Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 175.535 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Welkom in Het "Post hier je kleine mods" Topic - Deel 16
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v24siheGvOZI69SKVLNqYlOv/full.jpg
De bedoeling van dit topic

In dit topic mag je je kleine mods laten zien, die geen eigen topic waard zijn. Hierbij moet je denken aan een nieuwe blowhole, een fan die je voorzien hebt van LED's of bijvoorbeeld een simpele window-mod.
Als je een complete mod wil posten, mag je daar een apart topic voor maken, maar dan ook alleen als het een uitgebreide is.
Overigens leent dit topic zich ook voor het posten van mods in progress, tussenstapjes naar je uiteindelijke casemod dus.
De regel(tjes)

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
  • Je replies moeten uitgebreid, duidelijk en onderbouwd zijn. Replies met één regel tekst, of enkel een smiley zijn dus niet de bedoeling, let daar dus op! Replies die niet aan de regels van GoT en dit topic voldoen kunnen dus verwijderd of aangepast worden door moderators, zie ook: Registratievoorwaarden / korte FAQ
  • Als je jouw mod wilt laten zien, post dan geen plaatjes breder als 600 pixels. Als je plaatjes hebt die iets groter zijn dan dit formaat dan kun je thumbnailen door op de 'Check images' knop onderaan een reply te drukken.
    Het is natuurlijk onzinnig om je megapixel plaatjes door je browser te laten verkleinen. Ten eerste kost het dan altijd extra bandbreedte / geheugen en CPU-cycles voor mede-users. Ten tweede is de kwaliteit een stuk minder. Ten derde duurt het dan onzinnig lang voordat de plaatjes geladen zijn. Het is dus beter ze te verkleinen voordat je ze op het internet zet.
  • Plaatjes die groter zijn dan 600 pixels in de breedte, of een enorm grote bestandsgrootte hebben, worden verwijderd. Om foto's te verkleinen kun je hier, hier of hier een kijkje nemen.

Het beste maak je met 1 van net genoemde programma's thumbnails. Je maakt dan een klein plaatje van maximaal 600 pixels breed terwijl je een link maakt naar een groter origineel. Op deze manier blijft dit topic goed bekijkbaar voor een groot publiek terwijl je toch op groot formaat alle details van je mod kunt laten zien.
    Deze kun je dan hier posten als volgt:
    code:
    1

[url=urlvangrotepic][img]urlvankleinepic[/img][/url]
  • Als je iemand quote, laat dan niet de hele quote-tekst staan. Dit maakt het topic onnodig lang.
  • Mocht je geen homepage ruimte meer hebben voor het uploaden van je plaatjes, neem dan eens een kijkje op xs.to of flickr. Op deze manier houden we alles netjes zoals het hoort! Nog even de link naar de policy: Reageren in CM
Een paar handige links onder elkaar

Vorige topicsOok handig:
En tot slot...

Ik wens jullie veel plezier in dit topic. Keep up the good work!
posted by The_Zeroorez_ferry_, ripped from others

[ Voor 1% gewijzigd door _ferry_ op 07-01-2010 12:26 . Reden: plaatje uit TS is kaduuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
TheMazzter schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:55:
[...]

[...]
plaatje van het scherm in huidige vorm (rechtse scherm, HP pavilion f1904)
[afbeelding]
Wat is dan het nut van een led scherm? het geeft een minder mooi beeld, minder helder en het is duurder? al is het wel goed gedaan, ik zie vrijwel volledig effen belichting! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 08:57

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

omdat het kan :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Hier mijn PC mod. Ik weet niet of hij hier thuis hoort of bij de gewone PC mod topic. Heb namelijk niet zo heel veel geklust maar wel een totale metamorfose gedaan met mijn PC!

Hoe? heel simpel. Ik vond de plastic kast zo lelijk van mijn PC dus heb ik die er gewoon afgehaald. Daaronder vond ik een geweldig mooie metalen kast. De gaten opgevuld met roosters van de GAMMA en klaar is de mod. Om hem verder wat aan te kleden heb ik een cooler master musketeer2 gekocht ( in de aanbieding bij PCL voor 20 euro). Hier wat Pics:

Mijn ouwe kast:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/Afbeelding024.jpg

Mijn nieuwe kast:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/Afbeelding034.jpg

stuk rooster van de GAMMA:

De niet zo interresante achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/Afbeelding0335.jpg

Detail foto:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/Afbeelding440.jpg

zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/Afbeelding037.jpg

Heb de Cooler master Musketeer moeten aanpassen anders kwam hij tegen mijn Mainboard aan:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/Afbeelding033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/Afbeelding029.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 17-03-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209081

Anoniem: 177141 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:40:
Hier mijn PC mod. Ik weet niet of hij hier thuis hoort of bij de gewone PC mod topic. Heb namelijk niet zo heel veel geklust maar wel een totale metamorfose gedaan met mijn PC!

Hoe? heel simpel. Ik vond de plastic kast zo lelijk van mijn PC dus heb ik die er gewoon afgehaald. Daaronder vond ik een geweldig mooie metalen kast. De gaten opgevuld met roosters van de GAMMA en klaar is de mod. Om hem verder wat aan te kleden heb ik een cooler master musketeer2 gekocht ( in de aanbieding bij PCL voor 20 euro). Hier wat Pics:

[afbeeldingen]
die musketeer is zo mooi O+ en neemt er een hap uit... o nom nom nom :9

redelijk mooi resultaat imho, afwerking kon mss beter, maar het is dan ook maar een kleine mod. Het heeft een heel technisch uitzicht, laat ik het zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:20

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik vind het ook wel wat hebben zo.
Lekker "Ghetto Style Modding" houd ik wel van. :Y)

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Simpel, goedkoop en origineel. En het ziet er nog een stuk beter uit dan dat beige ook :Y)

Nice hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 01:26

MikeVM

- Baloo -

echt, ik vind hem ook zeer mooi. zeer geslaagd.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deen1366
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-01 22:04
is weer eens wat anders, ziet er wel tof uit, en niet duur ook :D.
Zelf had ik waarschijnlijk een blowhole gemaakt en mooi geverft, zijn die kasten ook ideaal voor vind ik :)

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik heb 2 maal een nieuwe sidepanel gemod voor mijn Lian-Li. :Y)
Weet nog niet welke ik de mooiste vind.

(Pictures Clickable 1200x900)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/Map01/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/Map01/21.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door JoeCool op 17-03-2009 21:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
:p Yeah een nieuw deel.

Mooi gedaan.

@sonnybonds
Ik zou van voor een gat boren voor een 120mm fan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
@JoeCool, ze zien er allebei top uit. Erg mooie kast heb je overigens. Denk wel dat ik voor die eerste zou gaan. :)

Ik wil zelf ook met een projectje beginnen:
Een 'koffer' pc. Een soort laptop, maar dan anders. :P

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/koffer%20pc/Afbeelding8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/koffer%20pc/Afbeelding7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/koffer%20pc/DSC_0098.jpg

Ben heel trots op mezelf, want dit was de eerste keer in sketchup voor mij. :+
De indeling is trouwens meer om een idee te geven, hoe het ongeveer gaat worden.
Hardware ben ik nog niet helemaal uit, word een beetje een internet pc denk ik.

tips, commentaar welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
JoeCool schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:58:
Ik heb 2 maal een nieuwe sidepanel gemod voor mijn Lian-Li. :Y)
Weet nog niet welke ik de mooiste vind
.

[afbeelding]

[afbeelding]
1e vind ik mooier, alleen zou ik qua schroeven wat anders gezocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

_ferry_ schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:18:
[...]

Het idee achter de zwarte inbus schroefjes is om het mooi te laten afsteken tegen de grijze achtergrond, en om het geheel een "industriële look" te geven.

Maar smaken verschillen natuurlijk, gelukkig maar. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JoeCool op 17-03-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ik vindt de 2e mooier :)

maar wat mij ook opvalt is dat deel 16 een stuk harder gaat ineens dan het einde van deel 15 :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
ziet er wel goed uit die 2 zijpanelen van die lian li :)

@ hierboven ergens,

ik snap dus nog steeds niet hoe je goed die voeding en mobo en de hele onderdelen troep goed kan maken/importeren in sketchup (ja ik ben een noob in sketchup) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dr zijn sites die gewoon onderdelen aanbieden voor download..
meeste zijn redelijk tot zeer accuraat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Voor de Lian-Li vind ik de tweede het mooist :) Verder vind ik de mod van SonnyBonds mooi geworden, maar zoals al eerder genoemd had de afwerking wat mooier gekund ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
AlexanderB schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:57:
dr zijn sites die gewoon onderdelen aanbieden voor download..
meeste zijn redelijk tot zeer accuraat.. :)
zou je mij die link eens kunnen geven?
Ik wil namelijk zelf ook een case gaan maken maar sommige onderdelen mislukken totaal waardoor alles niet goed uitkomt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
@ hierboven ergens,

ik snap dus nog steeds niet hoe je goed die voeding en mobo en de hele onderdelen troep goed kan maken/importeren in sketchup (ja ik ben een noob in sketchup) :9
Er zit ergens een knopje 'objecten' importeren. Je kan gewoon wat intikken en dan komen de resultaten via een google achtige zoekmachine met overal knopjes; download. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Anoniem: 209081 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:01:
[...]

die musketeer is zo mooi O+ en neemt er een hap uit... o nom nom nom :9

redelijk mooi resultaat imho, afwerking kon mss beter, maar het is dan ook maar een kleine mod. Het heeft een heel technisch uitzicht, laat ik het zo zeggen :)
PRaGA88 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:11:
:p Yeah een nieuw deel.

Mooi gedaan.

@sonnybonds
Ik zou van voor een gat boren voor een 120mm fan of zo.
TKing schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:03:
Voor de Lian-Li vind ik de tweede het mooist :) Verder vind ik de mod van SonnyBonds mooi geworden, maar zoals al eerder genoemd had de afwerking wat mooier gekund ;)
Het is juist een ruige PC zonder mooie afwerking. Dat is juist de uitstraling. Ik vat het dus maar op als een kompliment. :)
En wat die 120mm fan betreft: Er zitten al gaten aan de voorkant voor een 80mm fan. Maar ik gebruik hem niet omdat ie dan teveel herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283094

Anoniem: 177141 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:40:
Misschien is het gaaf om je dvdspelers en floppy ook grijs te spuiten.
Vind het wel een gaaf idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

@SonnyBonds: Wat Herr_Leere ook al zegt, erg leuk zo, maar de dvd en floppy moeten ook in die kleur (of stijl:P )

@Joecool: De Eerste, dat "gaas" is erg stoer zo en past bij de rest van de kast. Maar schroefjes in dezelfde kleur zouden mooi zijn.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

_ferry_ schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:18:
[...]

F_demon schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:58:
@Joecool: De Eerste, dat "gaas" is erg stoer zo en past bij de rest van de kast. Maar schroefjes in dezelfde kleur zouden mooi zijn.
Whala !..... de zwarte inbus boutjes vervangen door boutjes met de zelfde kleur als de sidepanel. :Y)

(Pictures Clickable 1200x900)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/Map01/31.jpg

Ter vergelijking de vorige situatie met de zwarte inbus boutjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/Map01/11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Ook bij het ander side panel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Laatst online: 22:30
Ik vind de zwarte boutjes toch mooier... Geven een extra effect vind ik. De metaalkleurige zijn zo gewoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
Kleine update omtrent mijn project:

Een iets andere indeling, en nu is alles op schaal. Als het goed is wordt ie 50cm breed, 47cm lang en de hoogte ligt een beetje aan de monitor (15'') die erin komt.

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/koffer%20pc/Afbeelding4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/koffer%20pc/Afbeelding2.jpg

Moet ik hiervoor een eigen topic starten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zolang je niet definitief concreet materiaal hebt waar je aan bezig bent, lijkt het me niet.

Moet je scherm niet andersom trouwens? anders kun je toch niet meer aan je dvd-speler :P

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

diedazz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:27:
Moet je scherm niet andersom trouwens? anders kun je toch niet meer aan je dvd-speler :P
Zit goed, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295610

Euhmmm ff 3ds max nog installeren na mn recovery :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Laatst online: 22:30
Zo, ben nog eens aan het modden geweest. Niet mijn pc deze keer (is dus ook geen casemod dus hoop dat het hier mag gepost worden). Kheb mijn pennenzak een beetje gedecoreerd. Naja is eigenlijk niks aan maar toch is weer eens iets anders.

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u107/8princeps8/100_1583.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u107/8princeps8/100_1584.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 01-06 14:09
Driftkikker schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:39:

Een iets andere indeling, en nu is alles op schaal. Als het goed is wordt ie 50cm breed, 47cm lang en de hoogte ligt een beetje aan de monitor (15'') die erin komt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaat die koeler van de voeding zich niet half vacum zuigen als de case dicht is straks ?
Omdat er verder geen airflow o.i.d in de kast is gemaakt ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294126

MJ-Princeps schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:33:
Zo, ben nog eens aan het modden geweest. Niet mijn pc deze keer (is dus ook geen casemod dus hoop dat het hier mag gepost worden). Kheb mijn pennenzak een beetje gedecoreerd. Naja is eigenlijk niks aan maar toch is weer eens iets anders.

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtig, ik herkende de pennenzak meteen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
SanderPS3 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:36:
[...]

Gaat die koeler van de voeding zich niet half vacum zuigen als de case dicht is straks ?
Omdat er verder geen airflow o.i.d in de kast is gemaakt ? :)
Nee, de voeding die ik heb is anders dan die je ziet. Het klopt zo ongeveer qua maten maar was meer om een idee van het geheel te krijgen. Ben van plan in de zijkanten 2 80mm fans te maken, maar zie ik later wel.

@Diedazz:
Je moet dat houten kistje met een scherm erin als een deksel zien. Die komt boven op het andere deel, dmv scharnieren, alleen ben ik die vergeten in sketchup. :P De zwarte lijntje onder het scherm zijn dezelfde zwarte lijntjes als die je in de andere helft ziet.
Snappie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik zou de kist niet van zulksoort houd houden, maak em zwart of wit dat lijkt me veel mooier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Niet van mijzelf, maar wel geniaal:
PC op benzine
Je stopt rechtstreeks benzine bovenin, en hij doet het! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 16:20
@ Flythe: Ik zag in het vorige deel dat jij supermooie vul units in je kast had gebouwd. Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? Ik wil er zelf namelijk ook wel 1 of 2 van hebben ;)

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://flythe.is.watergekoeld.nl/centurion%205/IMG_0685.JPG

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

www.highflow.nl

Zijn bitspower spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Dat zijn idd erg mooie connectoren, ze zijn alleen zo prijzig :P Dat zal wel de reden zijn dat Flythe ze in elke mod hergebruikte ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Nou, ik heb er 1 besteld. Ziet er verder allemaal het zelfde uit, maar die van mij heeft niet zo'n mooi plaatje op de bovenkant :| . Mjah, nu eerst al die ventilatiegaten in m'n kast dichtplamuren. Heb sinds donderdag een Coolermaster Centurion 590, maar die is wel erg luchtig:

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/08-01-20/open_550.jpg

De 2 plekken voor fans bovenop heb ik net dicht geplamuurd net als de plek voor een fan achter het moederbord. De 2 fangaten aan de zijkant worden waarschijnlijk een window.

Aan de voorkant is er normaal plek voor 9 5,25" drives, maar daar komt m'n 3x120mm radiator achter te zitten met bijbehorende fans.

Nu eerst lekker plamuren, schuren, plamuren en nog een keer schuren. Dan morgen even een paar spuitbussen halen :).

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

niks mis mee toch ? lekker veel 120mm fanholes :) of leg jij allemaal zooi op je pc kast neer en valt het er vervolgens dan in ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
De kunnen zelfs 140mm fans in ;). Maar, ik heb er waterkoeling inzitten. Dus die gaten zijn eigenlijk overbodig, komt alleen maar geluid door naar buiten en stof door naar binnen. Aan de voorkant komen 3 120mm fans op m'n rad en misschien 1 120mm fan aan de achterkant. Dan zit er nog een 140mm in m'n voeding.Dat moet wel genoeg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

kun je dat niet beter gewoon dichtmaken met een plaatje ipv plamuur wat grote kans heeft scheurtjes te krijgen of dat er stukjes uitvallen? Zo zou ik het tenminste doen, plaatje alu, mooi randje met een paar afgeronde boutjes of popnagels.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290406

SouLLeSSportal schreef op maandag 30 maart 2009 @ 01:46:
kun je dat niet beter gewoon dichtmaken met een plaatje ipv plamuur wat grote kans heeft scheurtjes te krijgen of dat er stukjes uitvallen? Zo zou ik het tenminste doen, plaatje alu, mooi randje met een paar afgeronde boutjes of popnagels.
Doen ze bij auto's toch ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

DP Kunst schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:37:
Nou, ik heb er 1 besteld. Ziet er verder allemaal het zelfde uit, maar die van mij heeft niet zo'n mooi plaatje op de bovenkant :| . Mjah, nu eerst al die ventilatiegaten in m'n kast dichtplamuren. Heb sinds donderdag een Coolermaster Centurion 590, maar die is wel erg luchtig:

[afbeelding]

De 2 plekken voor fans bovenop heb ik net dicht geplamuurd net als de plek voor een fan achter het moederbord. De 2 fangaten aan de zijkant worden waarschijnlijk een window.

Aan de voorkant is er normaal plek voor 9 5,25" drives, maar daar komt m'n 3x120mm radiator achter te zitten met bijbehorende fans.

Nu eerst lekker plamuren, schuren, plamuren en nog een keer schuren. Dan morgen even een paar spuitbussen halen :).
Waarmee en hoe plamuur je die gaten precies?

Die spuitbussen: gebruik je daar een bepaald merk voor? Ik vind imo die Gamma-spuitverf niet sterk genoeg: je stoot er een keer met iets scherps er tegenaan en het vliegt er al direct af... Maar misschien is dit normaal bij spuitbusverf (dit gebeurt iig niet bij highpressure paint)...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Voor plamuur gebruik ik Polyester Plamuur van Alabastine. Is van dat 2 componenten spul. Krijg je echt geen scheurtjes in en het valt er al zeker niet af. Dat spul plakt gewoon aan het metaal vast.

Spuiten weet ik nog niet hoe dat gaat lukken. Heb er nu 1 grondlaag opzitten. Daar overheen nog wat plamuur, want er zaten nog een paar kleine putjes in. Dit ligt nu lekker te drogen. Daarna moet het nog een keer geschuurd worden, dan nog 1 grondlaagje en dan de zwarte verf eroverheen :)

Ojah, en op de achterkant zitten gewoon plaatjes aluminium geplakt. Ik heb hier een busje LocTite staan (soort secondelijm) en daarmee krijg je metale stukjes muurvast aan elkaar geplakt.

[ Voor 16% gewijzigd door DP Kunst op 30-03-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297116

Driftkikker schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

Van wat voor soort hout ga je dit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tijd terug had ik wat pics gepost van m'n Lian-Li PC-A05B met een Mirror2 window. Die foto's ben ik kwijt geraakt, dus even wat nettere foto's gemaakt van het leuke effect van zo'n acryl paneel:

http://jasper.onlydutch.com/foto/computer1.jpg

http://jasper.onlydutch.com/foto/computer2.jpg

http://jasper.onlydutch.com/foto/computer4.jpg

Let niet op de lelijke zaagrand, is al een mooie afdekstrip onderweg. Op de foto's ziet het er uiteraard niet zo mooi uit als in het echt, maar je krijgt wel een redelijke indruk. Zonder licht van binnen de case is het een mooie spiegel, met CCFL's aan in de case kun je alles mooi zien :).

Edit:

@Dima: Ik heb juist geen IMG tags gebruik omdat ik te lui ben om thumbnails te maken ;). Het weggezaagde aluminium heb ik trouwens niet weg gegooid. Kan er nog een mooi paneeltje van maken om kabels achter te verstoppen.

[ Voor 15% gewijzigd door Propane op 05-04-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Propane schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:28:
Tijd terug had ik wat pics gepost van m'n Lian-Li PC-A05B met een Mirror2 window. Die foto's ben ik kwijt geraakt, dus even wat nettere foto's gemaakt van het leuke effect van zo'n acryl paneel:

Let niet op de lelijke zaagrand, is al een mooie afdekstrip onderweg. Op de foto's ziet het er uiteraard niet zo mooi uit als in het echt, maar je krijgt wel een redelijke indruk. Zonder licht van binnen de case is het een mooie spiegel, met CCFL's aan in de case kun je alles mooi zien :).
Heel mooi gedaan, nu nog even [i m g] tags gebruiken, want nu staan er alleen maar links ;)
Maar ik vind dit een zeer goede idee, ik wou dit ook altijd al doen, maar het is me een beetje te veel om zoveel mooi aluminium weg te zagen.... (dit zouden mijn ouders trouwens ook niet leuk vinden denk ik)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Precies wat ik van plan was te gaan doen :D *kwijl*
Ga me binnenkort namelijk een PC-A05N-B bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Propane schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:28:

Edit:

@Dima: Ik heb juist geen IMG tags gebruik omdat ik te lui ben om thumbnails te maken ;). Het weggezaagde aluminium heb ik trouwens niet weg gegooid. Kan er nog een mooi paneeltje van maken om kabels achter te verstoppen.
wat staan je fan's raar , heb je er niet veel meer baat bij als je de airflow van voor naar achter doet ipv andersom ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

BGB4rn schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:31:
[...]

wat staan je fan's raar , heb je er niet veel meer baat bij als je de airflow van voor naar achter doet ipv andersom ?
Dit is de eigenaardigheid aan de kast... De kast is zo ontworpen, hier is een heftige disscussie ook uit ontstaan, aangezien dit een heel controversieel ontwerp is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
lijkt me eigenlijk dat het vrij weinig moet uitmaken :P toch geeft dat spiegelpaneel een mooieffect! zeker met het witte licht, ik denk alleen dat je beter die zaaglijn beter moet afwerken ipv er een lelijke rubber rand aan toevoegen want dit lijkt me voor de verder strakke lian li kast een beetje zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
BGB4rn schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:31:
[...]

Dima_2005 schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:39:
[...]

Dit is de eigenaardigheid aan de kast... De kast is zo ontworpen, hier is een heftige disscussie ook uit ontstaan, aangezien dit een heel controversieel ontwerp is..
Inderdaad, dit is een 'reverse airflow' design van Lian Li, en het werkt erg goed moet ik zeggen. Intake achterin zuigt de koude lucht direct de CPU koeler in, die het dan weer richting de outtake fan aan de voorkant blaast. De lucht legt een kortere route af en de koude lucht komt dus direct bij de CPU terecht.

Sommige mensen hebben last van een ophoping van warme lucht bovenin bij de GPU('s). Hier heb ik echter zelfs met m'n Crossfire setup geen last van. De bovenste GPU is zelfs koeler dan de onderste. Beide GPU's idlen met dit weer (20 graadjes buiten, 22-23 graden hier binnen) zo rond de 50-55 met de fan speed op 20% (laagste wat ik kan instellen). Onder load komt de temperatuur niet boven de 70 omdat de fans dan wat harder gaan werken. De CPU is een E8400 op 4GHz @ 1,275V. Deze idled met dit weer tussen de 30-35 graden en komt onder load niet hoger dan 57 graden (Orthos stress). Ben dus erg tevreden ermee. Daarbij is de kast gewoon zo mooi strak :D. Paneel maakt hem nog een tikje mooier.
LlamaWereldOver schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:49:
ik denk alleen dat je beter die zaaglijn beter moet afwerken ipv er een lelijke rubber rand aan toevoegen want dit lijkt me voor de verder strakke lian li kast een beetje zonde
Ik ben het compleet met je eens en was ik maar zo handig :P. Helaas heb ik zelf 2 linkerhanden, dus heb ik eerst een afdekstrip(je) besteld om te kijken hoe dat er uit komt te zien. Het is echt een smalle strip, dus niet een grote rubberen rand. Desnoods ga ik het proberen wat bij te vijlen en ga ik de randen zwart verven.

Hoe de window gemaakt is is ook een grappig verhaal. Aangezien ik het gereedschap er niet voor had ging ik dan maar noodgedwongen bij een vriend een weekendje lannen (:D) die wel een Dremel had. Zodra we het gat gingen maken (op een zondag), brak een noodzakelijk onderdeel van de Dremel af.... Gelukkig lag er nog een decoupeerzaag in de buurt :P. Ik zou het bijna grove mishandeling noemen, maar het eindresultaat is vrij netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
nouja met een fijne ijzervijl kan je het toch al een stuk netter maken hoor, daar die toch in de meeste schuren wel ergens liggen(of anders even bouwmarkt) is dat toch een redelijke optie :P

ik heb met een dremel wel eens gehad dat het complete ding er na 4 weken mee kapte :P originele dremel met originele hulpstukken en toch kaduuk:P gelukkig kreeg ik wel een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deen1366
nadat ik een tijdje geleden 4 Tacens Ventus Pro had gekocht, besloot ik dat het maar eens tijd werd om ze in de voorkant te zetten, dan gaat het natuurlijk om de fancontrollers die bijgeleverd werden.
Deze zaten standaard in de achterkant van de kast in een slot.

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/2122/dsc0056oac.jpg
dit was m eerst :)
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/4555/dsc0055odw.jpg
en dit is hem nu :P
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/7559/dsc0033fua.jpg
het eerste knopje erin..
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/3650/dsc0034whj.jpg
de andere 4 zijn anders, de middelste is een nanoxia en de andere zijn tacens.
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/7631/dsc0038chl.jpg
de achterkant, ze zijn vastgezet in plexiglas, later heb ik alle kabels vervangen voor kortere dunnere kabels
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/2944/dsc0039zbu.jpg
en zo nit ie in mijn kast :)

Het lijkt misschien alsof ze niet recht zitten, maar het scheelt echt maar 0.3 mm ofzo, iets wat ik echt niet kon voorkomen. Morgen komt er wat spul van conrad aan :) onder andere een precisie soldeerbout, is geen overbodige luxe :P

Verder komt er in het lege slot boven de fancontroller een kitt-lapje, en onder de fancontroller komen nog een paar tuimelschakelaars als aan/uit knop voor de pc / fans / licht.
wat ik met de aanknop doe die er nu op zit moet ik nog even kijken, suggesties zijn altijd welkom O-)

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:41
@ Deen1366

Het ziet er erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wow, ik ben niet zo van de casemods (wel tof, maar geen zin om zelf te doen)

Deze wilde ik jullie niet onthouden.
Mocht het oud nieuws zijn..... sorry...

http://englishrussia.com/?p=2487

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ik zelf kende deze casemod nog niet, ik kende wel de Wall-e casemod van Frenkie :)

EDIT : na he wachten op de plaatjes :P jemig he wat een detail :| echt een heel stuk gedetailleerder dan de mod van frenkie die overigens niet zo veel tijd had om zo iets te doen als dit..

maar ook echt alles zelf maken op de draaibank en freesbank.. zeker impressive !

[ Voor 47% gewijzigd door BGB4rn op 08-04-2009 20:49 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 08:41
BGB4rn schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:43:
ik zelf kende deze casemod nog niet, ik kende wel de Wall-e casemod van Frenkie :)

EDIT : na he wachten op de plaatjes :P jemig he wat een detail :| echt een heel stuk gedetailleerder dan de mod van frenkie die overigens niet zo veel tijd had om zo iets te doen als dit..

maar ook echt alles zelf maken op de draaibank en freesbank.. zeker impressive !
Die ook erg mooi. Alleen begrijp ik niet waarom hij maar play en stop knop heeft. In de film heeft hij ook nog rec.
Dat zie je goed op deze http://images.allmoviepho...all-E/2008_wall_e_004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Laatst online: 05:59
Deen1336, hoeveel Ohm zijn die potmetertjes? Kan je die btw gewoon bij een elektroboer kopen incl. dat "knopje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het punt van potmeters is dus dat je ze in kunt stellen. Van minimale weerstand, tot maximale weerstand (die dan wel een bepaald ohmage is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deen1366
ik geloof dat die middelste een ander ohmage heeft, want die weerstand wordt groter dan de andere, en hier komt ook een andere fan aan, verder vind ik t wel geinig staan dat die middelste anders is, ik moet alleen nog ff kijken hoe ik het allemaal ga aansluiten, want ik wil de regelbare fans ook uit kunnen zetten zodat ik m s'nachts niet hoor..

ik heb nu ook 5 tuimelschakelaars geinstalleerd waarvan er nu 2 zijn aangesloten, 1 voor aan/uit knop en 1 voor de hdd activity led, dat ding verlicht me hele kamer zo ongeveer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:38
Ik wil graag een raam in mijn Sharkoon Avenger economy. Wie weet of deze versie van de Rebel9
past op mijn Avenger

[ Voor 15% gewijzigd door Siete op 11-04-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Echte modders pakken de decoupeerzaag en maken zelf een window O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

los daarvan is het imho niet een heel mooi panel maar dat is mijn mening..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:38
Nee, Ik ga het niet zelf doen;). Laat het anders gewoon dicht, maar voor die 10 euro lijkt het me wel mooi.
Anders bel ik zometeen die winkel wel even op.

[ Voor 3% gewijzigd door Siete op 11-04-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TKing schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:28:
Echte modders pakken de decoupeerzaag en maken zelf een window O-)
Deed ik vandaag nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

posten dan :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe ik als hij klaar is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Vandaag moest ik m'n oude computer her installeren voor m'n zusje , verplaats de pc naar boven zie ik mijn geweldige window weer , toen kreeg ik weer zin om een window in m'n huidige case te maken. Maar goed , als het mis gaat (zoals bij m'n vorige case , scheef gezaagd enzo 8)7 ) wil ik weer terug naar de originele side panel , dus zoek ik een reserve side panel voor m'n case. Nu staat er alleen geen merk op de case :X en de winkel waar ik hem gekocht heb weet ook niet om welke case het gaat. Misschien herkent een van de tweakers hem wel.
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x152/maikelstraub/Case/th_P160409_1633.jpg Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x152/maikelstraub/Case/th_P160409_163301.jpg Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x152/maikelstraub/Case/th_P160409_1635.jpg
Pics zijn clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ziet er niet uit alsof het een merk heeft.. anders had het er wel opgestaan :P en wat moet je overigens met de info, wil je nieuwe drivers downloaden voor je sidepanel dan ? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Ja , ze zijn een beetje out dated ;)
Nee , ik wil eigenlijk een reserve side panel , zoals ik al aangaf was bij mijn vorige pc de window scheef gegaan en er zaten allemaal krassen op , zo wil je niet gezien worden op een lan lijkt me. Dus daarom hoopte ik eigenlijk dat iemand toevallig wist wat voor een kast het is zodat ik er een side panel kon kopen , voor de zekerheid dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 16:47

Dograver

>> Insert Title Here <<

Is het een pre-build (acer,asus etc..) pc of heb je deze zelf in elkaar gezet. Indien het een pre-build is, dan weet je misschien nog wel welke fabrikant jou dat systeem geleverd heeft. Dan zou je misschien met hun contact op kunnen nemen of ze nog een sidepanel voor je hebben liggen.

Kast komt mij namelijk wel bekend voor, maar ik heb geen flauw idee wie deze kast maakt. 8)7

En anders mooie kans om zelf eens iets te "modden". Genoeg inspiratie te vinden op het www

Suc6 ermee

[ Voor 10% gewijzigd door Dograver op 16-04-2009 16:56 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Deze PC komt zo vanuit de winkel (zonder de rode CCFL dan) , aansluiten en gaan (nadat ik een OS had geinstalleerd). Hardware is wel van verschillende fabrikanten (Gainward video kaart , Intel processor , Asus moederbord etc).

Bedankt in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Kijk eens aan de binnenkant van de case, meestal zitten daar zegels of metaaldruk van de casebuilder... Maar het zal een of andere onbekende OEM bouwer zijn vrees ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Er staat niets aan de binnenkant van de case geen zegel , metaaldruk oid.
De webshop bouwt deze PC's zelf , maar ze wisten niet welke case het was.
Helaas , denk ik nu ook dat het een OEM bouwer is.
Alhoewel , hij toch aardig veel weg heeft van Acer Aspire kasten
Afbeeldingslocatie: http://www.mediapc.nl/images/ACER%20Aspire%20T671-C.jpg
Het enigste verschil is de plaats van de power on/off knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

zo iets hebben ze ook gedaan met de centurion 5, exact het zelfde maar de schakelaars zijn anders..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Laatst online: 08:08
Om dan toch maar is wat bij te dragen aan dit topic, aanschouw hier mijn casemod:
(plaatjes zijn klik-able)

Dit is de kast voor dat ik begon, ik had hem nog ergens liggen en vond het wel een mooi slachtoffer:
Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1736.jpg

Het binnenwerk:
Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1737.jpg

Helemaal gestript:
Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1738.jpg

Het aftekenen voor de soort van window die in de zijkant van de kast gaat komen:
Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1739.jpg

Gaatjes geboord:
"Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1741.jpg

Ondertussen even xp geinstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1740.jpg

Alles in een mooi zwart kleurtje gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1746.jpg

De assemblage:
Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1747.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1748.jpg

En dan nu het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1962.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1965.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1966.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1967.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1968.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/Mod/th_IMG_1969.jpg

Totale kosten exclusief hardware:
1,89 voor de mat zwarte verf van de action.

Aantal manuren:
Een uurtje of 10, inclusief assemblage.

De oude hardware:
1,4 ghz celeron cpu met standaard koeler
i815 intel mobo
6,4 gb hdd
merkloze voeding
512 mb ram

De nieuwe hardware:
Amd athlon x2 be-2350 2,1ghz @ 2,740 ghz
Kingston 2 gb ram
Thermaltake 430 watt voeding
80 & 40 gb hdd
Asus m3a78-eh mamaplank
sparkle 9500gt
Coolermaster GeminII met 2x scythe ultra kaze 3000rpm
Als gpu koeling nog 1 scythe ultra kaza 3000rpm

De koeler paste eerste niet eens in de kast en daarom ook de tijdelijke houten hdd houder waar ze met postelastieken in vast zitten, want de harde schijven zaten in de weg. Ook ik er heel wat verbouwd aan de kast om de voeding voorin te zetten en de koeler toch wel passende te maken. Het eindresultaat is wel mooier dan ik had verwacht met z'n budget.

Comments op zowel post als mod zijn welkom

EDIT: nog wat foto's toegevoegd

[ Voor 5% gewijzigd door w-dev op 16-04-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik vind het "gaas" en de montage er van zeer orgineel, mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabbyData
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 22:39
Weet niet of dit ook onder 'casemods' valt, maar ik heb een weekje of drie geleden m'n Linksys WRT54G (v2.2) gemod met een blauwe LED fan (Akasa 40x40mm). Er moest een stuk uit de bovenkant van de casing van de router gehaald worden (wat het technisch gezien een casemod maakt :P ). Heeft een uurtje of twee, drie gekost om met een dremel het gat in de casing te maken, en een paar minuutjes om de aansluiting van de fan te solderen op de power-aansluiting van de router.

Je vraagt je nu misschien af waarom ik een fan op een router heb gezet? Het netwerk hier in huis ligt vooral op zolder (3 PC's + Xbox 360), dus daardoor werd deze WRT54G ook op zolder gezet. Vervolgens begon m'n vader te zeuren dat z'n laptop beneden niet genoeg ontvangst had, waarna ik de router heb overgeclockt (via DD-WRT). Bijkomend nadeel was dat hij nu vrij warm werd, en omdat ik toch wat tijd (en een fan) over had, leek het me een leuk idee om er een fanmod van te maken :> Signaalsterkte is nu beneden ~100% en de router blijft ook nog eens lekker koel! :D

Ik hoef 's nachts niet eens meer het licht aan te doen op zolder als ik gauw even wat wil pakken, want de fan straalt meer dan genoeg licht uit! 8)

Kort zelfgemaakt filmpje van de router + fan, in actie :)

[ Voor 7% gewijzigd door CrabbyData op 16-04-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283814

@wouterdv
wel strak gedaan idd. Het is eigenlijk een heel eenvoudig idee, maar het is best wel mooi uit de verf gekomen. Hoe ben je op het idee gekomen om gaas te gebruiken? het is voor het eerst dat ik het zie maar het staat best wel mooi. merk je nog verschillen in temperaturen met gaas ten opzichte van hoe het eerst was?

Het enige minpunt eraan vind ik eigenlijk de tai-wraps waarmee je het gaas hebt vastgemaakt. ik had het persoonlijk toch iets anders aangepakt denk ik. ondanks dat toch een zeer geslaagde mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Mijn temps zijn komen niet boven de 40 graden onder load, maar omdat het moederbord de fans niet kan regelen staan ze constant op 100% en lijkt het net alsof er permanent gestofzuigd wordt.

@ tie-wraps
Zoals je al ziet is er itt 2 euro uitgegeven aan deze hele mod en tie-wraps was dan toch wel een goedkope oplossing beter als bijvoorbeeld lijm of tape en nog sterker ook. Het had ook met draad in dezelfde kleur als het gaas gekunt maar ik vond zwart toch mooier.

@ idee van gaas
Mijn vader werkt bij heras en deze kon dus gratis aan een stukje (afval) gaas komen, dus vandaar het idee om gaas te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293178

wouterdv schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:58:
Om dan toch maar is wat bij te dragen aan dit topic, aanschouw hier mijn casemod:
(plaatjes zijn klik-able)

Dit is de kast voor dat ik begon, ik had hem nog ergens liggen en vond het wel een mooi slachtoffer:
[afbeelding]

Het binnenwerk:
[afbeelding]

Helemaal gestript:
[afbeelding]

Het aftekenen voor de soort van window die in de zijkant van de kast gaat komen:
[afbeelding]

Gaatjes geboord:
"[afbeelding]

Ondertussen even xp geinstalleerd:
[afbeelding]

Alles in een mooi zwart kleurtje gespoten:
[afbeelding]

De assemblage:
[afbeelding]

[afbeelding]

En dan nu het eindresultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Totale kosten exclusief hardware:
1,89 voor de mat zwarte verf van de action.

Aantal manuren:
Een uurtje of 10, inclusief assemblage.

De oude hardware:
1,4 ghz celeron cpu met standaard koeler
i815 intel mobo
6,4 gb hdd
merkloze voeding
512 mb ram

De nieuwe hardware:
Amd athlon x2 be-2350 2,1ghz @ 2,740 ghz
Kingston 2 gb ram
Thermaltake 430 watt voeding
80 & 40 gb hdd
Asus m3a78-eh mamaplank
sparkle 9500gt
Coolermaster GeminII met 2x scythe ultra kaze 3000rpm
Als gpu koeling nog 1 scythe ultra kaza 3000rpm

De koeler paste eerste niet eens in de kast en daarom ook de tijdelijke houten hdd houder waar ze met postelastieken in vast zitten, want de harde schijven zaten in de weg. Ook ik er heel wat verbouwd aan de kast om de voeding voorin te zetten en de koeler toch wel passende te maken. Het eindresultaat is wel mooier dan ik had verwacht met z'n budget.

Comments op zowel post als mod zijn welkom

EDIT: nog wat foto's toegevoegd
Ik vind het weer eens wat anders dan de normale mod's Voeding voorin is weer eens wat anders en postelastiken zijn goede hdd ophanging werkt perfect totdat ze kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

daarom kun je ook beter iets duurzamers als oude fietsbinnenband gebruiken. die postelastieken gaan ong 1 tot 1,5 jaar mee onder constante spanning, dan drogen ze uit of gaat de rek er dermate uit dat de boel los ligt. Ik zou het niet doen igg, of met een failsave met draadjes aan de hdd zodat als het los gaat de hdd tenminste nog aan een draadje hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

wouterdv schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:59:
Mijn temps zijn komen niet boven de 40 graden onder load, maar omdat het moederbord de fans niet kan regelen staan ze constant op 100% en lijkt het net alsof er permanent gestofzuigd wordt.

@ tie-wraps
Zoals je al ziet is er itt 2 euro uitgegeven aan deze hele mod en tie-wraps was dan toch wel een goedkope oplossing beter als bijvoorbeeld lijm of tape en nog sterker ook. Het had ook met draad in dezelfde kleur als het gaas gekunt maar ik vond zwart toch mooier.

@ idee van gaas
Mijn vader werkt bij heras en deze kon dus gratis aan een stukje (afval) gaas komen, dus vandaar het idee om gaas te gebruiken
Ik zou het geheel wel iets netter afwerken, en persoonlijk houdt ik zeker niet van een stofzuiger naast mijn bureau :P dus ik zou een fancontroller halen en de fans daarop zetten. Je hebt op zich geen slechte fans die op een lager niveau een heel stuk stiller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Ik zou eerder een nieuw moederbord kopen dan een fancontroller, het is allemaal tijdelijke hardware voor de overclock contest. Ik ga als ik mijn examens gehaald heb voor een e8400 en een mobo met 3 controleerbare fanaansluitingen.

@ Netter afwerken:
Het is een blijft een budget aka beunhaasmod dus de afwerking hoeft niet optimaal te zijn, als ik een mooiere kast had gewild dan had ik zowiezo niet met deze kast van pisbakkenstaal als donor begonnen. Het ging meer om het modden zelf dan om het eindresultaat, ben er nu ook achter gekomen dat ik dit best wel leuk vind om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

aha ok ja dat maakt het verhaal wat duidelijker :) dat was me nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Aangezien een nadeel van mijn toetsenbord was dat de ledjes erg fel waren en wat zwarte stift op het schermpje niet werkte moest het maar even wat rigoreuzer.
De patiënt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/11008/9184.jpg
Dus toetsenbord losgehaald, schroeven eruit (veel! 15 stuks) gelukkig viel dat mee. Daarna even het pcb losgedraaid.
De probleemmakers:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YBhWJEL1CzAeD5G7kM6Pi4Hw/full.jpg

de helende pleister(stukje zwart dun plastic + plakband, ja niet zo recht maar boeit niet achter het schermpje):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y8O9FEBcTCgf0KSMrLhkgJCF/full.jpg

Operatie in volle gang:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qpjZEUEvAjArb7MK6Hq7lCTu/full.jpg
Geslaagd! Dus ging het van:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tXw22Ip1oCpjhKUN9wgOzbLS/full.jpg
naar zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j9rkKYXqbawue0G3of2KDzCs/full.jpg
andere hoek, normaal zie je die leds veel beter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yfGHxZV4be4UQt0h3fYMp9LD/full.jpg

Zo kan ik weer lekker slapen zonder een blauw verlichte kamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 22:11
Als ik mijn pc aan laat staan 's nachts doe ik gewoon mijn num, caps, scroll, enz. -lock uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Anders mod je er een LDR aan, dan dimmen ze automatisch ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Wel netjes gedaan moet ik zeggen. Misschien ga ik zoiets ook wel proberen bij m'n laptop als de garantie verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

das juist het probleem, als de pc uitstaat dan heb ik er last van, de num lock blijft dan aan ook al staat de pc helemaal uit. Als de pc aanstaat heb ik juist geen probleem :)
En het is heel simpel, puur wat schroefjes los, voorzichtig led-displaylos halen en laagje plastic er opplakken :) dan de boel weer vastzetten. Zorg er wel voor dat alle toetsvoetjes/rubbertjes goed blijven liggen anders mag je de boel weer openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Heb ik bij mijn toetsenbord ook. Ook al staat de PC uit, Num Lock blijft branden. Gelukkig niet zo fel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 13:35

artificial_sun

Mazda Rx7

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:16:
Aangezien een nadeel van mijn toetsenbord was dat de ledjes erg fel waren en wat zwarte stift op het schermpje niet werkte moest het maar even wat rigoreuzer.
Zo kan ik weer lekker slapen zonder een blauw verlichte kamer :+
Leuke mod. lekker simpel met een geweldig resultaat. :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

zo iets dergelijks heb ik ook gedaan met de ledjes van mijn pc, die waren IMO te fel en te gebundeld dus ik heb tussen de ledjes en de lensjes/kapjes een stukje papier gedaan waardoor het licht er een stuk beter uit ziet zegmaar , het lensje is egaler verlich en niet te fel :)

ik zal vanmiddag wel wat fototjes posten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58
scheelt dat ik niet meer met pc aan slaap maar van me centurion 5 waren die blauwe LED's ook altijd verschrikkelijk irritant, maargoed kon niet op tegen me hd3870 die altijd 100% fanspeed draait, zelfs met vbios fanfix nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

nog geen fototjes omdat ik vanmiddag een pakje had staan van een door velen van ons gewaardeerde internetshop die handelt in koeling zooi voor pc's :P

dus vanmiddag heb ik geen plaatjes gemaakt maar een Mugen 2 in mijn pc getakelt samen met een Acellero S1 Rev. 2, ook leuk :P

@ Scrtz

ik in principe ook niet maar als ik een film aan t kijken ben is t nogal irritant ...

misschien komen de fototjes morgen wel , anders overmorgen of misschien ook wel vrijdag, of zaterdag natuurlijk :+

en Ja, er past een mugen 2 in een centurion 5 voor de mensen die het willen weten :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
CrabbyData schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:38:Weet niet of dit ook onder 'casemods' valt, maar ik heb een weekje of drie geleden m'n Linksys WRT54G (v2.2) gemod met een blauwe LED fan (Akasa 40x40mm). Er moest een stuk uit de bovenkant van de casing van de router gehaald worden (wat het technisch gezien een casemod maakt :P ). Heeft een uurtje of twee, drie gekost om met een dremel het gat in de casing te maken, en een paar minuutjes om de aansluiting van de fan te solderen op de power-aansluiting van de router.
Nou nog de LEDs in de fan zo modden dat ze mee knipperen met je wireless LED. :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed