[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
deadlock2k schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:44:
[quote]mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:52:
[...]

Nee, omdat het dan handmatig zou moeten voor alle PC's en dat is niet haalbaar in een grote omgeving.
En ook dat is weer te doen,

Setup starten via usb of via het netwerk, setup zal automatisch alles downloaden van een soort image van de server, waar tevens ook drivers en logo's bevinden. Deze wordt dan automatisch geinstalleert, de bestaande installatie wordt dan op de harddisk geplaats.

En als je namelijk verschillende pc's wilt installeren met een andere software opstelling dan is het ook mogenlijk. Door setup zo aan te passen dat het bepaalde software configraties te gebruik voor bepaalde mac adressen of eventueel groepen.

De client pc neemt automatische een ongebruikte legalen serial key uit de server lijst uit.
Of de server wijs het toe.

Dan deze modus automatisch ontladen en meteeen in windows omgeving te starten wanneer setup klaar is, en de nieuwe hardware configratie getest heeft.
De pc is gebruiks klaar. Met eventueel een lock op de setup. Kan er niets gebeuren.

Zonder 1 enkele reboot

en als je het nog slimmer wilt hebben in het netwerk.
werkt elke pc uit eindelijk als verdeler P2P voor het bestuuringsystem om uit eindelijk beter netwerk prestaties te krijgen bij het installeren van andere pc's

zo gemakkelijk kan het allemaal worden. Kwestie van creatief erover nadenken.

[ Voor 29% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic?:
Wat voor systeem beheerders enz handig is dit:

Reborn kaartjes: "De Phoenix herrijst uit zijn as": http://www.reborn.nl/product.
Gemakkelijk te installeren
Reborn Max 6.1 biedt de mogelijkheid tot vereenvoudigde installatie op afstand met Microsoft SMS Server, Altiris of vergelijkbare software. Hierdoor is voor de installatie van Reborn geen aanwezigheid van de administrator of gebruiker vereist.
Ook dankzij de op Windows gebaseerde interface en de bijgeleverde gebruikerskaart is Reborn Max eenvoudig te installeren.
Op afstand beheren
Door de zwevende buffer zijn bestaande XP systemen gemakkelijk over te nemen. Reborn kan op afstand worden beheerd en het is mogelijk om beeldschermen van bijvoorbeeld leerlingen te bekijken en bestanden eenvoudig te verzenden.

Functies
- Biedt bescherming tegen virussen.
- Systeemherstel bij een virus door een simpele herstart. NB. De Reborn kaart is dus geen virusscanner.
- Automatisch herstel van de harde schijf door een simpele herstart (herstellen van verwijderde bestanden en programma's, geformateerde harde schijven en zelfs CMOS instellingen).
- Ondersteunt multiboot tot 40 partities.
- Kopieert 1 harde schijf naar maximaal 3 harde schijven, track voor track.

Recovery modes

Instant Recovery
Deze modus is de snelste manier om de harde schijf te herstellen, maar heeft ook nadelen: Bij installatie van software en besturingssystemen moet u naar de 'Supervisor Modus' omschakelen (deze modus is te gebruiken bij DOS/Win3.1/95/98/ME en bij de NT versie van Reborn kaart, WinNT/2000)

Backup Recovery
In deze modus zal Reborn kaart een buffer reserveren, die dezelfde grootte als de beschermde partitie heeft. Daarom heeft deze mode meer harde schijf ruimte nodig maar biedt wel een grotere snelheid en compatibiliteit (deze modus is te gebruiken voor alle besturingssytemen dus ook voor NT, OS/2 en Linux)

Normal Recovery
Er zijn geen herstelmogelijkheden. In deze modus is de Reborn kaart buiten functie.

Minimale configuratie-eisen Reborn Max
DOS/Win3.1/95/98/ME/XP/2000/NT
IDE/EIDE/SATA type hard disk
80386 en hoger IBM compatible PC
Minimaal 32 MB geheugen
Vrij PCI-slot
Bios die harde schijven ondersteunt die groter zijn dan 8,4 GB

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 14:21:
Offtopic?:
Wat voor systeem beheerders enz handig is dit:

Reborn kaartjes: "De Phoenix herrijst uit zijn as": http://www.reborn.nl/product.

[...]
Gelukkig zit dat tegenwoordig standaard in windows 7 en hebben we niet meer van die Rebornkaartjes nodig ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/win7_ff_pcsg_02.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 04-04-2009 14:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik draai sinds kort Windows 7 (7068 x32) en heb voor twee harde schijven die ik over heb een externe harde schijf behuizing gekocht van Conceptronic (http://www.conceptronic.n...id=30&gid=3010&pid=CH3B2E). Deze behuizing biedt eSATA en USB als aansluitmogelijkheden. De schijven kunnen met behulp van 57xx Steelvine Manager in JBOD (2 volumes), BIG (spanning), RAID0 of RAID1 gezet worden. Aangezien de schijven van verschillende grote zijn wil ik ze in BIG draaien via eSATA.

Hierbij kom ik een aantal problemen tegen:
1) De driver op zich installeert prima onder Windows 7, echter de beheer applicatie van Steelvine trekt 50% CPU op een core (AMD 4450e) en reageert heel traag. Met wat geduld is het gelukt om de schijven in BIG mode te krijgen en geeft de applicatie aan dat er een volume van 1.36TB beschikbaar is. Compatilibity mode voor XP SP3 en Vista SP2 helpen hier niet in.

2) Vervelender is echter dat de externe schijven wel gezien worden door Disk Management, maar als een ongepartitioneerde 8GB schijf. Dit treed op als ik de schijf puur aansluit via eSATA. Als ik de eSATA verwissel voor USB, dan kan ik de schijf normaal gebruiken, maar blijft de maximale doorvoer snelheid rond de 30MB/sec hangen.
Opvallend is nu dat als ik de USB eruit trek en hierna de eSATA aansluit de schijf wel herkend wordt en dan haal ik ~90-100MB/sec. Zodra de schijf dus via USB is herkend kan ik pas van eSATA gebruik maken dus. Nou heb ik natuurlijk niet zoveel zin om elke keer als ik mijn PC aanzet eerst kabels om te moeten gaan prikken.

Ik zag een update voor externe NTFS schijven voor Windows 7 pre-beta (kb958456), maar deze kan je niet los downloaden en zit waarschijnlijk al in deze build. Drivers van de HDD behuizing zijn up-to-date, evenals de chipset drivers e.d, pc is net nieuw. Het lijkt niet uit te maken of ik de schijf aanzet voor dat ik mijn PC aanzet of juist pas als Windows is gestart. Voor dat ik eSATA kan gebruiken moet er altijd eerst van USB gebruik gemaakt worden.

Heeft iemand dezelfde ervaring met eSATA externe schijven? En hopelijk de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de drivers in compabilty modus geinstalleerd en de eventuele .exe van de driver(s) ook in die comp. modus staan?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 15:48 . Reden: te snel gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

vraagje he.. ik kom zelf af en toe rare dingen tegen.. (x64 versie van win7)
-software (vooral installers altijd) die windows iedere en elke keer heel fftjes compleet freezen met 100% cpu use..
-in het algeheel vaak freezes/slowdowns van heel de windows UI door software die "ineens" n heleboel cpu tijd nodig heeft, singlethreded dus "50%" use, maar wel n dikke freeze terwijl de andere core voolgens de task manager uit zn neus staat te vreten..

-smileys in live messenger (nieuwste versie en ook oudere versies) waarbij de animatie de oudere frames zichtbaar blijven waar blijkbaar wit wordt gezien als doorzichtige kleur

-winamp laat de oldskool uitterlijk zien in het preview window, terwijl het echte venser een andere skin heeft (mja, staat al in de OP dat winamp niet goed werkt, zal wel daarover gaan? want verder werkt het prima)

iemand enig idee of dit n windows 7 probleem is, door de beta komt, 3nd party probleem, driverprobleem of wat dan ook..?
misschien dat deze dingen al voorbij zijn gekomen, maar ik ben ze met het kort doorbladeren van de thread nog niet tegengekomen..

systeem:
c2d e8400
2x2gb pc2-8000 @ pc2-6400 (800 mhz) gskill
9500GT
3x samsung hd501LJ (500 gb, t166 serie) in raid0 op intel ich9r
gigabyte p35-ds3r moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 14:11:
[...]
En ook dat is weer te doen,

Setup starten via usb of via het netwerk, setup zal automatisch alles downloaden van een soort image van de server, waar tevens ook drivers en logo's bevinden. Deze wordt dan automatisch geinstalleert, de bestaande installatie wordt dan op de harddisk geplaats.
Zo is het nu al hoor :s Network boot via TFTP. Alle gegevens worden via <macadres>.opt bestanden meegegeven. Via TFTP wordt een PC aangemeld bij de installatieserver, of je nou Bootix gebruikt of RIS of WDS of een Linuxserver, dan wordt er gekeken welk OS er aan toegewezen is en vervolgens wordt de installatie dynamisch opgebouwd. Maar dan wil je dus geen handmatige acties doen. WOL gebruiken en gaan.
En als je namelijk verschillende pc's wilt installeren met een andere software opstelling dan is het ook mogenlijk. Door setup zo aan te passen dat het bepaalde software configraties te gebruik voor bepaalde mac adressen of eventueel groepen.
En wat nou als je, zoals wij, meer dan 600 verschillende applicaties hebt die in totaal ongeveer zorgen voor 1200 verschillende iconen in een menu? Die kan je simpelweg niet allemaal meekopiëren. Dat is 250GB aan data wat je per werkstation mee moet nemen. Om nog maar te zwijgen van eventuele upgrades die je moet uitvoeren.
De client pc neemt automatische een ongebruikte legalen serial key uit de server lijst uit.
Of de server wijs het toe.
Weer fout. Volume Licensing. Het komt zo een beetje over alsof je nog nooit een grote omgeving hebt gezien.
Dan deze modus automatisch ontladen en meteeen in windows omgeving te starten wanneer setup klaar is, en de nieuwe hardware configratie getest heeft.
De pc is gebruiks klaar. Met eventueel een lock op de setup. Kan er niets gebeuren.
Ik zie nog steeds niet in waar het Advanced Setup gedeelte bij moet komen kijken. Alles wat jij hier zegt is al regelbaar via de configuratie van de unattend files en policies.
Zonder 1 enkele reboot
Helaas. Zo werkt het niet.
en als je het nog slimmer wilt hebben in het netwerk.
werkt elke pc uit eindelijk als verdeler P2P voor het bestuuringsystem om uit eindelijk beter netwerk prestaties te krijgen bij het installeren van andere pc's
Haha. Nee. Je moet er niet aan denken dat een slimme gebruiker je unattended install jat omdat die toevallig lokaal op een werkstation staat.
Het *is* al zo gemakkelijk. Wat jij zegt gaat hooguit op voor een omgeving thuis voor misschien nog wel minder dan 5% van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Vandaag 3x san andreas vast gelopen :o!
En haalde ook een lageren scoren bij Windows Expercience

edit:

Tja, herstart nog steeds niet een 5.9 maar een 5.1. Sloomheid is er hopelijk af. Anders moet ik toch even kijken wat er is.

[ Voor 84% gewijzigd door DJ-Visto op 04-04-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 14:11:

...en we kunnen vervolgens weer drie jaar wachten omdat het hele systeem weer opnieuw a la Windows 95 kan worden opgesteld.
Over je advanced setup kan ik je wel vertellen dat dat in Windows 2000 zo'n beetje de grootste beveiligingsrisico's meebracht omdat er altijd van die idioten zijn die alles aanzetten zonder dat ze wisten wat het doet.
Sinds MS bezig is gegaan om secure by default in te voeren (dus niet alle opties gelijk aan te zetten) is dat gewoon geen reele optie.
Als je handig genoeg bent (en we benne tweakers) kun je precies bereiken wat je wil, en vergeet niet dat de PC enthusiast ongeveer 2% van de totale markt is.
Om voor zo'n kleine doelgroep een complete rewrite te doen is wel erg inefficient - hopelijk zie je dat wel in?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Visto schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:56:

edit:

Tja, herstart nog steeds niet een 5.9 maar een 5.1. Sloomheid is er hopelijk af. Anders moet ik toch even kijken wat er is.
Vindt je heb niet een beetje raar dat san andreas vastloopt op windows 7?
SOrry hoor maar ik denk dat je een playstation 1 SPEL niet op play 3 stopt..
San andreas is in de tijd van xp denk ik uitgekomen..
Dus vindt ik het niet raar..
En patches komen er ook niet voor..

[ Voor 22% gewijzigd door een moderator op 04-04-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:59:
[...]

[...]

Vindt je heb niet een beetje raar dat san andreas vastloopt op windows 7?
SOrry hoor maar ik denk dat je een playstation 1 SPEL niet op play 3 stopt..
San andreas is in de tijd van xp denk ik uitgekomen..
Dus vindt ik het niet raar..
En patches komen er ook niet voor..
Wat is dit nou weer voor kromme vergelijking.. Je wilt dus zeggen dat een spel van 4 jaar oud niet meer hoeft te werken? Daarbij werkt het prima op Vista dus zou het gewoon te fixen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ilya schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:03:
[...]

Wat is dit nou weer voor kromme vergelijking.. Je wilt dus zeggen dat een spel van 4 jaar oud niet meer hoeft te werken? Daarbij werkt het prima op Vista dus zou het gewoon te fixen moeten zijn.
Ok.. dan neem ik mijn mening in..

[ Voor 31% gewijzigd door een moderator op 04-04-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:41:
[...]

...en we kunnen vervolgens weer drie jaar wachten omdat het hele systeem weer opnieuw a la Windows 95 kan worden opgesteld.
Over je advanced setup kan ik je wel vertellen dat dat in Windows 2000 zo'n beetje de grootste beveiligingsrisico's meebracht omdat er altijd van die idioten zijn die alles aanzetten zonder dat ze wisten wat het doet.
Sinds MS bezig is gegaan om secure by default in te voeren (dus niet alle opties gelijk aan te zetten) is dat gewoon geen reele optie.
Als je handig genoeg bent (en we benne tweakers) kun je precies bereiken wat je wil, en vergeet niet dat de PC enthusiast ongeveer 2% van de totale markt is.
Om voor zo'n kleine doelgroep een complete rewrite te doen is wel erg inefficient - hopelijk zie je dat wel in?
Dat is jou raam waardoor je kijkt.

Ik had het niet alleen over advanced setup, maar ook over de veiligheid van het system in algemeen.
Beetje van alles. veiligheid en tegenlijk extra mogenlijkheiden om windows te installeren en in te stelllen.

En betref windows 2000, zit je echt fout. Want je verteld nu over Windows 2000 interne software waar ik het al helemaal niet over had. Dat je lekker je windows 2000 zo lek als een mandje kon maken, heeft niets met de dingen te maken waar ik het over had.

En een compleet rewrite is het niet, en kan er alleen beter op worden.
Want de basis elementen zijn in Windows 7 al aanwezig.

[ Voor 15% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:36:
[...]

Ik had het niet alleen over advanced setup, maar ook over de veiligheid van het system in algemeen.
Beetje van alles. veiligheid en tegenlijk extra mogenlijkheiden om windows te installeren en in te stelllen.
Mwah, ze zijn niet gek bij Microsoft, en over dat soort dingen wordt echt wel goed nagedacht en research naar gedaan.
Daarbij snap ik niet wat het aan meerwaarde heeft over images/(un)attended setups/ghost partitions, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:40:
[...]
Mwah, ze zijn niet gek bij Microsoft, en over dat soort dingen wordt echt wel goed nagedacht en research naar gedaan.
Daarbij snap ik niet wat het aan meerwaarde heeft over images/(un)attended setups/ghost partitions, etc. :)
En als je de nieuws van microsoft een beetje gevolg had, weetje dat ze allang bezig zijn met een nieuwe versie om windows core system niet meer afhankelijk te maken met de rest van de bestuuring system.
Die misschien wel de opvolger wordt van windows 7

En dat is ook grootsdeels waar ik het over had. Maar ook wat je er nog meer mee kan doen als dat zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:36:
[...]

De default settings zijn strak genoeg voor thuisgebruikers. En je wil dat nooit en te nimmer per PC beheren dus gebruik je policies die via een ActiveDirectory of ZENworks of een equivalent daarvan uitgerold worden.
En betref windows 2000, zit je echt fout. Want je verteld nu over Windows 2000 interne software waar ik het al helemaal niet over had. Dat je lekker je windows 2000 zo lek als een mandje kon maken, heeft niets met de dingen te maken waar ik het over had.
Nee jij zit fout. Je bent een thuisgebruikende computerenthousiast die geen idee heeft hoe het werkt. Daarnaast viel de lekheid van Windows 2000 zelf nog wel mee, maar waren de meegeleverde componenten zo lek als een mandje.
En een compleet rewrite is het niet, en kan er alleen beter op worden.
Want de basis elementen zijn in Windows 7 al aanwezig.
Je blijft maar niet met voorbeelden komen van dergelijke uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik weet niet of het een bug is (7057), maar IE weigert de positie en de grootte van het venster te onthouden.
Op zich de optie dat ie zich links in het beeld maximaliseert is handig, maar het zou mooi zijn als hij die positie ook onthield.
Als je IE opnieuw opent is het maar weer de vraag waar hij komt te staan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:30:
Ik weet niet of het een bug is (7057), maar IE weigert de positie en de grootte van het venster te onthouden.
Op zich de optie dat ie zich links in het beeld maximaliseert is handig, maar het zou mooi zijn als hij die positie ook onthield.
Als je IE opnieuw opent is het maar weer de vraag waar hij komt te staan.
Daar heb ik geen last van, en maximaliseren doet ie als je het venster tegen de bovenkant duwt:

http://webwereld.nl/multi...html#source=news_overview Op 2.30 ongeveer.

Handig die videotjes, heb de meeste bekeken toen ze net verschenen (eind januari begin februari) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 20:45 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
deadlock2k schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:17:

Nee jij zit fout. Je bent een thuisgebruikende computerenthousiast die geen idee heeft hoe het werkt. Daarnaast viel de lekheid van Windows 2000 zelf nog wel mee, maar waren de meegeleverde componenten zo lek als een mandje.

[...]

Je blijft maar niet met voorbeelden komen van dergelijke uitspraken.
En jij je kortzichtigheid van onwetendheid, helaas heb jij en een paar andere die inzicht niet.
Net als die 4GB grens, dat iedereen maar roept dat het de maximale is voor 32bit.

Maar goed, ik zal er geen woord meer aan vuil maken.
De meeste kunnen zich gewoon niet verdiepen in zulke dingen, dat zie je maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
WEBsel schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 11:01:
[...]

Hier had ik ook last van (o.a.). Na een driver roll-back zit ik nu weer op 1Gbps.
Nee helpt ook niet :(

Ook valt me op dat als ik mijn netwerk-kabel inplug, hij eerst een stuk of 5x "Identifying..." zegt, voordat de echte connectie er is. Doet Windows 7 dit altijd zo? Duurt namelijk een stuk langer dan in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:06:
[...]

En jij je kortzichtigheid van onwetendheid, helaas heb jij en een paar andere die inzicht niet.
Net als die 4GB grens, dat iedereen maar roept dat het de maximale is voor 32bit.
Wat denk je zelf? Ik ben netwerkbeheerder met alle benodigde certificaten voor Windows, Linux en Netware om mezelf met recht expert te kunnen noemen. En die 4GB is weldegelijk een grens. Er moet een zeer ingewikkeld memory management systeem gebruikt worden om ervoor te zorgen dat je t/m 64GB kan aanspreken. En dan nog blijft het een moeilijk geheel. Nog veel ingewikkelder dan de vroegere 1MB (ook bekend als 640KB) grens. Zomaar roepen dat het geen grens is doet af aan je geloofwaardigheid.
Maar goed, ik zal er geen woord meer aan vuil maken.
De meeste kunnen zich gewoon niet verdiepen in zulke dingen, dat zie je maar weer.
Ik zou je bijna uitnodigen om eens een kijkje bij ons in de keuken te komen kijken.

Het is bizar dat je niet ingaat op argumenten maar dat je gewoon je oude verhalen blijft herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:06:
[...]

32-bit en > 4GB geheugen kan in principe wel, maar 1) het is een stuk trager en ingewikkelder en 2) het wordt alleen ondersteunt in de duurste Windows Server licenties.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Houden we het wel een beetje netjes?

Discussie is prima, maar zodra er puur op de man gespeeld gaat worden bestaat er een kans dat je het digitale equivalent van een gele of rode kaart te pakken hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Hacku schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:17:
[...]

32-bit en > 4GB geheugen kan in principe wel, maar 1) het is een stuk trager en ingewikkelder en 2) het wordt alleen ondersteunt in de duurste Windows Server licenties.
Heeft niets met licenties te maken ;)
Heeft alles te maken met of de applicatie daar mee over weg kan gaan.

Typisch gevalletje: Elke koe is een zoogdier, dus elk zoogdier is een koe...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

c70070540 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:30:
[...]

Heeft niets met licenties te maken ;)
Daar is niet iedereen over uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Weer even on-topic gaan.

Ik ervaar in Win7 nogal een keer dat het profiel niet geladen kan worden.

Uit en weer inloggen lost dit wel weer op, maar onder Vista kan ik het me niet direct herinneren dat het voorgekomen is.

Beta probleem of iets anders aan de hand?

Build 7068 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

abusimbal schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:17:
[...]

Inderdaad.

Tip, bekijk ook de hardware.info TV uitzendingen over Windows 7 met Microsoft man Tony Krijnen.

Deel1
http://www.hardware.info/...Y8RpaA/Windows_7_Special/

Deel2
http://www.hardware.info/...eel_2__ASUS_W90_notebook/
...
Ik ben voor mijn werk naar een Windows 7 overview geweest....één keer raden wie een van de twee sprekers was ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
duderuud schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:43:
[...]

Ik ben voor mijn werk naar een Windows 7 overview geweest....één keer raden wie een van de twee sprekers was ;)
Laat me raden....de ene was Tony....de ander Daniel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:40

edit:

Ok, denk jij dus dat meteen op een test versie alles toppie loopt? Dat verwacht je dus soms van een Test-versie, dan krijg je dit soort symptomen. Ben overigens weer Windows 7 gaan testen. Dus jullie horen later weer van me :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op zondag 05 april 2009 @ 02:34:
[...]

Ed en Willem Bever of Peppie en Kokkie?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
[...]

Alletwee prima sprekers en lekker enthousiast (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb na maanden van Windows 7 builds (ook voor de Beta) nu voor het eerst een programma wat bij mij niet wil werken: Google Earth 5.0. Wel vreemd, aangezien dat de nieuwste versie is, hadden ze wellicht even kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43
PWM schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:24:
Ik heb na maanden van Windows 7 builds (ook voor de Beta) nu voor het eerst een programma wat bij mij niet wil werken: Google Earth 5.0. Wel vreemd, aangezien dat de nieuwste versie is, hadden ze wellicht even kunnen testen.
Hier werkt Google Earth 5.0 zonder problemen, dit is met build 7057 x64.

Copy paste van about schermpje in google earth (wellicht heb je er iets aan):
Google Earth
5.0.11337.1968 (beta)
Build Date
Jan 29, 2009
Build Time
2:38:36 am
Renderer
DirectX 9
Operating System
Microsoft Windows Vista (Service Pack 0)
Video Driver
00001002 (00008.00014.00010.00647)
Max Texture Size
8192x8192
Server
kh.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
c70070540 schreef op zondag 05 april 2009 @ 08:59:
[...]

Ed en Willem Bever of Peppie en Kokkie?
Volgens mij zijn Tony en Daniel gekker dan bovenstaande 4 bij elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeren onder vista modus (geen sp1 of2) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Bugje denk ik

AMD PHENOM 2 720BE. 3 cores dus:

Als ik dubbeklik op de grafiek om groter weer te geven, en daarna terug ga, krijg ik dit:

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/1-3.png

Na dubbelklik terug:
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/2.png

Overheen gekeken.. prima! Beter een bug te veel genoemd dan er 1 vergeten!

[ Voor 12% gewijzigd door Tomino op 05-04-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tomino schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:41:
Bugje denk ik

AMD PHENOM 2 720BE. 3 cores dus:

Als ik dubbeklik op de grafiek om groter weer te geven, en daarna terug ga, krijg ik dit:

Normaal:
[afbeelding]

Na dubbelklik terug:
[afbeelding]
Is een bekende bug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

http://windows7center.com...gonui-background-changer/
Is om bootscherm te veranderen
Heb ik zelf getest op build 7068. Werkt =D Echt leuk

[ Voor 11% gewijzigd door DJ-Visto op 05-04-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Codec probleem zou opgelost moeten zijn met de RC.
http://windows7center.com...pport-third-party-codecs/

Komt misschien ook een mini beta voor locale W7
http://windows7center.com...-be-released-for-testing/

[ Voor 35% gewijzigd door abusimbal op 05-04-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat iemand daar dan ook echt een artikel over gaat schrijven 8)7 En commenters dan ook meteen het als waar aannemen en MS en het Windows team gaat lopen bashen :')

Sommige mensen moeten gewoon geen Beta software gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over windows 7.
Windows 7 heeft op mijn Lenovo W500 altijd gewerkt, heb windows 7 al vanaf serie 7000.
Eergisteren wou ik windows 7 (versie 7068) weer opnieuw installeren.... Maar tot op heden krijg ik continu een foutmelding nadat de computer opnieuw is opgestart.
Heb al op meerdere forums gezocht maar tot op heden nog niks gevonden.
Het scherm wordt zwart na de installatie, en krijg onder alleen de tekst te zien:
Evaluation copy, Build 7068.winmain.090321-1322
Ik ga als volgt te werk:
- Laat windows booten vanaf cd;
- Formateer C;
- Installeer windows 7 op de schijf C;
- Windows 7 gaat alle optie voorbij;
- Copy windows files;
- Expanding windows files;
- Installing features;
- Installing updates;
- Completing installation.
Nadat windows 7 alle stappen heeft doorgelopen wordt de computer opnieuw opgestart. Het register wordt bijgewerkt, en daarna wordt me scherm zwart.... Alleen rechts onderin staat de witte tekst. Ik krijg niet het venster om me key of user name in te vullen ....

De CD functioneert ook goed, ik heb afgelopen tijd meerdere keren windows 7 op pcs geinstalleerd met deze cd. Helaas werkt het niet meer op mijn pc..... IK baal nu ontzettend, heeft iemand hier ook ervaring mee ? En heeft hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023

edit:

Dat je lagere scores haalt is normaal, voornamelijk de I/O wordt nu anders (eigenlijk beter) beoordeeld. Zie ook interview op Hardware.info TV:

(Let trouwens op zijn "Winbook" >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:45
Het lukt mij niet om onder Windows 7 mijn LaCie Ethernet Mini Disk te connecten. Ik kan hem niet zien in de netwerkbrowser of explorer. Als ik de IP configuratietool van LaCie erop loslaat kan ik er wel via HTTP inkomen, maar ik kan hem dus niet in explorer als netwerkshare koppelen. Alles werkt wel goed op mijn XP bak. Ik heb het al geprobeerd met de firewall uit, maar dat maakt ook niets uit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik las dat de makkelijkste manier was om WinDBG te gebruiken, maar ik lees ook overal dat dat gewoon (nog) niet met Windows 7 werkt. De juiste symbols staan niet online en/of het dumpformaat is verkeerd (lees: anders) oid.

Is debuggen uberhaupt mogelijk?
(groot woord voor: Ik wil gewoon weten welke bestanden of programma's de BSOD steeds veroorzaken want ik heb geen idee.)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

[...]

Nou, da's nou toevallig...in één keer goed! 8)
0X55AA schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:53:
[...]

Dat je lagere scores haalt is normaal, voornamelijk de I/O wordt nu anders (eigenlijk beter) beoordeeld. Zie ook interview op Hardware.info TV:

Dat is blijkbaar zijn eigen laptop...hij maakte er wel en geintje over tijdens de Windows 7 preview maar er was niemand die vroeg waarom hij een Mac gebruikte als een Windows-machine >:)

[ Voor 56% gewijzigd door duderuud op 06-04-2009 00:03 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:08:
Een vraag over windows 7.
Windows 7 heeft op mijn Lenovo W500 altijd gewerkt, heb windows 7 al vanaf serie 7000.
Eergisteren wou ik windows 7 (versie 7068) weer opnieuw installeren.... Maar tot op heden krijg ik continu een foutmelding nadat de computer opnieuw is opgestart.
Heb al op meerdere forums gezocht maar tot op heden nog niks gevonden.
Het scherm wordt zwart na de installatie, en krijg onder alleen de tekst te zien:
Evaluation copy, Build 7068.winmain.090321-1322
Ik ga als volgt te werk:
- Laat windows booten vanaf cd;
- Formateer C;
- Installeer windows 7 op de schijf C;
- Windows 7 gaat alle optie voorbij;
- Copy windows files;
- Expanding windows files;
- Installing features;
- Installing updates;
- Completing installation.
Nadat windows 7 alle stappen heeft doorgelopen wordt de computer opnieuw opgestart. Het register wordt bijgewerkt, en daarna wordt me scherm zwart.... Alleen rechts onderin staat de witte tekst. Ik krijg niet het venster om me key of user name in te vullen ....

De CD functioneert ook goed, ik heb afgelopen tijd meerdere keren windows 7 op pcs geinstalleerd met deze cd. Helaas werkt het niet meer op mijn pc..... IK baal nu ontzettend, heeft iemand hier ook ervaring mee ? En heeft hier een oplossing voor ?
Heb je toevallig een ander scherm/TV aan je laptop handen op 'hardware port 1'? Ik had namelijk precies hetzelfde omdat ik mijn TV nog aan m'n pc had hangen. Gelukkig had ik het snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sando schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:51:
[...]

Ik las dat de makkelijkste manier was om WinDBG te gebruiken, maar ik lees ook overal dat dat gewoon (nog) niet met Windows 7 werkt. De juiste symbols staan niet online en/of het dumpformaat is verkeerd (lees: anders) oid.
De Windows SDK en DDK is geloof ik wel al geupdate voor Windows 7beta, daar zitten ook de debug files in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ilya schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:56:
[...]

Heb je toevallig een ander scherm/TV aan je laptop handen op 'hardware port 1'? Ik had namelijk precies hetzelfde omdat ik mijn TV nog aan m'n pc had hangen. Gelukkig had ik het snel door.
Ik heb op dit moment geen andere beeldscherm aan de laptop hangen. Er zitten wel twee GPU'S in de laptop, een grafische kaart van intel als van ATI.

Ben trouwens vergeten te melden wanneer ik vista installeer nergens problemen mee heb... Vreemde is echter dat ik niks op internet hier over kan vinden :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

http://windows7center.com...system-tray-in-windows-7/ Is erg handig, kan je msn weer in het systeemvak krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat staat al tig keer genoemd in dit topic :)

Daarnaast is het een beetje dommetjes aangezien Windows Live Messenger een van de weinige Windows 7 taakbalk compatible programma's is ;)
(Wie gebruikt er nog de tray in Windows 7, als je zo'n handige taakbalk hebt?)
Dr. Strangelove schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:16:
Het lukt mij niet om onder Windows 7 mijn LaCie Ethernet Mini Disk te connecten. Ik kan hem niet zien in de netwerkbrowser of explorer. Als ik de IP configuratietool van LaCie erop loslaat kan ik er wel via HTTP inkomen, maar ik kan hem dus niet in explorer als netwerkshare koppelen. Alles werkt wel goed op mijn XP bak. Ik heb het al geprobeerd met de firewall uit, maar dat maakt ook niets uit.
Kan je hem ook niet op IP of op naam in explorer benaderen?

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 06-04-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb vandaag Google Earth juist geïnstalleerd, met de Installer van de website, en bij mij gaat het probleemloos !
Wat gebeurt er juist ?
[...]

Die scores zijn meestal toch te verbeteren als je experimenteert met Write Caching ?
En die Winbook is geweldig, gewoon een MacBook met een sticker 'I'm a PC'... _/-\o_
Dat is hier al tijden geleden besproken, gewoon de executable van Windows Live Messenger in XP of Vista Compatibity Mode draaien ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

anandus schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:13:
[...]
Dat staat al tig keer genoemd in dit topic :)

Daarnaast is het een beetje dommetjes aangezien Windows Live Messenger een van de weinige Windows 7 taakbalk compatible programma's is ;)
(Wie gebruikt er nog de tray in Windows 7, als je zo'n handige taakbalk hebt?)
Omdat ik het dan ook een beetje leeg kan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb nogal wat problemen met de videokaart van m'n laptop. De kaart die erin zit is de NVidia GeForce 7300 GO, en ik heb de drivers van Windows Update geprobeerd en de "Windows 7"-drivers van de NVidia-site (met aangepaste inf van www.laptopvideo2go.com).

Ik heb m'n tv aan mijn laptop hangen met hdmi.
  • Wanneer de laptop in standby gaat (of wanneer ik het scherm dichtklap, waarbij ik ingesteld heb dat er geen actie ondernomen moet worden) en m'n tv staat uit, treedt er een probleem op bij het weer inschakelen (of bij het openklappen): m'n laptopscherm blijft uit (backlight wel aan) en de tv is ineens m'n primaire beeldscherm.
  • Wanneer ik m'n bureaublad uitgebreid heb naar de tv en ik haal de tv van dat kanaal af (van hdmi2 naar tv bijvoorbeeld), gaat alles nog goed. Wanneer ik dan echter de tv weer op hdmi2 zet, hoor ik ineens het geluid van "hardware ontkoppeld" en krijgt m'n tv geen signaal meer.
  • De taakbalk wordt soms ondoorzichtig
  • De taakbalk wordt soms niet meer herkend als 'onderkant' van de vensters, de onderste rand van applicaties valt dan (terwijl ze gemaximaliseerd zijn) weg onder de taakbalk, zoals de statusbalk van Firefox.
Ik zal binnenkort nog eens op aanraden de DOX-drivers proberen, maar heel erg fijn werkt het nog niet op deze manier.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 10:29
Volgens posts op o.a. Neowin en Winfuture is er op 4 april een sprong gemaakt qua buildnummer.
De build zou het volgende nummer hebben: 6.1.7105.0.winmain.090404-1235
Wellicht is dat een van de eerste builds met de 'veranderingen' die waren aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Is er inmiddels een oplossing voor de problemen met de 9.3 Catalyst voor de x1200 serie? Een aantal pagina's terug werd dit probleem (dat ik zelf ook ondervind) gemeld maar daarna is er geen reactie meer op gekomen waaruit een oplossing blijkt..
Het probleem zit 'm o.a. in het niet kunnen openen van het CCC.

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 06-04-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Voor de liefhebber:

Ik kreeg Battlefield Heroes onder Windows 7 dus niet opgestart?
Probleem is dus verholpen als je Internet Explorer 8 opstart als Administrator :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
EDIT schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:33:
Volgens posts op o.a. Neowin en Winfuture is er op 4 april een sprong gemaakt qua buildnummer.
De build zou het volgende nummer hebben: 6.1.7105.0.winmain.090404-1235
Wellicht is dat een van de eerste builds met de 'veranderingen' die waren aangekondigd?
Nog een bericht over build 7105 en RC zou op 10/4 uitkomen
http://www.hartware.net/news_46687.html
http://www.blogsdna.com/2...reached-new-milestone.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik weet niet of dit een bekend probleem is, maar ik heb met de wddm1.1 drivers voor win7 x64 geen Nvidia controlpanel meer, niet met rechtsklikken op de desktop en ook niet bij het configuratie scherm. Physix staat daar wel, maar kan niet worden aangezet opde Gforce. Is met de nieuwste (beta) win7 x64 drivers, en een GTX260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik hoop dat ze zo snel mogelijk met de RC op de proppen komen zetten. In dat geval is dat de eerste die erop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb laatst wat vaags meegemaakt... vanaf build 7000 op mn laptop een harddisk score van 2.9 en sinds 7057 ineen 5.9...vaaaggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:27:
[...]

Ik heb laatst wat vaags meegemaakt... vanaf build 7000 op mn laptop een harddisk score van 2.9 en sinds 7057 ineen 5.9...vaaaggg
Dat is niet zo vaag, de schalen en methode is aangepast is de tussentijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
Bjorn89 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:20:
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over windows 7, het loopt stukken soepeler en de taakbalk is een stuk productiever als die van voorgaande. Ik heb tot nu toe nog niet echt merkwaardige problemen gehad.

Heb echter wel een vraag.

Heeft iemand al toevallig Quake Live werkend gekregen onder windows 7? Ik probeer te updaten naar de laatste drivers van nvidia op mijn laptop maar krijg dan bsod dus maar teruggezet naar de orginele via windows update :P

offtopic:
Voor de geintreseerde die windows 7 is al geleaked, ben hem nu aan het binnenhalen
Ik heb denk ik wel lang genoeg gewacht nu, heeft iemand al een oplossing hiervoor :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The current Windows 7 schedule is as follow
1. April 2009 for the RC escrow

2. May 2009 for the public release of Windows 7 RC

3. Windows 7 RTM for September 2009

4. Windows 7 to be released no later than January 2010
bron
September wordt een smeuige OS-maand. Windows 7 en Snow Leopard :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjorn89 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:47:
[...]

Ik heb denk ik wel lang genoeg gewacht nu, heeft iemand al een oplossing hiervoor :(?
Bij mij werkt quake live zoals het hoort (7068 op desktop x64), maar voor laptops videokaarten van nvidia zijn er nog geen windows7 drivers, maar als je de laatste vista drivers in comp. modus icm admin installeerd dan moet het lukken lijkt me, wat voor error krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
Ik las vandaag ergens dat Windows 7 misschien wel gereleased wordt tijdens TechEd 2009 in november, zou wel mooi uitkomen natuurlijk.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:53:
[...]

bron
September wordt een smeuige OS-maand. Windows 7 en Snow Leopard :9~ .
Als Windows 7 al in september RTM gaat....en niet eerder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:45
anandus schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:13:

[...]
Kan je hem ook niet op IP of op naam in explorer benaderen?
Op IP / URL lukt wel, maar ik weet niet hoe ik daar een driveletter aan vast moet hangen. Het lijkt trouwens wel of ik helemaal niets buiten het systeem zie op het netwerk behalve mijn router.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-04-2009 17:28 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:08:
Ik las vandaag ergens dat Windows 7 misschien wel gereleased wordt tijdens TechEd 2009 in november, zou wel mooi uitkomen natuurlijk.
Hmm...nu nog zorgen dat ik daarbij aanwezig kan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:27:
[...]

Op IP / URL lukt wel, maar ik weet niet hoe ik daar een driveletter aan vast moet hangen. Het lijkt trouwens wel of ik helemaal niets buiten het systeem zie op het netwerk behalve mijn router.
Als je rechtermuisklik erop doet krijg je niet de optie 'map network drive'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dr. Strangelove schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:27:
Op IP / URL lukt wel, maar ik weet niet hoe ik daar een driveletter aan vast moet hangen.
Net als bij elk ander voorgaand Windows Client OS:
net use * \\server\share
of
net use X: \\\ip.add.re.ss\share
.

Uiteraard moet je dan eerst wel zorgen dat je uberhaupt naar dat ding kunt connecten, want de meeste netwerk boxjes werken met een of andere samba variant en de kans bestaat dat je met een verouderd model disk een antieke Samba variant hebt die alleen maar NTLM vreet.
Het lijkt trouwens wel of ik helemaal niets buiten het systeem zie op het netwerk behalve mijn router.
Standaard commando's als nbtstat en dergelijke zitten toch nog steeds in Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
even een vraagje,

ik heb het topic doorgezocht maar ik kon het niet vinden.
hebben meerdere mensen problemen met het draaien van office word 2007?
ik draai nu op build 7057 x86 en word crasht daar erg vaak.

heeft iemand daar een oplossing voor?
problemen heb ik wel gevonden op google maar nog geen oplossing |:(

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Killerbert schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:15:
even een vraagje,

Dat klopt inderdaad. Er zijn een aantal zaken die niet geheel lekker werken met de Office suite, en dan vooral Word. Dit word voor de release van Windows 7 opgepakt (SP2 voor Office 2007), maar dus iets waarmee je in de Beta wel last van kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Killerbert schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:15:
even een vraagje,

Ik heb wel problemen gehad toen ik een netwerk printer geinstalleerd had staan (ging ie constant naar zoeken). Tot nu toe verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
Jag schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:19:
[...]

Ik heb wel problemen gehad toen ik een netwerk printer geinstalleerd had staan (ging ie constant naar zoeken). Tot nu toe verder geen problemen.
Ik heb met word icm met een netwerk printer inderdaad ook problemen. Hij blijf maar zoeken, en freezed totaal. Verder eigenlijk nog totaal geen problemen(7057 x86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
hellboy123 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:48:
[...]

Ik heb met word icm met een netwerk printer inderdaad ook problemen. Hij blijf maar zoeken, en freezed totaal. Verder eigenlijk nog totaal geen problemen(7057 x86)
Ik had ook zoiets toen ik online naar drivers liet zoeken. Toen ik dat uit had geschakeld was dat probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
PWM schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:30:
[...]

Dat klopt inderdaad. Er zijn een aantal zaken die niet geheel lekker werken met de Office suite, en dan vooral Word. Dit word voor de release van Windows 7 opgepakt (SP2 voor Office 2007), maar dus iets waarmee je in de Beta wel last van kan hebben.
Jag schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:19:
[...]

bedankt voor de antwoorden
ik hoop dat sp2 voor office snel komt ;)

dat crashen is niet wat :z

hier draait ook een netwerk printer. weet iemand of dat het probleem wordt verholpen door het uitschakelen van de netwerkprinter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
alt-92 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:04:
[...]
Standaard commando's als nbtstat en dergelijke zitten toch nog steeds in Win7?
Dat dacht ik ook, tot ik gisteren wilde telnetten naar mijn router ...

... bljkt dat je de Telnet Client als Feature aan moet zetten 8)7

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klopt, maar dat is al in Vista zo :)
Maar het zit er wel in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Yanze schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:14:
[...]

Dat dacht ik ook, tot ik gisteren wilde telnetten naar mijn router ...

... bljkt dat je de Telnet Client als Feature aan moet zetten 8)7
De telnet client zit er in Vista ook niet standaard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:01
Killerbert schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:00:

bedankt voor de antwoorden
ik hoop dat sp2 voor office snel komt ;)
De sp2 voor office 2007 is wel gelekt in ieder geval. Dus mocht je de Engelstalige versie van Office 2007 hebben, zou je hem al kunnen uitproberen.

Bron: http://www.webtlk.com/200...t-office-2007-sp2-leaked/

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
hier is trouwens een link naar de fixes die in SP2 zitten voor outlook 2007: (download url moet je aanvragen, zit wachtwoord op, allemaal heel spannend)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 23:41
Weet iemand wat de release datum is van sp2 voor office 2007. Hoop dat hij daar mee echt een stuk beter gaat lopen in windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Egbert Jan schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:10:
Weet iemand wat de release datum is van sp2 voor office 2007. Hoop dat hij daar mee echt een stuk beter gaat lopen in windows 7
http://tinyurl.com/d46ly4

April dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
Heb van alles geprobeerd maar nog steeds geen gigabit verbinding hier. Straks even zonder switch proberen, misschien ligt het daar aan.

Bovendien wil hij niet goed met mijn nokia connecten via bluetooth. Hij kan de drivers voor mijn telefoon niet vinden zegtie. Iemand een oplossing voor? (het is een 2600 classic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Office Service Pack Team: We’re pleased to announce that Service Pack 2 (SP2) for the 2007 Microsoft Office system is expected to be released in the near future. Although we aren’t yet announcing the exact release date, it will fall between February and April of 2009.
1. "between"
2. Het is al April.
3. Dat bericht van MS komt uit mei vorig jaar, en die blogpost uit october. Sindsdien hebben ze nauwelijks iets meer gezegd over een release date van sp2.

[ Voor 37% gewijzigd door foppe-jan op 06-04-2009 22:30 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat is incl. feb en april, anders hadden ze wel gezegd dat het in maart zou zijn ;)
2. Het is al April.
Mooi op tijd dus
3. Dat bericht van MS komt uit mei vorig jaar, en die blogpost uit october. Sindsdien hebben ze nauwelijks iets meer gezegd over een release date van sp2.
Als er niets veranderd aan het schema, hoeven ze ook geen update te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Mils schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:23:
[...]

De sp2 voor office 2007 is wel gelekt in ieder geval. Dus mocht je de Engelstalige versie van Office 2007 hebben, zou je hem al kunnen uitproberen.

Bron: http://www.webtlk.com/200...t-office-2007-sp2-leaked/
helaas heb ik geen engels talige office...
dan nog maar even wachten tot het eind van deze maand |:(

verder loopt win7 goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Killerbert schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:00:
hier draait ook een netwerk printer. weet iemand of dat het probleem wordt verholpen door het uitschakelen van de netwerkprinter?
Bij mij was het redelijk duidelijk te zien dat het aan de netwerkprinter lag. Hij bleef bij opstarten maar ook op andere gekke mommenten, zoals bij het invoegen van een tekstvak :P, zoeken naar een netwerkprinter (zag je onderin staan). Vaak was het op te lossen door op escape te drukken. Maar soms liep ie er op vast. Ook als ik rechtstreeks een document opende door erop te dubbelklikken, dan opende Word wel maar zei ie dat ie het document niet kon vinden :P.
Dit ging bij mij allemaal weg door de netwerkprinter te deinstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ook downgrade naar XP voor Windows 7-klanten
http://www.hardware.info/...XP_voor_Windows_7klanten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Ik mis echt het Show Desktop icoontje linksonderin :'(
Heeft iemand een idee hoe ik deze weer aan kan maken?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Arfman schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:37:
Waarom zou je die nog willen?

Rechtsonderin, naast de datum en tijd is ook een button die hetzelfde doet als de show desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Arfman schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:37:
Ik heb geen idee hoe je die weer terug kunt plaatsen. Toch vind ik het vakje rechtsonder wel een veel idealere oplossing. Als je er eenmaal aan bent gewend is het veel makkelijker als wanneer je helemaal "geforceerd" op een klein icoontje moet klikken. Leer jezelf gewoon aan dat je de muis "overdreven" naar rechtsonder moet schuiven om je desktop te zien. :)

( Windows + M kan natuurlijk ook nog altijd maar dat is minder makkelijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:34
je kan je desktop toch nog gewoon te voorschijn halen met Start+D ? Sinds ik die toetsencombinatie ken heb ik dat icoontje om mn desktop weer te laten geven weggehaald ;)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt het om te upgraden naar build 7068 want ik draai hier ook Office 2007 met een netwerk printer en ik heb nergens last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik heb net voor het eerst build 7105 x86 in het wild gezien ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Mils op 07-04-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 10:29
Wellicht nog interessant leesvoer: http://blogs.msdn.com/e7/...y-upgrade-experience.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Mils schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:02:
Waarom nou toch weer x86 ;(
gaat eens verder zoeken naar de x64 build :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 23:41
Waar heb jij hem dan gezien?
Mils schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Egbert Jan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:25:
Waar heb jij hem dan gezien?
[...]
:) Ik kan alleen maar zeggen, goed zoeken.

Dat soort info hoort hier niet op tweakers thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik zo rondkijk, lijkt mij dat de RC build uiteindelijk 7100 word. Ben benieuwd waar die 7105 vandaan komt?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....