[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.675 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
PWM schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:00:
[...]In principe is het bij Windows 7 gewoon de bedoeling een schone installatie te doen per build. Dat lijkt veel werk, maar de builds zijn ook niet bedoeld voor de hobbyist die hier rond loopt, maar degene die echt wat te testen hebben :)
In mijn ervaring duurt een clean install met het daarna herinstalleren van de software die ik nodig heb net zo lang als een build-to-build upgrade en in het tweede geval beginnen Windows Live Essentials altijd wel ergens moeilijk over te doen. Ik upgrade wel omdat ik lui ben en niet nog meer handmatige handelingen wil doen maar je hebt echt volledig gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Build 7079 is de laatste winmain_win7rc te zijn op dit moment. En 7106 ligt bij de testers:

7106.0.090408-1623_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRC1CULFRER_EN_DVD
7106.0.090408-1623_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRC1CULXFRER_EN_DVD

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er geen changelogs met hoofdpunten verspreid worden buiten de 'main testers'. Je wilt toch juist in dit late stadium zeker weten dat fixes goed zijn uitgepakt, en dit door zoveel mogelijk mensen laten testen, ook door mensen die bereid zijn doormiddel van een 'uitgelekte' build.

Ik vraag me ook af in hoeverre dit echt gelekt is. Het moet niet onmogelijk zijn voor Microsoft om het lek te vinden lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door Jumpman op 11-04-2009 10:32 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jumpman schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:25:
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er geen changelogs met hoofdpunten verspreid worden buiten de 'main testers'. Je wilt toch juist in dit late stadium zeker weten dat fixes goed zijn uitgepakt, en dit door zoveel mogelijk mensen laten testen, ook door mensen die bereid zijn doormiddel van een 'uitgelekte' build.
Begrijp ik je nu goed dat je verwacht dat MS je ook nog eens als niet-ingeschreven tester van informatie moet voorzien aangaande een build die je niet eens hoort te hebben? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:05
Voor de mensen die Daemon Tool willen installeren onder Windows 7:

- Download the Daemon Tool Pro and Lite version
- Launch the Pro version to install the SPTD driver
- The program ask you to reboot, so do it
- Quit the setup of daemon tool Pro
- Launch the setup of daemon tool Lite
- Launch daemon tool as administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Standaard werkt mijn laptop op Windows 7 (build 7000). Als ik m'n laptop ergens mee naar toe neem maak ik gebruik van mijn draadloze netwerkkaart (Intel WifiLink 5100), maar thuis sliut ik hem altijd aan op een netwerkkabel. Nou is het mij opgevallen dat Windows altijd standaard gewoon het draadloze netwerk blijft gebruiken. Is het ergens in te stellen dat hij de verbinding via de kabel moet pakken als de kabel aangesloten wordt?

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52
Had hetzelfde probleem.
Go to Control Panel > Network Connections. Drop down the "Organize" button,
scroll down to "Layout" and select the "Menu Bar". This will give the
familiar options you're used to seeing in XP. Click "Advanced" on the menu
bar, and select "Advanced Settings".

Hope this helps....
Zou het moeten fixxen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ben ik nu de enige hier die vindt dat die 'quick peek' (die strook met voorbeeldtabs als je hovert over een geopende applicatie/folder/etc) niet zo productief is in vergelijking met de traditionele taskbar in Vista en eerder?

Bv: ik heb mijn Downloads-map, Muziek-map en Pictures-map openstaan: vooraleer ik een bepaalde map kan openen, moet ik eerst met de muis hoveren over het Libraries-icoontje, dan even wachten (ja, want ik vind dat die previewstrook wel rapper mag verschijnen. Ok, dit zal wel aan te passen zijn en zal ik ook doen) en dan je je verkozen map aanklikken.
Ditalles is toch veel omslachtiger dan vroeger, waar alles apart stond en direct bij naam uit te kiezen was?
Ik denk dat vele bedrijven nog klachten hierover zullen krijgen van medewerkers als ze Windows 7 implementeren, qua 'traagheid' om bij een bepaalde geopende map te geraken bedoel ik dus. Maar waarschijnlijk zullen de meeste beheerders dit uitzetten en zorgen dat het op 'Never combine' staat. Dat vermoed ik toch. :>

Maar het probleem bij mij is: ik vind het net wel superslick om enkel de icoontjes te zien zonder constant tekst in mijn taskbar te moeten hebben. :9~
Zou er dus geen betere methode geïmplementeerd kunnen worden, rekening houdend met de reeds mooie nieuwe interface maar tegelijkertijd er ook voor zorgend dat iedereen - ik doel vooral op bedrijven (ben zelf nog maar 17) - toch nog in een zeer korte tijd z'n bepaalde map kan terugvinden. Zonder dus dat hele proces dat nu moet worden gedaan.

Maar waar ik zonet pas aan denk: ben ik misschien fout en is het vanzelfsprekend dat bedrijven dit sowieso gaan uitzetten? Dus dat ik gewoon niet weet hoe het eraan toegaat in een bedrijf en dat ik daarom hier fout zit :D
En als dit niet zo is (dus dat het in bedrijven toch staat op 'Always combine, hide labels'), wat denken jullie dan van het idee dat de productiviteit achteruit zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Asgaro schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:34:
Ben ik nu de enige hier die vindt dat die 'quick peek' (die strook met voorbeeldtabs als je hovert over een geopende applicatie/folder/etc) niet zo productief is in vergelijking met de traditionele taskbar in Vista en eerder?

Bv: ik heb mijn Downloads-map, Muziek-map en Pictures-map openstaan: vooraleer ik een bepaalde map kan openen, moet ik eerst met de muis hoveren over het Libraries-icoontje, dan even wachten (ja, want ik vind dat die previewstrook wel rapper mag verschijnen. Ok, dit zal wel aan te passen zijn en zal ik ook doen) en dan je je verkozen map aanklikken.
Ditalles is toch veel omslachtiger dan vroeger, waar alles apart stond en direct bij naam uit te kiezen was?
Ik denk dat vele bedrijven nog klachten hierover zullen krijgen van medewerkers als ze Windows 7 implementeren, qua 'traagheid' om bij een bepaalde geopende map te geraken bedoel ik dus. Maar waarschijnlijk zullen de meeste beheerders dit uitzetten en zorgen dat het op 'Never combine' staat. Dat vermoed ik toch. :>

Maar het probleem bij mij is: ik vind het net wel superslick om enkel de icoontjes te zien zonder constant tekst in mijn taskbar te moeten hebben. :9~
Zou er dus geen betere methode geïmplementeerd kunnen worden, rekening houdend met de reeds mooie nieuwe interface maar tegelijkertijd er ook voor zorgend dat iedereen - ik doel vooral op bedrijven (ben zelf nog maar 17) - toch nog in een zeer korte tijd z'n bepaalde map kan terugvinden. Zonder dus dat hele proces dat nu moet worden gedaan.

Maar waar ik zonet pas aan denk: ben ik misschien fout en is het vanzelfsprekend dat bedrijven dit sowieso gaan uitzetten? Dus dat ik gewoon niet weet hoe het eraan toegaat in een bedrijf en dat ik daarom hier fout zit :D
En als dit niet zo is (dus dat het in bedrijven toch staat op 'Always combine, hide labels'), wat denken jullie dan van het idee dat de productiviteit achteruit zou gaan?
Wat natuurlijk wel zo is, is dat je als gebruiker nu weet waar je venster is, namelijk onder dat ene icoontje, welk altijd op die plek staat (als je hem gepint hebt dan). Je hoeft dus niet meer je hele taakbalk af te zoeken. Ik denk dat het zich tegen elkaar afzet qua productiviteit. Ik werk nu op mijn laptop elke dag 8 uur met win7 en ik kan echt geen verschil in productiviteit merken. Ik merk wel dat ik me onder 7 'rustiger' voel met meer applicaties open dan met Vista, omdat er gewoon minder clutter is op de taakbalk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Je kunt ook gewoon op de map klikken in de taskbar en dan opent hij 3 venstertjes waar je dan weer uit kunt kiezen, of bedoelde je dit ook?

Ik vind het tot nu toe heerlijk werken (kom van xp) en vind de taskbar zeker een vooruitgang.

Alleen als ik Task manager (d.m.v Ctrl + Alt + delete) wil starten krijg je eerst nog een anders scherm met "lock this computer, switch user" en nog een paar en dan kun je weer kiezen uit "start task manager". Is hier ook een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ctrl + Shift + Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of rechtermuisknop op de taakbalk en dan voor taskmanager kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chills schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:19:
Voor de mensen die Daemon Tool willen installeren onder Windows 7:

- Download the Daemon Tool Pro and Lite version
- Launch the Pro version to install the SPTD driver
- The program ask you to reboot, so do it
- Quit the setup of daemon tool Pro
- Launch the setup of daemon tool Lite
- Launch daemon tool as administrator
Installeren gaat inderdaad, maar ermee werken is een ramp ;)
Uiteindelijk 1 van de 2 virtual drives zichtbaar in verkenner maar er wordt niets gemount. DT zegt dat er een image inzit maar Windows vind van niet.
Dus ik blijf "gewoon" bij UltraISO voor mijn virtual drives. Totdat Alcohol een update uitbrengt die onder Win7 werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de versie7077 vanaf HDD te installeren, en volg deze instructie's :
klik,
Ik krijg de melding dat de map 'boot' in gebruik is op de C schijf, en ook krijg ik deze melding, bij dit dos command (C:\boot\bootsect.exe /nt60 C:) :

Updated NTFS filesystem bootcode. The update may be unreliable since the volume could not be locked during the update. Access is denied.

WIe heeft hier een oplossing voor of eventueel een andere oplossing om windows7 te installeren vanaf HDD?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peidy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01-2024
Punkbuster snapt windows7 niet
vergeet het ook maar dit zal niet gefixed worden door punkbuster, ze ondersteunen geen beta releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peidy schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:05:
Punkbuster snapt windows7 niet
vergeet het ook maar dit zal niet gefixed worden door punkbuster, ze ondersteunen geen beta releases.
Bij het installeren van quake live installeerd punkbuster maar met welk spel heb je 'bugs' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruiken jullie nu niet gewoon virtueel clone dvd.
Die is veel lekkerder werken en werkt prima onder windows 7

Is geen eens een reboot bij nodig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
UltraISO heeft ook geen reboot nodig en werkt ook onder W7.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:37:
Waarom gebruiken jullie nu niet gewoon virtueel clone dvd.
Die is veel lekkerder werken en werkt prima onder windows 7

Is geen eens een reboot bij nodig ;)
Virtual Clone, draait een (extra) process, UltraISO niet. Voor mij al een reden om voor UltraISO te kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je met UltraISO ook @ commandline een iso mounten?
Dat vind ik namelijk wel weer een prettige bijkomstigheid van VirtualCloneDrive, heb 'm zelfs gescript voor m'n MediaCenter.
Hoef alleen maar het unc pad naar de ISO op te geven in een inputbox en het script doet de rest aan de andere kant.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

BIj mij geeft hij de melding met virtaul clone cannot open this VC ofzo Zal straks even ultraiso testen :D

[ Voor 19% gewijzigd door DJ-Visto op 11-04-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
Heeft iemand dit al gezien? (7068 x64)
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/3184/glitchu.png
Een lege plek op de taakbalk dus..
Als ik het snelmenu opvraag laat hij iets van UltraISO zien. Het rare is dat UltraISO niet eens draait! Het is niet te sluiten via het snelmenu of via de preview.

Ik heb deze glitch ontdekt nadat ik een .iso bestand naar ImgBurn wou slepen (in de hoop dat ie drag 'n' drop zou aanvaarden). Dit werkte dus niet maar toen verschenen er 2 instanties van UltraISO op de taakbalk en als ik er 1 sloot bleef die lege plek dus over 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens! direct een venster open klikken op de oude manier gaat gewoon veel sneller en productiever naar mijn gevoel.
Dat hoveren duurt lang en gaat veel te traag en als je een 2e venster wilt openen moet je dat met rechtermuisknop doen, erg omslachtig.
Grafisch ziet het er mooi uit maar na 2 weken heb ik mijn taskbar toch weer ingesteld op de oude vertrouwde manier en dan merk je dat dat eigenlijk veel prettiger en sneller werkt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:31:
[...]

Helemaal mee eens! direct een venster open klikken op de oude manier gaat gewoon veel sneller en productiever naar mijn gevoel.
Dat hoveren duurt lang en gaat veel te traag en als je een 2e venster wilt openen moet je dat met rechtermuisknop doen, erg omslachtig.
Grafisch ziet het er mooi uit maar na 2 weken heb ik mijn taskbar toch weer ingesteld op de oude vertrouwde manier en dan merk je dat dat eigenlijk veel prettiger en sneller werkt. :)
Nieuw venster kan ook met middelste muisknop (scrollwiel), ook kan je klikken en omhoog slepen voor het menu, waar je dan nieuw venster kan openen.

Zoals eerder gezegd werkt de originele taskbar misschien sneller, maar die stelt je niet in staat om op een overzichtelijke manier 20 vensters open te hebben bijvoorbeeld. Dan ben je veelste veel tijd kwijt aan zoeken.

Bovendien heb ik nu een taskbar met alle programma's die ik vaak gebruik gepind, waardoor ik bijvoorbeeld geen quicklaunch meer nodig heb, en ook startmenu gebruik ik nog zelden.

Overigens ziet mijn taakbalk er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/04/taakbalk.jpg

Weet iemand overigens of er al een plugin voor Pidgin is waarmee ik de status van pidgin in de main icon kan zetten en die systray icon kan uitschakelen?

[ Voor 19% gewijzigd door Ramon op 11-04-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
alt-92 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:23:
Kun je met UltraISO ook @ commandline een iso mounten?
Heb even in de help file gekeken en command line parameters zitten er inderdaad in.

http://www.ezbsystems.com...ard.cgi?act=ST;f=2;t=1736

[ Voor 12% gewijzigd door Yanze op 12-04-2009 07:32 . Reden: URL toegevoegd met meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Elke knop op de taakbalk correspondeert met een nummer (eerste icoon met nummer 1, tweede icoon met nummer 2, etc.).
Als je meerdere instanties van het eerste icoon hebt (wat bij mij explorer is), dan kan je snel tussen de verschillende instanties schakkelen door winkey+nummer, dus winkey+1 in dit geval.
Dit werkt echte retesnel, en ik durf te beweren dat het ook een stuk sneller werkt dan de oude taakbalk :)

Hotkeys ftw :P
Ramon schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:36:
[...]
Bovendien heb ik nu een taskbar met alle programma's die ik vaak gebruik gepind, waardoor ik bijvoorbeeld geen quicklaunch meer nodig heb, en ook startmenu gebruik ik nog zelden.
Same here.
Weet iemand overigens of er al een plugin voor Pidgin is waarmee ik de status van pidgin in de main icon kan zetten en die systray icon kan uitschakelen?
Voor zover ik weet nog niet, maar ik vermoed dat het een kwestie van tijd is.

De Taakbalk API's zijn bekend met veel voorbeelden en dergelijke, dus wat dat betreft is het wachten tot een developer er zin in heeft :P

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 12-04-2009 10:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Kenw00t schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:30:
Heeft iemand dit al gezien? (7068 x64)
[afbeelding]
Een lege plek op de taakbalk dus..
Als ik het snelmenu opvraag laat hij iets van UltraISO zien. Het rare is dat UltraISO niet eens draait! Het is niet te sluiten via het snelmenu of via de preview.

Ik heb deze glitch ontdekt nadat ik een .iso bestand naar ImgBurn wou slepen (in de hoop dat ie drag 'n' drop zou aanvaarden). Dit werkte dus niet maar toen verschenen er 2 instanties van UltraISO op de taakbalk en als ik er 1 sloot bleef die lege plek dus over 8)7 .
Heej, jij bent ook een lefty! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Makkelijk..

Je moet de ISO mounten en het commando draaien vanaf de DVD waarbij je geen vensters open hebt staan die verwijzen naar de USB stick.

Het commando is dan ook eigenlijk:
Run nu [dvddrive:]\boot\bootsect /nt60 [usbdrive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:50:
Ik probeer de versie7077 vanaf HDD te installeren, en volg deze instructie's :
klik,
Ik krijg de melding dat de map 'boot' in gebruik is op de C schijf, en ook krijg ik deze melding, bij dit dos command (C:\boot\bootsect.exe /nt60 C:) :

Updated NTFS filesystem bootcode. The update may be unreliable since the volume could not be locked during the update. Access is denied.

WIe heeft hier een oplossing voor of eventueel een andere oplossing om windows7 te installeren vanaf HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
In Windows 7 is er toch zo'n effect waarbij de Downloads van Internet Explorer in de taalbalk groen worden.
Weet iemand of daar al een Add-On voor Firefox voor is ?

Zou leuk zijn... :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniak schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:18:
Makkelijk..

Je moet de ISO mounten en het commando draaien vanaf de DVD waarbij je geen vensters open hebt staan die verwijzen naar de USB stick.

Het commando is dan ook eigenlijk:

[...]

[...]
Ik krijg bij het verplaatsen of kopieren van de boot map die ik heb staan op een andere partitie een melding dat de map in gebruik is, terwijl hij ik nergens deze map heb openstaan oid.:
Afbeeldingslocatie: http://freepicserver.org/pics/1239533185-boot.jpg

Als ik in dos kijk dan zie ik wel een boot dir staan, terwijl ik de verborgen mappen files ed op weergeven heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://freepicserver.org/pics/1239533976-boot.jpg
Iemand een idee?

Ik heb dit al geprobeert:
attrib +h boot
Add the hidden attribute to the boot file causing it to be not be seen by the average user.
attrib -h boot
This command will do the opposite of the above command. Instead of hiding the file it will unhide the file if hidden.

attrib -h boot
Maar geeft de volgende melding:
Not resetting system file - C:\Boot

Edit: ik heb 'hide protected operating system files (Recomended)' uit gezet bij 'folder options' en zie nu de map 'boot' staan, maar het kopieren lukt niet omdat de map waarschijnlijk door het systeem in gebruik is?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 23:55
Chills schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:58:
Na een aantal maanden gebruik van Windows 7 heb ik toch nog wat punten voor verbetering:

Nieuwe Taskbar:
In de volgende situatie is het zeer irritant werken met de nieuwe taskbar: Stel ik heb Internet Explorer openstaan met 3 tabs en ik besluit tijdens het gebruik ervan om naar Windows Explorer te gaan.
Wanneer ik weer terug ga naar Internet Explorer, dan klik ik op de Taskbar op het icoon van Internet Explorer en i.p.v. gelijk naar de laatst geopende tab te gaan; komen er 3 venstertjes in beeld waaruit ik alsnog de juiste Tab moet kiezen. Het zou veel prettiger werken als gelijk de laatste tab in beeld komt na klikken op het icoon.
Deze vind ik persoonlijk ook niet prettig. Gelukkig is er voor dit specifieke geval een vinkje weg te halen:
In Internet Explorer naar Tools > Internet Options > Settings (kader Tabs) > Show previews for individual tabs in the taskbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.tehupload.com/uploads/862455ef7642c70Capture.JPG

7106 uitgelekt alleen in het chinees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het lijkt wel alsof ik met WIndows 7 dezelfde issues had als met Vista in het begin... Ik gebruik btw de laatste build 7068, de 64-bits versie:
Het kopieeren van en naar usb-sticks gaat erg traag.
Het kopieeren van 600gb van de ene harddisk naar de andere (beiden sata schijven) duurde een kleine 5 uur. Tijdens dat proces was mijn systeem zowat onbruikbaar traag.
Als ik een usb stick verwijder blijft dat geluidje vaak hangen, en "bevriest" het systeem een seconde of 5.
Bij veel mappen die ik open bevriest het systeem ook enkele seconden.

Ik heb de Multimedia Class Scheduler service al eens uitgezet (na de dependency met WIndows Audio verwijderd te hebben). Dit heeft ook niet geholpen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Nyarlathotep schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:27:
Het lijkt wel alsof ik met WIndows 7 dezelfde issues had als met Vista in het begin... Ik gebruik btw de laatste build 7068, de 64-bits versie:
Het kopieeren van en naar usb-sticks gaat erg traag.
Het kopieeren van 600gb van de ene harddisk naar de andere (beiden sata schijven) duurde een kleine 5 uur. Tijdens dat proces was mijn systeem zowat onbruikbaar traag.
Als ik een usb stick verwijder blijft dat geluidje vaak hangen, en "bevriest" het systeem een seconde of 5.
Bij veel mappen die ik open bevriest het systeem ook enkele seconden.

Ik heb de Multimedia Class Scheduler service al eens uitgezet (na de dependency met WIndows Audio verwijderd te hebben). Dit heeft ook niet geholpen...
Ik heb helemaal geen last van de problemen die jij opnoemt. Ik zit op 7077 build 32bit. USB sticks werken prima en ook grote hoeveelheden data ~100GB+ gaat behoorlijk rap (90MB/s.)

Overigs, bevriest het hele systeem enkele seconden of explorer bij het openen van mappen. Standaard staat er in de Power Options aangegeven dat de harde schijven na een bepaalde tijd uit gaan. Dit geeft vaak een vertraging wanneer je ineens bepaalde mappen open maakt.

Hoeveel MB per seconde geeft windows aan?

---- edit:

Oh wacht, ik zie nu dat je 7068 hebt. Ik kan je zeker aanraden om eens 7077 te proberen daar waar ik zelf ook last had van vreemde probleemtjes op 7068.

[ Voor 6% gewijzigd door ndsc op 12-04-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De doorvoer hing bij die 600 gieg op gemiddeld 65mb/s. Veel te traag... De ene schijf was een WD green 1TB, en de andere een Samsung van dezelfde grootte.
Dat freezen gebeurd idd onder de xplorer, bij het bladeren naar willekeurige mappen. Daarnet gebeurde hetzelfde toen ik een optie opende in het control panel.
Ik kijk morgen wel of ik tijdelijk terug ga naar XP, of een nieuwe build erop zet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Gisteren Windows 7 Ultimate X64 geupdate van build 7068 naar 7077. Wat me meteen opviel is het watermerk. Voorheen stond er Windows 7 Evaluation Copy Build 70XX Winmain en de datum, nu staat er alleen Windows 7 Evaluation Copy Build 7077, dus geen winmain en datum. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 12-04-2009 21:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Klopt het dat ATI control panel niet meer werkt onder 7077? Hij installeerd goed maar doet verder niks bij mij ;(

en Ati Tray Tools installeerd ook, maar genereerd dan een zooi errors als je er op klikt. Hoe moet ik nu mn fan speed regelen? :?

[ Voor 37% gewijzigd door low_n_slow op 12-04-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:06
Jumpman schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:30:
Gisteren Windows 7 Ultimate X64 geupdate van build 7068 naar 7077. Wat me meteen opviel is het watermerk. Voorheen stond er Windows 7 Evaluation Copy Build 70XX Winmain en de datum, nu staat er alleen Windows 7 Evaluation Copy Build 7077, dus geen winmain en datum. Hebben jullie dit ook?
niet echt op gelet, heb het watermerk verwijderd, zit te wachten op build 7106 in het engels wel te verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

low_n_slow schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:43:
Klopt het dat ATI control panel niet meer werkt onder 7077? Hij installeerd goed maar doet verder niks bij mij ;(

en Ati Tray Tools installeerd ook, maar genereerd dan een zooi errors als je er op klikt. Hoe moet ik nu mn fan speed regelen? :?
Yupz hier ook :)

Erg jammer, maar goed zal wel weer los lopen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Ankh schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:18:
[...]

Yupz hier ook :)

Erg jammer, maar goed zal wel weer los lopen.
Ik wil vermoeden dat hij gewoon je driver niet installeert.. met de standaard winupdate driver werkt ie idd niet.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12
Toch maar geprobeert 7057 te upgraden naar 7077 (64bit) , na upgrade zwart scherm met opstarten, geen veilige modus mogelijk en via de dvd niet te repareren. Complete reinstall gedaan :(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
ephymerous schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:37:
Toch maar geprobeert 7057 te upgraden naar 7077 (64bit) , na upgrade zwart scherm met opstarten, geen veilige modus mogelijk en via de dvd niet te repareren. Complete reinstall gedaan :(
Upgraden binnen beta builds is vaak vragen om problemen. Dit heeft ook geen prioriteit bij Microsoft aangezien de eindgebruiker hier niet mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:11
Even een snel 32-bit vs 64-bit vraagske tussendoor.

Als ik nu bijv. de nieuwste build in 64-bit download en installeer/update/upgrade over mijn 32-bit installatie, zal dat dan gewoon goed gaan of moet ik daar nog iets bijzonders voor doen?

Neem aan dat ik gewoon (naar) 64-bit kan installeren/updaten/upgraden...

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Xanland schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:02:
Even een snel 32-bit vs 64-bit vraagske tussendoor.

Als ik nu bijv. de nieuwste build in 64-bit download en installeer/update/upgrade over mijn 32-bit installatie, zal dat dan gewoon goed gaan of moet ik daar nog iets bijzonders voor doen?

Neem aan dat ik gewoon (naar) 64-bit kan installeren/updaten/upgraden...
Nee, het is niet mogelijk om van 32bit naar 64bit te upgraden, hier is een clean install voor nodig.
Wel alle 32bits applicaties werken in 64bits (op een paar uitzonderingen na, meestal driver gerelateerde programma's).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
WC-Juf schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:56:
[afbeelding]

En diverse sites vermelden dat vandaag de engelstalige x86 én x64 builds zullen lekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik heb gisteren build 7077 geinstalleerd op een systeem die ik gebruik als MCE. Geen problemen gevonden behalve 1 ding. Bij de Vista MCE verloor hij telkens alle kanalen en moest ik de tuner opnieuw instellen in MCE, en dat naar elke reboot. Dit probleem heb ik nog steeds bij Windows 7 :'(

Tuner is een Hauppage PVR 150 en gebruik de drivers die Windows 7 heeft geinstalleerd. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Iemand van deze bug last?:

1. Sommige PowerSaving settings slaan niet op
2. Opstart scherm (als je die wijzigt) vergeet hij soms weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:37:
En na die reinstall werkt-ie wel?
Je had niet een tweede scherm aangesloten ofzo?
WC-Juf schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:56:
[afbeelding]

Met een niet kloppende digisign :X

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 13-04-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
anandus schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:50:
[...]
En na die reinstall werkt-ie wel?
Je had niet een tweede scherm aangesloten ofzo?

[...]
Geen 2e scherm, en na de reinstall werkt ie perfect :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:14
Gebruikt iemand hier toevallig ook het programma Traktor versie 1.1.2?

Het installeren van traktor gaat goed. Maar wanneer ik traktor opstart krijgt ik de volgende melding:

An internal exception occured (Adress: 0x0)

Ik gebruik windows 7 x32 build 7077.

Bij de vorige builds werkte traktor gewoon prima. Het programma installeren en opstarten in de compatibility werkt ook niet.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
zijn er gekende problemen met de MCE7 guide? Ik krijg maar geen EPG/Guide listings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
DJ-Visto schreef op maandag 13 april 2009 @ 08:57:
Iemand van deze bug last?:

1. Sommige PowerSaving settings slaan niet op
2. Opstart scherm (als je die wijzigt) vergeet hij soms weer
Ja. Evenals dat ik na iedere reboot Media Sharing weer aan moet zetten en vervolgens handmatig de Windows Media Player Network Sharing Service opnieuw moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
anandus schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:50:
[...]

[...]
Moet je ook verder lezen dat deze build niet voor het normale publiek bedoelt was en het voorkomt dat er dan geen sign gedaan word..

Solar heeft een update pakketje gemaakt om 7106 in het engels te gebruiken, russisch was er al :/

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/8729/capturemhg.jpg

Hier de alleen chinese walls uit global/mct:

http://www.jcxp.net/steven/Extras/Wallpaper.zip

En er zijn ook al een aantal patches bij de maker van die tcp patch progjes:

http://deepxw.blogspot.co...windows-7-build-7106.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
WC-Juf schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:15:
[...]

Moet je ook verder lezen dat deze build niet voor het normale publiek bedoelt was en het voorkomt dat er dan geen sign gedaan word..
Ik heb verder gelezen, maar dat zijn alleen assumpties ;) Ik houd nog even een slag om de arm.
Als je verder gelezen had, dan zag je dat ik ook in dat topic replied heb :P

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 13-04-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik heb zojuist een upgrade gedaan van build 7048 naar 7077 (x64). Het is natuurlijk dom dat ik geen backups heb gemaakt maar goed. Van firefox en thunderbird zijn de directorystructuren van de profiles wel bewaard gebleven, maar de files die erin stonden zijn allemaal verdwenen. Hierdoor ben ik dus mijn bookmarks, en belangrijker mijn mail kwijt. Van de mail heb ik wel een backup maar die is al een stuk ouder. Ik check trouwens net de rest van de folders in AppData en het blijkt dat dit met alle files is gebeurd :/

EDIT: Ah ik ben een beetje dom, als ik nu eens zou onthouden welke tweaks ik toepas. Ik had mijn user profile op een andere schijf geplaatst en op de originele locatie een junction naar de nieuwe gemaakt. De windows setup heeft die junction echter weer vervangen door een normale folder.

[ Voor 21% gewijzigd door Xerion404 op 13-04-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Xerion404 schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:19:
Ik heb zojuist een upgrade gedaan van build 7048 naar 7077 (x64). Het is natuurlijk dom dat ik geen backups heb gemaakt maar goed. Van firefox en thunderbird zijn de directorystructuren van de profiles wel bewaard gebleven, maar de files die erin stonden zijn allemaal verdwenen. Hierdoor ben ik dus mijn bookmarks, en belangrijker mijn mail kwijt. Van de mail heb ik wel een backup maar die is al een stuk ouder. Ik check trouwens net de rest van de folders in AppData en het blijkt dat dit met alle files is gebeurd :/
GetDataBack

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
misschien kan iemand mij helpen, ik heb een hp psc 1350 all-in-one printer. maar geen driver voor windows 7 (7068). bij HP zijn ook geen windows vista drivers te krijgen, deze moet je bij microsoft halen (zitten bij besturingssysteem)

iemand een idee....

ikke

edit: het is me gelukt, windows 7 herkende de printer na een herstart (de psc 1350 was via een printerserver aangesloten) en heeft de betreffende drivers opgehaald.

[ Voor 24% gewijzigd door ikke4 op 13-04-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Na ruim een dag met build 7077 gewerkt te hebben durf ik te beweren dat de computer sneller is dan build 7057 :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Op wat voor gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Winrar pakt sneller uit, schermpjes openen sneller, start sneller op :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
Xerion404 schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:19:

EDIT: Ah ik ben een beetje dom, als ik nu eens zou onthouden welke tweaks ik toepas. Ik had mijn user profile op een andere schijf geplaatst en op de originele locatie een junction naar de nieuwe gemaakt. De windows setup heeft die junction echter weer vervangen door een normale folder.
Daarom heb ik mijn documentenmap standaard naar een andere schijf verhuisd. Het outlook pst en archive bestand staan ook in die documentenmap. En een backup van Firefox en IE staan ook in die map. Bij een nieuwe installatie van Windows 7 is het een kleine moeite om weer te verwijzen naar die nieuwe documentenmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 14:20
Die ingebouwde debugger in 7000, zit die er nog ion in 7077? In de echte RC is die toch wel weg...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:44

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:14:
Die ingebouwde debugger in 7000, zit die er nog ion in 7077? In de echte RC is die toch wel weg...?
Wat versta jij onder de ingebouwde debugger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik gebruik de 7077 versie 64bit en heb geprobeerd Ati 9.4 erop te zetten maar die werkt gewoon niet.
CCC opent niet en zie niets in de taskbar rechtsonder, ben weer terug naar 9.3.
heeft iemand 9.4 wel werkend ?

edt: heb iets gevonden, nogmaals de drivers installeren via device manager (handmatig zoeken)

meuk: ATI Catalyst 9.4

laat het denk ik toch nog even bij 9.3

[ Voor 36% gewijzigd door ionicdog op 14-04-2009 01:26 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ionicdog schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:00:
Ik gebruik de 7077 versie 64bit en heb geprobeerd Ati 9.4 erop te zetten maar die werkt gewoon niet.
CCC opent niet en zie niets in de taskbar rechtsonder, ben weer terug naar 9.3.
heeft iemand 9.4 wel werkend ?

edt: heb iets gevonden, nogmaals de drivers installeren via device manager (handmatig zoeken)

meuk: ATI Catalyst 9.4

laat het denk ik toch nog even bij 9.3
soms heb ik het gevoel dat 9.4 betere fps laat zien in games
maar sinds ik 9.4 erop heb staan heb ik wel ineens 2 BSOD in 2 dagen
ik ga ook terug naar 9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ergens hierboven stond dat je met de middelste muisknop een nieuw venster kan openen van een programma in je taakbalk. Is die knop ook aan te passen, naar bijvoorbeeld shift+LMB? Dat is bv ook de combinatie die ik gebruik om links in een site te openen in een nieuw venster (volgens mij is dit de standaard combo voor internet explorer) dus hier zou ik wel aan kunnen wennen.

Werken alle (32 bits) drivers ook op de 64 bit editie? Performance maakt me niet uit maar ik vrees dat voor een flink aantal oude software er geen 64 bit drivers meer geschreven gaan worden. Dat software werkt is me wel duidelijk maar drivers is me nooit helemaal duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 11:06

qless

...vraag maar...

twiFight schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:01:
Ergens hierboven stond dat je met de middelste muisknop een nieuw venster kan openen van een programma in je taakbalk. Is die knop ook aan te passen, naar bijvoorbeeld shift+LMB? Dat is bv ook de combinatie die ik gebruik om links in een site te openen in een nieuw venster (volgens mij is dit de standaard combo voor internet explorer) dus hier zou ik wel aan kunnen wennen.

Werken alle (32 bits) drivers ook op de 64 bit editie? Performance maakt me niet uit maar ik vrees dat voor een flink aantal oude software er geen 64 bit drivers meer geschreven gaan worden. Dat software werkt is me wel duidelijk maar drivers is me nooit helemaal duidelijk geworden.
Drivers werken niet tussen 32 en 64 bit, alleen normale programma's... dus das idd goed nakijken of voor al jouw hardware er een 64 bit driver is

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
twiFight schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:01:
Ergens hierboven stond dat je met de middelste muisknop een nieuw venster kan openen van een programma in je taakbalk. Is die knop ook aan te passen, naar bijvoorbeeld shift+LMB?
Die combinatie werkt al zonder tweaks. Ik wist niet eens dat het met middelste muisknop ook kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:24
Joolee schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:24:
[...]
Die combinatie werkt al zonder tweaks. Ik wist niet eens dat het met middelste muisknop ook kon.
En met CTRL+LMB ga je direct naar bijvoorbeeld de laatst actieve tab in IE. Erg handig wanneer je meerdere tabbladen open hebt staan en snel wilt switchen tussen bijvoorbeeld Windows verkenner en Internet Explorer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheVMaster schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:45:
[...]

Wat versta jij onder de ingebouwde debugger ?
Wat denk je? Gewoon die controleert of er nog fouten zijn en dat gelijk aan ms doorbrieft. Die zit er toch in, zoeits althans, in 7000? Haal je dat eruit, zal Win allicht sneller lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

Flapmo

and back is gigi!

Ramon schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:36:
[...]

Nieuw venster kan ook met middelste muisknop (scrollwiel), ook kan je klikken en omhoog slepen voor het menu, waar je dan nieuw venster kan openen.

Zoals eerder gezegd werkt de originele taskbar misschien sneller, maar die stelt je niet in staat om op een overzichtelijke manier 20 vensters open te hebben bijvoorbeeld. Dan ben je veelste veel tijd kwijt aan zoeken.

Overigens ziet mijn taakbalk er zo uit:
[afbeelding]

Meestal kan dit door je .exe op "windows vista compatible" te zetten en vervolgens de optie van het programma te gebruiken. Moet pidgin het zelf wel kunnen natuurlijk. Zo werkt het iig voor mijn itunes en msn :).

//edit
Deze truuk dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 14-04-2009 09:52 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
maniak schreef op maandag 13 april 2009 @ 08:40:
Ik heb gisteren build 7077 geinstalleerd op een systeem die ik gebruik als MCE. Geen problemen gevonden behalve 1 ding. Bij de Vista MCE verloor hij telkens alle kanalen en moest ik de tuner opnieuw instellen in MCE, en dat naar elke reboot. Dit probleem heb ik nog steeds bij Windows 7 :'(

Tuner is een Hauppage PVR 150 en gebruik de drivers die Windows 7 heeft geinstalleerd. Iemand een idee?
Ik heb die tuner ook (gebruik inmiddels voornamelijk een digitale, maar heb em nog steeds) en heb wat je hierboven beschrijft nog nooit meegemaakt, ook niet in Vista. Gebruik je soms een plugin of iets dergelijks die voor de problemen kan zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Met 7077 (x86) Heb ik issues met de netwerkkaart (Asus P5Q); Na een sleep kan hij geen contact maken met de DHCP server; hij reageert dan ook niet meer op het uittrekken van de netwerkkabel of iets dergelijks. En daarna sluit windows ook niet af (tenminste het duurt mij te lang dus ik druk op de uitknop.)
Na opnieuw starten doet alles het weer. Hopelijk is er snel een nieuw build, anders even een stapje terug naar 7068.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:50:
[...]

Wat denk je? Gewoon die controleert of er nog fouten zijn en dat gelijk aan ms doorbrieft. Die zit er toch in, zoeits althans, in 7000? Haal je dat eruit, zal Win allicht sneller lopen.
Eh.....die fouten gelijk aan Microsoft doorbrieft? Als in zonder tussenkomst van de gebruiker? Als dat er al in zat (privacy anyone?) zal dat er wel uitgehaald zijn denk ik.....je blijft natuurlijk wel je fouten door kunnen sturen zoals dat ook in Windows Vista (en XP..etc..) al kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Flapmo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:51:
[...]

Meestal kan dit door je .exe op "windows vista compatible" te zetten en vervolgens de optie van het programma te gebruiken. Moet pidgin het zelf wel kunnen natuurlijk. Zo werkt het iig voor mijn itunes en msn :).

//edit
Deze truuk dus.
bedankt voor je reactie maar volgens mij is dat juist andersom (status van WLM weer in de systray zetten). Pidgin heeft nu juist een systray icon met de status, en die status wil ik uit de systray weg hebben en in de taakbalk bij het pidgin icon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
TheVMaster schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:47:
[...]

Eh.....die fouten gelijk aan Microsoft doorbrieft? Als in zonder tussenkomst van de gebruiker? Als dat er al in zat (privacy anyone?) zal dat er wel uitgehaald zijn denk ik.....je blijft natuurlijk wel je fouten door kunnen sturen zoals dat ook in Windows Vista (en XP..etc..) al kon.
Er zat t/m 7048(geloof ik) boven in iedere window een link "Send Feedback"

Maar die was eigenlijk niet voor bugs heb ik begrepen maar ging meer over functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

De officiele Beta versie (7000) brieft inderdaad niet zonder tussenkomst fouten door naar MS. Echter, build 7001 tot en met heden doen dat wel gewoon, aangezien degene die dit installeert getekend heeft dat hij hiermee accoord gaat. Ook gebruiksdata word doorgestuurd (wat installeert gebruiker, wat de-installeer hij, welke Windows functies worden wel/niet gebruikt).

De uiteindelijke RC build, die naar groot publiek gaat, zal dat weer niet doen. De builds na de RC en Pre-RTM weer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 14-04-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Flapmo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:51:
[...]

//edit
Deze truuk dus.
Hij wil het juist niet zo hebben, maar hij wil windows 7 WLM-gedrag voor Pidgin hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[...]

praat ik nou poep? Je weet toch wel dast er allerlei debuggers inzitten die ffouten opsporen, of ze nou aan Ms doorgeven of niet. Dit zat toch ook in de beta, of was dat enkel pre-beta........... ik praat geen poep, lees er maar over toen het genoemd werd in dit topic in December etc. Toen was de bewering dat we nog wat zouden meemaken als die debuggers eruit zouden zijn .

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 14-04-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:27:
[...]

praat ik nou poep? Je weet toch wel dast er allerlei debuggers inzitten die ffouten opsporen, of ze nou aan Ms doorgeven of niet. Dit zat toch ook in de beta, of was dat enkel pre-beta........... ik praat geen poep, lees er maar over toen het genoemd werd in dit topic in December etc. Toen was de bewering dat we nog wat zouden meemaken als die debuggers eruit zouden zijn .
:+ Neej joh je praat geen poep. 'k ben al zo gewend aan de stabieliteit (en snelheid!) van Windows 7 dat ik me niet kan voorstellen dat er nog van die debuggers inzitten....maar inderdaad 'k ben benieuwd of we nog wat gaan merken van het verwijderen van de debuggers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:27:
[...]
Toen was de bewering dat we nog wat zouden meemaken als die debuggers eruit zouden zijn .
Met build 7077 start mijn laptop op in 12-15 seconden, denk niet dat dat nog sneller kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:42:
[...]

Met build 7077 start mijn laptop op in 12-15 seconden, denk niet dat dat nog sneller kan ;)
Maar zonder die 'bak' controle software die er achter hangt :/ werken apps sneller waarschijnlijk, enne heeft weinig met opstarten van doen.
Enne als je toch alles wil opstimaliseren aan je boot tijd: ga dan naar 'msconfig' en dan naar 'advanced' bij boot, slecteer daar het aantal cpu dat je hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Joolee schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:24:
[...]
Nou het werkte bij mij niet, bij internet explorer, maar ik bedenk me net wat lulligs.

Ik virtualiseer W7 in VMWare en draai XP als host. In XP heb ik bij de mouse config ingesteld dat een bepaalde knop als shift werkt, en die knop gebruik ik heel vaak. Maar het kan natuurlijk heel goed zijn dat dat in dat client OS helemaal niet registreert als shift. Ik probeer het later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:
[...]

Maar zonder die 'bak' controle software die er achter hangt :/ werken apps sneller waarschijnlijk, enne heeft weinig met opstarten van doen.
Enne als je toch alles wil opstimaliseren aan je boot tijd: ga dan naar 'msconfig' en dan naar 'advanced' bij boot, slecteer daar het aantal cpu dat je hebt.
Ik weet niet of er nog wonderen verwacht moeten worden vanaf builds 7068/7077. Ik kan mij niet voorstellen dat het werken nog sneller kan dan het nu doet. Als ik Word opstart staat hij er in 1 seconde, werk ik met grote bestanden dan heb ik ook nauwelijks vertraging. Als het nog beter word, zal het over procenten gaan.

Boottijd maakt me ook niet heel veel uit, ik start mijn laptop misschien 1x in de 2 weken opnieuw op, de rest gebruik ik de slaapstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:
[...]
Maakt dat uit, dan?
Niet dat ik meerdere cpu's heb.
Wel meerdere cores, overigens, maar dat bedoel je niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:59:
[...]
Maakt dat uit, dan?
Volgens mij bedoelt hij dat wel. Welke huis-tuin-en-keuken pc van tegenwoordig heeft meer CPU's als je ook 1 CPU met 4 cores kunt hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
zijn er speciale stappen (maw tutorial) om van 7000 > 7077 te upgraden of is het gewoon dvd inploffen en upgrade klikken?

Kan het eventueel ook vanaf hdd? Alles wat ik kan vinden hierover is een draadje op microsoft watch maar daar staat niet veel info tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:08:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat wel. Welke huis-tuin-en-keuken pc van tegenwoordig heeft meer CPU's als je ook 1 CPU met 4 cores kunt hebben 8)
Okee, dan hebben we het gewoon over een definitieprobleem :P

Ik heb een dualcore, dus (imho) 1 cpu, 2 cores. Niet 2 cpu's.

Maar ik kan dan in msconfig bij cpu's '2' invullen, en dan start-ie sneller op?
dafz0r schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:11:
zijn er speciale stappen (maw tutorial) om van 7000 > 7077 te upgraden of is het gewoon dvd inploffen en upgrade klikken?
Ja, kan, maar de upgrade loopt niet altijd even soepel (snelkoppelingen die opeens dubbel zijn, etc.)
Een clean install is (bijna) altijd aan te raden.
Kan het eventueel ook vanaf hdd? Alles wat ik kan vinden hierover is een draadje op microsoft watch maar daar staat niet veel info tussen
Ja, ik installeer alleen maar van mijn hdd (geen lege dvd of usb hier ).

Zal even zoeken waar staat hoe en wat :)

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 14-04-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
Dubbelpost :(

[ Voor 95% gewijzigd door anandus op 14-04-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Nope.. compleet kale installaties van Windows Vista x64 en Windows 7 x64. Ik merk wel dat ie bij het opstarten van Windows telkens mijn tuner opnieuw vind. Misschien dat er dan ook een nieuwe GUId aangehangen wordt die niet in MCE geregistreerd is.
.Johnny schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:07:
[...]

Ik heb die tuner ook (gebruik inmiddels voornamelijk een digitale, maar heb em nog steeds) en heb wat je hierboven beschrijft nog nooit meegemaakt, ook niet in Vista. Gebruik je soms een plugin of iets dergelijks die voor de problemen kan zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
anandus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:12:
[...]
"Hier" niet in ieder geval. Standaard staat het vinkje ghosted en pakt 'ie gewoon alle aanwezige cores. Als ik hier met een i7 "4" selecteer (8 kan niet) start de pc even snel op als ervoor plús ziet taskmanager inderdaad nog maar 4 cores, in plaats van de 8 die ie aangeeft als je het allemaal gewoon default laat.

Ik heb het dan ook weer meteen terug gezet. Misschien dat het bij een ander wel werkt hoor, prima mogelijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
[...]

Nee, spijtig genoeg niet zo blijkt:

It is with a heavy heart that I inform you that setting this value to equate to the number of processors (incl. cores), regardless of operating system, will result in absolutely no change in boot time. Enabling this option adds a NUMPROC=[value] entry in your boot loader’s configuration (whether it be boot.ini or bcd-based) that sets the maximum number of processors Microsoft Windows will use.

This switch sets the number of processors that Windows will run at startup. With this switch, you can force a multiprocessor system to use only the quantity of processors (number) that you specify. This switch can help you troubleshoot performance problems and defective CPUs.

Bron: http://www.withinwindows....core-users-with-msconfig/
(BTW dit is een site mét reputatie dus zij zullen het wel weten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
maniak schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:16:
Nope.. compleet kale installaties van Windows Vista x64 en Windows 7 x64. Ik merk wel dat ie bij het opstarten van Windows telkens mijn tuner opnieuw vind. Misschien dat er dan ook een nieuwe GUId aangehangen wordt die niet in MCE geregistreerd is.

[...]
Klinkt mij als een probleem met je hardware; wellicht is je pvr kapot, maar het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen (pci slot wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Alles werkt gewoon, moet alleen telkens het tv signaal instellen. Zit meer te denken aan Vista/Windows 7 en de BIOS van mijn moederbord. Heb een Asus P5VDC-X.
.Johnny schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:10:
[...]

Klinkt mij als een probleem met je hardware; wellicht is je pvr kapot, maar het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen (pci slot wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:59:
[...]
Maakt dat uit, dan?
Bij de desbetreffende optie staat 'processors' (en cpu = central processing units).
Zoals eerder werd gezegd; tis een soort determinisme, die je plaarten speelt dan :P`, meestal met een knipoog of een :9 .
Trouwens die windows build 7106 die in het chinees te downloaden is, is nog steeds niet in het engels te vinden, er is een engels language pack overheen te installeren, maar dat lijkt me in het begin niet zo draconisch (streng -zeer streng -overdreven streng -hardvochtig) in beginsel, om uit te voeren, maar wacht toch liever op de engelse.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 14:00 . Reden: spelvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:44:
[...]

Trouwens die windows build 7106 die in het chinees te downloaden is, is nog steeds niet in het engels te vinden, er is een engels language pack overheen te installeren, maar dat lijkt me draconisch (streng -zeer streng -overdreven streng -hardvochtig) in beginsel, om uit te voeren.
En heb je die instructie gelezen over hoe dat language pack te integreren? Dat valt nog niet mee, zelfs niet voor tweakertjes ;) Ook is er een rus die een RU-EN iso gemaakt heeft met de language packs erin geslipstreamed, maar gebruikers melden toch her & der een button met chinese opdruk.

Ik skip deze build voorlopig ff en blijf lekker spelen met 7077 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
[...]

[...]
Ja, kan, maar de upgrade loopt niet altijd even soepel (snelkoppelingen die opeens dubbel zijn, etc.)
Een clean install is (bijna) altijd aan te raden.

[...]
Ja, ik installeer alleen maar van mijn hdd (geen lege dvd of usb hier ).

Zal even zoeken waar staat hoe en wat :)
Dus iemand die van een vorige build naar 7077 heeft geupgrade zonder reinstall (eventueel van hdd) met een linkje naar de instructies? Ik zou het graag vanavond doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:02:
[...]

En heb je die instructie gelezen over hoe dat language pack te integreren? Dat valt nog niet mee, zelfs niet voor tweakertjes ;) Ook is er een rus die een RU-EN iso gemaakt heeft met de language packs erin geslipstreamed, maar gebruikers melden toch her & der een button met chinese opdruk.

Ik skip deze build voorlopig ff en blijf lekker spelen met 7077 _/-\o_
Het is een 'hels' karwei al met al (knipoog). Ik blijf ook ff bij 7077.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik snap er trouwens niets meer van :P

Hoe zit het nou, build 7077 is een hogere build dan 7106?
* anandus is helemaal in de war door de Escrows, pre-RC, pre-RTM, Winmain branch en noem maar op :X

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 14-04-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:07:
Ik snap er trouwens niets meer van :P

Hoe zit het nou, build 7077 is een hogere build dan 7106?
* anandus is helemaal in de war door de Escrows, pre-RC, pre-RTM, Winmain branch en noem maar op :X
Menselijk gezien ;) :9 ?
Ik denk dat iemand zo met antwoord komt of me al voor is geweest, maar naar mate de tijd voortschrijd des te hoger de builds toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:14:
[...]

Menselijk gezien ;) :9 ?
Ik denk dat iemand zo met antwoord komt of me al voor is geweest, maar naar mate de tijd voortschrijd des te hoger de builds toch?
Jawel, maar 7106 is eigenlijk 7076. Maar omdat 7076 naar de pre-RTM branch is, is het hernummerd naar 7106.
7077 is de pre-RC branch en is 7076 maar dan met minder bugs.

... als ik het goed begrepen heb.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....