-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb de gebruikers Gast en Iedereen lees rechten gegeven op mijn Shares en dat werkt perfectind0mi schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:45:
[...]
is het nog gelukt na advies van 25cent? ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Nu heb ik 2 van die kastjes liggen, dus ik wil simpel alles fxp'n van het ene kastje naar het andere kastje, maar dat is echt te triest voor woorden, gemiddeld 200KB/s. Alle twee de kastjes hebben de nieuwste firmware en NMT apps erop staan, maar opschieten.. ho maar.. Ik snap niet dat ze dat nog niet fatsoenlijk hebben kunnen fixen..
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
Ik heb in dit en vorige deel gezocht en meederen gevonden die met min of meer hetzelfde zaten, maar heb er niet echt een oorzaak/oplossing bij teruggezien. Dus ik ben eens benieuwd of dit reeds onderzocht is. Indien niet, misschien heeft iemand anders er een verklaring voor?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 15:38 ]
Hoe kom je precies bij de tweede?Tc-Chub schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:10:
In feite niet echt goede reclame voor Divxplayer, dit is nu al de tweede HDX van hen die kapot is. Niet dat het er wat mee te maken heeft maar t valt toch wel op.
Misschien zijn het er wel 100, wie weet. Niet iedereen post hier zijn problemen. En wat JME zegt, misschien hebben ze er wel duizenden van verkocht. Dan is het statistisch logisch dat je ook meer gevallen terugkrijgt.
Ik heb op andere fora genoeg gelezen dat de HDX er mee is opgehouden en retour gestuurd moest worden en dat waren geen Nederlanders.
Ook andere films liepen vast na een paar minuten.
Na de HDX opnieuw opgestart te hebben speelden ze weer gewoon af gelukkig.
Ik heb wel een probleem met de ethernet ingang, ik moet de kabel een beetje omhoog buigen anders maakt ie geen verbinding.
Kan ook aan de stekker op de kabel liggen natuurlijk.
Moet ik eerst ergens een tang lenen om een ander stekkertje te proberen en als het daar niet aan ligt zal de speler ook terug moeten.
Ja dat klopt, nee het was gewoon toeval dat er 2 zich hier melden waarvan hun HDX kapot was en bij Divxplayer was gekocht en toen viel mij dat even op. Die achtergrondinformatie die jij noemt weet niemand in feite dus vandaar.Smarron schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:31:
[...]
Hoe kom je precies bij de tweede?
Misschien zijn het er wel 100, wie weet. Niet iedereen post hier zijn problemen. En wat JME zegt, misschien hebben ze er wel duizenden van verkocht. Dan is het statistisch logisch dat je ook meer gevallen terugkrijgt.
Ik heb op andere fora genoeg gelezen dat de HDX er mee is opgehouden en retour gestuurd moest worden en dat waren geen Nederlanders.
[ Voor 97% gewijzigd door JME op 20-10-2009 20:01 . Reden: geen zin in gedoe... ]
Zo te lezen ben ik niet de enige, maar omdat het redelijk incidenteel is lijkt me een beroep op de garantie nog enigszins voorbarig, ik heb namelijk geen idee hoe ze gaan achterhalen dat er iets mis is.
Heeft iemand die vergelijkbare problemen had/heeft hier een oplossing voor?
[ Voor 8% gewijzigd door mtthw op 21-10-2009 12:51 ]
Verwijderd
Ik heb een netwerkstreamer die met Upnp netwerk devices werkt.
Andere Upnp apparaten ziet de streamer en daar kan ik muziek afspelen.
De HDX-1000 ziet hij ook als afspeel medium echter zie ik geen files in de Music folder terwijl die er wel staan. Het lijkt erop dat de folder structuur ook anders is.
Als ik de HDX-1000 zonder streamer gebruik dan zie ik de muziek bestanden en kan ik ze afspelen.
Moet er eerst iets geindexeerd worden voordat je de files via Upnp kan zien?
En heel toevallig was ik die andere.Tc-Chub schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:08:
Ja dat klopt, nee het was gewoon toeval dat er 2 zich hier melden waarvan hun HDX kapot was en bij Divxplayer was gekocht en toen viel mij dat even op. Die achtergrondinformatie die jij noemt weet niemand in feite dus vandaar.
Gerepareerd teruggekregen van divxplayer en doet het weer perfect!
Dit na de Popcorn binnen garantie kapot ging en ik van de supplier de HDX retour kreeg.
In eerste instantie happy, het heeft immer dezelfde specs als een A110, maar ook hier heb ik net als andere tweakers problemen met schokkend beeld/ freezes van media op HDD en netwerk. Dit gebeurd bij MKV's, Divx, DVD's(Iso & TS).
Ik heb de laatse firmware en NMT apps online geflashed, maar no joy!
Zou het mogelijk zijn om de PCH-A110 firmware te flashen met een memory stick?
Ik heb dit probleem juist met de PCH110 -> met schokkend beeld/ freezes van media op HDD en netwerk. ->Alleen bij 1080p en 720p filesjerry1967 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:21:
Na eerst een Popcornhour A100 hebben gehad heb ik nu een HDX-1000.
Dit na de Popcorn binnen garantie kapot ging en ik van de supplier de HDX retour kreeg.
In eerste instantie happy, het heeft immer dezelfde specs als een A110, maar ook hier heb ik net als andere tweakers problemen met schokkend beeld/ freezes van media op HDD en netwerk. Dit gebeurd bij MKV's, Divx, DVD's(Iso & TS).
Ik heb de laatse firmware en NMT apps online geflashed, maar no joy!
Zou het mogelijk zijn om de PCH-A110 firmware te flashen met een memory stick?
En ik zit er over na te denken om een HDX1000 te bestellen, maar als ik het zo lees is dat ook geen aanrader?

Ik heb nu denk bijna een jaar de HDX1000, en nooit echt problemen. Speelt zo goed als alles af wat ik heb. Voornamelijk 1080 HD materiaal, maar ook dvd's, iso's, divx'en etc.StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:29:
[...]
Ik heb dit probleem juist met de PCH110 -> met schokkend beeld/ freezes van media op HDD en netwerk. ->Alleen bij 1080p en 720p files
En ik zit er over na te denken om een HDX1000 te bestellen, maar als ik het zo lees is dat ook geen aanrader?
Ik ben echt super blij met mijn HDX1000. Er zullen altijd wel een paar tussen zitten die niet goed functioneren, maar daar is de garantie dan weer voor hé
Weet iemand wat het stroomverbuik van de HDX is in actieve stand, en standby (lampje blauw, lampje rood). Ik heb namelijk het idee dat dat verschil er niet is, behalve dat als je hem uit standby haalt je beeld heb. Alle andere functies werken dan namelijk nog wel. Mijn muziek luister ik altijd via mpd in de standby stand, bestanden overpompen idem.
Voor de mensen die soms hebben dat bepaalde films soms niet afspelen na het uit stand by halen door het weergeven van een groen scherm of het buffer scherm. Ik heb het idee dat dit komt doordat de hdx in standby is gezet terwijl deze een film aan het afspelen is. Ik had dit probleem namelijk eerst ook, maar nadat ik elke film eerst stopte en pas als ik weer het menu zag in standby zet geen probleem meer gehad
Verwijderd
HDX1000 en PCH-A110 zijn qua techniek exact hetzelfde. Alleen de printplaten intern hebben een andere vormgeving en uiteraard de behuizing. Wil je een mooi ding dan koop je de C-200, mits je uiteraard nog even wilt beta-testen zolang de firmware nog steeds volop in ontwikkeling is.StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:29:
[...]
Ik heb dit probleem juist met de PCH110 -> met schokkend beeld/ freezes van media op HDD en netwerk. ->Alleen bij 1080p en 720p files
Anders ben je misschien beter af met een Xtreamer/Asus O'Play/WDTV Live. Alhoewel deze modellen vast ook wel eens schokken en kuren vertonen.
[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 23-10-2009 14:07 ]
@Booster: eerste versie ziet er goed uit en het werkt hier op de HDX-1000 prima wanneer je het afl. id intoetst. Ik hoop dat je het verder uit kunt breiden met een overzicht e.d. om het gebruikersvriendelijker te maken, maar zelfs nu is het al super.
@Henk: Uitgebreid en prima overzichtelijk overzicht van UG. Ik heb een aflevering uit de index geprobeerd en dat werkte prima. Maar daarna wilde ik een ander index programma testen en iets via zoeken en gisteren maar kreeg de volgende foutmelding: Oops.. er ging iets mis.. probeer het later nog eens.
Ik krijg die foutmelding echter ook als ik het eerste programma probeer dat een kwartier terug wel werkte, dus misschien gewoon een error bij UG?
In ieder geval keep up the good work allebei en hebben jullie de links ook gepost op de andere bekende HDX fora? Weet zeker dat daar ook heel veel geïnteresseerden zitten (wordt veel om gevraagd).
En trouwens, wel raar inderdaad dat de Popcorn Hour A-110 niet meer gemaakt word. Dat gaat marktaandeel opleveren voor de HDX!
Beetje lulkoek van wifimedia wellicht. Op popcornhour.com kan je m gewoon nog bestellen. Kan ook niks vinden dat ie uit productie gehaald zou zijn.ronwiel schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:44:
Klopt het dat de A110 niet meer wordt gemaakt? Bron: http://www.wifimedia.eu/c...46a6416fb126252de1294d977
Verwijderd
Indien het een gewone DVD iso is, probeer dan even je NMT uit te zetten met POWER + DELETE en probeer het daarna nog eens.
Verwijderd
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
yep gewoon een extra actie programmeren nadat hij hem uitzet. Dus dan wordt er een extra signaal achter het power signaal verstuurd.paella schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:30:
Over POWER+DELETE gesproken. Dat lukt mij maar heel soms. Ik heb wel een Harmony One, kan ik op de 1 of andere manier die code daarin krijgen?
Van deze manier van uitschakelen gesproken: ik gebruik deze nogal eens om er zeker van te zijn dat de HDX "echt" uit staat. Ik heb namelijk de indruk dat standby niet echt standby is, maar dat alleen de output wordt uitgezet en het computertje zelf vrolijk blijft doordraaien. Staat hiebroven ook ergens genoemd, meen ik. Ik vind dat geen prettig idee, maar het is ook niet prettig om iedere keer de stroom eraf en erop te moeten zetten om de HDX dan weer aan te krijgen. Weet iemand of er wellicht plannen zijn om bij een toekomstige firmware een echte standby te implementeren? Daaronder versta ik: vrijwel helemaal uit, harde schijf helemaal stil, geen lopende processen meer, maar wel nog net kunnen reageren op de powerknop van de afstandbediening om weer aan te slaan.
Overigens heette mijn hdx in eerste instantie PCH-100.
Probleem1: het maakt niet uit hoe snel je netwerk is maar de hdx kan niet sneller. "op te lossen" door hem via usb aan je pc te hangenbrambest schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:58:
Zo, na 2 maanden eindelijk interne hdd dat ding gekocht, en het werkt na 2 dagen.. althans, ik weet hoe ik er bestanden op moet zetten. Dit gaat overigens wel traag. Ik doe het via FTP, en het gaat met max 8 mb/s. Ethernet kabel hdx -> pc , ethernet kabel pc -> router. Tussen pc en hdx zit gbit lijntje, tussen pc en router 100 mbit.
Overigens heette mijn hdx in eerste instantie PCH-100.
Probleem 2: Zo heet hij bij iedereen. Zelf veranderen dus
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Haha, probleem 2 was niet echt een probleem hoor, het viel me alleen op. Wel jammer, want usb aan pc hangen wilt niet echt werken. Die drivers werken dacht ik ook nog niet echt op windows7. Volgende week maar uitgebreid naar kijken.Sc0rPi0N schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:43:
[...]
Probleem1: het maakt niet uit hoe snel je netwerk is maar de hdx kan niet sneller. "op te lossen" door hem via usb aan je pc te hangen
Probleem 2: Zo heet hij bij iedereen. Zelf veranderen dus
Ik snap er niets van. Ik heb heel veel anime erop gezet, avi en mp4 formaat, maar hij zegt "no content found"

[ Voor 9% gewijzigd door brambest op 31-10-2009 21:45 ]
dus mijn muziek en films werden netjes weergegeven.
Alleen dit lukt me niet in windows xp en op me macbook.
Wat moet ik instellen in XP, dat ik via upnp mijn muziek kan ophalen?
Wat moet ik doen in itunes om dit voor elkaar te krijgen?
Van het kastje naar de muur lopen...
Verwijderd
Ik heb men hdx nu een maand of 2, nooit echt problemen gehad tot vandaag.
Ik had bij de framerate sync iets veranderd en ook op 1080p 59.94 ofzoiets gezet. en toen kreeg ik plots zwart beeld en niks meer.
Dan wat opgezocht en de tv-mode + 0 tot 9 geprobeerd, maar geen reactie.
Dan via een andere aansluiting (composiet denk ik: een gele plug, samen met rode en witte voor geluid.)
maar nog altijd niks.
Als ik de hdx opstart zie ik bij beide (composiet en hdmi) het opstartscherm, maar wanneer die opgeladen is valt wordt het zwart.
Ik heb dan uiteindelijk op een andere tv geprobeerd, maar het werkt ook niet.
Waarschijnlijk is mijn probleem al eens voorgekomen hier, maar vond niet direct iets terug.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Verwijderd
Niet alle posts hierboven gelezen.
[ Voor 25% gewijzigd door timovd op 02-11-2009 16:49 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
en anders iets proberen met ping <naamvanjehdx> in een terminal.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:46:
Waar kan ik het Ipadres van de HDX vinden?
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik had vorig jaar ook hetzelfde probleem maar ben nav een tip ImgBurn gaan gebruiken om iso's te maken en heb sindsdien geen enkel probleem met iso's gehad.JME schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:43:
Ik heb last van dvd-iso's die het niet doen op de HDX-1000. Als ik de iso selecteer en op OK klik, loopt de HDX vast en is deze alleen nog maar met de schakelaar aan de achterkant te resetten. Diezelfde iso-bestanden doen het wel op de pc als ik ze mount met Daemon, en ze kunnen ook prima gebrand worden met Nero waarna de dvd's het ook gewoon doen in de dvd-speler. Maar waarom vreet de HDX ze dan niet? Iemand enig idee??
Dat komt omdat de beeld-instellingen van de HDX dan nog op composiet staan. Je kan het met de AB verandere door de volgende toestencombinaties te gebruiken:timovd schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:48:
Sinds ik mijn HDX via de HDMI aansluit, heb ik alleen maar met vastlopers te maken. Vroeger had de HDX aangesloten via composiet en had ik nooit vastlopers. Nu is het bijna niet meer mogelijk om op te starten met de HDMI erin. Ik zie nog wel het opstartlogo (loading). Daarna geeft de tv aan dat er geen signaal is. Met de ab kan ik de HDX ook niet meer in stand-by zetten. Alleen hard uitzetten werkt nog. Het apparaat is nooit heel heet geworden. Nu ook niet.Waar ligt dit aan?
* Als je geen beeld meer hebt (dat kan spontaan een keer gebeuren), probeer dan eerst eens via de afstandsbediening de TV mode te wijzigen:
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (LIEVER NIET GEBRUIKEN!)
- TV Mode + 1 = Composiet NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composiet PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Wisselt tussen 50/60 Hz
Kan ik dit handmatig instellen in de setup (wel nog even met een composiet kabeltje); welke instelling heb ik dan nodig op mijn Full HD (Philips)?
Thanks anyway. Ben zo gefrustreerd geraakt.
Zijn de batterijen van je AB niet gewoon leeg?timovd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:45:
Het probleem is dat ik dat niet kan, aangezien het apparaat niet meer reageert. "Met de ab kan ik de HDX ook niet meer in stand-by zetten."
Kan ik dit handmatig instellen in de setup (wel nog even met een composiet kabeltje); welke instelling heb ik dan nodig op mijn Full HD (Philips)?
offtopic:
Thanks anyway. Ben zo gefrustreerd geraakt.
Edit:
En zo te zien heeft het gewerkt. Nu twee avonden filmpje of muziek geluisterd. Geen problemen meer gehad met vastlopers.
[ Voor 27% gewijzigd door timovd op 05-11-2009 08:34 ]
Verwijderd
ik heb een hele hoop van de topic gelezen, en heb ong 20min geleden een HDX-1k gekocht,
nu vroeg ik me gewoon 1 iets af, (sorry als het al vermeld is geweest maar ik zag dat er 2 topics waren)
ik heb namelijk een "redelijk" grote film collectie, hetzij rips en dvd iso's, allemaal tellend voor 2.8T
nu de vraag is, ik heb hem laten fitten met een 1T spinpoint van samsung, omdat ik een kennis heb die
er tot nu toe nog nooit geen prob mee gehad heeft, ik vroeg me gewoon af, of het "safe zou zijn" de 900gig in 1 haal te kopiëren, of in delen, kwestie van bottleneck te voorkomen EN kan ik dan als het al dan niet is gekopieerd,mijn EXT hd's er gewoon op aansluiten ???
dit gezegd zijnde kijk ik uit naar een evt reply, en nogmaal excuses als deze vraag(en) al zijn gesteld.
grtz DMJ
Waarom zou je ( indien de capaciteit van de HD waar je naartoe kopieert dit aankan ) een probleem kunnen hebben ? Wel raad ik je aan met zo'n grote hoeveelheid aan GB's de USB aansluiting te gebruiken.
2de vraag, ligt eraan hoe je die ( andere ? ) EXT schijven gaat aansluiten.
Hij kan overigens prima ook andere bestandsformaten lezen van andere schijven.
Verwijderd
ik heb vroeger nog wel eens problemen gehad met ipods, die flippen als je veel files in 1 keer syncd.
maar denk wel dat dat zijn eigen zal oplossen was gewoon igg ter niewschierigheid :-)
2end, wel ik heb 2 ext hd's en aangezien er 2 slots zijn had ik gedacht aan een usb :-)
Wel worden die YAMJ e.d. redelijk langzaam naarmate je collectie's groter worden.
Je zou dan kunnen overwegen om meerdere jukeboxen aan te maken, 1 voor muziek, 1 voor films etc.
Wellicht ten overvloede, maar realiseer je wel dat slechts 1 van de 2 usb-aansluitingen op de HDX ook daadwerkelijk werkt. Die andere is alleen werkend te krijgen als je binnenin de kaartlezer zou ontkoppelen. Overigens kun je op die ene werkende usb-aansluiting weer wel gewoon een hubje aansluiten, dus dan ben je er ook.Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:39:
2end, wel ik heb 2 ext hd's en aangezien er 2 slots zijn had ik gedacht aan een usb :-)
Ik heb het niet over problemen, maar dat het trager wordt.punisher007 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:57:
Heb geen problemen met Yamj met een collectie van 5+ TB over het netwerk.
Kan zijn dat ik de 1 van de weinigen die er last van hebt, maar na het splitten in meerdere jukeboxen geen performancedrop meer.
Overigens staat bij mij alles op de interne schijf, bij jou extern.
Dat maakt wellicht het verschil.
Wel even opletten dat in deze update voor de A110 de Wifi dongle: TP-Link TL WN 821 N niet werktn00bs schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:27:
Voor de PHC is alweer een nieuwe firmware uit: meuk: Popcorn A110 01-17-091022-15-POP-403-000 waar blijft HDX toch.
De Wifi dongle WN100 van Sysabas blijkt trouwens wel te werken.
Syabas zegt dat er een update van deze update komt waarin de TP-Link TL WN 821 N wel weer zou werken.
Dus als je een A110 hebt met Wifi zou ik nog even wachten tot de volgende update ..... en misschien komt er dan ook gelijk een update voor de HDX
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Die lopen vaak een week of 2 achter. HDX moet de nieuwe firmware valideren en daarna Syabas opdracht geven de nieuwe firmware voor de HDX te compilen.n00bs schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:27:
Voor de PHC is alweer een nieuwe firmware uit: meuk: Popcorn A110 01-17-091022-15-POP-403-000 waar blijft HDX toch.
Ikzelf had daar ook in het begin last van.timovd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:11:
Nee, want met een composietkabeltje werkt ie wel gewoon. Ik heb overigens ook een USB-tobo aangesloten. Ik ga vanavond nog even proberen handmatig instellingen toe te passen.
Ik heb het opgelost door, zoals eerder al is gemeld, de juiste instelling er vast in te zetten.
Ik heb de handleiding van Huub hiervoor gebruikt --> link
Kort gezegd komt het erop neer dat je via HTTP de instelling op je HDX goed zet.
De juiste instelling was voor mij ook nog even een zoekertje, maar ik kwam uit 60Hz 1080p.
Sindsdien werkt alles zonder problemen.
[ Voor 38% gewijzigd door rvnieuwh op 04-11-2009 10:49 . Reden: quote bovenaan gezet ]
Ik kan het niet terugvinden maar, is het mogelijk om een extra user aan te maken voor de ftpserver?
Standaard kan je met 1 ftp user werken. Er zijn echter mogelijkheden om dit te omzeilen, daarvoor moet je met Telnet de nodige 'trucks' uithalen. De spannende discussie staat hier. Er worden verschillende methoden besproken met voor- en nadelen.Boinkie schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:21:
Ik kan het niet terugvinden maar, is het mogelijk om een extra user aan te maken voor de ftpserver?
Alles natuurlijk wel op eigen risico, suc6!
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Ik ben al een poosje aan het zoeken, maar ik heb nog niet een duidelijk antwoord gevonden.
Zijn er mensen die hun HDX via hun web browser goed kunnen bedienen.
Ik wil namelijk proberen om meerdere HDX'en te besturen via een touchscreen.
Voorwaarde is wel dat de HDX via een embedded (internet explorer) website te bedienen is.
(bekijken hoeft niet)
Nu kwam ik uit bij LLink, maar dat is volgens mij eigenlijk alleen streamen naar je pc..
Ook las ik iets over het intikken van vaste ip adressen, maar ik had het idee dat dat nog erg experimenteel was..
Iemand bevestigingen, suggestie's?
Verwijderd
nu vol enthousiasme mijn hdx1k te hebben uitgepakt, en de drive er in te vijzen, ging in al huppelend naar mijn pc denken van ja laat ik mijn films er maar eens op zetten, ik stak de usb kabel in de pc en ja hoor dan begon de onheil, doom en verderf !!
aka, mijn pc vindt hem dus niet als slave, nu ik heb ong een hele dag zitten rond neuzen en oplossingen zoeken, bvb.
Ext2IFS_1_11a (die niet werkt want ik krijg standaard een read only option alhoewel ik dat niet heb aangevinkt)
drives en partition magic, die ook niet veel uithaalden
checken in mijn bios
f8 en drive sigs gaan uitschakelen
tot nu toe een heeeeeele hoop die al bij al NIKS de k**ten heeft geholpen........
nu versta mijn frustratie of niet maar 350€ betalen voor iets dat moeilijker in gang te krijgen is dan een zatlap op een zondagmorgen vind ik nogal frustrerend.
is er iemand die dit prob herkend/heeft en een oplossing heeft gevonden ????
voor verdere info ik draai de officiële versie van W7
Heb je wel de nieuwste firmware en de wizard doorgelopen? Dan wordt de schijf geformateerd en dan pas kan je hem via dat programma benaderen?Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:54:
hey tweakers,
nu vol enthousiasme mijn hdx1k te hebben uitgepakt, en de drive er in te vijzen, ging in al huppelend naar mijn pc denken van ja laat ik mijn films er maar eens op zetten, ik stak de usb kabel in de pc en ja hoor dan begon de onheil, doom en verderf !!
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
nuja ik ga even verder testen en zie wel.
@Frijns, ik wil geen ext hd aansluiten he :-) ik wil de hdx aansluiten op mijn pc al slave om me films ect er op te zetten, en daarvoor is er maar 1 slot :-)
ty voor de snelle rplys gasten :-)
[ Voor 11% gewijzigd door BlackShadow op 06-11-2009 15:56 ]
Verwijderd
Jawel, ik heb dit al sedert ik hem gekocht heb (+/- een jaar). Stoort niet echt en heb er mij eigenlijk nooit geen vragen bij gesteld.page404 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:50:
nog nooit gehad.
Mocht iemand een oplossing hebben, dan hoor ik dat graag.
Had hiervoor eigenlijk al een fix/update verwacht, aangezien ik denk dat dit probleem NIET van in het begin aanwezig was...
Streamen de mensen met dat probleem of hebben ze een interne disk?
[ Voor 29% gewijzigd door page404 op 07-11-2009 11:46 ]
Verwijderd
Ik denk dat dit ligt aan de HDMI verbinding, heb daarjuist alles eens op component gezet en had dit dan niet, qua soort en/of merk TV maakt het niet veel uit want mijn vorige TV was een Panasonic plasma en sedert een 3-tal weken heb ik een Samsung LED en juist hetzelfde.
Ik stream al mijn films.page404 schreef :
het gebeurt wel eens dat de disk nog op moet spinnen, dan stopt het beeld en geluid even. Lijkt me vrij logisch op dat moment. Als de disk al draait geen probleem.
Streamen de mensen met dat probleem of hebben ze een interne disk?
Heb inderdaad ook de indruk dat het aan de hdmi audio ligt...popsie schreef :
Bij mij gebeurt dit dus nadat de film ongeveer een 10-tal seconden speelt. Het beeld loopt gewoon verder, enkel het geluid stopt voor +/- 2 sec. Nog eens, ik heb dit sedert aankoop van het toestel (en het was nog niet lang op de markt).
Ik denk dat dit ligt aan de HDMI verbinding, heb daarjuist alles eens op component gezet en had dit dan niet, qua soort en/of merk TV maakt het niet veel uit want mijn vorige TV was een Panasonic plasma en sedert een 3-tal weken heb ik een Samsung LED en juist hetzelfde.
Irritant idd.
Ik heb het ook.. Ik zou denken dat het met buffering te maken heeft, ik stream alles, geen interne HD. Maar als overgaan op component het probleem 'fikst', dan zal het wel aan de implementatie op de HDX liggen neem ik aan.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:56:
Bij mij gebeurt dit dus nadat de film ongeveer een 10-tal seconden speelt. Het beeld loopt gewoon verder, enkel het geluid stopt voor +/- 2 sec. Nog eens, ik heb dit sedert aankoop van het toestel (en het was nog niet lang op de markt).
[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 08-11-2009 14:06 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
400gb aan films is op mijn HDX ineens onzichtbaar geworden!
Ik heb een WD green 1,5tb gekocht, deze met de nmt wizzard geformatteerd en van applicaties voorzien (online). Vervolgens in mijn pc gehangen, en volgens de welbekende guide van hi-jack hierzo die files erop gezet. Heb dus Ext2FSD gebruikt, en ja, ik heb ook netjes flush cache to disk gedaan.
Daarna de schijf in de HDX gestopt... foetsie files! mappen gewoon allemaal leeg. Weer in de pc gehangen: blijkt er wel precies 400gb ruimte "in gebruik" te zijn, maar die files waren nergens meer te vinden.
Om zeker te zijn dat ik niet krankzinnig ben geworden heb ik toen nogmaals de wizzard gerund, schijf schoon gemaakt en alles helemaal opnieuw gedaan. Met wederom hetzelfde resultaat tot gevolg!
Ook heb ik het nog een keer met een enkele file van 3gb geprobeerd. Dat ging wel gewoon goed!
Rara... wat is hier aan de hand?
[ Voor 16% gewijzigd door Tiberium op 10-11-2009 18:29 . Reden: verduidelijking ]
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Ziet er inderdaad goed uit!ind0mi schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:17:
YAMJ users.. hebben jullie de ÆON Movie Wall skin al eens geprobeerd? ziet er echt mooi uit..alleen denk dat het ff gaat duren voordat ik deze soepel heb lopen op mn nmt. vanaaf eens proberen.
[afbeelding]
Maar wat maakt het lastiger dan gewoon YAMJ dan? Nu heb ik het namelijk goed staan, dus zie het niet echt zitten om te gaan prutsen om dit weer goed te krijgen
ik heb gemerkt dat vanuit Windows je rare effecten kan krijgen omdat die geen verschil wenst te zien tussen kleine en hoofdletters. Zo had ik ineens twee video mappen, één met hoofdletter V en één met kleine letters. En in allebei stond hetzelfde. Hhhm.... welke zal ik eens weggooien?Tiberium schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:24:
Ik heb een heel vreemd probleem (maar die uitspraak kennen we..).
400gb aan films is op mijn HDX ineens onzichtbaar geworden!
Ik heb een WD green 1,5tb gekocht, deze met de nmt wizzard geformatteerd en van applicaties voorzien (online). Vervolgens in mijn pc gehangen, en volgens de welbekende guide van hi-jack hierzo die files erop gezet. Heb dus Ext2FSD gebruikt, en ja, ik heb ook netjes flush cache to disk gedaan.
Daarna de schijf in de HDX gestopt... foetsie files! mappen gewoon allemaal leeg. Weer in de pc gehangen: blijkt er wel precies 400gb ruimte "in gebruik" te zijn, maar die files waren nergens meer te vinden.
Om zeker te zijn dat ik niet krankzinnig ben geworden heb ik toen nogmaals de wizzard gerund, schijf schoon gemaakt en alles helemaal opnieuw gedaan. Met wederom hetzelfde resultaat tot gevolg!
Ook heb ik het nog een keer met een enkele file van 3gb geprobeerd. Dat ging wel gewoon goed!
Rara... wat is hier aan de hand?

Toen heb ik er eentje (vanuit OS X command line) hernoemd, en toen leek het er wel op dat ik 'm veilig weg kon gooien. Was ineens tóch alles weg

Bedankt voor je reactie, vreemde zaak toch?! Ik begin trouwens ook te vermoeden dat het probleem misschien wel fysiek in mijn HDD zit... want de eerste keer met kopieren gaf hij steeds "disk full" als melding (terwijl dat nog lang niet zo was) en als ik dan op retry klikte ging ie vrolijk door. Daarnaast maakt hij de hele tijd een geluid alsof er gelezen en geschreven wordt, terwijl dat helemaal niet zo is.... Zou het daar dan misschien ook aan kunnen liggen?page404 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:38:
[...]
ik heb gemerkt dat vanuit Windows je rare effecten kan krijgen omdat die geen verschil wenst te zien tussen kleine en hoofdletters. Zo had ik ineens twee video mappen, één met hoofdletter V en één met kleine letters. En in allebei stond hetzelfde. Hhhm.... welke zal ik eens weggooien?![]()
Toen heb ik er eentje (vanuit OS X command line) hernoemd, en toen leek het er wel op dat ik 'm veilig weg kon gooien. Was ineens tóch alles wegen na wat refreshen zag ik het toch ineens weer terug
enfin, hier heb je bar weinig aan, behalve dat je uit moet kijken met benaderen via windows shares of ext2 drivers.
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Erg mooi is ie, ik gebruik 'm hier. Piece-of-cake om hem aan te zetten. Gewoon skin downloaden en in config aangeven dat je die wil gebruiken. Wel eerste even alle oude gegenereerde data van je vorige skin verwijderen.ind0mi schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:17:
YAMJ users.. hebben jullie de ÆON Movie Wall skin al eens geprobeerd? ziet er echt mooi uit..alleen denk dat het ff gaat duren voordat ik deze soepel heb lopen op mn nmt. vanaaf eens proberen.
[afbeelding]
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Ik ben op dit moment bezig om YAMJ te installeren en het lijkt goed te gaan. Hier een zeer duidelijke tutorial om het voor elkaar te krijgen:n00bs schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:26:
Ik heb nog nooit andere skins geprobeerd, zou wel willen als ik weet hoeen als het er ook beter van wordt
http://www.amperordirect....ference-hdx1000_YAMJ.html
Ik gebruik overigens geen interne harde schijf. Als het is gelukt met de HDX, zou het ook direct goed moeten staan voor de E-Great M34A welke op de slaapkamer staat. Ben zeer benieuwd! Op dit moment is de batchfile alle films aan het inventariseren en dat zijn er nogal wat. Duurt nog even.
En dan opnieuw je jukebox laten genereren.1. Move the "amwyamj291024" folder and its contents to the skins folder of where YAMJ has been installed to.
2. Either rename "amwyamj291024" to "default" or edit the last line of moviejukebox.properties so that it says amwyamj291024 instead of default. In my experience, this last line in the moviejukebox.properties tends to change it back to "default" -- so after changing this line and saving it, I would make the file READ ONLY. To do this, right click on the file, click Properties, check Read-only, click Apply, and OK.
[edit]
intussen ook al door mijn bovenbuurman een uitleg toegevoegd
[ Voor 4% gewijzigd door El Martino op 12-11-2009 11:29 ]
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
[edit1]
Hmmpf, geen enkel film speelt af.
Maar even kijken waar dat aan ligt.
[edit2]
Het is gelukt, films spelen goed af. In de instellingen was de verwijzing verkeerd.
Direct wel een vraag. Hoe kom ik vanuit het YAMJ menu terug in het normale HDX-menu ?? Kan dit alleen door de HDX opnieuw op te laten starten?
[ Voor 37% gewijzigd door Smarron op 12-11-2009 13:09 ]
Zo simpel, thanks.El Martino schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:13:
Nee, kan door "source"in te drukken op je afstandsbediening.
Ik gebruik een HK TC-30 als AB en had de "source" knop nooit ingeprogrammeerd. Ga ik nu direct doen.
2e stap nu voor mij is om meerdere libraries toe te voegen. Ik heb verschillende shares op verschillende schijven en het moet volgens mij ook kunnen om alle shares toegankelijk te maken vanuit 1 file.
Zie ondermeer dit draadje.
Hmm, meen je niet. De batfile is nu wel alle 3 de shares aan het updaten. Dat is wel jammer dan.El Martino schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:54:
Dat kan qua library wel, maar de HDX kan het helaas niet aan. Meerdere actieve shares tegelijkertijd worden niet ondersteund. Heeft mij een hoop proberen gekost voordat ik ergens op het net las dat het niet kon.
Zie ondermeer dit draadje.
Ik merk het zo wel en anders maak ik 3 files aan.
Ik heb zelf ook maar twee libraries aangemaakt, een voor m'n NAS en een voor m'n PC. De laatste staat toch niet altijd aan, dus uiteindelijk niet zo'n heel slechte oplossing. Overigens kun je evt. externe harde schijven via je PC toch in een keer goed opnemen door symbolic links aan te maken.