Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 175.694 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

ik heb vandaag mijn SSD ingebouwd in een 3,5" rack.
de beugels die hiervoor verkrijgbaar zijn kosten minimum €9.

€9 voor een latje ijzer? ik vond het veel te duur.

hier mijn oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/sp_a0054.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/sp_a0055.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/sp_a0056.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/sp_a0057.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/sp_a0058.jpg

de Thumbscrews zorgen ervoor dat de elastiekjes niet kunnen wegschuiven.

en ik heb nog een elastiekje bevestigd zodat de SSD niet tegen de HD kan stuiteren.
ik mag nu doen wat ik wil, hij zal er niet tegen aanbotsen.

Aangezien het ingebouwd word in een P182, maakt het mij niet zo uit hoe het ervanbinnen uitziet :)

edit: het gaat om deze kast.
Afbeeldingslocatie: http://www.genericcomputer.com/images/case/P182.jpg
(het is de onderste Rack!)

[ Voor 27% gewijzigd door MikeVM op 17-07-2009 14:27 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Leuk gedaan MikeVM... ik vrees alleen dat je HDD'tje SSDtje naar beneden klettert als die elastiekjes de elastischiteit verliezen.

[ Voor 5% gewijzigd door nowell op 17-07-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

nowell schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:31:
Leuk gedaan MikeVM... ik vrees alleen dat je HDD'tje SSDtje naar beneden klettert als die elastiekjes de elastischiteit verliezen.
?
die elastiekjes gaan toch wel een jaartje of 2 mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scheelt dat die ssd aardig wat kunnen verduren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Trilt ie nou nog? :P :P
Ik hoop dat je je ssd voor de snelheid hebt gebruikt want met 2 van die herriemakers erboven kan er weinig stilte vanaf :)
Ik heb zelf ook zo'n oplossing maar van rubberen (echt rubber) ronde draden. Gaan veel langer mee en zijn een stuk steviger.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Je kan ook steeds wat koper draad gebruiken :-p

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als elastiek warm wordt droogt het vrij snel uit. Gewoon iedere maand ff checken of de boel nog vast zit, zo niet, nieuw elastiekje er om :) Voor €18 kan je even vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

diedazz schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:49:
Trilt ie nou nog? :P :P
Ik hoop dat je je ssd voor de snelheid hebt gebruikt want met 2 van die herriemakers erboven kan er weinig stilte vanaf :)
Ik heb zelf ook zo'n oplossing maar van rubberen (echt rubber) ronde draden. Gaan veel langer mee en zijn een stuk steviger.
je koopt geen X25-M omdat ie stil is, je koopt em omdat ie snel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
Napo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:46:
gaat de stroom naar de spindel niet extern? onderkant van de hardeschijf zitten op al mijn "oude" IDE schijven een flatcable richting de spindel.
hmm bij nader inzien kan dit dus niet. de 'head'zal nooit gaan bewegen als de spindel niet op snelheid is =[ dat is dan weer jammer. dan denk ik toch maar dat ik meer voor de schakelaar ga. Want ik wil dat ding uit kunnen zetten (voor de herrie) =P.
Maar dat idee met een klein schakelingetje zie ik wel zitten. Maar ik kan zo weinig vinden op internet over zulk soort dingen. weet iemand hoe ik daar naar moet zoeken ?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

head zou je (kunnen) laten bewegen met n (random)signaalgenerator. je zou ook kunnen proberen wat ie doet op audio, heb je meteen n soort van VU-meter

disk blijft (als t goed is) spinnen als je stroom dr op zet, dat kun je evt zo aanpassen dat je alleen de motor driver ic van de disk gebruikt. (is 1 ic wat stroom en waarschijnlijk ook n pulssignaal wil, en daarmee de motor n vast toerental laat draaien, dat kun je ook wel aansturen zonder de rest van de hdd electronica.

-------------

ik ben zelf bezig met n mini server pc'tje (casebuild), m-itx bordje, "low profile" cooler, echter foutje gemaakt, mobo tray en mobo spacers samen zijn te hoog, waardoor de kast net niet dicht kan. echter die cm loze ruimte onder de mobo tray heb ik echt niet nodig, dus ik moet ff kijken of ik schroefbare spacers kan vinden in mn graveyard en die gewoon direct in de bodem van de kast schroef. (zijn nu klikbare spacers, die zet je niet zomaar over) nja, hebben we wat te doen vandaag :)

[ Voor 33% gewijzigd door AlexanderB op 19-07-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een sidepanel kopen met een window in.
Ik heb deze case: X-GEAR XM300-k
Heeft iemand een idee waar ik een sidepanel met window kan kopen?

Deze moet uiteraard wel passen bij mijn huidige case i.v.m. de kleur (zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MikeVM gebruik dan touw of dik visdraad ipv elastiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Sinds 3 dagen ook bezig met een wat rare casemod.
Ik had nogal last van een slechte airflow sinds ik overgestapt ben op core i7 in een CM Stacker
Dus in totaal
core i7 950
8 x samsung F1
4 x samsung dvd
2 x intel SSD
gtx295
highpoint 3560

Was dus ook niet gek 8)

Ben toen overgestapt op waterkoeling, maar het systeem zelf bleef nog steeds 40 graden.
Dit kwam ook ivm de hoge omgevings temeratuur en omdat ik de woonkamer gestationeerd ben dus de fans niet op 100% kunnen draaien.

Ben toen gaan denken om 2 Coolermaster Stackers naast elkaar te gaan zetten.
Dan heb ik alle ruimte voor de hdd's, fans, reservoir en radiator.
Via marktplaats een 2e stacker opgesnuffeld.
Het echte nette modden moet nog komen maar door de warmte heb ik zelf niet zo veel zin om nu verder te gaan, maar de warmte problemen met de pc zijn in ieder geval opgelost :)
En heb nu ruimte voor 20 hdd's ( 5 x CM 4in3 module), wat erg makkelijk is als ik mijn huidige raidset wil uitbreiden of vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/usersys/thumbs/008191-12.jpg?1248649077

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/usersys/thumbs/008191-13.jpg?1248649079

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/usersys/thumbs/008191-14.jpg?1248683102

ps. Sorry voor de HW.info pics, is lekker makkelijk uploaden :)

[ Voor 6% gewijzigd door l3p op 28-07-2009 17:35 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Geinig :) Nu nog de 2 kasten aan elkaar bouwen met een stel boutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is best een prima plan! Je zou van een stuk plaatstaal een "deksel" kunnen vouwen die over de cases heenzakt, dan lijkt het al een stuk meer op 1 unit. Wel wat aan de enorme kant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
De voorzijde van de stacker is wat breder door het alu hoekprofiel. Die zou je dan eigenlijk moeten bewerken. zodat ze netjes tegen elkaar aan passen. Of een kier accepteren en dan van de ene kast naar de andere kast wat boutjes met een afstandbus van pakweg 5mm.

Of op elkaar bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

hehe daar heb ik nog serieus aan gedacht ook , maar dan wordt ie echt TE hoog.
En zoals de case in vorige situatie was woog hij al 35 KG, durf nu niet eens te wegen.

Mischien gaik ook nog wel het mainboard tray uit de 2e case halen zodat ik daar ook gewoon via de deur erbij kan.

Ik ga er gewoon een onbepaalde tijd lekker over denken hoe ik het ga doen :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
IDD, dat wordt best hoog :P

Heb ze uiteindelijk wel op elkaar gemaakt, maar daarbij de bovenste wel ongeveer gehalveerd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2764cda511fda99a6112d64481af7a3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ziet er echt GEWELDIG uit, damn

Alleen ik wil 16 HDD's, 4 Branders, een Reservoir, 2 x een 360 Radiator en een pomp kwijt kunnen.
Dus denk dat ik het met anderhalve stacker ook niet ga redden :)

Heb je toevallig ook meer pics of een topic over hoe je het gedaan hebt of welke problemen je tegenkwam ?

Ik heb namelijk wel de ruimte voor bijv een stacker met 20x 5.25" :)

[ Voor 31% gewijzigd door l3p op 28-07-2009 17:37 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:33:
IDD, dat wordt best hoog :P

Heb ze uiteindelijk wel op elkaar gemaakt, maar daarbij de bovenste wel ongeveer gehalveerd:
Hey, dit is het Post hier je kleine mods topic, dat is niet bepaald klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
l3p schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:32:
Heb je toevallig ook meer pics of een topic over hoe je het gedaan hebt of welke problemen je tegenkwam ?
Op tweakers kan ik het topic niet meer vinden, maar wel op het forum van Cooler Master. Dit is een van mijn favoriete casemods aller tijden trouwens :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op tweakers is ie er ook, alleen staat de search standaard op de laatste paar jaartallen, en het topic stamt al uit 2004 (stond er zelf ook even van te kijken. Gebruik de PC trouwens nog steeds als workstation in mijn werkplaats.)
[CiP] i-spider

Zoveel HDD's en 2 360 rad's er ook nog in kwijt zal lastig worden. Dan heb je IDD wel 2 hele stackers nodig wil het nog praktisch zijn. Hier kunnen in feite 16 HDD's in en 2 opticals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Of ik een primeur heb weet ik niet, maar ik heb voor de gein/uitdaging mijn Wii MotionPlus in de WiiMote verstopt. Zo heb ik geen last meer van dat blokje en het scheelt ook gewicht :).

Dus het volgende wilde ik dus niet meer:
Afbeeldingslocatie: http://www.uncrate.com/men/images/2008/07/wii-motionplus.jpg

Hiervoor heb ik m'n WiiMote open geschroefd en begon ik te smelten, slijpen en vijlen, met het volgende (niet zo aantrekkelijke) resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/WM+0.jpg

Ondertussen had ik het printplaatje van de WM+ uit de behuizing gehaald en de twee connectoren hiervan verwijderd. Het printplaatje past nu in de ruimte die ik gemaakt had. Ondertussen had ik ook vervangende draadjes aangebracht.

In eerste instantie had ik niet de connector op de WiiMote gebypassed omdat ik niet zeker wist of dit nodig was, wel dus. Dus had ik deze los gesoldeerd en de pinnetjes van het printplaatje weg gebogen en daar draadjes aan gesoldeerd:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/WM+1.jpg

De draadjes zijn bevestigd daar waar normaliter de connector zit aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/WM+2.jpg

Onder het batterijklepje valt te zien dat het klemmetje hiervan niet meer in het gat past. Zelf gebruik ik een accu+klepje-in-één geval waarvan ik het klemmetje heb afgebroken, die blijft prima zitten zonder. Ook kun je zien dat ik de unit met twee schroeven minder vast moet maken, maar eigenlijk blijft het prima zitten zo en desnoods lijm ik 'm wel vast:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/WM+3.jpg

Bewijst dat ie werkt, ook mét nunchuck :D :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/WM+4.jpg

De grote vraag is natuurlijk of je verschil merkt tussen dit en een externe WM+. De sensors zitten nu namelijk ietsjes hoger. Ik heb ook nog een gewone WiiMote en WM+, dus kan ik het wel vergelijken.

Punt is dat ik die WM+'en maandag had gekocht en ik er de dag erna meteen al de schroevendraaier in had gezet :P. Ik heb er dus nog maar weinig mee gespeeld, maar tot dusver werkt het goed ;).

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Vet :D
Je ziet er niets van.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
oke, WOW
Ik heb zelf wel eens ledjes in een Wiimote gepropt, maar wat jij nou flikt :P
*applaus*

Vind wel het hele idee van WiiMotionPlus echt slecht. In principe zegt Nintendo gewoon dat hun controller van een aantal jaar geleden niet echt goed was.. En dan komen ze nu met een extra apparaatje erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:14
MikeVM schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:24:
ik heb vandaag mijn SSD ingebouwd in een 3,5" rack.
de beugels die hiervoor verkrijgbaar zijn kosten minimum €9.

€9 voor een latje ijzer? ik vond het veel te duur.

hier mijn oplossing.

[foto's met dunne brakke elastiekjes]
de Thumbscrews zorgen ervoor dat de elastiekjes niet kunnen wegschuiven.

en ik heb nog een elastiekje bevestigd zodat de SSD niet tegen de HD kan stuiteren.
ik mag nu doen wat ik wil, hij zal er niet tegen aanbotsen.

Aangezien het ingebouwd word in een P182, maakt het mij niet zo uit hoe het ervanbinnen uitziet :)

edit: het gaat om deze kast.

(het is de onderste Rack!)
Die elastiekjes gaan 2 maanden mee ipv 2 jaar. Neem bv. een in repen geknipte binnenband, veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

_ferry_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:57:
Op tweakers is ie er ook, alleen staat de search standaard op de laatste paar jaartallen, en het topic stamt al uit 2004 (stond er zelf ook even van te kijken. Gebruik de PC trouwens nog steeds als workstation in mijn werkplaats.)
[CiP] i-spider

Zoveel HDD's en 2 360 rad's er ook nog in kwijt zal lastig worden. Dan heb je IDD wel 2 hele stackers nodig wil het nog praktisch zijn. Hier kunnen in feite 16 HDD's in en 2 opticals
Wat vraag je voor die 2e case die je nog net zo hebt staan in een hoekje ;)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Wat bedoel je precies?

Net overigens een koelblokje op m'n videokaart gemonteerd. Dus die is nu ook watergekoeld, aangezien het 1 van de grote warmtebronnen was in de case.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ju5VY8Q1ZkcV7xL3n4fyw92Y/full.jpg

Chipset temperatuur is bijna 9 graden gedaald :D (gemeten met een IR temperatuurmeter) Want die kreeg precies die warme luchtstroom langs zich heen. Daar was het mij ook om te doen, want met zo'n 62 graden werd ie instabiel en kreeg ik een reboot. Hopelijk nu dus niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 11-09 22:45
-Edit- Verkeerde topic :s

[ Voor 92% gewijzigd door Tijn89 op 30-07-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
l3p schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:32:
Ziet er echt GEWELDIG uit, damn

Alleen ik wil 16 HDD's, 4 Branders, een Reservoir, 2 x een 360 Radiator en een pomp kwijt kunnen.
Dus denk dat ik het met anderhalve stacker ook niet ga redden :)

Ik heb namelijk wel de ruimte voor bijv een stacker met 20x 5.25" :)
Even een tip: als je dan kijkt naar een sharkoon rebel 12 kast ( http://alternate.be/html/productDetails.html?artno=TTXS03 ) met 3x een 3-in-2 module krijg je alle hdd's en je branders al in 1 kast die zelfs nog kleiner, lichter en goedkoper is dan je stacker. (ik heb beiden en ben van stacker naar sharkoon overgestapt wegens te weinig plaats in die eerste - ik heb namelijk 15 hdd's en 1 brander in die kast zitten, en nu toch nog plaats voor 2 3-in-2 modules voor 6 toekomstige hdd's)
moet je enkel plaats vinden voor je reservoir, je rad's en je pomp. die kast heeft in ieder geval al 2 openingen aan de achterzijden om de tubes buiten te krijgen.

even een afbeelding: Afbeeldingslocatie: http://alternate.be/pix/prodpic/450x450/t/ttxs03_3.jpg

offtopic:
in die kast kan je namelijk 6x 3,5"intern (onderaan in de kast) + 1x 3,5"extern (vooraan helemaal bovenaan) + 11x 5,25"extern (de rest van de voorkant) kwijt zonder dat je met modules moet gaan werken, met alle 3,5"plaatsen vol, 3 3-in-2 modules voor de resterende 9schijven en 4 branders erin, heb je zelfs nog 1 5,25" positie vrij voor toekomstige uitbreiding ;) (of je gebruikt 1 4-in-3 module met een lege plaats in)

en dat kastje voor pomp, reservoir en rads kan je dan snel modden met een klein stuk van een kast.
(zoals al aangegeven is via andere posts tussendoor) met anderhalve sharkoon red je het zeker wel ;)

Maar anderzijds: succes om je 2 stackers aan elkaar te modden :)

@l3p hieronder: ik gaf de tip dan ook mee voor als je later nog eens op zoek gaat naar een grotere pc-kast ;)
(of voor anderen) Ik begrijp dat je na aanschaf van reeds een 2de stacker niet nog eens een kast wilt kopen, maar had je voorheen wat verder rondgekeken had je mogelijk al wat verder kunnen gaan.
en idd modden is niet altijd mogleijk met huisje,boompje,beestje en baas. :+

[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 31-07-2009 17:27 . Reden: nu met afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
_ferry_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:08:
Wat bedoel je precies?

Net overigens een koelblokje op m'n videokaart gemonteerd. Dus die is nu ook watergekoeld, aangezien het 1 van de grote warmtebronnen was in de case.
[afbeelding]

Chipset temperatuur is bijna 9 graden gedaald :D (gemeten met een IR temperatuurmeter) Want die kreeg precies die warme luchtstroom langs zich heen. Daar was het mij ook om te doen, want met zo'n 62 graden werd ie instabiel en kreeg ik een reboot. Hopelijk nu dus niet meer :P
wat voor vga is dat als ik vragen mag? Ziet er niet echt uit als een hele erge heethoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ik vroeg me zo af, je hebt deze case al zo lang, ik neem aan dat je hem ook wel eens verkoopt, dus vraag me af wat je nou voor zoiets wilt hebben 8) ( mag evt ook in pm :) )

@ Soulrider

Is een erg ruime case, in 1 case zou ik 14 schijven 4 branders en 4 ssds kwijt kunnen, alleen ik kan dan alsnog geen 2 rads plaatsen. En weer 2 nieuwe cases kopen terwijl ik 2 stackers heb is ook nogal wat.

Probleem is gewoon, ivm huisje boompje beestje en 50 uur werk in de week kom ik niet zo erg aan modden toe :)

[ Voor 9% gewijzigd door l3p op 31-07-2009 13:26 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Digital-DNA schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:16:
Of ik een primeur heb weet ik niet, maar ik heb voor de gein/uitdaging mijn Wii MotionPlus in de WiiMote verstopt. Zo heb ik geen last meer van dat blokje en het scheelt ook gewicht :).
...
Punt is dat ik die WM+'en maandag had gekocht en ik er de dag erna meteen al de schroevendraaier in had gezet :P. Ik heb er dus nog maar weinig mee gespeeld, maar tot dusver werkt het goed ;).
_/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
@die WII mod: geweldig, doe hier iets mee, dit zou iedereen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn kleine casemod:
ik heb mijn zotac a-u in een aluminium
koffer gebouw in de toekomst komt er nog een accu in en een
aansluiting voor in de auto
hier twee foto's (popups)

http://img190.imageshack.us/img190/8027/daniel002.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/8444/daniel001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ben toch maar doorgegaan met 2 stackers aan elkaar

Hier een link van de build :)

http://www.highflow.nl/forum/f34/dual-stacker-3323/

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:38:
mijn kleine casemod:
ik heb mijn zotac a-u in een aluminium
koffer gebouw in de toekomst komt er nog een accu in en een
aansluiting voor in de auto
hier twee foto's (popups)

http://img190.imageshack.us/img190/8027/daniel002.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/8444/daniel001.jpg
Nice, mooi in die koffer gebouwt ;)
l3p schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:34:
Ben toch maar doorgegaan met 2 stackers aan elkaar

Hier een link van de build :)

http://www.highflow.nl/forum/f34/dual-stacker-3323/
Mooi! Hoe zitten ze trouwens aan elkaar vast? + ik tel geen 8 fans of zitten ze ook nog voor de hdd racks? Kan je ook nog even een close up maken van je kaarten? :9

[ Voor 9% gewijzigd door DJ-Visto op 08-08-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Cases zitten aan elkaar met 8 grote tyraps door de sleuven waar je normaal je deur in hangt.
Zit zo stevig dat je zelfs de case er aan op kan pakken.
De ruimte die ik overhield tussen de 2 cases in heb ik dicht gemaakt met rubbertape wat je in de scheepsbouw gebruikt onder traanplaat tegen het trillen.

Case links

2 x scythe 120mm 1450 rpm in
1 x scythe 120mm 1850 rpm out

Case rechts

TFC Xchanger 360 Triple (zit voorin)
3 x 120mm 1450 rpm push
3 x 120mm 1450 rpm pull

TFC Xchanger 240 Double (achterin)
2 x 120mm 1850 rpm pull

oh en de pics

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/water/25.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/water/26.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door l3p op 09-08-2009 01:47 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
mdj84nl schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:14:
[...]

wat voor vga is dat als ik vragen mag? Ziet er niet echt uit als een hele erge heethoofd :?
x1650 pro, IDD geen hele erge heethoofd, ik speel geen games op die PC. Maar hij blies wel de warmte de kast in IPV naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

l3p schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:36:
Cases zitten aan elkaar met 8 grote tyraps door de sleuven waar je normaal je deur in hangt.
Zit zo stevig dat je zelfs de case er aan op kan pakken.
De ruimte die ik overhield tussen de 2 cases in heb ik dicht gemaakt met rubbertape wat je in de scheepsbouw gebruikt onder traanplaat tegen het trillen.

Case links

2 x scythe 120mm 1450 rpm in
1 x scythe 120mm 1850 rpm out

Case rechts

TFC Xchanger 360 Triple (zit voorin)
3 x 120mm 1450 rpm push
3 x 120mm 1450 rpm pull

TFC Xchanger 240 Double (achterin)
2 x 120mm 1850 rpm pull

oh en de pics

[afbeelding]

[afbeelding]
Gewoon ontzettend vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje in verband met een casemod. Ik wil er een (auto)speaker in bouwen die ik ooit eens bij een afhaalchinees heb gekocht. :P
Als ik het volgens het volgende schema aansluit, zou dat dan werken?
Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/rest/versterker.png

Dus zeg maar, gewoon een 3.5mm jackje van de pc, en de versterker op de 12v lijn aansluiten.
Bestaan er ook dit type versterkers die je gewoon op 230v netstroom aan kan sluiten? Want ik weet niet of ik een versterker zomaar op een pc voeding kan aansluiten.
Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dat hangt helemaal af van het vermogen wat je op je voeding over hebt en het vermogen wat de versterker neemt, maar ik denk dat het wel mogelijk is, btw als je dan toch die versterker in je pc bouwt maak dat stekkertje dan gelijk intern aan je mobo vast :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
naast de + en - zul je ook de signaal draad moeten vinden in de voeding, deze geeft het power on signaal aan de versterker, zonder deze kabel heb je geen geluid..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
hoeft niet perce, als je daar de (dacht ik + maar pin me er niet op vast) instopt dan gaat de versterker ook aan. Verder zitten in de meeste auto versterkers die uberhaupt in een computercase passen maar versterker modules van maximaal 20w (dus ongeveer 2A van je 12V lijn) dus wat dat betreft moet het kunnen, wat de speakers aan magnetisch veld veranderen in de case weet ik niet(storingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:15
Driftkikker, het schema ziet er goed uit.

Ik zou alleen nog eventjes de +12 v op de REM aansluiting aansluiten met een kort kabeltje, anders blijft je versterker uit ;)

As we speak heb ik m`n subwoofer ( dual 10" voor in de auto ) op de computer aangesloten, gewoon 12v doet het prima. Als je me niet vertrouwt met dat +12 volt en REM wil ik wel een foto uploaden :P

Trouwens, voor de computer kabels.

GEEL is Positief ( +12v) en dan zou ik de zwarte naast geel op de molex als negatief nemen. De rode kabel is waarschijnlijk 5.5 of 3 volt, en die andere zwarte nog een grnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lange tijd niet meer gepost of getweaked c.q. gemod te hebben, heb ik vanavond 1 van mijn wensen zelf waar kunnen maken.
Ik ben een enorme fan van Nintendo, met name het 8-bit tijdperk, blijft toch de mooiste tijd van games, waarschijnlijk mede te danken aan jeugdsentiment. Nu speel ik die games nog veel op emulators want ik heb een NES die ik hier heb liggen niet aangesloten. Ik speel ze toch meer als tussendoortjes dan dat ik achter de beamer ga zitten om te NESsen.
Nu had ik hiervoor een USB-controller van Logitech. Werkt prima, maar da old-school gevoel miste toch nog.
Aangezien ik nog een extra NES controller had liggen, ben ik eens aan het googlen gegaan en ben op deze sites uitgekomen:

http://www.vilminko.net/henri/projview.php?id=19&lang=en

http://usbnes.s2.bizhat.com/usbnes-ftopic2.html

Na dit als inspiratiebron te gebruiken ben ik maar aan de slag gegaan.
De controller die ik als donor heb ik gebruikt is deze, alles is al leeg van binnen, er zitten ook nog een L en R button op, de schouderknoppen, maar die zijn komen te vervallen:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.66/686450001-686500000/686489001-686489100/686489045_5_fn_v.jpeg

Ik wou eerst een gedeelte van de print gebruiken, maar dat ging helaas niet passen, ik was gelukkig zo slim om dat eerst te meten voordat ik ging solderen hahaha. Het gaat natuurlijk om het middelste stuk.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.195/686450001-686500000/686489201-686489300/686489281_5_CiyM.jpeg

Na alletwee de printen te hebben vergeleken heb ik maar een schematisch schemaatje gemaakt, ik ben blij dat ik er zelf wijs uit kon.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.23/686450001-686500000/686489501-686489600/686489600_5_l5E8.jpeg

Dit is het IC van de Logitech controller, zo kwam ik ook op verscheidene sites uit:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.215/686450001-686500000/686491001-686491100/686491077_5_C33q.jpeg

Het eindresultaat van het soldeerwerk na flink wat gevloek en getier, wat een gefriemel zeg!

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.102/686450001-686500000/686490601-686490700/686490605_5_xGpJ.jpeg

Daarna alles zorgvuldig en professioneel in de NES controller "gemonteerd".

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.186/686450001-686500000/686490201-686490300/686490216_5_JXSF.jpeg

Met het eindresultaat, gamen maar!!!

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.67/686450001-686500000/686490001-686490100/686490045_5_hXaP.jpeg

Met de nog wat restantjes uit de NES controller:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.224/686450001-686500000/686491101-686491200/686491120_5_YqXA.jpeg

Nog even een filmpje gemaakt om hem in actie te zien, altijd wel leuk, kwaliteit is brak en ik wist ook niet hoe of waar ik m'n telefoon moest zetten. Het is maar even snel gemaakt voor de liefhebbers.

Nu wil ik nog eens een SNES controller op de kop tikken, nog zo'n goedkope logitech controller ergens halen, sorry ik ben een logitech fanboy, en dan een SNES-USB controller maken.
Maar dat komt nog wel een keer, ik ben hier al te blij mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23
Cool. Ik heb heel lang lopen zoeken naar aansluitschema's voor mijn sega controllers naar de pc, maar had me nooit bedacht dat je gewoon een andere controller erin kan bouwen. Eens kijken of ik dat binnenkort eens nieuw leven in kan bladen. Netjes uitgevoerd btw die NES controller!

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:31:
Cool. Ik heb heel lang lopen zoeken naar aansluitschema's voor mijn sega controllers naar de pc, maar had me nooit bedacht dat je gewoon een andere controller erin kan bouwen. Eens kijken of ik dat binnenkort eens nieuw leven in kan bladen. Netjes uitgevoerd btw die NES controller!
Hahaha, dank je.

Ik was er ook nooit zelf opgekomen, het was vooral door die keyboard dinges erin op de ene site dat ik ben gaan denken, want je hebt ook een site waar je van die retrokits kunt kopen: http://www.retrousb.com/i...1f8c96c1089cb8c3034f2f265
Dan ben je net zoveel kwijt, en het is ook wel leuk altijd om wat te hobbyen.
Ik ben blij dat ik al 1 iemand heb kunnen inspireren :D maar tis ook geen idee van mezelf hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

erg stoer! ik zou het zelf ook wel eens willen proberen, maar ik weet nu al dat ik halverwege de mist in ga :p (zie ondertitel)

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Colan schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:13:
erg stoer! ik zou het zelf ook wel eens willen proberen, maar ik weet nu al dat ik halverwege de mist in ga :p (zie ondertitel)
Ik dacht eerst ook dat ie het niet deed, maar blijkbaar had ik niet goed op de print van die logitech gekeken en zaten 2 pinnetjes van die IC nog met elkaar verbonden en toen hoorde ik het magische "tudun" geluidje in windows toen ik de USB stekker erin deed. Maar met het solderen mis ik ook nog zo'n 3e hand of hoe noemen ze zo'n standaard met van die krokodillenklemmetjes en een vergrootglas, maar met wat gevloek lukte het ook wel :P.

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:51
Hey ik heb ook zon nes controller gemaakt, alleen ik heb hiervoor een toetsenbord gebruikt en heb er nog een usb stick bij verwerkt zodat ik de full romset er ook bij heb ^^

Verwijderd

Sperion schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:48:
Hey ik heb ook zon nes controller gemaakt, alleen ik heb hiervoor een toetsenbord gebruikt en heb er nog een usb stick bij verwerkt zodat ik de full romset er ook bij heb ^^
Zou je hier wat meer over willen vertellen, want wat bedoel je precies met de full romset? Zo kunnen we altijd van elkaar leren :P

• Sperion
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:09:
[...]

Zou je hier wat meer over willen vertellen, want wat bedoel je precies met de full romset? Zo kunnen we altijd van elkaar leren :P
Zal thuis het preciese hoe en wat wel even posten (mits ik er aan denk:P)

maar in het kort, heb ik een usb toetsenbord+usb stick van 4gb en een usbhub allemaal gestript en aanelkaar gesoldeerd om vervolgens de volledige romset van de nes op de stick te zetten ^^

Verwijderd

Volgens mij is dat hetzelfde als in die tweede link in mijn post, ik kon al niet helemaal volgen waar hij die hub en flash drive voor gebruikte, maar ik heb het ook niet letterlijk doorgelezen. Ff neuzen dan hoe dat precies zit O-)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Over het hele nes/snes aan usb verhaal, kijk hier eens.

http://www.obdev.at/products/vusb/prjhid.html

Dan hoeft de hele controller niet aangepast te worden.

• Sperion
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:32:
Volgens mij is dat hetzelfde als in die tweede link in mijn post, ik kon al niet helemaal volgen waar hij die hub en flash drive voor gebruikte, maar ik heb het ook niet letterlijk doorgelezen. Ff neuzen dan hoe dat precies zit O-)
Is inderdaad hetzelfde als die 2e link, komt er opneer dat je de usb plugs zowel van de hub als van de stick afhaalt en rechstreeks op de printplaat het geheel soldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Afgelopen weekend ook een beetje aan het knutselen geweest. Ben bezig met een kastje voor een mediacenter. Had van het Solar Team wat restafval carbon weefsel meegenomen. Kun je hele leuke dingen mee maken. Als het allemaal af is komt de volgende hardware erin:
  • Point of View ION330
  • 2x 512MB DDR2 (moet nog wel meer in eigenlijk)
  • 6GB Seagate Microdrive
  • 2x 400GB Samsung Spinpoint M6
  • PicoPSU 90W
Hier een aantal foto's van het bouwproces:

MDF mal met vershoudfolie
Als eerste heb k een simpele map gemaakt van MDF om het carbon omheen te plakken. Vervolgens heb ik deze ingepakt met vershoudfolie zodat de epoxy niet aan de mal gaat plakken.

Ruwe vorm
Daarna heb ik ongeveer 4 lagen carbon weefsel om de mal geplakt. Zoveel dat de mal helemaal ingepakt was. Ik had maar 6cm breed nodig, maar het spul rafelt als een malle. Na ongeveer 20 uur drogen is de epoxy nog niet helemaal hard, maar wel goed te snijden. Daar is deze vorm uitgekomen.

Even passen
Alles nog even een keer gepast. Het past er ruim in. Waar de harddisk ligt komt strax een stapeltje waar max 4 harddisks in kunnen.

Mooi afwerklaagje er overheen
Uiteraard zag de buitenkant er nog niet mooi uit. Daarom nog weer even ruim een laagje carbon voor het mooi eromheen.

Afwerklaagje op maat gesneden
Nadat ook dit laagje mooi afgesneden was begon het al ergens op te lijken.

Gat aftekenen voor de aansluitingen
Daarna het gat afgetekend voor de backplate van het moederbordje. Zoals je ziet is die ongeveer even groot als de hele achterkant. Helaas wel een lelijke overgang op de achterkant, maar je hebt altijd wel ergens een naad...

Gat met plaatje
Na wat dremel en snij werk past de backplate erin.

Nog weer even alles passen
En het eerste deel past en is zo goed als klaar. Nu de rest nog :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:35
Maar dat is wel vet zeg :D :9~

Het zou mooier zijn geweest als je de openingen voor de aansluitingen gewoon uit het carbon had gedremeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Woot, dat is inderdaad super vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar haal je dat soort carbon eigenlijk? ziet er wel erg mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Dat kun je bestellen via www.polystershop.nl en denk bij sommige auto zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Vind m ook best wel vet :) maar het ziet er ook nog best wel een soort van chic uit ook... ben benieuwd naar het volgende deel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ThinkPadd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:08:
Maar dat is wel vet zeg :D :9~

Het zou mooier zijn geweest als je de openingen voor de aansluitingen gewoon uit het carbon had gedremeld :P
Was idd mooier geweest, maar dat was te veel werk. Dan zou ik helemaal stoflongen krijgen. Daarbij is ie nou ook nog eens universeel ;).
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:32:
waar haal je dat soort carbon eigenlijk? ziet er wel erg mooi uit :)
Dit carbon is van TenCate. Wij hebben dat op rollen van 100m. En aangezien onze auto niet mooi recht is blijven er regelmatig stukjes over. Als je het los moet kopen ben je minstend €35 per m2 kwijt. En dat is dan gewoon doek. Wil je een plaat hebben moet je minstens 3 lagen op elkaar plakken...
BGB4rn schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:57:
Vind m ook best wel vet :) maar het ziet er ook nog best wel een soort van chic uit ook... ben benieuwd naar het volgende deel
Het idee is een btj afgekeken van een Mac Pro. Als je goed naar die kasten kijkt kun je al ongeveer raden wat het volgende deel wordt :p. De 2 zijkanten met de handvaten eraan.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
m'n kast had ik al een tijdje gemod maar nadat ik van een kennis wat elektra rommel gekregen had ging het weer ff kriebelen, ik kreeg o.a. wat photoswitches van Omron, 12V geschakeld en instelbaar, daar bedenken we dan wat voor! en omdat ik m'n kast had gecleaned kon ik niet de knopjes van de DVDbrander meer bedienen, alleen software openen vanuit windows. Na wat kleine aanpassingen van een oud rondzwervend slotcovertje en alles aangesloten te hebben (wat solderen aan me brander) is dit het resultaat!

De sensors die ik kreeg (ook nog 2 proximity switches) werden denk ik gebruikt om robotmachines aan te sturen o.i.d. of misschien om geproduceerde plastic bekertjes die voorbij rolden te tellen, who knows :)

de industriële sensors/switches (1 mist op de foto):

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/3841/p050809223501.jpg

De inbouw in me kast:0

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/1073/p1708090258.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/2041/p170809025701.jpg

De werking :)

filmpje van de werking

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23
Beetje onduidelijke foto's, maar leuk verzonnen.. Je vraagt je haast af waarom fabrikanten dit gewoon niet al standaard erin hebben zitten. Is het trouwens geen probleem als je iets aan het uitlezen bent en er loopt iemand langs dat de cd spontaan eruit floept?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Nu online
ja inderdaad!, maar nee is geen probleem als je er langs loopt, de gevoeligheid is in te stellen met een klein potmetertje en staat op ongeveer 5 cm voor het laadje als het open staat, bovendien als je hem langer dan een seconde of 10 niet gebruikt moet je 2x swipen voordat hij open gaat, eerst activeert de sensor en daarna schakelt is pas lijkt het. Het werkt in ieder geval uitstekend!

edit:

iets betere foto:

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/6250/p170809105601.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door 1nsane op 17-08-2009 12:53 . Reden: føtø ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanschr
  • Laatst online: 25-02-2021
Das indd heel erg leuk gedaan! Moet je wat meer mee doen :P LED op beweging oid..

@DP kunst, ik wil daar echt meer van zien! Super mooi gemaakt zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je de sensorswitch boven je dvddrive had gemonteerd, dan moet je maar met een dvdtje in de hand naar je drive reiken en die gaat open. Dat is een pak logischer ;-) Idem om een disk er weer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Nu online
dat is aan de ene kant zo maar als je hem perongeluk niet goed erin legt gaat ie weer dicht terwijl het schijfje niet goed ligt ;) dit is veiliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

lol, pfu, design luck.
ik heb mn kast 35 cm (+ n paar mm) diep gemaakt, n arbitraire maat, omhoog afgerond van de lengte van n atx bord + n radiator + fan. nu heb ik n jaar later mn voeding vervangen (wegens kapot, meteen n zwaardere voor crossfire), en die past echt net wel/net niet dr in (nu ie dr in zit past ie, maar dr in krijgen was echt prutsen en wat krassen op de lak) hij zit namelijk op 2 mm na (!!!) klem tussen de dvd brander aan de voorkant, en de achterwand :) heb ik ff geluk dat dat past, anders had ik n heel stuk van mn casebuild over kunnen doen. :) (zal dr straks ff foto van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
Nouja, Ik was dus bezig met mijn MiniCasemod :> na een heel tijdje slijpen met de dremel. zaten de gaten eindelijk op zijn plaats.
Wil ik mijn Acryan 2mirror gaan zagen . Nou grote stuk geplaatst. wil ik het kleinere stukje plaatsen, zie ik daar een vlek op zitten. Ik denk die veeg ik er even af met een doekje. Mooi niet dus met de vlek ging ook de 2mirror spiegel laag mee. Nou daar zat ik dus met een hoopje schroot :p.

Ik verzin nu even iets anders met aluminium en uv groen plexi. Dat heb ik toch nog genoeg. Als dat een beetje lukt gaat het er ook wel goed uit zien hoop ik. want achter dat kleine raampje zit dan wel mijn HDD mod. Die vrij leuk is gelukt vind ik :].

Ook 1 van mijn CCFLs (groen) werkt niet meer. Dus daar moet ik ook weer nieuwe voor bestellen.
Hell het gaat lekker met mij :p.

Nouja update met pics komt nog wel.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Hier weer even een update van mijn mini carbon case. Deel 2 is af en deel 3 is een aardig eind. Hieronder weer een berg foto's ;)

Deel 2

Ingepakte mal van deel 2
Ook voor het 2e deel was weer een mal nodig. Wederom MDF met kwart ronde houten latjes aan elkaar geplakt met loctite en lijmpistool.

Mal met 3 laagjes carbon weefsel eromheen
Vervolgens 3 laagjes carbon met epoxy eromheen en even iets erop om de boel vast te houden.

Product na een nachtje drogen
Na een nachtje drogen komt daar dan een heel ruw product uit.

Snijranden aftekenen
Langs de mal eerst de kopse kanten recht afgesneden. Vervolgens het gat voor het deurtje afgetekend...

Ruwe vorm deel 2 van de kast
...en afgesneden. De buitenste vorm is klaar. Nu nog wat stukjes eruit snijden.

En uiteraard weer even passen
Eerst even passen hoe het geheel in elkaar zit. Past prima :)

Aftekenen van de gaten in de boven en onderkant
Eerst de extra gaten weer aftekenen...

Gat er grofweg uitgedremeld
... om ze er vervolgens met de dremel ruw uit te snijden...

Nog even de hoekjes afronden
... en met een mesje en schuurpapier mooi af te werken.

En weer even kijken hoe het staat
Dat ziet er al weer een stukje beter uit!

Als laatste nog weer een laagje voor het mooi eromheen
Uiteraard krijgt ook dit deel weer een mooi afwerklaagje.

Het 2e deel klaar
En nadat deze laag ook op maat gesneden is is deel 2 klaar!

Deel 3

Deel 3 is het deurtje. Hier zit nog wel een lastig punt in. Om het deurtje genoeg stijfheid te geven wordt deze voorzien van een laagje honingraat structuur. Dit maakt het deurtje echter 4 mm dikker. Helaas past dan de fan er niet meer tussen. Hiervoor moet dus een gat uit de honingraat gehaald worden... Zie de foto's :)

Aftekenen honingraat
Voor het deurtje ben ik begonnen met een vlakke plaat van 3 lagen carbon weefsel. Deze heb ik vervolgens op maat gesneden en afgetekend waar de fan moet komen. Vervolgens de honingraat op maat gesneden.

Aftekenen gat Fan
Daarna het gat voor de fan afgetekend en uitgesneden.

Mooi afwerklaagje over het deurtje
Ook het deurtje kreeg een mooi afwerklaagje...

Afwerklaagje op maat gesneden
... wat er compleet afgewerkt dan weer zo uitziet.

Totale kastje
Het resultaat tot nu toe!

Met hardware erin
Nog een keer, maar nu met de hardware er los in.

Nu het deurtje nog verder afwerken. Over de honingraat moeten nog 2 laagjes carbon heen. Dan wordt het pas echt stevig. Vervolgens moeten de spacers van het moederbord op plaatjes vastgemaakt worden welke in de kast gelijmd kunnen worden. Daarna moet het geheel nog in elkaar geplakt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:32
lijkt een beetje op een mac pro g5!

maar mooi gedaan zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-08 06:09
ik vind eigenlijk dat je mod met het carbon een eigen topic verdient. Dit is geeen "kleine" mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

@Aadje93 ja dat wel
@DP kunst mooi werk :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
mischien zelfs een sticky omdat het er gewoon mooi uitziet. Dit is een idee voor anderren (ik wil ook kast met carbon gaan maken btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
Hier dan maar vast een paar foto's van mijn mod, Helaas al in progess.

Een foto wat het nu is:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2517/3847319305_4fd79ed196.jpg

Dit is debovenkant. ik wil onder de grote 200mm fan een kruis maken met EL strip om een mooi licht effect te krijgen.

Dan de voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2620/3847318013_04b8867ee6.jpg

Ik wil hier aan de zijkant ook een EL strip maken. (dit word aan de voorkant. In de uitloop van de kast) (2 dus) Die rond de hele pc loopt (dit word bovenin voorkant via onderkant naar de achterkant.(van voor over de bovekant naar achterren dan via de onderkant - neon effect - weer terug.) Ik begin achterin (voorin) omdat daar me waterkoeling gaten te gebruiken om de snoeren naar binnen te werken. Mischien heb ik verlengkanbels nodig.

Dan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2496/3848107058_b24757494d.jpg
Zoals te zien helaas is de foto wazig. Dit komt denk omda ik hem bewogen heb tijdens maken. ik ga mischien iets voor de CCFL's doen, zeker omdat de achterste erg in het zicht zit. ik denk gewoon een kleine zwarte strip ervoor. Zodat je het auto neon effect krijgt.

Dan nog een totaal plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2612/3847313737_c3c88d40ac.jpg

Ik hoop dat ik de mod nog in dit topic kan posten. ik gaat volgende week denk de strips bestellen (kopen, maar ze moeten besteld worden. eerst even meten :P )

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.;

Oja, tis een antec 900 kast 8)7

En zoals te zien een grote klere zooi (netjes: het is niet zo netjes opgeruimd :P )

Ook een microsoft livecam vx 3000 :9

[ Voor 8% gewijzigd door aadje93 op 23-08-2009 20:22 . Reden: paar details, ander ideetje voor mod ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanschr
Inderdaad bijna een kleine G5 :P Zeer mooi hoor.

+1 voor eigen topic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Tja dat geluk heb ik dan weer dat me window tenminste niet dicht bij de bovenkant/grond/zijkant wat dan ook begint zodat ik iig geen last heb van die CCFL's die in me ogen schijnen :P zelfs met paneel eraf heb ik er geen last van , me kast staat dan wel ietsje lager als me bureau dus dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
johanschr schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:34:
Inderdaad bijna een kleine G5 :P Zeer mooi hoor.

+1 voor eigen topic! :)
Heb je het over mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

+2 voor een eigen topic van DP_kunst :D
Te snel gelezen daardoor ik dacht dat het aadje was.
Maar er is dus al een eigen topic van DP!

[ Voor 59% gewijzigd door Daywalk3r op 24-08-2009 12:46 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:44
Ik wil hier ook even wat van mijn kleine mods laten zien, eigelijk niet zo heel veel bijzonders maar sommige mensen reageren hier enthousiast op als je ze het laat zien. Ik heb namelijk de welbekende bierkrat mod uitgevoerd. Nouja de beelden spreken voor zich.

Allereerst de bierkrat die volledig af (Grolsch krat) is met de volgende specs aan boord:

Asus M3A78-VM Moederbord
AMD Phenom X3 met scythe koeler
4 GB Corsair geheugen
Gigabyte ATI HD4670 met Arctic cooler (pasief gekoeld)
OCZ Modstream voeding

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/DSC00979.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/DSC00980.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/DSC00982.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/DSC00983.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/DSC00988.jpg

Ik ben nog bezig om een bovenrand afwerking te maken, ik zat te denken aan een stuk groen plexiglas ofzo met wat koelers erin. Qua temps is het ook prima, de CPU wordt niet warmer dan 49/51 graden tijdens een flinke sessie de Sims 3 of andere game. De videokaart is passief gekoeld en houd dit ook prima uit aangezien de voeding ook een klein beetje luchtstroom veroorzaakt. de warme lucht van de voeding verlaat dit netjes aan de zijkant van de bierkrat die hier open is.

De volgende is nog in aanbouw, ik ben namelijk nog op zoek naar een donor moederbord tray incl pci brackets welke op de bodem komt te liggen.
Ditmaal is het een Heineken krat met wat oude hardware erin welke miss nog wel is vervangen word als ik geld teveel heb ofzo haha.

Aan boord zit:

Asus P4P-800E Deluxe Moederbord
Intel Pentium 4 @ 3 Ghz
2 GB infineon geheugen
Sapphire ATI X1950GT
Creative Audigy ZS 2 geluidskaart.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/DSC00984.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/DSC00985.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/DSC00986.jpg

Nou hoop dat jullie het wat vinden haha en miss dat iemand nog een mobo tray heeft liggen voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een jaar geleden een cooler voor mijn xbox gekocht. Ik vond hem heel erg luidrustig dus ik heb hem een halfjaar weg gelegt.
Nu zat ik er naar te kijken, er zitten 3 fans op die ik eigenlijk wel kan gebruiken. Maar ik ben niet technisch genoeg om van deze draaden een 3-pin kan maken.
Kan iemand mij helpen? Als het niet kan is het niet erg!
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/7205/p2408091739.jpg

3 bruine + 3 zwarten = 3fans
samen worden ze een rode en een grijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Bruine is + zwarte is -. Of andersom, het maakt niet uit als je ze verkeerd om aansluit, de fan werkt dan alleen niet en dat merk je dan vanzelf :P Pinout van een 3pin fan connector is op google te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Zwart is altijd -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Daar mag je wel vanuit gaan, ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nogeens bekeken en heb me bedacht

Post mag gedelete worden

[ Voor 84% gewijzigd door Scrtz op 25-08-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Strikt gezien niet altijd, eigenlijk is Blauw altijd negatief en kan zwart beide zijn.
Je mag er in dit geval er echter wel van uitgaan en anders kan een kleine meting je helpen.

@ Bierbak mod: Tja tis maar wat je bier noemt hé... ;)
Volgens mij heb je 1 mooi voordeel met die mod en dat is dat je PC kunt stapelen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanschr
Ga je die bierkratten nog dichtmaken? zal wel flink gaan broeien met dat eierschuim, heb het zelf ook ooit gehad. Maar dempen het geluid wel zeer goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Ik heb mijn Antec 900 onder handen genomen!

Ik heb in de moederbord tray een aantal gaten gemaakt om het kabel management makkelijker te maken.
Ook heb ik een gat in de onderkant gemaakt om mijn voeding om te kunnen draaien en de binnenkant zwart gespoten.

Excuus voor de slechte kwaliteit van de foto's en de vette vingers. Foto's van tijdens het modden heb ik niet vanwege luiheid :P

Ook moet ik er nog een keer goed voor gaan zitten om de kabels netjes weg te werken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=242441&FotoID=4464

En ik zie ook net dat ik een randje niet goed heb gespoten :'(

In de planning staat nog een project om de harde schijven om te draaien zodat er daarvan helemaal geen kabels meer te zien zijn. En een 3e drive-bay van Antec met wellicht een laptop brander net boven de bovenste bay :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ben vandaag ook weer eens bezig geweest

- Zalman 120mm outtake fan vervangen voor Coolermaster 120mm blue led fan
- Harde schijf omgedraaid om cablemagement te verbeteren
- Coolermaster 120mm blue led fan gemonteerd achter 3.5" bay

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/87/p2508091926.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/4446/p2508091927.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/5206/p2508091928.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/4756/p1106092106.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/9386/p0806091939.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 25-08-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:44
IStealYourGun schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:09:

@ Bierbak mod: Tja tis maar wat je bier noemt hé... ;)
Volgens mij heb je 1 mooi voordeel met die mod en dat is dat je PC kunt stapelen.
Haha tja ach ik pak gewoon kratten die voorhanden zijn. En eerlijk gezegt zijn niet alle kratten even mooi qua design. Jupiler is lelijk geel en Hertog-Jan is lelijk bruin. Misschien dat ik een Palm krat nog ga aanpassen maarja ik zie wel.

Dichtmaken doe ik niet hooguit dat ik nog een mooie rand erop plaats met wat fans eraan vast ofzo moet ik nog is bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:46
@Bierkratmod: Heb je nou voor die amd een Centurion 5 gesloopt?!
Zie knop van frontpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Hallo allemaal, ik ben een beetje aan het "modden". Niet heel bijzonder enzo, maar toch. Ik ben begonnen met een venster. Hier zit nou transparant plexiglas/acryl in, dit wil ik nog een keer met een uv reactive glas vervangen icm ccfl's. Maar tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/i/dsc00239d.jpg/Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/i/dsc00240lbt.jpg/Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/i/dsc00241o.jpg/Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/i/dsc00242u.jpg/
Nu heb ik dus nog 4 slots voor fans, alhoewel ik betwijfel of ik aan de voorkant erbij kom. Ik wacht nu nog op 3 blauwe led fans via vraag en aanbod(Empararr _/-\o_ ):P En ik zit nu even te kijken, of UV-reactive krimpkousjes leuk zijn, maarja, maar even afwachten. Als ik bijvoorbeeld alles nieuw koop op de kast na en hdd's en dvd-brander, dan is dat jammer van die kousjes.(voeding houdt ik niet, aangezien die maar 350 watt is). Heeft iemand nog tips voor een paar ingrepen? Ik hoor graag wat.

Things are cheaper for a reason

• koendel
  • Laatst online: 11:34
Ik had een ouwe kast staan en aangezien ik een nieuwe pc wilde kopen moest hij ook in een betere kast. ik had nog een grote verzameling ventilators en had uit een auto zo`n temperatuurmeter met de tijd enzo

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/4299/afb0278.jpg
eerst met de dremel gaten voor de fans gemaakt en even gemonteerd

Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/7262/afb0280.jpg
alles gespoten

Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/8937/afb0282.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/2208/afb0283.jpg
met die knop achter het klepje kan ik alle fans in mijn pc switchen tussen 8 en 12 volt, de thermometer kan ik de temp buiten en binnen de kast zien

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/4513/afb0284.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/2438/afb0318.jpg
en het systeem in elkaar (het is nog een beetje een rommel)

er zitten 4 * 8 cm fans maar op 8 volt hoor je die niet en nog de standaard fans van de cpu en gpu en de grote op de bovenkant zit zo`n temperatuur regelaar uit een voeding

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/1746/afb0319.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door koendel op 27-08-2009 10:30 ]

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Zo he! Waar heb je dat dan mee gespoten koendel?
Pure glans, mooi resultaat.

Kan ik ook eens doen met mijn bromfiets, haha.

• koendel
  • Laatst online: 11:34
@hotfix: simpele karwei hoogglans spuitbusjes en heel veel lagen, tussendoor schuren met fijn schuurpapier

• aadje93
LzpAppel schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:28:
Ik heb mijn Antec 900 onder handen genomen!

Ik heb in de moederbord tray een aantal gaten gemaakt om het kabel management makkelijker te maken.
Ook heb ik een gat in de onderkant gemaakt om mijn voeding om te kunnen draaien en de binnenkant zwart gespoten.

Excuus voor de slechte kwaliteit van de foto's en de vette vingers. Foto's van tijdens het modden heb ik niet vanwege luiheid :P

Ook moet ik er nog een keer goed voor gaan zitten om de kabels netjes weg te werken.

[afbeelding]

En ik zie ook net dat ik een randje niet goed heb gespoten :'(

In de planning staat nog een project om de harde schijven om te draaien zodat er daarvan helemaal geen kabels meer te zien zijn. En een 3e drive-bay van Antec met wellicht een laptop brander net boven de bovenste bay :+
Zo ziet mijn kast er ook ongeveer uit :p maar dan nog in grijs (niet lang meer)

ik heb dan maar 1 hdd en een 850watt voeding. en de kabels netjes gedaan met tai reps

[ Voor 4% gewijzigd door aadje93 op 27-08-2009 11:27 ]

Verwijderd

koendel schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:27:
er zitten 4 * 8 cm fans maar op 8 volt hoor je die niet en nog de standaard fans van de cpu en gpu en de grote op de bovenkant zit zo`n temperatuur regelaar uit een voeding.
Is er aan de binnenkant geen ruimte over voor de fans? zou er beter uitzien moest je ze gewoon langs de binnenzijde op dezelfde plaats kunnen monteren.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed