• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 11:28
Ik heb een probleem, een heel irritant probleem en ik kom er gewoon niet uit.
Pas terug heb ik mijn HDX via USB aan mijn laptop met Windows 7 gehangen.
D.m.v. ext2fsd heb ik iets van de harddisk in mijn HDX naar mijn laptop getrokken.
Maar nu ineens kan ik via ftp niks meer verwijderen van de harddisk in mijn HDX en ook NZB's uploaden naar NZBGet kan niet meer. Ik krijg meldingen in de trend van, 'read-only system'.
Wie helpt mij om mijn HDXje weer normaal te laten functioneren?

PROBLEEM IS OPGELOST, KAN HELAAS NIET VERKLAREN HOE, HEB WAT ZITTEN AAN EN UIT VINKEN IN EXT2FSD, EN HEB EEN AANTAL KEER EEN COLD BOOT GEDAAN OP ME HDX.

[ Voor 14% gewijzigd door Smi3l op 12-11-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Smi3l schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:32:
PROBLEEM IS OPGELOST, KAN HELAAS NIET VERKLAREN HOE, HEB WAT ZITTEN AAN EN UIT VINKEN IN EXT2FSD, EN HEB EEN AANTAL KEER EEN COLD BOOT GEDAAN OP ME HDX.
Nu heb je alleen nog een probleem met je CAPS ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Haha nee, dat was meer om het op te laten vallen dat het probleem al opgelost is. Sorry ben niet zo thuis in de forum normen en waarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Mijn probleem is inmiddels ook opgelost. Heb ubuntu 9.10 gedownload en vanaf cdrom gestart. Daarmee ging het kopieeren uitstekend (VEEL sneller) en daarnaast bleven mijn files gewoon behouden.

Tip voor iedereen die de HDD (of SSD natuurlijk) van zijn HDX voor de eerste keer gaat vullen: skip alsjeblieft die troep van een Ext2IFS of Ext2FSD... Even ubuntu downloaden (gratis) op cdrom branden en rebooten. Dit kost iets meer tijd dan eerder genoemde interface applicaties installeren... maar dat verdien je ruim terug bij het kopieren, wat bij mij ruim 2x zo snel ging! Via Ext2IFS/FSD ging het met plm 30mb/s via ubuntu met een strakke 65 mb/s! Daarnaast geeft het veel minder problemen! _/-\o_

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tiberium schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:35:
Mijn probleem is inmiddels ook opgelost. Heb ubuntu 9.10 gedownload en vanaf cdrom gestart. Daarmee ging het kopieeren uitstekend (VEEL sneller) en daarnaast bleven mijn files gewoon behouden.

Tip voor iedereen die de HDD (of SSD natuurlijk) van zijn HDX voor de eerste keer gaat vullen: skip alsjeblieft die troep van een Ext2IFS of Ext2FSD... Even ubuntu downloaden (gratis) op cdrom branden en rebooten. Dit kost iets meer tijd dan eerder genoemde interface applicaties installeren... maar dat verdien je ruim terug bij het kopieren, wat bij mij ruim 2x zo snel ging! Via Ext2IFS/FSD ging het met plm 30mb/s via ubuntu met een strakke 65 mb/s! Daarnaast geeft het veel minder problemen! _/-\o_
En ik kan dat bevestigen. :) Dualboot met linux ubuntu bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_amoraal87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 14:01
Kun je ook volledige Blu-Ray discs afspelen?
Nee dit is niet mogelijk, deze dienen eerst omgezet te worden. Voor een tutorial, klik hier.

nu vraag ik me af welke bestanden dit zijn? Zijn dit de +-45gb film? of word er bedoeld dat er geen disc afgepeeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
Je kan m2ts afspelen die in de ISO van een BD zitten.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_amoraal87
waar staat BD voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
BlurayDisc. :)

[ Voor 3% gewijzigd door paella op 14-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Idd gewoon even uitpakken, sub eronder knallen en het speelt prima af.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Thanks, nuttige tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Hey,

Ik heb al enige naar grote tevredenheid een HDX-1000. Deze was tot gisteren aangesloten met een Composite naar Scart adapter op onze oude televisie. Gisteren hebben we een andere TV gekocht (Samsung PS42B450) en hebben we de HDX-1000 rechtstreeks via een HDMI kabel aangesloten op de televisie (HDMI aansluiting 1)

Ik heb de HDX-1000 op TV mode 1920x1080p gezet en ik zie de user interface van de HDX echter bij het afspelen van video bestanden heb ik volgende problemen:

- HD content (zowel 720p als 1080p) heb ik mooi beeld, maar geen geluid
- Andere content (DVD iso; Divx) het beeld van de TV wordt zwart en er komt een boodschap op het scherm dat er geen signaal is...

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hoe heb je je geluid aangesloten? Op de tv of via een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
[quote]Hoe heb je je geluid aangesloten? Op de tv of via een receiver?[quote]

Rechtstreeks aan de TV. Er loopt nu 1 kabel van de mediaplayer naar de TV: de HDMI kabel.

Ik heb geen receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En hoe staan je geluidsinstellingen op de HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
En hoe staan je geluidsinstellingen op de HDX?
Hier heb ik al vanalles geprobeerd:

Hdmi audio: on
Surround mode: stereo
DTS: zowel Analog PCM als Digital (raw) als DTS-HS (RAW) geprobeerd
AC3: zowel Analog PCM als Digital (RAW) geprobeerd
AAC: zowel Analog PCM als Digital (RAW) geprobeerd
WMP Pro: zowel Analog PCM als Digital (RAW) geprobeerd

De TV heeft 3 HDMI ingangen waarbij eentje (hdmi 2) hdmi-dvi bijstaat.

Volgens de handleiding:

HDMI IN 1, 2(DVI)
No addition Audio connection is needed for an HDMI to HDMI connection
When using an HDMI/DVI cable connection you must use the HDMI in 2 (DVI) jack

[Edit]
Ok mijn beide problemen zijn van de baan.
Bij de output instellingen de verkeerde genomen: blijkbaar was de weergave van dvd content op 1920*1080p een probleem. Op 720p geen enkel probleem.

Het geluid moet dus op hdmi ingang 1 zitten en de hdx-1000 moet ingesteld worden op analoog aangezien het tv toestel geen processing doet met het geluid

[ Voor 21% gewijzigd door DinoBe op 15-11-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_amoraal87
ondersteund de hdx-1000 ondertussen al DTS geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

s_amoraal87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:57:
1 post boven je geeft toch al wel een hint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
s_amoraal87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:57:
Al een aantal firmwares en flink aantal maanden geleden. Overigens heb ik het hier over het downsamplen van DTS geluid. DTS passthrough is al vanaf het begin mogelijk.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DinoBe schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:49:
[...]

Hier heb ik al vanalles geprobeerd:

Hdmi audio: on
Surround mode: stereo
DTS: zowel Analog PCM als Digital (raw) als DTS-HS (RAW) geprobeerd
AC3: zowel Analog PCM als Digital (RAW) geprobeerd
AAC: zowel Analog PCM als Digital (RAW) geprobeerd
WMP Pro: zowel Analog PCM als Digital (RAW) geprobeerd

De TV heeft 3 HDMI ingangen waarbij eentje (hdmi 2) hdmi-dvi bijstaat.

Volgens de handleiding:

HDMI IN 1, 2(DVI)
No addition Audio connection is needed for an HDMI to HDMI connection
When using an HDMI/DVI cable connection you must use the HDMI in 2 (DVI) jack

[Edit]
Ok mijn beide problemen zijn van de baan.
Bij de output instellingen de verkeerde genomen: blijkbaar was de weergave van dvd content op 1920*1080p een probleem. Op 720p geen enkel probleem.

Het geluid moet dus op hdmi ingang 1 zitten en de hdx-1000 moet ingesteld worden op analoog aangezien het tv toestel geen processing doet met het geluid
Beetje laat misschien, maar je weet dat je TV HD-ready is en niet Full HD ?? Dan is het logisch dat dat je je output niet op 1920*1080p moet zetten, maar 720p. Heb je al gedaan, maar wilde het nog even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Smarron schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:03:
[...]
Beetje laat misschien, maar je weet dat je TV HD-ready is en niet Full HD ?? Dan is het logisch dat dat je je output niet op 1920*1080p moet zetten, maar 720p. Heb je al gedaan, maar wilde het nog even melden.
Hoezo heel logisch? Wij hebben een hd-ready tv, maar dan kun je nog full-hd signaal doorsturen hoor ;)
Een beetje tv kan daar net zo goed mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_amoraal87
redfoxert schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:59:
[...]

Al een aantal firmwares en flink aantal maanden geleden. Overigens heb ik het hier over het downsamplen van DTS geluid. DTS passthrough is al vanaf het begin mogelijk.
merci:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

vandevorst schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:10:
[...]

Hoezo heel logisch? Wij hebben een hd-ready tv, maar dan kun je nog full-hd signaal doorsturen hoor ;)
Een beetje tv kan daar net zo goed mee overweg.
Kan die van mij ook, alleen moet je de native output van de HDX toch echt op 720p 60hz zetten, anders verdwijnt het beeld gewoon. En niet iedereen heeft zo'n TV als jij hebt.

Buiten dat is het totaal zinloos om hem op 1080p in te stellen. Als je de HDX al gewoon op 720p zet, waar de TV voor is gemaakt is het probleem sowieso opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ind0mi schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:17:
YAMJ users.. hebben jullie de ÆON Movie Wall skin al eens geprobeerd? ziet er echt mooi uit..alleen denk dat het ff gaat duren voordat ik deze soepel heb lopen op mn nmt. vanaaf eens proberen.

[afbeelding]
Schitterende skin van Aeon idd. Ik ben overgestapt van de Unique Black Glass naar Aeon, en het bevalt me prima!

Voor degene die Unique Black Glass niet kenden, zeker ook een goede skin!
Afbeeldingslocatie: http://pch.omertron.com/system/files/3-Omertron/Index.jpg

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Smarron schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:38:
[...]
Kan die van mij ook, alleen moet je de native output van de HDX toch echt op 720p 60hz zetten, anders verdwijnt het beeld gewoon. En niet iedereen heeft zo'n TV als jij hebt.

Buiten dat is het totaal zinloos om hem op 1080p in te stellen. Als je de HDX al gewoon op 720p zet, waar de TV voor is gemaakt is het probleem sowieso opgelost.
De output stond gewoon op full-hd (staat nu weer op mijn kamer bij een oude tv, dus geen hdmi ;))
Maar ik dacht dat vrijwel elke hd-ready tv ook full-hd signaal aan kon. Deze wordt dan wel omgezet naar 720p maar dat dit een probleem zou kunnen zijn wist ik niet.

Overigens hebben we inderdaad wel een tv waar verschil zichtbaar is tussen full-hd en hd-ready. Vandaar dat ik niet met minder doe, ook al is de tv maar hd-ready ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:23:
[...]
Ik ben op dit moment bezig om YAMJ te installeren en het lijkt goed te gaan. Hier een zeer duidelijke tutorial om het voor elkaar te krijgen:

http://www.amperordirect....ference-hdx1000_YAMJ.html

Ik gebruik overigens geen interne harde schijf. Als het is gelukt met de HDX, zou het ook direct goed moeten staan voor de E-Great M34A welke op de slaapkamer staat. Ben zeer benieuwd! Op dit moment is de batchfile alle films aan het inventariseren en dat zijn er nogal wat. Duurt nog even.
Ik heb sinds 2 dagen de HDX-1000 en wil ook graag gebruik maken van YAMJ. Dit gaat allemaal goed en ik heb precies gedaan wat er op die link staat.

Echter is mijn vraag kan ik ook films afspelen en in de jukebox krijgen die alleen op de HDX staan? En dus niet op mijn pc? Ik wil de jukebox dus gebruiken zonder mijn computer aan te hebben, omdat mijn films op de interne hd van de HDX-1000 staan.

Iemand dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:14:
Ik heb sinds 2 dagen de HDX-1000 en wil ook graag gebruik maken van YAMJ. Dit gaat allemaal goed en ik heb precies gedaan wat er op die link staat.

Echter is mijn vraag kan ik ook films afspelen en in de jukebox krijgen die alleen op de HDX staan? En dus niet op mijn pc? Ik wil de jukebox dus gebruiken zonder mijn computer aan te hebben, omdat mijn films op de interne hd van de HDX-1000 staan.

Als je met YAMJ je directory op je HDX kunt zien als share, zou het mogelijk moeten zijn. Ik gebruik zelf geen interne schijf, dus zou het niet met zekerheid durven zeggen.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ik weet trouwens niet of het hier al genoemd is geworden. Maar als je problemen hebt met een hoog irritant geluid van de hdx, wil het weleens helpen om een sd-kaart in de cardreader te plaatsen. Raar maar waar :)

http://blog.bjornhouben.com

• JME
  • Laatst online: 20:32

JME

zeg maar Jamie

Iemand al gehoord of die nieuwe firmware er nu aan zit te komen?

• page404
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

punisher007 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 05:47:
Ik weet trouwens niet of het hier al genoemd is geworden. Maar als je problemen hebt met een hoog irritant geluid van de hdx, wil het weleens helpen om een sd-kaart in de cardreader te plaatsen. Raar maar waar :)
huh? dat ga ik zeker eens proberen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12

Gotiniens

Fairly odd Tim

punisher007 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 05:47:
Ik had al eens gemeld dat het ook hielp om de cardreader te disconnecten van het mainboard :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JME schreef op donderdag 19 november 2009 @ 07:31:
Iemand al gehoord of die nieuwe firmware er nu aan zit te komen?
Nee, helaas. Ook op het NMT / HDX1080 forum vermelden ze niets. Ik zit er nog bijna aan te denken om de firmware van de Popcorn Hour erop te zetten.

Er zijn ook teveel meldingen dat de HDX support gestopt is vanaf de kant van Digitek (HDX fabrikant). Vraag me niet in hoeverre dat het waar is, maar er zijn net even teveel meldingen naar mijn idee om het volledig af te doen als mythe.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Mensen die denken dat er geen FW meer uit gaat komen ivm stopzetten support, dat is dikke bullshit: http://www.networkedmedia...read.php?tid=31049&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
In de laatste Popcorn Hour firmware zaten een aantal bugs, en daar was de NMT community niet echt over te spreken. Misschien dat HDX afwacht tot deze bugs zijn verholpen.

Ander onderwerp: Ik heb met Full HD content dat deze vaak niet afspeelt. Na een reboot lukt het meestal wél, maar dan ben je weer drie minuten verder (1TB HDD, bijna vol). Zijn er andere trucjes om Full HD af te spelen waarbij je niet hoeft te rebooten? Ik heb al geprobeerd: eerst een andere film afspelen, HDX op standby zetten, cache wissen bij Preferences > Setup (File Mode indrukken). Dat helpt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ehm, de laatste tijd heb ik regelmatig het probleem dat ik een film niet kan afspelen. Bij het laden blijft een zwart scherm zichtbaar en een herstart is het enige wat dit oplost... (De film kan dan overigens nog steeds niet afgespeeld worden)
Het zijn gewoon films met een VIDEO_TS map erin. Ik weet zeker dat ze wel moeten werken.
Ik weet dat het probleem heel algemeen is, maar weet toch iemand een oplossing? Het is niet zo dat de schijf volzit of iets dergelijks.

Edit: ik heb de instelling eens van ntsc naar pal gezet, hierdoor werkt de film nog niet maar hij blijft niet meer vast hangen. Na een paar seconden kom ik dus gewoon weer terug in het menu uit. Wel ziet het menu er een stuk beter uit nu. Welke instelling zou het beste zijn? Je kunt namelijk ook nog uit composiet kiezen. Ik heb overigens de nmt aangesloten via een composiet kabeltje, het gaat ook om een oude tv met beeldbuis.

[ Voor 31% gewijzigd door Tonkey op 22-11-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:14:
[...]

Ja hoor dit is prima mogelijk. Wat je doet is gewoon via je pc YAMJ GUI config draaien en met de juiste instellingen scant ie je HDX hdd en maakt ie de jukebox aan op een door jou gewenste plaats (ik exporteer hem altijd eerst naar mn pc hdd als backup en kopieer dan de jukebox + indexfile naar mn HDX). Even terug naar de root en dan pakt ie de jukebox vanzelf als alle files op de juiste plaats staan en je navigeert naar Harddisk op je HDX.

edit: Ik zit zelf nog steeds met een aantal issues die ik niet 1,2,3 opgelost krijg. 1. De hdd spint na op standby zetten na 30 sec vanzelf weer op (ook al gebruik ik geen van de torrent/nieuwsgroep services). 2. Uitzetten (STBY+DEL) werkt bij mij niet altijd.

Mocht iemand daar een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag (ik heb i-net al aardig afgestruind en meerdere oplossingen geprobeerd, maar niets werkt).

[ Voor 17% gewijzigd door XXlerator op 22-11-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Laatst online: 11-09 15:27
Kan er mij iemand helpen met volgend probleem?

Ik heb in Windows 7 de share van mijn HDX gemapped. Bij het aanmaken van deze mapping heb ik mijn username en paswoord opgeslaan. Doch bij opstarten van mijn pc geeft hij een foutmelding bij het connecteren van mijn share en moet ik manueel mijn paswoord invullen. Iemand die dit probleem heeft weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem dat ik maanden terug aankaarte, dat mijn HDX af en toe mijn pc herkende online, en dan af en toe weer niet heb ik kunnen terugleiden tot een wrakkige internet hub. Heb nu een nieuwe router (op aanraden van een UPC forum op tweakers) en dat ding blaast als een bezetene, en mijn hadx kan nu telkens mijn pc's vinden!!!
Maar nu...
Ik dacht dat de hdx ook FLAC muziek aankon, maar ik krijg een lading flacs niet aan de praat.., (op mijn pc merk ik trouwens dat een deel van de zangstemmen op de achtergrond klinkt (misschien de centre-speaker bijn een 5.1 systeem? (ik heb slechts 2 speakertjes op een simpele versterker aan mijn pc hangen, maar dat is weer een ander onderwerp).
Is er een codecs ofzo die ik moet downloaden zodat de HDX meer aankan?
(ook zijn er een aantal films die nu ineens geen geluid meer hebben terwijl ze dat eerst wel deden...)
Ik heb de een-na-laatste fimware erop staan, omdat de nieuwste op mijn HDZ problemen opleverde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Geen idee waar het bij jou aan ligt maar hier speelt mijn HDX .flac bestanden probleemloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
stel de vraag hier ook maar

k zit met een paar belangrijke vragen die ik in de specifieke topics niet of niet begrijpbaar voor mij terugvind:

1) DTS downmixing of passthrough. Ik vind DTS geluid in films erg belangrijk, maar voor een serietje niet of minder. Als ik een mediaplayer kies moet het dan ook simpel zijn om het geluid tussen Toslink en HDMI te schakelen. Ik heb een DTS versterker zonder HDMI dus zal 2 kabels gaan gebruiken. Is de geluidstroom over alletwee de uitgangen te sturen?of moet ik dan steeds in het menu duiken en switchen?.

Een andere mogelijkheid is dat mn TV passthrough doet. Vanuit de streamer dus met HDMI naar de TV en voor geluid via TOSLINK vanaf te TV naar de Versterker voor DTS en DD. Maar werkt dat? Heb ik dan wel DTS aan het einde van de keten?

Ik zie daar door de bomen het bos niet meer

2) Het verschil tussen USB host en client. Host betekent volgens mij dat ik een USB datadrager aan het apparaat kan hangen en dat de data af te spelen is. Het uploaden van data naar dat volume via het netwerk waar de streamer aan hangt echter kan dan niet.
Heb je een USB client aansluiting dan kan dat wel?

3) Als ik een NAS koop, kan de streamer de daarop aangemaakt shares 1 op 1 benaderen (vaak afwijkend filesystem) Het liefst zie ik dat de streamer gewoon NTSF of fat32 volumes kan lezen, of ze nou gehost zijn op een pc, de streamer zelf of een NAS, maar wil ik nu niet teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 'Uitzending gemist voor NMT' site is nu netjes gehost en permanent online.

http://www.microchange.nl/uzg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Netjes gedaan!!, nu nog een keer hopen dat iemand rtl gemist kan ombouwen naar de NMT's (wel een betaalbare dienst dat wel) en dan hebben we hem aardig compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

DaBuzzzzz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:06:
stel de vraag hier ook maar

k zit met een paar belangrijke vragen die ik in de specifieke topics niet of niet begrijpbaar voor mij terugvind:

1) DTS downmixing of passthrough. Ik vind DTS geluid in films erg belangrijk, maar voor een serietje niet of minder. Als ik een mediaplayer kies moet het dan ook simpel zijn om het geluid tussen Toslink en HDMI te schakelen. Ik heb een DTS versterker zonder HDMI dus zal 2 kabels gaan gebruiken. Is de geluidstroom over alletwee de uitgangen te sturen?of moet ik dan steeds in het menu duiken en switchen?.
Ja, alle uitgangen staan aan. Geluid over HDMI kan je aan of uit zetten in de settings, dit heeft geen effect op de andere uitgangen.
Een andere mogelijkheid is dat mn TV passthrough doet. Vanuit de streamer dus met HDMI naar de TV en voor geluid via TOSLINK vanaf te TV naar de Versterker voor DTS en DD. Maar werkt dat? Heb ik dan wel DTS aan het einde van de keten?

Ik zie daar door de bomen het bos niet meer
Geen idee of dat werkt. Meestal is het de versterker die passthrough doet, niet de TV... en meestal is HDMI passthrough allebei over HDMI. Of jouw TV dan ook DTS nog doorstuurt, kunnen wij zonder kristallen bol niet zien. Pak de handleiding van je TV erbij?
2) Het verschil tussen USB host en client. Host betekent volgens mij dat ik een USB datadrager aan het apparaat kan hangen en dat de data af te spelen is. Het uploaden van data naar dat volume via het netwerk waar de streamer aan hangt echter kan dan niet.
Heb je een USB client aansluiting dan kan dat wel?
De HDX heeft zowel USB client als USB host functionaliteit.
3) Als ik een NAS koop, kan de streamer de daarop aangemaakt shares 1 op 1 benaderen (vaak afwijkend filesystem) Het liefst zie ik dat de streamer gewoon NTSF of fat32 volumes kan lezen, of ze nou gehost zijn op een pc, de streamer zelf of een NAS, maar wil ik nu niet teveel?
Sharing via Samba maakt het totaal niet uit wat het filesystem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
DizzyWeb schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:06:
[...]

Ja, alle uitgangen staan aan. Geluid over HDMI kan je aan of uit zetten in de settings, dit heeft geen effect op de andere uitgangen.

[...]

Geen idee of dat werkt. Meestal is het de versterker die passthrough doet, niet de TV... en meestal is HDMI passthrough allebei over HDMI. Of jouw TV dan ook DTS nog doorstuurt, kunnen wij zonder kristallen bol niet zien. Pak de handleiding van je TV erbij?

[...]

De HDX heeft zowel USB client als USB host functionaliteit.

[...]

Sharing via Samba maakt het totaal niet uit wat het filesystem is.
Mag ik je heul heul heul heul! errug bedanken! Das zeer helder en volkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:14:

Werkt perfect, ook op een SD-tv :) Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:14:

Net getest.. werkt perfect FULL HD tv! _/-\o_ thanks!

edit..

Ik heb wel beeld..maar geen geluid :?

[ Voor 7% gewijzigd door ind0mi op 25-11-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega's,

Afgelopen weekend heb ik via Marktplaats een HDX-1000 gekocht. De vorige eigenaar had hem zg voorzien van een crossflash, waardoor de firmware van de Popcornhour kon worden geladen. Deze draaide goed op de laatste versie,toen ik hem kocht.

Ik wilde hem echter in de originele staat herstellen (met de HDX-firmware) en heb de procedure gevolgd op de volgende link:

http://olivier.cochard.me...the-original-HDX-firmware

Alles ging goed. Ik had een telnetverbinding, het beeld was wit en ik heb de software van de HDX kunnen flashen. Ik heb op het scherm inderdaad 61440+0 records in 61440+0 records out gezien, maar met een foutmelding, die ik me niet meer herinner. Daarna moest het apparaat automatisch opnieuw opstarten, maar dat deed het niet. Ik heb hem uit moeten zetten en sindsdien is elke mogelijkheid om te verbinden met het apparaat onmogelijk.

De welbekende procedures met het zetten van de jumper (3) heb ik al geprobeerd. Ik heb geprobeerd de HDX sofware te laden, maar toen dat niet werkte ook geprobeerd de PCH software. Dit zou moeten werken volgens Huub Mons: http://www.huubmons.nl/nmt/

Bij het aanzetten van de HDX gaat het rode lampje aan de voorzijde branden, maar de router kent geen adres toe. Bij het opstarten met de recoverysoftware in de juiste USB-poort zie ik de USB-stick een paar keer knipperen direct na de start en daarna niets meer. De HDX is voor mij dus onbereikbaar.

Ik krijg ook geen beeld meer op mijn tv, alles is zwart, ook op de composite kabel.
Mijn conclusie: de firware is corrupt.

Ik heb al heel veel fora gelezen, maar nog nergens de oplossing gevonden. Hebben jullie een idee hoe ik de firmware weer kan herstellen?

Dank alvast!

Mark

• kokosnoot1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 18:14
heb het zelfde gehad als jij mark ook alles geprobeert , dagen zitten lezen.
maar is mij niet gelukt.
heb hem uiteindelijk terug gestuurt naar nmtank france.
die hebben op onbekende manier de firmware weer erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
kokosnoot1 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:14:
heb het zelfde gehad als jij mark ook alles geprobeert , dagen zitten lezen.
maar is mij niet gelukt.
heb hem uiteindelijk terug gestuurt naar nmtank france.
die hebben op onbekende manier de firmware weer erop gezet.
http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=53&Itemid=136

Helemaal onderaan werkt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Even een vraagje. Ik heb voor het eerst een .m2ts file met een bijbehorende .srt file. Alleen speelt de HDX hem niet af. De naamgeving is in orde. Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
premmen schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:32:
Kan er mij iemand helpen met volgend probleem?

Ik heb in Windows 7 de share van mijn HDX gemapped. Bij het aanmaken van deze mapping heb ik mijn username en paswoord opgeslaan. Doch bij opstarten van mijn pc geeft hij een foutmelding bij het connecteren van mijn share en moet ik manueel mijn paswoord invullen. Iemand die dit probleem heeft weten op te lossen?
ik heb ook windows 7 en bij mij wordt bij het opstarten van de laptop ook de verbinding met de share niet tot stand gebracht, maar ik hoef niet iedere keer een username/wachtwoord op te geven. Zit m denk ik in de opties bij het toevoegen van de share, probeer het eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

JohnStaakke schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:23:
Even een vraagje. Ik heb voor het eerst een .m2ts file met een bijbehorende .srt file. Alleen speelt de HDX hem niet af. De naamgeving is in orde. Wat kan ik nog meer proberen?
Niet om flauw te doen, maar aangezien het je eerste keer is: heb je de ondertitel ook aangezet met je afstandbediening? Hij speelt 'm niet uit zichzelf af.

[ Voor 4% gewijzigd door JME op 27-11-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
JME schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:54:
[...]

Niet om flauw te doen, maar aangezien het je eerste keer is: heb je de ondertitel ook aangezet met je afstandbediening? Hij speelt 'm niet uit zichzelf af.
Hm, normaliter doet hij dat automatisch, maar ik zal zo eens ff kijken. Aardig stom van me als het daar aan ligt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

JohnStaakke schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:00:
[...]

Hm, normaliter doet hij dat automatisch, maar ik zal zo eens ff kijken. Aardig stom van me als het daar aan ligt :D
He verdorie, ik weet dat de codering van je SRT een bepaald formaat moet hebben, ik dacht UTF-8, maar ik kan het nergens meer terugvinden. Ik had dat ook wel eens dat de subs niet getoond werden. Even converteren naar ANSI of UTF-8 (ik weet dus niet meer welke!!!!) en toen was het gefixed.

Als ik hier naar google wordt ik er ook niet veel wijzer van. |:(

Maar het kan daar iets mee te maken hebben, sorry dat ik niet meer duidelijker informatie kan geven.

Als je eruit komt en het werkt lijkt me dat wel iets voor de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Sangroid schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:09:
[...]

He verdorie, ik weet dat de codering van je SRT een bepaald formaat moet hebben, ik dacht UTF-8, maar ik kan het nergens meer terugvinden. Ik had dat ook wel eens dat de subs niet getoond werden. Even converteren naar ANSI of UTF-8 (ik weet dus niet meer welke!!!!) en toen was het gefixed.

Als ik hier naar google wordt ik er ook niet veel wijzer van. |:(

Maar het kan daar iets mee te maken hebben, sorry dat ik niet meer duidelijker informatie kan geven.

Als je eruit komt en het werkt lijkt me dat wel iets voor de TS!
Je hebt gelijk! UTF-8 did the trick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Vandaag een nieuwe receiver opgehaald. (Integra DTR 9.9)
Maar ik heb de eerste HDX1000 en daar kan ik de nieuwe audioformaten dus niet mee afspelen?
Alleen de nieuwe HDX1000 kan dit?
En aan welke nieuwe audioformaten heb ik eigenlijk wat met een 5.0 opstelling?
Dus zonder sub.
Ik meen gelezen te hebben dat True-HD bv alleen nut heeft met 2 extra back-surround speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik had een goed eindruk van de HDX maar zoek eigenlijk met name zoiets voor muziek (vanaf netwerkschijf + internetradio) en evt foto's, maar in mindere mate voor films. HDX heb ik gelezen dat ie niet zo goed is voor muziek.

Kent iemand alternatieve apparaten die dit wel goed kunnen? Ik zag bijv deze en als ik de specs lees lijkt het wel wat, maar ik zie nergens reviews oid
pricewatch: Freecom Mediaplayer II 1TB

Groeten, Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik had een goed eindruk van de HDX maar zoek eigenlijk met name zoiets voor muziek (vanaf netwerkschijf + internetradio) en evt foto's, maar in mindere mate voor films. HDX heb ik gelezen dat ie niet zo goed is voor muziek.

Kent iemand alternatieve apparaten die dit wel goed kunnen? Ik zag bijv deze en als ik de specs lees lijkt het wel wat, maar ik zie nergens reviews oid
pricewatch: Freecom Mediaplayer II 1TB

Groeten, Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
coob schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:49:
Vandaag een nieuwe receiver opgehaald. (Integra DTR 9.9)
Maar ik heb de eerste HDX1000 en daar kan ik de nieuwe audioformaten dus niet mee afspelen?
Alleen de nieuwe HDX1000 kan dit?
En aan welke nieuwe audioformaten heb ik eigenlijk wat met een 5.0 opstelling?
Dus zonder sub.
Ik meen gelezen te hebben dat True-HD bv alleen nut heeft met 2 extra back-surround speakers?
Er is maar 1 HDX1000 en die heb je al gok ik. Met een firmware update is meestal wel het een en ander extra mogelijk maar of je True-HD aan kan weet ik niet. Ik mag aannemen dat de HDX1000 dat met passthrough naar je nieuwe receiver prima aan kan (via HDMI of Optisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Er is een nieuwe versie van de HDX1000. Die heeft ook 2 USB-hosts. De mijne maar een.
Op de HDX site staat ook; To find out more about the new HDX 1000, please click here

En dan; Now powered by HDMI 1.3a which supports pass through of high definition digital audio such as DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD

Dat stond toen niet bij de info toen ik de mijne kocht.
Ik weet niet meer welke videochip de mijne heeft. Dacht de SMP8635 Rev.B
De nieuwe heeft SMP8635 Rev. C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
coob schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:34:
Er is een nieuwe versie van de HDX1000. Die heeft ook 2 USB-hosts. De mijne maar een.
Op de HDX site staat ook; To find out more about the new HDX 1000, please click here

En dan; Now powered by HDMI 1.3a which supports pass through of high definition digital audio such as DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD

Dat stond toen niet bij de info toen ik de mijne kocht.
Ik weet niet meer welke videochip de mijne heeft. Dacht de SMP8635 Rev.B
De nieuwe heeft SMP8635 Rev. C.
Kan niks vinden over een "andere" HDX1000 dan die nu op de website staat eerlijk gezegd. Ook op http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Products staat er geen enkele vermelding bij.

Zelfs de HDX900 had al 2 USB hosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ze hebben bij gebrek aan andere modellen deze blijkbaar nog steeds als nieuw aangemerkt op hdx1080.com . Maar het is gewoon dezelfde die ik een jaar geleden kocht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hmm vaag.
Het lijkt net of er een nieuwe HDX is op de site vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Sinds kort heb ik op de HDX dat media bestanden slecht afspelen qua beeld en dan vooral in combinatie met GEEN geluid. Ik dacht eerst dat ik een error zou hebben in het bestand, maar ik kan hem via een andere computer prima afspelen (normaal beeld en geluid). In dit specifieke geval heb ik een andere versie van het bestand, die wel gewoon afspeelt op de HDX, beide zijn xvid. Daarna geprobeerd om een mp3 bestand af te spelen en dat lukt ook niet, krijg wel beeld met voorgang enzo maar geen geluid.

nog even in het kort:
HDX verbonden met TV via HDMI;
geen geluid bij bepaalde bestanden (volledig willekeurig);
aan en uitzetten heeft geen effect (met knop achterzijde);
laatste firmware en het probleem treedt pas sinds kort op;

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Er staan inderdaad wat dingen over de nieuwe functies van de HDX maar ik denk niet dat het wat te maken heeft met Hardware maar met software updates. Dolby True HD via hdmi is namelijk gekomen via een software update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Helaas merk ik dat de HDX1000 hier al na ongeveer een jaar kuren gaat vertonen..
Zo af en toe opeens is het beeld weg en krijg je alleen sneeuw te zien en moet je de HDX even uit en dan weer aan doen om er voor te zorgen dat het probleem weer opgelost is. Zeer regelmatig loopt de HDX vast en is de bovenkant behoorlijk warm geworden.

Daarnaast ook sinds vandaag dat opeens de 1TB interne HD niet meer gevonden kon worden.
Of dit aan de HDX ligt of aan de Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 1TB dat is even de vraag aangezien de samsung schijf ook niet echt als betrouwbaar bestempeld kan worden.. De HD werd niet zichtbaar in de HDX
Ook niet via een algemene fabrieksreset, Het enige wat nog hielp was de HD intern geheel los koppelen en vervolgens weer aan te sluiten. Tot nu toe doet alles het weer even maar ben wel ondertussen wel aan het kijken naar een vervanger van de HDX. Heb wel 2 jaar garantie op de HDX maar deze zal op den duur denk ik toch naar de slaapkamer verhuizen en zijn werk via samba / NSF / NAS gaan doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mabili op 30-11-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ik heb aan m'n NMT een externe HDD van 1tb (WD MYBOOK essential) hangen.. deze heb ik ook via het netwerk geshared en kan deze benaderen via mijn pc.
Ik heb Yamj al draaien voor mn movie collectie op de interne HDD van de Pch maar wil dit nu voor mijn movie collectie op m'n externe HDD. Alles goed ingesteld via Gui config..YAMJ ziet alle films maar op het einde bij bestanden (index.hmtl en jukebox map) aanmaken gaat het fout.. Ik heb toen zelf geprobeerd om een jukebox map via het netwerk op mn externe HDD (die aangesloten is op de PCH) aan te maken.. maar hier gaat het dus fout, blijkt dat ik niet de juiste rechten heb. Heb via eigenschappen > beveiliging > volledig beheer willen aanvinken.. maar ook hier gaf hij de melding > niet bevoegd voor deze machtiging (ofzo)

hoe moet ik dit aanpakken wil ik YAMJ werkend krijgen op mn externe HDD? Ik kan hem wel externe HDD wel aan mn PC hangen en daar een map aanmaken en yamj draaien.. maar dit is veelste omslachtig, ik wil dit via het netwerk doen.

wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb een nieuwe receiver die alle laatste audio-formaten aan kan.
Nu heb ik een m2ts stream met de volgende audio formaten; AC3 @ 640Kbs / DTS @ 1536Kbs / DTS @ 768Kbs / DTS-MA.
Ik kan ze allemaal selecteren maar bij de DTS formaten geeft de HDX gewoon DTS weer en de receiver ook?
Ik heb in de setup van de HDX, DTS-HD geselecteerd en dan gaat dat via HDMI naar de receiver.
Dan zou ik toch DTS-HD en DTS-MA moeten kunnen weergeven?
Of moet ik nog wat in de setup van de receiver instellen?
Dat zal ik eens nakijken.

-edit-
is het trouwens niet mogelijk om bij een m2ts stream een .SRT subtitlebestand te selecteren?

-edit2-
Die moet ik dus converteren zie ik.

[ Voor 22% gewijzigd door coob op 02-12-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Hmmm klein probleempje waar ik niet uit kom.
Vandaag overgestapt van Compuserve naar ADSL!Totaal.

Hierbij zit ook een andere router: Siemens SX762
HDX-1000 netjes via een kabel verbonden aan de router. Helaas, ik kan niet op internet komen. Kan wel bestanden van mijn comp overzetten op de HDX via FileZilla, dat werkt dus wel, maar ik kan niet meer op internet komen zoals Media Service Portal, Uitzending gemist, etc. Alles waar een internet verbinding voor nodig is werkt niet.
Heb in de router al het ip adres van de HDX al toegevoegd en ook aangegeven dat deze gewoon op internet mag, maar helaas zonder succes.

Iemand hier ervaring mee?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
JohnStaakke schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:17:
[...]

Je hebt gelijk! UTF-8 did the trick!
Met welk programma als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik heb een probleem sinds ik mijn HDX als USB-slave heb gebruikt op Windows XP met http://www.fs-driver.org/index.html (driver ingesteld als read-only). Ik heb toen bestanden uit mijn /Video directory gekopieerd.

Ik gebruik een kdoske custom startpage. Als ik nu video kies op deze pagina (browsen met filter op video) dan blijft de HDX hangen, het symbooltje begint linksboven te draaien/flikkeren alsof hij wil verdergaan maar dat is het enige wat er gebeurt. Ik kan de hdx op dat moment wel nog uitzetten met de afstandsbediening.

Het rare is dat als ik de eigenlijke hdx startpagina gebruik en daar video kies, het wel werkt.

Vanop de kdoske custom startpage kan ik ook YAMJ opstarten. Dit gaf hetzelfde probleem. /Video/index.html verwees gewoon naar de YAMJ startpagina in de /Jukebox directory. Als ik dus JAMJ koos op de custom startpage bleef alles ook hangen. Dit probleem heb ik "opgelost" door die /Video/index.html te verwijderen en vanop mijn custom startpage rechtstreeks naar de startpagina in de /Jukebox directory te verwijzen.

Ik heb random al wat films gestart en die spelen allemaal gewoon af.

Het lijkt erop dat er iets is gebeurd met de bestanden in /Video of met de directory zelf waar enkel mijn custom startpage problemen mee heeft.

Iemand een idee wat er mis is, en vooral, hoe ik het opgelost krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

DjWannaB2002 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:31:
Hmmm klein probleempje waar ik niet uit kom.
Vandaag overgestapt van Compuserve naar ADSL!Totaal.

Hierbij zit ook een andere router: Siemens SX762
HDX-1000 netjes via een kabel verbonden aan de router. Helaas, ik kan niet op internet komen. Kan wel bestanden van mijn comp overzetten op de HDX via FileZilla, dat werkt dus wel, maar ik kan niet meer op internet komen zoals Media Service Portal, Uitzending gemist, etc. Alles waar een internet verbinding voor nodig is werkt niet.
Heb in de router al het ip adres van de HDX al toegevoegd en ook aangegeven dat deze gewoon op internet mag, maar helaas zonder succes.

Iemand hier ervaring mee?
als je in het netwerk wel bij de hdx kan, heeft ie dus ws wel een ip adres. werken de webinterfaces van de hdx wel goed?
Iets anders, je hebt het ip adres wel toegevoegd maar worden er poorten geblokkeerd die door de hdx gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

bertalizer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:37:
Ik heb een probleem sinds ik mijn HDX als USB-slave heb gebruikt op Windows XP met http://www.fs-driver.org/index.html (driver ingesteld als read-only). Ik heb toen bestanden uit mijn /Video directory gekopieerd.
[..]
Iemand een idee wat er mis is, en vooral, hoe ik het opgelost krijg?
gerelateerd aan page404 in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

coob schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:19:
[...]

Met welk programma als ik vragen mag?
Ik gebuik notepad++
Hiermee kan je je documenten in verschillende formaten bewaren. Menu codering.

zie meuk: Notepad++ 5.6

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
page404 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:14:
[...]

als je in het netwerk wel bij de hdx kan, heeft ie dus ws wel een ip adres. werken de webinterfaces van de hdx wel goed?
Iets anders, je hebt het ip adres wel toegevoegd maar worden er poorten geblokkeerd die door de hdx gebruikt worden?
Ja hij heeft ook een ip adres dat is het probleem niet.
Als het goed is worden er geen poorten geblokkeerd, of de router moet dat helemaal uit zichzelf doen.
Weet je toevallig uit je hoofd welke poorten de HDX gebruikt???

Kan zelf alleen poort 21 vinden via google. Maar hoe het precies in te stellen op mijn siemens ben ik nog niet uit. Kan port forwarding vinden. Dan moet ik een openbare poort en een lokale poort invullen. Geen idee waar ik dan wat moet invullen...

Je zou toch zeggen dat als een bepaald ip adres gebruik mag maken van internet dat de router dit dan zelf zou moeten regelen.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 03-12-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik denk het niet aangezien ik geen files op de schijf heb geplaatst (ook niets verwijderd). Ik heb enkel files naar mijn pc gekopieerd. Ik heb de driver ook read-only geïnstalleerd dus files aanpassen zou niet mogelijk mogen zijn.Toch bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

DjWannaB2002 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:27:
[...]

Ja hij heeft ook een ip adres dat is het probleem niet.
Als het goed is worden er geen poorten geblokkeerd, of de router moet dat helemaal uit zichzelf doen.
Weet je toevallig uit je hoofd welke poorten de HDX gebruikt???

Kan zelf alleen poort 21 vinden via google. Maar hoe het precies in te stellen op mijn siemens ben ik nog niet uit. Kan port forwarding vinden. Dan moet ik een openbare poort en een lokale poort invullen. Geen idee waar ik dan wat moet invullen...

Je zou toch zeggen dat als een bepaald ip adres gebruik mag maken van internet dat de router dit dan zelf zou moeten regelen.
het zou logisch zijn dat de gebruikelijke poorten open staan. maar ik sta nergens meer van te kijken, heb ooit een software firewall gezien die Internet Explorer op poort 80 blockte 8)7 kijk eens of je de firewall van dat ding uit kan zetten, kan je in ieder geval één mogelijke oorzaak elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dacht ik ook al aan,
maar dit was geen succes. Dus nu de HDX maar eens terug zetten naar factory defaults, kijken of het daar aan ligt.

edit: en nu werkt het weer, lag dus aan de hdx zelf :S

edit2:
Doet internet het weer op het ding. Werkt uitzendinggemist niet :( (www.microchange.nl/uzg)
Kan het wel allemaal laden. Maar zodra ik op een uitzending druk en dan te zien krijg: bekijk deze uitzending, (press play) en dan op play druk gaat het scherm op zwart, en gebeurt er niks, ook loopt de hdx dan compleet vast en is de enige manier om het nog werkend te krijgen door de zwarte knop aan de achterkant in te drukken.

[ Voor 69% gewijzigd door 13art op 03-12-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Niemand een idee waarom mijn receiver geen DTS-MA laat horen en zien op het display?
De HDX moet dit door kunnen geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DTS-MA????
Ken ik niet, wel gewoon DTS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
DTS Master Audio.

-edit-
DTS HD Master Audio eigenlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door coob op 03-12-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

DjWannaB2002 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:45:
hdx zelf :S

edit2:
Doet internet het weer op het ding. Werkt uitzendinggemist niet :( (www.microchange.nl/uzg)
Kan het wel allemaal laden. Maar zodra ik op een uitzending druk en dan te zien krijg: bekijk deze uitzending, (press play) en dan op play druk gaat het scherm op zwart, en gebeurt er niks, ook loopt de hdx dan compleet vast en is de enige manier om het nog werkend te krijgen door de zwarte knop aan de achterkant in te drukken.
en dat probleem heb ik dus ook? nog niet met de nieuwe url geprobeerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
ind0mi schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:41:
Ik heb aan m'n NMT een externe HDD van 1tb (WD MYBOOK essential) hangen.. deze heb ik ook via het netwerk geshared en kan deze benaderen via mijn pc.
Ik heb Yamj al draaien voor mn movie collectie op de interne HDD van de Pch maar wil dit nu voor mijn movie collectie op m'n externe HDD...
kun je de Jukebox van de interne HDD niet uitbreiden met de externe HDD ipv 2 jukeboxes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

uhm..hoe? dan heb ik 2 locaties waar die films moet scannen.. en op de interne hdd staan toch ander soort films dan op de externe hdd, waar vooral series opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
ind0mi schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:38:
uhm..hoe? dan heb ik 2 locaties waar die films moet scannen.. en op de interne hdd staan toch ander soort films dan op de externe hdd, waar vooral series opstaan.
dat lijkt me eerdere een keuze die je dan moet maken. Je kunt de library uitbreiden met meerdere locaties, zie het voorbeeld bestand (example-library.xml)

je kunt natuurlijk ook 2 jukeboxes op je interne hdd maken - 1 voor series en 1 voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

insanebum schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:51:
[...]

dat lijkt me eerdere een keuze die je dan moet maken. Je kunt de library uitbreiden met meerdere locaties, zie het voorbeeld bestand (example-library.xml)

je kunt natuurlijk ook 2 jukeboxes op je interne hdd maken - 1 voor series en 1 voor films.
ahja duidelijk! heb nu voor het gemak toch maar alles onder 1 jukebox gezet..binnekort eens kijken om die 2 te scheiden..
anyways..thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Is er een handige manier om de fragmentatie van een in de HDX ingebouwde hdd te bepalen en deze indien gewenst te defragmenteren, zonder de HDX uit het netwerk te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

JME schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:50:
Is er een handige manier om de fragmentatie van een in de HDX ingebouwde hdd te bepalen en deze indien gewenst te defragmenteren, zonder de HDX uit het netwerk te halen?
waarom zou je dat doen? Er is bij mijn weten maar één bestandssysteem dat regelmatig gedefragmenteerd moet worden, en dat is dat van Windows (NTFS/FAT). Ext3 is zo ontworpen dat het rekening houdt met de lokatie waar en hoe het zijn bestanden schrijft.

zie ook http://www.itworld.com/nls_unixfrag040929?page=0%2C1
Most modern Unix file systems attempt to fragmentation at a minimum, though they do this in various ways. The ufs file systems used by Solaris and nearly all BSD variants of Unix attempt to keep fragmentation to a minimum by writing related data blocks within the same cylinder group. This reduces seek time when the files are accessed. And, while a large block size is used to improve throughput, a smaller unit of storage -- referred to as a fragment -- is used to store portions of files that don't require a full block. This reduces the wasted space within the file system and one variety of fragmentation sometimes referred to as "internal fragmentation".
Ext3 doet het vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

JME schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:50:
Een file system check draaien, die rapporteert fragmentatie op het einde.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
nieuwe firmware, wordt alleen pas de 7e uitgebracht :(

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

dank voor de tip. helaas minor issues, erg minor. typische EOL changelog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Laatst online: 12-09 10:31
page404 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:07:
[...]

dank voor de tip. helaas minor issues, erg minor. typische EOL changelog ;)
Ja helaas. Twijfel zelfs of ik hem nog ga updaten zie er niks bij wat mij daar toe overhaalt. Jammer. Snelheid / user interface updates zou ik graag zien.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb een nieuw m2ts bestand met DTS-HD geprobeerd en nu speelt de HDX wel het DTS-MA geluidsspoor af.
Alleen streamen was een beetje teveel van het goede. Er bleef "buffering" in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
firmware update is te downloaden! :)
http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=53&Itemid=136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

vanavond na de puf-club* eens updaten

* Ik moet mee met mijn vrouw naar een bevallingsbijeenkomst :+

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Sendar schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:49:
[...]

Ja helaas. Twijfel zelfs of ik hem nog ga updaten zie er niks bij wat mij daar toe overhaalt. Jammer. Snelheid / user interface updates zou ik graag zien.
Het enige wat mijn gaat laten update is de screen saver support for pauze. maar idd verder weinig interessants.

iemand source dat dit een EOL product is ? zijn ze al bezig met de 1100 ofzo dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Lordsauron schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:20:
[...]

Het enige wat mijn gaat laten update is de screen saver support for pauze. maar idd verder weinig interessants.

iemand source dat dit een EOL product is ? zijn ze al bezig met de 1100 ofzo dan ?
dat is mijn persoonlijke mening, niets anders dan dat :) EOL slaat dan ook meer op het feit dat na enige tijd de belangrijkste bugs er uit zijn, en in combinatie met het teruglopen van de verkopen worden er weinig firmware-updates meer uitgebracht. En als dat al gebeurt zijn het kleine releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
Firmware
8. Image cache issue fix

Weet iemand of dit tevens het YAMJ 1080p probleem oplost?

YAMJ 1080p probleem:
Als je een veeleisende skin gebruikt, zoals AEON
(AEON -> http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=25534)

dan wordt/kan 1080p content na een tijdje of een aantal kliks niet meer worden afgespeeld. Dit gaat pas weer werken na het herstarten van de Popcornhour/HDX.

edit/toevoeging
http://www.networkedmedia...read.php?tid=30506&page=1

als ik bovenstaande reacties lees (lijkt mij dezelfde firmware), dan denk ik dat er de nog nodige problemen zijn met deze firmware. Mede vanwege de gemelde problemen met wireless, wacht ik nog even. Ik maak namelijk ook gebruik van de TP-Link TL WN 821 N Wireless USB Adapter (reactie uit forum: and it seems that my TP-Link TL WN 821 N Wireless USB Adapter isn't supported anymore...)

[ Voor 37% gewijzigd door insanebum op 07-12-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
en we kunnen eindelijk de firmware downloaden

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik wacht wel even af. De laatste update van de Popcorn Hour ging blijkbaar niet zonder problemen, en deze firmware is daarop gebaseerd...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste