Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is het niet zo dat de HDX1000 1 connectie maakt naar de nieuwsserver en je PC 8?
Ik weet niet of je in kan stellen dat hij meer verbindingen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
En wederom weer geen antwoord op mijn ticket die ik ingestuurd had op hdx-1080, en wederom is deze gewoon verwijderd. Beetje jammer die support van HDX :(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Hmm ziet er leuk uit dat UMC.

Zo snel wel een paar opstartprobleempjes. Alle bestanden uit de subdirs worden niet mee genomen in de scan terwijl deze optie wel aangevinkt staat. Iemand dat misschien ook tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

DjWannaB2002 schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:10:
En wederom weer geen antwoord op mijn ticket die ik ingestuurd had op hdx-1080, en wederom is deze gewoon verwijderd. Beetje jammer die support van HDX :(
Hmm, dat is vreemd. Ik had wel een bericht achtergelaten die inderdaad ook getrashed was, maar dat zou kunnen komen door serveronderhoud (stond ook wel ergens vermeld op de site). Nieuw ticket aangemaakt en binnen 2 dagen een reactie. Dus ik zou het nogmaals proberen.

Overigens moet ik het eerst met de retailer oplossen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik zit nog enorm te twijfelen welke media tank ik aan wil schaffen. De Popcorn komt overal goed uit de tests, maar de HDX-1000 is ook erg goed.

Wat zijn volgens jullie de voornaamste voordelen en argumenten om de HDX-1000 te kiezen boven de PCH? En andersom ook?

Ik wil geen HDD en download via mijn pc. Ik wil voornamelijk dvd's en blurayrips bekijken ZONDER problemen. Dus ook de M2TS containers etc.. Dus kan ik ook gewoon een dvd in mijn pc stoppen en zo, via het netwerk, dvd's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
StealthyPeanut schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:55:
Ik zit nog enorm te twijfelen welke media tank ik aan wil schaffen. De Popcorn komt overal goed uit de tests, maar de HDX-1000 is ook erg goed.

Wat zijn volgens jullie de voornaamste voordelen en argumenten om de HDX-1000 te kiezen boven de PCH? En andersom ook?

Ik wil geen HDD en download via mijn pc. Ik wil voornamelijk dvd's en blurayrips bekijken ZONDER problemen. Dus ook de M2TS containers etc.. Dus kan ik ook gewoon een dvd in mijn pc stoppen en zo, via het netwerk, dvd's kijken?
Zolang je de DVD speler in windows of linux shared dan wel ja.

Qua afspeel mogelijkheden zijn ze beide identiek. Alleen de HDX-1000 heeft een SD kaart lezer voorin en achterin ook wat extra's.

Het is vaak een afweging van uiterlijk en of je die SD kaart handig vindt en de extra optische/coax aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... ik krijg UMC niet helemaal werkend. Ik zie de index.html alleen bij de files staan ( daar moet ik ook zijn neem ik aan ) en dan kan ik UMC opstarten. Tot dusver gaat alles goed, maar: bij elke film die ik dan af wil spelen komt er te staan: could not play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
heb je de path wel goed staan? Als je bij een film bent, moet je op de groene knop drukken, vervolgens kun je het path bekijken.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zo zie als ik op de groene knop druk, klopt het inderdaad niet. Dit kan ik veranderen bij PCH directory bij Bibliotheken neem ik aan? Ik snap niet goed wat er dan wel moet komen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 13:19
peak schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:21:
[...]

Qua afspeel mogelijkheden zijn ze beide identiek. Alleen de HDX-1000 heeft een SD kaart lezer voorin en achterin ook wat extra's.

Het is vaak een afweging van uiterlijk en of je die SD kaart handig vindt en de extra optische/coax aansluiting
Kun je die sd-card ook gebruiken om de nmt-apps van te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn PCH directory: file///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video , lijkt mij gewoon in orde, of heb jij het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:21

JME

zeg maar Jamie

Bierkameel schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:05:
Is het niet zo dat de HDX1000 1 connectie maakt naar de nieuwsserver en je PC 8?
Ik weet niet of je in kan stellen dat hij meer verbindingen maakt.
Beide staan op max 4, maar geloof niet dat ie er in praktijk meer dan 1 gebruikt.
JME schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:52:
Wát gaat helaas niet sneller? Bedoel je het downloaden, het ftp-en, of beide?
Lers, heb je mijn vraag n.a.v. jouw reactie over het hoofd gezien?

[ Voor 41% gewijzigd door JME op 22-09-2009 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

StealthyPeanut schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:55:

Als je er toch geen HDD in wilt zetten, kun je jezelf euro's besparen door de Egreat M34A te nemen.

De HDX1000, de PCH A110, de Egreat M34A en de Eminent Em7071 zijn vrijwel identiek aan elkaar. Al deze spelers voldoen aan je eisen. De Egreat is hiervan de goedkoopste en de kleinste en uit eigen ervaring kan ik je deze aanraden. Werkt op dit moment perfect als vervanger van mijn defecte HDX1000. Ik gebruik ook geen interne HDD en alles speelt probleemloos via het netwerk af, maar dat deed de HDX1000 ook al. Een vriend van mij heeft de PCH A110 en is daar ook tevreden over.

Ik denk dat je je keuze moet maken op:
- Ondersteuning
- Design
- Prijs

De afstandbediening van de Egreat wijkt alleen af van de andere 3. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zelfs met die eisen zou ik er een kiezen waar wel een harddisk in kan. Het voegt best veel toe namelijk en misschien verander je ooit van mening. Alle apps vereisen een interne harddisk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:21:
[...]

Beide staan op max 4, maar geloof niet dat ie er in praktijk meer dan 1 gebruikt.

[...]

Lers, heb je mijn vraag n.a.v. jouw reactie over het hoofd gezien?
Oeps, inderdaad niet gezien ;) Het downloaden heb ik helaas geen ervaring mee, maar ik heb wel vaker gelezen dat die snelheid laag is. Ik had het dus over FTP, dat gaat helaas echt niet harder dan wat je vertelde. Ik zit zelf ook meestal rond de 5 Mb/s, soms 6 en soms 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:11:
Heb ineens een probleem met de interne hdd. Via USB is ie niet meer te benaderen, dan krijg ik een waarschuwing dat de schijf niet geformateerd is. Via het netwerk kan ik de schijf wel benaderen maar kan er niets naar toe schrijven of ervan verwijderen.

Verder werkt de hdx prima met afspelen e.d., ook vanaf de hdd.
Iemand een idee wat het kan zijn? Ben bang dat de schijf beschadigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:55:
[...]

Maar als ik het goed begrijp stream jij ze dus vanaf je iMac? Ik heb een interne HD, dus binnenkort ff kijken of het me daarmee gaat lukken.
Ik heb ook een interne HD in de HDX zitten. Hier zet ik de jukebox op (in mijn geval UMC), en deze streamt dus vanaf mijn iMac. De iMac herkent de HDX prima, gewoon via Finder even verbinding maken via het IP adres van de HDX en hoppa, toegang. Zodoende kan je ook films erop zetten als je dat wilt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:18:
dit is mijn PCH directory: file///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video , lijkt mij gewoon in orde, of heb jij het anders?
Ligt er maar net aan waar je film bestanden te vinden zijn. In jouw geval moeten deze dus op de interne HD staan van de HDX in de map Video. Ook moet je in UMC instellen (in het bibliotheek scherm) dat hij op de HDD moet kijken in de /Video/ map.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:32:
[...]

Ligt er maar net aan waar je film bestanden te vinden zijn. In jouw geval moeten deze dus op de interne HD staan van de HDX in de map Video. Ook moet je in UMC instellen (in het bibliotheek scherm) dat hij op de HDD moet kijken in de /Video/ map.
Die staan dus inderdaad in de video map op de interne HDD. Dit staat ook zo ingesteld bij het bibliotheek mapje, maar toch kan ik geen 1 film afspelen. Erg vreemd.

Iemand enig idee aan welke andere instelling het kan liggen? Wil dit graag fixen zodat iedereen hier in huis het makkelijk kan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

Welke directory moet ik instellen bij UMC als ik een map "video" op mijn NAS heb staan?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb in dat topic ook even gepost. Misschien dat je met die info me ook nog kunt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb dit gisteravond ook doorlopen. Ik geef toe; het is niet gemakkelijk. Het enige waar ik dus tegen aanloop staat in mijn post hierboven. Waar loop je tegenaan?

Edit: en wat ik niet duidelijk vind is als je een map "music" én een map "video" hebt. Moet je dan twee keer de wizard volgen?

[ Voor 28% gewijzigd door timovd op 22-09-2009 21:25 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
In het stuk Settings (options/settings) kun je meerdere directories toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

ok.. gevonden. maar welke locatie moet ik opgeven als ik mijn media vanaf mijn NAS haal? mijn videomap heet op de HDX "dsvideo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tja, zelf heb ik dat dus ook nog niet helemaal door. Maar voor het scannen moet je een de locatie opgeven die je gebruikt vanuit windows. Maar de PCH locatie is ook mij nog niet helemaal duidelijk. Ik krijg het in ieder geval nog niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Is er eigenlijk ook een NMT die digitale/analoge TV kan openemen/recorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
peak schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:21:
[...]

Oke, bedankt voor je reactie.

Heeft deze mediaspeler (of de PCH) moeite met het afspelen van HD-files zoals M2TS containers? Die laat ik via het netwerk bedraad streamen.

Verwijderd

Dark0z schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:10:
Is er eigenlijk ook een NMT die digitale/analoge TV kan openemen/recorden?
die heb ik wel een keer voorbij zien komen, maar die waren wel een eurootje of honderd duurder. Kan helaas het merk niet meer herinneren.
edit: of je komt op zoiets http://www.kieskeurig.nl/..._tv/specificaties/330452/ vraag me af of dat is wat je zoekt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 09:26 ]

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Wat zijn de mogelijkheden om je media te laten streamen vanuit je hdx/pch over internet.?

En dat het vervolgens over het internet ergens anders opgepakt kan worden en via "een 2e apparaat" afgespeeld kan worden op de tv?

Welk 2e apparaat zal daar dan aan voldoen ?

• 13art
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Kijk eens bij Conceptronic

[ Voor 75% gewijzigd door 13art op 23-09-2009 13:29 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Marzman
  • Niet online
sattertje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:17:
Wat zijn de mogelijkheden om je media te laten streamen vanuit je hdx/pch over internet.?

En dat het vervolgens over het internet ergens anders opgepakt kan worden en via "een 2e apparaat" afgespeeld kan worden op de tv?

Welk 2e apparaat zal daar dan aan voldoen ?
Als je een VPN maakt tussen de twee locaties zijn de mogelijkheden hetzelfde als lokaal, maar je kan ook gewoon over http streamen.

/▌

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Kan ik een VPN verbinding opzetten tussen een NMT en een ander UPnP compatible apparaat ?
Hoe ?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52
sattertje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:02:
Kan ik een VPN verbinding opzetten tussen een NMT en een ander UPnP compatible apparaat ?
Hoe ?
D.M.V. 2 compatible routers. bvb linksys WRVS4400 welke ik zelf al eens heb geïnstalleerd, ongetwijfeld zijn er goedkopere alternatieve producten. Zoek en gij zult vinden zal ik maar zeggen :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Gelukt inmiddels :)

[ Voor 96% gewijzigd door .GoO op 24-09-2009 12:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:39:
[...]

Die staan dus inderdaad in de video map op de interne HDD. Dit staat ook zo ingesteld bij het bibliotheek mapje, maar toch kan ik geen 1 film afspelen. Erg vreemd.

Iemand enig idee aan welke andere instelling het kan liggen? Wil dit graag fixen zodat iedereen hier in huis het makkelijk kan gebruiken.
Iemand enig idee? Wil UMC toch wel erg graag aan de gang hebben.

• Jelte
  • Niet online
Ik heb geleerd dat je heel goed moet letten op de spellen van het geheel. En laat UMC nu iets flauws doen. De sharename die je invult bij PCH Directory bij Libraries verandert UMC in hoofdletters.
Hier is helaas niets aan te doen. Maar de remedie is om je sharename in je HDX even aan te passen naar een ALL_CAPS versie

Onderwijl ben ik ook tot de conclusie gekomen dat UMC alleen maar HD skins heeft en ik ben dus overgestapt op YAMJ. En dat werkt ook wel aardig :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jelte op 23-09-2009 23:27 ]

• .GoO
Vandaag een harddisk (500 gb) in mn HDX gezet en wifi dmv dat TP-Link ding. Lijkt allemaal te werken, maar hoe kopieer ik nu bestanden van/naar mijn HDX? Kan dat door middel van Windows Verkenner oid?

• Marzman
  • Niet online
Bijvoorbeeld, of via FTP of met filemode op de HDX zelf als de bestanden nu op een USB schijf staan.

/▌

• .GoO
Marzman schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:25:
Bijvoorbeeld, of via FTP of met filemode op de HDX zelf als de bestanden nu op een USB schijf staan.
Kan je dan gewoon via FTP naar het interne IP van je HDX connecten of moet daar nog iets voor gebeuren? Verkenner is het makkelijkst, maar dan zit je met ext2/ext3 las ik. Kan de FS-Driver dat oplossen?

En de HDX speelt geen Blu-Ray discs af, deze moeten worden geconverteerd. De Blu-Rays die normaal gesproken op internet rondzwerven, zijn die al geconverteerd of moet je daar ook eerst allerlei acties voor ondernemen?

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
een bluray ISO werkt niet. Een m2ts file wel. Als je op de HDX samba aanzet, maakt ext2/3 niet uit. Voor FTP moet je ook het aanzetten en idd connecten naar het IP adres. Voor login van beide moet je ff googlen (ik dat nmt / 1234 ?)

No production networks were harmed during this posting

• .GoO
Het lukt om via FTP bestanden naar de HDD over te zetten en via het netwerk streamen werkt nu ook :)

Alleen is het wel enorm traag, via FTP behaal ik snelheden tot ongeveer 350 kb/s.... Ik heb 20 MBit internet, zelfs als ik download van een externe site gaat het zeker 3-5x zo snel :{

Een bekend probleem? Ergens verkeerde instelling? Of komt het doordat laptop + HDX beide wireless zijn?

Verwijderd

Jelte schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:27:
Ik heb geleerd dat je heel goed moet letten op de spellen van het geheel. En laat UMC nu iets flauws doen. De sharename die je invult bij PCH Directory bij Libraries verandert UMC in hoofdletters.
Hier is helaas niets aan te doen. Maar de remedie is om je sharename in je HDX even aan te passen naar een ALL_CAPS versie

Onderwijl ben ik ook tot de conclusie gekomen dat UMC alleen maar HD skins heeft en ik ben dus overgestapt op YAMJ. En dat werkt ook wel aardig :)
Is het ook niet helaas :/ Kom er echt totaal niet uit, terwijl het gewoon zo zou moeten werken. Hoe starten jullie het precies op dan? Je krijgt in het begin van de hdx1000 de keuze uit: video music pictures en files ofzo toch?

Ik ga dan naar files en pak dan het html bestand.
UMC start dan gewoon netjes op etc etc. Krijg alle informatie over de films te zien, maar als ik dan op play druk komt er te staan: could not play. Dit scherm staat er nog geen seconde en dan schiet ie alweer terug naar UMC.

EDIT: Ben net helemaal opnieuw begonnen, nu werkt het allemaal netjes. Bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 20:19 ]

• paella
devv05 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:18:
Een bekend probleem? Ergens verkeerde instelling? Of komt het doordat laptop + HDX beide wireless zijn?
Zou kunnen dat wireless. Je kijkt niet tegelijkertijd op de hdx? Ik haal 5MB/s met FTP.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wireless naar de HDX is inderdaad tergend langzaam, niets aan te doen.. de chipset van de HDX (en alle andere nmt's met die specs) is gewoon ruk icm USB wifi.

• .GoO
paella schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:12:
[...]

Zou kunnen dat wireless. Je kijkt niet tegelijkertijd op de hdx? Ik haal 5MB/s met FTP.
Nee, ik doe niks verder. Dat het wireless langzamer is oke, maar ZO langzaam? 300kb/s lijkt me echt niet normaal.. Haal je die 5mb/s ook wireless of met kabel?

Verwijderd

devv05 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:27:
[...]

Nee, ik doe niks verder. Dat het wireless langzamer is oke, maar ZO langzaam? 300kb/s lijkt me echt niet normaal.. Haal je die 5mb/s ook wireless of met kabel?
ik haal ook 5 mb/s met me laptop. De hdx1000 zit bij mij wel bedraad op een router.

• .GoO
Als iemand ideeën heeft.... Gaat nu gemiddeld 200kb/s, gaat echt nergens over...

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

devv05 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:16:
Als iemand ideeën heeft.... Gaat nu gemiddeld 200kb/s, gaat echt nergens over...
Hoe ver zit je HDX vanaf de acces point/router? Als er een paar goede muren tussen zitten belemmert dat verschrikkelijk. En al helemaal als het Laptop-->Wireless-->Router-->Wireless-->HDX is.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• .GoO
Het is inderdaad Laptop -> Wireless -> Router -> Wireless -> HDX maar aan de afstand kan het niet liggen. Alle drie de apparaten staan binnen 5 meter van elkaar...

• paella
Leg er dan lekker een kabel tussen

• .GoO
Dat is weer wat lastiger, want de download pc staat boven. Ben nu alleen nog aan het testen. Bovendien wil ik het probleem graag oplossen, niet omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik heb bij het afspelen in een map met muziek dat de achtergrond veranderd in een plaatje dat bij de cd hoort. Dit heb ik nog nooit eerder gezien in een andere map, maar ik vind het leuk dat het kan. Maar welk bestand zorgt hier voor? Ik heb alle plaatjes al 1 voor een overgezet op een andere map maar daar gebeurd het dan niet. Het is ook geen functie waar ik documentatie van kan vinden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
devv05 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:03:
Dat is weer wat lastiger, want de download pc staat boven. Ben nu alleen nog aan het testen. Bovendien wil ik het probleem graag oplossen, niet omzeilen.
In mijn ogen wil je per se een probleem in stand houden... bedraad is bij de HDX de standaard. Maar goed, succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
paella schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:40:
[...]

In mijn ogen wil je per se een probleem in stand houden... bedraad is bij de HDX de standaard. Maar goed, succes ;)
Nou ja, een kabel naar boven (zolder) leggen is niet echt ideaal.. Een homeplug waarmee het via het stroomnet gaat, is dat misschien een oplossing? Weet iemand of dat goed/snel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Hoeveel threads heb je ingesteld? Wellicht dat dat iets uitmaakt.
Ik download via mijn HDX met 2.2 MB/s

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:10:
[...]

Nou ja, een kabel naar boven (zolder) leggen is niet echt ideaal.. Een homeplug waarmee het via het stroomnet gaat, is dat misschien een oplossing? Weet iemand of dat goed/snel werkt?
de ervaringen zijn wisselend, maar het is in ieder geval stabieler dan wireless, wat ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
dip schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:46:
Hoeveel threads heb je ingesteld? Wellicht dat dat iets uitmaakt.
Ik download via mijn HDX met 2.2 MB/s
Waar kan ik zien hoeveel threads ik heb? Ik heb nog nergens instellingen van een NMT applicatie gezien. Ik download de bestanden via mijn PC van usenet en zet ze dan per FTP over naar de NMT. Dat laatste gaat dus te langzaam... (downloaden van usenet is sneller dan het overzetten van bestanden van PC naar NMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
devv05 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:16:
ik haal ongeveer 4.5 MB/s als ik windows verkenner gebruik om te transferren naar mijn hdx
maar als ik flashfxp gebruik haal ik makkel 6,5 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
av017 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:56:
[...]

ik haal ongeveer 4.5 MB/s als ik windows verkenner gebruik om te transferren naar mijn hdx
maar als ik flashfxp gebruik haal ik makkel 6,5 MB/s
Wireless of met kabel? Wat voor instellingen en afstand zit ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
devv05 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:44:
[...]

Waar kan ik zien hoeveel threads ik heb? Ik heb nog nergens instellingen van een NMT applicatie gezien. Ik download de bestanden via mijn PC van usenet en zet ze dan per FTP over naar de NMT. Dat laatste gaat dus te langzaam... (downloaden van usenet is sneller dan het overzetten van bestanden van PC naar NMT)
Waarom download je niet gewoon met de HDX? Wat jij doet is nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkAboutIt schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:55:
[...]

Met de HDX gaat dat toch allemaal niet erg snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:02:
[...]

Met de HDX gaat dat toch allemaal niet erg snel?
Zolang je geen 100mbit internet hebt, gaat het prima om rechtstreeks via de HDX te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Bij UPC is het vrij normaal om 60, 90 of zelfs 120Mbit internet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:26:
ahum, en ondersteunt je payserver dat? En weegt het gemak van direct downloaden op je mediaplayer niet op tegen die 10 minuten vertraging bij het downloaden van een 1080p DTS mkv? En hoe lang duurt de kopieerslag van je pc naar je hdx 8)7

Bij dat soort snelheden duurt terugkijken toch langer dan downloaden :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

paella schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:26:
Daarom haalde ik het ook aan. Ik weet niet of hij ADSL of UPC "fiber" power heeft. Maar rond 20.00u 's avonds heeft dat bij UPC toch geen zin, want dat zakken de snelheden behoorlijk. :)

Maar goed, de vraag was of het handig was om direct naar de HDX te downloaden.

Verwijderd

Ben sinds gisteren een trotse bezitter van de HDX-1000 in combinatie met een WD Caviar Green 2TB, 5400~7200rpm, 32MB, SATA2 (WD20EADS) hardeschijf.

Is er iemand die ook ervaring hebt met deze combinatie en ook harde tikken hoort van de hardeschijf wanneer je bijvoorbeeld een filmpje opzoekt of door mappen bladert op de HDX1000?

overigens is deze tik weg wanneer je bijvoorbeeld een film start.

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 17:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Geweldig die hdx1000, ik heb em al enkele maanden in gebruik, werkt allemaal prima.

Ik heb de hdx zonder harddisk, direct op netwerk aangesloten en hij speelt dan mijn gedownloadde films allemaal prima af.

Dan zit je zo naar een lijst met namen van films te kijken, en ik vroeg me af of het niet mogelijk is om
op de een of andere manier een korte beschrijving van die film te kunnen zien.

Misschien iets met een linkje naar moviemeter ofzo ? of alleen een text zichtbaar maken ??

Het doel is dat er in ieder geval GEEN harddisk in de hdx gewouwd word.

Is zoiets mogelijk ?

• Marzman
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:12:
Geweldig die hdx1000, ik heb em al enkele maanden in gebruik, werkt allemaal prima.

Ik heb de hdx zonder harddisk, direct op netwerk aangesloten en hij speelt dan mijn gedownloadde films allemaal prima af.

Dan zit je zo naar een lijst met namen van films te kijken, en ik vroeg me af of het niet mogelijk is om

Misschien iets met een linkje naar moviemeter ofzo ? of alleen een text zichtbaar maken ??

Is zoiets mogelijk ?
Je kan een jukebox installeren, maar ik vind dat wat te veel werk omdat ik films toch weggooi na ze gekeken te hebben. Omdat ik toch de bestandsnamen aanpas (anders weet je het helemaal niet meer) zet ik meteen het genre en het imdb cijfer bij de bestandsnaam. Ook kan je soms de bijgevoegde jpgs (gele knop) of nfo (blauwe knop) bekijken.

/▌

• wontcachme

wontcachme

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:12:

Is zoiets mogelijk ?
http://www.hardeschijven.com/prodlijst.odb?sortgroep=WX102

Een standaard flashcard doe je er dan in

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Jelte
  • Niet online
Of als je een NAS hebt kun je daarop een jukebox installeren als UMC en YAMJ

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Marzman schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:15:
[...]

Je kan een jukebox installeren, maar ik vind dat wat te veel werk omdat ik films toch weggooi na ze gekeken te hebben. Omdat ik toch de bestandsnamen aanpas (anders weet je het helemaal niet meer) zet ik meteen het genre en het imdb cijfer bij de bestandsnaam. Ook kan je soms de bijgevoegde jpgs (gele knop) of nfo (blauwe knop) bekijken.
Ja een jukebox installeren gaat me allemaal te ver, ik gooi de films nadat ik ze gezien heb ook weer weg.

Bedoel je soms dat jij in de filename vande film, het genre vermeld ?
Ik zoek eigenlijk is dat een txt kan oproepen ergens vanaf, zodat je kan lezen waar de film over gaat.

Een sd kaart ofzo kan ik er wel insteken als dat nodig mocht zijn, ik wil er alleen geen hd in hebben.

• wontcachme

wontcachme

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:44:
[...]

Ja een jukebox installeren gaat me allemaal te ver, ik gooi de films nadat ik ze gezien heb ook weer weg.

Ik zoek eigenlijk is dat een txt kan oproepen ergens vanaf, zodat je kan lezen waar de film over gaat.

Een sd kaart ofzo kan ik er wel insteken als dat nodig mocht zijn, ik wil er alleen geen hd in hebben.
Dat ding dat ik liet zien is ook geen HD. Het is een converter eigenlijk van sata naar flashcard

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Jelte schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:41:
Of als je een NAS hebt kun je daarop een jukebox installeren als UMC en YAMJ
Een nas heb ik wel ja, maar daar staan de films zelf niet op.
Die heb ik op een pc staan.

Bedoel je soms dat je op de nas een jukebox kan installeren en dan op een andere pc de films kan laten staan en afspelen via de hdx ?

Dat klinkt nogal arbeidsintensief allemaal :)

• Jelte
  • Niet online
Owh, maar als je pc toch al aanstaat, kun je daar direct je jukebox op installeren. En YAMJ is simpel html, daar is niet eens een webserver op je pc voor nodig. Gewoon sharen.
Hoeft niet arbeidsintensief te zijn.

Als je wil wat je zegt, zul je wel haast moeten. Je kan namelijk niet tegelijkertijd video bestanden en text bestanden tegelijkertijd browsen.

[ Voor 25% gewijzigd door Jelte op 26-09-2009 13:21 ]

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Jelte schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:21:
Owh, maar als je pc toch al aanstaat, kun je daar direct je jukebox op installeren. En YAMJ is simpel html, daar is niet eens een webserver op je pc voor nodig. Gewoon sharen.
Hoeft niet arbeidsintensief te zijn.

Als je wil wat je zegt, zul je wel haast moeten. Je kan namelijk niet tegelijkertijd video bestanden en text bestanden tegelijkertijd browsen.
Ik zal het ens gaan bekijken wat dat is met die yamj

• .GoO
ThinkAboutIt schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:55:
[...]

Zat ik inderdaad ook aan te denken, ik heb alleen geen idee hoe/of dat werkt met usenet.

Iemand een link naar een uitleg hierover oid?

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
devv05 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:36:
[...]

Zat ik inderdaad ook aan te denken, ik heb alleen geen idee hoe/of dat werkt met usenet.

Downloaden op pc en via FTP overzetten gaat juist sneller dan rechtstreeks downloaden op de NMT. Zeker als je HD films downloadt. Helemaal als er wat bestanden incompleet zijn en er gepart moet worden.

De downloadsnelheid via usenet op de NMT is ongeveer 1.2mB/s MAX met SSL en 1.6mB/s zonder SSL.
Het unrarren van 10gb duurt echter bijna 2 uur. Als 10gb gepart moet worden, reken dan maar op het dubbele

FTP gaat bij mij met 6,5mB/s

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• .GoO
FTP gaat bij mij maar met max 1mb/s, dus ik denk dat het beter is om meteen op de NMT te downloaden. Heb inmiddels uitgevonden hoe het werkt, dus morgen even proberen :)

• cypher21
1mB/s???

Dan zou ik es uitzoeken wat er mis is, kabels/router oid, 1mB.s is niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:36:
[...]

http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=128

Erg informatieve site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:44:
[...]

Ja, dat bedoel ik. Die files moet ik toch renamen omdat de posters er altijd van die creatieve dingen mee doen.

Je hebt toch een Jukebox nodig, de NMT kan die info niet oproepen het enige wat kan is dat er vaak plaatjes bij een film zitten van de hoezen en die kan je dus op je tv bekijken, net als de nfo.

Er zijn wel jukeboxen die de info ergens weg kunnen halen al is dat bij de meeste (door de trage cpu denk ik) toch ook veel handmatig werk.
Ik heb dat gehad in een thinclient die ik als Linux servertje gebruikte. Bij mij ging de compact flash vrij snel kapot door de vele schrijfacties 24/7. Ik denk dat dit bij een NMT ook zo is (al zijn ze ook niet erg duur gemakkelijk te vervangen door dat adapter.)

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 27-09-2009 06:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Thanks ^O^
cypher21 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:06:
1mB/s???

Dan zou ik es uitzoeken wat er mis is, kabels/router oid, 1mB.s is niet goed
Daar ben ik dus ook al een tijdje druk mee bezig. Tot nu toe geprobeerd/gecontroleerd:

- Firewall
- WLAN encryptie
- Wireless Mixed naar B en G (snelheid van 300 kbs max naar 1 mb/s max)
- Verschillende FTP clients
- Preamble Long/Short
- Wireless kanaal aangepast naar kanaal waar niks op zit
- Alle opties van de router 3x doorlopen

Dus als je nog suggesties hebt, graag :) Ik weet het in ieder geval niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Je probleem is toch al aangegeven? De CPU is niet snel genoeg voor een snellere wireless verbinding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Wireless op de NMT's is gewoon ruk, das een fact.

Dit omdat er gewerkt word met een brakke USB implementatie, driver die waarschijnlijk niet optimaal werkt en het feit dat de CPU in de NMT totaal niet geschikt is eigenlijk voor iets anders dan het decoderen van videomateriaal.

Ik ben blij dat ik me daar ver vanaf heb gehouden en gewoon wired alles doe. Mijn NMT haalt zn spul vanaf mn server waar alles op binnen komt (deze zorgt ook voor parren en unrarren). Streamen is imo echt de way to go. Wired gaat meer dan prima zonder haperingen of wat dan ook.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mijn mening is dat een NMT niet bedoelt is om te downloaden. Leuk dat het kan, maar de cpu is daar gewoon niet voor gemaakt. Dat moet op een pc/NAS gebeuren.

Omdat ik een NAS heb, zit er ook geen HDD in de HDX, nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Zelf heb ik geen wireless nodig, maar de USB wireless implementatie is inderdaad bar slecht. Ik denk dat de enige acceptabele manier zou zijn door het gebruiken van ethernet op de NMT richting een wireless gateway. Je hebt dan echter weer een extra apparaat erbij :(

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Jelte schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:33:
Mijn mening is dat een NMT niet bedoelt is om te downloaden. Leuk dat het kan, maar de cpu is daar gewoon niet voor gemaakt. Dat moet op een pc/NAS gebeuren.

Omdat ik een NAS heb, zit er ook geen HDD in de HDX, nergens voor nodig.
Hier download ie even snel als mijn vast toestel, heb natuurlijk geen 20Mbit connectie, ADSL 4 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Graviton12 schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:57:
[...]

Hier download ie even snel als mijn vast toestel, heb natuurlijk geen 20Mbit connectie, ADSL 4 Mbit
Gaat het checken en repareren met pars en unrarren ook even snel als op je PC?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Marzman schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:35:
[...]

Gaat het checken en repareren met pars en unrarren ook even snel als op je PC?
Dat gaat idd tergend langzaam. Maar goed, als ik op het werk ben of 's nachts, dan download ik ook op de HDX. Ff nzbtje via de webinterface uploaden. Dat vind ik juist wel weer een groot voordeel. Hoeft de pc niet aan te blijven, en aangezien ik er toch niet ben, kan de hdx mooi daarvoor gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 07:43
Ehm.. Hier begint CTCS kuren te krijgen...
Ik moet iedere keer weer inloggen, en dit gaat ooit fout (terwijl het nog altijd nmt en 1234 is).

Torrent toevoegen lukt op dit moment ook helemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Graviton12 schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:57:
[...]

Ik heb hier 15Mb (cable) maar het gaat op de pc gewoon veel sneller zeker als het gerepareerd en uitgepakt moet worden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik zie helaas steeds meer nadelen aan de hdx. Buiten het feit dat het via netwerk extreem traag gaat, werkt usb slave ook al niet.
Ik probeer van een bestand een torrent te maken, via de pc duurt dit tussen de 1 en 3 uur!!! (wat normaal een halve minuut tot 2 minuten duurt)
En nu probeer ik de hdx via usb aan de pc te sluiten, zodat ik zo een torrent kan maken, maar dan reageert de nmt helemaal niet. Als de hdx al aanstaat, geeft hij de melding "removing hard disk/cdrom from NMT player" waarna de nmt uitvalt. De pc geeft wel iets aan van usb apparaat gevonden, maar ik kan deze nergens terugvinden...

[ Voor 12% gewijzigd door Tonkey op 28-09-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32648253,noline]
En nu probeer ik de hdx via usb aan de pc te sluiten, zodat ik zo een torrent kan maken, maar dan reageert de nmt helemaal niet. Als de hdx al aanstaat, geeft hij de melding "removing hard disk/cdrom from NMT player" waarna de nmt uitvalt. De pc geeft wel iets aan van usb apparaat gevonden, maar ik kan deze nergens terugvinden...
je bent je er van bewust dat je met windhoos geen EXT3 bestandssysteem kan lezen zonder een EXT2/EXT3 driver te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Al weer een klein jaar een tevreden HDX gebruiker. Ik liep tegen een nieuwe skin aan voor YAMJ, die ik jullie niet wilde onthouden.

Sinds kort heb ik mijn jukebox gewijzigd met deze skin:
http://www.omertron.com/pch/UniqueBlackGlas

Ben er erg tevreden mee, ziet er goed uit. Goed de stappen volgen en met een avondje prutsen was het voor elkaar. Elke volgende generatie run gaat heel snel, zoals bij yamj.

Demo (alleen firefox laat het fatsoenlijk zien):
http://www.vectrex.nl/video

[ Voor 21% gewijzigd door vectrex op 28-09-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:29:
[...]

je bent je er van bewust dat je met windhoos geen EXT3 bestandssysteem kan lezen zonder een EXT2/EXT3 driver te installeren?
Nee, daar was ik me niet van bewust ;) Ga dat eens proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:02:
[...]

Nee, daar was ik me niet van bewust ;) Ga dat eens proberen, bedankt!
als je een linux of ubuntu livecd of installatie hebt is het nog makkelijker, die lezen het native ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:04:
[...]

als je een linux of ubuntu livecd of installatie hebt is het nog makkelijker, die lezen het native ;)
Zoveel moeite om even een drive zichtbaar te maken.. een live cd opstarten duurt even, en ook een live cd is traag.

maargoed, de ext controller werkte ook niet.
Toch raar, dat via wifi de nmt retetraag wordt. Downloaden kan wel gewoon met maximale snelheid, maar als ik vanaf een andere pc door de nmt wil bladeren moet ik verrekte lang wachten. Ik voeg ook altijd een .nfo toe met de imdb link bij elke film, maar ik moet echt geduld hebben hiervoor.

Het klinkt zo mooi, youtube op je tv, internetradio etc... Maar meer dan torrents downloaden en deze bekijken moet je er gewoon niet mee doen. Als netwerk hd al zeker niet, want dan moet je altijd vanaf een andere pc de hd benaderen, en dit werkt nogal veel irritatie op bij mij.

Hopelijk gaat een software update dit nog verhelpen... Ik ga het nog een keer met een lan kabel proberen, geen idee of dat beter gaat (pc naar pc, ik ga niet hele lan kabels door het huis trekken. wifi van 100mbit zou genoeg moeten zijn om even een bestandje van en naar de pc te kopieren en een torrent aan te maken...)

[ Voor 10% gewijzigd door Tonkey op 28-09-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik vind die Youtube functie wel leuk. Dit weekend ging het over die rapper Metz die los ging bij Giel, dan kun je meteen op Youtube de filmpjes er bij pakken voor de genen die ook mee willen praten maar het gemist hebben. Internet radio doe ik niet zo veel mee, maar dat is meer omdat ik geen goede streams heb gevonden. De mogelijkheden zouden veel groter zijn als de publieke omroepen nmt's zouden omarmen (wat ze wel met veel andere platforms doen, zoals onlangs nog de iPhone app)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Iemand hier die Snow Leopard draait?

Ik kan sinds de update naar Snow Leopard geen verbinding meer met de samba server in Finder maken. Heel irritant!

*Edit*: Laat maar, werkt toch wel. Zal wel een instellingsfout van mij zijn geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door Joostp1 op 28-09-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
vandevorst schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:15:
[...]

Zoveel moeite om even een drive zichtbaar te maken.. een live cd opstarten duurt even, en ook een live cd is traag.

maargoed, de ext controller werkte ook niet.
Toch raar, dat via wifi de nmt retetraag wordt. Downloaden kan wel gewoon met maximale snelheid, maar als ik vanaf een andere pc door de nmt wil bladeren moet ik verrekte lang wachten. Ik voeg ook altijd een .nfo toe met de imdb link bij elke film, maar ik moet echt geduld hebben hiervoor.

Het klinkt zo mooi, youtube op je tv, internetradio etc... Maar meer dan torrents downloaden en deze bekijken moet je er gewoon niet mee doen. Als netwerk hd al zeker niet, want dan moet je altijd vanaf een andere pc de hd benaderen, en dit werkt nogal veel irritatie op bij mij.

Hopelijk gaat een software update dit nog verhelpen... Ik ga het nog een keer met een lan kabel proberen, geen idee of dat beter gaat (pc naar pc, ik ga niet hele lan kabels door het huis trekken. wifi van 100mbit zou genoeg moeten zijn om even een bestandje van en naar de pc te kopieren en een torrent aan te maken...)
Ik denk dat je je wat dat betreft vreselijk verkijkt op de processing power van je NMT. Zoals al zoveel vaker gezegd is het GEEN alternatief voor een HTPC. Het kastje is om video te decoderen en daar is hij goed in. Al het andere is optioneel en werkt niet optimaal, in ieder geval niet vergeleken met een volwaardige HTPC. Wireless LAN op 100mbit? Wired LAN gaat al niet eens op 100mbit dus vergeet dat wireless maar gewoon. Een torrent aanmaken? Waarom zou je in hemelsnaam torrents vanaf je NMT willen delen ???

Software updates kunnen dit niet verhelpen. De processor van je HDX (Sigma) trekt dat gewoon niet.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste