Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

n00bs schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:48:
Ik heb nu een WiFi router, WPA2 beveiligd, heb een Sitecom WiFI USB Dongle, maar dat ding in de HDX prikken met de FW van juni 2009 levert niets op.

Als ik bij de network properties kijk, zie ik nergens een Wireless verbinding mogelijkheid, enkel wired. En al vul ik handmatig alles in wat wel werkt via de NIC, dan nog gebeurt er niets. Kan nergens mee connecten en ook nergens de WPA2 key invoeren.

Zou graag willen weten hoe dit dus werkt en of dit werkt zonder alle toolings geinstalleerd te hebben?
Van de HDX wiki:
What model of wireless USB adapter does the HDX supports?

Currently, the only supported wireless USB adapter is TPlink WN821N Wireless N USB adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:53:
Het is ook heel logisch, alleen is het nog nooit als oplossing geopperd. Ook op internationale fora niet. Althans, ben het nog nooit tegengekomen, helaas.

Heb de HDX met ext3 nog niet op mijn pc aangesloten, maar ging er eigenlijk vanuit dat dat gewoon nog steeds zou kunnen, zonder drivers etc. Juist door de conversie die de HDX kan doen.

Dit dus even doen: http://www.fs-driver.org/
*kuch* punisher007 in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." *kuch*

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik had je post gemist. Maar ik ging eigenlijk uit van deze waarden:

What streaming speeds should I expect from the various network connection methods?
SMB: ~38Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps
(uit http://www.hdx1080.com/wiki/index.php?title=Main_Page)

En daarbij de formatteerwijze van de HDD -misschien niet zo slim- buiten beschouwing gelaten.

De HDX blaast nu overigens weer alles de pan uit. Alle birdscenes en Eureka-releases draaien als een zonnetje. Ik vind daarom dat men hier wel iets duidelijk in mag zijn. Het is achteraf logisch maar bij de genoemde mb/s zou wel een sterretje kunnen staan met "mits geformateerd in ext".

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 10:31 . Reden: spelling, what else... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
svdvlist2 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:20:
Zelf gebruik ik ext2fsd onder Windows Vista en Windows 7 (32 bit). Ik heb onder Vista en 7 de FS-driver nooit aan het werk gekregen. Ext2fsd daarentegen vrij vlot.

Misschien dat ik mijn externe schijf dan ook eens moet formatteren naar ext3 ipv ntfs.

Ik dacht zelf dat een interne schijf altijd als ext3 geformatteerd moest zijn om te kunnen werken.

Zijn er trouwens veel mensen die de nieuwe firmware gebruiken? Ik draai nog steeds die van juni. Alles werkt eigenlijk, dus durf het niet te updaten, omdat er relatief veel problemen zijn met de nieuwe firmware.
Win7: Control Panel>System and Security>IFS Drives Control System

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2vdhg91.png

Nadat je de HDX met ingebouwde schijf ingedeeld als ext3 hebt aangesloten via USB, zie je de partities, vervolgens geef je hem een letter en voila. 1ste keer krijg je volgens mij nog wel de vraag of je de partitie als read only wil openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Idd. Nog even een tip, indien het letter geven niet werkt. Vink dan de optie "Automatically give drive's al letter" oid. Dan doet hij dat automatisch en zie je vanzelf je harde schijf verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zat de film Amsterdam te kijken, maar omdat er toch wat vreemde talen inzaten subs erbij gezocht. En nu start de file niet meer op. Iemand anders gehad dat subs er voor zorgen dat een bestand niet meer af te spelen is? Ding al herstart en een keer van de stroom gehaald.

code:
1
2
3
4
5
6
06-01-2010  13:15         3.651.584 Amsterdam.2009.DVDRip.XviD.AC3-ViSiON.sub
24-01-2010  07:25         3.651.584 English-Dutch.sub
06-01-2010  13:15            36.269 Amsterdam.2009.DVDRip.XviD.AC3-ViSiON.idx
06-01-2010  08:42     1.559.406.592 Amsterdam.2009.DVDRip.XviD.AC3-ViSiON.avi
06-01-2010  19:28             8.819 ViSiON DVDRip.nfo
06-01-2010  19:28                98 _brokenlog.txt

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
salgera schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:17:
Ik ben ook lekker bezig met mijn nieuwe HDX-1000. Bevalt erg goed, maar...
Ik hoor de hele tijd een ultrahoge piep (ligt nog net in mijn gehoorbereik). Hebben jullie / heeft iemand dat ook en is daar iets aan te doen?
Zowel voor als na het installeren hoor ik deze hoge pieptoon.
De piep word veroorzaakt door de Cardreader. Dit kun je verhelpen door de connector los te koppelen van het moederbord in je HDX player.

Succes.

Mvg,

I. Meijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Een SD kaartje erin stoppen, helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Hallo,

Ik heb nu een tijdje een HDX-1000 met een Samsung Spinpoint Eco (5400 rpm). Maar bij het kijken van films via de hardeschijf, hoor je hem om de paar minuten een tijdje lang ratelen (de hardeschijf). Als ik via het netwerk stream hoor je dat niet. Iemand enig idee hoe ik die ratelingen (van het lezen denk ik) kan verminderen? Nogal irritant, met name tijdens stillere films.

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

dat ratelen ken ik wel ja. gek genoeg doet hij het vaak als hij op standby staat, en stopt dan op het moment dat je 'm uit standby haalt. tijdens het kijken van films merk ik het nooit, maar waarschijnlijk word ie overstemt door de speakers dan ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
Vraagje:

We kijken thuis vanaf de hdx veel naar diverse series
alleen is er een mogelijkheid om hem in te stellen dat wat je hebt gezien (aflevering van serie) een ander icoontje of iets dergelijks krijgt zodat je kunt zien wat je gezien hebt.
Ja ik weet anders te gaan werken met jukebox maar wil geen pc ernaast hebben aanstaan
werk met internet hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

leosand schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:32:
Vraagje:

We kijken thuis vanaf de hdx veel naar diverse series
alleen is er een mogelijkheid om hem in te stellen dat wat je hebt gezien (aflevering van serie) een ander icoontje of iets dergelijks krijgt zodat je kunt zien wat je gezien hebt.
Ja ik weet anders te gaan werken met jukebox maar wil geen pc ernaast hebben aanstaan
werk met internet hdd.
Lijkt mij ook een mooie toevoeging, zeker als de datum erbij zou staan.
Ik heb echt vaak geen idee meer wat ik wel en niet gezien heb. Normaal verwijder ik de files, maar de delete knop op de AB lijkt niets uit te halen. Dus elke keer weer aan mn PC hangen om de files te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

n00bs schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:40:
Normaal verwijder ik de files, maar de delete knop op de AB lijkt niets uit te halen. Dus elke keer weer aan mn PC hangen om de files te verwijderen.
Die delete knop doet het hier prima.

Ik loop ook tegen het probleem aan dat ik moet zoeken wat ik al gezien heb. Het MKV's is dat geen probleem. Die gooi ik weg na kijken, maar als je een DVD hebt met daarop 4 afleveringen moet je echt zoeken waar je ook alweer was

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
n00bs schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:40:
[...]

Lijkt mij ook een mooie toevoeging, zeker als de datum erbij zou staan.
Ik heb echt vaak geen idee meer wat ik wel en niet gezien heb. Normaal verwijder ik de files, maar de delete knop op de AB lijkt niets uit te halen. Dus elke keer weer aan mn PC hangen om de files te verwijderen.
nou ik zou al blij zijn als het al een ander kleurtje werd bv.
en deleten wil ik nou niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Ik heb de hdx voorzien van een hdd en niet aangesloten op het netwerk. Tot nu toe zet ik steeds alle bestanden via USB op de hdx. Binnenkort zet ik een netwerk op, zodat ik meer van de mogelijkheden van de hdx gebruik kan maken. Zou dan ook evt films kunnen streamen vanaf de hdd van m'n pc.
Wat ik even zeker wil weten. Waarschijnlijk een stomme vraag. Mijn pc moet dan altijd aanstaan toch? Er is geen mogelijkheid om de hdd te benaderen als hij uit staat natuurlijk. Dan ben ik alsnog blij dat ik in de hdx een hdd van 1 tb geplaatst heb.

Wie wil dit bevestigen?

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

je pc moet aanstaan ja, om de files op je harddisk van die pc te kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de bevestiging

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

op de een of andere manier leek het me verschrikkelijk handig om de HDX te kunnen bedienen met mijn iPod Touch. In de app store kon ik er niets over vinden, maar vanavond zat ik door de comunity Software Installer te bladeren, en toen kwam ik MediatankController tegen (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20073) en ik moet zeggen, het werkt verschrikkelijk goed!

Hoewel ik de HDX (nog) niet kan benaderen op mijn iPod via de devicename (HDX-1000) en dus met het IP-adres moet werken, werkt het als een zonnetje. Mooi icoontje op mijn homescreen en de HDX reageert ook vlot genoeg. in ieder geval net zo vlot als met de afstandsbediening, met als voordeel dat je je iPod of iPhone niet hoeft te richten (wat ik bij de AB echt hatelijk vindt, omdat de HDX iets te laag staat en mijn hocker de line of sight blokkeerd ;-) )

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 15 maanden een HDX en nog steeds tevreden. Maar zit toch even met een vraag. Als ik gebruik gaat maken van een ACER Altos easyStore M2 (of soortgelijk) draaiend op WHS, moet het volgens mij geen probleem zijn om deze op te nemen in het netwerk en door middel van de easystore te gaan streamen. Voordeel is dat mijn huisgenoten niet vergeten om te backuppen.

Kortom: Kan de HDX met Wake On Lan uit de voeten om bij het aanzetten van de HDX de Eaystore uit slaapstand te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Ik zal mijn probleem met m'n HDX toch maar eens posten.

Ik krijg sporadisch een 'No signal' melding op mijn Samsung PC bij het starten van een film (meestal MKV) of tijdens een film. Deze is middels HDMI verbonden met de HDX. Dit schijnt een bekend probleem te zijn echter heb ik nergens een fatsoenlijke oplossing kunnen vinden.

Nu ben ik op zoek naar gebruikerservaringen van anderen met de HDX-SamsungLCD combinatie. Mogelijk kan iemand met toelichten hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
DaTiezl schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:59:

Ik krijg sporadisch een 'No signal' melding op mijn Samsung PC bij het starten van een film (meestal MKV) of tijdens een film. Deze is middels HDMI verbonden met de HDX. Dit schijnt een bekend probleem te zijn echter heb ik nergens een fatsoenlijke oplossing kunnen vinden.

Nu ben ik op zoek naar gebruikerservaringen van anderen met de HDX-SamsungLCD combinatie. Mogelijk kan iemand met toelichten hoe ik dit probleem kan verhelpen.
Zou te maken kunnen hebben de de ingestelde refresh rate op de HDX. Ik had het zelf in het begin ook. Nadat ik de HDX van de auto refresh rate heb af gehaald en ingesteld op een vaste waarde (60 Hz) heb ik het 'probleem' niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:59:

Kan je tv een 24p beeldinvoer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartje006 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:28:
Hallo,

Ik heb nu een tijdje een HDX-1000 met een Samsung Spinpoint Eco (5400 rpm). Maar bij het kijken van films via de hardeschijf, hoor je hem om de paar minuten een tijdje lang ratelen (de hardeschijf). Als ik via het netwerk stream hoor je dat niet. Iemand enig idee hoe ik die ratelingen (van het lezen denk ik) kan verminderen? Nogal irritant, met name tijdens stillere films.

BVD.
Heb je 1,5tb versie? Die heb ik ook en het ratelen hoort er blijkbaar bij. Ik heb het ook altijd bij het opstarten. Heb al wat gegoogled en vind anderen die het probleem ook hebben. Er lijkt niets tegen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
rvnieuwh schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:08:
[...]
Zou te maken kunnen hebben de de ingestelde refresh rate op de HDX. Ik had het zelf in het begin ook. Nadat ik de HDX van de auto refresh rate heb af gehaald en ingesteld op een vaste waarde (60 Hz) heb ik het 'probleem' niet meer gehad.
Ik zal het vanavond eens proberen
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:49:
[...]
Kan je tv een 24p beeldinvoer aan?
Volgens de specs wel ja: 1080 24p Real Movie: Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Stond deze serie tv's niet bekend om problemen met 24p ? Ben niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ja zoals ik al aangeef in een aantal posts hierboven zijn er meer mensen met Samsungs met vergelijkbare issues. Echter vaak is het direct bij startup al het geval...bij niet. Enkel sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullte
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 20:28
Is het ook mogelijk om de hdx-1000 te gebruiken als printer server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Sinds gister doet mijn afstandsbediening helemaal niets meer.
Dus ik de batterijen testen met een multimeter, bleek er 1 inderdaad dood te zijn.

Vandaag nieuwe batterijen gehaald, gelijk erin gestopt en hij doet het nog steeds niet! De batterijen zijn netjes 1,60 volt.

Hij is nog nooit gevallen de ab. Wat kan ik nu doen? Hij kan toch niet zomaar kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
vwtune schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:41:
Sinds gister doet mijn afstandsbediening helemaal niets meer.
Dus ik de batterijen testen met een multimeter, bleek er 1 inderdaad dood te zijn.

Vandaag nieuwe batterijen gehaald, gelijk erin gestopt en hij doet het nog steeds niet! De batterijen zijn netjes 1,60 volt.

Hij is nog nooit gevallen de ab. Wat kan ik nu doen? Hij kan toch niet zomaar kapot zijn?
Wat dacht je ervan gebruikt te maken van je garantie ?
Snap dat je het hier post in de hoop een (snelle) oplossing te kunnen lezen, maar zoals je wellicht met de zoekfunctie al hebt geprobeert, is die er niet. Op zich is dat goed nieuws, betekent dat het niet zo vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
Iemand hier wel eens gebruik gemaakt van een hdx die gekocht is op hun eigen website (hdx1080.com)
Mijn hdx is nu al 4 weken dood, 3 weken geleden een ticket aangemaakt in hun ticket support systeem en 0,0 reactie, zelf nog een replay gegeven in het ticket of ze nu eens kunnen reageren maar helemaal niks.

Iemand een telefoonnummer, email adres of wat dan ook ... ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:22:
Aan alle HDX bezitters!

Door werkelijk alles te doen om uit te sluiten wat er mis was mijn HDX (het is inmiddels een hobby geworden) ben ik erachter gekomen dat het stotterprobleem (birdscene Earth, en vlinderscene Life EP 6) VOLLEDIG zijn verholpen wanneer de HDX denkt in ext3.

Materiaal met een hoge bitrate stottert als het direct van een NTFS schijf wordt gespeeld. Dus:
- een interne NTFS schijf (ingebouwd)
- een externe NTFS schijf (USB)

Omdat de HDX op Linux draait, zal er ergens een NTFS -> ext3 omzetting moeten worden gemaakt. Dit zorgt voor stotteren bij zware scenes. Daarom zijn er minder klachten bij streamen (ja ik heb ze online geteld), hier wordt gebruik gemaakt van een andere interface/controller.

Mijn HDX is nu geheel stottervrij. Ik heb het ook op een andere HDX veranderd en ook deze is nu zo smooth as a babies bottom.

Einde bericht :) Doe er je voordeel mee.
Yesss !!!! _/-\o_

haha, gisteren alle data van mijn externe NTFS HDD weggezet, ubuntu opgestart en het ding als EXT3 geformatteerd. Data terugzetten en... *fingers crossed* ... geen gestotter, geen gehaper !!
Scenes waarbij hij voorheen vastliep of alleen maar stotterde draaien nu smooth verder.

Alleen nu nog een ander probleempje :/ , heb de HDD geformatteerd onder Ubuntu. Nadat ik de externe schijf aan de HDD gehangen had en weer aan mijn PC plugde kon ik de schijf onder Ubuntu niet meer benaderen. Zegt ie ineens dat ik geen eigenaar meer ben!! Anyways, ander forum ;) Met ext2fs onder windows xp geen probleem.

Thanks dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

maarre... wat is het voordeel van formatteren onde Ubuntu? Die functie zit toch ook in de HDX, dan weet je ook meteen dat alle rechten goed gezet zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Vandaag eindelijk mijn WD Green Caviar 1.5Tb schijf nageleverd gekregen dus direct geformateerd en geinstalleerd. Gaat allemaal geweldig makkelijk via de HDX wizard alleen wel geduld hebben ;-)

Ook de draadloze TP-link geinstalleerd. En was even zoeken hoe IP-adres te configureren (invoeren WEP-sleutel via numerieke afstandsbediening blijft even puzzelen en je moet niet vergeten netwerk op Auto-IP draadloos te zetten ;)

Kon hem ook direct vanaf mijn netbookje vinden. alleen vraagt hij bij aanmelden om gebruikersnaam en wachtwoord. Wie weet wat het standaard username/password is zodat ik deze kan wijzigen?

[EDIT]Oeps... had gewoon even moeten zoeken... duidelijk gevalletje van
user: nmt
passwd: 1234

nu nog even uitzoeken hoe ik direct via de USB mijn laptop leeg kan tanken op de 1.5Tb. Bij aankoppelen via de USB-host ziet mijn laptop de harde schijf wel, maar hij komt niet als disk in mijn computer overzicht...

[ Voor 20% gewijzigd door erwin.heukels op 30-01-2010 17:02 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Yippie schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:13:
[...]

Wat dacht je ervan gebruikt te maken van je garantie ?
Snap dat je het hier post in de hoop een (snelle) oplossing te kunnen lezen, maar zoals je wellicht met de zoekfunctie al hebt geprobeert, is die er niet. Op zich is dat goed nieuws, betekent dat het niet zo vaak voorkomt.
Garantie is toch maar 1 jaar? Aangezien ik hem al langer heb dan 1 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vwtune schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:21:
[...]

Garantie is toch maar 1 jaar? Aangezien ik hem al langer heb dan 1 jaar....
Garantie is 2 jaar. Zie www.hdx1080.com

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
erwin.heukels schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:55:
knip..

nu nog even uitzoeken hoe ik direct via de USB mijn laptop leeg kan tanken op de 1.5Tb. Bij aankoppelen via de USB-host ziet mijn laptop de harde schijf wel, maar hij komt niet als disk in mijn computer overzicht...
Staat 2 posts boven je, je moet dus ext2ifs hebben ervan uitgaande dat je de HDX hebt laten formateren.
Zie ook Yippie in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Yippie schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:42:
[...]

Staat 2 posts boven je, je moet dus ext2ifs hebben ervan uitgaande dat je de HDX hebt laten formateren.
Zie ook Yippie in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."
Dank u... gaat inderdaad stukken sneller dan via het TP-link wireless netwerk! Nog wel gemerkt dat deze driver niet echt van multi-tasken houdt. Dacht even simpel zowel de music als foto als video collectie over te pompen, maar als die 3 kopie-acties tegelijk lopen, doen ze er uren over. toen ik ze had gecancelled en 1-voor-1 liet lopen was het zo klaar....

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
De vertraging bij meerdere mappen staat natuurlijk los van de driver ......... de kop van de schijf kan niet op 3 plekken tegelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 19:39

Simkin

Bzzzzz

Ik heb een vraag mbt tot het gebruik van de NMT applicaties. Ik heb de applicaties geinstalleerd op een EXT2 drive en op de HDX de benodigde directories aangemaakt en gemount via NFS. Zodra ik de juiste services start werken de applicaties naar behoren. Echter, zodra ik de NMT power cycle zijn alle mount points verdwenen en moet ik weer van voor af aan beginnen.

Is er een plek op de HDX waar ik permanente aanpassingen kan maken die een power cycle overleven? (vb een startup script)

ps: ik wens geen gebruik te maken van een interne HD, SD kaart of USB stick en wil mijn HDX niet in standby laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

eeeh...ja, je kan startup scripts maken. kan nu even niet nazien waar die staan, maar ze zijn vrij makkelijk te herkennen ;) waarschijnlijk moet je wel even je hdx als slave mounten om ze te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 14:04
page404 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:28:
maarre... wat is het voordeel van formatteren onde Ubuntu? Die functie zit toch ook in de HDX, dan weet je ook meteen dat alle rechten goed gezet zijn etc.
eh.. omdat het een externe HDD is, vandaar ;)
nu breng je mij aan het twijfelen, kun je ook vanuit de HDX een externe HDD formatteren.. nee toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

eeeh, nee, ik had dat stukje over extern gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

page404 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:07:
eeeh...ja, je kan startup scripts maken. kan nu even niet nazien waar die staan, maar ze zijn vrij makkelijk te herkennen ;) waarschijnlijk moet je wel even je hdx als slave mounten om ze te kunnen zien.
Worden die niet verwijderd na een powercycle van de NMT? Je zou me een groot plezier doen als je de locatie kan achterhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

sorry, gisteren geen tijd voor gehad, en vanavond ook niet, dus even geduld, maar ik ga het voor je uitzoeken :) is al minstens een jaar geleden dat ik daar mee heb zitten kloten.

[ Voor 23% gewijzigd door page404 op 04-02-2010 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

page404 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 07:21:
sorry, gisteren geen tijd voor gehad, en vanavond ook niet, dus even geduld, maar ik ga het voor je uitzoeken :) is al minstens een jaar geleden dat ik daar mee heb zitten kloten.
Geeft niets, wacht geduldig :) Kan er ook niets over vinden op het networkedmediatank forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Hoe doen jullie dat als je een DVD'tje hebt gedownload met een NZB maar een paar rarbestanden zijn beschadigd? Op zich doet hij alles automatisch, maar dat hij al een dag bezig is en aangeeft nog 17 uur nodig te hebben daar wordt ik niet heel vrolijk van. Het repareren en uitpakken kun je ook niet afbreken als het eenmaal bezig is.

Met HD-bestanden lijkt me dat helemaal lachen. Dan ben je een week bezig voor 1 bestand :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Marzman schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:14:
Hoe doen jullie dat als je een DVD'tje hebt gedownload met een NZB maar een paar rarbestanden zijn beschadigd? Op zich doet hij alles automatisch, maar dat hij al een dag bezig is en aangeeft nog 17 uur nodig te hebben daar wordt ik niet heel vrolijk van. Het repareren en uitpakken kun je ook niet afbreken als het eenmaal bezig is.

Met HD-bestanden lijkt me dat helemaal lachen. Dan ben je een week bezig voor 1 bestand :p
daar klopt iets niet hoor! downloaden, rarren en parren van een dvd moet in een paar uur gepiept kunnen zijn. ik heb ook wel 10gig+ bestanden gedownload, en daar was ie dan wel 10 uur mee bezig, maar die 40 uur waar jij het over hebt herken ik helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
page404 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:14:
[...]

daar klopt iets niet hoor! downloaden, rarren en parren van een dvd moet in een paar uur gepiept kunnen zijn. ik heb ook wel 10gig+ bestanden gedownload, en daar was ie dan wel 10 uur mee bezig, maar die 40 uur waar jij het over hebt herken ik helemaal niet.
Ik herken het normaal ook niet. Normaal is het inderdaad een paar uur (daarom download ik liever Divx, dan is het een kwartier ofzo). Maar bij deze ging hij toen hij klaar was ook nog extra par-bestanden downloaden. Dat heb ik ook nog niet eerder gezien dat dit tijdens het checken gebeurd dus ik denk dat het komt doordat het minder compleet is. Ook het downloaden gaat nu heel langzaam omdat alle cpukracht naar dat repareren gaat.

name stage % remaining time
The Shield S03D04 TVPINDA repairing files 50.6% 17:18:00

Ik neem aan dat hij hierna ook nog gaat extracten, dus de 40 uur haalt hij dan wel inderdaad. Ik denk dat ik de bestanden maar verplaats en ze zelf repareer. Dan zal hij wel stoppen na een foutmelding.

[edit]
Probleem gevonden, 9 compleet niet bruikbare rarbestanden. Ik hoop dat dit niet te vaak voor gaat komen want ik ben net van payserver veranderd :)

Ik ben het nu met quickpar aan het repareren, ik hoop dat dit sneller gaat maar het moet ook over het netwerk dus dat zal ook niet full-speed gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 05-02-2010 14:52 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
Ik heb van 2 verschillende schijven in mijn pc een map geshared en de HDX ziet ze beiden.
Van 1 share laat ie wel gewoon de inhoud zien maar als ik de 2e share wil benaderen krijg ik de melding, "Cannot find the workgroup list".
Van beide shares zijn de instellingen hetzelfde, machtigingen en zo.
De structuur van de 2 shares zijn zelfs gelijk, op een driveletter na.

Hoe krijg ik de 2e share ook toegankelijk?
Windows 7 trouwens.

-edit-
typo

[ Voor 4% gewijzigd door coob op 05-02-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Hoe komt het dat mijn HDX ook warm wordt wanneer ie in standby staat? (ik hoor de interne hd niet draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

omdat 'standby' alleen betekent dat de video output uitgeschakeld is. Alle services en de netwerkadapter zijn nog gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
oke, dus het kan geen kwaad? (en eigenlijk gebruikt ie dus gewoon nog veel stroom?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

Klopt en klopt.
Alternatief is volledig uitschakelen (eerst Power klikken, dan Delete), maar dan kun je hem alleen nog met de schakelaar achterop weer aanzetten, of door de stekker uit en weer in het stopcontact te steken. Onhandig en duurt erg lang, omdat ie dan weer een minuut moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Power + Delete kost ook nog aardig wat stroom heb ik ergens gelezen. Volgens mij zelfs net zoveel als stand-by.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:36
Ik heb best wel vaak last van dat bepaalde bestanden (.avi veelal) geen geluid laten afspelen.. dit is dan zowel bij 'backups' die dan jaybob of maxspeed heten, als bij eigen filmpjes, gemaakt door fototoestel.

Het is gewoon mpeg audio versie 1, layer 3..

Audio
ID : 1
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Duration : 2h 8mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 128 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 16 bits
Stream size : 118 MiB (8%)
Alignment : Aligned on interleaves
Interleave, duration : 24 ms (0.58 video frame)
Interleave, preload duration : 504 ms

dat is dan een voorbeeld van een bestand dat niet werkt.. iemand een idee? google zegt niet veel en eigenlijk zijn de rest van de problemen op alle audio bestanden, maar bij mij werken andere avi's en soorten bestanden dan wel weer goed.

(ik heb trouwens geen versterker oid, en alles gewoon - bij opties - als Analoog (PCM))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Een paar dagen geleden kwam ik er achter dat er een nieuw firmware was voor mijn HDX1000: 50-17-091022-15-HDD-403-000

Ik heb nooit veel problemen ervaart met mijn HDX1000. Soms, heel soms ging het beeld bij een dvd wat schokkerig (externe hdd, geformateerd als OS X). Maar met de nieuwe firmware heb ik daar geen last meer van.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
vwtune schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:26:
oke, dus het kan geen kwaad? (en eigenlijk gebruikt ie dus gewoon nog veel stroom?)
Hij verbruikt ongeveer 8 Watt heb ik ergens gelezen. Dus dat valt wel mee.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

timovd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:21:
Power + Delete kost ook nog aardig wat stroom heb ik ergens gelezen. Volgens mij zelfs net zoveel als stand-by.
Ik heb het even nagemeten:

In normaal bedrijf met/zonder internet: 16W
Standby mode (alleen RC Power): 15W
'Uit' met RC Power + Delete: 10W
"Uit" met schakelaar aan achterzijde: 2W

Met Power + Delete lijkt het erop alsof de PCH uit staat maar dat is dus zeker niet het geval, de PCH verbruikt dan nog altijd 10W. Op zich niet veel, echter als je dit 24/7x356 doorreken kom je toch op 88kWh/jaar, in euro's: 19 euro per jaar.

Nadat je dit gedaan hebt moet je de PCH weer aanzetten dmv de schakelaar aan de achterzijde of door de stekker uit het stopcontact te halen. Ook door de schakelaar aan de achterzijde te gebruiken blijft de PCH-voeding nog altijd 2W gebruiken, dus ik heb een stopcontact schakelaar (á 0,79 euro) voor de voeding van de PCH geplaatst waarmee ik alles in 1x uit of aan kan zetten. het opstarten duurt trouwens bij mij wel enkele minuten :?

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
The Adder schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:19:
[...]
het opstarten duurt trouwens bij mij wel enkele minuten :?
Hoe meer data je interne harddisk bevat, des te langer het opstarten duurt. Wat hij precies doet tijdens het opstarten durf ik niet te zeggen maar de hoeveelheid data op je interne disk lijkt een bepalende factor te zijn tijdens het opstarten (vanuit een koude start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ja dat opstarten is een drama, komt idd door je interne HDD. Hoe voller hoe langzamer de startup is.
Hierom laat ik hem dus maar altijd op standby staan. Ik gebruik hem iets te vaak om hem steeds helemaal uit/aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik kreeg een mailtje over de Eyecontroller (een app voor je nmt voor op de iphone of een netbook). Ik ben hem nu aan het downloaden. Heeft iemand dit al getest?

http://www.eyecontec.com/

[edit]Je zou er de NMT ook mee moeten kunnen bedienen. Bij ging er toen ik een foto aanklikte in Flickr inderdaad iets gebeuren op mijn tv, maar de foto kwam niet. Ook youtube filmpjes lukt me niet, jammer want het zou een veel gemakkelijkere manier van zoeken zijn dan met de afstandbediening via de youtube portal.

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 08-02-2010 17:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

The Adder schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:19:
ik heb een stopcontact schakelaar (á 0,79 euro) voor de voeding van de PCH geplaatst waarmee ik alles in 1x uit of aan kan zetten.
Aanzetten kan ik me wel iets bij voorstellen, maar hem daarmee ook uitzetten? Dat kan nooit goed voor je HDX zijn. Je zet je pc toch ook niet uit door de stekker uit het stopcontact te trekken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
JME schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:42:
[...]
Aanzetten kan ik me wel iets bij voorstellen, maar hem daarmee ook uitzetten? Dat kan nooit goed voor je HDX zijn. Je zet je pc toch ook niet uit door de stekker uit het stopcontact te trekken? :?
Met de knop achterop je HDX doe je immers hetzelfde. Heel veel kwaad kan het dus niet. Vergelijking met je PC gaat niet helemaal op, je HDX kun je niet netjes afsluiten. Met standby zet je ook alleen maar de video module uit.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 07:38:
[...]

Met de knop achterop je HDX doe je immers hetzelfde. Heel veel kwaad kan het dus niet. Vergelijking met je PC gaat niet helemaal op, je HDX kun je niet netjes afsluiten. Met standby zet je ook alleen maar de video module uit.
nadat je de power knop op de afstandsbediening hebt gebruikt kan je de DELETE knop gebruiken. Dan schakelt je HDX wel volledig netjes uit. Als je hierop googled kom je er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

JME schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:42:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, vergeten iets te vermelden :o

Zoals "sledge" al schreef gebruik ik eerst de POWER+DELETE functie om netjes af te sluiten en als het ledje uit is zet is alles in 1x uit met de schakelaar. Alles zomaar in 1x uitgooien is inderdaad niet aan te bevelen, kan meestal geen kwaad maar de torrents e.d. kunnen goed in de problemen komen als je dit wel doe.

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:00:
Ik kreeg een mailtje over de Eyecontroller (een app voor je nmt voor op de iphone of een netbook). Ik ben hem nu aan het downloaden. Heeft iemand dit al getest?

http://www.eyecontec.com/

[edit]Je zou er de NMT ook mee moeten kunnen bedienen. Bij ging er toen ik een foto aanklikte in Flickr inderdaad iets gebeuren op mijn tv, maar de foto kwam niet. Ook youtube filmpjes lukt me niet, jammer want het zou een veel gemakkelijkere manier van zoeken zijn dan met de afstandbediening via de youtube portal.
Even mezelf quoten :)

Het is hele buggy software en ik heb het er weer afgegooid. Het maakte wel contact met de NMT en ik had een user aangemaakt maar als je iets selecteerd dan lijkt het grafisch net alsof je het dan niet selecteerd (verkeerde keuze van effecten op knoppen) en het is me niet gelukt iets af te spelen. Je ziet wel dat er iets naar de NMT gestuurd wordt want het beeld op de tv wordt zwart en hij probeert iets maar het lukt niet en hij komt in een loop tussen het menu en een zwart vlak terecht omdat hij het blijft proberen. Geen idee waarom, misschien gebruikt het de flash-versie van youtube en dat werkt natuurlijk niet. Andere dingen afspelen is me niet gelukt, je kan lokaal zoeken maar volgens mij zoek je dan lokaal op je pc ipv op de NMT.

Nu heb ik MediatankController. Dit is wel grappig en werkt goed. Het is een afstandsbediening op je PC (of iphone) en je kan zien wat je selecteerd dus je kan muziek of muziekdvd's aanzetten zonder dat je tv aan hoeft. Voor playlists is overigens MPD nog steeds veel beter, omdat MediaController gewoon een afstandsbediening is met als extra dat je op je iphone of pc ziet wat je selecteerd. Het is gemaakt door een Nederlander, misschien hangt die hier ook wel rond :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XwxLGwabAVnjz9Us8hHsDH03/full.png

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=14174

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20073

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:30
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn HDX begint te kraken als deze een paar uur aan staat en gewone audio files afspeeld.
Gisteren viel zelfs al het geluid weg.
Dacht eerst dat het aan de receiver lag, maar alle overige bronnen spelen gewoon feilloos.
HDMI-kabel zit goed in de poorten.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Als ik mijn hand bovenop de behuizing leg, voelt deze warm aan. Niet heet.
Ik heb de laatste firmware draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
Ik heb de laatste tijd ook wat meer problemen met de hdx. Ik merk regelmatig dat torrents uitvallen, terwijl het netwerk gewoon blijft werken. Als ik dan het netwerk een keer opnieuw probeer verbinding te laten maken, loopt de nmt wat later vast en moet ik hem herstarten.

Dat ik de hdx af en toe een herstart moet geven, is geen probleem. Wel een probleem is dat hij de torrents weer helemaal moet controleren, en dit neemt nogal wat uren in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag het volgende aangesloten:

Een switch op m'n kabel vanaf de modem uit de meterkast(naar 2e verdieping)
Vanaf daar een kabel naar m'n PC en eentje naar de HDX.

Maar krijg nu geen verbinding met de HDX op internet of netwerk of wat dan ook.

Ik heb geen idee wat ik in moet stellen. Heb geen ervaring met opzetten van netwerk. Via zoekfunctie krijg ik niet een duidelijk antwoord.
Wie helpt mij op weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:42:
Ik heb vandaag het volgende aangesloten:

Een switch op m'n kabel vanaf de modem uit de meterkast(naar 2e verdieping)
Vanaf daar een kabel naar m'n PC en eentje naar de HDX.

Maar krijg nu geen verbinding met de HDX op internet of netwerk of wat dan ook.

Ik heb geen idee wat ik in moet stellen. Heb geen ervaring met opzetten van netwerk. Via zoekfunctie krijg ik niet een duidelijk antwoord.
Wie helpt mij op weg....
Weet je wel of jouw modem/router HDCP standaard aanstaat of staat deze uit?
Je kan sowieso ook een IP adres invoeren bij de netwerk settings van de HDX.

IP: 192.168.1.10 (is een voorbeeld)
Gateway: <IP ADRES VAN JOUW MODEM/ROUTER> (meestal 192.168.1.1)
DNS: DNS adres van jouw internet provider invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:49:
[...]

Weet je wel of jouw modem/router HDCP standaard aanstaat of staat deze uit?
Je kan sowieso ook een IP adres invoeren bij de netwerk settings van de HDX.

IP: 192.168.1.10 (is een voorbeeld)
Gateway: <IP ADRES VAN JOUW MODEM/ROUTER> (meestal 192.168.1.1)
DNS: DNS adres van jouw internet provider invoeren
@n00bs

bedankt voor je snelle antwoord, het is alleen een beetje abracadabra voor mij ;-)

setup is als volgt:

- in de meterkast modem van UPC op de begane grond
- vanaf daar een kabel getrokken naar studeerkamer 2e verdieping
- op utp kabel een switch aangesloten
- 1 kabel naar pc
- 1 kabel naar HDX

dacht kabel in hdx en klaar.... Not.... :-(

heb nu echt geen flauw idee wat ik moet instellen en moet doen. Via wizard xp netwerk proberen op te zetten Dacht dat ik daarmee m'n hdx kon zien, maar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat voor een IP adres krijgt je PC van dat modem? Is het enkel een modem, of ook een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zien of het een modem of een router is? Is gewoon standaard geleverd door UPC.
Waar vind ik het ipadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:02:
Waar kan ik zien of het een modem of een router is? Is gewoon standaard geleverd door UPC.
Waar vind ik het ipadres?
Heb je uberhaupt wel in de startpost gekeken ?
Staat gewoon in de Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Ben erg heppie met mijn NMT, maar heb nog een 'wens' waar ik nog geen handige oplossing voor heb gevonden. Ik heb een HD videocamera met SDHC kaartjes. Deze kaart stop ik in mijn HDX1000 en wil eigenlijk dan een 'sync' doen, net zoals je met een fototoestel doet op je PC. Ofwel: 'Copy all files not yet copied to the internal HDD' (dus een ouwerwetse XCOPY). En uiteraard zonder tussenkomst van de flaptop...

iemand enig idee hoe dit makkelijk kan zonder met de filemode door honderden losse MP4 files te scrollen, een list te maken en deze dan te kopieren?

nog mooier zou zijn als op de HDD tevens automatisch een aantal submappen gemaakt worden met YYYY_MM_DD formaat (net zoals de canon copier dat doet met je ixus camera ;) )

iemand enig idee?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 21:25

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:56:
[...]

@n00bs

bedankt voor je snelle antwoord, het is alleen een beetje abracadabra voor mij ;-)

setup is als volgt:

- in de meterkast modem van UPC op de begane grond
- vanaf daar een kabel getrokken naar studeerkamer 2e verdieping
- op utp kabel een switch aangesloten
- 1 kabel naar pc
- 1 kabel naar HDX

dacht kabel in hdx en klaar.... Not.... :-(

heb nu echt geen flauw idee wat ik moet instellen en moet doen. Via wizard xp netwerk proberen op te zetten Dacht dat ik daarmee m'n hdx kon zien, maar ook niet.
Dit gaat niet werken, de modem van UPC is alleen modem en geen router (router "verdeelt" het internet over je interne netwerk).

Je moet die switch vervangen door een router

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

erwin.heukels schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:05:
Ben erg heppie met mijn NMT, maar heb nog een 'wens' waar ik nog geen handige oplossing voor heb gevonden. Ik heb een HD videocamera met SDHC kaartjes. Deze kaart stop ik in mijn HDX1000 en wil eigenlijk dan een 'sync' doen, net zoals je met een fototoestel doet op je PC. Ofwel: 'Copy all files not yet copied to the internal HDD' (dus een ouwerwetse XCOPY). En uiteraard zonder tussenkomst van de flaptop...

iemand enig idee hoe dit makkelijk kan zonder met de filemode door honderden losse MP4 files te scrollen, een list te maken en deze dan te kopieren?

nog mooier zou zijn als op de HDD tevens automatisch een aantal submappen gemaakt worden met YYYY_MM_DD formaat (net zoals de canon copier dat doet met je ixus camera ;) )

iemand enig idee?
dat lijken me nu net features die nooit ende never op een NMT zullen zitten. het is een NAS cq usb slave harddisk op zijn best, naast hetgene waar hij goed in is, namelijk HD content afspelen.
tip: gebruik 'm ook zo en kopieer ze via een pc/mac/whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:25:
[...]

Dit gaat niet werken, de modem van UPC is alleen modem en geen router (router "verdeelt" het internet over je interne netwerk).

Je moet die switch vervangen door een router
Ze hebben me nu een switch en een accesspoint(voor draadloze toegang van laptop/iPhone enz) verkocht?
Moet ik een router in de meterkast of in de studeerkamer plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Jimmy W,
Het is hier geen helpdesk waar je gewoon alleen maar vragen stelt en op antwoorden wacht. Het is hier de bedoeling dat je ook wat eigen initiatief toont en zelf onderzoek doet. Daarbij gaan je vragen wel erg offtopic. Want vragen of een bepaalde modem/router goed is heeft niets te maken met de HDX-1000 NMT. En als dat nu eenmalig is dan is het nog wel te overzien, maar jouw problemen en vragen gaan nu al meerdere pagina's door.

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 17-02-2010 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
al opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door Qli-max op 14-02-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Jimmy W,
Het is hier geen helpdesk waar je gewoon alleen maar vragen stelt en op antwoorden wacht. Het is hier de bedoeling dat je ook wat eigen initiatief toont en zelf onderzoek doet. Daarbij gaan je vragen wel erg offtopic. Want vragen of een bepaalde modem/router goed is heeft niets te maken met de HDX-1000 NMT. En als dat nu eenmalig is dan is het nog wel te overzien, maar jouw problemen en vragen gaan nu al meerdere pagina's door.

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 17-02-2010 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDX 1000, 1 day fly vandaag voor 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:13:
HDX 1000, 1 day fly vandaag voor 150 euro.
Nu niet meer ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister nogal wat FLAC's van de HDX over mijn Denon AVR 2310. Klinkt errug goed, maar zit met een probleempje. Zodra er een nummers speelt slaat de screensaver niet aan, waardoor ik bang ben voor inbranden in mijn plasma.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:27:
Ik luister nogal wat FLAC's van de HDX over mijn Denon AVR 2310. Klinkt errug goed, maar zit met een probleempje. Zodra er een nummers speelt slaat de screensaver niet aan, waardoor ik bang ben voor inbranden in mijn plasma.

Is hier een oplossing voor?
Plasma uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briljant! Eh...beetje onhandig steeds aan/uit, dat doe ik nu steeds. Hoopte op iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

Gotiniens

Fairly odd Tim

Mischien MPD gebruiken om je FLAC's af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Inderdaad, mpd gebruiken om af te spelen en dan pc/laptop/telefoon gebruiken om mpd te bedienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
MPD inderdaad. Je kan playlists maken op je PC/Netbook/Tablet/Smartphone en als je NMT uit staat werkt de afstandbediening ook voor MPD (en als hij aan staat werkt hij voor films).

Werkt perfect, ik heb nu de Gnome Music Player Client die bijna alle artiesten, songteksten en albumhoezen kan vinden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:27:
Hoe oud is je plasma dan wel niet als je het nog over inbranden hebt? Dat is al zeker een jaar of 3-4 een non-issue. Ze hebben hooguit nog wat image retention, maar dat is tijdelijk (trekt weer weg na een paar uur).
Maar goed, je stroomverbruik is wel onnodig hoog als je je plasma aan laat staan. Gebruik zelf ook MPD en dat werkt ideaal (ook playlists, shuffle e.d. wat je standaard niet hebt). Het enige nadeel is dat ik na het gebruik van MPD soms geen films meer kan afspelen (hangt dan direct na 'buffering') tot ik de HDX reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ik gebruik de hdx helemaal niet meer om muziek af te spelen. zet tegenwoordig mijn macbook naast de stereo en start een playlist op. stuk gebruiksvriendelijker.
of beter nog, hang een van mijn airports achter mijn versterker en speel draadloos via Airtunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Panasonic PZ85 (42"). Die is 2 jaar oud.

Heb inderdaad image retention en inbranden door elkaar gehaald, sorry. Maak me er nu minder druk om, alleen zonde van de stroom idd.

Werkt dat mpd ook bij een interne HDD, stream namelijk niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ja.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister deze speler in huis en heb een vraagje over Nzbget. Duurt het bij jullie ook zo lang +-5/6 uur? voordat een film van 6GB uitgepakt is? Of kan ik nzbget nog anders instellen dan het iets sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 09:23
Nee, duurt overal zo lang. Het is dan ook een mediaspeler, geen extracter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Hangt er vanaf wat je tegelijk hebt draaien en of je nog aan het downloaden bent. Je kunt nzbget instellen dat hij stopt met downloaden tijdens het uitpakken, scheelt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Wow, dat nieuwe uitzending gemist icm MMS Proxy werkt echt lekker, behalve het geluid. Dat is ondermaats te noemen, iemand hetzelfde probleem?

[ Voor 37% gewijzigd door JohnStaakke op 24-02-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Het geluid van de publieke of van iets dat via MMS proxy loopt? Ik heb er geen last van, het geluid loopt via mijn stereo dus als het erg slecht was zou dat wel opvallen.

Vind het ook heel relaxt werken. Alleen bij de publieke streams blijft hij hangen op het eind van de aflevering maar dat ligt aan de publieke omroep zelf denk ik want met een vorig uitzending gemist script gebeurde dat ook en toen weer een periode niet en toen kwam het weer terug. De mms streams zijn perfect die kun je ook harder/zachter en op pauze zetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Marzman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:01:
Het geluid van de publieke of van iets dat via MMS proxy loopt? Ik heb er geen last van, het geluid loopt via mijn stereo dus als het erg slecht was zou dat wel opvallen.

Vind het ook heel relaxt werken. Alleen bij de publieke streams blijft hij hangen op het eind van de aflevering maar dat ligt aan de publieke omroep zelf denk ik want met een vorig uitzending gemist script gebeurde dat ook en toen weer een periode niet en toen kwam het weer terug. De mms streams zijn perfect die kun je ook harder/zachter en op pauze zetten.
Van wat er via MMS Proxy loopt, ik heb de publieke omroepen nog niet getest, maar het treed iig op via MMS Proxy.
Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste