[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.674 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:47:
Als ik zo rondkijk, lijkt mij dat de RC build uiteindelijk 7100 word. Ben benieuwd waar die 7105 vandaan komt?
Als ik berichten op fora mag geloven zit het als volgt:

Algelopen week zijn een aantal builds dubbel 'gebuild'.
Build 7073 was first build branched twice, once as 7073.winmain and once as 7073.win7rc.

Build 7077 was also branched twice, once as 7077.win7rc and once as 7105.winmain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik kan je zeggen de gelekte 7105 is fake! het is gewoon een hernoemde 7068...

heb wel gehoord dat binnen 24 uur build 7077 gaat uitlekken, dat heeft tenminste diegene die build 7057 en 7068 heeft uitgelekt gezegd.

misschien weet PWM hier meer over? of build 7077 binnenkort gaat uitlekken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

edgarf28 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:53:
misschien weet PWM hier meer over? of build 7077 binnenkort gaat uitlekken??
Helaas :) Ik volg het geheel even niet omdat mijn prio's even anders verdeeld moeten worden ;) Heb mijzelf een build pauze gegeven totdat de RC er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De 7105 is inderdaad gespot (maar niet gelekt!)
De 7100-tak lijkt wat dat betreft inderdaad de RC-tak, 7105 is van een dagje later (ofzo), lijkt mij? :)
Zullen nu wel op 7107 zitten ofzo?

Zoals ook door deze blog over upgraden doet vermoeden zal de RC build 7100 zijn.

In diezelfde blog staat ook iets voor users die niet build 7000 draaien:
"From time to time we've noticed on a few blogs that people are using builds that we have not officially released and complained of "instabilities" after upgrade. Nearly all of these have been these build-to-build issues. We've seen people talk about how a messenger client stopped working, a printer or device "disappears", or start menu shortcuts are duplicated. These are often harmless and worst case often involves reinstalling the software or device."
Dat jullie het weten ;)

[ Voor 75% gewijzigd door anandus op 07-04-2009 16:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Jag schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:13:
[...]

Bij mij was het redelijk duidelijk te zien dat het aan de netwerkprinter lag. Hij bleef bij opstarten maar ook op andere gekke mommenten, zoals bij het invoegen van een tekstvak :P, zoeken naar een netwerkprinter (zag je onderin staan). Vaak was het op te lossen door op escape te drukken. Maar soms liep ie er op vast. Ook als ik rechtstreeks een document opende door erop te dubbelklikken, dan opende Word wel maar zei ie dat ie het document niet kon vinden :P.
Dit ging bij mij allemaal weg door de netwerkprinter te deinstallen.
bedankt voor je bericht :)
hier komt geen netwerk printer icoon tevoorschijn...
vooral bij het opslaan krijg ik een crash.. (bekent probleem..)
ach, ik wacht gewoon wel op sp2 van office ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Ter herinnering:

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is niet de bedoeling.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:33
Nog mensen hier met het Restriction: Unknown windows API Function [131131] prolbeem?
Kom er niet achter waar het nu in zit volgende is geprobeerd;

* Enable Vista compabitility for PnkBstrA/B.exe in c:\windows\syswow64 and c:\users\your_username\appdata\local\punkbuster.
* Running above files with administrator rights.
* Enable Vista compabitility for C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty 4 - Modern Warfare\iw3mp.exe
* Run iw3mp.exe (cod4 mp) without administrator rights

Werk op het moment met build 7068 64bit

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
ik begin die nieuwe WMP inmiddels totaal zat te worden. Op mijn laptop heb ik win7 staan, en mijn muziek staat op mijn pc. Ik voeg de map met muziekbestanden toe aan de libaries. Het duurt een aardige tijd om alle muziek te indexeren, no problemo. Echter als je WMP op je laptop eens opstart zonder dat je pc aanstaat, wordt zonder dat het gevraagd wordt je hele libarie weer gewist. Hoogst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb iemands advies uit het topic opgevolgd om de taskbar links te zetten, en die werkt ook inderdaad erg goed. Echter als er een nieuwe item op de desktop komt, b.v. een download dan komt die achter de taskbar te staan. Is hier iets aan te doen? Build 7068 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
Ilya schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:05:
Ik heb iemands advies uit het topic opgevolgd om de taskbar links te zetten, en die werkt ook inderdaad erg goed. Echter als er een nieuwe item op de desktop komt, b.v. een download dan komt die achter de taskbar te staan. Is hier iets aan te doen? Build 7068 x64.
hier met de balk onderin eigenlijk hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn laptop vaak met een extern scherm. Op mijn externe scherm zie ik dan alle icoontjes, echter als ik het scherm afkoppel en op de laptop zelf verder werk vallen een aantal icoontjes "onder" het beeld. Hij schikt ze niet automatisch naar je scherminstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Modbreak:Wat stond er nou in de topicwarning?
lezen!!

[ Voor 84% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Modbreak:Ook jij dus.

[ Voor 106% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:05
Ik kom net wat aparts tegen: als ik Windows Defender laat scannen, dan schiet mijn CPU gebruik naar de 56%.
In de Task Manager is dit niet waarneembaar bij "Processes", echter als ik het tab "Performance" en dan "Resource Monitor" bekijk dan zie ik svchost.exe (secsvcs) wel de piek in processor kracht weergeven.
Win 7 Build 7068 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Modbreak:Dit is de allerlaatste keer.
Eerstvolgende hint of link levert een waarschuwing op.

[ Voor 76% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
7105 torrent is fake!! 7077 torrent is wel echt daar in tegen.
en het is hier trouwens hier niet meer toegestaan om hierover te praten... (zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ben benieuwd of er nog een x64 op de radar komt voor het mei is. Zou cool zijn als ie mijn BSOD die ik niet kan herleiden fixt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:22:
Ben benieuwd of er nog een x64 op de radar komt voor het mei is. Zou cool zijn als ie mijn BSOD die ik niet kan herleiden fixt.
Ben net naar 7068 gegaan. Vind het onnodig om weer te upgraden. Of kan je gewoon die iso uitpakken op je schijf en van daaruit installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:40:
[...]

Ben net naar 7068 gegaan. Vind het onnodig om weer te upgraden. Of kan je gewoon die iso uitpakken op je schijf en van daaruit installeren?
Mounten met Daemon Tools en upgraden.
Branden en upgraden vanuit W7 dus.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 07-04-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
JBS schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:43:
[...]
Mounten met Daemon Tools en upgraden.
Volgens mij heb jij Windows 7 niet draaien, of wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Excuse me, was even te snel. Bedoelde branden en upgraden vanuit W7. De hint was duidelijk, ik draai W7 wel degelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Branden is echt onnodig. Gewoon de iso uitpakken, bijvoorbeeld met WinRAR. Daarna setup runnen. Zelf ook al 2 x zonder problemen gedaan op deze manier.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
anandus schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:18:
De 7105 is inderdaad gespot (maar niet gelekt!)
De 7100-tak lijkt wat dat betreft inderdaad de RC-tak, 7105 is van een dagje later (ofzo), lijkt mij? :)
Zullen nu wel op 7107 zitten ofzo?

Zoals ook door deze blog over upgraden doet vermoeden zal de RC build 7100 zijn.

In diezelfde blog staat ook iets voor users die niet build 7000 draaien:

[...]
Dat jullie het weten ;)
De 71XX range is de pre-rtm tak..
70XX is de rc range welke bijna is afgesloten als er geen showstopper bugs in 7077 zitten.

7105 is 20 minuten na 7077 gecompiled.

"As you can see above, screenshots of Windows 7 build 7077 have started to appear around the Web. There are also reports that the 32-bit version has been leaked and is readily available on various websites. Nevertheless, a good source has told me there are no noticeable differences between build 7068 and any of the 707x builds. This is much more important than the information leak of build 7070, though it's not immediately apparently. In the "About Windows" dialog box, there isn't an actual build string as we've seen in previous interim builds. It simply says "Version 6.1 (Build 7077)." The only other build we've seen this for is in the beta build released to the public (which also was leaked before Microsoft gave the download to testers): "Version 6.1 (Build 7000)."

The build string for the latest build we know about is "7077.0.090404-1255," which indicates that it was compiled less than a week ago: April 4, 2009, at 12:55pm. Some of you will realize that this is 20 minutes after the supposed build 7105 was compiled, which is widely rumored to be a milestone build. Microsoft only increments the second digit of the build number if an important point in development has been reached. The software giant is expected to give a new build to testers this month, and a public Release Candidate build is coming in May. "

Van: http://arstechnica.com/mi...ows-7-build-7077-leak.ars

Geruchten wat verbeterd is in 7105:

1. Improved networking support, the work in the local network
2. Added support for some previously incompatible programs
3. Extras in the LP (?) and small cosmetic interface improvements
4. Added support for new drivers for various devices
5. Extended support sensory displays
6. A small optimization and changes in the kernel

Wat ook opvallend is uit het MSDN blog is dat ze real-world telemetry willen hebben m.a.w liever geen upgrades meer vanuit w7 beta's.

"We’ve also learned that many of you (millions) are running Windows 7 Beta full time. You’re anxious for a refresh. You’ve installed all your applications. You’ve configured and customized the system. You would love to get the RC and quickly upgrade to it from Beta. The RC, however, is about getting breadth coverage to validate the product in real-world scenarios. As a result, we want to encourage you to revert to a Vista image and upgrade or to do a clean install, rather than upgrade the existing Beta. We know that means reinstalling, recustomizing, reconfiguring, and so on. That is a real pain. The reality is that upgrading from one pre-release build to another is not a scenario we want to focus on because it is not something real-world customers will experience. During development we introduce changes in the product (under the hood) that aren’t always compatible with what we call “build-to-build” upgrade. The supported upgrade scenario is from Windows Vista to Windows 7. Before you go jump to the comment section, we want to say we are going to provide a mechanism for you to use if you absolutely require this upgrade. As an extended member of the development team and a participant in the Beta program that has helped us so much, we want to ask that you experience real-world setup and provide us real-world telemetry."

Ik doe dit normaal nooit maar na build 7000 sla ik op de persoon waar ms het over heeft :p
Zou wel komen omdat er naar huis word gebeld voor (of tijdens de comp tests) de upgrade en ms zo erachter komt dat er veel frankenstein creators rond zwerven.

Van Neowin leer ik dat er no upgrade path available from Windows XP to Windows 7 is wel begrijpelijk na dit:

"There's no change here to the plan as has been discussed on many forums. We realized at the start of this project that the "upgrade" from XP would not be an experience we think would yield the best results. There are simply too many changes in how PCs have been configured (applets, hardware support, driver model, etc.) that having all of that support carry forth to Windows 7 would not be nearly as high quality as a clean install"

Maar er ook "workarrounds" zijn om als rc verschijnt te kunnen upgraden om een potje non real-world telemetry naar de schuur te sturen :p

* Download the ISO as you did previously and burn the ISO to a DVD
* Copy the whole image to a storage location you wish to run the upgrade from (a bootable flash drive or a directory on any partition on the machine running the pre-release build)

* Browse to the sources directory
* Open the file cversion.ini in a text editor like Notepad
* Modify the MinClient build number to a value lower than the down-level build. For example, change 7100 to 7000

* Save the file in place with the same name
* Run setup like you would normally from this modified copy of the image and the version check will be bypassed.

Kijken of er 10 april wat officeels gaat gebeuren of toch in mei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Nou, vandaag zou die build 7077 beschikbaar moeten komen. Ben wel benieuwd of dat de rc gaat worden (is het officiëel nog niet namelijk).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
duderuud schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:12:
Nou, vandaag zou die build 7077 beschikbaar moeten komen. Ben wel benieuwd of dat de rc gaat worden (is het officiëel nog niet namelijk).
Als ik de posts op NeoWin mag geloven is dat nog niet het geval. De bètavis is nog steeds de standaard achtergrond, dus is het nog geen final RC.
Ik vind het wel leuk om deze dingen te volgen, heerlijk gedoe over 'fake, nee niet fake, wél fake' :9

Wacht hier lekker op de officiele RC, geen zin in om telkens opnieuw te moeten installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

EDIT schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:59:
[...]

Als ik de posts op NeoWin mag geloven is dat nog niet het geval. De bètavis is nog steeds de standaard achtergrond, dus is het nog geen final RC.
Ik vind het wel leuk om deze dingen te volgen, heerlijk gedoe over 'fake, nee niet fake, wél fake' :9

Wacht hier lekker op de officiele RC, geen zin in om telkens opnieuw te moeten installen.
Zie hier een screenshot van de nieuwe build 7077:

Afbeeldingslocatie: http://www.neowin.net/images/uploaded/7077_(Medium).png

[ Voor 4% gewijzigd door Erhnam op 08-04-2009 11:12 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Windows 7 Ultimate X64 Build 7068 draait bij mij ook nog prima op me HTPC, op wat iMON issues na (eerder gemeld in dit forum). Zelfs na remote desktop sessies weet Windows 7 weer beeld via HDMI op me LCD te toveren (na het uit standby of uitschakeling halen van me LCD), dit was een groot minpunt bij Windows Vista Ultimate en niet stabiel voor elkaar te krijgen. Ook de 150% scale optie is een verademing, als je van een normale afstand toch nog wilt zien welk bestand je aanklikt, zonder telkens van resolutie hoeft te wisselen.

Voor mensen met Antec Fusion of een andere case met een iMON VFD/LCD:

Jumpman in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Edit: Update naar iMON/iMEDIAN HD Ver. 7.40.0806 release (deze versie is niet stand alone beschikbaar) gelukt. Echter na herstart werk IMON helemaal niet meer.(Probleem al gemeld bij Microsoft).

Dit is natuurlijk meer een probleem voor iMON, dan voor Microsoft, daarom voor jullie informatie.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 08-04-2009 11:21 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Grappig. Als je WMP uitschakelt/uninstallt via de "windows features" weigert windows live messenger vervolgens nog de "Now playing" functie aan te zetten (ik gebruik foobar icm een emulatieplugin voor WLM, die gewoon werkt™).
Schattig toch, die cross-dependencies.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
foppe-jan schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:19:
Grappig. Als je WMP uitschakelt/uninstallt via de "windows features" weigert windows live messenger vervolgens nog de "Now playing" functie aan te zetten (ik gebruik foobar icm een emulatieplugin voor WLM, die gewoon werkt™).
Err. Het lijkt me duidelijk dat de feature die bedoeld is om informatie naar één specifiek programma te sturen niet meer werkt als dat specifieke programma er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
dan moet je in de live messenger de check uitschakelen die checkt of WMP geinstalleerd is.. moet je natuurlijk wel wat voor kunnen programmeren & code lezen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
deadlock2k schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:45:
[...]

Err. Het lijkt me duidelijk dat de feature die bedoeld is om informatie naar één specifiek programma te sturen niet meer werkt als dat specifieke programma er niet meer is.
vzv ik weet werkt het ook met winamp, dus waarom dan niet met foobar, als foobar toch wmp al emuleert. er is helemaal geen reden voor om WLM stukken uit wmp te laten gebruiken, ipv gewoon die functionaliteit in wmp in te bouwen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:03:
[...]

dan moet je in de live messenger de check uitschakelen die checkt of WMP geinstalleerd is.. moet je natuurlijk wel wat voor kunnen programmeren & code lezen..
Of je laat WMP gewoon geïnstalleerd staan ;)
Die paar Mb opslagruimte is wel te overzien, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het staat er toch heel duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ftxbd7mygbxKJGlJwAJdcyaQ/full.png

"Windows Media Player, en dat is dus wat jij niet gebruikt. Lijkt me niet de bedoeling dat Windows Live zaken gaat laten zien uit andere tool of programma's.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 08-04-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Inmiddels is bekend geworden dat er een nieuwe build is. Ook zal MS binnen twee weken met groot nieuws komen.

Bron: http://www.techzine.nl/ni...kt-naar-het-internet.html

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Eldariel schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:21:
Ook zal MS binnen twee weken met groot nieuws komen.
Jij maakt van "in de komende weken" simpelweg "binnen 2 weken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
foppe-jan schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:08:
[...]

vzv ik weet werkt het ook met winamp, dus waarom dan niet met foobar, als foobar toch wmp al emuleert. er is helemaal geen reden voor om WLM stukken uit wmp te laten gebruiken, ipv gewoon die functionaliteit in wmp in te bouwen.
Volgens mij is dat een plugin in Winamp die gebruik maakt van de API in WLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
PWM schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:12:
[...]

Het staat er toch heel duidelijk:

[afbeelding]

"Windows Media Player, en dat is dus wat jij niet gebruikt. Lijkt me niet de bedoeling dat Windows Live zaken gaat laten zien uit andere tool of programma's.
Grappig. ik zou zweren dat ze ooit ook officiele winamp support hadden, maar goed, je hebt schijnbaar gelijk.
Al wil dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met je uitspraak dat het niet de bedoeling is dat WLM dat doet, of kan doen, alleen dat MS daar niet aan mee wil doen, en je wil dwingen WMP te gebruiken. |:(
deadlock2k schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:50:
[...]

Volgens mij is dat een plugin in Winamp die gebruik maakt van de API in WLM.
nah ja, die API zit dus in WLM maar is schijnbaar grotendeels afhankelijk van WMP. Ik begrijp alleen niet waarom je een API zou maken voor concurrerende producten als je die mensen vervolgens dwingt wel je eigen producten geïnstalleerd te hebben staan om er gebruik van te kunnen maken. Of nou ja, ik begrijp het wel, maar ik vind het een beetje flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
[b][message=31771105,noline]nah ja, die API zit dus in WLM maar is schijnbaar grotendeels afhankelijk van WMP. Ik begrijp alleen niet waarom je een API zou maken voor concurrerende producten als je die mensen vervolgens dwingt wel je eigen producten geïnstalleerd te hebben staan om er gebruik van te kunnen maken. Of nou ja, ik begrijp het wel, maar ik vind het een beetje flauw.
Nee. Dat is dus gewoon niet zo. Winamp biedt die functionaliteit tegenwoordig standaard geloof ik. En WLM biedt het omgekeerd aan van WMP. WLM trekt de info uit WMP en bij Winamp is het dus zo dat Winamp de info pusht naar WLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:43
Is het normaal dat, wanneer je de Windows Firewall uit zet, ineens helemaal niet meer kunt connecten met de computer? Ik was ingelogd via RDP op m'n Windows 7-machine en heb de service 'Windows Firewall' geblokkeerd. Toen werd m'n RDP-verbinding verbroken (kan ik nog inkomen), maar die krijg ik nu niet meer opgezet. Ook pingen geeft constant time-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

maikel schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:24:
Is het normaal dat, wanneer je de Windows Firewall uit zet, ineens helemaal niet meer kunt connecten met de computer? Ik was ingelogd via RDP op m'n Windows 7-machine en heb de service 'Windows Firewall' geblokkeerd. Toen werd m'n RDP-verbinding verbroken (kan ik nog inkomen), maar die krijg ik nu niet meer opgezet. Ook pingen geeft constant time-outs.
Draait de machine nog? Is ie niet toevallig gewoon snoeihard op zijn bek gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
foppe-jan schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:05:
[...]
doet, of kan doen, alleen dat MS daar niet aan mee wil doen, en je wil dwingen WMP te gebruiken. |:(
niemand verplicht je live messenger te gebruiken...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb dit bij eerdere builds niet gezien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BmNMWsyTECckKH3XOr0SFOdo/full.png

Tot en met 7068 stond daar onder 64 volgens mij gewoon dat ik 4.0Gb kon gebruiken?

Ik ging niet upgraden zei ik eergister nog, maar ja, die kriebels dan weer he :+

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 08-04-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm :) da's wel weer grappig.

Zeker gebaseerd op feedback naar aanleiding van de SP1 change in Vista waar je daar alleen maar de fysiek aanwezige hoeveelheid zag maar niet wat het systeem daadwerkelijk kon gebruiken.

Denk dat je daar bij een 32bits versie 4.00GB (3.20GB usable) gaat zien.

* alt-92 wacht de paniektopics wel weer af tegen die tijd :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

alt-92 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:23:
Dat stond er inderdaad ook onder 32-bits (vanaf build 7022 volgens mij). Echter, onder de eerdere 64-bits builds die ik heb geprobeerd stond er wel 4.00GB (4.00GB usable).

Waar gaat deze 100MB dan aan op? Of word ik beperkt door mijn chipset?

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 08-04-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Zeker gebaseerd op feedback naar aanleiding van de SP1 change in Vista waar je daar alleen maar de fysiek aanwezige hoeveelheid zag maar niet wat het systeem daadwerkelijk kon gebruiken.

:+ Ach..wel netjes dat Win7 nu laat zien hoeveel van het geinstalleerde geheugen je kunt gebruiken....laten we hopen dat dit de 64-bits versies een beetje gaat pushen (misschien even een melding eronder 'Bij een 64-bits versie van Windows is wel al uw geheugen beschikbaar' :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
PWM schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:17:
Ik heb dit bij eerdere builds niet gezien:

[afbeelding]

Tot en met 7068 stond daar onder 64 volgens mij gewoon dat ik 4.0Gb kon gebruiken?

Ik ging niet upgraden zei ik eergister nog, maar ja, die kriebels dan weer he :+
Deze melding heb ik ook bij Windows 7 Ultimate X64 Build 7068: 8,00 GB (7,50 GB usable), correct omdat ik 512MB extra geheugen aan mijn videokaart geshared heb, naast de 128 MB van de ATi Radeon HD3200. Niets nieuws dus.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Jumpman schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:44:
[...]

Deze melding heb ik ook bij Windows 7 Ultimate X64 Build 7068: 8,00 GB (7,50 GB usable), correct omdat ik 512MB extra geheugen aan mijn videokaart geshared heb, naast de 128 MB van de ATi Radeon HD3200. Niets nieuws dus.
Duh, natuurlijk. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb :)

Dan klopt ie inderdaad precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Ehm...ik denk het niet :)

Hou het maar op 2,73 GB usable. Build 7077 x86, Macbook Pro
Dus toch maar wachten op de x64 versie...1,27 GB verliezen is wel wat veel...

Edit: Wat Jumpman zegt zal idd wel kloppen...

[ Voor 9% gewijzigd door duderuud op 08-04-2009 22:26 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:32
Zijn er hier mensen die de drivers van

http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=135324

gebruiken? De geluidskwaliteit is goed, maar hij reset na een reboot op de 1 of andere manier instellingen waardoor de bass steeds wegvalt. Als ik dan de 'reset to default' optie activeer heb ik mn bass weer terug. Best vervelend om steeds te doen :P

Meer mensen hier last van toevallig met deze drivers?

[ Voor 32% gewijzigd door spokje op 08-04-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Hallo, ik heb een probleem met het afspelen van videos in Windows 7 beta 7000 (van technet).

Allereerst: Ik draai windows 7 build 7000 gevirtualiseerd!!

* Versienummers:
Host: Windows XP SP3 volledig geupdate.
Virtualisatie: VMWare v6.5.1
Client: Windows 7 build 7000
MPC software: laatste stable versies verkrijgbaar

* Het probleem.
Ik kan geen videos afspelen in windows 7 gevirtualiseerd. Met WMP gaat het opzich prima, maar de kwaliteit is beroerd. Daarom wou ik MPC gebruiken, zoals ik dat nu ook op XP doe. Volgens bepaalde sites is MPC compatible met W7. Zodra ik video afspeel met MPC of MPC home cinema dan hangt het hele OS en moet ik 'm via VMWare 'rebooten'. Ik wil graag MKV bestanden kunnen afspelen en over het algemeen een goede kwaliteit video. Met WMP was de kwaliteit echt beroerd, zeg maar youtube fullscreen, terwijl dezelfde file op XP met MPC er prima uitziet.

* Wat heb ik geprobeerd
Ik heb diverse sites gelezen en de instructies opgevolgd. Eerst dacht ik dat het aan 64 bits W7 lag, dus toen heb ik x86 geprobeerd en het probleem is hetzelfde. Ik heb handmatig codecs voor W7 geinstalleerd, ik heb een speciaal codec pack voor W7 geinstalleerd (eerder genoemd in dit topic, iets met Sharky geloof ik). Eerst had ik ivm virtualisatie het bronbestand op een network drive staan, maar ook lokaal werkt het niet.

Disclaimertje: vanwege een vaag probleem kan ik internetpaginas niet goed doorzoeken, dus ik weet niet of het al in een W7 topic hier genoemd is. Ik ga niet elke post 'handmatig' lezen. Ik vermoed dat MSIE8 een beetje problemen heeft met mijn vrij zwaar gestripte WinXP versie (nLite).Dus sorry als het hier toch eerder uitgelegd is.

Nou goed het probleem is dus dat heel W7 hangt zodra ik met MPC een video wil bekijken. WMP/Youtube etc werken wel.

Kan het aan het virtualiseren van VMWare liggen?
Kan het aan de geluidskaartemulatie van VMWare liggen?
Is het een ander codec probleem?
Is het een MPC probleem? (misschien een alpha build ofzo gebruiken?)
Waarom is de kwaliteit in WMP zo beroerd? Komt dat misschien omdat hij niet direct de videokaart kan gebruiken ivm virtualisatie?

Ik ga nog even GOM player of VLC proberen, update volgt.

UPDATE: VLC werkt wel, dus het probleem lijkt bij MPC te liggen? Of zou het de combinatie zijn van MPC met virtualisatie? Kwaliteit en performance zijn nog steeds matig, maar dat zou aan post processing kunnen liggen, aangezien ik WMP en VLC niet fijn vind werken besteed ik daar liever ook geen aandacht aan, ik krijg liever MPC draaiende. Stoeien met de output modes heeft nog niks opgeleverd. En ik vind het erg jammer dat ik elke keer heel W7 moet rebooten zodra ik een video afspeel.

Nog wat bonusvraagjes:
Is het verstandig een 64 bits versie te gebruiken? Ik gebruik mijn pc vrij divers, en wil liever niet in problemen komen met gebrek aan support voor soft/hardware die niet ondersteund wordt. Daarentegen wil ik graag wel eens upgraden naar 4 gb ram.

Is er enige hoop voor wat oudere apparatuur, zoals mijn telefoon en mp3 speler (Creative Zen Touch). Allebei zijn al redelijk oud en de 'werkende' software is al om te janken. Maar ik wil ze beide nog wel gebruiken, ook wanneer ik W7 heb. Of werken de oude drivers daar gewoon op, al dan niet geemuleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door twiFight op 09-04-2009 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
spokje schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:13:
Zijn er hier mensen die de drivers van

http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=135324

gebruiken? De geluidskwaliteit is goed, maar hij reset na een reboot op de 1 of andere manier instellingen waardoor de bass steeds wegvalt. Als ik dan de 'reset to default' optie activeer heb ik mn bass weer terug. Best vervelend om steeds te doen :P

Meer mensen hier last van toevallig met deze drivers?
Heeft dat niet toevallig te maken met:
Built-in Decoder on Windows 7 / Vista (requires Service Pack 1)

To use the built-in decoder, make sure it is enabled in Audio Console.

Select "SPDIF Out (Creative SB Audigy (WDM))" as the output device of your player and then configure the AC3/DTS filter to send the stream through SPDIF.

When you restart your computer, the Tone settings (Bass and Treble) are not applied.

Just readjust one of the controls one time per boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:32
Nee dat is het niet, want ik heb die optie namelijk niet geselecteerd :) ik vind het niet zo'n ramp omdat het allemaal nog maar beta is en dit een soort testdrivers zijn maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik heb een nieuw probleem.

Dit maal met de batterij voorziening, onder Vista ging mijn laptop pas in hibernation als ie rond de 5-10% zat. Momenteel gebeurt dit in windows 7 al rond de 35%? Heb ook het gevoel dat ik minder lang kan computeren zonder stroom, dan onder Vista.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:01
Start --> "Power options" --> Change plan settings. Daar moet je eens kijken op welke percentages het ingesteld staat.

Edit: Bij Change advanced power settings...

[ Voor 16% gewijzigd door I-King op 09-04-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

duderuud schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:24:
[...]

Ehm...ik denk het niet :)

Hou het maar op 2,73 GB usable. Build 7077 x86, Macbook Pro
Dus toch maar wachten op de x64 versie...1,27 GB verliezen is wel wat veel...

Edit: Wat Jumpman zegt zal idd wel kloppen...
Ik heb dan eergister build 7077 x64 geinstalleerd op mijn laptop, en er was in ieder geval 1 groot verschil met voorgaande x64 builds. Ik heb nu in mijn laptop (redelijk gepimpt, veel opties dus drivers) een driverscore van 100% :P Bij vorige builds miste ik altijd wel wat vage dingen, maar nu staat alles er in 1 keer op. Wat dat betreft is de 64-bits ervaring even goed geworden als de 32-bits variant.

Het enige merkbare verschil op mijn systeem tussen 7068 en 7077 is de opstartsnelheid. Die was al enorm goed, maar is nu nog even een factor 2 ingekort.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 09-04-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
Kon het toch ook niet laten en heb vanmorgen een fresh install van 7077 gedaan, lijkt inderdaad toch net weer wat sneller te zijn!

Puntje van aandacht, sinds deze build werkt de laatste beta van Newsleecher ineens niet meer. Is bekend bij Newsleecher, schijnt in het licensing system van Newsleecher te zitten. Maar dan vraag ik me wel af wat Microsoft nu weer veranderd heeft ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
twiFight schreef op donderdag 09 april 2009 @ 04:35:
Hallo, ik heb een probleem met het afspelen van videos in Windows 7 beta 7000 (van technet).

Allereerst: Ik draai windows 7 build 7000 gevirtualiseerd!!

* Versienummers:
Host: Windows XP SP3 volledig geupdate.
Virtualisatie: VMWare v6.5.1
Client: Windows 7 build 7000
MPC software: laatste stable versies verkrijgbaar

* Het probleem.
Ik kan geen videos afspelen in windows 7 gevirtualiseerd. Met WMP gaat het opzich prima, maar de kwaliteit is beroerd. Daarom wou ik MPC gebruiken, zoals ik dat nu ook op XP doe. Volgens bepaalde sites is MPC compatible met W7. Zodra ik video afspeel met MPC of MPC home cinema dan hangt het hele OS en moet ik 'm via VMWare 'rebooten'. Ik wil graag MKV bestanden kunnen afspelen en over het algemeen een goede kwaliteit video. Met WMP was de kwaliteit echt beroerd, zeg maar youtube fullscreen, terwijl dezelfde file op XP met MPC er prima uitziet.
De WMP die bij build 7000 komt (en 32b is erger dan x64) is simpelweg onbruikbaar slecht. Pas bij 7068 is het imo bruikbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
Yanze schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:32:
Kon het toch ook niet laten en heb vanmorgen een fresh install van 7077 gedaan, lijkt inderdaad toch net weer wat sneller te zijn!

Puntje van aandacht, sinds deze build werkt de laatste beta van Newsleecher ineens niet meer. Is bekend bij Newsleecher, schijnt in het licensing system van Newsleecher te zitten. Maar dan vraag ik me wel af wat Microsoft nu weer veranderd heeft ...
Als het in het licensingsysteem van Newsleecher zit, zou het me niet verbazen dat dat gewoon crap geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yanze schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:32:
De grote vraag is natuurlijk of dat door die build komt, of dat het komt omdat het een verse install is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
anandus schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:53:
[...]
De grote vraag is natuurlijk of dat door die build komt, of dat het komt omdat het een verse install is ;)
True, maar ik doe eigenlijk niet anders dan verse installaties. Ik installeer W7 in een VHD en zo'n installatie kun je (nog?) niet upgraden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik heb even snel een vraagje tussendoor.
Ik heb Vista 64 Enterprice geinstalleerd. Waar kun je zien dat Service Pack 1 erop staat?
Ik vind beetje flauw om een aparte topic hiervoor aan te maken. Met vista heb ik nooit gewerkt, altijd met XP dus ben nog beetje zoekende.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
uitvoeren > winver > enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 11-09 23:10
Oke, Er staat niks over Service Pack 1. Hij staat ook niet bij automatische updates. Ik download heb nu gewoon via de Microsoft site. Neem aan dat dat ook gewoon goed is. Bedankt!

** Nevermind hij staat al bij automatische update haha

[ Voor 13% gewijzigd door Kuhr89 op 09-04-2009 13:24 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ben gisteren van 7057 naar 7068 gegaan en vind het een beetje tegenvallen. Wat kleine dingetjes waar ik op stuit. Soms bij het openen van een folder blijft die willekeurig eventjes (5 sec) hangen. Rariteiten met Live Messenger zoals compleet afsluiten na dubbel klikken op een contact en explorer laten bevriezen bij het dubbel klikken van een file na een file transfer. Morgen even 7077 beproeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Prutzer80 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:43:
[...]

Ik heb geen idee hoe je die weer terug kunt plaatsen. Toch vind ik het vakje rechtsonder wel een veel idealere oplossing. Als je er eenmaal aan bent gewend is het veel makkelijker als wanneer je helemaal "geforceerd" op een klein icoontje moet klikken. Leer jezelf gewoon aan dat je de muis "overdreven" naar rechtsonder moet schuiven om je desktop te zien. :)

( Windows + M kan natuurlijk ook nog altijd maar dat is minder makkelijk )
Ik vind het namelijk wel makkelijk, doe dat al sinds Windows 95 (met Norton Navigator! :P) zo. Iemand nog een idee over hoe het Show Desktop icoontje terug kan komen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

Zo werkt 't in Vista... je kàn 't proberen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
To re-create the Show desktop icon yourself, follow these steps:

1. Click Start, click Run, type notepad in the Open box, and then click OK.
   2. Carefully copy and then paste the following text into the Notepad window:
      [Shell]
      Command=2
      IconFile=explorer.exe,3
      [Taskbar]
      Command=ToggleDesktop
   3. On the File menu, click Save As, and then save the file to your desktop as "Show desktop.scf". The Show desktop icon is created on your desktop.
   4. Click and then drag the Show desktop icon to your Quick Launch toolbar.

edit:

Hmm gaat goed, tot je 't icoontje wil pinnen op je taakbalk.... :(

[ Voor 5% gewijzigd door EraZor op 09-04-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Arfman schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:03:
[...]

Ik vind het namelijk wel makkelijk, doe dat al sinds Windows 95 (met Norton Navigator! :P) zo. Iemand nog een idee over hoe het Show Desktop icoontje terug kan komen?
Windows toets + M?

Windows toets D! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Tomino schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:45:
[...]

Windows toets + M?

Windows toets D! ;)
Orb + Space ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gewoon rechts naast de klok klikken, is de nieuwe "show desktop". Als je je muis ff 'hovert' heb je de zgn 'peek desktop'.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Dat weet ik allemaal wel, maar dat wil ik dus niet! :P

Ik wil niet met m'n handen naar het tobo, ik wil niet helemaal naar rechts omdat al m'n QuickLaunch dingen links staan, ik wil gewoon dat icoontje terug :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

D'r is toch een workaround om een quicklaunch menuutje te maken?. Daar plak je dan de shortcut uit m'n vorige post in, en voila!

[ Voor 34% gewijzigd door EraZor op 09-04-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
Arfman schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:03:
[...]

Nevermind.

Zeg heeft iemand Neverwinter nights 2 aan de gang gekregen onder Win7?

[ Voor 23% gewijzigd door Bjorn89 op 09-04-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
hallo weet iemand een klein programmaatje om de temperaturen van mijn asus laptop uit te lezen. ik heb 7068 32 draaien en mijn ventilator gaat behoorlijk snel aan, zelfs bij minimale belasting. misschien vraagt w7 iets teveel van mijn gpu.

gegevens:

cpu: turion tl52
mem: 2048 mb
gpu: nvidia geforce go 6100

w7 7068 fresh install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

ikke4 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:14:
hallo weet iemand een klein programmaatje om de temperaturen van mijn asus laptop uit te lezen. [..]
CoreTemp will do the trick.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Is het iemand opgevallen dat de X64 van 7077 groter is als de voorgaande? (3,04GB)

Morgen is installeren en gelijk de laptop x32 installeren.

moet zeggen dat alles verbazend goed werkt. Mijn oude laptop (celeron 2,2ghz, 512mb) draait zonder problemen windows 7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 03:18:
Is het iemand opgevallen dat de X64 van 7077 groter is als de voorgaande? (3,04GB)

Morgen is installeren en gelijk de laptop x32 installeren.

moet zeggen dat alles verbazend goed werkt. Mijn oude laptop (celeron 2,2ghz, 512mb) draait zonder problemen windows 7..
Groter? kleiner bedoel je. Maar waarom is dat relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
foppe-jan schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:04:
[...]

Omdat ze naar alle waarschijnlijkheid een code cleanup hebben gedaan, oftewel de debugcode hebben verwijderd.
Dit betekend naar alle waarschijnlijkheid dat dit inderdaad de RC branch begint te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 10-04-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren van 7068 naar 7077 geüpgraded maar wat een traag proces is dat zeg. Voortaan doe ik gewoon weer een nieuwe frisse installatie. Het voelt iets sneller maar verder nog weinig verbeteringen gezien / gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:05:
Gisteren van 7068 naar 7077 geüpgraded maar wat een traag proces is dat zeg. Voortaan doe ik gewoon weer een nieuwe frisse installatie. Het voelt iets sneller maar verder nog weinig verbeteringen gezien / gemerkt.
Tja, wees blij dat het kan :) Ik zet de upgrade gewoon aan als ik even weg ga... dan merk je er dus eigenlijk niets van.

Ik heb trouwens wel een 'bug' met Powerpoint. Als ik meerdere presentaties open, opent die deze altijd in hetzelfde venster. Het is dus niet mogelijk om twee powerpoint schermen naast elkaar te zetten. Ook werkt de 'peek' functie niet. Is dit een bekende bug/hoort dit/alleen bij mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
bedankt, ik heb het draaien.
is zoiets ook mogelijk voor de gpu (nvidia go 6100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
foppe-jan schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:04:
[...]

omdat dat misschien suggereert dat er debug code ofzo weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 16:54
hoe zit het eigenlijk met die gadgets voor de sidebar? zijn er al wat goed gadgets ik heb nu nog steeds winbar voor stats en zo? een feedreader zou ook wel handig zijn waar je zelf feeds in kan zetten.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeromussov schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:10:
[...]

Tja, wees blij dat het kan :) Ik zet de upgrade gewoon aan als ik even weg ga... dan merk je er dus eigenlijk niets van.

Ik heb trouwens wel een 'bug' met Powerpoint. Als ik meerdere presentaties open, opent die deze altijd in hetzelfde venster. Het is dus niet mogelijk om twee powerpoint schermen naast elkaar te zetten. ..
Dit probleem heb je onder Vista met Powerpoint 2007 ook. Dit kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

WC-Juf schreef op woensdag 08 april 2009 @ 02:41:
..........experience.........experience..........experience..........experience...........
Offtopic: misschien ben ik de enige hoor, maar krijgen jullie onderhand ook niet jeuk van de term (user) experience :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Zojuist overgestapt naar build 7077 64-bit en merk weinig verschillen met build 7068.
Echter zie ik wel dat de scores van Futuremark 3D Vantage per nieuwe build steeds verder teruglopen: iemand ook deze ervaringen met andere Benchmark programma's ?

Futuremark 3D Vantage score met 181.71 Geforce win7 64bit beta:
• build 7000: 3DMark score: P5670, GPU: 4572, CPU: 20284
• build 7057: 3DMark score: P5577, GPU: 4491, CPU: 20308
• build 7068: 3DMark score: P5556, GPU: 4467, CPU: 20672
• build 7077: 3DMark score: P5550, GPU: 4466, CPU: 20448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Dit soort "verschillen" zijn mijns inziens zó gering dat ze gewoon binnen de marge vallen. Weinig om je zorgen over te maken. Als je een test drie keer uitvoert zal je ook niet drie keer een 100% identieke score behalen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43
Heb vannacht maar weer eens een clean install gedaan (de laatste clean install was de 7000 build). Installatie ging vlekkeloos; build 7077 64-bit stond er zo op.

Echter, ik heb bij alle mappen die bij mijn vorige windows 7 installatie geshared waren in een van de libraries, via homegroup danwel via "share with homegroup" dat er staat: "owner: unkown contact "
en mijn user account "oscar" met read & write rechten.

Die unknown contact is neem ik aan de user account van mijn vorige installatie en dit zorgt er voor dat ik die map niet opnieuw kan delen, en vast ook andere nog niet tegen gekomen problemen.

Nu heb ik ownership weer terug kunnen claimen door "take ownership" te doen dmv een regedit ( hier te vinden: http://www.sevenforums.co...rship-shortcut.html?ltr=T )

Mijn vraag:
Heeft iemand anders hier ook last van gehad? Hoe is dit ontstaan? Hoe kan ik dit bij een volgende installatie voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Chills schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:35:
Zojuist overgestapt naar build 7077 64-bit en merk weinig verschillen met build 7068.
Echter zie ik wel dat de scores van Futuremark 3D Vantage per nieuwe build steeds verder teruglopen: iemand ook deze ervaringen met andere Benchmark programma's ?

Futuremark 3D Vantage score met 181.71 Geforce win7 64bit beta:
• build 7000: 3DMark score: P5670, GPU: 4572, CPU: 20284
• build 7057: 3DMark score: P5577, GPU: 4491, CPU: 20308
• build 7068: 3DMark score: P5556, GPU: 4467, CPU: 20672
• build 7077: 3DMark score: P5550, GPU: 4466, CPU: 20448
Alsof dat ook maar een moer uitmaakt dat waardeloze 3DMark. Probeer eens games en kijk of dat ook terugloopt, dan praat je pas over iets waar mensen echt wat aan hebben.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Jag schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:11:
[...]

Offtopic: misschien ben ik de enige hoor, maar krijgen jullie onderhand ook niet jeuk van de term (user) experience :P ?
nee hoor, maar dat is dan ook mijn vakgebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Na een aantal maanden gebruik van Windows 7 heb ik toch nog wat punten voor verbetering:

Nieuwe Taskbar:
In de volgende situatie is het zeer irritant werken met de nieuwe taskbar: Stel ik heb Internet Explorer openstaan met 3 tabs en ik besluit tijdens het gebruik ervan om naar Windows Explorer te gaan.
Wanneer ik weer terug ga naar Internet Explorer, dan klik ik op de Taskbar op het icoon van Internet Explorer en i.p.v. gelijk naar de laatst geopende tab te gaan; komen er 3 venstertjes in beeld waaruit ik alsnog de juiste Tab moet kiezen. Het zou veel prettiger werken als gelijk de laatste tab in beeld komt na klikken op het icoon.

Libraries:
In Windows 7 wordt de gebruiker erg sterk gestuurd naar het gebruik van de Libraries (Documents, Music, Pictures en Videos). Voor een leek die snel naar zijn Contacts of Favorites wil, kan hij hier alleen komen d.m.v. het klikken op de Windows knop en dan op zijn gebruikersnaam te klikken. (Ik ga er vanuit dat een leek niet het volgende zal doen: Computer > Local disk (C:) > Users > Eigen naam > Contacts. Of deze optie zal vinden: Windows Explorer > Organize > Folder and Search options > Show all Folders aanvinken)

Tenzij natuurlijk bij de definitieve versie er standaard op de Desktop een icoon staat met 'User's Files'. :X

Edit: eenmaal aangekomen bij de juiste map heb je de optie om van deze map ook een Librarie te maken: Rechtermuis knop > Include in Library > Create new Library.

[ Voor 6% gewijzigd door Chills op 10-04-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Het kan dan wel traag zijn, maar als ik al mijn programma's en instellingen opnieuw moet doen na een verse installatie, ben ik langer bezig. Dus wat mij betreft is dat geen probleem.

Je kan gelukkig altijd kiezen tussen beide.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOBSCENE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 11:15
Misschien dat je dit kunt forceren door de volgende registry key aan te passen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger\PerPassportSettings\{jouwnummertje}\PSMMode - deze op '1' zetten

In het verleden weleens gebruikt icm vLite.

EDIT: Als je WMP uitschakelt in de features, kun je dan nog wel Windows Media streamen eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door mOBSCENE op 10-04-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
Build 7000 (Te conservatief jaja)

Uit de documentatie, voor zover beschikbaar, leer ik dat je een netwerkshare op kan nemen in de libraries mits Windows Search 4 op die share draait aan de serverkant. Dus ik installeer WDS op de WinXP bak, en probeer het nog eens nadat WDS uitgeindexed is... No go..

Is het gewoon stuk in 7000, mis ik wat? Hints :D?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel merk de laaste builds dat ze de taskbar licht aanpassen..
Je ziet in 7077 heel goed welke applicatie open staat en welke niet en hoeveel..
Als ie geminimaliseert zie je dat ook en actief..
Heel veel verbeterd tegenover 7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Chills schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:58:
Na een aantal maanden gebruik van Windows 7 heb ik toch nog wat punten voor verbetering:

Nieuwe Taskbar:
Het zou veel prettiger werken als gelijk de laatste tab in beeld komt na klikken op het icoon.

Libraries:
Eenmaal aangekomen bij de juiste map heb je de optie om van deze map ook een Librarie te maken: Rechtermuis knop > Include in Library > Create new Library.
Bovenste puntje vind ik inderdaad ook nogal lastig, met veel tabs open is het af en toe best ff zoeken, open/show dan liefst de laatste vooraan ofzo.

En die onderste tip is helemaal geweldig, is dat al langer zo of nieuw in 7077? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Chills schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:58:

Nieuwe Taskbar:
In de volgende situatie is het zeer irritant werken met de nieuwe taskbar: Stel ik heb Internet Explorer openstaan met 3 tabs en ik besluit tijdens het gebruik ervan om naar Windows Explorer te gaan.
Wanneer ik weer terug ga naar Internet Explorer, dan klik ik op de Taskbar op het icoon van Internet Explorer en i.p.v. gelijk naar de laatst geopende tab te gaan; komen er 3 venstertjes in beeld waaruit ik alsnog de juiste Tab moet kiezen. Het zou veel prettiger werken als gelijk de laatste tab in beeld komt na klikken op het icoon.

Libraries:
In Windows 7 wordt de gebruiker erg sterk gestuurd naar het gebruik van de Libraries (Documents, Music, Pictures en Videos). Voor een leek die snel naar zijn Contacts of Favorites wil, kan hij hier alleen komen d.m.v. het klikken op de Windows knop en dan op zijn gebruikersnaam te klikken. (Ik ga er vanuit dat een leek niet het volgende zal doen: Computer > Local disk (C:) > Users > Eigen naam > Contacts. Of deze optie zal vinden: Windows Explorer > Organize > Folder and Search options > Show all Folders aanvinken)

Tenzij natuurlijk bij de definitieve versie er standaard op de Desktop een icoon staat met 'User's Files'. :X

Edit: eenmaal aangekomen bij de juiste map heb je de optie om van deze map ook een Librarie te maken: Rechtermuis knop > Include in Library > Create new Library.
Voor punt 1 hebben ze hotkeys uitgevonden (ALT+TAB, WIN+TAB, WIN+Nummer)

Voor punt 2 is het nu niet veel moeite om naar die folder te gaan, die staat namelijk rechtsboven in het start menu (of 1ste pijltje in Windows Explorer), verder bereik je contacts normaal gezien via jouw communicatie programma en favorieten via jouw browser. Merk op dat je deze nog altijd kan toevoegen aan jouw favoriete mappen of deze folders kan aanmaken als een library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal doe ik dat ook. Maar toch een upgrade gedaan; Het duurde (met tig apps installed) 12 minuten. Ik vind dat niet erg traag. Build 7068 naar 7077.

Edit: En dat met een 2002 P4 (1.6 GHz CPU en 1 GB geheugen). ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
TaraWij schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:20:
[...]
Voor punt 1 hebben ze hotkeys uitgevonden (ALT+TAB, WIN+TAB, WIN+Nummer)

Voor punt 2 is het nu niet veel moeite om naar die folder te gaan, die staat namelijk rechtsboven in het start menu
Betreft Punt 1: dat is wel een heel omslachtige manier om het probleem op te lossen, het werkt wel maar is niet handig in mijn ogen.

Punt 2: dat is wat ik zelf ook al aangaf.

Ik wou alleen even aangeven dat het voor een leek niet erg duidelijk is op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:59:
[...]

Normaal doe ik dat ook. Maar toch een upgrade gedaan; Het duurde (met tig apps installed) 12 minuten. Ik vind dat niet erg traag. Build 7068 naar 7077.

Edit: En dat met een 2002 P4 (1.6 GHz CPU en 1 GB geheugen). ;)
Hmm, het gaat dus wel gewoon.. Alles nog prima running?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tomino schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:54:
[...]

Hmm, het gaat dus wel gewoon.. Alles nog prima running?
Upgrades gaan op zich prima. Echter, bugs die aangemeld worden van machines die build naar build upgrades hebben ontvangen, worden in de meeste gevallen niet behandeld, omdat die toch vaak een oorsprong vinden in de upgrade (meestal kleine zaken).

In principe is het bij Windows 7 gewoon de bedoeling een schone installatie te doen per build. Dat lijkt veel werk, maar de builds zijn ook niet bedoeld voor de hobbyist die hier rond loopt, maar degene die echt wat te testen hebben :)

Bij de echte RC moet je echt een upgrade doen vanaf Vista of een schone install. Upgrade kan na een kleine hack wel, maar dat is echt niet de bedoeling. Voor test doeleinde zal ik mijn 2 pc's ten tijde van de RC eerst van Vista voorzien, en dan een upgrade doen.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 10-04-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

May we quote you on that? ;)

Duidelijker kan het toch niet uitgelegd worden vind ik :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....