Als je je DM aanzet wil ik ze best sturen
Staat aan, dacht dat ie al aanstond, alvast bedankt.
Ach, die schalen... Ik zou willen dat het realiteit was.
Ik begin 't somber in te zien voor dit jaar. Wat mij betreft is dit het jaar dat het bedrijf 's serieus mag laten zien dat het bereid is om in mijn cariere te investeren, zowel in geld als in mogelijkheden.
Ik begin 't somber in te zien voor dit jaar. Wat mij betreft is dit het jaar dat het bedrijf 's serieus mag laten zien dat het bereid is om in mijn cariere te investeren, zowel in geld als in mogelijkheden.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ben je bereid om te vertrekken? En dat ook echt te doen? Teveel mensen praten zo, maar als de baas ze weer met een 2% om de oren slaat blijft men toch maar hangen.Wijnands schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:29:
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Hier ben ik het helemaal mee eens.Wijnands schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:29:
Ze willen nieuw personeel binnenhalen, zie ook website van computable. Ze moeten eerst maar eens het huidige personeel zien te behouden en niet met loze beloften voor kennisupdate en salaris.
Ik ben bereid om te vertrekken en het ook echt te doen als de verhoging dit jaar tegen valt.Hillie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:46:
[...]
Ben je bereid om te vertrekken? En dat ook echt te doen? Teveel mensen praten zo, maar als de baas ze weer met een 2% om de oren slaat blijft men toch maar hangen.

Ja, maar ik ga niet de eerste de beste baan aanpakken voor 100 euro extra. Bovendien bedoel ik niet alleen salaris.Hillie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:46:
[...]
Ben je bereid om te vertrekken? En dat ook echt te doen? Teveel mensen praten zo, maar als de baas ze weer met een 2% om de oren slaat blijft men toch maar hangen.
Dat hierboven, 4500-5500 voor een architect, voor dat eerste cijfer maak ik die overstap wel.
Ik heb ook niet zo veel vertrouwen in de salarisverhoging per 1 juli. Met de klant ben ik alvast aan het kijken om mijn opdracht mee te nemen naar een andere detacheerder. En anders zal ik kijken of er mogelijkheden om als ZZP-er te starten. (Uiteraard moet Logica dan wel meewerken(relatiebeding).
Wat betreft salarisschalen...deze kun je ook opvragen bij je practise manager.
Wat betreft salarisschalen...deze kun je ook opvragen bij je practise manager.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Anoniem: 240727
Gister mondelinge bevestiging gekregen, vanaf juli eindelijk naar lvl 2 na veel zeuren (lijkt het wel).
Natuurlijk meteen het verhaal 'het gat tussen de twee schalen kan ik niet meteen dichten in juli, maar ik hoop zo snel mogelijk'.
Kan iemand mij ook even de schalen sturen?
Lvl 2 beginnend op 2700 o.i.d.?
Ik neem aan dat je bij 'promotie' naar volgende lvl ook formeel een brief/bevestiging ontvangt?
Natuurlijk meteen het verhaal 'het gat tussen de twee schalen kan ik niet meteen dichten in juli, maar ik hoop zo snel mogelijk'.
Kan iemand mij ook even de schalen sturen?
Lvl 2 beginnend op 2700 o.i.d.?
Ik neem aan dat je bij 'promotie' naar volgende lvl ook formeel een brief/bevestiging ontvangt?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 07-05-2010 09:02 ]
@ Bamischijf > Je aannames zijn correct.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ik zie dat DM nog steeds niet aan staat, hoe kan ik dat veranderen, heb al van alles in voorkeuren aangevinkt en aangezet.wegbijcentric schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:16:
Staat aan, dacht dat ie al aanstond, alvast bedankt.
Kun je ze mij ook even sturen? ThnxAnoniem: 182917 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:05:
Hij staat aan bij je en ik heb ze je gestuurd
Ik zeg toch ook nergens dat je de eerste de beste putjesscheppersoptie moet nemen? Welnee, je moet wel een goede stap maken. Maar heel veel mensen zeggen dat ze verder kijken, maar als puntje bij paaltje komt blijkt niemand uberhaupt een cvtje opgestuurd te hebben.Wijnands schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:17:
[...]
Ja, maar ik ga niet de eerste de beste baan aanpakken voor 100 euro extra. Bovendien bedoel ik niet alleen salaris.
Dat hierboven, 4500-5500 voor een architect, voor dat eerste cijfer maak ik die overstap wel.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Anoniem: 358997
Hello Katz,
Ik zit in een soort gelijke discussie met mijn manager over lvl verhoging en ben ook geïnteresseerd in de schalen. Zou je ook deze naar mij kunnen sturen?
Thanks.
Ik zit in een soort gelijke discussie met mijn manager over lvl verhoging en ben ook geïnteresseerd in de schalen. Zou je ook deze naar mij kunnen sturen?
Thanks.
Ik durf het bijna niet te vragen maar zou iemand ze mijn ook kunnen sturen?
B.v.d.
B.v.d.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Over 'transparantie' binnen het bedrijf hoeven we het niet meer te hebben. 
Wie gaat de schalen even DM-en? Ik wil ze ook nog graag ontvangen
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 11-05-2010 14:09 ]
Schalen kun je gewoon bij je (practise) manager opvragen?
Morgen zit ik met 'm om tafel, zal de kwestie er eens op gooien.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
De laatste 3 jaar heb ik sporadisch gesolliciteerd. Uiteindelijk liep 't of stuk op arbeidsvoorwaarden (niet alleen salaris) of er was gewoon geen match tussen mij en het bedrijf.Hillie schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:42:
[...]
Ik zeg toch ook nergens dat je de eerste de beste putjesscheppersoptie moet nemen? Welnee, je moet wel een goede stap maken. Maar heel veel mensen zeggen dat ze verder kijken, maar als puntje bij paaltje komt blijkt niemand uberhaupt een cvtje opgestuurd te hebben.
Wat dit jaar brengt, we zullen 't zien.
Anoniem: 182917
Eh.. ik heb ze je op 7 mei en zojuist al gestuurd..Anoniem: 240727 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:08:
Over 'transparantie' binnen het bedrijf hoeven we het niet meer te hebben.
Dus je zou ze toch echt moeten hebben onderhand
Ik voel me daar niet echt prettig bij, je hebt zo geen enkele granatie dat iemand echt een collega is.
Waarom doet men zo geheimzinnig over die schalen? Ik werk bij de overheid, daar staan ze gewoon in de CAO benoemd.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
beetje laat en klopt slechts zeer gedeeltelijk - de schalen zeggen op zich niets zonder de criteria waarop ze gebaseerd zijn, dat ik L3 ben laat nog redelijk wat bandbreedte over en buiten Logica weten weinig wat L3 is.Wijnands schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:05:
Ik voel me daar niet echt prettig bij, je hebt zo geen enkele granatie dat iemand echt een collega is.
Verder, als iemand nog een kopie voor mij heeft dan graag - ik denk dat ik dit jaar van mijn review afzie vanwege te weinig nut voor de (eigen)ijd die het me kost maar lijkt me toch zeer informatief om de schalen weer eens in te zien (als oud CMG'r hou ik niet zo van de huidige verneukeratieve geheimzinnigheid hierover).
@Neographikal, vorig jaar nog wel en dat was de 3e zinloze review dus ik heb het opgegeven. Volgende opdracht lekker voor mezelf waarschijnlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 14-05-2010 23:29 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Goed om te lezen dat er nog niets veranderd is
Be fast .... Be furious....
Ligt eraan wat je zinloos noemt. Ik heb dit jaar geen scores ingevuld omdat me dat toch nutteloos voorkwam, ken m'n manager goed genoeg om te weten wat 'ie alles "volgens" verwachting scoort.
Maar helemaal zinloos? Ik vind toch wel een beetje interessant om te wetenhoe ik op anderen overkom.
Maar helemaal zinloos? Ik vind toch wel een beetje interessant om te wetenhoe ik op anderen overkom.
[ Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 15-05-2010 07:57 ]
Dat hangt blijkbaar van je manager af.
Overigens wist hij me ook de reden van het niet publiceren niet te vertellen. Vanuit HR is het beleid 'nu eenmaal' dat het op verzoek in te zien is, dus geen geheim, maar het volledig openbaar maken willen ze toch liever niet.
Ik meen me ter herinneren van de presentatie van Theo B. destijds dat ze het niet wilden doen vanwege het feit dat andere bedrijven er niets mee te maken hebben. Dat ze dat intern willen houden.Testert schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:32:
[...]
Dat hangt blijkbaar van je manager af.
Overigens wist hij me ook de reden van het niet publiceren niet te vertellen. Vanuit HR is het beleid 'nu eenmaal' dat het op verzoek in te zien is, dus geen geheim, maar het volledig openbaar maken willen ze toch liever niet.
Maar goed.. het is ook vreemd ook natuurlijk dat we met z'n allen het aan volslagen wildvreemden vragen, terwijl een mailtje naar je manager voldoende (zou moeten) zijn/is. hoewel ik me er zelf ook schuldig aan gemaakt heb
Review is je eigen tijd is volslagen onzin, stemmingmakerij. Er is heel duidelijk gesteld dat de review gehouden werd in het kader van een JobControl.
En als je weet wat je tegenwoordig moet doen om level 3 te worden... heul veul...
en eens, maar ik stuur het ook alleen maar naar users die duidelijk hebben laten merken collega te zijn..Wijnands schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:05:
Ik roep jullie op hetzelfde te doen...
[ Voor 17% gewijzigd door avotar op 15-05-2010 12:10 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
uit pure nieuwsgierigheid.. Neem aan dat die schalen nog niet veranderd zijn? ben inmiddels al iets meer dan een jaar uit dienst. Maar heb toen ooit een foto gekregen van de sheet met daarop de schalen. ijkpunt level 1 nog steeds 3000?
Be fast .... Be furious....
De schalen zijn nog steeds op het niveau van 2007.Bl4ckviper schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:48:
uit pure nieuwsgierigheid.. Neem aan dat die schalen nog niet veranderd zijn?
@7UP WT loopt nog, heb je interesse in afstuderen bij Logica dan? Of ben je gewoon oud-WTér ?
[ Voor 40% gewijzigd door markiew op 16-05-2010 10:48 ]
Kan iemand mij de schalen ook sturen? Heb daar ook wel interesse in... Zeker nu we al in mei zitten en in juni/juli in theorie de verhogingen zouden moeten komen. (je kan me DM'en en eventueel kan ik je dan m'n @logica.com mail geven waar je het heen kan sturen)
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Anoniem: 359799
Hoi Katz,Anoniem: 182917 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:00:
[...]
Eh.. ik heb ze je op 7 mei en zojuist al gestuurd..
Dus je zou ze toch echt moeten hebben onderhand
Zou jij deze ook naar mijn DM kunnen struren?
Ijkpunt level 1 is nooit 3000 geweest. Volgens mij is dit de bovengrens.Bl4ckviper schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:48:
uit pure nieuwsgierigheid.. Neem aan dat die schalen nog niet veranderd zijn? ben inmiddels al iets meer dan een jaar uit dienst. Maar heb toen ooit een foto gekregen van de sheet met daarop de schalen. ijkpunt level 1 nog steeds 3000?
het ijkpunt is het punt waarop wordt gekeken of je klaar bent voor het volgende level. In principe zou je dus vanaf het ijkpunt doorgaan naar het volgende level. Deze 'grenzen' sluiten ook op elkaar aan.
Bijvoorbeeld ijkpunt level 1 = ondergrens level 2.
Ik ben er klaar mee. Stuur die verzoekjes om die schalen maar gewoon per DM of naar je manager.
Anoniem: 182917
Ehm zo werd het in 2007 niet geintroduceerd.prutser387 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:55:
[...]
Ijkpunt level 1 is nooit 3000 geweest. Volgens mij is dit de bovengrens.
het ijkpunt is het punt waarop wordt gekeken of je klaar bent voor het volgende level. In principe zou je dus vanaf het ijkpunt doorgaan naar het volgende level. Deze 'grenzen' sluiten ook op elkaar aan.
Bijvoorbeeld ijkpunt level 1 = ondergrens level 2.
Het 'ijkpunt' of weet ik veel wat ze het precies noemde zou ongeveer hetgene zijn waar je op zat na een x aantal jaar normaal functioneren op dat niveau.
Het kan dus zijn dat je nog niet 'klaar' bent voor level 2 maar al wel voorbij het ijkpunt in level 1. (Simpelweg omdat mensen liever niet stiltaan in salaris groei
In termen van bedragen: het ijkpunt van level 1 is inderdaad 3000 terwijl de schaal doorloopt tot 3750. Level 2 begint daarentegen op 2710, je ziet dus dat je niet per se op het ijkpunt van level 1 hoeft te zitten om in theorie naar het bedrag van level 2 te gaan, of aan het einde van de schaal.
Maar goed, erg leuk allemaal die schalen: mijn ervaring is dat ze er wel zijn maar dat je er verder toch geen 'rechten' of iets dergelijks aan kan ontlenen.. Ze zijn niet voor niets zo enorm breed gemaakt, mijn inziens om discussies te voorkomen dat mensen vinden dat ze 'verkeerd' zitten..
Anoniem: 360043
Kan iemand mij ook de schalen sturen per DM?
Thanks! Dit kan ik gebruiken als input voor het aankomende gesprek in juni/juli... ;-)
Thanks! Dit kan ik gebruiken als input voor het aankomende gesprek in juni/juli... ;-)
Anoniem: 360049
Zou iemand mij deze lijst ook kunnen opsturen?
Men heeft het altijd over transparantie binnen ons bedrijf, maar als je om dit lijstje vraagt lult de manager er altijd om heen.
Men heeft het altijd over transparantie binnen ons bedrijf, maar als je om dit lijstje vraagt lult de manager er altijd om heen.
Speciaal geregistreerd om de salarisschalen op te vragen?
Kom op, mensen. Ik heb mijn manager ook gevraagd om de lijst met salarisschalen te bekijken en hij deed daar totaal niet moeilijk over. Als je manager je het niet wilt laten zien, dan vraag je het aan HR.
Ik zal in ieder geval geen salarisschalen meer versturen. Dus vragen via DM heeft geen nut.
Kom op, mensen. Ik heb mijn manager ook gevraagd om de lijst met salarisschalen te bekijken en hij deed daar totaal niet moeilijk over. Als je manager je het niet wilt laten zien, dan vraag je het aan HR.
Ik zal in ieder geval geen salarisschalen meer versturen. Dus vragen via DM heeft geen nut.
Wat Donde zegt, en kunnen we het nu weer gewoon over Logica hebben?
Als het goed is is er weer ruimte voor salarisverhoging heb ik op de wandelgangen gehoord.
Als het goed is is er weer ruimte voor salarisverhoging heb ik op de wandelgangen gehoord.
Maandag teammeeting gehad en mijn manager kwam leuk met de opmerking dat hij nog helemaal niets wist over de omvang van het salarisbudget......raar toch?
Had eigenlijk wel verwacht dat hij al wist hoe groot het 'teampotje' zou zijn/worden.
Had eigenlijk wel verwacht dat hij al wist hoe groot het 'teampotje' zou zijn/worden.
@Bamischijf: de (relatieve) verdeling van het budget wordt gemaakt na de reviews, dus ongeveer in de periode maart-mei. Hoeveel budget er daadwerkelijk is om te verdelen, wordt pas heel laat bekend vanuit de Plc.
Inderdaad, aan de hand van je 'rapportcijfertje'.
Blijft lastig, want als je het dus niet eens bent met je salarisverhoging (of gewoon simpelweg meer wilt), blijft er minder over voor je teamleden
Blijft lastig, want als je het dus niet eens bent met je salarisverhoging (of gewoon simpelweg meer wilt), blijft er minder over voor je teamleden
Als je manager vindt dat jij meer salarisverhoging verdient, maar dit past niet binnen de reguliere salarisverhoging ronde(anders krijgen je teamleden niks tot weinig), dan zal hij dus een ESR traject moet starten. Een ESR traject mag 2 maanden na de salarisverhoging gestart worden.Anoniem: 240727 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:32:
Inderdaad, aan de hand van je 'rapportcijfertje'.
In feite heb je dus helemaal niet de mogelijkheid om de verhoging goed of af te keuren.
Blij zijn met wat je krijgt en een discussie starten om in aanmerking te komen voor een ESR dus.
Laten we dan maar hopen dat de verhoging meer zal zijn dan de 3% (zoals een paar pagina's terug werd verteld).
Blij zijn met wat je krijgt en een discussie starten om in aanmerking te komen voor een ESR dus.
Laten we dan maar hopen dat de verhoging meer zal zijn dan de 3% (zoals een paar pagina's terug werd verteld).
Anoniem: 360048
Beste Allen,
Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen met betrekking tot de reistijden bij Logica. Ik woon zelf in Rotterdam en ik vroeg me af in welke omgeving Logica kantoor Rotterdam over het algemeen opereert? Dit omdat ik het niet zie zitten ver te reizen(1,5uur). Uiteraard is het geen probleem als dit af en toe het geval is, maar ik zou het liefst in omgeving Rotterdam/Den Haag willen werken.
Groeten.
Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen met betrekking tot de reistijden bij Logica. Ik woon zelf in Rotterdam en ik vroeg me af in welke omgeving Logica kantoor Rotterdam over het algemeen opereert? Dit omdat ik het niet zie zitten ver te reizen(1,5uur). Uiteraard is het geen probleem als dit af en toe het geval is, maar ik zou het liefst in omgeving Rotterdam/Den Haag willen werken.
Groeten.
De kans is groot dat je in Rotterdam/Den Haag aan de slag komt met eventueel een uitschieter richting Amsterdam of Utrecht. Echt buiten de randstad zul je in elk geval niet komen.
Dat ligt er maar net aan hoeveel werk men heeft. Voor mij werd er vorig jaar op 100km+ gekeken. In principe proberen ze je in de buurt te plaatsen, maar als dat niet lukt, dan kan dat ook zomaar verder weg zijn.
Het hangt er ook vanaf binnen welke markt iemand kennis heeft en/of hij bepaalde expertise heeft.
Als je bijvoorbeeld alleen op SAP/Siebel (CRM) gericht bent, dan ligt de practise voornamelijk in Rotterdam.
Heb je meer ervaring met overheden(o.a. ministeries, publieke sector, etc..), dan is kantoor Rijswijk weer logisch om geplaatst te worden.
Dat neemt niet weg dat de opdrachten binnen een andere regio(Randstad) kunnen vallen.
Als je bijvoorbeeld alleen op SAP/Siebel (CRM) gericht bent, dan ligt de practise voornamelijk in Rotterdam.
Heb je meer ervaring met overheden(o.a. ministeries, publieke sector, etc..), dan is kantoor Rijswijk weer logisch om geplaatst te worden.
Dat neemt niet weg dat de opdrachten binnen een andere regio(Randstad) kunnen vallen.
Anoniem: 360048
Dank voor de snelle reacties. Het namelijk zo dat ik nu voor Accenture werk en ik word niet vrolijk van de reistijden. In principe ben ik nog steeds starter, want ik ben hier pas een half jaar in dienst. Wat kan ik kwa salaris verwachten bij Logica, is dit een beetje hetzelfde als Accenture? Welke lease auto ik krijg maak me niet zoveel uit als ik maar een auto krijg.
Voor zover ik weet, worden er op dit moment geen starters/junioren aangenomen.
Minimaal 2,5 tot 3 jaar ervaring zeg maar.
Minimaal 2,5 tot 3 jaar ervaring zeg maar.
Als eerste, ik bij voor Acn, dat heeft er verder niets mee te maken, maar wilde het wel even noemen
Als je bij een detacheerder niet tevreden bent over de reistijd zijn er een paar mogelijkheden:
1) Accepteer dat je bij een detacheerder werkt en dat lange reistijden mogelijk zijn
2) Bespreek alternatieven zoals thuiswerken, hotelovernachtingen, flexibele werktijden ivm filevermijden etc
3) Zorg er voor dat je een ander project krijgt, bespreek met je manager
4) Ga naar een andere detacheerder (zodat je automatisch een ander project krijgt
)
5) Ga naar een 'normale' organisatie in de buurt ivp een detacheerder
Je kan uiteraard buiten de deur kijken, maar om bij de ene detacheerder weg te gaan vanwege de reistijd en vervolgens naar een andere detacheerder te gaan waar net zo goed kans is op lange reistijden lijkt mij niet verstandig.
Tenzij je natuurlijk in een redelijk onbespreekbare situatie op je huidig project zit. Ik heb punt 1, 2 en 3 meegemaakt, helaas ook met 'onbespreekbare situaties'
Als je bij een detacheerder niet tevreden bent over de reistijd zijn er een paar mogelijkheden:
1) Accepteer dat je bij een detacheerder werkt en dat lange reistijden mogelijk zijn
2) Bespreek alternatieven zoals thuiswerken, hotelovernachtingen, flexibele werktijden ivm filevermijden etc
3) Zorg er voor dat je een ander project krijgt, bespreek met je manager
4) Ga naar een andere detacheerder (zodat je automatisch een ander project krijgt
5) Ga naar een 'normale' organisatie in de buurt ivp een detacheerder
Je kan uiteraard buiten de deur kijken, maar om bij de ene detacheerder weg te gaan vanwege de reistijd en vervolgens naar een andere detacheerder te gaan waar net zo goed kans is op lange reistijden lijkt mij niet verstandig.
Tenzij je natuurlijk in een redelijk onbespreekbare situatie op je huidig project zit. Ik heb punt 1, 2 en 3 meegemaakt, helaas ook met 'onbespreekbare situaties'

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Salarissen zijn ongeveer hetzelfde en bij ons krijg je een budget waar je een auto bij kan bestellen... Dus je kan groter rijden dan een ... polo was het toch he.Anoniem: 360048 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:59:
Dank voor de snelle reacties. Het namelijk zo dat ik nu voor Accenture werk en ik word niet vrolijk van de reistijden. In principe ben ik nog steeds starter, want ik ben hier pas een half jaar in dienst. Wat kan ik kwa salaris verwachten bij Logica, is dit een beetje hetzelfde als Accenture? Welke lease auto ik krijg maak me niet zoveel uit als ik maar een auto krijg.
Maar goed.. wat hierboven al gezegd werd, zit je in de detachering, dan moet je reizen. Hoewel logica wel probeert je zoveel mogelijk te matchen in je regio.
Maar goed.. als je 1,5 uur reizen per dag te veel vind, wens ik je veel succes..
En mij staat bij dat de budgetten pas half juni definitief worden gemaakt vanuit de plc.
[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 19-05-2010 16:01 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Het is me een waar genoegen jullie mede te delen dat ik, na 4 jaar, ontslag heb genomen bij Logica.
Laten we zeggen dat de verwachtingen niet geheel op een lijn lagen. ;-)
Ik houd deze topic wel in de gaten, aangezien ik erg benieuwd ben wat er dit jaar gaat gebeuren. Of juist niet!
Ik houd deze topic wel in de gaten, aangezien ik erg benieuwd ben wat er dit jaar gaat gebeuren. Of juist niet!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Wat was nou je belangrijkste reden?DaLuca schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:43:
Het is me een waar genoegen jullie mede te delen dat ik, na 4 jaar, ontslag heb genomen bij Logica.
Betrokkenheid, waardering en beloning
Dat hoor ik helaas wel vaker van mensen die gedag zwaaien.
Nou, ik hoop dat het de juiste keuze voor je is.
Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met "levels". Ik begrijp dat bij elke level een salaris bandbreedte hoort, maar ik kan nergens uithalen welke functie bij welke level hoor(puur als indicatie. Ik ben namelijk benieuwd aan welke level de functie van It managent consultant of Service Management consultant hangt ;-)
In level 2 vind je functies zoals business analyst en project coordinator. Level 3 bevat IT consultant, business consultant, management consultant en project manager.
Anoniem: 354328
Nee geen interesse, ik heb er ooit afgestudeerd vandaar mijn vraagmarkiew schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:47:
@7UP WT loopt nog, heb je interesse in afstuderen bij Logica dan? Of ben je gewoon oud-WTér ?
Erg leuke periode gehad mag ik wel zeggen
Ik denk dat WT onder de afstudeerstages in de IT wereld een van de leukste is. Eigenlijk heb ik alleen maar tevreden afstudeerders meegemaakt. Voor Logica is het ook een goede recruitment activiteit. Jammer dat een hele lichting door de marktomstandigheden niet in dienst heeft kunnen komen.
In een ideale wereld zou je dat op kunnen zoeken. Een dergelijke functie zal waarschijnlijk level 3, heel misschien top level 2 zijn.Anoniem: 359799 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:10:
Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met "levels". Ik begrijp dat bij elke level een salaris bandbreedte hoort, maar ik kan nergens uithalen welke functie bij welke level hoor(puur als indicatie. Ik ben namelijk benieuwd aan welke level de functie van It managent consultant of Service Management consultant hangt ;-)
Wat daar voor bandbreedte bij hoort.. tja, ik zou je de levels kunnen sturen maar ik heb steeds meer de indruk dat dit een aantal streefcijfers zijn en meer niet.
Dekn je erover om bij logica te komen?
Anoniem: 360043
Level 1 = juniorAnoniem: 359799 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:10:
Level 2 = medior
Vanaf level 3 = senior
Absoluut niet eens met deze indeling. Je kan mensen met 20 jaar ervaring in een positie, maar op level 2 geen medior noemen.Anoniem: 360043 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:30:
[...]
Level 1 = junior
Level 2 = medior
Vanaf level 3 = senior
Laten we het hopen ;-)Wijnands schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:28:
Dat hoor ik helaas wel vaker van mensen die gedag zwaaien.
Bij mijn nieuwe werkgever krijg ik een unieke kans om mijn specialisatie organisatiebreed in te zetten. Ik zie zo'n opdracht niet snel voor mij langskomen bij Logica. Daarnaast ga ik er op alle fronten op vooruit behalve dat ik moet inleveren op het onbepaalde tijd contract wat ik nu heb.
[ Voor 0% gewijzigd door DaLuca op 21-05-2010 10:23 . Reden: -n ]
Kan iemand mij het lijstje eook dm'en. Zie al een tijd een vacature staan waar ik wel op zou willen reageren. Ben in het verleden (2008) al op gesprek geweest, maar heb toen vanuit mijn kant besloten verdere onderhandelingen te staken omdat ik intussen al was ingegaan op een aanbieding bij het bedrijf waar ik nu zit.
Nou ik ben idd bezig met rondkijken naar een andere werkgever en Logica is 1 van de bedrijven die mij wel intressant lijkt.Wijnands schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:31:
[...]
In een ideale wereld zou je dat op kunnen zoeken. Een dergelijke functie zal waarschijnlijk level 3, heel misschien top level 2 zijn.
Wat daar voor bandbreedte bij hoort.. tja, ik zou je de levels kunnen sturen maar ik heb steeds meer de indruk dat dit een aantal streefcijfers zijn en meer niet.
Dekn je erover om bij logica te komen?
Ik zou zeggen: www.werkenbijlogica.nl
Binnen mijn eigen BI competence hebben we de doelstelling om dit jaar flink te groeien in consultantsaantal.
ECM ook trouwens.
Binnen mijn eigen BI competence hebben we de doelstelling om dit jaar flink te groeien in consultantsaantal.
ECM ook trouwens.
In dat geval denk ik dat je het beste het gesprek gewoon kan opzoeken. Ik kan me vergissen maar ik denk dat een eventuele aanbieding qua salaris wel 's kan verschillen van wat er een paar jaar geleden is vastgesteld als mogelijke salaris bandbreedte.Mr.Nash schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:29:
Kan iemand mij het lijstje eook dm'en. Zie al een tijd een vacature staan waar ik wel op zou willen reageren. Ben in het verleden (2008) al op gesprek geweest, maar heb toen vanuit mijn kant besloten verdere onderhandelingen te staken omdat ik intussen al was ingegaan op een aanbieding bij het bedrijf waar ik nu zit.
Ik heb helemaal niks meer van die tijd. Weet ook niet meer precies wat de aanbieding was die ik toen had gehad. Zit inmiddels met extra certificeringen, ervaring en een extra halve opleiding op een hoger niveau waar ik nog mee bezig ben.
Als je het zou kunnen dm'en, graag.
Als je het zou kunnen dm'en, graag.
Sorry maar nee, dat soort informatie ga ik niet zomaar buiten het bedrijf verspreiden.
Als je een hoop meer geleerd hebt en meer ervaring hebt dan zou ik je aanraden om je CV bij te werken en opnieuw te sollicteren.
Als je een hoop meer geleerd hebt en meer ervaring hebt dan zou ik je aanraden om je CV bij te werken en opnieuw te sollicteren.
Ok, begrijpelijk. Zal je advies volgen en binnenkort een sollicitatie versturen.
Als je binnen bent stuur me even een dm? Ben a. benieuwd en kan binnenkort wel een echt goeie netwerkman gebruiken
Blijft het bij jullie ook zo stil rondom ranking en eventuele salarisverhoging? Binnen OS horen we niks.
Zal ook wel niet eerder dan juli worden voordat je wel iets hoort.
De verhoging zal ingaan in juli, maar ranking en andere gerelateerde zaken vinden ruim daarvoor plaats. De mensen die daar bij betrokken zijn hebben ook nog niks gehoord.
Wat ik veel vervelender vind is dat ze binnen C&PS nu weer voorzichtig wat leuke dingen doen zoals een practice meeting waar meer aan uitgegeven wordt dan een schaal broodjes en dat koffie drink gebeuren en dat OS totaal buiten deze boot valt.
Ranking.. ach.... 't is altijd zo doorzichtig als een kopje maaswater uit de automaat en de echte consequenties hangen toch af van een budget wat nog niet gesteld is.
Ik heb in al mijn jaren bij dit bedrijf maar 2 keer een ranking mee gemaakt waar ik volledig achter stond.
Ranking.. ach.... 't is altijd zo doorzichtig als een kopje maaswater uit de automaat en de echte consequenties hangen toch af van een budget wat nog niet gesteld is.
Ik heb in al mijn jaren bij dit bedrijf maar 2 keer een ranking mee gemaakt waar ik volledig achter stond.
[ Voor 16% gewijzigd door Wijnands op 24-05-2010 12:29 ]
Ik schrijf dit en een paar dagen later komt er een mail dat OS ook mee mag doen met de volgende meeting van C&PS. Je zou bijna denken dat er iemand meeleest
Gezien jouw post history heb ik niet het idee dat jij management bent.
Laatste gerucht m.b.t. salarisverhogingen is dat het ergens eind juni/begin juli bekend wordt gemaakt. Het kan ook zomaar zijn dat het ergens midden juli wordt bekend gemaakt. De vraag is nog steeds of er ruimte vrij is voor salarisverhogingen.
Volgende week donderdag serviceline meeting, dan zal ik zeker vragen hoe het er mee staat. Begin juli is nog mooi op tijd om eind juli er wat bij te krijgen.
Dat is toch zoals het elk jaar gaat Donde?Donde schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:02:
Laatste gerucht m.b.t. salarisverhogingen is dat het ergens eind juni/begin juli bekend wordt gemaakt. Het kan ook zomaar zijn dat het ergens midden juli wordt bekend gemaakt. De vraag is nog steeds of er ruimte vrij is voor salarisverhogingen.
Is dit ook al een gerucht?
Ik polsde laatst eens bij mijn manager over de verhoging en hij gaf een voorbeeld waarbij een ranking icm maar 1% verhoging voor weinigen goed nieuws zal zijn. Wellicht gaf hij het voorbeeld om te verwachting te temperen, maar 1% vind ik erbarmelijk laag.
1% verhoging in 2 jaar zou ik zelfs schandalig laag vinden.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb tot nu toe altijd mijn salarisverhoging begin juni te horen gekregen.avotar schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:49:
[...]
Dat is toch zoals het elk jaar gaat Donde?
Is dit ook al een gerucht?
Nu is het maar de vraag of er überhaupt een salarisverhoging komt. Ze wachten waarschijnlijk op de resultaten van het tweede kwartaal.
1% verhoging van het salarisbudget betekent niet dat de gemiddelde werknemer er 1% bij krijgt.Night-Reveller schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:10:
Ik polsde laatst eens bij mijn manager over de verhoging en hij gaf een voorbeeld waarbij een ranking icm maar 1% verhoging voor weinigen goed nieuws zal zijn. Wellicht gaf hij het voorbeeld om te verwachting te temperen, maar 1% vind ik erbarmelijk laag.
Er is namelijk ook outflow en inflow, waarbij de outflow gemiddeld meer jaren ervaring heeft dan de inflow. Stel dat er in een groep iemand weg gaat met een salaris van 4000, en er komt een schoolverlater binnen met 2100, dan heb je al 1900 euro aan maandsalaris wat je kan verdelen over de blijvende teamleden. Buiten die 1% budgetruimte om.
Ik heb nog nooit gehoord van outflow? Hoe werkt dat dan? Als het goed gaat en er meer mensen binnen komen, blijft er dan dus minder salarisverhoging over voor de rest?
Maar hoe dan ook, bij ons in het team is de outflow dit voorjaar nog best hoog.
Maar hoe dan ook, bij ons in het team is de outflow dit voorjaar nog best hoog.
Mwah, het is gewoon simpele wiskunde. Als je bedrag X hebt om aan salaris uit te keren, maar het aantal mensen waarover je het verdeelt is kleiner of goedkoper dan kun je zelfs zonder het budget te wijzigen iedereen meer geld geven.
Ok, dus als het aantal mensen daalt, maar het budget X blijft gelijk, dan stijgt iedereen met een beetje van X. Maar werkt het ook andersom? Als de groep groeit en X blijft hetzelfde, dan moet iedereen inleveren? Vast niet. Dus hoe werkt het dan? Ik hen ook niets hiervan gelezen in mijn arbeidscontract oid.
[ Voor 17% gewijzigd door Night-Reveller op 03-06-2010 14:42 ]
Dan kunnen ze dus geen mensen meer aannemen omdat er geen ruimte is om hun een salaris te kunnen geven. De afhankelijkheid zit dus eigenlijk andersom. De groep kan pas groeien wanneer er ruimte binnen X is, niet andersom.Night-Reveller schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:41:
Ok, dus als het aantal mensen daalt, maar het budget X blijft gelijk, dan stijgt iedereen met een beetje van X. Maar werkt het ook andersom? Als de groep groeit en X blijft hetzelfde, dan moet iedereen inleveren? Vast niet. Dus hoe werkt het dan? Ik hen ook niets hiervan gelezen in mijn arbeidscontract oid.
Dus het bedrag X kan verdeelt worden onder de teamleden, wat leuk voor hen is als de groep als geheel kleiner wordt. Kan de manager dan ook beslissen om een deel achter te houden, zodat de groep later weer kan groeien? Of is dat de verantwoordelijkheid van iemand anders? Interessant dit, dit wist ik nog niet.
Dit topic is gesloten.