Ik moest er wel om lachen eigenlijk. 0 van mij
Zucht, de zoveelste WC eend opmerking op de FP. Regelrecht naar -1 wat mij betreft.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Er is weinig inzichtvol aan de zoveelste WC eend opmerking. Een 0 is echt te hoog.Jorrit schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:20:
[...]
Het is nog wel een inzichtvolle post, -1 is te weinig als je het mij vraagt.
Een 0 vind ik idd al een heel stuk te hoog, en die +1's zijn gewoon modmisbruik. En er geeft iemand gewoon toe dat-ie modmisbruik gepleegd heeft....
Die WC-eend-"grappen" zijn allang niet grappig meer, ze zijn al minstens 50.000x langsgekomen, is gewoon uitgekauwd onderhand. En het voegt idd 0,0 toe aan de newspost...
Die WC-eend-"grappen" zijn allang niet grappig meer, ze zijn al minstens 50.000x langsgekomen, is gewoon uitgekauwd onderhand. En het voegt idd 0,0 toe aan de newspost...
[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 19-04-2009 19:22 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Deze
hackerhater in 'nieuws: Brein wil na vonnis The Pirate Bay in Nederland laten blokkeren'
mag ook wel een -1
hackerhater in 'nieuws: Brein wil na vonnis The Pirate Bay in Nederland laten blokkeren'
mag ook wel een -1
Ik moest wel lachen om de WC-eend klassieker. 0etje wat mij betreft
Howdy!
Wat valt er nou te lachen om een mega uitgekauwde opmerking die minstens 50.000 keer al voorbij is gekomen zoals Wildhagen al aangeeft. Waarom zou het deze keer wel een 0 waard zijn en de meeste vorige keren keer niet? Sorry maar 0 vind ik gewoon een mismod (en een +1 mod misbruik).
Wc eend opmerkingen zijn uitgekauwd en voegen niets toe aan een topic en kunnen daarom geen 0 zijn als het alleen de WC eend opmerking betreft zoals in dit geval.
Wc eend opmerkingen zijn uitgekauwd en voegen niets toe aan een topic en kunnen daarom geen 0 zijn als het alleen de WC eend opmerking betreft zoals in dit geval.
[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 19-04-2009 19:54 ]
Trekt dingen uit zijn verband en denk ook nog eens mensen te moeten kleineren.Laat maar weinig ruimte voor mensen met een andere mening. De manier waarop hij dat doet (en taalgebruik)vind ik wat ongepast ,dus daarom breng ik ze hier even onder de aandacht .
Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis'
Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis'
[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 19-04-2009 21:06 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Maar het is geen standaard wc-eend opmerking, hij is aangepast op deze situatie. De standaard wc eend opmerking is "wij van WC-Eend adviseren WC-Eend"Bor de Wollef schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:53:
...
Blijft een loze niets-toevoegende wc-eendopmerking. Als je dat met een 0 gaat belonen kun je bijzonder vaak dat soort wc-eendverwijzingen maken bij allerlei threads, en imo is dat gewoon vervuiling.
O,O we mogen natuurlijk wel allemaal onze eigen kijk op zaken hebben. Ik vind het dan ongepast om direct met termen als "mismods" te gaan gooien alsof jij de enige bent die de kennis in pacht heeft. Doek dan het hele moderatiesysteem op en ga lekker in je eentje modden.Bor de Wollef schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:53:
Wat valt er nou te lachen om een mega uitgekauwde opmerking die minstens 50.000 keer al voorbij is gekomen zoals Wildhagen al aangeeft. Waarom zou het deze keer wel een 0 waard zijn en de meeste vorige keren keer niet? Sorry maar 0 vind ik gewoon een mismod (en een +1 mod misbruik).
Ik dacht (en dat is meestal ook wel zo) dat we vrijelijk onze mening mogen zeggen zonder direct gestigmatiseerd te moeten worden.
Ondanks dat de het al 50.000 x is gezegd is de opmerking hier zeer on-topic. Een opmerking als "het gaat regenen vandaag" is al miljarden keren gezegd, maar kan toch zeer relevant zijn. Het gaat in dit geval dus niet om de herhaling, maar om de boodschap. De WC-eend opmerking heeft hier wel degelijk een boodschap, een boodschap (en ik kan je op een briefje geven dat niet iedereen dat gezien heeft) dat de opmerking niet met een korreltje maar met een kilo zout genomen moet worden. De man praat voor zijn eigen parochie en dat ontgaat echt een aantal lezers.
Om hem direct op +1 te zetten vind ik ook overdreven, maar een nul vind ik zeker op zijn plaats.
/edit
Wat hij zegt is natuurlijk waar, maar "het komt zo rottig zijn strot uit". Allemaal een -1 van mij. Wat ik niet begrijp is dat de derde alleen maar nulletjes heeft. Ik dacht, pcgek, dat jij ze ook een -1 had gegeven? Nou is de derde idd de minst erge, maar ik vind dat je op zo'n manier niet moet discussiëren, dus....pcgek schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:00:
Trekt dingen uit zijn verband en denk ook nog eens mensen te moeten kleineren.Laat maar weinig ruimte voor mensen met een andere mening. De manier waarop hij dat doet (en taalgebruik)vind ik wat ongepast ,dus daarom breng ik ze hier even onder de aandacht .![]()
[ Voor 29% gewijzigd door Pjerry op 19-04-2009 21:51 . Reden: edit2: typo's ]
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Zijn stellingname is inderdaad geen verkeerde, maar zijn manier van stellingnemen is dat wel: 'Mijn mening is de waarheid en daarbuiten is geen waarheid mogelijk.'pcgek schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:00:
Trekt dingen uit zijn verband en denk ook nog eens mensen te moeten kleineren.Laat maar weinig ruimte voor mensen met een andere mening. De manier waarop hij dat doet (en taalgebruik)vind ik wat ongepast ,dus daarom breng ik ze hier even onder de aandacht .
Deze reactie toont dat nog het beste aan: 'Dat maakt je een crimineel. Punt.'
En wanneer hij niet wil discussiëren, moet hij ook niet reageren op een plaats waar gediscussieerd wórdt. Ongewenst wat mij betreft.
'Naïef kind.'
Zo discussieer je niet. Ook ongewenst.
En ook deze reactie gaat langs datzelfde smalle randje. Alleen zie ik hem hier er nog net niet afvallen, krappe 0 wat betreft.
'Ik doe neerbuigend? Sorry hoor, maar deze mafketels denken dat een strafuitspraak van een rechter niks betekent of zo. Over neerbuigend gesproken.'
En daar gaat hij weer over dat randje heen, -1 van mij.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zo'n kleine aanpassing als deze veranderd helemaal niets aan de post an sich en dus de uit te delen moderatie.Jorrit schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:00:
[...]
Maar het is geen standaard wc-eend opmerking, hij is aangepast op deze situatie. De standaard wc eend opmerking is "wij van WC-Eend adviseren WC-Eend"
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen kijk op zaken. Hiernaast zijn er nog leidraden als bv de modfaq. Feit blijft dat we het hier over een opmerking met een zeer lange baard hebben die niets toevoegd aan het onderwerp, niet grappig is (de baard is te lang om nog te knippen) en dat WC eend opmerkingen hier al vaker voorbij zijn gekomen en doorgaans door iedereen als ongewenst worden gemod. De opmerking op deze plaats is niet anders dan de andere WC eend opmerkingen en is dus ongewenst. Een 0 is dus inderdaad geen juiste moderatie , hence mismod. Daarbij stigmatiseert deze uitspraak jou niet als persoon zoals jij wilt doen voorkomen.Pjerry schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:41:
[...]
O,O we mogen natuurlijk wel allemaal onze eigen kijk op zaken hebben. Ik vind het dan ongepast om direct met termen als "mismods" te gaan gooien alsof jij de enige bent die de kennis in pacht heeft. Doek dan het hele moderatiesysteem op en ga lekker in je eentje modden.
Een mismod is:
Bron: modfaqEen kortere naam voor 'mismoderatie'. Een reactie die naar iemands mening op een verkeerde score staat. De term mismodtopic wordt soms gebruikt om het topic aan te duiden waar mismoderaties gemeld kunnen worden.
Ik snap het probleem rond stigmatisering niet helemaal in deze context.
Kijk ook nog eens naar deze post: wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XV"
De opmerking kun je onder veel topics plaatsen waarbij hij in zekere mate ontopic is maar veranderd dat de zaak? In mijn ogen niet.Ondanks dat de het al 50.000 x is gezegd is de opmerking hier zeer on-topic.
Daarnaast is de post gewoon duidelijk imho:
Android is ontwikkeld door Google zoals de meeste mensen weten. Sterker nog, in vele gevallen word het besturingssysteem Google Android genoemd.De topman van Google , ceo Eric Schmidt, voorspelt dat 2009 de doorbraak zal zien van telefoons met het Android-besturingssysteem aan boord.
[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 19-04-2009 22:27 ]
Pas gemod nadat ik ze hier onder de aandacht had gebrachtPjerry schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:41:
[...]
Ik dacht, pcgek, dat jij ze ook een -1 had gegeven? Nou is de derde idd de minst erge, maar ik vind dat je op zo'n manier niet moet discussiëren, dus....
@DirkW:
Ben het met alles wat je zegt exact eens, maar ik heb nummer '3' ook een -1 gegeven. Mede om deze uitspraak: .
''Met zo'n mensen symathiseren is ronduit hypocriet. Jij doet het ook niet uit ideaal maar omdat je jouw gratis downloads zult missen.''
[ Voor 41% gewijzigd door pcgek op 19-04-2009 22:16 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Dat is inderdaad het smalle randje waar ik het over had. Een -1 kan ik me dus prima voorstellen.
Al toont hij aan best behoorlijk te kunnen discussiëren. Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis' en Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis' zijn daar prima voorbeelden van, die wat mij betreft ook op +1 mogen. In beide gevallen zie ik ook geen reden voor de -1 die ervoor gegeven is.
(Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis' en Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis' zijn ook prima voorbeelden, maar die staan al op +1.)
Al toont hij aan best behoorlijk te kunnen discussiëren. Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis' en Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis' zijn daar prima voorbeelden van, die wat mij betreft ook op +1 mogen. In beide gevallen zie ik ook geen reden voor de -1 die ervoor gegeven is.
(Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis' en Verwijderd in 'nieuws: Ledental Piratenpartij loopt sterk op na Pirate Bay-vonnis' zijn ook prima voorbeelden, maar die staan al op +1.)
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dat je hem op veel plaatsen kunt hangen is niet relevant. Met dat hij niets toevoegt ben ik het totaal oneens. Ik kan me best voorstellen dat ik op 99 van de 100 keer dat deze opmerking langs komt hem op -1 mod. Alleen hier hebben we de 100-ste keer te pakken dat hij WEL een nul verdient, omdat hij wel degelijk wat toevoegt.Bor de Wollef schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:03:
[...]
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen kijk op zaken. Hiernaast zijn er nog leidraden als bv de modfaq. Feit blijft dat we het hier over een opmerking met een zeer lange baard hebben die niets toevoegd aan het onderwerp, niet grappig is (de baard is te lang om nog te knippen) en dat WC eend opmerkingen hier al vaker voorbij zijn gekomen en doorgaans door iedereen als ongewenst worden gemod. De opmerking op deze plaats is niet anders dan de andere WC eend opmerkingen en is dus ongewenst. Een 0 is dus inderdaad geen juiste moderatie , hence mismod. Daarbij stigmatiseert deze uitspraak jou niet als persoon zoals jij wilt doen voorkomen.
Kijk ook nog eens naar deze post: wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XV"
[...]
De opmerking kun je onder veel topics plaatsen waarbij hij in zekere mate ontopic is maar veranderd dat de zaak? In mijn ogen niet.
De modfaq kan ik zo ongeveer dromen. Ik probeer ook in de bedoeling van de modfaq te modereren, maar zo als met alles, interpreteer je zaken en iedereen doet dat vanuit zijn eigen belevingswereld. Dat is de reden dat er discussies ontstaan. Soms stel je je mening bij omdat jouw belevingswereld niet goed of onvolledig was, of omdat je bepaalde facetten totaal over het hoofd hebt gezien. Ik probeer beneden te betogen waarom deze opmerking (deze 100-ste keer) wel een nul verdient en dat "al 50.000 x gezien dus een -1" te kort door de bocht is. We moeten waken voor starheid en automatisme, alle reacties dienen in de context geplaatst te worden en van daaruit moeten ze worden beoordeeld. Ik heb wel eens het gevoel dat er teveel automatisme insluipt en te weinig inleving.......
Pjerry leest de les....
Wat voegt de post toe in dit geval? Meer dan het intrappen van een open deur doet ook deze "wc-eend" post niet. De "boodschap" die jij in een eerdere post aangaf is imho uit de nieuwspost ook wel duidelijk genoeg. Wat is hier dermate onduidelijk aan dat een 0 (of zelfs een +1) gerechtvaardigd is?Pjerry schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:28:
[...]
Dat je hem op veel plaatsen kunt hangen is niet relevant. Dat hij niets toevoegt ben ik het totaal mee oneens. Ik kan me best voorstellen dat ik op 99 van de 100 keer dat deze opmerking langs komt hem op -1 mod. Alleen hier hebben we de 100-ste keer te pakken dat hij WEL een nul verdient, omdat hij wel degelijk wat toevoegt.
Kun je verder nog onderbouwen wat er stigmatiserent aan mijn eerdere post is?Android is ontwikkeld door Google zoals de meeste mensen weten. Sterker nog, in vele gevallen word het besturingssysteem Google Android genoemd.
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 19-04-2009 22:40 ]
Eens. De aangebrachte reacties van pcgek allemaal -1, maar deze hierboven allemaal een mooie +1.Dirk schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:27:
Dat is inderdaad het smalle randje waar ik het over had. Een -1 kan ik me dus prima voorstellen.
Hoewel Pjerry wel het gevoel bekruipt dat er van het echte topic lichtelijk afgedwaald is.
Pjerry leest de les....
Heb nadat ik er een 'paar' van hem tegenkwam ook nog even verdergekeken, en discussieren kan hij wel. Maar wat Pjerry ook al aangaf, ''het komt soms echt rottig zijn strot uit'', wel jammer.Dirk schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:27:
Toch staan er in de eerste en de laatste reactie die je aangeeft ook weer dingen die me gewoon niet aanstaan. Zoals in de eerste:
''Heb je dan echt niet genoeg verstand om te beseffen dat als alles gratis te downloaden was dat er geen geld meer was om iets nieuws te ontwikkelen?''
En in de laatste: ''Moraal heet dat, iets wat blijkbaar bij een pak mensen hier op het niveau van een 5-jarige blijven steken is''
Is gewoon niet nodig zoiets, daarom geef ik er geen +1 voor.
Wat maakt Umbrah in 'nieuws: Brein wil na vonnis The Pirate Bay in Nederland laten blokkeren' eigenlijk een +2?
Wat ik daar zie:
En wat er in de volgende drie alinea's volgt is een veel te lang verhaal om aan te tonen dat drm klote is, de kwaliteit niets waard en de prijs te hoog. Iets dat we al veel vaker en in minder woorden hebben gehoord.
Ik kom niet hoger dan een 0 uit en dan vergeef ik hem die flames nog maar.
Wat ik daar zie:
de overheid krijgt weinig/niks van Brein en de Buma (behalve een kostenpost voor justitie en de belastingbetaler die al die rechters moet betalen voor die halve nepzaakjes).
Wat twee behoorlijke flames zijn.Als die platenbazen eens wat minder... excessief gingen belonen, coke parties in gouden batkuipen afschaffen, en die artiesten niet meer zo veel betalen dat ze puur uit verveling niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen (de ene koopt coke, de andere drank, en weer een ander adopteert weeskindjes uit Malawi)
En wat er in de volgende drie alinea's volgt is een veel te lang verhaal om aan te tonen dat drm klote is, de kwaliteit niets waard en de prijs te hoog. Iets dat we al veel vaker en in minder woorden hebben gehoord.
Ik kom niet hoger dan een 0 uit en dan vergeef ik hem die flames nog maar.
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 20-04-2009 01:33 ]
Offtopic en een hoop flames. Ik vind het eigenlijk gewoon een -1. Er staat ook helemaal niets zinvols in wat ik kan relateren aan het artikel. En dan zie ik dat die reactie 56x+2 gekregen heeft

Hmm, ja daar kan ik me eigenlijk ook wel in vinden. Score bijgesteld naar -1.
En nu eens zien hoeveel de reactie verder nog gecorrigeerd gaat worden, of dat ik misschien eindelijk eens een keer kans zou zien om aan de 2 punten afwijking te komen.
En nu eens zien hoeveel de reactie verder nog gecorrigeerd gaat worden, of dat ik misschien eindelijk eens een keer kans zou zien om aan de 2 punten afwijking te komen.
Jullie zijn immuun, maar wat gebeurt er met mij. Ik vind het ook een -1...... MODBOT

Pjerry leest de les....
Verwijderd
De reactie verdient niet de absolute schoonheidsprijs, maar gaan we nou niet alles wat ook maar op een iets fellere manier een verhaal neerzet op -1 zetten?
Zitten we nou te zoeken naar een enkel woord in een reactie om een reden te vinden om een -1 te scoren, of willen we posts die wat meer bieden dan "ja, ik ook" en "dit zuigt" naar voren laten komen?
Naar mijn smaak is dit enkel meer eenheidsworst creëren.
/me gooit +1 erin.
Zitten we nou te zoeken naar een enkel woord in een reactie om een reden te vinden om een -1 te scoren, of willen we posts die wat meer bieden dan "ja, ik ook" en "dit zuigt" naar voren laten komen?
Naar mijn smaak is dit enkel meer eenheidsworst creëren.
/me gooit +1 erin.
Ga je dan volledig voorbij aan de flames in het begin? Zelfs als ik het offtopic deel heel positief zou beoordelen kom ik niet hoger uit dan een +1 daarvoor, terwijl je voor de flames dan nog een punt moet aftrekken... Hoger dan een 0 kom ik dus sowieso niet uit.
De reacties waar ik overigens op hoop zijn bijvoorbeeld: Davio in 'nieuws: Brein wil na vonnis The Pirate Bay in Nederland laten blokkeren' met een hele mooi analogie en Verwijderd in 'nieuws: Brein wil na vonnis The Pirate Bay in Nederland laten blokkeren' die de waarde van de uitspraak netjes in perspectief zet.
Overigens heb ik lang niet alle reacties bekeken, er kan dus best nog wat meer moois tussen staan. Ik was gewoon benieuwd naar wat voor juweeltjes er nu op +2 zouden staan en daarbij viel deze me zwaar tegen.
De reacties waar ik overigens op hoop zijn bijvoorbeeld: Davio in 'nieuws: Brein wil na vonnis The Pirate Bay in Nederland laten blokkeren' met een hele mooi analogie en Verwijderd in 'nieuws: Brein wil na vonnis The Pirate Bay in Nederland laten blokkeren' die de waarde van de uitspraak netjes in perspectief zet.
Overigens heb ik lang niet alle reacties bekeken, er kan dus best nog wat meer moois tussen staan. Ik was gewoon benieuwd naar wat voor juweeltjes er nu op +2 zouden staan en daarbij viel deze me zwaar tegen.
[ Voor 56% gewijzigd door Dirk op 20-04-2009 02:15 ]
Verwijderd
Het enige wat ik lees wat in de buurt komt van een flame zit in het eerst deel van de 2e quote. Daar wordt een groep behoorlijk over één kam geschoren. Verder zie ik enkel een aantal meningen staan waarvoor in de rest van het verhaal onderbouwing is.
Een scherpe stelling innemen is niet flamen, als er een uitleg en onderbouwing aan vast zit. "De muziekindustrie zuigt" is een flame. "De muziekindustrie is verkeerd bezig omdat ze slechts de belangen van een deel van artiesten behartigt en de rest links laat liggen" niet - anders verwoord, maar hetzelfde als wat daar gesteld wordt.
Als iemand neerzet: "Windows is een slecht product" en verder niets, dan is dat waardeloos. Als iemand daarop vervolgt met een uitleg waarom hij dat vindt niet. Dat dat dan niet op een redactioneel niveau plaatsvindt maakt iets niet gelijk -1. Het blijft een onderbouwde mening die imho niet te scharen valt onder de standaardreacties, en ook niet onder de superreacties.
[edit]
En als die tegenviel, is dat dan een reden om het te scharen onder -1 omdat het niet aan de +2 verwachting voldoet
Een scherpe stelling innemen is niet flamen, als er een uitleg en onderbouwing aan vast zit. "De muziekindustrie zuigt" is een flame. "De muziekindustrie is verkeerd bezig omdat ze slechts de belangen van een deel van artiesten behartigt en de rest links laat liggen" niet - anders verwoord, maar hetzelfde als wat daar gesteld wordt.
Als iemand neerzet: "Windows is een slecht product" en verder niets, dan is dat waardeloos. Als iemand daarop vervolgt met een uitleg waarom hij dat vindt niet. Dat dat dan niet op een redactioneel niveau plaatsvindt maakt iets niet gelijk -1. Het blijft een onderbouwde mening die imho niet te scharen valt onder de standaardreacties, en ook niet onder de superreacties.
[edit]
En als die tegenviel, is dat dan een reden om het te scharen onder -1 omdat het niet aan de +2 verwachting voldoet
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 02:23 ]
Zal ik hem ook nog een keer qouten:Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 02:05:
De reactie verdient niet de absolute schoonheidsprijs, maar gaan we nou niet alles wat ook maar op een iets fellere manier een verhaal neerzet op -1 zetten?
Hierin lees ik 2 keer dat de poster eigenlijk zegt dat het criminelen zijn. met ''coke parties'' en ''de ene koopt coke''. Met dit soort (zwaar wegende) ongegronde beschuldigingen kun je maar 1 kant op, en dat is naar deAls die platenbazen eens wat minder... excessief gingen belonen, coke parties in gouden batkuipen afschaffen, en die artiesten niet meer zo veel betalen dat ze puur uit verveling niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen (de ene koopt coke, de andere drank, en weer een ander adopteert weeskindjes uit Malawi).
-1. Wat de reactie verder nog voor inhoud heeft moet in dit geval niets meer uitmaken.
Ik heb hem zelf niet gemod,maar dit is mijn gedachte daarover.
Bij deze imo +1 post http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3100538 zit een -1 bij. Lijkt me dat daar even gekeken naar moet worden?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zal het even doorgeven, want er is wel meer mis kwa moderaties.
☻/
/▌
/ \
Zo slecht is mijn post toch ook weer niet?
Who Am I? in 'nieuws: 'Eerste blu-ray-spelers van 100 dollar arriveren deze zomer''
Who Am I? in 'nieuws: 'Eerste blu-ray-spelers van 100 dollar arriveren deze zomer''
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Geen idee waarom daar een -1 aan gegeven is. Ik vind het een +1. Heb je de reactie soms een flinke edit gegeven?Who Am I? schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:20:
Zo slecht is mijn post toch ook weer niet?
Zeker een +1 waard ja, die twee -1's snap ik ook niet.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik heb er wel aan geedit, maar voordat het bericht er helemaal op stond zoals nu was er nog niet gemodereerd.RoD schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:21:
[...]
Geen idee waarom daar een -1 aan gegeven is. Ik vind het een +1. Heb je de reactie soms een flinke edit gegeven?
Dit stond er voor de edit:
Naar mijn mening toch ook al meer waard dan -1.Pardon? Het verschil in beeldkwaliteit is echt enorm! Ik weet niet of the het wel eens hebt gezien, maar ik zie zelf wel echt het verschil. Ik heb een 40" Full-HD TV, waar ik zo'n 3 á 4 meter vanaf zit. Als ik dan kijk naar het verschil in beeldkwaliteit tussen een DVD en Blu-Ray is dat echt enorm. Heel veel meer detail!
Edit:
Hij staat inmiddels op +1
[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 20-04-2009 13:36 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Vind ik ook ja. Die -1's zijn toch echt mismods.
Wat is er vanaf deze post: gaurdian in 'nieuws: 'Volgende iPhone kan hd-video afspelen'' nu de 0 waard. Ik heb de meeste -1 gegeven.
johnbetonschaar in 'reviews: Vooruitblik op Anno: 1404 en Create a New World' heeft nog een paar tikjes nodig om op -1 te komen!
Alhoewel ik die hele discussie bijzonder loos vind, valt het imo nog wel onder onschuldig. Een vergelijking trekken met de Zune HD is opzich wel logisch, al is de vorm hier weinig zinvol. Ik zou ze het liefst ook allemaal op -1 zetten, omdat ik er een hekel aan heb dat een bepaalde productaankondiging of gerucht altijd moet verzanden in een welles-nietesdiscussie tussen twee producten, maar dat zou meningmodden zijn...vgroenewold schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:54:
Wat is er vanaf deze post: gaurdian in 'nieuws: 'Volgende iPhone kan hd-video afspelen'' nu de 0 waard. Ik heb de meeste -1 gegeven.
Edit: ik heb er toch maar een aantal op -1 gezet. Het ging me toch echt té offtopic en zinloos.
[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 20-04-2009 17:14 ]
Done, die 0's zijn allemaal modmisbruikers die imho nagekeken zouden mogen worden!
Virussen? Scan ze hier!
roland83 in 'nieuws: 'Volgende iPhone kan hd-video afspelen''
Mag naar -1 imo.
Mag naar -1 imo.
Staat ie ook. Eigenlijk wel jammer dat je zulke behulpzame reacties ook naar -1 moet modden.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Klopt, ik heb dan ook geen -1 gegevenVerwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 02:05:
Waarom staat deze overbodige post trouwens netto op +1?
Verwijderd in 'meuk: Mp3tag 2.43'
[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 20-04-2009 20:14 ]
Die is naar de -1 verhuisd intussen
Verwijderd in 'nieuws: Hindoe-gemeenschap protesteert tegen Sony-game'
Ik vind dit een nette +2. Of geef het een +1 als je wilt. Maar de 2x 0 en 2x -1 die ie heeft gehad zijn imho grove mismods.
Ik vind dit een nette +2. Of geef het een +1 als je wilt. Maar de 2x 0 en 2x -1 die ie heeft gehad zijn imho grove mismods.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Vooral in zijn edit geeft hij inderdaad prachtig aan hoe een belediging van het Hindoeïsme bijna onmogelijk is. Met de verdere achtergronden die hij geeft, absoluut een +2. En ook voor die edit was het al een +1.
Absoluut een zeer fraaie +2!.oisyn schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:41:
Verwijderd in 'nieuws: Hindoe-gemeenschap protesteert tegen Sony-game'
/edit
Ik zou er heel wat voor over hebben om van dit fanboy-isme af te komen. Het doet T.Net in ieder geval geen goed. Altijd jammer dat het moet gebeuren, maar het kan blijkbaar niet anders. De meeste reacties heb ik ook op -1 gemod.vgroenewold schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:54:
[ Voor 50% gewijzigd door Pjerry op 21-04-2009 00:09 ]
Pjerry leest de les....
Deze reactie hoort niet zoveel 0's te krijgen, en wel om twee redenen:
- Het moderatiegezeik
- Het feit dat het een editslet-reactie betreft: eerst stond er alleen de smiley, en was het dus duidelijk bedoeld als FiPo. Daarna is hij nog minsten twee keer gewijzigd.
- Het moderatiegezeik
- Het feit dat het een editslet-reactie betreft: eerst stond er alleen de smiley, en was het dus duidelijk bedoeld als FiPo. Daarna is hij nog minsten twee keer gewijzigd.
Virussen? Scan ze hier!
Is het niet mogelijk om de edit-historie aanpasbaar te maken, de keren dat ik actief modde liep ik daar toch wel eens tegenaan en met de huidige inhoud zou ik die post geen -1 geven, maar als wat jij zegt waar is zou ik hem zeker een -1 geven, maar dat is nu niet te beoordelen.
Met de huidige inhoud vind ik het ook een -1. De inhoud is matig en compenseert bij lange na niet voor het geklaag over de moderatie.
-1, zowel vanwege moderatiegezeur, als het FiPo'en en daarna editen.
Zichtbare edithistorie zou voor het modereren van dit soort reacties inderdaad erg handig zijn - zal eens kijken of ik er in LD iets over kan vinden, en anders eens een topic erover openen in LD
Zichtbare edithistorie zou voor het modereren van dit soort reacties inderdaad erg handig zijn - zal eens kijken of ik er in LD iets over kan vinden, en anders eens een topic erover openen in LD
Your lack of planning is not my emergency
Niet zo handig. Alleen in het geval van fipo's zouden ze erop aangesproken kunnen worden, maar verder moet je een reactie modereren hoe je hem op dat moment ziet. Als een user een edit eraan hangt met flames zal je een lage score geven, maar wanneer een user zijn reactie aanvult kan het ook omhoog. Eerdere moderators zullen wel een ander punt hebben gegeven, maar zovaak komt dat ook niet voor.
In dit geval blijft het gewoon een -1, want het gezeur compenseert de huidige inhoud de negatieve kant op.
In dit geval blijft het gewoon een -1, want het gezeur compenseert de huidige inhoud de negatieve kant op.
☻/
/▌
/ \
En een publieke diff is daarnaast ook gewoon niet handig, dan heeft het editen van foute linkjes bijvoorbeeld ook geen nut meer. 
Maar op dit moment hebben ook de powermods geen beschikking over een diff en daar is al wel eens een keer om gevraagd dacht ik, maar dat is om technische redenen op de lange baan geschoven.
En bij deze reactie is het simpel, die is gewoon -1.
Maar op dit moment hebben ook de powermods geen beschikking over een diff en daar is al wel eens een keer om gevraagd dacht ik, maar dat is om technische redenen op de lange baan geschoven.
En bij deze reactie is het simpel, die is gewoon -1.
Duidelijke dubbelpost: Ghostface9000 in 'nieuws: 'Prijzen zonnepanelen dalen voorlopig''. Ik heb hem op -1 gemodereerd.
/edit
bbob in 'nieuws: Schmidt: 2009 wordt groot jaar voor Android' is wel off-topic maar past in de thread. Van mij een nulletje, maar wordt veelal op -1 gemodereerd.
/edit
bbob in 'nieuws: Schmidt: 2009 wordt groot jaar voor Android' is wel off-topic maar past in de thread. Van mij een nulletje, maar wordt veelal op -1 gemodereerd.
[ Voor 39% gewijzigd door Pjerry op 21-04-2009 16:05 ]
Pjerry leest de les....
Welke is dubbel waarmee?
En die ander vind ik overbodig.
[ Voor 42% gewijzigd door Dirk op 21-04-2009 16:07 ]
Dubbel met: Verwijderd in 'nieuws: 'Prijzen zonnepanelen dalen voorlopig''.Dirk schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:06:
Welke is dubbel waarmee?
Jammer ik vind die overbodige toch wel enige waarde hebben.
/edit
Een +1 voor deze Sorcix in 'nieuws: Schmidt: 2009 wordt groot jaar voor Android' vind ik wat overdreven.
[ Voor 20% gewijzigd door Pjerry op 21-04-2009 16:12 ]
Pjerry leest de les....
Zo dubbel vind ik dat niet, daar ga ik geen -1 voor geven. Die had ik ook absoluut niet gevonden zonder deze aanwijzing.
Het losse linkje dat er in de reactie daaronder staat vind ik dan wel weer zinloos.
Het losse linkje dat er in de reactie daaronder staat vind ik dan wel weer zinloos.
Nou dan kunnen we wel een topic starten over wat we dubbel vinden......
De +1 voor deze Keypunchie in 'nieuws: 'Prijzen zonnepanelen dalen voorlopig'' mag van mij ook wat omlaag. Open deuren vieren hoogtij.
/edit
En deze player-x in 'nieuws: 'Prijzen zonnepanelen dalen voorlopig'' hoewel kort zou ik weer wel graag op +1 zien.
De +1 voor deze Keypunchie in 'nieuws: 'Prijzen zonnepanelen dalen voorlopig'' mag van mij ook wat omlaag. Open deuren vieren hoogtij.
/edit
En deze player-x in 'nieuws: 'Prijzen zonnepanelen dalen voorlopig'' hoewel kort zou ik weer wel graag op +1 zien.
[ Voor 26% gewijzigd door Pjerry op 21-04-2009 16:16 ]
Pjerry leest de les....
Ik vind hem wel een punt hebben, die mag van mij best op +1 blijven.Pjerry schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:09:
Een +1 voor deze Sorcix in 'nieuws: Schmidt: 2009 wordt groot jaar voor Android' vind ik wat overdreven.
Ik zie hier gewoon twee keer een verschillende boodschap gebracht worden, met verschillende bronnen maar wel van dezelfde gebeurtenis. Dat beoordeel ik hetzelfde als twee mensen die in verschillende bewoordingen op verschillende plekken in hetzelfde artikel dezelfde mening verkondigen.Pjerry schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:14:
Nou dan kunnen we wel een topic starten over wat we dubbel vinden......
Open deuren kunnen ook nuttig zijn, niet iedereen ziet ze.De +1 voor deze Keypunchie in 'nieuws: 'Prijzen zonnepanelen dalen voorlopig'' mag van mij ook wat omlaag. Open deuren vieren hoogtij.
En eindelijk zijn we het eens, +1 van mij./edit
Deze
Een tijd later wordt deze gepost:
staat in een subdraadje en is daar volledig on-topic en de eerste keer dat het gemeld wordt.http://www.standaard.be/A...SD8&word=zonnepanelen
maar je hebt gelijk, dit is een vrij uitzonderlijk geval.
zonder subdraad. Dus naast dubbel ook eigenlijk ook nog off-topic. Ik snap absoluut niet hoe je kunt zeggen (omdat het in een andere krant staat) dat het geen dubbelpost is.in België zijn gisteren de eerste zonnepanelen van iemand zijn dak 'gestolen'
dat word misschieten ook een nieuwe trend makkelijk verdiend
http://www.hln.be/hln/nl/...en-gemeenteraadslid.dhtml
Pjerry leest de les....
Het offtopic element is inderdaad nog wel een goed argument om hem op -1 te zetten, maar verder zie ik hier gewoon een nieuwe draad met een nieuwe bron en een nieuwe boodschap.
Peetke in 'meuk: 7-Zip 9.01 alpha'
Deze reactie vind ik zelf een echte -1 waard:
Deze reactie vind ik zelf een echte -1 waard:
Als er even 10 seconden de tijd was genomen om de tekst bij het artikel door te nemen, was deze post al overbodig geworden.huh? Waarom de enorme jump in versienummer?
Dan zetten we die op -1 
En wanneer kan er nu een artikel over hackers langskomen zonder deze offtopic hackers vs. crackers discussie? Ik heb hier alles -1 gegeven: Verwijderd in 'nieuws: Hackers stelen terabytes aan geheime JSF-data'. Allemaal offtopic gezeur, geen enkele terugkoppeling naar het artikel.
En wanneer kan er nu een artikel over hackers langskomen zonder deze offtopic hackers vs. crackers discussie? Ik heb hier alles -1 gegeven: Verwijderd in 'nieuws: Hackers stelen terabytes aan geheime JSF-data'. Allemaal offtopic gezeur, geen enkele terugkoppeling naar het artikel.
Omg, nu zijn er zelfs 3x +2 uitgedeeld. Dat is op geen enkele manier anders op te vatten dan grof modmisbruik. En zojuist nog een vierde persoon een +2 gegeven, dus nog iemand die zijn modrechten graag kwijt wilwildhagen schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:00:
Deze reactie hoort niet zoveel 0's te krijgen, en wel om twee redenen:
- Het moderatiegezeik
Zou een powermod eens een onderzoekje willen wagen naar deze extreme misbruikers?
Een van de modmisbruikers heeft zichzelf al gemeld: deze persoon. Maar even modrechten innemen dan maar?
[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 21-04-2009 17:19 ]
Virussen? Scan ze hier!
flippy in 'nieuws: 'Bijna tien procent gamers vertoont verslavingssymptomen''
UItspraak die zo oud is en bovendien irrelevant is dat die van mij een -1 gekregen heeft. Heeeel misschien te beargumenteren dat het een 0 waard is, maar zeker niet de +1 mods die het gekregen heeft.
UItspraak die zo oud is en bovendien irrelevant is dat die van mij een -1 gekregen heeft. Heeeel misschien te beargumenteren dat het een 0 waard is, maar zeker niet de +1 mods die het gekregen heeft.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Gelijk aan de 640kb opmerking. Zeker los niets waard.
In het reactie draadje op de Macbook Pro review zijn er volgens mij een paar fanboys aan het modden geslagen (langs beide kanten overigens).
Wat vinden jullie?
- Dit stond op +1
- Deze staat nog steeds op -1 terwijl ik hem niet echt ongewenst vind.
- En bvb. deze post krijgt een paar -1 mods.
Wat vinden jullie?
Dat zijn inderdaad stuk voor stuk mismods, zeker die laatste zou beter op +1 staan dan op -1...
Verwijderd in 'nieuws: 'Bijna tien procent gamers vertoont verslavingssymptomen'' twijfel ik tussen -1 en 0 (momenteel -1 gegeven). Eerste deel is goed, maar laatste is iets voor GR. Een +1 is hoe dan ook een mismod imho, die ook een paar keer zijn gegeven.
Finraziel in 'nieuws: Prepaidklanten KPN Surf & Mail kunnen niet e-mailen' geldt ongeveer hetzelfde maar deze is overduidelijk een reactie wat in GR thuishoort, plus dat de toon flamerig / trollen is: zoals: "suggestieve telegraafkoppen" en "Echt riool journalistiek". Overduidelijk -1 dus, waarbij velen nog een +1 hebben gegeven...
Finraziel in 'nieuws: Prepaidklanten KPN Surf & Mail kunnen niet e-mailen' geldt ongeveer hetzelfde maar deze is overduidelijk een reactie wat in GR thuishoort, plus dat de toon flamerig / trollen is: zoals: "suggestieve telegraafkoppen" en "Echt riool journalistiek". Overduidelijk -1 dus, waarbij velen nog een +1 hebben gegeven...
[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 21-04-2009 18:58 ]
Faust in 'nieuws: Hackers stelen terabytes aan geheime JSF-data'
-1 wil zeggen ongewenst, dit begrijp ik niet. Daarnaast brengt deze invalshoek verschillende andere reacties teweeg; in mijn thread 20.
edit: bedankt!
-1 wil zeggen ongewenst, dit begrijp ik niet. Daarnaast brengt deze invalshoek verschillende andere reacties teweeg; in mijn thread 20.
edit: bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 21-04-2009 20:08 ]
Het is niet de meest briljante reply, maar ongewenst is het ook niet. Ik heb er een 0 voor gegeven. Er mogen nog wel wat puntjes bij trouwens.
Je snapt toch wel dat jullie, door die reactie weg te modden, juist +1's uitlokken? Hij mag het wat zwaar aanzetten, maar ik begrijp dat de oorspronkelijke titel (inmiddels aangepast) inderdaad niet zo geslaagd was. Doe dan niet kinderachtig en gun hem z'n minute of fame.Regeneration schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:56:
Waarom hem een minute of fame geven? Hij zeurt alleen maar en bovendien hoort wat hij meldt in GR thuis. Wat jij voorstelt is puur compensatiemodden en dat is niet toegestaan.
Het is niet kinderachtig om een dergelijke reactie omlaag te modden, het is kinderachtig om hem te plaatsen. Daar moet je de redactie rechtstreeks op aanspreken, geen flamewar onder het artikel openen.
Het is niet kinderachtig om een dergelijke reactie omlaag te modden, het is kinderachtig om hem te plaatsen. Daar moet je de redactie rechtstreeks op aanspreken, geen flamewar onder het artikel openen.
Dit heeft niets met "kinderachtig" te maken. Zijn reactie hoort er niet thuis, en is niets anders dan een -1. Een +1 geven is dan ook gewoon een mismod. Wat het verder met uitlokken te maken heeft is me trouwens een raadsel. De reactie op de juiste score modden heeft weinig met uitlokken te maken.torp schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:36:
[...]
Je snapt toch wel dat jullie, door die reactie weg te modden, juist +1's uitlokken? Hij mag het wat zwaar aanzetten, maar ik begrijp dat de oorspronkelijke titel (inmiddels aangepast) inderdaad niet zo geslaagd was. Doe dan niet kinderachtig en gun hem z'n minute of fame.
Precies.Dirk schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:05:
Waarom hem een minute of fame geven? Hij zeurt alleen maar en bovendien hoort wat hij meldt in GR thuis. Wat jij voorstelt is puur compensatiemodden en dat is niet toegestaan.
@ torp: Dat de titel veranderd is maakt de reactie niet "geslaagd" als je daarmee bedoeld dat hij +1 verdiend. En wellicht is de titel helemaal niet veranderd door deze reactie, maar ik denk hoogstwaarschijnlijk door de FP-artikel KPN surf en mail topic in GR. GR is ook voor dit soort dingen in het leven geroepen om de reactie erop attent te maken, de reactie kan en heeft niet de taak om alle reacties door te nemen. Dit soort reacties posten in het nieuwsartikel zelfs wordt gezien als niet interessant. Helemaal nu het aangepast is heeft de reactie geen waarde meer en kan zelfs verwarrend zijn voor andere lezers, die de oorspronkelijke titel niet hebben gezien. -1 is dus de enige juiste moderatie hier. En compensatiemodden is uiteraard helemaal uit den boze, zoals DirkW ook al zei.
Een dubbelpost zou in mijn ogen alleen zo gemodereert moeten worden wanneer het opzettelijk is of letterlijk dezelfde (meestal korte) reactie die door een refresh simpel voorkomen had kunnen worden. In ieder geval moet de post zelf dubbel zijn en niet dubbel met andermans bron (linkje). In dit geval hadden ze beide waarschijnlijk toevallig hetzelfde idee, linkje gezocht en gepost. Oké, de "dubbelposter" had kunnen weten dat het hetzelfde was door op het linkje te klikken, maar wat mij betreft mag je er niet vanuit gaan dat alle linkjes gevolgd worden.Pjerry schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:30:
Deze
[...]
staat in een subdraadje en is daar volledig on-topic en de eerste keer dat het gemeld wordt.
[...]
zonder subdraad. Dus naast dubbel ook eigenlijk ook nog off-topic. Ik snap absoluut niet hoe je kunt zeggen (omdat het in een andere krant staat) dat het geen dubbelpost is.
When you only live once, try not to die?
Heb de afwijking van een '1' te pakken omdat iemand het nodig vond hier een +1 aan toe te kennen
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3103050 Breng hem toch nog even onder de aandacht,al is het alleen om die +1 score die er aan gegeven is.
Wel grappig, maar meerwaarde? psyBSD in 'nieuws: Hackers stelen terabytes aan geheime JSF-data'
Dit is toch wel een duidelijke -1 Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties'
En hier is een 0 volgens mij meer op zijn plaats, maar is zelf een +2 voor gegeven.
Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties'
Dit gaat weer te ver,persoonlijke aanvallen zijn nutteloos en onnodig,-1 dus. Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties'
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3103050 Breng hem toch nog even onder de aandacht,al is het alleen om die +1 score die er aan gegeven is.
Wel grappig, maar meerwaarde? psyBSD in 'nieuws: Hackers stelen terabytes aan geheime JSF-data'
Dit is toch wel een duidelijke -1 Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties'
En hier is een 0 volgens mij meer op zijn plaats, maar is zelf een +2 voor gegeven.
Dit gaat weer te ver,persoonlijke aanvallen zijn nutteloos en onnodig,-1 dus. Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties'
[ Voor 66% gewijzigd door pcgek op 22-04-2009 11:11 ]
Een enkele powermod kan dat nog wel wijzigen naar een -1pcgek schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:39:
Heb de afwijking van een '1' te pakken omdat iemand het nodig vond hier een +1 aan toe te kennen
Nee, op 0 staat ie prima.Wel grappig, maar meerwaarde? psyBSD in 'nieuws: Hackers stelen terabytes aan geheime JSF-data'
Inderdaad.Dit is toch wel een duidelijke -1 Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties'
Ook dat klopt.En hier is een 0 volgens mij meer op zijn plaats, maar is zelf een +2 voor gegeven.
Daar ben ik het mee eens, maar je had ook LanaMyst in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties' moeten melden. Uitspraken als 'Afpersing, omkoperij en pogingen censuur te legaliseren is zeker niet crimineel?' en '...bewijst al decennia lang dat het smerige graaiers zijn die alleen maar uit zijn op eigen gewin mbv leugens...' verdienen een keiharde -1 en niet de +1 waar hij op stond. Het linkje naar blackouteurope is ook absoluut geen onderbouwing voor zijn verhaal, waar die voor staat wordt uitgelegd in JJJ in "Blackout Europe: het zal toch niet waar ...", want uit de website zelf valt dat nauwelijks te halen.Dit gaat weer te ver,persoonlijke aanvallen zijn nutteloos en onnodig,-1 dus. Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties'
Deze reactie lijkt me toch echt een -1. Schandalige WO2-vergelijking met de Gestapo, slaat werkelijk nergens op, is gewoon een troll.
Die +1 is een regelrechte modmisbruiker.
Die +1 is een regelrechte modmisbruiker.
Virussen? Scan ze hier!
Grappig hoe je de mismods enorm ziet toenemen bij de hypocriete kwesties
.
Of ik ben enorm dom, maar ik kan niet zien wat hier -1 aan is, terwijl dat wel 6x is gegeven:
Verwijderd in 'nieuws: 'Hoger beroep The Pirate Bay tamelijk kansloos''
Ik heb hem zelf een nulletje gegeven.
Of ik ben enorm dom, maar ik kan niet zien wat hier -1 aan is, terwijl dat wel 6x is gegeven:
Ik heb hem zelf een nulletje gegeven.
[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 22-04-2009 11:57 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Bij deze.Dirk schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:44:
[...]
Een enkele powermod kan dat nog wel wijzigen naar een -1
[...]
Dat is zeker een -1'tje waard.wildhagen schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:50:
Deze reactie lijkt me toch echt een -1. Schandalige WO2-vergelijking met de Gestapo, slaat werkelijk nergens op, is gewoon een troll.
Ik snap het ook nietMsG schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:57:
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Weer eentje, je kan het pertinent met hem oneens zijn, maar vind het geen -1 waard: Verwijderd in 'nieuws: 'Hoger beroep The Pirate Bay tamelijk kansloos''
Is het niet een idee om maar hard deze mensen meteen te bannen van moderatie? Bij zulk selectief gemod weet je bijna wel zeker dat dat niet eenmalig is.
Is het niet een idee om maar hard deze mensen meteen te bannen van moderatie? Bij zulk selectief gemod weet je bijna wel zeker dat dat niet eenmalig is.
[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 22-04-2009 12:07 ]
Dat is idd een 0. Ik hoop dat die -1 niet van een ProMod is (5x)?
Draadje kan nog wel wat aandacht gebruiken, staan al een behoorlijk wat meningsmods tussen imho.
Draadje kan nog wel wat aandacht gebruiken, staan al een behoorlijk wat meningsmods tussen imho.
Virussen? Scan ze hier!
Ik kijk ze vrijwel altijd even na, alhoewel Kixtart zich daar nog wat meer mee bezig houdt. Wat betreft het overgaan tot actie; dat hangt helemaal van de modder af. Bij sommigen is het duidelijk dat ze echt op mening modereren, maar iedereen mag er eens een puntje naast zitten vind ik.
Het is iets dat altijd per geval bekeken moet worden; sancties op basis van één foute moderatie doen we niet snel.
edit:
Het was geen ProMod, het waren precies twee experts en een beginner [ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 22-04-2009 12:13 ]
beany in 'nieuws: Rouvoet wil dat isp's waarschuwing bij anorexiasites plaatsen' twijfel ik tussen 0 en +1, maar een +2 lijkt me veel van het goede, die kunnen wellicht even nagekeken worden.
En zou Finraziel in 'nieuws: Prepaidklanten KPN Surf & Mail kunnen niet e-mailen', die ik eerder genoemd had, nog wat -1 mods kunnen krijgen, want door wat +1 compensatie mods staat hij nu op -0,5.
En zou Finraziel in 'nieuws: Prepaidklanten KPN Surf & Mail kunnen niet e-mailen', die ik eerder genoemd had, nog wat -1 mods kunnen krijgen, want door wat +1 compensatie mods staat hij nu op -0,5.
Nulletje? Cheetah in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 valt gebruikers 29 procent minder lastig dan Vista'
Ik kan me voorstellen dat mensen het op punten niet met me eens zijn, maar dit is toch geen 0 volgens mij?
Ik kan me voorstellen dat mensen het op punten niet met me eens zijn, maar dit is toch geen 0 volgens mij?
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Er zit ook een -1 bij mijn eigen post: MsG in 'nieuws: 'Hoger beroep The Pirate Bay tamelijk kansloos'' lijkt me niet echt correct.
Verwijderd
Faust in 'nieuws: 'Hoger beroep The Pirate Bay tamelijk kansloos''
+1?
Ik vind het meer een rant/opiniestukje zonder onderbouwing. (0 dus)
[edit]
+1?
[edit]
Dat is vast vanwege de 'diefstal (iets wegnemen) is het zelfde als copyrightschending' uitspraak die je daarin maakte. Maar -1 is inderdaad ongepast (naar mijn mening).MsG schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:53:
Er zit ook een -1 bij mijn eigen post: MsG in 'nieuws: 'Hoger beroep The Pirate Bay tamelijk kansloos'' lijkt me niet echt correct.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2009 14:09 ]
Hele lange post, met behoorlijk wat inhoud, maar ik zie eigenlijk maar weinig relevantie met Windows 7, waar het artikel over gaat. Er is maar een klein stukje in je post wat daar over gaat. Opzich kan ik me een +1 ook wel voorstellen, want er staat wel wat nuttigs over UAC in, maar de 0 vind ik in ieder geval geen mismod.Cheetah schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:20:
Nulletje? Cheetah in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 valt gebruikers 29 procent minder lastig dan Vista'
* RoD modt em maar niet.
Is gefixed.MsG schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:53:
Ik heb er ook maar een 0 aan gegeven.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:05:
Faust in 'nieuws: 'Hoger beroep The Pirate Bay tamelijk kansloos''
+1?
Dacht,laat hem staan voor DirkWDirk schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:44:
[...]
Daar ben ik het mee eens, maar je had ook LanaMyst in 'nieuws: The Pirate Bay weigert donaties' moeten melden.
Topic = nieuws: Microsoft: Windows 7 valt gebruikers 29 procent minder lastig dan Vista. Hetgeen dat gebruikers 'lastigvalt' in Win7 en Vista is UAC (User Account Control).RoD schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:11:
Hele lange post, met behoorlijk wat inhoud, maar ik zie eigenlijk maar weinig relevantie met Windows 7, waar het artikel over gaat. Er is maar een klein stukje in je post wat daar over gaat. Opzich kan ik me een +1 ook wel voorstellen, want er staat wel wat nuttigs over UAC in, maar de 0 vind ik in ieder geval geen mismod.
* RoD modt em maar niet.
Het artikel gaat dus over UAC in Windows7 en de verbeteringen daarin ten opzichte van Vista, en mijn post gaat voornamelijk over UAC in het algemeen en UAC zoals ik dat gewend was in Vista.
Post lijkt me dus juist erg ontopic
[ Voor 21% gewijzigd door Cheetah op 22-04-2009 15:18 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Offtopic is het niet, relevant is het ook niet overal. Daarnaast wissel je stukjes af die wel enigszins relevant zijn, zoals het bespreken van UAC, met stukjes die zinloos zijn in dat draadje, zoals het stuk over virusscanners. Daarom kan ik het niet een "echte" +1 noemen. Voor mij zit ie ongeveer op de 0,5.
Denk dat een mailtje geen overbodige luxe is Verwijderd in 'nieuws: 'Hoger beroep The Pirate Bay tamelijk kansloos''
edit:
Iemand die veel post kom je vaak tegen.
Ik snap niet waar die +1 vandaan komt, is toch gewoon een -1?
edit:
Iemand die veel post kom je vaak tegen.
[ Voor 40% gewijzigd door pcgek op 22-04-2009 20:28 ]
De hele thread na deze post is nogal offtopic (eens shop bespreking):
bassie in 'meuk: Left 4 Dead Survival Pack'
Wat doen jullie daarmee?
bassie in 'meuk: Left 4 Dead Survival Pack'
Wat doen jullie daarmee?
Tja, hier slaat ie compleet los en gaat ie veel te ver.pcgek schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:44:
Denk dat een mailtje geen overbodige luxe is Verwijderd in 'nieuws: 'Hoger beroep The Pirate Bay tamelijk kansloos''
Hoewel ik me de frustratie wel kan voorstellen. Ik geeft het uiteindelijk gewoon op in dat soort threads. Mensen willen toch niet luisteren naar argumenten, en negeren alles wat ze slecht uitkomt.
Uit je vel springen helpt dan niet, en argumenten ook niet. Hij zou beter moeten weten dan dat.
Welk onderdeel van die post vind jij dan een -1?edit:
Iemand die veel post kom je vaak tegen.Ik snap niet waar die +1 vandaan komt, is toch gewoon een -1?
Het is gewoon een mening met een onderbouwing, die hardstikke on-topic is in de discussie.
En wat mij betreft meerwaarde omdat het mede uitlegt, waarom ze die veroordeling hebben gekregen.
Ik heb er een +1 voor gegeven.
Let wel even op dat hij niet de persoon waarop hij reageert een achterlijke puberale lul noemt. Als hij dat had gedaan had ik ook meteen een -1 gegeven.
Nee, hij noemt die figuur van TPB een lul. En dat is een mening die hij wat mij betreft mag uiten. Het is hetzelfde taalgebruik wat die figuur van TPB zelf ook gebruikt en wat de meesten blijkbaar allemaal prima (en zelfs grappig) vinden
reviews: De MacBook Pro getest
262 replies en geen enkele stond op +2....... terwijl er bakken tekst tussengezet is waar iedereen wat aan heeft.
Het niveau van de reacties is relatief en absoluut vooruit gegaan, de beloning ervoor vice versa.
262 replies en geen enkele stond op +2....... terwijl er bakken tekst tussengezet is waar iedereen wat aan heeft.
Het niveau van de reacties is relatief en absoluut vooruit gegaan, de beloning ervoor vice versa.
Welk onderdeel ik bedoelde was niet zo moeilijk, en het antwoord geef je zelf al.mjtdevries schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:47:
Welk onderdeel van die post vind jij dan een -1?
Het is gewoon een mening met een onderbouwing, die hardstikke on-topic is in de discussie.
En wat mij betreft meerwaarde omdat het mede uitlegt, waarom ze die veroordeling hebben gekregen.
Ik heb er een +1 voor gegeven.
Let wel even op dat hij niet de persoon waarop hij reageert een achterlijke puberale lul noemt. Als hij dat had gedaan had ik ook meteen een -1 gegeven.
Nee, hij noemt die figuur van TPB een lul. En dat is een mening die hij wat mij betreft mag uiten. Het is hetzelfde taalgebruik wat die figuur van TPB zelf ook gebruikt en wat de meesten blijkbaar allemaal prima (en zelfs grappig) vinden
En verder maakt het toch niks uit welk taalgebruik anderen hanteren waar dan ook? Waar het om gaat is dat hij dat hier op T.Net doet. En dat toleren we toch niet? Of gaan we nu grenzen verleggen.
Iemand een ''achterlijke puberale lul'' noemen vind ik nogal wat. Om wie het gaat maakt niks uit.
[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 22-04-2009 22:05 ]
Daarom heb ik het ook als -1 beoordeeld, ik heb het niet zo op schelden. Meestal heb ik niet eens zin om door te lezen.
Ik vind het nog wel een 0, het flamed niet op mensen in de draad en zijn verhaaltje is wel goed onderbouwt.
Ik zie wel een groot verschil in "reageren als een achterlijke puberale lul" en "hij is een achterlijke puberale lul".
Ik had hem een nul gegeven, maar kan toch zeer ver meegaan (vanwege de inhoud, die toch wel erg de kern raakt) met de +1 van mjt.
Ik had hem een nul gegeven, maar kan toch zeer ver meegaan (vanwege de inhoud, die toch wel erg de kern raakt) met de +1 van mjt.
Pjerry leest de les....
Dit topic is gesloten.