Oeh, een update
Sinds de laatste update is er wel aan gewerkt uiteraard, maar door de bouw van andere systemen en mijn prive leve zat er niet veel schot in de zaak. Maar aangezien het NKCM eraan komt en dit de case is waarmee ik wil deelnemen zal er toch echt wat moeten gebeuren, want zo kan ie niet weg:
Wat gaat er gebeuren?
- nieuwe afstandhouders tussen de 2 kasten in, zoals voorafgaand al was te lezen.
- elektronica aanpassen, flipflops "zweven" nu bij inschakelen, dus met wat condensatortjes zou ik dat moeten kunnen oplossen.
- reservoir asanpassen wegens ontluchtingsproblemen
- VGA waterkoelen
- remkabels mogelijk anders monteren
- achterzijde afwerken
- spin bouwen
Hoeveel en wanneer ik dat alles ga doen weet ik niet. Dat alles red ik denk ik niet allemaal voor het NKCM, maar de taken staan gerangschikt op prioriteit zeg maar

De kast uit elkaar gehaald. Ging best snel overigens, meete tijd ging toch wel zitten in het demonteren van de waterkoeling. Hopen dat ik bij de montage nog weet welk draadje waarvan is, al zijn de meeste wel voorzien van een labeltje.

Oeps, nogal aanslag door zuurstof in het water samen met de koelvloeistof denk ik.

De eerste klus, het maken van de nieuwe afstandhouder. Deze zal bestaan uit acryl blokjes welke 1cm breed zijn aan de rand. Daar zal dan een remleiding doorheen lopen en daarachter RVS stangetjes. Aan de voorkant komt een sleufje met daarin een stukje aluminium om er zo echt een stukje detail aan toe te voegen.

Laten we maar beginnen bij de lastigste, deze is langer dan de andere omdat deze de de slangen van de waterkoeling door zich heen heeft lopen.
De montage van de aluminium strip gaat niet zomaar door het zagen van een gleuf. Eerst teken ik het af, waarna ik met de dremel een sleufje frees. Als ik dan aardig in de buurt kom ga ik verder met een scherp mesje en klein plat schroevendraaiertje. Hiermee is het gewoon een kwestie van een al gauw een half uur lang bij de kleine blokjes schaven tot het aluminium er precies in klem blijft zitten zonder dat er lijm nodig is of dat er kieren ontstaan. (of barsten zoals 2x gebeurde

) Daarna moet er een alu blokje worden uitgezaagd welke er in past, na wat vijlwerk past die dan precies zodat het geheel naadloos in elkaar doorloopt. Ter afwerking schuur ik het plexi blokje mat op met k300, en polijst ik het aluminium. Dan nog gaten boren voor de buisjes en dan is er 1 blokje gereed.

Ondertussen meteen even een soort van omweg gemaakt voor in het reservoir, hopen dat het helpt

Ik had eerst het idee om fiber tussen de blokjes te monteren. Echter viel de lichtoutout nogal tegen. Achter de blokjes komt overigens een zwarte rand zodat je niet door kunt kijken zeg maar.

Close up van 1 van de blokjes met het bijbehorende aluminium stukje.

Aangezien ik toch moest polijsten meteen even de grill van de achterzijde gepolijst.

Ondertussen is de werkbank aardig bezaaid.

Tussentijds resultaat, de linkerkant is klaar.

Alternatieve veiligheidsbril

Mijn normale veiligheidsbril was ik kwijt, dus een plaatje plexiglas bood uitkomst.

En de laatste foto.
Alle blokjes zijn af.
Aan de linkerkant zie je de RVS buisjes welke aan de rechterkant komen. Ik weet niet wanneer de volgende update komt, ik heb nog wat andere klusjes (kamer verbouwen, LCD-steun bouwen, LCD monitor repareren etc) Maar in die update zal ik de bokjes gaan monteren, de verlichting ervoor maken en de zwarte tussenstrook gaan maken zodat je niet tussen de blokjes/kabels doorkijkt zeg maar.