Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je merkt wel een verschil in gebruikers tussen toen de A100 net uitkwam en gebruikers die nu de nu verkrijgbare NMT's kopen. De eerste kopers verwachtten een goedkoop apparaat (dat is het nu niet meer, maar toen waren concurrerende apparaten veel duurder) dat niet meer kon dan video afspelen en waren zelfs sceptisch over de verschillende formaten en waren razend enthousiast over hoe het allemaal in de praktijk bleek te werken (zie de eerste reviews), de mensen die nu zo'n ding kopen verwachten dat het een alleskunner is die alles net zo snel en mooi doet als een pc en dat alles meteen werkt met de afstandbediening in de hand en zijn vaak teleurgesteld om verschillende redenen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
redfoxert schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat je je wat dat betreft vreselijk verkijkt op de processing power van je NMT. Zoals al zoveel vaker gezegd is het GEEN alternatief voor een HTPC. Het kastje is om video te decoderen en daar is hij goed in. Al het andere is optioneel en werkt niet optimaal, in ieder geval niet vergeleken met een volwaardige HTPC. Wireless LAN op 100mbit? Wired LAN gaat al niet eens op 100mbit dus vergeet dat wireless maar gewoon. Een torrent aanmaken? Waarom zou je in hemelsnaam torrents vanaf je NMT willen delen ???

Software updates kunnen dit niet verhelpen. De processor van je HDX (Sigma) trekt dat gewoon niet.
Over het netwerk, het is een theoretische 100mbit lijn (802.11n) nog geen werkelijke snelheidstest gedaan.

Over de htpc, het hoeft ook geen vervanger te zijn, maar als ik via mijn pc wat films wil verplaatsen op de nmt, of gewoon een naam van een map wil veranderen moet dit toch niet moeilijk zijn? Dat ding kan zelfs unrarren etc... (als je usenet ofzoiets gebruikt). Dat het downloaden wel snel gaat, maar door mappen bladeren niet is gewoon tegenstrijdig. Daarmee wekt dat het vermoeden bij mij dat het ook weinig met de processor te maken heeft.
Een pc heeft ook niet veel processor kracht nodig om door de bestanden te bladeren.

En, waarom ik torrents wil delen? Om bestanden met de buitenwereld te delen 8)7 Dus ik kan volgens jou de nmt wel als downloadpc gebruiken, maar zelf een torrent delen gaat niet, want daar is de nmt niet voor gemaakt?
Marzman schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:34:
Je merkt wel een verschil in gebruikers tussen toen de A100 net uitkwam en gebruikers die nu de nu verkrijgbare NMT's kopen. De eerste kopers verwachtten een goedkoop apparaat (dat is het nu niet meer, maar toen waren concurrerende apparaten veel duurder) dat niet meer kon dan video afspelen en waren zelfs sceptisch over de verschillende formaten en waren razend enthousiast over hoe het allemaal in de praktijk bleek te werken (zie de eerste reviews), de mensen die nu zo'n ding kopen verwachten dat het een alleskunner is die alles net zo snel en mooi doet als een pc en dat alles meteen werkt met de afstandbediening in de hand en zijn vaak teleurgesteld om verschillende redenen.
Ook hier, ik verwacht geen alleskunner. Het enige wat ik van het apparaatje verwacht, is dat de torrents gedownload worden, en dat ik via mijn pc alles kan indelen. (Dus zelf de downloads van de map download naar films zetten, eventueel een mapnaam veranderen en een .nfo toevoegen).

Ik stream niet eens films of iets dergelijks, dat hoeft die ook niet te kunnen. Ik heb het overigens wel met een divx bestand geprobeert. Dit ging tot mijn verbazing wél goed |:( (zelfde pc) Dus enkel heeft hij moeite met het simpelste werk!

[ Voor 29% gewijzigd door Tonkey op 28-09-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vandevorst schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:36:
Over het netwerk, het is een theoretische 100mbit lijn (802.11n) nog geen werkelijke snelheidstest gedaan.
Gaat niet lukken, Wired LAN haal je misschien 5-6MB/sec (60mbit max, processor kan niet meer aan).
Over de htpc, het hoeft ook geen vervanger te zijn, maar als ik via mijn pc wat films wil verplaatsen op de nmt, of gewoon een naam van een map wil veranderen moet dit toch niet moeilijk zijn? Dat ding kan zelfs unrarren etc... (als je usenet ofzoiets gebruikt). Dat het downloaden wel snel gaat, maar door mappen bladeren niet is gewoon tegenstrijdig. Daarmee wekt dat het vermoeden bij mij dat het ook weinig met de processor te maken heeft.
Een pc heeft ook niet veel processor kracht nodig om door de bestanden te bladeren.
Klopt, maar als jij al druk in de weer bent met andere dingen op dat ding, zoals downloaden of andere zaken, dan heeft processor geen tijd over om voor jou je mapje te verplaatsen of te hernoemen. Ook dat kost processor tikken die er gewoonweg niet genoeg zijn.
En, waarom ik torrents wil delen? Om bestanden met de buitenwereld te delen 8)7 Dus ik kan volgens jou de nmt wel als downloadpc gebruiken, maar zelf een torrent delen gaat niet, want daar is de nmt niet voor gemaakt?
Die torrent dient dus eerst gemaakt te worden en berekend etc etc. Je PC is daar heel snel in omdat de processor die er in zit 1. veel meer cpu power heeft en 2. het programma waarschijnlijk ook nog eens geoptimaliseerd is voor x86 processors. De processor in de NMT is een ARM/MIPS processor en is gewoon niet geschikt voor de dingen die je normaal op een PC doet.
Ook hier, ik verwacht geen alleskunner. Het enige wat ik van het apparaatje verwacht, is dat de torrents gedownload worden, en dat ik via mijn pc alles kan indelen. (Dus zelf de downloads van de map download naar films zetten, eventueel een mapnaam veranderen en een .nfo toevoegen).

Ik stream niet eens films of iets dergelijks, dat hoeft die ook niet te kunnen. Ik heb het overigens wel met een divx bestand geprobeert. Dit ging tot mijn verbazing wél goed |:( (zelfde pc) Dus enkel heeft hij moeite met het simpelste werk!
Voor je PC en blijkbaar jouw gedachtengang, is dat het simpelste. Voor je NMT is dat juist het moeilijkste.

Overigens, je zegt dat je NMT ook kan unrarren. Inderdaad, de unrar linux libs zijn geport naar MIPS om het voor de NMT mogelijk te maken. Dat wil nog niet zeggen dat het snel gaat, integendeel zelfs.

Ik wil hiermee niet beweren dat een NMT niks waard is maar voor PC doeleinden zoals jij ze hier beschrijft is het gewoon GEEN geschikt apparaat.

Dan nog even wat specs van de Sigma chip die er in zit:

http://www.sigmadesigns.c.../pdf_files/SMP8630_br.pdf

300Mhz MIPS processor, 256MB geheugen zoals in de HDX. Dat zijn echt geen specs om over naar huis te schrijven :) Doordat er een aparte HD Video processing unit in zit is hij in staat om video goed te kunnen decoderen. Al het andere werk moet dus door die 300Mhz MIPS processor gedaan worden. Vergelijk het met een Pentium 2 op 300Mhz met een dikke courante nVidia of AMD kaart voor het video gedeelte.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Dat kan toch gewoon? Ik verplaats zo vaak dingen in de map share. Dat kan zowel met de afstandbediening in filemode, of door met je pc naar de netwerkdrive te gaan (je moet alleen niet alles tegelijk doen zoals en torrents en verplaatsen, of en torrents en film kijken, of en unrarren en verplaatsen. Met een taak tegelijk heeft hij het al druk zat :)

Waarom voeg je die nfo toe? Gebruik je een jukebox die dat nodig heeft? (en zo ja, hoe bevalt die? ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 28-09-2009 17:15 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Oke, het is me een stuk duidelijker, bedankt! :)
Ik dacht dat video ook door dezelfde processor gedaan werd ;) Maargoed, vandaar dat het wat trager gaat. Overigens doe ik een film kijken nooit tegelijk met het verplaatsen etc.. van mappen.
Marzman schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:12:
[...]

Dat kan toch gewoon? Ik verplaats zo vaak dingen in de map share. Dat kan zowel met de afstandbediening in filemode, of door met je pc naar de netwerkdrive te gaan (je moet alleen niet alles tegelijk doen zoals en torrents en verplaatsen, of en torrents en film kijken, of en unrarren en verplaatsen. Met een taak tegelijk heeft hij het al druk zat :)

Waarom voeg je die nfo toe? Gebruik je een jukebox die dat nodig heeft? (en zo ja, hoe bevalt die? ;) )
Het kan inderdaad ook, maar snel gaat het hier absoluut niet. Ik hernoem veel afleveringen van series, waardoor het redelijk wat werk is. (Ik maak er altijd S05E01 of iets dergelijks van ;))

De nfo is inderdaad voor YAMJ. Daarin staat enkel de link van imdb, waardoor YAMJ de gegevens van internet kan halen. Zo komt er mooi een cover en info bij te staan. Werkt ideaal!
Af en toe moet je dus even tijd nemen om de nfo's bij nieuwe films te plaatsen, en je moet yamj weer een keer alle gegevens laten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Dat hernoemen doe ik ook, veel wat ik download is vertaald naar het Nederlands in de bestandsnaam (dat is hip denk ik) en dat hernoem ik allemaal. Het duurt even (omdat de harddisk standby is denk ik) en daarna kan ik die dingen gewoon doen. Niet supersnel, maar ook niet tergend langzaam. Ik denk dat je de NMT te veel tegelijk laat doen :)

JAMJ ken ik :) Het is mij wat te veel werk omdat ik films weggooi na ze gezien te hebben. Ik vind het wel fijn als de covers erbij zitten (wat tegenwoordig best vaak het geval is) omdat je dan daaraan wat kan zien over de film.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 28-09-2009 18:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Is er iemand hier die een HDX-1000 en een AC Ryan Playon! HD heeft? En deze twee met elkaar vergeleken heeft?
Of is er iemand die ergens een review, waarin een vergelijking tussen deze twee wordt gemaakt, heeft gezien?

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 28-09-2009 18:53 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

sinds kort ben ik blij bezitter van de HDX-1000. Ik heb er meteen de nieuwste filmware opgezet, een harde schijf erin gezet, Wireless adapter aangeschaft(die van TP-link). Allemaal geen probleem.
Nu komt het, de HDX maakt geen contact met mn laptop, niet via Wireless, niet via usb. Met een usb-stick kan ik meteen films enz afspelen, maar via laptop niets.
Hoe kan ik verbinding maken met m'n laptop, zo dat ik kan streamen. Ik heb myihome al geinstalleerd.

hoop dat iemand mij kan helpen!!

THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Zit er ook nog een router tussen? Krijgt je HDX een ip? Kan je wel naar Youtube en dergelijke?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HDX heeft verbinding, ip enz. Maar ook yputube, internet radio enz doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit idd een router tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:38:
De HDX heeft verbinding, ip enz. Maar ook yputube, internet radio enz doet het niet.
Hoe weet dat hij verbinding heeft als zowel lokaal als naar internet niks werkt?

Wat voor ip heeft hij? Ik neem aan een lokaal ip in je netwerk via dhcp in dezelfde range als je pc/laptop? Kun je dat ip pingen vanaf je laptop?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 28-09-2009 21:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Marzman schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:15:
[...]

Hoe weet dat hij verbinding heeft als zowel lokaal als naar internet niks werkt?

Wat voor ip heeft hij? Ik neem aan een lokaal ip in je netwerk via dhcp in dezelfde range als je pc/laptop? Kun je dat ip pingen vanaf je laptop?
Stel gewoon een Static IP in op de HDX. Dat heb ik hier ook gedaan.

Daarna moet hij het doen. Voor de zeker heid kun je hem rebooten, maar het is linux he dus dan doet hij het gelijk ;)

Misschien een stomme vraag maar zit je Wireless adapter wel in de goede usb poort? Best kans dat je hem in de usb poort hebt gestopt die het niet doet, dus steek je adapter eens in de andere poort.
Als ik je verhaal nog eens lees denk ik dat hij echt gewoon in de verkeerde poort zit. En dat je in de andere (werkende) usb poort je usb stick hebt gestoken.

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 28-09-2009 21:36 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:12:
[...]

Ik download op dit moment 5 grote torrents, 20GB+ en upload er 28, niet allemaal actief btw. Tegelijkertijd 1080p kijken geeft geen probleem. Hebben andere mensen hier wel problemen mee? Ik vind de HDX een erg capabel apparaat gezien de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook enige tijd bezitter van de HDX, Hij hangt aan een thuisnetwerk. Hij heeft ook een ip-adres gekregen. Youtube, radio ed werken prima.
Mijn probleem is dat ik via mijn PC geen toegang kan krijgen tot de hdx. Als ik het ip-adres in toets in explorer kan hij hem niet vinden. Kan iemand mij helpen hoe ik toegang krijg tot de nmt via mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:28:
Ik ben nu ook enige tijd bezitter van de HDX, Hij hangt aan een thuisnetwerk. Hij heeft ook een ip-adres gekregen. Youtube, radio ed werken prima.
Mijn probleem is dat ik via mijn PC geen toegang kan krijgen tot de hdx. Als ik het ip-adres in toets in explorer kan hij hem niet vinden. Kan iemand mij helpen hoe ik toegang krijg tot de nmt via mijn pc.
Zit er een harddisk in en heb je de NMT Applications geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:21:
[...]

Ik download op dit moment 5 grote torrents, 20GB+ en upload er 28, niet allemaal actief btw. Tegelijkertijd 1080p kijken geeft geen probleem. Hebben andere mensen hier wel problemen mee? Ik vind de HDX een erg capabel apparaat gezien de specs.
Als ik films kijk wordt het downloaden uit nieuwsgroepen regelmatig gepauseerd (niet altijd, en daar heb ik verder ook geen problemen mee ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32

JME

zeg maar Jamie

Als ik met CoreFTP bestanden aan het overzetten ben naar de HDX, dan kan ik niet tegelijkertijd een dvd-iso kijken. Dat stottert als de pest, en over 1080p zullen we het dan maar helemaal niet hebben.
Begrijp ik goed dat er mensen zijn die dat wel tegelijk kunnen? If so, waar kan dat aan liggen? Draaiende apps, output-settings? Ik draai alleen de FTP- en de Samba-applicatie op de HDX en heb een skin geïnstalleerd, verder niets. Output staat op 1080p 50Hz.
Lamedroid, wat draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Bij mij gaat het muziek afspelen met MPD al stotteren als ik bestanden over ga zetten, dus video zal ook wel gaan stotteren ja :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JME schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:47:
Als ik met CoreFTP bestanden aan het overzetten ben naar de HDX, dan kan ik niet tegelijkertijd een dvd-iso kijken. Dat stottert als de pest, en over 1080p zullen we het dan maar helemaal niet hebben.
Begrijp ik goed dat er mensen zijn die dat wel tegelijk kunnen? If so, waar kan dat aan liggen? Draaiende apps, output-settings? Ik draai alleen de FTP- en de Samba-applicatie op de HDX en heb een skin geïnstalleerd, verder niets.
Het 'probleem' zit hem in coreFTP dat drukt je netwerk te vol ik haal daarmee iets van 80% van de lijnsnelheid als ik 2 of 3 dingen tegelijk zend. Als je de HDX als een share benadert vanaf je PC en je copieert je files dan lukt het wel zij het dat alles traag reageert.

Ik heb er een tijdje mee gewerkt en ik doe het nu andersom. Ik heb geen schijf meer in mijn HDX. Alles staat op mijn zuinige PC (Win 7) en die staat normaal in de slaapstand. (S3) Zodra ik hem via het netwerk benader vanaf mijn HDX wordt hij wakker en kan ik bij mijn video bestanden. Op die manier hoef je je netwerk niet zo zwaar te belasten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:01:
[...]

Zit er een harddisk in en heb je de NMT Applications geinstalleerd?
Er zit idd een een harddisk in de NMT. En applications geinstalleerd...?? Dus je hebt wel een idee wat ik moet doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:41:
[...]

Er zit idd een een harddisk in de NMT. En applications geinstalleerd...?? Dus je hebt wel een idee wat ik moet doen??
Connecten naar \\ipvanjeHDX\share

Das de default share op je harddisk in de HDX. gebruik als username en password nmt / 1234

Zie ook de Wiki

[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 29-09-2009 13:08 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ortep schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:51:
Het 'probleem' zit hem in coreFTP dat drukt je netwerk te vol ik haal daarmee iets van 80% van de lijnsnelheid als ik 2 of 3 dingen tegelijk zend. Als je de HDX als een share benadert vanaf je PC en je copieert je files dan lukt het wel zij het dat alles traag reageert.
Gaan we vanavond eens testen, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand hier ook wel eens last gehad dat een 720p mkv bestand schokt, en dat je dan eerst de HDX helemaal uit moet zetten (met knop aan de achterkant) en weer aanzetten, dat het daarna wel weer goed speelt. Net alsof die geheugen tekort heeft oid.....

Verwijderd

JME schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:47:
Begrijp ik goed dat er mensen zijn die dat wel tegelijk kunnen? If so, waar kan dat aan liggen? Draaiende apps, output-settings? Ik draai alleen de FTP- en de Samba-applicatie op de HDX en heb een skin geïnstalleerd, verder niets. Output staat op 1080p 50Hz.
Lamedroid, wat draai jij?
Mijn output is 1080p/60Hz, frameratesync ntsc/pal/24p. Wired manual ip uiteraard. Ik heb de firmware + nmt applications via de NMT online enkele weken terug geüpdate. (Heb m'n HDX nog niet zo lang) Ik gebruik de Community Software Installer 2.5 om de apps te installeren, op dit moment lighttpd, acoustic management op silent. Torrentclient is Transmission 1.75.3 met Tranmission remote GUI 1.2 op de laptop. Als je dit nog niet gebruikt zou ik dat als eerste installeren, alleen al om het gebruiksgemak. De interface op de HDX gebruik ik helemaal niet, de remote werkt veel soepeler. Ik draai FTP, Samba, NFS en torrent. Ik gebruik geen skin, na wat gerotzooi en problemen daarmee heb ik een format gedaan en gebruik nu de basisskin. Oh ja d'r hangt ook nog een WD 1TB 32MB WD1001FALS SATA 7200rpm in ;)

Verwijderd

Mijn eerste ervaringen met de HDX1000:

Ik heb hem 2e hands gekocht en alles zag er nog prima uit. Het enige wat de verkopende partij niet meer had, was een adapter. Niets aan de hand dacht ik, want ik had thuis nog een ongebruikte 12V adapter liggen. In eerste instantie niets aan de hand. Netwerk werkte, ik kon al mijn films bekijken, DTS via optische kabel en ik was blij _/-\o_ .

Een aantal dagen na de aanschaf ook maar een 1,5 TB SAMSUNG harddisk gekocht. Installeren in de HDX was kinderspel en dus ook zo gepiept. De problemen begonnen echter toen ik het opstartte. De schijf werd niet herkend en ik had het idee dat de schijf wel wilde gaan draaien, maar het gewoon niet deed. Hij startte wel op maar na 1 seconde gaf hij een tikkend geluid en stopte met draaien. Ik was ervan overtuigd dat ik wat fout deed, want bij iedereen werkte het gewoon (dit topic gelezen). Maar waar kon het nou aan liggen....? :?

Ik zoeken en zoeken, en ja hoor, nog een ongelukkige die hetzelfde had. Gelukkig stond er ook een oplossing bij: De HDX kreeg niet genoeg stroom. Blijkt dat de HDX wel 12V nodig heeft, maar ook 3A! En mijn eigen adapter (dus niet de originele) gaf maar 1,25A |:( |:( |:( .

Gelukkig belde de verkoper enkele dagen later dat hij toch nog de adapter gevonden had en inderdaad, na het aansluiten van deze adapter werkt alles perfect! _/-\o_

De wijze les: Wissel niet zomaar de adapter om met iedere willekeurige adapter, want dan loop je o.a. hier tegenaan. 8)7

Verder een fantastisch apparaat waar ik nu al heel veel plezier van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:02:
[...]

Nee, daar was ik me niet van bewust ;) Ga dat eens proberen, bedankt!
Zie hier regelmatig de vraag hoe je een HD met EXT3 zichtbaar krijgt in windhoos.

Probeer dit freeware progje even. http://www.diskinternals.com/download/MapDrive.exe

Hiermee ken je een drive letter toe en kun je de schijf vervolgens in windows benaderen.
Dit natuurlijk als je de schijf rechtstreeks op je pc aansluit via sata of usb adapter of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil graag 1 bestellen via de HDX website.
alleen bieden ze de HDX-1000 en de HDX-900 aan.
Wat is het verschil? Die HDX-900 is namelijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:22:
Wil graag 1 bestellen via de HDX website.
alleen bieden ze de HDX-1000 en de HDX-900 aan.
Wat is het verschil? Die HDX-900 is namelijk duurder.
De HDX-1000 is de opvolger van de HDX-900. Voor de HDX-1000 gaan dus.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43

Wurtul

simon says.....

Nu heb ik de review gelezen van de Popcorn C-200 en de afbeeldingen daarvan ook goed bekeken en grafisch ziet dat er goed uit.

Weet iemand ook of de firmware van de C-200 ook te installeren is op de HDX?

Zou wel heel cool zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

Wurtul schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:40:
Nu heb ik de review gelezen van de Popcorn C-200 en de afbeeldingen daarvan ook goed bekeken en grafisch ziet dat er goed uit.

Weet iemand ook of de firmware van de C-200 ook te installeren is op de HDX?

Zou wel heel cool zijn. 8)
nee andere chipset. Btw Popcorn a110 en hdx1000 zijn wel hetzelfde

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Niemand eerder hier problemen gehad dat je de HDX eerst helemaal uit moet zetten wil een film weer soepel lopen? Heb het nu al de nodige keren achter elkaar gehad. Echt irritant! Krijg steeds meer een hekel aan die HDX :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik hier wel een paar keer voorbij zien komen, maar zelf nooit last van gehad. Ach, dan zet je 'm toch 's avonds uit en de volgende dag weer aan? Heb je nog 2 min de tijd om een biertje/kop thee/whatever in te schenken voordat je favoriete film begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Is een optie ja, ware het niet dat je niet weet waarom die dat doet en als het bijv is na uploaden van een film naar de hdx dan moet je hem alsnog resetten.
Blijf het irri vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Heeft iemand toevallig de oude code voor Uitzending Gemist van Joris van der Straten/JvdS? Hij heeft geen contactgegevens in zijn profiel staan, dus zo kan ik hem niet bereiken. Ik zou wel eens willen kijken of nog mogelijk is om UZG werkend te krijgen, want dat zou ideaal zijn.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 12:21
Ortep schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:51:
[...]

Ik heb er een tijdje mee gewerkt en ik doe het nu andersom. Ik heb geen schijf meer in mijn HDX. Alles staat op mijn zuinige PC (Win 7) en die staat normaal in de slaapstand. (S3) Zodra ik hem via het netwerk benader vanaf mijn HDX wordt hij wakker en kan ik bij mijn video bestanden. Op die manier hoef je je netwerk niet zo zwaar te belasten.
Hmm, dat is fijn zeg! sinds ik windows 7 draai, kan ik niet meer bij mijn gedeelde schijven (F: en D:)

ik kan via mijn hdx wél zien dat ik in "WERKGROEP" zit en mijn pc naam (Winows-7-PC), maar als ik dan die mappen wil benaderen (die ik heb gedeeld in windows 7, rechtermuisknop, geavanceerd delen, alle machtigingen instellen voor "iedereen") zegt mijn hdx-1000 stomweg "unable to resolve hostname".

ook lekker denk ik dan, ben nu een week bezig met forums afzoeken en de help afdeling van windows zelf, maar ze zeggen allemaal dat het zou moeten werken.

heb nu maar gewoon windows xp in dual boot gezet, en zo werkt het wel perfect :'(.
en dan gewoon rechtermuisknop op de schijf of map, en dan delen.

waarom werkt dit prima in windows xp en zo ontzettend vervelend en moeilijk in windows 7 ?

Ik hoop dat Ortep mij dit een beetje uit kan leggen, of iemand anders natuurlijk _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Nachoman op 04-10-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Moet gewoon werken, ik draai ook Windows 7.
Heb je je firewall aanstaan?
Misschien je computer een andere naam gegeven en de DNS in je router niet aangepast?

Probeer de share eens op IP toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
brinkdinges schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:36:
Heeft iemand toevallig de oude code voor Uitzending Gemist van Joris van der Straten/JvdS? Hij heeft geen contactgegevens in zijn profiel staan, dus zo kan ik hem niet bereiken. Ik zou wel eens willen kijken of nog mogelijk is om UZG werkend te krijgen, want dat zou ideaal zijn.
Ik heb geen gegevens van hem, maar hij heeft daar wel eens een oproep voor gedaan (staan ook geen gegevens bij trouwens) dus ik denk dat hij daar wel open voor staat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Marzman schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Ik heb geen gegevens van hem, maar hij heeft daar wel eens een oproep voor gedaan (staan ook geen gegevens bij trouwens) dus ik denk dat hij daar wel open voor staat.
Klopt! Ik heb helaas geen tijd meer om het bij te houden en kreeg de afgelopen teveel mails om die te beantwoorden. Tot nu toe heb ik de code aan een man of 5 gegeven, maar niets meer van gehoord, beetje jammer.
Het liefst zou ik de code hier neer willen zetten, zodat er een groep mensen mee aan de gang gaat, in plaats van een individu. De kans van slagen is dan volgens mij veel groter.
Ik zal proberen vanavond hier een link neer te zetten naar de code (C#/asp.NET).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Cool, ik hoop dat UG (en liefst ook RTL Gemist) weer gaat werken... Is wel een enorme toevoeging.

Ik download nu trouwens video's rechtstreeks naar mijn HDX via usenet. Werkt allemaal prima, inclusief het PARren, alleen uitpakken doet het ding niet. Terwijl het wel in het script staat om uit te voeren.

Kan ik hiertoe handmatig alsnog opdracht geven, en heeft iemand anders dit probleem ook gehad? Waar zou het aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
JvdS schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:44:
[...]

Klopt! Ik heb helaas geen tijd meer om het bij te houden en kreeg de afgelopen teveel mails om die te beantwoorden. Tot nu toe heb ik de code aan een man of 5 gegeven, maar niets meer van gehoord, beetje jammer.
Het liefst zou ik de code hier neer willen zetten, zodat er een groep mensen mee aan de gang gaat, in plaats van een individu. De kans van slagen is dan volgens mij veel groter.
Ik zal proberen vanavond hier een link neer te zetten naar de code (C#/asp.NET).
Ok prima :) Ik kan ook nog niet beloven dat ik het ga afmaken omdat ook ik niet omkom in de tijd, maar in een groep zou ik het ook wel willen proberen. Ik zou graag een algemene website maken die de content van verschillende sites combineert, maar dan niet als een simpele lijst met linkjes als http://www.residenciaros.nl/popcornhour/

Het liefst maak ik ook geen site voor alleen de HDX, maar voor alle NMT's. UZG hoort er dan zeker bij, RTL gemist zal moeilijker worden als ik dat zo lees. Verder een beetje nieuws, weer, torrents zoeken. Ik wil gewoon een goede startpagina voor alle online content voor alle NMT's, en niet zo'n traag systeem als de online content die er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
devv05 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:56:
Cool, ik hoop dat UG (en liefst ook RTL Gemist) weer gaat werken... Is wel een enorme toevoeging.

Ik download nu trouwens video's rechtstreeks naar mijn HDX via usenet. Werkt allemaal prima, inclusief het PARren, alleen uitpakken doet het ding niet. Terwijl het wel in het script staat om uit te voeren.

Kan ik hiertoe handmatig alsnog opdracht geven, en heeft iemand anders dit probleem ook gehad? Waar zou het aan kunnen liggen?
RTL gemist gebruikt MS Silverlight, ik denk niet dat dit ooit gaat werken. Ik zag dat Uitzending gemist er ook mee bezig was dus dat zal ook een probleem worden als ze daar helemaal op overgaan.
brinkdinges schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:55:
[...]

Ok prima :) Ik kan ook nog niet beloven dat ik het ga afmaken omdat ook ik niet omkom in de tijd, maar in een groep zou ik het ook wel willen proberen. Ik zou graag een algemene website maken die de content van verschillende sites combineert, maar dan niet als een simpele lijst met linkjes als http://www.residenciaros.nl/popcornhour/

Het liefst maak ik ook geen site voor alleen de HDX, maar voor alle NMT's. UZG hoort er dan zeker bij, RTL gemist zal moeilijker worden als ik dat zo lees. Verder een beetje nieuws, weer, torrents zoeken. Ik wil gewoon een goede startpagina voor alle online content voor alle NMT's, en niet zo'n traag systeem als de online content die er nu in zit.
Dat zou wel leuk zijn ja, linkje naar Journaal 24 er bij (die staat nu in mijn weblinks)

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 04-10-2009 20:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 04-10-2009 20:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm misschien een beetje help.
Ik wil graag alle bestanden op mijn HDX kopiëren naar een externe harde schijf.
Nu heb ik twee mogelijkheden gevonden maar beide werken niet.

De eerste optie was door met de browser te gaan naar de bestanden/mappen en dan op de angle key te klikken (bron: HDX wiki)

Een andere optie was om gebruik te maken van de knop file mode (bron: netwerkmediatank.com
Maar ook dit werkt niet omdat ik als ik na het selecteren van de mappen die ik wil kopiëren ga, ik niet de optie krijg "copy listed Items here"

Iemand enig idee wat ik fout doe of hoe het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Laatst online: 09:12
Wat ik begrepen heb is dat rtlgemist niet werkt omdat de nmt (hdx, pch etc) geen mms streams kunnen afspelen (die van rtlgemist iig niet). Zonder omzetting van de stream of protocol is het dus onmogelijk. De c200 ondersteunt dit weer wel, maarja die hebben we niet.

Waar ik zelf mee heb zitten kloten is op mijn thuis server php te installeren die een vlc command aftrapt die vervolgens de mms stream weer doorstreamed in een ander formaat of protocol. Nog niet echt succesvol helaas, en als het werkte was de kwaliteit slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet al wat het probleem was.....
Je kan alleen lezen van een externe schijf als deze niet geformatteerd is in ext2 of ext3. Dus nu maar via ftp verbinding alles overzetten. Zal nog wel een paar uur duren voordat het over gezet is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Laatst online: 28-08 16:15
tK0wnZ schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:43:
Wat ik begrepen heb is dat rtlgemist niet werkt omdat de nmt (hdx, pch etc) geen mms streams kunnen afspelen (die van rtlgemist iig niet). Zonder omzetting van de stream of protocol is het dus onmogelijk. De c200 ondersteunt dit weer wel, maarja die hebben we niet.

Waar ik zelf mee heb zitten kloten is op mijn thuis server php te installeren die een vlc command aftrapt die vervolgens de mms stream weer doorstreamed in een ander formaat of protocol. Nog niet echt succesvol helaas, en als het werkte was de kwaliteit slecht...
Een RTLgemist stream voorbeeldje: http://av.rtl.nl/web/comp...5.MiMedia_WM_1500K_V9.wmv

Geen mms dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Kijk eens in vlc... wordt hij niet doorgelinkt naar een mms?
Kan het hier op het werk niet checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Klik nou voor de gein eens op die link, wat krijg je dan? Juist, een WVX.
Enige manier om dat knap af te spelen is als referrer de originele link gebruiken.. laat dat nou net niet kunnen met de basic html van de popcorn hour.
Je zou wel eventueel een php script kunnen bouwen die zelf een socket opent en de benodigde header meestuurt.

edit: Uiteindelijk komt het toch nog op een mms stream uit, fantastisch; maar onspeelbaar op een nmt.

edit 2: toch niet, maar weinig andere hoopvolle resultaten :(
Uit de response van de stream:
W M F S D K N e e d e d
Never gonna happen zonder de juiste support.

[ Voor 121% gewijzigd door Mental op 05-10-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
MMS gaat sowieso niet werken, dit vond ik laatst:
The PCH A-series will never be able to do this, because the sigma chips in these series are not able to support MMS.
If found a -sort of- solution for this. You have to have a PC or Server though.
- Install WAMP and VLC on the PC.
- Build a PHP page for your WAMP-server were you can execute VLC via the command line. (use the exec() command )
- Use a link to the .wmv of the program in that command line.
- direct your PCH to your PHP page on your WAMP-server

VLC is able to stream video's/streams/etc. over a network.

VLC can put an MMS stream to the output of an file or it can Stream that MMS directly to your PCH (with a protocol PCH understands) !
Met een hostende PC zou het moeten kunnen werken dus, al kan ik bovenstaande nog niet goed op waarde schatten. Gelukkig moedigt Microsoft MMS niet meer aan en zouden RTSP en http het moeten gaan vervangen, maar wanneer RTL daarop overgaat is nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 10:03
Mijn HDX heeft mij nu al drie weken verlaten :( nadat hij het na een week al begaf en niet meer op wilde starten.
Teruggestuurd naar Ibood en er is gemeld dat hij ongeveer twee weken geleden is aangemeld als RMA bij de fabrikant.

Weet iemand hoe lang dit ongeveer gaat duren? Heb ik zo lang zitten wachten totdat dat ding voor een leuke prijs te koop (170 euro) was, loopt dat ding na een week gebruik al in de soep :s

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Laatst online: 26-08 10:03
N.v.m. mijn vorige post, net een mailtje van IBood dat de nieuwe onderweg is... begon al ongerust te raken :p
Eind van de week kan ik dus hopelijk ook gaan tweaken met dit mooie apparaatje :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25cent
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07 19:47
Nachoman schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:57:
[...]

Hmm, dat is fijn zeg! sinds ik windows 7 draai, kan ik niet meer bij mijn gedeelde schijven (F: en D:)

ik kan via mijn hdx wél zien dat ik in "WERKGROEP" zit en mijn pc naam (Winows-7-PC), maar als ik dan die mappen wil benaderen (die ik heb gedeeld in windows 7, rechtermuisknop, geavanceerd delen, alle machtigingen instellen voor "iedereen") zegt mijn hdx-1000 stomweg "unable to resolve hostname".

ook lekker denk ik dan, ben nu een week bezig met forums afzoeken en de help afdeling van windows zelf, maar ze zeggen allemaal dat het zou moeten werken.

heb nu maar gewoon windows xp in dual boot gezet, en zo werkt het wel perfect :'(.
en dan gewoon rechtermuisknop op de schijf of map, en dan delen.

waarom werkt dit prima in windows xp en zo ontzettend vervelend en moeilijk in windows 7 ?

Ik hoop dat Ortep mij dit een beetje uit kan leggen, of iemand anders natuurlijk _/-\o_
Activeer de gebruiker Gast en voeg deze toe aan de share. Bij mij was dat de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Laatst online: 12-07 15:48
Een linkje voor RTLgemist, hoop dat hij werkt, kan het zelf namelijk niet testen:

http://mediatv.netai.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23

Booster

Superuser

In mijn gewone browser doet hij verdacht weinig.

Wat betreft Uitzending gemist, RTL gemist e.d., is het misschien handiger om dat topic af te splitsen? Ik ben er zelf ook mee bezig: heb al een webpagina, ontwerpje, etc. Maar het is een algemeen onderwerp en anders vervuilen we het HDX-1000 topic wel erg.

[edit]
Trouwens wel grappig als je bezig bent met scripten, en dat UG ineens besluit iets in hun code te wijzigen :P
Sinds zojuist is de URL niet meer "aflID=12345678" maar "aflevering/12345678". Ik was de code waar ik mee bezig was al 100 keer doorlopen, maar daar zat het dus niet in :+

[edit]
En nu weer terug naar aflID :?

[ Voor 35% gewijzigd door Booster op 07-10-2009 14:45 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Tc-Chub schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:07:
Een linkje voor RTLgemist, hoop dat hij werkt, kan het zelf namelijk niet testen:

http://mediatv.netai.net/
Leuk.. maar alleen als je een C200 ofzo hebt, en nutteloos voor een HDX of PCH 110.
MMS streams werken gewoon niet op de HDX, en zullen dat ook nooit doen zoals ik het begrepen heb, aangezien de hardware het niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja kwam er ook net achter, maar het is in ieder geval al een concept van wat er misschien komen gaat voor de C200 en heeeeel misschien de HDX enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Het is echt verdomde jammer dat de HDX geen MMS aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:07:
Trouwens wel grappig als je bezig bent met scripten, en dat UG ineens besluit iets in hun code te wijzigen :P
Sinds zojuist is de URL niet meer "aflID=12345678" maar "aflevering/12345678". Ik was de code waar ik mee bezig was al 100 keer doorlopen, maar daar zat het dus niet in :+
Volgens mij gebruiken ze nu een mix. AflID komt ook nog steeds voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Volgensmij ook ja. Dat kan ik gewoon inbouwen in mijn toolset.

Overigens ben ik al een heel eind met mijn stukje van UG in PHP. De meeste tools heb ik geschreven en die werken goed. Ik kan een UG RSS feed uitlezen en die uitpluizen. Ik kan van willekeurige aflID een stream URL maken en ik ben ook bijna klaar met de website. Morgen heb ik hem zeker werkend.

Alleen ik kan helaas alleen testen met rtsp:// streams op de popcorn, en niet op de HDX. Moet ik voor de HDX nog andere dingen doen dan bij de popcorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Laatst online: 28-08 16:15
Die werken in principe beide exact hetzelfde (zelfde hardware + firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Zou wel mooi zijn als je het gefixt hebt, niet dat ik het gebruik (geen internet bij hdx) maar is toch wel een leuke toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Booster schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:05:
Volgensmij ook ja. Dat kan ik gewoon inbouwen in mijn toolset.

Overigens ben ik al een heel eind met mijn stukje van UG in PHP. De meeste tools heb ik geschreven en die werken goed. Ik kan een UG RSS feed uitlezen en die uitpluizen. Ik kan van willekeurige aflID een stream URL maken en ik ben ook bijna klaar met de website. Morgen heb ik hem zeker werkend.

Alleen ik kan helaas alleen testen met rtsp:// streams op de popcorn, en niet op de HDX. Moet ik voor de HDX nog andere dingen doen dan bij de popcorn?
Klinkt goed, ik ben benieuwd :)
Ga je de source ook publiceren? Ik draai het namelijk liever lokaal op mijn webservertje voor het geval de website niet meer berijkbaar is zoals met de vorige helaas was gebeurd.

Zelf ben ik nu bezig met een pagina die mijn aflevering direct na het downloaden weergeeft (voorbeeld). Dit draait dan weer wel op een lokale server en niet op de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Alle functies die ik gebruik voor het ophalen van data bij UG wil ik vrijgeven ja. De template van de website is wat lastiger maar ik zal kijken wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zucht, toch maar weer een derde ticket ingeleverd, paar dagen terug maar nog altijd geen antwoord.
Word aardig moe van die 'support' van HDX :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Booster schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:38:
Alle functies die ik gebruik voor het ophalen van data bij UG wil ik vrijgeven ja. De template van de website is wat lastiger maar ik zal kijken wat ik kan doen.
De fucties zijn wel voldoende hoor, de vormgeving kan ik zelf ook wel maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Goed, er moet nog een hoop gebeuren, maar voor sommige is dit vast al wel werkbaar:
http://nmts.nl/ug/ (Networked Media Tank Services ;))

PHP Toolset: http://nmts.nl/ug/ug_toolset.phps
De toolset verwijst direct naar de tools die op het moment van downloaden in gebruik zijn!

Features:
• Korte URL, makkelijk om in te geven met de afstandsbediening
• Werkt in principe met iedere afleveringID. Deze kun je vinden op uitzendinggemist in de URL die je daar aanklikt. Het is het 8-cijferige nummer achter "aflID=".
Na invoeren druk je op "GO" en kun je controleren of het de aflevering is die je zoekt.

Wat moet er nog gebeuren:
• Vormgeving / ik moet de HTML die de Popcorn accepteerd beter onder de knie krijgen. Toevoegen datum enzo.
• Veelgebruikte links, zoals "Het laatste journaal" toevoegen op eerste pagina
• Bladeren door de lijstjes per zender, categorie, etc
• Misschien een zoekfunctie

Kan iemand dit eens voor mij testen op de HDX?

Op de PH A-110 krijg ik wel beeld, geen geluid.

[ Voor 20% gewijzigd door Booster op 08-10-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 13:19
Booster schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:45:
Goed, er moet nog een hoop gebeuren, maar voor sommige is dit vast al wel werkbaar:
http://nmts.nl/ug/

Super, het werkt prima op mijn hdx. Ik zou een zoek functie wel erg op prijs stellen, dat is toch handiger dan eerst gaan zoeken naar dat aflID nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Booster schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:45:
http://nmts.nl/ug/

PHP Toolset: http://nmts.nl/ug/ug_toolset.phps
De toolset verwijst direct naar de tools die op het moment van downloaden in gebruik zijn!

Features:
• Korte URL, makkelijk om in te geven met de afstandsbediening
• Werkt in principe met iedere afleveringID. Deze kun je vinden op uitzendinggemist in de URL die je daar aanklikt. Het is het 8-cijferige nummer achter "aflID=".
Na invoeren druk je op "GO" en kun je controleren of het de aflevering is die je zoekt.

Wat moet er nog gebeuren:
• Vormgeving / ik moet de HTML die de Popcorn accepteerd beter onder de knie krijgen. Toevoegen datum enzo.
• Veelgebruikte links, zoals "Het laatste journaal" toevoegen op eerste pagina
• Bladeren door de lijstjes per zender, categorie, etc

Zou je ook een SD-template willen maken?

Het werkt goed op een PCH A100.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 08-10-2009 14:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Marzman schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:11:
[...]

Ik kan hem nog niet goed testen omdat hij steeds naar het zoekscherm verspringt. Waarschijnlijk omdat ik geen HD tv heb.
Dat ga ik proberen ja. Moet nog even kijken hoe andere services dit aanpakken.

Als je wilt testen zou je dit evt. blind kunnen proberen:
Zodra je op de pagina komt kun je meteen beginnen met een 8-cijferig afl. ID invullen.
Daarna, 1x naar rechts drukken, OK.
Op de volgende pagina, 1x naar beneden drukken, OK om te starten met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Booster schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:15:
[...]

Dat ga ik proberen ja. Moet nog even kijken hoe andere services dit aanpakken.

Als je wilt testen zou je dit evt. blind kunnen proberen:
Zodra je op de pagina komt kun je meteen beginnen met een 8-cijferig afl. ID invullen.
Daarna, 1x naar rechts drukken, OK.
Op de volgende pagina, 1x naar beneden drukken, OK om te starten met spelen.
Thanks, hij selecteerd inderdaad automatisch het tekstvak zodat je kan beginnen met typen. Het werkt goed als je de numlock aanzet :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aflid 10208899 geprobeerd op mijn HDX1000.

Resultaat is zwart scherm en HDX hangt en reageert niet meer op toetsen.
Heb na 30 seconden hem maar uitgezet.

Pak je rechtstreeks de link (bb, wmv) uit media_export_player xml?
Ik lees die url eerst nog binnen.. en krijg dan een ASX xml die op zijn beurt weer een mms url bevat.
Daarin vervang ik mms door rtsp.

Kijk ook eens naar deze versie: http://82.173.196.11

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik heb jouw versie gezien Henk :) Het ziet er netjes uit. Misschien wel wat lange content voor de NMT's.
Ik doe exact wat jij zegt, van metaplayer.xml naar asf_url, naar mms_url en dan uiteindelijk de rtsp_url. Zie ook de PHP source in mijn originele post.
Zo te horen ben ik begonnen met jouw stukje code - heb jij code vrij op het internet gezet? Dan ben jij de "stranger" die ik aanhaal aan het begin van de PHP :)

De oorzaak van het zwarte scherm weet ik zo niet - als iemand een hint heeft dan hoor ik het graag. Mijn A-110 loopt sowieso soms vast op een zwart scherm. Na een reset werkt alles dan weer prima. Volgensmij heeft dit te maken met een memory leak waar op het NMT forum veel over gepraat wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Booster op 08-10-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lange content? Leg es uit? Volgens mij is het nooit meer dan één pagina.

Ik haal de pagina's ter test nu via amerika op (VPN connectie van werk die in via de US loopt) en dat gaat toch redelijk rap.

Ook bij mijn versie heb ik rare hangs hoor. Soms ook zwart scherm, al heb ik gemerkt dat je dan soms gewoon geduld moet hebben.. soms duurt het langer dan een minuut.

Ook heb ik soms geen beeld maar wel geluid en dan krijg ik vervolgens bij elke andere aflevering die ik probeer te spelen het 1e frame van mijn streaming video fragment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 13:19
Marzman schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:11:
[...]

Ik heb nog een 4:3 beeldbuis en het beeld springt ook steeds naar het 'zoek invul vakje'
Ik weet dus niet of SD/HD het probleem is of de beeldverhouding van je televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Jullie zullen trouwens heel even moeten wachten tot ik weer verder kan met bepaalde ontwikkelingen, want ik heb momenteel even geen TV hier ;) Mijn nieuwe komt hopelijk nog voor het weekend, maar tot die tijd kan ik moeilijk zien hoe de gemiddelde NMT de pagina op zijn scherm renderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Nachoman schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:57:
[...]

is het nog gelukt na advies van 25cent? ik zit namelijk met hetzelfde probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Kun je niet beter een share toevoegen door het adres op te slaan ? Dan hoef je niet elke keer via je werkgroep te zoeken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Hoe snel is de navigatie door de interface van de HDX en hoe is de netwerk verbinding met een Windows 7 pc? Dat zijn 2 dingen die ik graag wil weten.
Ik zit nu met een AC-Ryan Play!on HD, en ik vind de interface niet echt boeiend en custom skins bestaan niet en het is niet bekend of die er ooit gaan komen. Daarnaast is de netwerk verbinding opzich prima, maar hij vind mijn pc niet altijd.
Daarom denk ik erover om naar de HDX over te stappen, daar is genoeg custom aan te maken en er zijn ook nog eens veel applicaties voor.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
V3g3ta schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:05:
Hoe snel is de navigatie door de interface van de HDX en hoe is de netwerk verbinding met een Windows 7 pc? Dat zijn 2 dingen die ik graag wil weten.
Ik zit nu met een AC-Ryan Play!on HD, en ik vind de interface niet echt boeiend en custom skins bestaan niet en het is niet bekend of die er ooit gaan komen. Daarnaast is de netwerk verbinding opzich prima, maar hij vind mijn pc niet altijd.
Daarom denk ik erover om naar de HDX over te stappen, daar is genoeg custom aan te maken en er zijn ook nog eens veel applicaties voor.
De standaard HDX interface gebruik makend van network shares is over het algemeen snel. Behalve het wissen van bestanden/films, dit kan soms per stuk soms tot zo'n 3-5 seconden duren.
De custom skins zijn leuk, maar een heel stuk minder snel. Ik heb ze een tijdje gebruikt, maar ben nu weer terug naar de standaard interface omdat dit a) sneller is en b) ik direct de bekeken series/films kan wissen vanuit de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Navigatie vind ik nou niet echt snel. Dat is ook, als je recensie leest over verschillende mediacenters in PCM, dan zie je dat de HDX daarin gewoon wat traag is zeker ten opzichte van de AC Ryan PlayOn!HD. Verbinding met windows 7 is prima. Geen problemen mee. Uploaden via ftp gaat met ruim 6Mb/ps

Wel grappig ik zat juist te twijfelen of ik zou overstappen naar de AC Ryon, maar nu toch eigenlijk voor mezelf de beslissing genomen dit nog maar even niet te doen.

Wat ik wel begrepen heb van de AC Ryon is dat er nog veel in het verschiet ligt, met de nodige updates. Zeker de eerstvolgende zou volgens de fabrikant een grote update moeten worden. Maar goed dan gaan we het meer over de AC Ryon hebben terwijl dit een HDX topic is :)

tov hierboven vind ik het dus lang niet even snel gaan. Laden duurt soms wat lang. Zeker als je bijv van harddisk content naar webservices gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 10-10-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lokale bediening... remote geluid?

Hoi,

is er een manier om het geluid dat de pc wil maken via het netwerk door te sturen naar de hdx, zodat het daar uit mijn versterker komt?
Dat is wellicht iets te algemeen gesteld (maar zou wel mooi zijn), dus de wat simpeler vraag is: kan ik met bv winamp muziek spelen zodat het via de hdx hoorbaar wordt?
(ik gebruik liever mijn pc dan de hdx om te kiezen wat ik speel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:47:
lokale bediening... remote geluid?

Hoi,

is er een manier om het geluid dat de pc wil maken via het netwerk door te sturen naar de hdx, zodat het daar uit mijn versterker komt?
Dat is wellicht iets te algemeen gesteld (maar zou wel mooi zijn), dus de wat simpeler vraag is: kan ik met bv winamp muziek spelen zodat het via de hdx hoorbaar wordt?
(ik gebruik liever mijn pc dan de hdx om te kiezen wat ik speel)
Volgens mij is dit wat je zoekt:
je NMT bedienen vanaf je PC om muziek af te spelen op je NMT (zonder dat je een tv aan hoeft te zetten)!

Met Cidero (een programma dat werkt met het UPnP protocol) kun je je NMT besturen vanaf je pc. En: Cidero werkt met een playlist, wat standaard niet in een NMT speler zit.
Zie voor meer informatie deze link

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hmmz

Dat Cidero, dat lijkt de muziek te spelen die al op de NMT staat ,of begrijp ik dat verkeerd?
Nu kan ik natuurlijk mijn bestanden allemaal naar de NMT sturen, en dat zou dan idd wel werken, maar iets dat 'gewoon' de audio door stuurt, bestaat dat ook? of doet cidero dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
DJ^ schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:08:
[...]

[...]

Ik gebruik zelf MPD en Music Player Minion (een firefox addon). Dat is een beetje hetzelfde idee volgens mij. Het voordeel van MPD is dat je ook clients hebt voor mobieltjes en dergelijke.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:12:
@hmmz

Dat Cidero, dat lijkt de muziek te spelen die al op de NMT staat ,of begrijp ik dat verkeerd?
Nu kan ik natuurlijk mijn bestanden allemaal naar de NMT sturen, en dat zou dan idd wel werken, maar iets dat 'gewoon' de audio door stuurt, bestaat dat ook? of doet cidero dat ook?
Je kunt ook vanaf de NMT via een share jouw muziek op de PC benaderen, je hebt dan hetzelfde resultaat alleen een andere manier om dat te bereiken :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ^ schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:08:
[...]

[...]

Ziet er handig uit, maar is dat ding ook aan de praat te krijgen op Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cidero functioneert. Bedank voor de tip, maar speelt idd alleen de music die al op de NMT staat. De share van de muziek op de pc ziet ie blijkbaar niet.
ik ben een beetje aan het spelen geweest met mijn nokia n95 erbij want die heeft ook upnp. Die kan dan ook de NMT bedienen, maar die heeft tevens een optie "play via home network". Dan wordt de muziek die op de Nokia staat, afgespeeld via de NMT. Dat komt meer in de buurt van wat ik zoek.

Maar dan iets voor de pc. (en het liefst eentje die "what you hear" kan doorsturen, dan kan ik eventueel ook gamen via mijn NMT met het geluid naar de stereo installatie, Maar zoals gezegt, iets voor bv winamp zou ook al mooi zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
Waarom dan niet gewoon meteen je computer op de stereo aansluiten eigenlijk? Kan ook wireless (squeezebox?)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

V3g3ta schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:05:
Ik heb een AC Ryan gehad en ik moet zeggen dat de interface van de Realteks veel beter is dan die van Sigma. Ook werken de menu's enzo sneller. Maar ik kan nou ook niet zeggen dat de HDX traag is, het valt allemaal reuzemee. Prima mee te navigeren hoor!

Toch is de AC Ryan er weer uit, vanwege geen fatsoenlijke ondersteuning voor Windows 7. Met andere woorden, de HDX werkt perfect met Windows 7 shares.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik kan mijn HDX als een netwerkschijf benaderen vanaf mijn pc, simpel via de Verkenner. Helaas moet ik iedere keer opnieuw het wachtwoord ingeven voordat ik bij de inhoud kan. Is dat te automatiseren, dat de Verkenner automatisch toegang krijgt? Ik gebruik Vista Home Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 10:08
JME schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:57:
Ik kan mijn HDX als een netwerkschijf benaderen vanaf mijn pc, simpel via de Verkenner. Helaas moet ik iedere keer opnieuw het wachtwoord ingeven voordat ik bij de inhoud kan. Is dat te automatiseren, dat de Verkenner automatisch toegang krijgt? Ik gebruik Vista Home Premium.
Dit heeft te maken met Vista Home, deze kan geen netwerk-share wachtwoorden opslaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik gebruik zelf MPD en Music Player Minion (een firefox addon). Dat is een beetje hetzelfde idee volgens mij. Het voordeel van MPD is dat je ook clients hebt voor mobieltjes en dergelijke.
Ik gebruik ook deze combinatie, alleen zit ik met het volgende probleem.

Mijn muziek staat op een NAS.
Dus niet op de NMT zelf.

Maar wat ik ook probeer, ik kan de NAS maar niet benaderen met mpd.
Uiteraard het config bestand aangepast en /share/Music aangepast naar
/192.168.1.30/Volume_1/Multimedia/Muziek hij blijft maar zeggen dat deze map niet bestaat.
Ik ben nu al 2 weken bezig, en krijg het maar niet voorelkaar.

Wie weet hoe je MPD moet configureren om hem wel de muziek mappen op mijn NAS in de database op te nemen.?

Overigens heb ik Cidero wel geprobeerd, en dat werkt allemal wel.
Maar ik vindt cidero geen optie omdat het veel te traag is. Ik heb namelijk een muziek bibliotheek met meer dan 40.000 mp3's

[ Voor 11% gewijzigd door dutchronnie op 12-10-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb je het al geprobeerd om niet met vreemde tekens te werken. Haal die underscore bij "Volume_ 1" eens weg. En natuurlijk over al de hoofdletters etc goed overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Volume_1 en Volume_2 kunnen goed de vaste share namen van de hdds in de NAS als je via Windows benadert. Daarnaast is een _ wel zo standaard dat een NMT dat ook gewoon uit moet kunnen lezen.

Je moet even goed kijken hoe je via de NAS je map Muziek benadert. Loop dat even rustig door, schrijf ondertussen op welke mappen je ingaat. En vul dat hele pad dan nogmaals in. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Je moet even goed kijken hoe je via de NAS je map Muziek benadert. Loop dat even rustig door, schrijf ondertussen op welke mappen je ingaat. En vul dat hele pad dan nogmaals in. Succes.
Dit heb ik ook gedaan.
Met Telnet naar de NMT, en vervolgens steeds een map hoger, en dan kom ik uit op het volgende:

opt/syb????/local.drives/NETWORK_SHARE/NAS1000GB

en daar kan ik dan geen andere map meer kiezen.
Ik zou dan nog naar Multimedia/Muziek moeten gaan
Maar naar die mappen kan ik dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jelte schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:54:
Volume_1 en Volume_2 kunnen goed de vaste share namen van de hdds in de NAS als je via Windows benadert. Daarnaast is een _ wel zo standaard dat een NMT dat ook gewoon uit moet kunnen lezen.
Dacht ergens gelezen te hebben dat de HDX niet goed met vreemde tekens om kon gaan.
Maar meen me nu te herinneren dat dat te maken had met YAMJ en het aanmaken van html lijsten. My mistake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
nieuws: NOS bouwt widgets voor PS3, Philips Net TV en Yahoo Connected TV

www.tv.nos.nl iemand die dit even kan proberen op zijn mediaspeler? Misschien werkt het wel en kan je dan ook video's kijken. Werkt in feite hetzelfde als op de PS3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg de pagina wel geladen, maar HDX1000 roept zodra ik kies voor een item dat het de verkeerde flash versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Mm, dus iets werkt al wel. Misschien als de NOS binnenkort uitzending gemist via die weg publiceert er makkelijker applicaties kunnen worden geschreven of misschien zelfs dat de NOS het zelf al doet :)
Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste