[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.676 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had hem gister ff geinstalleert op mijn pc, maar het viel me toch wel wat tegen :(
Het systeem loopte wel goed, maar zodra ik aan het kopieren was begon het systeem schokkerig te worden, erg jammer, het was de build 7077.
Als de volgende uit is, dan probeer ik het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:20:
ik had hem gister ff geinstalleert op mijn pc, maar het viel me toch wel wat tegen :(
Het systeem loopte wel goed, maar zodra ik aan het kopieren was begon het systeem schokkerig te worden, erg jammer, het was de build 7077.
Als de volgende uit is, dan probeer ik het nog een keer.
De bedoeling is juist een beetje om te kijken waarom dit bij jou gebeurd ;) Bij anderen is het namelijk niet het geval. Mis je een Chipset driver? Raid driver? Als Tweakers zijnde kan je natuurlijk even kijken waar het vandaan komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

Ook wel handig om te weten: je kan de chinees-russische iso die rondzwerft, niet gebruiken voor een upgrade vanaf een andere taal he? (tenminste: niet dmv de iso uit te pakken en "install" te klikken) Upgrade wordt afgebroken ivm een andere taalinstallatie dan de geïnstalleerde taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:25:
[...]

De bedoeling is juist een beetje om te kijken waarom dit bij jou gebeurd ;) Bij anderen is het namelijk niet het geval. Mis je een Chipset driver? Raid driver? Als Tweakers zijnde kan je natuurlijk even kijken waar het vandaan komt ;)
Je gaat ervan uit (nogal stellig) dat dit bij niemand het geval is en dat er geen drivers zijn geinstalleerd bij bepaalde ovderdelen.
Ik heb gemerkt dat het kopieren van usb naar hdd en viceversa traag gaat, van hdd naar hdd gaat echter gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
anandus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:19:
[...]
Jawel, maar 7106 is eigenlijk 7076. Maar omdat 7076 naar de pre-RTM branch is, is het hernummerd naar 7106.
7077 is de pre-RC branch en is 7076 maar dan met minder bugs.

... als ik het goed begrepen heb.
Hier wordt het nog eens uitgelegd:

Basically, after build 7076 the tree was split. 7077 was compiled as an RC ESCROW build (winmain_win7rc) and the winmain lab bumped its build number up to 7105. 7077 and on are code frozen, meaning no feature changes will occur in that branch (the RC branch. This allows them to work out the bugs to deliver a high quality RC release.

Any code changes internally are checked into winmain (7105 and higher at this point). So from that standpoint you could say that codewise 7105, 7106 etc… are newer than the RC will be as those builds are still receiving new check-ins from the various fbl labs.

So for those who are wondering I will answer the question. 7105 or higher are NOT RC builds, but rather winmain builds pushing towards RTM. 7077, 7078, 7079, 7080 etc… are all RC ESCROW builds. When the RC has passed testing, they will compile the final RC build as 7100.

Bron: http://chris123nt.com/200...s-clearing-the-confusion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
dafz0r schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:06:
[...]

Dus iemand die van een vorige build naar 7077 heeft geupgrade zonder reinstall (eventueel van hdd) met een linkje naar de instructies? Ik zou het graag vanavond doen
Gewoon vanuit Windows de setup van 7077 starten en instructies volgen. Owja...wel even VMWare Workstation en Mobile Device Center? verwijderen voordat je aan de upgrade begint aangezien hij anders aangeeft dat je ze eerst moet verwijderen en je dus weer opnieuw kunt beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Asgaro schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:44:
[...]

Hier wordt het nog eens uitgelegd:

Basically, after build 7076 the tree was split. 7077 was compiled as an RC ESCROW build (winmain_win7rc) and the winmain lab bumped its build number up to 7105. 7077 and on are code frozen, meaning no feature changes will occur in that branch (the RC branch. This allows them to work out the bugs to deliver a high quality RC release.

Any code changes internally are checked into winmain (7105 and higher at this point). So from that standpoint you could say that codewise 7105, 7106 etc… are newer than the RC will be as those builds are still receiving new check-ins from the various fbl labs.

So for those who are wondering I will answer the question. 7105 or higher are NOT RC builds, but rather winmain builds pushing towards RTM. 7077, 7078, 7079, 7080 etc… are all RC ESCROW builds. When the RC has passed testing, they will compile the final RC build as 7100.

Bron: http://chris123nt.com/200...s-clearing-the-confusion/
Hij heeft het ook geüpdate:
UPDATE: The current situation has been clarified a bit to me. (Thanks to Tom W for this). Build 7106, which leaked the other day in chinese, is in fact 7076 with a revved up build number. So currently 7077 is the newest from a code perspective as 7106 does not contain the new visual style elements (updated taskbar buttons etc…) that are in 7077. So for all of you who have 7077, stick with it and don’t bother with 7106, it’s not worth the hassle of attempting to translate it. I really only did it myself to see if it was even possible. 7077 is re-installing on my laptop as I write this.
:)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 14-04-2009 16:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Ik heb sinds ik met windows 7 werk een probleem met internet, namelijk het volgende.

Als ik de pc net opnieuw heb opgestart en ik ga naar google dan gaat dat prima maar na een poosje als ik weer naar google wil gaan dan blijft hij laden en vervolgens geeft hij aan dat hij de server op www.google.nl niet heeft kunnen vinden met een paar mogelijke oplossingen. dezelfde boodschap als dat je naar http://www.abcd1234.nl/ zou gaan. Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Het is niet alleen google ook nog www.engadget.com en verder merk ik ook dat het laden van sommige andere pagina's trager gaat. Ik heb build 7068 en had dit probleem ook al met build 7000. Ik gebruik als browser firefox en ben via wifi aangesloten op de router en heb geen antivirussoftware draaiend.

Hopelijk weet iemand een oplossing want het is hoogst irritant dat je je computer opnieuw op moet starten om naar google te gaan. |:( (ook al start hij met windows 7 vele malen sneller op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Niemand heeft sinds 7057 het probleem dat achtergrondplaatjes na een dag of 2, of na een paar keer veranderen, vaak enorm overbelicht uit gaan zien? (themes switchen en in/uitloggen lijkt tijdelijk te werken)?
Ik vraag me af of het een upgradeprobleem is of een probleem met deze build, maar ik heb de komende week eigenlijk geen tijd om een reinstall te doen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foppe-jan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:47:
Niemand heeft sinds 7057 het probleem dat achtergrondplaatjes na een dag of 2, of na een paar keer veranderen, vaak enorm overbelicht uit gaan zien? (themes switchen en in/uitloggen lijkt tijdelijk te werken)?
Ik vraag me af of het een upgradeprobleem is of een probleem met deze build, maar ik heb de komende week eigenlijk geen tijd om een reinstall te doen.
Heb je geen last van ghosting op je monitor? Anders zit dat ghosting nog p/o verwerkt als bug zijnde in die build, ik heb er tot nu toe geen last van gehad, tis en blijft macbeta :9 werk ;) , met hier en daar af en toe een accènt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:59:
[...]

Heb je geen last van ghosting op je monitor? Anders zit dat ghosting nog p/o verwerkt als bug zijnde in die build, ik heb er tot nu toe geen last van gehad, tis en blijft macbeta werk, met hier en daar af en toe een accènt.
Nee, het gebeurt alleen met bureaubladachtergronden. als ik dezelfde foto laad in een ander programma zie je het niet.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Wat ik nu trouwens ook zie: de de status bar van explorer ondersteunt bij mp3 iig alleen id3v1 tags. Zijn er meer mensen die dit opvalt, danwel zouden meer mensen dat als feedback willen sturen naar MS? id3v1 is echt zo achterhaald :(
The expanded Explorer status bar only supports id3v1 tags (for mp3 at least). The same thing is true for the "details" directory view. Could you please add id3v2, and perhaps apev2 support for recognized audio files?
Much appreciated

[ Voor 35% gewijzigd door foppe-jan op 14-04-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foppe-jan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:09:
[...]

Nee, het gebeurt alleen met bureaubladachtergronden. als ik dezelfde foto laad in een ander programma zie je het niet.
Dus het aan'gezicht' (interface) van windows verbleekt, hmzzzz hopelijk is dat met de volgende build verdwenen of onzichtbaar voor de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
maw, 7077 is nieuwer dan 7106 :Y)
Oeps, pagina te laat :X ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Maverick op 14-04-2009 19:25 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
http://windows7center.com...st.php?p=8770&postcount=5
I'm the "Robert Hallock" commenter in that piece.

I'm not being literal with my sig. I'm trying to point out that all this furious lust for build 7106 -- simply because it's build number is 29 higher than 7077 -- is almost entirely unfounded.

There's so much hearsay, conjecture, and pure horsecrap surround this 7106/7077 scenario that I am trying to bring some sanity to it.

People, Please:
As I said here and again over here. The 7100 branch is and will always be behind the 70xx builds in development until Microsoft ends RC testing and shifts its focus entirely to the RTM branch for release.

The 70xx series exists solely to put an RC in our hands and to experiment with fixes that may or may not make it into the 71xx series. This means 70xx will always be newer (but not necessarily more bug-free), and that 71xx will always be a few days behind.

So, yes, if you want to be exceptionally technical:
7076 ( April 2 ) = 7106 ( April 8 )
7077 ( April 4 ) = 7107 ( April 9 )
and so on...

But to you, the end user, the 70xx should be the first choice every time, and the experience will be the same.

[ Voor 5% gewijzigd door Yanze op 14-04-2009 20:19 . Reden: URL toegevoegd ]

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walletje-w schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:40:
Ik heb sinds ik met windows 7 werk een probleem met internet, namelijk het volgende.

Als ik de pc net opnieuw heb opgestart en ik ga naar google dan gaat dat prima maar na een poosje als ik weer naar google wil gaan dan blijft hij laden en vervolgens geeft hij aan dat hij de server op www.google.nl niet heeft kunnen vinden met een paar mogelijke oplossingen. dezelfde boodschap als dat je naar http://www.abcd1234.nl/ zou gaan. Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Het is niet alleen google ook nog www.engadget.com en verder merk ik ook dat het laden van sommige andere pagina's trager gaat. Ik heb build 7068 en had dit probleem ook al met build 7000. Ik gebruik als browser firefox en ben via wifi aangesloten op de router en heb geen antivirussoftware draaiend.

Hopelijk weet iemand een oplossing want het is hoogst irritant dat je je computer opnieuw op moet starten om naar google te gaan. |:( (ook al start hij met windows 7 vele malen sneller op)
Nee, er is geen oplossing omdat er geen probleem is. Ik heb dit met meerdere computers (ook via WiFi) getest en heb jouw probleem niet kunnen reproduceren. Het lijkt me dus een specifiek probleem met betrekking tot jouw geinstalleerde software. Succes ermee!

ps. Het is sowieso helemaal niet slim om geen antivirussoftware te draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik lach me suf, Windows 7 draait lekker op m'n stokoude A7N8X mobo met een XP3200.
Ik was even bang dat ik niet bestaande Vista drivers nodig zou hebben, helemaal niet, kan gewoon XP drivers gebruiken. Zelfs m'n Orinoco WiFi USB client doet het, geweldig. :)
Ik was even bang dat het niet ging werken. Alleen jammer dat ik maar 1 partitie heb.

Ik zie net dat ie m'n games folder heeft laten staan bij de installatie over m'n oude XP.
Kan ik gelijk even kijken of ET nog werkt. grappig.

Hmmm, Xfire doet het niet lekker, ik kan de servers bij m'n favorites niet zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Coenen op 14-04-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:33:
Ik lach me suf, Windows 7 draait lekker op m'n stokoude A7N8X mobo met een XP3200.
Ik was even bang dat ik niet bestaande Vista drivers nodig zou hebben, helemaal niet, kan gewoon XP drivers gebruiken. Zelfs m'n Orinoco WiFi USB client doet het, geweldig. :)
Ik was even bang dat het niet ging werken. Alleen jammer dat ik maar 1 partitie heb.

Ik zie net dat ie m'n games folder heeft laten staan bij de installatie over m'n oude XP.
Kan ik gelijk even kijken of ET nog werkt. grappig.
Ik draai Windows 7 (build 7077) op een 7-jaar oude Pentium 4 (1,6GHz, Northwood core) met 1GB RAM. Geen centje pijn, alles draait als een tierelier. Zo had het dus moeten zijn destijds. 7. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Best wel eigenlijk :X
Je weet toch wel dast er allerlei debuggers inzitten die fouten opsporen.
Zoals? Noem er eens wat? Moet niet al te moeilijk te achterhalen zijn.
Dit zat toch ook in de beta, of was dat enkel pre-beta........... ik praat geen poep, lees er maar over toen het genoemd werd in dit topic in December etc. Toen was de bewering dat we nog wat zouden meemaken als die debuggers eruit zouden zijn .
Je hebt het waarschijnlijk over Debug code, en niet over debuggers zelf.
Of je moet WER (windows error reporting) bedoelen.
Using the Debug Build to Check for Memory Overwrite is één voorbeeldje waarom je in beta's wat meer verboze code wil gebruiken dan in je RTW produkt.

Misschien is het toch verstandiger wat minder vage kreten te uiten en wat meer onderbouwde statements te maken?
Scheelt zoóóóveel verwarring namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:44:
[...]

Best wel eigenlijk :X

[...]

Zoals? Noem er eens wat? Moet niet al te moeilijk te achterhalen zijn.

[...]

Je hebt het waarschijnlijk over Debug code, en niet over debuggers zelf.
Of je moet WER (windows error reporting) bedoelen.
Using the Debug Build to Check for Memory Overwrite is één voorbeeldje waarom je in beta's wat meer verboze code wil gebruiken dan in je RTW produkt.

Misschien is het toch verstandiger wat minder vage kreten te uiten en wat meer onderbouwde statements te maken?
Scheelt zoóóóveel verwarring namelijk :)
Over verwarring gesproken:
Aan alle beta's van windows (eXPerience - vista(zien)- en dan eindelijk windows7) hangt een bak met controlle software, om te achterhalen wat mensen gebruiken en om te zien waar er fouten optreden ten einde een zo foutloos magelijk draconisch systeem te implementeren, dat is wat ie bedoelt. :P Zo gaan we op naar 2012 :+
Mompelt iets met black betty en alpha bet macbeth enz :>
Hoe dan ook; benieuwd of er veel verschil zit in de RTW (Real Time Workshop) 8)7 vergeleken met bv de buid 7077.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
Ik was erg te spreken over 7077 qua snelheid, maar net 30seconden na het opstarten tot 2x toe een blauw scherm... huppeldepup dump.sys en ging optellen. Nu nog een keer gestart, so far so good. :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:31:
[...]

Nee, er is geen oplossing omdat er geen probleem is. Ik heb dit met meerdere computers (ook via WiFi) getest en heb jouw probleem niet kunnen reproduceren. Het lijkt me dus een specifiek probleem met betrekking tot jouw geinstalleerde software. Succes ermee!

ps. Het is sowieso helemaal niet slim om geen antivirussoftware te draaien.
Dat vermoedde ik inderdaad ook omdat ik er niets/zeer weinig over kon vinden op internet. Dus nu vraag ik ook of jullie iets zouden weten waar het aan zou kunnen liggen.
En dat ik nu geen antivirussoftware heb draaien betekend niet dat ik nooit antivirussoftware heb draaien ik heb het nu tijdelijk uitgeschakeld om te kijken of het effect heeft.

En om nou gelijk te zeggen dat er geen probleem is? Volgens mij kan ik prima een probleem hebben terwijl jij nergens last van hebt en zo nog duizenden andere mensen.
Maar misschien kan ik dan beter een apart topic aanmaken voor dit?

Alvast bedankt voor enige raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:49
Juist ja neo snapt het, wat ik bedoel. Alt-092 moet een beetje gaan showen dat die precies weet wat wat is, kan je van mij niet verwachten toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/9269/ie8upd.png

Op 7000 word er nog een update aangeboden via WU voor i.e.8

http://www.microsoft.com/...bc-4558-a8bd-b5cde5b6cf8e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:12

ikt

Help! :P
Nu mijn 8600GT het heeft begeven moet ik het nu doen met een geïntegreerde Intel 82915G. Maar zijn er drivers voor Windows 7 voor deze kaart? Want nu gaat alles echt tergend langzaam terwijl ik in XP met de goede drivers zelfs GTA SA kan spelen op een redelijke fps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:00:
Nu mijn 8600GT het heeft begeven moet ik het nu doen met een geïntegreerde Intel 82915G. Maar zijn er drivers voor Windows 7 voor deze kaart? Want nu gaat alles echt tergend langzaam terwijl ik in XP met de goede drivers zelfs GTA SA kan spelen op een redelijke fps :P
"even" op de site van je moederbord de Vista drivers voor de VGA downloaden en installeren, zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf is op onderzoek uitgaat of er bv vista drivers voor zijn, dan kun je deze installeren onder compability modus--> moeilijk; dacht het niet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 15 april 2009 @ 00:38:
Juist ja neo snapt het, wat ik bedoel. Alt-092 moet een beetje gaan showen dat die precies weet wat wat is, kan je van mij niet verwachten toch. ;)
NVM :>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verstandig ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx!
Vroege waarneming van hypo's is belangrijk, en dan ver-standig blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:40:
[...]

Als je zelf is op onderzoek uitgaat of er bv vista drivers voor zijn, dan kun je deze installeren onder compability modus--> moeilijk; dacht het niet :P .
Op dde site van intel/acer zijn er geen vista drivers, terijwl google zegt dat mijn chipset met aero overweg kan :(

[ Voor 17% gewijzigd door ikt op 15-04-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi folks,

Iemand al een oplossing voor het resize probleem van de vensters in W7?
De vensters onthouden blijkbaar niet hun laatste locatie en grootte?
En een tool die ik gevonden heb op het www wil niet installeren.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:49:
[...]

Op dde site van intel/acer zijn er geen vista drivers, terijwl google zegt dat mijn chipset met aero overweg kan :(
Deze link al geprobeerd?
En dan op de blauwe knop drukken enzo, en dan verder.
Anders deze installeren onder xp modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:49:
[...]

dus jouw chipset onderteunt 3d?
Hier staat van niet, of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:24
Wel eens aan gedacht dat een geintegreerde chipset VELE malen trager is dan die 8600GT? Laat ik het zo zeggen, je mag blij zijn dat mijnveger goed werkt met een onboard kaartje :Y)

Edit: Nu ga ik er dus wel vanuit dat je het hebt over game performance (ivm GTA SA). Als zoiets als vensters in windows verschuiven traag gaat, ligt dat natuurlijk wel aan de drivers. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Deismyna op 15-04-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:47:
[...]

Wel eens aan gedacht dat een geintegreerde chipset VELE malen trager is dan die 8600GT? Laat ik het zo zeggen, je mag blij zijn dat mijnveger goed werkt met een onboard kaartje :Y)

Edit: Nu ga ik er dus wel vanuit dat je het hebt over game performance (ivm GTA SA). Als zoiets als vensters in windows verschuiven traag gaat, ligt dat natuurlijk wel aan de drivers.
Dit hoort hier niet thuis volgens mij, maar hier:Videokaarten & Beeldschermen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Zo snel bumpen als jij doet wordt niet hélemaal gewaardeerd ben ik bang...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:06:
[...]

Deze link al geprobeerd?
En dan op de blauwe knop drukken enzo, en dan verder.
Anders deze installeren onder xp modus?
Ja, maar die drivers willen gewoon niet in Windows 7 werken :P
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:08:
[...]

dus jouw chipset onderteunt 3d?
Hier staat van niet, of kijk ik niet goed?
Mijn ondersteunt 3d ja :P Maar hij zal wel niet goed genoeg zijn. :/
Deismyna schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:47:
[...]

Edit: Nu ga ik er dus wel vanuit dat je het hebt over game performance (ivm GTA SA). Als zoiets als vensters in windows verschuiven traag gaat, ligt dat natuurlijk wel aan de drivers. ;)
Games gaan redelijk, en ik weet dat een onboard vele malen trager is dan een 8600GT.

En ik heb zitten Googlen en ik kom dr net achter dat de i915G geen grafische zooi boven het XP niveau biedt. Geen aero voor mij dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik weet eigenlijk niet of ik het hier moet vragen. Maar ik kan dus in Win7 niet mijn draadloze router vinden.
Alle routers van de buren staan erbij, behalve mijn sitecom WL-173.

Heeft iemand hier ook last van?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

DNA_Saint schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:38:
Ik weet eigenlijk niet of ik het hier moet vragen. Maar ik kan dus in Win7 niet mijn draadloze router vinden.

Even voor de zekerheid; op dit moment lukt dat wel met bijvoorbeeld XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
ikt schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:35:
[...]

Ja, maar die drivers willen gewoon niet in Windows 7 werken :P

[...]

Mijn ondersteunt 3d ja :P Maar hij zal wel niet goed genoeg zijn. :/

[...]

Games gaan redelijk, en ik weet dat een onboard vele malen trager is dan een 8600GT.

En ik heb zitten Googlen en ik kom dr net achter dat de i915G geen grafische zooi boven het XP niveau biedt. Geen aero voor mij dus :P
Nee inderdaad, er zijn geen Vista of Windows 7 drivers beschikbaar voor de i915 serie of lager.
Volgens mij wordt het pas vanaf de Intel 945 chipset ondersteund...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:38:

Op welk kanaal staat de joue en welke staan die van je buren?
Kijk anders met net stumbler, en zorg dat je twee kanalen verschil hebt, dan vind je je router waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Alpha Version of Windows Logo Testing Kit Ready April 14
http://blogs.msdn.com/usi...g-kit-ready-april-14.aspx
Ook voor W7
http://www.heise.de/newst...s-7-Logo--/meldung/136231

[ Voor 21% gewijzigd door abusimbal op 15-04-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Het rare is dat ik het met Vista wel kan vinden namelijk.
Zal ff met stumbler kijken. Maar er zijn in de buurt iets van 10 wireless verbindingen. Dus het is erg moeilijk om een vrij kanaal te kiezen.

Maar maakt het qua verbinding eigenlijk uit of je 1 of 11 kiest? Had namelijk gehoord dat je het beste 10 of 11 kon doen?

[ Voor 9% gewijzigd door DNA_Saint op 15-04-2009 18:05 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:04:
Het rare is dat ik het met Vista wel kan vinden namelijk.
Zal ff met stumbler kijken. Maar er zijn in de buurt iets van 10 wireless verbindingen. Dus het is erg moeilijk om een vrij kanaal te kiezen.

Maar maakt het qua verbinding eigenlijk uit of je 1 of 11 kiest? Had namelijk gehoord dat je het beste 10 of 11 kon doen?
Er is geen 'beste' kanaal, standaartkanaal is meestal 11, maar zorg gewoon dat je twee kanalen hoger of lager zit, als je buur op 8 zit, neem jij 5 of 10.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:27:
[...]

Er is geen 'beste' kanaal, standaartkanaal is meestal 11, maar zorg gewoon dat je twee kanalen hoger of lager zit, als je buur op 8 zit, neem jij 5 of 10.
Met 2 kanalen ernaast heb je nog steeds "storing/overlay".
Er zijn (in principe) maar 3 vrije kanalen op de b/g standaard, 1,6 en 11.
Als je buurman 8 heeft moet je op zijn minst 4 of 12 nemen, met 5 en 10 zit je elkaar nog steeds te storen ;)

Wikipedia: File:2.4 GHz Wi-Fi channels (802.11b,g WLAN).png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en lang niet elke Wlan kaart heeft de (non-US) firmware om kanalen boven de 11 weer te geven.
Wikipedia: List of WLAN channels

Kortom: kijk even of je een europese driverversie kan vinden? HP had er vroeger nog wel eens een handje van om soms US-only firmware mee te leveren, sta je mooi raar te kijken ;)

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 15-04-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
zo, gisteren update naar 7077 gedaan en rollback naar ati 9.3 drivers.
Vistax64 drivers van men asus DVB-T tuner installed en hopla, MCE7 werk veel beter als voorheen...

Het enige wat nu nog overblijft is het feit dat ik geen Guide listings meer krijg terwijl ik die in Vista x64 wel had. Iemand die me kan vertellen hoe ik de DVB-T guide voor Belgïe weer aan de praat krijg? (of eventueel een externe EPG install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:32:
[...]

Met 2 kanalen ernaast heb je nog steeds "storing/overlay".
Er zijn (in principe) maar 3 vrije kanalen op de b/g standaard, 1,6 en 11.
Als je buurman 8 heeft moet je op zijn minst 4 of 12 nemen, met 5 en 10 zit je elkaar nog steeds te storen ;)

Wikipedia: File:2.4 GHz Wi-Fi channels (802.11b,g WLAN).png
Das sterk overdreven, maar als jij je aan die regelgeving houdt prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:22
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:10:
[...]

Das sterk overdreven, maar als jij je aan die regelgeving houdt prima :P
Is eigenlijk totaal niet overdreven, het is gewoon de realiteit. Er zijn maar 3 kanalen die bruikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShaneV schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:39:
[...]

Is eigenlijk totaal niet overdreven, het is gewoon de realiteit. Er zijn maar 3 kanalen die bruikbaar zijn.
Nah, das niet waar, ik weet zeker dat je met een verschil van twee geen last hebt, maar deze discussie hoort hier wederom niet: maar hier Netwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:43:
[...]

Nah, das niet waar, ik weet zeker dat je met een verschil van twee geen last hebt
Ik weet zeker van wel, maarja ik heb er niet zoveel verstand van verder hoor. 8)7
Houd jij het lekker op 2 "ernaast" waardoor je ongeveer 5 vrije/bruikbare kanalen hebt op de b/g standaard.
Geef dat ook even door aan de wireless gespecialiseerde bedrijfen kunnen ze hun werkwijze ook aanpassen enzo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:11:
[...]

Ik weet zeker van wel, maarja ik heb er niet zoveel verstand van verder hoor. 8)7
Houd jij het lekker op 2 "ernaast" waardoor je ongeveer 5 vrije/bruikbare kanalen hebt op de b/g standaard.
Geef dat ook even door aan de wireless gespecialiseerde bedrijfen kunnen ze hun werkwijze ook aanpassen enzo. 8)
Voor TS gaat het werken, daar gaat het om dacht ik.
Nogmaals deze discussie is hier niet op z'n plaats toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:56
Woolfy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:37:
Gister 70-640 examen gedaan en gehaald met een score van 843.

Enige wat ik altijd jammer vind is dat je niet kan zien wat je nou fout hebt gedaan en alleen een overzicht krijgt waat verbeter punten liggen.

Op naar de volgende 70-646.
Verkeerde topic :>

Ik wordt nu overigens wel benieuwd naar die dingen die Microsoft deze weken zou aankondigen (hoewel ik steeds meer begin te twijfelen over de validiteit van die berichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:40:
[...]

Verkeerde topic :>

Ik wordt nu overigens wel benieuwd naar die dingen die Microsoft deze weken zou aankondigen (hoewel ik steeds meer begin te twijfelen over de validiteit van die berichten).
Dat zag ik ook net :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Sjips.
Dacht dat ik Woolfy's reply op tijd gemoved had. Pech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:14
Ja, ze hebben het zelfs over een hele nieuwe UI die bij de lancering van de release candidate gepresenteerd zou worden.

Ik kan het met niet voorstellen dat ze dit nog doen na een publieke beta.

bron: http://www.neowin.net/new...umor-new-ui-for-windows-7

[ Voor 17% gewijzigd door Mils op 16-04-2009 14:02 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mils schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:01:
Ja, ze hebben het zelfs over een hele nieuwe UI die bij de lancering van de release candidate gepresenteerd zou worden.

Ik kan het met niet voorstellen dat ze dit nog doen na een publieke beta.

bron: http://www.neowin.net/new...umor-new-ui-for-windows-7
Volgens mij kloppen die geruchten ook niet.
Als je ziet dat ze zelfs tussen builds de pixelbreedte aan het aanpassen zijn en dat soort dingen, lijkt het me sterk als ze opeens met een nieuwe UI zouden komen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ze zullen ongetwijfeld nog met 1 of 2 verassingen komen voor RC/RTM, maar een nieuwe UI lijkt me niet heel verstandig, aangezien ik denk dat 40% van de OS (in het algemeen) bugmeldingen UI gerelateerd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 16-04-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
anandus schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:09:
[...]
Volgens mij kloppen die geruchten ook niet.
Als je ziet dat ze zelfs tussen builds de pixelbreedte aan het aanpassen zijn en dat soort dingen, lijkt het me sterk als ze opeens met een nieuwe UI zouden komen.
Precies. Ook omdat we heel erg dicht bij de RC zitten lijkt het mij heel onwaarschijnlijk dat zoon sterke verandering als een "nieuwe UI" nu nog doorgezet zal worden. Dit moet ook getest worden, en zou dan eigenlijk al in de public beta moeten zitten. Totdat er screenshots of builds gelekt worden, of dat er nu nog wat op de Windows 7 blogs gaat verschijnen, lijkt het mij erg sterk dat zoon nieuwe UI er nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
PWM schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:24:
Ze zullen ongetwijfeld nog met 1 of 2 verassingen komen voor RC/RTM, maar een nieuwe UI lijkt me niet heel verstandig, aangezien ik denk dat 40% van de OS (in het algemeen) bugmeldingen UI gerelateerd zijn.
Wat zou de Major Announcement zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

deadlock2k schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:33:
[...]

Wat zou de Major Announcement zijn dan?
Welke Major announcement? Dat is allemaal gebasseerd op de uitspraak van een OEM manager uit de UK. Niet echt niveau Bill Gates zeg maar.

Ik heb geen officieel statement gezien over een aankondiging (maar wellicht heb ik die gemist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of software raid mogelijk is in Win7 officieel of onofficieel zoals in XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Mijn computer is nu twee keer uitgevallen zonder reden. Ik kan in ieder geval nog niets vinden van wat de reden hiervoor zou moeten zijn.

Ik gebruik build 7077 x86. Heeft 1 van jullie hier ook wel is last van gehad met deze build?

Anders ben ik bang dat het een hardwarematig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Waarom zouden ze met een nieuwe GUI komen, ze hebben net de huidige tot in de puntjes afgewerkt.

Er worden zoveel dingen gezegd die niet gebeuren, laten we wachten op confirmatie (http://blogs.msdn.com/e7/)

Blijkbaar zijn er op die site op het moment problemen:
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/1109/criticalerror.th.png

[ Voor 37% gewijzigd door TaraWij op 16-04-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
Mils schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:04:
Mijn computer is nu twee keer uitgevallen zonder reden. Ik kan in ieder geval nog niets vinden van wat de reden hiervoor zou moeten zijn.

Ik gebruik build 7077 x86. Heeft 1 van jullie hier ook wel is last van gehad met deze build?

Lijkt inderdaad hardwarematig, ben nog geen software tegengekomen die je pc uit laat vallen.

Heb zelf ook een raar probleem, mijn muis wil pas dubbelklikken als ik het schermpje voor de muisinstellingen open heb gehad. Na elke keer opnieuw inloggen kan ik niet meer dubbelklikken en moet ik dus eerst naar de muisinstellingen toe voordat hij het weer doet.
Muis (Roccat Kone) heeft zelf ook drivers, maar als ik die aan heb staan veranderen de muisinstellingen na elke profiel-switch van de muis, met meestal als gevolg dat de scrollinstellingen zodanig worden gezet dat er één pagina per scroll gescrolld wordt, en soms een super-trage muisaanwijzer. Die drivers heb ik dus maar niet geïnstalleerd, maar heb nog steeds een raar probleem.

P.S. Met de Roccat drivers had ik dan wel weer geen last van het dubbelklik-probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Tower410 op 16-04-2009 17:17 . Reden: Quote toegevoegd aangezien er een reactie tussen was gekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net mijn al een paar weken niet gebruikte Vista 64 geupgrade naar 7077, ging goed op 1 BSOD na. Tot nu toe doet alles het in ieder geval nog. Hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mils schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:04:

Uitgevallen zonder blauw scherm?
misschien eventuele overgeclockte onderdelen zoals geheugen oc cpu ed?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ja hij valt gewoon uit zonder blauw scherm.

Verder is niets overgeklokt aan mijn systeem. Ik ben bang dat het aan mijn voeding kan liggen. Ik heb al gegoogled en hier op het forum gezocht. Alles wijst erop dat het een probleem met mijn voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Kijk eens in je logboeken zou ik zeggen

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ramon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:13:
Kijk eens in je logboeken zou ik zeggen
Daar staat verder niets, alleen dat de shutdown unexpected was.

Maar dit is allemaal offtopic. Waarschijnlijk heeft het niets met windows 7 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
als ik w7 (7068 32 bits) op mijn laptop een tijdje niet gebruik dan gaat de temperatuur snel omhoog. ik zie dat de bedrijvigheid van de twee cores (athlon x2 64 tl-52) rond de 50% zitten. maar in de windows taskmanager zie ik niets spannends gebeuren (geen hoge processor belasting).

ga ik weer iets doen, zoals dit tikken, dan gaat de processorbelasting weer naar beneden en koelt de processor weer een beetje..

wat doet w7 (schone install, weinig software (alleen nod32)) tijdens die periodes wat dus niet in de taskmanager komt te staan...

bijdeweg, er is dan geen hd activiteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
ikke4 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:11:
als ik w7 (7068 32 bits) op mijn laptop een tijdje niet gebruik dan gaat de temperatuur snel omhoog. ik zie dat de bedrijvigheid van de twee cores (athlon x2 64 tl-52) rond de 50% zitten. maar in de windows taskmanager zie ik niets spannends gebeuren (geen hoge processor belasting).

ga ik weer iets doen, zoals dit tikken, dan gaat de processorbelasting weer naar beneden en koelt de processor weer een beetje..

wat doet w7 (schone install, weinig software (alleen nod32)) tijdens die periodes wat dus niet in de taskmanager komt te staan...

Klik dan eens op: Show processes from all users. Zie je het process dan wel ?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 14:47
TheVMaster schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:30:

quote:
The Beta will stop working on August 1, 2009. To continue using your PC, please be prepared to reinstall a prior version of Windows or a subsequent release of Windows 7 before the expiration date. You won't be able to upgrade from the Beta to the final retail version of Windows 7.

• De Windows 7 RC download zal op z’n minst t/m juni 2009 te downloaden zijn
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010
• Windows 7 RC is uiteindelijk te upgraden naar de final versie van Windows 7
Wellicht een domme vraag, maar tot wanneer kun je de Beta gebruiken? De Engelse qoute zegt tot augustus 2009 en de Nederlandse tekst zegt 1 juni 2010. Of interpreteer ik "Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010" fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
LuukNouwen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:23:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar tot wanneer kun je de Beta gebruiken? De Engelse qoute zegt tot augustus 2009 en de Nederlandse tekst zegt 1 juni 2010. Of interpreteer ik "Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010" fout?
Nee, maar je denkt schijnbaar wel dat "downloaden" en "activatie verlopen" hetzelfde betekent? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 14:47
foppe-jan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:24:
[...]

Nee, maar je denkt schijnbaar wel dat "downloaden" en "activatie verlopen" hetzelfde betekent? 8)7
Nee hoor. Maar ik denk dat ik het al weet. Ik haal de Beta en de RC door elkaar.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik probeer vanavond al een tijdje ET (Enemy Territory) aan de gang te krijgen.
Ik wordt nu na 1 minuut gekicked.

Nadat ik eindelijk wat punkbuster probleempjes heb opgelost, krijg ik dus nu de om en om de volgende foutmeldingen:

restriction: disallowed program/driver [120135]
restriction: unknown windows API function [131131]

Ik heb vooral berichten gevonden over een comodo firewall, maar die heb niet geinstalleerd.
Virus scanner ook nog niet. Verder de standaard video driver, voor de Radeon 9800 videokaart.

Als iemand nog een tip heeft dan hoor ik het graag.

ET.exe draai ik in Win XP SP2 compatibility mode en als administrator.
PnkBstrA.exe, draai ik in Vista compatibility mode en als administrator
PnkBstrB.exe, draai ik in Vista compatibility mode en als administrator

Onder XP heb ik nooit problemen gehad.
Ik denk dat ik ET ook nog wat moet tweaken, normaal had ik 76fps, nu nog maar rond de 30fps....
Zo eerst maar eens de Radeon Vista video driver installeren, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Start - uitvoeren (of windowstoets + R) en dan typen: 'winver', daar zie je wat je zoekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Coenen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:31:

Nadat ik eindelijk wat punkbuster probleempjes heb opgelost, krijg ik dus nu de om en om de volgende foutmeldingen:

restriction: disallowed program/driver \[120135]
restriction: unknown windows API function \[131131]

Ik heb vooral berichten gevonden over een comodo firewall, maar die heb niet geinstalleerd.
Virus scanner ook nog niet. Verder de standaard video driver, voor de Radeon 9800 videokaart.

Ik denk dat ik ET ook nog wat moet tweaken, normaal had ik 76fps, nu nog maar rond de 30fps....
Vreemd, ik werk al een tijd met Quakelive en Punkbuster en geen problemen nadat alles geinstalled was. En niets hoeft in comp. mode. Misschien even lezen op het Quakelive forum, staan wel een aantal tips.

Win7 7077 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:50:
Hi folks,

Iemand al een oplossing voor het resize probleem van de vensters in W7?
De vensters onthouden blijkbaar niet hun laatste locatie en grootte?
En een tool die ik gevonden heb op het www wil niet installeren.

Tips?
Dit heb ik dus ook. Windows blijft zijn default aanhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:05
Net een nieuwe optie ontdekt, tenminste voor mij dan; wanneer je met de rechtermuisknop op de Taskbar klikt krijg je diverse mogelijkheden te zien hoe je openstaande vensters wil ordenen:

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/488/taskbar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
ikke4 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:11:

kan het zijn dat w7 staat te defraggen in de niet gebruikte uurtjes... en zoja waar kan ik dat uit zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
Start - All Programs - Accesories - System Tools - Disk Defragmenter

Configure Schedule

Run On A Schedule UIT vinken

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:58:
[...]

Dit heb ik dus ook. Windows blijft zijn default aanhouden..
Venster eerst maximaliseren dan aanpassen naar gewenste grote en plek op je scherm, als je dan het venster afsluit zou windows dat "moeten" onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:18:
[...]

Venster eerst maximaliseren dan aanpassen naar gewenste grote en plek op je scherm, als je dan het venster afsluit zou windows dat "moeten" onthouden.
Niet SHIFT vasthouden bij het sluiten? Zo was het bij vorige versies van Windows het geval om een nieuw formaat te laten onthouden.
[EDIT]
Nope, net getest, niet nodig :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ackermans1973 op 16-04-2009 22:27 . Reden: [check] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
LuukNouwen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:27:
[...]

Nee hoor. Maar ik denk dat ik het al weet. Ik haal de Beta en de RC door elkaar.... 8)7
:+ Ik was al bang dat ik de tekst een beetje raar had geformuleerd, maar gelukkig is dat niet het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:24
Coenen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:31:

restriction: disallowed program/driver \[120135]
restriction: unknown windows API function \[131131]

Punkbusters werkt niet goed onder windows7. Speel daarom maar op me eigen server zonder punkbuster. Niet de meest ideale oplossing, maar beter dan niets. ;)
Staat op het internet ook genoeg te vinden over deze punkbuster problemen. Jammer dat ze dat niet even fixen. :/

Verder werkt ET zelf hier wel gewoon zonder problemen, echter wel met een nvidia kaart, misschien dat het inderdaad aan die Radeon drivers ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Laatst online: 03-08 22:21
Denk dat dit misschien al eerder voorbij gekomen is, maar zag er in ieder geval niets over in de TS. Ik krijg het geluid namelijk niet werkend Windows 7. Zowel de Soundblaster Live als de on-board lijkt hij niet te kunnen vinden. Met Vista had ik een soortgelijk probleem, maar dat was nog op te lossen met aparte drivers. Zlefs die kan ik nu niet installeren aangezien die helemaal geen geluidskaart vindt. Iemand toevallig een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
TheDukemaster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:27:
Denk dat dit misschien al eerder voorbij gekomen is, maar zag er in ieder geval niets over in de TS. Ik krijg het geluid namelijk niet werkend Windows 7. Zowel de Soundblaster Live als de on-board lijkt hij niet te kunnen vinden. Met Vista had ik een soortgelijk probleem, maar dat was nog op te lossen met aparte drivers. Zlefs die kan ik nu niet installeren aangezien die helemaal geen geluidskaart vindt. Iemand toevallig een oplossing voor dit probleem?
Heel vaag...ik zou er even een apart topic voor openen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chills schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:17:
Net een nieuwe optie ontdekt, tenminste voor mij dan; wanneer je met de rechtermuisknop op de Taskbar klikt krijg je diverse mogelijkheden te zien hoe je openstaande vensters wil ordenen:

[afbeelding]
Een beetje oud ;)
Je kan het ten eerste met je muis doen links slepen en rechtst..
En je kan met toetsen doen..
En je kan daar doen..
Onder elkaar.. minst je groot scherm heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SB Live was onder Vista al een hele opgave om die 100% werkend te krijgen. Wat betrefd je onboard kaart, heb je die wel aangezet in de BIOS? Anders zal Win7 hem nooit vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Laatst online: 10-09 19:13
Tower410 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:16:
[...]
Heb zelf ook een raar probleem, mijn muis wil pas dubbelklikken als ik het schermpje voor de muisinstellingen open heb gehad. Na elke keer opnieuw inloggen kan ik niet meer dubbelklikken en moet ik dus eerst naar de muisinstellingen toe voordat hij het weer doet.
Muis (Roccat Kone) heeft zelf ook drivers, maar als ik die aan heb staan veranderen de muisinstellingen na elke profiel-switch van de muis, met meestal als gevolg dat de scrollinstellingen zodanig worden gezet dat er één pagina per scroll gescrolld wordt, en soms een super-trage muisaanwijzer. Die drivers heb ik dus maar niet geïnstalleerd, maar heb nog steeds een raar probleem.

P.S. Met de Roccat drivers had ik dan wel weer geen last van het dubbelklik-probleem.
Iemand? Dit is echt gruwelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Deismyna schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:50:
[...]

Punkbusters werkt niet goed onder windows7. Speel daarom maar op me eigen server zonder punkbuster. Niet de meest ideale oplossing, maar beter dan niets. ;)
Staat op het internet ook genoeg te vinden over deze punkbuster problemen. Jammer dat ze dat niet even fixen. :/

Verder werkt ET zelf hier wel gewoon zonder problemen, echter wel met een nvidia kaart, misschien dat het inderdaad aan die Radeon drivers ligt.
Er is inderdaad genoeg te vinden in andere fora, alleen helaas nog geen goede oplossingen.
Ik zag nog wel een mogelijk PB server setting, kan hem helaas zo gauw niet terug vinden....

Gister nog geprobeerd om Catalyst™ Display Driver 9.3 Vista 32 bit te installeren.
Deze heeft nog net support voor m'n 9800 pro videokaart, helaas volgens Windows7 is geinstalleerde driver goed genoeg. Nu heb ik wel weer andere zooi van ATi gekregen...

Ik ben bang dat ik toch terug moet naar XP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op mijn Dell Inspirion 6000 kreeg ik de geluidskaart ook niet aan de praat, ook niet met vista drivers.
Dus ik heb de XP drivers gedownload en in compatibiliteitsmodus XP en runnen als admin gedraaid.
En het werkt!

Misschien voor jouw ook de oplossing. Ik zou wel eerst de vista-drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Laatst online: 02-09 22:17
[...]

Ja, je interpreteert het fout:

Beta is te gebruiken tot 1 aug 2009 (build 7000)
RC is te gebruiken tot 1 juni 2010 (build 7100?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 16:25
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/9pqu1d.jpg
O+

Zeer handige functie :) . Weet iemand of zoiets ook voor Vista bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor zover ik weet hebben acer laptops en laptops met een intel videokaart ook zo vergelijkbaar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 16:25
Dat kan wel ja, maar mijn laptop heeft dat niet en Fn-F3 is altijd enorm traag. Windows+P is echt enorm snel en het wordt vanuit het OS geregeld, dus ik vroeg me af of deze functionaliteit niet op één of andere manier naar Vista gekopieerd kan worden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
zijn er meer gebruikers van Acrobat pro extended (9.1) die het probleem hebben dat acrobat crasht nadat je op ctrl-d (eigenschappen openen) en dan op OK drukt? Als ik op cancel klik crasht ie niet, maar op OK wel.

(7077 x64, in 9.0 gebeurde het nog niet)

[ Voor 6% gewijzigd door foppe-jan op 17-04-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MarcoC schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:49:
Dat kan wel ja, maar mijn laptop heeft dat niet
Geen Mobility Center?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....