb ik power.
wat ook interresanter is, want als je sportief rijdt hoef je nooit 0-50 te doen
[ Voor 63% gewijzigd door 418O2 op 29-10-2009 19:53 ]
Mijn auto doet het in 9,2 maar dat vind ik eerlijk gezegd ook maar zo-zo. Laatst werd ik eruit gereden door een Aygo bij het stoplicht + direct daarna een bocht naar links. Best agiel, zo'n klein hok. Dat is precies wat mijn auto mist. Boven de 80 reed ik wel hard bij m weg, maar dat had ik ook niet anders verwacht met 68 vs 163pk
[ Voor 56% gewijzigd door Timmert op 29-10-2009 20:05 ]
het is gewoon niet langzaam. Maargoed, 0-100 is leuk maar het zegt zo weinig.
Mijn auto is vlot, niet snel, maar vlot. Vlot zat iig.
Mijn auto is vlot, niet snel, maar vlot. Vlot zat iig.
Die 540i? das best rap.... sneller dan mijne....
Nee de M3zneek schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:12:
[...]
Die 540i? das best rap.... sneller dan mijne....
[ Voor 6% gewijzigd door Spiller op 29-10-2009 20:14 ]
Ioniq 5 P45
Och, ik had alleen de startpost gechecked.Spiller schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:13:
[...]
Nee de M3540i is 6,8 wat ook niet echt sloom is. Langzamer dan een 335i, dat wel.
idd, 5.5 tegen 5.7 voor mijn 335i. Maar ik doe dat dan weer met 9.5l/100km gemiddeld
0-100 zou ik in 6 seconden moeten kunnen. Nooit echt geprobeerd overigens, maar volgens mij moet ik de 100 nét kunnen halen in 2. Dat zou wel meteen de snelle tijd verklaren voor "maar" 230pk.
Zo'n 6-in-lijn is trouwens heerlijk om te rijden. Zit je op een 100 weg die van 1- naar 2-baans gaat, trek je in de derde versnelling in één stuk door van 70 (er zat zo'n sufkut voor me) naar 140. Van gegrom gaat het na 4000 toeren over in hees gebrul, geweldige soundtrack
Zo'n 6-in-lijn is trouwens heerlijk om te rijden. Zit je op een 100 weg die van 1- naar 2-baans gaat, trek je in de derde versnelling in één stuk door van 70 (er zat zo'n sufkut voor me) naar 140. Van gegrom gaat het na 4000 toeren over in hees gebrul, geweldige soundtrack
Wat voor 6-in-lijn? 0-100 in 6, dan moet je een 330i hebben?MadMarky schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:35:
0-100 zou ik in 6 seconden moeten kunnen. Nooit echt geprobeerd overigens, maar volgens mij moet ik de 100 nét kunnen halen in 2. Dat zou wel meteen de snelle tijd verklaren voor "maar" 230pk.
[edit]Z3 coupe 3.0i is het toch?
Mijn dagelijks vervoer doet 0-100 in 16 seconden ofzo.. Als je alles uit de kast trekt.. 
M'n 325i iets van 7,5s ofzo..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
jupzneek schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:40:
[...]
Wat voor 6-in-lijn? 0-100 in 6, dan moet je een 330i hebben?
[edit]Z3 coupe 3.0i is het toch?
Ik heb geen klagen met een Seat Ibiza 1.6 voor woon-werk verkeer.DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:41:
Mijn dagelijks vervoer doet 0-100 in 16 seconden ofzo.. Als je alles uit de kast trekt..
Een collega op een andere afdeling rijdt een E36 320i, automaat
Verlaagd, raamband, dikke uitlaat maar exact even snel naar de 100 als m'n Ibiza.
8,9 @ 118d. Ik vind dat je voor een diesel overigens wel flink moet schakelen om vlot te zijn.. Nouja.. relatief vlot
al dat zescylindergeweld hierboven is dan allang aan de horizon verdwenen
.
Van de week overigens wel sneller van 100-160 (@4e versn) dan een X5 3.0d uit '05. Wat een vrachtwagen.. geef je bijna een ton uit heb je nog zo'n slome walrus
Van de week overigens wel sneller van 100-160 (@4e versn) dan een X5 3.0d uit '05. Wat een vrachtwagen.. geef je bijna een ton uit heb je nog zo'n slome walrus
Ik zit in ongeveer 9.2 sec naar de 100. Een prima snelheid, als je gas in trapt ben je snel genoeg weg en invoegen gaat allemaal soepel. Nou had ik daar met m'n oude 316i ook nooit echt problemen mee (13.6 sec) maar je kon gewoon minder vaak inhaalmanoeuvres uitvoeren 
Hij trapte waarschijnlijk pedaal half in... in z'n 6.THIJZEL schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:02:
[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 29-10-2009 21:07 ]
Ik hou der zo van, mannetjes die denken dat iedereen met een snelle wagen fulle pulle tegen ze gaat trekken.
Hier 0-100 in 8,8 sec in een Alfa 147 diesel. Lekker zuinig en toch redelijk rap. Prima voor de dagelijkse woon/werk kilometers 
[edit] ah .. dit is het bmw topic, niet gezien
[edit] ah .. dit is het bmw topic, niet gezien
[ Voor 17% gewijzigd door Luuk op 29-10-2009 21:25 ]
Ik vraag me altijd af in hoeverre die tijd naar de 100 km/u klopt in real time. Ik heb het eigenlijk nooit opgemeten, maar misschien schakel ik wel heel beroerd en zit ik ver over de 10 sec...
Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar de gemiddelde VAG 105pk diesel is snellerdeepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:46:
[...]
Met een 0 naar 100 tijd van 12,3 seconden, heeft hij gewoon wat tijd nodig. Overigens is dit nog altijd veel sneller dan de gemiddelde auto in Nederland.
9.79 Kg/PK (118d) vs 10.39 Kg/pk (X5) . 8,9 vs 9,3 0-100YoshiBignose schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:07:
Hij trapte waarschijnlijk pedaal half in... in z'n 6.
Niet zo onwaarschijnlijk dus.
418O2 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:09:
Ik hou der zo van, mannetjes die denken dat iedereen met een snelle wagen fulle pulle tegen ze gaat trekken.
9.3 naar de 100 ??? met een 235 pk 3.0 motor?THIJZEL schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:29:
[...]
9.79 Kg/PK (118d) vs 10.39 Kg/pk (X5) . 8,9 vs 9,3 0-100
Niet zo onwaarschijnlijk dus.
218pk het was een '05 model. En ja, als je 2 ton + weegt is dat niet zo veel..YoshiBignose schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:36:
[...]
9.3 naar de 100 ??? met een 235 pk 3.0 motor?
http://www.zeperfs.com/duel1582-1433.htm
[ Voor 32% gewijzigd door THIJZEL op 29-10-2009 21:42 ]
even opgezocht
http://www.autoweek.nl/autotest/1797/BMW-X5-30d
Is die motor zoveel anders?
ja dus
http://www.autoweek.nl/autotest/1797/BMW-X5-30d
http://www.autoweek.nl/autotest/1792/BMW-118d-High-ExecutiveTopsnelheid 216 km/u
Acceleratie 0-100 km/u test 8,4 s (8,1 s)
Acceleratie 50-80 km/u in D 3,1 s
Acceleratie 80-120 km/u in D 6,3 s
Scheelt dus 0.8sec naar de 100 en 1,2 seconden 80-120...Topsnelheid 210 km/u
Acceleratie 0-100 km/u test 10,0 s (8,9 s)
Acceleratie 50-80 km/u in 3/4 4,0/6,4 s
Acceleratie 80-120 km/u in 4/5 7,5/9,9 s
Is die motor zoveel anders?
ja dus
Acceleratie 0-100 km/u test 11,3 s (10,5 s)
Acceleratie 80-120 km/u in D 9,7 s
[ Voor 98% gewijzigd door 418O2 op 29-10-2009 21:45 ]
Ah oke, dan is het inderdaad niet zo vreemd. Maar ja, je koopt ook geen X5 om snel weg te zijn bij het stoplicht.
Wat wel de reden is om zo'n bak te kopen is mij niet geheel duidelijk, maar het is een BMW en dus nooit een miskoop
@Catch22 dat oude model X5 heeft blijkbaar een tragere motor... 9.3
Wat wel de reden is om zo'n bak te kopen is mij niet geheel duidelijk, maar het is een BMW en dus nooit een miskoop
@Catch22 dat oude model X5 heeft blijkbaar een tragere motor... 9.3
[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 29-10-2009 21:46 ]
X5 M welYoshiBignose schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:45:
Ah oke, dan is het inderdaad niet zo vreemd. Maar ja, je koopt ook geen X5 om snel weg te zijn bij het stoplicht.
Het was het 05 model @218 pk. Volgens http://www.zeperfs.com/duel1582-1433.htm is het wat anders..
80-120 doe je @ 118d trouwens verreweg het snelst @ 3e versnelling. weet niet hoe dat bij de X5 zit.
80-120 doe je @ 118d trouwens verreweg het snelst @ 3e versnelling. weet niet hoe dat bij de X5 zit.
Als je dat kan betalen ga je toch voor een mooie 535i of 550i touring of iets dergelijks! Al zou ik het kunnen betalen, dan zie ik nog niet zo'n ding op de stoep komen hier. Een SUV blijft gewoon een enorm compromis op alle vlakken, zeker op het gebied van rijeigenschappen.osc4r schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:46:
[...]
X5 M wel... Zelfs een X5 4.8i ofzo vind ik al aardig snel!
[ Voor 55% gewijzigd door THIJZEL op 29-10-2009 21:52 ]
Ik vind de x5 stiekem alleen al cool omdat hij zo groot is... Wil er best 1 rijden. Ze worden wel snel betaalbaar (~10k in DE, en goedkoop in aankoop dan
)
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 29-10-2009 21:47 ]
Ja X5 M.. 4.7 sec ofzo?
Ik zag toevallig vandaag zo'n X5 in die kleur rijden. Was dat dan de X5 M, of is er ook een normale X5 in die kleur?
Mn baas had een X5 3.0d, dat is echt niet vooruit te krijgen hoor, vooral die spurt 100-160 houdt niet over, bakverhouding zijn niet optimaal en achterbanden 385 breed helpt ook niet mee. Afgezien van het feit dat het natuurlijk gewoon een rijdend bushokje is. Dan heb ik het over het vorige model he.
Hij rijdt nu een X5 48i, 0-100 is uiteraard niet echt bizar snel, maar hij gaat gewoon op dezelfde manier door naar de 200.
Ohw en mijn 118d zal wel net zo snel zijn als een 120d.
Hij rijdt nu een X5 48i, 0-100 is uiteraard niet echt bizar snel, maar hij gaat gewoon op dezelfde manier door naar de 200.
Ohw en mijn 118d zal wel net zo snel zijn als een 120d.
Volgens de uitdraai 188pk, is gedaan bij JD. Maar een 118d zou technisch gezien met gelijk aantal pk's sneller moeten zijn dan een 120d, hij weegt minder en de bakverhoudingen zijn korter. Sprintje 0-100 zal geen zak uitmaken, maar 100-160 kan je in een 118d genadeloos hard doorhalen in 4.
Ik heb een 5reeks break en ik ook in de nieuwe X5 3L gereden en dat rijdt voor geen meter!
Voor mij is de 5 berline of break de fijnste auto om mee te rijden.
Een 3reeks is te klein. Wel leuk zo'n 330d
De 5GT lijkt me een zeer fijne auto als je niet zo om kofferruimte geeft. De passagiers achter zitten wel flex.
De 5GT lijkt me een zeer fijne auto als je niet zo om kofferruimte geeft. De passagiers achter zitten wel flex.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ok, de bak is misschien langer (mijn 2de houdt bij 80 op), maar je zegt het zelf eigenlijk al, dat jij je ergert terwijl je ondertussen het meeste verkeer zoek rijdt (dat flikt een vriend van mij in z'n Fiesta overigens ook zonder problemen).KappeNou schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:50:
[...]
Het ging mij er alleen om dat het imo niet veel sneller is dan de gemiddelde Nederlandse auto. Naar mijn mening is het echt langzaam![]()
Toevallig heeft mijn moeder zo'n swift en het is een beetje anders. Hij heeft juist een hele lange bak, helemaal voor zo'n klein autotje met een 1.3L 16v. Het is een 5 bak en je haalt er 100KM/h mee in ze 2. En jij?? Ik denk dat je nog flink kan vergissen in zo'n swiffer. Maar nog erger ik me hoe langzaam dat ding is terwijl je het overige verkeer met vol gas makkelijk zoek rijd.
Overigens valt het me wel op dat het vaak over een 1puntZesje verdedigen gaat als ik de naam deepbass909 zieMisschien niet tijd voor wat anders?
Misschien omdat ik een 1puntZesje rij en ik het persoonlijk gewoon er niet mee eens ben dat het een traag hok zou zijn. Ja, voor een BMW is hij relatief traag, maar voor het Nederlandse of Duitse verkeer absoluut niet. Je rijdt niet op een circuit en so what dat een gemiddelde VAG leaseauto of een Switftje mijn Compact eruit kan trekken. Ik vind het belangrijker dat ik ontspannen een rit kan maken van enkele 100-den km's. Hell, zelfs de Fiesta Mk5 met 1.3 liter 8v blok van een vriend van mij, trekt mijn Compact er nog uit, toch is er weinig discussie als er een lange rit gemaakt moet worden over welke wagen er gepakt wordt.
Wil je BMW op een krap budget rijden, dan zijn de 1.6 tot 1.9 4-pitters zeker niet slecht. Ik word er alleen gestoord van dat deze alleen direct aan de kant gezet worden als underpowered.
Ik zal zeker niet ontkennen dat ik geen 6-pitter zou willen hebben, omdat die nou eenmaal beter lopen, maar voor het vermogen zou ik het persoonlijk niet doen en heb ik er ook zeker geen behoefte aan. In mijn persoonlijke mening is elke auto met een 0 tot 100 tijd van minder dan 15 seconden snel zat voor het dagelijks verkeer. Zolang je geen aspiraties tot bankovervaller hebt, is een tijd van minder dan 10 seconden gewoon overbodig zelfs.
Ik weet dat ik hiermee op heel wat tenen zal trappen, maar dit is mijn mening. Ik ben nou eenmaal een fan van de M43B1* motor van BMW, welke ik een prachtig stukje techniek vind en waar je heerlijk aan kan sleutelen.
Deels heb je gelijk. Een 318i is niet veel trager dan een 320i, maar toch biedt de 6 cilinder wat extras. Het kost je wel iets extra (denk dat het verbruik iets hoger ligt bij de i6), maar je hebt wel iets extra's
Anoniem: 114270
Maarja, dat is idem met 6 vs 8.
Er mist iets.
Met 8 vs 12 heb ik dat dan persoonlijk weer niet. v8 ftw!
Er mist iets.
Met 8 vs 12 heb ik dat dan persoonlijk weer niet. v8 ftw!
Iedereen moet sowieso zijn eigen ding doen. Het viel me gewoon op dat je altijd zo leuk erover kan discussiërendeepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:02:
[...]
*verhaal*
Misschien omdat ik een 1puntZesje rij en ik het persoonlijk gewoon er niet mee eens ben dat het een traag hok zou zijn. Ja, voor een BMW is hij relatief traag, maar voor het Nederlandse of Duitse verkeer absoluut niet. Je rijdt niet op een circuit en so what dat een gemiddelde VAG leaseauto of een Switftje mijn Compact eruit kan trekken. Ik vind het belangrijker dat ik ontspannen een rit kan maken van enkele 100-den km's. Hell, zelfs de Fiesta Mk5 met 1.3 liter 8v blok van een vriend van mij, trekt mijn Compact er nog uit, toch is er weinig discussie als er een lange rit gemaakt moet worden over welke wagen er gepakt wordt.
Nu krijg je weer zo'n tegen argument met voorbeelden wat wel niet allemaal sneller is, terwijl iets daarvoor de 1.6 3er een stuk sneller was dan de gemiddelde auto.
Maar om het topic niet te vervuilen zal ik het wat stiller houden
Tijdje terug nog wat leuks op de snelweg meegemaakt. Ik haalde wat auto's in op de linkerbaan. Ik reed denk ik 130 op de teller. Ineens een gloed nieuwe X5 4.8i op me bumper. Ik meteen na het inhalen naar recht en kick down erop en hij ook. Ja hoor kwam hij er niet voorbij
[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 29-10-2009 23:47 ]
Deepbass909 moet gewoon binnenkort een flinke 6 in lijn nemen ter compensatie van die tijd met z'n compact. Een 325i of 328i moet wel voldoen.KappeNou schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:40:
[...]
Iedereen moet sowieso zijn eigen ding doen. Het viel me gewoon op dat je altijd zo leuk erover kan discussiëren![]()
Nu krijg je weer zo'n tegen argument met voorbeelden wat wel niet allemaal sneller is, terwijl iets daarvoor de 1.6 3er een stuk sneller was dan de gemiddelde auto.

Ik ben er het wel mee eens dat een 0-100 tijd die lager is dan 10sec niet echt veel nut bied maar dat je power hebt om in te halen is toch wel heerlijk hoor. Vroeger met mijn golf 1.6 moest ik echt wel even flink schakelen en inschatten voor een inhaal manoeuvre maar nu is het gewoon, gas ff in trappen en voor je het weet ben je er al voorbij of zit je al op rijbewijs versnipperende snelheden.
Dat is ook meteen een nadeel van power, je zit zo snel boven de max snelheid. Laatst ook weer 240euro gedoneerd aan de staat inclusief notitie in strafdossier...
Dat is ook meteen een nadeel van power, je zit zo snel boven de max snelheid. Laatst ook weer 240euro gedoneerd aan de staat inclusief notitie in strafdossier...
>> Signature?
Aiii...
Maargoed, mijn 2.0 komt op de snelweg ook beter tot zijn recht dan voor het stoplicht... Bij de 90 naar de 3 en dan volgas zorgt wel voor een kick.
Maargoed, mijn 2.0 komt op de snelweg ook beter tot zijn recht dan voor het stoplicht... Bij de 90 naar de 3 en dan volgas zorgt wel voor een kick.
Ik vind de X5 (nieuwere model dan) best fijn rijden...maar dan fijn voor een SUV. Het hoge zwaartepunt en het enorme gewicht merk je aan alles, maar daar staat tegenover dat het als reisauto briljant is. Voor het dynamische weggedrag hoef je hem niet te kopen, ook al is het frappant wat BMW er nog van weet te maken. Een 5-serie met een dikke motor rijdt op alle mogelijke manieren beter en is nog goedkoper ook.multipasser schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:00:
Ik heb een 5reeks break en ik ook in de nieuwe X5 3L gereden en dat rijdt voor geen meter!
Die 5GT vind ik wel een interessante auto, die ga ik zeker nog eens proberen.
Ik moet zeggen dat mijn X6 toch echt gruwelijk lekker rijd. Het verbaasd mij dat in vergelijking met mijn m3 hij nog behoorlijk goed stuurt en in de bochten ligt. Ik vind juist aan het hoog zitten zo fijn en rustig rijden, veel overzicht. Wat de snelheid betreft vind ik ook niet dat zo een X snel weg moet zijn bij de stoplichten. Toch vind ik hem nog wel redelijk snel voor een auto van bijna 2200 kilo, geloof dat hij 6,5 seconden doet om naar de 100 te srpinten (heb de 3 liter twin turbo).
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Ik vind die X6 ook wel een leuke variant in het BMW gamma. In het begin dacht ik echt 'wat is dit??' Maar ik vind hem nu wel erg cool juist omdat het zo'n aparte wagen is.
En met de 3liter twin turbo is het natuurlijk helemaal feest
*zucht* misschien over een paar jaartjes
En met de 3liter twin turbo is het natuurlijk helemaal feest
>> Signature?
2200KingTenteehje schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:04:
Ik moet zeggen dat mijn X6 toch echt gruwelijk lekker rijd. Het verbaasd mij dat in vergelijking met mijn m3 hij nog behoorlijk goed stuurt en in de bochten ligt. Ik vind juist aan het hoog zitten zo fijn en rustig rijden, veel overzicht. Wat de snelheid betreft vind ik ook niet dat zo een X snel weg moet zijn bij de stoplichten. Toch vind ik hem nog wel redelijk snel voor een auto van bijna 2200 kilo, geloof dat hij 6,5 seconden doet om naar de 100 te srpinten (heb de 3 liter twin turbo).
Ik ben toch echt benieuwd hoe de nieuwe GT eruit ziet. Ik heb hem alleen nog op foto's gezien en ik vind hem iets weg hebben van de X6, maar dan niet hoog op zijn poten. Het is wel leuk wat BMW doet met de nieuwe modellen. Veel van de modellen moet ik echt 2 keer naar kijken om de schoonheid ervan in te zien. De modellen ogen in eerste instantie vreemd, maar daarna zo gruwelijk mooi. Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe serie gaat rijden met de nieuwe typen motoren van BMW. Persoonlijk vind ik het jammer dat BMW naar turbo motoren gaat, met name in de M serie, want met de atmosferische onderscheidde BMW zich wel echt. Aan de andere kant heeft het natuurlijk weer zoveel voordelen en mogelijkheden.
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Ik vind de X6 echt een geweldig brute auto!
Vooral als hij grote velgen en brede banden eronder heeft liggen, super.
Wil toch maar eens een keer rijden in zo'n X6, lijkt me geweldig.
Ik rij nu in een e39 525i maar soms rij ik in een E91 320i moet zeggen dat die al veel verschillen met wegligging.
de 5 is meer een cruiser en de 3 kan wel lekker door de bochten
Ik rij nu in een e39 525i maar soms rij ik in een E91 320i moet zeggen dat die al veel verschillen met wegligging.
de 5 is meer een cruiser en de 3 kan wel lekker door de bochten
Volgens BMW is het leeggewicht 2145 kilo (da's dus op Duitsche wijze gemeten, met vloeistoffen aan boord maar wel in de standaarduitvoering, met wat opties is hij uiteraard flink zwaarder) en rent hij in 6,7 seconden naar de 100. Niet verkeerd, da's maar 0,7 secs langzamer dan mijn 545i en die is 500 kilo lichter (plus 50 Nm en 27 pk meer)KingTenteehje schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:04:
Die ActiveHybrid is helemaal monstreus, die weegt 2515 kilo (leuk zo'n accupack) maar levert ook 485 pk en 780 Nm waardoor hij alsnog 250 loopt en in 5,6 seconden naar de 100 dendert.
Op papier. Zoals je hier > 418O2 in "Het grote BMW topic, deel 8"< leest wijkt dat best af van de realiteit.
Ik vind het jammer dan 80-120, 50-100, 50-150 sprintjes niet belicht worden, zijn imo veeeeeeeel interresanter dan 0-100 tijden
Ik vind het jammer dan 80-120, 50-100, 50-150 sprintjes niet belicht worden, zijn imo veeeeeeeel interresanter dan 0-100 tijden
Kwam vanochtend nog een zwarte goed glimmende dik aangeklede X6 tegen. Sowieso ook er gewaagd om erin te rijden tegenwoordig, iedereen heeft z'n mening klaar omdat ze jaloers zijn en oppassen voor hippies natuurlijk.
Ik vind het in ieder geval een fantastische wagen om te zien
Ik vind het in ieder geval een fantastische wagen om te zien
ik vind ze ook gaaf hoor.
Een x5 koopt je niet om sportief mee te rijden, die koop je voor het comfort. En dat doet hij goed
Cool!!
http://www.autoblog.nl/ar...jaar-verborgen#post-32085

E34 M5 Cabrio!
Een x5 koopt je niet om sportief mee te rijden, die koop je voor het comfort. En dat doet hij goed
Cool!!

E34 M5 Cabrio!
[ Voor 47% gewijzigd door 418O2 op 30-10-2009 11:01 ]
Met dat 0 tot 100 verhaal... wanneer is nou precies het juiste moment om te schakelen?
Is dat rond het toerental bij max koppel? Want dan val je daarna terug met toerental onder max koppel.
Of juist doortrekken zodat je bij overschakelen terugvalt op toerental met max koppel?
(318i, facelift, 143pk)
Is dat rond het toerental bij max koppel? Want dan val je daarna terug met toerental onder max koppel.
Of juist doortrekken zodat je bij overschakelen terugvalt op toerental met max koppel?
(318i, facelift, 143pk)
418O2 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:46:
Cool!!
[afbeelding]
E34 M5 Cabrio!
*empty*
iets voor je max waarschijnlijk, je voelt wel waar je max. vermogen zit, als je daar overheen bent moet je schakelen.J-Media schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:52:
Met dat 0 tot 100 verhaal... wanneer is nou precies het juiste moment om te schakelen?
(318i, facelift, 143pk)
Ik heb laatst in de X6 5.0i gereden... OMG Wat een toffe auto! Echt helemaal top. Alle opties zaten erop (incl HUD en 21inch) en de rijbeleving is echt heel speciaal. Je voelt je niet snel, maar op het moment dat je de kickdown geeft, versnelt hij heel snel. Als je dan 1 sec wacht, lijkt de computer te denken:"Oh je wilt echt hard!" dan komt er nog een duw in je rug en versnel je nog een keer. Voor je het weet zit je op 160 en moet je alweer op de remmen. Op mijn ritje van Breda naar Antwerpen en terug de hele tijd gaatje laten vallen, gas erop en weer remmen. De 2 zwangere vriendinnen achterin hadden het moeilijk om het allemaal binnen te houden. Maar ik heb de hele avond met een smile op mijn gezicht gezeten. Super...Panamera schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:20:
Ik vind de X6 echt een geweldig brute auto!
Hopelijk binnenkort ook een ritje doen met de 645. Die heeft hij (lees ouders) ook nog tot zijn beschikking. Dat schijnt weer een heel andere ervaring te zijn.
Basement Bios ---- Exo-S
Geweldig, en ik vind de 2,5 liter 6 in lijn uit 2001 al een heerlijke motorMystikal schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:59:
[...]
Ik heb laatst in de X6 5.0i gereden... OMG Wat een toffe auto! Echt helemaal top. Alle opties zaten erop (incl HUD en 21inch) en de rijbeleving is echt heel speciaal. Je voelt je niet snel, maar op het moment dat je de kickdown geeft, versnelt hij heel snel. Als je dan 1 sec wacht, lijkt de computer te denken:"Oh je wilt echt hard!" dan komt er nog een duw in je rug en versnel je nog een keer. Voor je het weet zit je op 160 en moet je alweer op de remmen. Op mijn ritje van Breda naar Antwerpen en terug de hele tijd gaatje laten vallen, gas erop en weer remmen. De 2 zwangere vriendinnen achterin hadden het moeilijk om het allemaal binnen te houden. Maar ik heb de hele avond met een smile op mijn gezicht gezeten. Super...
Hopelijk binnenkort ook een ritje doen met de 645. Die heeft hij (lees ouders) ook nog tot zijn beschikking. Dat schijnt weer een heel andere ervaring te zijn.
Wat bedoel je met HUD?
Anoniem: 125609
Ik denk Head Up Display?Panamera schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:42:
[...]
Geweldig, en ik vind de 2,5 liter 6 in lijn uit 2001 al een heerlijke motor![]()
Wat bedoel je met HUD?
Niet helemaal. Het gaat om het koppel op wat op de wielen staat. Dit is afhankelijk van het vermogen van de motor en de bakverhouding. Bij een hogere versnelling heb je met hetzelfde motorvermogen minder wielkoppel. Hierdoor is het optimale schakelmoment bijna altijd vlak voor de toerenbegrenzer. Bij turbo motoren kan dit anders zijn, maar bij atmosferische motoren loopt het vermogen na de piek niet zo heel hard terug en levert dit vaak meer wielkoppel op dan bij eerder schakelen en doortrekken in de volgende versnelling.418O2 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:58:
[...]
iets voor je max waarschijnlijk, je voelt wel waar je max. vermogen zit, als je daar overheen bent moet je schakelen.
Daarom zegt motorkoppel ook niet zoveel en zijn dieselmotoren met een enorm hoog koppel niet enorm veel sneller dan benzinemotoren met minder koppel. Men "vergeet" gewoon de versnellingsbak. Het is daarom ook veel interessanter om wielkoppel te weten dan krukaskoppel.
max vermogen zit toch vrijwel altijd vlak voor je begrenzer?
En idd, diesels hebben enkel power door korte bakken icm turbo's. Als je een i6 2.0 uitrust met een lowpower turbo en korte gangen, dan gaat het ook eng snel
En idd, diesels hebben enkel power door korte bakken icm turbo's. Als je een i6 2.0 uitrust met een lowpower turbo en korte gangen, dan gaat het ook eng snel
Bij 6800 toerenJ-Media schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:52:
(318i, facelift, 143pk)
Die Fiesta is ook zwaar frustrerend... Een tijdje terug deden we een bewust 1:1 sprintje, en tot 80 had ik gewoon serieus moeite om dat kreng bij te houden... terwijl zijn 0 - 100 tijd 16,4 seconden is. De winst zat ook duidelijk bij de hogere snelheid, want daarboven kreeg ik hem dus wel te pakken. Maar goed, dat dingetje is ook even 20% lichter dan een Compact, dus komt hij ook makkelijker van de streep (bij een droge weg, bij nat wegdek staat hij regelmatig te slippenKappeNou schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:40:
[...]
Iedereen moet sowieso zijn eigen ding doen. Het viel me gewoon op dat je altijd zo leuk erover kan discussiëren![]()
[...]
Aan de ene kant zou ik wel willen, maar ik kan je garanderen dat ik dan in veel moeilijkere discussies ga komen... Een dikke 6-pitter valt namelijk maar moeilijk te verdedigen als je ondertussen milieuadviseur bent (voor o.a. duurzame energie).Satch schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:57:
[...]
Deepbass909 moet gewoon binnenkort een flinke 6 in lijn nemen ter compensatie van die tijd met z'n compact. Een 325i of 328i moet wel voldoen.![]()
Rijplezier mag best ten koste gaan van het milieu
Maar in een wereld waarin milieulabels ongeveer de heilige graal zijn, is een G-label enigszins moeilijk verdedigbaar... Nu kom ik er nog mee weg, omdat het slechts een 1.6je is en hij opzich helemaal niet zoveel verbruikt, maar met een grote motor valt dat argument een beetje in het water...
Maar als het zou kunnen, zou ik zo een E90 330i of vergelijkbaar voor de deur zetten.
Maar als het zou kunnen, zou ik zo een E90 330i of vergelijkbaar voor de deur zetten.
Zo, de ratel wat onder de motorkap weg kwam met koude motor, is verholpen. (1-serie e87)
Bleek dat de krukaspoelie speling had (uit het rubber geschoten?) en daardoor aan het ratelen (metaal tegen metaal) sloeg. Die is dus vervangen tesamen met de waterpomp. Deze was ook aan vervanging toe naar het schijnt.
Weer 541 euro lichter, maar vooruit. Auto is weer gezond nu en ik is blij.
Bleek dat de krukaspoelie speling had (uit het rubber geschoten?) en daardoor aan het ratelen (metaal tegen metaal) sloeg. Die is dus vervangen tesamen met de waterpomp. Deze was ook aan vervanging toe naar het schijnt.
Weer 541 euro lichter, maar vooruit. Auto is weer gezond nu en ik is blij.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Neem dan de nieuwe 320i. 4 cilinder, maar nog snel genoeg met 8,2 sec naar 100 en een A labeldeepbass909 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:43:
[...]
Aan de ene kant zou ik wel willen, maar ik kan je garanderen dat ik dan in veel moeilijkere discussies ga komen... Een dikke 6-pitter valt namelijk maar moeilijk te verdedigen als je ondertussen milieuadviseur bent (voor o.a. duurzame energie).
en het milieu is toch een lost-cause. Beter maar zoveel mogelijk genieten, 6 cillinders ftw!
Inderdaad, dat vind ik dus ook!zneek schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:09:
en het milieu is toch een lost-cause. Beter maar zoveel mogelijk genieten, 6 cillinders ftw!
Turbo motoren eruit, 6 in lijn erin
Net weer met de 320i gereden, liggen nu sinds gister winterbanden op en ik moet zeggen dat het lijkt alsof ik meer grip heb in de bochten
Ho ho, 6 cillinder bi-turbo.... ook fijn...Panamera schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:13:
[...]
Inderdaad, dat vind ik dus ook!
Turbo motoren eruit, 6 in lijn erin
Bedankt voor deze uitleg, erg nuttig.Z___Z schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:22:
[...]
Niet helemaal. Het gaat om het koppel op wat op de wielen staat. Dit is afhankelijk van het vermogen van de motor en de bakverhouding. Bij een hogere versnelling heb je met hetzelfde motorvermogen minder wielkoppel. Hierdoor is het optimale schakelmoment bijna altijd vlak voor de toerenbegrenzer. Bij turbo motoren kan dit anders zijn, maar bij atmosferische motoren loopt het vermogen na de piek niet zo heel hard terug en levert dit vaak meer wielkoppel op dan bij eerder schakelen en doortrekken in de volgende versnelling.
Daarom zegt motorkoppel ook niet zoveel en zijn dieselmotoren met een enorm hoog koppel niet enorm veel sneller dan benzinemotoren met minder koppel. Men "vergeet" gewoon de versnellingsbak. Het is daarom ook veel interessanter om wielkoppel te weten dan krukaskoppel.
Late reactie.... maar mijn E36 sedan uit 1994 weegt 1150kg....deepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:15:
1260kg als ik er in zit.....

Zal morgen even een filmpje hier plaatsen voor de technische mensen onder ons...... want ik vrees dat mijn geliefde Beemer er nu toch echt een keer mee op gaat houden......
Motor loopt niet lekker meer.... zal alvast de symptomen plaatsen... morgen dus filmpje zodat jullie kunnen horen hoe hij loopt.....
- Bokken van de motor net als wanneer hij oververhit raakt in bijvoorbeeld een file
(koelvloeistof en dergelijke is al nagekeken en hij raakt niet oververhit, het betreft hier slechts het symptoom van) - bij het normaal indrukken van het gaspedaal treedt symptoom 1 op (in alle versnellingen) bij loslaten gas en hem vervolgens heel zachtjes in te drukken loopt de motor weer "normaal" maar moet je dus heeeeeel langzaam "optrekken"... (niet echt bevoordelijk als je wilt inhalen)
- boardcomputer is al uitgelezen bij dealer.... deze geeft NIKS aan storingen aan
- het voelt alsof de motor geen goede benzine toevoer krijgt, danwel op 3 cylinders tuft, de injectie niet goed werkt (aangezien bij gas los, de motor WEL normaal draait), bij stationair begint hij uit zichzelf trouwens af en toe te bokken....
Ik hoop echt dat hij voor weinig te fixen is, want anders is het echt einde oefening (dit ook omdat het stuurgedrag nog steeds niet is opgelost grrrrr)
[ Voor 46% gewijzigd door Naboo op 30-10-2009 23:11 ]
No ProblemoJ-Media schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:10:
[...]
Bedankt voor deze uitleg, erg nuttig.Dus doortrekken tot net onder de begrenzer.
Iemand een idee wat het kost om de electromotor van de electrische ruit te vervangen?
(E46 linksvoor)
Heb ik ook gehad bij mijn vorige E36, was de slang van de inlaat ná de luchtfilter gescheurd. Dat betekent dus dat je LMM een meting doet en dat er ná de LMM nog lucht bij komt, daar gaat ie zo van doen.Naboo schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:04:
[...]
![]()
Motor loopt niet lekker meer.... zal alvast de symptomen plaatsen... morgen dus filmpje zodat jullie kunnen horen hoe hij loopt.....
[....]
Dus ik zeg, kap open en die slang controleren
SpekkieNaboo schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:04:
[...]
Late reactie.... maar mijn E36 sedan uit 1994 weegt 1150kg....Zowel op het mooie papiertje als de wegenbelasting die ik er voor betaal...
1260kg als ik er in zit.....
Je moet eerst je toerenval per schakelgang berekenen. Dan kun je daar je vermogen- en koppelkromme overheen zetten en precies kijken wat ideaal is.J-Media schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:52:
(318i, facelift, 143pk)
Moet ik de bakverhoudingen, bandenmaat, eindoverbrenging, koppel en vermogenskromme voor hebben.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Zou ik donderdag voor je kunnen kijken, ik weet niet oc er haast bij is?Z___Z schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:29:
[...]
No Problemo
Iemand een idee wat het kost om de electromotor van de electrische ruit te vervangen?
(E46 linksvoor)
Had ik vorig jaar ook. Slang is vorig jaar vervangen en heb ik dus nagekeken.JdM schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:50:
[...]
Heb ik ook gehad bij mijn vorige E36, was de slang van de inlaat ná de luchtfilter gescheurd. Dat betekent dus dat je LMM een meting doet en dat er ná de LMM nog lucht bij komt, daar gaat ie zo van doen.
Dus ik zeg, kap open en die slang controleren
Maar zal hem straks in het licht nog eens goed nakijken.
I'm not fat! I'm just big-boned!!

[ Voor 28% gewijzigd door Naboo op 31-10-2009 10:36 ]
Geweldige auto.
Heb daar nog de originele emblemen van liggen

Mhhh, dan hoop ik dat je het snel gevonden krijgt.... (hoe loopt ie met de LMM losgekoppeld? Want dat was mijn volgende gok)Naboo schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:16:
[...]
Had ik vorig jaar ook. Slang is vorig jaar vervangen en heb ik dus nagekeken.
Maar zal hem straks in het licht nog eens goed nakijken.
[...]
Het blok loopt stationair eigenlijk prima op de enkele stuiptrekking na.....
http://www.youtube.com/watch?v=o1oI9J0n77w
Heb vanmiddag paar filmpjes gemaakt, maar ja, heb er zelf nog eens naar gekeken (de filmpjes) en ik zou er ook gewoon wijs uit worden. Maar goed, je kan in ieder geval horen dat het absoluut geen lekker geluid is.
Lijkt een beetje op een kleine rally auto.... Oh ja, je hoort ook af en toe dat de uitlaat een soort van plop maakt. Klinkt als lucht die ingezogen wordt.
Oh ja, misschien belangrijk detail: bij een KOUDE motor nergens last van.... hoe warmer de motor wordt, hoe erger het wordt. Misschien koppakking? (blok is overigens kurk droog, nergens lekkage of wat ook)
http://www.youtube.com/watch?v=o1oI9J0n77w
Heb vanmiddag paar filmpjes gemaakt, maar ja, heb er zelf nog eens naar gekeken (de filmpjes) en ik zou er ook gewoon wijs uit worden. Maar goed, je kan in ieder geval horen dat het absoluut geen lekker geluid is.
Lijkt een beetje op een kleine rally auto.... Oh ja, je hoort ook af en toe dat de uitlaat een soort van plop maakt. Klinkt als lucht die ingezogen wordt.
Oh ja, misschien belangrijk detail: bij een KOUDE motor nergens last van.... hoe warmer de motor wordt, hoe erger het wordt. Misschien koppakking? (blok is overigens kurk droog, nergens lekkage of wat ook)
Tijd voor een E46
En daarachter staat een E39 M5 touring418O2 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:46:
Cool!!
[afbeelding]
E34 M5 Cabrio!
Als het goed is brengt BMW op 3 of 4 november een persbericht uit over een nieuw type M3 (GT4 street)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat sowieso...... maar helaas nog even geen centjes voor een E46.....

Die 540 kan ik hebben met mn 1600jeSpiller schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:13:
[...]
Nee de M3540i is 6,8 wat ook niet echt sloom is. Langzamer dan een 335i, dat wel.
Net weer terug van een lang weekend munchen met de 02 club (donderdagmorgen vertrokken)
Leuk in BMW welt geweest, een rondleiding gehad door de fabriek, een rondleiding door het gebouw van de mobile tradition en het (nieuwe) bmw museum.
De bmw fabriek was ook leuk doordat de gids het gewoon uitstraalde dat ie het leuk vond om de rondleiding te geven.
En doordat er het werktempo veel te relaxed was (kruiswoordpuzzels maken tussendoor enzo
De mobile tradition was gewoon heel veel mooi spul te zien (waarvan ik de 850 cabrio 1 vd mooiste auto's vond, terwijl ik absoluut geen cabrio fan ben)
En de rondleiding door het museum was leuk door de gids die aan werkelijk ieder stereotype van engelssprekende duitsers voldeed (en, zoals iemand van de groep het mooi wist te zeggen, linkse draad had, wat er ook af straalde)
Mooi weekend in ieder geval.
leeg
Dit topic is gesloten.