Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:04

13art

Moderator Mobile
update gedaan en dat ging zonder problemen. Verder nog niet uitgebreid kunnen testen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 21:56
Even een kleine vraag, hoe kan ik de *omschrijving* van de HDX veranderen? Dit is nu iets defaults als SMP3684 Share oid. Ik kan wel de naam van het apparaat veranderen, maar in Windows zie ik die omschrijving ook elke keer als ik er iets op wil zetten en dit vind ik niet zo mooi staan (ja lekker boeiend he :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:14:
update gedaan en dat ging zonder problemen. Verder nog niet uitgebreid kunnen testen.
Laat even weten of je nog gekke dingen tegenkomt :P

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vanavond waarschijnlijk wel een filmpje kijken dus zie het wel.
Zal alleen geen hd film zijn denk ik. En vermoed zo dat daar, als er problemen zijn, de meeste problemen mee zijn.
Maar hou ook maar het forum van hdx in de gaten, daar zullen de reports iets sneller zijn denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Even testen of vooruit spoelen nog soepel gaat please. :) Ik dacht dat de PCH gebruikers hier nogal last van hadden dat dit niet meer lekker werkte.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
insanebum schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:33:
Firmware
8. Image cache issue fix

Weet iemand of dit tevens het YAMJ 1080p probleem oplost?

YAMJ 1080p probleem:
Als je een veeleisende skin gebruikt, zoals AEON
(AEON -> http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=25534)

dan wordt/kan 1080p content na een tijdje of een aantal kliks niet meer worden afgespeeld. Dit gaat pas weer werken na het herstarten van de Popcornhour/HDX.

edit/toevoeging
http://www.networkedmedia...read.php?tid=30506&page=1

als ik bovenstaande reacties lees (lijkt mij dezelfde firmware), dan denk ik dat er de nog nodige problemen zijn met deze firmware. Mede vanwege de gemelde problemen met wireless, wacht ik nog even. Ik maak namelijk ook gebruik van de TP-Link TL WN 821 N Wireless USB Adapter (reactie uit forum: and it seems that my TP-Link TL WN 821 N Wireless USB Adapter isn't supported anymore...)
Het geheugen dat vol loopt na ongeveer 20 filmpjes? Dat heeft de PCH ook en ik denk niet dat die firmware het oplost.

Ze zijn nu bezig met een firmware met Playon er in omdat een aantal mensen dat heel belangrijk deden lijken in de nmt forums. Vandaag kan de beta getest worden. Maar volgens mij is het niet iets waar je als europeaan wat mee kan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vooruit en achteruit spoelen gaat bij mij niet anders dan het met de vorige firmware ging met een HD film, nog steeds rete traag dus :p
Wel heb ik nog steeds (had gehoopt dat het met een update weg zou zijn) een vaag probleem dat als ik mijn systeem op standby zet en daarna weer aan zet ik in het scherm kom van: could not coplete request press return. Dat moet ik twee keer doen en dan kom ik in het normale menu...

Is er een manier om je firmware compleet te flashen en er opnieuw op te zetten dat iemand weet? ipv een update dus? Want youtube kanaal is bij mij weg, Dat andere vreemde probleem dus...

edit:
Voor de slimmeriken onder ons, fabrieksinstellingen helpt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 08-12-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Met een HD film kun je juist zeer snel spoelen door gewoon met de cursor naar links of rechts door de speelduur te vliegen. Beetje rare zin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dat weet ik, maar ik doelde juist door alleen op de spoelknop te drukken (2x, 4x, 8x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dat gebruik ik voor alle niet HD bestanden, waar het dus moet.
Door de tijd zapppen zeg maar, vind ik toch makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:45:
Vooruit en achteruit spoelen gaat bij mij niet anders dan het met de vorige firmware ging met een HD film, nog steeds rete traag dus :p
Wel heb ik nog steeds (had gehoopt dat het met een update weg zou zijn) een vaag probleem dat als ik mijn systeem op standby zet en daarna weer aan zet ik in het scherm kom van: could not coplete request press return. Dat moet ik twee keer doen en dan kom ik in het normale menu...
Gebruik je Windows 7? Want ik heb het idee dat het daar aan ligt. Met Vista had ik dat probleem namelijk niet. Om het ook maar even te bevestigen: Ik heb daar dus ook last van.

Verder skip ik ook altijd per 30 seconden door met HD-content, of 10-tallen procenten als ik wat op moet zoeken en met de sporadische DVD die ik nog bekijk gebruik ik wel gewoon de vooruit spoelen knop. Dat werkt met de oude firmware in elk geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Nog niemand de nieuwe firmware geinstalleerd, die zijn ervaringen wil delen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Nieuwste firmware staat er op, gewoon dmv updaten over internet ( inmiddels 2 dagen geleden )
Helaas heeft het niet het probleem opgelost dat sommige iso's niet starten, deze doen het op de pc wel ( vanaf interne HD in HDX ).

Verder merk ik weinig tot niks, inmiddels 5 films verder. Met hoge resolutie MKV ( Wolverine ) geen enkele hapering of iets dergelijks. Ook mijn customised settings /theme's etc zijn behouden en werken nog allemaal prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 08-12-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Smarron schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:22:
[...]
Gebruik je Windows 7? Want ik heb het idee dat het daar aan ligt. Met Vista had ik dat probleem namelijk niet. Om het ook maar even te bevestigen: Ik heb daar dus ook last van.
Ik gebruik windows 7 ja, maar lijkt me niet dat dat er mee te maken heeft, aangezien ik gewoon afspeel vanaf de harde schijf die in de HDX zit, en de computer staat dus ook gewoon uit.
STING schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:08:
Nog niemand de nieuwe firmware geinstalleerd, die zijn ervaringen wil delen? :P
Ook hier nog geen problemen ondervonden. Thema en alles staat er nog gewoon op (voor mij persoonlijk jammer aangezien ik dus een complete schone install wil.......
Verder nog geen gekke dingen tegen gekomen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:15:
..
Thema en alles staat er nog gewoon op (voor mij persoonlijk jammer aangezien ik dus een complete schone install wil.......
Waarom doe je dan niet terug naar "factory defaults" via het menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zoals ik al in paar berichten hier boven zei, heb ik dat al gedaan, maar factory defaults is niet wat je verwacht dat het is. Het reset je HDX maar alleen met de huidige firmware die erop geinstalleerd is. Ook dan blijven geïnstalleerde thema's gewoon aanwezig op je hdx, en de problemen die ik heb blijven ook gewoon bestaan. Kortom het is niet terug naar de fabrieksinstellingen zoals je destijds de hdx hebt ontvangen. Helaas. Anders was het inderdaad zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:15:
Ik gebruik windows 7 ja, maar lijkt me niet dat dat er mee te maken heeft, aangezien ik gewoon afspeel vanaf de harde schijf die in de HDX zit, en de computer staat dus ook gewoon uit.
Hmm, dan weet ik het ook niet. Dat probleem is bij mij ontstaan nadat ik het apparaat RMA kreeg/Windows 7 overstap (zo'n beetje tegelijkertijd).

Het gebeurt ook alleen als ik de PC in de tussentijd een keer uit heb gehad. Dus ik kan de HDX uit en aan doen. Zolang de PC is aangebleven werkt alles perfect. Volgens mij heeft het toch iets met een netwerkcheck ofzo te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ok, dat zou kunnen ja, daar had ik nog niet over na gedacht.
Maar dan nog, windows 7 draai ik nu al een tijdje en dit probleem speelt pas sinds korte tijd. Misschien update van windows 7, dat is het enige wat ik nog kan bedenken.....

Misschien maar eens proberen te flashen naar de firmware van de PCH en dan weer terug flashen, dat zou toch moeten werken zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Youtube is toch opnieuw te installeren ?
Met spoelen ook geen problemen..denk dat je iets te veel meuk geinstalleerd heb of zoiets.

Raadt je aan inderdaad schoon te beginnen, en alleen te installeren, watje wil en nodig hebt.
Hou eventueel bij wat je hebt geinstalleerd en gewijzigd hebt, zodat je dat na een reset ook weer terug kan zetten wanneer nodig.

Ik heb ook Windows7 ( voorzover dat relevant is ) , en geen van de door jou genoemde problemen.
Ook dat is geen garantie natuurlijk, maar goed, for what's it worth zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Yippie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:59:
Ik heb ook Windows7 ( voorzover dat relevant is ) , en geen van de door jou genoemde problemen.
Ook dat is geen garantie natuurlijk, maar goed, for what's it worth zullen we maar zeggen.
Dat is het vage ook. Ik weet niet precies wanneer het is gekomen en waardoor. Het viel mij ineens op (en mijn vriendin, die liep maar te rammen op de AB, want hij deed niks :X ).

Ik gebruik trouwens enkel streaming. Heb er geen HD inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Smarron schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:02:
[...]
Dat is het vage ook. Ik weet niet precies wanneer het is gekomen en waardoor. Het viel mij ineens op (en mijn vriendin, die liep maar te rammen op de AB, want hij deed niks :X ).

Ik gebruik trouwens enkel streaming. Heb er geen HD inzitten.
Typisch gedrag van de andere sexe :X
Maar je streamt, dat had ik niet goed begrepen, ik niet.
Dan zal het toch inderdaad een combi met Win7 zijn.

Je kan in Win7 zien welke update op welke datum is geinstalleerd, misschien dat je zo kan achterhalen sinds welke update/installatie het niet meer werkt.

Als je dat dan post, is de oplossing/oorzaak ook sneller achterhaalt.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik heb mijn HDX altijd zonder hardeschijf gebruikt, ik las gewoon een smb share uit op mijn computer. Aangezien ik de computer ook weleens wilde uitzetten heb ik een hardeschijf gekocht voor de HDX en laat ik NZBGet wat films van usenet downloaden. Wat blijkt... hij trekt niet meer dan zo'n 1500kb per sec. Op mijn computer een nette 5600kb (Ziggo 50mb lijn).

Opnieuw geinstalleerd. Alle andere processen gekilled. Geen SSL. Het mag allemaal niet helpen.

Uiteindelijk vind ik op het NMT forum verschillende topics over dit probleem en logisch, zo'n HDX trekt een hogere download snelheid gewoon niet.

Mijn Astraweb account kent bijvoorbeeld een max van 20 connecties, al bij 15 is de HDX onbruikbaar.

Zonde :O

Hier had uw reclame kunnen staan.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

sja, het is wel bekend dat die chip een behoorlijke bottleneck is. aan de andere kant, lekker belangrijk, je kan toch niet sneller kijken dan downloaden. ik gebruik 2 threads en ca 440kB/s en dat kan ik nog niet allemaal kijken.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Dat is natuurlijk onzin, ik neem niet voor niks een 50mb lijn. Hoe dan ook, mijn FTP en usenet client downloaden nu direct naar de hardeschijf in de HDX.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Dat ding is dan ook een mediaplayer en daar ook volledig op gemaakt.

No production networks were harmed during this posting

• RaJitsu
  • Laatst online: 13-09 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Klopt, alle andere mogelijkheden zijn leuk, maar de implementatie ervan heeft duidelijk niet de prioriteit gehad. Een snellere processor zou duurder en/of luidruchtiger zijn.

Om kort te gaan, wil je dat netwerkvermogen wel hebben, kun je bijna niet anders dan voor een veel duurdere oplossing te gaan. Misschien een PCH C-200 (ik zou niet weten of die processor wel snel genoeg is), maar persoonlijk vind ik een HTPC dan al veel interessanter.

Anyway, ik heb eergisteren de update maar eens geïnstalleerd, en moet zeggen dat ik weinig verschil merk. Doorspoelen gaat prima.
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:52:
Ok, dat zou kunnen ja, daar had ik nog niet over na gedacht.
Maar dan nog, windows 7 draai ik nu al een tijdje en dit probleem speelt pas sinds korte tijd. Misschien update van windows 7, dat is het enige wat ik nog kan bedenken.....

Misschien maar eens proberen te flashen naar de firmware van de PCH en dan weer terug flashen, dat zou toch moeten werken zou je denken.
Het flashen lijkt me inderdaad de enige manier om de HDX ècht terug te zetten. Win7 lijkt me het probleem niet. Persoonlijk gebruik ik ook Win7, volledig up to date, en ondervind geen problemen. Voor jou probleem zou dit ook niet logisch zijn, aangezien het me een netwerk-onafhankelijk iets lijkt. (je kunt natuurlijk ook proberen om het netwerk af te sluiten en te kijken wat ie dan doet).

Verder is het misschien interessant om te weten hoe oud je apparaat is... Stel dat er mensen zijn die rond de ingang van Win7 problemen krijgen, hoeft dat natuurlijk niet perse aan Win7 te liggen. Het is immers ook een tijdsfactor waar we het over hebben (long shot, maar zoals uit de Nvidia G80-core-case blijkt, kàn het wel).

[ Voor 12% gewijzigd door RaJitsu op 10-12-2009 13:46 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnD
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-07 12:06

AnD

Zijn er nog mensen die problemen hebben als ze een HD film van de HDX1000 streamen naar een windows(7) pc ?
Als ik een hd film stream dan schokt het beeld af en toe en is het net alsof er niet genoeg bandbreedte is, alhoewel 100 Mbit toch genoeg is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Misschien is dit van nut voor sommige mensen:

Ik ging gisteren mijn HDX updaten, maar het lukte niet om na de firmware update de NMT apps te installeren. Na een hoop geprobeer en gezoek op networkedmediatank.com bleek dat mijn 250MB hda1 /mnt partitie helemaal vol zat. Updaten van NMT apps werkte niet meer want daarvoor heb je vrije schijfruimte nodig. De updater zegt ook niet dat je hdd vol zit, die zegt alleen maar "Setup failed!!! / your source is not valid / please reboot".

Het bestand /mnt/syb8634/server/mscanner.db was verdacht groot: 150MB. Na wat gesnuffel: Er is een programma /mnt/syb8634/server/mscanner dat na booten je hele /share indexeert en wegschrijft naar een sqlite database in mscanner.db. Dat indexeren gaat verkeerd want symlinks veroorzaken een oneindige loop waardoor mscanner.db zo groot wordt als op de partitie past (kan je zien als je het bestand opent in een text editor). Als je het bestand wist maakt hij het opnieuw aan na de eerstvolgende boot, en als je een symlink maakt van het bestand wordt deze verwijderd.

Gelukkig kan je het scannen uitzetten (of eigenlijk beperken) in /mnt/syb8634/server/ms.conf. Mijn mscanner.db blijft nu stabiel op 28 KB, en ook heel fijn: het browsen op de HDX is merkbaar sneller geworden!

Ik weet niet welk nut mscanner heeft want alles werkt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

Ik heb gelezen dat een NTFS schijf gekoppeld aan de externe usb aansluiting alleen leesbaar is, maar een EXT3 schijf zou zowel lees- als schrijfbaar moeten zijn. Echter, ik kan geen wijzigingen doorvoeren als ik via samba op de NMT inlog (ik kan wel op de interne schijf aanpassingen maken, maar niet op de USB_DRIVE_A-1 schijf). Betekent dit dat ik alleen rechtstreeks op de NMT bestanden naar die EXT3 schijf kan kopieren? Want dat zou namelijk zonde zijn, gezien ik alles via het netwerk wil kunnen regelen..

btw, 1TB opslag stelt tegenwoordig ook niets meer voor he :p

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toch maar besloten mn HDX-1000 van de hand te doen.
Geef mij maar een lekker recht toe rechtaan ding, veel meer dan films spelen en muziek luisteren doe ik toch niet, dus heb ik genoeg aan een AC Ryan.
Al dat gedoe met YAMJ is mooi, maar gaat mij iets te ver.
Dus binnenkort is het vaarwel HDX-1000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

DjWannaB2002 schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:18:
Geef mij maar een lekker recht toe rechtaan ding, veel meer dan films spelen en muziek luisteren doe ik toch niet, dus heb ik genoeg aan een AC Ryan.
Maar... waarom als ik vragen mag? De HDX is toch even duur als die Ryan? En je kunt toch gewoon lekker alleen maar films kijken met die HDX? Is echt mijn aankoop van het jaar geweest. Heb zoo lang liggen klooien met laptops die net geen HD materiaal kunnen afspelen. De HDX speelt werkelijk alles af. Verder gebruik ik alleen Samba en FTP. Bij het gebruik van torrents bleef mijn HDD namelijk altijd lopen.

Enfin, zoals ik al zei, je kunt toch alle poespas uitzetten en simpelweg alleen films kijken?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 11:09
Zeer veel nuttige informatie in dit topic, nu heb ik echter een ( vrij simpele ) vraag. Ik heb ook al gezocht op internet maar ik vroeg me af is het misschien mogelijk dat ik zelf bv dvd art kan toevoegen handmatig? Zodat het afspeel scherm met films niet zo statisch is? :) ( de HDX staat bij mij niet op internet aangesloten vandaar )

Zeg maar een soort YAMJ maar dan lokaal waar bij ik zonder tussen komst van een pc covers kan plaatsen en aanmaken. :) Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om de HDX zelf op internet te zetten. Heb wel via usb firmware update gedaan & die NTM community software pack geinstalleerd.

[ Voor 40% gewijzigd door Timv37 op 14-12-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Oversight doet het geautomatiseerd op je NMT zonder tussenkomst van PC, maar is wel minder instelbaar en skinbaar dan YAMJ.

[ Voor 78% gewijzigd door Blaise op 14-12-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 11:09
Blaise schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:42:
Oversight doet het geautomatiseerd op je NMT zonder tussenkomst van PC, maar is wel minder instelbaar en skinbaar dan YAMJ.
Hoe ga ik dit op mijn HDX krijgen dan? Ik heb eigenlijk alleen de mogelijkheid om dat met een USB stick te doen en ik zou graag een programma willen dat me de optie geeft om een dvd cover toe te voegen meer niet.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
DjWannaB2002 schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:18:
Wat beweegt je precies om de HDX te vervangen door de Ryan? En waarom dan een Ryan en geen Asus Oplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Als ik een nieuw device zou moeten kiezen, dan zou ik lekker voor de Dune gaan :)
Gelijk mooi een los component met eventueel een Blue Ray speler erin en hot swappable HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Timv37 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:35:
[...]

Hoe ga ik dit op mijn HDX krijgen dan? Ik heb eigenlijk alleen de mogelijkheid om dat met een USB stick te doen en ik zou graag een programma willen dat me de optie geeft om een dvd cover toe te voegen meer niet.

:)
Met een USB stick kan het denk ik niet. Als je een harde schijf hebt kan je Oversight installeren m.b.v. dit: http://www.nmtinstaller.com/

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Hebben meer mensen last van lichte verspringingen in het beeld. Dit zie je voornamelijk bij een vloeiend soepel beeld. Dus als er bijvoorbeeld over een landschap heen gevlogen wordt. Dan lijkt het net of er 1 frame even stilstaat of overgeslagen wordt. Dit gebeurd om de zoveel seconde.

Dit heb ik zowel bij ISO files als bij MKV bestanden. Ik heb alle extra instellingen op mijn samsung tv (ruisfilter en 100hz) uitgezet, maar het probleem speelt nog steeds.
Heb dit al voor en na de nieuwe update.

Heb de framerate op de HDX al uit en aan gehad, maar geen effect. Ben ik nou echt de enige, want hoor hier niemand over klagen. :X

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Snakeye2209 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:42:
Hebben meer mensen last van lichte verspringingen in het beeld. Dit zie je voornamelijk bij een vloeiend soepel beeld. Dus als er bijvoorbeeld over een landschap heen gevlogen wordt. Dan lijkt het net of er 1 frame even stilstaat of overgeslagen wordt. Dit gebeurd om de zoveel seconde.

Dit heb ik zowel bij ISO files als bij MKV bestanden. Ik heb alle extra instellingen op mijn samsung tv (ruisfilter en 100hz) uitgezet, maar het probleem speelt nog steeds.

Heb de framerate op de HDX al uit en aan gehad, maar geen effect. Ben ik nou echt de enige, want hoor hier niemand over klagen. :X
Kan ook de TV zijn, de instellingen ervan of de kabel.

• Snakeye2209
n00bs schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:07:
[...]

Kan ook de TV zijn, de instellingen ervan of de kabel.
De kabel is de standaard kabel die bij de HDX zat. De tv kan ook nog altijd, ook al heb ik alle bijzondere dingen uitstaan.
Ik hoop(te) dat ik niet de enige ben. Maar met de kerst ff naar mijn ouwe lui om daar te testen, maar ik hoor graag als iemand anders die ook heeft....

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Snakeye2209 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:15:
[...]

De kabel is de standaard kabel die bij de HDX zat. De tv kan ook nog altijd, ook al heb ik alle bijzondere dingen uitstaan.
Ik hoop(te) dat ik niet de enige ben. Maar met de kerst ff naar mijn ouwe lui om daar te testen, maar ik hoor graag als iemand anders die ook heeft....
Hier ook last van gehad (bij 24p films/series).

1) Heb je een tv die 24p aankan?
2) Probeer met de volgende instellingen:
framerate op: ntsc/pal/24hz
output: 1080p/60

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Snakeye2209 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:15:
[...]

Sommige films hebben dit gewoon door de manier waarop het gefilmd is.
Maar als dit niet zo is, check dan of de framerate van de film gelijk is aan de instelling van de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
kavorka schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:29:
[...]

Hier ook last van gehad (bij 24p films/series).

1) Heb je een tv die 24p aankan?
2) Probeer met de volgende instellingen:
framerate op: ntsc/pal/24hz
output: 1080p/60
ja mijn tv is de Samsung LE32b650. Hij springt zelf automatisch op 24hz als de film/HDX een HD film af gaat spelen. De output stond altijd op 60hz van de HDX.
Zou nog even kijken naar de framerate instellingen en daar nog een paar keer mee spelen.
DarkChylde schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:38:
[...]

Sommige films hebben dit gewoon door de manier waarop het gefilmd is.
Maar als dit niet zo is, check dan of de framerate van de film gelijk is aan de instelling van de HDX.
Nee lijkt me sterk dat de film zo is. Het is bij alle films en bij soepel beeld. Dus als er vloeiende beweging in zit.
Tis echt gewoon een haperingetje. Dus niet waar mensen het hier over hebben gehad dat het echt hapert en het geluid wegvalt. Het gaat echt om mogelijk 1 frame dat toch opvalt als je erop let.

Alle HD films gaan via de HDD intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

je bedoelt dat je het vooral ziet bij 'slow panning', het langzaam bewegen van het camerabeeld over een landschap bijvoorbeeld? Herkenbaar, en je ziet het ook nooit terug bij snelle actiescenes of ander snel bewegend beeld.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Snakeye2209 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:42:

Wat ik altijd doe is even de framerate van de film checken met Mediainfo (23,975hz, 24hz, 30hz enz.) en daar dan de HDX ook op instellen.
Is de framerate van de HDX niet gelijk aan die van het filmbestand dan zul je altijd schokjes zien.
Ik zet ook altijd de framerate achter de bestandsnaam, dan weet ik altijd welke framerate een film heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

coob schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:21:
[...]

Wat ik altijd doe is even de framerate van de film checken met Mediainfo (23,975hz, 24hz, 30hz enz.) en daar dan de HDX ook op instellen.
Is de framerate van de HDX niet gelijk aan die van het filmbestand dan zul je altijd schokjes zien.
Ik zet ook altijd de framerate achter de bestandsnaam, dan weet ik altijd welke framerate een film heeft.
En dan bij elke film die je kijkt de settings van je HDX aanpassen? Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
had toevallig gister ook een stotter probleem en heb toen frame rate sync uitgeschakeld.
Dat hielp voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik heb nooit last van stotterproblemen, met videoutput 1080p 50hz en framerate sync off. Ik vermoed dat je TV probeert iets te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 12-09 16:42
Ik heb mijn HDX op auto staan, hij past dan de uitgangs framerate aan, aan de framerate van de content. Zolang je tv alles framerates ondersteunt (24, 50 en 60 Hz), moet alles vloeiend lopen.

Mind you, er zijn soms rips die niet helemaal lekker zijn. Bijvoorbeeld van prutsers die 24 fps bluray rips ge transcode hebben naar 25 fps, in dat geval zit de hapering in je bron en is er niets aan te doen.

TIP: met de info knop op de afstandsbediening kan je de framerate van de input file zien, en ook de framerate die de HDX uitstuurt. Die moeten hetzelfde zijn anders krijg je bijna zeker haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Laatst online: 12-07 15:48
Heb de mijne altijd op 1080P 60Hz staan en werkt perfect. Heb een keer de framerate moeten aanpassen naar 50 Hz verder nooit :D

Ik moet er dan wel even bij zeggen dat ik een Sony bravia tv heb (Voor mij toch een van de beste tv's) en een redelijke nieuwe hdx (juli dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik had dit probleem op mijn PCH ook, aangezien het dezelfde firmware is en nagenoeg hetzelfde apparaat, bij deze mijn oplossing.

Bij HD-content zet ik de PCH altijd handmatig op 23,976Hz en bij alle andere content (dvd's, avi's etc) zet ik de PCH gewoon op Auto. Ik heb totaal geen judder bij HD-content en ook een mooi plaatje bij dvd's.

Ik merk dat ik erg gevoelig voor judder ben, zelfs op 24Hz zag ik eens per minuut 3 haperingen na elkaar. Dit omdat de hz niet precies gelijk liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Als ik de uitvoer van de HDX op auto zet dan springt ie op 1280x768 ipv full HD.
Soms zit het inderdaad ook al in de bron en is er niks aan te doen.
En ik weet inmiddels zo ongeveer wel welke framerate een bepaald filmbestand heeft.
Gewoon DVD is meestal 25 fps, soms 29 fps en heel soms 30 fps.
Alle HD content is meestal 23,975fps en soms 24 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 20:36
Ik heb een probleem met ondertitels waar ik gewoon niet uitkom. Ik heb een aantal MKV bestanden waar een ondertitel in gebakken zit, maar die wordt door de HDX niet gepakt. Ik heb ook een SRT met dezelfde naam erbij gezet maar dat pakt hij ook niet. Ik stream de mkv's van een nas. Met MPC wordt de mkv + ondertitels (beide) wel goed afgespeeld. Wat heb ik geprobeerd:
1. Nieuwste firmware op de HDX gezet
2. Knop op AB -> uitroepteken in beeld, geen functie
3. Taal van ondertitels op alle mogelijke talen gezet -> Geen, NL, EN etc

Iemand enig idee wat ik nog kan doen om de ondertitels wel in beeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Het .SRT bestand met notepad omzetten naar UTF-8 codering?
Dan zou je hem moeten kunnen selecteren op je HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Alleen dat de ingebakken ondertitels ook niet worden getoond????

8)7 Dat begrijp ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 13-09 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

@bassio

Geldt het alleen voor die paar .MKV's of is het een structureel probleem?
Heb je het gedownload (die met die hard-coded subs)? Als je een link hebt ik wel even proberen of het aan het bestand ligt...

Ik krijg trouwens enige regelmaat opeens een wit scherm. Niet tijdens het kijken van een film ofzo, maar meer wanneer een bepaalde netwerkconnectie niet lukt. Ook gaat de HDX niet altijd feilloos van de instellingen naar het home-scherm. Volgens mij had ik dit niet voor de update. Maar ik moet zeggen dat ik mijn HDX1000 eigenlijk al een tijd niet breed heb gebruikt. Alleen maar één bepaalde serie gestreamd van steeds dezelfde locatie, en dus niet echt gebladerd in de menu's de afgelopen maanden (elke keer als je de HDX aanzet, staat ie in de vorige map, dus ik hoefde alleen maar een keer naar beneden te klikken en op Enter te klikken). Ergens ben ik er ook wel bang voor dat de HDX op zijn einde loopt. Zeker met het koelingsprobleem waar een hoop exemplaren last van schijnen te hebben en de videochip geen contact maakt met de behuizing...

[ Voor 66% gewijzigd door RaJitsu op 20-12-2009 14:38 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:14:
Mijn 'Uitzending gemist voor NMT' site is nu netjes gehost en permanent online.

http://www.microchange.nl/uzg
Had de link al een tijdje gebookmarked staan maar tot gisteren niet nodig gehad en dus niet geprobeerd. Maar deze versie is gewoon briljant, het ziet er net zo netjes uit als de officiele uitzending gemist scripts.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
page404 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:13:
je bedoelt dat je het vooral ziet bij 'slow panning', het langzaam bewegen van het camerabeeld over een landschap bijvoorbeeld? Herkenbaar, en je ziet het ook nooit terug bij snelle actiescenes of ander snel bewegend beeld.
Bij actie films valt het natuurlijk minder op, maar als je er écht op gaat letten dan zie je het ook soms.
DarkChylde schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:29:
had toevallig gister ook een stotter probleem en heb toen frame rate sync uitgeschakeld.
Dat hielp voor mij...
Ik ga woensdag eens wat proberen (dan heb ik vakantie).
borft schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:31:
Ik heb mijn HDX op auto staan, hij past dan de uitgangs framerate aan, aan de framerate van de content. Zolang je tv alles framerates ondersteunt (24, 50 en 60 Hz), moet alles vloeiend lopen.

Mind you, er zijn soms rips die niet helemaal lekker zijn. Bijvoorbeeld van prutsers die 24 fps bluray rips ge transcode hebben naar 25 fps, in dat geval zit de hapering in je bron en is er niets aan te doen.

TIP: met de info knop op de afstandsbediening kan je de framerate van de input file zien, en ook de framerate die de HDX uitstuurt. Die moeten hetzelfde zijn anders krijg je bijna zeker haperingen.
Mijn tv past zich ook aan, aan de output van HDX. Ik zal eens in de gaten houden wat de output van de film is. Ga ik daar eens mee spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
RaJitsu schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:33:
@bassio
Geldt het alleen voor die paar .MKV's of is het een structureel probleem?
Heb je het gedownload (die met die hard-coded subs)? Als je een link hebt ik wel even proberen of het aan het bestand ligt...
Het gaat om dit bestand, geen idee of je het nog kan vinden:
desperate.housewives.s05e17.720p.hdtv.x264-ctu.mkv

Ik had nog even via mediainfo gekeken maar er zaten geen subs ingebakken. Ik heb wel de srt gedownload en inderdaad opgeslagen als utf-8, maar dat mocht niet helpen. Ik heb ooit ergens iets gelezen dat het soms fout gaat als je streamed, terwijl het wel goed werkt als je een hdd in de hdx heb zitten en ze daar vanaf af speelt.

Ik heb het alleen met deze files gehad dat de subs het niet deden, verder gaat het over het algemeen gewoon goed.

Thanks for the help alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Nog even wat meer getest. Californication seizoen 3 doen de wmv's het helemaal niet, en met seizoen 3 met de mkv's hetzelfde probleem, de srt's pakt hij niet. Strange.

Mediainfo wmv seizoen 3:
ormat : Windows Media
File size : 560 MiB
Duration : 28mn 41s
Overall bit rate mode : Constant
Overall bit rate : 2 730 Kbps
Maximum Overall bit rate : 3 613 Kbps
Movie name : californication.s03e01.720p.hdtv.x264
Performer : Encode360
Encoded date : UTC 2009-10-13 23:05:54.514
Comment : Created with Encode360

Video
ID : 2
Format : WMV2
Codec ID : WMV2
Codec ID/Info : Windows Media Video 8
Description of the codec : Windows Media Video V8
Duration : 28mn 39s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 3 200 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 8 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.145
Stream size : 656 MiB
Language : English (US)

Audio
ID : 1
Format : WMA
Format profile : Pro
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio
Description of the codec : Windows Media Audio 9 Professional - 384 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit (A/V) 1-pass CBR
Duration : 28mn 41s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 24 bits
Stream size : 78.8 MiB (14%)
Language : English (US)

Dit zou hij toch gewoon moeten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb zon wireless stick in de HDX zitten. Is het de moeite om een wireless N router te kopen? Mijn huidige Fritzbox 7170 is 54G en doet het goed voor streamen van 720p content, maar ik zou graag 1080p willen streamen , wirelessly. Gaat dat ueberhaupt? Iemand met ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ceejay schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:48:
Ik heb zon wireless stick in de HDX zitten. Is het de moeite om een wireless N router te kopen? Mijn huidige Fritzbox 7170 is 54G en doet het goed voor streamen van 720p content, maar ik zou graag 1080p willen streamen , wirelessly. Gaat dat ueberhaupt? Iemand met ervaringen daarmee?
Het is nog vroeg, pas na een bak koffie word ik helderziend :P Welke stick Heb je? Ondersteunt die N? Ik gok van niet. Als je dat uitzoekt, weet je je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Okee even toelichten: Ik heb de enige USB Wireless stick die werkt , de TP-LINK TL-WN821N Wireless-N USB. Hij doet het prima, maar zodra ik 1080p content op 1 van mijn shares selecteer om te streamen, springt ie terug naar het menu. Ik heb momenteel maar 54 G wireless. Daarom mijn vraag heeft iemand ervaring met een wireless N verbinding en full HD, 1080p content streaming met de TP-Link en de HDX-1000?

[ Voor 11% gewijzigd door Ceejay op 22-12-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik zou graag serious request (3fm, glazenhuis) willen volgen (video bedoel ik dan) via de hdx-1000. Is echter een silverlight stream. Iemand enig idee of het toch op de 1 of andere manier mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
http://www.microchange.nl/uzg/ --> Links/Live streams --> Stream:101 TV

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
Werkt! Thanks. Alleen helaas geen geluid. Al gezocht, maar nog geen remedie kunnen vinden. Iemand?

Aspect ratio 4:3 ipv 16:9, geen idee. (Bij de rtsp streams). Iemand?

[ Voor 14% gewijzigd door mmedia op 22-12-2009 18:54 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Iemand een idee welke poorten ik moet forwarden om alle applicaties goed te gebruiken? Ik wil NZBget gebruiken (nieuwste versie geinstalleerd via CSI) maar krijg steeds een toegang geweigerd melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met uitzending gemist heb ik nog een probleem. Bij de links naar de zenders van Nederland24 krijg ik bij sommige (bijv. hollanddoc) een mooi schermvullend beeld en bij andere (bijv cultura24) een verticaal opgerekt smal beeld. Dat laatste meen ik te herkennen als vcd-formaat, maar dat staat niet bij de info.
graag suggesties voor een oplossing, want ik heb al gezocht en niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
- geen (tenzij je van buiten je eigen netwerk de nzbget interface wil benaderen natuurlijk)
- poort 8066 (nzbget web interfcae)
- encrypted werkt niet, tenzij dat in een firmware update inmiddels is opgelost.
devv05 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:39:
Iemand een idee welke poorten ik moet forwarden om alle applicaties goed te gebruiken? Ik wil NZBget gebruiken (nieuwste versie geinstalleerd via CSI) maar krijg steeds een toegang geweigerd melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
mmedia schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:25:
[...]

Werkt! Thanks. Alleen helaas geen geluid. Al gezocht, maar nog geen remedie kunnen vinden. Iemand?
hoe heb je het geluid aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 09-09 00:29
Als je eerst een andere video draait, wil het geluid in de stream volgens mij wel werken.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje mbt de apple trailers pagina bij het media service portaal. Bij iedere trailer die ik kies geeft de hdx de melding "could not play". Ik heb geprobeerd te kijken op alle verschillende formaten (HD: 1080, 720 en 480) en krijg geen trailer te zien. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 22:54
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:22:
Ik heb een vraagje mbt de apple trailers pagina bij het media service portaal. Bij iedere trailer die ik kies geeft de hdx de melding "could not play". Ik heb geprobeerd te kijken op alle verschillende formaten (HD: 1080, 720 en 480) en krijg geen trailer te zien. Hebben meer mensen hier last van?
Klopt dit werkt op dit moment niet, is algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm ik had gisteren een omgezette bluray (avchd) en die deed het niet ?
Volgens mij had hij nooit problemen met avchd bestanden ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Sc0rPi0N schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:27:
Hmm ik had gisteren een omgezette bluray (avchd) en die deed het niet ?
Volgens mij had hij nooit problemen met avchd bestanden ?
.iso zeker? Blu-ray .iso wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ind0mi schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:58:
[...]

.iso zeker? Blu-ray .iso wordt niet ondersteund.
Klopt ja het was een ISO.

Is deze om te zetten via een of andere manier ?
De iso was trouwens ook niet te lezen met PowerDVD 9 ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Sc0rPi0N schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:57:
[...]

uitpakken met iso programma.. dan houd je een m2ts file over.. daar dan de subs bij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ind0mi schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:03:
[...]

uitpakken met iso programma.. dan houd je een m2ts file over.. daar dan de subs bij zoeken.
Ik zal eens kijken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
DizzyWeb schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 07:32:
[...]

Het is nog vroeg, pas na een bak koffie word ik helderziend :P Welke stick Heb je? Ondersteunt die N? Ik gok van niet. Als je dat uitzoekt, weet je je antwoord.
De HDX werkt alleen met sticks met een bepaalde chipset en dat is wireless N. De beperkende factor is de CPU van de HDX en niet de stick. Je weet dus niet het antwoord als je dat uitzoekt. Je kan wel kijken welke snelheid je nu haalt en in het forum kijken wat anderen halen met zo'n stick (ik dacht dat het rond de 10 mbit zat, maar ik kan me vergissen. Dat haal je ook met Wireless G.).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
bluray iso zijn als ik het goed heb, in UDF formaat. Dat kan niet ieder "ISO" tooltje aan.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Marzman schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:11:
[...]

De HDX werkt alleen met sticks met een bepaalde chipset en dat is wireless N. De beperkende factor is de CPU van de HDX en niet de stick. Je weet dus niet het antwoord als je dat uitzoekt. Je kan wel kijken welke snelheid je nu haalt en in het forum kijken wat anderen halen met zo'n stick (ik dacht dat het rond de 10 mbit zat, maar ik kan me vergissen. Dat haal je ook met Wireless G.).
Ja, ik had al eens iets gehoord over de bedroevende snelheid van de HDX en wireless N. Maar goed ik geloof toch dat een en ander sneller is dan wireless G. Zodra ik mn nieuwe routertje in de post krijg geef ik de resultaten door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ben zeker geinteresseerd in deze NMT omdat ik eigenlijk wel liever een zilveren kast in mijn HIFI meubel wil plaatsen ipv al dat zwart... Spec's zien er ook niet verkeerd uit.

Ben met name op zoek naar een NMT waar ook een SD(HC) lezer inzit. Nu zie ik op de foto's dat er op de voorkant een sleuf inzit. Is dit een cardreader of een USB-poort?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

erwin.heukels schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 07:37:
Ben zeker geinteresseerd in deze NMT omdat ik eigenlijk wel liever een zilveren kast in mijn HIFI meubel wil plaatsen ipv al dat zwart... Spec's zien er ook niet verkeerd uit.

Ben met name op zoek naar een NMT waar ook een SD(HC) lezer inzit. Nu zie ik op de foto's dat er op de voorkant een sleuf inzit. Is dit een cardreader of een USB-poort?
SD-cardreader. :)

Achterin zitten de USB-poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 14:04
Vandaag mijn HDX-1000 ontvangen. Vol verwachting mijn WD externe HDD eraan gehangen en een 1080 film afdraaien. Maar hij hapert bij actiescenes ?! Wat doe ik fout?

Ik probeer Transformers.II.2009.BluRay.1080p.DTS.DL.x264.dxva-EuReKA.mkv met een .srt bestand te draaien. In het begin gaat het goed tot de eerste actiescenes en dan valt het geluid steeds weg en hapert het beeld. Het valt me op dat als ik de "i" knop op de AB van de HDX gebruik ik info over de film zie, daarbij geeft ie netjes de framerate in Mbs aan maar op het moment dat er actie komt valt deze info weg en zie ik alleen maar een "-" in beeld.

De HDX-1000 is met een HDMI kabel op de TV aangesloten en met coaxiaal naar de receiver. In de settings heb ik bij geluid HDMI audio op "uit" gezet en alle verdere geluidsinstellingen, DTC, AAC enz op "digital RAW".

Bij de beeldinstellingen heb ik verschillende dingen geprobeerd, van "auto" tot 1080p60Hz en 1080p met 23.967Hz. Ook bij frame sync heb ik zitten rommelen met de instellingen maar niets helpt.

Wat doe ik fout? Of ligt het aan de film? Ik heb hetzelfde met de 1080 versies van Inglourious basterds en Public enemies... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten666 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:19:
Vandaag mijn HDX-1000 ontvangen. Vol verwachting mijn WD externe HDD eraan gehangen en een 1080 film afdraaien. Maar hij hapert bij actiescenes ?! Wat doe ik fout?

Ik probeer Transformers.II.2009.BluRay.1080p.DTS.DL.x264.dxva-EuReKA.mkv met een .srt bestand te draaien. In het begin gaat het goed tot de eerste actiescenes en dan valt het geluid steeds weg en hapert het beeld. Het valt me op dat als ik de "i" knop op de AB van de HDX gebruik ik info over de film zie, daarbij geeft ie netjes de framerate in Mbs aan maar op het moment dat er actie komt valt deze info weg en zie ik alleen maar een "-" in beeld.

De HDX-1000 is met een HDMI kabel op de TV aangesloten en met coaxiaal naar de receiver. In de settings heb ik bij geluid HDMI audio op "uit" gezet en alle verdere geluidsinstellingen, DTC, AAC enz op "digital RAW".

Bij de beeldinstellingen heb ik verschillende dingen geprobeerd, van "auto" tot 1080p60Hz en 1080p met 23.967Hz. Ook bij frame sync heb ik zitten rommelen met de instellingen maar niets helpt.

Wat doe ik fout? Of ligt het aan de film? Ik heb hetzelfde met de 1080 versies van Inglourious basterds en Public enemies... :?
Raar zeg. Ik heb hier nergens geen last van. Heb je hem al geupdate? Misschien biedt dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Inderdaad, en je speelt de film vanaf je harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
Tc-Chub schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:21:
Inderdaad, en je speelt de film vanaf je harde schijf?
Ja, ik speel de film vanaf mijn externe HDD, WD Mybook 1TB.

Ik zal vanavond eens proberen met de firmware updaten, had al gezien dat er niet de meest recente opstaat.
Een mkv die op 720 is die draait wel perfect viel me op. Ik had ook nog een 1080p mpg (ACVDH) film staan en ook die draait zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Maarten666 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:31:
[...]

Ja, ik speel de film vanaf mijn externe HDD, WD Mybook 1TB.

Ik zal vanavond eens proberen met de firmware updaten, had al gezien dat er niet de meest recente opstaat.
Een mkv die op 720 is die draait wel perfect viel me op. Ik had ook nog een 1080p mpg (ACVDH) film staan en ook die draait zonder problemen.
Is nogal een verschil tussen een externe en een interne schijf hoor. Kan gewoon zijn dat USB net niet genoeg is voor een 1080p h.264 encoded film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 09-09 00:29
Heb ook wel eens gelezen dat het verschil maakt wat het filesystem op de externe disk is (fat,ntfs,ext3), maar heb zelf geen ervaring ermee.

Een usb schijf haalt normaal zo'n 20 mB/s, maar de film die nu genoemd wordt kan ik ook gewoon via het netwerk streamen (gok rond de 5-8 mB/s) dus bandbreedte zou het eigenlijk niet mogen zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door punisher007 op 29-12-2009 18:31 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
Heb gisteren de firmware geupdate, maar daarmee was het probleem niet verholpen.

Uiteindelijk heb ik een kabel getrokken van de router naar de HDX. Als ik dan een film stream vanaf de pc dan lijkt het ook mis te gaan. Maar na wat rommelen met de audiosettings van de film zelf lukte het wel! Viel me op als ik "dolby digital" gebruik in de mkv dan hapert de film, als ik de audio van de film op "dts" zet dan loopt ie vloeiend (over het netwerk).

Denk dat het dan toch een combinatie is van geluid en de snelheid van de HDD/USB, daardoor te hoge bitrate waardoor de USB/HDD het niet meer trekt???

Hetzelfde met de beruchte birdscenes, via USB-HDD loopt ie tot 32 Mbs prima, bij hogere bitrate gaat ie haperen. Als ik dezelfde scenes stream via het netwerk kan ik de hoogste bitrate draaien zonder probleem.

Vreemde is nu dat ik iemand ken die dezelfde configuratie heeft als mij (HDX met WB Mybook 1TB) en die heeft geen problemen met de mkv via de USB poort. Enige (grote?) verschil is dat hij zijn externe HDD op MAC formaat heeft geformatteerd en ik de mijne op NTFS....

Zal vandaag eens proberen om mijn externe HDD opnieuw te formatteren. Zou het zin hebben om dit op EXT3 te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
In feite wel omdat de NMT dat ondersteund maar ik ken nog niemand die dat geprobeerd heeft dus kan het je niet zeggen. Het beste is gewoon een harddisk in de hdx, dan heb je nergens last van, zelfs de vogelscene speelt bij mij vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten666 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:33:
Heb gisteren de firmware geupdate, maar daarmee was het probleem niet verholpen.

Zal vandaag eens proberen om mijn externe HDD opnieuw te formatteren. Zou het zin hebben om dit op EXT3 te doen??
Voor een externe schijf lijkt me dat niet nodig. Soms heb ik ook een versie die hapert, dan pak ik gewoon een andere en blijf er niet te lang bij stilstaan. Je kunt wel verwachten dat alles vlekkeloos verloopt maar zo is het leven ook niet.

Overigens heb ik een interne schijf (Ext3) en een externe(NTFS), de 'problemen' doen zich voor op de externe schijf. Content die ik vaker luister/kijk (bv Planet Earth) of wil bewaren(bv Transformers) staat intern, de rest extern.

Wil jij geen interne schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
Ben ik wel aan het overwegen. Alleen heb ik geen ftp bekabeling in de buurt van de HDX en om nu steeds de HDX los te koppelen en naar de PC mee te nemen... :|

Of kan ik via de HDX content van de externe HDD via USB naar de interne HDD kopiëren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de kerst heb ik een HDX gekregen en ik ben nu bezig deze proberen aan het werk te krijgen.Ik heb een draadloze internetverbinding waarmee ik met de verschillende computers/laptops in huis verbinding heb met het internet. Nu ging ik er vanuit dat ik de USB adapter (TL-WN821N) in de HDX kon pluggen, het network instellen op de HDX (wireless config) en dat ik dan bv meteen internetradio zou hebben. Nu is dit echter niet het geval. Bij connection blijft "scanning" staan. En als ik internetradio wil luisteren dan krijg ik meteen de melding "request cannot be processed". Moet ik nog een andere handeling verrichten? Zit verder ook geen goede handleiding bij. Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

grtz,
Timo

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Sc0rPi0N schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:57:
[...]

Irrirant is dat ja dat BR ISO's niet afgespeeld worden, is de grootste wens als dat nog opgelost kan worden in de toekomst. Het aanbod wordt steeds groter.

Overigens speel ik degene die het niet doen, af met good old Media Player Classic op de PC.
Wel eerst ISO mounten met in mijn geval Virtual CloneDrive en dan in MPC de optie "open DVD" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
- laat maar, my mistake-

[ Voor 116% gewijzigd door 13art op 30-12-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten666 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:19:

Ik heb dit probleem ook, word er gek van. Ga het nu proberen op te lossen door een HDD in te bouwen. Het zou niet moeten uitmaken usb2.0 vs SATA, maar goed een neef van mij heeft het ook zo gedaan en heeft geen last van het gestotter. Als het wel zo blijft flikker ik de hdx op marktplaats en koop een tvix 6500, die zou er minder last van hebben.

Wat voor tv en av receiver heb je?

PS: net 1,5TB ecogreen besteld, laat je weten of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:56:
[...]

Ik heb dit probleem ook, word er gek van. Ga het nu proberen op te lossen door een HDD in te bouwen. Het zou niet moeten uitmaken usb2.0 vs SATA, maar goed een neef van mij heeft het ook zo gedaan en heeft geen last van het gestotter. Als het wel zo blijft flikker ik de hdx op marktplaats en koop een tvix 6500, die zou er minder last van hebben.

Wat voor tv en av receiver heb je?

PS: net 1,5TB ecogreen besteld, laat je weten of het werkt!
Ben benieuwd :-)
In ieder geval werkt het bij mij perfect als ik stream vanaf mijn PC via een bedraad netwerk.

TV heb ik een Sony Bravia KDL 46-X3500 en als receiver een ouwetje de Sony HT 4800DP. Geen HDMI, ik heb de HDX-1000 via een coax verbonden op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dacht misschien dat het aan scherm en receiver (combi) zou kunnen liggen nog. Raar sync probleem ofzo. Maar denk eerder de usb interface. Ookal zou usb 2.0 het toch echt moeten aankunnen. Met de nadruk op 'zou' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:52:
Ok, dacht misschien dat het aan scherm en receiver (combi) zou kunnen liggen nog. Raar sync probleem ofzo. Maar denk eerder de usb interface. Ookal zou usb 2.0 het toch echt moeten aankunnen. Met de nadruk op 'zou' :)
Misschien dat de USB interface de hoge bitrate tijdens de actiescene niet aankan? Als je nou eens verder springt in de film, naar een rustig moment, heb je dan het probleem ook?
Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste