DPC Chef-kok :)
Ik zie dat jij de Scythe Kaze Master fancontroller hebt, werkt die een beetje goed? Die wil ik zelf eigenlijk ook gaan bestellen maar ik twijfel

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 03-06-2009 12:32 ]
Ziehier mijn review.
Houdt anders BouweenPC.nl in de gaten, daar heb ik een iets uitgebreidere versie voor gemaakt, en die zou binnenkort online moeten komen te staan.
Z-machine OriginID: JaccoW
Het viel me al op dat er knopjes op zaten en dus iets anders was, maar dat had ik pas opgezocht nadat ik mijn reactie had geplaatst. Dat was niet erg slim...
Ik zal de site in de gaten houden!
Wat denk je ervan

Volgende keer dus even een lijntje zetten, die je met een waterpas o.i.d. controleert of hij recht is.
Casemod: Cubeleon
dat idee had ik ook, ik heb toen een 120mm gat in de plaatjes gezaagt
[ Voor 7% gewijzigd door BGB4rn op 07-06-2009 21:37 ]
Signature
Ik heb net dezelfde pc kastRather21 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:32:
Ik had wat tijd voorhanden en vond mijn pc iets te lawaaierig, dus ik zette er voor nog een 12cm fan op, om de airflow te verbeteren en zo wat minder geluid te produceren. Ik was blij dat ik die plexiglas plaat zo mooi heb gekregen want het was een hel, net als die ijzeren eronder. Ik moest alles boren, gelukkig hebben ze bij de bouwmarkt aardig personeel en een goede boor, alleen ik moest het wel zelf doen. Begrijpelijk, ze dachten ook dat het een slecht idee was en dat het me niet zou lukken, nou dan word ik dus uitgedaagd...
Momenteel gebruik ik die pc toch niet, dus het maakt niet veel uit!
Z-machine OriginID: JaccoW
alleen ga ik er dan juist geen gat in boren, om het effect van de onderste fan te behouden bij de bovenste fanBGB4rn schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:36:
@ scrtz
dat idee had ik ook, ik heb toen een 120mm gat in de plaatjes gezaagt
k heb het gedaan, komt iig die blauwe fans een stuk meer naar voren door die stoffilters weg te halen, eerst zag je ze alleen door er echt recht tegenaan te kijken:

[ Voor 33% gewijzigd door Scrtz op 08-06-2009 19:48 ]
Signature

zoals hier dus, daar zaten de stoffilters er nog voor dus de led's werden al redelijk gedimt. Als ik dan die filters eruit haalde, kon je dus zo door de hele 5.25" drivebay heen kijken omdat het dan zo open is, nu ziet het er veel "gelijker" uit als het ware.
Rather21 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:32:
Ik had wat tijd voorhanden en vond mijn pc iets te lawaaierig,
dus ik zette er voor nog een 12cm fan op

True, een extra fan is extra lawaai. Maar het voordeel van meer fans is dat ze langzamer kunnen om dezelfde luchtverplaatsing te houden.
Met wat meerdere redelijke fans ben je denk ik beter en stiller uit als je ze laag laat draaien ipv weinig fans heel hard laat draaien voor hetzelfde koeleffect.henkdetrucker schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:03:
[...]
True, een extra fan is extra lawaai. Maar het voordeel van meer fans is dat ze langzamer kunnen om dezelfde luchtverplaatsing te houden.
Ik zal wel een keer fototjes posten.
Signature

[ Voor 4% gewijzigd door BGB4rn op 09-06-2009 15:45 ]
Signature

Alle hardware zit in een coolermaster CM690 het was eerst een met grijze binnenkant de standaart zeg maar.. maar heb hem gespoten naar zwart en daarvan heb ik foto's maar die ga ik straks bijvoegen.
Veder Zijn de casefans een Nanoxia FX12-1250 uv belicht boven en onder 2 tl uv buisjes van 30 cm verder een Zalman CNPS 7500 CU.
Het is een AMD systeem 5200+ Asus m2n e moederbord en een Sapphire 3870 met appart zalman koeler.
Verder loopt het systeem iets overclock.
[ Voor 239% gewijzigd door Jornzor op 12-06-2009 10:41 ]
AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU
Signature
[ Voor 138% gewijzigd door Jornzor op 11-06-2009 23:43 ]
AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU
Signature
Netjes gedaan!
Welke case is dat eigenlijk?
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Ziet eruit als een Lianli pc-71 als ik het zo bekijk lijkt een beetje op mijn kast zonder het onderste gedeelte dan : Lian-li pc-v2110MrDucky schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:53:
@TheMrCaveman eg mooi gedaan de kleuren van je waterkoeling passen bij het moboik ben ook erg beniuwd welke case dat is hij oogt erg ruim aangezien mijn mobo in mijn Antec 900 bijna tege de zijkant aankomt terwijl we hetzelfde mobo hebben
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
Verwijderd
Verwijderd
ziet er goed een mooie kleur alles netjes weggewerkt
wat voor specs heeft dat systeem ?
qua temps enzo?
Verwijderd
DFI lanparty dk p45 t2rs plus
E8600
4GB corsair PC8500 voor dagelijks gebruik
2GB crucial d9 pc8500 voor het benchen
Sapphire 4870x2
2x500GB wd
Koeling spec's zijn:
feser 360 rad
watercool heatkiller v3 cpu blok
ek-4870x2 acetal
liang d5 met bitspowermod
ek 250 tube res.
Temps van de graka zijn nu idle 29 á 30 graden
onder load rond de 38
cpu weet ik niet want de senoren zijn volgens mij kapot.
Alle temp progamma's geven onder load en idle altijd 41 graden aan.
Maar nu vind ik het vaak jammer, heb je een 4870X2 en door die lange grote koeler ziet die kaart er echt groot uit, dat door de waterkoeling de kaart kleiner lijk, en je niet verwacht dat dat een 4870X2 zou zijn.
Zucht...
Ik moet ook mijn radiatoren eens wegmodden... ze koelen nu (zonder fans) 2 dual core opterons en een 9800gx2, maar ik wil dat niet echt in mijn pc-kast.
Ik dacht hiervoor het afdekplaatje dat je weg haalt om de drive te plaatsen te gebruiken.
Iemand hier enige ervaring mee? Ben er nog niet meer aan de slag geweest, maar ga vanmiddag eens even kijken of het beetje te doen is. Zal wel foto's plaatsen als ik er mee klaar ben
Dat zat bij die kast vast genoeg, en dan kun je de achterzijde van het plexi gebruiken om op de drive te plakken.
Maar is niet erg werkt zo te zien even goed:)
Welnee, maakt allemaal niets uitPRaGA88 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:37:
Wel raar aan jou wc is dat je niet direct van de pomp naar je cpu gaat. Wat eigenlijk hoort bij zo een blockje.
Maar is niet erg werkt zo te zien even goed:)
En al mocht het ook maar iets uitmaken, dan is dit beter, omdat de warmte die de pomp produceert (5 watt ofzo
't ziet er IIG netjes uit, al vind ik zelf die dikke slangen niet mooi.
Ik zit zelf ook al een hele tijd te dubben over watercooling, alleen de prijs zit me een beetje in de weg. Hoeveel heb je hiervoor betaald als ik vragen mag?
Moet je bij zoietsVerwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:50:
Ik kwam ergens op het idee tegen om je computer op de starten met een sleutel.. vandaar mijn mod, naar een lokaal oud elektronica winkeltje geweest waar ze echt ALLES hebben en hadden ook elektrische sloten. In totaal heeft deze mod me €9,- gekost en het was zeker de moeite waard en zeker niet moeilijk..
ksnap weinig van die plaatjes, dus dan maar een directe link..
[afbeelding]
[afbeelding]
heb zelf me pc aanknop veranderd naar een momentary pilotswitch
GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W
Zo'n idee had ik ook om met zo'n tuimelschakelaar met klepje mijn pc te starten maar nergens kon ik schakelaars vinden die ook terugveerden. Mag ik vragen waar jij 'm vandaan hebtDeen1366 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:24:
dat hangt van de switch zelf af, er zijn ook sleutelswitches die vanzelf terugschieten naar de beginpositie, net als dat je een auto start ook de sleutel vanzelf weer terug schiet naar een stand daarvoor.
heb zelf me pc aanknop veranderd naar een momentary pilotswitch
GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W
dat is wel een vette doos-mod..Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:17:
Mijn Webserver![]()
[afbeelding]
Het is dus die doos he
hoe doe je dat met aarding van je moederbord?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Verwijderd
Nietnedernakker schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:22:
[...]
dat is wel een vette doos-mod..
hoe doe je dat met aarding van je moederbord?
Draait al tijden zo, nooit problemen mee gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 18:24 ]
Mooi, wat is die pc er naast dan?Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:17:
Mijn Webserver![]()
[afbeelding]
Het is dus die doos he
Verwijderd
Mijn game pc die morgen 2 nieuwe HD4770's krijgt
link: http://tweakers.net/gallery/sys/18871
Ik zal wel een review posten als ik daar zin in heb
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 18:38 ]
wel lekker ghetto in een biertray van de aldi
Signature
was dit: (niet mijn foto)

nu dit:

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 18-06-2009 19:09 ]
Verwijderd
Jup, en lekker makkelijkBGB4rn schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:48:
[...]
wel lekker ghetto in een biertray van de aldi
Zo, daar heb je al flink wat werk aan gehadAlexanderB schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:06:
work in progress:
[afbeelding]
nu dit:
[afbeelding]
-inhoud van de kast is al pleite, nu een mobotray op maat zagen en erin popnagelen..
-de achterkant is erafgeschroefd, die moet ik namaken uit nieuw staal, en daar de gaten voor een pw profile pci slot en de backplate in maken,
-nog 2 rekjes voor de hdd's bouwen en installeren, moet ff kijken voor n makkelijk te verwisselen methode, is wel zo handig als je niet n half uur staat te kloten voor t vervangen van n schijf
-voeding inbouwen, 12v adapter van n oud (stuk) scherm, + picopsu, adapter past *net* in de kast dr bij, dus als het goed is gaat alles intern
casebuild dus, als het af is komt dr wel n topic van
[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 18-06-2009 19:47 ]
Mooi! Heb je dat zelf gedaan of was de case al zo? En als je het zelf gedaan hebt hoe dan?Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:20:
@boudewijn
Zo raakt het radje zijn warmte vrij![]()
img
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Is dit: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=701265 een goede schakelaar?brinkdinges schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:21:
Die vind je overal hoor, dat zijn momentschakelaars of (aan)/uit schakelaars. Een aan/uit is ongeveerd.
Er staat wel in het NL aan/uit maar de titel zegt (E)-A-(E) --> (Ein)-Auf-(Ein) --> (aan)-uit-(aan)
En ook op de Duitse site geeft hij aan dat deze (Ein)-Auf-(Ein) is (http://www.conrad.de/goto.php?artikel=701265)
ik heb al n half uur lopen zoeken, maar ik zie ze dr niet bij staan.. wellicht kun je ze even bellen?
het lijkt dr op dat conrad n beetje vreemde notatie heeft voor die schakelaars, dat zou wel de goede moeten zijn

[ Voor 26% gewijzigd door AlexanderB op 18-06-2009 22:02 ]
Nee dit lijkt mij een 3 standen schakelaar aan-uit-aan.
Wat denk je hiervan : http://www1.conrad.nl/scr...ICHNIS&p_page_to_display=
Tuimelschakelaar 1A12-NF1STSE 1-polig Aan-toets.
Denk dat je moet zoeken naar Toets, Terugveer Moment of iets dergelijks.
die tussen haaktjes betekent (zover ik het kan zien) dat ie niet in die stand blijft staan, precies wat je wilt dus
Edit: Dit was bedoeld als reactie op twee posts hierboven
[ Voor 6% gewijzigd door brinkdinges op 18-06-2009 22:20 ]
Ik vond het ook al raar waarom ze tegenstellende dingen neerzettenAlexanderB schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:13:
maar dan heb je geen tuimelschakelaar (met zo'n hendel)
die tussen haaktjes betekent (zover ik het kan zien) dat ie niet in die stand blijft staan, precies wat je wilt dus(en mocht het niet zo zijn, failt conrad zowel in documenteren, als in assortiment, want de schakelaar die je zoekt bestaat wel gewoon)
@Brinkdinges--> Ik kan ze ook nergens anders vinden en het is bij Conrad zeker te weten nogal prijzig

en ik wil hem als power/switch gebruiken ja
Ik denk dat ik m maar gewoon ga bestellen en kijk of hij t doet (6 euro verzendkosten

en @theuser --> je link werkt niet
[ Voor 15% gewijzigd door Mikad0 op 18-06-2009 22:59 ]
dus check meteen ff of je niet nog wat andere dingetjes nodig hebt..
Verwijderd
Redelijk goede, heb ze nooit uitgelezen, maar de heatsink is gewoon lauw.LlamaWereldOver schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 06:48:
@Plankton123, das echt een gave moddan vraag ik mij af, wat voor temps haal j nou met zo'n systeempje?
Die 120mm blaast in, voeding blaast uit. en aan de zijkant zitten 2 gaten waar dan lucht uitblaast langs de north en southbridge. Draait perfect
Sorry had gewoon de regel uit het aderes veld gecopieerd, dit blijkt dus niet te werken bij de site van conrad.
Nog maar een poging http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=705023
Als dit niet lukt kun je nog op 1A12-NF1STSE zoeken.
Deze schakelaar kost 2,90 euro dus dat scheelt weer.
Als de haakjes moment schakelaar betekend hebben ze een zeer vreemde wijze van weergeven.
Het is inderdaad niet gemakkelijk een tuimel schakelaar in moment uitvoering te vinden.
Succes
Is dit wel zo'n momentschakelaar dan?theuser schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:29:
@Mikad0,
Sorry had gewoon de regel uit het aderes veld gecopieerd, dit blijkt dus niet te werken bij de site van conrad.
Nog maar een poging http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=705023
Als dit niet lukt kun je nog op 1A12-NF1STSE zoeken.
Deze schakelaar kost 2,90 euro dus dat scheelt weer.
Als de haakjes moment schakelaar betekend hebben ze een zeer vreemde wijze van weergeven.
Het is inderdaad niet gemakkelijk een tuimel schakelaar in moment uitvoering te vinden.
Succes
Ja dat is wel een momentschakelaar. Bij de specs staat "toets" en in de datasheet staat ook dat het om een momentschakelaar gaat
Verwijderd
Is dat een CD I player??AlexanderB schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:06:
work in progress:
[afbeelding]
nu dit:
[afbeelding]
Dan ben je een van de weinige die er een gekocht heeft.
CD I is helaas compleet geflopt. Maar leuk dat je er nu een casemod van maakt.
Dat is 1van de versies van de cdi spelers, philips had er 3op de markt als ik me zo niet vergis (kunnen er ook nog meer wezenVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:21:
[...]
Is dat een CD I player??
Dan ben je een van de weinige die er een gekocht heeft.
CD I is helaas compleet geflopt. Maar leuk dat je er nu een casemod van maakt.
Verwijderd
Met opruimen bedoel ik alle kabels inkorten( verlengen)/wegwerken enzv.
Ik heb zelf beetje op google gekeken maar zou niet eens weten hoe ik het zou moeten formuleren op google kom dus niet echt ver zelf.
Ik zit omgeving Dordrecht.
Ik heb een nogal een grote kast van Lian-Li om al me zooi erin kwijt te kunnen.
2 x brander
6 x hd
2 x nvidia kaarten
1 x esata kaart
en wat andere zooi.
voor verlengen moet je dan toch gewoon even de soldeerbout erbij pakken en als je dat nog niet zou kunnen is dat echt alleen maar even een uurtje oefenen en dan moet je toch zeker in staat zijn om een paar kabeltjes aan elkaar te solderen
wat kon je dr eigenlijk mee? ik kreeg em zonder accecoires enzo, dus heb em eigenlijk meteen uit elkaar gesloopt omdat ik dr niets mee kon..
Ehm zijn een aantal games voor uitgebracht (niet echt goede games maar toch een paar leuke) en je kon er videocds mee afspelenAlexanderB schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:50:
het is inderdaad n philips cd-i (490, als ik me niet vergis) en ik heb em voor iets van 7.50 gekocht...
wat kon je dr eigenlijk mee? ik kreeg em zonder accecoires enzo, dus heb em eigenlijk meteen uit elkaar gesloopt omdat ik dr niets mee kon..
Verwijderd
ik speelde altijd Zelda/Link op de CDI, Heerlijke nostalgie
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 15:19 ]
Wat is het bezwaar om het zelf te doen? Zo moeilijk is het niet? Voor de disken een paar lange SATA kabels kopen en voor de rest is het gewoon een beetje passen en meten.
Zelda/Link heb ik thuis nog liggen voor de CDiVerwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:18:
Het voornaamste was eigenlijk video Cd's afspelen. het was de voorloper van DVD, helaas is het idee geflopt.
ik speelde altijd Zelda/Link op de CDI, Heerlijke nostalgie
Zag er niet uit en speelde voor geen meter, maar het was Zelda

Ik denk dat ik zojuist je server heb gevonden, en ja hij hangt nog gewoon in een datacenter ookColan schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 01:18:
dacht dat dit hier ook wel tussen zou passen, servergemod, maar dan wel weer vanuit noodzaak
je pakt een dremel, een 1u kast,8 schijven en een verloopkabel, zaagt een gat in je server en hangt de boel daar weer doorheen aan je RAID-controller, en dat dan weer het rack in
specs opslag: 8x WD Caviar Green 2TB 3,5" + een hoop kabels
specs serve: Tyan Tank G25, 2x Xeon E5320, 40GB DDR2, 4x WD Raptor 73GB, met daarop Server 2008 x64
de kast met schijven, een oude 1U serverbehuizing die lekker kort is, ja, de schijven blijven tegen de bodem geplakt om hun hitte kwijt te raken met...klittenband!)
[afbeelding]
en de server die het gaat gebruiken, met daaruit weer een bundel kabels:
[afbeelding]
Want er zijn toch niet heel toevallig meer mensen met deze mod

Verwijderd
Ik wil een hele platte wand case gaan maken, welke eigenlijk nauwelijks opvalt als PC zijnde, met behulp van een AC Ryan AluPanel zwart hem ook echt heel net afwerken.
Voor nu nog even allemaal onduidelijk maar zal vanavond ff wat Google SketchUp'pen.
Specs:
- P3 - 1GHz - 133 MHz - 26w
- Gigabyte GA-6VX7B-4X
- 512MB KVR133
- Be Quiet! Pure Power 300w
- CompactFlash 2 IDE + Kingston Ultimate CF 4GB (266x)
- AC Ryan AluPanel Brushed Black (500×500mm)
- Lokale ijzerboer gewoon aluminium
- LED-strip(s)
- Super stille, mogelijk passieve Socket 370 koeler
Held! dat is hem jaraymonvdm schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:44:
[...]
Ik denk dat ik zojuist je server heb gevonden, en ja hij hangt nog gewoon in een datacenter ook![]()
Want er zijn toch niet heel toevallig meer mensen met deze mod?
[afbeelding]
is dit een idee voor een spelletje? landelijk "zoek de server" evenement
iedere maand een andere server met specifieke eigenschappen
Simplicity is de bom...
Tjah hier kunnen we natuurlijk niet zoveel mee, het is geen kleine mod, want we zien geen foto's.Mocht je er ee CiP van willen maken kun je daarvoor een aanvraag doen. Of na het bouwen hier of in een apart topic posten. Een lijstje met hardware vertelt precies nietsVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:19:
Een kick uit het diepe, maar als alles goed verloopt heb ik volgende week een antiek speeltje binnen, een van de eerste 1 GHz CPU's de Pentium 3!
Ik wil een hele platte wand case gaan maken, welke eigenlijk nauwelijks opvalt als PC zijnde, met behulp van een AC Ryan AluPanel zwart hem ook echt heel net afwerken.
Voor nu nog even allemaal onduidelijk maar zal vanavond ff wat Google SketchUp'pen.
Specs:Planning:
- P3 - 1GHz - 133 MHz - 26w
- Gigabyte GA-6VX7B-4X
- 512MB KVR133
- Be Quiet! Pure Power 300w
- CompactFlash 2 IDE + Kingston Ultimate CF 4GB (266x)
- AC Ryan AluPanel Brushed Black (500×500mm)
- Lokale ijzerboer gewoon aluminium
- LED-strip(s)
- Super stille, mogelijk passieve Socket 370 koeler
wat heeft dit voor zin? een kabel in een kabel pluggen dat handen ze ook laatst ergens op een geluids installatie xdraymonvdm schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:44:
[...]
Ik denk dat ik zojuist je server heb gevonden, en ja hij hangt nog gewoon in een datacenter ook![]()
Want er zijn toch niet heel toevallig meer mensen met deze mod?
[afbeelding]

Simplicity is de bom...
Verwijderd
True bij nader inzien een klein beetje misplaatst hier maar er komt dus een CiP aan_ferry_ schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:41:
Tjah hier kunnen we natuurlijk niet zoveel mee, het is geen kleine mod, want we zien geen foto's.Mocht je er ee CiP van willen maken kun je daarvoor een aanvraag doen. Of na het bouwen hier of in een apart topic posten. Een lijstje met hardware vertelt precies niets

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
true true, helemaal mee eens. maar het gebruik van die koperbuizen voor case is niet meer origineel. maar ik had idd wel een ander idee meenatasdiamon schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:34:
mooie cip, errug mooi zelfs, de bodem van de case is wat apart, evenals zijn videokaart 'mod' voor de rest een geweldige mod! en resettim: er zijn nog zat variaties te verzinnen, ik denk dat hij nog niet eens het mooiste model heef.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Nu word het niet echt een CIP of zo dus laat ik het maar bij een klein modje =P.
allereerst wil ik een window gaan maken in het zijpaneel. (daar heb ik het laatste plaatje mirror plexiglas van Salland voor gekocht.) Salland levert het schijnbaar niet meer. Ik wil daarop zelf fanguards gaan maken door middel van een plaatje UV groen plexi en een 0,5MM Zilver Aluminium (alles van AcRyan)
Mijn zijpaneel is afgetekend. maar ik wacht nog even met het zagen totdat ik zeker weet dat dat plexiglas aankomt en goed is.

Zo wilde ik het zijpaneel gaan zagen. en de Fan zal op de plaats komen waar dat tekeningetje van mijn grill licht.
Ik wilde ook iets met mijn HDD doen. Hier de Harddrive waarmee ik mijn HDD mod wil gaan maken.( had op internet gelezen dat het zo ontzettend moeilijk was om een HDD open te maken. Dus ik al in paniek die schroefjes los draaien en floep daar waren de platters. nou moeilijk zeg)

Hier een foto van hoe ik in mijn HDD het plexi wil gaan maken. niet zeer groot maar toch ziet het er leuk uit denk ik.

Het kan ook zijn dat ik het hele dekseltje van plexi maak maar dat bekijk ik wanneer het spul binnen is.
Het is een prachtig oud 80 Gig Hardeschijfje wat nu toch al overleden is.

Wat mij alleen leuk lijkt is dat de koppen toch heen en weer zouden gaan ookal werkt deze HDD niet meer als opslag. Denkt iemand dat het mogelijk is dit voor elkaar te krijgen? Nog leuker zou zijn dat ze niet op volle snelheid bewegen en je ze ook nog redelijk kon zien ipv dat razendsnelle beweginkje dat ie normaal maakt.
Voor opslag ga ik 2×500 Gig WD caviar blue kopen en in een Raid gooien. De WD Caviar (1TB) green die ik er nu in heb hangen is nogal sloom als boot disk. (foutje bij aankoop gemaakt.)
niet zo slim van mij.

Miss dat ik ooit nog een vogelkooi voor hem mod =P
Ik update wel weer als ik halverwege ben of het ongeveer af heb
mijn plaatjes zijn 640Px breed. anders resizen lukte even niet. hopen dat dit geen probleem is.
Met het moeilijk openen van een HDD bedoelde ik dus
http://www.metacafe.com/watch/473598/open_an_hard_disk/
[ Voor 3% gewijzigd door Clifdon op 14-07-2009 23:09 ]
Always look on the bright side of life.
Geweldig, ik zit constant met het idee hoe ik mijn pc mee ga nemen zodra ik bij iemand ga lannen, maar dit is gewoon DE oplossing.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:17:
Mijn Webserver![]()
[afbeelding]
Het is dus die doos he
Eerst nam ik alles los mee, en bouwde ik het 'op' op een tafel, gewoon mobo in de doos, voedinkje er naast, etc.
Leuk, maar zodra je druk aan het "LAN'en" bent, en er alcohol aan de pas komt, blijk dat het helemaal niet zo handig is om een tafel vol met blote electronica te hebben.

De volgende lan nam ik mijn mATX kast mee, en bovendien mijn 22" scherm. Is ook gelijk de laatste keer dat ik dat doe zolang ik met het OV moet reizen

Tja, dan denk ik ondertussen aan inbouwen in een koffer, of misschien een veel te duur ITX mobo en kast kopen, maar dat weegt gewoon niet op tegen de kosten en de manuren die je daar aan kwijt ben.
Maar ik heb het nu helemaal uitgedacht, de volgende keer is het dus simpel. Alles los mee, zodra ik op lokatie ben, naar de Albert Hein voor een kartonnen doos, gelijk een rol afplak tape mee. Inbouwen die hap en tja als in de mood ben voor een "gecasemodde kast" knip je er een stuk uit de zijkant en doe je wat laagjes huishoudfolie erop vastplakken
DANK !
Moet niet moeilijk zijn, gewoon die HDD aansluiten op een aparte molex, op die aansluiting een schakelaar bouwen of als je het goed wil doen een circuitje bouwen wat automagisch elke 5 seconden het stroom er kort af haalt, et voila, een constant bewegende (en opspinnende) hardeschijf.Wat mij alleen leuk lijkt is dat de koppen toch heen en weer zouden gaan ookal werkt deze HDD niet meer als opslag. Denkt iemand dat het mogelijk is dit voor elkaar te krijgen? Nog leuker zou zijn dat ze niet op volle snelheid bewegen en je ze ook nog redelijk kon zien ipv dat razendsnelle beweginkje dat ie normaal maakt.
[ Voor 17% gewijzigd door SirNobax op 16-07-2009 00:13 ]
Pentaxiaan
Trouwens een systeempje dat om de 5 sec spanning er op zet lijkt me wel wat. Maar ik ben helemaal niet thuis in dat soort elektronica. Ik heb wel is wat schakelingetjes gemaakt maar toen had ik wel iets van een handleiding of in elk geval had ik de benodigde spullen en een tekening bij elkaar zitten. Kan iemand mij helpen daar uit te komen? Dat zou ik wel te gek vinden
Always look on the bright side of life.
Dit topic is gesloten.
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed