Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hallo beste,

Ik heb hier nu een kast staan voor home server ;) Maar natuurlijk er zit altijd een maar aan. Hij is niet groot genoeg om 3 hardeschijven in te doen. En aangezien ik ook nog 's een nieuwe configuratie wil kopen, daarvoor moet ik natuurlijk nog wel sparen aanschouw hier het probleem bij de hardeschijven, en teveel ruimte voor de cd/dvd drivers en jullie zouden waarschijnlijk denk waarom maakt hij dan geen kastje daar? Het simpelste antwoord is waarom moeite doen? Terwijl er ook een leuken en mooiere kast kan komen. Plus ik weet niet of ik al die nieuwe spullen er in ga krijgen, haha ;)

Oké maar ook weer een probleem is dat ik een soort gelijken kast terug wil. Maar dan groter, ik ben deze kast al tegen gekomen, super ding. Alleen er zit wat in de weg, het beeldschermpje die er voor in zit, of kan deze ook uitgeschakeld of eventueel helemaal gedimd aangesloten kunnen worden. Aangezien het anders natuurlijk ook een beetje zonden van de energie is. Aangezien er niet de helen dag iemand achter de pc zit ;) Of jawel, maar niet letterlijk ik kan natuurlijk verbindingen maken maar dat heeft geen enkel nut, omdat er een schermpje in zit, maar ik wil wel richting zo'n kast waar heel veel liefst 6 hardeschijven in kunnen. Want anders moet ik over een jaartje ofzo weer een nieuwe kast kopen omdat ik er een hardeschijf bij wil, daar zit ik ook niet op te wachten.

Oke, ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben!

Groetjes,
Vincent

[ Voor 6% gewijzigd door DJ-Visto op 27-04-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik snap het probleem van je huidige situatie niet zo. Wat ik zo zie is er ruimte genoeg voor nog 4 schijven. Ok je moet wel even creatief zijn maar onderin de kast is nog ruimte zat (je link werkt trouwens niet goed, zit een ] teveel in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Ray schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:14:
ik snap het probleem van je huidige situatie niet zo. Wat ik zo zie is er ruimte genoeg voor nog 4 schijven. Ok je moet wel even creatief zijn maar onderin de kast is nog ruimte zat (je link werkt trouwens niet goed, zit een ] teveel in)
Hoe wil je onderin nog meer maken, zo'n kastje waar nu 2 HDD's in zitten? Er onder leggen ofzo? edit, link werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie het probleem ook niet zo. Maar dat komt ook omdat de eerste afbeelding niet werkt. Overigens kun je misschien ook denken om in plaats van een grotere kast te nemen, ook gewoon een grotere harde schijf te kopen. Dan is het misschien niet nodig om 3 of meer schijven er in te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Noork schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:22:
Ik zie het probleem ook niet zo. Maar dat komt ook omdat de eerste afbeelding niet werkt. Overigens kun je misschien ook denken om in plaats van een grotere kast te nemen, ook gewoon een grotere harde schijf te kopen. Dan is het misschien niet nodig om 3 of meer schijven er in te plaatsen.
De eerste afbeelding werkt nu wel ;)
Hoe bedoel je? Er zitten al 3,5" hardeschijven (wel oud..) in, en ik heb nog nooit een 4,5" hardeschijf gezien, die ook betaalbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 15:17
Heb zelf begin dit jaar zoiets gedaan. Heb daar deze kast voor gebruikt. Enige nadeel is dat je die hoek sata connectoren moet hebben, omdat de normale eigenlijk teveel naar de zijkant uitsteken.

Verder met hierboven, je hebt op de bodem ruimte zat.
En ik zie geen "schroef gaten" in de optical bays, maar als die er zijn kun je ook nog die 5,25" naar 3,5" brackets op je harde schijven monteren en op die manier vastzetten. Heeft meteen een positieve werking op de koeling van je schijven :)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Meer schijven? Voor RAID5? Niet onverstandig imho. Maar goed, waarom een andere kast? Onderin kunnen in totaal 3 schijven, zet er wel een fannetje voor ter koeling. Bovenin kun je met brackets ook nog wel wat schijven kwijt. Dus de nieuwe kast lijkt me een puntje waar je op kan bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
DJ-Visto schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:24:
[...]

Hoe bedoel je? Er zitten al 3,5" hardeschijven (wel oud..) in, en ik heb nog nooit een 4,5" hardeschijf gezien, die ook betaalbaar is ;)
Duh, groter als in een toename van het aantal megabytes/terabytes. Overigens kun je ook mooie brackets hiervoor aanschaffen die echt geen drol kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
nsa1984 schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:26:
Heb zelf begin dit jaar zoiets gedaan. Heb daar deze kast voor gebruikt. Enige nadeel is dat je die hoek sata connectoren moet hebben, omdat de normale eigenlijk teveel naar de zijkant uitsteken.

Verder met hierboven, je hebt op de bodem ruimte zat.
En ik zie geen "schroef gaten" in de optical bays, maar als die er zijn kun je ook nog die 5,25" naar 3,5" brackets op je harde schijven monteren en op die manier vastzetten. Heeft meteen een positieve werking op de koeling van je schijven :)
Dat ziet er inderdaad goed uit, maar wat bedoel je met hoek sata connectoren, zou je misschien van jou huidige situatie een foto kunnen maken? :+ Dan wordt het voor mij al een stuk duidelijker, ik ben namelijk vrij nieuw in het hardware stuk ;) En wat bedoel je met brackets, die zijkant dingetjes? Die je er op kan schroeven, die heb ik nog uit die kast liggen ;)
zeef schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:27:
Meer schijven? Voor RAID5? Niet onverstandig imho. Maar goed, waarom een andere kast? Onderin kunnen in totaal 3 schijven, zet er wel een fannetje voor ter koeling. Bovenin kun je met brackets ook nog wel wat schijven kwijt. Dus de nieuwe kast lijkt me een puntje waar je op kan bezuinigen.
Meer schijven, als ze vol zitten het wordt namelijk een download en opslag server 8)7 En een fan er bij was ik sowieso van plan ;) En ik zal dan inderdaad van die brackets aanschaffen die kosten zoals hier iemand al zegt geen drol. En het is dan ook nog 's goedkoper, en ik zal dan die fans dan wel op een een zelf uitgezochte manier er in krijgen, maar heb nog iemand en die heeft er ook genoeg verstand van en die krijgt zo'n fantje van 40x40x120 ofzoiets er wil onder het zelfde achter de hardeschijven / cd rom spelers. De brackets renden mij _/-\o_
Noork schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:28:
[...]

Duh, groter als in een toename van het aantal megabytes/terabytes. Overigens kun je ook mooie brackets hiervoor aanschaffen die echt geen drol kosten.
;) Je begrijpt het helemaal

[ Voor 37% gewijzigd door DJ-Visto op 27-04-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DJ-Visto schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:24:
[...]

Niet groter als in afmeting, maar als in opslagcapaciteit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:30:
[...]

Niet groter als in afmeting, maar als in opslagcapaciteit.
Wil der sowieso al 2x 1TB in zetten + een oude hardeschijf uit dit systeem als windows schijf, en de rest opslag
Maar als ik iets nieuws aanschaf wil ik dat het ook voor de toekomst geschikt is _/-\o_
hier zie je dat er achter dat kastje een fantje kan
hier zie je waar jullie zeggen dat er nog meer hardeschijven kunnen, maar zijn er zulke groten brackets te koop?
hier de hardeschijf van dicht bij, en ja ik weet dat het eigenlijk niet mag een hardeschijf zo op het metaal leggen, maar dit is een hardeschijf van 5GB ooit uit een oude pc gesloopt O+

[ Voor 53% gewijzigd door DJ-Visto op 27-04-2009 10:45 . Reden: foto's maken alles duidelijker voor mij en voor jullie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of kijk naar zoiets: pricewatch: Lian Li EX-34B (4x 3,5" HD Bay)
Zijn betaalbaar en je hangt je hdds trillingsvrij op. Dit is een ding voor 4 hdds in 3 5.25" bay's. Je hebt ze ook voor 3 hdds in 2 5.25" bays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:08:
Of kijk naar zoiets: pricewatch: Lian Li EX-34B (4x 3,5" HD Bay)
Zijn betaalbaar en je hangt je hdds trillingsvrij op. Dit is een ding voor 4 hdds in 3 5.25" bay's. Je hebt ze ook voor 3 hdds in 2 5.25" bays.
Dat kan ook, maar waar moet ik die plaatsen had je ingedachte om die anderen te vervangen of in de cd rom plek? Op de cd-rom plek zou het inderdaad een mooie inverstatie zijn, met een paar die brackets zou het inderdaad kunnen, dit soort dingetjes zou die lokalen pc boer toch gewoon moeten hebben? Edit, misschien is het goedkoper dat ik hem op maat samen met die zij stukjes zelf maak ..

[ Voor 5% gewijzigd door DJ-Visto op 27-04-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
DJ-Visto schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:35:
hier zie je waar jullie zeggen dat er nog meer hardeschijven kunnen, maar zijn er zulke groten brackets te koop?
Zie post van nsa1984
nsa1984 schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:26:
En ik zie geen "schroef gaten" in de optical bays, maar als die er zijn kun je ook nog die 5,25" naar 3,5" brackets op je harde schijven monteren en op die manier vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Noork schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:27:
[...]

Zie post van nsa1984

[...]
Denk dat ik toch voor die HDD bays ga en die kan een vriend vast wel bouwen.. Ik heb namelijk even gemeten met die anderen bay die er al in zat met nog een HDD er boven op en dat pasten. En zo kom ik steeds meer bij een betaalbaren maar toch een mooie server, die ik in stukjes koop.. dus eerst de kast in orden en dan een zooitje hardware etc. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Zo! ;)

Na een dagje lekker geklooit te hebben, dingen gekocht te hebben zit ik nu vast :9
Ik heb 3 setjes brackets gehaalt, ingebouwt (zo goed als) maar tenminste klaar gemaakt voor het groten werk ;)
Moet alleen nog de dvd driver iets aanveranderen dat hij er niet meer makkelijk uit kan maar zit geschroeft, en dat de HDD's er zo in kunnen geklikt worden, aanschouw hier het resultaat, en hier het groten stuk van de kast, zoals je ziet alleen maar de draadjes van de rest en het opstart knopje 8)7.
Ik had ook op jullie aanraden een koelertje gehaalt voor de in HDD bay, die kon ik er zo inklikken (erg handige kast). Mooi, oke stap 2. een groten koeler voor bij de plek van de dvd drivers en de hardeschijven, tot zover geen probleem, tot dat ik er achter kwam dat natuurlijk ook nog 's makkelijk er uit moet te halen zijn! ;)
Hier voor moet hij komen, en dit is de koeler. Iemand enig idee hoe ik dat goed en snel er uit te halen bevestig, voor de rest zijn zoals jullie zien, alles heel mooi gevorderd :9
Edit:
Net even uitgezocht of mijn fans de goede kant opstaan, ze blazen nu de lucht de kast door, maar zouden jullie dan nog een klein fantje aan de achter kant doen om het te laten doorstromen? ;)
Edit 2:
Heb wel ontdekt hoe mooi je hier de draadjes weg kan werken _/-\o_ Maarja, voor zover gaat het goed, moet nog een oplossing bedenken voor het boven staande probleem & hoe ik de dvd driver vast scrhoef..

[ Voor 14% gewijzigd door DJ-Visto op 28-04-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
<Ik ben vandaag naar Rome, als ik niet reageer komt het volgende week weer (er gaat een laptop mee, maar tja, soms vergeet ik tweakers te kijken O+ >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hatsjoe, ik heb zitten nadenken, misschien moet ik toch even kijken of ik die zijkant dingetjes voor die koeler zelf kan fabriceren, met stukje ijzer en een uitrek stukje, mijn oom kan dat vast wel..
Pagina: 1