[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Y3LLoW schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:00:
Hoe zijn bij jullie de game-prestaties onder windows 7?

Ik heb net even geprobeerd om css te spelen en dat valt vies tegen. Waar ik in xp boven de 100 fps kwam haal ik nu amper de 60..
Half Life 2 loopt als een zonnetje, Red Alert 3 Uprising, super, BIA:Hell's Highway, prima, zonder enig probleem.

3dMark Vantage doet het ook prima.

Dus hier geen enkele reden tot klagen.

Win7 64bits 7068 met 9600GT SLI 181.71 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

foppe-jan schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:57:
[...]

En toch zou ik graag een upgrade van NTFS zien naar een FS dat meer dan 255chars voor full path ondersteunt.
NTFS trekt het wel hoor.
Applicaties alleen niet altijd, en daarom zit die beperking ook in de win32 Shell gebakken in recente NT varianten als XP en 2003.

Ga maar eens met robocopy spelen, die heeft wel degelijk support voor paden >255 karakters.

(en \\?\C:\donders\lang\pad\boven\de\255\grens\bijvoorbeeld\is\toch\echt\te\gebruiken\in\Windows )

PS:
lees voortaan ook de footnotes:
The on-disk structures have no inherent limit.
Particular Installable File System drivers and operating systems may impose limits of their own, however.
MS-DOS does not support full pathnames longer than 260 bytes for FAT12 and FAT16.
Windows NT does not support full pathnames longer than 32,767 bytes for NTFS.
Linux has a pathname limit of 4,096.
ps2: 4096 wat? - - reden te meer waarom je evengoed nog dingen moet nakijken en WikiPedia niet blindelings als waarheid moet aannemen.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 02-04-2009 00:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb me scheel gelezen aan pro- en contradiscussies over het weg zijn van het klassieke startmenu, en iedereen zijn wens, maar ik kan er niet aan wennen. Zet alle bullshit uit en je hebt een groot leeg vlak met aan de zijkant je persoonlijke map en een icoontje. Naja prima als je dit met je eigen truukjes kunt vullen, maar je kan helemaal niets! Je kan snelkoppelingen pinnen in dat witte vlak, maar daar wordt je ook snel brak van. En een folder snelkoppeling is niet het zelfde want die opent niet on the spot.

Ik werk al drie miljard jaar met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://stuff.rednet.nl/rommel/Screens/StartClassic.png

En nu ben ik erg benieuwd, is dat nieuwe menu op een handige manier in te zetten?

Het beste truukje tot nu toe is om het startmenu (die folder) van de XP partitie als toolbar toe te voegen aan de startbalk. Maar dan werkt de startsneltoets niet, de startsearch (enige voordeel van nieuwe startmenu) niet, en ziet het er niet gail uit.

Klassiek startmenu bash reacties hoeven van mij niet, maar ik ben benieuwd naar jullie "Zo is alles weer flex" truukjes.

Andere opmerkingen:
Windows 7 klinkt als mijn WII en de nieuwe pseudo-quicklaunch manier van de taakbalk is erg Apple-ig, maar ik vind het wel ideaal. Verbetering t.o.v. quicklaunch. Als je Symbian S60 oid op je foon hebt staan dan vind je het vast ook wel fijn.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 08:17
Sando schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:57:
Oke, Sound Blaster Live eruit en Windows werkt prima!
Zonde, ik heb helemaal geen zin in die nieuwe kaarten.
Mijn SB Live (1024 geloof ik) doet het anders prima? O-) (build 7022 32bits)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ik heb net even geprobeerd om css te spelen en dat valt vies tegen. Waar ik in xp boven de 100 fps kwam haal ik nu amper de 60..
Dan klopt er iets niet, misschien niet de juiste drivers geïnstalleerd?
Bij mij loopt Windows 7 net zo snel of sneller dan XP.

En staat vsync uit?
Sando schreef op donderdag 02 april 2009 @ 01:24:
Ik werk al drie miljard jaar met zoiets:
[afbeelding]

En nu ben ik erg benieuwd, is dat nieuwe menu op een handige manier in te zetten?

Het beste truukje tot nu toe is om het startmenu (die folder) van de XP partitie als toolbar toe te voegen aan de startbalk. Maar dan werkt de startsneltoets niet, de startsearch (enige voordeel van nieuwe startmenu) niet, en ziet het er niet gail uit.
Dat is inderdaad dé manier, een map als toolbar op de taakbalk gebruiken :)
Een andere manier zou ik niet weten, eigenlijk.
Maar misschien dat er een tooltje voor uitkomt?

Anders misschien toch eraan wennen (écht het werkt fijn), of een andere launcher gebruiken, zoals Objectdock of Rocketdock (ik weet niet zeker of zij een start menu achtig iets hebben eigenlijk?)

Maar eigenlijk wil je dus dat alles wat in 'all programs' zit gelijk te zien is zonder dat je op all programs moet klikken?
Andere opmerkingen:
Windows 7 klinkt als mijn WII en de nieuwe pseudo-quicklaunch manier van de taakbalk is erg Apple-ig, maar ik vind het wel ideaal. Verbetering t.o.v. quicklaunch.
Indeed :)
Appleïg hoeft niet slecht te zijn.

Is het niet een idee om daar dan meer gebruik van te maken? Dus de meestgebruikte programma's uit je start menu pinnen op de taakbalk?

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 02-04-2009 09:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Vsynq staat inderdaad uit. Welke grafische drivers gebruiken jullie? (ATI HD4870)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Oververzadigen bureaubladachtergronden bij meer mensen die een dual monitor setup gebruiken?
Als ik hier een plaatje in de windows photoviewer laadt ziet die foto er echt 100x beter uit (qua zichtbaar detail) dan wanneer ik hetzelfde plaatje als achtergrond gebruik. (dit was niet zo met maar 1 monitor aangesloten).
alles behalve donkerblauw wordt zon/wit, wolken zijn weg, etc.

(7068 x64, ati HD3300)

[ Voor 16% gewijzigd door foppe-jan op 02-04-2009 15:17 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-07 20:48
Kijk hier eens voor Win Vista / 7 x86 / x64 drivers.

http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=135324

werkt bij mij prima met een Creative Audigy 2 ZS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

Zonde, ik heb helemaal geen zin in die nieuwe kaarten.

Anyway, waar is een stoomcursus om te gaan met Windows annoyances? Het is prolly erg Vista-erig maar die sloeg ik over, en nu kijk ik raar op van de 3 (!) meldingen dat Pidgin Portable misschien niet goed installeerde terwijl alles goed lijkt te werken. Opera doet het gewoon goed. Maar ben ik vroeger of later de bok omdat ik de installers als admin had moeten runnen? Ik open meestal dingen gewoon met de browser.

Ik kan ook geen shortcut plakken in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs, iets wat ik graag doe voor installerloze apps. En ik kan explorer niet rechtsklikken en openen als admin. En snelkoppelingen (Application Data) in mijn userfolder zijn access denied.

En ik ben wel admin, hoewel ik een paar pagina's terug las dat admin zijn een beetje nep is.. kan een nepadmin rechten voor dit soort standaard taken krijgen?

[...]

Wat is de truuk? Maakt niet uit welke compatibility mode ik kies, hij blijft "The network firewall is not functioning properly!" melden.
Installeren in vista sp2 modus en admin en daarna 'cfp' (in program files) ook onder vista sp2 modus en admin modus zetten :) .
Ik heb trouwens deze versie: "CIS_Setup_3.8.65951.477_XP_Vista_x64"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
alt-92 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:45:
[...]

NTFS trekt het wel hoor.
Applicaties alleen niet altijd, en daarom zit die beperking ook in de win32 Shell gebakken in recente NT varianten als XP en 2003.

Ga maar eens met robocopy spelen, die heeft wel degelijk support voor paden >255 karakters.

(en \\?\C:\donders\lang\pad\boven\de\255\grens\bijvoorbeeld\is\toch\echt\te\gebruiken\in\Windows )

PS:
lees voortaan ook de footnotes:

[...]
Dat werkt misschien wel maar ik kon een map met veel submappen niet verwijderen omdat deze te lang was. Moest eerst de 3 submappen renamen naar een kortere naam, voordat verwijderen wou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het hier al is vermeld, maar soms willen dingen niet kopieren/plakken/verwijderen, en dan kan dit tooltje erg handig zijn:
'Take ownership'

Ik kon bv een oude windows installatie niet verwijderen (windows old); en met dit tooltje lukte dat wel :) .

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 02-04-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
De taakbalk is in Windows 7 veel beter op z'n plek aan de linkerkant. Even wennen, maar al snel wil je niet terug.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3450/3406958564_75672d45b1_o.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door ZeilDude op 02-04-2009 14:11 . Reden: TwitterPic werkt niet met posten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 19:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmm, net geprobeerd de Norman virus scanner te installeren, helaas, kan alleen op XP en Vista, W7 snapt ie nog niet helemaal. Ik kan zou gauw ook nog geen Beta versie vinden. Opzoek naar een andere virus scanner dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coenen schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:22:
Hmm, net geprobeerd de Norman virus scanner te installeren, helaas, kan alleen op XP en Vista, W7 snapt ie nog niet helemaal. Ik kan zou gauw ook nog geen Beta versie vinden. Opzoek naar een andere virus scanner dan maar.
Dit misschien iets?;klik, selecteer dan alleen de virus scanner, en runnen in vista sp2 en admin modus en ook na de installatie 'cfp' (te vinden in program files)onder de zelfde modus zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 02-04-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 296288 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:58:
Windows Demo Toolkit on Microsoft Connect

Microsoft is featuring the Windows 7 Beta and Windows Live, the Windows Demo Toolkit Foundation Suite. The suite provides you with a fast and simple way to prepare a demo PC. Similar to using an OEM restore disc to reinstall an OS, the Foundation Suite is downloaded as an ISO you can burn to a DVD and install to your own PC.

[...]
Bedankt...hier hebben we wat aan ! :)

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 02-04-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 60905 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:33:
[...]

Dit misschien iets?;klik, selecteer dan alleen de virus scanner, en runnen in vista sp2 en admin modus en ook na de installatie 'cfp' (te vinden in program files)onder de zelfde modus zetten.
Waarom niet gewoon gelijk een Windows 7 Compatible Virusscanner zoals AVG of AVast installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 11:43

Ho ho, niet direct koppelen aan Windows 7 he. Eerst wachten op fatsoenlijke drivers alvorens te gaan mekkeren dat je lagere fps haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:59:
[...]

Waarom niet gewoon gelijk een Windows 7 Compatible Virusscanner zoals AVG of AVast installeren?
Kan ook, maar ik vind comodo een goede firewall en virusscanner inéén :) , die geen problemen geeft op mijn installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 02-04-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

DFKT schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:33:
Mijn SB Live (1024 geloof ik) doet het anders prima? O-) (build 7022 32bits)
Mazzeldude! Dat komt omdat je een te nieuwe hebt. Ik stapte van SB16 naar SB AWE32 naar SB Live!, meteen toen ie uitkwam. Was toen vet cool, maar nu wordt mijn ongeduld afgestraft met lack of support..

Welke driver gebruik je trouwens? Hebben we het over Win7 64bit?

Ik las trouwens dat die vet veel nieuwere Audigy 2, geadverteerd als 24 bits, niet eens echt 24 bit is. Internal gewoon 16 bit met upscaling. Is die oudere Live! dan echt 32 bit?
anandus schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:48:
Anders misschien toch eraan wennen (écht het werkt fijn)
(..)
Maar eigenlijk wil je dus dat alles wat in 'all programs' zit gelijk te zien is zonder dat je op all programs moet klikken?
(..)
Is het niet een idee om daar dan meer gebruik van te maken? Dus de meestgebruikte programma's uit je start menu pinnen op de taakbalk?
Ja zoiets, want ik open heel vaak dingetjes en ik merk dat mijn workflow in W7 veel trager aanvoelt daardoor. Uiteraard dock pin ik de meestgebruikten, maar ik gebruik echt een zogenaamde fecalielading, so it's just not the same, wat niet uit zou maken als het nu sneller ging.

Maar ook van installatie op installatie kopieer ik altijd mijn startmenu (met shortcuts) gewoon naar de nieuwe en staat alles er weer in, maar bij Win7 mag ik er niet aankomen, zelfs met het adminaccount niet. Want aan die search kan ik wel wennen. Soort Windows-R maar dan beter. Dan moet het alleen wel in het menu staan.
[...]
Indeed :)
Appleïg hoeft niet slecht te zijn.
Nee, hoewel iedereen het nu ripoff zal blijven noemen :P Vind ik jammer want ik vind Windows toch veel cooler dan OSX..
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant
m4ni4k-4live schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:58:
[...]
Kijk hier eens voor Win Vista / 7 x86 / x64 drivers.
http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=135324

werkt bij mij prima met een Creative Audigy 2 ZS
Voor models worden alleen Audigies genoemd, en ik heb een Live!, die later wel genoemd wordt (kortom na 2 secoden lezen is het al onduidelijk) maar als 24 bit variant, en die van mij kan echt alleen 16 bit truukjes volgens mij.

Ik zal het eens proberen wanneer ik meer dan 2 speakers wil (Chipset geeft nu stereo out, tot nu toe ook prima, ik speel toch geen games).
Anoniem: 60905 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:17:
Installeren in vista sp2 modus en admin en daarna 'cfp' (in program files) ook onder vista sp2 modus en admin modus zetten :) .
Ik heb trouwens deze versie: "CIS_Setup_3.8.65951.477_XP_Vista_x64"
Super, het werkt!

In other news, foobar2000 (portable mode) staat soms opeens weer in Default playback order terwijl ie toch echt op Random stond. Ook bij het aanmelden en starten is soms de Window positie totaal anders.
Die veranderde Window-positie had ik ook afentoe met Pidgin (portable). Ik heb sinds de installatie van Win7 geen resolutie- of videokaarttruukjes gedaan waardoor het logisch zou zijn.
(Ik werk graag met portable apps op mijn desktop omdat die lekker draagbaar zijn tussen verschillende Windowsversies.)

Ik heb trouwens per ongeluk iets ontdekt wat iedereen vast al wist maar wat nieuw is voor mij:
Als je met het keyboard door het start- of toolbarmenu navigeert en je wilt meerdere apps starten, dan als je op enter drukt moet je opnieuw navigeren.
Druk je echter op shift+enter dan blijft het menu gewoon open en gefocussed. :D Maar dat werkt al minstens vanaf XP. :P

-edit-

Die SB Live! 24 bit is als ik het goed lees een variant van de Audigy SE, en dus veel nieuwer dan de originele SB Live! die vóór de Audigy kwam.
Audigy SE/LS/Value and Live! 24-bit cards

[ Voor 36% gewijzigd door Sando op 02-04-2009 15:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Ik draai nu een week build 7068 en ik ben echt verbaast over de stabiliteit, ik heb het best wel intensief gebruikt en ik heb nog steeds geen enkele crash gehad, het is bijna niet voor te stellen dat dit nog een beta is.
Verder ben ik nog geen applicaties tegen gekomen die niet of slecht werken op Windows 7.
Wat ik ook erg goed vond was dat alle hardware out of the box werkte, ik heb geen enkele drivers hoeven te installeren, alles werkte gewoon meteen en in games lijk ik ongeveer dezelfde fps te halen als onder Vista en XP.

Toch ben ik niet over alles positief, XP is nog steeds mijn favoriete Windows besturings systeem, ik vind het erg lastig om nou te zeggen wat het precies is maar Vista vind ik gewoon niet lekker werken op een of andere manier, het voelt niet zo reactief als XP, Ubuntu of OS X.
Ik heb een pc van een maand oud met goede hardware maar Vista voelt gewoon een beetje zompig vergeleken met de rest en dat zelfde gevoel heb ik helaas ook bij Windows 7.
En misschien waren mijn verwachtingen te hoog van Windows 7, maar ik heb de hele tijd het gevoel: "is dit alles wat ze in al die tijd hebben gedaan?" (met Vista had ik hetzelfde terwijl ik dat weer niet bij OS X of Ubuntu heb)
Eigenlijk heb ik gewoon het gevoel alsof ik met Vista werk met een nieuwe taakbalk.
Ben er eigenlijk nog steeds niet uit of de nieuwe taakbalk nou een verbetering is, het werkt niet vervelend maar echt beter vind ik het ook niet.

Maar goed, het is nog beta, er kan nog een hoop veranderen en de stabiliteit, compatibiliteit van de apps en de driver support zijn alvast een goed teken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 42323 op 02-04-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Anoniem: 42323 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:33:
Ik draai nu een week build 7068 en ik ben echt verbaast over de stabiliteit, ik heb het best wel intensief gebruikt en ik heb nog steeds geen enkele crash gehad, het is bijna niet voor te stellen dat dit nog een beta is.
Verder ben ik nog geen applicaties tegen gekomen die niet of slecht werken op Windows 7.
Wat ik ook erg goed vond was dat alle hardware out of the box werkte, ik heb geen enkele drivers hoeven te installeren, alles werkte gewoon meteen en in games lijk ik ongeveer dezelfde fps te halen als onder Vista en XP.

Toch ben ik niet over alles positief, XP is nog steeds mijn favoriete Windows besturings systeem, ik vind het erg lastig om nou te zeggen wat het precies is maar Vista vind ik gewoon niet lekker werken op een of andere manier, het voelt niet zo reactief als XP, Ubuntu of OS X.
Ik heb een pc van een maand oud met goede hardware maar Vista voelt gewoon een beetje zompig vergeleken met de rest en dat zelfde gevoel heb ik helaas ook bij Windows 7.
En misschien waren mijn verwachtingen te hoog van Windows 7, maar ik heb de hele tijd het gevoel: "is dit alles wat ze in al die tijd hebben gedaan?" (met Vista had ik hetzelfde terwijl ik dat weer niet bij OS X of Ubuntu heb)
Eigenlijk heb ik gewoon het gevoel alsof ik met Vista werk met een nieuwe taakbalk.
Ben er eigenlijk nog steeds niet uit of de nieuwe taakbalk nou een verbetering is, het werkt niet vervelend maar echt beter vind ik het ook niet.

Maar goed, het is nog beta, er kan nog een hoop veranderen en de stabiliteit, compatibiliteit van de apps en de driver support zijn alvast een goed teken.
Ze hebben wel degelijk de kernel (dacht ik) verbeterd. Vista (schijnt) Van A -> Z -> B te gaan, en windows XP A -> B & Windows 7 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:33:

Ik heb de ervaring die jij hebt totaal niet met windows7, het is snel en reageert meteen, heb dan ook een x64 versie van de 7068 build, en geen ervaring met de x86 builds, maar deze lijken toch niet echt onder te doen voor de 64bits versie's lijkt me. Enne ik heb nog nooit zo'n stabiele beta meegemaakt als deze van win7, vergeleken met XP of vista bv.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 02-04-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de x64 versie van de 7068 build.
En zoals ik al zei, het is lastig om te zeggen wat het precies is, op zich werkt alles snel maar het is meer een gevoels kwestie denk ik, ik merk gewoon geen verschil in snelheid tussen Vista en Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:04:
Ik heb ook de x64 versie van de 7068 build.
En zoals ik al zei, het is lastig om te zeggen wat het precies is, op zich werkt alles snel maar het is meer een gevoels kwestie denk ik, ik merk gewoon geen verschil in snelheid tussen Vista en Windows 7.
Het booten bv duurt al veel korter naar mijn idee bij Win7 als bij Vista, maar het is een verschil van secondes waarschijnlijk, maar ik ben kom ook van vorige builds naar deze en dan is het verschil te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Trouwens, als de Win7 partitie een schijfletter heeft in XP, dan gaat XP die steeds op fouten controleren die er niet zijn omdat het een nieuwere NTFS is oid. Dan gaat Win7 weer controleren, en zo om de beurt omdat ze het niet met elkaar eens zijn ofzo. Naja, Win7 schijfletter verwijderen in XP en probleem is opgelost. Maar vandaar de vraag: Gaat Win7 wel netjes om met de oude XP NTFS versie? Kan ik werken met mijn productie files? Of kans dat ze corrupted worden als ik half in XP en half in Win7 werk?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Heb net build 7068 binnen ga gelijk updaten! ;) ^^ HOpelijk gaat het in 1x goed.
Wat mij op viel, HIj maakt een partitietje aan van 199MB en dat gebruikt ook. En gaat (denk ik) later weer weg

[ Voor 41% gewijzigd door DJ-Visto op 02-04-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:08:
[...]

Het booten bv duurt al veel korter naar mijn idee bij Win7 als bij Vista, maar het is een verschil van secondes waarschijnlijk, maar ik ben kom ook van vorige builds naar deze en dan is het verschil te merken.
Ik heb net nog ff lopen denken wat het zou kunnen zijn, ik denk dat het de aero animaties zijn die het traag aan laten voelen, ik heb deze animaties net uitgezet en voelt nu allemaal al een heel stuk sneller, ik denk dat die animaties gewoon te traag zijn om het snel aan te laten voelen voor sommige mensen, vreemd dat MS hier nog niks aan heeft gedaan.
Ik denk dat als die animaties een fractie sneller zouden zijn al veel traagheids klachten zouden verhelpen.

Verder vind ik de snelheid van het opstarten niet zo belangrijk, als ik mijn computer aanzet ga ik altijd koffie halen dus een paar seconde verschil merk ik niks van.
Wat me net wel opviel is dat ik onder Windows 7 een hogere 'Windows experience index' score krijg als onder Vista. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:28:
[...]

Ik heb net nog ff lopen denken wat het zou kunnen zijn, ik denk dat het de aero animaties zijn die het traag aan laten voelen, ik heb deze animaties net uitgezet en voelt nu allemaal al een heel stuk sneller, ik denk dat die animaties gewoon te traag zijn om het snel aan te laten voelen voor sommige mensen, vreemd dat MS hier nog niks aan heeft gedaan.
Ik denk dat als die animaties een fractie sneller zouden zijn al veel traagheids klachten zouden verhelpen.

Verder vind ik de snelheid van het opstarten niet zo belangrijk, als ik mijn computer aanzet ga ik altijd koffie halen dus een paar seconde verschil merk ik niks van.
Wat me net wel opviel is dat ik onder Windows 7 een hogere 'Windows experience index' score krijg als onder Vista. 8)7
Oké, ik heb net ff wat gelezen betreft het waarschijnlijk sneller opstarten (booten) van windows7;
in msconfig naar 'boot' gaan en dan advanced options kiezen en daar kun je dan voor het aantal processoren kiezen, deze staat standaart op 1.
Afbeeldingslocatie: http://support.microsoft.com/library/images/support/kbgraphics/public/de/performance/30_11.png

Ook al is waarschijnlijk de grootste bottleneck de HD, maar goed alle kleine beetjes helpen :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 02-04-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dan ben ik benieuwd naar de reden om hem standaard op 1 te hebben staan. Er zal echt wel een gedachte achter zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:05:
Dan ben ik benieuwd naar de reden om hem standaard op 1 te hebben staan. Er zal echt wel een gedachte achter zitten ;)
Nou, niet iedereen heeft twee of meer processoren, misschien daarom :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 60905 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:08:
[...]

Nou, niet iedereen heeft twee of meer processoren, misschien daarom :) ?
Autodetect :) ?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
PWM schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:05:
Ik denk eerder dat hij onaangevinkt gewoon van alle beschikbare gebruikmaakt, en je alleen als je hem aanvinkt kunt kiezen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das een goede; maar als iemand er secondes baat bij heeft zou mij dat verassen eerlijk gezegd :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foppe-jan schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:11:
[...]

Ik denk eerder dat hij onaangevinkt gewoon van alle beschikbare gebruikmaakt, en je alleen als je hem aanvinkt kunt kiezen.
Nee, hij staat standaart (by default) op 1 proc core dacht ik te herinneren :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 02-04-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

foppe-jan schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:11:
[...]

Anoniem: 60905 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:14:
[...]

Nee, hij staat standaart op 1 proc. dacht ik te herinneren :) .
Ik denk dat foppe-jan het hier bij het rechte eind heeft. Hij staat standaard niet aangevinkt en dan worden "gewoon" alle CPU's/Core's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:26:
[...]

[...]

Ik denk dat foppe-jan het hier bij het rechte eind heeft. Hij staat standaard niet aangevinkt en dan worden "gewoon" alle CPU's/Core's gebruikt.
Ik lees hier iets anders, alhoewel het kb nummer (http://support.microsoft.com/kb/959233/) niet meer terug te vinden is, de poster heeft zoiets gequote:
early all new PCs are equipped with two or more processor cores (dual-core processor, multi-core processor). Windows Vista by default uses only one processor for start-up. You can accelerate the system start-up by activating the second processor core.
Maar het kan best zijn dat foppe-jan gelijk heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 02-04-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Om het te veranderen? Ga -> control panel -> System -> Advanced system settings -> Startup And Recovery -> settings -> Time to display list of operating systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJ-Visto schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:41:
Om het te veranderen? Ga -> control panel -> System -> Advanced system settings -> Startup And Recovery -> settings -> Time to display list of operating systems
Nee, msconfig intypen bij start dan 'enter' en bij boot naar advanced settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Anoniem: 60905 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:43:
[...]

Nee, msconfig intypen bij start dan 'enter' en bij boot naar advanced settings :)
Ook even toegepast, strakjes even testen =)

Vindt een aantal dingen verbeterd:
- Games, kan je overzichtelijk al je games zien
- extern bureaublad heeft weer een anderen style
- Control Panel overzichtelijk
- Accessories -> System Tools staan er nu ook daadwerkelijk in.
- Alweer sneller

(kom vanaf build 7000)

[ Voor 31% gewijzigd door DJ-Visto op 02-04-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 60905 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:43:
[...]

Dat is helaas een ware mystic tweak, wat echter logisch bedoelt is om de hoeveelheid cores in te beperkten.
Net als het interne geheugen wat je kan beperken daarnaast.

Echter is msconfig meer voor probleem oplossing met de hardware enof software.

[ Voor 10% gewijzigd door mysterieworld op 02-04-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mysterieworld schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:51:
[...]

Dat is helaas een ware mystic tweak, wat echter logisch bedoelt is om de hoeveelheid cores in te beperkten.
Net als het interne geheugen wat je kan beperken daarnaast.

Echter is msconfig meer voor probleem oplossing met de hardware enof software.
Toch lees ik op veel plekken op internet dat bv vista standaart op 1 core boot, maar alle cores zou logisch zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 02-04-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

De snelheid verbetert niet echt 100% maarja, ik zet hem s'ochtends aan ga douche en kom terug en dan is hij ruim opgestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:44
Wat betreft opstarten, dat is sinds ik een E6600 ipv een E2220 boot het systeem erg traag. Verschrikkelijk. Binnenkort nieuwe install doen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 13:40
Snel vraagje. Heb build 7000 nu op dual boot staan, en om eerlijk te zijn, ik boot Vista nooit meer.
Maar nou heb ik build 7068 gedownload en gebrand. Als ik de cd erin doe en wil upgraden, gaat alles goed, maar op een gegeven moment( 21% van het 3e item ) moet windows opnieuw worden opgestart.
Zelf doet hij niks, dus ik doe het maar, krijg ik in mn bootloader 3 dingen:
Windows Setup
Windows 7 ( 7000 dus )
Windows Vista.

Windows Setup --> Setup cannot be launched ( oid )
Windows 7 is gewoon Boot to OS
Windows Vista N/A

Wat is de goeie manier hier? Ik neem aan Windows setup?
Heb hem al een keer proberen te installeren ( mounted ) dus denk dat die partition die die aanmaakt screwed is, waardoor hij de setup dus niet kan loaden.

//edit: vraagje 2. Na de compatibility-check. Geeft hij aan dat The sims 2 ( :> ) mogelijk niet meer werkt. Iemand een idee of ik hem opnieuw moet installen ( daar heb ik namelijk niet zo'n zin in met die 14 addon-packs )

iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door McPoowl op 02-04-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

zwAf schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:42:
Snel vraagje. Heb build 7000 nu op dual boot staan, en om eerlijk te zijn, ik boot Vista nooit meer.
Maar nou heb ik build 7068 gedownload en gebrand. Als ik de cd erin doe en wil upgraden, gaat alles goed, maar op een gegeven moment( 21% van het 3e item ) moet windows opnieuw worden opgestart.
Zelf doet hij niks, dus ik doe het maar, krijg ik in mn bootloader 3 dingen:
Windows Setup
Windows 7 ( 7000 dus )
Windows Vista.

Windows Setup --> Setup cannot be launched ( oid )
Windows 7 is gewoon Boot to OS
Windows Vista N/A

Wat is de goeie manier hier? Ik neem aan Windows setup?
Heb hem al een keer proberen te installeren ( mounted ) dus denk dat die partition die die aanmaakt screwed is, waardoor hij de setup dus niet kan loaden.

//edit: vraagje 2. Na de compatibility-check. Geeft hij aan dat The sims 2 ( :> ) mogelijk niet meer werkt. Iemand een idee of ik hem opnieuw moet installen ( daar heb ik namelijk niet zo'n zin in met die 14 addon-packs )

iemand?
Denk dat je er verstandig aandoet aangezien je dualboot draaide clean install te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Anders quote je even altijd een kilometer van de vorige post.. 8)7

Ik heb perongeluk mijn XP partitie getrashed door een paar bytes teveel terug te zetten van de bootsector en nu heeft W7 die partitie offline gehaald en ik krijg 'm met geen mogelijkheid terug...

Gelukkig heb ik nog een image. Moet er alleen ff tijd voor vrijmaken.

Anyway dikke bug: Als je een EFS certificaat importeert en je opent bijv. een raw textbestand, dan staat er niet meer access denied, maar gewoon alle encrypted data!!! Vet slecht! En erg cruciaal jammer omdat ik alvast wilde overstappen naar W7 :P

Offtopic: Al mijn FTP sites stonden in XP.. is er niet eens een tooltje om een oude CuteFTP sitemanager om te zetten naar FileZilla ofzo? Anders kan ik niet eens wachten met dat image tot ik zin heb..

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Laatst online: 25-06 12:12

DMP.cc

They call me DM

Als ik mijn account laad als ik mijn computer opnieuw heb gestart blijft mijn desktop zwart en zie ik alleen mijn muis en het build nummer.

- Als ik wil CTRL ALT DEL werkt dit niet. Ik kan hier alleen uitkomen om door mijn computer opnieuw op te starten.
- In veilig modes kom ik er wel in.
- Als ik een andere account aanmaak in veilige modus werkt deze wel zonder problemen.
- Als ik in MSCONFIG alle startup items uitzet werkt het alsnog niet.

Ik snap het verder niet meer omdat een andere account het wel doet.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

DJ-Visto schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:16:
Heb net build 7068 binnen ga gelijk updaten! ;) ^^ HOpelijk gaat het in 1x goed.
Wat mij op viel, HIj maakt een partitietje aan van 199MB en dat gebruikt ook. En gaat (denk ik) later weer weg
Die 200mb is een hidden partitie van Win7. Daar draait WRE (Windows Recovery Environment) in, een geavanceerde recovery console.

Meer info: http://technet.microsoft....443489.aspx?ITPID=wtcfeed

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Hm.. nog een tweede vraag aan gebruikers van Comodo IS (build 477): Wordt CIS bij jullie in build 7068 door het action center erkend en herkend als firewall+AV+defender applicatie? Want dat is hier niet het geval, alleen weet ik niet of dat komt door de upgrade of door iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@foppe-jan: Nee hier ook niet. Zegt dat ie een update nodig heeft. Maar hij doet het anders best. Best irri dat ie van vnc servers tot irc clients echt alles wat kan communiceren voor virus aanziet trouwens, maar dat terzijde.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 28-06 15:15
duderuud schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:51:
[...]

Die 200mb is een hidden partitie van Win7. Daar draait WRE (Windows Recovery Environment) in, een geavanceerde recovery console.

Meer info: http://technet.microsoft....443489.aspx?ITPID=wtcfeed
Inderdaad.

Tip, bekijk ook de hardware.info TV uitzendingen over Windows 7 met Microsoft man Tony Krijnen.

Deel1
http://www.hardware.info/...Y8RpaA/Windows_7_Special/

Deel2
http://www.hardware.info/...eel_2__ASUS_W90_notebook/

Ben trouwens zeer positief over W7, draait op mijn Medion netbook >:)

Die Windows demo tookit is handig
http://hacksdaily.net/windows-demo-toolkit-for-windows-7/
(BTW goeie site die hacksdaily)

Windows 7 Tcpip.sys Auto Patcher to Increase TCP Connection Limit
http://hacksdaily.net/win...ase-tcp-connection-limit/

Download Windows 7/Direct3D 11 (DirectX 11)
http://www.sevenforums.co...ct3d-11-directx-11-a.html

Ik ga dat codec probleem volgen wat dat geeft, maar ik vond dit
http://www.sevenforums.co...codec-pack-developer.html

Ook leuk :)
Benchmarked: Ubuntu vs Vista vs Windows 7
http://www.tuxradar.com/node/33

[ Voor 31% gewijzigd door abusimbal op 03-04-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 60905 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:16:
[...]

Kan ook, maar ik vind comodo een goede firewall en virusscanner inéén :) , die geen problemen geeft op mijn installatie.
Dat kan :+ ieder z'n voorkeur....Extra firewall is nergens voor nodig. Je hebt toch een router tussen je internet en je pc staan? Enneh....voordat je er over begint :+ uitgaande connecties worden ook keurig door de Windows firewall geblocked (althans je kunt dat wel configureren, dat kan als sinds de Firewall in Windows Vista...)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:13
Hey hoe werkt offline mappen bij windows 7. Ik weet niet of windows 7 het al ondersteund? wie kan mij duidelijkheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
TheVMaster schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:53:
[...]

Dat kan :+ ieder z'n voorkeur....Extra firewall is nergens voor nodig. Je hebt toch een router tussen je internet en je pc staan? Enneh....voordat je er over begint :+ uitgaande connecties worden ook keurig door de Windows firewall geblocked (althans je kunt dat wel configureren, dat kan als sinds de Firewall in Windows Vista...)...
Maar kan de windows firewall het ook voorkomen dat programma A een haak in programma B slaat om zo via programma B te browsen? Heeft het buffer overflow protection? Kun je per programma aangeven van welke resources ze gebruik mogen maken, waaronder toetsenbordinput en beeldschermoutput? Ik zeg niet dat het nuttig is om dit altijd te kunnen, maar in het geval van trojans etc. die zichzelf installeren in je register (wat je kunt blokkeren terwijl ie het probeert), of een ander proces over proberen te nemen (zoals je browser) schiet windows beveiliging toch echt tekort, en comodo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:53:
[...]

Nee, ik heb geen router :) , heb merkwaardige uitgaande connectie's:

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : cable.quicknet.nl
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::596b:40cd:c19f:8ec4%1
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : xxxxxxxxx
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : xxxxxxxx

Tunnel adapter isatap.cable.quicknet.nl:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Tunnel adapter 6TO4 Adapter:

IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2002:52d9:2830::52d9:2830
Default Gateway . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301

Tunnel adapter Local Area Connection* 2:

enz

Iets met Ipv6 waarschijnlijk.
Hoe krijg ik deze weg, maar die vraag is hier off-topic, dus ik zoek dat zelf uit, tenzij het windows7 gerelateerd is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
foppe-jan schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:40:
[...]

Maar kan de windows firewall het ook voorkomen dat programma A een haak in programma B slaat om zo via programma B te browsen? Heeft het buffer overflow protection? Kun je per programma aangeven van welke resources ze gebruik mogen maken, waaronder toetsenbordinput en beeldschermoutput? Ik zeg niet dat het nuttig is om dit altijd te kunnen, maar in het geval van trojans etc. die zichzelf installeren in je register (wat je kunt blokkeren terwijl ie het probeert), of een ander proces over proberen te nemen (zoals je browser) schiet windows beveiliging toch echt tekort, en comodo niet.
Niet om het een of ander, maar volgens mij heeft dit gewoon te maken met het slecht beveiligen van je pc en volgens mij heeft een firewall hier errug weinig mee te maken :+
Als je je pc 'gewoon' schoon houdt en UAC niet uitschakeld zal veel ellende voorkomen kunnen worden...owja..en natuurlijk een goede virusscanner...
Anoniem: 60905 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:51:
[...]

Nee, ik heb geen router :) , heb merkwaardige uitgaande connectie's:

[...]

Tunnel adapter 6TO4 Adapter:

IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2002:52d9:2830::52d9:2830
Default Gateway . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301

Tunnel adapter Local Area Connection* 2:

enz

Iets met Ipv6 waarschijnlijk.
Hoe krijg ik deze weg, maar die vraag is hier off-topic, dus ik zoek dat zelf uit, tenzij het windows7 gerelateerd is :P .
Die 6TO4 adapter heeft te maken met Toredo tunneling volgens mij.

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 03-04-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:38:
[...]

Niet om het een of ander, maar volgens mij heeft dit gewoon te maken met het slecht beveiligen van je pc en volgens mij heeft een firewall hier errug weinig mee te maken :+
Als je je pc 'gewoon' schoon houdt en UAC niet uitschakeld zal veel ellende voorkomen kunnen worden...owja..en natuurlijk een goede virusscanner...

[...]

Die 6TO4 adapter heeft te maken met Toredo tunneling volgens mij.
Ha! Heb net de oplossing gevonden:
1.Go to “Manage Network Connections”. From the Network and Sharing Center. For each connection here (including any vpn, dial-up, wireless, and Ethernet connections), right-click, select properties and uncheck the IPv6 protocol.
2.After you’ve unchecked IPv6 from all of your connections go to Start->run and open regedit. Navigate to the following folder: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip6\Parameters\
3.Create a new DWORD Value and name it DisabledComponents by clicking New->32Bit DWORD Value. Enter FFFFFFFF as its Hexadecimal value.
Click Ok, close Regedit and Reboot.
en het heeft gewerkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Inmiddels al een aantal "A thread tried to release a resource it did not own" BSOD's gehad. Eentje out of the blue oa tijdens Photoshoppen en tijdens Adobe Update. Ik denk dat ik de CS maar deactiveer en toch in XP ga werken want zo stabiel is 7068 nou ook weer niet icm mijn hardware.
Klinkt trouwens alsof die fout makkelijk afgekapt kan worden in Win zelf, is zo'n BSOD nu nodig? :(

Wel leuk trouwens om even te spelen met die tablet tools van W7. Dat ding die je handschrift omzet in text (alleen Engels) werkt echt vet goed (icm mijn handschrift iig). Hij verschijnt automatisch aan de rand van je schern zodra je wacom drivers installeert.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 03-04-2009 14:12 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sando schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:11:
Inmiddels al een aantal "A thread tried to release a resource it did not own" BSOD's gehad. Eentje out of the blue oa tijdens Photoshoppen en tijdens Adobe Update. Ik denk dat ik de CS maar deactiveer en toch in XP ga werken want zo stabiel is 7068 nou ook weer niet icm mijn hardware.
Klinkt trouwens alsof die fout makkelijk afgekapt kan worden in Win zelf, is zo'n BSOD nu nodig? :(

Wel leuk trouwens om even te spelen met die tablet tools van W7. Dat ding die je handschrift omzet in text (alleen Engels) werkt echt vet goed (icm mijn handschrift iig). Hij verschijnt automatisch aan de rand van je schern zodra je wacom drivers installeert.
Ik heb vandaag toevallig dezelfde bsod gehad, vreemd --> gebeurde tijdens het afsluiten van Win7 :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik net ook tijdens het afsluiten toen ik weer ging rebooten naar XP.. foobar2000 deed alles prima dus het is vast niet de schuldige, maar foobar is nu wel corrupted (ik deel programma's tussen XP en W7), dus al te onschuldig is zo'n BSOD niet.. Jammer dat niet op een simpele manier te zien is wiens thread het veroorzaakte.

Verder heb ik Comodo IS, Adobe CS3, Opera 10, AviSynth en Wacom drivers geinstalleerd. Kan zijn dat ik er voor het gemak eentje vergeet, maar is er toevallig een overeenkomst?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sando schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:32:
Ik net ook tijdens het afsluiten toen ik weer ging rebooten naar XP.. foobar2000 deed alles prima dus het is vast niet de schuldige, maar foobar is nu wel corrupted (ik deel programma's tussen XP en W7), dus al te onschuldig is zo'n BSOD niet.. Jammer dat niet op een simpele manier te zien is wiens thread het veroorzaakte.

Verder heb ik Comodo IS, Adobe CS3, Opera 10, AviSynth en Wacom drivers geinstalleerd. Kan zijn dat ik er voor het gemak eentje vergeet, maar is er toevallig een overeenkomst?
Ik heb comodo als overeenkomst, maar lijkt me sterk, waarschijnlijk een bug die nog in win7 zit?
Edit een driver issue dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iets meer info?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet welke driver bij mij die bsod veroorzaakte, maar als ik op google zoek dan kom ik overal tegen dat het met drivers te maken heeft, net zoals jij al aangaf welke drivers je gebruikte.
Er wordt aangeraden een debugger te gebruiken voor je memdump (C:\WINDOWS\Minidump\).
Misschien dat je daar wat aan hebt :) .
Ik heb deze geinstalleerd, maar wordt er niet wijzer van, hij geeft aan dat het niet compatibel is enz.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 03-04-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Denk dat 't probleem zit in comodo. Deze heeft waarschijnlijk een soort van netwerkfilter, daar gaan in Windows 7 de meeste huidige anti-virus/firewall producten op BOSD'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:20:
Denk dat 't probleem zit in comodo. Deze heeft waarschijnlijk een soort van netwerkfilter, daar gaan in Windows 7 de meeste huidige anti-virus/firewall producten op BOSD'en
Een spontane bsod heb ik niet meegemaakt (afkloppen), maar alleen tijdens het afsluiten of rebooten van Windows7, en niet dit gebeurt niet altijd. Maar als niemand anders dit heeft meegemaakt of gezien heeft als oorzaak van een bsod dan zal je hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Anoniem: 60905 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:26:
[...]

Een spontane bsod heb ik niet meegemaakt (afkloppen), maar alleen tijdens het afsluiten of rebooten van Windows7, en niet dit gebeurt niet altijd. Maar als niemand anders dit heeft meegemaakt of gezien heeft als oorzaak van een bsod dan zal je hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben :)
Lees maar de vorige topics door, die staan vol met anti-virus/firewall programma's die BSOD's veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Toen ik nog alleen Comodo had draaien leek alles flex, maar nu ik wat meer apps heb zoals bovengenoemd, krijg ik vaak een spontane BSOD, ook als ik niet net afsluit, maar wel altijd die zelfde melding.

"A thread tried to release a resource it did not own"

Als iemand een simpele debugger vindt die een niet-programmeur ook kan gebruiken om te checken welke apps/files/drivers samen liepen te BSODen, let us know. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Debugging is per definitie een programming job, dus :P
Maar goed, om wat verschillende dingetjes erbij te leren:

http://blogs.msdn.com/ntdebugging/
http://blogs.msdn.com/ntd...s%20Exercise/default.aspx
http://www.codeplex.com/powerdbg
http://www.dumpanalysis.o.../category/windbg-scripts/

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 03-04-2009 18:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bedankt voor de links hoor, maar met de moeite die ik ervoor over heb is dat allemaal niet compatible met de hoogte van mijn huidige pet..

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 20:14
Ik krijg mijn gigabit netwerk niet aan de praat op Windows 7 :(

Eerst met de standaard drivers werkte het al niet (ik heb wel gewoon een 100Mbit verbinding), dus toen maar de drivers van realtek geïnstalleerd maar dat maakt ook niks uit. Weet iemand hoe dit op is te lossen?

Zou graag een gigabit verbinding hebben, scheelt nogal wat backup-tijd en zo.

*edit* Het is de Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)

[ Voor 10% gewijzigd door Tower410 op 03-04-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is er niet gigabit dan? De snelheid? Zit de andere pc wel goed in orde dan? Of je router/switch?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tower410 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:49:

Eerst met de standaard drivers werkte het al niet (ik heb wel gewoon een 100Mbit verbinding), dus toen maar de drivers van realtek geïnstalleerd maar dat maakt ook niks uit. Weet iemand hoe dit op is te lossen?

*edit* Het is de Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Is dat niet hier in te stellen?

Afbeeldingslocatie: http://freepicserver.org/pics/1238785529-gbps.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 20:14
Ja dat stond dus al op Auto, nog even op 1.0Gbps gezet, maar geen resultaat. Op mijn switch is het lampje van mijn computer oranje i.p.v. groen, wat dus betekend dat ik geen gigabit connectie heb. Bij Windows XP kreeg ik wel gigabit (niks aan mijn switch veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Wow! Nieuwe installatie van Windows 7 7068 x64 NL vanaf USB binnen 8 minuten :)

Nog even en de mens is de vertragende factor met het invullen van gegevens tijdens de installatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Gé Brander op 03-04-2009 23:46 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 08-07 17:41
Wat ik merk van mijn 7068 build..

Het openen van een plaatje, gewoon met de windows viewer duurt erg! lang!

Ook al staat het in een lege map, of een map met 50 foto's/plaatjes/insert *.jpg/png

Zodra ik daarna op next druk voor de volgende duurt dan ook verschrikkelijk lang en traag.

Is dit bekend? Of ligt dit aan mij wat ik me niet voor kan stellen
Zit op 4gb ram, X3720BE. Redelijke hardware dus..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plaatjes openen gaat hier gewoon zonder laad tijd op x64 7068 build met de windows viewer, misschien een driver issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
Tomino schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:10:
Wat ik merk van mijn 7068 build..

Het openen van een plaatje, gewoon met de windows viewer duurt erg! lang!

Ook al staat het in een lege map, of een map met 50 foto's/plaatjes/insert *.jpg/png

Zodra ik daarna op next druk voor de volgende duurt dan ook verschrikkelijk lang en traag.

Is dit bekend? Of ligt dit aan mij wat ik me niet voor kan stellen
Zit op 4gb ram, X3720BE. Redelijke hardware dus..!
Windows 7 heeft een completen hulp pakket om problemen te detecteren/te vinden en te fixen.

Probeer eens [Control Panel\All Control Panel Items\Troubleshooting]
En dan onderin [Check for peformance issues.]

Veel mensen weten niet eens waar win 7 in staat is, het heeft een compleet diagnostic pakket ingebouwd die veel en veel uitgebreider is dan in de vorige windows versies

Windows 7 Build 7068
Afbeeldingslocatie: http://diamond-centurion.com/controlpanel.jpgAfbeeldingslocatie: http://diamond-centurion.com/troubleshooting2.jpgAfbeeldingslocatie: http://diamond-centurion.com/troubleshooting3.jpgAfbeeldingslocatie: http://diamond-centurion.com/tools.jpgAfbeeldingslocatie: http://diamond-centurion.com/troubleshooting.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
Ik had bij Windows 7 toevallig een nieuwe mogelijkheid gevonden.
Misschien kennen jullie die al:

Het documenteren van je eigen Windows probleem.

Windows 7 Build 7068
Afbeeldingslocatie: http://diamond-centurion.com/assistance.jpg

Als voorbeeld:

Een FTP bug die ik constateert had in all Windows 7 Buildings.

http://diamond-centurion.com/Problem_20090404_0859.mht

Deze bug is te omzeilen door nogmaals de actie te herhalen en OK te kliken op de eerste fout.

Bij de opnamen [screen capture] kun je je eigen commentaar bij toevoegen.

[ Voor 20% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:45:

Nog even en de mens is de vertragende factor met het invullen van gegevens tijdens de installatie.
8 Minuten?! Wat voor doorvoersnelheid heeft jou stick 50MB/sec ofzo? :+
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 09:09:
Ik had bij Windows 7 toevallig een nieuwe mogelijkheid gevonden.
Misschien kennen jullie die al:

Het documenteren van je eigen Windows probleem.

Windows 7 Build 7068
[afbeelding]

Als voorbeeld:

Een FTP bug die ik constateert had in all Windows 7 Buildings.

http://diamond-centurion.com/Problem_20090404_0859.mht

Deze bug is te omzeilen door nogmaals de actie te herhalen en OK te kliken op de eerste fout.

Bij de opnamen [screen capture] kun je je eigen commentaar bij toevoegen.
Als je alle topics had doorgelezen dan ehh..had je gezien dat dat zeg maar al bekend was :+ Maar desalniettemin.....stoere feature :)

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 04-04-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[...dubbelpost...]

[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 04-04-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
Als je alle topics had doorgelezen dan ehh..had je gezien dat dat zeg maar al bekend was :+ Maar desalniettemin.....stoere feature :)
Ok, daarom zei ik ook al of jullie die kende.
Valde me alleen op, dus daarom dat ik dit kenbaar maakte. 7(8)7
Om alle oude reacties door te lezen is nog al erg veel en vermoeiend, kan ik daarnaar op vakantie gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online

Als je een paar snellen SSD's hebt,
kun je nog beter de setup van de SSD's starten dan de USB stick/harddisk/optical.
Dat scheelt weer een paar minuten.
Installatie duur is ook afhankelijk van alle hardware die je gebruik, deze dienen dan weer gedetecteerd en geïnstalleerd te worden. En niet te vergeten, de CPU prestaties, het uitpakken van de bestanden is best intensief.

Persoonlijk vind ik de installatie nog steeds ineffectief, omdat:
Setup kopieert altijd naar een tijdelijke locatie, hoewel dat eigenlijk meteen kan naar de juiste locatie.
Dus kopiëren en direct uitpakken van de bestanden, of beter helemaal geen compressie gebruiken voor de bestanden.

Als 1 groot bestand weg schrijven naar de harddisk, dan wel in het juiste locatie bijvoorbeeld.

Het herstarten van pc steeds bijvoorbeeld, is in de meeste gevallen gewoon overbodig.
drivers kunnen direct in het geheugen gestart worden, ongeacht of ze zojuist geïnstalleerd zijn of niet.
Windows Setup is kort gezegd gewoon nog steeds bedacht op het oude principe.

Ik mis dan ook een soort advance installation,

Het zelf kiezen van de system mappen benaming
Het zelf beheren van locatie's waar alles terecht komt. (bijvoorbeeld system mappen in een ander station)
Het zelf kiezen van cluster size en andere mogelijkheden van een partitie.
Het zelf kiezen welke hardware geïnstalleerd wordt [dus ook om standaard windows drivers te forceren te omzeilen], om dan de automatische detectie overbodig te maken.
Het uitschakelen van hardware support [EISA - ISA bijvoorbeeld]
En tot slot, het zelf kiezen van de windows software die je voor geïnstalleerd wilt hebben. [Dat veel mensen graag zouden zien]

Nu moet je dat nog steeds via een omweg via CMD prompt zelf handmatig verrichten.
Of na de installatie.

[ Voor 81% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
Wat misschien ook mooi zou zijn, dat setup gewoon een hoofd onderdeel van Windows installatie is en zal blijven.
1.Basis elementen kopiëren naar de partitie die je wilt
2. Dan setup starten vanuit deze partitie
3. Vanuit Setup wordt de installatie uitgebreid. Bijvoorbeeld (setup hoofd) de rest body, armen, benen worden eraan gemonteerd.
En deze dan ook achteraf gewoon flexibele te demonteren valt, als een bepaald onderdeel beschadig is of wat dan ook. (Windows forceren zich in een installatie only modus te verzetten en alle koppelingen in Windows te ontbinden/uit het geheugen te halen, zonder reboot.) Dat geen profiel nodig heeft om te werken. Maar wel alle informatie bevat van de huidige installatie. Maar dan wel protected modus, alleen 100% identieken microsoft setup bestanden worden in het geheugen geladen. (vanwegen virussen en zo.)

(bij herstel of cleanen van de bestaande installatie, geavanceerde opties om aan te geven wat bewaard wordt of verwijderd wordt van programma's, register instellingen of wat dan ook.

Flexibel installatie als dit, kan het niet worden dacht ik.
En dat met geen enkele reboot?

Wat vinden jullie daarvan?

[ Voor 17% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:34:
Wat misschien ook mooi zou zijn, dat setup gewoon een hoofd onderdeel van Windows installatie is en zal blijven.
1.Basis elementen kopiëren naar de partitie die je wilt
2. Dan setup starten vanuit deze partitie
3. Vanuit Setup wordt de installatie uitgebreid. Bijvoorbeeld (setup hoofd) de rest body, armen, benen worden eraan gemonteerd.
En deze dan ook achteraf gewoon flexibele te demonteren valt, als een bepaald onderdeel beschadig is of wat dan ook. (Windows forceren zich in een installatie only modus te verzetten en alle koppelingen in Windows te ontbinden/uit het geheugen te halen, zonder reboot.) Dat geen profiel nodig heeft om te werken. Maar wel alle informatie bevat van de huidige installatie.

(bij herstel of cleanen van de bestaande installatie, geavanceerde opties om aan te geven wat bewaard wordt of verwijderd wordt van programma's, register instellingen of wat dan ook.

Flexibel installatie als dit, kan het niet worden dacht ik.
En dat met geen enkele reboot?

Wat vinden jullie daarvan?
Hoe is dat anders dan de huidige Windows-installatie?
Die kopieert ook alles eerst naar een partitie, installeert dan het 'lichaam', en afhankelijk van de versie 'ledematen', en naderhand kan je de windows-onderdelen verwijderen die je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:41:
[...]
Hoe is dat anders dan de huidige Windows-installatie?
Die kopieert ook alles eerst naar een partitie, installeert dan het 'lichaam', en afhankelijk van de versie 'ledematen', en naderhand kan je de windows-onderdelen verwijderen die je niet wilt.
Maar niet vanuit een bestaande installatie, direct de huidige windows installatie cleanen of groten wijzigen aan de system brengen.

Wanneer een windows installatie zo danig beschadig is door een virussen of wat dan ook.
Dient de hele system hergeïnstalleerd te worden, meestal op een geformatteerde harddisk.

Als setup zich in windows installatie zelf zit en zich onafhankelijk werkt, hoef je de oude weg nooit meer te nemen. Je start setup specialen installatie modus in de huidige windows installatie, en die zorg ervoor dat alle instellingen en bestanden hersteld worden. Maar alleen de dingen die nodig zijn.

Hierdoor ben je nooit afhankelijk van externe windows installatie software of wat dan ook.
Alles bevind zich al in windows zelf.

Wat er ook gebeurt met installatie, je kan alles ter plaatsen oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:44:
[...]

Maar niet vanuit een bestaande installatie , direct de huidigen windows installatie cleanen of groten wijzigen aan de system brengen.

Wanneer een windows installatie zo danig beschadig is door een virussen of wat dan ook.
Dient het hele system hergeinstalleert te worden, meestal op een geformarteerde harddisk.

Als setup zich in windows installatie zelf zit en zich onafhankelijk werkt, hoef je de oude weg nooit meer te nemen. Je start setup modus in de huidigen windows installatie, en die zorg ervoor dat alle instellingen en bestanden hersteld worden. Maar alleen de dingen die nodig zijn.
Ze zullen het wel met een reden zo gedaan hebben lijkt me.
Wat als bijv. setup beschadigd of geïnfecteerd is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:44:
[...]

Maar niet vanuit een bestaande installatie , direct de huidigen windows installatie cleanen of groten wijzigen aan de system brengen.

Dient het hele system hergeinstalleert te worden, meestal op een geformarteerde harddisk.

Als setup zich in windows installatie zelf zit en zich onafhankelijk werkt, hoef je de oude weg nooit meer te nemen. Je start setup modus in de huidigen windows installatie, en die zorg ervoor dat alle instellingen en bestanden hersteld worden. Maar alleen de dingen die nodig zijn.
Wat jij bedoelt is een gestroomlijnde istallatie, zoals bv HP of PB pc's vaak hebben op een verborgen partitie, dat is volgens mij zelf aan te maken met bepaalde software.
Soort unattended installatie: Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 04-04-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:46:
[...]
Ze zullen het wel met een reden zo gedaan hebben lijkt me.
Wat als bijv. setup beschadigd of geïnfecteerd is? ;)
Dat is wat ik bedoel, de setup bestanden worden dan beschermd, en er is geen toegang op deze bestanden.
alleen wanneer Setup modus gestart wordt , die automatisch een beschermde modus opend, heeft de setup modus alleen toegang tot de system bestanden en het system.

Zoals ik ook al zei, wordt in deze setup modus alles dismanteld van de installatie tot alleen de setup core files in het geheugen bevinden, die met een speciaal rechte zijn toewezen die dan alleen controlle heeft over het system en geen enkele andere software op het system

[ Voor 26% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
Anoniem: 60905 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:47:
[...]

Wat jij bedoelt is een gestroomlijnde istallatie, zoals bv HP of PB pc's vaak hebben op een verborgen partitie, dat is volgens mij zelf aan te maken met bepaalde software.
Soort unattended installatie: Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie
Maar dan nog, gaat mijn voorstel nog veel verder als dit hierboven.
En tegelijk als je de pc herstart in een recovery modus, die vervolg eventueel een nieuwe installatie doet.
Ben je dus direct ook alles kwijt.

Bij deze voorstel hoeft het system nooit meer te rebooten om een installatie te herstellen of wat dan ook.
Alles wordt gedaan in de huidigen installatie, en je hebt dan ook zelf de mogelijkheid setup aan te sturen wat hij moet doen en niet. ( en de kans op slagen is veel groten )

In windows 7 recovery modus, mis setup gewoon het hele verhaal van huidigen installatie.
Windows recovery modus kan alleen testen of het laden van het bestuur system goed verloopt.
Maar niet uit eindelijk de software probleem/ en virussen die zich dan erop bevinden.

[ Voor 36% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:51:
[...]

Maar dan nog, gaat mijn voorstel nog verder als dit.

Bij deze voorstel hoeft het system nooit meer te rebooten om een installatie te herstellen of wat dan ook.
Ik denk dat een reboot geen bezwaar is, als het maar niet te vaak voorkomt, 1 maal zou mooi zijn, maar de installatie tijd vind ik belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:04
Tower410 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:49:

Hier had ik ook last van (o.a.). Na een driver roll-back zit ik nu weer op 1Gbps.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
[het helen verhaal in 1 overzicht]

Wat misschien ook mooi zou zijn, dat setup gewoon een hoofd onderdeel van Windows installatie is en zal blijven. (windows 7)

1. Basis elementen kopiëren naar de partitie die je wilt.
2. Dan automatisch setup starten vanuit deze partitie

3. Vanuit Setup wordt de installatie uitgebreid. Bijvoorbeeld (setup hoofd) de rest body, armen, benen worden eraan gemonteerd. ( deze bestanden/ top register zijn voorzien van een speciale rechte)
Expert opties:
Het zelf beheren van locatie's waar alles terecht komt. (bijvoorbeeld system mappen in een ander station)
Het zelf kiezen welke hardware geïnstalleerd wordt [dus ook om standaard windows drivers te forceren te omzeilen], om dan de automatische detectie overbodig te maken.
En tot slot, het zelf kiezen van de windows software die je voor geïnstalleerd wilt hebben. [Dat veel mensen graag zouden zien]

En deze dan ook achteraf gewoon flexibele te demonteren valt, als een bepaald onderdeel beschadig is of wat dan ook.
Bij huidige installatie, start je gewoon de setup modus. ( of via F8 wanneer je de pc aanzet.)
(Windows forceren zich in een installatie only modus te verzetten en alle koppelingen in Windows te ontbinden/uit het geheugen te halen, zonder reboot.) En gebruikt eventueel een top register gebied, die afgeschermd is.
Alleen de setup modus heeft toegang tot de setup core bestanden
Dat geen profiel nodig heeft om te werken. Maar wel alle informatie bevat van de huidige installatie. Maar dan wel protected modus, alleen 100% identieke microsoft setup/tools/diagnostiek bestanden worden in het
geheugen geladen. (vanwege virussen en zo.)

(bij herstel of het volledig schoon maken van de bestaande installatie, geavanceerde opties om aan te geven wat bewaard wordt of verwijderd wordt van programma's, register instellingen of wat dan ook.
Hierbij wordt alleen de bestanden vervangen die nodig zijn, en register helemaal op schonen en alle waardes weer op te standaard zetten. (mits je kies voor het hele register te vervangen.)

Eventueel de optie om microsoft enof niet microsoft programma's automatisch te laten testen en zo.
En eventueel te herstellen als dat mogelijk is voor niet microsoft programma's.

Na dat alles gedaan is, wordt de installatie/stuur programma's getest of die succesvol opstart. (zoals in Windows recovery modus) Wanneer dat niet het geval is, wordt alles gedaan om dit te fixen voor dat setup dit opgeeft.

Bij het update van de setup core files of het update van het system, kan windows eventueel ook in deze specialen modus belanden om deze updates 100% succesvol te laten zijn. En minder risico van het verspreiden of de gevolgen van virussen. (nieuwe stuur programma's kunnen dan meteen ook nog even getest worden voor deze een activen rol spelen in het bestuuringsystem)

Dit maakt alles zo effectiever mogelijk om het bestuur system te beheren. Zonder onnodig tijd te verliezen. ;)

Dit moet toch een super idee zijn of niet soms???? :?

[ Voor 12% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort Windows 7 x64 7068 geïnstalleerd op een nieuwe pc met Gigabyte GA-MA78GM-UD2H moederbord en onboard HD3200 (780G chipset). Mijn monitor is daarop via DVI aangesloten. Nu krijg ik af en toe bij het opstarten (cold boot) een trillend beeld, vooral boven en onder zit een rand die helemaal flipt. Nieuwe drivers van de ati website hielpen niet. Zou dit een driver probleem zijn of iets hardwarematigs?
Als ik vervolgens reboot is het beeld vaak wel goed. Ook als ik afsluit en 5min later opstart is het beeld meestal goed.

Verder draait het echt prima, geen vastlopers oid gehad. 1 programma crashte een keer na overclocken, maar ik kon het programma gewoon netjes beëindigen. Lekker snel allemaal en vooral die functie van windows resizen als je ze naar de rand sleept is erg handig!

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 17:44
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 09:35:
[...]
Persoonlijk vind ik de installatie nog steeds ineffectief, omdat:
Setup kopieert altijd naar een tijdelijke locatie, hoewel dat eigenlijk meteen kan naar de juiste locatie.
Dus kopiëren en direct uitpakken van de bestanden, of beter helemaal geen compressie gebruiken voor de bestanden.

Als 1 groot bestand weg schrijven naar de harddisk, dan wel in het juiste locatie bijvoorbeeld.
Dat gebeurt eigenlijk al gedeeltelijk. Alle native op Windows PE 2.0 gebaseerde installaties (vanwaaruit dan uiteraard niet Windows XP setup wordt gestart, wat ook mogelijk is) maken gebruik van een imagebestand wat uitgepakt wordt naar de harddisk. Die komen uit het bestand install.wim. De huidige manier van installeren zit zo in elkaar vanwege OEM's die grove aanpassingen kunnen doen voor hun custom installaties op hardware, maar ook voor bijvoorbeeld EMC. Het besturingssysteem van de Clariion CX3 serie SAN's is.... een uitgeklede compleet gehackte versie van Windows XP.
Het herstarten van pc steeds bijvoorbeeld, is in de meeste gevallen gewoon overbodig.
drivers kunnen direct in het geheugen gestart worden, ongeacht of ze zojuist geïnstalleerd zijn of niet.
Windows Setup is kort gezegd gewoon nog steeds bedacht op het oude principe.
Nee dat is totaal niet zo. Voor mijn werk ontwerp en implementeer ik unattended Windows XP, 2003R2 en sinds kort ook Windows Vista installaties. Windows Setup voor Vista en 7 is compleet anders dan die van de versies daarvoor. Het 8-bit gedeelte is bijvoorbeeld volledig weggelaten.
Ik mis dan ook een soort advance installation,
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Dat kan voor sommige directories wel, voor anderen niet. De reden waarom is duidelijk; De 3rd party software vendors zijn slecht in het schrijven van programmatuur volgens de regels zoals Microsoft die bepaald heeft. Zo is het heel goed mogelijk om Program Files te hernoemen en te verplaatsen naar een andere schijf, maar nog steeds gebruiken applicaties vaak hardcoded C:\Program Files\. 64-bit versies van Windows kunnen dat redirecten naar C:\Program Files (x86)\ maar daar houdt het wel op. Alleen de met de Windows Logo-programma's gecertificeerde software werkt in principe zoals het hoort.
Welke mappen heb je het dan over? En waarom zou je die op een andere schijf willen hebben? Schijfruimte is tegenwoordig niet echt problematisch meer en ik vind het zelf erg prettig om zo groot mogelijke volumes te hebben. Mijn tweede en derde en vierde en ... schijf worden ook altijd gemount in een NTFS folder in plaats van een driveletter toegewezen gekregen te hebben.

Nou ja, ik lieg een beetje. Ik hou mijn C: schijf voor mijn installatie en geïnstalleerde applicaties en mijn Docs en Settings verhuis ik altijd naar de grootste schijf. Bij een herinstallatie van Windows zijn je applicaties toch onbruikbaar.
Wat voor andere mogelijkheden? En waarom zou je je clustersize zelf willen bepalen? Dat kan Windows beter dan jij en ik. En die paar KB die je er mee wint zijn verwaarloosbaar.
Ik zie niet in hoe dit bij 99% van de gebruikers nuttig kan zijn.
Voor zover ik weet heeft Windows Vista al geen ondersteuning meer voor ISA en EISA en VLB hardware. En welke hardware heb jij nog in je computer zitten die hij dan niet mag detecteren? Windows scant namelijk niet zomaar voor alle apparaten die hij in zijn driverbase heeft zitten, hij vraagt alle hardware ID's op en die vergelijkt hij met de device ID's in zijn database.
Dat kan je vanuit de common.txt wel regelen hoor. En ook met policies. Voor thuisgebruikers is het allemaal niet zo spannend om bepaalde dingen wel en niet uit te schakelen. Voor tweakers wel maar die maken vaak hun eigen unattended install en kunnen die dingen dus ook uitschakelen. Gewone gebruikers kunnen via de tools in Windows zelfs Internet Explorer 8 onklaar maken. En die paar megabytes die die kleine applicaties innemen lijkt me in de tijd dat 2TB harddisks bestaan niet echt relevant meer.
Nu moet je dat nog steeds via een omweg via CMD prompt zelf handmatig verrichten.
Of na de installatie.
Het is juist allemaal zo ingericht zoals nu omdat gebruikers teveel vragen tijdens de setup moesten beantwoorde. Deze methode bleek gewoon veruit het beste te werken voor lutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:07
Ik heb nu de microsoft demo toolkit (build 7000 x64) geïnstalleerd in een vhd die echt kan booten. De performance lijkt prima te zijn, maar toch lijkt mij dat het minder zal zijn in een vhd. Mijn vraag dus: Is er wel een verschil tussen een echte multiboot en een vhd multiboot?

[ Voor 9% gewijzigd door bartju op 04-04-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:19
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 11:25:

[...heel verhaal...]

Dit moet toch een super idee zijn of niet soms????
:?
Ik lees niets wat nu niet al kan?

Misschien heb ik een puntje links of rechts verkeerd geïnterpreteerd; je verhaal is namelijk wel erg kort en bondig geschreven. Maar het meeste is zeker mogelijk.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 08-07 17:41
mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 07:17:
[...]

Windows 7 heeft een completen hulp pakket om problemen te detecteren/te vinden en te fixen.

Probeer eens [Control Panel\All Control Panel Items\Troubleshooting]
En dan onderin [Check for peformance issues.]

Veel mensen weten niet eens waar win 7 in staat is, het heeft een compleet diagnostic pakket ingebouwd die veel en veel uitgebreider is dan in de vorige windows versies

Windows 7 Build 7068
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik heb het gevonden!!

Ik had FRAPS geinstalleerd staan, en die renderede FPS IN de windows picture viewer!
Wellicht een tip voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wow :o
En dat is incl het invullen van de gegevens tijdens de installatie?

Trouwens, is het al mogelijk, bij Windows 7, deze gegevens van te voren in te vullen voor een unattended installatie?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
deadlock2k schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:01:
[...]

Dat gebeurt eigenlijk al gedeeltelijk. Alle native op Windows PE 2.0 gebaseerde installaties (vanwaaruit dan uiteraard niet Windows XP setup wordt gestart, wat ook mogelijk is) maken gebruik van een imagebestand wat uitgepakt wordt naar de harddisk. Die komen uit het bestand install.wim. De huidige manier van installeren zit zo in elkaar vanwege OEM's die grove aanpassingen kunnen doen voor hun custom installaties op hardware, maar ook voor bijvoorbeeld EMC. Het besturingssysteem van de Clariion CX3 serie SAN's is.... een uitgeklede compleet gehackte versie van Windows XP.
Je hebt het dan alleen over de dingen die je met een omweg ook wel kan doen..
Maar niet de eenvoud die je kunt gebruiken bijvoorbeeld als je geavanceerde opties wilt.

Tegelijk vat ik op van jou verhaal dat je liever niet hebt dat het mogelijk is,
Omdat je dan zelf en het bedrijf waar je werkt, niet meer zinvolle gemodificeerde windows versies kan maken omdat een gebruiker deze zelf ook wel kan doen zonder veel omwegen en altijd op een invoudigen manier te veranderen is in de huidigen Windows installatie
En tegenlijk pernament op de harddisk staat, ongeacht dat je installatie is beschadigd.

Net als dit: kijk wij als bedrijf kunnen dingen doen wat de meeste mensen niet kunnen.

Ik heb het over eenvoud, flexibiliteit en tegelijk geavanceerde opties om de gebruiker volledig vrijheid te geven hoe hij het wilt. Zonder overbodigen cd's of wat dan ook erbij te pakken.

Alles wat je hier als reactie gaf zal dan volledig overbodig worden, want alles zit gewoon in windows standaar dan in als ze dat zouden maken.

en tegenlijk zal het ook gemakkelijker zijn om een aangepaste versie maken op het gebied van logo's en zo en drivers.

En betref het zelf kiezen van drivers en de support op hardware, is een keuze die dan in de geavanceerde mode komt. Dus inderdaad de meeste mensen hebben dat niet nodig, maar er zijn genoeg die dit wil verwelkomen.

Er zullen genoeg mensen zijn op tweakers, die net iets meer weten over hardware en software. En die zeker weten zullen aangeven dat het wel zinvol is wat ik hierin voorstel.

En dan kun je wel zeggen, dan neem je toch Nlite of Vlite.

Maar met mijn voorstel hoef je al niet meer een programma te gebruiken om windows pernament te veranderen dat eventueel na later inzich toch niet zo best was.

Hiermee kun je altijd dingen veranderen zonder windows zelf in te kloten.

[ Voor 33% gewijzigd door mysterieworld op 04-04-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 17:44
[quote]mysterieworld schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:52:
[...]
Je hebt het dan alleen over de dingen die je met een omweg ook wel kan doen..
Maar niet de eenvoud die je kunt gebruiken bijvoorbeeld als je geavanceerde opties wilt.
Die omweg moet je bewandelen omdat het voor huis-, tuin- en keukengebruikers compleet overbodig is. En dat is denk ik meer dan 90% van de markt voor PC's thuis. Die overige 10% zijn tweakers.
Tegelijk vat ik op van jou verhaal dat je liever niet hebt dat het mogelijk is,
Dat zie je dan helemaal verkeerd. En wel om de reden dat ik al gebruik maak van de desbetreffende functies die volgens jou te ver weg zitten.
Omdat je dan zelf en het bedrijf waar je werkt, niet meer zinvolle gemodificeerde windows versies kan maken omdat een gebruiker deze zelf ook wel kan doen zonder veel omwegen en altijd op een invoudigen manier te veranderen is in de huidigen Windows installatie
Ik werk op een school en moet daar jaarlijks zo ongeveer 1500 werkstations en iets meer dan 100 laptops en 60 netbooks voorzien van nieuwe installaties. Onze gebruikers mogen niets op het lokale werkstation (en dat moet je ook niet willen op het moment dat je meer dan 10 PC's in een kantooromgeving hebt) want ze maken meer stuk dan je voor mogelijk houdt, dus al helemaal niet zelf installeren. Heerlijke eenheidsworst, iedere PC is exact hetzelfde (qua software).

Ze mogen de functionaliteit er wel ingooien hoor, maar onze gebruikers zullen er alsnog niets mee kunnen doen. Geen enkel zichzelf respecterende systeembeheerder zou mogen toestaan dat gebruikers hun eigen PC's massaal inrichten. PC van de zaak, beheer van de zaak, installatie van de zaak. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.
Net als dit: kijk wij als bedrijf kunnen dingen doen wat de meeste mensen niet kunnen.
Gebruikers kunnen het ook prima zelf leren. Zo moeilijk is het niet.
Ik heb het over eenvoud, flexibiliteit en tegelijk geavanceerde opties om de gebruiker volledig vrijheid te geven hoe hij het wilt. Zonder overbodigen cd's of wat dan ook erbij te pakken.
Ja, maar die vrijheid willen gebruikers niet graag of ze weten er niet mee om te gaan. Als je de Advanced en Custom Installation opties terugbrengt in de setup, gaan gebruikers daarvoor kiezen in plaats van voor Standard omdat ze willen weten wat er te kiezen valt. Vervolgens wordt de installatie te ingewikkeld (helemaal als je ook nog de mogelijkheid gaat bieden om system folders ergens anders neer te zetten) en raken ze gefrustreerd (MS heeft daar onderzoek naar uitgevoerd).

Leuk weetje dat hier een beetje bij aansluit; De reden dat het Start Menu de tekst "Start" er op kreeg (er stond alleen een logo) was omdat gebruikers niet wisten waar ze op moesten klikken nadat het opstarten voltooid was. Ze zaten er apatisch bij. Pas met Windows 7 (meer dan 10 jaar later) waren gebruikers er genoeg aan gewend om de mogelijkheid te laten vervallen.
en tegenlijk zal het ook gemakkelijker zijn om een aangepaste versie maken op het gebied van logo's en zo en drivers.
Nee, omdat het dan handmatig zou moeten voor alle PC's en dat is niet haalbaar in een grote omgeving.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....