Afgelopen zaterdag de BD-1 gekocht als 'vervanger' van me HDX1000.
En ik ben alles behalve tevreden over dit apparaat. Het harddisk klepje is gewoon los, klikt of klemt niet vast, staat zeer slordig. Maargoed, ik ga er niet mee lopen, dus met een plakbandje is dat nog wel te overleven.
Verder is het inderdaad zo dat je meer beta-tester bent, dan dat je een 'af' product koopt.
Direct kwam ik al tegen het gebrek aan dat ik geen SMB bronnen kan toevoegen (ik speel alles via netwerk af, geen interne HDD). Je kunt wel handmatig browsen, maar dan vind de BD-1 mijn 2003 server niet. Een uPnP TVersity vind ie wel, maar de helft hiervan loopt niet lekker. (schokken, spontaan stoppen na een x min)
Afin, ik wilde er toch beeld uit hebben, tijdelijk maar een externe USB disk aangehangen met wat 'test' films erop. BD rips van 30mbit speelt deze schokkerig af, zelfde film werkt overigens wel prima via SMB op de HDX1080. Bepaalde Quicktime lijkt hij ook niet te spelen, en mijn eerste beste Anime had vreselijk out of sync subs.
Ook lijkt het erop dat ik handmatig moet switchen tussen 24/50/60 fps. Speel ik 24p content af terwijl de setting op 50 of 60 staat is de framerate bijzonder slecht, andersom trouwens ook, HDX1080 had ik geen problemen mee.
Ik had min of meer gehoopt dat een DTS-MA spoor ook zoals dusdanig via HDMI aan mijn versterker werdt aangeboden, maar helaas mijn Onkyo vind dat ie een 'gewone' DTS 6.1 aangeleverd krijgt. (op een losse Blu-Ray geeft ie dat wel aan)
Omdat ik eigenlijk geen zin heb om weken/maanden te mogen wachten voordat het een bruibaar product wordt, gaat deze helaas weer terug. Dan toch maar een Dune proberen.
[
Voor 0% gewijzigd door
Madshark op 19-02-2010 18:45
. Reden: typo in HDX1080->HDX1000 ]