jij bent echt De meester in casemodden
Dat gaat niet lukkenKrizzie schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:13:
Misschien wel een leuk idee om de ATX stekker in die buisjes te stoppen die ook langs het mobo lopen(Ik neem aan dat daar de draden voor de neon enzo doorheen lopen?
) Dan kun je hem wel over je mobo laten lopen zonder dat het er zo vol uitziet
![]()
Het lijkt me wel proppen met zoveel draden
Zie het al helemaal voor me
Thanks
wanneer komt er weer zon update ferry
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hey, waar een wil is een weg he_ferry_ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:43:
[...]
Dat gaat niet lukkendie draden zijn dikker dan wat er door de remkabels heen kan. max. daarvan zijn zeg maar 2 draden zoals ze aan ventilators zitten.
[...]
Thanks
Waar een wil is ben ik weg zal je bedoelen

anyway, er komt van de week denk wel weer een update, ik heb namelijk wat onderdelen voor de andere poten gezaagd. En ik wil de kast zelf even wat verder afmaken voor de finale van de coolermaster contest en de HWI. Daarvoor moet er nog wat hardware gemonteerd worden (zoals WC blok op de videokaart). Daarbij ook nog mijn Keet inrichten dus ik heb het er maar druk mee
Die keet is dus mijn eigen hok van 3x7 meter, had ik altijd al in bezit, maar omdat ik het veel makkelijker vond om in de garage te werken deed ik het modden daar (en op mijn kamer) en dus niet in de keet. Maar nu bouwen we een nieuwe garage/loods. En werd door mijn moeder zeg maar verplicht dan daarin verder te modden. Want al die kabels enzo in mijn kamer werd ze zat
Vind ik ook niet zo erg, daar heb ik veel meer ruimte, meer dan 7 meter aan bureaublad/werkbank, en niet de rommel van mijn pa (en hij de mijne
). Komende updates komen dus waarschijnlijk daarvandaan.
anyway, er komt van de week denk wel weer een update, ik heb namelijk wat onderdelen voor de andere poten gezaagd. En ik wil de kast zelf even wat verder afmaken voor de finale van de coolermaster contest en de HWI. Daarvoor moet er nog wat hardware gemonteerd worden (zoals WC blok op de videokaart). Daarbij ook nog mijn Keet inrichten dus ik heb het er maar druk mee
Die keet is dus mijn eigen hok van 3x7 meter, had ik altijd al in bezit, maar omdat ik het veel makkelijker vond om in de garage te werken deed ik het modden daar (en op mijn kamer) en dus niet in de keet. Maar nu bouwen we een nieuwe garage/loods. En werd door mijn moeder zeg maar verplicht dan daarin verder te modden. Want al die kabels enzo in mijn kamer werd ze zat
met ruimte om je heen ken je beter aan de slag, meer ruimte = gerichter en netter casemodden
K to the KillaZ
IDD
nu had ik bijvoorbeeld wel eens dat ik aan een werkbank stond waar mijn pa voorheen een pomp had schoongemaakt ofzo. Dan sta je daar tussen alle vette en verroeste troep. Schiet niet op. Op mijn kamer hetzelfde verhaal, moest ik eerst onderdelen van mijn bureau vegen voordat ik kon computeren 
Links achter:

Er komt nog 1 zo'n lang deel van dat bureau bij aan de linkerkant op de foto. Mijn vader had nog een RVS werkbank opgescharreld, die komt daar dan waarschijnlijk weer naast. Daarnaast staat dan weer een schappendeel.
links midden:

Dit is dus dat 2e deel, het raam geeft het midden van de keet aan. Bureau wordt gewoon zoals een kantoor
computer+stereo erop.
Rechts achter:

Dit wordt denk ik de soldeer/priegel tafel, ja dat wat erop ligt is meshX en plexiglas
Geen case maar keetmodden
vind het best leuk om ook hierbij allemaal tekeningen te maken qua iindeling, onderdelen, gereedschap, licht enz.
Links achter:

Er komt nog 1 zo'n lang deel van dat bureau bij aan de linkerkant op de foto. Mijn vader had nog een RVS werkbank opgescharreld, die komt daar dan waarschijnlijk weer naast. Daarnaast staat dan weer een schappendeel.
links midden:

Dit is dus dat 2e deel, het raam geeft het midden van de keet aan. Bureau wordt gewoon zoals een kantoor
Rechts achter:

Dit wordt denk ik de soldeer/priegel tafel, ja dat wat erop ligt is meshX en plexiglas
Geen case maar keetmodden
[ Voor 65% gewijzigd door _ferry_ op 16-09-2005 23:27 ]
staat die blauwe pc nou scheef?
*killaz heeft geen goede ervaring met verkeerd gestapelde spullen*
K to the KillaZ
Verwijderd
Lijkt mij een lege kast zo te zienKillaZ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:40:
staat die blauwe pc nou scheef?![]()
Jups, hij staat op een 19" rack PC, die heeft handvatten aan de voorkant dus vandaar dat ie scheef staat. Maar vallen doet ie niet zo snel.
Verwijderd
Even over die kop: Ik weet niet of het iemand al opgevallen is, maar die kop (die trouwens wel heel mooi is, hoor) heeft maar twee ogen, als een vlieg, en een spin heeft er zes of acht ronde oogjes op zitten.
Twee grote is misschien makkelijker om te maken, maar als je voor een echte mooie spin wil gaan zou je er misschien toch acht oogjes op moeten zetten.
Twee grote is misschien makkelijker om te maken, maar als je voor een echte mooie spin wil gaan zou je er misschien toch acht oogjes op moeten zetten.
ja of 24....Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:07:
Even over die kop: Ik weet niet of het iemand al opgevallen is, maar die kop (die trouwens wel heel mooi is, hoor) heeft maar twee ogen, als een vlieg, en een spin heeft er zes of acht ronde oogjes op zitten.
het gaat er toch om dat je een karakterestieke spin krijgt, geen anatomisch perfect stuk ongedierte
MSI GX660R for the win!
Even een update wat ik de afgelopen tijd eraan heb gedaan:
Nouja, update.....

Ik ben inmiddels doorgedrongen tot de finale van de coolermaster casemod competition 2005. Samen met 4 andere strijd ik dus om de hoodprijs, de nieuwste stacker 830, waterkoeling en diverse andere prijzen en mogelijk een trip naar de CES.
Voor de voorronde (44 deelnemers) en halve finale (10 deelnemers) kon dezelfde kast gebruikt worden. In mijn geval I-spider dus, waarmee ik op de gedeelde 1e plaats eindigde. Echter voor de finale is het van belang een nieuwe casemod te bouwen. Daar heb ik tot 11 november de tijd voor, dus heeft die kast momenteel prioriteit 1,5 maand is immers niet zo lang.
Op zich wilde ik I-spider graag even wat verder afmaken om de stand van A.C. Ryan op te fleuren tijdens de HWI, die contest gaat toch even voor
. Hij zal er dan vast wel staan, maar niet met veel vorderingen t.o hoe hij er nu bij staat. Hooguit dat ik bijv. die bovenste grill aan de achterzijde afmaak en dat soort dingetjes. Maar ik heb nog wel 1 pluspuntje in petto
Nouja, update.....

Ik ben inmiddels doorgedrongen tot de finale van de coolermaster casemod competition 2005. Samen met 4 andere strijd ik dus om de hoodprijs, de nieuwste stacker 830, waterkoeling en diverse andere prijzen en mogelijk een trip naar de CES.
Voor de voorronde (44 deelnemers) en halve finale (10 deelnemers) kon dezelfde kast gebruikt worden. In mijn geval I-spider dus, waarmee ik op de gedeelde 1e plaats eindigde. Echter voor de finale is het van belang een nieuwe casemod te bouwen. Daar heb ik tot 11 november de tijd voor, dus heeft die kast momenteel prioriteit 1,5 maand is immers niet zo lang.
Op zich wilde ik I-spider graag even wat verder afmaken om de stand van A.C. Ryan op te fleuren tijdens de HWI, die contest gaat toch even voor
pic doet het niet hier
[CiP] Le Régional Built To Last.
is ook geen pic.. maar entersGo3s1m4n schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:05:
pic doet het niet hier
No signature required.
Verwijderd
Dat is goed bedacht van coolermaster, moet je weer een nieuwe coolermaster behuizing halen voor je volgende mod
En wat voor plannen heb je al in gedachte voor je nieuwe meesterlijke mod?
Een kast, voeding, fancontroller, fan's, chipset koeler en kabels hebben we al bij de voorrondes gewonnen, dus op zich alleen de moddingstuff+ basis PC heb je nog nodig om er een werkend systeem van te maken. Kosten vallen dus nog mee, ik heb er nu 20€ aan uitgegeven, en dat zal waarschijnlijk niet echt gaan stijgen, aangezien ik andere onderdelen al in huis heb. (CCFl's, mesh, plexi enz.)Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:20:
Dat is goed bedacht van coolermaster, moet je weer een nieuwe coolermaster behuizing halen voor je volgende mod![]()
Wat ik ermee doe zeg ik nog niet, nog 1,5 maandje geduld
Verwijderd
/me houdt Ferry zen msn naam nog wel is in de gaten wel grappig:
volgens mij kan dit spoed projectje wel leuk worden als ik je MSN naam goed heb gelezen.
volgens mij kan dit spoed projectje wel leuk worden als ik je MSN naam goed heb gelezen.
idioot wil je ons verdomme 1.5 maand laten wachten op dat rukvoer

jk
maak er wat moois van !
jk
maak er wat moois van !
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
noksiejus schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:34:
idioot wil je ons verdomme 1.5 maand laten wachten op dat rukvoer![]()
jk
maak er wat moois van !
offtopic:
Beetje Coolermaster website volgen dan krijg je msschien nog mooier rukvoer
Beetje Coolermaster website volgen dan krijg je msschien nog mooier rukvoer
Kun je al een tipje van de sluier oplichten?_ferry_ schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:49:
[...]
Een kast, voeding, fancontroller, fan's, chipset koeler en kabels hebben we al bij de voorrondes gewonnen, dus op zich alleen de moddingstuff+ basis PC heb je nog nodig om er een werkend systeem van te maken. Kosten vallen dus nog mee, ik heb er nu 20€ aan uitgegeven, en dat zal waarschijnlijk niet echt gaan stijgen, aangezien ik andere onderdelen al in huis heb. (CCFl's, mesh, plexi enz.)
Wat ik ermee doe zeg ik nog niet, nog 1,5 maandje geduld
Plexi heb je zat
Nope, enkel het window, verder zul je er weinig plexi in gaan zien, heel veel hout, waarmee ik nog nooit gemod heb eigenlijk en plamuur (2KG) dit keer
ga je een kast van plamuur maken ofzo ?_ferry_ schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:33:
Nope, enkel het window, verder zul je er weinig plexi in gaan zien, heel veel hout, waarmee ik nog nooit gemod heb eigenlijk en plamuur (2KG) dit keer
Waar heb je dan al die plexi platen voor nodig ?
Voor project Z0th als ik het goed onthouden heb
[ Voor 3% gewijzigd door brinkdinges op 02-10-2005 08:47 ]
Casemod: Cubeleon
Net heel het topic gelezen
wel ff tijdje bezig geweest maar was zeker de moeite waard, ongelooflijk wat een vette casemod zeg
. Ik wilde dus gewoon even zeggen, keep up the good work, je hebt in ieder geval weer iemand erbij die dit topic in de gate gaat houden
.

|| Specs || SuperPI 1m
Ja klopt waterkoud
En ja, waren
het is nu allemaal zo goed als af, dat zien jullie vanzelf op de HCC
Verwijderd
Welke stand sta je?_ferry_ schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:46:
Ja klopt waterkoudEn ja, waren
het is nu allemaal zo goed als af, dat zien jullie vanzelf op de HCC
dat heb je dan ook snel gedaan
tot op de HCC
tot op de HCC
K to the KillaZ
nope, die hebben daar geen eigen stand, bij de Best of Beneluxwaterkoud schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:29:
Waarschijnlijk die van A.C. Ryan zou ik zo zeggen
Jah, het is dan ook gemod in team verband zeg maar
sorry, ik mocht dit dus niet vragen
mijn excuses.
[ Voor 116% gewijzigd door XplodingForce op 01-03-2006 22:41 ]
Everybody lies
Of het wel of niet mag weet ik niet, maar imho is het nogal zinloos om het uberhaupt te vragen. Er is al genoeg discussie geweest en wat mij betreft kunnen we beter vooruit dan terug kijken. 
Maar het antwoord: Er was inderdaad een "heisa" wat betreft de plexi strook tussen de 2 kasten in, omdat dat een idee van ediejo was, dat is er al tussenuit zodat dat euvel is opgelost. Daar heb ik nog geen update van gepost omdat ik het er uit heb gehaald maar nog niet de tijd heb gehad om het weer op de nieuwe manier op te bouwen. Hoef/wil ik verder geen discussie over te voeren, het probleem is opgelost en dat houd het een stuk gezelliger hier
Momenteel is de kast grotendeels gestript, hardware zit in een ander demo systeem voor de CeBIT, en een aantal onderdelen worden aangepast en/of vervangen. Genoeg werk dus, wat ik voor het NKCM af wil hebben. Updates volgen met een week of 2
Maar het antwoord: Er was inderdaad een "heisa" wat betreft de plexi strook tussen de 2 kasten in, omdat dat een idee van ediejo was, dat is er al tussenuit zodat dat euvel is opgelost. Daar heb ik nog geen update van gepost omdat ik het er uit heb gehaald maar nog niet de tijd heb gehad om het weer op de nieuwe manier op te bouwen. Hoef/wil ik verder geen discussie over te voeren, het probleem is opgelost en dat houd het een stuk gezelliger hier
Momenteel is de kast grotendeels gestript, hardware zit in een ander demo systeem voor de CeBIT, en een aantal onderdelen worden aangepast en/of vervangen. Genoeg werk dus, wat ik voor het NKCM af wil hebben. Updates volgen met een week of 2
Wat is die blauwe (lint)kabel op pagina 20 toch ?????
De ATX kabel
de gekleurde draden zijn vervangen door draden van dezelfde kleur.
Zelfgemaakt ?...ze lijken wel doorzichtig !
Jep, het is ook doorzichtige kabel, een blauwe halfdoorzichtige isolatie. A.C Ryan maakt die kabel, gewoon per meter te koop en ook in andere kleuren.
Oeh, een update 
Sinds de laatste update is er wel aan gewerkt uiteraard, maar door de bouw van andere systemen en mijn prive leve zat er niet veel schot in de zaak. Maar aangezien het NKCM eraan komt en dit de case is waarmee ik wil deelnemen zal er toch echt wat moeten gebeuren, want zo kan ie niet weg:

Wat gaat er gebeuren?
- nieuwe afstandhouders tussen de 2 kasten in, zoals voorafgaand al was te lezen.
- elektronica aanpassen, flipflops "zweven" nu bij inschakelen, dus met wat condensatortjes zou ik dat moeten kunnen oplossen.
- reservoir asanpassen wegens ontluchtingsproblemen
- VGA waterkoelen
- remkabels mogelijk anders monteren
- achterzijde afwerken
- spin bouwen
Hoeveel en wanneer ik dat alles ga doen weet ik niet. Dat alles red ik denk ik niet allemaal voor het NKCM, maar de taken staan gerangschikt op prioriteit zeg maar

De kast uit elkaar gehaald. Ging best snel overigens, meete tijd ging toch wel zitten in het demonteren van de waterkoeling. Hopen dat ik bij de montage nog weet welk draadje waarvan is, al zijn de meeste wel voorzien van een labeltje.

Oeps, nogal aanslag door zuurstof in het water samen met de koelvloeistof denk ik.

De eerste klus, het maken van de nieuwe afstandhouder. Deze zal bestaan uit acryl blokjes welke 1cm breed zijn aan de rand. Daar zal dan een remleiding doorheen lopen en daarachter RVS stangetjes. Aan de voorkant komt een sleufje met daarin een stukje aluminium om er zo echt een stukje detail aan toe te voegen.

Laten we maar beginnen bij de lastigste, deze is langer dan de andere omdat deze de de slangen van de waterkoeling door zich heen heeft lopen.
De montage van de aluminium strip gaat niet zomaar door het zagen van een gleuf. Eerst teken ik het af, waarna ik met de dremel een sleufje frees. Als ik dan aardig in de buurt kom ga ik verder met een scherp mesje en klein plat schroevendraaiertje. Hiermee is het gewoon een kwestie van een al gauw een half uur lang bij de kleine blokjes schaven tot het aluminium er precies in klem blijft zitten zonder dat er lijm nodig is of dat er kieren ontstaan. (of barsten zoals 2x gebeurde
) Daarna moet er een alu blokje worden uitgezaagd welke er in past, na wat vijlwerk past die dan precies zodat het geheel naadloos in elkaar doorloopt. Ter afwerking schuur ik het plexi blokje mat op met k300, en polijst ik het aluminium. Dan nog gaten boren voor de buisjes en dan is er 1 blokje gereed.

Ondertussen meteen even een soort van omweg gemaakt voor in het reservoir, hopen dat het helpt

Ik had eerst het idee om fiber tussen de blokjes te monteren. Echter viel de lichtoutout nogal tegen. Achter de blokjes komt overigens een zwarte rand zodat je niet door kunt kijken zeg maar.

Close up van 1 van de blokjes met het bijbehorende aluminium stukje.

Aangezien ik toch moest polijsten meteen even de grill van de achterzijde gepolijst.

Ondertussen is de werkbank aardig bezaaid.

Tussentijds resultaat, de linkerkant is klaar.

Alternatieve veiligheidsbril
Mijn normale veiligheidsbril was ik kwijt, dus een plaatje plexiglas bood uitkomst.

En de laatste foto.
Alle blokjes zijn af.
Aan de linkerkant zie je de RVS buisjes welke aan de rechterkant komen. Ik weet niet wanneer de volgende update komt, ik heb nog wat andere klusjes (kamer verbouwen, LCD-steun bouwen, LCD monitor repareren etc) Maar in die update zal ik de bokjes gaan monteren, de verlichting ervoor maken en de zwarte tussenstrook gaan maken zodat je niet tussen de blokjes/kabels doorkijkt zeg maar.
Sinds de laatste update is er wel aan gewerkt uiteraard, maar door de bouw van andere systemen en mijn prive leve zat er niet veel schot in de zaak. Maar aangezien het NKCM eraan komt en dit de case is waarmee ik wil deelnemen zal er toch echt wat moeten gebeuren, want zo kan ie niet weg:

Wat gaat er gebeuren?
- nieuwe afstandhouders tussen de 2 kasten in, zoals voorafgaand al was te lezen.
- elektronica aanpassen, flipflops "zweven" nu bij inschakelen, dus met wat condensatortjes zou ik dat moeten kunnen oplossen.
- reservoir asanpassen wegens ontluchtingsproblemen
- VGA waterkoelen
- remkabels mogelijk anders monteren
- achterzijde afwerken
- spin bouwen
Hoeveel en wanneer ik dat alles ga doen weet ik niet. Dat alles red ik denk ik niet allemaal voor het NKCM, maar de taken staan gerangschikt op prioriteit zeg maar

De kast uit elkaar gehaald. Ging best snel overigens, meete tijd ging toch wel zitten in het demonteren van de waterkoeling. Hopen dat ik bij de montage nog weet welk draadje waarvan is, al zijn de meeste wel voorzien van een labeltje.

Oeps, nogal aanslag door zuurstof in het water samen met de koelvloeistof denk ik.

De eerste klus, het maken van de nieuwe afstandhouder. Deze zal bestaan uit acryl blokjes welke 1cm breed zijn aan de rand. Daar zal dan een remleiding doorheen lopen en daarachter RVS stangetjes. Aan de voorkant komt een sleufje met daarin een stukje aluminium om er zo echt een stukje detail aan toe te voegen.

Laten we maar beginnen bij de lastigste, deze is langer dan de andere omdat deze de de slangen van de waterkoeling door zich heen heeft lopen.
De montage van de aluminium strip gaat niet zomaar door het zagen van een gleuf. Eerst teken ik het af, waarna ik met de dremel een sleufje frees. Als ik dan aardig in de buurt kom ga ik verder met een scherp mesje en klein plat schroevendraaiertje. Hiermee is het gewoon een kwestie van een al gauw een half uur lang bij de kleine blokjes schaven tot het aluminium er precies in klem blijft zitten zonder dat er lijm nodig is of dat er kieren ontstaan. (of barsten zoals 2x gebeurde

Ondertussen meteen even een soort van omweg gemaakt voor in het reservoir, hopen dat het helpt

Ik had eerst het idee om fiber tussen de blokjes te monteren. Echter viel de lichtoutout nogal tegen. Achter de blokjes komt overigens een zwarte rand zodat je niet door kunt kijken zeg maar.

Close up van 1 van de blokjes met het bijbehorende aluminium stukje.

Aangezien ik toch moest polijsten meteen even de grill van de achterzijde gepolijst.

Ondertussen is de werkbank aardig bezaaid.

Tussentijds resultaat, de linkerkant is klaar.

Alternatieve veiligheidsbril

En de laatste foto.
Alle blokjes zijn af.
Aan de linkerkant zie je de RVS buisjes welke aan de rechterkant komen. Ik weet niet wanneer de volgende update komt, ik heb nog wat andere klusjes (kamer verbouwen, LCD-steun bouwen, LCD monitor repareren etc) Maar in die update zal ik de bokjes gaan monteren, de verlichting ervoor maken en de zwarte tussenstrook gaan maken zodat je niet tussen de blokjes/kabels doorkijkt zeg maar.
nice!
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Heb jij toevallig een print van de BiX2 die je daar hebt? (een zaagvorm)
Die moet ik zeer binnenkort ook weer hebben.
Black Ice 2? Nope, heb de maten overgenomen van de radiator zelf en toen getekend en vervolgens uitgezaagd. Het zijn allemaal vrij simpele afmetingen, met een schuifmaat+ lineaal valt dat prima over te nemen in een paar minuten
_ferry_ schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:28:
Black Ice 2? Nope, heb de maten overgenomen van de radiator zelf en toen getekend en vervolgens uitgezaagd. Het zijn allemaal vrij simpele afmetingen, met een schuifmaat+ lineaal valt dat prima over te nemen in een paar minuten
True, maar die van mij zit in mn systeem en kan er niet 123 uit... (en wil al wel gaan zagen)
Ik zoek wel even verder
Wanneer verwacht je dat je hem afkrijgt?
Droogkloot.
Durf ik niet te zeggen, ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding, en moet daarvoor dus nog een hoop doen. En daarna kan ik meteen gaan werken, dus weet ik niet hoeveel vrije tijd ik heb.
Verwijderd
kijk hier eensixl85 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:23:
Heb jij toevallig een print van de BiX2 die je daar hebt? (een zaagvorm)
http://www.born2oc.be/ind...&article_id=348&page_id=2
Je zou zelf nieuwe bril kunnen maken uit plexiglas
Aangepaste voorstuk en 2 zijkanten, misschien van gebogen dik electriciteitkabel voor om je oren. Heb je ook wat meer aan.
Komt er weer goed uit te zien..!
Maar we hadden niet anders verwacht natuurlijk
Hoe kom je op al de ideeën joh..
Maar we hadden niet anders verwacht natuurlijk
Zou kunnen ja, en dan ook meteen een UV groene acryl bril voor in de discotheekMrDummy schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:52:
Je zou zelf nieuwe bril kunnen maken uit plexiglasAangepaste voorstuk en 2 zijkanten, misschien van gebogen dik electriciteitkabel voor om je oren. Heb je ook wat meer aan.
Speciale casemod-ideeen boom in de achtertuin gepootSir_G-nius schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 07:45:
Komt er weer goed uit te zien..!
Maar we hadden niet anders verwacht natuurlijk![]()

Verwijderd
ik heb me daar indertijd ook rot achter gezocht, en dit had men toen naar mij doorgemaild
glad I could help
ontopic: nice plexiwerk
Update
Vandaag de ledjes+ stroken erachter gemonteerd. 1e indruk: wat een bak licht
het zijn allemaal 10.000 mcd ledjes (net als de meeste andere in de kast), dus dat wil wel.
Eeven snel wat pics, als alle kabels weer weggewerkt zijn en ik het stof er vanaf heb gehaald maak ik er wel betere foto's van
Overigens zal het denk ik niet super staan met de blauwe verlichting aan de randen van de zijpanelen. Zie het als een soort van afwisseling, waardoor ik de keuze heb tussen blauwe zijpanelen of een witte strook

Vandaag de ledjes+ stroken erachter gemonteerd. 1e indruk: wat een bak licht
Eeven snel wat pics, als alle kabels weer weggewerkt zijn en ik het stof er vanaf heb gehaald maak ik er wel betere foto's van
Overigens zal het denk ik niet super staan met de blauwe verlichting aan de randen van de zijpanelen. Zie het als een soort van afwisseling, waardoor ik de keuze heb tussen blauwe zijpanelen of een witte strook

jemig mijn moeder zou gek worden 
Die zou je eerst heel je kamer laten opruimen voordat je verder mocht
Maar om eerlijk te zijn door die zooi krijg ik niet echt een mooi beeld van je casemod
Die zou je eerst heel je kamer laten opruimen voordat je verder mocht
Maar om eerlijk te zijn door die zooi krijg ik niet echt een mooi beeld van je casemod
Ah, rommel of niet, daar heeft ze niet veel over te zeggen, mijn werkplaats dus ik moet er zelf maar voor zorgen dat het opgeruimd is. Qua casemodden ben ik al van mijn kamer verbannen
noem je dat al rommel
dan heb je mijn werkplaats nog nie gezien
Update
System up and running again
Afgelopen dagen ziek geweest en dan ga je je vervelen, dus kon ik aan de kast sleutelen en hem zo weer draaiend krijgen nog voor de uiterste inzend datum voor het NKCM. Dit zijn foto's die ik daarvoor heb ingezonden:

1 pompje ratelt nu overigens, maar geen zin om al het water er weer uit te halen etc. IIG blijft het water nu veel beter luchtvrij dan voorheen dankzij de aanpassing van het reservoir

Zie de grote grill die nu ook af is dankzij de gepolijste randjes.

De kast is nu in het onderste deel voorzien van totaal 6 12cm fan's en 1 8cm. De waterkoeling heeft 3x 12cm. Voldoende koelvermogen dus
De hele drive kolom is, zoals je ziet, voorzien van fan's.

De nieuwe plexi blokjes.
Kijken of ik voor het NKCM nog wat leuke toevoegingen kan doen. Ik hoop de spin (deels) te kunnen bouwen, we zullen zien
System up and running again
Afgelopen dagen ziek geweest en dan ga je je vervelen, dus kon ik aan de kast sleutelen en hem zo weer draaiend krijgen nog voor de uiterste inzend datum voor het NKCM. Dit zijn foto's die ik daarvoor heb ingezonden:

1 pompje ratelt nu overigens, maar geen zin om al het water er weer uit te halen etc. IIG blijft het water nu veel beter luchtvrij dan voorheen dankzij de aanpassing van het reservoir

Zie de grote grill die nu ook af is dankzij de gepolijste randjes.

De kast is nu in het onderste deel voorzien van totaal 6 12cm fan's en 1 8cm. De waterkoeling heeft 3x 12cm. Voldoende koelvermogen dus

De nieuwe plexi blokjes.
Kijken of ik voor het NKCM nog wat leuke toevoegingen kan doen. Ik hoop de spin (deels) te kunnen bouwen, we zullen zien
ziet er weer strak uit ferry
maarja dat zijn we gewent van je!
maarja dat zijn we gewent van je!
Wow, wat een oog voor detail!
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Danku

Ojah, vergeten te melden, er zit even een ander CPU blokje op, een asetek met dank aan wouter
Want die zalman was doodleuk aan het oxideren, ik ben nu voor een ander blokje aan het kijken. Heb daarvoor al wat leuks gevonden, moet alleen nog even kijken of ik dat naar NL kan laten sturen enzo.
Ojah, vergeten te melden, er zit even een ander CPU blokje op, een asetek met dank aan wouter
[ Voor 94% gewijzigd door _ferry_ op 12-04-2006 16:36 ]
En je wil ons vast nog niet vertellen wat voor blokje dat is..._ferry_ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:34:
Danku![]()
Ojah, vergeten te melden, er zit even een ander CPU blokje op, een asetek met dank aan wouterWant die zalman was doodleuk aan het oxideren, ik ben nu voor een ander blokje aan het kijken. Heb daarvoor al wat leuks gevonden, moet alleen nog even kijken of ik dat naar NL kan laten sturen enzo.
Hij is er alleen maar beter op geworden!
Ferry, 2 dingen
1. hij blijft gaaf, vooral dat plexi achter de delen op de zijkant
2. you've got mail
Ik weet het, korte reacties zijn over het algemeen niet veel waard, maar geloof me, het komt uit een goed hart en je weet het, iemand waarbij zijn eigen project zo ontzettend lang duurt moet het wel druk hebben
1. hij blijft gaaf, vooral dat plexi achter de delen op de zijkant
2. you've got mail
Ik weet het, korte reacties zijn over het algemeen niet veel waard, maar geloof me, het komt uit een goed hart en je weet het, iemand waarbij zijn eigen project zo ontzettend lang duurt moet het wel druk hebben

WOAW Ik blijf hem geweldig vinden
Nog een vraagje : hoe heb jij je ccfl's uit hun behuizing gekregen zonder ze te slopen?
Meestal zijn de vierkante eindkapjes er met een klein beetje vrikken af te krijgen. Anders kun je een ijzerzaagje nemen en daarmee het ronde kokertje een beetje inzagen rondom. Op dat punt kun je hem dan makkelijk breken. Als je dan nog last hebt van een plexi eindkapje welke rondom je kabel zit kun je die met een finke tang kapot knijpen. Daarna snel veilig wegleggen
héhé Bedankt_ferry_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:34:
Meestal zijn de vierkante eindkapjes er met een klein beetje vrikken af te krijgen. Anders kun je een ijzerzaagje nemen en daarmee het ronde kokertje een beetje inzagen rondom. Op dat punt kun je hem dan makkelijk breken. Als je dan nog last hebt van een plexi eindkapje welke rondom je kabel zit kun je die met een finke tang kapot knijpen. Daarna snel veilig wegleggen
Jep, dat klop, er staat zo'n 600 volt op, geen speelgoed dus
Ik had een aantal meter matkleurige luchtslang, hier heb ik ze in gestoken. Als je ze op een plek monteert waar je er toch niet zomaar bij kan is nhet niet zo'n ramp, maar anders heb ik nog wel wat van dat spul, dus mocht je geen slang kunnen vinden of op een andere manier kunnen monteren moet je het maar even laten weten, ik kan wel een stukkie missen
Sexy waterkoelblokje. komt me bekend voor.
houd het een beetje de temps van die zalman bij?
verder ziet die er weer goed uit
houd het een beetje de temps van die zalman bij?
verder ziet die er weer goed uit
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh
Ik haal mijn CCFL's ook uit hun behuizing omdat ik ander geen mooie afwerking kan krijgen. Ik plak er gewoon plakband omheen. Zodat het ijzerdraadje afgeschermd is. En je kunt de CCFL's gewoon beethouden als ze uithun omhulsel zijn. Ook het ijzerdraad is gewoon aan te raken. De spanning is wel hoog, maar de stroomsterkte niet_ferry_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:03:
Jep, dat klop, er staat zo'n 600 volt op, geen speelgoed dusIk had een aantal meter matkleurige luchtslang, hier heb ik ze in gestoken. Als je ze op een plek monteert waar je er toch niet zomaar bij kan is nhet niet zo'n ramp, maar anders heb ik nog wel wat van dat spul, dus mocht je geen slang kunnen vinden of op een andere manier kunnen monteren moet je het maar even laten weten, ik kan wel een stukkie missen
Dat is waar, en zolang je de andere zijde niet vastpakt zal er ook wel niet veel gebeuren
Hartstikke bedankt
Ik ga ze in een plexi-plaat verwerken dus ik zal er verder weinig aankomen. Ik zal er wel gewoon een plakbanje over doen dan
Het prikt wel lekker, dat wel!!!The Godsha schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:38:
[...]
Ik haal mijn CCFL's ook uit hun behuizing omdat ik ander geen mooie afwerking kan krijgen. Ik plak er gewoon plakband omheen. Zodat het ijzerdraadje afgeschermd is. En je kunt de CCFL's gewoon beethouden als ze uithun omhulsel zijn. Ook het ijzerdraad is gewoon aan te raken. De spanning is wel hoog, maar de stroomsterkte niet

heb in mijn casemod ook een aantal zonder behuizing.. en ja soms raak ik er per ongeluk wel eens eentje aan..
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik zelf heb ze in een stukje heldere krimpkous gedaan.. Die aan de eindjes warm gemaakt waardoor tie er lekker strak omheen zit._ferry_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:03:
Jep, dat klop, er staat zo'n 600 volt op, geen speelgoed dusIk had een aantal meter matkleurige luchtslang, hier heb ik ze in gestoken. Als je ze op een plek monteert waar je er toch niet zomaar bij kan is nhet niet zo'n ramp, maar anders heb ik nog wel wat van dat spul, dus mocht je geen slang kunnen vinden of op een andere manier kunnen monteren moet je het maar even laten weten, ik kan wel een stukkie missen
Op deze manier krijg je geen optater als je ze aanraakt en zijn ze toch in omvang afgenomen..
Tjonge nog niemand heeft Ferry gefeliciteert met het NKCM
. Des te beter : Dan ben ik de eerste.
Gefeliciteert Ferry
Gefeliciteert Ferry
ik weet het niet hoor.. ik vind het meeste afschuwelijkste case die ik ooit gezien heb.. hij is goed voor de schoothoop
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ideeën jatten kan iedereen welReseTTim schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:29:
ik weet het niet hoor.. ik vind het meeste afschuwelijkste case die ik ooit gezien heb.. hij is goed voor de schoothoop
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
it's called sarcasm 
ach daar kraait geen haar naar zijn allemaal volwassen jongens daarMeneer aard schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:55:
[...]
Ideeën jatten kan iedereen welDoen ze in de autowereld ook al
[ Voor 87% gewijzigd door Soul__assasin op 18-04-2006 19:41 ]
www.weefab.com
ach die tim toch altijd als hij niet achter de dochters van een colega modder aan zit loopt hij de grapjas uit te hangen
[ Voor 53% gewijzigd door Soul__assasin op 18-04-2006 19:48 ]
www.weefab.com
idd.. niet voor niks de smiley_ferry_ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:44:
Tim kennende is het IDD een sarcastische opmerking
naaj...klpt niet geheel..Soul__assasin schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:47:
ach die tim toch altijd als hij niet achter de dochters van een colega modder aan zit loopt hij de grapjas uit te hangen
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..