www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Anoniem: 294614
Maar zorg eerst maar dat je over 3 maanden tijd minimaal 50 nuttige posts hebt anders kun je het vergeten
Ik zou graag voorbeelden willen zien van wat je bedoeld. Overigens zijn er in TMF ook al een aantal topics te vinden over dit onderwerp.
@josjen
Beetje negatieve reactie zeg, maar ik snap niet wat je hier mee bedoelt.Maar zorg eerst maar dat je over 3 maanden tijd minimaal 50 nuttige posts hebt anders kun je het vergeten
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Dit gaat over de frontpage (vandaar 'omlaaggemod') en niet over het forumAnoniem: 294614 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:37:
Daar is een apart forum voor waar jij en ik allebei nog geen rechten voor hebben. Dit zogenaamde 'Huiskamer forum' kun je al je ongein in kwijt.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Om in aanmerking te komen voor de Huiskamer moet je de laatste tijd minimaal 50 forumposts hebben geplaatst, daar wordt dan (onder andere) op beoordeeld of je erin mag of niet. Maar wat dat nou helemaal hiermee te maken heeft snap ik niet echtPhas0r schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:23:
@josjen
[...]
Beetje negatieve reactie zeg, maar ik snap niet wat je hier mee bedoelt.
[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 25-03-2009 19:25 ]
The devil is in the details.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Anoniem: 175233
Ik zou zeggen... kijk nu even in het mismoderatie topic... Hebben we een perfect voorbeeld van een onschuldige grap, die perfect aan de hierboven beschreven 0 voldoet, en op geen enkele manier aan kwalificaties voor een -1.RoD schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:58:
Grapjes mogen best en kunnen zelfs met een +1 beoordeeld worden. Wel is het zo dat je moeilijk een goede grap in een oneliner kunt plaatsen zonder erg flauw te zijn. Die krijgen dus meestal een 0. En dan heb je ook nog de zogenaamde grappige reacties.. uitgekauwde meuk die in 1999 al niet meer grappig was, of halve flames die mensen als humor bestempelen. Die krijgen dan een -1.
Ik zou graag voorbeelden willen zien van wat je bedoeld. Overigens zijn er in TMF ook al een aantal topics te vinden over dit onderwerp.
Ik zou zeggen... zet hier dan ook even een linkje neer.Anoniem: 175233 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:50:
[...]
Ik zou zeggen... kijk nu even in het mismoderatie topic... Hebben we een perfect voorbeeld van een onschuldige grap, die perfect aan de hierboven beschreven 0 voldoet, en op geen enkele manier aan kwalificaties voor een -1.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Anoniem: 80466
Hier nog eentjeBor de Wollef schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:50:
Ik heb hem ook op 0 gezet maar ben wel benieuwd naar meerdere voorbeelden eigenlijk. Deze ene post had prima in het mismod topic gekund en volgens mij wil de TS een, in zijn ogen, groter probleem aanduiden.
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Microsoft en NASA zetten nieuwe afbeeldingen planeten online'
Dit vind ik geen grap, dit vind ik gewoon banaal. Had hem nog niet gemod, maar bij deze een -1....
Even niet uit zijn verband halen. Ten eerste was het niet als een grap bedoeld, ten tweede was de oorzaak van de -1 vooral gelegen in het feit dat er weinig argumenten bijstonden, argumenten die hAI overigens wel uitstekend verwoordde in het forum en ten derde is het als grap - vind ik - not done op T.Net, daar hebben we FOK! voor.Anoniem: 175233 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:50:
[...]
Ik zou zeggen... kijk nu even in het mismoderatie topic... Hebben we een perfect voorbeeld van een onschuldige grap, die perfect aan de hierboven beschreven 0 voldoet, en op geen enkele manier aan kwalificaties voor een -1.
Jammer dat de argumentatie er niet bij stond, want dan was er zeker beter dan een -1 gescoord. Op een gegeven moment was het schip echter niet meer te keren en was de -1 een feit geworden. Ook al door de wat onvolwassen vervolgreacties, die weer weggeëdit werden door hAI.
Maar we moeten niet de discussie hioer weer opnieuw opratelen, m.i. is er al veel te veel over gezegd.
on-topic
Ik vind dat T.Net ook weinig ruimte laat voor grapjes. Als je volgens de geldende norm en de FAQ modt gaan veel grapjes het afvalputje in, terwijl ik er toch geregeld om moet grinniken. Mijn oplossing is dan maar niet modereren, hetgeen de nulscore dan ook weer niet ten goede komt.
M.a.w. ik voel met je mee, maar denk, gezien wat ik er allemaal al voor discussies over gezien heb, dat het vechten tegen de bierkaai is. Dan zijn er twee oplossingen: je er bij neer leggen of je geluk elders zoeken.
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Subtiele grappen begrijp je niet en modereer je omlaag.Pjerry schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:47:
Dit vind ik geen grap, dit vind ik gewoon banaal. Had hem nog niet gemod, maar bij deze een -1....
Explicietere grappen vind je banaal en modereer je omlaag.
De crux van het topic denk ik.ten derde is het als grap - vind ik - not done op T.Net,
Jij bant humor die je zelf not-done vindt.
Je modereert dan puur op je opinie/gevoel
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 26-03-2009 01:05 ]
Vind je het nu trouwens echt nodig om te discussiëren doormiddel van het naar beneden halen van mensen op een vieze persoonlijke manier? Door te proberen ze, aan de hand van één reactie, in een hokje te stoppen doormiddel van het verdraaien en/of (bewust) verkeerd interpreteren van uitspraken.
[ Voor 56% gewijzigd door Arne op 26-03-2009 02:04 . Reden: Niet te persoonlijk worden ;) ]
When you only live once, try not to die?
Anoniem: 27535
Het zal niet makkelijk zijn jezelf buiten je eigen reactie te plaatsen, maar probeer het
Hoe zou jij die reactie dan beoordelen? Ik denk dat dat een inzicht kan verschaffen - indien met onderbouwing.
Het mystery van humor is al oud. Het zit hem in het onverwachte, of het herkennen van een situatie (zeer beknopte uitleg, I know).
Ik denk dat als je naar grappen kijkt die hier opgewaardeerd worden, dat je er op uitkomt dat het humoristische benaderingen zijn van een valide punt. Is jouw post dan erg makkelijk, of uitdagend om er verder over na te denken?
Humor zal altijd moeilijk blijven - een zeer subjectief iets. Persoonlijk vind ik het in dit geval te makkelijk, en belangrijker, kon het me geen glimlach brengen << subjectief.
Tenslotte, een belangrijker afweging: is humor noodzakelijk om aan het onderwerp bij te dragen? Is het voor lezers die lezen op -1, 0, +1 etc. relevant die optmerking mee te nemen? Ga maar na, en je zal er op uitkomen dat grappen op +1 simpelweg op een humoristische wijze een valide punt maken.is
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 26-03-2009 03:21 ]
Humor is per definitie subjectief en niet feitelijk te toetsen Dus ben je wel genoodzaakt om 'grappige' reacties anders te beoordelen. Hoe je het wendt of keert, op een serieuze site als de frontpage wordt humor nauwelijks gewaardeerd, juist omdat niet iedereen dezelfde humor heeft en elke grap leuk moet vinden. Het is ook niet zo dat elke grap gewaardeerd moet worden en je moet wel een heel goeie grap hebben wil je een positieve score krijgen.Anoniem: 80466 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:59:
[...]
Subtiele grappen begrijp je niet en modereer je omlaag.
Explicietere grappen vind je banaal en modereer je omlaag.
Het mooie van ons moderatie-systeem is dat bij een grapje zowel een -1 als een +1 verdedigbaar kan zijn, suffe en uitgekauwde 'ik ook' grappen uitgezonderd, en zelfs bij een afwijking van 2 punten zal het geen reden zijn voor de modbot om in te grijpen (behalve als iemand extreem weinig mod).
Op basis van de twee aangehaalde voorbeelden heb ik Anoniem: 80466 in 'nieuws: Microsoft en NASA zetten nieuwe afbeeldingen planeten online' neutraal (0) beoordeeld omdat het niet stoort maar ook geen glimlach oproept, en Anoniem: 80466 in 'nieuws: Microsoft en NASA zetten nieuwe afbeeldingen planeten online' met een -1 omdat dat voor mij net ff te platte onderbroekenlol is wat ik liever niet op de T.net frontpage hoef te lezen (in de HK zou het mss wel op z'n plaats zijn).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Helemaal mee eens.... Maar ik heb niet het gevoel dat die vuistregel door alle (Pro)Mods gehanteerd wordt. Er lijken er toch een heleboel te modereren puur op het wel of niet leuk vinden van de grap.Vuistregel is dat een grapje moet kunnen zolang het maar geen storende en/of repeterende factor word.
Kan aan mij liggen maar ik vond hem wel ff grappig en niet storend voor het artikel, en wederom wordt hij weer omlaag gemod. Ik heb hem een +0 gegeven.
Ik ben het er helemaal mee eens dat of je iets grappig vind compleet aan die persoon ligt die het leest, maar mij viel het op dat het hier zo vaak gebeurd en dat die vuistregel idd. niet echt gehanteerd wordt imo.
Bedankt alvast voor jullie reacties iig
www.maartendeboer.net
Staat nu soliede op 0 en dat lijkt me hiervoor ook een prima score.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Veel grappen hebben een repeterend karakter. Bovendien vind ik dat een eerste grap leuk is maar vaak volgen er een serie aan posts onder de grap van mensen die denken dat ze ook leuk zijn en die proberen de eerste grap te overtreffen. Ik vind het wel eens lastig dergelijke threads te modden omdat ik geneigd ben de eerste grap een 0 of 1 te geven maar de hierop volgende grappen als onnodig of zelfs irritant te zien.Anoniem: 175233 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:26:
[...]
Helemaal mee eens.... Maar ik heb niet het gevoel dat die vuistregel door alle (Pro)Mods gehanteerd wordt. Er lijken er toch een heleboel te modereren puur op het wel of niet leuk vinden van de grap.
Anoniem: 69767
Anoniem: 69767 in 'nieuws: Amerikaan brengt dagelijks 8,5 uur door achter een beeldscherm'
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 29-03-2009 00:16 . Reden: link gefixed ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Tja, is het uberhaupt humor? Het is ooit een grap geweest, welke al weer een paar jaar begraven is, en blijkbaar eens in de zoveel tijd weer wordt opgegraven...Anoniem: 69767 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:15:
Dit is dus ook niet gewenste humor?
Anoniem: 69767 in 'nieuws: Amerikaan brengt dagelijks 8,5 uur door achter een beeldscherm'
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dus +2, +1, 0, -1 en dan grappig.
Standaard wordt grappig door het systeem gezien als een nul, dus zichtbaar bij standaard users.
Iedereen kan in zijn/haar instellingen zelf instellen wat hij van dit soort posts vind.
Houd je van een grappige opmerking op zn tijd: dan zorg je ervoor dat het zichtbaar blijft.
Heb jij geen gevoel voor humor en vind je dat het leven altijd serieus moet zijn: Dan zorg je ervoor dat grappige opmerkingen verborgen blijven.
Dan zijn we tenminste van de eeuwige discussie af.
Want vanaf het nieuwe modsysteem (welke ik nog altijd compleet weg zou willen filteren, incl alle verwijzingen ernaar...) is er al discussie over grappige berichten. Dit terwijl het vroeger geen punt was.
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Microsoft en NASA zetten nieuwe afbeeldingen planeten online'
Vond ik trouwens erg leuk gevonden.
Alleen jammer dat hal de grap in hetzelfde onderdeel moest herhalen. Dat is eigenlijk een beetje sneu.
De opmerking is wel aardig, alleen over de amerikanen is weer een aanval, dus min 1.Anoniem: 69767 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:15:
Dan deze: Patriek in 'nieuws: Amerikaan brengt dagelijks 8,5 uur door achter een beeldscherm'
Is ook eerder gepost: die zou een nul moeten krijgen, of 'grappig' als dit mogelijk was geweest.
[ Voor 22% gewijzigd door Quacka op 29-03-2009 01:20 ]
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Even naar de kapper, baardje bij laten knippen.Anoniem: 69767 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:15:
/edit
Maak er een topic over in LA zou ik zo zeggen, maar ik geef je weinig kans omdat grappig er juist uitgesloopt is in het nieuwe moderatiesysteem.Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:15:
Kan er niet gewoon een categorie grappig komen?
Dus +2, +1, 0, -1 en dan grappig.
Standaard wordt grappig door het systeem gezien als een nul, dus zichtbaar bij standaard users.
Iedereen kan in zijn/haar instellingen zelf instellen wat hij van dit soort posts vind.
Houd je van een grappige opmerking op zn tijd: dan zorg je ervoor dat het zichtbaar blijft.
Heb jij geen gevoel voor humor en vind je dat het leven altijd serieus moet zijn: Dan zorg je ervoor dat grappige opmerkingen verborgen blijven.
Dan zijn we tenminste van de eeuwige discussie af.
Want vanaf het nieuwe modsysteem (welke ik nog altijd compleet weg zou willen filteren, incl alle verwijzingen ernaar...) is er al discussie over grappige berichten. Dit terwijl het vroeger geen punt was.
[...]
Waar slaat "welke" nou eigenlijk op? Zoals het er nu staat snap ik er niets van omdat het verwijst naar het moderatiesysteem....
Je bedoelt waarschijnlijk (denk ik) dat je geen enkele grap wilt zien, zelfs niet de geslaagde grappen.
[ Voor 64% gewijzigd door Pjerry op 29-03-2009 01:35 ]
Pjerry leest de les....
Een aanval? Komop zeg, het is de aanloop naar de 'grap'. Lees het eens in de context van de postQuacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:15:
De opmerking is wel aardig, alleen over de amerikanen is weer een aanval, dus min 1.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Eens, een woordspeling (nou ja ook niet echt) op Asterix en Obelix (domme rare jongens die Romeinen....)Jaap-Jan schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:34:
[...]
Een aanval? Komop zeg, het is de aanloop naar de 'grap'. Lees het eens in de context van de post
Pjerry leest de les....
/me DirkW wisselt de moderaties maar om...Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:15:
De opmerking is wel aardig, alleen over de amerikanen is weer een aanval, dus min 1.
Dan deze: Patriek in 'nieuws: Amerikaan brengt dagelijks 8,5 uur door achter een beeldscherm'
Is ook eerder gepost: die zou een nul moeten krijgen, of 'grappig' als dit mogelijk was geweest.
Zo vaak kom ik hem toch niet tegen, hij wel erg flauw, maar ach, zo storend is hij ook weer niet.Pjerry schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:27:
[...]
Even naar de kapper, baardje bij laten knippen.
/edit
Laat ik het anders zeggen: Het kan gezien worden als een aanval.Jaap-Jan schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:34:
[...]
Een aanval? Komop zeg, het is de aanloop naar de 'grap'. Lees het eens in de context van de post
Als er nu had gestaan: Rare jongens, die amerikanen, dan was het een verwijzing naar Asterix.
Eensch! Werkt bij /. ook goed!Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:15:
Kan er niet gewoon een categorie grappig komen?
AanvalDe opmerking is wel aardig, alleen over de amerikanen is weer een aanval, dus min 1.

Nee hoor, hij bedoelt overduidelijk het moderatiesysteem. Heeft ie lang geleden al eens aangegeven.Pjerry schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:27:
[...]
Even naar de kapper, baardje bij laten knippen.
/edit
[...]
Maak er een topic over in LA zou ik zo zeggen, maar ik geef je weinig kans omdat grappig er juist uitgesloopt is in het nieuwe moderatiesysteem.
Waar slaat "welke" nou eigenlijk op? Zoals het er nu staat snap ik er niets van omdat het verwijst naar het moderatiesysteem....
Je bedoelt waarschijnlijk (denk ik) dat je geen enkele grap wilt zien, zelfs niet de geslaagde grappen.
Verder lijkt een categorie grappig me niet erg zinvol. Humor mag en kan al gewaardeerd worden.. en persoonlijk zit ik niet te wachten op meer mensen die geforceerd grappig menen te moeten zijn. Dan zie ik het liever zoals nu, dat mensen met een grap komen als er eentje bij hun opkomt.
Als er op T.net nou een overvloed aan goede grappen en humor was, wat in aparte hokjes zou moeten worden geduwd, dan had het gekund.. maar voor die ene flauwe oneliner die zo nu en dan voorbijkomt hoef ik persoonlijk geen apart "grappig" niveau te zien. Laat eerst het niveau van de grappen maar eens boven de gemiddelde BSOD-grap uitstijgen, imo.
RoD schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:42:
En dan semi-grappig een bevolkingsgroep dom noemen is genoeg voor de -1.
Misschien ligt het probleem van gebrek aan humor niet bij anderen maar bij jezelf?ls er op T.net nou een overvloed aan goede grappen en humor was, wat in aparte hokjes zou moeten worden geduwd, dan had het gekund..
En nee ik noem niet een gehele volksstam dom, je moet het zien in de context van de gehele grap.
Dat vind ik een beetje elitaire opmerking: het komt over als " ik weet beter te waarderen wat humor is en jullie niet ", dat terwijl humor best wel een hoog subjectief gehalte heeft. Wie ben jij om te oordelen dat bepaalde humor flauw is?maar voor die ene flauwe oneliner die zo nu en dan voorbijkomt hoef ik persoonlijk geen apart "grappig" niveau te zien. Laat eerst het niveau van de grappen maar eens boven de gemiddelde BSOD-grap uitstijgen, imo.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 30-03-2009 00:21 ]
Het is natuurlijk wel een heel simpele grap en ook een heel bekende, daar hoef je niet veel waardering voor te verwachten. Daarmee wordt het vrij nutteloze paginavulling waar zowel een -1 als een 0 te rechtvaardigen zijn. Struikelen over de belediging van de Amerikanen gaat me inderdaad te ver, daar zit overduidelijk geen kwade wil achter.Anoniem: 69767 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:15:
Misschien ligt het probleem van gebrek aan humor niet bij anderen maar bij jezelf?
En nee ik noem niet een gehele volksstam dom, je moet het zien in de context van de gehele grap.
Het is niet 'hij' maar 'wij'. Wij bepalen wat humor is, wij, alle gebruikers. Iedereen kan een grap een score geven. een 0 voor een normale, goed geplaatste grap, een +1 voor de echt goede grappen en een -1 voor de mislukte grappen en de grappen die niet grappig (meer) zijn. Je kunt zelf besluiten wat een reactie waard is, je hoeft niet persé naar een promod te luisteren, zeker niet als het om humor gaat.Dat vind ik een beetje elitaire opmerking: het komt over als " ik weet beter te waarderen wat humor is en jullie niet ", dat terwijl humor best wel een hoog subjectief gehalte heeft. Wie ben jij om te oordelen dat bepaalde humor flauw is?
Het probleem is gewoon dat sommige mensen álles grappig vinden, hoe uitgekauwd of hoe beledigend een grap ook is. Een apart niveau 'grappig' gaat hierbij ook niet helpen want dan krijg je zeker weer de klacht dat er te veel op wordt gezet, ook die uitgekauwde grappen die veel mensen niet meer leuk vinden. En je zult mensen krijgen die grappen plaatsen, hoe simpel ook, puur omdat ze weten dat het toch wel de waardering 'grappig' zullen krijgen. Grappen zijn gewoon te subjectief om op een goede manier die voor iedereen bevredigend is te waarderen.
En dan kan ik me prima vinden in het huidige systeem, t.net is een serieuze site waar de nadruk wordt gelegd op serieuze reacties.
Ik ga nu slapen dus reageer even alleen nu hier op. Sorry, maar misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Het stukje wat jij van mij citeerde ging niet over ' hij of wij ', maar RoB zei toch vrij letterlijk iets van: " Ik vind dat er pas een grappigniveau mag komen als de grappen eerst het niveau van flauw/oneliners overstijgt ". En dat vond ik nog al elitair overkomen.Dirk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:40:
]
Het is niet 'hij' maar 'wij'. Wij bepalen wat humor is, wij, alle gebruikers. Iedereen kan een grap een score geven. een 0 voor een normale, goed geplaatste grap, een +1 voor de echt goede grappen en een -1 voor de mislukte grappen en de grappen die niet grappig (meer) zijn. Je kunt zelf besluiten wat een reactie waard is, je hoeft niet persé naar een promod te luisteren, zeker niet als het om humor gaat.
En dan kan ik me prima vinden in het huidige systeem, waarbij alleen de betere grappen een positieve waardering krijgen, t.net is tenslotte een serieuze site. Al mag men best iets soepeler wezen dan nu, dat wel. Maar dat is dus heel persoonlijk, zoals humor dat ook is.
Ik vind zelf van niet. Ik zie graag humor, maar ik zie het zelden terug op de FP. Maar humor is dan ook voor een groot gedeelte persoonlijk. Al is een grap maken over het voor of achter de pc zitten wel bijzonder laag niveau, IMO.Anoniem: 69767 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:15:
Misschien ligt het probleem van gebrek aan humor niet bij anderen maar bij jezelf?
Tsja, ik kan ook iedereen wel dom noemen en dan eenEn nee ik noem niet een gehele volksstam dom, je moet het zien in de context van de gehele grap.
Het is niet meer dan een constatering van wat het algemene "humor-niveau" hier op T.net is. Veel grappen zijn simpelweg oneliners, of gaan over onderwerpen die al bijzonder uitgekauwd zijn. Het percentage originele grappen (los van het feit of iemand het echt grappig vindt of niet) is nogal laag.Dat vind ik een beetje elitaire opmerking: het komt over als " ik weet beter te waarderen wat humor is en jullie niet ", dat terwijl humor best wel een hoog subjectief gehalte heeft. Wie ben jij om te oordelen dat bepaalde humor flauw is?
Ik probeer altijd grappen een beetje soepel te beoordelen. Ik neem in ieder geval niet als maatstaf dat ik er zelf om moet kunnen lachen. Loze oneliners en semi-bashende grappen zet ik echter wel sneller op -1 als ze niet als grap overkomen. Ik vind dat ook de verantwoordelijkheid van degene die het post. Een grap maken die vervolgens niemand kan waarderen kun je ook moeilijk humor noemen, ook al was het de intentie van degene die de post maakte.
Ook dat vind ik niet grappigAnoniem: 69767 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:45:
maar RoB zei toch vrij letterlijk iets van: "
Wat ik er mee bedoelde te zeggen was.. zolang T.net geen broedplaats is voor humor, en het doorgaans bij een "incidentele" grap blijft, welke vooral oneliners zijn en uitgekauwde onderwerpen bestrijken zie ik geen nut in een grappig-niveau, omdat de hoeveelheid humor dan gewoon zeer beperkt is.Ik vind dat er pas een grappigniveau mag komen als de grappen eerst het niveau van flauw/oneliners overstijgt ". En dat vond ik nog al elitair overkomen.
Zo gek vind ik dat overigens ook niet. T.net/GoT is niet echt een humorvolle site. De onderwerpen en de serieusheid van de site lenen zich niet direct om goede grappen te maken. Mochten ze echter wel voorkomen dan mag dat ook zeker beloond worden. Dat blijft echter wel subjectief. Je moet dan maar hopen dat je grap goed valt bij het T.net-publiek. Maar als je er wat meer van maakt dan de zoveelste BSOD-grap (om dat voorbeeld maar weer aan te halen) of een semi-bashende, semi-grappige opmerking, dan zul je er hoogstwaarschijnlijk geen -1 voor krijgen.
Het artikel gaat over de gemiddelde tijd die amerikanen zich achter de pc bevinden, hij geeft aan dat amerikanen dan wel dom zijn, omdat ze er voor zouden moeten zitten. Hoe dat een rant naar amerikanen is ontgaat mij even...RoD schreef op maandag 30 maart 2009 @ 01:20:
[...]
Tsja, ik kan ook iedereen wel dom noemen en dan eenerachter te zetten om mezelf vrij te pleiten. Wellicht dat het niet je intentie was, maar het komt niet echt als een grap, en helemaal niet als grappig over.
Dirk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:40:
En dan kan ik me prima vinden in het huidige systeem, t.net is een serieuze site waar de nadruk wordt gelegd op serieuze reacties.

Jongens... jullie zijn een website gericht op technologie geinteresseerde en andere IT gerelateerde zaken. Feit is alleen dat 't voornamelijk toch overspoeld wordt met gamertjes (moet je lekker zelf weten) en andere mensen die geen flauw benul/verstand hebben van computers (weten welke videokaart 't beste is zegt geen k$#).
Bottom-line: jullie zijn geen handelskrant gericht op zakenlui (Financieel dagblad anyone?) maar gewoon een uit de kluiten gegroeide hobbysite voor hobbyisten. Gedraag je daar dan ook gewoon naar, nergens is dat elitaire gedoe voor nodig dat jullie oh-zo-serieus zijn.
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Doe nou gewoon standaard plus 0
misschien plus 1 als je echt een smile bij je doet ontwaken
en doe -1 als het een doodsaai quicky is om maar bij de eerste paar reacties te zitten of als het behoorlijk beledigend is.
Je kan zo'n post ook uit z'n verband trekkenteh_twisted schreef op maandag 30 maart 2009 @ 05:24:
[...]
[afbeelding]
Jongens... jullie zijn een website gericht op technologie geinteresseerde en andere IT gerelateerde zaken. Feit is alleen dat 't voornamelijk toch overspoeld wordt met gamertjes (moet je lekker zelf weten) en andere mensen die geen flauw benul/verstand hebben van computers (weten welke videokaart 't beste is zegt geen k$#).
Bottom-line: jullie zijn geen handelskrant gericht op zakenlui (Financieel dagblad anyone?) maar gewoon een uit de kluiten gegroeide hobbysite voor hobbyisten. Gedraag je daar dan ook gewoon naar, nergens is dat elitaire gedoe voor nodig dat jullie oh-zo-serieus zijn.

En daar zit het probleem.Anoniem: 80466 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:17:
...als het een doodsaai quicky is...
De reactie van Holaris is een goed voorbeeld. Hoewel sommige mensen hem prima kunnen waarderen vinden veel mensen hier hem toch niets aan en komt hij dus toch op -1. Humor is te persoonlijk om er voor iedereen een goede beoordeling aan te hangen.
je kan best 't huidige mod systeem 't zelfde laten qua scores maar een 'grappige' post als 'humor' bestempelen. de humor zegt niets over de waarde van de post maar alleen of 't grappig is of niet, voegt toch iets extra toeDirk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:23:
Humor is te persoonlijk om er voor iedereen een goede beoordeling aan te hangen.
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
nee, sinds een post kan worden bestempeld als 'humor' maar alsnog een -1 kan halen door de rest van de moderaties. dan kan de 'humor' alsnog wel aanwezig zijn! maar als 10 mensen hebben gezegt dat 't geen humor is en 3 wel... dan vervalt de humor van de post toch gewoon?Dirk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:17:
Dat probeer ik dus te beargumenteren, dat gaat niet goed. Doordat humor zo persoonlijk is, zal men het er niet over eens zijn welke posts als 'humor' gewaardeerd zouden moeten worden en ben je dus weer terug bij af.
Ik heb soms ook wel berichten die op -1 worden gemod (dat zijn vaak mijn weinig speicale postjes hoor..): meestal heb ik daar dan ook geen kwade wil achter.Dirk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:40:
[...]
Het is natuurlijk wel een heel simpele grap en ook een heel bekende, daar hoef je niet veel waardering voor te verwachten. Daarmee wordt het vrij nutteloze paginavulling waar zowel een -1 als een 0 te rechtvaardigen zijn. Struikelen over de belediging van de Amerikanen gaat me inderdaad te ver, daar zit overduidelijk geen kwade wil achter.
Feit is dat de uitspraak 'moslims zijn dom' op tweakers echt gelijk als aanval wordt gezien. (om even een willekeurige andere groep te noemen).
laat ik duidelijk zijn: ik vind dergelijke opmerkingen, als het in de context past (zoals nu) zeker moeten kunnen en geen aanval bevatten (of wat dan ook).
Ik probeerde er alleen mee te zeggen dat ik begreep dat deze post wel op -1 gezet werd.
Het humor-tag idee uitbreiden:
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat als er eenmaal een grappig categorie komt, dat deze dan geneutraliseerd kan worden door veel -1 stemmen.
Dus:
10 mensen vinden het grappig, 5x -1 -> dan is het grappig
10 grappig, 10x -1 -> saldo is nul, dus de post blijft op neutraal staan
10 grappig, 20x -1 -> kennelijk een zo flauw grapje: -1
Er zijn nu weinig mensen die zomaar een grappige post op +1 modden. Hoe leuk die ook is.
Daar ben je dan dus vanaf.
Vind je de opmerking leuk, of best leuk: dan geef je het de score grappig.
Vind je de opmerking niet leuk/ super flauwe: Dan -1.
De totaalscore bepaald of het leuk is.
En ik besef dat dit nu ook al kan door op +1 te modden: maar mensen durven dit gewoon niet. (-1 vs 1 scheelt 2 volle punten..)
Anoniem: 290112
10 x 0arne schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:12:
En wat zou dan het grote verschil zijn tussen de term grappig en de huidige 0? Humor mag best, wanneer het dat ook is. Wanneer het een flauw geforceerd grapje is die alleen de poster zelf grappig vindt zou ik niet in zien waarom die een 0 moet krijgen. En dat is het grootste probleem met humor. De meeste grappen kunnen alleen de auteur zelf bekoren, anders was iedereen wel cabaretier geweest
10 x -1
= -10
10 x +1 grappig
5 x 0
10 x -1
= 0
Dat is het verschil!
Ik heb deze al ergens halverwege 2000 gepost. De vraag of iets een grap of overbodig is, is tot op heden nog niet concreet hardgemaakt. Maar Tnet is niet bedoeld als site waar grappenmakers aangemoedigd worden, IT-replies is wat primair gewenst is en blijft.Delerium schreef op donderdag 17 augustus 2000 @ 17:55:
Bij het lezen van tweakers.net reacties begint mij de laatste tijd wel op te vallen dat de meeste reacties als grappig bedoelt zijn. Het lijkt er voor mij onderhand wel op dat mensen met (pseudo)grappen proberen punten te pakken.
Erger vind ik eigenlijk dat er veel meer punten worden toegekend aan grappen dan aan echt serieuze inbreng. Gisteren heb ik een heleboel +4 grappen gezien, terwijl de serieuze inbreng niet zo vaak +4 haalt.
'tuurlijk vind ik dat een grapje moet kunnen. Als de KPN riolen gaat gebruiken voor internetverbindingen, dan vraag je er zelf een beetje om (vind wel een hoop overwaardering in deze topic terug). Dit moet niet ten kostte gaan van tweakers.net dat voornamelijk voor tweakers is bedoeld.
Om terug te komen op de subject-titel. Als deze 2 heren een race gaan houden om Femme in te halen op tweakers, dan zal Youp zeker winnen.
Ja, het gaat hard als je zoiets een +2 geeft:Anoniem: 290112 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:30:
Ik gaf humor altijd altijd wel +1 of 0, was men modstatus ook binnen paar weken kwijt
Noxious in 'nieuws: Twee nieuwe sockets voor Core i5 op de foto gezet'
En een herhaalde grap wat eigenlijk gewoon een troll is naar PS3 een +1 geven zal ook meespelen:
siraic in 'nieuws: Fallout 3-dlc komt een maand later'
☻/
/▌
/ \
Nee, dat is mening-modden.Dirk schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:29:
Oftewel een hoop extra complexiteit zonder echt voordeel? Ik heb namelijk nog niemand mijn argumenten overtuigend onderuit zien halen, hoe je humor ook waardeerd, het is en blijft persoonlijk en daarmee houdt je de discussie.
Een post moet je nuetraal beoordelen. En ik denk dat iedereen wel kan beoordelen of een post humoristisch bedoeld is. Of je er nu wel of niet hard om kunt lachen?
Ja, humoristische reacties modereren blijft meningmodden. Dat hebben we nu inmiddels wel vastgesteld. Ook weten we dat er géén objectieve criteria zijn waarmee je kan toetsen op wat voor score zo'n reactie hoort te eindigen. Oftewel, al dat blijft is gewoon de reactie de punten geven waarvan jij vindt dat de reactie verdient.Quacka schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:34:
[...]
Nee, dat is mening-modden.
Een post moet je nuetraal beoordelen. En ik denk dat iedereen wel kan beoordelen of een post humoristisch bedoeld is. Of je er nu wel of niet hard om kunt lachen?
En ja, iedereen kan beoordelen of een post humoristisch bedoeld is, maar betekent dat alle 'humoristisch bedoelde' reacties dan maar op 0 moeten staan? Dat werkt natuurlijk niet.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Soms wel natuurlijk. Grapjes met flames naar personen/bevolkingsgroepen of verkapte flamebaits in dezelfde vorm zullen gewoon op een -1 komen te staan. Ook de dubbelpost grapjes (zelfde grap die steeds herhaald wordt) zullen ook sneller een punt lager hebben. Er zijn een paar criteria die je wel kunt gebruiken, maar verder is het best wel subjectief in deze gevallen ja. Grapjes die ik niet grappig vind krijgen van mij geen -1 om die reden, maar wel wanneer de reactie voldoet aan een van de -1 criteria.Ook weten we dat er géén objectieve criteria zijn waarmee je kan toetsen op wat voor score zo'n reactie hoort te eindigen.
☻/
/▌
/ \
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Precies. Dat bedoel ik.Kixtart schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:57:
[...]
Soms wel natuurlijk. Grapjes met flames naar personen/bevolkingsgroepen of verkapte flamebaits in dezelfde vorm zullen gewoon op een -1 komen te staan. Ook de dubbelpost grapjes (zelfde grap die steeds herhaald wordt) zullen ook sneller een punt lager hebben. Er zijn een paar criteria die je wel kunt gebruiken, maar verder is het best wel subjectief in deze gevallen ja. Grapjes die ik niet grappig vind krijgen van mij geen -1 om die reden, maar wel wanneer de reactie voldoet aan een van de -1 criteria.
Dat zou echter nooit mogen leiden tot lage moderatiescores.Cloud schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:42:
[...]
Ja, humoristische reacties modereren blijft meningmodden. Dat hebben we nu inmiddels wel vastgesteld.
Een mening van een moderator over een reactie zou niet moeten leiden tot een lage score
Dit staat expliciet in de modFAQ
De mismod topics staan vol met expert, pro en powermods die roepen dat ze grapjes flauw of niet grappig vinden en er daarom een -1 aan geven.Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering
Gepast zou echter zijn om +0 te geven of gewoon niet te modereren.
Onzin. Reacties worden niet op -1 gemod omdat zo'n modder er toevallig niet om kan lachen. Dat verzin je zelf. Het is zo dat grapjes voor meerdere interpretaties vatbaar zijn, maar een grapje welke niet kwetsend is of niet redelijkerwijs uitgekauwd is krijgt echt niet zomaar een -1.Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:21:
[...]
Dat zou echter nooit mogen leiden tot lage moderatiescores.
Een mening van een moderator over een reactie zou niet moeten leiden tot een lage score
Dit staat expliciet in de modFAQ
[...]
De mismod topics staan vol met expert, pro en powermods die roepen dat ze grapjes flauw of niet grappig vinden en er daarom een -1 aan geven.
Gepast zou echter zijn om +0 te geven of gewoon niet te modereren.
Dat is niet waar: Anoniem: 69767 in 'nieuws: 'Nieuwe iPhone heeft ondersteuning voor 802.11n-wifi'' krijgt alleen maar -1, terwijl dit écht geen -1 is maar gewoon een 0 als je hem niet leukt vindt. Mensen die een grap niet leuk vinden moeten hebben op 0 modereren en niet op -1, tenzij het écht een misplaatste of kwetsende grap is. Alle andere (niet leuke) grappen moeten gewoon op 0 volgens de FAQ. Die mensen die ze toch op -1 modereren moet toch echt nog eens beter de faq doorlezen.RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:22:
[...]
Onzin. Reacties worden niet op -1 gemod omdat zo'n modder er toevallig niet om kan lachen. Dat verzin je zelf. Het is zo dat grapjes voor meerdere interpretaties vatbaar zijn, maar een grapje welke niet kwetsend is of niet redelijkerwijs uitgekauwd is krijgt echt niet zomaar een -1.
En zelfs als je hem niet als grap opvat behoort hij nog op 0, "De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen nuttige bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben."
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 17:50 ]
Volgens mij denken veel mods daar anders over.RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:22:
[...]
Onzin. Reacties worden niet op -1 gemod omdat zo'n modder er toevallig niet om kan lachen. Dat verzin je zelf. Het is zo dat grapjes voor meerdere interpretaties vatbaar zijn, maar een grapje welke niet kwetsend is of niet redelijkerwijs uitgekauwd is krijgt echt niet zomaar een -1.
En ik verzin dat heus niet hoor
Een korte google leert bijvoorbeeld
DirkW (ProMod): Een grapje moet echt goed wezen en anders krijgt ie een -1
Die laatste is vooral opvallend omdat het juist een taak van een promod zou moeten zijn om dat mismod gedrag te corrigeren en niet om dat goed te keuren.oisyn ( ProMod): Blijkbaar vinden veel mensen het écht niet grappig maar juist ronduit flauw, en dan komt een post op -1
Ik vind em offtopic en zinloos. Dan komt ie niet meer bij mij in het boekje als "grap".Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:45:
[...]
Dat is niet waar: Anoniem: 69767 in 'nieuws: 'Nieuwe iPhone heeft ondersteuning voor 802.11n-wifi'' krijgt alleen maar -1, terwijl dit écht geen -1 is maar gewoon een 0 als je hem niet leukt vindt. Mensen die een grap niet leuk vinden moeten hebben op 0 modereren en niet op -1, tenzij het écht een misplaatste of kwetsende grap is. Alle andere (niet leuke) grappen moeten gewoon op 0 volgens de FAQ. Die mensen die ze toch op -1 modereren moet toch echt nog eens beter de faq doorlezen.
En zelfs als je hem niet als grap opvat behoort hij nog op 0, "De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen nuttige bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben."
Als je hem offtopic en zinloos vindt is hij alsnog een 0. Anders moet er maar een -2 bijkomen: -1 voor offtopic en zinloos, en -2 voor echt afvulputje.RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:08:
[...]
Ik vind em offtopic en zinloos. Dan komt ie niet meer bij mij in het boekje als "grap".
Lees nog eens de faq over -1 het 'afvulputje':
Daar valt mijn post niet écht niet onder, hij heeft toch echt meer gemeenschappelijk met 0:In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Je kan het er best oneens mee zijn, prima geen probleem, maar als ik de faq naast mijn post leg, dan heeft mijn posts toch echt meer gemeen met 0 dan met -1. Als je het er niet mee eens bent, dan moet de faq veranderd worden. Maar m.i. ligt het probleem er in dat er te zwaar gemod wordt, waardoor er te weinig +1 en +2's zijn.e score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen nuttige bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben (...)
onschuldige off-topic posts
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 18:17 ]
Dat ben ik niet eens, dat is niet in overeenstemming met een redelijke lezing en strekking van -1 en 0 van de FAQ. Misschien kan Femme of het Doktersteam zich er eens over buigen - aangezien ik niet de enige ben die er anders overdenkt (niet leuke grapjes horen op 0 en niet -1).RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:31:
Ik weet echt wel wat er in de FAQ staat hoorEn naar mijn mening voldoet ie prima aan de criteria voor de -1.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 18:37 ]
magel725 in 'nieuws: Nigeriaanse e-mailoplichters veroordeeld tot celstraffen'
Bewijst gelijk het punt, vele mods hebben zelfs deze reactie op en 0 gezet.
Het was pas later toen hij op +1 stond dat vele mods het weer veranderd hebben naar +1, er waren eerst een stuk of 50 0 punten. Wat weer een andere discussie is, mods die de score geven die er dan staat zonder ook maar iets te lezen...
[ Voor 46% gewijzigd door painkill op 06-04-2009 18:41 ]
Nou... ik bespeur de laatste tijd toch wel zeker een trend dat grappen door de (pro)mods gemodereerd worden op hoe hard men er om gelachen heeft... Het zijn zeker niet alleen de bsod 'grappen' die op -1 komen.RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:22:
[...]
Van de andere kant moet de kwalificatie 'grap' natuurlijk ook geen vrijbrief zijn om maar alles op te kunnen schrijven.
Wat betreft het specifieke voorbeeld van Holoris... Als je de FAQ strikt interpreteert is het licht off-topic en onschuldig, en in die zin een 0 moderatie. Echter, de computer die ook koffie zet, is natuurlijk een grap met een baard die de aarde omcirkelt... Deze variant die je er hier van maakt, maakt de grap niet minder uitgekauwd. En uitgekauwde grappen mogen lager gemodereerd worden. Daarom ben ik het hier toch wel met de -1 moderatie eens.
Dus omdat jij het niet eens bent met mijn moderatie moet Femme of het Doktersteam er naar kijken? Doe even normaal zeg. Ik heb je uitgelegd waarom ik je reactie op -1 heb gemod. Omdat het naar mijn mening een zeer zinloze offtopic-opmerking vindt die ik geen grap meer kan noemen.Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:35:
[...]
Dat ben ik niet eens, dat is niet in overeenstemming met een redelijke lezing en strekking van -1 en 0 van de FAQ. Misschien kan Femme of het Doktersteam zich er eens over buigen - aangezien ik niet de enige ben die er anders overdenkt (niet leuke grapjes horen op 0 en niet -1).
Ik bespeur dat niet zo, maar ik poog toch altijd zelf wel grapjes onafhankelijk van mijn lachmeter te modden. Meeste grappen die ik een 0 of +1 geef wekken overigens uberhaubt geen lach bij mij op.Anoniem: 175233 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:41:
[...]
Nou... ik bespeur de laatste tijd toch wel zeker een trend dat grappen door de (pro)mods gemodereerd worden op hoe hard men er om gelachen heeft... Het zijn zeker niet alleen de bsod 'grappen' die op -1 komen.
Ja, dat zie ik ook wel eens. Mensen die hun score aanpassen als de gemiddelde score ook veranderd. Dat zie je in het mismodtopic ook wel eens gebeuren. Zodra een reactie gemeld wordt passen sommige mensen hun reactie aan.painkill schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:39:
Uitstekend voorbeeld:
magel725 in 'nieuws: Nigeriaanse e-mailoplichters veroordeeld tot celstraffen'
Bewijst gelijk het punt, vele mods hebben zelfs deze reactie op en 0 gezet.
Het was pas later toen hij op +1 stond dat vele mods het weer veranderd hebben naar +1, er waren eerst een stuk of 50 0 punten. Wat weer een andere discussie is, mods die de score geven die er dan staat zonder ook maar iets te lezen...
Helaas zijn die lastig op te sporen, want dit soort mensen moeten natuurlijk absoluut geen modrechten hebben.
Overigens is dat wel een voorbeeld van een geslaagde grap. Ik heb er een 0 aan gegeven, maar een +1 is natuurlijk ook goed.
[ Voor 58% gewijzigd door RoD op 06-04-2009 18:44 ]
Begrijp ik het nu goed dat het er in dit topic om gaat dat je humorloze one-liners wilt kunnen maken, en daar niet een -1 waardering voor wilt hebben? Kun je niet beter je energie besteden aan het bedenken van echt humoristische opmerkingen?Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:35:
Dat ben ik niet eens, dat is niet in overeenstemming met een redelijke lezing en strekking van -1 en 0 van de FAQ. Misschien kan Femme of het Doktersteam zich er eens over buigen - aangezien ik niet de enige ben die er anders overdenkt (niet leuke grapjes horen op 0 en niet -1).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je verdraait mijn woorden: "aangezien ik niet de enige ben die er anders overdenkt", zie ook de TS.RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:41:
[...]
Dus omdat jij het niet eens bent met mijn moderatie moet Femme of het Doktersteam er naar kijken? Doe even normaal zeg. Ik heb je uitgelegd waarom ik je reactie op -1 heb gemod. Omdat het naar mijn mening een zeer zinloze offtopic-opmerking vindt die ik geen grap meer kan noemen.
@hierboven: nee het gaat dus niet specifiek alleen en enkel om mijn post.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 18:49 ]
Bij echt goede grappen zie je vanzelf dat men niet automatisch maar -1't en dat hij vaak sowieso wel neutraal staat en heel af en toe +1.
En Holoris, vraag jezelf eens dit af over je post: Anoniem: 69767 in 'nieuws: 'Nieuwe iPhone heeft ondersteuning voor 802.11n-wifi''
Vind je die post nou echt heel grappig, of WIL je grappig uit de hoek komen? Dat is een compleet ander iets. Bij mij had hij alleen uitwerking 2. Bij een hoogwaardige ICT site mag je ook best goede grappen verwachten als je zo nodig de intentie hebt om grappig te zijn. Cabaretiers zijn ook niet automatisch grappig omdat ze cabaretier zijn , nee ze zijn cabaretier omdat ze blijkbaar goede grappen hebben. De echte grap bewijst zichzelf wel op T.net.
[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 06-04-2009 18:55 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat doet er niet toe: dat zei ik net al, zelfs als je hem niet grappig vindt is het nog (net iets) meer een 0 dan een -1. Neem eens de modfaq door.MsG schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:53:
Vind je die post nou echt heel grappig, of WIL je grappig uit de hoek komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 18:56 ]
Daar kan je dus over twisten. Ik moet het met Rod eens zijn. Als het niet grappig is, en het door mij dus niet als grap erkend wordt, is het een overbodige reactie en dus -1.Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:55:
[...]
Dat doet er niet toe: dat zei ik net al, zelfs als je hem niet grappig vindt is het nog (net iets) meer een 0 dan een -1.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Maar ik vind het dus gewoon een loze oneliner, met geen enkele binding met het artikel. En zoals AHbDV al zegt, het is gigantisch uitgekauwd.Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:55:
[...]
Dat doet er niet toe: dat zei ik net al, zelfs als je hem niet grappig vindt is het nog (net iets) meer een 0 dan een -1. Neem eens de modfaq door.
Om iets als grap te bestempelen wil ik het wel als grap kunnen zien. En dat lukt me hier echt niet.
En daar vergis je je dus in, -1:MsG schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:56:
[...]
Als het niet grappig is, en het door mij dus niet als grap erkend wordt, is het een overbodige reactie en dus -1.
Een onschuldige overbodige reactie behoort op 0: "De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen nuttige bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. (...) open deuren, onschuldige off-topic posts en (...) blijven steken op het 0-niveau.". Jij vindt het misschien een misplaatste grap, maar dat is het zeker niet: ~misplaatst: "niet passend op de plaats waar iem of iets voorkomt".In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 19:02 ]
[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 06-04-2009 19:02 ]
LOL, ik zie niet in hoe je mijn post ZWAAR offtopic kunt noemen. Het is meer een: "een opmerking die geen nuttige bijdrage levert maar ook geen kwaad in de zin heeft" (=0).RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:01:
Daarbij stel je dus al impliciet dat je reactie een onschuldige overbodige reactie is. Ik schaar die reactie eerder onder zwaar offtopic, zonder enige toegevoegde waarde en een misplaatste grap, als je het per se in de termen van de Mod FAQ wil gooien.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 19:04 ]
Met grappen moet je het toch echt aan de lezer overlaten of hij goed bevonden wordt, je moet niet preventief verwachten een +1 te krijgen omdat het officieel gezien als grap bedoeld was. Nee de credits met je grap moet je imo verdienen, en blijkbaar staat de golflengte van jouw, imo erg simpele one-liner grap, een beetje verkeerd met de grapverwachting van het tweakers nieuwsbericht-lees-volk.
Zie je enige toegevoegde waarde, als je de grap zelf niet erkend? Ik niet.Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:03:
[...]
LOL, ik zie niet in hoe je mijn post ZWAAR offtopic kunt noemen.
Mijns inziens kunnen zulke subjectieve bewoordingen beter uit de faq, zonder dat 'zware' dekt het ook wel de lading, namelijk "toegevoegde waarde" wat meer feitelijk is dan 'zware'.
[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 06-04-2009 19:05 ]
En mij ook niet. Maar het is juist goed als dergelijke posts op -1 gewaardeerd worden. Op GoT wordt ook eigen inzet verwacht, en die one-liners getuigen daar niet van.Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:44:
@hierboven: nee het gaat dus niet specifiek alleen en enkel om mijn post.
Maar het is makkelijk op te lossen: voeg deze categorie aan de ModFAQ toe.
Lees eens de strekking van 0 en -1. -1 is echt bedoeld als afvulputje tussen flamebaits, kwetsende opmerking enz. Hij is niet zwaar offtopic: ik praat niet over lente terwijl het over de iPhone gaat. Het gaat om een opmerking in de context van de iPhone die wederom verbeterd is.MsG schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:03:
Waarom is jouw bericht onschuldig off-topic? Dat vind jezelf. Hij voldoet namelijk concreet aan het feitelijke criterium namelijk 'zonder enige toegevoegde waarde', jij speelt in op het subjectieve woordje 'zware' wat weer betwistbaar is, terwijl hij qua criteria compleet voldoet aan een -1.
Het is misschien een slechte grap die jou irriteert, maar het is geen misplaatste grap (het gaat over de iPhone en is niet bedoeld om te kwetsen ed).Bovendien irriteren slechte grappen mij, en laat dat nou net ook in de door jouw gequote tekst staan.
Dan is het nog 0: "opmerkingen die geen nuttige bijdrage leveren aan de discussie" = toch zonder toegevoegde waarde? Onschuldige off-topic posts moeten op 0 volgens de faq. Als jij vindt dat ze op -1 moeten, en wat ik ook al zei, prima, maar verander dan de faqZie je enige toegevoegde waarde, als je de grap zelf niet erkend? Ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 19:11 ]
Zwaar offtopic omdat het totaal geen binding heeft met het artikel. Maar mijn precieze mening heb ik je al eerder uitgelegd. Jij blijft echter maar strooien met termen uit de Mod FAQ die iedereen hier wel kent.Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:03:
[...]
LOL, ik zie niet in hoe je mijn post ZWAAR offtopic kunt noemen. Het is meer een: "een opmerking die geen nuttige bijdrage levert maar ook geen kwaad in de zin heeft" (=0).
Het uitgekauwde karaketer van jouw grap, is een valide reden om de beoordeling lager te zetten...Grappige reacties zijn gewoonlijk wat lastiger om objectief te beoordelen, want de beoordeling wordt gewoonlijk gevormd door originaliteit en in hoeverre de grap geslaagd is. Een goede grap of een grap die een interessant punt aansnijdt mogen best een hogere beoordeling ontvangen, maar er moet wel gekeken worden naar wat andere factoren. Als bijvoorbeeld de grap al vaak herhaald is of wanneer de grap een flame bevat dan zal de beoordeling een stuk lager zijn
(En dan te bedenken dat RoD en ik juist degenen zijn die grappen relatief soepel modereren.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 06-04-2009 19:19 ]
Grappig dat er altijd van die wannabe modjes rondlopen hierAnoniem: 294614 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:37:
Daar is een apart forum voor waar jij en ik allebei nog geen rechten voor hebben. Dit zogenaamde 'Huiskamer forum' kun je al je ongein in kwijt.
Maar zorg eerst maar dat je over 3 maanden tijd minimaal 50 nuttige posts hebt anders kun je het vergeten
Zijn reactie voegde i.t.t. deze reactie nog echt wat toe. Dus kun je dit voortaan achterwege laten?
[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 06-04-2009 19:49 ]
Even kijken: de iPhone wordt verbeterd (n-ondersteuning; en er wordt ook gesproken een snellere processor, betere camera), ik maak de opmerking dat ik nu nog wacht op de feature van koken.RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:14:
[...]
Zwaar offtopic omdat het totaal geen binding heeft met het artikel. Maar mijn precieze mening heb ik je al eerder uitgelegd. Jij blijft echter maar strooien met termen uit de Mod FAQ die iedereen hier wel kent.
Hoezo is dat ZWAAR offtopic en TOTAAL geen binding? Echt hoor.
En de reden waarom ik strooi met de Mod Faq (zal er nu mee ophouden): ik vraag niet om mijn grapje sec te waarderen, ik beargumenteer alleen langs de lijn van de modfaq richtlijnen en niet wat jullie zelf (dus los van de faq) van mijn grapje moeten vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 19:27 ]
Dat kun je ook zwaar offtopic noemen, maar dat doet er verder ook niet toe. Feit is dat ik het een -1 vindt, dat onderbouwd heb, en die -1 dus laat staan. Dat jij het daar niet mee eens bent is heel jammer, maar interesseert mij verder totaal niet, omdat ik mij niet kan vinden in je argumentatie.
[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 06-04-2009 19:27 ]
De frontpage van Tweakers.net is niet opgezet als grappen&grollen site, flauwekul zal eerder op z'n plaats zijn in de HK.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vanuit dat gezichtspunt, is het dus volstrekt irrelevant dat het om een iPhone gaat. Dan is er dus geen daadwerkelijk binding met het onderwerp, en is het dus wel degelijk off-topic.
Dat ben ik niet met je eens ik vind jouw laatste interpretatie behoorlijk geforceerd overkomen, maar ik geef het op: ik heb al gezegd dat zelfs onschuldige off-topic reacties op 0 horen volgens de modfaq. En het is geen opmerking die bedoeld (lees de faq!) is om te kwetsen of aanstootgevend is. Ik heb nu al meerdere argumenten gegeven, ik blijf mezelf niet herhalen. Ik heb een redelijke interpretatie van de modfaq, maar als jij vindt dat off-topic op -1 moet, verander dan de faq. Er staat nu als eis voor offtopic naar -1: zwaar offtopic (en je moet ook eens naar de strekking kijken van het verschil tussen 0 en -1).Anoniem: 175233 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:26:
Strikt genomen kun je het on-topic beschouwen, aangezien je het over een iPhone met een feature hebt. Maar dat is wel een behoorlijk geforceerde interpretatie... Als het om een laptop, auto, of enig ander willekeurig product met nieuwe features, zou gaan, zou je exact dezelfde grap kunnen maken!
Vanuit dat gezichtspunt, is het dus volstrekt irrelevant dat het om een iPhone gaat. Dan is er dus geen daadwerkelijk binding met het onderwerp, en is het dus wel degelijk off-topic.
Ik quote 'm nog maar eens:
(het is gewoon een opmerking die niet heel nuttig is maar ook niet bedoeld is met kwade zin; het is gewoon een onschuldige poging grappig te zijn - echt er wordt hier nog al overdreven vind ik). Ik vraag niet om een 0 score voor mijn reactie sec, maar volgens de modfaq verdient hij het wel (zie mijn argumenten). Zo staat het er echt.k wacht nog steeds in spanning op de eerste iPhone die automatisch ook m'n eten kan koken! Ik sta dan als eerste in de rij
Het is volgens mij zo simpel: leuke, originele grappen op +1 of zelfs +2 als hij echt goed is, flauwe grappen op 0, en kwetsende, aanstootgevende grappen op -1. Dat is m.i. de strekking van de modfaq.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 19:43 ]
Ik vind anders Holoris interpretatie van de modFAQ een stuk beter dan van de zogenaamde expert / pro mods.RoD schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:34:
We weten nou wel dat dat in de Mod FAQ staat en selectief de Mod FAQ quoten heeft heel weinig zin. Kom liever eens met echte tegenargumenten in plaats van steeds naar de richtlijnen te verwijzen. Want volgens mij wordt daar niet expliciet in vermeldt dat Holoris' reactie een 0 verdient omdat het een grap is.
Dat men een grap over een iPod feature in een topic over iPod features als zwaar off topic probeert te noemen om de moderatie te verantwoorden is erg zwakjes.
In mijn strekking komen nog een paar soorten naar voren: offtopic, overbodige, niets toevoegende, of dubbele grappen op -1. Er zijn ongetwijfeld nog meer.Anoniem: 69767 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:31:
[...]
Het is volgens mij zo simpel: leuke, originele grappen op +1 of zelfs +2 als hij echt goed is, flauwe grappen op 0, en kwetsende, aanstootgevende grappen op -1. Dat is m.i. de strekking van de modfaq.
Niet alleen het kwetsend of aanstootgevend zijn van een grap, is een reden voor -1 hoor. Er zijn er nog veel meer. En zoals botoo ook al zegt, de Frontpage van T.net is _niet_ bedoeld voor grappen en grollen. Ja het kan wel, en het wordt ook wel beloond. Maar het moeten gewoon echt goede grappen zijn. En sorry, maar jouw reactie (en de meeste van de grappig bedoelde reacties) zijn dat gewoon niet.
Niets let je om toch dat soort reacties te plaatsen, maar verbaas je je dan niet dat reactie niet de hemel in geprezen wordt. Blijkbaar vinden veel mensen het gewoon niet grappig. En dan valt zo'n reactie direct onder bijvoorbeeld een van de bovengenoemde kopjes: offtopic, overbodig of niets toevoegend.
Daar zijn wij 'zogenaamde' expert / ProMods / PowerMods van op de hoogte.Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:56:
Ik vind anders Holoris interpretatie van de modFAQ een stuk beter dan van de zogenaamde expert / pro mods.
Ik heb m'n punt al gemaakt: als laatste wil ik nog toevoegen, en dat heb ik steeds netjes gezegd, prima als jij de grap (sec) zelf een -1 vindt. Naar beoordeling van de modfaq zoals ik hem redelijk lees, moet een dergelijke reactie op 0. Dat heb ik steeds gezegd, en niet hoe je de reactie zelf waardeert. (onschuldige) offtopic, overbodige, geen toegevoegde waarde grappen/reacties moet echt op 0 tenzij deze de bedoeling hebben te kwetsen e.d., zoals ik de modfaq lees. Jullie vinden -1 maar zo staat het écht niet volgens de modfaq, prima als jij vindt dat ze op -1 moeten, ik heb daar echt niets op tegen..maar het gaat niet om hoe jij hem nu waardeert maar ik heb het over de modfaq. En nu ga ik me in andere discussies mengen, ik heb hierover al genoeg gezegdCloud schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:00:
[...]
In mijn strekking komen nog een paar soorten naar voren: offtopic, overbodige, niets toevoegende, of dubbele grappen op -1. Er zijn ongetwijfeld nog meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-04-2009 20:11 ]
Melden dat je het er niet mee eens bent en het vervolgens niet onderbouwen met argumenten, en alle gegeven argumenten in dit topic gewoon links laten liggen, is niet echt constructief.Anoniem: 80466 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:56:
[...]
Ik vind anders Holoris interpretatie van de modFAQ een stuk beter dan van de zogenaamde expert / pro mods.
Dat men een grap over een iPod feature in een topic over iPod features als zwaar off topic probeert te noemen om de moderatie te verantwoorden is erg zwakjes.