Ik twijfel tussen de popcorn c-200, de dune prime 3.0 en de nieuwe hdx bd-1.
Wie kan mij helpen?
Wie kan mij helpen?
[ Voor 11% gewijzigd door MrX_Cuci op 21-01-2010 12:54 ]
Ik heb op het htforum gelezen dat vele niet te spreken zijn over de geluidskwaliteit van de Dune en de herrie die de dvd speler maakt. Ook heb ik vernomen dat de garantie van de Dune slecht wordt afgehandeld en dat je maanden kan wachten als het apparaat kapot gaat.MrX_Cuci schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:50:
Dat is toch echt een kwestie van smaak en je tweaker gehalte. Veel features, geen interne bluray speler, bluray licentie die na 1.5 jaar af loopt, neem dan een popcorn. Minder features, zeer simpele bediening (zelfs je oma kan het), interne bluray speler, stabiele firmware, "levenslange" licentie bluray. Neem een Dune.
Dat zijn de overweging die ik in acht heb genomen, waardoor ik uiteindelijk toch bij een Dune prime ben beland.
Over de HDX-BD1 kan ik niets zeggen, maar ik vermoed dat deze sowieso met een onstabiele firmware zal worden geleverd. Immers zullen ze dezelfde "lijdensweg" moeten afleggen als Popcorn en Dune.
Waar heb je het verhaal vandaan dat de licentie verloopt op de popcorn C-200?MrX_Cuci schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:50:
Dat is toch echt een kwestie van smaak en je tweaker gehalte. Veel features, geen interne bluray speler, bluray licentie die na 1.5 jaar af loopt, neem dan een popcorn.
Het geluidskwaliteit verhaal lijkt mij BS. De sigma chips in de 3 genoemde NMT's zijn praktisch hetzelfde. Als de één al slecht geluid heeft, dan hebben de anderen dat ook. De volume van de Dune staat daar waarschijnlijk gewoon te hoog ingesteld en dan krijg je misvorming. Als je deze gewoon op 0db zet is er niks aan de hand en voor de rest het geluid regelt via je TV of receiver.Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:10:
[...]
Ik heb op het htforum gelezen dat vele niet te spreken zijn over de geluidskwaliteit van de Dune en de herrie die de dvd speler maakt. Ook heb ik vernomen dat de garantie van de Dune slecht wordt afgehandeld en dat je maanden kan wachten als het apparaat kapot gaat.
[ Voor 86% gewijzigd door MrX_Cuci op 21-01-2010 14:52 ]
lijkt me niet echt een issue dus.Popcorn Hour heeft nu een licentie voor 1,5 jaar voor de AACS sleutels, maar het bedrijf heeft al aangegeven zeker voor vijf jaar te garanderen dat Blu-rays afgespeeld kunnen worden. Hiervoor moeten de benodigde sleutels via firmwareupdates verspreid worden.
[ Voor 77% gewijzigd door MrX_Cuci op 21-01-2010 15:05 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 23% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-02-2010 12:17 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 100% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-02-2010 16:32 ]
plus de bron:MrX_Cuci schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:54:
Er wordt wel meer geroepen in NMT land, maar dat is mijn idee erover. Zoals gezegd is het puur een smaken / tweaker gehalte kwestie.
Als toevoeging voor de Dune tov de C200 Ik ken je setup verder niet:
Meer mogelijkheden voor audio output (ook analoog 7.1) en die chip in de Dune heeft wel macrovision, waardoor je er ook analoog bluray's mee kunt kijken.
Je moet wel met je neus bovenop dat display zitten wil je het kunnen lezendeepbass909 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:11:
Ben ik niet helemaal met je eens, de C200 of Dune kunnen meer dan een A200 als ik kijk naar ondersteunde formaten. Wat Bluray betreft, zou het gaan om los discs, niet rips. Ik kijk ook niet naar de Dune Prime 3.0, maar Base 3.0 en C200 zonder bluray-drive.
Daarnaast heeft de A200 (zoals zoveel media-centers) het grote nadeel van geen display. Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn tv om te kunnen zien wat de speler doet of wat er speelt. Hierin heeft de C200 toch duidelijk een streepje voor op z'n concurrenten.
Wat ik me wel afvraag is, in hoeverre is het gebrek van Macrovisie ondersteuning op de C200 een probleem als je er sowieso geen bluray discs mee af gaat spelen?
Of in de juiste hoek, het is een ouderwetse LCD geen nieuwe TFT-LCD scherm.lowfi schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:38:
[...]
Je moet wel met je neus bovenop dat display zitten wil je het kunnen lezen
[ Voor 9% gewijzigd door T.C op 05-02-2010 15:31 ]
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 17:34 ]
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:33:
Is de dune base ook met levenslange blu-ray licentie net zoals de prime?
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Wat een flut video, de RF remote werkt gewoon goed en is erg handig aangezien hij altijd reageert en niet alleen als je naar het apparaat wijst. Bovendien is het inbouwen van een blu-ray speler echt super easy.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq