Het is stuivertje wisselen tussen intern en extern, ik heb niet alle test runs bewaard en hier gedeeld. Als ik 3 keer op intern meet, liggen de min/max waarden hetzelfde als wanneer ik diezelfde disks 3 keer op de 1015 meet.Q schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:
@InflatableMouse interessant tabelletje maar het lijkt helemaal in lijn te zijn met mijn ervaring, waarbij de interne controller ietsje sneller is dan de externe, wat natuurlijk niet gek is.
Alles is relatiefQ schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:
Edit: nu gok ik zo dat jij geen 10K RPM schijven gebruikt en de random 4K lezen resultaten qua iops zijn zelfs te hoog voor dat soort schijven. Ik gok zo dat je met een relatief kleine device/file size hebt getest en niet met het hele device.
Maakt verder niet uit, het gaat natuurlijk om de relatieve verschillen, zolang er maar op de zelfde manier is getest
De machine heeft momenteel 8GB geheugen, maar volgens mij maakt dat niet uit als je "raw" device test (geen bestand op een filesystem). Ik wil ook tests draaien met filesysteem en uiteindelijk met zfs raidz2.
Oke, het zijn 2 schijven, die elk 2 keer getest zijn. Als je naar SERIALs kijkt, zie je dat D8S twee keer getest is op de 1015, BAT is 1 keer getest op intern, 1 keer op de 1015.Q schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:
Dat snap ik niet helemaal, hoe bedoel je dat?
Je ziet 4 blokken met 4 regels, de eerste 2 blokken horen bij elkaar (MODE RR = randread), en de laatste 2 blokken horen bij elkaar (MODE RW = randwrite).
Blok 1 is random reads, 4k, 8k en 16k.
Blok 2 is random reads, 64k, 128k en 1m.
Blokken 3 en 4 hetzelfde, maar random writes.
Ik heb ze door midden geknipt en onder elkaar gezet om de screenshot smal genoeg te houden om het te posten.
In de eerste twee blokken als je de regel "Verschil min/max", volgt van 4k naar 1m, zie je dan dat dat verschil heel hard oploopt? In het geval van 1m dus bijna 25MB/s, dat is rond de 30% lager dan die twee metingen van de D8S.
Geen enkele andere schijf (van de 6) vertoont zo'n groot verschil.
Als je ditzelfde bekijkt (min/max) bij schrijven, is het verschil 360 KB/s bij 1m, alle verschillen zitten binnen enkele procenten van elkaar.
Nee klopt, het was ook eigenlijk als een geintje bedoeld. Feitelijk begint iets langzaam met overlijden op het moment dat je het aansluitQ schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:
Verder vraag ik me af of die schijf echt aan het 'sterven' is. Een bad sector zegt niet zoveel. Tientallen, dat wordt een ander verhaal. Zo'n schijf als deze zal nog jaren prima werken.
Nee hoor, ik heb het niet links laten liggen. Ik heb de benchmarks er mee gedraaid en alle plots gemaakt, maar het deed net niet wat ik graag had gewild. Ik bewaar ze wel en ik zie er wel degelijk nut in en zal het ook vaker gebruiken.Q schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:
Ik begrijp dat je fio-plot verder hebt laten liggen?
Kun je anders de ruwe testdata delen? Ik zou dit wel eens willen visualiseren.
Als je mij een pm'tje stuurt met je email adres stuur ik je een zipje, is dat een idee?