Is dat normaal dat de tellers niet recht in het dashboard zitten?
Origineel wel, als je een suzuki motorfietsteller in een een bmw auto probeert te duwen krijg je dit soort dingetjes wel eens.
De keuze was de tellers dr scheef induwen of deze bende in elkaar solderen (maal 2)
De keuze was de tellers dr scheef induwen of deze bende in elkaar solderen (maal 2)
leeg
Mijn starletje van 816kg met een 55pk 1.5D heeft zelfs geventileerde schijven voor..deepbass909 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:44:
[...]
Ik snap trouwens de opmerking die hier af en toe voorkomt wat betreft de remmen ook niet helemaal. BMW zou ondergedimensioneerde remmen gebruiken, maar zelfs mijn Compact met z'n 1150kg en 1.6je heeft al 286mm schijven (niet geventileerd overigens). Daarmee zijn ze groter dan de schijven van menig andere auto die even zwaar zijn en even veel (of meer) vermogen hebben. Kijk maar naar al die jappen met hun 1.6jes... Die hebben echt miniscule schijfjes. Alleen jammer dat ik nog wel met trommels achter rij. Al remt dat ook gewoon prima. En trommels hebben als voordeel dat ze weer relatief weinig slijten en daardoor bijna geen onderhoud nodig hebben.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
er postte iemand een tijdje geleden een link naar een video met een Hartge 7-serie review.... heeft iemand die url nog? Ik kan hem niet terugvinden...
ook jouw compact heeft geventileerde schijven hoordeepbass909 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:44:
Ik snap trouwens de opmerking die hier af en toe voorkomt wat betreft de remmen ook niet helemaal. BMW zou ondergedimensioneerde remmen gebruiken, maar zelfs mijn Compact met z'n 1150kg en 1.6je heeft al 286mm schijven (niet geventileerd overigens). Daarmee zijn ze groter dan de schijven van menig andere auto die even zwaar zijn en even veel (of meer) vermogen hebben. Kijk maar naar al die jappen met hun 1.6jes... Die hebben echt miniscule schijfjes. Alleen jammer dat ik nog wel met trommels achter rij. Al remt dat ook gewoon prima. En trommels hebben als voordeel dat ze weer relatief weinig slijten en daardoor bijna geen onderhoud nodig hebben.
Mijn Compact heeft zeker weten geen geventileerde schijvenshameete schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:51:
[...]
ook jouw compact heeft geventileerde schijven hoorje bedoelt waarschijnlijk geperforeerde/gegroefde schijven.

Ik heb de nr 1 schijf (niet geventileerd, massief), de 318ti en zwaarder heeft de nr 2 schijf (die wel geventileerd is).
Ergens had ik, dacht ik, foto's van het vervangen (1,5 jaar geleden), maar natuurlijk zijn die onvindbaar.
Het is overigens heel makkelijk herkenbaar. Elke E36 met trommels achter, heeft voor een massieve schijf voor (tenzij er een retrofit is uitgevoerd, waarbij ook de klauw is vervangen, maar dan zitten er achter ook bijna altijd wel schijven).
Mijn Compact is vanavond trouwens 170.000km oud geworden

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Grappig, vanmiddag gaat mijn starletje het dubbele van die stand passeren..deepbass909 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:16:
Mijn Compact is vanavond trouwens 170.000km oud geworden![]()
[afbeelding]
Ok,ok,ok.. Ik zal ophouden met over m'n Starlet te posten in het BMW topic.. Maar over m'n BMW kan ik weinig melden tegenwoordig.. Die staat nog steeds in de stalling.. Maar binnenkort heb ik een huis met een schuur en kan ik (nadat de verbouwingen aan het huis klaar zijn natuurlijk) beginnen met de restauratie..
www.teamgenie.nl
Bedoel je E36 compact?deepbass909 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:16:
[...]
Het is overigens heel makkelijk herkenbaar. Elke E36 met trommels achter, heeft voor een massieve schijf voor (tenzij er een retrofit is uitgevoerd, waarbij ook de klauw is vervangen, maar dan zitten er achter ook bijna altijd wel schijven).
[afbeelding]
Want onze 318tds touring van 11/97 (modeljaar 98) heeft geventileerde vooraan en massieve achteraan.
De tourings van 95-97 hebben trommels achter.
EDIT: je hebt gelijk. Heb slecht gelezen
[ Voor 3% gewijzigd door Aries.Mu op 10-09-2009 12:03 ]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Grappig, je loopt maar 7000km achter op mijn 20 jaar oude bolidedeepbass909 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:16:
Mijn Compact is vanavond trouwens 170.000km oud geworden![]()
[afbeelding]
En dat terwijl hij 5 jaar jonger is 
@Aries.Mu
Je had het zelf al door, maar alleen de E36 316i's (en oudere modellen natuurlijk) hebben massieve schijven voor en trommels achter. Alles diesels en zwaardere benzine uitvoeringen hebben geventileerd voor en schijven achter. Vanaf de E46 hebben dacht ik alle modellen schijven rondom en standaard geventileerd voor.
Ombouwen naar geventileerd voor en schijven achter is bij een Compact ook relatief makkelijk. Voor is een kwestie van andere schijven en een bredere klauw, achter moeten de naven (en daarmee ook gelijk de draagarmen
) vervangen worden voor een versie voor schijven. Alle benodigde onderdelen (op de schijven en blokken na natuurlijk) zijn bijzonder goed 2de hands te vinden. Het is dat ik vorig jaar een beetje krap zat (nog steeds zit eigenlijk), anders had ik deze "upgrade" wel kunnen doen toen ik toch m'n schijven en blokken moest vervangen.
@Aries.Mu
Je had het zelf al door, maar alleen de E36 316i's (en oudere modellen natuurlijk) hebben massieve schijven voor en trommels achter. Alles diesels en zwaardere benzine uitvoeringen hebben geventileerd voor en schijven achter. Vanaf de E46 hebben dacht ik alle modellen schijven rondom en standaard geventileerd voor.
Ombouwen naar geventileerd voor en schijven achter is bij een Compact ook relatief makkelijk. Voor is een kwestie van andere schijven en een bredere klauw, achter moeten de naven (en daarmee ook gelijk de draagarmen

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
170.000 man man man dat ding heeft nog niets gezien joh
Blij Met Wilco
Klopt, het is ook nog een lammetje in wolfskleren
Of het ooit een ram gaat worden, ligt eraan of mijn wilde dromen van een x-aantal posts terug nog de waarheid gaan worden (ombouwen naar een "echte" M3)
Het nadeel is wel dat ik duidelijk merk dat bepaalde onderdelen ook een echte leeftijd hebben, en niet alleen kilometerstand. De schokdempers voor waren daar een duidelijk voorbeeld van. Her en der heb ik nog wat andere reparaties gehad (koelsysteem) die duidelijk door z'n 15 jaar kwamen, en niet de km-stand.
Of het ooit een ram gaat worden, ligt eraan of mijn wilde dromen van een x-aantal posts terug nog de waarheid gaan worden (ombouwen naar een "echte" M3)
Het nadeel is wel dat ik duidelijk merk dat bepaalde onderdelen ook een echte leeftijd hebben, en niet alleen kilometerstand. De schokdempers voor waren daar een duidelijk voorbeeld van. Her en der heb ik nog wat andere reparaties gehad (koelsysteem) die duidelijk door z'n 15 jaar kwamen, en niet de km-stand.
dat is ook zeker het geval hoor, kmstand zegt geen reet meer als je op zulke leeftijden kijkt.. Daarbij ligt het ook aan hoe er mee gereden is.
mijn vorige 5 had 420dkm gereden, maar wel wel snelwegkm's. Dus de koppeling en versnellingsbak waren nog oke, maar wel steenslag, maar weer geen instapschade e.d.
mijn vorige 5 had 420dkm gereden, maar wel wel snelwegkm's. Dus de koppeling en versnellingsbak waren nog oke, maar wel steenslag, maar weer geen instapschade e.d.
deepbass, wanneer ga je een nieuwe kopen?
Facts don't care about your feelings
Mijne zit nu op 248.000km maar de motor loopt beter dan de 320 die ik had met 200.000 op de klok, dusja.. wat zegt km stand tegenwoordig nou nog
Je kan beter een wagen hebben met 300.000 en altijd perfect onderhouden dan een wagen met 150.000 en slecht onderhouden
Je kan beter een wagen hebben met 300.000 en altijd perfect onderhouden dan een wagen met 150.000 en slecht onderhouden
[ Voor 30% gewijzigd door -Thunder- op 10-09-2009 18:08 ]
Blij Met Wilco
E34 ligt dan ook echt een dijk van een blok in...418O2 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:21:
sterker nog; mijn e34 had 420dkm gereden op lpg en liep beter dan mijn eerste 316i met 170dkm
truth be told, dat was een werkersblok en die 316i had dat rotte blok met ingesleten nokkenassen en het geluid van een stevig staaltje mittrailleurcommando
Mijn 330 heeft nu ook alweer 175k op de teller. Gelukkig ook echt van een stel oudjes geweest. De vorige eigenaar is nu 63
En heeft praktisch alleen maar snelweg kilometers gezien.
Vind wel dat sinds dat de nieuwe olie er in zit (5W30 Prestezza LL van Kroon Oil) hij een wat ruwer geluid maakt bij een koude start. Dan zit er natuurlijk nog geen olie op en daar komt het ook van, maar vind het wel naar...
Vind wel dat sinds dat de nieuwe olie er in zit (5W30 Prestezza LL van Kroon Oil) hij een wat ruwer geluid maakt bij een koude start. Dan zit er natuurlijk nog geen olie op en daar komt het ook van, maar vind het wel naar...
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Houd het olie(druk)lampje eens in de gaten dan.
Als het geluid samenhangt met het al dan niet aan staan van dat lampje zou ik even verder gaan kijken.
Mijn auto doet het ook, maar als dat blok aan gort loopt heb ik voor €100,- en een dag werk een ander blok dr in zitten.
Als het geluid samenhangt met het al dan niet aan staan van dat lampje zou ik even verder gaan kijken.
Mijn auto doet het ook, maar als dat blok aan gort loopt heb ik voor €100,- en een dag werk een ander blok dr in zitten.
leeg
Waarom? Ze is nog een tienerYoshiBignose schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:51:
deepbass, wanneer ga je een nieuwe kopen?
Daarnaast zijn er op dit moment geen tekenen van een fatale defecten, waar reparatie echt van nodig is. Ik zou graag de achter schokdempers vervangen, maar die zijn voorlopig nog goed genoeg. Verder is alleen de bekleding van binnen op het moment erg lelijk aan het worden.
Psst.. volgens mij doelt hij meer op van.. dat hij je wagen wel wilt hebben
Blij Met Wilco
Hahaha nee absoluut niet, ik vind de compacts (om eerlijk te zijn) echt lelijk. Bij de E36 de achterkant en bij de E46 de voorkant
Maar omdat ik je altijd zo hoor praten van M-pakket en je doet er zoveel aan lijkt het me een beetje zonde om veel tijd / geld in een oude bak te steken die toch, qua opties e.d. een beetje beperkt is.
Dus een E36 compact neus en een E46 compact kont samen te brengen is de ideale compact voor jou ? 
Oh ik steek ook meer dan genoeg in mijn wagen hoor
Ieder zo zijn ding.
Oh ik steek ook meer dan genoeg in mijn wagen hoor
[ Voor 27% gewijzigd door -Thunder- op 10-09-2009 22:05 ]
Blij Met Wilco
Nou ja, eigenlijk is de E46 achterkant ook lelijk
, maar goed over slechte smaak valt niet te twisten he, ik rij nog steeds vrolijk rond in m'n E46 coupe. 12.000 ongeveer gereden in de 3 maanden, best veel voor mijn doen.
Ik zit trouwens nog STEEDS met m'n oude E36 316i hier voor de deur. Niemand interesse voor 1000 euro? Zitten m'n oude E46 velgen op (16 inch en glanzen mooi) en maar 180.000 km gereden... volgens deepbass dus een tiener. Koopje toch?!
Ik zit trouwens nog STEEDS met m'n oude E36 316i hier voor de deur. Niemand interesse voor 1000 euro? Zitten m'n oude E46 velgen op (16 inch en glanzen mooi) en maar 180.000 km gereden... volgens deepbass dus een tiener. Koopje toch?!

Slooppremie ?
Blij Met Wilco
Tja, als iemand van plan is een auto te kopen bij de dealer
ik niet...
@YoshiBignose
Opties zijn precies wat het zijn, opties. Er zijn eigenlijk maar 2 dingen die ik af en toe mis, en daarvan staat er één nog steeds op m'n verlangenlijstje om wel in te bouwen, namelijk cruise control. Airco mis ik echt maar een paar dagen in het jaar dus niet echt een gemis voor mij. Ik zou m'n stoelverwarming meer missen
En oud is maar relatief. Tuurlijk zou ik het geen straf vinden om een jongere auto te rijden, maar ondertussen rijdt deze Compact wel stukken beter dan een eventuele jongere auto die ik zou kunnen betalen. Want een andere, jongere BMW zit er bij mij gewoon nog even niet in.
En het M-pakket, tja, een Compact (of een andere E36) zonder vind ik ook niet mooi. De neus is saai, net als de achterkant. De M-body maakt het net wat agressiever en spannender. Alleen is het zo jammer dat het een sjonnie-icoon is geworden en dat elke halve gare ongeveer M3-spiegels op z'n niet-BMW heeft zitten...
Alleen jij vindt de achterkant van de E46 Compact wel mooi??? Je weet dat die standaard lexus-look lichten heeft en verder precies dezelfde lijnen als de E36? En de lijnen zijn eigenlijk gelijk. Er zitten wat subtiele verschillen (de E46 is wat ronder), maar het grootste verschil is eigenlijk de neus en het interieur.
Het interieur is dan wel weer erg mooi, zeker met de aluminium accenten die een maat van mij in z'n E46 Compact heeft zitten.
Ik zal trouwens eens een keer een foto van de beide Compacts maken, ze staan vrij regelmatig naast elkaar bij de klimhal en we vergelijken ze ook best wel vaak. Het leuke is dat hij eigenlijk de E46 tegenhanger heeft van mijn E36, dus ook de M-body, al valt dat bij de E46 veel minder op.
Het is dat ik de neus van de E46 zo lelijk vind, maar anders heeft hij wel een erg leuke Compact. Naast de M-body heeft hij namelijk ook het M-onderstel en een 2,0 TD motor. Hoewel die wel ratelt, heeft hij wel lekker veel koppel. Die wagen heeft de TC echt nodig
En het half lederen sportinterieur zit lekkerrrrrr
shit... ik realiseer me net dat ik net als Joopieboy in het show je auto-topic begin te klinken

Trouwens, hier in de binnenstad van Gouda, is het missen van 40cm kont eigenlijk best wel prettig. De achterwielen staan zover naar achter, dat ik zonder bang te zijn, de auto tegen betonnen randjes kan laten rollen en nog net genoeg ruimte tussen bumper en muur/paal over hebben. En om eerlijk te zijn, na 2,5 jaar ben ik zo aan de korte achterkant gewend geraakt, dan ik E36 sedan's en coupe's eigenlijk juist lelijk begin te vinden
(toen ik hem net had, was dat overigens precies andersom, toen miste ik juist de achterkant
)
Opties zijn precies wat het zijn, opties. Er zijn eigenlijk maar 2 dingen die ik af en toe mis, en daarvan staat er één nog steeds op m'n verlangenlijstje om wel in te bouwen, namelijk cruise control. Airco mis ik echt maar een paar dagen in het jaar dus niet echt een gemis voor mij. Ik zou m'n stoelverwarming meer missen
En oud is maar relatief. Tuurlijk zou ik het geen straf vinden om een jongere auto te rijden, maar ondertussen rijdt deze Compact wel stukken beter dan een eventuele jongere auto die ik zou kunnen betalen. Want een andere, jongere BMW zit er bij mij gewoon nog even niet in.
En het M-pakket, tja, een Compact (of een andere E36) zonder vind ik ook niet mooi. De neus is saai, net als de achterkant. De M-body maakt het net wat agressiever en spannender. Alleen is het zo jammer dat het een sjonnie-icoon is geworden en dat elke halve gare ongeveer M3-spiegels op z'n niet-BMW heeft zitten...
Alleen jij vindt de achterkant van de E46 Compact wel mooi??? Je weet dat die standaard lexus-look lichten heeft en verder precies dezelfde lijnen als de E36? En de lijnen zijn eigenlijk gelijk. Er zitten wat subtiele verschillen (de E46 is wat ronder), maar het grootste verschil is eigenlijk de neus en het interieur.
Het interieur is dan wel weer erg mooi, zeker met de aluminium accenten die een maat van mij in z'n E46 Compact heeft zitten.
Ik zal trouwens eens een keer een foto van de beide Compacts maken, ze staan vrij regelmatig naast elkaar bij de klimhal en we vergelijken ze ook best wel vaak. Het leuke is dat hij eigenlijk de E46 tegenhanger heeft van mijn E36, dus ook de M-body, al valt dat bij de E46 veel minder op.
Het is dat ik de neus van de E46 zo lelijk vind, maar anders heeft hij wel een erg leuke Compact. Naast de M-body heeft hij namelijk ook het M-onderstel en een 2,0 TD motor. Hoewel die wel ratelt, heeft hij wel lekker veel koppel. Die wagen heeft de TC echt nodig
shit... ik realiseer me net dat ik net als Joopieboy in het show je auto-topic begin te klinken

Trouwens, hier in de binnenstad van Gouda, is het missen van 40cm kont eigenlijk best wel prettig. De achterwielen staan zover naar achter, dat ik zonder bang te zijn, de auto tegen betonnen randjes kan laten rollen en nog net genoeg ruimte tussen bumper en muur/paal over hebben. En om eerlijk te zijn, na 2,5 jaar ben ik zo aan de korte achterkant gewend geraakt, dan ik E36 sedan's en coupe's eigenlijk juist lelijk begin te vinden

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 10-09-2009 22:35 ]
Nu pas ?deepbass909 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:29:
blaaaat
shit... ik realiseer me net dat ik net als Joopieboy in het show je auto-topic begin te klinken![]()
Blij Met Wilco
ik zou mezelf niet in een compact zien rijden, ik vind ze echt niet zo mooi en zie het voordeel tov een sedan/coupe/touring niet zo.
Liefst rij ik een touring. Niet omdat ik de ruimte nodig, in de laatste plaatst zelfs, maar ik vind het wel guitig lijken..
Liefst rij ik een touring. Niet omdat ik de ruimte nodig, in de laatste plaatst zelfs, maar ik vind het wel guitig lijken..
In augustus op vakantie naar Italië geweest, 4200 km met mijn BMW (E46 facelift, 318i, 2.0l, 143pk) gereden. Alles zonder problemen 
Ook op de Duitste autobahn even op zijn staart getrapt, resultaat:
232 km/h op de teller
222 km/h op de gps
Hij had nog een heel klein beetje over, had dus misschien nog iets door kunnen klimmen... maar zag in de verte auto's aankomen dus heb vanaf toen gas losgelaten. Het rijdt inderdaad niet fijn op zulke hoge snelheden, 150-160 km/h rijdt in Duitsland het lekkerst.
Verrassend trouwens hoe goed de auto nog rijdt op dergelijke snelheden, ik merk eigenlijk geen verschil tussen >200 km/h en 120 km/h rijden. Er is niks geen trilling en je kan nog met een pink sturen. Hiervoor had ik een Honda Civic waarbij boven de 160 km/h alles begon te trillen
Ook verbaasde ik me over het feit dat de kilometerteller zo goed geijkt is. De Civic week bijvoorbeeld bij 160 km/h volgens de gps (en dus werkelijke snelheid) al meer dan 10 km/h af. De BMW week bij 160 km/h helemaal niks af (kilometerstand en gps gaven hetzelfde aan).
Al met al in de vakantie zeer comfortabel gereden
232 km/h op de teller
222 km/h op de gps
Hij had nog een heel klein beetje over, had dus misschien nog iets door kunnen klimmen... maar zag in de verte auto's aankomen dus heb vanaf toen gas losgelaten. Het rijdt inderdaad niet fijn op zulke hoge snelheden, 150-160 km/h rijdt in Duitsland het lekkerst.
Verrassend trouwens hoe goed de auto nog rijdt op dergelijke snelheden, ik merk eigenlijk geen verschil tussen >200 km/h en 120 km/h rijden. Er is niks geen trilling en je kan nog met een pink sturen. Hiervoor had ik een Honda Civic waarbij boven de 160 km/h alles begon te trillen
Ook verbaasde ik me over het feit dat de kilometerteller zo goed geijkt is. De Civic week bijvoorbeeld bij 160 km/h volgens de gps (en dus werkelijke snelheid) al meer dan 10 km/h af. De BMW week bij 160 km/h helemaal niks af (kilometerstand en gps gaven hetzelfde aan).
Al met al in de vakantie zeer comfortabel gereden
[ Voor 21% gewijzigd door Rebunted op 10-09-2009 23:30 ]
Begin augustus heb ik mijn 316ti uit 2003 omgeruild voor een 318 Touring uit 2008. In deze BMW heb ik door de dealer een Ipod interface in laten bouwen. De interface werkt prima alleen laadt hij mijn Ipod Nano (nieuwste type) niet op. Van wat ik heb kunnen vinden op internet ligt dit waarschijnlijk aan het voltage waarop de nieuwste Nano's werken. Met de Scosche passPORT adapter zou dit probleem eventueel te verhelpen zijn. Mijn vraag is of er hier op het forum misschien ook mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en dit hebben weten op te lossen middels deze adapter.
Uiteraard ga ik nog terug naar de dealer om daar ook mijn probleem neer te leggen in de hoop dat ze het voor mij kunnen oplossen.
Uiteraard ga ik nog terug naar de dealer om daar ook mijn probleem neer te leggen in de hoop dat ze het voor mij kunnen oplossen.
J-Media schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:24:
In augustus op vakantie naar Italië geweest, 4200 km met mijn BMW (E46 facelift, 318i, 2.0l, 143pk) gereden. Alles zonder problemen
232 km/h op de teller
222 km/h op de gps
deepbass, ik neem m'n worden half terug. Die achterkant van de E46 compact is ook gruwelijk lelijk, maar van de E36 compact vind ik het ook niet echt mooi, maar de voorkant natuurlijk wel
Ik draai het gewoon om, ik zie weinig extra voordeel aan een ander model. De Compact zit qua ruimte achterin tussen de sedan en coupé in. Ik heb zelden mensen achterin zitten, dus die extra ruimte heb ik niet nodig. De kofferbak is ook meer dan groot genoeg. Vorig jaar heb ik met een goede vriend van mij een rondreis gemaakt door Europa met een grote 8 persoonstent achterin, tafel, stoelen en bagage voor 3,5 week. Het was een klein beetje puzzelen, maar het pastte wel. Sterker nog, je hebt in de E36 Compact meer ruimte dan in een 1-serie. En hij is natuurlijk goedkoper in verzekering en wegenbelasting dan een Sedan/Coupé/Touring en dat is ook wel prettig.418O2 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:12:
ik zou mezelf niet in een compact zien rijden, ik vind ze echt niet zo mooi en zie het voordeel tov een sedan/coupe/touring niet zo.
Maar waar het uiteindelijk om draait is dat ik het zelf een bijzonder fijne auto vind en na 2,5 jaar nog steeds geen spijt ervan heb dat ik hem ooit gekocht heb. Dat iemand anders hem niks vind, is fijn voor hem/haar, maar jij rijdt er toch niet in
@Yoshi
Ik vind de E46 van binnen erg mooi. Er zit echt een groot verschil in luxe tussen een E36 en E46 en dat zie je direct. Maar die buitenkant... brrrr En dat komt alleen door het lampen-ontwerp. Vervang de lexus-achterlichten voor nette units, haal aan de voorkant het brilletje weg en het is een hele mooie auto.
En een kont die je mist is echt gewenning.
Trouwens, je vroeg je af waarom ik zoveel moeite doe voor een 15 jaar oude auto. Heel simpel, werkelijk niemand schat de auto zo oud, behalve als ze weten dat mijn kenteken rond 1995 uitgegeven moet zijn en dat in 1995 er een facelift heeft plaats gevonden en mijn Compact pre-facelift is. Door het model geven ze eigenlijk allemaal 10 jaar, maar met de opmerking erbij dat hij er wel erg netjes uitziet. Er zit ook geen puntje roest op de hele auto en de lak glimt diep en heeft alleen wat gebruikskrasjes (beetje veel, maar Meguairs doet wonderen
En natuurlijk het hele pure rijden van een kale auto. Ik vind het een feest om een rit van 200km te mogen maken, heerlijk gewoon.
Oke, dat is duidelijk
, ik zou ook nog in m'n E36 316i kunnen rijden hoor, maar de airco de laatste maanden / weken was een heel groot gemis geweest.
Waarom verlaag ik mijn auto niet:

Het zit een beetje in de schaduw, maar tussen het betonrandje (en dit is een lage bij mij in de buurt) en de bumper zit maar een cm of 4 aan ruimte in het midden. Aan de randen zit een kap onder de bumper, en daar zit misschien net 1 cm tussen... En ik moet met de neus over deze randen, anders sta ik met de achterwielen nog op de weg...
En nu ga ik naar de wasbox om hem schoon te maken dan op naar Twente.

Het zit een beetje in de schaduw, maar tussen het betonrandje (en dit is een lage bij mij in de buurt) en de bumper zit maar een cm of 4 aan ruimte in het midden. Aan de randen zit een kap onder de bumper, en daar zit misschien net 1 cm tussen... En ik moet met de neus over deze randen, anders sta ik met de achterwielen nog op de weg...
En nu ga ik naar de wasbox om hem schoon te maken dan op naar Twente.
Ah joh, dat krakende en schurende geluid bij elke drempel en hobbel is de helft van de charme van verlagen....deepbass909 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:04:
Waarom verlaag ik mijn auto niet:
[afbeelding]
vertel mij wat. Ik had het nog niet door totdat ik een keer met de ramen open door m'n geboortedorpje reed. *schraaaaaaap* wtf is dat dan? drempel weer af *schraaaaaaap* oooohzneek schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:18:
[...]
Ah joh, dat krakende en schurende geluid bij elke drempel en hobbel is de helft van de charme van verlagen....
toch maar wat rustiger aan doen :
* Kecin kent je gevoel exact.Kaasplank schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:23:
[...]
vertel mij wat. Ik had het nog niet door totdat ik een keer met de ramen open door m'n geboortedorpje reed. *schraaaaaaap* wtf is dat dan? drempel weer af *schraaaaaaap* ooooh![]()
toch maar wat rustiger aan doen :
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Leuk om dit allemaal te lezen, meer Compact-fans hier. Een auto mooi vinden of niet, is toch een kwestie van persoonlijke smaak. Aangestoken door m'n pa die al zijn halve leven BMW rijdt (en mij dus ook aanstak), weet ik eigenlijk niet hoe het is om niet in een BMW te rijden.deepbass909 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:29:
Ik heb drie jaar geleden voor het eerst een auto gekocht en het was een 1999 E36 Compact 1.9. Ik rij eigenlijk relatief weinig (woon op kwartiertje fietsen van m'n werk) en eigenlijk alleen in het weekend voor de boodschapjes of vrienden bezoeken. De Compact is een mooi compact karretje, niet teveel maandelijkse vaste kosten en wél een BMW (das toch een feit
Vorig jaar heeft ie (pas) de 100k overschreden maar dat was voor mij toch een beetje een psychologische grens. Hij is nog geen tiener maar ik zit alweer een tijdje uit te kijken naar een jonger model, de E46 Compact dus. Waarom geen gewone sedan? Meestal duurder in aanschaf als je het vergelijkt qua vermogen en opties. Bovendien duurder in de maandelijkse lasten en gezien mijn gebruik is dat dus overbodig (net zoals een 6-cylinder dus). Ik vind die vernieuwde voor- en achterlichten niet lelijker. Vooral die achterlichten zijn toch best modern te noemen. In 2003 heeft BMW de achterlichten van de Compact aangepast, niet meer de witte 'lexus-look', maar donkerder getinte achterlichten. Denk dat ik eind van dit jaar de knoop ga doorhakken en eentje uit dat bouwjaar ga kopen.
@deepbass909, ben dus benieuwd naar de foto's van de Compact!
Ik heb dat met mn uitlaat, rijd ik over een bultje heen met iemand dr langs:zneek schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:18:
[...]
Ah joh, dat krakende en schurende geluid bij elke drempel en hobbel is de helft van de charme van verlagen....
"zodadelijk hoor je geschraap"
"huh ?"
*SCHRAAP*
"wat was dat ?"
"uitlaat, heb je af en toe"
Niet dat het trouwens echt irritant is, alleen bij puisten en hele steile drempels moet ik een beetje opletten.
leeg
1: Je reageert te laat/je vergeet te quoten.
2: Je leest niet goed, want hij zei overbodig, niet overdreven.
1. Overdreven en overbodig is ongeveer hetzelfde bij mijzimbab schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:07:
[...]
1: Je reageert te laat/je vergeet te quoten.
2: Je leest niet goed, want hij zei overbodig, niet overdreven.
2. Iedereen wist wel waar ik het over had
Waar heb je het over?!
Wie ben jij?
Waar ben ik?
Wat is dat zilveren glimmende ding waar mijn vingers op liggen
AAAAHWWWWWW!!!
Weet iemand wat ongeveer een US-import 633csi uit '84 met 140.000mijl in Nederland zou moeten kosten? Ik woon in de USA en er staat een werkelijk prachtige te koop hier. Qua bodem in showroomconditie, volledig in de bodem en holle ruimte's opnieuw getectyleerd en 0,0 roest. Zit goed in de opties: Leer, el.stoelen, el.ramen, el.spiegels, boordcomputer, dakraam en: handgeschakeld!. Beige buitenkleur en beige leer.
Het is een California car dus sowieso geen strenge winters meegemaakt.
Ik zit er aan te denken om hem te kopen en naar mijn ouders in NL te laten verschepen, maar aangezien er weinig van dit soort auto's te koop zijn in NL weet ik niet wat een gangbare prijs zou zijn.
Het is een California car dus sowieso geen strenge winters meegemaakt.
Ik zit er aan te denken om hem te kopen en naar mijn ouders in NL te laten verschepen, maar aangezien er weinig van dit soort auto's te koop zijn in NL weet ik niet wat een gangbare prijs zou zijn.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
poeha... Wat een gek er voor geeft.
Als hij volledig showroomstaat is, dan kan hij belachelijk veel waard zijn. 20k om mee te beginnen?
Als hij volledig showroomstaat is, dan kan hij belachelijk veel waard zijn. 20k om mee te beginnen?
Hij is uiteraard wel 2 ton kilometers gebruikt, maar de bodem is pas geleden helemaal nieuw gedaan en het plaatwerk ziet er nog behoorlijk fatsoenlijk uit. Natuurlijk wel wat kleine deukjes/krasjes.
Veel onderhoud iig en het interieur heeft ook haast niks geleden.
Op marktplaats staan alleen van die afgekloven kale auto's met rare wielen er onder, dus dat schiet niet echt op.
Veel onderhoud iig en het interieur heeft ook haast niks geleden.
Op marktplaats staan alleen van die afgekloven kale auto's met rare wielen er onder, dus dat schiet niet echt op.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Is het trouwens niet een 635? Zo niet....kijk dan eens hier voor vergelijkbare prijzen in Europa:
http://suchen.mobile.de/f...&usageType=&usedCarSeals=
http://suchen.mobile.de/f...&usageType=&usedCarSeals=
Dankje! Daar staat genoeg vergelijking op. In verhouding is hij behoorlijk goedkoop zie ik. Eens checken wat verschepen van zo'n ding kost.
Is zoiets trouwens nog een beetje verkoopbaar in NL?
Is zoiets trouwens nog een beetje verkoopbaar in NL?
je moet net iemand vinden die het er voor over heeft he...
GameOver heeft zijn 6 al een behoorlijk tijd te koop en die lijkt hem niet kwijt te raken.
Verschepen hoeft niet zo duur te zijn volgens mij.
GameOver heeft zijn 6 al een behoorlijk tijd te koop en die lijkt hem niet kwijt te raken.
Verschepen hoeft niet zo duur te zijn volgens mij.
GameOver heeft zijn 6 toch al tijden geleden verkocht aan Arif, die hem vervolgens in Turkije compleet heeft laten opknappen en nu weer tekoop heeft gezet.
Ioniq 5 P45
Hij had er volgens mij 2, dus misschien is het de ander; ik weet het ook niet precies.
Ioniq 5 P45
die turbo staat nog te koop in zijn sig
http://www.autowereld.nl/...e-auto-78619/details.html
de ex-E30 320i M-Tech II van mijn oom, wel beetje hoge prijs imho
Omschrijving
Zeer nette harde E30, Technisch 100% auto optie,s is ie natuurlijk 20 jaar oud maar des niet al te min een van de weinige nette originele E30s 6cil,s nog in NL!!!
Ioniq 5 P45
Mooie bak! Staat hier te koop in mijn dorp zie ik418O2 schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:51:
WTF? Auto staat in versnelling niemand achter stuur en bijna 1000 toeren draaien?418O2 schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:51:

*empty*
En op de handrem..MR_VIPER schreef op maandag 14 september 2009 @ 07:44:
[...]
WTF? Auto staat in versnelling niemand achter stuur en bijna 1000 toeren draaien?
[afbeelding]
Volgens mij zit er een "lichte" offset in de toerenteller, want zowel de brandstofmeter en temperatuurmeter staan in hun uit-stand.. En normaal als de brandstofmeter zo laag staat brandt er een lampje achter het wijzertje (of die moet ook stuk zijn)..
www.teamgenie.nl
BMW is eindelijk gemaakt
Heb nu ook weer een stock radio met Audison Bit One DSP om toch nog de versterkers ed. aan te kunnen sluiten. Ik had verteld wat het probleem was met de het tellerhuis en ze begonnnen daar direct over de dynamo. Dikke prop voor Mobile Emotions in Woerden dus.
Direct de dynamo laten cheken, doorgemeten en die bleek rimpels af te geven. Afgesteld en nu zijn alle problemen weg, in ieder geval al een goede 1,5 week.
Storing is weg, ik ben blij!
Auto is vandaag weer binnen bij de dealer om de voorruit te vervangen, de A-stijl te vervangen (zat kit op) en de airco-fluit te verhelpen. Als dat gedaan is gaat er voor een weekje de winterset onder, dan de huidige zomerset repareren en laten spuiten in donkergrijs/antraciet.
Aan de voorkant nog de nieuwe veren erop, dan opnieuw uitlijnen en het is weer even af

Heb nu ook weer een stock radio met Audison Bit One DSP om toch nog de versterkers ed. aan te kunnen sluiten. Ik had verteld wat het probleem was met de het tellerhuis en ze begonnnen daar direct over de dynamo. Dikke prop voor Mobile Emotions in Woerden dus.
Direct de dynamo laten cheken, doorgemeten en die bleek rimpels af te geven. Afgesteld en nu zijn alle problemen weg, in ieder geval al een goede 1,5 week.
Storing is weg, ik ben blij!
Auto is vandaag weer binnen bij de dealer om de voorruit te vervangen, de A-stijl te vervangen (zat kit op) en de airco-fluit te verhelpen. Als dat gedaan is gaat er voor een weekje de winterset onder, dan de huidige zomerset repareren en laten spuiten in donkergrijs/antraciet.
Aan de voorkant nog de nieuwe veren erop, dan opnieuw uitlijnen en het is weer even af
Ik vraag me altijd af wat ze met "harde auto" bedoelen. Kzie het heel vaak staan... betekent het iets van "coole auto" ofzo?
Oh zo.
Dat het geen krokante roestbak isYoshiBignose schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:14:
Ik vraag me altijd af wat ze met "harde auto" bedoelen. Kzie het heel vaak staan... betekent het iets van "coole auto" ofzo?
Ik had er idd twee, eentje (de gewone 635Csi) is al een tijdje geleden verkocht. Maar dat zat inderdaad het nodige werk aan, die had veel last van roest.
Nu gaat met niet alteveel haast de 6 serie turbo er ook uit, wegens verhuizing naar duitsland. Echter staat die nog niet op marktplaats en dergelijke en heb ik (behalve een link in mijn sig en op mijn site) daar nog niet echt veel actief mee gedaan.
Nu gaat met niet alteveel haast de 6 serie turbo er ook uit, wegens verhuizing naar duitsland. Echter staat die nog niet op marktplaats en dergelijke en heb ik (behalve een link in mijn sig en op mijn site) daar nog niet echt veel actief mee gedaan.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Op je site staat dat het een 645csi is 
"In 2007 heb ben ik mijn eigen bedrijf gestart". Jaaaja
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 11:16 ]
Gewoon een stom elektronisch foutje in de tellers, heb het al veel vaker gezien, als je m start geeft ie wel iets zinnigs aan.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:09:
[...]
En op de handrem..
Volgens mij zit er een "lichte" offset in de toerenteller, want zowel de brandstofmeter en temperatuurmeter staan in hun uit-stand.. En normaal als de brandstofmeter zo laag staat brandt er een lampje achter het wijzertje (of die moet ook stuk zijn)..
Kun je tenminste zeggen dat ie fluisterstil loopt
leeg
sniet...Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:12:

Mja. Dat 645Csi is meer een grapje. Dat model heeft natuurlijk nooit bestaan in dat model.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:12:
Op je site staat dat het een 645csi is
Aannames zijn fataal.
Precies deze auto op de foto's is van GO geweest? Want degene die 'm nu heeft staan ken ik ook
Jop, da's mijn oude idd.
Aannames zijn fataal.
Stiekem is ie in 't zwart mooier, met die chromen lijsten overal.
Die uitlaat is altijd wel 'n beetje weird, zijn daar geen "moderne" oplossingen voor?
Die uitlaat is altijd wel 'n beetje weird, zijn daar geen "moderne" oplossingen voor?
Doe es!RSP schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:50:
Stiekem is ie in 't zwart mooier, met die chromen lijsten overal.
Zo hoort dat nu eenmaal bij zo'n auto
Deze kleur is ook wel mooi, alleen zijn de velgen te groot.

Ik heb alleen het vermoeden dat dit geen originele kleur was toen hij uit kwam

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 15-09-2009 17:44 ]
Volgens mij is die blauwe alleen compleet uit elkaar gehaald en in delen verkocht 
Het scheen dat die van buiten heel mooi was maar van binnen zo rot als de... was/is.
Het scheen dat die van buiten heel mooi was maar van binnen zo rot als de... was/is.
Blij Met Wilco
Het interieur ziet er goed uit
Iemand 'n idee waar (online) ik eens wat technisch advies kan krijgen over m'n 330d? Ik heb gemerkt dat hij trager is dan zou moeten. Ik heb al eens gehoord dat de Luchtmassameter een probleem kan vormen, maar echt verder kom ik er niet mee. E46forum.nl lijkt de laatste tijd wel enorm dood heb ik het idee ...
E46forum.nl is BMWportal.nl gewordenRSP schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:08:
Iemand 'n idee waar (online) ik eens wat technisch advies kan krijgen over m'n 330d? Ik heb gemerkt dat hij trager is dan zou moeten. Ik heb al eens gehoord dat de Luchtmassameter een probleem kan vormen, maar echt verder kom ik er niet mee. E46forum.nl lijkt de laatste tijd wel enorm dood heb ik het idee ...
En volop aktief!
Kan, als het een originele Alpina is.....YoshiBignose schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:42:
Deze kleur is ook wel mooi, alleen zijn de velgen te groot.
[afbeelding]
[ Voor 35% gewijzigd door Naboo op 15-09-2009 20:21 ]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Aaah oke, zijn die andere 2 BMW's ook Alpina's dan? Wel mooie kleur.
Geen idee. Kan ik zo niet zien. Maar die kleur blauw van die 6 serie is wel een kleur die Alpina toen gebruikte. En daarbij lijkt de voorskirt erg op die van de E30 Alpina uitvoering. Velgen zullen denk ik later er op gekomen zijn. In die tijd waren zulke grote velgen nog niet echt "in" zeg maar.
Weet iemand of BMW trouwens nog wat speciaals doet met BMW's die hoge km-standen bereiken zoals Mercedes doet met hun "sterren". Mijn BMW heeft namelijk de 350.000km behaald afgelopen zondag en kans is groot dat ik hem nog wel naar de 500.000km rijdt.
Weet iemand of BMW trouwens nog wat speciaals doet met BMW's die hoge km-standen bereiken zoals Mercedes doet met hun "sterren". Mijn BMW heeft namelijk de 350.000km behaald afgelopen zondag en kans is groot dat ik hem nog wel naar de 500.000km rijdt.
Tjah, voor mercedes is dat natuurlijk een hele prestatie, voor BMW is het te verwachten.....Naboo schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:57:
Geen idee. Kan ik zo niet zien. Maar die kleur blauw van die 6 serie is wel een kleur die Alpina toen gebruikte. En daarbij lijkt de voorskirt erg op die van de E30 Alpina uitvoering. Velgen zullen denk ik later er op gekomen zijn. In die tijd waren zulke grote velgen nog niet echt "in" zeg maar.
kan wel toch, stoot onder de gordel naar mercedes in het GBMWT?
kom tegen die tijd maar terugNaboo schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:57:
ik weet het eigenlijk niet, maar dan moet je toch wel aardig wat km's hebben gemaakt, tot de 5 ton is niet zo zeldzaam
Ook niet voor een 1.6 benzine?418O2 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:04:
[...]
kom tegen die tijd maar terug
ik weet het eigenlijk niet, maar dan moet je toch wel aardig wat km's hebben gemaakt, tot de 5 ton is niet zo zeldzaam
Diesels snap ik wel.
Balen, de wagen heeft schade.
Een rijdende versperring besloot achteruit te gaan rijden. De neus van de e34 heeft een tikje gehad, voldoende om de radiator van zijn plaats te zetten en een knik in de motorkap te produceren.

Het zal wel spannend worden of repareren niet meer is dan de dagwaarde
Een rijdende versperring besloot achteruit te gaan rijden. De neus van de e34 heeft een tikje gehad, voldoende om de radiator van zijn plaats te zetten en een knik in de motorkap te produceren.

Oi oi.. dan zal er wel het e.e.a. verbogen zijn ja !
Kut voor je!
Wtf doe je dan achter zo'n rijdend bord
daar ga je toch gewoon links omheen.
[ Voor 30% gewijzigd door YoshiBignose op 16-09-2009 20:31 ]
Zo te zien een 2 baans wegYoshiBignose schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:31:
Wtf doe je dan achter zo'n rijdend borddaar ga je toch gewoon links omheen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wegversperring rijdt achteruit = aansprakelijk voor de schade, niet dan? Dan is het toch zijn probleem?Wekkel schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:25:
Balen, de wagen heeft schade.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat deed ook iedereen, maar mijn vrouw niet (ik was er niet bij.....).YoshiBignose schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:31:
Wtf doe je dan achter zo'n rijdend borddaar ga je toch gewoon links omheen.
De tegenpartij is idd de schuldige, maar het zal wel weer duren voordat het financieel allemaal geregeld is. Het grootste gevaar is een reparatie die duurder is dan de dagwaarde. Dan is de wagen economisch total loss, krijg ik slechts de dagwaarde en kom nooit meer in de positie die ik daarvoor had.
* Wekkel zoekt alvast autotrader.nl door ...
Dit topic is gesloten.