Anoniem: 360043
benieuwd naar de reactie....Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:38:
Heb meteen mijn manager een mail gestuurd met de vraag wat de mededeling betekent voor mijn promotie en de eventuele aanpassing van mijn salaris naar de nieuwe bandbreedte...

Ach CV maar even updaten
Het probleem ligt bij het zichzelf in stand houdende spreadsheet- en faxmanagement. Ze houden zichzelf aan het werk, sturen elkaar allerlei overzichtjes (wie heeft de langste), maar hebben geen flauw benul wie het werk doen, laat staan wat er speelt. Ooit Kieboom of een van die andere kwezels in de regio gezien?
Overhead volgens het boekje. Met de arrogantie van een old-boys netwerk. Tijd voor een vakbond.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
- Slikken en stikken
- Je conclusie trekken en weggaan
Btw, Logica heeft toch ook een OR? Wat is haar mening hier over?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dit heb ik vorig jaar al meegemaakt. Je krijgt een brief waarin je gefeliciteerd wordt met je nieuwe functie.... En dan staat en een alinea bij met daarin de mededeling: "helaas kunnen we vanwege het financiële klimaat niet het minimum salaris bieden voor de functie. Maar volgend jaar gaan we kijken of we dit kunnen aanpassen".......Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:38:
Heb meteen mijn manager een mail gestuurd met de vraag wat de mededeling betekent voor mijn promotie en de eventuele aanpassing van mijn salaris naar de nieuwe bandbreedte...
Wel eens van inflatiecorrectie / periodiekje gehoord? CAO ? Dat is iets wat een vakbond wel voor elkaar kan krijgen.Motrax schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:00:
En wat zou een vakbond toevoegen aan dit verhaal?
En ja. Weggaan na 15 jaar is voor het eerst een echte optie. t is dat ik mezelf al tien jaar aan het werk hou bij een ontzettend leuke klant en dat overstappen door Logica getorpedeerd is. Maar dit is de druppel.
ik stel voor dat we de komende practice meetings collectief boycotten, " wegens drukte bij de klant" .
Democratie kost een Fortuyn
Als ik dat te horen krijg accepteer ik dat niet. Dan wordt er volgens mij voorbij gegaan aan de arbeidsvoorwaarden wat riekt naar contractbreuk. Ik ben benieuwd wat mijn rechtbijstandsverzekering en de OR daar van zullen vinden... Maar goed, eerst even de reactie afwachten zonder al te ver vooruit te kijken...prutser387 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:06:
[...]
Dit heb ik vorig jaar al meegemaakt. Je krijgt een brief waarin je gefeliciteerd wordt met je nieuwe functie.... En dan staat en een alinea bij met daarin de mededeling: "helaas kunnen we vanwege het financiële klimaat niet het minimum salaris bieden voor de functie. Maar volgend jaar gaan we kijken of we dit kunnen aanpassen".......
Zolang je binnen de voor het level vastgestelde salarisbandbreedte valt, hoeft er geen verhoging te zijn. Maar als je onder de bandbreedte terecht komt dan moet dat worden rechtgetrokken.Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:09:
Sowieso staat er in de HR voorwaarden dat een stijging in level niet gepaard gaat met een stijging in salaris.
Zouden de teammanagers dan toch niet eerder op de hoogte geweest zijn?
Vandaar dat de (o.a. mijn) levelverhoging(en) ook nog niet in LARA zijn doorgevoerd natuurlijk... maar ja, dat zagen we al van verre aankomen.Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:12:
[...]
Zolang je binnen de voor het level vastgestelde salarisbandbreedte valt, hoeft er geen verhoging te zijn. Maar als je onder de bandbreedte terecht komt dan moet dat worden rechtgetrokken.

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Het doet ook afbreuk aan al het goede nieuws dat ik uit mijn practice krijg, waar we echt een hele lage idlenss hebben en een hele goede utilisation.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
ePMS is daarin leading volgens mij. In het ePMS systeem van mijn manager is hetal aangepast (heb een screendump van mijn mgr) alleen nog niet doorgevoerd. Schijnt nog voor niemand te zijn doorgevoerd. Maar belofte maakt schuld. Een beoordeling in ePMS met potentieel A betekent per direct een promotie naar een volgend level. Ik heb dit ook zwart op wit in een job control verslag.AngelDust schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:17:
[...]
Vandaar dat de (o.a. mijn) levelverhoging(en) ook nog niet in LARA zijn doorgevoerd natuurlijk... maar ja, dat zagen we al van verre aankomen.
En van wie of wat moet dat?Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:12:
Zolang je binnen de voor het level vastgestelde salarisbandbreedte valt, hoeft er geen verhoging te zijn. Maar als je onder de bandbreedte terecht komt dan moet dat worden rechtgetrokken.
In je arbeidscontract staat waarschijnlijk dat de arbeidsvoorwaarden van Logica van toepassing zijn. Als Edjaaah dan het volgende schrijft:
Dan heb je geen poot om op te staan.Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:09:
sowieso staat er in de HR voorwaarden dat een stijging in level niet gepaard gaat met een stijging in salaris.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Oftewel, benoeming op een ander OMS level is wel reden om het salaris aan te passen. Het salaris past dan niet in de betreffende salarisschaal.
Ik heb dat signaal net ook gehoord.avotar schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:20:
Ik hoorde van een collega dat zijn manager in elk geval stellig beweert ook niet op de hoogte te zijn geweest... en dat hij geneigd is zijn manager te geloven gezien resultaten uit het verleden.
Het doet ook afbreuk aan al het goede nieuws dat ik uit mijn practice krijg, waar we echt een hele lage idlenss hebben en een hele goede utilisation.
Ik geloof het wel.
Ehm... dus niet... Dat het ene geval geen reden is, maakt een ander geval niet automatisch wel een reden.Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:39:
Er staat: "Benoeming in een zelfde functie in een andere unit/divisie of benoeming in een andere functie op hetzelfde OMS level, is geen reden om het salaris aan te passen. Het salaris past in de betreffende salarisschaal en zal via het reguliere proces herzien worden. "
Oftewel, benoeming op een ander OMS level is wel reden om het salaris aan te passen. Het salaris past dan niet in de betreffende salarisschaal.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Mijn manager zit nu in de auto naar amstelveen. Dan is het lastig mailen. Hij had al wel even gebeld om te vragen wat de stemming was (iets met begrafenis en klachten dat monsterbord zo traag was)Roadman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:13:
Ik vind het wel angstvallig stil blijven verder in mijn mailbox....
Zouden de teammanagers dan toch niet eerder op de hoogte geweest zijn?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
[ Voor 33% gewijzigd door Janoz op 06-07-2010 11:48 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hey Janoz,Janoz schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:45:
[...]
Mijn manager zit nu in de auto naar amstelveen. Dan is het lastig mailen. Hij had al wel even gebeld om te vragen wat de stemming was (iets met begrafenis en klachten dat monsterbord zo traag was)
kan je vertellen dat deze stemming ook door mij gedeeld wordt vanuit de andere kant van het Kanaal, en monsterboard is nog erger om te benaderen vanuit UK
Ah, locatiecollegaJanoz schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:48:
Nee, mijn manager gaat erheen. * Janoz zit gewoon in Groningen. Maar de stemming zal wel uniform over de verschillende vestigingen zijn.

Bier fan Fryske grûn!
Mail naar NL OR. De OR hoort graag van haar achterban wat zij van deze ontwikkelingen vinden.Motrax schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:00:
En wat zou een vakbond toevoegen aan dit verhaal? Als een directie besluit om geen loonsverhoging door te voeren zijn er twee keuzes:
- Slikken en stikken
- Je conclusie trekken en weggaan
Btw, Logica heeft toch ook een OR? Wat is haar mening hier over?
Overigens hoeft een OR niet gekend te worden in het al of niet toekennen van salarisverhogingen. Uit de WoR:
Artikel 27. Het instemmingsrecht van de OR
1. De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
3. een belonings- of een functiewaarderingssysteem;
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
En dat ze in het najaar zullen bekijken of je alsnog je salaris krijgt zeker?Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:54:
Mijn collega legt het mailtje overigens anders uit: De mededeling van het NLMT dat er dit geen geen salarisronde is kan ook betekenen dat we deze ronde (= deze maand) geen salaris krijgen...
Anoniem: 1155
Overigens wisten de (in elk geval lokale) managers dit ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1155 op 06-07-2010 14:59 ]
V.w.b. die levelverhoging - je krijgt niet automatisch een salarisbijstelling. Ik heb die ook niet gehad vorig jaar. En ik zit ook nog steeds onder het minimum voor mijn level.
Ik vrees trouwens ook het ergste v.w.b. het verloop onder collega's. Dat voorspelt niks goeds
Ik heb al eens vaker managers horen roemen over het commitment van ons Logicanen, zeker onder de oude garde. Maar op een gegeven moment is zelfs bij de meest loyale logicanen de maat vol.
Ik ben overigens zeer sceptisch v.w.b. de mededeling dat er in het najaar nog eens een en ander bekeken wordt.
V.w.b. de OR - die heeft sinds de fusie met Logica steeds meer van de rechten die ze in de CMG tijd wel nog had, kwijtgeraakt, helaas. Dus daar verwacht ik ook niet veel van.
[ Voor 4% gewijzigd door Perenor op 06-07-2010 13:12 ]
Ik vind dit trouwens niet kunnen! Om zo maar de mail die we vanmorgen over de salarisronde ontvangen hebben, op een publiek forum te plaatsen.blackhawk180 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:20:
Het eerste mailtje is verstuurd:[...]
erhmm.
dacht dat een van de speerpunten was?Multensor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:12:
Het is iig open communicatie......
[ Voor 66% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 06-07-2010 13:15 ]
Waarom kan dat niet... je kan 't eventueel iets anders verwoorden (geen directe copy/paste). Maar dat de informatie publiekelijk wordt voorkom je toch niet. En daarnaast is Logica toch een bedrijf met een open cultuur?Perenor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:07:
[...]
Ik vind dit trouwens niet kunnen! Om zo maar de mail die we vanmorgen over de salarisronde ontvangen hebben, op een publiek forum te plaatsen.
Wat ik zelf minder vind is de toon van de e-mail... er wordt doodleuk even gemeld dat er geen salarisronde komt en "We vertrouwen erop dat er begrip zal zijn voor bovenstaand besluit". Hoe kun je hier nou begrip voor hebben? Er wordt niet eens uitgelegd waarom deze keuze gemaakt is.. die info zal wel later komen, maar mijns inziens hadden ze dit beter kunnen combineren.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Klopt, maar dat betekent niet dat je als Logica werknemer alle interne communicatie ook naar buiten mag brengen. We zijn intern open, niet extern.Marv schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:17:
... En daarnaast is Logica toch een bedrijf met een open cultuur?
Vergeet niet dat Logica ook een beurs genoteerd bedrijf is, met alle regelgeving die daar bij hoort. Soms wil men wel opener zijn, maar kan of mag dat niet.
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Wat ik begrijp is dat Logica gretig profiteert van mijn groei in kennis en ervaring en inzet buiten werktijden. Het geen probleem vindt om een hoger tarief te accepteren, maar het verdomd om daar wat tegenover te zetten.Marv schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:17:
[...]
Waarom kan dat niet... je kan 't eventueel iets anders verwoorden (geen directe copy/paste). Maar dat de informatie publiekelijk wordt voorkom je toch niet. En daarnaast is Logica toch een bedrijf met een open cultuur?
Wat ik zelf minder vind is de toon van de e-mail... er wordt doodleuk even gemeld dat er geen salarisronde komt en "We vertrouwen erop dat er begrip zal zijn voor bovenstaand besluit". Hoe kun je hier nou begrip voor hebben? Er wordt niet eens uitgelegd waarom deze keuze gemaakt is.. die info zal wel later komen, maar mijns inziens hadden ze dit beter kunnen combineren.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Voor wat betreft de geciteerde e-mail. Ze kunnen de keuzes en redenen niet uitleggen, want dan staat het meteen in de Computable e.d. waardoor het ook direct invloed heeft op de aandelenkoers. Dit laatste willen ze niet. Als ik het goed begrijp/analyseer uit jullie reacties lijkt het erop dat de managers ook pas laat hiervan op de hoogte worden gebracht. Ziet er naar uit dat het een typische Angelsaksische organisatiestructuur is, waar er veel vanuit top-down wordt bepaald.
Jullie kunnen nu allemaal wel veel roepen dat je er consequenties aan zal verbinden, maar dat is door veel medewerkers de afgelopen jaren ook al niet gedaan. Ze houden hier gewoon rekening mee, veel medewerkers roepen namelijk van alles. Dit daadwerkelijk in daden omzetten gebeurd veelal niet. Wellicht advocaat van de duivel spelende, maar zouden ze juist niet willen dat er nu medewerkers gaan solliciteren, etc. zodat er juist in een eventuele extra ronde dit jaar meer ruimte is?
Wat schiet Logica daar per saldo mee op dan?Woudloper schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:39:
Wellicht advocaat van de duivel spelende, maar zouden ze juist niet willen dat er nu medewerkers gaan solliciteren, etc. zodat er juist in een eventuele extra ronde dit jaar meer ruimte is?
Minder medewerkers die bij de klant zitten is ook minder inkomsten.
Daarnaast is er natuurlijk geen sprake van een extra ronde
[ Voor 7% gewijzigd door Roadman op 06-07-2010 13:45 ]
Echter zie je dat juist de medewerkers die je echt wilt houden (kennis, netwerk & ervaring en een hoge marktwaarde) voor zichzelf beginnen of weglopen. Maar dit is niet uniek voor Logica.Woudloper schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:39:
Goed verhaal
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb daar ook wel een beetje moeite mee. Aan de andere kant, het kan goed zijn dat men daar op rekende en juist daarom zo weinig achtergrond informatie erbij gegeven heeft. Mogelijk gaat dat nog mondeling gecommuniceerd worden door ons management.Perenor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:07:
[...]
Ik vind dit trouwens niet kunnen! Om zo maar de mail die we vanmorgen over de salarisronde ontvangen hebben, op een publiek forum te plaatsen.
Sowiso vind ik het af en toe wel lastig hier, aan de ene kant moet je naar mijn mening best wat kunnen delen over hoe het is om bij Logica te werken, aan de andere kant zit je toch met informatie die wat mij betreft niet altijd publiekelijk gedeeld hoeft te worden.
Anoniem: 258392
Hoe loyaal een Logicaan ook is... eens is het grote sprookjesboek uit. Ik hoop dat Nederland vanavond wint. Erg laat zal het helaas niet worden. Morgenvroeg een sollicitatie/orientatiegesprek. Zoals Bredero reeds zei: "Het kan verkeren". "If you pay peanuts, you get monkey's". Leegloop bij Apenheul???
dat heb je snel geregeldAnoniem: 258392 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:49:
<> Morgenvroeg een sollicitatie/orientatiegesprek. <>
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
E-Developing
whahhaaa!! ROFLOLEdjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:42:
Deze maand alle uren op I schrijven. "Wij, consultants, gaan er vanuit dat het NLMT hiervoor begrip heeft"
en niet te vergeten:
"Practice meeting? Welke code moet ik dat boeken? Wat zeg je? Com-pen-se-ren? Eigen tijd? hahaha...nee hoor..." Klik. tuutuutuutuutuut
meesterlijkpeter00 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:09:
[...]
....
en niet te vergeten:
"Practice meeting? Welke code moet ik dat boeken? Wat zeg je? Com-pen-se-ren? Eigen tijd? hahaha...nee hoor..." Klik. tuutuutuutuutuut

maar even serieus, als de teammanagers er ook niets van wisten voor de mail was uitgestuurd zou k daar niet blij mee zijn als ik hun was. Je weet dat er na zo'n mail een hele stapel consultants met hun manager gaat bellen/mailen, en die moet zich dan ineens verdedigen zonder van te voren ingelicht te zijn?
[ Voor 34% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 06-07-2010 14:14 ]
Overigens ben ik het er met een aantal anderen hier wel eens dat hetgeen gecommuniceerd is, wel van erg karige informatie voorzien was. En v.w.b. de opmerking dat er begrip zou moeten zijn voor dit besluit. Nou dat heb ik toch zeer zeker niet.
Ik ben ooit bij CMG begonnen en wil niet zo maar die jaren die ik in dit bedrijf geïnvesteerd heb weggooien. Maar 't gras begint op andere plaatsen toch wel erg groen uit te zien. Of laten we 't zo brengen - 't begint er bij ons bruiner uit te zien...
En inderdaad - practice meetings, compenseren van uren, in eigen tijd trainingen volgen - alles in eigen tijd. Dat moeten we ook maar 's gaan heroverwegen.
Anoniem: 365284
Waar doen we het nog voor hier. Stel prutsers bij elkaar daar in A'veen

Toch maar weer solliciteren dan.
[ Voor 20% gewijzigd door Perenor op 06-07-2010 14:25 ]
Anoniem: 365289
Ik vraag me oprecht af wat de managers, die o.a. dit besluit genomen hebben, op hun timesheets schrijven die bij de practice-meetings zijn geweestpeter00 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:09:
[...]
whahhaaa!! ROFLOL
en niet te vergeten:
nou ben ik toch wel benieuwd waarom dat de minste van jouw zorgen zijn eigenlijkWijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:39:
Kunnen jullie makkelijk over mopperen. Ik zou blij zijn als ik me boos kon maken over het compenseren van practice meetings en trainingen.

hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:42:
[...]
nou ben ik toch wel benieuwd waarom dat de minste van jouw zorgen zijn eigenlijk

Nou, lijkt me best leuk zo'n practice meeting waar men tijd en geld insteekt om je een interessante middag/avond te bezorgen. Zelfde met training, ik zou heel graag weer 's wat vakinhoudelijke training volgen. Dat daar een paar uurtjes eigen tijd tegenover moeten staan zou ik niet zo mee zitten.hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:42:
[...]
nou ben ik toch wel benieuwd waarom dat de minste van jouw zorgen zijn eigenlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 06-07-2010 14:48 ]
Een training is een investering in jezelf alsmede in 't bedrijf.hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:42:
[...]
Het bedrijf regelt dat je 's avonds wat kan eten op de zaak, het bedrijf regelt mensen die de training geven en jij investeert een paar uurtjes vrije tijd. Als je je daar al druk om gaat maken...
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
ah dat doen ze niet op elke afdeling geloof ik inderdaadWijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:47:
[...]
Nou, lijkt me best leuk zo'n practice meeting waar men tijd en geld insteekt om je een interessante middag/avond te bezorgen. Zelfde met training, ik zou heel graag weer 's wat vakinhoudelijke training volgen. Dat daar een paar uurtjes eigen tijd tegenover moeten staan zou ik niet zo mee zitten.

Niet of heel sporadisch inderdaad.hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:50:
[...]
ah dat doen ze niet op elke afdeling geloof ik inderdaad
Tja...sorry had daar nooit zo bij stil gestaan
Het is niet alsof je veel mist als je niet naar die practice-meeting gaat...Wijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:53:
[...]
Niet of heel sporadisch inderdaad.
[...]
Tja...
Als het nou daadwerkelijk interessant was....
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Als een opleiding, al dan niet in de avonduren, gedeeltelijk in eigen tijd moet, heb ik daar geen moeite mee, want het is idd een investering voor beide partijen. Het toverwoord is "gedeeltelijk". Ik vind het van de zotte dat ik 4 of 5 uur eigen tijd moet investeren, en ook nog eens de gemiste billable uren moet compenseren.Marv schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:50:
[...]
Een training is een investering in jezelf alsmede in 't bedrijf.
Het bedrijf regelt dat je 's avonds wat kan eten op de zaak, het bedrijf regelt mensen die de training geven en jij investeert een paar uurtjes vrije tijd. Als je je daar al druk om gaat maken...
Het is altijd leuk om wat oude bekenden te zien en spreken.
Dat is wel waar maar het kost mij ook een werk-halve dag om erbij te zijn, dat compenseer ik niet zo heel erg makkelijk en dat is het mij niet waard. Ook al kost het hun moeite voelt het toch als een sigaar uit eigen doos - en die sigaren hou ik al een tijdje liever bij mijzelf aangezien ik er al drie à vier jaar weinig van Logica terug gekregen heb.Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:05:
Het is altijd leuk om wat oude bekenden te zien en spreken.
Met stom ^^franssie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:09:
[...]
Dat is wel waar maar het kost mij ook een werk-halve dag om er bij te zijn, dat compenseer ik niet zo heel erg makkelijk en dat is het mij niet waard. Ook al kost het hun moeite voelt het toch als een sigaar uit eigen doos - en die sigaren hou ik al een tijdje liever bij mijzelf aangezien ik er al drie à vier jaar weinig van Logica terug gekregen heb.

Nee, je mist helemaal niets...J2pc schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:55:
[...]
Het is niet alsof je veel mist als je niet naar die practice-meeting gaat...
Als het nou daadwerkelijk interessant was....

Daarna lekker eten (= wel leuk/lekker) en daarna een workshop waar je na de tijd bijzonder weinig aan hebt.
Wat het kost?: je moet je vrije uren opnemen bij je klant of je moet ze later inhalen/compenseren, je moet in de file staan om daar te komen, en als je thuis komt is het zo laat dat je vriendin al op bed ligt en je er zelf binnen 6 uren weer af kan omdat je weer moet werken. Oh ja, t kost je ook je vrije avond dus....
Ik ging er altijd heen om te laten zien dat ik wel-willend en gemotiveerd ben...

De trainingen die ik gevolgd heb zijn allemaal in de avonduren gehouden... eentje die begon om 16:00 maar die vond ik zo interessant dat ik wel wat eigen uren wilde investeren.Anoniem: 1155 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:05:
[...]
Als een opleiding, al dan niet in de avonduren, gedeeltelijk in eigen tijd moet, heb ik daar geen moeite mee, want het is idd een investering voor beide partijen. Het toverwoord is "gedeeltelijk". Ik vind het van de zotte dat ik 4 of 5 uur eigen tijd moet investeren, en ook nog eens de gemiste billable uren moet compenseren.
Natuurlijk moet 't niet uit de hand lopen... 4 maanden, 4 uur eigen tijd per week of iets dergelijks is natuurlijk niet handig... maar ik ga ervan uit dat je dan zelf wel aan de bel trekt.
Een aantal keer per jaar wat eigen tijd investeren in je eigen ontwikkeling lijkt (leek?) me heel normaal.
Wat een kul redenenEdjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:05:
Het wordt voor je georganiseerd, het kost toch een hoop geld, dan kun je er maar beter naartoe gaan en er het beste van maken...
ja vast ..."het is absoluut onze intentie"
Precies wat ik wou zeggen...franssie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:36:
Ik zal 'm niet plaatsen maar 1 quote:
[...]
ja vast ...

Bier fan Fryske grûn!
"het is absoluut onze intentie" is echt zo'n management-zinnetje zodat ze in oktober alsnog kunnen zeggen dat door onverwachte omstandigheden het alsnog niet doorgaat.
Je geeft zelf al antwoord op je vraagprutser387 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:40:
Waarom zeggen ze nou niet gewoon 'er komt een salarisronde'...
"het is absoluut onze intentie" is echt zo'n management-zinnetje zodat ze in oktober alsnog kunnen zeggen dat door onverwachte omstandigheden het alsnog niet doorgaat.
Bier fan Fryske grûn!
☻/
/▌
Hoeveel is er in 'de markt' gemiddeld bij gekomen dan dit jaar? 1%? 2%?Anoniem: 1155 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:35:
Een marktconforme salarisronde in oktober. Klinkt in elk geval al beter.
En wat als je salaris al minder dan 'marktconform' was? Dan raak je nog verder achterop?
en drie maanden uitstel is 2% verhoging maal (6000 * 3000 (gemiddeld) salarissom) maal 5% rente * 3/12 = 100k over drie maanden plus ~5k rente.
Ik gok dat dat de stijging salariskosten voor het NLMT is dit jaar.
Ik wil een ieder hier vragen hem wel te plaatsenPerenor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:23:
Ik wil trouwens een ieder hier vragen die mail niet op dit forum te plaatsen!

Pak 2 van de posts hierboven bij elkaar en je hebt de essentie van 't mailtje wel lijkt me...eamelink schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:56:
[...]
Ik wil een ieder hier vragen hem wel te plaatsen
"het is absoluut onze intentie"
Een marktconforme salarisronde in oktober.
[ Voor 12% gewijzigd door Marv op 06-07-2010 16:01 ]
Gebaseerd op een gesprek van vorige week met mijn manager: Ja er wordt gegoocheld met cijfers.Motrax schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:41:
Rijst wel de vraag waarom die 3 maanden uitmaken. Heeft Logica een gebroken financieel jaar dat binnenkort afloopt? En dat hier mee kunstmatig met cijfers gegoochelt wordt?
Kreeg te horen dat er nog een paar miljoen ontbreekt die ze aan de aandeelhouders & aan de raad van bestuur hadden beloofd. Had deze dus ook al aanzien komen. Door dit nog in hun zak te kunnen houden maken ze dat wat ze beloofd hadden goed en de rest komt dan in het volgende fiscale jaar. Volgend jaar juni/juli hetzelfde gezeur, let maar op. Zelfs mijn manager kon dat perfect zo vertellen tijdens mijn Jobcontrol vorige week al.
Als er in oktober al een verhoging komt dan zal dat waarschijnlijk de inflatie-correctie zijn maar meer ook niet. Effectief wordt de 0-lijn gewoon weer gehanteerd. Mijn laatste beetje respect voor dit bedrijf is op...
Als er iets beters komt dan zijn er geen redenen om te blijven imho.
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Klinkt niet echt goed nu ik er heb gesolliciteerd, maar goed om te lezen.Clueless schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:03:
[...]
Gebaseerd op een gesprek van vorige week met mijn manager: Ja er wordt gegoocheld met cijfers.
Kreeg te horen dat er nog een paar miljoen ontbreekt die ze aan de aandeelhouders & aan de raad van bestuur hadden beloofd. Had deze dus ook al aanzien komen. Door dit nog in hun zak te kunnen houden maken ze dat wat ze beloofd hadden goed en de rest komt dan in het volgende fiscale jaar. Volgend jaar juni/juli hetzelfde gezeur, let maar op. Zelfs mijn manager kon dat perfect zo vertellen tijdens mijn Jobcontrol vorige week al.
Als er in oktober al een verhoging komt dan zal dat waarschijnlijk de inflatie-correctie zijn maar meer ook niet. Effectief wordt de 0-lijn gewoon weer gehanteerd. Mijn laatste beetje respect voor dit bedrijf is op...
Als er iets beters komt dan zijn er geen redenen om te blijven imho.
dat vermoeden krijg ik ook.... dat dit is om de getallen voor 2010 op te poetsenMotrax schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:41:
Rijst wel de vraag waarom die 3 maanden uitmaken. Heeft Logica een gebroken financieel jaar dat binnenkort afloopt? En dat hier mee kunstmatig met cijfers gegoochelt wordt?
volgens mij is t probleem ook niet de hoeveelheid werk (aangezien ze 700 man in dienst willen nemen)....shadowman12 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:16:
Maar aan de andere kant, met alle die bank fusies zal Logica het volgens mij ook wel druk krijgen, omdat ze best veel klanten hebben in de bankwereld wat veel werk zal opleveren toch?
edit:
we hebben de computable ook weer gehaald:
http://www.computable.nl/...-salarisverhoging-op.html
[ Voor 17% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 06-07-2010 16:32 ]
Anoniem: 365348
En in oktober zal het niet meer wankel zijn. Mooie glazen bol hebben ze in Amstelveen.
Ik denk we in oktober veel gelovigen zien terugkomen met dit soort smilies:

edit--
toeeeeeett!!! Vijf uur! Naar huis!
[ Voor 31% gewijzigd door peter00 op 06-07-2010 17:01 ]
Gelukkig is de markt wel stabiel genoeg om een hele zak nieuwe collega's open te trekken die stuk voor stuk een veel hoger salaris hebben....Anoniem: 365348 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:48:
"Het managementteam vindt de economische situatie te wankel om nu een salarisronde door te voeren"
En in oktober zal het niet meer wankel zijn. Mooie glazen bol hebben ze in Amstelveen.
Ik denk we in oktober veel gelovigen zien terugkomen met dit soort smilies:
edit: doet me denken aan de Q-corner in de luchtvaart, oftwel ze hebben zich zelf in een hoek gezet waar het wel eens lastig kon zijn om er weer uit te komen.
[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 06-07-2010 17:10 ]
Ik begrijp best dat dit een CFO kan roepen dat het financieel gezien niet wenselijk is om salarisverhogingen uit te keren. Aan de andere kan vraag ik me af in hoeverre er gekeken wordt naar alle bijkomende aspecten van het uitstellen / afschaffen van een jaarlijkse salarisverhogingronde.
Overigens kan ik de aannames van mensen hier bevestigen dat er in maart salarisverhogingen zijn geweest binnen het hoger management. Denk hierbij ook vooral niet aan 2 à 3%...
Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:32:
....
Overigens kan ik de aannames van mensen hier bevestigen dat er in maart salarisverhogingen zijn geweest binnen het hoger management. Denk hierbij ook vooral niet aan 2 à 3%...

Ervaring werken bij Logica (Deel 4)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dat kunstje hebben ze van hun financieele klanten afgekeken
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Microkid schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:55:
En verder in deel 4 aub.
Ervaring werken bij Logica (Deel 4)
Dit topic is gesloten.