Zo,
Na twee dagen m’n pc uit elkaar te hebben gehad dan nu eindelijk klaar en resultaat.
Ik heb een paar kleine dingetjes gedaan;
-Lian li dvd bezel geplaatst
-alle kabels gesleeved
-schade gerepareerd van voorgaande stappen
Frontje
Ik ergerde me al een tijdje lichtjes aan het originele frontje van mijn dvd-speler. Mijn kast is van aluminium en de dvd-speler gewoon kunststof. Daar moest dus iets aan gedaan worden.
(klikbaar voor origineel)
Ik had een aantal keuzes, er zijn niet zo heel veel losse aluminium frontjes te krijgen, en Lian Li is geloof ik de enige die ze maakt.
Ik had eerst de
C-02 besteld, maar die paste niet zonder veel en risicovol hakwerk, omdat daar de scharnieren van in de weg zaten. Dit frontje is geschikt voor kasten van lian li zelf, en dan alleen voor 1-2mm dik.
Mijn voorplaat is 5mm dik, dus ik had op een onmogelijke plek een flink stuk er uit moeten halen.
Gelukkig was er ook de
C-01 . Het is een ouder model en geloof ik uit de roulatie, maar ik kon hem gelukkig nog ergens vinden.
Geen uitstekende scharnieren, wel een klein randje aan de zijkant, dus maar even proberen. Hij paste bijna, maar was een fractie te hoog.
Maakt niet uit, Dremel erop en met wat kloppen past ie precies.
(Van boven naar beneden: Standaard Bezel, C-01 en C-02. klikbaar voor origineel)
Helaas zat er aan de binnenkant van de kast de lades voor de 5.25” drives, die er ook gelijk voor zorgt dat alles perfect op een lijn zit. Dus te smal en niet diep genoeg.
Dremel op het frontje en, nadat de kast uit elkaar gesloot was, en op de lades.
(Alles klikbaar voor origineel)
(Ik weet het, ik ben een slager met de dremel, moet nog wat meer oefenen.

)
In de tussentijd zag mijn bureau er zo uit:
Sleeving
Helaas heb ik hier niet zo heel veel foto’s van. Ik was namelijk al wat eerder begonnen.
Zo zag het er in elk geval eerst uit.
Sleeving heb ik bij een lokale audio/elektronicazaak vandaan, en is beter dan wat je bij veel modding winkels kan vinden. Driedubbele weving, en je ziet er bijna niets doorheen.
Een paar resultaten:

Cpu koeler fans.

Overzicht.

De half weggewerkte kabelbende.
Eindresultaat
Een interieurshot sleeving komt morgen, er is nu te weinig licht.
Alsof ie ervoor gemaakt is.
De PC is met deze twee dingen een stukje stiller en vanwege de verbeterde airflow ook koeler.
En de reparaties?
-Een van de twee cpu fans doet het niet meer, dus waarschijnlijk ergens een losgeschoten contactje wat ik had gesoldeerd.
-Na het in elkaar zetten kwam ik er achter dat een van de twee pci-e poorten het niet meer deed. Geen idee of ie het ooit gedaan heeft, ik had hem namelijk nog niet eerder gebruikt. Hopen dat Corsair het geen probleem vind. Het enige wat ik heb gedaan is de losse kabel sleeven, de voeding zelf is niet open geweest.
Wat komt er nog?
Een aantal kleine sleeving tips, Interieurshots en een aantal handige links.
Nu ga ik eerst lekker slapen.
Alle foto’s staan op Pict.com. Uploaden onder eigen profiel, en alle gangbare maten en verkleiningen zijn gelijk en ook naderhand gewoon bereikbaar. Ideaal.