Ervaring werken bij Logica (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 133.794 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365289

peter00 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:09:
[...]

whahhaaa!! ROFLOL

en niet te vergeten:
"Practice meeting? Welke code moet ik dat boeken? Wat zeg je? Com-pen-se-ren? Eigen tijd? hahaha...nee hoor..." Klik. tuutuutuutuutuut
Ik vraag me oprecht af wat de managers, die o.a. dit besluit genomen hebben, op hun timesheets schrijven die bij de practice-meetings zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Kunnen jullie makkelijk over mopperen. Ik zou blij zijn als ik me boos kon maken over het compenseren van practice meetings en trainingen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Wijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:39:
Kunnen jullie makkelijk over mopperen. Ik zou blij zijn als ik me boos kon maken over het compenseren van practice meetings en trainingen.
nou ben ik toch wel benieuwd waarom dat de minste van jouw zorgen zijn eigenlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:42:
[...]

nou ben ik toch wel benieuwd waarom dat de minste van jouw zorgen zijn eigenlijk O-)
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Nou, lijkt me best leuk zo'n practice meeting waar men tijd en geld insteekt om je een interessante middag/avond te bezorgen. Zelfde met training, ik zou heel graag weer 's wat vakinhoudelijke training volgen. Dat daar een paar uurtjes eigen tijd tegenover moeten staan zou ik niet zo mee zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 06-07-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
[...]

Een training is een investering in jezelf alsmede in 't bedrijf.

Het bedrijf regelt dat je 's avonds wat kan eten op de zaak, het bedrijf regelt mensen die de training geven en jij investeert een paar uurtjes vrije tijd. Als je je daar al druk om gaat maken...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Wijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:47:
[...]

Nou, lijkt me best leuk zo'n practice meeting waar men tijd en geld insteekt om je een interessante middag/avond te bezorgen. Zelfde met training, ik zou heel graag weer 's wat vakinhoudelijke training volgen. Dat daar een paar uurtjes eigen tijd tegenover moeten staan zou ik niet zo mee zitten.
ah dat doen ze niet op elke afdeling geloof ik inderdaad |:( sorry had daar nooit zo bij stil gestaan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:50:
[...]

ah dat doen ze niet op elke afdeling geloof ik inderdaad |:(
Niet of heel sporadisch inderdaad.
sorry had daar nooit zo bij stil gestaan :F
Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Wijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:53:
[...]

Niet of heel sporadisch inderdaad.

[...]

Tja...
Het is niet alsof je veel mist als je niet naar die practice-meeting gaat...

Als het nou daadwerkelijk interessant was....

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

Marv schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:50:
[...]

Een training is een investering in jezelf alsmede in 't bedrijf.

Het bedrijf regelt dat je 's avonds wat kan eten op de zaak, het bedrijf regelt mensen die de training geven en jij investeert een paar uurtjes vrije tijd. Als je je daar al druk om gaat maken...
Als een opleiding, al dan niet in de avonduren, gedeeltelijk in eigen tijd moet, heb ik daar geen moeite mee, want het is idd een investering voor beide partijen. Het toverwoord is "gedeeltelijk". Ik vind het van de zotte dat ik 4 of 5 uur eigen tijd moet investeren, en ook nog eens de gemiste billable uren moet compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Het wordt voor je georganiseerd, het kost toch een hoop geld, dan kun je er maar beter naartoe gaan en er het beste van maken...

Het is altijd leuk om wat oude bekenden te zien en spreken.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:05:
Het is altijd leuk om wat oude bekenden te zien en spreken.
Dat is wel waar maar het kost mij ook een werk-halve dag om erbij te zijn, dat compenseer ik niet zo heel erg makkelijk en dat is het mij niet waard. Ook al kost het hun moeite voelt het toch als een sigaar uit eigen doos - en die sigaren hou ik al een tijdje liever bij mijzelf aangezien ik er al drie à vier jaar weinig van Logica terug gekregen heb.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

franssie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:09:
[...]

Dat is wel waar maar het kost mij ook een werk-halve dag om er bij te zijn, dat compenseer ik niet zo heel erg makkelijk en dat is het mij niet waard. Ook al kost het hun moeite voelt het toch als een sigaar uit eigen doos - en die sigaren hou ik al een tijdje liever bij mijzelf aangezien ik er al drie à vier jaar weinig van Logica terug gekregen heb.
Met stom ^^ :Y

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J2pc schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:55:
[...]

Het is niet alsof je veel mist als je niet naar die practice-meeting gaat...

Als het nou daadwerkelijk interessant was....
Nee, je mist helemaal niets... O-) Het begint met managementgeneuzel wat iedere x hetzelfde is en bovendien twijfelachtig van aard gezien het bericht van vandaag :X (We zijn geweldig, we worden geweldig, alles gaat goed, business hier, business daar, aandeelhouders tevreden...salarisverhoging? Nee joh, gek, dat geldt niet voor jou ! ! Dat gezeur om geld, wees blij dat je werk hebt :( )
Daarna lekker eten (= wel leuk/lekker) en daarna een workshop waar je na de tijd bijzonder weinig aan hebt.

Wat het kost?: je moet je vrije uren opnemen bij je klant of je moet ze later inhalen/compenseren, je moet in de file staan om daar te komen, en als je thuis komt is het zo laat dat je vriendin al op bed ligt en je er zelf binnen 6 uren weer af kan omdat je weer moet werken. Oh ja, t kost je ook je vrije avond dus....

Ik ging er altijd heen om te laten zien dat ik wel-willend en gemotiveerd ben... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Anoniem: 1155 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:05:
[...]

Als een opleiding, al dan niet in de avonduren, gedeeltelijk in eigen tijd moet, heb ik daar geen moeite mee, want het is idd een investering voor beide partijen. Het toverwoord is "gedeeltelijk". Ik vind het van de zotte dat ik 4 of 5 uur eigen tijd moet investeren, en ook nog eens de gemiste billable uren moet compenseren.
De trainingen die ik gevolgd heb zijn allemaal in de avonduren gehouden... eentje die begon om 16:00 maar die vond ik zo interessant dat ik wel wat eigen uren wilde investeren.

Natuurlijk moet 't niet uit de hand lopen... 4 maanden, 4 uur eigen tijd per week of iets dergelijks is natuurlijk niet handig... maar ik ga ervan uit dat je dan zelf wel aan de bel trekt.

Een aantal keer per jaar wat eigen tijd investeren in je eigen ontwikkeling lijkt (leek?) me heel normaal.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:06
Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:05:
Het wordt voor je georganiseerd, het kost toch een hoop geld, dan kun je er maar beter naartoe gaan en er het beste van maken...
Wat een kul redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk, een paar keer per jaar een avondje is ook geen probleem. Maar de afgelopen twee jaar is de verhouding helemaal scheef gelopen. Alles moest in eigen tijd. Er komt een moment waarop dat ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mail is er...........moet m nog ff in laten werken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360043

Mailtje is binnen, ben nu al benieuwd naar de inhoud van het mailtje over 3 maanden... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een marktconforme salarisronde in oktober. Klinkt in elk geval al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik zal 'm niet plaatsen maar 1 quote:
"het is absoluut onze intentie"
ja vast ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

franssie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:36:
Ik zal 'm niet plaatsen maar 1 quote:

[...]

ja vast ...
Precies wat ik wou zeggen... :') :N

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 12:23
Waarom zeggen ze nou niet gewoon 'er komt een salarisronde'...

"het is absoluut onze intentie" is echt zo'n management-zinnetje zodat ze in oktober alsnog kunnen zeggen dat door onverwachte omstandigheden het alsnog niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

prutser387 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:40:
Waarom zeggen ze nou niet gewoon 'er komt een salarisronde'...

"het is absoluut onze intentie" is echt zo'n management-zinnetje zodat ze in oktober alsnog kunnen zeggen dat door onverwachte omstandigheden het alsnog niet doorgaat.
Je geeft zelf al antwoord op je vraag ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Rijst wel de vraag waarom die 3 maanden uitmaken. Heeft Logica een gebroken financieel jaar dat binnenkort afloopt? En dat hier mee kunstmatig met cijfers gegoochelt wordt?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Anoniem: 1155 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:35:
Een marktconforme salarisronde in oktober. Klinkt in elk geval al beter.
Hoeveel is er in 'de markt' gemiddeld bij gekomen dan dit jaar? 1%? 2%?

En wat als je salaris al minder dan 'marktconform' was? Dan raak je nog verder achterop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4614

nvr mind...

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 4614 op 06-07-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360043

Ik hoor net dat de peildatum van het pensioen 1 juli is... Dus ook hiermee lopen we weer wat mis, er wordt nu (nog) minder pensioen opgebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
onacceptabel... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

martkconform = gaytronics

en drie maanden uitstel is 2% verhoging maal (6000 * 3000 (gemiddeld) salarissom) maal 5% rente * 3/12 = 100k over drie maanden plus ~5k rente.

Ik gok dat dat de stijging salariskosten voor het NLMT is dit jaar.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Perenor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:23:
Ik wil trouwens een ieder hier vragen die mail niet op dit forum te plaatsen!
Ik wil een ieder hier vragen hem wel te plaatsen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
eamelink schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:56:
[...]
Ik wil een ieder hier vragen hem wel te plaatsen :Y
Pak 2 van de posts hierboven bij elkaar en je hebt de essentie van 't mailtje wel lijkt me...
"het is absoluut onze intentie"
Een marktconforme salarisronde in oktober.

[ Voor 12% gewijzigd door Marv op 06-07-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Over het wel/niet plaatsen van zo'n brief kun je natuurlijk lang of kort discussieren. Punt is wel dat je als ontvanger van zo'n brief zelf mag weten wat je er mee wilt doen. Het wegzetten als bedrijfsgeheim oid gaat niet op omdat dit over de werknemer zelf gaat en die heeft recht om zijn mening te uiten inclusief de daarbij behorende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 06:04
Motrax schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:41:
Rijst wel de vraag waarom die 3 maanden uitmaken. Heeft Logica een gebroken financieel jaar dat binnenkort afloopt? En dat hier mee kunstmatig met cijfers gegoochelt wordt?
Gebaseerd op een gesprek van vorige week met mijn manager: Ja er wordt gegoocheld met cijfers.

Kreeg te horen dat er nog een paar miljoen ontbreekt die ze aan de aandeelhouders & aan de raad van bestuur hadden beloofd. Had deze dus ook al aanzien komen. Door dit nog in hun zak te kunnen houden maken ze dat wat ze beloofd hadden goed en de rest komt dan in het volgende fiscale jaar. Volgend jaar juni/juli hetzelfde gezeur, let maar op. Zelfs mijn manager kon dat perfect zo vertellen tijdens mijn Jobcontrol vorige week al.

Als er in oktober al een verhoging komt dan zal dat waarschijnlijk de inflatie-correctie zijn maar meer ook niet. Effectief wordt de 0-lijn gewoon weer gehanteerd. Mijn laatste beetje respect voor dit bedrijf is op...

Als er iets beters komt dan zijn er geen redenen om te blijven imho.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Clueless schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:03:
[...]

Gebaseerd op een gesprek van vorige week met mijn manager: Ja er wordt gegoocheld met cijfers.

Kreeg te horen dat er nog een paar miljoen ontbreekt die ze aan de aandeelhouders & aan de raad van bestuur hadden beloofd. Had deze dus ook al aanzien komen. Door dit nog in hun zak te kunnen houden maken ze dat wat ze beloofd hadden goed en de rest komt dan in het volgende fiscale jaar. Volgend jaar juni/juli hetzelfde gezeur, let maar op. Zelfs mijn manager kon dat perfect zo vertellen tijdens mijn Jobcontrol vorige week al.

Als er in oktober al een verhoging komt dan zal dat waarschijnlijk de inflatie-correctie zijn maar meer ook niet. Effectief wordt de 0-lijn gewoon weer gehanteerd. Mijn laatste beetje respect voor dit bedrijf is op...

Als er iets beters komt dan zijn er geen redenen om te blijven imho.
Klinkt niet echt goed nu ik er heb gesolliciteerd, maar goed om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Motrax schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:41:
dat vermoeden krijg ik ook.... dat dit is om de getallen voor 2010 op te poetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Maar aan de andere kant, met alle die bank fusies zal Logica het volgens mij ook wel druk krijgen, omdat ze best veel klanten hebben in de bankwereld wat veel werk zal opleveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
shadowman12 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:16:
Maar aan de andere kant, met alle die bank fusies zal Logica het volgens mij ook wel druk krijgen, omdat ze best veel klanten hebben in de bankwereld wat veel werk zal opleveren toch?
volgens mij is t probleem ook niet de hoeveelheid werk (aangezien ze 700 man in dienst willen nemen)....

edit:
we hebben de computable ook weer gehaald:
http://www.computable.nl/...-salarisverhoging-op.html

[ Voor 17% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 06-07-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365348

"Het managementteam vindt de economische situatie te wankel om nu een salarisronde door te voeren"

En in oktober zal het niet meer wankel zijn. Mooie glazen bol hebben ze in Amstelveen.
Ik denk we in oktober veel gelovigen zien terugkomen met dit soort smilies: |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Grappig. De tandenloze tijger...eeehh...OR is ook wakker.

edit--

toeeeeeett!!! Vijf uur! Naar huis! :9~

[ Voor 31% gewijzigd door peter00 op 06-07-2010 17:01 ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Anoniem: 365348 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:48:
"Het managementteam vindt de economische situatie te wankel om nu een salarisronde door te voeren"

En in oktober zal het niet meer wankel zijn. Mooie glazen bol hebben ze in Amstelveen.
Ik denk we in oktober veel gelovigen zien terugkomen met dit soort smilies: |:(
Gelukkig is de markt wel stabiel genoeg om een hele zak nieuwe collega's open te trekken die stuk voor stuk een veel hoger salaris hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

precies, de besparing is de netto opbrengst van ca medior 50 sonsultants op een opdracht - die zich nu even achter de oren krabben ...

edit: doet me denken aan de Q-corner in de luchtvaart, oftwel ze hebben zich zelf in een hoek gezet waar het wel eens lastig kon zijn om er weer uit te komen.

[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 06-07-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik heb berichten gehoord dat het uitbetalen van het vakantiegeld een aanslag was op de liquiditeit, laat staan dat daar dan nog salarisverhogingen op komen. Ook moet er dan in december nog een kleine uitbetaling van een vakantiegeld correctie plaatsvinden.

Ik begrijp best dat dit een CFO kan roepen dat het financieel gezien niet wenselijk is om salarisverhogingen uit te keren. Aan de andere kan vraag ik me af in hoeverre er gekeken wordt naar alle bijkomende aspecten van het uitstellen / afschaffen van een jaarlijkse salarisverhogingronde.

Overigens kan ik de aannames van mensen hier bevestigen dat er in maart salarisverhogingen zijn geweest binnen het hoger management. Denk hierbij ook vooral niet aan 2 à 3%...

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:32:
....
Overigens kan ik de aannames van mensen hier bevestigen dat er in maart salarisverhogingen zijn geweest binnen het hoger management. Denk hierbij ook vooral niet aan 2 à 3%...
|:( < maar dan HEEEEEEEL erg hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
En verder in deel 4 aub.
Ervaring werken bij Logica (Deel 4)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:15
hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:43:
[...]

|:( < maar dan HEEEEEEEL erg hard
Dat kunstje hebben ze van hun financieele klanten afgekeken

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!