Ervaring werken bij Logica (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 133.869 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Anoniem: 360043 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:20:

Alleen over het salaris is niets toegezegd... Ik weet zelf dat er bandbreedtes zijn en welke bedragen erbij horen. Dit zijn vastgestelde bandbreedtes waar volgens mij niet vanaf geweken kan worden.
_O- _O- _O- _O- _O-
* Wijnands veegt de thee van z'n beeldscherm
Ehh.. nee.. dat is dus niet zo. Sterker nog, het is goed mogelijk dat het enige wat je van je level verhoging merkt een zwaardere review is volgend jaar.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
helaas komt het in de praktijk inderdaad (maar al te vaak) voor dat salarissen en verhoging geen relatie tonen met de vastgestelde salarisschalen, laat staan dat ze het recht trekken als je promotie maakt. Moet zeggen dat ik 'erg weinig' mensen hoor die tevreden zijn over hun salaris; zou het gras bij de buren groener zijn of zouden die wijselijk hun mond houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sommige buren werken veel meer met schalen. Dan weet je gewoon vrij exact hoe groen het gras is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

hawkeyenl9393 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:55:
helaas komt het in de praktijk inderdaad (maar al te vaak) voor dat salarissen en verhoging geen relatie tonen met de vastgestelde salarisschalen, laat staan dat ze het recht trekken als je promotie maakt. Moet zeggen dat ik 'erg weinig' mensen hoor die tevreden zijn over hun salaris; zou het gras bij de buren groener zijn of zouden die wijselijk hun mond houden?
die houden wijselijk hun mond ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Heb helaas indertijd meegemaakt dat ik van toen heette het nog T2 naar T3 ging ik onder de bandbreedte van T3 kwam, zonder dat er een salarisaanpassing bij kwam kijken. Op de vraag waarom mijn salaris niet werd aangepast naar het het minimum van de bandbreedte kreeg ik een nogal vage uitleg 'je huidige werkzaamheden bij de klant zijn niet T3 dus krijgen we ook niet bijbehorend tarief dus is het op dit moment niet mogelijk'.

Was een van de laatste druppels want bij mijn vertrek / jobhop naar mijn huidige wg kon er wel een bak geld bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een soortgelijk verhaal zou ik ook wel kunnen ophangen maar er is een grens aan de hoeveelheid vuile was die ik op een publiek forum buiten hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Wijnands schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:47:
Een soortgelijk verhaal zou ik ook wel kunnen ophangen maar er is een grens aan de hoeveelheid vuile was die ik op een publiek forum buiten hang.
haha, dit zegt al genoeg :P

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25844

same here! en bij de concurrent kon er wel (flink) wat bij, plus betere benefits, dus was de conclusie snel getrokken. Zo af en toe kom ik hier nog kijken om te zien of logica toch zijn beloften is nagekomen en de problemen heeft opgelost, maar als ik het forum doorlees zie ik nog steeds dezelfde perikelen. Het gras is elders niet groener, maar bij logica lijkt het de laatste jaren wat uitgedroogd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 25844 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:41:
same here! en bij de concurrent kon er wel (flink) wat bij, plus betere benefits, dus was de conclusie snel getrokken. Zo af en toe kom ik hier nog kijken om te zien of logica toch zijn beloften is nagekomen en de problemen heeft opgelost, maar als ik het forum doorlees zie ik nog steeds dezelfde perikelen. Het gras is elders niet groener, maar bij logica lijkt het de laatste jaren wat uitgedroogd :)
Uit nieuwsgierig om je reactie wat beter te kunnen plaatsen.... hoeveel relevante werkervaring had je toen je overstapte?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360043

Er zijn wel bandbreedtes binnen Logica. Deze worden ook gehanteerd (weet ik van een collega die inmiddels bezig is met een talent development program voor level 4).

Maar goed, als ik mijn telefoontje/brief heb gekregen post ik het resultaat wel hier in het forum ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 15:33
Het eerste mailtje is verstuurd:
Het NL MT heeft besloten de salarisronde per 1 juli geen doorgang te laten vinden. Dit betekent nog niet dat in 2010 in het geheel geen salarisronde zal plaatsvinden. Vastgesteld is dat we in het najaar opnieuw zullen bezien of en zo ja op welke wijze er alsnog een salarisronde zal kunnen worden doorgevoerd.

We vertrouwen erop dat er begrip zal zijn voor bovenstaand besluit en zullen jullie in het najaar opnieuw informeren over ontwikkelingen in dit verband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 20:47
Lekker... :N

[ Voor 14% gewijzigd door Roadman op 06-07-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 22:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, ik snap niet hoe ze uberhaupt kunnen denken dat we hiervoor begrip op zouden kunnen brengen.....

En ook geen reden geven. Net alsof ze ons geen verantwoording schuldig zijn ofzo...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het is wel duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik vermoed dat wat voor uitleg er ook wordt gegeven, het niet geaccepteerd wordt. Soms is het dan makkelijker om de boodschap kort te houden en niet te verzanden in allerlei toelichting.

Alleen jammer dat er dan wel in staat 'We vertrouwen erop dat er begrip zal zijn voor bovenstaand besluit'...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik had van mijn manager begrepen dat het inderdaad later zou gaan plaats vinden. Maar dit dan rond eind juli begin augustus (ivm het project taxi). Maar dit kan niet. Maar een reply to all doen met "Nee er is geen begrip!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

2e jaar op rij dat je aan het lijntje gehouden wordt... en het dan zo weten te verpakken dat ze in het najaar ook weer kunnen zeggen

"Nee, het wordt hem weer niet, wie weet volgend jaar"

:/ :N ik vind dit geen stijl hebben :/

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
En toen begon Logica NL leeg te stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
te gek voor woorden toch dit... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:10

BvH

Dit gaat een enorm verloop opleveren van ervaren mensen. Je kan niet aan de voordeur mensen werven en verwachten dat zo'n mededeling op begrip kan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Anoniem: 360043 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:20:
De promotie is zwart op wit tijdens een job control bevestigd (incl. verslag). Ook beschik ik over een screendump uit het epms systeem van mijn manager waarin hij mij liet zien dat de performance rating en het potentieel van mij zijn aangepast. Dit moet alleen nog worden geeffectueerd, voor alle collega's geldt dit overigens.
...
Bij mij idem, heb een screenshot ontvangen en dit is nog niet verwerkt.
ePMS heeft nog geen update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

BvH schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:42:
Dit gaat een enorm verloop opleveren van ervaren mensen. Je kan niet aan de voordeur mensen werven en verwachten dat zo'n mededeling op begrip kan rekenen.
Precies, zeker als je niet de moeite neemt om met een reden te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Dat zie ik inderdaad ook wel aankomen... En vind het ook niet meer dan logisch eigenlijk.. :/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Ik zit met smart op een mailtje van mijn teammanger met text en uitleg te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
en zelfs al zouden mensen blijven zitten, dan heb je 2 jaar salarisrondes die je over de loop van de tijd wilt gaan inhalen, maw dan zit iedereen de komende 5 jaar te zeiken omdat ze achterlopen met hun salaris....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:35
hawkeyenl9393 in "Ervaring werken bij Logica (deel 3)"
AngelDust schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:45:
[...]

Dat zie ik inderdaad ook wel aankomen... En vind het ook niet meer dan logisch eigenlijk.. :/
Dat is idd pure Logica
_O-

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Roadman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:48:
Ik zit met smart op een mailtje van mijn teammanger met text en uitleg te wachten....
ben wel benieuwd of ie dr op reageert, en zo ja, wat dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Roadman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:48:
Ik ook, hoewel ik het vermoeden heb dat het wellicht voor hen een net zo'n grote verrassing zal zijn geweest.
Of ben ik dan heel naief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
avotar schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Ik ook, hoewel ik het vermoeden heb dat het wellicht voor hen een net zo'n grote verrassing zal zijn geweest.
Zou wel vreemd zijn als hun het niet "iets" eerder gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
[...]

maakt volgens mij niet veel uit of ze t al wel of niet wisten, t wordt de teammanagers van hogerhand opgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

[...]

Dat denk ik wel..

onze teammanager heeft namelijk een tijdje terug tijdens een man-management nog aangegeven dat hij ergens afgelopen week nog een vergadering had over de salarisronde's... dus hij zal dr echt wel van weten.. :/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02

dr.lowtune

Deugt niet

Ik betwijfel eerlijk gezegd of er een grote leegloop zal zijn. Volgens mij zijn de mensen die erg ervaren zijn en zich niet zo laten behandelen al minstens een paar jaar weg, de mensen die er nog wel zitten die zijn denk ik erg loyaal of twijfelen heel sterk en zullen m.i. ook hier niet door vertrekken, misschien een beetje mopperen, maar een glas, een plas.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
dr.lowtune schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:59:
Ik betwijfel eerlijk gezegd of er een grote leegloop zal zijn. Volgens mij zijn de mensen die erg ervaren zijn en zich niet zo laten behandelen al minstens een paar jaar weg, de mensen die er nog wel zitten die zijn denk ik erg loyaal of twijfelen heel sterk en zullen m.i. ook hier niet door vertrekken, misschien een beetje mopperen, maar een glas, een plas.......
Of misschien wel spreekwoordelijk de laatste druppel.
Vorig jaar geen salarisverhoging was nog wel te verantwoorden, maar 2 jaar achter elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWM007
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 08:04
Dan nog te bedenken hoeveel geld er aan die practice meetings wordt uitgegeven. Even Galgenwaard afhuren, hijskraantjes, dure schermen. Kost allemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH

BvH

Er zijn grenzen, 1 jaar is nog begrip voor op te brengen als het aantoonbaar minder gaat. Maar in het geval van de BI sector waar ik zelf zit, is er juist weer veel meer vraag. Dan kunnen ervaren mensen overstappen met een behoorlijke verbetering (>10%) in het vooruitzicht.

Als je maar lang genoeg rekt is ook bij loyale(re) mensen de maat een keer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Dit bewijst weer eens dat het waterhoofd in Amstelveen totaal geen binding heeft met degenen die de Overhead Recovery Rate moeten compenseren. We zijn nummers op een spreadsheet. Ik heb in mijn werkzame leven nog nooit zo'n arrogante mail gehad van mijn werkgever. Geen uitleg, geen reden, "het NL MT heeft besloten" .

probeer nu nog eens een medewerkerstevredenheidsenquete te sturen als je durft. }:O

"Het goede nieuws is dat je alweer boven verwachting hebt gescoord. Het slechte nieuws is dat je er ook weer niets bij krijgt"
/*externe cv maar weer eens oppoetsen doet */
.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
peter00 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:07:
...
probeer nu nog eens een medewerkerstevredenheidsenquete te sturen als je durft. }:O
....
}) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
dr.lowtune schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:59:
Ik denk dat je gelijk hebt. Ach, we kunnen erover mopperen wat we willen maar er veranderd niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
peter00 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:07:

Die weten ze toch zo recht te lullen dat het voor hun gunstig uitkomt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 10:10

Multensor

wtf

onbegrijpelijk dit.....

check de google ad onderaan trouwens _o-

"Heeft u een wanbetaler?"

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Roadman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:10:
[...]

Die weten ze toch zo recht te lullen dat het voor hun gunstig uitkomt :F
"Naar aanleiding van de All-Staff Survey nemen we ons voor om onze communicatie te verbeteren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Multensor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:19:
onbegrijpelijk dit.....

Owh, bij mij staat er een advertentie "Rijinstructeur worden?". Leuke cariere switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Multensor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:19:
onbegrijpelijk dit.....

Ads door Google
De Beste Werkgevers 2009
De beste werkgevers op een rij. Op basis van medewerkersonderzoek www.beste-werkgevers.nl
:')

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

volgens mij is google ads de weg kwijt bij jou

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat verklaart wel waarom we die grotere mailboxen nodig hebben. Anders passen immers al die afscheidsmailtjes er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Janoz schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:24:
Dat verklaart wel waarom we die grotere mailboxen nodig hebben. Anders passen immers al die afscheidsmailtjes er niet in.
LOL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 18:07
Ik heb maar één woord voor de mail: onbeschoft! En ondertussen maar mails sturen over managers met nieuwe functies bla bla. De mensen die het geld moeten binnenhalen, worden gewoon geschoffeerd. Hoe kun je verwachten dat we positief blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 15:33
Afbeeldingslocatie: http://www.kilroynews.net/tegel/tegel-fantasie-logica.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb meteen mijn manager een mail gestuurd met de vraag wat de mededeling betekent voor mijn promotie en de eventuele aanpassing van mijn salaris naar de nieuwe bandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 11:22
de managers zullen het nu druk hebben met telefoons opnemen en mailtjes aan het antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:38:
Heb meteen mijn manager een mail gestuurd met de vraag wat de mededeling betekent voor mijn promotie en de eventuele aanpassing van mijn salaris naar de nieuwe bandbreedte...
benieuwd naar de reactie.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Balen voor jullie jongens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik had dit wel verwacht, halverwege had ik een JC/MM gesprek. Daarin vertelde mijn manager dat ze een document moesten opleveren met een aantal scenario's mbt salaris verhogingen. Dit zei voor mij al genoeg.

Ach CV maar even updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

het punt is dat je manager wel van goede wil is en ook geschoffeerd wordt...

Het probleem ligt bij het zichzelf in stand houdende spreadsheet- en faxmanagement. Ze houden zichzelf aan het werk, sturen elkaar allerlei overzichtjes (wie heeft de langste), maar hebben geen flauw benul wie het werk doen, laat staan wat er speelt. Ooit Kieboom of een van die andere kwezels in de regio gezien?

Overhead volgens het boekje. Met de arrogantie van een old-boys netwerk. Tijd voor een vakbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En wat zou een vakbond toevoegen aan dit verhaal? Als een directie besluit om geen loonsverhoging door te voeren zijn er twee keuzes:
- Slikken en stikken
- Je conclusie trekken en weggaan

Btw, Logica heeft toch ook een OR? Wat is haar mening hier over?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:38:
Dit heb ik vorig jaar al meegemaakt. Je krijgt een brief waarin je gefeliciteerd wordt met je nieuwe functie.... En dan staat en een alinea bij met daarin de mededeling: "helaas kunnen we vanwege het financiële klimaat niet het minimum salaris bieden voor de functie. Maar volgend jaar gaan we kijken of we dit kunnen aanpassen".......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Motrax schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:00:
En wat zou een vakbond toevoegen aan dit verhaal?
Wel eens van inflatiecorrectie / periodiekje gehoord? CAO ? Dat is iets wat een vakbond wel voor elkaar kan krijgen.

En ja. Weggaan na 15 jaar is voor het eerst een echte optie. t is dat ik mezelf al tien jaar aan het werk hou bij een ontzettend leuke klant en dat overstappen door Logica getorpedeerd is. Maar dit is de druppel.

ik stel voor dat we de komende practice meetings collectief boycotten, " wegens drukte bij de klant" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Sowieso staat er in de HR voorwaarden dat een stijging in level niet gepaard gaat met een stijging in salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser387 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:06:
[...]

Dit heb ik vorig jaar al meegemaakt. Je krijgt een brief waarin je gefeliciteerd wordt met je nieuwe functie.... En dan staat en een alinea bij met daarin de mededeling: "helaas kunnen we vanwege het financiële klimaat niet het minimum salaris bieden voor de functie. Maar volgend jaar gaan we kijken of we dit kunnen aanpassen".......
Als ik dat te horen krijg accepteer ik dat niet. Dan wordt er volgens mij voorbij gegaan aan de arbeidsvoorwaarden wat riekt naar contractbreuk. Ik ben benieuwd wat mijn rechtbijstandsverzekering en de OR daar van zullen vinden... Maar goed, eerst even de reactie afwachten zonder al te ver vooruit te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:09:
Sowieso staat er in de HR voorwaarden dat een stijging in level niet gepaard gaat met een stijging in salaris.
Zolang je binnen de voor het level vastgestelde salarisbandbreedte valt, hoeft er geen verhoging te zijn. Maar als je onder de bandbreedte terecht komt dan moet dat worden rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Ik vind het wel angstvallig stil blijven verder in mijn mailbox....
Zouden de teammanagers dan toch niet eerder op de hoogte geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:12:
[...]

Zolang je binnen de voor het level vastgestelde salarisbandbreedte valt, hoeft er geen verhoging te zijn. Maar als je onder de bandbreedte terecht komt dan moet dat worden rechtgetrokken.
Vandaar dat de (o.a. mijn) levelverhoging(en) ook nog niet in LARA zijn doorgevoerd natuurlijk... maar ja, dat zagen we al van verre aankomen. :/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik hoorde van een collega dat zijn manager in elk geval stellig beweert ook niet op de hoogte te zijn geweest... en dat hij geneigd is zijn manager te geloven gezien resultaten uit het verleden.
Het doet ook afbreuk aan al het goede nieuws dat ik uit mijn practice krijg, waar we echt een hele lage idlenss hebben en een hele goede utilisation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AngelDust schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:17:
[...]

Vandaar dat de (o.a. mijn) levelverhoging(en) ook nog niet in LARA zijn doorgevoerd natuurlijk... maar ja, dat zagen we al van verre aankomen. :/
ePMS is daarin leading volgens mij. In het ePMS systeem van mijn manager is hetal aangepast (heb een screendump van mijn mgr) alleen nog niet doorgevoerd. Schijnt nog voor niemand te zijn doorgevoerd. Maar belofte maakt schuld. Een beoordeling in ePMS met potentieel A betekent per direct een promotie naar een volgend level. Ik heb dit ook zwart op wit in een job control verslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:12:
En van wie of wat moet dat?

In je arbeidscontract staat waarschijnlijk dat de arbeidsvoorwaarden van Logica van toepassing zijn. Als Edjaaah dan het volgende schrijft:
Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:09:
sowieso staat er in de HR voorwaarden dat een stijging in level niet gepaard gaat met een stijging in salaris.
Dan heb je geen poot om op te staan.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat: "Benoeming in een zelfde functie in een andere unit/divisie of benoeming in een andere functie op hetzelfde OMS level, is geen reden om het salaris aan te passen. Het salaris past in de betreffende salarisschaal en zal via het reguliere proces herzien worden. "

Oftewel, benoeming op een ander OMS level is wel reden om het salaris aan te passen. Het salaris past dan niet in de betreffende salarisschaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
avotar schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:20:
Ik hoorde van een collega dat zijn manager in elk geval stellig beweert ook niet op de hoogte te zijn geweest... en dat hij geneigd is zijn manager te geloven gezien resultaten uit het verleden.
Het doet ook afbreuk aan al het goede nieuws dat ik uit mijn practice krijg, waar we echt een hele lage idlenss hebben en een hele goede utilisation.
Ik heb dat signaal net ook gehoord.
Ik geloof het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:39:
Er staat: "Benoeming in een zelfde functie in een andere unit/divisie of benoeming in een andere functie op hetzelfde OMS level, is geen reden om het salaris aan te passen. Het salaris past in de betreffende salarisschaal en zal via het reguliere proces herzien worden. "

Oftewel, benoeming op een ander OMS level is wel reden om het salaris aan te passen. Het salaris past dan niet in de betreffende salarisschaal.
Ehm... dus niet... Dat het ene geval geen reden is, maakt een ander geval niet automatisch wel een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals, ik wacht het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Roadman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:13:
Ik vind het wel angstvallig stil blijven verder in mijn mailbox....
Zouden de teammanagers dan toch niet eerder op de hoogte geweest zijn?
Mijn manager zit nu in de auto naar amstelveen. Dan is het lastig mailen. Hij had al wel even gebeld om te vragen wat de stemming was (iets met begrafenis en klachten dat monsterbord zo traag was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH

BvH

Hee, jij ook in Amstelveen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, mijn manager gaat erheen. * Janoz zit gewoon in Groningen. Maar de stemming zal wel uniform over de verschillende vestigingen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Janoz op 06-07-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Janoz schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:45:
[...]

Mijn manager zit nu in de auto naar amstelveen. Dan is het lastig mailen. Hij had al wel even gebeld om te vragen wat de stemming was (iets met begrafenis en klachten dat monsterbord zo traag was)
Hey Janoz,

kan je vertellen dat deze stemming ook door mij gedeeld wordt vanuit de andere kant van het Kanaal, en monsterboard is nog erger om te benaderen vanuit UK ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Janoz schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:48:
Nee, mijn manager gaat erheen. * Janoz zit gewoon in Groningen. Maar de stemming zal wel uniform over de verschillende vestigingen zijn.
Ah, locatiecollega :w :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Motrax schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:00:
En wat zou een vakbond toevoegen aan dit verhaal? Als een directie besluit om geen loonsverhoging door te voeren zijn er twee keuzes:
- Slikken en stikken
- Je conclusie trekken en weggaan

Btw, Logica heeft toch ook een OR? Wat is haar mening hier over?
Mail naar NL OR. De OR hoort graag van haar achterban wat zij van deze ontwikkelingen vinden.

Overigens hoeft een OR niet gekend te worden in het al of niet toekennen van salarisverhogingen. Uit de WoR:

Artikel 27. Het instemmingsrecht van de OR

1. De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:

3. een belonings- of een functiewaarderingssysteem;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn collega legt het mailtje overigens anders uit: De mededeling van het NLMT dat er dit geen geen salarisronde is kan ook betekenen dat we deze ronde (= deze maand) geen salaris krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Anoniem: 360043 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:54:
Mijn collega legt het mailtje overigens anders uit: De mededeling van het NLMT dat er dit geen geen salarisronde is kan ook betekenen dat we deze ronde (= deze maand) geen salaris krijgen...
En dat ze in het najaar zullen bekijken of je alsnog je salaris krijgt zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

Een treurige mail. Er wordt om begrip gevraagd, voor een beslissing die zonder enige tekst of uitleg in onze mailbox valt. Dat is behoorlijk dom en/of arrogant. De afgelopen twee jaar is er flink met de stok geslagen, met de belofte dat we in 2010 weer eens een stukje wortel zouden krijgen. Op elke meeting en sessie werd gesproken dat het in 2010 allemaal beter zou gaan. Dit is een botte vertrouwensbreuk van Logica.

Overigens wisten de (in elk geval lokale) managers dit ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1155 op 06-07-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Laatst online: 01-10-2024
Hier een reactie vanuit het zuiden des lands. Ook mijn manager wist trouwens niks van deze aankondiging af. En ik vind een 2e jaar in een rij geen salarisronde ook niet te verkroppen. En ook niet mijn Logica collega's die ik bij de klant hierover al gesproken heb.

V.w.b. die levelverhoging - je krijgt niet automatisch een salarisbijstelling. Ik heb die ook niet gehad vorig jaar. En ik zit ook nog steeds onder het minimum voor mijn level.

Ik vrees trouwens ook het ergste v.w.b. het verloop onder collega's. Dat voorspelt niks goeds :(.

Ik heb al eens vaker managers horen roemen over het commitment van ons Logicanen, zeker onder de oude garde. Maar op een gegeven moment is zelfs bij de meest loyale logicanen de maat vol.

Ik ben overigens zeer sceptisch v.w.b. de mededeling dat er in het najaar nog eens een en ander bekeken wordt.

V.w.b. de OR - die heeft sinds de fusie met Logica steeds meer van de rechten die ze in de CMG tijd wel nog had, kwijtgeraakt, helaas. Dus daar verwacht ik ook niet veel van.

[ Voor 4% gewijzigd door Perenor op 06-07-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
blackhawk180 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:20:
Het eerste mailtje is verstuurd:[...]
Ik vind dit trouwens niet kunnen! Om zo maar de mail die we vanmorgen over de salarisronde ontvangen hebben, op een publiek forum te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Het is iig open communicatie......

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Multensor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:12:
Het is iig open communicatie......
dacht dat een van de speerpunten was?

[ Voor 66% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 06-07-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Perenor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:07:
[...]

Ik vind dit trouwens niet kunnen! Om zo maar de mail die we vanmorgen over de salarisronde ontvangen hebben, op een publiek forum te plaatsen.
Waarom kan dat niet... je kan 't eventueel iets anders verwoorden (geen directe copy/paste). Maar dat de informatie publiekelijk wordt voorkom je toch niet. En daarnaast is Logica toch een bedrijf met een open cultuur?

Wat ik zelf minder vind is de toon van de e-mail... er wordt doodleuk even gemeld dat er geen salarisronde komt en "We vertrouwen erop dat er begrip zal zijn voor bovenstaand besluit". Hoe kun je hier nou begrip voor hebben? Er wordt niet eens uitgelegd waarom deze keuze gemaakt is.. die info zal wel later komen, maar mijns inziens hadden ze dit beter kunnen combineren.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:10

Bozevkwa

The Falcons have landed

Marv schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:17:
... En daarnaast is Logica toch een bedrijf met een open cultuur?
Klopt, maar dat betekent niet dat je als Logica werknemer alle interne communicatie ook naar buiten mag brengen. We zijn intern open, niet extern.

Vergeet niet dat Logica ook een beurs genoteerd bedrijf is, met alle regelgeving die daar bij hoort. Soms wil men wel opener zijn, maar kan of mag dat niet.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Marv schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:17:
[...]

Waarom kan dat niet... je kan 't eventueel iets anders verwoorden (geen directe copy/paste). Maar dat de informatie publiekelijk wordt voorkom je toch niet. En daarnaast is Logica toch een bedrijf met een open cultuur?

Wat ik zelf minder vind is de toon van de e-mail... er wordt doodleuk even gemeld dat er geen salarisronde komt en "We vertrouwen erop dat er begrip zal zijn voor bovenstaand besluit". Hoe kun je hier nou begrip voor hebben? Er wordt niet eens uitgelegd waarom deze keuze gemaakt is.. die info zal wel later komen, maar mijns inziens hadden ze dit beter kunnen combineren.
Wat ik begrijp is dat Logica gretig profiteert van mijn groei in kennis en ervaring en inzet buiten werktijden. Het geen probleem vindt om een hoger tarief te accepteren, maar het verdomd om daar wat tegenover te zetten.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Er is blijkbaar weer iets aan de hand bij Logica aangezien dit topic de laatste tijd weer wat actiever is. Waarschijnlijk heeft het te maken met een 1 juli-salarisronde.

Voor wat betreft de geciteerde e-mail. Ze kunnen de keuzes en redenen niet uitleggen, want dan staat het meteen in de Computable e.d. waardoor het ook direct invloed heeft op de aandelenkoers. Dit laatste willen ze niet. Als ik het goed begrijp/analyseer uit jullie reacties lijkt het erop dat de managers ook pas laat hiervan op de hoogte worden gebracht. Ziet er naar uit dat het een typische Angelsaksische organisatiestructuur is, waar er veel vanuit top-down wordt bepaald.

Jullie kunnen nu allemaal wel veel roepen dat je er consequenties aan zal verbinden, maar dat is door veel medewerkers de afgelopen jaren ook al niet gedaan. Ze houden hier gewoon rekening mee, veel medewerkers roepen namelijk van alles. Dit daadwerkelijk in daden omzetten gebeurd veelal niet. Wellicht advocaat van de duivel spelende, maar zouden ze juist niet willen dat er nu medewerkers gaan solliciteren, etc. zodat er juist in een eventuele extra ronde dit jaar meer ruimte is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Deze maand alle uren op I schrijven. "Wij, consultants, gaan er vanuit dat het NLMT hiervoor begrip heeft" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Woudloper schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:39:

Wellicht advocaat van de duivel spelende, maar zouden ze juist niet willen dat er nu medewerkers gaan solliciteren, etc. zodat er juist in een eventuele extra ronde dit jaar meer ruimte is?
Wat schiet Logica daar per saldo mee op dan?
Minder medewerkers die bij de klant zitten is ook minder inkomsten.
Daarnaast is er natuurlijk geen sprake van een extra ronde ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roadman op 06-07-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

franssie

Save the albatross

Echter zie je dat juist de medewerkers die je echt wilt houden (kennis, netwerk & ervaring en een hoge marktwaarde) voor zichzelf beginnen of weglopen. Maar dit is niet uniek voor Logica.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Perenor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:07:
[...]

Ik heb daar ook wel een beetje moeite mee. Aan de andere kant, het kan goed zijn dat men daar op rekende en juist daarom zo weinig achtergrond informatie erbij gegeven heeft. Mogelijk gaat dat nog mondeling gecommuniceerd worden door ons management.

Sowiso vind ik het af en toe wel lastig hier, aan de ene kant moet je naar mijn mening best wat kunnen delen over hoe het is om bij Logica te werken, aan de andere kant zit je toch met informatie die wat mij betreft niet altijd publiekelijk gedeeld hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258392

De karige mail vanmorgen valt bij veel collega's rauw op het dak. Ook ik ervaar het als een fikse tik in het gezicht. Jaren lang keihard gewerkt, jezelf ontwikkelt en fikse knaken opgehaald bij klanten. Nu de boodschap: "Sorry, we hanteren de nullijn". Alweer!

Hoe loyaal een Logicaan ook is... eens is het grote sprookjesboek uit. Ik hoop dat Nederland vanavond wint. Erg laat zal het helaas niet worden. Morgenvroeg een sollicitatie/orientatiegesprek. Zoals Bredero reeds zei: "Het kan verkeren". "If you pay peanuts, you get monkey's". Leegloop bij Apenheul???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

QFT (1e alinea) Danniet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

franssie

Save the albatross

Anoniem: 258392 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:49:
<> Morgenvroeg een sollicitatie/orientatiegesprek. <>
dat heb je snel geregeld ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Begrijp ik hieruit dat er geen tot minimaal verhoging is?

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Edjaaah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:42:
Deze maand alle uren op I schrijven. "Wij, consultants, gaan er vanuit dat het NLMT hiervoor begrip heeft" :P
whahhaaa!! ROFLOL

en niet te vergeten:
"Practice meeting? Welke code moet ik dat boeken? Wat zeg je? Com-pen-se-ren? Eigen tijd? hahaha...nee hoor..." Klik. tuutuutuutuutuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
peter00 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:09:
[...]
....
en niet te vergeten:
"Practice meeting? Welke code moet ik dat boeken? Wat zeg je? Com-pen-se-ren? Eigen tijd? hahaha...nee hoor..." Klik. tuutuutuutuutuut
meesterlijk _O-

maar even serieus, als de teammanagers er ook niets van wisten voor de mail was uitgestuurd zou k daar niet blij mee zijn als ik hun was. Je weet dat er na zo'n mail een hele stapel consultants met hun manager gaat bellen/mailen, en die moet zich dan ineens verdedigen zonder van te voren ingelicht te zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 06-07-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Inderdaad - we hebben allemaal 2 en een half jaar keihard gewerkt. En weer wordt er de 0-lijn gehanteerd. Erg frustrerend.

Overigens ben ik het er met een aantal anderen hier wel eens dat hetgeen gecommuniceerd is, wel van erg karige informatie voorzien was. En v.w.b. de opmerking dat er begrip zou moeten zijn voor dit besluit. Nou dat heb ik toch zeer zeker niet.

Ik ben ooit bij CMG begonnen en wil niet zo maar die jaren die ik in dit bedrijf geïnvesteerd heb weggooien. Maar 't gras begint op andere plaatsen toch wel erg groen uit te zien. Of laten we 't zo brengen - 't begint er bij ons bruiner uit te zien...

En inderdaad - practice meetings, compenseren van uren, in eigen tijd trainingen volgen - alles in eigen tijd. Dat moeten we ook maar 's gaan heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365284

En ik mijn sollicitatieprocedure afgebroken omdat ik toch nog de domme hoop had dat logica met een leuke verhoging zou komen.
Waar doen we het nog voor hier. Stel prutsers bij elkaar daar in A'veen :( 8)7

Toch maar weer solliciteren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik heb overigens net nog een mail ontvangen van mijn teammanager. Er zal nog een additionele mail komen in de loop van de dag met meer uitleg. Ik wil trouwens een ieder hier vragen die mail niet op dit forum te plaatsen!

[ Voor 20% gewijzigd door Perenor op 06-07-2010 14:25 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.