Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

Heb hem weer aan de praat gekregen, alleen de harde schijf kan hij niet vinden. Althans csi kan niet formateren. Dus als iemand een oplossing hiervoor heeft, graaaggg. Heb ook al heel wat gelezen op dat forum maar kom er niet uit.
Bokkiej schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:54:
[...]

Misschien met de emergency-flash methode: zie het stukje over C-200 FW flashen, maar dan met de firmware van je keuze. Je kan als je de power-button 5 seconden indrukt hem dwingen om opnieuw te flashen van USB-stick. Zoals gezegd, ik heb alleen de informatie die ik gevonden heb verzameld. Mocht je niet verder komen zou ik je aanraden hier te kijken: http://www.mpcclub.com/forum/forumdisplay.php?f=121 . Zitten meer geavanceerde gebruikers dan hier geloof ik (sommigen dezelfde :P)

EDIT: dat lijkt inderdaad de oplossing, hetzelfde wordt op dat forum genoemd:

[...]

Verder nieuwe FW uit, 4.26.rc5!

[...]

Te downloaden op http://www.multiupload.com/8PY9B4Z753

Indrukken te vinden op http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26437, lijken redelijk positief, netwerk gedeelte blijft echter slecht (geen samba etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

Heb hem ook binnengekregen via 1dayfly,

maar met of zonder satadisk, de melding "Booting up..." blijft op het tv-scherm staan, dat is het enige wat er gebeurt. Is er iets mis mee? Ik kom dus niet in een of ander menu...

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Oeps, blunder van de eeuw. Ik had een los USB-stekkertje erin zitten. Blijkbaar bleef hij daar op hangen, omdat hij probeerde van een USB te booten ofzo.. Raar dat alleen een stekkertje dat kan veroorzaken, maar goed! Kabeltje eruit en het is opgelost!

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Nu weer een nieuw probleem. Heb hem ook geflasht naar PCH C200 firmware.
Heb HDD erin zitten, heeft hele tijd fijn gewerkt. Net een en ander geprobeerd met YAMJ moviejukebox. Was bezig met FTP server te activeren. Even opnieuw opstarten dacht ik.

Maar nu blijft hij bij het opstarten op het "networked media tank" scherm staan.
Hij geeft rechtsboven in de hoek even kort weer: USB_DRIVE-B1 loaded
Maar verder dan dat scherm komt hij dus niet. Kan hem op dat moment wel via verkenner benaderen.
Druk ik op root menu of return ofzo, dan komt hij met de melding: Request cannot be processed, and that's it.

Als ik de schijf loskoppel en opnieuw opstart, start hij wel gewoon door, maar dan kan ik dus niet bij mijn schijf.
Iemand een idee hoe dit komt?

[ Voor 14% gewijzigd door gizmo9003 op 30-03-2011 19:32 ]

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:17
Ik heb hetzelfde. Opnieuw opstarten hielp steeds niet, bhelave als de hd eruit was. Dus: partities verwijderd in de pc, opnieuw laten formatteren in de hdx, volgeplempt aan de pc, weer in de hdx, toen startte hij wel weer. Voor één keer dan, daarna weer die foutmelding...

EDIT:
Ik heb de partitie op m'n pc geformatteerd als NTFS en dan lijken er geen problemen te ontstaan nadat ik hem volplemp.

[ Voor 32% gewijzigd door Bokkiej op 14-05-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
Voor mensen die nog een BD-1 hebben liggen en het gebrek aan firmware-ontwikkeling van HDX helemaal zat zijn:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=27385

Met deze procedure kun je de één-na-laatste firmware (van maart 2011) van de PCH C-200 erop krijgen.

Je moet wel een paar pinnetjes op het mobo solderen (voor de seriele interface) en een kabel van een euro of 6-7 aanschaffen.

Ik heb dit gisteren uitgevoerd en het werkt prima! Alle functionaliteit werkt gewoon, inclusief de NMT Apps als je er een hard disk inbouwt.

Let op: je kunt nog steeds niet upgraden naar latere C-200 firmwares, omdat Syabas deze helaas beveiligt met een of andere security key.
Pagina: 1 2 Laatste