Het kleine-mismoderatietopic deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.909 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49
Eens. Woorkeuze is niet bijster goed te noemen tho, eerst iets zeggen over levens reddenen vervolgens geen voorbeeld geven, maar wel het door ons geliefde internet benoemen... :X

Maar hij heeft wel gelijk. Veel ontdekkingen worden per toeval gedaan en daar zitten hele goede ontdekkingen bij. Een goed punt bij dat artikel waar men best wel eens bij stil kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Score: -1
Net als nu via de radio dus al veel gebeurd.

Wel een mooi systeem ik vind alleen de abonnement kosten pittig. Voor je het er uit hebt moet je al jaarlijks meer dan 144 euro aan bonnen reiden. Voor een vertegenwoordiger is dat misschien interessant maar voor mij niet.
vavoem in 'nieuws: Legale radarverklikker komt naar Nederland'

Waarom moet die op -1 gefixeerd worden? Stond er eerst iets naars?

Ik vind het best een relevante post nml, en zeker niet ongewenst.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, er stond kennelijk een heel enge vergelijking met WO2 enzo. Zie de edit die er nu staat ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay die edit-note stond er net nog niet.

In dat geval: duidelijk

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Volgens mij mag deze reactie DW-ike in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen'' wel een +1 scoren. Hij is n.b. eerder dan les_paulde in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen'' met zijn opmerking (ook al kom je hem later tegen als je threaded leest) die wel een +1 scoort. Van mij dus ook alle twee een =1.

/edit
Waarom hiervoor antiekeradio in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen'' een -1. Hij geeft toelichting op zijn eerdere reply. Het was netter geweest omdat in een edit te zetten, maar omdat dan met een -1 af te straffen.....

/edit2
En is deze superwashandje in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen'' wel een +1 waard? Voor mij iig "maar" een nul.

/edit3
Ook al heeft hij misschien gelijk (hetgeen ik overigens ook ten sterkste betwijfel), dan nog verdient zijn manier van presenteren een -1: Verwijderd in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen''

[ Voor 50% gewijzigd door Pjerry op 04-05-2009 13:56 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Pjerry schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:27:
Volgens mij mag deze reactie DW-ike in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen'' wel een +1 scoren. Hij is n.b. eerder dan les_paulde in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen'' met zijn opmerking (ook al kom je hem later tegen als je threaded leest) die wel een +1 scoort. Van mij dus ook alle twee een =1.

/edit
Waarom hiervoor antiekeradio in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen'' een -1. Hij geeft toelichting op zijn eerdere reply. Het was netter geweest omdat in een edit te zetten, maar omdat dan met een -1 af te straffen.....

/edit2
En is deze superwashandje in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen'' wel een +1 waard? Voor mij iig "maar" een nul.

/edit3
Ook al heeft hij misschien gelijk (hetgeen ik overigens ook ten sterkste betwijfel), dan nog verdient zijn manier van presenteren een -1: Verwijderd in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen''
Eensch met alle aangedragen scores. Die laatste heeft wel een kern van waarheid maar door dat schreeuwerige maakt hij zijn eigen post niet echt lekker leesbaar.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weer een modmisbruiker. Degene die de volgende reacties een +2 gaf mag imho worden nagekeken:

- klik
- klik
- klik
- klik

Vraag me af of dit dezelfde modmisbruiker is die ik gisteren al meldde?

Word er op dit forum nog tegen modmisbruik opgetreden, of vind men het allemaal wel best en laat men het lekker doorgaan? Dit ivm het totale gebrek aan feedback van welke FP-crewmember dan ook.

Als ik hier voor de kat zijn viool meldingen zit te doen zonder dat er iets meegedaan word stop ik wel hoor....

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 04-05-2009 17:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

wildhagen schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:21:
[...]
Als ik hier voor de kat zijn viool meldingen zit te doen zonder dat er iets meegedaan word stop ik wel hoor....
Pffff, Wildhagen nog nooit boos gezien.......

Even mijn reactie onder de aandacht brengen.
Pjerry in 'nieuws: 'Elektronische neus ruikt kankercellen''
Ik vind deze reactie toch echt wel een +1 waard.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pjerry schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:29:
[...]

Pffff, Wildhagen nog nooit boos gezien.......
Gebeurd ook niet snel, maar ik raak een beetje gefrustreerd dat er kennelijk niks met meldingen van overduidelijke herhaaldelijke modmisbruikers gebeurt.

Ik bedoel, kost een behoorlijke tijd om die reacties op te zoeken en te bundelen, en als ik dan niet erg veel, of helemaal niks merk dat er iets mee gebeurd, al is het maar er even naar gekeken, vraag ik me toch af of ik mijn tijd niet beter kan besteden.

Als het de crew kennelijk niet zo boeit of er misbruik gemaakt word van het modsysteem, waarom zou het mij wel iets moeten boeien? Kan ik mijn tijd net zo goed in iets anders stoppen...

Ik hoef echt niet te weten wie er aan het modmisbruiken is, als er maar iets aan gedaan word, en even een korte melding ofzo...

* wildhagen heeft ff stoom afgeblazen..

Anyway, jouw reactie is idd een +1, heb ik hem zojuist dan ook gegeven!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Waarom krijgen de ProMods niet meer rechten met zulke dingen? Die lui hebben zich toch wel een beetje bewezen imo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MsG schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:52:
Waarom krijgen de ProMods niet meer rechten met zulke dingen? Die lui hebben zich toch wel een beetje bewezen imo?
ProMods met dergelijke rechten zijn in feite gewoon PowerMods. Crewleden dus. Als er behoefte is aan meer PowerMods dan komt dat vanzelf wel tot uiting in het feit dat er dan wel meer aangenomen zullen worden. ProMods zijn meer bedoeld om met een extra zware weging gemakkelijker dingen recht te kunnen zetten. Oftewel "wij" zijn gewone modders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:21:
Word er op dit forum nog tegen modmisbruik opgetreden, of vind men het allemaal wel best en laat men het lekker doorgaan? Dit ivm het totale gebrek aan feedback van welke FP-crewmember dan ook.
Wmb is het ongewenst om steeds te vertellen wie er z'n moderatiemogelijkheden kwijt is Wildhagen, vandaar het ontbreken van die specifieke feedback. Er zijn meerdere tientallen misbruikers op 'uit' gezet op basis van de meldingen uit dit topic.

De mismodder waar jij het laatste op doelde is vanwege tijdgebrek idd verlaat uitgezet.

Het is niet een simpel vinkje uitzetten, maar ik wil altijd onderzoeken of we niet met een clone te maken hebben (ip's) of met vriendjes omhoogmodderij (lastig bij scholen), ook moet de geschiedenis nagelopen worden. Eea is dus iets meer tijdsinvestering dan je mss op het eerste gezicht zou vermoeden. Maar wees gerust :) het zal zelden of nooit voorkomen dat er iets echt blijft liggen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

botoo: zoals gezegd hoef ik ook echt niet te weten wie er zijn uitgeschakeld, dat boeit me ook helemaal niet. En feedback op élke mod hoeft imho ook al niet (lijkt me idd onwenselijk), maar als het een mismodder is met 15+ gemelde mismods lijkt het me toch wel netjes dat er iig een kort bericht komt ofzo. Dan weet je iig dat er iets mee gebeurd is.

En dat dat niet binnen een uur kan, is ook al geen probleem, en begrijp ik prima.

Zomaar uit belangstelling: was het in dit specifieke geval één mismodder?

Maargoed, probleem opgelost, over tot de orde van de dag, wat mij betreft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

RoD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:55:
[...]

ProMods met dergelijke rechten zijn in feite gewoon PowerMods. Crewleden dus. Als er behoefte is aan meer PowerMods dan komt dat vanzelf wel tot uiting in het feit dat er dan wel meer aangenomen zullen worden. ProMods zijn meer bedoeld om met een extra zware weging gemakkelijker dingen recht te kunnen zetten. Oftewel "wij" zijn gewone modders :)
Ja ok, maar zou het niet handig zijn als jullie bijvoorbeeld view-rechten tot zulke dingen hadden en dat de daadwerkelijke actie van "echte" crewleden komt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:10:
Zomaar uit belangstelling: was het in dit specifieke geval één mismodder?
Niet geheel onverwacht was het idd één mismodder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Normaal als ik zoiets gemeld zie dan reageer ik ook wel, maar gisteren en vandaag nog niet zoveel online geweest. Als het een melding is van een enkele moderatie (+2) die fout staat dan bekijk ik het ook (intern), maar dan zal de reactie sneller achterwege blijven, omdat het goed op te lossen is door normale moderators hier. Wanneer het een lijst is zoals eerder komt er eigenlijk altijd wel een reactie, vooral als het zoals nu te wijten is aan één persoon.

Als het eens voorkomt dat we toevallig dezelfde dag niet erg actief zijn op het forum hebben we altijd de ModBot nog :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Jut in 'nieuws: 'AMD pakt marktaandeel van Intel dankzij Phenom II'' Wie geeft het laatste tikje naar een -1? Er heeft zelfs iemand een +1 gegeven :S

[ Voor 11% gewijzigd door pizzaislekker op 04-05-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Een "beetje" off-topic èn totaal overbodig...... jimbo123 in 'nieuws: Politie ontvangt bijna 150 multimediatips over Koninginnedagdrama'
-1 imo.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Deze reactie LanaMyst in 'nieuws: Beheerders The Pirate Bay mogelijk aangeklaagd in Italië' moet volgens de normen toch naar -1.
Ik quote even een paar woorden (uit zijn verband gerukt dus...):
.......Italie...als er één bananenrepubliek in het westen .....de entertainmentmaffia (dit keer zelfs letterlijk) dan is het Italie wel........je de media wilt manipuleren en Censuur wilt afdwingen (zoals Berlusconi dus) dan is filesharing je grootste vijand.......deze witteboordencriminelen .......
Zonder enige echte onderbouwing btw.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
nou, dan nog maar wat modmisbruik:
Xanquezer in 'nieuws: Nokia start met voorverkoop N97'

wat mij betreft hoort ie op -1, al kan ik me bij 0 ook wat voorstellen. maar +1, of zelfs +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

iceheart schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:06:
nou, dan nog maar wat modmisbruik:
Xanquezer in 'nieuws: Nokia start met voorverkoop N97'

wat mij betreft hoort ie op -1, al kan ik me bij 0 ook wat voorstellen. maar +1, of zelfs +2?
Een nul lijkt mij op zijn plaats voor die reactie. M.b.t. de +1 en +2 8)7 zou een onderzoekje niet misstaan. Ik denk dat het correctiemods zijn, omdat er 27 x -1 gemod wordt, wat ik ook erg overdreven vind voor deze vraag.

Over vreemd modden gesproken:
GekooktEi in 'nieuws: Nokia start met voorverkoop N97'
DonJunior in 'nieuws: Nokia start met voorverkoop N97'
Mephisteus in 'nieuws: Nokia start met voorverkoop N97'
Krijgen allemaal +1 score. De eerste twee twee keer als eerste mod van een beginnende modder... stel je voor dat hij expert wordt :'( .

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Wmb is het ongewenst om steeds te vertellen wie er z'n moderatiemogelijkheden kwijt is Wildhagen, vandaar het ontbreken van die specifieke feedback. Er zijn meerdere tientallen misbruikers op 'uit' gezet op basis van de meldingen uit dit topic.

De mismodder waar jij het laatste op doelde is vanwege tijdgebrek idd verlaat uitgezet.

Het is niet een simpel vinkje uitzetten, maar ik wil altijd onderzoeken of we niet met een clone te maken hebben (ip's) of met vriendjes omhoogmodderij (lastig bij scholen), ook moet de geschiedenis nagelopen worden. Eea is dus iets meer tijdsinvestering dan je mss op het eerste gezicht zou vermoeden. Maar wees gerust :) het zal zelden of nooit voorkomen dat er iets echt blijft liggen.
Toen mij modrechten volledig werden ontnomen stond ook mijn naam expliciet erbij in een voorloper van dit topic en ik had echt geen tientallen ernstige mismods zoals de betreffende modmisbruiker die hierboven en die trouwens verdacht veel lijkt qua type mismoderaties op iemand waar ik vorige week of zo al ernstig over klaagde over tientallen mismoderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 21:10

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En alles wat hierboven is gemeld staat weer goed.

Overigens vind ik Verwijderd in 'nieuws: Nokia start met voorverkoop N97' een onschuldig grapje. Je kunt hem fipo noemen, maar dat gevoel heb ik niet echt.

En dan nog een ander: Bart Brinkman in 'nieuws: 'AMD pakt marktaandeel van Intel dankzij Phenom II'' :X
Als er ergens een papegaaien-checklist bijgehouden wordt...
(Toen ik die om elf uur op irc meldde stond er enkel 40x +1...)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:37:
[...]

Toen mij modrechten volledig werden ontnomen stond ook mijn naam expliciet erbij in een voorloper van dit topic en ik had echt geen tientallen ernstige mismods zoals de betreffende modmisbruiker die hierboven en die trouwens verdacht veel lijkt qua type mismoderaties op iemand waar ik vorige week of zo al ernstig over klaagde over tientallen mismoderaties.
Het was dan ook geen powermod die jouw naam noemde, maar een devver die toevallig jouw naam kon zien en je dus hier bij naam kon noemen. Dat was dus absoluut geen standaard procedure en wat mij betreft ook ongepast. Hij had dat via meer private kanalen kunnen aankaarten.

[ Voor 38% gewijzigd door Dirk op 05-05-2009 00:40 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:37:
En alles wat hierboven is gemeld staat weer goed.
Bij mij staan ze eronder...... :P
Overigens vind ik Verwijderd in 'nieuws: Nokia start met voorverkoop N97' een onschuldig grapje. Je kunt hem fipo noemen, maar dat gevoel heb ik niet echt.
Ik moest er ook wel om grinneken, een nul van mij
En dan nog een ander: Bart Brinkman in 'nieuws: 'AMD pakt marktaandeel van Intel dankzij Phenom II'' :X
Als er ergens een papegaaien-checklist bijgehouden wordt...
(Toen ik die om elf uur op irc meldde stond er enkel 40x +1...)
Moest er even over denken, maar heb hem een nul gegeven. Hoewel ik me de +1 ook voor kan stellen (zoals ik impliciet al zei). Maar de manier van modden is wel opmerkelijk ja....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:37:
[...]

Your point beeing? Dat je het belachelijk dat jouw naam er toen wel stond en dat dat inderdaad niet gewenst is? Of dat je vindt dat dat nu dan ook wel moet kunnen?

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: Vista blijft te koop na introductie Windows 7'

Vind dit een hele lastige reactie. Hij is welliswaar off-topic op het echte onderwerp (verkoop vista gaat door na introductie windows 7), maar het bied wel nuttige informatie over windows 7 (waar het toch zijdelings ook over gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt zeggen dat het onderdeel is van een discussie die niet op de FP thuishoort, maar je kunt ook zeggen dat het een aardige reply is. Ik denk dus dat een 0 en een -1 beide kunnen.
EDIT schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:50:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: Vista blijft te koop na introductie Windows 7'

Vind dit een hele lastige reactie. Hij is welliswaar off-topic op het echte onderwerp (verkoop vista gaat door na introductie windows 7), maar het bied wel nuttige informatie over windows 7 (waar het toch zijdelings ook over gaat).
Ik vind hem te offtopic. Bovendien komt er ook een nieuwspost over, dus dan is zijn reply uberhaubt al zinloos.

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 05-05-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heeft een +2 score door "amateur" modders ook geen effect tot een expert heeft gemodereerd, net zoals bij de -1? Dat vroeg ik me af nav .oisyn in 'nieuws: PC-versie Resident Evil 5 ondersteunt 3D-technologie Nvidia' :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is dat een verkapte "zet mijn reactie effe op +2"? :P In ieder geval staat ie nu op de score die de reactie verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij mag degene die deze reactie een 0 gaf ook wel eens nagekeken worden, dit lijkt me toch echt een heel duidelijke +2.

Ik hoop dat het geen Promod was (5x 0 namelijk)?

(En ja, hij is in het +2-topic gemeld, maar het ging me hier om degenen die een 0 gaven)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RoD schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:23:
Is dat een verkapte "zet mijn reactie effe op +2"? :P In ieder geval staat ie nu op de score die de reactie verdiend :)
Oh, nee, ik had 'm zelf wellicht een +1 gegeven, maar een +2 is niet onverdedigbaar ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hij heeft een edit gedaan dus misschien was het hiervoor niet zoveel. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:57:
Hij heeft een edit gedaan dus misschien was het hiervoor niet zoveel. ;)
Met ^^ Voor de rest lijkt er niet zoveel aan de hand met die modders. Het is in elk geval wel zeker een +2 waard.

Overigens hoeven jullie niet steeds te vermelden 'als het maar geen ProMod was!'. ;) De kans dat een ProMod zoiets geks modereert is wel erg klein en bekijken doen we sowieso wel. Zo ook dit geval. Het waren gewoon twee experts en een beginner. De kans daarop is namelijk een stuk groter. :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dit vind ik altijd zo typisch en je ziet het altijd terug:

!GN!T!ON in 'nieuws: Ex-medewerkers Blizzard starten nieuwe studio: Booyah'

krijgt een 0, omdat hij precies hetzelfde net iets anders zegt.

Verwijderd in 'nieuws: Ex-medewerkers Blizzard starten nieuwe studio: Booyah'

krijgt een -1 omdat hij precies hetzelfde iets korter formuleerd.

Ik vind beide ongewenst. Wat als iedereen straks gaat uiten dat ze het tof vinden. Wat vinden jullie van zulke posts? Het voegt imo niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
eerlijk gezegd vind ik de eerste ook gewoon een knallende -1. het voegt niks toe en valt onder inhoudsloze one-liners.
modFAQ
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn [...] (in) artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
volgens mij wel van toepassing.

edit TheScorpio in 'nieuws: Artiesten vragen politiek om steun verlenging auteursrecht' "die honden van Buma" verdient op zich al een -1 IMO, al is een 0 nog te verantwoorden. de +1 mods zijn wel weer opmerkelijk.

edit2 en SUD in 'nieuws: Artiesten vragen politiek om steun verlenging auteursrecht' is een quote met een one-liner, net een 0 IMO? als het meer waard is, waarom?

[ Voor 38% gewijzigd door iceheart op 05-05-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

MsG schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:14:
Dit vind ik altijd zo typisch en je ziet het altijd terug:

!GN!T!ON in 'nieuws: Ex-medewerkers Blizzard starten nieuwe studio: Booyah'

krijgt een 0, omdat hij precies hetzelfde net iets anders zegt.

Verwijderd in 'nieuws: Ex-medewerkers Blizzard starten nieuwe studio: Booyah'

krijgt een -1 omdat hij precies hetzelfde iets korter formuleerd.

Ik vind beide ongewenst. Wat als iedereen straks gaat uiten dat ze het tof vinden. Wat vinden jullie van zulke posts? Het voegt imo niks toe.
-1 klaar, wegwezen.....
iceheart schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:27:
[...]
edit TheScorpio in 'nieuws: Artiesten vragen politiek om steun verlenging auteursrecht' "die honden van Buma" verdient op zich al een -1 IMO, al is een 0 nog te verantwoorden. de +1 mods zijn wel weer opmerkelijk.

edit2 en SUD in 'nieuws: Artiesten vragen politiek om steun verlenging auteursrecht' is een quote met een one-liner, net een 0 IMO? als het meer waard is, waarom?
De eerste gewoon een -1. Onnodig vuil taalgebruik. Volgens mij is het een beetje vechten tegen de bierkaai, want het houdt nooit op en ze leren het ook nooit...
De tweede ontgaat mij een beetje. Een +1 vind ik hem zeker niet waard, zat eerder aan een -1 te denken.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mij lijkt deze reactie me eerder een -1 wegens trollen ("Microschoft") dan de 0 waar hij nu op staat...

Graag ook even nakijken wie deze overduidelijke -1 een +2 gaf....

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 05-05-2009 16:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

wildhagen schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:51:
Mij lijkt deze reactie me eerder een -1 wegens trollen ("Microschoft") dan de 0 waar hij nu op staat...

Graag ook even nakijken wie deze overduidelijke -1 een +2 gaf....
Toch weer jammer, want het is een zeer waardevolle post. In eerste instantie had ik over Microschoft heen gelezen en begreep absoluut de beoordeling niet. Ik wou er zelfs een +1 aan geven. Om die reden kan ik de +2 ook wel plaatsen (woordherkenning, niet meer spellen -> erover heen lezen).
Maar is het dan de regel dat je voor dat woord één punt aftrekt, zodat er dan nog altijd een nul overblijft?

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik trek niet één punt af, ik ga voor de -1. Dat is het niveau waar flames/trolls op thuishoren, en aangezien dit een duidelijke troll is, ga ik echt voor de -1. Zeker in een newspost over gevoelige onderwerpen, en Windows reken ik daar wel toe, gezien het vele kinderlijke gebash etc die er altijd ontstaan, beide kanten op.

En als het nog per ongeluk was, zou je nog soepel kunnen zijn, maar dit is overduidelijk opzettelijk en geen typo oid.

Zeker gezien het postverleden van deze user, getuige zijn zwaar negatieve totaalscore. Ik zie veel posts van hem met flames en trolls.

Degene die deze reactie een +2 gaf mag imho ook wel bekeken worden, is een -1. Een 0 is nog nét op het randje, maar die +2 is echt onzin.

[ Voor 43% gewijzigd door wildhagen op 05-05-2009 17:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Skinkie in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op'

Vraag me serieus af wie deze post een -1 geeft, omdat ik eigenlijk vindt dat hiermee de journalistieke kwaliteit van Tweakers.net direct ter discussie wordt gesteld. Er is geen enkele IPv6 service binnen XS4ALL behalve een shell server... gezien de recente veranderingen in de algemene voorwaarden van XS4ALL is het duidelijk dat men positief in het nieuws wil komen, zonder daadwerkelijk meerwaarde te bieden.

[ Voor 0% gewijzigd door Skinkie op 05-05-2009 21:48 . Reden: Nederlands is moeilijk ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceheart schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:27:

Nog steeds op nul 6 uur later en inmiddels mij reactie daarop wel op -1.
Meldingen op het mismoderatie topic hebben blijkbaar nog maar weinig zin want een bepaalde kliek legt hier de laatste weken wel erg veel moewillige foute moderaties neer in auteursrecht gerelateerrde topocs.

Er mag wel iets actiever tegen de veelvuldge opzettelijk slechte moderaties in die topics worden opgetreden vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Skinkie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:43:
Skinkie in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op'

Vraag me serieus af wie deze post een -1 geeft, omdat ik eigenlijk vindt dat hiermee de journalistieke kwaliteit van Tweakers.net direct ter discussie wordt gesteld. Er is geen enkele IPv6 service binnen XS4ALL behalve een shell server... gezien de recente veranderingen in de algemene voorwaarden van XS4ALL is het duidelijk dat men positief in het nieuws wil komen, zonder daadwerkelijk meerwaarde te bieden.
Na lezing ben ik van diegenen. En wel om de manier waarop jij de gegevens presenteert, vooral de laatste alniea gewoon een troll. Je hoeft absoluut niet positief te wezen, maar zo is het gewoon alsof je ze in het gezicht spuwt. En dat is niet acceptabel.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:48:
[...]

Meldingen op het mismoderatie topic hebben blijkbaar nog maar weinig zin want een bepaalde kliek legt hier de laatste weken wel erg veel moewillige foute moderaties neer in auteursrecht gerelateerrde topocs.

Er mag wel iets actiever tegen de veelvuldge opzettelijk slechte moderaties in die topics worden opgetreden vind ik
In dit geval zijn er dan ook aardig wat mods nodig om deze mismod te compenseren, logisch dat het wat langer kost op een dag als vandaag. Het is tenslotte bevrijdingsdag, veel mensen zitten nu niet achter hun pc.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:58:
[...]
Het is tenslotte bevrijdingsdag, veel mensen zitten nu niet achter hun pc.
Hmmm, bevrijdingsdag... tja hele dag nog niks van gemerkt hoor tot jij het nu net zei.
Gewoon dinsdag voor mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Dirk schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:58:
Na lezing ben ik van diegenen. En wel om de manier waarop jij de gegevens presenteert, vooral de laatste alniea gewoon een troll. Je hoeft absoluut niet positief te wezen, maar zo is het gewoon alsof je ze in het gezicht spuwt. En dat is niet acceptabel.
Best triest; is censuur, geen moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Skinkie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:09:
[...]

Best triest; is censuur, geen moderatie.
Dan heb ik je ook gecensureerd, want ik ben het wel volledig met DirkW eens. Als je het op deze manier verwoord, word je a) niet serieus genomen en b) zul je je doel nooit bereiken; ook al heb je het grootste gelijk van de wereld.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah ja, gooi het maar onder de noemer censuur. Dat doet iedereen tegenwoordig :Z over triest gesproken...

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 05-05-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Deze reactie Umbrah in 'nieuws: 'AMD pakt marktaandeel van Intel dankzij Phenom II'' vind ik toch wel een bescheiden +1 waard. Zet verschillende invalshoeken netjes op een rij. Niet opzienbarend, maar wel genoeg voor een +1 imo.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

.oisyn schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:23:
Ah ja, gooi het maar onder de noemer censuur. Dat doet iedereen tegenwoordig :Z over triest gesproken...
Jullie zorgen er voor dat reacties op -1 standaard niet te zien zijn.

...In moderne zin bestaat censuur uit elke poging om informatie, gezichtspunten of methoden van uitdrukking zoals kunst of schuttingtaal te verbannen. Het doel van censuur is om de status quo te handhaven, om de ontwikkeling van een maatschappij, of een afwijkende mening van een individu of een groep mensen, te onderdrukken...

Het is nogsteeds 5 mei he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Skinkie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:36:
[...]

...In moderne zin bestaat censuur uit elke poging om informatie, gezichtspunten of methoden van uitdrukking zoals kunst of schuttingtaal te verbannen. Het doel van censuur is om de status quo te handhaven, om de ontwikkeling van een maatschappij, of een afwijkende mening van een individu of een groep mensen, te onderdrukken...

Ik vind het geen censuur, aangezien je de reactie nog steeds kan openklappen om het te lezen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Pjerry schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:30:
Deze reactie Umbrah in 'nieuws: 'AMD pakt marktaandeel van Intel dankzij Phenom II'' vind ik toch wel een bescheiden +1 waard. Zet verschillende invalshoeken netjes op een rij. Niet opzienbarend, maar wel genoeg voor een +1 imo.
Kan wat mij betreft allebei, dus laat ik positief zijn en een +1 geven.
[...]

g0tanks schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:52:
[...]

Ik vind het geen censuur, aangezien je de reactie nog steeds kan openklappen om het te lezen.
Hoe je het ook noemt, de reactie is gewoon een troll in zijn presentatie, dat gaat op -1. Dat je dit wil melden is prima, dat zou ik zelfs willen aanmoedigen, maar doe het wel op een nette manier.
Geen idee, fixed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

...In moderne zin bestaat censuur uit elke poging om [..] methoden van uitdrukking zoals [..] schuttingtaal te verbannen.
Exact. Trolls horen niet op de FP. Als jij dat censuur vindt, prima (maar dan vind ik het woord censuur per direct geen waarde meer hebben en is het dus een betekenisloze uitspraak geworden om iets censuur te noemen). Daar is niets triests aan, en is zelfs hoe het gros van de bezoekers het graag ziet. Ergo, pech gehad. Leer je posts anders te formuleren of te leven met -1's :)

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 05-05-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

.oisyn schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:13:
Exact. Trolls horen niet op de FP.
De hele post bevat alleen feitelijke waarheden. Als jij een 'wow |:(' interpreteert als Troll moet je alleen bij jezelf te raden gaan. Maar goed, zoals al eerder in de IPv6 topics is aangegeven en onder het artikel, Tweakers.net is even 'laks' op het onderwerp, daarmee heeft tweakers.net het label 'tweaker' verloren. En de nieuwe algemene voorwaarden van XS4ALL het woord hacker.

Het is eigenlijk te triest voor woorden dat Webwereld voor een Nederlandse techsite momenteel meer prikkelt dan tweakers.net, zal wel door de tijdgeest komen, vast niet door VNU of KPN.

Liever het label Troll van jou dan het bord van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grappig dat de discussie nu ineens omslaat naar de daadwerkelijke kern van de zaak en zich afwendt van dat nutteloze "censuur" geroep. Het had handig geweest als je deze argumentatie meteen gegeven had, ipv in eerste instantie heel zielig lopen doen, wat dan weer een heel verhaal van mijn kant nodig heeft om uiteindelijk tot de orde van de dag te komen. En dan kun je blijkbaar alsnog niet reageren zonder mensen te beledigen of op de man te spelen. En dan vind je je eigen reactie geen troll? Kom nou :) (en feitelijk juist betekent nog niet relevant)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 05-05-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Waarom deze reactie Bart Brinkman in 'nieuws: 'AMD pakt marktaandeel van Intel dankzij Phenom II'' +1 gemodereerd wordt is mij niet geheel duidelijk. De zaken die genoemd worden komen ongeveer tig keer langs en zijn op zich niet zo opzienbarend. Het niet opstarten van zijn PC is dan wel nieuw, maar ook off-topic.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan er weinig meerwaarde in ontdekken, dus ik heb er maar een 0 voor gegeven.
Skinkie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:22:
[...]

De hele post bevat alleen feitelijke waarheden. Als jij een 'wow |:(' interpreteert als Troll moet je alleen bij jezelf te raden gaan. Maar goed, zoals al eerder in de IPv6 topics is aangegeven en onder het artikel, Tweakers.net is even 'laks' op het onderwerp, daarmee heeft tweakers.net het label 'tweaker' verloren. En de nieuwe algemene voorwaarden van XS4ALL het woord hacker.
De |:( smiley wordt door veel mensen als denigrerend opgevat. Niet zo handig dus, als je een punt wilt maken.

De rest van je betoog ga ik niet op in, want het is alleen maar onconstructief offtopic-geklaag.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 06-05-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Pjerry schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 01:43:
Waarom deze reactie Bart Brinkman in 'nieuws: 'AMD pakt marktaandeel van Intel dankzij Phenom II'' +1 gemodereerd wordt is mij niet geheel duidelijk. De zaken die genoemd worden komen ongeveer tig keer langs en zijn op zich niet zo opzienbarend. Het niet opstarten van zijn PC is dan wel nieuw, maar ook off-topic.
Hmm, die had ik eerder al gezien en willen melden, maar zo te zien vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13
Ik vind Verwijderd in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op' wel een aardige toevoeging voor de lopende discussie. +1 is imo dan ook wel op zijn plaats.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:48:
[...]

Inmiddels effectief op -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

gtissink in 'nieuws: Europese Commissie wil regelgeving thuiskopie voor hele EU'

Is dit nou een +1? Ik vind het eig. niet meer dan een 0 waard.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vooraf graag waakzaamheid willen vragen van de FP moderatoren voor het nieuwsbericht dat Apple interesse zou hebben in EA. Mij is n de loop der jaren (kom al een paar jaar hier @ GoT) dat nieuwsberichten die Apple als onderwerp hebben, vaak worden beheersd door de Apple fanboys. Negatievere geluiden worden dan vaak onterecht negatief gemodereerd ("weggemod"). De eventuele juistheid van de inhoud ten spijt.

Zie bv. mijn reactie; Waarin ik mijn twijfels uit over de wenselijkheid van een dergelijke obvername door Apple. Ik plaats bv. een kanttekening bij het huidige buissnessmodel van Apple ( Verwijderd in 'nieuws: 'Apple heeft interesse in overname Electronic Arts'' ). Deze wordt natuurlijk ogenblikkelijk weggemod, in mijn ogen minder terecht.

Dus vandaar dit verzoek tot waakzaamheid vd fp-mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zijn inderdaad artikelen waarbij men wat beter op moet letten ja, maar daar zijn er meer van. Op dit moment staat je reactie keurig op 0 al vind ik dat een +1 ook te overwegen valt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Richard Garriott eist 24 miljoen dollar van NCsoft'

Ik vind dit niet echt een -1 eerlijk gezegt, ik zeg het er duidelijk bij dat het om een aanname gaat, ik presenteer het niet als een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Desondanks is de insinuatie die erachter zit dusdanig trollerig dat ik hem niet meer dan een -1 waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is wel licht trollerig, maar niet zo zwaar imo. Ik heb er een 0 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:40:
. . . Deze wordt natuurlijk ogenblikkelijk weggemod, in mijn ogen minder terecht.
Je nogal voorbarig, je reactie is niet weggemod, er is geen enkele -1 mod.

Overigens is je toonzeting best negatief en je schetst een scenario wat niet persé correct zal zijn.
want als je alleen nog maar aan de Apple fanbase/userbase kan verkopen
Is wmb totaal niet duidelijk, ik lees nergens dat het de opzet is om EA games uitsluitend voor Apple's te gaan laten maken, zou erg onwaarschijnlijk zijn om de windows-gebruikers buitenspel te zetten omdat dit zeer waarschijnlijk de grootse groep afnemers is.

Kortom, je benaderd het nogal gekleurd imho en dan loop je idd het risico dat je daar op afgerekend word.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:48:
[...]
Overigens is je toonzeting best negatief en je schetst een scenario wat niet persé correct zal zijn.
[...]
Klopt, da's ook mijn mening over het Business model van Apple, wat duidelijk de voorkeur geeft aan geslotenheid, DRM en soms zelfs vervolging van eventuele pogingen meer vrijheid te ceeren (lees: bijvoorbeeld het draaien van andere, Open Source, software op je i-phone). Om dezelfde redenen kijk ik altijd met een gezond wantrouwen naat Sony, die er ook een handje van heeft om geheel door te slaan in DRM en geslotenheid. Een dergelijke opstelling / Business model is imho in deze tijd van internet en de toenemende vrijheden van consumenten niet erg juist.

En in die gedachtengang lijkt mij dat een gamesontwikkelaar grote twijfels moet hebben om met Apple in zee te gaan. Zo'n keuze zou zich wel eens tegen je kunnen keren, als je je afzetmarkt zou beperken (lees: Wanneer afzet is gerelateerd aan het buissnessmodel van Apple).

Maar dat mijn post weggemod zou zijn, dat klopt idd niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SlimNewRatSkin in 'nieuws: Europees Parlement verwerpt regels tegen illegale downloaders'

Behalve een wel wat erg simpele kijk op de wereld is het imho ook nog een regelrechte flame richting parlementariers en een claim die minstens een bron verdiend als je hem plaatst. Ik zou zeggen een -1.

De +1 die hij heeft gekregen is sowieso onzin.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 06-05-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
de +1 is onzin ja, maar kom op... beleid wordt vaak door lobbyisten voorgesteld. da's ook helemaal niet zo erg. politici zijn toch wel alert op wat het grote publiek wil (da's het leuke aan verkozen moeten worden) en zo komt het verhaal van alle kanten ook weer binnen. ik snap ook niet precies wat er zo erg aan is, en hij had het anders mogen formuleren, respectvoller en genuanceerder, maar een -1 vind ik overdreven. het is een gepeperde mening maar zeker geen flame (openbare functie bekritiseren is heel normaal, een van de fundamenten van een goed werkend democratisch systeem, en hij doet het vrij kalmpjes).

ik vind het gezeur over die grote boze lobbyisten (compleet met horentjes, als je sommige posters mag geloven...) ook stinkirritant en ben het er niet mee eens, maar dat wil nog niet zeggen dat het, enigszins fatsoenlijk geformuleerd, niet op een 0 thuishoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

iceheart schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:25:
de +1 is onzin ja, maar kom op... beleid wordt vaak door lobbyisten voorgesteld
Hij heeft het over complete wetsvoorstellen, en presenteert het niet als mening, gerucht of verwachting, maar als voldongen feit. Imho verdiend een claim als die goede onderbouwing, of je hebt het maar afgezwakt of in andere vorm neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een 0. Het is een ononderbouwde insinuatie, maar het opvatten als flame vind ik net even wat te ver gaan. Ik kan me een -1 overigens wel voorstellen, maar persoonlijk schaar ik em nog onder onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
oke, da's ook wel weer waar. maar ononderbouwde opmerkingen komen toch wel vaker op 0 uit, zolang het maar netjes geformuleerd is? "-1 is voor sociaal onaangepast gedrag" vind ik ietwat zwaar om hier een -1 van te maken.

maargoed, om maar op G_M_C in te gaan, ATS in 'nieuws: 'Apple heeft interesse in overname Electronic Arts'' die +2 daarvoor is wel weer kandidaat voor controle.

ennn, ja hoor. edit: een maal zeggen, oke. twee maal, bah. maar vijf keer hetzelfde verhaal?
coretx in 'nieuws: 'Apple heeft interesse in overname Electronic Arts''
steeds net iets anders geformuleerd, maar toch steeds hetzelfde. en meer dan de helft nog eens zo aangebrand geformuleerd dat het zoiezo al -1tjes zijn. waarom vallen er toch 0etjes op? ikke niet begrijp, enzo.

[ Voor 53% gewijzigd door iceheart op 06-05-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd in 'nieuws: Legale radarverklikker vanaf 18 mei te koop'
Kom op zeg, krijg je tegenwoordig al een +1 voor het quoten van een alinea uit een artikel dat nota bene gewoon tussen de 'aanverwante artikelen' staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:11:
Verwijderd in 'nieuws: Legale radarverklikker vanaf 18 mei te koop'
Kom op zeg, krijg je tegenwoordig al een +1 voor het quoten van een alinea uit een artikel dat nota bene gewoon tussen de 'aanverwante artikelen' staat?
Sterker nog, iemand heeft er +2 voor gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
iceheart schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:34:
....
maargoed, om maar op G_M_C in te gaan, ATS in 'nieuws: 'Apple heeft interesse in overname Electronic Arts'' die +2 daarvoor is wel weer kandidaat voor controle.
...
Krijgt een mailtje. Het merendeel (>90%) zijn gewoon goede moderaties, maar een mailtje kan geen kwaad, want er zijn meer dergelijke moderaties te vinden waarvan sommige een stuk duidelijker zijn dan deze.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 06-05-2009 16:33 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij mag er wel eens gekeken worden wie deze reactie een +1 of zelfs +2 gaf, terwijl het enige correcte niveau de -1 is. Zelfs de 0 is al uiterst dubieus...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Beide nagekeken en gemeld :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook een +2 voor deze reactie lijkt me wel een onderzoekje waard? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
En de +2 op de reactie erop Verwijderd in 'nieuws: Ballmer: meer ontslagen bij Microsoft niet uitgesloten' lijkt me ook beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
@wildhagen, nieuwe mismodder dus even gemeld
@Regeneration, was dezelfde als een mismod eerder

Verder ga ik niet elke keer melden dat ik ze gezien heb. Gewoonlijk bekijk ik ze toch wel, maar terug reageren bij elke mismodder is overdreven. Ben de modbot niet :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is geen -1 maar een 0 wat mij betreft: volkomen normaal antwoord op de stelling erboven die wel een positieve beoordeling krijgt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Bor de Wollef schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:25:
Dit is geen -1 maar een 0 wat mij betreft: volkomen normaal antwoord op de stelling erboven die wel een positieve beoordeling krijgt.

Komt waarschijnlijk door de geschiedenis van die user. Als er dan zo'n reqactie staat tussen andere (mindere) reacties van hem dan score je die al snel mee op hetzelfde nivo.
Af en toe vraag ik me af of die user zijn best doet om een zo negatief mogelijke karma te krijgen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

k1n8fisher schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:37:
[...]

Komt waarschijnlijk door de geschiedenis van die user. Als er dan zo'n reqactie staat tussen andere (mindere) reacties van hem dan score je die al snel mee op hetzelfde nivo.
Af en toe vraag ik me af of die user zijn best doet om een zo negatief mogelijke karma te krijgen.
Des te meer reden om de post op een nette score te zetten lijkt mij. Het gaat immers om het modden van de post en niet de user. Bovendien kan het goed gedrag misschien wat aansporen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In dit geval heeft het nog een andere reden: hij verkondigd vijf keer hetzelfde, zoals door iceheart in "Het kleine-mismoderatietopic deel XV" al is gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat, plus de kans dat goed gedrag bij deze specifieke user hiermee word aangespoord acht ik ongeveer net zo groot als de kans dat het morgen opeens omhoog gaat regenen, of dat volgend jaar Kerst, Pasen en Pinksteren op dezelfde dag gaan vallen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Bor de Wollef schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:42:
[...]

Het gaat immers om het modden van de post en niet de user.
Is wat mij betreft de enigste en juiste manier. Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die de reacties van een bepaalde user heel goed onder de loupe nemen, en een -1 geven als er ook maar de geringste aanleiding toe is.

Deze reacties vind ik dan toch zo offtopic dat ze een -1 verdienen
YopY in 'nieuws: Legale radarverklikker vanaf 18 mei te koop'
Glacier in 'nieuws: Legale radarverklikker vanaf 18 mei te koop'
riffey#4 in 'nieuws: Legale radarverklikker vanaf 18 mei te koop'
Firefox in 'nieuws: Legale radarverklikker vanaf 18 mei te koop'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Bij de laatste: "Onder welke steen heb jij gezeten? " + "Zijne Eminentie Rouvoet" + late reactie nadat er al bronnen zijn maakt het voor mij wel een -1.

[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 06-05-2009 20:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tjeemp in 'nieuws: Apple aangeklaagd wegens 'gevaarlijke' MagSafe-connectoren' -1 :?
Gewoon een 0 is zeker verdiend.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 06-05-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:33

Len

Leeg

Waarom is deze een +1 waard? Omdat het gewoon niet te begrijpen is?
RetroTycoon in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op'
33 +1's, allemaal tweakers die dit snappen (versie 6.1? waarvan?) of mee klikkers?

Verwijderd in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op'
Van wie waren die 2 +1's? En die -1 is van mij, als je in zo'n kleine onliner niet eens foutloos kan typen.. en ik vind het offtopic. Voor vragen en discussies is er het forum.

En in hetzelfde stukje komt een dubbelpost voor, vroeger was daar een aparte beoordeling voor, is zoiets nu een -1? (deze)

Xenan in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op' staat goed op 0, maar wie heeft die +2 gegeven? :o

Xenan in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op' 0 waard imho

wootahH in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op' -1 offtopic.. en het is al een aantal keer in voorbij gekomen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Len schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:23:
33 +1's, allemaal tweakers die dit snappen (versie 6.1? waarvan?) of mee klikkers?
Niets met artikel of de thread te maken. 0 voor de effort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Wie dit een +2 gegeven heeft, mag echt even nagekeken worden imo. Het is gewoon een flame, van mij een -1 en niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Staat nu stabiel op 0 :)
Len schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:23:
0 maximaal.
Verwijderd in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op'
Van wie waren die 2 +1's? En die -1 is van mij, als je in zo'n kleine onliner niet eens foutloos kan typen.. en ik vind het offtopic. Voor vragen en discussies is er het forum.
Zo ernstig is die typefout niet, en een dergelijk vraag past opzich vrij aardig bij dit onderwerp. Een 0 van mij.
En in hetzelfde stukje komt een dubbelpost voor, vroeger was daar een aparte beoordeling voor, is zoiets nu een -1? (deze)
Als je hem als dubbelpost wil beoordelen is het inderdaad een -1, maar ik vind het wel meevallen, ik geef hem nog een 0.
Die staan nu netjes op de juiste scores :)

Nog een paar in datzelfde draadje:
Phoenix1337 in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op' is een 0 wmb.
Verwijderd in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op' idem.
Verwijderd in 'nieuws: Xs4all levert eerste ipv6-adsl-verbinding op' ook een 0.
Emile schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:27:
Wie dit een +2 gegeven heeft, mag echt even nagekeken worden imo. Het is gewoon een flame, van mij een -1 en niets anders.
Absoluut niet hoger dan een -1 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
Silent7 in 'nieuws: Apple aangeklaagd wegens 'gevaarlijke' MagSafe-connectoren'

wat mij betreft een regelrechte flame. zo formuleren valt IMO gewoon onder "sociaal onaangepast gedrag".

of zie ik het nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Starten met een flame, eindigen met een troll, hier is maar een score mogelijk. En dat is niet de 6x +1 die eraan gegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MSalters in 'nieuws: Legale radarverklikker vanaf 18 mei te koop'
Vind ik gewoon een 0. Het is geen flame of troll en hij bewoordt het gewoon normaal. En dan heeft ie ook nog eens een punt :). Ik kan 'm zelf alleen niet modden.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
hij heeft een punt met die snelwegen/overdag vs. Nwegen/'snachts redenering, een goed punt zelfs. jammer alleen dat de reactie wel gewoon trollerig overkomt. op mij wel, tenminste. misschien zie ik te snel trolletjes, maar van mij een solide -1. koos spee dit, koos spee dat, het wordt een beetje vervelend ondertussen. en weer dat sarcastische "het gaat alleen om de euro's"... het kan allemaal gezegd worden, maar in zo'n one-liner is het IMO een regelrechte troll, of ie nou een punt heeft of niet. net als dat iets als M$ een instant -1 krijgt, ongeacht inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik vind het ook een redelijke troll eigenlijk.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ken ik MSalters een beetje en weet ik dat het gewoon geen troll is, wellicht dat het daaraan ligt :). Ik durf er 100 euro op in te zetten dat als je z'n posthistory doorneemt je geen enkele trolls tegenkomt. Zo is hij gewoon niet.

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2009 03:03 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.