Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
de HDX bevalt mij prima hoor en mijn zoon heeft er nu ook een, maar?

ik weet Dat de HDX ook draadloos te gebruiken is maar is er ook een Mogelijkheid om er een draadloos toetsen bord aan te hangen?

dan weet ik niet van het dan werkt met een bluetooth dongle, Van Met een draadloze USB-stick

wie heeft er ervaring met deze?

http://www.mediacentersho...aming-media-players/42450

wie heeft dit al werkend en wil mij nog een tip geven en op weg helpen

Mijn dank is groot

[ Voor 15% gewijzigd door ajblancke op 02-01-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb het probleem dat sommige iso's/video-ts in 4:3 worden afgespeeld (dus met zwarte randen aan de zijkant). Als ik deze bestanden gewoon brand op dvd worden ze wel goed weergegeven dus ik heb het idee dat het een instelling van de HDX 1000 zit.

Video Zoom heb ik al op Fit to Screen en Full Screen gehad maar dat was geen oplossing.

Op de HDX wiki zag ik dat je met de zoom knop de mogelijkheid hebt tot Actual Size, Fit Best or Full Screen maar als ik op de zoom knop druk krijg ik alleen de optie Zoom of PAN.

Ik heb de firmware van juni draaien (50-17-090204-15-HDD-403-000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Oeps... Heb na een weekje alle reviews doornemen en een bezoekje aan de mediamarkt om een paar aparaten live te aanschouwen de kogel door kerk gejaagd en ben voor de HDX-1000 gevallen (met name vanwege zijn SDHC card-reader om zo de beelden van mijn nieuwe HD videocamera zonder tussenkomst van PC over te kunnen zetten).

Maar nu lees ik ineens op de site van HDX dat er enkel 2 jaar garantie gegeven wordt op apparaten die via 'officiele dealers' verkocht zijn. NASMedia had de zilveren als een van de weinigen op voorraad, dus heb hem daar besteld. Maar NASMedia staat niet in het overzicht.... wat nu?

Heb al:
- mailtje naar NASMedia gestuurd met vraag om informatie en indien nodig koop ongedaan maken
- mailtje naar hdx1080 gestuurd met vraag of NASMedia wel/geen officieel dealer is

Iemand nog andere suggesties?

[ Voor 15% gewijzigd door erwin.heukels op 02-01-2010 23:42 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Er zijn kennelijk meer dealers die als officiële dealer zijn erkend dan de dealers die op de HDX1000-site staan. IBood staat er bijv. ook niet tussen, maar die hebben kennelijk toch de status van authorized dealer. Dit geldt vast ook voor een hoop andere aanbieders.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

RaJitsu schreef op zondag 03 januari 2010 @ 02:12:
Er zijn kennelijk meer dealers die als officiële dealer zijn erkend dan de dealers die op de HDX1000-site staan. IBood staat er bijv. ook niet tussen, maar die hebben kennelijk toch de status van authorized dealer. Dit geldt vast ook voor een hoop andere aanbieders.
nee iBood is geen authorized dealer. Als je HDX koopt via iBood, krijg je een factuur van een ander bedrijf dat wel authorized dealer is. iBood is dus enkel een tussen persoon hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
MIsschien is dat bij dat bedrijf ook wel zo. Maar ik heb ook zo het idee dat die site niet dagelijks geupdate wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 14:04
RaJitsu schreef op zondag 03 januari 2010 @ 02:12:
Ik heb de mijne ook niet bij een official dealer gekocht, deze dealer wordt zelfs speciaal op de site van HDX vermeld als zijnde "verkoopt HDX-1000 spelers niet voor de Europese markt bedoeld".. ;)

Maar goed, we leven in Nederland en hier geldt het Nederlands recht. Dus als er iets zou zijn met mijn HDX en de leverancier weigert om deze te repareren dan ben ik benieuwd wat de consumentenbond daar van zal zeggen. Ik maak me hier persoonlijk verder geen zorgen over en ga er trouwens ook van uit dat het apparaat gewoon naar behoren blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Heb zojuist onderstaande email gehad van NASMedia, dus Tc-Chub en Rajitsu hadden het bij het rechte eind....

Geachte heer,

Wij zijn een officiele dealer, echter hebben ze bij HDX nog niet voldoende tijd gehad om onze link op de site te zetten, u krijgt gewoon 2 jaar garantie via ons :)

Met vriendelijke groet,

Nico de Nooijer
NASmedia

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie wordt gegeven door de verkoper, dat heeft met de fabriek geen aars te maken...
Een reparatieverzoek gaat altijd via de verkopende partij, mits de koper er zelf voor kiest met de fabrikant te onderhandelen.
Een winkelier kan de garantietermijn ook verlengen....
Vraag dus altijd bij de winkelier de garantie termijn op, en laat dit evt vastleggen op de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik heb nu meerdere keren gehad dat ik te weinig PAR-files gedownload heb met NZBGet, daarmee stopt het script. Als ik dan extra PAR-files download of handmatig in de map neerzet en de download resume dan komen de PAR-files wel binnen, maar geeft ie vervolgens alleen de melding download completed. Hij gaat dus niet verder naar het post-proces met repair en unrar. Lijkt mij een bug, maar goed.

Nu zit ik dus met een film die wel gedownload is en voldoende PAR-files heeft, maar hij gaat niet opnieuw checken en repairen. Is er een manier om dit postproces aan te slingeren? Ik zou het natuurlijk zelf via de PC en netwerk benadering kunnen doen, maar dat duurt echt enorm lang dus is niet echt fijn. Ik wil graag dat de NMT het zelf doet....

Any1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@devv05

Heb je al bij de PAR CHECK/REPAIR AND POSTPROCESSING opties van je nzbget.conf bestand gekeken ?

Je zou het kunnen proberen door de volgende waarde aan te passen ( maak wel een backup voordat je wijzigingen aanbrengt ): AllowReProcess=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Hmmm, HDX gaat nu ook een HDX BD-1 uitbrengen.
Ben benieuwd of dat ook een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Lizard schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:51:
ik las dat ze nu zelf verantwoordelijk zijn voor de firmware. Wellicht dat het wat vlotter gaat dan met Syabas.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Lizard schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:51:
B)

Zit bij de specs te kijken, en dit valt me toch wel op...
  • Supports playback of full Blu-ray structures from over network or internal/external hard drive. _/-\o_ d:)b *O*
  • Internet browsing with wireless Bluetooth desktop support.
  • 1x eSATA (for external HDD or BD Rom Connectivity)
  • Gigabit Ready LAN adapter
Price per Unit (piece): US$269.00 US$219.00
Please take note that, product is expected to be shipped on 15th Jan 2010.

Als je bij HDX rechtstreeks in de webshop besteld, schijnt verzenden US$50,- te kosten. Wel kans op invoerrechten etc.
Hier nog wat foto's, en wat beelden van de nieuwe Voir UI, helaas in Taiwanees.

[ Voor 14% gewijzigd door Yippie op 06-01-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Interessant. Ondersteunt die net als de C200 ook RTLGemist e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Yippie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:34:
@devv05

Heb je al bij de PAR CHECK/REPAIR AND POSTPROCESSING opties van je nzbget.conf bestand gekeken ?

Je zou het kunnen proberen door de volgende waarde aan te passen ( maak wel een backup voordat je wijzigingen aanbrengt ): AllowReProcess=no
In de nieuwste NZBGet versie kun je dat gewoon via de browserinterface instellen, dat had ik inderdaad al geprobeerd. Als ik thuis ben zal ik nog eens een poging wagen, misschien toch nog een optie over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

ben benieuwd naar de lan prestaties van dit ding. gigabit ready...right.
Die processor lijkt wel een stukje krachtiger te zijn en meer formaten te ondersteunen.
http://www.sdesigns.com/p.../pdf_files/SMP8630_br.pdf
http://www.sdesigns.com/p.../pdf_files/SMP8640_br.pdf

[ Voor 62% gewijzigd door page404 op 06-01-2010 09:33 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de kaartlezer gebleven van die nieuwe bd-1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

die zit er niet meer in zo te zien. vraag me af hoeveel mensen dat echt als een must-have beschouwen :)

/edit ik heb 'm al toegevoegd aan de Pricewatch. dus als je daar aan wil beginnen, don't bother en wacht even tot hij er staat voor evt aanpassingen :)

[ Voor 42% gewijzigd door page404 op 06-01-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ooohhh, wat ziet die nieuwe hdx er gruwelijk vet uit :D :D :D

Ipv de c200 die juist groter werd, is deze juist kleiner geworden, toch wel grappig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Yippie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:34:
@devv05

Werkt niet helaas, hij doet nog steeds niks. Dan maar helemaal opnieuw downloaden, zit niks anders op ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik heb nu trouwens een 500 gig harddisk in mijn HDX zitten, maar die begint aardig vol te raken. Nu wil ik er een 1,5 tb harddisk inzetten, maar kan ik die 500 gig van nu eenvoudig overzetten via USB oid na de installatie van die nieuwe harddisk? Want ik zie het natuurlijk niet echt zitten om alles opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

jahoor, weet niet of het zo handig gaat om die oude hd als usb slave er aan te hangen en dan over te kopieren, maar wat zeker lukt is om het via het netwerk te doen (traaaaag) of door je HDX én je oude disk allebei als slaves aan je pc/laptop te hangen. Zou ik er wel even een Ubuntu livecdtje in jassen of zo, als je nog geen linux hebt tenminste.
500 gieg is ook wel krapjes ja :| je dacht zeker dat je die voorlopig niet vol zou krijgen? :P

[ Voor 12% gewijzigd door page404 op 07-01-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

devv05 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:48:
Ik heb nu trouwens een 500 gig harddisk in mijn HDX zitten, maar die begint aardig vol te raken. Nu wil ik er een 1,5 tb harddisk inzetten, maar kan ik die 500 gig van nu eenvoudig overzetten via USB oid na de installatie van die nieuwe harddisk? Want ik zie het natuurlijk niet echt zitten om alles opnieuw te downloaden.
Misschien een optie om met Clonezilla / Ghost de oude schijf te klonen naar de nieuwe?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Gotiniens schreef op zondag 03 januari 2010 @ 02:42:
[...]

nee iBood is geen authorized dealer. Als je HDX koopt via iBood, krijg je een factuur van een ander bedrijf dat wel authorized dealer is. iBood is dus enkel een tussen persoon hierbij.
Even terugkomend hierop: Ik heb bij iBood drie maal een HDX1000 besteld, en alle drie de keren toch echt alleen een iBood-factuur gekregen. Verder heeft iemand hier al eens over gemaild met iBood en de reactie hier op GoT geplaatst (effe googlen) waarin het eea bevestigd wordt. Dus naast de wettelijke 2 jaar garantie van de verkoper, heb je ook gewoon recht op support van HD Digitech op je bij iBood gekochte apparaat.
devv05 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:48:
Volgens mij is het gewoon het snelste wanneer je nadat je de nieuwe HDD hebt klaar gemaakt voor gebruik in de HDX, de beide HDD's even in je computer prikt en de boel overzet.

[ Voor 29% gewijzigd door RaJitsu op 07-01-2010 16:06 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Denk ik ook inderdaad. Ik dacht met 500 gig wel even genoeg te hebben, maar met al die HD-films zit het zo vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
devv05 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:23:
[...]
Werkt niet helaas, hij doet nog steeds niks. Dan maar helemaal opnieuw downloaden, zit niks anders op ben ik bang :(
Download dan Quickpar, en repareer op/via de pc ipv alles opnieuw downloaden.
Makkelijkste is dan EXT2IFS te downloaden, de HDX via USB op de PC aan te sluiten, de schijf een letter toewijzen, en dan Quickpar zijn werk laten doen. 15 min later kan je genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Hmm eindelijk mn nieuwe N router binnen, wil die alleen maar met 54 Mbit connecten met de HDX.
Ik heb de TPLink USB adapter op mijn peecee geprobeerd, 216 Mbit/sec verbinding.
Ik las ook dat als het goed is WIFI N connected verschijnt op de HDX, maar er komt alleen WIFI.
Helaas ook wired wat ik uit arremoede maar heb geprobeerd geeft problemen. Geen MAC adres (allemaal nullen). en geen connectie.

Ik las al dat mensen een nieuw moederboard kregen voor de HDX omdat het netwerkgedeelte kapot zou zijn. Maar.... waarom werkt WIFI dan wel?? Is dat een heel andere component of zo?

:? :? Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Ceejay

Gevalletje RMA lijkt me.

Aankoopbewijs heb je neem ik aan, neem contact met ze op om de RMA procedure in gang te zetten.

Branden de lampjes ook niet als je er een UTP kabel insteekt ?
Misschien als je netwerk handmatig configureert ?

Wat de USB Wifi adapter betreft, staat los van de HDX, aangezien het ook aparte module is, en dat de HDX normaal dus ook zonder prima werkt. Waarom die niet op "N" snelheid werkt weet ik niet, maar denk dat het besturingssysteem het niet ondersteund.

Mocht het wel werken, betwijfel ik of je er wat aan zou hebben, de transfersnelheid is niet zo snel.
Komt voornamelijk door de gebruikte processor.

update: er zijn 2 versie's in omloop van die TPlink WN821N, controleer of je de nieuwste firmware hebt op je HDX, wellicht dat dat helpt om de N snelheid te behalen. Heb je overigens al gecontroleerd hoe snel data overdracht is bijv als je FTP'ed ( ervan uitgaande dat je een ingebouwde hardeschijf hebt ).

[ Voor 26% gewijzigd door Yippie op 08-01-2010 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Yippie schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Download dan Quickpar, en repareer op/via de pc ipv alles opnieuw downloaden.
Makkelijkste is dan EXT2IFS te downloaden, de HDX via USB op de PC aan te sluiten, de schijf een letter toewijzen, en dan Quickpar zijn werk laten doen. 15 min later kan je genieten.
Repareren duurt 4 uur, uitpakken nog eens 3 uur. Opnieuw downloaden duurt 1,5 uur en uitpakken via NZBGet zo'n 2 uur. Dus dan lijkt opnieuw downloaden me toch handiger, inmiddels ook al gedaan overigens.

Ik weet trouwens nu wel wat het probleem was. Hij stond zo ingesteld dat NZBGet maar één PAR bestand download/laadt ipv alle. Geen idee waarom, maar bij gebroken bestanden had hij dus te weinig PAR om te repareren en als ik daarna extra PAR download gaat hij niet meer naar het postproces, ondanks dat allow reprocess aanstaat. Voortaan maar standaard alle PAR downloaden/laden, dat zou het probleem op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Yippie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:10:
@Ceejay

Gevalletje RMA lijkt me.

Aankoopbewijs heb je neem ik aan, neem contact met ze op om de RMA procedure in gang te zetten.

Branden de lampjes ook niet als je er een UTP kabel insteekt ?
Misschien als je netwerk handmatig configureert ?

Wat de USB Wifi adapter betreft, staat los van de HDX, aangezien het ook aparte module is, en dat de HDX normaal dus ook zonder prima werkt. Waarom die niet op "N" snelheid werkt weet ik niet, maar denk dat het besturingssysteem het niet ondersteund.

Mocht het wel werken, betwijfel ik of je er wat aan zou hebben, de transfersnelheid is niet zo snel.
Komt voornamelijk door de gebruikte processor.

update: er zijn 2 versie's in omloop van die TPlink WN821N, controleer of je de nieuwste firmware hebt op je HDX, wellicht dat dat helpt om de N snelheid te behalen. Heb je overigens al gecontroleerd hoe snel data overdracht is bijv als je FTP'ed ( ervan uitgaande dat je een ingebouwde hardeschijf hebt ).
handmatig configureren werkt niet, allemaal greyed out edit boxes. Ja de USB adapter zit er los op, maar ik dacht dat bijvoorbeeld het MAC adres op het moederboard werd aangestuurd. Dat zal dan wel niet eigenlijk.

Ik heb de meest recente firmware voor de HDX. Snelheidsoverdracht over het netwerk is bedroevend, tijd geleden geprobeerd, iets van 1 uur en 3 kwartier voor 8 gig of zo ik weet het niet meer precies.

Ik heb hem anderhalf jaar geleden in Frankrijk gekocht, geen idee waar ik de aankoopbon heb liggen dat wordt zoeken. Lol nou ja ik ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje tussendoor. Is het ook mogelijk om een folder op de HDX met een password te beveiligen? En dat bij toegang het password ingevoerd moet worden met de afstandsbediening.

Wie?

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Jimmy W

neem aan dat je een Windows machine bedoelt die naar de HDX verbindt.

Als je een drivemapping maakt, of gewoon connectie maakt via het UNC pad, dan moet je toch een userid & ww invoeren ( standaard user NMT , ww 1234 ).

Bovenstaand verschaft je rootaccess.
Voor de rest kan het niet, wellicht wel met een plugin, maar ben daar verder niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yippie

Ik gebruik de NMT als mediaplayer en staat (nog) niet aangesloten op het netwerk. Ik heb er een 1TB HDD in gezet en zet de bestanden via USB vanaf m'n pc erop. Daarna koppel ik m weer los en sluit m aan op de tv.
Zou toch bepaalde mappen willen beveiligen met een password.

Misschien is het zo duidelijker.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Jimmy W

In dat geval is het antwoord kort, kan (momenteel) niet.
Misschien dat er ooit nog een plugin of homebrew voor komt, maar weinig kans, omdat het voor de meesten geen issue is denk ik. Wil niet zeggen dat ik het persoonlijk ook wel handig zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yippie

bedankt voor je antwoord.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

moeten we een nieuw topic aanmaken voor de BD-1 trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
page404 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:25:
moeten we een nieuw topic aanmaken voor de BD-1 trouwens?
Denk het wel, het is ook geen NMT meer aangezien Syabas de firmware niet voorziet maar ze hebben een custom firmware gemaakt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Gisteren heb ik maar een de torrent client (Clutch) aangezet op de HDX, en ik heb een torrentsite toegevoegd aan de webservices. Als ik nu naar die website ga en een torrent aanklik, dan vraagt hij of ik de torrent wil toevoegen aan de client. Je klikt dan op ja, maar hij wordt niet toegevoegd, weet iemand waarom dit zo is?

Edit: En nog een tweede vraag. Ik ben nu bestanden van de HDX naar mijn computer aan het kopiëren, maar dat gaat met 120KBps via FTP, terwijl uploaden altijd tegen de 12MBps aanzit. Zelfs als ik tegelijk upload gaat het met de normale snelheid, alleen downloaden gaat zo donders traag. Hoort dit zo?

[ Voor 31% gewijzigd door brinkdinges op 09-01-2010 15:16 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Nog meer onfortuinlijke mensen die bij NMTank.fr (inmiddels HDLand) destijds hun HDX hebben gekocht?
Ik hoop voor je dat ie niet stuk gaat, de man blijft beweren dat ik maar 1 jaar garantie heb.

Ik zeg Hello,

One and a half years ago i bought from your website NMTank.fr a HDX 1000. There is a problem now with the network: The MAC adress for a wired connection is all zeros and i get not connection.
Your website seems to be replaced with another one: HDLand.
Can i assume i still have warranty for my HDX 1000 with you (or with HDLand)?

hij zegt Hello,

Is it writen 2 year warranty on the invoice ?
Jacques (HD Land)

ik zeg There isnt anything written about a warranty on the invoice. Here are some of the data:
(aankoop data)
Because of the fact that this transaction has taken place in the EU, European laws apply. 2 Years of warranty are applicable therefore.

hij zegt
So this is not a good news for you,
You have to replace the main board and the price of a main board is more expensive than a new player...

You can try to contact directly HDX maybe they will do something for you,

Ik zeg (!!!! wel *piepiep*)Hello,

Well i could contact HDX directly, however, I have bought the HDX 1000 from you, so i'm contacting you. For what reason do you assume i don't have a warranty claim with you?
The law is the law, you cannot break it.

hij zegt I am not breaking anything but your player comes only with 1 year warranty,

dus ik zeg Hello

Since january 1st 2005, for purchases in the EU, there is a warranty of 2 years, for new or second hand products. You may claim i only have one year warranty, however, this is incorrect.
France and Holland are members of the EU, therefore if i buy a product from you, this law applies, regardless of the lenght of warranty you choose to communicate to your clients or completely omit to communicate.

maar ik kan het dus wel shaken de man vertikt het te helpen. Ik ga toch echt geen rechtzaak beginnen dus ik kan fluiten naar een nieuw mobo :( Tenzij HDX wat wil doen wat ik niet verwacht. Dolletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Ik wil graag NZBget webinterface poort aanpassen van 8080 naar 8081. Hoe kan ik dit realiseren?
Ik heb een ander media speler en geen HDX, maar ik denk dat hier meer ervarenden zitten dus stel ik mijn vraag hier, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Als je lighttpd gebruikt dan moet je server.port = 8080 aanpassen naar server.port = 8081. Het is dus te configureren in je webserver.

[ Voor 43% gewijzigd door DeOS op 09-01-2010 21:52 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
devv05 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:54:
[...]
Repareren duurt 4 uur, uitpakken nog eens 3 uur. Opnieuw downloaden duurt 1,5 uur en uitpakken via NZBGet zo'n 2 uur. Dus dan lijkt opnieuw downloaden me toch handiger, inmiddels ook al gedaan overigens.

Ik weet trouwens nu wel wat het probleem was. Hij stond zo ingesteld dat NZBGet maar één PAR bestand download/laadt ipv alle. Geen idee waarom, maar bij gebroken bestanden had hij dus te weinig PAR om te repareren en als ik daarna extra PAR download gaat hij niet meer naar het postproces, ondanks dat allow reprocess aanstaat. Voortaan maar standaard alle PAR downloaden/laden, dat zou het probleem op moeten lossen.
Je hebt het over de tijden van de HDX, dat zou kunnen.
Daarom gaf ik als tip om hem via USB op de pc aan te sluiten, en het Quickpar en WinRar process op de pc uit te voeren. Er van uitgaande dat je een actuele pc hebt, zal dat zeker geen resp 4 & 3 uur duren voor beide processen. Ook geen 1.5 uur, maar goed, je bent vrij in je keuze's, maar nu weet je in ieder geval hoe het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

DeOS schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:46:
Als je lighttpd gebruikt dan moet je server.port = 8080 aanpassen naar server.port = 8081. Het is dus te configureren in je webserver.
DeOS,

kan je misschien uitleggen hoe dit ongeveer moet, ik heb totaal geen ervaring met lighttpd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Zoek het lighttpd.conf bestand op, pas de regel daar in aan en herstart lighttpd. Je geeft verder geen enkele informatie op welke configuratie je het hebt draaien. Als je aan deze info niet genoeg hebt lijkt het me dan ook verstandig om een nieuw topic te openen aangezien het hier om de HDX-1000 gaat.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Yippie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Je hebt het over de tijden van de HDX, dat zou kunnen.
Daarom gaf ik als tip om hem via USB op de pc aan te sluiten, en het Quickpar en WinRar process op de pc uit te voeren. Er van uitgaande dat je een actuele pc hebt, zal dat zeker geen resp 4 & 3 uur duren voor beide processen. Ook geen 1.5 uur, maar goed, je bent vrij in je keuze's, maar nu weet je in ieder geval hoe het ook kan.
Via USB gaat het idd stuk sneller. Maarja, even opnieuw downloaden vind ik dan toch eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokosnoot1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 18:14
Ceejay schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:04:
Nog meer onfortuinlijke mensen die bij NMTank.fr (inmiddels HDLand) destijds hun HDX hebben gekocht?
Ik hoop voor je dat ie niet stuk gaat, de man blijft beweren dat ik maar 1 jaar garantie heb.
vond dat de service eigenlijk prima was bij nmtfr mijne is al 2 keer terug geweest.
elke keer uitstekend geholpen door Jacques.
meen ook gelezen te hebben dat ik 2 jaar garantie heb maar kan het even nergens terug vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
kokosnoot1 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:18:
[...]

vond dat de service eigenlijk prima was bij nmtfr mijne is al 2 keer terug geweest.
elke keer uitstekend geholpen door Jacques.
meen ook gelezen te hebben dat ik 2 jaar garantie heb maar kan het even nergens terug vinden .
Dat zal dan wel binnen 1 jaar zijn geweest. Ik heb hem al sinds 13 nov 2008 en dit is de eerste keer dat er wat mee is. Op de HDLand website staat 2 jaar garantie, maar niet op mijn factuur. Blijft natuurlijk overeind dat de europese wet gewoon geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al geruime tijd een HDX waarbij ik met een sharkoon werk. Al mijn films staan hier op 1 TB. Nu heeft mijn HDX een eigen harddisk van 1 TB. Eigenlijk wil ik deze vullen met de beste fims van mijn Sharkoon (via usb) die ik dan wil bewaren.

Ik heb cidero op mijn laptop gezet om de films over te zetten. Maar de Cidero ziet de hele HDX box niet.
Hij ziet alle andere apparatuur in mijn netwerk. De sharkoon ord ook niet gezien.

Hoe krijg ik nu die films op de HDX hard disk?

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

staat de uPnP webservice op de HDX aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:15:
staat de uPnP webservice op de HDX aan?
Bedankt voor je reaktie. Ik heb deze gezocht maar kon hem niet onder "instellingen" vinden.
Ging er zo'n beetje vanuit dat hij hier dan automatisch op stond. 8)7

Waar valt hij onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

even uit mijn hoofd, NMT Services of NMT applications. Dat is wel een van de opties bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:09
Ik heb al een tijdje een HDX1000 en nooit veel problemen gehad tot nu. Het afspelen van een xvid (avi) bestand vanaf een bookmark levert (grote) sync problemen op. Het geluid loopt zeker 5 seconden voor op het beeld. Het geluid begint ook eerder met het afspelen als het beeld, het lijkt erop dat hij niet goed buffert. Ik heb de video uit elkaar gehaald en opnieuw gemuxed met virtualdub en toen was het probleem verdwenen.

Het lijkt te maken te hebben met het feit dat het originele bestand was gemuxed in "Multipart OpenDML". Dit wordt (schijnbaar?) niet ondersteunt door de hdx1000. Het enige dat ik kon vinden was dit topic met een waardeloos antwoord en verder geen discussie.

Is er een eenvoudige (lees: snelle) manier om zonder sync problemen deze bestanden af te spelen? Het is vrij irritant dat ik niet vanaf een bookmark verder kan kijken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceM schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:37:
Ik heb al een tijdje een HDX1000 en nooit veel problemen gehad tot nu. Het afspelen van een xvid (avi) bestand vanaf een bookmark levert (grote) sync problemen op. Het geluid loopt zeker 5 seconden voor op het beeld. Het geluid begint ook eerder met het afspelen als het beeld, het lijkt erop dat hij niet goed buffert. Ik heb de video uit elkaar gehaald en opnieuw gemuxed met virtualdub en toen was het probleem verdwenen.

Het lijkt te maken te hebben met het feit dat het originele bestand was gemuxed in "Multipart OpenDML". Dit wordt (schijnbaar?) niet ondersteunt door de hdx1000. Het enige dat ik kon vinden was dit topic met een waardeloos antwoord en verder geen discussie.

Is er een eenvoudige (lees: snelle) manier om zonder sync problemen deze bestanden af te spelen? Het is vrij irritant dat ik niet vanaf een bookmark verder kan kijken.
Nooit problemen met sync gehad met de HDX1000 tot dusver :)

Ik had een vraagje omtrent de ondertiteling van de HDX1000 en streamen. Als je streamt via de pc met bestand.avi + bestand.srt in dezelfde map hij de ondertiteling niet leest terwijl als je dit zelfde op de USB zet en dan gaat proberen, dan werkt het als een bus! Prima! Hoe kan dit?

En wat is de beste manier om een AVHCD af te spelen met de HDX1000? Gewoon te strippen met isobuster zodat je de .m2ts bestand over houdt las ik ergens maar een .m2ts bestand werkt niet via de hdx1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:56:
[...]

Ik heb dit probleem ook, word er gek van. Ga het nu proberen op te lossen door een HDD in te bouwen. Het zou niet moeten uitmaken usb2.0 vs SATA, maar goed een neef van mij heeft het ook zo gedaan en heeft geen last van het gestotter. Als het wel zo blijft flikker ik de hdx op marktplaats en koop een tvix 6500, die zou er minder last van hebben.

Wat voor tv en av receiver heb je?

PS: net 1,5TB ecogreen besteld, laat je weten of het werkt!
Ook met een interne hdd heb ik dit probleem. Dus bij sommige acties scenes, sneeuw, regen etc. Laatste firmware is geinstalleerd. Ik heb dit nu aan een aantal andere gebruikers gevraagd onder vrienden en collega's en zij hebben dit niet.

Ik kan niet anders denken dat
a) het productieproces niet homogeen genoeg is, de ene speler is erg goed, de andere stuk minder
b) het in de keten ligt, dus hdmi-reciever-tv

Bieden opties lijken me far fetched. Gewoon dikke pech dus. Helaas.

Heb mn zinnen nu gezet op de nieuwe HDX, met 1 gig intern, bluray support en een nieuwe Sigma chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik vraag me ineens af of het mogelijk is om op de HDX-1000 de mappen te sorteren op date modified zodat je nieuwste films bovenaan komen te staan. Bestaat een dergelijke optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Sinds kort heb ik ook problemen met het afspelen van (voornamelijk) mkv files. Aangezien ik bijna niks anders heb is het lastig testen ook :)

Het probleem is als volgt: Film of aflevering van een serie begint, spelen gaat prima. Op een gegeven moment begint het geluid licht te haperen en het beeld enorm te stotteren. Stukje terugspoelen en meestal gaat het dan prima. Ik heb de welbekende birdscene ook getest. Dit werkte tot op heden altijd perfect, tot sinds kort dus ook. Deze birdscene stottert ook! En nog gekker ... pas aan het EIND. De heftige scene van 50mbit is dan dus al voorbij :(

Een film kijken is er niet meer bij. Gekke is ook nog dat het niet bij alle series is. Ik heb een aantal oudere films, welke ik al eerder gekeken had zonder problemen, natuurlijk ook geprobeert en daar gaat het ook mis.

Xvids en dvd-iso heb ik nog niet geprobeert, maar daar heb ik dat ding niet voor natuurlijk. 720p en 1080p hebben beide issues. Tevens heb ik de framerate sync op alle mogelijke standen gehad. Ook heb ik de laatste firmware met NMT apps erop geflashed. Ik heb de interne harddisk losgekoppeld, zonder resultaat. De films speel ik via netwerk overigens, de interne disk zit er alleen in voor de NMT apps die ik eigenlijk toch nooit gebruik. De services staan allemaal op disabled. Dezelfde stotterende films/series/birdscene heb ik ook geprobeert vanaf de interne harddisk en een usb disk (WD Elements 2.5" ding) en ook van daaraf is het stotterend.

dusss .... tijd voor een vervangend apparaat ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:48:
Sinds kort heb ik ook problemen met het afspelen van (voornamelijk) mkv files. Aangezien ik bijna niks anders heb is het lastig testen ook :)

Het probleem is als volgt: Film of aflevering van een serie begint, spelen gaat prima. Op een gegeven moment begint het geluid licht te haperen en het beeld enorm te stotteren. Stukje terugspoelen en meestal gaat het dan prima. Ik heb de welbekende birdscene ook getest. Dit werkte tot op heden altijd perfect, tot sinds kort dus ook. Deze birdscene stottert ook! En nog gekker ... pas aan het EIND. De heftige scene van 50mbit is dan dus al voorbij :(

Een film kijken is er niet meer bij. Gekke is ook nog dat het niet bij alle series is. Ik heb een aantal oudere films, welke ik al eerder gekeken had zonder problemen, natuurlijk ook geprobeert en daar gaat het ook mis.

Xvids en dvd-iso heb ik nog niet geprobeert, maar daar heb ik dat ding niet voor natuurlijk. 720p en 1080p hebben beide issues. Tevens heb ik de framerate sync op alle mogelijke standen gehad. Ook heb ik de laatste firmware met NMT apps erop geflashed. Ik heb de interne harddisk losgekoppeld, zonder resultaat. De films speel ik via netwerk overigens, de interne disk zit er alleen in voor de NMT apps die ik eigenlijk toch nooit gebruik. De services staan allemaal op disabled. Dezelfde stotterende films/series/birdscene heb ik ook geprobeert vanaf de interne harddisk en een usb disk (WD Elements 2.5" ding) en ook van daaraf is het stotterend.

dusss .... tijd voor een vervangend apparaat ? :(
Hier dus dus hetzelfde verhaal. En Google maar eens, vele anderen die hetzelfde probleem hebben. Maar ook weer veel mensen die helemaal geen last hebben (dit vind ik nog het vervelendste "nee ik heb nergens last van hoor" @##$#$#@@#!).

Overigens heb ik het ook met een eGreat 31A gehad, ook een nmt. Denk dus steeds meer dat het productieproces niet een constante kwaliteit produceert. En er veel brakke 80% mainboards zijn.

Wacht eens...ook bij mij deed de birdscene het ooit. Zouden er spelers zijn waarbij het cache geheugen volloopt en niet meer flushed wordt? Dus eerder een geheugen probleem? (want dat is het stotteren).

Hmmmmz :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

redfoxert schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:48:
Deze birdscene stottert ook! En nog gekker ... pas aan het EIND. De heftige scene van 50mbit is dan dus al voorbij :(
Zeker weten dat het dezelfde file is die je voorheen gebruikte en die het toen wel deed? Bij mij speelt de birdscene vloeiend als ik hem in de volledige film bekijk, en stottert hij tweemaal kort voor het eind als ik een los gedownloade scene bekijk. Ik vermoed dat er lolbroeken zijn die een aangepaste birdscene online hebben gezet, waarbij bewust een aantal frames is verwijderd.

[ Voor 6% gewijzigd door JME op 13-01-2010 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Dat zou ook nog kunnen ja! Maar je zou inderdaad eens kunnen proberen om het cashe geheugen te wissen. Ik weet het niet meer precies maar dat moest ergens in het instellingen menu.

Verder laaste controlevraag, hebben jullie (degene met problemen) hdmi audio UIT staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
JME schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:39:
[...]

Zeker weten dat het dezelfde file is die je voorheen gebruikte en die het toen wel deed? Bij mij speelt de birdscene vloeiend als ik hem in de volledige film bekijk, en stottert hij tweemaal kort voor het eind als ik een los gedownloade scene bekijk. Ik vermoed dat er lolbroeken zijn die een aangepaste birdscene online hebben gezet, waarbij bewust een aantal frames is verwijderd.
100% zeker weten. Ik kijk namelijk de aflevering. Birdscene begint op 1:35 ofzo ergens, vlak na die watervallen in Zuid-Amerika :)
Tc-Chub schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:42:
Dat zou ook nog kunnen ja! Maar je zou inderdaad eens kunnen proberen om het cashe geheugen te wissen. Ik weet het niet meer precies maar dat moest ergens in het instellingen menu.

Verder laaste controlevraag, hebben jullie (degene met problemen) hdmi audio UIT staan?
Is de cache niet geflushed als je hem helemaal uit en weer aan zet? Zo nee, dan zal ik dat vanavond nog eens proberen.

HDMI audio staat, uit mn hoofd, aan. Geluid moet namelijk naar mn TV aangezien ik (nog) geen hometheatre set heb.

In any case ... om de cache te clearen:

"go to maintance and then press the file mode key on the remote, there should show up clear cache"

Van het NMT forum geplukt :)

[ Voor 39% gewijzigd door redfoxert op 13-01-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

er ging in het verleden inderdaad een gerucht dat HDMI audio uitzetten de performance verbeterde. Ik heb zelf nooit verschil gemerkt (behalve dan in waar het geluid vandaan kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een hdd voor mijn HDX-1000.
Ondersteund hij Sata-II en voldoed een 5200 rpm schijf?

heb mijn laten vallen op deze: pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI

is die aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:09:
Ik ben op zoek naar een hdd voor mijn HDX-1000.
Ondersteund hij Sata-II en voldoed een 5200 rpm schijf?

heb mijn laten vallen op deze: pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI

is die aan te raden?
5400rpm disk en die voldoen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
@Redfoxert,

Ja hdmi audio is bekend om zijn problemen met trillerig beeld. Vandaar dat ik die vraag stelde. Zet het eens uit en probeer het daarna nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ga ik zeker doen, heb nog prima optische kabel.

Zou het best wel eens kunnen zijn want de mensen die ik ken die het probleem NIET hebben, spelen allemaal via optical. Thanks voor de tip, ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Tc-Chub schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:38:
@Redfoxert,

Ja hdmi audio is bekend om zijn problemen met trillerig beeld. Vandaar dat ik die vraag stelde. Zet het eens uit en probeer het daarna nog eens.
Het beeld trilt niet, het hele zaakje hapert gewoon :) Heeft tot een paar weken geleden altijd zonder problemen gewerkt. Heb de HDX1000 nu al ruim een jaar en deze problemen die ik nu heb zijn echt van de laatste tijd. Opstelling is in al die tijd niet verandert ook.

Maar ik ga het vanavond uiteraard wel testen al heb ik meer verwachting van het clearen van de cache eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

redfoxert schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:46:
[...]

Het beeld trilt niet, het hele zaakje hapert gewoon :) Heeft tot een paar weken geleden altijd zonder problemen gewerkt. Heb de HDX1000 nu al ruim een jaar en deze problemen die ik nu heb zijn echt van de laatste tijd. Opstelling is in al die tijd niet verandert ook.

Maar ik ga het vanavond uiteraard wel testen al heb ik meer verwachting van het clearen van de cache eerlijk gezegd.
En je hebt geen overhitting van de processor?
Aangezien namelijk in het begin al bekend was dat de koeling erg slecht was, heb ik direct maatregelen genomen alvorens hem in gebruik te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:31:
[...]

En je hebt geen overhitting van de processor?
Aangezien namelijk in het begin al bekend was dat de koeling erg slecht was, heb ik direct maatregelen genomen alvorens hem in gebruik te nemen.
Ik heb inderdaad vrij kort nadat ik de HDX kreeg het ding opengeschroefd om te controleren of de plakker welke tussen behuizing en processor moet zitten inderdaad verkeerd zat. Deze was ook daadwerkelijk verkeerd geplaatst. Ik heb toen de afstandsbusjes lichtjes afgevijld en fatsoenlijke koelpasta gebruikt om de processor te koelen. Contact met de behuizing is afdoende en de behuizing word lauw-warm momenteel.

Ik heb daarstraks een aantal test scenes geprobeert, waaronder de birdscene (los en welke ik altijd gebruik, de serie versie).

HDMI Audio OFF : Gestotter en gehaper. Deze optie is ook niet wenselijk want dan heb ik geen geluid meer.
Cache cleared : Gestotter en gehaper
Factory Default geladen : Gestotter en gehaper
Andere HDMI kabel op een andere HDMI poort van mn TV (37PFL9603 btw) : Je raad het al, gestotter en gehaper.

Verscheidene sources gebruikt waaronder ook een aantal snelle USB sticks. Geen enkele source die niet stottert of hapert, altijd op dezelfde stukken notabene.

Het grappige is dat de serie versie van Planet Earth na de birdscene vloeiend lijkt te lopen. De pinguins zijn haarscherp en doen geen tapdance act.

De andere scenes waar het mis gaat:

Inglourious Basterds, iets na 10% (op 1 drukken). De Kolonel heeft het over ratten en eekhoorns waarna het gehaper begint. Op mijn pc en laptop (GMA 4500HD chipset) doen het hiermee prima.

Mijn opties beginnen zo langzamerhand op te raken ben ik bang. Ik vermoed dat dit een garantie claim gaat worden bij Wifisound waar het ding vandaan komt waarmee ik op het volgende punt kom. Vanwege mijn eigen modificaties aan het kastje zal de garantie waarschijnlijk ook vervallen zijn. Ik sta open voor andere ideeën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Naja dat ligt er dus aan. Wifisound is wel echt een winkel die over dat soort dingen gaat. Ik zou gewoon even contact opnemen met hen en kijken tot welke oplossingen je kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
redfoxert schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:57:
[...]
Mijn opties beginnen zo langzamerhand op te raken ben ik bang. Ik vermoed dat dit een garantie claim gaat worden bij Wifisound waar het ding vandaan komt waarmee ik op het volgende punt kom. Vanwege mijn eigen modificaties aan het kastje zal de garantie waarschijnlijk ook vervallen zijn. Ik sta open voor andere ideeën :)
heb je de autoframerate uit staan? Zou ik zeker doen bij mij heeft het nooit goed gewerkt. Daarnaast heb ik vanwege mijn wireless verbinding ook niet de laatste firmware draaien. Je zou ook terug kunnen naar de vorige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
insanebum schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:59:
[...]

heb je de autoframerate uit staan? Zou ik zeker doen bij mij heeft het nooit goed gewerkt. Daarnaast heb ik vanwege mijn wireless verbinding ook niet de laatste firmware draaien. Je zou ook terug kunnen naar de vorige firmware.
Aan en uit maakt niks uit. Heb alles wired aangesloten. Firmware terug? Heb m juist geupgrade omdat ik dacht dat dat misschien het zaakje zou resetten. Vorige versie was die waar ze net DTS decoding in gefixt hadden dus die was al vrij oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ook zonder hdmi audio het probleem. Wat een chinees flut ding is het toch. Ben er klaar mee, exit. Kan echt niet verkroppen dat iedereen hier heel vrolijk zit te melden "dat zijn speler het prima doet hoor" en dat de rest gewoon rotpech heeft en weer met RMA's blabla te maken heeft.

Ding gaat in de Kliko, ga er niet eens iemand via marktplaats mee opzadelen. Wat een farce zeg. Morgen Tvix 6500 bestellen en een nieuw begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Even een update ...

Als last resort heb ik op mn server (Windows 2008 R2) MyIhome 5.2.0 x64 geinstalleerd en geconfigureerd.
Moest nog even de firewall open zetten, ding praat via poort 8000.

Om een of andere debiele reden speelt de NMT nu mooi WEL alles zonder haperen en stotteren af, tot en met de birdscene aan toe.

Wat zelfs vanaf een lokale USB disk niet lukt kan dus blijkbaar wel met MyIhome .... ding is toch wat robuuster dan ik dacht, en veel beter nog, mijn HDX heeft GEEN hardware problemen.

Wellicht ook een optie voor jou tanassi ....

[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 13-01-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Hoop niet dat ze bij tanassi het vuilnis op donderdagochtend op komen halen;). Geen mogelijkheid om op date modified te sorteren in de hdx1000 gui dus? Heb vanalles afgezocht, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:33:
Ding gaat in de Kliko, ga er niet eens iemand via marktplaats mee opzadelen. Wat een farce zeg. Morgen Tvix 6500 bestellen en een nieuw begin.
Gooi maar in mijn Kliko. Ik bet er uiterst tevreden mee en ik ken nog wel meer mensen die er blij mee zouden zijn. Degelijke konstruktie en alles doet het zoals het zou moeten werken

(Niet slaan)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb met mijn HDX bijna nooit een probleem. Ik moet wel zeggen dat ik niets stream, omdat je daar zo een apparaat niet voor koopt en USB is sowieso een resourcevreter en veel te traag.
Ik heb er een Samsung F1 1TB inzetten en alles loopt vloeiend met het geluid over HDMI (1.3) of het nou 720P of 1080P is.

Het is geen perfect apparaat, maar een leuk dingetje die je overal mee naar toe kan nemen en ook nog als backup kan gebruiken. Als je het echt beter wilt, koop je zo een klein Acertje of MSI geval met ION chipset en richt je alles in zoals jij zelf wilt. Kost een hoop meer natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 14-01-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

n00bs schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:18:
Ik heb met mijn HDX bijna nooit een probleem. Ik moet wel zeggen dat ik niets stream, omdat je daar zo een apparaat niet voor koopt en USB is sowieso een resourcevreter en veel te traag.
Ik trek alles vanaf mijn server, ik heb er niet eens een schijf in zitten. Dat gaat zonder meer goed. Ik heb heel bewust geen schijf gekocht, want waarom zou ik dat willen? Ik had immers al genoeg opslag ruimte. Een netwerkkabeltje is een stuk goedkoper

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 14-01-2010 15:59 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Tanassi, je mag hem best opsturen naar mij, ik betaal de verzendkosten wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ortep schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:58:
[...]

Ik trek alles vanaf mijn server, ik heb er niet eens een schijf in zitten. Dat gaat zonder meer goed. Ik heb heel bewust geen schijf gekocht, want waarom zou ik dat willen? Ik had immers al genoeg opslag ruimte. Een netwerkkabeltje is een stuk goedkoper
Dan kan je net zo goed direct van de server streamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:48:
[...]

Dan kan je net zo goed direct van de server streamen ;)
Dat doet ie toch ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:18:
Ik heb er een Samsung F1 1TB inzetten en alles loopt vloeiend met het geluid over HDMI (1.3) of het nou 720P of 1080P is.

Het is geen perfect apparaat, maar een leuk dingetje die je overal mee naar toe kan nemen en ook nog als backup kan gebruiken. Als je het echt beter wilt, koop je zo een klein Acertje of MSI geval met ION chipset en richt je alles in zoals jij zelf wilt. Kost een hoop meer natuurlijk.
Ik heb zelf een dijk van een Vaio laptop maar het valt nog vies tegen om daar een beetje prettig films mee te kijken. Een nmt is echt ideaal, mits je de mazzel hebt om er eentje uit een goede batch te krijgen, en niet eentje uit de, pak 'm beet, 20% afval nmt's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Tc-Chub schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:24:
Naja dat ligt er dus aan. Wifisound is wel echt een winkel die over dat soort dingen gaat. Ik zou gewoon even contact opnemen met hen en kijken tot welke oplossingen je kan komen.
Ik heb goede ervaringen met ze. Kapotte voeding werd direct vervangen. Hard disk die teveel geluid maakte naar mijn zin werd ook geruild voor een betere (wd green). Goede tent die meedenkt en meehelpt.

ps mijn hdx al meer dan een jaar in gebruik en geen klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Gotiniens schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:21:
Voor de mensen die soms hebben dat bepaalde films soms niet afspelen na het uit stand by halen door het weergeven van een groen scherm of het buffer scherm. Ik heb het idee dat dit komt doordat de hdx in standby is gezet terwijl deze een film aan het afspelen is. Ik had dit probleem namelijk eerst ook, maar nadat ik elke film eerst stopte en pas als ik weer het menu zag in standby zet geen probleem meer gehad
Deze methode werkt niet, alsnog af en toe groene schermen. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Gotiniens schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:53:
[...]

Deze methode werkt niet, alsnog af en toe groene schermen. Iemand die dit herkent?
+1!

Sinds de laatste update heb ik last van dit exacte probleem. Let op, enkele dagen later was mijn schijf (WD green) overleden (tik, tik, tik...). Ben het as we speak aan het overzetten op een nieuwe wd green (op hoop van zegen...)

Ik heb het vermoeden dat de schijf toch iets te warm wordt in dat apparaat. Zie ook de nieuwe versie van de speler, de BD1. Die heeft namelijk iets meer passieve ventilatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdx1080.com/images/bdfront.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

meteen maar even een topic aangemaakt voor de BD-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Config schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:53:
[...]

+1!

Sinds de laatste update heb ik last van dit exacte probleem. Let op, enkele dagen later was mijn schijf (WD green) overleden (tik, tik, tik...). Ben het as we speak aan het overzetten op een nieuwe wd green (op hoop van zegen...)
Ik heb dit niet sinds de laaste update, dit heb ik al een paar firmware's. Het vervelende is dat het niet altijd gebeurt, en ik nog niet heb kunnen uitvinden wanneer het gebeurt.
Ik heb het vermoeden dat de schijf toch iets te warm wordt in dat apparaat. Zie ook de nieuwe versie van de speler, de BD1. Die heeft namelijk iets meer passieve ventilatie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle HDX bezitters!

Door werkelijk alles te doen om uit te sluiten wat er mis was mijn HDX (het is inmiddels een hobby geworden) ben ik erachter gekomen dat het stotterprobleem (birdscene Earth, en vlinderscene Life EP 6) VOLLEDIG zijn verholpen wanneer de HDX denkt in ext3.

Materiaal met een hoge bitrate stottert als het direct van een NTFS schijf wordt gespeeld. Dus:
- een interne NTFS schijf (ingebouwd)
- een externe NTFS schijf (USB)

Omdat de HDX op Linux draait, zal er ergens een NTFS -> ext3 omzetting moeten worden gemaakt. Dit zorgt voor stotteren bij zware scenes. Daarom zijn er minder klachten bij streamen (ja ik heb ze online geteld), hier wordt gebruik gemaakt van een andere interface/controller.

Mijn HDX is nu geheel stottervrij. Ik heb het ook op een andere HDX veranderd en ook deze is nu zo smooth as a babies bottom.

Einde bericht :) Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

joh....het was niet in me opgekomen dat er iemand intern een NTFS partitie zou maken. extern ook niet, zeker als ik die vaak aan de hdx zou willen hangen. EXT3 is een zoveel beter filesysteem ;)
ja, het verklaart wel een hoop ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rare is ook dat in de documentatie staat dat ze dezelfde doorvoer cap hebben, iets van 42mb/s. Terwijl dit dus niet zo is.

En ik denk dat het bij de meesten die met een externe USB 2.0 HDD werken zo is. Af fabriek is deze vaak NTFS, nooit ext3.

Ik hoop dat het bij veel mensen het probleem oplost, want het was niet goed voor mijn bloeddruk |:(

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 13:34 . Reden: toevoeging + spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:31:
Het rare is ook dat in de documentatie staat dat ze dezelfde doorvoer cap hebben, iets van 42mb/s. Terwijl dit dus niet zo is.

En ik denk dat het bij de meesten die met een externe USB 2.0 HDD werken zo is. Af fabriek is deze vaak NTFS, nooit ext3.

Ik hoop dat het bij veel mensen het probleem oplost, want het was niet goed voor mijn bloeddruk |:(
Het verbaast me eerlijk gezegd ook helemaal niks. NTFS word waarschijnlijk via fuse geimplementeerd. En dat vraagt gewoon extra cpu power. En de HDX heeft nou niet echt cpu power over bij een dikke scene zoals de bird scene.

Als je NTFS op je HDX had omdat je hem als externe disk gebruikt kan je beter ext2ifs gebruiken op je windows pc. Dit is een "Driver" voor ext2/3 in windows.

[ Voor 10% gewijzigd door Gotiniens op 20-01-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook heel logisch, alleen is het nog nooit als oplossing geopperd. Ook op internationale fora niet. Althans, ben het nog nooit tegengekomen, helaas.

Heb de HDX met ext3 nog niet op mijn pc aangesloten, maar ging er eigenlijk vanuit dat dat gewoon nog steeds zou kunnen, zonder drivers etc. Juist door de conversie die de HDX kan doen.

Dit dus even doen: http://www.fs-driver.org/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 13:58 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

wat ik zelf handiger vind (en daar is vaker naar gerefereerd in dit topic) is om bijv met een Ubuntu livecd of Wubi installatie te werken als je je hdx via usb wil benaderen. dan heb je gewoon native ondersteuning van ext3. vind ik zelf iets meer vertrouwen geven dan zo'n vage driver onder XP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal thuis eens kijken. Mijn neef (die me hier ook mee heeft geholpen) is wereldkampioen Linux -self proclaimed- dus komt vast wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zelf gebruik ik ext2fsd onder Windows Vista en Windows 7 (32 bit). Ik heb onder Vista en 7 de FS-driver nooit aan het werk gekregen. Ext2fsd daarentegen vrij vlot.

Misschien dat ik mijn externe schijf dan ook eens moet formatteren naar ext3 ipv ntfs.

Ik dacht zelf dat een interne schijf altijd als ext3 geformatteerd moest zijn om te kunnen werken.

Zijn er trouwens veel mensen die de nieuwe firmware gebruiken? Ik draai nog steeds die van juni. Alles werkt eigenlijk, dus durf het niet te updaten, omdat er relatief veel problemen zijn met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ik heb 'm vorige week geinstalleerd, kort daarna een soort vastloper gehad (wat ik nooit heb). Beeld stopte, geluid ging door. was reproduceerbaar, dus misschien lag het aan de ISO. Kan toeval zijn, verder geen problemen tegengekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door page404 op 20-01-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alle firmware's gebruikt om hoge bitrates te testen en zag geen verschil in performance in de laatste 3 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:33:
Same here, ook zonder hdmi audio het probleem. Wat een chinees flut ding is het toch. Ben er klaar mee, exit. Kan echt niet verkroppen dat iedereen hier heel vrolijk zit te melden "dat zijn speler het prima doet hoor" en dat de rest gewoon rotpech heeft en weer met RMA's blabla te maken heeft.

Ik zit nog steeds te wachten totdat ik het mobo terugkrijg na het al een keer aangetekend opgestuurd te hebben en het teruggekregen te hebben dat de ontvanger het pakket niet accepteerde??? :? :? :?

Nu is het alweer een 6 weken weg ergens tussen Spanje en China en nog steeds niks. Gekocht in december 2008 en het is nu januari 2010 en ik heb het ding misschien 10 keer aangehad. Na de 10de keer deed ie niks meer en toen begon de ellende met de RMA´s.

Welke de volgende wordt weet ik nog niet. Misschien maar gewoon een htpc met draadloos keyboard.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
@Tanassi, ja dat kan heel goed kloppen. De mijne is idd geformateerd als ext3 en heeft nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nu een WiFi router, WPA2 beveiligd, heb een Sitecom WiFI USB Dongle, maar dat ding in de HDX prikken met de FW van juni 2009 levert niets op.

Als ik bij de network properties kijk, zie ik nergens een Wireless verbinding mogelijkheid, enkel wired. En al vul ik handmatig alles in wat wel werkt via de NIC, dan nog gebeurt er niets. Kan nergens mee connecten en ook nergens de WPA2 key invoeren.

Zou graag willen weten hoe dit dus werkt en of dit werkt zonder alle toolings geinstalleerd te hebben?
Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste