[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.677 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Hoe bedoel je?

Een andere vraag heb ik over de calibratiewizard. Erg handig vind ik, alleen als ik van monitor wissel dan laadt hij niet automatisch het juiste kleurenprofiel. Ik moet dan handmatig bij "Color Management" op "Reload calibration" klikken. Een beetje onhandig. Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mobility Center biedt de optie om dat soort zaken ook versneld te doen.
Zie je control panel, of mblctr op de command line.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bsS23Q3wDPYtbcXpAwtAPCAM/full.jpg

Zit ook al sinds het begin in Vista.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
alt-92 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:45:
[...]

Mobility Center biedt de optie om dat soort zaken ook versneld te doen.
Zie je control panel, of mblctr op de command line.

[afbeelding]

Zit ook al sinds het begin in Vista.
Dat is toch een stuk omslachtiger dan Win+P. Dan kan ik net zo goed een profiel inladen via het nVidia Control Panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, ok.
Maar dan heb je het over functionaliteit die aangeboden wordt door de extended driverutilities.
Intel doet hetzelfde met z'n IGP's overigens hoor.
Kun je ook met keyboard shortcuts werken.

En aangezien Nvidia/Ati dergelijke functies niet in hun basisdriver willen stoppen maar daarvoor hun eigen utils willen blijven leveren... (goh, I wonder why? Zou dat misschien komen omdat ze daarmee ook gelijk alle non-WHQL tested features aan kunnen zetten?).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
Ik weet niet of mensen al geprobeerd hebben om win7 van een CF kaartje te draaien, ik weet dat installeren via CF/USB mogelijk is maar vroeg me af je ook volledig van CF kan draaien? en hoe groot je kaartje dan moet zijn.
zag ergens dat je 16gb nodig had om te installeren.

en hoe zou het zitten met de read/write die win7 doet als het systeem idle is, want cf-cardjes hebben toch een een beperkte write mogelijkheid?

ik weet dat er ook ergens een CF to IDE adapter topic was maar die kan ik nergens meer vinden :(

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
alt-92 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:37:
Ah, ok.
Maar dan heb je het over functionaliteit die aangeboden wordt door de extended driverutilities.

En aangezien Nvidia/Ati dergelijke functies niet in hun basisdriver willen stoppen maar daarvoor hun eigen utils willen blijven leveren... (goh, I wonder why? Zou dat misschien komen omdat ze daarmee ook gelijk alle non-WHQL tested features aan kunnen zetten?).
Ach, het staat MS toch vrij om ze dat te verbieden?
Al krijg ik wel het idee dat ATI nu alweer tijden aan het prutsen is. De 9.4 x64 drivers installeerden hier niet (ondanks de "win7 ready" onzin), en gaf niet eens aan dat ze de driver niet installeerden, de 9.3 zorgde voor gruwelijke 2d performance.. Ik kan me nog wel herinneren dat Ati ten tijde van de aankoop van mijn 9200SE ook zo aan het rotzooien was, maar ik had toch gehoopt dat dat niet meer nodig was (zeker gezien het feit dat ik maar een IGPtje [hd3300] heb)

[ Voor 27% gewijzigd door foppe-jan op 17-04-2009 19:47 . Reden: sorry, was nog ff wat aan het neuzelen over vroeger ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

foppe-jan schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:43:
[...]

Ach, het staat MS toch vrij om ze dat te verbieden?
Grapjas :+

[edit]
Leuk linkje:
http://blogs.msdn.com/old...ive/2004/03/05/84469.aspx

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 17-04-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Ja, maar dat is toch juist waarom ze die dingen verplichter en iets lastiger te omzeilen hebben gemaakt?
Maar goed, voor de rest wel fijn om te weten dat ze daar wel programmeertijd aan besteden, maar niet aan stabiliteit 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door foppe-jan op 17-04-2009 19:56 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:54
Coenen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:31:
Ik probeer vanavond al een tijdje ET (Enemy Territory) aan de gang te krijgen.
Ik wordt nu na 1 minuut gekicked.

Nadat ik eindelijk wat punkbuster probleempjes heb opgelost, krijg ik dus nu de om en om de volgende foutmeldingen:

restriction: disallowed program/driver \[120135]
restriction: unknown windows API function \[131131]

Ik heb vooral berichten gevonden over een comodo firewall, maar die heb niet geinstalleerd.
Virus scanner ook nog niet. Verder de standaard video driver, voor de Radeon 9800 videokaart.

Als iemand nog een tip heeft dan hoor ik het graag.

ET.exe draai ik in Win XP SP2 compatibility mode en als administrator.
PnkBstrA.exe, draai ik in Vista compatibility mode en als administrator
PnkBstrB.exe, draai ik in Vista compatibility mode en als administrator

Onder XP heb ik nooit problemen gehad.
Ik denk dat ik ET ook nog wat moet tweaken, normaal had ik 76fps, nu nog maar rond de 30fps....
Zo eerst maar eens de Radeon Vista video driver installeren, wie weet.
Had hetzelfde met BF2.
Van de website van Punkbuster kun je Punkbuster Service Startup downloaden (pbsvc.exe). Deze run ik altijd voordat ik de game speel. De services van PB worden dan gechecked en gerestart. Daarna heb ik nooit problemen. Je moet dus wel voor elke game dat even draaien... lastig, maar hier werkt het (voor BF2 in elk geval). Verder hulde voor W7 (build 7077 x64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik las op een ander forum, van weer een ander forum dit bericht:
Microsoft raadt het gebruik van tussentijdse Windows 7 builds sterk af
Microsoft raadt het gebruik van tussentijdse builds van Windows 7 sterk af. Dat verklaarde Tudor Galos van Windows Business Group Lead van Microsoft Roemenië tegenover Softpedia. Al sinds het prille begin van de ontwikkeling van de opvolger van Windows Vista lekken er tussentijdse builds uit die Microsoft niet officieel vrijgeeft. De eerste uitgelekte versies doken op toen de softwaregigant pas in de Milestone 1-fase zat. Tijdens de daaropvolgende stadia M2, M3, Beta en pre-Release Candidate zijn ook builds op torrentsites verschenen. Vaak hebben Russische torrentsites de primeur en zitten testers van Microsoft Connect of Technology Adoption Program (TAP) achter het lekken. In sommige gevallen zijn het echter Microsoft-medewerkers die de builds uitlekken.

Zo zijn er in de loop van de tijd ook een paar Windows 7 builds uitgelekt die niet naar bètatesters zijn verstuurd. Een recent voorbeeld is build 7106, die in het Chinees opdook en onlangs in het Engels is omgezet. Microsoft waarschuwt nu voor het gebruik van dit soort builds, omdat gebruikers geen zekerheid hebben over de integriteit van dergelijke versies. Hackers kunnen de builds aanpassen en er malware in verstoppen, licht Galos toe. Er zijn inderdaad verschillende berichten geweest over nepbuilds die malware verspreidden. Ook moeten gebruikers van uitgelekte builds het stellen ondersteuning, advies en handleidingen. Galos onderstreept dat geïnteresseerden het best alleen testversies van Windows 7 rechtstreeks van Microsoft kunnen downloaden..
bron

Ik geloof er niks van ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 21-04-2009 19:47 . Reden: leer quoten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
DJ-Visto schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:07:
Ik las op een ander forum, van weer een ander forum dit bericht:

code:
1
2
3
4
Microsoft raadt het gebruik van tussentijdse builds van Windows 7 sterk af. Dat verklaarde Tudor Galos van Windows Business Group Lead van Microsoft Roemenië tegenover Softpedia. Al sinds het prille begin van de ontwikkeling van de opvolger van Windows Vista lekken er tussentijdse builds uit die Microsoft niet officieel vrijgeeft. De eerste uitgelekte versies doken op toen de softwaregigant pas in de Milestone 1-fase zat. Tijdens de daaropvolgende stadia M2, M3, Beta en pre-Release Candidate zijn ook builds op torrentsites verschenen. Vaak hebben Russische torrentsites de primeur en zitten testers van Microsoft Connect of Technology Adoption Program (TAP) achter het lekken. In sommige gevallen zijn het echter Microsoft-medewerkers die de builds uitlekken.

Zo zijn er in de loop van de tijd ook een paar Windows 7 builds uitgelekt die niet naar bètatesters zijn verstuurd. Een recent voorbeeld is build 7106, die in het Chinees opdook en onlangs in het Engels is omgezet. Microsoft waarschuwt nu voor het gebruik van dit soort builds, omdat gebruikers geen zekerheid hebben over de integriteit van dergelijke versies. Hackers kunnen de builds aanpassen en er malware in verstoppen, licht Galos toe. Er zijn inderdaad verschillende berichten geweest over nepbuilds die malware verspreidden. Ook moeten gebruikers van uitgelekte builds het stellen ondersteuning, advies en handleidingen. Galos onderstreept dat geïnteresseerden het best alleen testversies van Windows 7 rechtstreeks van Microsoft kunnen downloaden..

bron

Ik geloof er niks van ;-)
Tja, een ding wat vrij snel bemerkt werd door mensen die 7106 bekeken was dat het niet digisigned was. Dus dit klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 15:02

even gefixed voor je ....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

foppe-jan schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:09:
[...]

Tja, een ding wat vrij snel bemerkt werd door mensen die 7106 bekeken was dat het niet digisigned was. Dus dit klopt wel.
Het klopt wel, maar als build 7068 goed werkt, kan je hem daar gewoon opzetten. Niks ergs aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ramon schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:12:
[...]

Thanks, kon die quote tags niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:12:
[...]

Volgens mij klopt de ena laatste zin niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Volgens mij ook niet, maar het lijkt me wel duidelijk dat je er 'zonder' tussen moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Twee problemen die ik momenteel merk in Windows 7:

Sinds kort kan ik geen mkv's meer vloeiend afspelen. Ik weet niet waar het aan ligt. Ik dacht eerst dat het gewoon een bug in de built was, maar na een upgrade van 7068 naar 7077 loopt het nog steeds rot. In 7057 had ik geen probleem, en volgens mij in het begin ook niet met 7068. Alle drivers zijn geïnstalleerd, en alle codecs ook. In Vista loopt alles wel soepel.

De sleep-functie werkt niet. Wanneer ik de computer in slaapstand probeer te zetten, lijkt hij in slaapstand te gaan, maar daarna meteen weer eruit te gaan.

Iemand met eenzelfde probleem, of beter nog, de oplossing??

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Laatst online: 10:43
DAEMON Tools Pro werkt nu ook met windows 7. Dus die kan uit het lijstje met "Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken"

Version 4.30.0305 Changelog:
Windows 7 beta supporting (SPTD 1.58);

Daemon tools lite werkt nog steeds niet met windows 7

Ik heb het zelf niet getest, en ga het daemon tools ook niet gebruiken. Gebruikte vroeger wel Daemon tools, maar wegens de incompatibiliteit met Windows 7 moest ik wat anders en ben ik overgestapt op Virtual clonedrive en dat bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
RaJitsu schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:06:

Sinds kort kan ik geen mkv's meer vloeiend afspelen. Ik weet niet waar het aan ligt. Ik dacht eerst dat het gewoon een bug in de built was, maar na een upgrade van 7068 naar 7077 loopt het nog steeds rot. In 7057 had ik geen probleem, en volgens mij in het begin ook niet met 7068. Alle drivers zijn geïnstalleerd, en alle codecs ook. In Vista loopt alles wel soepel.

De sleep-functie werkt niet. Wanneer ik de computer in slaapstand probeer te zetten, lijkt hij in slaapstand te gaan, maar daarna meteen weer eruit te gaan.

Iemand met eenzelfde probleem, of beter nog, de oplossing??
Tja.. Heb je een Ati graka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
oscardt schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:42:
DAEMON Tools Pro werkt nu ook met windows 7. Dus die kan uit het lijstje met "Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken"

[....]
Done :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

foppe-jan schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:43:
[...]

Tja.. Heb je een Ati graka?
Nope, een Nvidia (8800 GTX, 768mb)

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
alt-92 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:37:
Ah, ok.

Ik vind het niet erg relevant wat Intel doet aangezien ik een nVidia-videokaart heb. Win+P is een functie van W7, ik vroeg me af of deze ook op Vista verkrijgbaar was (in het algemeen dus). Ik snap de relevantie van jouw bericht niet helemaal eerlijk gezegd :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Zo vandaag ook een nieuwe computer binnen en ik heb gelijk Build 7068 x64 eropgezet (7077 was net uit toen ik 7068 alvast gebrand had :+) En ik ben er erg tevreden over, eerst leek mijn wireless USB adapter Netgear WN121T met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Toen legde ik tijdelijk maar even een 10 meter kabel tussen mij en de router, en tot mijn verbazing downloadde hij via windows update in een keer een goede driver :D

Verder werkt eigenlijk alles behalve Hamachi 1.0.1.1 (ik heb die versie nodig wil ik Starcraft spelen tegen anderen met hamachi :P) maar de nieuwe versie werkt wel, dus ik ben wel tevreden :)

En 6GB RAM is voorlopig wel overkill zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
oscardt schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:42:

Version 4.30.0305 Changelog:
Windows 7 beta supporting (SPTD 1.58);

Daemon tools lite werkt nog steeds niet met windows 7

Ik heb het zelf niet getest, en ga het daemon tools ook niet gebruiken. Gebruikte vroeger wel Daemon tools, maar wegens de incompatibiliteit met Windows 7 moest ik wat anders en ben ik overgestapt op Virtual clonedrive en dat bevalt goed.
Hier een tip ;)

Je download Daemon Tools Pro... installeert de SPTD driver. Daarna installeer je gewoon Deamon tools lite en het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Jack Flushell schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:03:
[...]

Had hetzelfde met BF2.
Van de website van Punkbuster kun je Punkbuster Service Startup downloaden (pbsvc.exe). Deze run ik altijd voordat ik de game speel. De services van PB worden dan gechecked en gerestart. Daarna heb ik nooit problemen. Je moet dus wel voor elke game dat even draaien... lastig, maar hier werkt het (voor BF2 in elk geval). Verder hulde voor W7 (build 7077 x64).
Dank voor de tip, Maandag even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Weet iemand waarom MS er voor kiest om in de explorer tag viewer (voor mp3tjes etc.) alleen id3v1 tags uit te lezen? Die dingen zijn echt niet meer van deze tijd.

offtopic:
Mag die typo nou echt niet uit de "waarschuwing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
ID3v2 werkt prima in explorer bij mij.

Alleen weet ik niet of dit komt door een third party programmatje zoals Winamp ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
Ik heb een nieuwe videokaart, Ati Radeon 4350, vervangt mijn X1950 (jaja, downgrade). Met de X1950 geen problemen in Windows 7, maar daarvoor had ik ook geen driver geïnstalleerd. Nu met de nieuwe kaart heb ik via AMD de ATI Catalyst™ 9.4 drivers voor Windows 7 gedownload, maar ik krijg continue BSOD's. Ook geprobeerd om in windows de driver weer te uninstallen in veilige modus, maar volgens mij pakt hij 'm dan bij de volgende keer normaal opstarten weer gewoon op? en is er een windows 7 driver die wel stabiel is, of kan ik het beter bij de 'default' windows 7 drivers laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Xtuv schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:34:
Ik heb een nieuwe videokaart, Ati Radeon 4350, vervangt mijn X1950 (jaja, downgrade). Met de X1950 geen problemen in Windows 7, maar daarvoor had ik ook geen driver geïnstalleerd. Nu met de nieuwe kaart heb ik via AMD de ATI Catalyst™ 9.4 drivers voor Windows 7 gedownload, maar ik krijg continue BSOD's. Ook geprobeerd om in windows de driver weer te uninstallen in veilige modus, maar volgens mij pakt hij 'm dan bij de volgende keer normaal opstarten weer gewoon op? en is er een windows 7 driver die wel stabiel is, of kan ik het beter bij de 'default' windows 7 drivers laten?
Voor het cleanen van die drivers: DriverSweeper.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
@Xtuv
Bij opstarten F8 -> system restore naar een vorige herstelpunt
Dan proberen met Catalyst 9.3, dacht dat 9.4 een paar probleemjes waren met windows ?
(correct me if I'am wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Download Windows 7 RC
Partners: If you have a subscription to MSDN or TechNet, you can download Windows 7 RC now. Otherwise, you can download Windows 7 RC starting May 5, 2009.

https://partner.microsoft.com/US/40084742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

WC-Juf schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:50:
Download Windows 7 RC
Partners: If you have a subscription to MSDN or TechNet, you can download Windows 7 RC now. Otherwise, you can download Windows 7 RC starting May 5, 2009.

Dat is wel interessant, alleen er wordt gezegd dat je door te klikken op die link nogsteeds terecht bij de beta. (als MSDN lid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 17:55
Dus de RC is uit? Dan wordt die gelekt, dat is 1 plus 1 is 2.

Mmh, ik zei de 16e ,maand terug, toch beetje gelijk gekregen, als het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
Download Windows 7 RC

Net even ingelogd en gekeken, maar nog steeds de Beta versie van 7-1-2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Ik kan hem ook niet downloaden zie alleen beta 1 misschien dat rc1 er later bijkomt ze zeggen niet voor niks vandaag (hoop ik :P) ik heb gewoon technet.

[ Voor 5% gewijzigd door WC-Juf op 18-04-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:08
kom hier ook nog alleen uit bij de beta, even wachten nog denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Download Windows 7 RC

O, dat is wel goed nieuws !
Eventjes checken ;)

Bedankt !!

EDIT: Alleen de bèta staat er tussen :'(

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/1182/win7rc.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-04-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
COooool!! hehe maar jammer genoeg staat hij er op dit moment nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:46

timvanloon

Intel or AMD?

Bij werkt live tv niet in media center? Hij vind wel zenders maar ik krijg geen beeld?

mijn haauppage 150 is gewoon geinstalleerd, ook heb ik nvidia purevideo geinstalleerd maar nog geen resultaat.

Imand ideeen?

Ik heb build 7077 x64 ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Download Windows 7 RC

Niet dat ik dit in twijfel wil trekken hoor, maar het wordt nergens gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Op sevenforums zit iemand die bij dell werkt en aan de nieuwe builds kan komen zegt ie, screenies als bewijs zouden asap komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:34:
[...]

http://windows7center.com...o-be-released-on-may-5th/

http://arstechnica.com/mi...se-to-wait-till-may-5.ars

En tig engelstalige forums..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
De post op windows7center is aangepast met de volgende informatie:
The page appears to be an accidental post, and Windows 7 Center was told that the download will not be available on MSDN or Technet for a while. The page will likely be taken down, so here is a screenshot of what was originally posted:
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ndsc schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:45:
[...]

De post op windows7center is aangepast met de volgende informatie:

[...]

:?
Dan was mijn twijfel toch gegrond..... :P Die 5 mei zal waarschijnlijk wel kloppen, maar de 'download now' was ietsje te prematuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hopelijk komen snel de beta's er op, en dan snel downloaden en installeren, en hopelijk wordt ik dan RC =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
DJ-Visto schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:57:
Hopelijk komen snel de beta's er op, en dan snel downloaden en installeren, en hopelijk wordt ik dan RC =D
Euh, de bèta is al lang uit, en staan er al lang op.
Snel downloaden en installeren hangt van je internetverbinding en je PC af, en ik hoop voor jou dat jij zelf nooit RC wordt :+

@TheVMaster: zou je a.u.b. die gigantische typo in de waarschuwing willen weghalen ?
Thimk b4 you post zou Think before you post mogen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
tjonge, wat zetten ze die pagina's toch vaak per ongeluk te vroeg online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Doen ze misschien on-purpose, om de hype te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Kleine update:
Update 2: Been told that this is the message given out by Microsoft Online Concierge Chat:

Currently the Windows 7 RC has not been avaiable through the TechNet subscription yet, only the Microsoft OEM partners such as Dell, Siemens are taking part in the RC’s this period of test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

timvanloon schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:32:
Bij werkt live tv niet in media center? Hij vind wel zenders maar ik krijg geen beeld?

mijn haauppage 150 is gewoon geinstalleerd, ook heb ik nvidia purevideo geinstalleerd maar nog geen resultaat.

Imand ideeen?

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ach ja, hij zal wel binnenkort leaken, en zoniet staat hij nog steeds op TechNet op 5 mei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/news/8378d1240083259-windows-7-rc-untitled-2.png

weet nie of ie egt is.

[ Voor 10% gewijzigd door WC-Juf op 18-04-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
7200 zelfs? Tjonge wat geloofwaardig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
.. en ook nog Version 7.0 zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 17:37
1000% nep :P Als je de buildnummers gaat photoshoppen kies dan in ieder geval hetzelfde lettertype :P enne expiration date wordt dat weggelaten bij de RC? Of is ie dat ook gewoon vergeten :+

Haha @ hierboven, idd...

Enne je username springt met een tab in ;) en is niet onder Terms uitgelijnd :P

[ Voor 21% gewijzigd door Gusev op 18-04-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Gusev schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:55:
1000% nep :P Als je de buildnummers gaat photoshoppen kies dan in ieder geval hetzelfde lettertype :P enne expiration date wordt dat weggelaten bij de RC? Of is ie dat ook gewoon vergeten :+

Haha @ hierboven, idd...

Enne je username springt met een tab in ;) en is niet onder Terms uitgelijnd :P
Sow toe maar is beter dat je dit op sevenforums meld die us-ers zijn slegt in NL ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/news/8379d1240085050-windows-7-rc-itsfake.png

Ook een manier ipv van zo uitgebreid derrick te spelen :>

[ Voor 14% gewijzigd door WC-Juf op 18-04-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het zou natuurlijk kunnen dat iemand met Photoshop die screenshot heeft opgeslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
WC-Juf schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:07:
[...]

hee, dont't fuck with Horst Tappert he.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Sjah schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:16:
[...]

hee, dont't fuck with Horst Tappert he.... ;)
Alleen als harrie de wagen holt ofzoiets :)

elevator dat zou idd kunnen tijd zal het leren tis in ieder geval een gekkenhuis op 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WC-Juf schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:19:
elevator dat zou idd kunnen tijd zal het leren tis in ieder geval een gekkenhuis op 7.
Oh, ik wil niet zeggen dat het daarmee echt is hoor, maar het een sluit het ander natuurlijk niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 17:37
WC-Juf schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:07:
[...]

Sow toe maar is beter dat je dit op sevenforums meld die us-ers zijn slegt in NL ;)

[afbeelding]

Ik begrijp je reactie niet helemaal?! Is die op de man bedoeld.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Tjemig, wat een hoop bla bla weer over nieuwe releases..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Gusev schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:45:
[...]

Ik begrijp je reactie niet helemaal?! Is die op de man bedoeld.......................
Ivm boardregels neen, niet meer dan lof over jouw scherpe oog voor detail _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:16:
[...]

Euh, de bèta is al lang uit, en staan er al lang op.
Snel downloaden en installeren hangt van je internetverbinding en je PC af, en ik hoop voor jou dat jij zelf nooit RC wordt :+

@TheVMaster: zou je a.u.b. die gigantische typo in de waarschuwing willen weghalen ?
Thimk b4 you post zou Think before you post mogen worden ;)
huh waarschuwing....typo??? Ik ben me van geen kwaad bewust :+ Ik denk dat je de type van Alt-92 bedoelt...da's degene die de topic warning maakt....niet ik ;)

Ik zou niet weten btw waarom de RC ineens Build 7200 zou moeten zijn. 'k verwacht dat de RC gewoon build 7100 gaat krijgen :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:34:
[...]

Nee, het is een foutje dat het op de MS site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Sjonge jonge, wat een gemiep over de RC zeg.

Ik snap wel dat mensen vol spanning zitten te wachten op de RC, en dat is de helft van de lol, dat weet ik ook, maar van die posts van user x heeft op forum y gepost dat versie z via partner u op datum v te downloaden is vind ik een beetje in de lucht blaten. Wanneer ergens daadwerkelijk een (semi-'openbare') download link te vinden is dan mag je van mij hier de boel volspammen, maar rustig aan he ;)

[edit]
Zijn er overigens nog opties voor mensen die graag 64 bit willen draaien maar nog vast zitten aan drivers voor 32 bit cq vista drivers? Een soort emulator ofzo? Mijn wij-brengen-wel-nieuwe-producten-uit-maar-drivers-maken-voor-ze-doen-we-niet-Creative mp3 speler heeft geen 64 bit drivers, sterker nog ze hebben er niet eens Vista drivers voor O_o. Maar ik zou het zonde vinden om vanwege dat soort dingen niet een nieuw OS te kunnen draaien. Maar ik gebruik de speler wel vaak genoeg om toch per se die hardware te willen kunnen connecten aan mijn PC en dus OS.

[ Voor 38% gewijzigd door twiFight op 19-04-2009 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op zondag 19 april 2009 @ 02:31:
[..]

Zijn er overigens nog opties voor mensen die graag 64 bit willen draaien maar nog vast zitten aan drivers voor 32 bit cq vista drivers? Een soort emulator ofzo? Mijn wij-brengen-wel-nieuwe-producten-uit-maar-drivers-maken-voor-ze-doen-we-niet-Creative mp3 speler heeft geen 64 bit drivers, sterker nog ze hebben er niet eens Vista drivers voor O_o. Maar ik zou het zonde vinden om vanwege dat soort dingen niet een nieuw OS te kunnen draaien. Maar ik gebruik de speler wel vaak genoeg om toch per se die hardware te willen kunnen connecten aan mijn PC en dus OS.
Kun je dat ding niet gewoon benaderen als een USB disk dan? Hoezo heb je drivers nodig voor een MP3 speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wel dat mensen vol spanning zitten te wachten op de RC, en dat is de helft van de lol, dat weet ik ook, maar van die posts van user x heeft op forum y gepost dat versie z via partner u op datum v te downloaden is vind ik een beetje in de lucht blaten. Wanneer ergens daadwerkelijk een (semi-'openbare') download link te vinden is dan mag je van mij hier de boel volspammen, maar rustig aan he ;)

[edit]
Natuurlijk wel zo handig om dan even het type te noemen, zo kunnen we je niet helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
TheVMaster schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:36:
[...]

huh waarschuwing....typo??? Ik ben me van geen kwaad bewust :+ Ik denk dat je de type van Alt-92 bedoelt...da's degene die de topic warning maakt....niet ik ;)

Ik zou niet weten btw waarom de RC ineens Build 7200 zou moeten zijn. 'k verwacht dat de RC gewoon build 7100 gaat krijgen :+
Ah OK :)
Mijn excuses. Het is ondertussen gefixed ook, dus dat is in orde :)

/me Petervanakelyen wacht geduldig af tot de RC uit komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit]
Een oplossing is (ik zeg niet dat het handig is); is Virtual PC 2007 draaien en dan bv xp erop zetten, tis een oplossing :P . Anders geen idee.
Enne die RC komt toch 1 dag na bevrijdings dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 08:22:
[...]
Kun je dat ding niet gewoon benaderen als een USB disk dan? Hoezo heb je drivers nodig voor een MP3 speler?
Het gaat om een Zen Touch (20 gb), al geen nieuwe speler toen ik 'm kocht, dat weet ik. Maar hij gaat nog als een raket, met ongekende accuduur.

Ik heb al vrij veel gedoe om 'm goed te laten werken in XP. XP herkent 'm wel als storage media, maar hij verschijnt niet als driveletter in total commander. Ik moet 'm via My Computer of Explorer benaderen. Misschien niet eens zo'n ramp, aangezien de nieuwe explorer wel fijn werkt. Nou heb ik er wel een USB driver voor geinstalleerd, dus misschien werkt hij zonder die wel helemaal niet.

[user edit]: Okee ik heb te vroeg gesproken blijkbaar. Ik had eindelijk weer eens wat tijd om te prutsen en na wat gestoei met VMWare en usb apparatuur werkt de Zen Touch nu out of the box(!) met W7 32 bit. Welliswaar niet zoals ik wil in Total Commander, maar voor die paar keer dat ik er nieuwe muziek op zet voldoet windows explorer wel.

Ben nu bezig met de telefoon (Samsung U700). Drivers wouden installeren, na een stuk of 8 keer klikken op continue using unsigned drivers. Stomme is dat de software install nog geen 60 mb is maar ik na installeren gelijk 25+ mb aan updates kan gaan downloaden 8)7 Geen idee waarom ze de install file niet updaten daarmee.

Update: telefoon werkt ook! :D 32 bit welliswaar nog, maar beter dan niks

Goed het is me enigszins duidelijk dat er geen snelle mooie manier is om dit te gaan doen, en dat ik even rond moet prutsen voordat het gaat werken. Voor mijn telefoon software heb ik inmiddels een Vista driver gevonden, mijn microfoon en gamepad is even afwachten. Vrees toch dat het eerst 32 bit wordt. Heb ik het goed begrepen dat je vrij kunt wisselen tussen 32 en 64 bit wanneer je eenmaal een van de twee aangeschaft hebt?

[ Voor 24% gewijzigd door twiFight op 19-04-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Wel qua CD-key ja, maar je kan niet upgraden van X86 naar X64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

twiFight schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:18:
[...]
verhaal over telefoons en MP3 spelers met proprietary drivers en Windows 7
Daarom let ik altijd op hoe de hardware precies werkt. Alle apparatuur die ik heb (telefoon, MP3 speler, etc.) werken gewoon als een Mass Storage Device, en werken dus ook allemaal onder Windows 7. Randapparatuur die een driver vereist vermijd ik als de pest (muv. natuurlijk een printer of videokaart), juist om dit soort geharrewar te voorkomen. Zeker Creative heeft daar een handje van, zit je daar met je nog prima werkende geluidskaart die je weg kunt gooien omdat hij niet werkt met het OS waar je mee wilt draaien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:36:
[...]

Zou dat logisch zijn als er ook al interne buildnummers van 7106 etc zijn? Dan lijkt mij 7200 meer voor de hand liggen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
RaJitsu schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:06:

(...)

Even in je eventlog kijken welke device je PC meteen uit sleep haalt; vervolgens in je device manager bij die device aanvinken dat hij je pc niet uit sleep kan halen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 23:18
Hoeveel denken jullie dat Windows 7 gaat kosten? Of zijn er al prijzen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 15:02
Jokuh schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:12:
Ik zou denken gewoon dezelfde prijzen als voor XP en Vista eigenlijk. Maar officieel zijn er volgens mij nog geen prijzen bekend.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Jokuh schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:12:
Possible Windows 7 Pricing for Various Editions
Editions
Pricing

Windows 7 Starter $199,95
Windows 7 Home Premium $259,95
Windows 7 Professional $299,95
Windows 7 Ultimate $319,95
Windows 7 Enterprise Unknown
Bron

Dit is gewoon giswerk en zijn dus geen officiele prijzen!!
Maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 20 april 2009 @ 07:54:
[...]

Zou dat logisch zijn als er ook al interne buildnummers van 7106 etc zijn? Dan lijkt mij 7200 meer voor de hand liggen...
Ja maar de 710x reeks is de RTM branch begreep ik....en dat is volgens mij de branch na de RC, dus vandaar dat ik vermoed dat de RC build uiteindelijk gewoon 7100 als nummer krijgt en de RTM dan 7200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:44:
[...]

Ja maar de 710x reeks is de RTM branch begreep ik....en dat is volgens mij de branch na de RC, dus vandaar dat ik vermoed dat de RC build uiteindelijk gewoon 7100 als nummer krijgt en de RTM dan 7200 ;)
Zou kunnen, ik weet het ook niet zeker...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
c70070540 schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:07:
[...]

Zou kunnen, ik weet het ook niet zeker...
Dit is eerder in de thread al besproken, en het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om mappen in het startmenu te maken?, dus bijv. een map "netwerk" met daarin al je netwerkporgramma's.
Ik houd erg van het klassieke startmenu, maar dat is niet meer te krijgen. Nu heb ik een startmenu dat straks uitpuilt van de programma's die door elkaar staan.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
brooks123 schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:49:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om mappen in het startmenu te maken?, dus bijv. een map "netwerk" met daarin al je netwerkporgramma's.
Ik houd erg van het klassieke startmenu, maar dat is niet meer te krijgen. Nu heb ik een startmenu dat straks uitpuilt van de programma's die door elkaar staan.
Ja hoor, dat gaat prima, net als in Vista/XP/98/etc.
Rechtsklikken op je startmenu, "Explore all users", rinse and repeat, alleen dan met "Explore".
Dan alle mappen verslepen (behalve de "Startup" map) naar All Users (of je eigen user).
En dan indelen en organiseren maar.

Enige vervelende is dat sommige apps dan hun icoontje ineens niet meer kunnen vinden... (lees: IE)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Ik ondervindt problemen met live tv in media center. Hij vind wel zenders maar ik krijg geen beeld?

mijn tv kaart een hauppage 150 is gewoon geinstalleerd, ook heb ik nvidia purevideo geinstalleerd maar nog geen resultaat.

Kan iemand mij helpen hiermee?

[ Voor 8% gewijzigd door timvanloon op 20-04-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Ben.Hahlen schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:08:
[...]

Ja hoor, dat gaat prima, net als in Vista/XP/98/etc.
Rechtsklikken op je startmenu, "Explore all users", rinse and repeat, alleen dan met "Explore".
Dan alle mappen verslepen (behalve de "Startup" map) naar All Users (of je eigen user).
En dan indelen en organiseren maar.

Enige vervelende is dat sommige apps dan hun icoontje ineens niet meer kunnen vinden... (lees: IE)
Ik heb al diverse malen ondervonden dat het (ivm rechten?) beter werkt als je in je eigen startmenu werkt in plaats van in het allusers startmenu, daar gebeuren soms toch rare dingen (en het resultaat is hetzelfde als toch alleen maar jij die shortcuts nodig hebt).

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
timvanloon schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:27:
Ik ondervindt problemen met live tv in media center. Hij vind wel zenders maar ik krijg geen beeld?

mijn tv kaart een hauppage 150 is gewoon geinstalleerd, ook heb ik nvidia purevideo geinstalleerd maar nog geen resultaat.

Kan iemand mij helpen hiermee?
Wat bedoel je eigenlijk met "ik krijg geen beeld"? is het zwart? krijg je een foutmelding? krijg je wel geluid dan?

geen idee verder. ik heb ook een pvr 150 (icm een floppydtv) erin en die doet het wel gewoon.
opzich zeg je dat hij kanalen vindt, maar scan je dan ook echt naar kanalen? want als het goed is scan je helemaal niet maar download 7MC de frequenties gewoon van internet.
Ik heb trouwens een ati kaart, en waar je die purevideo voor nodig zou hebben is mij ook niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Okay ik heb nagenoeg alles aan het werk, behalve 1 belangrijk ding: Media Player Classic.

Ik virtualiseer Windows 7 32 bit, build 7000 (ik draai alleen technet releases).

Probleem: zodra ik een video wil afspelen dan hangt het hele OS (client OS dat gevirtualiseerd wordt, host OS gebeurt niks mee).
Ik heb een heleboel dingen geprobeerd, incl codec packs, output modes, etc, een hoop online guides.
WMP en VLC werken wel, maar ik wil toch graag MPC gebruiken voor .mkv files.

Is er iemand die W7 32 bit draait en die MPC gebruikt en mij wil helpen?

Ik wil graag weten welke stappen je precies moet doen om MPC aan de praat te krijgen. Dus:

-MPC of MPC home cinema?
-Extra codec packs? En zo ja, welke versie precies? (Links zijn welkom maar anders google ik ze zelf wel)
-Welke output render mode?
-Andere instellingen/aanpassingen die nodig zijn?
-Moet ik nog processes elevaten?

Als het met die precieze stappen bij een ander wel werkt maar bij mij niet dan weet ik 90% zeker dat het aan de virtualisatiesoftware ligt. Maar aangezien ik vrij veel series kijk en die nagenoeg allemaal in .mkv zijn wil ik wel zeker weten dat het mij gaan lukken die af te spelen op W7 voordat ik echt over stap op een echte install.

BVD voor eenieder die de moeite zou willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Yanze schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:54:
[...]

Ik heb al diverse malen ondervonden dat het (ivm rechten?) beter werkt als je in je eigen startmenu werkt in plaats van in het allusers startmenu, daar gebeuren soms toch rare dingen (en het resultaat is hetzelfde als toch alleen maar jij die shortcuts nodig hebt).
Eensch.
Normaal gesproken doe ik dat ook, maar sinds ik mijn pc deel met mijn vriendin, komt dit net weer wat beter uit ;).

Maar ja, zal vast wel iets op te vinden zijn.

...hoop ik

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
twiFight schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:38:
Okay ik heb nagenoeg alles aan het werk, behalve 1 belangrijk ding: Media Player Classic.

Ik virtualiseer Windows 7 32 bit, build 7000 (ik draai alleen technet releases).

Probleem: zodra ik een video wil afspelen dan hangt het hele OS (client OS dat gevirtualiseerd wordt, host OS gebeurt niks mee).
Ik heb een heleboel dingen geprobeerd, incl codec packs, output modes, etc, een hoop online guides.
WMP en VLC werken wel, maar ik wil toch graag MPC gebruiken voor .mkv files. Ik gebruik de VMR9 renderer.

Is er iemand die W7 32 bit draait en die MPC gebruikt en mij wil helpen?

Ik wil graag weten welke stappen je precies moet doen om MPC aan de praat te krijgen. Dus:

-MPC of MPC home cinema?
-Extra codec packs? En zo ja, welke versie precies? (Links zijn welkom maar anders google ik ze zelf wel)
-Welke output render mode?
-Andere instellingen/aanpassingen die nodig zijn?
-Moet ik nog processes elevaten?

Als het met die precieze stappen bij een ander wel werkt maar bij mij niet dan weet ik 90% zeker dat het aan de virtualisatiesoftware ligt. Maar aangezien ik vrij veel series kijk en die nagenoeg allemaal in .mkv zijn wil ik wel zeker weten dat het mij gaan lukken die af te spelen op W7 voordat ik echt over stap op een echte install.

BVD voor eenieder die de moeite zou willen nemen.
Ik gebruik zelf MPC-HC. Codecs heb je voor mkv niet nodig. Wel kan ik je CoreAVC aanraden, deze gaat stukken beter om met het decoden van mkv/HD content.

Voor de rest heb je niets extra's nodig. Ik gebruik zelf nu al een hele tijd MPC onder Windows 7, zowel als op mijn PC als op mn laptop en werkt vlekkeloos.

Weet je zeker dat het onder jouw virtualisatiesoftware moet werken? Naar mijn idee is dat niet echt geschikt om video op af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
ndsc schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:16:
[...]
Weet je zeker dat het onder jouw virtualisatiesoftware moet werken? Naar mijn idee is dat niet echt geschikt om video op af te spelen.
Nee klopt en daarom vermoed ik ook dat het eigenlijk daar aan ligt. VMWare simuleert een SVGA II videokaart zonder verdere details, en volgens hun wel met DX9.0c ondersteuning. Het rare is echter dat WMP en VLC verder prima werken, zij het lelijk (kan aan slechte postprocessing liggen ivm langzaam gevirtualiseerde videokaart?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
twiFight schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:50:
[...]

Nee klopt en daarom vermoed ik ook dat het eigenlijk daar aan ligt. VMWare simuleert een SVGA II videokaart zonder verdere details, en volgens hun wel met DX9.0c ondersteuning. Het rare is echter dat WMP en VLC verder prima werken, zij het lelijk (kan aan slechte postprocessing liggen ivm langzaam gevirtualiseerde videokaart?).
Yep, de reden dat het zo lelijk is komt omdat er niet een echte videokaart wordt aangesproken. Daarom gaat het allemaal zo langzaam en is het niet om aan te zien. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken over het feit of MPC wel of niet gaat werken. Bij mij doet die het perfect zoals die ook altijd in Vista en XP heeft gewerkt. Ook heb ik niemand in mijn vriendenkring over MPC horen klagen. Mocht je echt hoge resoluties af willen spelen zoals 1080p kan een overstap naar CoreAVC vereist zijn. Vaak is de interne decoder te langzaam en krijg je geen vloeiend beeld. CoreAVC is maar een paar euro's overigens. (Bij het installeren wel even als externe filter op preferred zetten.)

Welke renderer je wilt gebruiken ligt een beetje aan jezelf en de content die je wilt afspelen. Ik gebruik zelf VMR9 renderless en werkt prima voor mij. Subtitles zijn netjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Okee, dank :) Zodra een grotere harde schijf binnen is en de RC uit is zal ik een dual boot maken, en mocht ik niks missen dan gaat XP er ook gelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:31:

Mijn excuses. Het is ondertussen gefixed ook, dus dat is in orde :)
Niet :+

[google=thimk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Zit er in Windows 7 nu het circle dock, zo ja, hoe kan ik dat aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Circle dock? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
WTF is het Circle dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Googletje op "circle dock" levert me dit op: http://circledock.wikidot.com/

Even downloaden dus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "ding" zit in (eerdere) transformation packs die van je XP of Vista een Win7 look a like (dachten te) maken.

Dan krijg je zoiets 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.windows7buzz.com/wp-content/uploads/2008/07/windows-7-transformation-pack-hfn.jpg
O_Tiby schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:04:
Zit er in Windows 7 nu het circle dock, zo ja, hoe kan ik dat aanzetten?
En nee, het zit er dus niet in. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

.Johnny schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:59:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met "ik krijg geen beeld"? is het zwart? krijg je een foutmelding? krijg je wel geluid dan?

geen idee verder. ik heb ook een pvr 150 (icm een floppydtv) erin en die doet het wel gewoon.
opzich zeg je dat hij kanalen vindt, maar scan je dan ook echt naar kanalen? want als het goed is scan je helemaal niet maar download 7MC de frequenties gewoon van internet.
Ik heb trouwens een ati kaart, en waar je die purevideo voor nodig zou hebben is mij ook niet duidelijk.
ga mijn coax maar is nalopen.

bedankt voor je aandacht.

[ Voor 4% gewijzigd door timvanloon op 21-04-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
timvanloon schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:38:
[...]

ga mijn coax maar is nalopen.
Krijg je wel ruis te zien dan? want als ik mijn kabel eruit trek zie ik eerst ruis, daarna gaat 7MC zeggen dat er geen signaal is.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....