[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Ik draai nu al een poosje met volle tevredenheid op Windows 7. En gebruik het als enige OS voor mijn PC, een quad core Phenom 2 met 4 GB ram. Maar het lukt niet om een analoge tv tuner kaart te vinden die werkt.

Ik had een oude Hauppauge kaart, maar die heeft niet eens drivers voor Vista, en blijkt een nieuwe Hauphauge niet eens met 4gb ram overweg te kunnen in een 64 bit omgeving. Dus heb ik een Conceptronic tuner kaart geprobeerd, maar die geeft zwart beeld maar wel geluid. Echt alle verschillende drivers geprobeerd.
Ik sta op het punt om van VistaView de dubbele tuner kaart te proberen.

Heeft iemand al ervaring met een werkende analoge tuner kaart in Windows 7?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Macros schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:09:
Ik draai nu al een poosje met volle tevredenheid op Windows 7. En gebruik het als enige OS voor mijn PC, een quad core Phenom 2 met 4 GB ram. Maar het lukt niet om een analoge tv tuner kaart te vinden die werkt.

Ik had een oude Hauppauge kaart, maar die heeft niet eens drivers voor Vista, en blijkt een nieuwe Hauphauge niet eens met 4gb ram overweg te kunnen in een 64 bit omgeving. Dus heb ik een Conceptronic tuner kaart geprobeerd, maar die geeft zwart beeld maar wel geluid. Echt alle verschillende drivers geprobeerd.

Het zou ook kunnen dat dat zwart beeld, met geluid, ligt aan de codecs, en niet aan de TV-kaart zelf...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286529

Macros,

Ik gebruik met alle tevredenheid 2 Hauppauge pvr-150 kaarten(allebei van de oude mce kit) deze werken al sinds ik nog xp mce draai.
In Windows 7 werken ze out of the box met de windows drivers.
Ik weet niet of deze nog te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Ik heb een Windows 7 install met 8 GB memory en de Hauppauge PVR-2200 werkt super :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Merk ik het goed als je in build 7000 zit dat je iets kan downloaden en dat hij je upgrade naar build 70..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:03
Het is inderdaad mogelijk om 'iets' te downloaden en dan te upgraden naar build 70xx :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 21:06
Ik heb een vreemd fenomeen bij de nieuwste build (7068). Deze heb ik er vandaag opgezet en mijn cpu usage zit nu rond de 45% constant. (gadget geeft dat aan)
vervolgens ga ik in de task manager kijken en die geeft system idle process: 95-99% aan. maar bij performance geeft ook de taskmanager netjes 45% usage aan. de 1e core staat tegen de 100% aan te branden en de 2e core doet niks.
In het lijstje met processen staat verder niks wat niet lijkt te kloppen. en het telt ook netjes op tot 100%

Hebben anderen hier ook last van met deze build? de 7048 build had hier geen last van.
nb. ik draai de x64 versie.

Verder draait alles lekker soepel.

edit:
Voor hierboven, je kan gewoon de 70xx builds downloaden, uitpakken en dan setup.exe draaien. dan kun je gewoon vanaf je pc upgraden zonder gedoe met branden en new installs. hij neemt ook netjes al je gegevens mee. alleen msn heeft wat kuren bij de laatste build, dan moet je de windows live contacts map weggooien uit je appdata.

[ Voor 20% gewijzigd door Elephtera op 30-03-2009 16:55 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

Wilt iemand even deze bug posten.
Als je via control panal naar je account gaat en je wilt je ww instellen of verwijderern zie je in het begin dat je schrijf vakjes misvormt zijn.
Ga je er over heen met je muis zijn ze weeer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 22:49
Wat bedoel je met posten? Ik ben de bug ook tegengekomen (op meerdere plekken overigens, ook ergens bij het media sharen dacht ik, toen verschenen ze pas toen ik er met de muis overheen ging!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 21:07
foppe-jan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 01:21:
Hm. Net geupgrade naar 7068, een paar dingen die opvallen:
Action center herkent de status messages van mijn firewall+av niet langer (geeft bij AV compat. melding, bij fw niet)
Na elke upgrade zijn "client for MS Networks" en "file & printer sharing for MSN" weer aangevinkt. (7048, 7057, 7068)
Backup werkt nog steeds stom: (ook al bij 7048, 57) ding wil ook een volledige backup van een applicatiepartitie maken waarop slechts 3gb aan apps staan, met de rest multimedia bestandjes & neemt in backup ook mijn winxp installatie mee.
Action center samenvatting van "problemen" klopt niet helemaal. ik heb een aantal dingen op "do not monitor" staan, maar dat negeert ie voor dat vlaggetje.
Mag ik je een tip geven? Niet letterlijk upgraden, maar een clean install voor windows 7. Als je pech hebt blijven er anders bugs hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Elephtera schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:53:
Ik heb een vreemd fenomeen bij de nieuwste build (7068). Deze heb ik er vandaag opgezet en mijn cpu usage zit nu rond de 45% constant. (gadget geeft dat aan)
vervolgens ga ik in de task manager kijken en die geeft system idle process: 95-99% aan. maar bij performance geeft ook de taskmanager netjes 45% usage aan. de 1e core staat tegen de 100% aan te branden en de 2e core doet niks.
In het lijstje met processen staat verder niks wat niet lijkt te kloppen. en het telt ook netjes op tot 100%

Hebben anderen hier ook last van met deze build? de 7048 build had hier geen last van.
nb. ik draai de x64 versie.

Verder draait alles lekker soepel.

edit:
Voor hierboven, je kan gewoon de 70xx builds downloaden, uitpakken en dan setup.exe draaien. dan kun je gewoon vanaf je pc upgraden zonder gedoe met branden en new installs. hij neemt ook netjes al je gegevens mee. alleen msn heeft wat kuren bij de laatste build, dan moet je de windows live contacts map weggooien uit je appdata.
Dus ik kan gewoon build 70XX downloaden iso ofzo, en dan de setup.exe draaien en dan is hij klaar? :-)
Oehh dat klinkt erg aantrekkelijk! Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is het waarschijnlijk of onwaarschijnlijk dat de huidige beta te upgraden is naar de RC wanneer ie uitkomt?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[b][message=31720119,noline]
alleen msn heeft wat kuren bij de laatste build, dan moet je de windows live contacts map weggooien uit je appdata.
Was inderdaad zo bij 7057 maar bij de upgrade naar 7068 werkte Messenger gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Sando schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:03:
Is het waarschijnlijk of onwaarschijnlijk dat de huidige beta te upgraden is naar de RC wanneer ie uitkomt?
De RC in ieder geval wel, dat is wat Microsoft verteld heeft.

Dus als de eerdere builds niet werken, is er geen probleem.

Blijft wel mijn vraag, met welke versie kun je vanaf RC upgraden? Een upgrade versie van Win 7 of alleen de volledige versie?

Het lijkt mij nogal commercieel dom van MS als je de upgrade kunt gebruiken vanaf een gratis RC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sando schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:03:
Erg waarschijnlijk.....net zoals het erg waarschijnlijk is dat het upgraden van RC naar RTM ondersteund wordt....althans dat stond vorige week op de TechNet Evaluation Center pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:18:
[...]

Erg waarschijnlijk.....net zoals het erg waarschijnlijk is dat het upgraden van RC naar RTM ondersteund wordt....althans dat stond vorige week op de TechNet Evaluation Center pagina...
Ondersteund inderdaad wel, maar of het verstandig is? Ik heb 7068 op 2 machine's draaien. 1 op een clean install, en 1 upgrade van 7057.

De upgrade heeft problemen die de clean niet heeft. Ik blijf toch voor de schone installatie gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PWM schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:34:
[...]

Ondersteund inderdaad wel, maar of het verstandig is? Ik heb 7068 op 2 machine's draaien. 1 op een clean install, en 1 upgrade van 7057.

De upgrade heeft problemen die de clean niet heeft. Ik blijf toch voor de schone installatie gaan :)
Vanzelfsprekend....ik heb nu mijn machines wel geupgrade, maar dat is puur en alleen omdat ik niet de tijd heb om alle software nu weer te installeren terwijl ik over een paar weken weer aan de gang kan met de RC.....de RC daarentegen ga ik wel clean installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fnkdlx
  • Laatst online: 30-06 15:40
Ik krijg mijn ATI X1950 Pro niet goed werkend op build 7057, de laatste catalyst drivers geïnstalleerd, ik heb wel gewoon beeld alleen is het beeld schokkerig.

Is dit een bekend probleem? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Fnkdlx schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:07:
Ik krijg mijn ATI X1950 Pro niet goed werkend op build 7057, de laatste catalyst drivers geïnstalleerd, ik heb wel gewoon beeld alleen is het beeld schokkerig.

Is dit een bekend probleem? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, ik krijg ook nauwelijks iets te zien met die 9.3 drivers. hou het maar lekker bij 9.1, of die winupdate versie van valentijnsdag ofzo

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 03-07 21:06
[...]

Wat voor problemen heb je dan? ik ben met upgraden nog geen problemen tegen gekomen. of zou mn vreemde cpu gedrag een upgrade probleem zijn? ;)

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Elephtera schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:25:
[...]

Wat voor problemen heb je dan? ik ben met upgraden nog geen problemen tegen gekomen. of zou mn vreemde cpu gedrag een upgrade probleem zijn? ;)
Meer UI dingen, dus het valt wel mee :) Ik heb bijvoorbeeld 3 explorers in mijn taskbar gepint. Als ik er 1 unpin, komt er aan de andere kant weer 1 bij :+ Geen rampen dus, maar kleine ongemakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fnkdlx
  • Laatst online: 30-06 15:40
foppe-jan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:10:
[...]

Ja, ik krijg ook nauwelijks iets te zien met die 9.3 drivers. hou het maar lekker bij 9.1, of die winupdate versie van valentijnsdag ofzo
Goeie tip! het schokken is nu weg, ik heb nu alleen nog last van een zwarte knipperende lijn (vooral bij het hoofdscherm van msn), ik zal eens upgraden naar 7086 misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-07 05:57

silitek

Tubes Only

Toch maar van 57 naar 68 upgrade..moet zeggen valt me niet tegen. Alle software incl Nod ging uitstekend.
Sneller, merkbaar sneller...op naar de RC

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Een vraagje:

Mijn HDD ratelt als een gek (genoeg topics over op GoT), maar ik vind het niet zo heel erg, heb tenslotte niet zo heel lang geleden Windows 7 clean install uitgevoerd en hij is nu voornamelijk alles aan het 'optimaliseren' (en nee ik wil superfetch niet uitschakelen :p )...

Maar wat ik mij nou afvroeg was het volgende:

Mijn HDD (Samsung F1) draait nu op Native IDE mode in de bios. Wanneer ik deze echter naar AHCI verander, boot mijn Windows 7 (64bit) niet meer...

Nu kwam ik dit artikel tegen: Error message when you start a Windows Vista-based computer after you change the SATA mode of the boot drive: "STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE"

Is iemand bekend met deze optie/wijziging? En is het verstandig om deze te veranderen, heb in principe geen zaken die echt gebackuped moeten worden...

Of ligt het ergens anders aan? Drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SATA/RAID-drivers erbij pakken, die handmatig toevoegen bij de SATA/RAIDcontroller in apparaatbeheer, dan rebooten en gelijk op AHCI zetten, daarna zou windows moeten starten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\NFS Underground 2

Waar kan ik dit vinden in Windows 7, heb al onder Users gekeken, nergens kunnen vinden, iemand een idee? ;-)
Helen mooie oude game :+ Maar ik moet het dus vinden :-( En ik heb al onder C:\users\ public/Vincent (mijn naam) gekeken, maar nee :-(

[ Voor 26% gewijzigd door DJ-Visto op 30-03-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Een van deze drie misschien? (appdata is hidden)

C:\Users\DJ-Visto\AppData\Local
C:\Users\DJ-Visto\AppData\LocalLow
C:\Users\DJ-Visto\AppData\Roaming

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DJ-Visto schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:24:
C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\NFS Underground 2

Waar kan ik dit vinden in Windows 7, heb al onder Users gekeken, nergens kunnen vinden, iemand een idee? ;-)
Helen mooie oude game :+ Maar ik moet het dus vinden :-( En ik heb al onder C:\users\ public/Vincent (mijn naam) gekeken, maar nee :-(
Meestal staat dit bij Game map in het profiel , elke spel settings worden daar meestal opgeslagen in Vista en Win7

-----------------> { C:\Users\Quatermain\Documents\My Games } <-------------------

[ Voor 7% gewijzigd door mysterieworld op 30-03-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

mysterieworld schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:29:
[...]

Meestal staat dit bij Game map in het profiel , elke spel settings worden daar meestal opgeslagen VIsta en Win7

-----------------> { C:\Users\Quatermain\Documents\My Games } <-------------------
Nee, bestaat niet: C:\Users\Vincent\Saved Games ook niet, hij staat ergens in die map, heb al heel wat directory's aangeklikt, niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
DJ-Visto schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:32:
[...]

Nee, bestaat niet: C:\Users\Vincent\Saved Games ook niet, hij staat ergens in die map, heb al heel wat directory's aangeklikt, niks!
Heb je het spel als administrator uitgevoerd?

Dan vind je die ook in de map van administrator, (als je een account hebt die Administrator heet tenminste)

Maar.........

Als je nu eens rustig erover na denkt, hoe kun je dit nu invoudig vinden?

Juist, met Windows search, daarom is dat ook uit gevonden. (mits gezocht wordt in hidding maps/system maps eventueel.)

[ Voor 27% gewijzigd door mysterieworld op 30-03-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Yanze schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:27:
Een van deze drie misschien? (appdata is hidden)

C:\Users\DJ-Visto\AppData\Local
C:\Users\DJ-Visto\AppData\LocalLow
C:\Users\DJ-Visto\AppData\Roaming
Super Bedankt!
mysterieworld schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:35:
[...]

Heb je het spel als administrator uitgevoerd?

Dan vind je die ook in de map van administrator, (als je een account hebt die Administrator heet teminsten)

Maar.........

Als je nu eens rustig erover na denkt, hoe kun je dit nu invoudig vinden?

Juist, met Windows search, daarom is dat ook uit gevonden. (mits gezocht wordt in hidding maps/system maps eventueel.)
Ik heb dat gedaan had alleen geen resultaat, en Windows 7 (althans bij mij) Heeft geen administrator, ik ben de enige :D

[ Voor 52% gewijzigd door DJ-Visto op 30-03-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Raven schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:20:
SATA/RAID-drivers erbij pakken, die handmatig toevoegen bij de SATA/RAIDcontroller in apparaatbeheer, dan rebooten en gelijk op AHCI zetten, daarna zou windows moeten starten.
Voor elkaar, danke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
DJ-Visto schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:38:
[...]

Super Bedankt!

[...]

Ik heb dat gedaan had alleen geen resultaat, en Windows 7 (althans bij mij) Heeft geen administrator, ik ben de enige :D
CMD runnen en dan net user administrator /active:yes intikken, reboot, ta-daaa HET administrator account. En die kan toch lekker net wat meer als het standaard admin account wat je voor jezelf krijgt bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ackermans1973 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:37:
[...]

CMD runnen en dan net user administrator /active:yes intikken, reboot, ta-daaa HET administrator account. En die kan toch lekker net wat meer als het standaard admin account wat je voor jezelf krijgt bij de installatie.
Ik heb het nu even 10 minuten geprobeerd, maar ik merk echt 0,0 verschil :?

Met geprobeerd bedoel ik natuurlijk Admin zaken :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 30-03-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PWM schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:55:
[...]

Ik heb het nu even 10 minuten geprobeerd, maar ik merk echt 0,0 verschil :?

Met geprobeerd bedoel ik natuurlijk Admin zaken :+
Volgens mij is het Default aangemaakte account toch gewoon Local Administrator waarvan het Admin stukje afgehaald is...althans zo zat het bij Windows Vista. En als je dan een Admin task uitvoerde dan moet je ff op Yes klikken (of in het ergste geval admin credentials opgeven) om het Admin stukje ff 'toe te voegen'....hmm..beetje dummie uitleg, maar goed :+

ehh...dus idd PWM het verschil zou idd -0,0 moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:01:
[...]

Volgens mij is het Default aangemaakte account toch gewoon Local Administrator waarvan het Admin stukje afgehaald is...althans zo zat het bij Windows Vista. En als je dan een Admin task uitvoerde dan moet je ff op Yes klikken (of in het ergste geval admin credentials opgeven) om het Admin stukje ff 'toe te voegen'....hmm..beetje dummie uitleg, maar goed :+

ehh...dus idd PWM het verschil zou idd -0,0 moeten zijn...
Laat ik het dan zo zeggen, met build 7000 kreeg ik als het standaard admin account Nokia PC suite NIET geinstalleerd, na het activeren van het administrator account lukte dat wel.

En dat zonder dingen vervangen of wijzigen zoals het in de startpost staat.

Daar leidt ik uit af dat het administrator account toch meer kan dan je eigen account met admin rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Graag gedaan :)

Merk je verschil?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ackermans1973 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:07:
[...]

Laat ik het dan zo zeggen, met build 7000 kreeg ik als het standaard admin account Nokia PC suite NIET geinstalleerd, na het activeren van het administrator account lukte dat wel.

En dat zonder dingen vervangen of wijzigen zoals het in de startpost staat.

Daar leidt ik uit af dat het administrator account toch meer kan dan je eigen account met admin rechten.
En je had de laatste versie gedownload? Hmm...het zou niet moeten mogen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:13:
[...]

En je had de laatste versie gedownload? Hmm...het zou niet moeten mogen volgens mij...
Van PC suite? Yep.

Maar goed, haha, daarna is het steeds met een upgrade naar nu dus 7068 steeds meegegaan, dus ik kan niet zeggen of het nu wel of niet meer zo moet uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:08

Jag

Heb net op mijn media bak een clean install gedaan van build 7068 (stond 7000 op). Soepele installatie en heel erg snel, voelt sneller aan dan 7000 en nog geen explorer crashes :).

Wel hield mijn realtek RTL8168 netwerk adapter ermee op nadat de driver via win update was gewijzigd (tenminste, ik denk dat dit het was). Tijdje zitten klooien (in device manager gaf ie geen error, maar hij wilde niet inloggen op het lokale netwerk) en nadat ik het device had geuninstalled en gereboot deed ie het weer :? Vrij gek, maar het werkt.

De gerapporteerde problemen met codecs kan ik niet bevestigen: ook vanuit media center spelen h264 mkv's prima af gebruik makend van coreavc en ffdshow (audio). Ik gebruik slechts de genoemde codecs plus Haali media splitter.

Al met al ben ik nog heel tevreden over 7068. Alleen die achtergrond bij inloggen en shutdownen, die hadden ze niet hoeven veranderen, die is nu echt te blij :P. Kan je die niet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
dit weekend heb ik windows 7 x32 geïnstalleerd, build 7057.
ik probeer Performance Information and Tools uit te voeren en daar krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/31/1238458005-790.jpg

het gaat dus om de Cache van de hdd's.
ik draai 4x raptor in raid0 @ ICH9. Daardoor is waarschijnlijk de Cache uitgeschakeld.
weet iemand hiervoor een oplossing :?

dat vinkje aan of uitzetten werkt niet bij eigenschappen....

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Jag schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 01:41:
Heb net op mijn media bak een clean install gedaan van build 7068 (stond 7000 op). Soepele installatie en heel erg snel, voelt sneller aan dan 7000 en nog geen explorer crashes :).

Wel hield mijn realtek RTL8168 netwerk adapter ermee op nadat de driver via win update was gewijzigd (tenminste, ik denk dat dit het was). Tijdje zitten klooien (in device manager gaf ie geen error, maar hij wilde niet inloggen op het lokale netwerk) en nadat ik het device had geuninstalled en gereboot deed ie het weer :? Vrij gek, maar het werkt.

De gerapporteerde problemen met codecs kan ik niet bevestigen: ook vanuit media center spelen h264 mkv's prima af gebruik makend van coreavc en ffdshow (audio). Ik gebruik slechts de genoemde codecs plus Haali media splitter.

Al met al ben ik nog heel tevreden over 7068. Alleen die achtergrond bij inloggen en shutdownen, die hadden ze niet hoeven veranderen, die is nu echt te blij :P. Kan je die niet veranderen?
Ik heb ik 7068 Haali Media Splitter juist moeten verwijderen, kreeg enkel zwart beeld in mkv's. Met MPC HC's interne Matroska splitter werkt het wel icm CoreAVC. Gevolg daarvan is dat ik de Custom EVR moest kiezen om MPC de subtitles zelf te laten doen. Nu is de halve UI zwart als ik MPC start, maar films draaien gewoon. Beetje wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Zijn er meer mensen die Comodo Internet Security draaien op 7068? Ik heb het idee dat het in deze laatste build minder goed werkt dan voorheen (en ook wordt alles niet meer herkend als een firewall+AV in het action center).. zijn er meer mensen die die ervaring hebben?

offtopic:
Thimk b4 you post! < de m ff vervangen door een n

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Raven schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:11:
[...]

Graag gedaan :)

Merk je verschil?
Hij ratelt iig een stuk minder :P Alleen bij bepaalde acties waarbij ik veel opvraag (denk ik?)...Maar dat kan natuurlijk ook komen door het feit dat ie zo onderhand wel alles heeft geindexeerd e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

foppe-jan schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:08:
Zijn er meer mensen die Comodo Internet Security draaien op 7068? Ik heb het idee dat het in deze laatste build minder goed werkt dan voorheen (en ook wordt alles niet meer herkend als een firewall+AV in het action center).. zijn er meer mensen die die ervaring hebben?

offtopic:
Ik heb ook comodo draaien op de 7068 versie (de x64 versie), en die draait goed, ik heb in de program files 'cfp' aangepast (compabilty)...En action center gebruik ik niet :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 31-03-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 00:03

offtopic:
Jups, maar dan in combinatie met TrendMicro internet security bèta.

Actioncenter blijft aangeven dat ie niet ingeschakeld is, terwijl de antivirus wel gewoon draait (én werkt, ja ik heb 'm getest >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

offtopic:
Volgens het forum moet de laatste versie perfect werken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Heeft iemand met installerenv van Windows 7 (build 7000 of 7068, x64) dat de setup op bepaalde punten traag is?
Zodra ik geboot heb van cd dan zie ik de achtergrond van de setup verschijnen en duurt het een minuut of 5 voor ik wat kan doen / er verder wat op het scherm verschijnt.
Later is nog zo'n punt als er 'Setup is starting' (of loading) op het scherm verschijnt.
Tot nu toe doet alles het nog prima, maar mijn vorige raid0 array was wel wasted door win7 (draait nu gewoon single disk).

offtopic: "Thimk b4 you post!" ... err, shitting me right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zoek een tool of programma waarmee je partities kunt mergen in windows7 x64 (7068).
Heb norton partition magic 8.05 geprobeerd maar die werkt niet. Iemand een idee?

Heb een werkend programma gevonden: Acronis Disk Director Suite 10 build 2160.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 31-03-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

DizzyWeb schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:22:
[...]

Ik heb ik 7068 Haali Media Splitter juist moeten verwijderen, kreeg enkel zwart beeld in mkv's. Met MPC HC's interne Matroska splitter werkt het wel icm CoreAVC. Gevolg daarvan is dat ik de Custom EVR moest kiezen om MPC de subtitles zelf te laten doen. Nu is de halve UI zwart als ik MPC start, maar films draaien gewoon. Beetje wazig.
Raar. Ik gebruik coreavc 1.8.5 met de Haali versie die daarin zit. Voor audio (en divx/xvid) ffdshow beta rev1685. Verder niks. Zowel in MPC HC (na wat interne filters uitzetten) als in Media center worden de genoemde codecs gebruikt en speelt het prima. Alleen merkte ik dat er om de een of andere reden meerdere instances van haali in de systray komen, snap nog niet helemaal waarom.
Ik heb ook geen last van dat in media center/WMP Microsoft codecs gebruikt worden en die niet te blokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Anoniem: 60905 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:20:
Ik zoek een tool of programma waarmee je partities kunt mergen in windows7 x64 (7068).
Heb norton partition magic 8.05 geprobeerd maar die werkt niet. Iemand een idee?

Ik gebruikte hier EASEUS Partition Master voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 13:58
NM

[ Voor 99% gewijzigd door spokje op 31-03-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
EDIT schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:35:
[...]

Jups, maar dan in combinatie met TrendMicro internet security bèta.

Actioncenter blijft aangeven dat ie niet ingeschakeld is, terwijl de antivirus wel gewoon draait (én werkt, ja ik heb 'm getest >:) )
Ik heb hetzelfde issue, maar dan met Forefront Client Security 'Stirling'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Jag schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:25:
[...]

Raar. Ik gebruik coreavc 1.8.5 met de Haali versie die daarin zit. Voor audio (en divx/xvid) ffdshow beta rev1685. Verder niks. Zowel in MPC HC (na wat interne filters uitzetten) als in Media center worden de genoemde codecs gebruikt en speelt het prima. Alleen merkte ik dat er om de een of andere reden meerdere instances van haali in de systray komen, snap nog niet helemaal waarom.
Ik heb ook geen last van dat in media center/WMP Microsoft codecs gebruikt worden en die niet te blokken zijn.
Dus jij hebt ook je subtitles via ffdshow/vobsub aan de praat kunnen krijgen? want tot op heden krijg ik geen ffdshow icon in m'n systray als ik een xvid avi via wmp of 7mc speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
De laatste ATI drivers op build 7000 met een HD3650 veroorzaken bij mij bluescreens (wtf?!) met als foutmelding:
VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR.

0x...119 0x......1 etc.

Dit tijdens gebruik van ableton live 7, wat geen grafische functies van de gpu gebruikt.

Iemand anders als bluescreens gehad mbt Ati drivers?

[ Voor 7% gewijzigd door Mental op 31-03-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

.Johnny schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:20:
[...]

Dus jij hebt ook je subtitles via ffdshow/vobsub aan de praat kunnen krijgen? want tot op heden krijg ik geen ffdshow icon in m'n systray als ik een xvid avi via wmp of 7mc speel.
Ja, subtitels werkt ook. Daar gebruik ik overigens geen ffdshow voor maar vsfilter/vobsub (v2.37). Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of coreavc ook gebruikt wordt als ik h264 mkv's afspeel in MCE/WMP, maar sowieso haali als splitter, ffdshow voor audio en vobsub voor subtitels.
Ik zal ffdshow eens op h264 decoden zetten, kijken of hij dan ffdshow voor video laadt. Als dat werkt, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk ook coreavc gebruiken (als ffdshow uitstaat voor h264).
L4m0r schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:27:
De laatste ATI drivers op build 7000 met een HD3650 veroorzaken bij mij bluescreens (wtf?!) met als foutmelding:
VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR.

0x...119 0x......1 etc.

Dit tijdens gebruik van ableton live 7, wat geen grafische functies van de gpu gebruikt.

Iemand anders als bluescreens gehad mbt Ati drivers?
Ja, 1 keer. Ik gebruik momenteel driver versie 8.56.1.4 voor een Radeon4850 met Win7 build 7000 (mijn game bak) en die wil nog wel eens ermee ophouden. Meestal recovered ie ervan na wat geknipper van het scherm (gewoon in 2d omgeving), maar eenmaal resulteerde het in een blauw scherm.

[ Voor 31% gewijzigd door Jag op 31-03-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283094

Draai hier al een tijdje Ati Catalyst 9.3 met een HD3560 (Wel een Club 3D) en heb nergens last van *O*

Ik heb trouwens wel dat als ik bij speaker properties de bass en treble probeer te veranderen dat dit niet lukt.
Ik kan er op klikken en dan gaat het voluit, kan het alleen niet meer terug zetten, al meer mensen hier last van gehad? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik probeer Windows 7 build 7068 te installeren in een VHD.

Mijn config bestaat uit 2 partities (C en D) en op de D partitie heb ik nog 100 gig ruimte dus dat moet genoeg zijn dacht ik zo.

Nu gebruik ik de instructies uit de TS, maar krijg het maar niet voor elkaar. Als ik op de D Schijf in diskpart de VHD aanmaak en daarop windows 7 installeer krijg ik een error (BSOD) tijdens de eerste boot, dat de VHD niet kan 'expanden'. Heel gek, want ik heb dat ding zojuist 50 gig gegeven. Tijdens de installatie als ik uit partities moet kiezen zegt ie ook netjes dat ie 50 gig is. Maar als ik dan weer XP boot en kijk waar de VHD staat, dan staat die gewoon op de C-partitie. Die overigens nog maar 25 gig vrij heeft dus dan zou het logisch zijn dat ie errors geeft.

Hoe kan het dat wanneer ik aangeef dat ie op de D partitie de VHD aan moet maken hij automatisch de C partitie lijkt te pakken?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

Momenteel heb ik x86 build 7000 draaien. Kan ik deze upgraden naar x86 build 7068 of moet ik een clean install doen? En kan die eventueel ook naar de x64 build 7068 of moet daarvoor ook een clean install?

Denk zowieso dat het verstandig is om een clean install te doen, maar vroeg het me wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
spokje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:11:
Ik probeer Windows 7 build 7068 te installeren in een VHD.

Mijn config bestaat uit 2 partities (C en D) en op de D partitie heb ik nog 100 gig ruimte dus dat moet genoeg zijn dacht ik zo.

Nu gebruik ik de instructies uit de TS, maar krijg het maar niet voor elkaar. Als ik op de D Schijf in diskpart de VHD aanmaak en daarop windows 7 installeer krijg ik een error (BSOD) tijdens de eerste boot, dat de VHD niet kan 'expanden'. Heel gek, want ik heb dat ding zojuist 50 gig gegeven. Tijdens de installatie als ik uit partities moet kiezen zegt ie ook netjes dat ie 50 gig is. Maar als ik dan weer XP boot en kijk waar de VHD staat, dan staat die gewoon op de C-partitie. Die overigens nog maar 25 gig vrij heeft dus dan zou het logisch zijn dat ie errors geeft.

Hoe kan het dat wanneer ik aangeef dat ie op de D partitie de VHD aan moet maken hij automatisch de C partitie lijkt te pakken?

:)
Maar eh..voer je Diskpart uit als je al vanaf de setup dvd geboot bent?? enneh...is je windows xp partitie dan ineens geen C schijf meer?
mickjuh schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:14:
Momenteel heb ik x86 build 7000 draaien. Kan ik deze upgraden naar x86 build 7068 of moet ik een clean install doen? En kan die eventueel ook naar de x64 build 7068 of moet daarvoor ook een clean install?

Denk zowieso dat het verstandig is om een clean install te doen, maar vroeg het me wel af :)
Upgrade van x86 B7000 --> x86 B7068 kan gewoon
Upgrade van x86 B7000 --> x64 B7068 kan niet

Maar ja..een Clean Install is ten allen tijde aan te raden natuurlijk...

[ Voor 49% gewijzigd door TheVMaster op 31-03-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
.Johnny schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:20:
[...]

Jullie hadden dit al gezien?
The latest beta of Windows 7 blocks the usage of third party video decoders from Windows Media Player and MCE. Albain, a DirectShow (ffdshow) developer explains in his own words what he encountered when he was testing the multimedia pipeline of Windows 7 in the latest build 7057.

"Microsoft has locked mpeg4 and h264 codecs into Media Foundation, the replacer of DirectShow (even if directshow is still supported).There is no way to override those codecs, even if you develop a Media Foundation version of your decoder, because Microsoft maintains a list of preferred codecs (their codecs) into the registry (HKEY_CLASSES_ROOT and HKLM \MediaFoundation\Transforms\Preferred), and this registry key cannot be modified, even in admin mode. Only TrustedInstaller user can modify it, which is FYI the user that protects system files, and it cannot be used. Microsoft brought those new codecs, but blocked the possibility to use alternate codecs in their applications."

Windows Media Center and Windows Media Player users might need to worry whether things would still be the same in Windows 7 RC or whether it might change, even though there are alternative players options.

The E7 team revealed last month that in addition to built in DivX support, Windows Media Player will also natively support the .mov files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
Anoniem: 60905 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:20:

Ik dacht dat dit ook in Windows Vista en 7 kon zonder aparte software?

Rechtermuisklik op 'Computer' in start-menu > 'Manage' > in linkermenuutje naar 'Disk Management' (onder 'Storage') :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gaat snel die discussie hier, dus ik reageer even op paar pagina's terug
[...]

Wat maakt het precies probleem-prone? 7068 is imo fijn genoeg om hem nu eens echt op de computer in te zetten (en niet op VM). Ik ben eigenwijs en maak eea graag anders met tweaks, geklooi met junctions, en na het installeren van software en overzetten van licenties doe ik graag niet dezelfde moeite opnieuw.

Als het niet gaat dan gaat het niet, maar ik hoop dat 7068 zo op de RC lijkt dat er weinig kapot kan gaan tijdens een upgrade. Dus gewoon ff nieuwschierig: wat ondervind je als problematisch bij upgraden? Of gewoon *alles*.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
TheVMaster schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:25:
[...]

Maar eh..voer je Diskpart uit als je al vanaf de setup dvd geboot bent?? enneh...is je windows xp partitie dan ineens geen C schijf meer?

[...]

Upgrade van x86 B7000 --> x86 B7068 kan gewoon
Upgrade van x86 B7000 --> x64 B7068 kan niet

Maar ja..een Clean Install is ten allen tijde aan te raden natuurlijk...
Het is al opgelost. Het klopt idd wat jij zei; de partities waren ineens omgedraaid :) nu werkt het top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Tot nu toe draait 7086 erg lekker bij mij.
Ik kom van windows xp af en daar had ik gewoon altijd 0% cpugebruik als ik niks aan het doen was. Zelfs als ik een muziekje draaide. Maar nu schiet hij soms even omhoog naar 60% ofzo, is dit normaal?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Y3LLoW schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:59:
Tot nu toe draait 7086 erg lekker bij mij.
Ik kom van windows xp af en daar had ik gewoon altijd 0% cpugebruik als ik niks aan het doen was. Zelfs als ik een muziekje draaide. Maar nu schiet hij soms even omhoog naar 60% ofzo, is dit normaal?
Dat is normaal. Windows 7 doet meer dingen op de achtergrond, denk aan search indexing, defrag etc. Wanneer jij dus de computer niet gebruikt (idle) dan gaat Windows aan het werk zodat jij er geen last van hebt. Dit is dus normaal en werkt alleen maar in je voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

foppe-jan schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:58:
[...]

Jullie hadden dit al gezien?
Over het algemeen is het dan wel zo netjes om er een bron bij te geven.
(ook ivm auteursrechten e.d.).

[edit]
Tnx :)

Overigens is er ook op MSDN forums nu een vraag gesteld door dezelfde persoon:
http://social.msdn.micros...f2-4f6e-b575-9739d36bc643
Het lijkt erop dat 3rd party codecs dan met een DSP plugin achtig iets moeten worden aangezet.

Of je daar nou echt blij van moet worden laat ik even in het midden - al is de wildgroei aan codecs en codecpacks wel garantie voor een boel onnodige problemen en dat zou dan ook hopelijk wat minder worden.

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 31-03-2009 20:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:30
Sando schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:22:
Gaat snel die discussie hier, dus ik reageer even op paar pagina's terug

[...]

Wat maakt het precies probleem-prone? 7068 is imo fijn genoeg om hem nu eens echt op de computer in te zetten (en niet op VM). Ik ben eigenwijs en maak eea graag anders met tweaks, geklooi met junctions, en na het installeren van software en overzetten van licenties doe ik graag niet dezelfde moeite opnieuw.

Als het niet gaat dan gaat het niet, maar ik hoop dat 7068 zo op de RC lijkt dat er weinig kapot kan gaan tijdens een upgrade. Dus gewoon ff nieuwschierig: wat ondervind je als problematisch bij upgraden? Of gewoon *alles*.
Gister geupgrade van 7000 naar 7068 (x64), maar dat was niet zo'n succes.
Explorer bleef heel erg vaak hangen (bij het openen van een map, of openen van een .exe) Ook wilde ScrewSoft VPN client niet meer installeren: ik kreeg blauwe schermen bij het installeren. De versie die onder 7000 werkte wilde helemaal niet meer starten, dus ik installeerde de speciale win7 versie, maar dat mocht dus ook niet baten. Na elk BSOD van de VPN client, kwam de bij de volgende boot ook nog met een BSOD op vsfilter.sys.

Toen maar een clean install gedaan, en nu werkt alles weer perfect. Ook de Win7 versie van de ScrewSoft VPN client.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NM

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 31-03-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

denniskrol schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:51:
Gister geupgrade van 7000 naar 7068 (x64), maar dat was niet zo'n succes.
(..)
Erg nasty dus, jammer :(

Ik installeerde net 7068 x64 (clean). Voor het eerst 'echt' (niet-VM). Eerste wat me opviel was het vreemde bootscherm:
Choose boot option:
1
2
>
Zonder uitleg verder. 1 bootte de CD en 2 gaf een error.

Anyway, ik heb nu 'steeds' (nog maar 2 keer geboot in Win7) na ongeveer 5 minuten een BSOD met PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA of zoiets. Iemand een idee waar dit vandaan komt? XP x64 en Ubuntu AMD64 werken probleemloos op deze Intel Core 2 Duo E6600 @ Intel DG965WH.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sando schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:22:
Dus gewoon ff nieuwschierig: wat ondervind je als problematisch bij upgraden? Of gewoon *alles*.
Elephtera in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

;)

Het valt dus wel mee, maar ik heb bijvoorbeeld een aantal icoontjes dubbel in een aantal menu's. Echt kleine lullige dingen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Trouwens, veel tweakers booten vast multy, heeft iemand al uitgevonden hoe je Win7 en WinXP apart kan houden in GRUB?

Ik heb XP op hd(0,0), Ubuntu op hd(0,1) en Win7 op hd(1,0). Mooi de MBR geDD't en na de installatie van Win7 teruggezet, maar ik kan Win7 niet direct booten en XP blijft de keus voor both XP en Win7 geven.

-edit-
@PWM
Kleine dingen dus, maar wel erg irritant als dat niet fixable is. Mijn grootste mierenneuk-maar-serieuze ergernis van W7 is die vet grote brede met veel padding geplaatste quicklaunch achtige iconen, en als daar dan 3 explorers staan dan zou ik snel brak worden ookal is het systeemtechnisch geen ramp. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Sando op 31-03-2009 22:04 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sando schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:35:
na ongeveer 5 minuten een BSOD met PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA of zoiets
Yep, elke keer, max 5 minuten. W7 is onbruikbaar zo.
Bronnen zeggen iets wat neerkomt op dit:
Requested data was not in memory. An invalid system memory address was referenced. Defective memory (including main memory, L2 RAM cache, video RAM) or incompatible software (including remote control and antivirus software) might cause this Stop message, as may other hardware problems (e.g., incorrect SCSI termination or a flawed PCI card).
Geheugen zal het niet zijn, dat werkt in alle andere (64 bit) OSsen prima. Schijfcontrole van de W7 schijf "kan niet afgemaakt worden" in XP, maar ik weet niet of er nu fouten opzitten of dat XP gewoon niet met die nieuwe NTFS overweg kan. Dat tooltje is niet echt verbose. Verder ligt het ook niet aan software want ik krijg de kans niet eens om iets te downloaden. Dus het laatste wat ik kan bedenken is mijn hardware. Het enige oude dat ik heb is een Creative SB Live. De rest is minder dan 2 jaar oud. Heeft iemand toevallig een SB Live zonder crashende W7? :)

-update-

BSOD REGISTRY_ERROR
BSOD BAD_POOL_ERROR

Met Win7 lijkt deze degelijke computer wel goedkope rommel :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 01-04-2009 00:49 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik draai nu 7068 naar volle tevredenheid :) enige jammere is dat er nog geen beta drivers voor mijn Audigy 2 ZS zijn. Het volume met die standaarddrivers gaat niet echt 'hard', maar vooral komt mijn geluid in skype niet goed door als ik met mensen aan het praten ben (hoor anderen wel goed maar ikzelf klink als een robot schijnt). Dus ik game nog gewoon op m'n xp installatie.
Meer mensen met Audigy 2 ZS die dit probleempje ook (of juist niet) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Jag schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:53:
[...]

Ja, subtitels werkt ook. Daar gebruik ik overigens geen ffdshow voor maar vsfilter/vobsub (v2.37). Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of coreavc ook gebruikt wordt als ik h264 mkv's afspeel in MCE/WMP, maar sowieso haali als splitter, ffdshow voor audio en vobsub voor subtitels.
Ik zal ffdshow eens op h264 decoden zetten, kijken of hij dan ffdshow voor video laadt. Als dat werkt, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk ook coreavc gebruiken (als ffdshow uitstaat voor h264).
Kun je misschien in het licht van de opmerkingen van foppe-jan en alt-92 dan uitleggen welk magisch truukje je daarvoor hebt uitgehaald? Want overal lees ik dat het niet kan in win7, en dat is ook mijn eigen ervaring (tenzij je gaat rommelen met een bestandje mspmpf oid, maar dan werken je mp3's niet meer)

[ Voor 4% gewijzigd door .Johnny op 01-04-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

.Johnny schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:13:
[...]

Kun je misschien in het licht van de opmerkingen van foppe-jan en alt-92 dan uitleggen welk magisch truukje je daarvoor hebt uitgehaald? Want overal lees ik dat het niet kan in win7, en dat is ook mijn eigen ervaring (tenzij je gaat rommelen met een bestandje mspmpf oid, maar dan werken je mp3's niet meer)
Nou, mijn twijfel bleek toch terecht -> coreavc wordt idd niet gebruikt. Daarvoor in de plaats zal wel een microsoft h264 codec gebruikt worden. Maar haali wordt wel gebruikt en vsfilter wordt netjes geladen. Dus afgezien een andere codec voor h264 werkt het helemaal.
Die microsoft codec gebruikt wel iets van 70-80% van beide cores voor het decoden van 720p h624 mkv''s met een BE2400 proc als ik vanuit MCE speel. Dat is wel aan de hoge kant, maar hij skipt geen frames bij mij.

En voor de mensen die het nieuwe log on scherm ook geen verbetering vinden: hier een manier om die te vervangen door een eigen plaatje :).

[ Voor 11% gewijzigd door Jag op 01-04-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de verborgen mappen kan weergeven?

Als je een dergelijke vraag nog moet stellen zonder zelf iets te hebben uitgezocht - vraag je dan af of het testen met een beta -OS wel voor je is weggelegd?

[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 01-04-2009 14:41 ]

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Configuratiescherm -> folder options?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 13:47
Y3LLoW schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:33:
Oh my f-ing god.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Windows 7 Build 7070 is beschikbaar aldus deze blogpost. Mogen we weer 2.69GB binnenhalen...
Gaat toch veel te hard met die builds :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:48:
Windows 7 Build 7070 is beschikbaar aldus deze blogpost. Mogen we weer 2.69GB binnenhalen...
Gaat toch veel te hard met die builds :/
edit; vast een grap :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 01-04-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Y3LLoW schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:33:

[mbr]Als je een dergelijke vraag nog moet stellen zonder zelf iets te hebben uitgezocht - vraag je dan af of het testen met een beta -OS wel voor je is weggelegd?[/]
Winkey + E en dan de 'alt' toets --> tools en dan 'folders options' tabblad view :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 60905 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:50:
[...]

Tis een youtube ("Screamer" video montage) :) Geen blogspot
offtopic:
Ik vermoed dat het een 1 aprilgrapje was ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:51:
[...]
offtopic:
Ik vermoed dat het een 1 aprilgrapje was ;)
Ai ai :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oke, Sound Blaster Live eruit en Windows werkt prima!
Zonde, ik heb helemaal geen zin in die nieuwe kaarten.

Anyway, waar is een stoomcursus om te gaan met Windows annoyances? Het is prolly erg Vista-erig maar die sloeg ik over, en nu kijk ik raar op van de 3 (!) meldingen dat Pidgin Portable misschien niet goed installeerde terwijl alles goed lijkt te werken. Opera doet het gewoon goed. Maar ben ik vroeger of later de bok omdat ik de installers als admin had moeten runnen? Ik open meestal dingen gewoon met de browser.

Ik kan ook geen shortcut plakken in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs, iets wat ik graag doe voor installerloze apps. En ik kan explorer niet rechtsklikken en openen als admin. En snelkoppelingen (Application Data) in mijn userfolder zijn access denied.

En ik ben wel admin, hoewel ik een paar pagina's terug las dat admin zijn een beetje nep is.. kan een nepadmin rechten voor dit soort standaard taken krijgen?
Anoniem: 60905 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:32:
Ik heb ook comodo draaien op de 7068 versie (de x64 versie), en die draait goed
Wat is de truuk? Maakt niet uit welke compatibility mode ik kies, hij blijft "The network firewall is not functioning properly!" melden.

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 01-04-2009 18:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73609

Er is alweer een nieuwe build geleakt..

Dit keer is het Build 7075 (32-bit)

Wat is er nieuw in deze build:

- Nieuwe iconen voor Deze computer
- Windows Media Player 12 interface verbeterd
- Inlogscherm weer veranderd
- Nieuwe wallpapers
- Installatiescherm is aangepast en verbeterd

--edit--
Kom er net achter dat het een russische versie is.
Het zou gaan om de RC Escrow

(flauwe 1 april grap kan ook altijd nog natuurlijk)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 73609 op 01-04-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 73609 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:30:
Er is alweer een nieuwe build geleakt..
offtopic:
Vandaag geloof ik niets :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik hou het toch nog even bij Build 7068, heb ik net bijna binnen is er al weer een nieuwe, ja dag!
Nouja ik geloof er nix van, ik vindt trouwens de style van extern bureaublad wel nice geworden, zo die balk gewoon die kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
Zo,

Ik dacht op eens aan om mijn PCI Creative Fatality eens in de pc te stoppen, ondanks creative buggy drivers met slechte calls erin.

Deze wilde ik testen met build 7068.
Ik verwachte niets, Want ik wist al bij voorbaat dat dit echt helemaal niet goed kwam.

Ook omdat ik een beta versie voor Windows 7 64bit tegen kwam toevallig.

resultaat op een Dual 1207 socket mainboard voor opteron, met 8 GB DDR2 8x1GB ECC reg:

Werkte meteen in een keer goed zonder crash of freeze of andere raren geluids stoornissen.
Wat een zegen, eerste keer sinds mijn mainboard upgrade van een Tyan S2895 (dual opteron 940)

( op lange duur weet ik nog niet, maar het werkt gewoon ok. Wat ik met de XP/vista driver nou net niet kan zeggen voor 32bit en 64bit.Hoewel in de server editie net iets beter werkte die drivers,

Maar:

Alleen de driver wilde de IRQ delen met mijn PCI-X raid controller, maar dat is te omzeilen door disable en dan weer. enable.

[ Voor 6% gewijzigd door mysterieworld op 01-04-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
-update-

BSOD REGISTRY_ERROR
BSOD BAD_POOL_ERROR

Met Win7 lijkt deze degelijke computer wel goedkope rommel :'(
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. prestaties en de prijs van het mainboard, vertellen niets over de kwaliteit hier van.

Maar kan ook simpel weg een driver probleem zijn voor je chipset en rest van je hardware.
Misschien toch maar wachten op de final versie van 7 , of maar eens andere drivers zoeken/orginelen voor het mainboard gebruiken kan ook wel eens helpen.
Wat het ook mag zijn, ik kan niet zien wat jij voor software en drivers gebruikt.
Dusja, in feiten geen zinvolle antwoord hierop.

Als ik bijvoorbeeld de SATA drivers van de doorsnee Nvidia hardware neem, dan heb ik vaker bij de setup al meteen een blue screen (ook de standaard drivers in Vista/7. Echter de drivers van het mainboard hebben altijd nog het beste gewerkt.

Maarja dat maakt niets meer uit, ik had de Nvidia IDE/SATA controller al verbannen en heb dus gekozen voor een Silicon image SATA Raid controller Pci express oplossing voor mijn DVD schrijvers

[ Voor 67% gewijzigd door mysterieworld op 01-04-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sando schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:57:

Anyway, waar is een stoomcursus om te gaan met Windows annoyances?
http://www.annoyances.org ? :+

En nee, dat is géén grap.
Het is prolly erg Vista-erig maar die sloeg ik over, en nu kijk ik raar op van de 3 (!) meldingen dat Pidgin Portable misschien niet goed installeerde terwijl alles goed lijkt te werken. Opera doet het gewoon goed. Maar ben ik vroeger of later de bok omdat ik de installers als admin had moeten runnen? Ik open meestal dingen gewoon met de browser.
En die draait inderdaad in een lagere security context - je hebt echt veel gemist met die Vista ignore mode ;)
Ik kan ook geen shortcut plakken in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs, iets wat ik graag doe voor installerloze apps. En ik kan explorer niet rechtsklikken en openen als admin. En snelkoppelingen (Application Data) in mijn userfolder zijn access denied.
Copy in een cmd-prompt met Admin privileges, of met een Norton Commander-achtige oplossing?
Of scripten? Of..
Gebruik je fantasie zou ik zeggen.
Als je je iets meer verdiept in de achterliggende security maatregelen die in Vista/2008/Windows 7/2008R2 zijn ingevoerd (technet is handig) dan scheelt dat sowieso al.
En ik ben wel admin, hoewel ik een paar pagina's terug las dat admin zijn een beetje nep is.. kan een nepadmin rechten voor dit soort standaard taken krijgen?
Als je iets Adminnerigs wil doen zul je daar (met UAC enabled) ook een prompt voor krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:07
Na het al lang op m'n HDD te hebben staan ook de nieuwste beta erop gezet voor het eerst!

Met redelijk wat mid range spul in mijn computer te hebben zitten, 4850, 790X chipset erin.
Als device manager geen uitroeptekens geen errors geeft, wil het niet zeggen dat ik bv mijn chipset drivers niet moet installeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

mysterieworld schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:43:
Wat het ook mag zijn, ik kan niet zien wat jij voor software en drivers gebruikt.
Dusja, in feiten geen zinvolle antwoord hierop.
Bedankt voor de reactie. Het betrof een clean install, dus helemaal niets :o
Maar zie ook mijn volgende reactie:
Sando schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:57:
Oke, Sound Blaster Live eruit en Windows werkt prima!
In XP64 kon ik nog de beta 64 bit driver van Creative gebruiken, maar blijkbaar is in Win7 de support ècht afgelopen. Naja ik heb nu de onboard chip even aangezet, in XP geblocked en in W7 de Creative geblocked. Werkt prima :) (Ik gebruik een multi-input versterker ipv desktop speakers)
alt-92 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:51:
Copy in een cmd-prompt met Admin privileges, of met een Norton Commander-achtige oplossing?
Of scripten? Of..
Bedankt voor je uitleg :)
Een beetje linuxerig imo, dat grote nadeel (onveiligheid) vond ik ook altijd een groot voordeel in XP, dat ik makkelijk alles naar mijn hand kon zetten. En veel geluk gehad natuurlijk dat ik nooit een probleem heb gehad, maar ook een beetje dankzij Comodo Firewall en NOD32 (€10,50 voor studenten O-) )...
Anyway, is er een makkelijk commando voor batch of vbs scripts om simpelweg "run as admin" te initiëren?Of is het wat gecompliceerder. Dan moet ik ff wat meer aan de google.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sando schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:44:
[
Een beetje linuxerig imo, dat grote nadeel (onveiligheid) vond ik ook altijd een groot voordeel in XP, dat ik makkelijk alles naar mijn hand kon zetten.
Mja. Vanwege al die vervelende /. junkies is dat dus allemaal dichtgetimmerd - dat hele OSS klupje is de reden waarom we nu allemaal met NTFS en gescheiden userprivileges en striktere scheidingen tussen kernel en userspace apps zitten.

Vroegah, toen had je tenminste nog FAT en Everyone Full Control.
Dat waren nog eens tijden - living on the edge :+

offtopic:
Ja, kijk maar naar de datum ja.
Anyway, is er een makkelijk commando voor batch of vbs scripts om simpelweg "run as admin" te initiëren?Of is het wat gecompliceerder. Dan moet ik ff wat meer aan de google.
Scriptwise wordt wat lastig natuurlijk, anders zou $randomrootkit dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
[quote]Sando schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:44:
[...]

Bedankt voor de reactie. Het betrof een clean install, dus helemaal niets :o
Maar zie ook mijn volgende reactie:
[...]

Dus je had het over een Creative Sound Blaster Live?
Dat had ik je ook al kunnen vertellen dat het mis zou gaan met Vista/7.
Als je 4GB of meer gebruikt kun je het al helemaal schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
alt-92 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:23:
[...]

Mja. Vanwege al die vervelende /. junkies is dat dus allemaal dichtgetimmerd - dat hele OSS klupje is de reden waarom we nu allemaal met NTFS en gescheiden userprivileges en striktere scheidingen tussen kernel en userspace apps zitten.
En toch zou ik graag een upgrade van NTFS zien naar een FS dat meer dan 255chars voor full path ondersteunt. die limiet is echt doodirritant (en imo enigszins achterhaald).

[ Voor 12% gewijzigd door foppe-jan op 01-04-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296288

Windows Demo Toolkit on Microsoft Connect

Microsoft is featuring the Windows 7 Beta and Windows Live, the Windows Demo Toolkit Foundation Suite. The suite provides you with a fast and simple way to prepare a demo PC. Similar to using an OEM restore disc to reinstall an OS, the Foundation Suite is downloaded as an ISO you can burn to a DVD and install to your own PC.

The WDT Foundation Suite is a demo optimized Windows 7 Beta configuration which includes Windows 7 Beta Ultimate, Windows Live Wave 3, Internet Explorer 8, Office 2007 Ultimate, Forefront Client Security, sample demo content, necessary applications, pre-configured settings, and a comprehensive demo script with messaging and click steps for both consumer and enterprise audiences. The WDT Foundation Suite will be refreshed at major Windows 7 milestones.

Microsoft has announced that once the Release Canidate of Windows 7 is released, the Windows Demo Toolkit would be upgraded to the RC aswell. Enough with the jibber jabber and head on over to Connect and get this now!

Connect Invitation ID: WDT-TDGR-8H8H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

mysterieworld schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:30:
[quote]Sando schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:44:
[...]

Dus je had het over een Creative Sound Blaster Live?
Dat had ik je ook al kunnen vertellen dat het mis zou gaan met Vista/7.
Als je 4GB of meer gebruikt kun je het al helemaal schudden.
Waarom deed je dat dan niet? :+
Anyway, wat heeft 4GB ermee te maken? Dat heb ik inderdaad. Maar die kaart werkt perfect in XP64 met 4GB geheugen. Zonder maxmem optie.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Hoe zijn bij jullie de game-prestaties onder windows 7?

Ik heb net even geprobeerd om css te spelen en dat valt vies tegen. Waar ik in xp boven de 100 fps kwam haal ik nu amper de 60..

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Sando schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:10:
[...]

Waarom deed je dat dan niet? :+
Anyway, wat heeft 4GB ermee te maken? Dat heb ik inderdaad. Maar die kaart werkt perfect in XP64 met 4GB geheugen. Zonder maxmem optie.
Die heeft te maken met Creatives gruwelijk slechte drivers.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....