Goed voor jou, dat soort bedrijfjes zul je mij niet snel treffen nee.
Gelukkig weet jij hoe alles werkt en ben je overal geweest. Niet iedereen denk zo als jou. Er zijn mensen met meer verstand. Denk dat een bedrijf liever iemand heeft die in zijn spijkerbroek komt en zijn werk netjes doet dan iemand die gekleed gaat in pak en daarmee zich boven het normale personeel verheven voelt. Dat is namelijk het gevoel wat je aangeeft in 99% van de organisatie waar je komt te werken aangezien het vaste personeel niet in pak loopt.

Als jou????
Ja, ik heb inmiddels wel iets gezien in de IT business ja. Maar dit is toch een heel aardig staaltje uit context trekken van wat ik oorspronkelijk zei.
Wijnands schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:55:
Ga in pak. Zelfde als je naar een klant op intake wordt gestuurd, pak! Als je daar bent kan je kijken hoe de rest van 't team erbij loopt. Eenmaal op klus kom je met een nette broek en een overhemd ook al een heel eind. Soms zul je ergens komen waar je net zo goed in spijkerbroek kan lopen.
Als Logica consultant wordt er toch van je verwacht dat je net even netter en net even beter bent dan de mensen van de klant zelf.
Wat ik dus zei, en ik zal 't nogmaals uitleggen. Bij twijfel beter overdressed dan underdressed. Je kan, vind ik, beter op intake gaan waar je de enige in een pak bent, dan in je spijkerbroek aan komen zetten en vervolgens in een pakken cultuur terecht komen.
Verder geloof ik er ook best in dan je je kleding op de situatie aan past. Als je bijv. bij een bank zit waar iedereen netjes in een pak loopt dan dien je je te conformeren maar er zijn ook klanten waar je kan komen waar een pak met stropdas ronduit gevaarlijk is.
En ja, dat je kleding niets met je innerlijk en je intelectuele capacitieiten te maken heeft, dat zal allemaal best maar grote stukken van het bedrijfsleven gaat het er nog steeds om hoe je eruit ziet en wat je eerste indruk is.
Als jij het dragen van een pak als een uiting van superioriteitsgevoel ziet dan denk ik dat jij nu bij het juiste bedrijf zit.
[
Voor 35% gewijzigd door
Wijnands op 03-07-2010 20:01
]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++