Inleiding |
Na voltooing van [rml][ CM]Chemical overdose[/rml] ben ik weer toe aan een nieuwe uitdaging, en dat is dit project. Plannen zijn zo her en der gewijzigd, zo ben ik van een coolermaster centurion's overgegaan op 2 stackers. 1 voor de waterkoeling en 1 voor de PC zelf. Mocht je ergens wat kruisjes tegenkomen, dan zijn dat de foto's die gaan over de centurion kast. die heb ik inmiddels verwijderd. |
Omschrijving |
Het onderwerp van deze mod zal een grote metalen spin. Deze zal in "cyborg" stijl zijn, dus een mix van organisch en metaal. om een idee daarvan te hebben kun je kijken bij de welbekende y2k bug van mashie. Naast veel plamuur enzo voor de spin zal ik dus ook diverse andere materialen ervoor gebruiken, zo heb ik van een klasgenoot een 7 meter lange lintzaag gekregen, heb ik zelf al diverse circelzagen, en wat fiets-schijfremmen. Deze kan ik als het goed is gebruiken voor de stekels die de spin heeft. Deze komen gemonteerd alsof ze door de huid zijn gegroeid, zoals bij je nagels zeg maar. Verder komen er veel industrieel achtige onderdelen in voor welke er toch nog strak uit zien. Zoals de remkabels en gepolijste plaatjes welke vaak ook nog voorzien zijn van licht er achter. Het doel is dus een robot achtig / science fiction achtig uiterlijk. De blauwe en witte verlichting draagt daar ook in mee. |
Het spin-thema |
Zoals je denk ik al verwacht gaat in die spin veel tijd zitten. Omdat het belangrijkste is dat de kast klaar is, als het even kan nog voor het NK, besteed ik daar eerst tijd aan. Daarna valt er nog genoeg te doen aan de robo achtige spin die de kast moet gaan versieren. De ideeén zijn er dus wel voor, maar de tijd niet. Het spin thema zal je dus voorlopig alleen terug zien in de spinnewebben die ik als grills gebruik. |
De hardware |
Ojah, de hardware, die is nog aan uitbreiding onderhevig: IIG heb ik nu: • coolermaster stacker 2 keer • coolermaster real power 450 (systeem PSU) • zalman 300watt PSU (licht/koeling PSU) • black ice pro 120 en 240mm • eheim 1048 2x • ace witte 120mm fan's • epox 9npa+ SLI • Geil ultra-X nForce 4 edition 2x512 2-2-2-5 • XFX geforce 6800 ultra Verder zit er aan onderdelen OA het volgende in: • AC ryan meshX panel • AC ryan blue UV plexi 8mm • AC ryan clear plexi 5mm • 1m2 aluminium 1mm dikte • 8 meter alu strip 20x2mm • een hoop componentjes, led's, schroefjes en ccfls |
Updates. |
Onderstaand zijn de links weergegeven van de updates die ik reeds heb gedaan. Op het plaatje klikken om de betreffende update te zien. ![]() 12-9: achterlijf van de spin gemaakt. ![]() 24-10: achterlijf geverfd. ![]() 12-12: knopjesvoor de fanbus gemaakt ![]() ![]() 9-1:spelen met fibers, begin baybus ![]() ![]() 1-2: voeding gepolijst, bezig met fanbus. ![]() 7-2: Voeding verder afgemaakt. ![]() 14-2: Plaatje voor de fanbus gemaakt. ![]() 15-2: stacker binnen+ hem uit elkaar halen. ![]() ![]() 21-2: powerknop gemaakt, stacker gespoten+ in elkaar gezet. ![]() 2-3: waterkoeling binnen+ modden ![]() 5-3: voeding klaar met speciale molex kapjes ![]() ![]() ![]() 17-3: start fan mod, pomp gereed, logo gezandstraald. ![]() 23-3: fanmod gereed ![]() 30-3: plaatje gemaakt voor kabels ![]() 11-4: coolermaster gear binnen ![]() 13-4: stacker verlaagd ![]() 19-4: zijpanelen ingekort, 2e PSU aan het modden. ![]() 4-5: vanalles uitgemeten en voedingen aanpassen. ![]() 12-5: windows gemaakt. ![]() 26-5: radiators gemonteerd. ![]() 16-6: ac ryan spul binnen. ![]() 29-6: gril voor PSU gemaakt. ![]() 2-7: reservoir. ![]() ![]() 11-7: mega update, 37 pics!! ![]() 14-7: electro aangesloten. ![]() 18-7: slangdoorvoor afgemaakt. ![]() 27-7: systeem draaiend. ![]() 30-7: campzone CM contest ![]() 7-8: baybus ![]() 16-8: zijpaneel ![]() 31-8: zijpaneel 2 ![]() 5-9: spinnenpoot gemaakt ![]() 29-3: Aanpassingen ![]() 3-4: verlichting |
[ met dank aan euss voor CiP-toestemming
[ Voor 255% gewijzigd door _ferry_ op 03-04-2006 23:02 ]