Het kleine-mismoderatietopic deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel XV

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Vorige deel:
Het kleine-mismoderatietopic deel XIV

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nieuw alweer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
He Ecteinascidin, we deden toch niet aan TVP's? O-)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 15:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:38:
[...]

Of een grapje heel grappig is doet niet terzake.
Het ging om humor. Jij bent zelf degene die begon over dat mods geen humor hebben. Als je het niet terzake vindt doen moet je dat ook niet aandragen als argument om je mening kracht bij te zetten. Het enige wat je ermee doet is, zoals je wel vaker doet trouwens, mensen onnodig in een hokje plaatsen, en daar krijg je geheid opmerkingen over. Die opmerkingen gaan vervolgens niet meer over de kern van de discussie - behandel ze dus ook niet zo.

Ik heb al aangegeven dat de reden van de -1 was dat het een ontzettend uitgekauwde opmerking was, niet dat ik 'm niet grappig vond (want de reactie eronder van Wim-Bart vond ik ook niet bijster grappig, maar toch heb ik hem een 0 gegeven)

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2009 16:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:33:
[...]
[mbr]En graag in het vervolg even het editknopje gebruiken (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) i.p.v. trippleposten ;)
Reacties op drie verschillende personen netjes in drie verschillende reacties.
Lijkt me juist heel goed volgens gebruikelijke forum ettiquete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:48:
[...]

Reacties op drie verschillende personen netjes in drie verschillende reacties.
Lijkt me juist heel goed volgens gebruikelijke forum ettiquete.
En niet volgens onze gebruikte forum etiquette. :) Dus tenzij de reactie meer dan een A4'tje gaat beslaan (dankzij het quoten van meerdere reacties), erg graag samenvoegen. En anders eigenlijk ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 06-04-2009 16:51 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:43:
[...]
Ik heb al aangegeven dat de reden van de -1 was dat het een ontzettend uitgekauwde opmerking was,
Het was gewoon een originele grap
Deze opemrking lijkt me meer om je eigen mod goed te praten.
Ik daag je uit om een grap te vinden over een computerreactie op een handgebaar van een gebruiker.
Dat zou een makkie moeten zijn als het een uitgekauwde grap is
Cloud schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:50:
[...]

En niet volgens onze gebruikte forum etiquette. :) Dus tenzij de reactie meer dan een A4'tje gaat beslaan (dankzij het quoten van meerdere reacties), erg graag samenvoegen. En anders eigenlijk ook.
Waar kan ik die regel vinden dan ?

[ Voor 27% gewijzigd door een moderator op 06-04-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:51:
[...]

Het was gewoon een originele grap
En daarom geef jij een 0 of +1. Niets mis mee, toch? Ik geef 'm een -1, want ik vind 'm wél uitgekauwd omdat ik 'm al 1000 keer eerder heb gezien.

Henk: <willekeurige Windows situatie>
Kees: BSOD, rotflmaopimp!!!111oneoneone

Het "werkt" gewoon altijd. Dus onorgineel. Ja, mijn mening. De jouwe boeit me verder niet zo meer, het is vrij duidelijk wat we het niet eens zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2009 16:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:55:
[...]
Het "werkt" gewoon altijd. Dus onorgineel. Ja, mijn mening. De jouwe boeit me niet :)
Jouw mening boeit me ook niet en de ModFAQ stelt dat wij ook niet door jou mening lastig gevallen zouden moeten worden in de zin dat jou mening niet tot lage scores mag leiden
Jij zegt gewoon expliciet dat je de modFAQ negeert met je -1 mening mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb de reactie maar even voor je samengevoegd zoals je ziet. :)
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
En nu graag ophouden met (opzettelijk!) dubbelposten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:51:
[...]
Waar kan ik die regel vinden dan ?
Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:58:
[...]

Jouw mening boeit me ook niet en de ModFAQ stelt dat wij ook niet door jou mening lastig gevallen zouden moeten worden in de zin dat jou mening niet tot lage scores mag leiden
Jij zegt gewoon expliciet dat je de modFAQ negeert met je -1 mening mods.
Je interpreteert me verkeerd, ik heb m'n post al wat aangepast. Daarnaast is al honderd keer aangegeven dat het modden van "humor" weldegelijk een mening-gerelateerde aangelegenheid is. Ik ben wat dat betreft ook klaar met de discussie.

[ Voor 90% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is geen enkel topic omhoog of omlaag gegaan door mijn achtereenvolgende reacties dus je reactie slaat nergens op.
Er is geen sprake van omhoogschoppen van een topic door achtereenvolgens verschillende reacties op verschillende items 1 voor 1 te behandelen ipv samen te voegen in 1 reactie.
Het behanandelen van verschillende topics en het aan spreken van verschillende andere reageerders in 1 reactie is namelijk heel onduidelijk en onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kaart maar aan in Lieve Adjes als je het daarover wilt hebben. Ik kan je nu alvast vertellen dat het gros het niet met je eens gaat zijn. Kunnen we het nu weer over mismoderaties hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die discussie hoort niet hier thuis, maar in LA. Hier gaat het over moderaties.

De etiquette schrijft voor dat je niet meer dan 1 reactie achter elkaar plaatst, is veel overzichtelijker. En dat geld niet alleen voor GoT, maar op de meeste normale fora.

Als je daar over wil discusieren, open dan lekker een topic in LA. Je bent zelf met deze regel akkoord gegaan bij registratie.

Zullen we het hier nu weer over moderaties hebben?

edit: hmm, ben dus niet de enige die er zo over denkt :P

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 06-04-2009 17:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zoals ik nu ook al tig keer gezegd heb, het modereren van grappige reacties kan eigenlijk niet anders dan op mening. Dan zal ik voor de verandering mezelf ook nog maar eens quoten:
Cloud schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:42:
Discussie over het modereren van 'grappige' reacties, daar is al een topic over en wel deze: Een beetje humor. Zullen we de discussie daar voortzetten?
Lees- en discussievoer ^^

Zet nu de discussie dáár verder, of stop hem van mijn part (ik ben er eigenlijk wel klaar mee), maar niet hier.
Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:03:
Er is geen enkel topic omhoog of omlaag gegaan door mijn achtereenvolgende reacties dus je reactie slaat nergens op.
Als je twee keer post, wordt de laatste posttijd van het topic twee keer vernieuwd en dus gaat je topic twee keer omhoog.
Het behanandelen van verschillende topics en het aan spreken van verschillende andere reageerders in 1 reactie is namelijk heel onduidelijk en onoverzichtelijk.
Dat is jammer voor je, maar dat is de manier waarop we het hier doen. En jij vanaf nu ook.

Nu alsjeblieft verder met mismoderaties in plaats van regeltjeskwesties, moderatiesysteemopmerkingen, of anders wat. Dit is de laatste keer dat ik het vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:58:
Ik heb de reactie maar even voor je samengevoegd zoals je ziet. :)
[...]
En nu graag ophouden met (opzettelijk!) dubbelposten.
er is geen sprake van dubbel posten.
Een reactie geven op een andere reageerder is juist iets nieuws toevoegen.
Als iemand iets geschreven heeft terwiijl ik de tussentijd een reactie in getypt heb dan will ik daar in een nieuwe reactie op reageren. Niet een oude reactie opbreken en daarin gaan bijharken en al zeker niet als die reactie een andere topic behandelt of gericht is aan een andere reageerder.

Verder is je regeltoepassing ook heel raar subjectief want er is nog steeds geen enkel topic omhoog gegaan door deze posts omdat dit topic continu bovenaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier al verschillnede keren aangegeven dat het omlaag modden van een grapje omdat je een bepaalde mening heb over een grapje niet is toegestaan is volgens de modFAQ,
Deze opmerking wordt straal genegeerd.
Het mismod topic staat vol met opmerkingen van moderators die aangeven dat de grapjes flauw vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat waren de laatste reacties over dit onderwerp. Nu graag verder met mismoderaties. :)

Voor [eXodus] in 'nieuws: Asus laat HD 4890 tot 15 procent overklokken met 'Voltage Tweak'' vind ik een +1 eigenlijk te hoog, een 0 past beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad een simpel nulletje. Heb ik em ook maar gegeven, en staat ie nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 15:41
Nulletje, en daar staat hij nu al erg stevig op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Inderdaad, nog een klein tikje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, die staat prima op een 0, een +1 is overdreven

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Had hem idd ook al op de 0 staan, niks mis met de reactie, maar +1 is echt te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Ik zie zelfs een +2, beetje modmisbruik imo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Aan de laatste reacties te zien is dit het juiste topic :P

Deze reactie is wegens offtopic en taalgebruik volgens mij een -1
arendjr in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''

Is gewoon zijn eigen mening die hij verkondigd + taalgebruik, is sowieso geen +1 waard
kozue in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''

De volgende 2 gaan ook nergens meer over, -1 dus
Anoniem: 247379 in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''
Terr-E in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''
Deze is volgens mij ook nutteloos en overbodig
Anoniem: 247379 in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''
Iets met 'boeven' kan ook naar -1 bigbadbull in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''
Maffia en boeven idem kozue in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''

Korte reactie maar heeft wel een punt +1 dus Arne in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''
Dit is dan weer een persoonlijk gerichte offtopic/afzeikreactie die van mij ook naar de -1 mag
En deze kan daar ook nog wel bij kozue in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''

Het staat er niet zo netjes,maar kan deze niet naar een 0?. Anoniem: 297936 in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Laatst online: 19:48
Mr_Ozio in 'nieuws: Intel werkt aan zuinige, koele processors op basis van nieuw materiaal' lijkt me gewoon een -1 waard, wie daar een +2 geeft moet toch even nagekeken worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pcgek schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:26:
Aan de laatste reacties te zien is dit het juiste topic :P

Deze reactie is wegens offtopic en taalgebruik volgens mij een -1
arendjr in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''
Die gaat inderdaad té offtopic.
Is gewoon zijn eigen mening die hij verkondigd + taalgebruik, is sowieso geen +1 waard
Eerder een -1 dan een +1, maar toch maar een 0 gegeven.
Een hoop -1's inderdaad.
Korte reactie maar heeft wel een punt +1 dus Arne in 'nieuws: 'Radiohead getuigt in rechtszaak tegen Riaa''
Dit is dan weer een persoonlijk gerichte offtopic/afzeikreactie die van mij ook naar de -1 mag
Voordeel van de twijfel gegeven.. +1 dus.
2x een rant, dus 2x een -1 gegeven.
Het staat er niet zo netjes,maar kan deze niet naar een 0?http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=3079969
Dat taalgebruik is echt té slecht, en daarnaast komt het nogal spammerig over. Imo genoeg voor de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Die reactie van arne zie er maar beroerd uit zoals je hem gequoot hebt met die zin eronder :P

Dat de laatste toch een -1 is kan ik het wel mee eens zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 06-04-2009 20:53 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

/me DirkW heeft ook de voorgestelde scores uitgedeeld.

Nog een paar mods en alles staat weer stabiel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Misschien dat deze al langs is geweest (ik ben nog niet helemaal bij met lezen), maar wat mij betreft mag deze eenvoudige reactie met die hele mooie verwijzing best op +1.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Omdat hij niet genest is en het niet duidelijk is wat erachter de url zit hou ik hem op 0.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

ik vind het ook een 0 waard. Een beetje meer uitleg had gemogen. Ik ben namelijk niet snel geneigd om op een you-tube link te klikken en ik denk dat er veel met mij zo denken. Zelfs nu ben ik nog niet nieuwsgierig genoeg om die link te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pjerry schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:47:
Misschien dat deze al langs is geweest (ik ben nog niet helemaal bij met lezen), maar wat mij betreft mag deze eenvoudige reactie met die hele mooie verwijzing best op +1.
Ik zit met de link naar youtube. Je hebt geen idee wat voor film je tegen gaat komen en dat kan dus ook gewoon iets anders zijn. Een Rickroll bv. Enige tekst of contekst zou het zo naar +1 tillen maar ik zou daar niet achteraan willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Delerium schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:01:
[...]

Ik zit met de link naar youtube. Je hebt geen idee wat voor film je tegen gaat komen en dat kan dus ook gewoon iets anders zijn. Een Rickroll bv. Enige tekst of contekst zou het zo naar +1 tillen maar ik zou daar niet achteraan willen gaan.
Mensen die de link niet gevolgd hebben kunnen beter misschien niet modereren en dat overlaten aan de mensen die de link wel hebben gevolgd zodat daaruit beter duidelijk wordt wat de reactie met inclusief de link waard is.
Als ik een dergelijke post in de plus 1 zie staan is het namelijk veel aantrekkelijker om op de link te klikken en me te laten verassen.
Door blind te nullen maak je de link sowieso minder aantrekkelijk zonder dat je weet wat er achter zit. Dan kun je misschien beter er voor kiezen om de betreffende reactie niet te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:48:
Door blind te nullen maak je de link sowieso minder aantrekkelijk zonder dat je weet wat er achter zit. Dan kun je misschien beter er voor kiezen om de betreffende reactie niet te modereren.
Iemand die de moeite doet om een filmpje op te zoeken, kan ook wel 10 woorden uitleg typen. En zeker als het een filmpje zou zijn die echt de moeite is om te kijken, want die heeft deze persoon waarschijnlijk een poosje geleden al gezien en heeft een bepaald indruk achter gelaten. In enkele woorden moet zo iemand dus makkelijk uit kunnen leggen waarom dat filmpje meerwaarde heeft.
Zeker als een post zweeft tussen andere posts (dus niet genest is) is een extra woordje uitleg zeker vereist lijkt mij. Ik denk dat er samen met mij, weinig mensen die bij een @naam, 20 posts omhoog gaan scrollen om te zien waar die post betrekking op heeft, om vervolgens weer terug naar beneden te gaan om de link te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

We modereren voornamelijk voor de lezer hé. :) De score die een reactie krijgt is direct afhankelijk van hoe interessant de reactie is voor de lezer van het nieuwsartikel. Linkdumps (zonder beschrijving) zijn minder interessant voor de lezers dan links die wél een duidelijk doel hebben. Vandaar de 0 voor de eerst genoemde en de +1 voor de laatst genoemde.

Ik zie niets in het verbieden van het modereren van reacties met links die je als modder niet gevolgd heb. Dat is niet te controleren en dat soort 'regels' wil ik helemaal niet in de ModFAQ hebben. Het moet een richtlijn blijven. Sowieso, als je dat wel doet, en al dit soort reacties op +1 zet, waarom zou de plaatser dan voortaan nog meer moeite doen, als hij toch al een +1 scoort? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:59:
Ik zie niets in het verbieden van het modereren van reacties met links die je als modder niet gevolgd heb. Dat is niet te controleren en dat soort 'regels' wil ik helemaal niet in de ModFAQ hebben. Het moet een richtlijn blijven. Sowieso, als je dat wel doet, en al dit soort reacties op +1 zet, waarom zou de plaatser dan voortaan nog meer moeite doen, als hij toch al een +1 scoort? :)
Ik zei toch niks over verbieden. Ik vind echter best dat moderators over artikelen waar ze geen inhoudelijke beoordeling willen of kunnen geven zich onthouden van moderatie. Moderatiesniveau gaan steevast naar beneden als de moderators geen goede beoordeling van de reactie kunnen maken. Ze geven dan maar een nul waar ze ook gewoon het kunnen overlaten aan mods die meer interesse of meer relevante kennis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:13:
Ik zei toch niks over verbieden. Ik vind echter best dat moderators over artikelen waar ze geen inhoudelijke beoordeling willen of kunnen geven zich onthouden van moderatie.
Volgens mij gebeurt dat ook zeker zo (ik doe het ook wel), maar verplicht stellen zal het niet worden. :)
Moderatiesniveau gaan steevast naar beneden als de moderators geen goede beoordeling van de reactie kunnen maken. Ze geven dan maar een nul waar ze ook gewoon het kunnen overlaten aan mods die meer interesse of meer relevante kennis hebben.
Ik denk dat dat heel erg meevalt. Als een reactie volstaat met inhoudelijke zaken kun je daar prima een objectief oordeel aan geven, zonder dat je werkelijk alles in de reactie begrijpt. Ik kan dat in elk geval prima en ik vermoed dat weinig mensen daar echt moeite mee hebben. Natuurlijk zul je eens een +1 geven aan een reactie die er erg interessant uitziet, maar misschien een aantal inhoudelijke fouten heeft. Dat is nog geen ramp, want die inhoudelijke fouten worden er in de discussie wel weer uitgehaald :) In dat geval heeft de plaatser qua beloning een mazzeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dat onderstaande reactie door gebruik van het doorgestreepte tekstje "criminele organisatie" een heel duidelijk flamend karakter heeft.

MMaI in 'nieuws: Thuiskopie klaagt overheid aan om kopieerheffing op mp3-spelers'

Dit lijkt op een soort truukje om aan een negatieve moderatie ontkomen maar wel even de flame in de reactie toe te voegen.
Verdient dat geen -1 ipv een nul (of zelfs +1 zoals een aantal mods hebben gegeven!!)

en deze:
SgtStrider in 'nieuws: Thuiskopie klaagt overheid aan om kopieerheffing op mp3-spelers'

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 07-04-2009 13:21 . Reden: nog een reactie toegevoegd met vergelijkbaar issue ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:18:
Ik vind dat onderstaande reactie door gebruik van het doorgestreepte tekstje "criminele organisatie" een heel duidelijk flamend karakter heeft.

MMaI in 'nieuws: Thuiskopie klaagt overheid aan om kopieerheffing op mp3-spelers'

Dit lijkt op een soort truukje om aan een negatieve moderatie ontkomen maar wel even de flame in de reactie toe te voegen.
Verdient dat geen -1 ipv een nul (of zelfs +1 zoals een aantal mods hebben gegeven!!)

en deze:
SgtStrider in 'nieuws: Thuiskopie klaagt overheid aan om kopieerheffing op mp3-spelers'
Die eerste zet verder nog een net betoog neer waardoor ik het op een 0 houd. Die +1 gevers zijn echter idd mismodders.
Die tweede heeft een veel minder mooi betoog en heeft ook dezelfde flame in zijn post staan waardoor die dus effectief op -1 mag/moet. Alles hoger is ook daar mismodden!

[ Voor 0% gewijzigd door TheCapK op 07-04-2009 13:45 . Reden: te snel typen zorgt voor missende letters! ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:48:
[...]Mensen die de link niet gevolgd hebben kunnen beter misschien niet modereren en dat overlaten aan de mensen die de link wel hebben gevolgd zodat daaruit beter duidelijk wordt wat de reactie met inclusief de link waard is.
Als ik een dergelijke post in de plus 1 zie staan is het namelijk veel aantrekkelijker om op de link te klikken en me te laten verassen.
Niet om het een of ander, maar mijn firefox-portable ondersteund geen flash dus ook geen youtube. Dat terwijl ik vrijwel alle FP-linkjes naloop om te controleren of er geen goatse achterzit of zo.
Linkjes die iemand post hoeven per definitie niet ten goede trouw zijn en vooral bij verse reacties zit er nog wel eens een geinponum achter. Maar als jij blind iedere link inklikt, feel free om dat vooral te blijven doen. Meld je dan malifide linkjes op TMF? En kan je dan je overige geneuzel achterwege laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Delerium schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:45:
[...]

Niet om het een of ander, maar mijn firefox-portable ondersteund geen flash dus ook geen youtube. Dat terwijl ik vrijwel alle FP-linkjes naloop om te controleren of er geen goatse achterzit of zo.
Linkjes die iemand post hoeven per definitie niet ten goede trouw zijn en vooral bij verse reacties zit er nog wel eens een geinponum achter. Maar als jij blind iedere link inklikt, feel free om dat vooral te blijven doen. Meld je dan malifide linkjes op TMF? En kan je dan je overige geneuzel achterwege laten?
Misschien dat we hAl niet te streng moeten aanpakken. Hij probeert duidelijk aan te geven wat volgens hem beter kan. Dat hij zich aan bepaalde dingen ergert en als zodanig ook dat uit is begrijpelijk. Niet alles wat hij aankaart zal veranderen (waarschijnlijk veel niet) maar dat neemt niet weg dat het bij ons voor wat reflectie kan zorgen die af en toe ook wel eens gewenst is!
De beste manier om te tonen dat het beter is om eerst af te koelen voor je een reactie post is door zelf ook geen verhitte reacties neer te plempen of lichtelijk trollend of flamend op hem te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Delerium schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:45:
[...]

Juist de toevoeging van een extra omschrijving die de werkelijke achtergrond van een url verhult is veel logischer en gevaarlijker bij een malafide link dan bij een legitieme link.
De omschrijving voegt kwa veiligheid niets toe maar doet daar eerder aan af.
Veiligheid lijkt me dus een non-argument voor de moderatie van een reactie met een link tenzij je die link gecontroleerd hebt met een scantool of zo

De omschrijving zal over het algemeen je niet informeren of je flash nodig hebt
Of er rekening gehouden moet worden met flash video's lijkt me dus ook een non-argument. Sterker nog, dat was juist door de youtube url voor jou duidelijk.

Ik heb liever dat je je op wat meer objectieve gronden baseert en je moderaties daaraan aanpast.

En aanvulllend nog:
Youtube linkjes zijn gewoon als gegeven bekend hoor.
Daar hoef je echt niet de gebruikers te informeren wat er te verwachten valt.
Als mods serieus stellen dat FP gebruikers mogelijk malware achter een youtube url kunne verwachten kan ik hun mods niet serieus nemen.

En als er dus al iets geneuzel is dat is het wel jou eigen opmerking
Maar als jij blind iedere link inklikt, feel free om dat vooral te blijven doen
Je moet altijd opletten waarop je klinkt en dat is niet afhankelijk van de rest van de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Nogeentje die van criminele organisaties spreekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30

beany

Meeheheheheh

kozue in 'nieuws: Associated Press wil betere bescherming voor nieuwsberichten'

Ik let meestal niet heel erg op hoe een bericht gemodereerd is, maar hierbij heb ik toch wel vraagtekens.

kozeu zegt eigenlijk dat het internet publiek domain is en dat je daarom alle content van elke site mag gebruiken zonder rekening te houden met auteursrechten & copyrights. Tenminste, als ik hem goed begrijp. Een +1 lijkt me dan een beetje overdreven ????

edit: hij is al omlaag gemod zie ik nu...

[ Voor 4% gewijzigd door beany op 07-04-2009 14:37 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[over het plaatsen van linkjes]
Ik zie persoonlijk liever dat een persoon wat meer moeite doet door een begeleidend verhaaltje te tikken dan dat ie gewoon wat links neerplempt. Dan kunnen de lezers voor hunzelf bepalen of ze het de moeite waard vinden om daadwerkelijk op het linkje te klikken. In de praktijk betekent dit vaak het verschil tussen een 0 en een +1.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 07-04-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als er alleen maar een linkje staat vind ik de reactie gelijk heel wat minder belangrijk, want het is maar vervelend om helemaal naar youtube te gaan om erna achter te komen dat je het linkje helemaal niet interessant vindt. Als er een kleine omschijving bijstaat (hoeft totaal niet lang te zijn), dan weet je snel voor jezelf als je het wel nuttig vindt. Van mij mogen 0 en +1 beide wel als het linkje zelf nuttig is en hoeven ze eigenlijk ook niet echt hier gemeld te worden. Pas bij -1 of +2 is het naar mijn mening pas een mismod.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Ik ben het wel met hAl eens dat voor je een link modereert, je wel eventjes mag kijken wat er achter de link hangt. Niettemin is een kale link voor mij absoluut reden tot aftrek van de moderatie, ongeacht de inhoud van de link. Immers, het is ongewenst dat de lezer niet vooraf weet waarover de link gaat. De vraag is dan alleen nog of je vanaf +1 of 0 een aftrek geeft.

Wat betreft die doorgestreepte 'criminele organisatie'. Die krijgt van mij gewoon een -1, ongeacht de rest van de post. Dat soort gedrag moet nu echt een keer ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een andere score dan -1 lijkt me inderdaad niet van toepassing daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:37:
Wat betreft die doorgestreepte 'criminele organisatie'. Die krijgt van mij gewoon een -1, ongeacht de rest van de post. Dat soort gedrag moet nu echt een keer ophouden.
Dat zijn dus eigenlijk drie verschillende reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is afhankelijk van hoe zwaar je zo'n flame weegt, hoe sterk je je moderatie er op aanpast. We hebben nooit gezegd dat moderatie 100% objectief is. Wat we wel vaker hebben gezegd is dat er vaak meerdere scores voor een reactie te verdedigen zijn. Zo ook hier: of een -1 als je de flame zwaar meeweegt, of een 0 als je er niet zo zwaar aan trekt. Persoonlijk ben ik redelijk hard tegen flames en accepteer ik dit soort methodes om aan de beoordeling 'flame' te ontkomen ook niet, maar een 0 is ook te beargumenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:37:
Ik ben het wel met hAl eens dat voor je een link modereert, je wel eventjes mag kijken wat er achter de link hangt. Niettemin is een kale link voor mij absoluut reden tot aftrek van de moderatie, ongeacht de inhoud van de link. Immers, het is ongewenst dat de lezer niet vooraf weet waarover de link gaat. De vraag is dan alleen nog of je vanaf +1 of 0 een aftrek geeft.
Natuurlijk mág je wel even kijken, maar het is absoluut geen verplichting. Hier op mijn werk modereer ik ook wel en ga ik echt filmlinks openen als er geen beschrijving bij staat. In feite zeg je eigenlijk hetzelfde als iedereen hier: zorg voor een goede beschrijving en je reactie wordt goed gemodereerd. Ontbreekt de beschrijving, reken dan op een punt aftrek. :)
Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:30:
Dat zijn dus eigenlijk drie verschillende reacties
Als je dit topic een beetje volgt weet je dat dat helemaal niet zo verwonderlijk is. :) Soms zijn meerdere scores te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze keiharde troll een +1 gaf mag imho wel nagekeken worden of hij zijn modrechten nog wel zou moeten houden. Enige correcte niveau is een simpele -1, alles daarboven is modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Is deze reactie nou een typfout of heeft deze expres de naam van de Tele2 woordvoerder aangepast? De l zit wel schuin onder de p dus in de hitte van het snel typen zou het onschuldig kunnen zijn!

Edit: heeft ondertussen zelfs een +1 gekregen die het echt niet waard is.

[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 07-04-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Beetje te toevallig, een -1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:45:
Degene die deze keiharde troll een +1 gaf mag imho wel nagekeken worden of hij zijn modrechten nog wel zou moeten houden. Enige correcte niveau is een simpele -1, alles daarboven is modmisbruik.
Hij heeft sowieso zijn reactie steeds langer gemaakt vanuit een kleine reactie. Eenmalig microschoft en dan het gedeelte totaan de laatste edit vind ik nog wel meevallen (nog steeds geen +1 dat wel), maar dan snap ik wel waarom die dit niet weet wel een +1 zou kunnen geven (eventueel wat gecompenseerd, wat natuurlijk ook niet wenselijk is :P ).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:41:
[...]
Als je dit topic een beetje volgt weet je dat dat helemaal niet zo verwonderlijk is. :) Soms zijn meerdere scores te verdedigen.
Nee, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat er drie separate reacties zijn die ten aanzien de stichting thuiskopie over een "criminele organisatie" spreken.
Als je er 1 naar beneden mod vanwege die reden dan liefst alledrie !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kan die ene 0 ergens nog wel begrijpen, al heb ik er een -1 aan gegeven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 08-04-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik heb ze allemaal een -1 gegeven, inclusief die ene die Jorrit nog een 0 geeft, spreken over 'corruptie' zonder dat daar een zonder behoorlijk argument gaat me veel te ver. (En nee, ik vind het gegeven argument over stillegging niet voldoende voor 'corruptie', hooguit voor 'wanbeleid'.)

Een aantal moet overigens nog een schop omlaag hebben, ze staan nog niet allemaal op hun plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

cybermans in 'nieuws: Huawei gaat T-Mobile G3 maken'

Lijkt me gewoon neutraal. Ik zie in de lijst zelfs +2, misschien eens natrekken?

Wat te doen met posts waarin met een edit of met [ot] gezeurd wordt om de moderatie. Ik erger me daar persoonlijk dood aan, maar je ziet het helaas steeds vaker.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat geklaag over de moderatie doet mij in ieder geval mijn moderatie wijzigingen van een 0 naar een -1. Dit hoort gewoon niet op de FP thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

MsG schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:29:
cybermans in 'nieuws: Huawei gaat T-Mobile G3 maken'

Lijkt me gewoon neutraal. Ik zie in de lijst zelfs +2, misschien eens natrekken?
Ach ja, er zit weer een grap in, die moet natuurlijk +2 krijgen...
Wat te doen met posts waarin met een edit of met [ot] gezeurd wordt om de moderatie. Ik erger me daar persoonlijk dood aan, maar je ziet het helaas steeds vaker.
Een punt aftrekken als dat nog kan, anders staat de reactie toch al op -1 en boeit het niet meer. Vooral als het een irritante edit is. Zoals hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:47:
Deze had ik gepost. Ben het met de argumentatie niet eens om hem op een nul te houden, maar ja, c' est la vie.

Tien regels later wordt hij echter nogmaals (nu wel genest) gepost. Jammer, maar ondanks dat de eerste niet de IMHO verdiende +1 krijgt, krijgt deze een wel verdiende -1 lijkt mij...

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

k1n8fisher schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:50:
[...]

Misschien dat we hAl niet te streng moeten aanpakken. Hij probeert duidelijk aan te geven wat volgens hem beter kan. Dat hij zich aan bepaalde dingen ergert en als zodanig ook dat uit is begrijpelijk. Niet alles wat hij aankaart zal veranderen (waarschijnlijk veel niet) maar dat neemt niet weg dat het bij ons voor wat reflectie kan zorgen die af en toe ook wel eens gewenst is!
De beste manier om te tonen dat het beter is om eerst af te koelen voor je een reactie post is door zelf ook geen verhitte reacties neer te plempen of lichtelijk trollend of flamend op hem te reageren
_/-\o_
Hulde voor deze reactie. Ik ben het vaak best eens met de reacties die hAl geeft (of in ieder geval kan ik me goed inleven in zijn reactie), alleen vind ik de manier niet altijd even tof.

Ik heb wel het gevoel dat er, door de powers en de pro's, dan een massief gevormd wordt van "zo zien wij het en zo is het...." zonder enige vorm van reflectie. Jouw reactie vind ik daarom een op-en-top opmerking, want reflectie is de enige manier om beter te worden!

/edit
Eens, van mij allemaal een -1.
Degene welke nog even als nul besproken werd kan ik me goed in vinden, moest ik ook over nadenken. Toch maar een -1 gegeven.

[ Voor 45% gewijzigd door Pjerry op 07-04-2009 22:48 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
ferdinand in 'reviews: Review: The Wheelman' Offtopic reactie met een slecht voorbeeld niet boeiend genoeg voor de 0 naar mijn mening.
Anoniem: 157137 in 'reviews: Review: The Wheelman' Ook iets voor GR => -1
StGermain in 'reviews: Review: The Wheelman' Loze opmerking op een foutje van de parent. => -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Jorrit schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:15:
ferdinand in 'reviews: Review: The Wheelman' Offtopic reactie met een slecht voorbeeld niet boeiend genoeg voor de 0 naar mijn mening.
Anoniem: 157137 in 'reviews: Review: The Wheelman' Ook iets voor GR => -1
StGermain in 'reviews: Review: The Wheelman' Loze opmerking op een foutje van de parent. => -1
Eens.

Zou deze reactie een -1 ook niet beter staan?
Evenals een +1 voor deze IMO wat erg overdreven is.

[ Voor 7% gewijzigd door Pjerry op 07-04-2009 23:35 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Pjerry schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:32:

Zou deze reactie een -1 ook niet beter staan?
Veel beter op -1, onzinpost
Evenals een +1 voor deze IMO wat erg overdreven is.
Inderdaad, een nul zou mooi genoeg zijn voor deze offtopic post :) Zijn "mee eens" mods gok ik.

Mogen nog wel een tikje hebben allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De eerste is naar de kelder, nu de tweede nog naar de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

* RoD meldt :Y. Daar staat die reactie nu.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 07-04-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Wat is jullie idee over deze reactie?

Ik ben geneigd er een +1 aan te plakken (toch licht off-topic) echter er worden "bij bosjes" +2 uitgedeeld (13x +2 vs 6x +1). Een beetje meningmodden lijkt mij wel aan de orde.

Zo ook lijkt mij een nul voor deze reply Anoniem: 69767 in 'reviews: Eerste indruk: Nokia N97' ook wel weer ruim genoeg. De meningmodders (?) plakken er een +1 aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Pjerry op 08-04-2009 00:39 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Pjerry schreef op woensdag 08 april 2009 @ 00:36:
Wat is jullie idee over deze reactie?

Ik ben geneigd er een +1 aan te plakken (toch licht off-topic) echter er worden "bij bosjes" +2 uitgedeeld (13x +2 vs 6x +1). Een beetje meningmodden lijkt mij wel aan de orde.
Die heb ik gewoon een 0 gegeven voor offtopic maar wel nette reactie :) +1 zou ik nog wel in kunnen komen, maar +2 is gewoon mening/fanboy modden.
Zo ook lijkt mij een nul voor deze reply Anoniem: 69767 in 'reviews: Eerste indruk: Nokia N97' ook wel weer ruim genoeg. De meningmodders (?) plakken er een +1 aan.
Een nette 0 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het ook een nul ja. Weinig relevantie, dus gewoon een onschuldige 0. Imo geldt hetzelfde voor deze reactie; Anoniem: 69767 in 'reviews: Eerste indruk: Nokia N97'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Een hele flauwe, maar ook nog eens foute conclusie van Groenewold ( vgroenewold in 'reviews: Eerste indruk: Nokia N97') een echte -1 wat mij betreft.

Rob Coops in 'reviews: Eerste indruk: Nokia N97' nulletje lijkt mij.

Anoniem: 19894 in 'reviews: Eerste indruk: Nokia N97' Gewone (maar wel domme :P ) vraag, een nulletje dus wat mij betreft.

[ Voor 44% gewijzigd door Pjerry op 08-04-2009 01:07 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die van vgroenewold is wat flauw, maar geen echt rare reactie ofzo. Ik geef er maar een onschuldige 0 aan. Die van Rob Coops kan wmb wel op +1. Het is opzich wel een relevante meningpost, al is ie wel wat slapjes. 0 en +1 zijn beide goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Pjerry schreef op woensdag 08 april 2009 @ 00:56:
Een hele flauwe, maar ook nog eens foute conclusie van Groenewold ( vgroenewold in 'reviews: Eerste indruk: Nokia N97') een echte -1 wat mij betreft.
Erg flauw, ook een -1 van mij.
Was nog wel goed genoeg voor een +1, redelijk onderbouwde mening, 0 zou ook wel kunnen.
Anoniem: 19894 in 'reviews: Eerste indruk: Nokia N97' Gewone (maar wel domme :P ) vraag, een nulletje dus wat mij betreft.
Vooruit, een nulletje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Vraagje; is dit: Sunbeam-tech in 'nieuws: LG presenteert zelfdimmende lcd-monitoren' nou een -1 offtopic of een karige 0? Ikzelf neig erg naar -1, maar aangezien ik nog niet zo lang mod vraag ik het maar even hier.

[ Voor 0% gewijzigd door Seraphyn op 08-04-2009 01:33 . Reden: Interpunctie ]

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beide kan. Het is aan de ene kant volslagen offtopic, en aan de andere kant licht behulpzaam. Ik ga echter voor de -1, omdat eigenlijk die hele subdraad gewoon bagger is, en die reactie dus eigenlijk zijn nut kwijt is. Daardoor weegt het volledig offtopic zijn voor mij toch zwaarder.

Overigens mag er in die subdraad die bij darkpluisje in 'nieuws: LG presenteert zelfdimmende lcd-monitoren' begint nog wat op -1 gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Met RoD in deze, 0 en -1 kan allebei en ik zelf ben geneigd voor de 0-behulpzaam te gaan, maar een -1 offtopic is zeker geen verkeerde moderatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Het schoolvoorbeeld van een -1: elmuerte in 'nieuws: LG presenteert zelfdimmende lcd-monitoren'

Dit lijkt mij daarentegen weer een mooie +1.

[ Voor 26% gewijzigd door Pjerry op 08-04-2009 02:11 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik moest wel lachen om die opmerking van elmuerte, lekker droog. Maar voegt natuurlijk niks toe en is zeker niet zo'n goede grap. Die +1 die gegeven is, is natuurlijk belachelijk.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Die heb ik 0 gegeven, een poging tot humor die niets kwetsend of wat dan ook is, niets mis mee wat mij betreft.
Dit lijkt mij daarentegen weer een mooie +1.
Eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Jorrit schreef op woensdag 08 april 2009 @ 02:33:
[...]
Die heb ik 0 gegeven, een poging tot humor die niets kwetsend of wat dan ook is, niets mis mee wat mij betreft.
[...]
Zie ik een kentering...... :P Ik heb er geen problemen mee, gelijk gewijzigd in een nul :).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degenen die deze reactie een +1 of zelfs +2 gaven mogen imho wel eens nagekeken worden.

Is een zuivere -1: de eerste regel is een troll, en de laatste regel is moderatiegezeik.

En deze reactie is ook geen +2 waard, maar gewoon een nul. Hetzelfde geld voor deze reactie.

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 08-04-2009 06:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze vraagt om -1 moderaties middels een edit. Ik vind dat we hem deze niet moeten onthouden!
Als ie zijn mond had dichtgehouden had ie rustig een nul kunnen krijgen maar nu is het: U vraagt en wij draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

kan iemand even kijken wie er hier op _alle_ postjes -1 gemodereerd heeft?

Anoniem: 261542 in 'nieuws: Microsoft wil testers RC Windows 7 over Vista laten installeren'

Anoniem: 261542 in 'nieuws: Microsoft wil testers RC Windows 7 over Vista laten installeren'

de eerste reaktie op -1 kan ik het wel mee eens zijn, die was wat impulsief.

maar voor de andere vind ik -1 echt te laag. als _alle_ postjes op -1 gezet worden door een enkele persoon heb je volgens mij een mening mismodder te pakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat je überhaupt die eerste reactie in het rijtje plaatst snap ik niet. ;) Dat kan werkelijk niets anders dan een -1 zijn.

De rest zijn stuk voor stuk twijfelachtige reacties. Je taalgebruik en stijl maken het niet echt de meest heldere reacties, maar ik wil ze nog wel het voordeel van de twijfel geven. :) Het zou voortaan al een heel stuk schelen als je gewoon de normale stijl- en grammaticaregels toepast; het ontbrekende hoofdletter gebruik bijvoorbeeld.

De -1's zullen nagekeken worden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 08-04-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste is niets anders dan een -1. Die tweede heb ik ook een -1 gegeven omdat het geen enkele relevantie met de draad heeft en zo een beetje een loze rant is. Die derde en vierde heb ik een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:18:
kan iemand even kijken wie er hier op _alle_ postjes -1 gemodereerd heeft?

de eerste reaktie op -1 kan ik het wel mee eens zijn, die was wat impulsief.

maar voor de andere vind ik -1 echt te laag. als _alle_ postjes op -1 gezet worden door een enkele persoon heb je volgens mij een mening mismodder te pakken. ;)
Het lijken me puur reacties om zo vaak mogelijk bespottelijk te roepen. 1 keer was wel genoeg
Bovendien opzettelijk verwarrende tekstgebruik (wat is Vista 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

Anoniem: 80466 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:51:
[...]

Het lijken me puur reacties om zo vaak mogelijk bespottelijk te roepen. 1 keer was wel genoeg
Bovendien opzettelijk verwarrende tekstgebruik (wat is Vista 7).
typo aangepast maar "bespottelijk" laten staan omdat het juist het punt van het postje was: het niet zonder fresh install kunnen upgraden vanaf een courant operating system (xp wordt gewoon verkocht door ms) naar windows 7 is .... bespottelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De eerste twee staan imho terecht op -1. De eerste is gewoon een troll (en het feit dat je de mods die je vervolgens zeer terecht op -1 zetten uitmaakt voor MS fanboys helpt ook niet), de tweede een combinatie van een nutteloze mededeling en lastig te lezen stuk tekst (denk aan interpunctie en hoofdletters!)

In je tweede post staat overigens nog steeds een keer "Vista 7" genoemd.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 08-04-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Hmmm.... laat me raden... je geeft zelf aan dat je geen ervaring met Vista hebt, en desondanks zit je volop Vista en W7 te bashen, op absurde gronden.

Ra ra..., waarom vliegen je de -1's om de oren? Dat hoeven we toch niet echt in detail uit te leggen?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.