Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:52

page404

Website says no

Topicstarter

[Mediaplayer] Digitech HDX BD-1 Mediaplayer/Storage Tank

En na de succesvolle HDX-1000 van Digitech is er nu een opvolger: de BD-1. Met meer cpu-kracht, betere codec ondersteuning, een kleiner (!!) formaat en een nieuwe user interface. Tijd dus om er eens een topic van te maken!

De releasedate van de BD-1 is 25 januari (was 16 januari). De prijs is netjes, op hdx1080.com staat hij voor $219 excl harddisk en excl verzendkosten.
Helaas blijkt dat de specs ook deze keer weer overdreven waren. Deze heeft HDX later dus moeten rectificeren; er zit minder geheugen in dan aangekondigd.
Topicstructuur schaamteloos gekopieerd van het HDX-1000 topic (dank en excuses!), als er mensen mede-auteur willen worden, graag, ik heb namelijk niet altijd tijd om de boel bij te werken.
Inhoudsopgave
Specs

Hier de specs die ook te vinden zijn op de website van HDX zelf.

Chipset:
Sigma Designs SMP8642, 667MHz CPU with floating point coprocessor.

Memory:
512MB DDR2 DRAM
256MB NAND Flash
1GB DDR2 DRAM
1GB NAND Flash

1GB internal flash drive (for BDLive or other content)

Audio/Video Outputs:

HDMI v1.3a supports deep color and true HD audio enjoyment
Component Video
Composite Video
Stereo Analog Audio
S/PDIF Optical and Coaxial Digital Audio

Interface:
Power button via remote with standby and reset button
2x USB 2.0 host at the back
1x SATA (one occupied by HDD tray)
1x eSATA (for external HDD or BD Rom Connectivity)
3.5" HDD tray

Network:
Gigabit Ready LAN adapter

Power:
100~240V AC, 50~60 Hz, max 2.5A usual power consumption
10 W (no device connected)
maximum power consumption: 36 W

Footprint:
Width x Depth x Height : 170mm x160mm x 50mm (6.69" x 6.29" x 1.96")

Weight:
1kg (2lbs 2oz)

SOFTWARE SPECIFICATION

Connectivity:
Bonjour
UPnP SSDP
UPnP AV
Windows Media Connect
Windows Media Player NSS
Samba
NFS
UPNP Media Servers: TVersity, Twonkymedia
BitTorrent P2P
Usenet downloader
NAS Access : SMB, NFS, FTP

Video containers:
MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
MPEG1/2 PS (M2P, MPG, DAT, VOB)
MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
AVI, ASF, WMV
Matroska (MKV)
MOV (H.264), MP4
AVS
Video Decoders:
XVID SD/HD
MPEG-1
MPEG-2 MP@HL
MPEG-4.2 ASP@L5, 720p, 1-point GMC
MPEG-4.10 (H.264) : BP@L3, MP@L4.0, HP@L4.0, HP@L4.1
WMV9 : MP@HL
SMPTE 421M (VC-1) : MP@HL, AP@L3

Audio Containers:
AAC, M4A
MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
WAV
WMA
FLAC
OGG
APE

Audio Decoders:
Dolby Digital
DTS
WMA, WMA Pro
MPEG-1 Layer 1, 2, 3
MPEG-4 AAC-LC
MPEG-4 HE-AAC
MPEG-4 BSAC
LPCM
FLAC
Vorbis
Audio Pass-Through:
DTS, DTS-HD HR, DTS-HD MA
Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD

Other Formats:
ISO, IFO navigation
AVCHD navigation
Blu-ray** ready (requires addition of compatible external BD-ROM)
Photo Formats:
JPEG, BMP, PNG, GIF, TIFF
Subtitle Formats:
SRT, MicroDVD SUB, SSA, SUB/IDX
Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.hdx1080.com/images/bdfront.gif

Shitload Taiwanese feauteaus

Waar te koop??

FAQ

Is de BD-1 ook draadloos te gebruiken?
Ja dat is zeker mogelijk. Denk er wel aan dat als je grote HD files probeert te streamen je wel Wireless N moet hebben. Uit ervaringen blijkt dat Wireless G niet voldoende is. Er wordt op dit moment 1 draadloze USB adapter ondersteund, namelijk de TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB, zie ook de link hieronder van HDX.
Staat natuurlijk ook in de pricewatch.

Wat werkt het snelst; interne HD, USB of Netwerk?
Alle verbindingen zijn snel genoeg om alles af te spelen. Alleen de USB is soms wat haperig bij hele zware HD bestanden. Dit heeft te maken met de chipset die niet goed met de USB verbinding om gaat. Heb hier alleen problemen ondervonden nog met de beruchte vogelscene. Via netwerk speelt hij deze wel vlekkeloos af. De interne HD zou hier ook geen problemen mee moeten hebben.

Zit er een Europese stekker bij?
Ja, zowel als je hem rechtstreeks bij HDX besteld of bij een shop in Europa.

Hoe kan ik mijn ext2/ext3 partitie benaderen als ik de HDX BD-1 heb aangesloten via USB op mijn pc?
Als je linux draait zou dit geen problemen moeten opleveren aangezien ext2/ext3 linux bestandssystemen zijn. Als je echter windows draait zul je drivers moeten installeren om de HDX te benaderen. De meest gebruikte driver op dit moment is de fs-driver. http://www.fs-driver.org/

Reviews
Firmware

HDX BD-1 NMT Firmware
25-01-2010 : versie 9.2.1.4.6.0

HDX BD-1NMT Apps

HD Compatibillity List en CF

Bijna alle SATA 2.5" en 3.5" harde schijven werken er in. Aansluiten gaat erg simpel en een instructie video is te vinden youtube:
HDX 1000 NMT Player Video Guide - 1

Er zijn een paar uitzonderingen op de regel, maar je kunt controleren of je schijf wel of niet gaat werken, op deze site:
HD Compatibillity List
Heb je een andere schijf erin zitten die werkt of niet werkt, update deze lijst dan ook ff.

Het is ook mogelijk om met behulp van een SATA2CF converter een CF kaartje als HD te gebruiken. Denk hierbij dus alleen aan voor het installeren van skins of apps. Het grote voordeel hiervan is dat het geen geluid maakt en een goedkope simpele oplossing is.

[afbeelding]

Je moet hierbij wel opletten want niet elke SATA2CF converter werkt en ook niet elke CF kaartje.
Pricewatch Compatable CF List

Apps

Cidero
Het is ook mogelijk om via je laptop of pc de HDX te bedienen. Een handig programma hiervoor is Cidero. Dit programma maakt gebruik van uPnP dus voordat dit programma werkt moet je wel eerst de uPnP-service inschakelen op de HDX. http://cidero.com
Als je hetzelfde wilt doen alleen dan via je iPod, dan heb je Plugplayer (http://plugplayer.com/) nodig.

Handige Links

HDX Wiki
HDX Support Forum
MPC Club! Forum HDX models
HDX 1000 - Factory
Networked Media Tank - deel 3

[ Voor 4% gewijzigd door page404 op 01-03-2010 15:25 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
gereserveerd voor later gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:01
Eén opmerking: de term "Networked Media Tank" is eigenlijk voorbehouden aan mediaplayers die op basis van het Syabas middleware platform draaien. Ik zou "NMT" en "Networked Media Tank" dus weglaten uit de topic-titel en startpost.

Verder mooi gedaan. Ben erg benieuwd naar de eerste reviews. Ik hoop dat de firmware die HDX zelf gaat ontwikkelen niet teveel bugs gaat bevatten. Heb wel al gelezen dat de prerelease versie nog geen auto frame rate functionaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Hier heeft een Taiwanees die hem al heeft allerlei foto's geplaatst:

http://picasaweb.google.com.tw/panypanla/HDXBD1#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223883

Ik twijfel tussen de popcorn c-200, de dune prime 3.0 en de nieuwe hdx bd-1. Wie kan mij helpen? ;)

Let op: deze BD-1 speler heeft GEEN USB slave aansluiting. Betekend dat je de speler NIET via PC dmv USB de interne SATA HDD kan vullen. :(

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 223883 op 21-01-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
Mr Magic schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:22:
Eén opmerking: de term "Networked Media Tank" is eigenlijk voorbehouden aan mediaplayers die op basis van het Syabas middleware platform draaien. Ik zou "NMT" en "Networked Media Tank" dus weglaten uit de topic-titel en startpost.

Verder mooi gedaan. Ben erg benieuwd naar de eerste reviews. Ik hoop dat de firmware die HDX zelf gaat ontwikkelen niet teveel bugs gaat bevatten. Heb wel al gelezen dat de prerelease versie nog geen auto frame rate functionaliteit heeft.
is NMT een beschermde of geregistreerde term? Vind het namelijk wel heel mooi beschrijven wat die dingen kunnen: Netwerk-enabled, mediaspeler en storagetank.
Ben ook benieuwd naar de eerste ervaringen, zeker naar de UI.

Taiwanese foto's zijn toegevoegd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
Anoniem: 223883 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 07:23:
Ik twijfel tussen de popcorn c-200, de dune prime 3.0 en de nieuwe hdx bd-1. Wie kan mij helpen? ;)

Let op: deze BD-1 speler heeft GEEN USB slave aansluiting. Betekend dat je de speler NIET via PC dmv USB de interne SATA HDD kan vullen. :(
Géén USB Slave? Donders. Als dat bevestigd is zal ik het in de startpost aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
page404 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:14:
[...]

is NMT een beschermde of geregistreerde term?
Volgens een moderator van het networkedmediatank forum wel. Zie dit draadje:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=34209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
grappig... ik kan de topictitel niet wijzigen. zal een fix aanvragen. Mooie afstandsbediening trouwens bij de BD-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-04 09:27
onderstent de BD-1 HDMI-CEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

En zo te zien is het menu anders dan op zijn voorganger..
Hoezo is dit gedaan? het ziet er zo zwart en saai uit...

En kan iemand bevestigen of hij idd niet als usb slave gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
het menu is inderdaad anders, want ze hebben een eigen ui ontwikkeld. En die is nog niet af, dus laten we even wachten tot de definitieve versie ;)

Interessante post over die 'Gigabit Ready' ethernet port (wat ik een vaag begrip vond):
http://www.mpcclub.com/fo...php?p=175704&postcount=78

ofwel, het wordt weer wachten op firmwares van externe partijen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
page404 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:26:
het menu is inderdaad anders, want ze hebben een eigen ui ontwikkeld. En die is nog niet af, dus laten we even wachten tot de definitieve versie ;)
Op het HDX-forum hebben de eerste kopers hun TNT-trackingnummer ontvangen, dus hopelijk lezen we binnenkort meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Een review: CNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Geen slechte review, maar een beetje kort... Ook jammer dat ze klagen dat ze UPnP niet aan de praat krijgen (ongetwijfeld terecht), maar niet testen met netwerkconnecties via SMB of NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik had ook gelezen ergens dat deze wel Blu Ray menu's afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
zo, de eerste firmware is al vrijgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-04 11:22
Op deze site staat een in mijn ogen redelijk review.
http://reviews.cnet.co.uk...,39100115,49304785,00.htm

Ik zelf kan nog steeds geen keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 08:41
Ik heb hem toch maar besteld. kon niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
martk2280 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:56:
Ik heb hem toch maar besteld. kon niet wachten ;)
ben benieuwd naar je eerste indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:59
Heeft iemand al ergens een vergelijkingstabel gespot met de verschillen tussen dit model en de HDX 1000? Ik kan 'm niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jmderonde schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:33:
Heeft iemand al ergens een vergelijkingstabel gespot met de verschillen tussen dit model en de HDX 1000? Ik kan 'm niet vinden!
Appels en Peren vergelijken. De HDX1000 is van een eerdere generatie dus als je nu nog een mediaplayer wilt aanschaffen zou ik sowieso de nieuwere generaties naast elkaar zetten. Denk dan aan deze BD1 samen met de C200 en A200.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Door de fabrikant wordt afgeraden bij http://www.hdsupplies.nl/ te kopen. Ze geven geen RMA rechten wanneer je je player daar zou bestellen. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343287

Heb hem nu ruim een week in huis. Ondertussen al 2 firmware updates geinstalleerd. Eerste ervaringen zijn helaas niet positief. Vergeleken met mijn HDX-1000 is het net alsof ze het produkt gedowngrade hebben i.p.v. geupgrade. Voir Interface is waardeloos, bijna geen instellingen mogelijk behalve de pure basics. Geen NMT op het apparaat is ook waardeloos, had hiervoor een alternatief verwacht maar niet aanwezig. Streaming van
sommige mkv's (die op mijn hdx-1000 wel werkte) geeft storingen in beeld of worden helemaal niet afgespeeld. Fast forward, backward werkt ook niet met diverse files etc.. etc... etc.. Op andere forums (MPC) ook al vele negatieve ervaringen gelezen. Produkt is gewoon niet af. Begin er voorlopig niet aan, ik heb mijn oude HDX-1000 weer teruggeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Anoniem: 343287 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:40:
Heb hem nu ruim een week in huis. Ondertussen al 2 firmware updates geinstalleerd. Eerste ervaringen zijn helaas niet positief. Vergeleken met mijn HDX-1000 is het net alsof ze het produkt gedowngrade hebben i.p.v. geupgrade. Voir Interface is waardeloos, bijna geen instellingen mogelijk behalve de pure basics. Geen NMT op het apparaat is ook waardeloos, had hiervoor een alternatief verwacht maar niet aanwezig. Streaming van
sommige mkv's (die op mijn hdx-1000 wel werkte) geeft storingen in beeld of worden helemaal niet afgespeeld. Fast forward, backward werkt ook niet met diverse files etc.. etc... etc.. Op andere forums (MPC) ook al vele negatieve ervaringen gelezen. Produkt is gewoon niet af. Begin er voorlopig niet aan, ik heb mijn oude HDX-1000 weer teruggeplaatst.
Shit heb hem gisteren besteld bij hd supplies ook nog. wilde hem eigenlijk puur en alleen voor streaming vanaf mijn nas gebruiken. hoop niet dat ik er weer een hoop gezeik mee krijg. welk streaming systeem kan ik het beste gebruiken? NFS of DLNA/UPnP,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas kan je alleen maar kiezen uit Samba of UPnP. Laatste kreeg ik bij mij niet goed werkend streamend vanaf mijn Vista computer. Herkende en speelde niet alle files. Met veel pijn en moeite heb ik Samba aan de gang gekregen door op al mijn schijven via beveiliging een gebruiker aan te maken met algemeen beheer en deze ook bij delen van de schijf toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Anoniem: 343287 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:47:
helaas kan je alleen maar kiezen uit Samba of UPnP. Laatste kreeg ik bij mij niet goed werkend streamend vanaf mijn Vista computer. Herkende en speelde niet alle files. Met veel pijn en moeite heb ik Samba aan de gang gekregen door op al mijn schijven via beveiliging een gebruiker aan te maken met algemeen beheer en deze ook bij delen van de schijf toe te voegen.
Maar man je ook niet uit NFS kiezen als je gebruik maakt van een NAS(synology ds)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

instellingen zijn echt ontzettend beperkt. Ik kan alleen maar Samba of UPnP selecteren. Mensen die deze HDX BD-1 kopen zijn meer Beta testers als eindgebruikers. Kijk ook maar eens op deze forums:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22467

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1207528

Succes met installeren en hou me op de hoogte, misschien doe ik wel iets fout. Zou echter niet weten wat omdat er bijna niets is in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanMan69
  • Laatst online: 09-03 13:47
net als Richberg ben ik ook een zogenaamde early adopter ( dat klinkt wat positiever...)

Ook ik heb mn HDX 1000 gewoon nog in bedrijf, het blijft een mooie machine. stabiel en lekker compleet.
Tussendoor kijk ik of ik de BD-1 wat kan oppimpen door het internet af te struinen in het chinees (translate google) en andere talen. firmware heb ik nu op 4.8 staan:

http://bbs.hd-1080.com/bb...hp?tid=664&extra=page%3D1

Ik heb een schijf ingebouwd en ik heb dankzij de vertaalde instructie op bovenstaande site wel al CSI, FTP, BT en Usenet in gebruik.

let wel op bij gebruik van csi maakt het wel uit welke hardware je instelt (hdx/popcorn110 of c200) want ik heb het idee dat het apart geinstalleerd wordt. Let ook op voor csi moet je schijf moet wel ext3 zijn, zie de link hierboven.
Alleen jammer genoeg ziet mijn BD-1 de data op mijn schijf meestal niet. Soms, als ik weer aan het rommelen ben geweest dan ziet ie wel de films enzo en die kan ik dan ook prima afspelen.
Ik denk dat dat nog een firmware-issue is ofzo.

De firmware ondersteunt ook nog niet echt apps, want met standby schakel je dus alles uit. ook de apps :(
voor afspelen vanaf de computer gebruik ik alleen nog upnp, smb komt later wel.

helaas dus ook nog geen webservices (ik mis internetradio bv) en (nog) geen extra's in het menu (apps, shares etc.).

Ik heb wel hoop het is qua hardware tenslotte min of meer een c200 dus als iemand de firmware kan modifien of als hdx1080 goed luistert naar de feedback en de firmware 'opener' maakt dan komt het wel goed. HDX heeft baat bij een goede concurrende machine en de gebruikerscommunity zit ook niet stil (C-200 etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:39

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Connectivity:
Bonjour

Wat houdt dat in als je enkel met Mac werkt? Kan je makkelijk de HDX in je netwerk zien?
Of films zeer makkelijk via je netwerk afspelen?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Helaas, helaas, helaas.....ik had het al voorspeld in dit topic. De Popcorn hour C200 en HDI Dune Base 3.0 hebben al een enorme voorsprong op de HDX-BD1, firmware technisch gezien. Aangezien het hier om (vrijwel) identieke chips gaat zou ik ook het C200 / Dune topic in de gaten houden, dat werkt wellicht sneller dan het vertalen. Sterkte all!

Review Conclusie, nog even afblijven dus....

[ Voor 10% gewijzigd door MrX_Cuci op 03-02-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanMan69
lol :) ik heb toevallig net mijn ervaringen teruggekoppeld naar hdx en kan de conclusies delen.

Tot noch toe heb ik geen slechte ervaringen gehad met de hdx-1000 - integendeel zelfs -
maar toen ik die kocht was de software en firmware al redelijk up-to-date.
kwestie van tijd lijkt me dus voor de bd-1, net zoals voor elke andere mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343753

Ik heb de BD1 besteld en vorige week binnen gekregen. Externe disk eraan gehangen gestart en een beetje mee gespeeld. Ik ben geen hardcore gebruiker maar alles werkte vlotjes.

Gisteren een Samsung HD154UI gekocht en direct uit de box aangesloten. BD1 gestart, ik hoor de schijf spinnen maar het menu icoon om de disk te benaderen wordt niet actief. Laatste frimware erop, maar geen verschil.

Iemand ervaring met het plaatsen van een (deze) HDD? Of moet ik de schijf eerst formateren o.i.d.

Ik zal wel iets verkeerd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanMan69
dr_bobje je moet de schijf inderdaad eerst even initialiseren en formatteren. NTFS kan, maar als je later evt apps wil installeren verdient Ext3 (Linux) de voorkeur.

In latere firmware zal het formatteren van de schijf worden geimplementeerd, aldus HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 12:20
to Danman

Ik lees net dat het jou is gelukt om usenet ftp en BT te installeren. Nu wil ik dat ook graag.
Kan jij mij helpen door middel van een kleine beschrijving hoe je dat hebt gedaan?
Een link naar de specifieke plek op die website zou fijn zijn.
Of is het de bedoeling dat je CSI mogelijk maakt en dan via CSI usenet ftp ed installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanMan69
ff2000:

ik heb een harddisk in mijn HDX1000 geformatteerd (3 extfs partities) en toen in de BD-1 geplaatst.
Ik had de tekst op de website die ik hierboven noem (bbs.hd-1080) vertaald met google translate en toen las ik over de mogelijkheid om csi te gebruiken.

Standaard staat ftp al ingeschakeld op de bd1 dus als je na het formatteren van de schijf de zgn.
nmtinstaller (csi) op je pc installeert dan kun je daarmee apps installeren op de bd-1.
- dus inderdaad usenet en bt via csi installeren.

maar let op de bd-1 moet nog wel geupdate worden (ik draai met firmware 4.1.9.0) en de apps draaien alleen als de bd-1 aanstaat. zodra je hem uitzet (standby) dan worden alle apps gestopt. ik verwacht dat hdx deze -en andere issues- nog gaat oplossen in latere firmware. maar beschouw het gebruik van de apps dus nog even als experimenteel. bij mij werkt het overigens goed, zolang ik hem maar niet uitschakel.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de ts staat de Community Software Installer vermeld, maar dat is onterecht want die software werkt alleen op NMTs, en dit is geen NMT. (voor mij de reden om de BD-1 niet te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgelopen zaterdag de BD-1 gekocht als 'vervanger' van me HDX1000.
En ik ben alles behalve tevreden over dit apparaat. Het harddisk klepje is gewoon los, klikt of klemt niet vast, staat zeer slordig. Maargoed, ik ga er niet mee lopen, dus met een plakbandje is dat nog wel te overleven.

Verder is het inderdaad zo dat je meer beta-tester bent, dan dat je een 'af' product koopt.
Direct kwam ik al tegen het gebrek aan dat ik geen SMB bronnen kan toevoegen (ik speel alles via netwerk af, geen interne HDD). Je kunt wel handmatig browsen, maar dan vind de BD-1 mijn 2003 server niet. Een uPnP TVersity vind ie wel, maar de helft hiervan loopt niet lekker. (schokken, spontaan stoppen na een x min)

Afin, ik wilde er toch beeld uit hebben, tijdelijk maar een externe USB disk aangehangen met wat 'test' films erop. BD rips van 30mbit speelt deze schokkerig af, zelfde film werkt overigens wel prima via SMB op de HDX1080. Bepaalde Quicktime lijkt hij ook niet te spelen, en mijn eerste beste Anime had vreselijk out of sync subs.
Ook lijkt het erop dat ik handmatig moet switchen tussen 24/50/60 fps. Speel ik 24p content af terwijl de setting op 50 of 60 staat is de framerate bijzonder slecht, andersom trouwens ook, HDX1080 had ik geen problemen mee.
Ik had min of meer gehoopt dat een DTS-MA spoor ook zoals dusdanig via HDMI aan mijn versterker werdt aangeboden, maar helaas mijn Onkyo vind dat ie een 'gewone' DTS 6.1 aangeleverd krijgt. (op een losse Blu-Ray geeft ie dat wel aan)

Omdat ik eigenlijk geen zin heb om weken/maanden te mogen wachten voordat het een bruibaar product wordt, gaat deze helaas weer terug. Dan toch maar een Dune proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door Madshark op 19-02-2010 18:45 . Reden: typo in HDX1080->HDX1000 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

ik zit zelf nog in de 'welke moet ik nou nemen'-fase, dus ik hoor graag van je Dune-bevindingen! :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kan iemand hem eens testen met de nieuwste firmware ?

Heb zelf nog een hdx-1000 , maar mogelijk dat ik ooit nog een eens een overstap ga doen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 25649 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:56:
ik zit zelf nog in de 'welke moet ik nou nemen'-fase, dus ik hoor graag van je Dune-bevindingen! :)
Heb nu intussen de Dune 3.0 Base 2 dagen in gebruikt. Wat een apparaat! Redelijk snel en ook erg stabiel.
Doet eigenlijk alles wat mijn HDX1000 ook kon, echter nu dan ook met BD folder/iso support. En dankzij de HDMI 1.3 krijgt mijn versterker nu ook netjes een DTS-MA en TrueHD audio binnen.
De aanschafprijs is even slikken, maar het is ook een mooi apparaat om te zien.
Sc0rPi0N schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:46:
Kan iemand hem eens testen met de nieuwste firmware ?

Heb zelf nog een hdx-1000 , maar mogelijk dat ik ooit nog een eens een overstap ga doen.
Ik had mijn BD-1 getest maar de laatst verkrijgbare firmware van 8 feb 2010. Het is op dit moment echt niet de moeite waard om je hdx1000 hiervoor in te ruilen.
Zie mijn posting hierboven. Wellicht is de situatie over een paar maanden anders als er betere firmware uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Madshark schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:51:
[...]

Heb nu intussen de Dune 3.0 Base 2 dagen in gebruikt. Wat een apparaat! Redelijk snel en ook erg stabiel.
Doet eigenlijk alles wat mijn HDX1000 ook kon, echter nu dan ook met BD folder/iso support. En dankzij de HDMI 1.3 krijgt mijn versterker nu ook netjes een DTS-MA en TrueHD audio binnen.
De aanschafprijs is even slikken, maar het is ook een mooi apparaat om te zien.

[...]

Ik had mijn BD-1 getest maar de laatst verkrijgbare firmware van 8 feb 2010. Het is op dit moment echt niet de moeite waard om je hdx1000 hiervoor in te ruilen.
Zie mijn posting hierboven. Wellicht is de situatie over een paar maanden anders als er betere firmware uit is.
Paar vraagjes over die Dune:

1 kun je er bestanden die je hebt bekeken en die op een share staan ermee wissen?
2 DVD Iso's zijn ook gewoon te zien neem ik aan?
3 Hoe lang duurt het om het apparaat aan te zetten?
4 zit er een fan in en zo ja, maakt ie lawaai

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Niet relevant.

[ Voor 92% gewijzigd door MrX_Cuci op 26-02-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Van een HDX-1000 naar een BD-1 gegaan en ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel wat betreft de software. Vooralsnog valt het tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankrhim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:35
Tevens een kleine aanpassing..

De door HDX de wereld ingeholpen specificaties kloppen niet.

Er stond:
Memory:
1GB DDR2 DRAM
1GB NAND Flash

Dit is nu aangepast naar:
Memory:
512MB DDR2 DRAM
256MB NAND Flash

De nogal kromme uitleg staat hier:
http://www.hdx1080.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2375

Ik heb hem vorige week binnen gekregen en ondanks wat problemen met het klaarmaken van de harde schijf draait hij verder probleemloos. Alleen door de leugenachtige specificaties twijfel ik nog of ik hem ga houden of ga inruilen voor bijv. de C-200 (welke toch een stuk completer is als het om de software gaat).

You can't put your arms around a memory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankrhim
Hoe de harde schijf goed werkend te krijgen!!

Hang hem aan je PC en maak 3 partities aan:
1. Linux Ext3 minimum 256 MB (ik heb 1GB gedaan)
2. Linux SWAP minimum 512 MB (hier ook 1GB gedaan)
3. Linux Ext3 remaining space

Zorg dat firmware versie 9.2.1.4.8.0 geinstalleerd is (niet versie 4.9.0)
Firmware Version: 9.2.1.4.8.0

Doe de harde schijf in de BD-1 en start hem op. Als het goed is krijg je nu alleen hda1, hda2, hda3 te zien.

Upgrade nu de firmware naar versie 9.2.1.4.9.0:
Firmware Version: 9.2.1.4.9.0

Als het goed is zijn nu alle mappen (Apps, Audio, Video etc.) zichtbaar en werkt de FTP ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Bovenstaande werkt prima, al maakt hij bij mij ade Apps, Audio, Video folders aan in een map genaamd
Anyway, wat ie afspeelt doet ie goed en doorspoelen e.d. is daadwerkelijk wel beter dan op de NMT software van de HDX-1000.

Het is alleen wel zaak dat ze door ontwikkelen... volgens mij is het net goed vakantie geweest in China en zal het niet al te lang duren voordat 5.0 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
Ankrhim schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:13:
Tevens een kleine aanpassing..

De door HDX de wereld ingeholpen specificaties kloppen niet.

Er stond:
Memory:
1GB DDR2 DRAM
1GB NAND Flash

Dit is nu aangepast naar:
Memory:
512MB DDR2 DRAM
256MB NAND Flash

De nogal kromme uitleg staat hier:
http://www.hdx1080.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2375
volgens mij was er met de HDX ook al eens zo'n issue.... slordig op zijn minst, ik vind niet dat dit goed te praten is. Heb het al in de openingspost aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankrhim
fetcher schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:03:
Bovenstaande werkt prima, al maakt hij bij mij ade Apps, Audio, Video folders aan in een map genaamd
Anyway, wat ie afspeelt doet ie goed en doorspoelen e.d. is daadwerkelijk wel beter dan op de NMT software van de HDX-1000.

Het is alleen wel zaak dat ze door ontwikkelen... volgens mij is het net goed vakantie geweest in China en zal het niet al te lang duren voordat 5.0 uitkomt.
Het klopt inderdaad dat de mappen in een folder Anyway belanden. Dit hadden ze mijns inziens wel wat directer kunnen doen. Maar misschien dat dit soort dingen glad gestreken worden door de nieuwe firmware waar iedereen om zit te springen.

Tot nu toe heb ik met het afspelen van media nog geen problemen gehad. Heel af en toe een kleine hapering, maar dan was ik op de achtergrond ook mijn harde schijf aan het vol pompen over de FTP.

Ondanks de verkeerde specs en de nu nog karige firmware ben ik er toch erg tevreden over.

Iemand trouwens al Bittorrent en Usenet aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanMan69
Ik heb mijn BD-1 al ruim een maand draaien en hij bevalt nog steeds prima.
De HDX-1000 heb ik inmiddels verkocht en ik mis hem niet.

FTP downloaden werkt nog niet stabiel. Na verloop van tijd -bij grote bestanden zoals HD films- krijg ik een timeout. Ik heb dat al gemeld bij HDX en hoop dat dat in nieuwere firmware opgelost wordt. Kleinere files (<1GB) no problem.

@Ankrhim ik heb Bittorent al die tijd al probleemloos draaien, Tranmission 1.90. Alleen kun je dan de BD-1 niet uitschakelen. Usenet gebruik ik niet, maar heb ik ook werkend.
Lees mijn post een stuk hierboven hoe. Ik heb overigens mijn HD in de HDX1000 geformatteerd, net voordat ik die verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankrhim
DanMan69 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:03:
FTP downloaden werkt nog niet stabiel. Na verloop van tijd -bij grote bestanden zoals HD films- krijg ik een timeout. Ik heb dat al gemeld bij HDX en hoop dat dat in nieuwere firmware opgelost wordt. Kleinere files (<1GB) no problem.
Ik heb met grotere bestanden geen problemen gehad, behalve dat mijn vriendin hem nog wel eens uit wil zetten als ik bestanden aan het overpompen ben |:( Welk FTP programma gebruik je hiervoor? Ik gebruik FileZilla en dat werkt perfect.
@Ankrhim ik heb Bittorent al die tijd al probleemloos draaien, Tranmission 1.90. Alleen kun je dan de BD-1 niet uitschakelen. Usenet gebruik ik niet, maar heb ik ook werkend.
Lees mijn post een stuk hierboven hoe. Ik heb overigens mijn HD in de HDX1000 geformatteerd, net voordat ik die verkocht.
Welke NMT in CSI selecteer je hiervoor? Want ik zie op veel forums dat ze adviseren om Popcorn Hour C-200 te selecteren i.p.v. HDX-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanMan69
Voor FTP gebruik ik CyberDuck, ik heb een Macbook, dus OSX. Maar heb meer programma's geprobeerd, inclusief terminal (zegmaar de commandline in Mac). Maar let op jij hebt het over kopieren naar de BD-1 (dus uploaden) en ik heb het over downloaden naar de computer. Heb je ook grote files gedownload ? en ik bedoel dan echt mkv's van 4 tot 15 gb

Je moet idd de C200 instelling gebruiken, hardware is immers gelijk ;-) Dan krijg je ook de juiste apps-library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankrhim
Gister mijn BD-1 geretourneerd naar Wifimedia en een Popcorn Hour C-200 in bestelling gezet.

Nadat ik net een post had geplaatst dat ik geen problemen had met grote bestanden, begon ik problemen te krijgen met grote bestanden. Eerst wilde hij niets groter dan 6GB meer overzetten en later was zelfs een bestand van 4GB te groot. Daarna besloot hij er maar helemaal mee op te houden. Firmware recovery's, eindeloze reboots ten spijt.

Ik had goede hoop, maar helaas heeft hij me toch teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikbove
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-12-2023
Mijn hdx-db1 staat al op 4.9 hoe kan ik downgraden om dan terug te gaan naar 4.9 zodat ik ftp kan gebruiken.

Mijn hdd is al goed geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ik heb gewoon versie 4.9 nog een keer geflashed nadat m'n hd geformatteerd was. Daarna was ftp actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Voor mensen die wel van een gokje houden, je kunt de BD-1 flashen met de firmware van de Popcorn Hour C200:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23094

Let wel op: er is (nog) geen weg terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanMan69
Ik heb de gok gewaagd en ben nu de gelukkig bezitter van een hybrid BD1 / C200 :)

Alles werkt prima net wat ik gewend was van de HDX1000 maar dan nu mooier met meer kleuren en betere grafische interface. leuk detail: als je internetradio aan het spelen bent dan kun je gewoon browsen naar een film op je hd of een share en die dan opstarten. dus geen lange stiltes meer :)

minpunt: ik laat alle geluid downmixen in de setup maar krijg bij aanvang van een film altijd even een stuk ruis te horen - maar afgezien daarvan is het een prima nmt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Ik heb het ook geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Moet ik nu alle bestanden los op een usb zetten en dan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Ik heb inmiddels de c200 firmware erop staan. alleen werkt nfs niet. Bij de firmware van hdx deed hij het wel gewoon. Weet iemand waar dat aan kan liggen? instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315833

Heb het gisteren gedaan bij een vriend van me, en alles lijkt perfect te werken. Kan nu network browsen heerlijk. wat een verademing ten opzichte van het origineel. Ook hebben we een 2 tb hardeschijf kunnen formatteren zonder pc. Dit konden we doen in de firmware van de C200, dus nu staat ook het usenet gebeuren en torrent gedoe enzo erop. Moet alleen nog een keer rustig kijken hoe ik dat usenet stand alone aan de gang krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Update is uit!

http://www.hdx1080.com/news/3/194-this-is-it
Release Notes:

1. Improved photo slideshow usability.
2. Added WIFI support for TPLINK WN821N USB Dongle (version 2.0)
3. Added manual network configuration with credentials.
4. Added CSI integration for HDD format.
5. Improved overall network streaming bitrate to >50Mbps (recommend NFS protocol)
7. Brand new UI for file management.
8. BT transmission added. (to access, use your browser and visit http://HDXBD.YOUR.IP:9091
9. Added autoframe rate
10. Added colorspace handling
11. Added deepcolor support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
De update is ronduit teleurstellend, ik ben dezelfde dag terug naar 4.9 gegaan. De nieuwe UI is traag en laat tekst door elkaar zien.

Harddisk formateren en van CSI voorzien blijkt ook niet te werken. Het is dat de BD-1 voor mij doet wat ie moet doen (via UPNP streamen van HD content) maar dat ging ook prima met de HDX-1000 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10-2024
Ben serieus aant twijfelen tussen de HDX-BD1 en de Dvico Tvix 6600N
enige wat me tegenhoud een tvix te kopen is dat die de DTS-HD MA en DOLBY TRUE HD niet ondersteund en de HDX-BD1 doet dit wel !!!
Iemand ervaring daaromtrent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358691

Hallo,

heb vandaag m'n BD-1 binnen gekregen. Problemen beginnen al gelijk.

Heb er een vooraf geformatteerde HDD in zitten die netjes word herkend.

Alleen alle andere opties voor Usenet en FTP zijn nergens zichtbaar.

Nu heb een firmware upgrade gedaan maar hij blijft na het opstarten alleen maar staan op "Upgrading. Do Not Turn of Power...". Hij staat hier al meer dan 2 uur op.

Is dit normaal of doe ik iets verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
De update procedure duurt normaal gesproken maar 5-10 minuten.

Je kunt de recovery procedure proberen:

http://www.hdxforum.com/viewtopic.php?f=35&t=2401

Ik zou het om te beginnen met versie 4.8 proberen, want in de readme van versie 4.9 staat een opmerking dat deze niet geschikt is voor recovery.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem gehad met mijn eerste BD-1 en kreeg dit ook met de recovery procedure niet meer goed. Gelukkig kon ik hem zonder problemen omruilen voor een nieuw exemplaar bij Informatique en deze kon ik wel gewoon upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He Mr. Magic,

het is gelukt. Heb 'm weer draaiend. Moet er alleen nog achter zien te komen hoe ik de Usenet aan de praat krijg. Enige suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Usenet werkt helaas nog niet. In de laatste firmware (4.14) zit wel een bittorrent-client (Transmission).

Helaas vlot de firmware-ontwikkeling nog niet erg.

Een interne hard disk is bijv. alleen via FTP te benaderen en niet via NFS of SMB.

Verder kunnen er nog steeds geen .ISO bestanden worden afgespeeld via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 16:37
Wat een ellende zo te lezen. Bij de PCH C200 waren er eerst ook legio problemen maar het gros werkte gewoon, als ik dit zo lees werkt zelfs het meest basale nog niet. Het is dan ook erg wrang om te lezen dat de software van de PCH (die zoveel kritiek kreeg) nu gebruikt wordt op de HDX :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dank je wel. Had ik nou toch maar voor de C200 gegaan.

Nu maar hopen dat ze dan toch is echt gaan opschieten met de nieuwe firmware waar alles dan wel zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Gewoon pch software erop knallen en gaan met die banaan! Ik ben er zeer tevreden over, alles werkt gewoon zoals het hoort. Via nfs streamen werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invad3r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 14:16
Heb zelf inderdaad ook de PCH-C200 firmware erop gezet. Veel, heel veel volwassener!
Nu maar hopen dat er nog iets komt om 'm terug te flashen naar originele FW's of anders nieuwe PCH FW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand uitleggen hoe je via FTP de BD-1 kan bereiken. Zie nergens in welk menu dan ook FTP staan en ook via een ftp programma geeft te geen teken van leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358691 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:50:
Kan iemand uitleggen hoe je via FTP de BD-1 kan bereiken. Zie nergens in welk menu dan ook FTP staan en ook via een ftp programma geeft te geen teken van leven.
Het is al gelukt.

Nu nog wachten op Usenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178251

Anoniem: 358691 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:41:
[...]

Het is al gelukt.

Nu nog wachten op Usenet
Zou je misschien uit de doeken willen doen hoe je dat hebt gedaan? Ik kan de bd-1 namelijk pingen, transmission kan ik ook zien al gebruik ik dat niet maar bereik via ftp wil maar niet lukken, er word geen actieve ftp gezien.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 't via deze site voor elkaar gekregen.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24032

Ben eerst teruggegaan naar versie 4.8. Toen naar deze aangepaste versie van 4.14. Ik kreeg toen bij de HDD icoon CSI erbij. Ik moet er wel bij vermelden dat mijn HDD al vooraf was geformatteerd. Hier de link van de aangepaste versie 4.14

http://rapidshare.com/files/385631562/upgrade_data.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Let even op dat dit geen complete firmware is. Je moet de originele firmware nemen en dan in de upgrade folder het bestand upgrade_data.img vervangen door bovenstaand exemplaar voordat je gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja sorry dat vergeet ik erbij te vermelden.

Al enige vooruitgang geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Eindelijk weer eens een nieuwe firmware:

http://www.hdx1080.com/do...hdx-bd-1-download-section
Release Date : 23th JUN 2010
Firmware Version : 9.2.1.4.8.1.1

Release Notes:

1. Fixed BD movies with PIP feature that unable to output audio correctly via HDMI
2. Increase YAMJ support (testing stage)
3. Enhance the stability of playing BD-Navi in menu
4. Improved BD-lite support with menu
5. Auto-switch from BD-Navi to Intelligent Play for BD lite if BD-Navi fail
6. Implement warning for volume control when exceed 0db. Represented by RED numbers.
7. Fixed Wifi WN821-N issues
8. Improve adaptive frame rate function
9. WIFI access SAMBA shared directory
11. Increase in the current file entries / total entries display; larger folder tend to be slower when accessing, please wait
12. Improved BD playback, eliminating stuttering.
13. Option for turning off web application (such as SAMBA / NFS, BT download and other network applications)
14. Fixed when playing back BD movies, hanging system.
15. Fixed blue-screen after stopping some BD movies.
16. Improve HDMI handshaking
17. Improve SAMBA network streaming

IMPORTANT:

This is a step-stone update, rolling back to previous firmware version is not supported.
Op zich geen slechte update, ISO files worden nu eindelijk goed afgespeeld. Helaas nog steeds geen functionaliteit om de interne hard disk te benaderen via SMB/NFS (FTP werkt wel). Ook nog geen usenet-client aan boord (wel een BT-client).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
En nogmaals een nieuwe firmware:

http://www.hdx1080.com/do...hdx-bd-1-download-section
Firmware Version: 4.20
Release Date: 13/08/2010

Release Notes:

1. Fixed 1080p24hz HDMI output Panasonic TV with noise problems
2. Solve some of the MKV-VC1 no video output problem
3. Network test message, added more details.
4. Enhanced SAMBS / NFS automatically search and password detection. To support the sharing of NAS detection
5. HD Audio issues resolved
6. HDMI hotplugging stability fixed
7. Added background music function:
a. When playing music, press the stop button to exit playback and return to directory listing; press the back/return button while playing the audio track to activate background music.
b. background music supports menu browsing, image slide show , browser navigation operations. Browse the menu interface, press the stop key to stop the background music.
c. Automatically terminate BGM when playing video/music track.
d. BGM will loop the audio files within the same directory. Limitations are not able to adjust the background music volume, fast forward / rewind, or any music controls.
8. Added automatically scanning for WIFI hotspot within range, and WEP/WPA support.
9. Added weather forecast (activate in settings -> systems
10. Added FLV (video: H.264, Audio: AAC) file playback
11. Support DTS audio-file playback (. Dts,. Wav)
12. Picasa photo album support. Need username of the intended album that you want to browse. (Beta stage)
13. Added MP3, WMA music files ID3 (metadata) display support
14. Added various audio output support
8. Added VPN support
9. Subtitles related changes -
a. ASS format support
b. Added non-standard idx + sub subtitles support
c. Added non-standard sub text subtitles support
d. Fixed subtitle display when sentence is too long
e. Revised text subtitles translucent black shadow
10. UI improvements
a. Direct Play DVD/CD function
b. While browsing press "INFO" on remote to bring up UI help screen.
c. Browsing to firmware version number, shows recently released the latest features
e. Added resume/bookmarking ON/OFF option
f. photo slideshow remove blue border
g. Merge interface samba / nfs directory and upnp directory
11. Gbit LAN experimental stage support, no configuration needed.
12. Solve some of the special directory / file names cause crash problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krzgg
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
De 4.20 release is voor mij de beste tot nu toe.

Hoeveelheid problemen met afspelen vanaf usb connected hdd en over het netwerk drastisch afgenomen.
Dit geldt zowel voor DVD en BD formats
Snelheid van de UI lijkt ook omhoog te zijn gegaan.
Connectie via Samba naar de windows server gaat nu vlot en stabiel, zeker als je een dedicated pad opgeeft. (Vervelend is wel dat hij bij mij maar 1 directory per IP-adres lijkt te accepteren)

Daarnaast ook nog een issue met de aansluiting op mijn Gigabit LAN. Rechtstreekse verbinding werkt niet. Workaround is een oude 10/100 switch ertussen. LAN setup is Netgear GS116 switch en Marvell Yukon 88E8053 NIC in de server op Windows7 64-bit. HD content afspelen gaat tot nu toe echter prima met deze workaround. Wel weer vervelend en slordig van de bouwers, maar dat zijn we na de lange reeks van matige firmware releases wel een beetje gewend. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door krzgg op 28-08-2010 15:07 . Reden: Zin liep niet goed ]

krzgg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381601

Ankrhim schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:05:
Hoe de harde schijf goed werkend te krijgen!!

Hang hem aan je PC en maak 3 partities aan:
1. Linux Ext3 minimum 256 MB (ik heb 1GB gedaan)
2. Linux SWAP minimum 512 MB (hier ook 1GB gedaan)
3. Linux Ext3 remaining space

Zorg dat firmware versie 9.2.1.4.8.0 geinstalleerd is (niet versie 4.9.0)
Firmware Version: 9.2.1.4.8.0

Doe de harde schijf in de BD-1 en start hem op. Als het goed is krijg je nu alleen hda1, hda2, hda3 te zien.

Upgrade nu de firmware naar versie 9.2.1.4.9.0:
Firmware Version: 9.2.1.4.9.0

Als het goed is zijn nu alle mappen (Apps, Audio, Video etc.) zichtbaar en werkt de FTP ook.
Hi Ankrhim,

i need some help desperately. heb nu al 3 weken de bd-1 thuis liggen, maar ik krijg hem maar niet aan de praat.
ik ad eerst gelijk de laatste firmware geinstalleerd. ik kreeg hem niet op het netwerk en hij zag de ingebouwede harde schijf ook niet. heb nu een roll back gedaan naar 4,18.0 maar hij ziet de schijf nog steeds niet. heb de procedures van hierboven gevolgd, maar mocht niet baten.

nu als ik de bd boot met schijn blijft hij vast met bericht booting.
als ik de schijf los koppel, danstart hij wl op...

can someone please help me.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankrhim
Anoniem: 381601 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:37:
[...]

Hi Ankrhim,

i need some help desperately. heb nu al 3 weken de bd-1 thuis liggen, maar ik krijg hem maar niet aan de praat.
ik ad eerst gelijk de laatste firmware geinstalleerd. ik kreeg hem niet op het netwerk en hij zag de ingebouwede harde schijf ook niet. heb nu een roll back gedaan naar 4,18.0 maar hij ziet de schijf nog steeds niet. heb de procedures van hierboven gevolgd, maar mocht niet baten.

nu als ik de bd boot met schijn blijft hij vast met bericht booting.
als ik de schijf los koppel, danstart hij wl op...

can someone please help me.... 8)7
Mahanta,

Ik heb vlak na mijn bericht de BD-1 omgeruild voor de Popcorn Hour C-200 en heb dus latere firmwares niet meer meegemaakt. Wat ik wel zie is dat HDX compleet gestopt lijkt te zijn met ondersteuning. Het forum is al lange tijd offline en er zijn ook geen enkele firmware updates meer uitgekomen. Ikzelf ben echt heel blij dat ik mijn BD-1 nog tijdig kon omruilen voor een C-200, de ondersteuning hiervan is echt ongelooflijk goed.

Hopelijk kom je er nog uit, maar ik kan je helaas niet verder helpen.

Grtz,
Ankrhim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138807

Echt vervelend zoiets wanneer je er eentje gekocht hebt. Maar op marktplaats kun je ze, geheel te goeder trouw O-) , nog goed verkopen van wat ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
martk2280 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:53:
Ik heb inmiddels de c200 firmware erop staan. alleen werkt nfs niet. Bij de firmware van hdx deed hij het wel gewoon. Weet iemand waar dat aan kan liggen? instellingen?
martk2280 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:53:
Hallo ik heb in maart 2010 mijn hdx bd1 dus voorzien van popcorn firmware. en onlangs zo stom geweest om een update te doen, nu zit ik met een gebrickt apparaat, hij start niet meer op of niks. weet iemand of en hoe dit te herstellen is? alvast bedankt.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:21

servies

Veni Vidi Servici

martk2280 schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:34:
[...]

[...]

Hallo ik heb in maart 2010 mijn hdx bd1 dus voorzien van popcorn firmware. en onlangs zo stom geweest om een update te doen, nu zit ik met een gebrickt apparaat, hij start niet meer op of niks. weet iemand of en hoe dit te herstellen is? alvast bedankt.
Ik begin een akelig vermoeden te krijgen dat je pech hebt... De website is voor zover ik kan bepalen al 2 tot 3 dagen uit de lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Ze zijn weer in de lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 08:32
Forum is nog steeds uit de lucht ... ik krijg er geen warm gevoel meer van ...

ik heb de BD-1 en ervaar sinds de 4.20 update proberen met 720p .mkv files via TVersity ... het lijkt er wel op alsof de BD-1 vastloopt ... scherm wordt zwart, maar ledje blijft blauw ... enige manier om daar weer uit te komen is een reboot (wel via de remote, dat werkt nog wel) ... iemand enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krzgg
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
Er is weer een nieuwe niet officiele release. Werkt bij mij tot nu toe goed. Samba lijkt stabieler. Er wordt gemeld dat beeldkwaliteit beter zou zijn. Bij mij werkt de pauze en fast forward functie beter. Verder links naar online video/film sites, maar die zijn vooral chinees.

http://rapidshare.com/files/434799176/upgrade.zip_hdx_4.25.0.rc2.zip

krzgg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
Staat nu voor 129,95 + 5,95 verz op http://www.1dayfly.com/
Is het al wat beter geworden? Qua prijs best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zag het net ook idd, twijfel om het te kopen. Ikzelf heb een Samsung 3d tv. Iemand ervaringen om hiermee Half SBS films met subs (bv. srt) af te spelen? Want dan gaan de subs er raar uit zien in 3d lijkt me.
En als ik zo'n apparaat aanschaf, heb ik weer een extra afstandbediening, maar dit lijkt me op te kunnen lossen door een logitech afstandbediening aan te schaffen.

[ Voor 29% gewijzigd door xileS op 07-02-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Nu online
Hoe tevreden zijn mensen met 4.20 of 4.25rc2 firmware? Ik heb net mijn BD-1 binnen via 1dayfly en zit te kijken wat ik ermee aan wil: nieuwe firmware van HDX erop of Popcorn Hour C-200 firmware. Aan het laatste zitten nog wel wat haken en ogen als ik het zie, mogelijk moet ik dan eerst nog downgraden etc.

EDIT: Ivm bomen en bos maar een flowchart gemaakt voor de opties. Misschien handig voor anderen.

Nu nog ergens een USB-stick vandaan toveren om bezig te gaan, standaard zit er 4.5 op mijn speler en daarmee kan ik niet eens mijn eigen netwerk op. Goed spul!

[ Voor 50% gewijzigd door Bokkiej op 13-02-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171160

Beste,

Ik heb deze ook besteld bij 1dayfly maar heb er al veel spijt van gehad, zit al 3 dagen te klungelen om de NAS functie die zo mooi beschreven wordt aan de praat te krijgen, HDX benaderen via \\ip_adres.
Zit voor de CSI functie na enige uren klooien al aan de mogelijkheid dat ik hem kan benaderen via FTP
maar ik kan nog steeds geen apps installeren etc...

Ik begin er sterk aan te denken om deze terug te sturen ...

Mvg
Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Nu online
Is het een mogelijkheid om te crossflashen naar een Popcorn Hour C-200? Dat schijnt veel beter te werken qua netwerken.

Wat heb je verder gedaan? Op welke firmware zit je? Wat gaat er mis? Ik ben zelf nog niet bezig geweest maar zie het volgende staan over flashen: "If you plan to remain on HDX firmware, I'm sure you have to follow at least the steps 4.5 -> 4.18 -> 4.18.1 + CSI upgrade (HDD inserted) and after that decide for 4.20 or higher. " (http://www.mpcclub.com/fo...d.php?p=213370#post213370)

Ik kan je vooralsnog niet verder helpen maar als je meer informatie geeft misschien iemand anders wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelloyd
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09-2012
@Bokkiej: Kan je die flowchart nog eens posten? De rapidshare-link werkt niet meer...

Ik heb ook via 1dayfly de BD-1 aangeschaft, wat is nu het beste? Upgraden naar 4.25 of de C-200 fw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duffet1
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:38
ik heb hem ook van 1DF. Krijg hem met geen mogelijkheid met mijn PC verbonden via Esata.. Echt bedroevend. Heb 1DF gemaild dat ik hem terug wil sturen.

• Bokkiej
  • Nu online
thelloyd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:16:
@Bokkiej: Kan je die flowchart nog eens posten? De rapidshare-link werkt niet meer...

Ik heb ook via 1dayfly de BD-1 aangeschaft, wat is nu het beste? Upgraden naar 4.25 of de C-200 fw?
Gedaan:
http://dl.dropbox.com/u/17407803/BD-1%20flashen.pdf (PDF)
http://dl.dropbox.com/u/17407803/BD-1%20flashen.vsd (original Visio document)

En wat het beste is... tsja, hangt er vanaf wat je wil. Ik neig naar C-200 of terugsturen waarbij het erop lijkt dat de C-200 firmware prima is. Het is alleen vooralsnog een point of no return: terugflashen kan (nog?) niet, updaten kan niet en terugsturen naar 1dayfly ook niet ;). Nu kan je je afvragen of dat hoeft als de firmware toch al prima is.

Anoniem: 126998

Heb de updat van 1.4.25 gedaan, is gaan vastlopen en doet nu niks meer. Start op krijg loading in beeld en verder gebeurd er niets meer. Is er iemand die me verder zou kunnen helpen.

• thelloyd
Bokkiej bedankt! _/-\o_

• Bokkiej
  • Nu online
Anoniem: 126998 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:19:
Heb de updat van 1.4.25 gedaan, is gaan vastlopen en doet nu niks meer. Start op krijg loading in beeld en verder gebeurd er niets meer. Is er iemand die me verder zou kunnen helpen.
Misschien met de emergency-flash methode: zie het stukje over C-200 FW flashen, maar dan met de firmware van je keuze. Je kan als je de power-button 5 seconden indrukt hem dwingen om opnieuw te flashen van USB-stick. Zoals gezegd, ik heb alleen de informatie die ik gevonden heb verzameld. Mocht je niet verder komen zou ik je aanraden hier te kijken: http://www.mpcclub.com/forum/forumdisplay.php?f=121 . Zitten meer geavanceerde gebruikers dan hier geloof ik (sommigen dezelfde :P)

EDIT: dat lijkt inderdaad de oplossing, hetzelfde wordt op dat forum genoemd:
Just apply the safe recovery procedure described in my previous post here :
http://www.mpcclub.com/forum/showpos...35&postcount=4
At point number 8, you should use f/w 4.26 - I reccommend you to download it again, to avoid corrupted files.
Bafta !
Verder nieuwe FW uit, 4.26.rc5!
HDX BD1 LAtest FW 4.26 changelog

The full release of version: 4.26.0.rc5_P7.2.4.016_N1.0.20_FW4.15.1 release:
1. UI Experience Optimization
* Around the main interface can scroll up and down cycles and accelerate the efficiency of the user navigation
* File management operations immediately after the end of the current file list refresh
* Network Play category increased to manually refresh the shared directory button, set the menu to cancel this function
* When there is a triangle icon superior list of tips to increase, increase the user friendliness
* Tip menu add "Cancel" button, user cancel the operation
* RSS / Web TV / radio support in English and switching networks, and optimize the navigation interface
* Blu-ray navigation and DVD navigation, to switch tracks the number of audio channels when the display of information to support
* Address is set to "Always ask" ISO file is still configured to Blu-ray player directly to the navigation problem
* Access to the Internet network status before testing
* Network cable and wifi switch may need to restart after the increase in tips
2. Live TV related
* Support for embedded subtitles Live TV
* Support for live TV to switch tracks and subtitles
* Add live TV and schedule recordings of real-time recording (only record the current broadcast channel), and set menu options to increase recording directory
* Support hot swap USB TV Stick
3. Support MKV trueHD track, PCM tracks
4. No part of the solution MKV AAC audio tracks sound problems
5. Solve the problem of weather forecast can not be displayed
6. File management to add file move and rename
7. Increase the number of local interface input box / symbols / English keyboard (via the OK key to call)
8. Increase m4a/mp4a file playback
9. Added ADSL dialing
10. Increase in FTP server functionality can be PC, remote access through the ftp client (user name / password are admin, system settings menu to configure shared disk and open sharing) Please refer to the attached instructions for use FTP server
11. Support online sources for seamless playback youku mp4
12. Solve the multi-channel audio output HDMI connection TV, mp3 no sound
13. Blu-ray picture in picture no sound to solve the problem (in the hdmi decoder output, optical / coaxial decoding output, analog output case, the second screen and main screen sound mixing sound output; the hdmi source output, optical / coaxial output source case, no second sound picture sound output)
14.SAMBA support the Chinese name of the shared directory
15. Support Internet Radio / TV reconnection network to shorten the loading network television to the video after the disappearance of the black screen appears between the time.

About BT download problems:
Bt pt default download directory to / BTdownload

Should be set according to their own hard case:

sata or esata connection, is set to / HD_Media/hda1/Download

USB connection, is set to / USB_Media/sda1/Download

You can use http://HDXIP:9091 inside the setup menu settings

Or use the transmission remote gui software settings transmission option will do
Te downloaden op http://www.multiupload.com/8PY9B4Z753

Indrukken te vinden op http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26437, lijken redelijk positief, netwerk gedeelte blijft echter slecht (geen samba etc.)

[ Voor 70% gewijzigd door Bokkiej op 17-02-2011 17:20 ]

• thelloyd
Heb zojuist mijn HDX BD-1 met firmware 1.4.14 geflashed naar PCH C200 firmware... werkt als een zonnetje!!
Pagina: 1 2 Laatste