Ervaring werken bij Logica (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 134.071 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Dat is ook afhankelijk van je klant. Vaak gaat dit beeld namelijk gepaard met de eerder genoemde gedachte dat wanneer je niet aanwezig bent, je ook niet werkt. Uiteraard mag het geen probleem zijn eens over te werken, maar dat kan inderdaad ook omslaan in de gedachte dat het "normaal" is om over te werken.

Persoonlijk komen mijn beste ideeën in de auto onderweg naar huis of in de avonduren. Echter zijn dat dan de momenten dat er commentaar geleverd wordt, terwijl men niet heeft gezien wat je buiten de reguliere kantooruren gedaan hebt. Ook telefonische besprekingen vanuit de auto en het bevestigen van afspraken via de mail vanaf huis behoren m.i. onder werktijd. Theoretisch kun je dit de volgende dag compenseren, maar dat is dan het moment waarop het commentaar komt.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Xochiquetzal schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:30:
<snip>
[...]
Ik volg jou niet helemaal.... Als je van 9 tot 5 bij de klant zit, dan werk je dus maar 37,5 uur per week. Of doe jij de pauzes ook in de baas z'n tijd?
<snip>
Je hoeft geen half uur te gaan zitten lunchen ;)

Ik probeer ook een beetje in het 8-16 window te blijven. Maar meestal ben ik er wel wat eerder, en ik sta niet om 16.00 met m'n jas bij de deur. Ik maak eigenlijk altijd af waar ik mee bezig ben.

Opmerking als je vroeg vertrekt / laat komt? (gebeurt hier eigenlijk niet, heerlijk die eigen verantwoordelijkheid).
Gewoon antwoorden dat je ook niet weet hoe laat hij kwam / straks vertrekt.
Komop zeg.

Ik kom rond 8-en, heb ook een collega die pas om 10 / 11 uur komt, geen probleem hierzo. Gewoon elkaar een beetje vertrouwen & afspraken met de klant maken.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:46:
Dat is ook afhankelijk van je klant. Vaak gaat dit beeld namelijk gepaard met de eerder genoemde gedachte dat wanneer je niet aanwezig bent, je ook niet werkt. Uiteraard mag het geen probleem zijn eens over te werken, maar dat kan inderdaad ook omslaan in de gedachte dat het "normaal" is om over te werken.

Persoonlijk komen mijn beste ideeën in de auto onderweg naar huis of in de avonduren. Echter zijn dat dan de momenten dat er commentaar geleverd wordt, terwijl men niet heeft gezien wat je buiten de reguliere kantooruren gedaan hebt. Ook telefonische besprekingen vanuit de auto en het bevestigen van afspraken via de mail vanaf huis behoren m.i. onder werktijd. Theoretisch kun je dit de volgende dag compenseren, maar dat is dan het moment waarop het commentaar komt.
En dat kan heel goed anders. Ik word er bijvoorbeeld op aangesproken, als ik niet af en toe wat eerder naar huis ga. Onder het motto: "Je doet ook weleens wat 's avonds of in het weekend. Ga maar naar huis."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10 19:46

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ben benieuwd wat ze met de salarisverhogingen gaan doen. Ze moeten het van vorig jaar wel compenseren. Ik ga niet snel akkoord met een (normale) salarisverhoging.

Kreeg onlangs ook te horen dat ik geen level stijg, omdat ik niet voldoende ervaring zou hebben. Op alle punten kreeg ik te horen, dat ik wel er op in aanmerking kom. Erg merkwaardige reden. Hoe zien jullie dit?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 15:52
Het is een stuk makkelijker om hoog te scoren aan het eind van een level dan aan eht begin van het volgende level.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
BadpunK schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:04:
Ze moeten het van vorig jaar wel compenseren. Ik ga niet snel akkoord met een (normale) salarisverhoging.
Begin je dan alvast met je sollicitatiebrief te schrijven... ;)

Het budget voor salarisverhogingen is gelijk als die van 2008.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik verwacht toch wel iets als je in aanmerking neemt dat er aan het begin van 't jaar ook iets is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 13:14
Dit jaar geen salaris verhoging en Logica kan zichzelf wel gaan op doeken ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Xochiquetzal schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:30:
Wat mij stoort, is de '9 to 5' mentaliteit. Zo van: "Ik werk 40 uur en geen minuut langer, want daar krijg ik niet voor betaald!" Denk je dan echt dat je werkgever en je klant blij met je zijn? Ik vind het geen probleem om eens een uurtje langer door te gaan als het druk is. Er komt altijd weer een moment dat het wat rustiger is, en dan ga ik een uurtje eerder naar huis.
Ik heb plezier in m'n werk en werk over het algemeen meer dan 40 uur, maar vergis je niet dat die instelling maar 1 kant opgaat. Want "dat uurtje extra maakt toch niet uit" betekent over het algemeen niet dat je een keer eerder weg kunt zonder scheve bekken als het rustig of nodig is.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
BadpunK schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:04:
Kreeg onlangs ook te horen dat ik geen level stijg, omdat ik niet voldoende ervaring zou hebben. Op alle punten kreeg ik te horen, dat ik wel er op in aanmerking kom. Erg merkwaardige reden. Hoe zien jullie dit?
Is altijd lastig. Bijvoorbeeld voor level 1 staat officieel 4-5 jaar. Dus als jij elk jaar volgens verwachting scoort, dan zou je toch met 4-5 jaar een level omhoog moeten.

Maar het blijft een mening van de manager. Ik heb dit jaar een beoordeling voor een collega gedaan waarvan ik vond dat deze echt level 2 was. (ook al 4 jaar in dienst). De manager vond echter dat hij volgens verwachting scoorde t.o.v. de peergroup en onder verwachting binnen het level (level 1 dus). Echt onbegrijpelijk...
Uiteindelijk kreeg hij nog wel een boven verwachting omdat alle feedback zo positief was, maar hij werd echt geen level 2.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Vier tot vijf jaar voor level 1? Dat lijkt me niet. Uiterlijk drie jaar. Idem voor level 2. Sowieso is dit persoonsafhankelijk. Dat dit niet gebeurt lijkt me duidelijk. Ik zie mensen om me heen die op een hoger niveau acteren dan dat ze op papier zijn, maar als dit gecorrigeerd moet worden staan daar een onrealistische salarisverhogingen tegenover. Dat is m.i. de enige reden waarom mensen langer op een lager level blijven zitten.

In mijn omgeving kijken mensen ook verbaasd als ik zeg in welk level ik zit, desondanks verwacht ik ook niet dat ik omhoog zal gaan. Managers kunnen dat toch ook niet. Dat schept te veel onvrede bij collegae uit je team.

Tot slot blijft het hele beoordelen een subjectief gebeuren, als je wilt kun je de input die je manager ontvangt beïnvloeden door selectief te zijn in je reviewers. Ook denk ik dat een goede relatie met je manager een positieve invloed heeft op je review, maar dit alles zal ongetwijfeld niet alleen voor Logica gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
prutser387 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:14:
[...]
Uiteindelijk kreeg hij nog wel een boven verwachting omdat alle feedback zo positief was, maar hij werd echt geen level 2.... :/
Dan moeten ze ook niet schrikken dat diezelfde persoon, wanneer de markt weer aantrekt plots naar de concurrentie stapt omdat hij daar wél op level 2 wordt gezet, met de daar bijhorende salarisverhoging hé? Want zo gebeurt het dan meestal als iemand op een niveau lager zit dan hij/zij in feite zou moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door makila op 02-03-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
[b][message=33522133,noline]Theoretisch kun je dit de volgende dag compenseren, maar dat is dan het moment waarop het commentaar komt.
Van wie komt het commentaar dan? Van de klant of van Logica? En hoe reageren ze dan als je dat uitlegt? Kan me niet voorstellen dat ze dan nog moeilijk doen... Wat ik wel weet, is dat er vaak misbruk gemaakt wordt van 'thuiswerken'. Ik heb dat zelf vaak meegemaakt. Dan zou een collega thuiswerken, maar het duurt 3 uur voor er een reactie op de mail komt en op de communicator wordt amper gereageerd. Veel bedrijven zijn niet voor niets terughoudend met thuiswerken. Er zijn gewoon een aantal mensen die het voor anderen verpesten.
J2pc schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:19:
[...]

Je hoeft geen half uur te gaan zitten lunchen ;)
Uhm, ja eigenlijk wel. Rustpauzes zijn verplicht, voor zover ik weet. Ik snap je hoor, ik werk ook wel eens een lunch door (met boterhammen achter mijn pc) en ga dan een half uur eerder naar huis. Maar ook hier ken ik mensen die misbruik maken. Die lunchen altijd zo, maar in dat halve uur, zitten ze wel te internetten. Daar kan ik me wel aan storen (dit zijn overigens mensen die niet ook thuis nog wat doen.)

Over het level omhoog gaan of niet... In mijn omgeving heb ik collega's gezien die snel naar level 2 gingen, maar ook collega's die langer in dienst zijn en nog steeds op 1 zitten. Als ik eens navraag naar hun functioneren bij mensen die met hen hebben samengewerkt, dan klopt het allemaal.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
makila schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:42:
[...]

Dan moeten ze ook niet schrikken dat diezelfde persoon, wanneer de markt weer aantrekt plots naar de concurrentie stapt omdat hij daar wél op level 2 wordt gezet, met de daar bijhorende salarisverhoging hé? Want zo gebeurt het dan meestal als iemand op een niveau lager zit dan hij/zij in feite zou moeten zijn.
Als de persoon in kwestie echt nog niet level 2 waard is (wat dus ook regelmatig voorkomt), dan zul je zien dat ze bij dat andere bedrijf wel hoog binnen komen, maar vervolgens bijna niet groeien, omdat ze er daar dan achter komen dat ze iemand met mindere kwaliteiten in huis hebben gehaald. Maar goed, dan kun je een jaar later wéér overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Xochiquetzal schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:23:
[...]
Van wie komt het commentaar dan? Van de klant of van Logica? En hoe reageren ze dan als je dat uitlegt? Kan me niet voorstellen dat ze dan nog moeilijk doen... Wat ik wel weet, is dat er vaak misbruk gemaakt wordt van 'thuiswerken'. Ik heb dat zelf vaak meegemaakt. Dan zou een collega thuiswerken, maar het duurt 3 uur voor er een reactie op de mail komt en op de communicator wordt amper gereageerd. Veel bedrijven zijn niet voor niets terughoudend met thuiswerken. Er zijn gewoon een aantal mensen die het voor anderen verpesten.

[...]
Uhm, ja eigenlijk wel. Rustpauzes zijn verplicht, voor zover ik weet. Ik snap je hoor, ik werk ook wel eens een lunch door (met boterhammen achter mijn pc) en ga dan een half uur eerder naar huis. Maar ook hier ken ik mensen die misbruik maken. Die lunchen altijd zo, maar in dat halve uur, zitten ze wel te internetten. Daar kan ik me wel aan storen (dit zijn overigens mensen die niet ook thuis nog wat doen.)

<snap>
* J2pc zoekt......

Verrek, half uurtje idd verplicht...
Dacht altijd dat je recht had op een half uur pauze (werkgever moet je in de gelegeheid stellen).

Naja, maandag maar even kijken dan.

Overigens zie ik ook wel eens mensen die echt geen pauze nodig hebben om te internetten :')

[ Voor 13% gewijzigd door J2pc op 05-03-2010 12:37 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J2pc schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:34:
[...]
...
Overigens zie ik ook wel eens mensen die echt geen pauze nodig hebben om te internetten :)
Wie zegt dat je niet mag internetten?
Ik vind het vrij normaal als collega's even op nu.nl of tweakers zitten te surfen.
Zeg je ook wat van de rokers of mensen die letterlijk een half uur bij de koffieautomaat staan? O-)

Al met al is het gewoon belangrijk dat je goed werk levert in de ogen van je teamleider en opdrachtgever.
Kortom: Als je 'baas' tevreden is over je resultaten, ben je toch goed aan het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:22:
[...]

Ik vind het vrij normaal als collega's even op nu.nl of tweakers zitten te surfen.
Zeg je ook wat van de rokers of mensen die letterlijk een half uur bij de koffieautomaat staan? O-)

Al met al is het gewoon belangrijk dat je goed werk levert in de ogen van je teamleider en opdrachtgever.
Kortom: Als je 'baas' tevreden is over je resultaten, ben je toch goed aan het werk?
Bij Cap Gemini(concurrent) heb ik jaren geleden, van mijn toenmalige baas een slechte evaluatie gekregen. Één van zijn slechte opmerkingen was dat ik zat te internetten tijdens de middagpauzes. :? Die man kom mij wél niet uitstaan en ik kreeg dan ook 1.5/5 als quotering. Dit leidde toen ook mijn ontslag in. Dat ik slecht werk leverde in zijn ogen(Ik was het daarmee niet eens maar ik respecteer zijn mening), daar kan ik nog mee leven, maar wat ik tijdens mijn pauzes doe is mijn zaak. Maar ja, ge hebt van die vieze appels die je daarvoor op je vingers tikken zeker?

[ Voor 3% gewijzigd door makila op 08-03-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 25-10 14:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tjongejonge. We zijn toch geen fabrieksarbeiders met een prikklok of ambtenaren die, los van waar ze mee bezig zijn, om 5 voor 5 alles neergooien en bij de lift gaan staan wachten tot het 5 uur is?

Met mijn projectmanager spreek ik door wat ik wanneer af heb. Wanneer dit niet lijkt te gaan lukken bespreek ik dat en voor de rest zorg ik dat ik mijn werk af heb op het moment dat ik dat afgesproken heb. Dat ik daarbij internet, lang bij de koffieautomaat sta, soms best laat binnen kom en soms ook vroeg weg ga heeft daar verder helemaal niks mee te maken? Daar staat namelijk tegenover dat ik ook nog wel eens een uur langer blijf hangen omdat ik op dat moment lekker in de flow zit of iets af moet hebben, of dat ik in het weekend of 's avonds ook nog wel eens mijn laptop open klap.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:22:
[...]

Ik zeg niet dat je niet mag internetten.

Opmerking was dat mensen hun 'doorwerk-pauze' niet doorwerken maar internetten maar wel een half uur eerder weggaan. Mijn reactie was dat ik ook wel eens mensen zie die daarbuiten (veel) internetten. Op zich niet zo'n probleem als je inderdaad je werk doet. Maar dan niet lopen miepen dat je 't zo druk hebt als er wat gevraagd wordt / gedaan moet worden.

Ik zit ook gewoon op de stelling dat zolang je werk voorgaat (dus niet te laat door internetten / werk naar collega's afschuiven door internetten) internet/koffie/roken oid helemaal geen probleem hoeft te zijn. Da's eigen verantwoording naar mijn mening. Helaas neemt niet iedereen die even goed.

[ Voor 16% gewijzigd door J2pc op 09-03-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ff wat anders, wat vinden we van het nieuwe brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 11:06

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:50:
Ik vind het een erg goede uitwikkeling, uitgaande van het feit dat je elke zoveel je positionering onder de loep zou moeten nemen. Vanuit een marketing technisch oogpunt een must imho.

Er zou meer aandacht gegeven mogen worden aan de Brand richting de consultant, niet via de zoveelste nieuwsbrief tjokvol met externe links waar je als buiten zittende consultant ondanks de nieuwe weblinks niet zo heel veel aan hebt, maar ook binnen de jc / mm gesprekken.
Ik was ook erg verbaasd dat er zo weinig aandacht aan is besteed binnen de practicemeetings van cp&s.

en het Spark Innovation Centre.. waar kwam dat ineens vandaan....

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 16:23
Ik vind de brand, het verhaal en het interne introductie-process erg goed. Om via een cascading model de manager steeds verantwoordelijk te maken voor het verhaal naar zijn medewerkers zonder dat de link naar boven wordt losgelaten is erg sterk en zouden we ook met andere strategie onderwerpen moeten doen.

Wel moet ik zeggen, is de brand en het bijbehorende verhaal er weer een uit een dozijn. Ik zie dat alle bedrijven zaken als sustainability, eco-systems, innovatie en samen-doen in hun strategie hebben staan. Maar ja dat betekent weer wel dat alle bedrijven elkaar kunnen vinden en de zelfde taal spreken en dus dat het binnenhalen van deals ondersteunt. Ik had echter wel eens een innovatieve strategie willen zien.

Ik vind overigens de nadruk op zaken als lettertypes etc erg overdreven. Het logo en de aandacht daarvoor snap ik en ondersteun ik. De rest van de branding voegt weinig toe. Maar ja dan ben ik ook geen communicatie deskundige:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hopelijk kunnen ze nu wel fatsoenlijke templates voor presentaties en documenten maken. De ouden waren om te huilen eigenlijk. Ik heb al wel gehoord dat het nieuwe CV template een stuk beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:55:

en het Spark Innovation Centre.. waar kwam dat ineens vandaan....
Er stond op de 2e in A'veen al een tijdje een assortiment aan hele interessante spullen, denk dat het alleen een naam miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn CV in de nieuwe Branding-template gegoten en het ziet er echt stukken beter uit.
Denk wel dat we hiermee een klein voorsprongetje krijgen t.o.v. concurrenten.

Het lettertype is voortaan Verdana (voornamelijk 10pt), de vorige template had zowel Arial als Times New Roman volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Als je met het Brand de nieuwe slogan bedoeld, dan boeit het me weinig.

Als je de gedachte en plannen voor een andere aanpak bedoeld, dan vind ik het idee goed. Maar als ik kijk naar zulk soort ideeën in het verleden, dan komt er weinig van terecht.

Logica is niet een bedrijf dat winst opgeeft om zijn klanten te helpen. Dus dan moet je er ook geen speerpunt van maken om meer in dienst te staan van de klant. Het is altijd ikke-ikke-ikke.
Logica gaat echt niet tegen een klant zeggen: "je kan beter even wachten met zo'n groot project". Logica zegt gelijk "morgen beginnen...?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

prutser387 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:40:
[...]

<snap>

Logica is niet een bedrijf dat winst opgeeft om zijn klanten te helpen. Dus dan moet je er ook geen speerpunt van maken om meer in dienst te staan van de klant. Het is altijd ikke-ikke-ikke.
Logica gaat echt niet tegen een klant zeggen: "je kan beter even wachten met zo'n groot project". Logica zegt gelijk "morgen beginnen...?"
Ik denk dat je hier een onderscheid tussen sales en de consultants moet maken. Ik zie dat zelf 'op de vloer' niet namelijk. Maar vanuit sales/delivery krijg ik wel af en toe dat gevoel (die roepen ook rustig 4 weken lang dat we 'maandag beginnen').

De consultants met wie ik samen heb gewerkt (en ik zelf ook) denken allang vanuit de klant. Maar het zou inderdaad prettig zijn als de rest (sales/delivery) dat ook wat meer gaat doen, ipv te denken aan hun targets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
J2pc schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat je hier een onderscheid tussen sales en de consultants moet maken. Ik zie dat zelf 'op de vloer' niet namelijk. Maar vanuit sales/delivery krijg ik wel af en toe dat gevoel (die roepen ook rustig 4 weken lang dat we 'maandag beginnen').

De consultants met wie ik samen heb gewerkt (en ik zelf ook) denken allang vanuit de klant. Maar het zou inderdaad prettig zijn als de rest (sales/delivery) dat ook wat meer gaat doen, ipv te denken aan hun targets.
Ook precies wat ik bedoel. Op de werkvloer is het meedenken er allang. Dus waarom Wilbert dit dan als speerpunt aanwijst......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zie het anders, je bent goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Ik moest wel mijn lach inhouden om de resultaten van de LPS 2009 te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Nou ik niet :(
Lijkt wel of er altijd stelselmatig het belangrijkste punt vergeten wordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-10 21:13
Roadman schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:18:
Nou ik niet :(
Lijkt wel of er altijd stelselmatig het belangrijkste punt vergeten wordt. :/
Nee dat zie je verkeerd ;) Stelselmatig wordt het verhaal omgezet om Logica goed uit de verf te laten komenl; zelf als de uitslag verre van rooskleurig is...

(/me werkt er zelf ook...)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:16:
Ik moest wel mijn lach inhouden om de resultaten van de LPS 2009 te lezen!
Echt waar.. ik moet zeggen dat ik het niet lachwekkend vond, maar eerder verontrustend.
Het blijkt gewoon dat het het laatste jaar vooral je directe collega's en manager zijn geweest, waar men blij van wordt. En verder niet.

Aan de andere kant bedenk ik me nu, dat roep ik al 2 jaar. Dat geld hadden ze ook uit kunnen sparen ;)

Hoe kun je nou verwachten dat mensen na een periode van re-organisaties en zwakke communicatie positief tegenover zaken als cultuur en sfeer staan?

Erg naief...
prutser387 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:37:
[...]

Ook precies wat ik bedoel. Op de werkvloer is het meedenken er allang. Dus waarom Wilbert dit dan als speerpunt aanwijst......
Dat komt dus door de nieuwe indeling die we hebben, waarbij men de consultants en sales heel bewust gescheiden heeft van elkaar. Dit werkt alleen maar een verdere scheiding in de hand.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er binnenkort niet eens een hogere manager met het idee komt om in alle C&PS teams een paar dedicated sales personen te plaatsen die dus wel weten hoe het op de vloer gaat en met deze insteek de verkoop ingaan.

Kijk, de oude situatie dat je competencemanager ook je delivery manager was, was voor de consultant zelf niet erg handig (zeker niet bij conflicten tussen klant en consultant), je kan immers niet 2 Heren dienen, maar vanuit een sales oogpunt was dat natuurlijk wel veel beter.

Maar goed.. na het geklaag.... ik moet zeggen dat ik behoorlijk positief en opgemonterd vertrok van de laatste Practice Meeting... maar het gevoel begint langzamerhand een beetje te slijten.....
Wie beurt me weer op..? :>

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Waarom vullen we überhaupt nog de Survey in. Het antwoord staat al klaar om zich maar weer ergens achter te verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
avotar schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:34:
Maar goed.. na het geklaag.... ik moet zeggen dat ik behoorlijk positief en opgemonterd vertrok van de laatste Practice Meeting... maar het gevoel begint langzamerhand een beetje te slijten.....
Wie beurt me weer op..? :>
De ideeen en initiatieven zijn altijd heel goed en uitgedacht. En ik heb dan ook altijd het idee dat Logica echt iets bereikt met zo'n instelling/koerswisseling.

Helaas vind ik de uitvoering altijd erg achter blijven. En er vind ook nooit achteraf een evaluatie plaats als het initiatief 'flopt'. Zoiezo sterven zulke dingen altijd een stille dood.

Bij de slogan 'Releasing your potential' hoorde ook een hele campagne. wat is daar nu uiteindelijk van terecht gekomen?

Kent iemand de 10-10-10 doelstelling nog? Inclusief het filmpje met Dennis Bergkamp enzo. Nooit meer wat van gehoord.

Change Enablers iemand?

Programme for Growth, Loopt dat nog? Ik weet bijvoorbeeld dat SOA 1 van de growth areas was. Maar voorlopig zie ik weinig beweging op dat gebied. Het is even hip en vervolgens gaat iedereen gewoon door waar hij mee bezig was.

En de people survey is elk jaar een lachertje. Is de score laag, dan wordt de hoge 'opkomst' geprezen. Is de opkomst laag, dan komt het door de organisatiewijziging.... Willen mensen meer salaris en opleidingen dan zijn de 'ontwikkelingsmogelijkheden onvoldoende bestempeld'.

Ik vul dat ding nog wel in, maar verwacht eingelijk niet dat er ooit is met de uitkomst wordt gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door prutser387 op 30-03-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een k-bedrijf zeg. Echt gewoon geen goed woord over te zeggen.
Had ik al niet, maar nu weet ik het zeker! Ben blij dat ik er weg ben en zal er ook nooit iemand adviseren vrijwillig daar te werken.

altijd maar denken dat zij de macht hebben en nooit meedenken hoe ze het beste met hun werknemers om moeten gaan die geld voor hun moeten verdienen. Nee, dit is echt een bedrijf van lik-mn-vestje en mensen die er ook maar over nadenken om hier te werken....Mijn advies NIET doen...
Zoek verder en zorg dat je ergens komt waar ze hun mensen wel waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
@ArthurDent: Gave nickname. Ook een handdoek bij je? :D
Ik vind het hele concept ook wel strak. Alleen een belabberde timing, financieel gezien.
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:53:
Wat een k-bedrijf zeg. Echt gewoon geen goed woord over te zeggen.
Had ik al niet, maar nu weet ik het zeker! Ben blij dat ik er weg ben en zal er ook nooit iemand adviseren vrijwillig daar te werken.
Zo zeg, unresolved issues?
Je werd ook behoorlijk onderbetaald... Maar ja, ik ook... en dat komt in juli helemaal goed!
Hoeveel krijg je nu voor je leasewagen?

Veel plezier bij Cap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:49:
@ArthurDent: Gave nickname. Ook een handdoek bij je? :D
[...]
Ik vind het hele concept ook wel strak. Alleen een belabberde timing, financieel gezien.

[...]
Zo zeg, unresolved issues?
Je werd ook behoorlijk onderbetaald... Maar ja, ik ook... en dat komt in juli helemaal goed!
Hoeveel krijg je nu voor je leasewagen?

Veel plezier bij Cap!
Laten we het daar maar op houden ;) Maar als puntje bij paaltje komt sta je er alleen voor en doet Logica geen enkele mogelijke moeite om je te helpen. Gelukkig had ik een goede advocaat.
1 ding is mij iig duidelijk geworden, het is geen bedrijf wat voor zijn mensen staat.
Helaas hebben meer collega's dat moeten ondervinden bij mijn BU. Er zijn het laatste half jaar al zeker 8 mensen vertrokken en het gaan er alleen maar meer worden. Straks kunnen ze de boel nog opdoeken...

En idd werd ik behoorlijk onderbetaald. Maar dat heb ik nu zelf recht laten trekken buiten Logica :) Ik hoop voor je dat je in juli wat er bij krijgt, maar ik heb er weinig vertrouwen in...zo goed waren de cijfers niet over 2009. En dan ook die survey...Ik geloof er geen snars van, van die uitkomsten....
Thnx, gaat goedkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:23:
[...]

Laten we het daar maar op houden ;) Maar als puntje bij paaltje komt sta je er alleen voor en doet Logica geen enkele mogelijke moeite om je te helpen. Gelukkig had ik een goede advocaat.
Ik weet dat er best wat mensen weg zijn gegaan bij Logica, maar jij bent de eerste waarvan ik hoor dat er een advocaat aan te pas kwam... Dat is wel kwalijk...
[...]

1 ding is mij iig duidelijk geworden, het is geen bedrijf wat voor zijn mensen staat.
Mijn ervaring is, dat dat heel erg per BU/locatie/team verschilt.
[...]
Straks kunnen ze de boel nog opdoeken...
:') Don't think so.
[...]
Ik hoop voor je dat je in juli wat er bij krijgt, maar ik heb er weinig vertrouwen in...
Ik wel. Ik weet zéker dat ik er wat bij krijg. Ik weet het minimum ook. En ook wat ik zou moeten krijgen, volgens het ijkpunt. Als ik dat krijg, ben ik tevreden. Ze hebben nog een kleine marge (van € 80,-) om daar onder te zitten. Zit het te laag, dan ga ik ook eens hard nadenken om ergens anders aan de slag te gaan. Maar dat zal dan niet met het bedrijf te maken hebben.
[...]
En dan ook die survey...Ik geloof er geen snars van, van die uitkomsten....
Ja, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij. Ik had verwacht dat men ontevredener was. Maar aan de andere kant... Je hoort bijna alleen de mensen die wat te klagen hebben. De tevreden collega's klagen over andere dingen. ;) Dus je krijgt makkelijk een vertekend beeld van hoe de gemiddelde werknemer er over denkt. Daarom is dit eigenlijk een best slecht topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Xochiquetzal schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:20:
Ik wel. Ik weet zéker dat ik er wat bij krijg. Ik weet het minimum ook. En ook wat ik zou moeten krijgen, volgens het ijkpunt. Als ik dat krijg, ben ik tevreden. Ze hebben nog een kleine marge (van € 80,-) om daar onder te zitten. Zit het te laag, dan ga ik ook eens hard nadenken om ergens anders aan de slag te gaan. Maar dat zal dan niet met het bedrijf te maken hebben.
Hoe weet je dat? Ikzelf ben ook wel erg nieuwsgierig eigenlijk. Ik zit nog zo'n E500 onder het ijkpunt en uit de review volgde een boven verwachting en dat ik op sommige punten op een hoger level functioneer. Daaruit maak ik op dat ik in principe functioneer op het verwachte niveau van mijn level en dat ik dus eigenlijk redelijk onder betaald wordt. Ik heb wel een uiterst minimum in mijn hoofd, en zelfs die verhoging zou ik erg karig vinden. Ik ben echter wel realistisch genoeg om te weten dat het daar daadwerkelijk wel op uit zal gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:20:
[...]
Ik weet dat er best wat mensen weg zijn gegaan bij Logica, maar jij bent de eerste waarvan ik hoor dat er een advocaat aan te pas kwam... Dat is wel kwalijk...
Mijn advocaat had niks met mn ontslag te maken. Mijn ontslag (wat ik zelf ingediend heb) heeft wel te maken met het feit dat ik pas mijn gelijk kreeg nadat ik een advocaat had moeten ingeschakelen. En dit zorgt er natuurlijk wel voor dat je werkrelatie met je werkgever behoorlijk beschadigd. Dit betreft niet zomaar een akkefietje, maar een probleem wat om veel geld draaide. Ja echt, veel geld.
[...]
Mijn ervaring is, dat dat heel erg per BU/locatie/team verschilt.
Dat weet ik wel zeker. Over andere BU op hele andere vestigingen hoor ik vele betere verhalen. Echte peoplemanagers, mee denken, mee werken etc. Dus het kan vast ook wel goed, maar helaas voor mijn BU is het echt ruk 1ste klas.
[...]
:') Don't think so.
Ik had het over mijn eigen BU niet Logica in het algemeen. Als ze bij de betreffende BU zo hard blijven weglopen dan valt er weinig te redden. En het zijn vnml mensen met kennis en ervaring die weggaan vooral om de gang van zaken. En later blijkt terecht als ze (logica) moeilijk gaan doen als je je ontslag ingediend hebt.
[...]
Je zal wrs niet in mijn BU hebben gezeten. Want mensen die er bij ons wat bij moesten krijgen hebben met de verhoging van januari niks gekregen. En ik zie bij de betreffende BU echt geen riante verhogingen komen. En na ruim 2 jaar stil staan vind ik dat er toch wat rianters tegenover mag staan dan alleen maar 100e...
[...]
Ja, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij. Ik had verwacht dat men ontevredener was. Maar aan de andere kant... Je hoort bijna alleen de mensen die wat te klagen hebben. De tevreden collega's klagen over andere dingen. ;) Dus je krijgt makkelijk een vertekend beeld van hoe de gemiddelde werknemer er over denkt. Daarom is dit eigenlijk een best slecht topic...
Het is een groot circus volgens mij. Logica had wrs ook niet veel keuze. Ze stonden vorig jaar al niet zo positief in het nieuws na die ontslagronde, mensen in hun proeftijd eruit gooien, geen salarisverhogingen etc.
Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die altijd maar negatief praten over hun werkgever dan dusdanig positieve feedback geven tijdens zo een survey. Dan zijn het wel echte mietjes die of niet bij hun werkgever voor hun mening uit durven te komen en alleen maar naar anderen toe of het internet gebruiken om gal te spuwen.
Maar klagen is natuurlijk veel makkelijker dan iets positiefs te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
[...]

Helaas hebben meer collega's dat moeten ondervinden bij mijn BU. Er zijn het laatste half jaar al zeker 8 mensen vertrokken en het gaan er alleen maar meer worden. Straks kunnen ze de boel nog opdoeken...

En idd werd ik behoorlijk onderbetaald. Maar dat heb ik nu zelf recht laten trekken buiten Logica :) Ik hoop voor je dat je in juli wat er bij krijgt, maar ik heb er weinig vertrouwen in...zo goed waren de cijfers niet over 2009. En dan ook die survey...Ik geloof er geen snars van, van die uitkomsten....
Thnx, gaat goedkomen.
Ook binnen mijn practise zijn er al eerder mensen vertrokken. Zie mijn eerdere post hier en hier.

(nog leuke voorwaarden bij Cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:09:
[...]

Ook binnen mijn practise zijn er al eerder mensen vertrokken. Zie mijn eerdere post hier en hier.

(nog leuke voorwaarden bij Cap?
Welke BU zit je?

Betere voorwaarden dan Logica. Ga er op elk punt op vooruit! Dat ga je niet krijgen bij Logica met de aankomende salarisronde!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
@Xochiquetzal, apart dat jij al weet wat je er minimum erbij krijgt. Het budget voor salarisverhogingen is nog niet bekend gemaakt. Het enige wat ik weet is is dat de verhoging 'ongeveer' gelijk zal zijn aan die van 2008, maar dat is geen zekerheid.

@Alice81, ik zit binnen PS. Op welke level zat jij? Ik ben benieuwd of Cap ook interessant is voor level 3 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Donde: ik zit al 2,5 jaar op level 1 ondanks goede prestaties en reviews. Maar ja geen geld, geen salarisverhogingen is ook geen level omhoog.
Er zijn collega's terug gezet in level bij ons omdat ze geen salarisverhoging kregen maar wel op niveau 2 presteerden. Dus met dat magere salaris wel goed presteren maar nooit een beloning gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, het is redelijk bekend (en erg triest) dat bij de vestigingen die niet in de randstad zitten de consultants behoorlijk minder betaald krijgen dan de collega's. Het nieuwe salaris systeem maakte dat alleen maar pijnlijk duidelijker. Ik ben echter bang dat het behoorlijk naief is om te denken dat, met de organisatie veranderingen waarbij locaties niet meer van belang zijn, de verschillen binnen de competence recht getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:41:
@ Donde: ik zit al 2,5 jaar op level 1 ondanks goede prestaties en reviews. Maar ja geen geld, geen salarisverhogingen is ook geen level omhoog.
Er zijn collega's terug gezet in level bij ons omdat ze geen salarisverhoging kregen maar wel op niveau 2 presteerden. Dus met dat magere salaris wel goed presteren maar nooit een beloning gezien...
Dat was voor mij ook nr 1 reden weg te gaan...

Wel prijzen met je goede inzet.. boven verwachting presteren en van alles en nog wat mogen doen voor het bedrijf.. En dan komt de salaris ronde.. Dan komen ze aan met wisselgeld.. Vragen ze aan de telefoon wat vind je er van.. Als je dan zegt "wat denk je zelf..?" of "beter iets dan niets" dan zijn ze nog oprecht verbaast..

En dan heb je eenmaal je ontslag ingediend dan kan er van alles wel, is het spijtig dat je gaat en mag je altijd terug komen 8)7. Ze begrijpen het daar gewoon niet :D. Goed dat jij ook de stap gedaan hebt.. Ex-collega's van mij klagen ook steen en been maar weg gaan ho maar.. Moet je ook niet zeuren denk ik dan.. Ik heb ook al iemand afgeraden er te gaan werken.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
@ Janoz > Noem me naïef, maar ik verwacht en hoop juist dat de verschillen met het nieuwe salarissysteem en de organisatorische herindeling daar vermindering in brengt?

@ onderbetaalde leavers > Doe ik mezelf dan tekort door bij Logica te blijven? Ik lees hier ook wat de gemiddelde IT'ers verdienen. Ten opzichte van peers bij andere bedrijven zou ik ruim onderbetaald moeten worden. Werk tenslotte bij Logica en in een provinciestadje. Dat ik elders misschien een beetje meer zou kunnen verdienen besef ik, maar is het de moeite ook waard? Voordat ik er netto noemenswaardig op vooruit ga moet er een goede smak bijkomen.

Ik heb hier managers die me steunen, collega's waar ik van leer en een beloning die ruim voldoende is. Het punt is denk ik dat ze de verwachting van 'boven de markt belonen' niet (voor iedereen?) waar kunnen maken. Misschien ben ik ook wel zo'n ex-collega die wel klaagt en niet vertrekt. Verdiep je in de beloningseffecten van loonsverhoging en je ziet dat het een hygiënefactor is die 2 maanden werkt.

En misschien lachen die managers zich rot, want die suffe Testert doet zijn werk voor een fooi. Is blij als je hem een aai over zijn bol geeft en laat denken dat alles mogelijk is.

[ Voor 0% gewijzigd door Testert op 08-04-2010 07:49 . Reden: tikfout ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Testert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:49:
@ Janoz > Noem me naïef, maar ik verwacht en hoop juist dat de verschillen met het nieuwe salarissysteem en de organisatorische herindeling daar vermindering in brengt?

@ onderbetaalde leavers > Doe ik mezelf dan tekort door bij Logica te blijven? Ik lees hier ook wat de gemiddelde IT'ers verdienen. Ten opzichte van peers bij andere bedrijven zou ik ruim onderbetaald moeten worden. Werk tenslotte bij Logica en in een provinciestadje. Dat ik elders misschien een beetje meer zou kunnen verdienen besef ik, maar is het de moeite ook waard? Voordat ik er netto noemenswaardig op vooruit ga moet er een goede smak bijkomen.

Ik heb hier managers die me steunen, collega's waar ik van leer en een beloning die ruim voldoende is. Het punt is denk ik dat ze de verwachting van 'boven de markt belonen' niet (voor iedereen?) waar kunnen maken. Misschien ben ik ook wel zo'n ex-collega die wel klaagt en niet vertrekt. Verdiep je in de beloningseffecten van loonsverhoging en je ziet dat het een hygiënefactor is die 2 maanden werkt.

En misschien lachen die managers zich rot, want die suffe Testert doet zijn werk voor een fooi. Is blij als je hem een aai over zijn bol geeft en laat denken dat alles mogelijk is.
Jij kan alleen voor je zelf bepalen of je jezelf te kort doet. Ik vind persoonlijk alleen dat mensen moeten stoppen met zeiken of er iets aan doen... Als jij blij bent met, naar eigen zeggen (waarschijnlijk als voorbeeld), een fooi en aai over de bol is dat prima. Ik ben ook nog tijdje gebleven vanwege collega's en goede werksfeer.. Maar ergens houdt het op en toen ben ik gestopt met klagen en ben ik weg gegaan.

Iedereen moet zelf weten wat die doet :D

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I agree met Bl4ckviper. Nou moet ik er wel aan toevoegen dat het niet altijd even makkelijk is om weg te kunnen natuurlijk. Financieel gezien. Je moet wel de stap durven zetten in deze economie. Althans zo dacht ik er over want het heeft me een jaar gekost om weg te gaan. net een klein jaartje een eigen huisje (gekocht) en dan zou je wel meer voor financiele zekerheden kiezen.
Maar als het dusdanig uit de hand loopt weet je wel beter.
Ik heb 3 aanbiedingen gehad in deze sollicitatieprocedure. 2 waren interessant. Eentje iets minder (hele andere sec. arbeidsvoorwaarden, maar wel betere sec. arbeidsvoorwaarden dus eigenlijk ook wel weer goed alleen niet netto onder de streep). En van die 2 heb ik gekozen voor het bedrijf waar ik een klik mee had, waar ik me prettig bij voelde.

Nou ik weet wel zeker dat Logica niet tegen me zal zeggen dat ik terug mag komen hoor :P
Ik krijg wrs niet eens een exit gesprek :P En als ik die wel krijg dan zal ik ook echt al mijn ongenoegen over dit k-bedrijf uiten. En als het aan mij ligt zal ik mijn kant van het verhaal en mijn ervaringen met dit k-bedrijf aan iedereen vertellen die het wilt weten. En ik ben echt niet de enige...
Overigens zat ik in de randstad mbt mijn Logica vestiging en zat mijn salaris na 2,5 jaar nog niet erg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:51:

En als het aan mij ligt zal ik mijn kant van het verhaal en mijn ervaringen met dit k-bedrijf aan iedereen vertellen die het wilt weten. En ik ben echt niet de enige...
Als je slim bent doe je dit niet.
Kan wel eens tegen je gaan werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel op een subtiele manier gebeuren ;)
Heb nog wel wat werkende subtiele hersencellen die weten wel wanneer je tegen wie wat moet vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Overigens, de leaseauto's zijn fors duurder geworden in de leaseapplicatie. Maar het leasebedrag willen ze maar niet mee laten groeien met de prijzen. We blijven maar steken op die 761 euro. Zo is een auto netto! 90 euro duurder geworden dan 3 maanden geleden.

Ik denk dat ik voorlopig mijn auto met 6 maanden laat verlengen. Kan ik hem daarna, na het teleurstellende nieuws in juli, makkelijker inleveren... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Puur uit nieuwsgierigheid.. en dat mag je via dm doen als je dat niet hier wil zetten.... wat verdiende je dan als iemand met 2,5 jaar ervaring?

Overigens.. uit eigen ervaring kan ik je melden dat bij veel bedrijven ook zo werkt. Ik heb zelf de eerste 5 jaar van m'n carriere bij PinkRoccade gewerkt... ook de laatste 2 jaar stil gestaan en onderkend geweest.... en ik stapte over naar Logica(cmg) en ik ging er 25% netto op vooruit ;)

[ Voor 50% gewijzigd door avotar op 08-04-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar het hem bij mij inzit is dat je positieve reviews krijgt. En dan bij die tussentijdse verhoging van januari niet in het beloningspotje zat terwijl je al 2,5 jaar je inzet hebt getoond. En mensen die nog minder lang in dienst waren wel wat kregen. Of mensen die al tig jaar in dienst zaten ook...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

gelezen :P
Maar dan snap ik het ook wat beter ;)

volgens mij kreeg ik dat 8 jaar geleden ook ongeveer.... het schuitje is wel hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof ook wel dat het gras niet veel groener zal zijn salaristechnisch bij een andere grote (zelfde soort) organisatie.
Maar gezien mijn andere situatie bij Logica weet ik dat ik er meer dan goed aan doe om weg te gaan.
Voor mezelf. scheelt een hoop frustratie en negatieve gevoelens naar mijn huidige werkgever/BU
Daarnaast is doorgroeien via een andere werkgever geen slechte keuze. En zal ik vast over een tijdje vast iets te miepen hebben over mijn nieuwe werkgever.

Maar ik hoop en ga er vooralsnog van uit (en geef mn nieuwe werkgever het voordeel van de twijfel ;) ) dat ik niet dezelfde rare taferelen zal krijgen als bij Logica.

Ik snap best dat het bedrijf veel van je vraagt en dat je als werknemer veel inzet moet tonen. Maar een bedrijf als een Logica (die laatste jaar) niet goed in het nieuws is moet wel echt beter voor zn werknemers zorgen willen ze niet dat hun naam nog meer schade aanricht als de buitenwereld ziet en hoort dat er steeds zoveel mensen weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Testert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:49:

Ik werk zelf niet bij Logica en als ik de verhalen zo lees denk ik niet dat dat er ooit van gaat komen, maar met betrekking tot jouw opmerking het volgende:

Ben je gelukkig met wat je elke maand krijgt en wat je er voor moet doen? Vind je de beloning passend ten opzichte van je peers? Zo ja: lekker blijven waar je zit en zo veel mogelijk leren van de mensen om je heen! En natuurlijk zorgen dat je plezier houdt in je werk.

Is het antwoord nee: dan moet je eens na gaan denken over vertrek. Als je niet tevreden bent over wat je krijgt en wat je er voor moet doen dan zal dit hoogst waarschijnlijk niet (snel) verbeteren, de grootste klappers wat betreft salaris bereik je gewoon door over te stappen. Als je je beloning wel redelijk vind, maar ziet dat een slackende collega uit je peer-group evenveel/meer krijgt terwijl jij boven verwachting scoort en je hebt daar moeite mee, dan adviseer ik je ook rond te gaan kijken, want dat zal ook niet snel opgelost worden.

Uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Het gerucht gaat dat budgetten voor salarisverhoging gelijk is aan 2008. Maar na de reorganisatie van afgelopen juni, zijn er nu landelijke rankings. Zo weet ik bijvoorbeeld dat mensen in Amstelveen en Arnhem gemiddeld meer verdienen dan bijvoorbeeld Rotterdam of Rijswijk.

Wat ik er van begreep is dat deze verschillen ook geleidelijk gelijk getrokken worden. Dus als er binnen nederland bijvoorbeeld 3% salarisruimte is, betekent dat niet dat iedereen er 3% bijkrijgt....

Zit overigens zelf ook nog onder het minimum van mijn level. Afgelopen december kleine ESR-compensatie gekregen, maar zit er nog steeds zover onder, dat ik komende juli 3,5% loonsverhoging moet krijgen om op het minimumsalaris uit te komen van mijn level. en dat terwijl ik dus al ruim een jaar binnen dit level zit....

Ow en Avotar: Je hebt aangegeven dat je geen DM's wilt ontvangen...

[ Voor 3% gewijzigd door prutser387 op 09-04-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

prutser387 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:43:

Ow en Avotar: Je hebt aangegeven dat je geen DM's wilt ontvangen...
Dat heb ik eerst maar eens even gewijzigd dan....

<snip>

[ Voor 52% gewijzigd door avotar op 06-07-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
knip

[ Voor 94% gewijzigd door Roadman op 09-04-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
prutser387 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:43:
Het gerucht gaat dat budgetten voor salarisverhoging gelijk is aan 2008. Maar na de reorganisatie van afgelopen juni, zijn er nu landelijke rankings. Zo weet ik bijvoorbeeld dat mensen in Amstelveen en Arnhem gemiddeld meer verdienen dan bijvoorbeeld Rotterdam of Rijswijk.
Heb ik het in februari toch goed gehoord... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:18:
[...]

Betere voorwaarden dan Logica. Ga er op elk punt op vooruit!
Dat blijkt niet uit je andere berichten. Ik kan me in ieder geval herinneren dat je minder vakantiedagen en vakantiegeld hebt?
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:18:
[...]
Dat ga je niet krijgen bij Logica met de aankomende salarisronde!!
Ik denk wel dat ik over jouw bruto salaris heen ga, hoor...
Van mijn manager.
Donde schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:52:
@Xochiquetzal, apart dat jij al weet wat je er minimum erbij krijgt. Het budget voor salarisverhogingen is nog niet bekend gemaakt. Het enige wat ik weet is is dat de verhoging 'ongeveer' gelijk zal zijn aan die van 2008, maar dat is geen zekerheid.
Het budget is al bekend gemaakt. En ik weet dat ik minimaal naar het minimum van mijn level getrokken ga worden.
@ Donde: ik zit al 2,5 jaar op level 1 ondanks goede prestaties en reviews.
No offense, maar dat zegt iedereen die niet voldoende presteert. ;-)
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:41:Maar ja geen geld, geen salarisverhogingen is ook geen level omhoog.
Dat klopt dus niet. Ik ben vorig jaar een level omhoog gegaan, zonder verhoging. Daarom wordt ik dus onderbetaald.
Janoz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:49:
Mwah, het is redelijk bekend (en erg triest) dat bij de vestigingen die niet in de randstad zitten de consultants behoorlijk minder betaald krijgen dan de collega's. Het nieuwe salaris systeem maakte dat alleen maar pijnlijk duidelijker. Ik ben echter bang dat het behoorlijk naief is om te denken dat, met de organisatie veranderingen waarbij locaties niet meer van belang zijn, de verschillen binnen de competence recht getrokken worden.
Dit is wel een interessant punt om te onthouden... Ik ga het , als ik het niet vergeet, tegen die tijd eens navragen...

[ Voor 79% gewijzigd door Xochiquetzal op 10-04-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Xochiquetzal schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:29:
[...]
Dat klopt dus niet. Ik ben vorig jaar een level omhoog gegaan, zonder verhoging. Daarom wordt ik dus onderbetaald.
Dat word ik al veel langer. En ik zou heel blij zijn als dat dit jaar recht getrokken wordt, echter al te veel vertrouwen heb ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resultaten zijn waarschijnlijk ook het komende jaar vanwege de crises, allesbehalve denderend, dus daar zou ik maar niet op rekenen. Elk jaar weer een nieuwe smoes waarom je niets of vrijwel niets erbij krijgt. Na 3 jaar heb ik mijn conclusies getrokken en ben ik ook vertrokken. Het verhaal dat dit forum niet een juist beeld weergeeft ben ik het deels wel mee eens, omdat hier uiteraard slechts een paar individuen hun klacht komen uiten. Er zijn uiteraard ook veel tevreden medewerkers. Ik ben ze alleen nooit tegengekomen.

In drie jaar tijd heb ik van collega's op de werkvloer weinig positiefs gehoord. En ik heb met collega's uit alle lagen van de organisatie gesproken en ook van verschillende vestigingen. Uiteindelijk ontstaat er bij mij dan toch een bepaald beeld van de organisatie die, op werknemersniveau minder positief is. Als het gaat om innovatie en delivery zeker niet. Er lopen genoeg goede mensen rond en Logica zet ook goede resultaten neer bij klanten. De vraag is in hoeverre Logica in staat is deze prestaties van medewerkers te belonen.

Niet voor niets verdwijnt Logica bijvoorbeeld geheel uit het CRF "top employers" lijst en zakken ze weg of verdwijnen ze van lijsten zoals die van intermediair, computable, etc. Dit gaat dan puur over Logica Nederland uiteraard, het zegt vrij weinig over het bedrijf Logica wereldwijd. Maar bij sommige van deze resultaten ligt naar mijn weten wel degelijk onderzoek ten grondslag, dus dit kun je niet zomaar wegwuiven.

Ik denk dat het gebrek aan salarisruimte andere oorzaken heeft en dat het middle management hier vrij weinig aan kan doen. Zeker als werknemers keer op keer goede beoordelingen krijgen en desondanks toch op lagere levels ingeschaald blijven of geen behoorlijke compensatie voor hun prestaties krijgen. Mogelijk drukken de salariskosten van cmg-ers, ex-ing-ers en de benodigde compensatie voor eindloon-pensioenen van cmg-ers op de salarisruimte? Dat zou mij in ieder geval niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik kan wel een aantal namen noemen van tevreden werknemers (maar doe dat niet). Ik heb van de week nog contact gehad met een aantal collega's uit o.a. Groningen, die gelijk met mij begonnen zijn. Een 'vermaakt zich nog wel even' en een ander 'is positief gestemd'. Hier op mijn vestiging weet ik ook nog wel een aantal mensen die het naar hun zin hebben. Waaronder ik dus. Goed, ik baal ook van het feit dat vorig jaar de salarissen bevroren zijn, maar voor de rest zit ik nog goed hier. Salaris was vorig jaar geen breekpunt voor me, maar ik ben nu wel benieuwd wat ze gaan doen. Mijn manager is daar ook van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Xochiquetzal schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:53:
Ik kan wel een aantal namen noemen van tevreden werknemers (maar doe dat niet). Ik heb van de week nog contact gehad met een aantal collega's uit o.a. Groningen, die gelijk met mij begonnen zijn. Een 'vermaakt zich nog wel even' en een ander 'is positief gestemd'. Hier op mijn vestiging weet ik ook nog wel een aantal mensen die het naar hun zin hebben. Waaronder ik dus. Goed, ik baal ook van het feit dat vorig jaar de salarissen bevroren zijn, maar voor de rest zit ik nog goed hier. Salaris was vorig jaar geen breekpunt voor me, maar ik ben nu wel benieuwd wat ze gaan doen. Mijn manager is daar ook van op de hoogte.
Vraag me toch af waarom die mensen positief gestemd zijn dan zonder salarisverhoging de afgelopen tijd...? Tuurlijk kun je het naar je zin hebben, maar op een bepaald moment is de tolerantie van een primaire arbeidsvoorwaarde toch wel op.

Grappig vind ik overigens dat je zelf post dat mensen die niet presteren geen level omhoog gaan, maar dat je zelf eigenlijk alleen een schijnlevel omhoog bent gegaan zonder wat voor impact dan ook op de rest van je arbeidsvoorwaarden. Op die manier is het makkelijk levels vergeven natuurlijk, zeker aangezien jij het accepteert en slechts "benieuwd bent" wat ze doen, zonder dat het een breekpunt is. Op die manier laat je jezelf lekker verder uitbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

<-- ook een positief gestemde medewerker.
Inferno schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:22:
[...]
Vraag me toch af waarom die mensen positief gestemd zijn dan zonder salarisverhoging de afgelopen tijd...? Tuurlijk kun je het naar je zin hebben, maar op een bepaald moment is de tolerantie van een primaire arbeidsvoorwaarde toch wel op.

Grappig vind ik overigens dat je zelf post dat mensen die niet presteren geen level omhoog gaan, maar dat je zelf eigenlijk alleen een schijnlevel omhoog bent gegaan zonder wat voor impact dan ook op de rest van je arbeidsvoorwaarden. Op die manier is het makkelijk levels vergeven natuurlijk, zeker aangezien jij het accepteert en slechts "benieuwd bent" wat ze doen, zonder dat het een breekpunt is. Op die manier laat je jezelf lekker verder uitbuiten.
Och... niet voor iedereen is salaris stijging een noodzaak.
Buiten de hele discussie dat iedereen altijd wel geld bij wil hebben, nooit genoeg verdiend en altijd wel een plek weet waar je nog meer kan verdienen, blijft het feit gewoon dat het bij alle grote detacheerders hetzelfde verhaal is.

Lees voor de grap eens de topics hier over Atos, Getronics of Accenture. Het gaat op heel veel plekken hetzelfde, al liggen hier en daar de accenten net anders.

Ik ben niet naïef, ik ben reëel.

En over dat "uitbuiten". De enige manier waarop je dat kan voorkomen, is door als ZZP'er te beginnen en jezelf zonder tussenkomst van welk bureau dan ook te plaatsen bij klanten. Ik geloof wel dat er weinig mogelijkheden zijn bij het directe management om je buiten de normale gang om je te belonen.
En ja, ze kunnen je ervoor kiezen om je in level te laten stijgen. Maar het stijgen van een level omhelst veel meer dan alleen meer geld. En als ze voornemens zijn je te laten stijgen, zullen ze dat heus wel doen. Anders is het toch allemaal maar uitstel van executie.

Uiteindelijk zijn we allemaal gewoon uitzendkrachten met een leasewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Er is mijns inziens een verschil tussen "altijd meer willen" en 2-3 jaar lang geen verhoging krijgen als boven je level presterende medewerker. Zeker als starter, de tijd waarin je juist zou moet groeien omdat je anders achter zal blijven lopen je hele carriere lang totdat je toch maar beslist te switchen.

Met uitbuiten bedoel ik niet dat de baas wat aan je verdient (dat weet iedereen namelijk al), daarmee bedoel ik geen waardering geven voor bovenmatige prestatie (aka altijd declarabel werken, boven je level werk leveren, met elke keer goede beoordeling).
En als ze voornemens zijn je te laten stijgen, zullen ze dat heus wel doen. Anders is het toch allemaal maar uitstel van executie.
Precies, dus is het dan niet gewoon tijd om je conclusies te trekken na een bepaalde periode? Ik vind dat niet vreemd...

Overigens vind ik in je hele post nog geen enkele reden waarom je positief gestemd bent, behalve dan omdat het bij de rest ook slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Als je dit raar vind (2,5 jaar op level 1) dan moet je bijna wel een tester zijn. Dat is volgens mij de enige competence waarbij het raar gevonden wordt om 3-4 jaar over level 1 te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
[...]
Vraag me toch af waarom die mensen positief gestemd zijn dan zonder salarisverhoging de afgelopen tijd...?
Sorry, maar je bent nu wel heel kortzichtig. Omdat jij baalt van de salarissen, moet iedereen dat doen? En dat is schijnbaar het enige waar men hun tevredenheid bij Logica op mag baseren? Als je het je écht afvraagt, lees dan in dit topic maar eens. Er staan ook hier zaken vermeld waar men tevreden over is. En positief gestemd zijn slaat vaak ook op de verwachtingen voor de toekomst.
[...]
Grappig vind ik overigens dat je zelf post dat mensen die niet presteren geen level omhoog gaan, maar dat je zelf eigenlijk alleen een schijnlevel omhoog bent gegaan zonder wat voor impact dan ook op de rest van je arbeidsvoorwaarden.
Zonder DIRECTE impact op mijn arbeidsvoorwaarden. Als ik vorig jaar geen level omhoog was gegaan, had ik in januari ook geen ESR (wat vroeger anomaly heette) gehad. Daarnaast heb ik nu dus een nieuwe ondergrens, waar ik minimaal op moet komen in juli. Als ik nog steeds level 1 was geweest, had ik dat bedrag echt niet gekregen dit jaar.
En het feit dat ik, zonder er om te vragen, een level omhoog ging, is natuurlijk ook een stukje bevestiging. Je baas laat weten dat hij ziet dat jij meer waard bent. Kijk, dat daar op dat moment geen salarisverhoging tegenover stond, is balen, maar begrijpelijk gezien de situatie.
[...]
Op die manier is het makkelijk levels vergeven natuurlijk, zeker aangezien jij het accepteert en slechts "benieuwd bent" wat ze doen, zonder dat het een breekpunt is.
Lezen is ook een kunst... Of heb je misschien moeite met de tijden binnen de Nederlandse taal?
Inferno schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:53:
Er is mijns inziens een verschil tussen "altijd meer willen" en 2-3 jaar lang geen verhoging krijgen als boven je level presterende medewerker.
Heb je het nu over jezelf? Want ik heb alleen vorig jaar geen verhoging gekregen.
Inferno schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:53:
daarmee bedoel ik geen waardering geven voor bovenmatige prestatie
En waardering is volgens jou alleen uit te drukken in geld? Voor mij niet dus. Precies wat ik net zei, dat je een level omhoog wordt gezet is ook een teken van waardering. Daarnaast hoor ik regelmatig dat ik goed werk lever.[/quote]
prutser387 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:29:
[...]

Als je dit raar vind (2,5 jaar op level 1) dan moet je bijna wel een tester zijn. Dat is volgens mij de enige competence waarbij het raar gevonden wordt om 3-4 jaar over level 1 te doen...
:')
Ik ben wel een tester, maar werd dus bij 2 jaar naar level 2 gebracht...

Aaaaaanyhow.... Als ik iemand hoor klagen over het feit dat hij al jaren niet krijgt wat hem toekomt, want hij werkt toch zo hard, etc etc... dan vraag ik me toch iedere keer af of het niet gewoon aan hemzelf ligt dat ie nog op level 1 zit. Misschien heeft ie gewoon een te hoge dunk van zichzelf en is ie niet zo goed als ie zelf denkt.... Of ben ik de enige die zich dat afvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Xochiquetzal schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:55:
Daarnaast heb ik nu dus een nieuwe ondergrens, waar ik minimaal op moet komen in juli
Ik lees hier vaak berichten over een ondergrens. Er is echter nergens iets terug te vinden over salarisgrenzen. Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

[...]
Sorry, maar je bent nu wel heel kortzichtig. Omdat jij baalt van de salarissen, moet iedereen dat doen? En dat is schijnbaar het enige waar men hun tevredenheid bij Logica op mag baseren? Als je het je écht afvraagt, lees dan in dit topic maar eens. Er staan ook hier zaken vermeld waar men tevreden over is. En positief gestemd zijn slaat vaak ook op de verwachtingen voor de toekomst.
Moet niet, maar lijkt me vrij logisch dat het enige/grote invloed heeft.
[...]
Zonder DIRECTE impact op mijn arbeidsvoorwaarden. Als ik vorig jaar geen level omhoog was gegaan, had ik in januari ook geen ESR (wat vroeger anomaly heette) gehad. Daarnaast heb ik nu dus een nieuwe ondergrens, waar ik minimaal op moet komen in juli. Als ik nog steeds level 1 was geweest, had ik dat bedrag echt niet gekregen dit jaar.
En het feit dat ik, zonder er om te vragen, een level omhoog ging, is natuurlijk ook een stukje bevestiging. Je baas laat weten dat hij ziet dat jij meer waard bent. Kijk, dat daar op dat moment geen salarisverhoging tegenover stond, is balen, maar begrijpelijk gezien de situatie.
Ja, je hebt nu een ondergrens die je nu ook niet krijgt. Klinkt als een harde grens. Natuurlijk is het een mooi een schouderklopje, maar meer dan dat is het niet.
[...]

Lezen is ook een kunst... Of heb je misschien moeite met de tijden binnen de Nederlandse taal?
Je schrijft letterlijk niet meer dan dat je nu benieuwd bent wat ze gaan doen en dat je baas het weet. Kennelijk heb jij moeite met schrijven als je daadwerkelijk bedoelde dat het nu een breekpunt is.
[...]
Heb je het nu over jezelf? Want ik heb alleen vorig jaar geen verhoging gekregen.
Nee, over de overstapper naar Cap.
[...]
En waardering is volgens jou alleen uit te drukken in geld? Voor mij niet dus. Precies wat ik net zei, dat je een level omhoog wordt gezet is ook een teken van waardering. Daarnaast hoor ik regelmatig dat ik goed werk lever.
Nee, maar op een gegeven moment zou ik me wel afvragen wat dat nu betekend als er nooit wat tegenover komt behalve woorden.
Aaaaaanyhow.... Als ik iemand hoor klagen over het feit dat hij al jaren niet krijgt wat hem toekomt, want hij werkt toch zo hard, etc etc... dan vraag ik me toch iedere keer af of het niet gewoon aan hemzelf ligt dat ie nog op level 1 zit. Misschien heeft ie gewoon een te hoge dunk van zichzelf en is ie niet zo goed als ie zelf denkt.... Of ben ik de enige die zich dat afvraagt?
Terwijl mensen dan toch echt goede beoordelingen krijgen? Dan vraag ik me af waar de fout ligt in het beoordelingssysteem (of als het echt underperformers zijn is het een slechte manager dat hij goede beoordelingen afgeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Edjaaah schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:10:
[...]

Ik lees hier vaak berichten over een ondergrens. Er is echter nergens iets terug te vinden over salarisgrenzen. Hoe zit dit?
Ik heb al een aantal keer van mijn manager een tabel gezien. Informeer daar eens, zou ik zeggen. Ik weet niet of het ook op het intranet staat.
Inferno schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:46:
[...]
Moet niet, maar lijkt me vrij logisch dat het enige/grote invloed heeft.
Daar vergis je je in. Menig onderzoek heeft aangetoond dat salaris weinig bepalend is voor werknemerstevredenheid. Belangrijker is het werk zelf, de uitdaging, de balans werk-privé, de sfeer op de werkplek, de mogelijkheid om te groeien, studiemogelijkheden etc.
[...]
Ja, je hebt nu een ondergrens die je nu ook niet krijgt. Klinkt als een harde grens. Natuurlijk is het een mooi een schouderklopje, maar meer dan dat is het niet.
Wat verwacht jij dan? Als iemand NIET een level omhoog gaat, is het niet goed. Als iemand WEL een level omhoog gaat, maar niet qua salaris, is het niet meer dan een schouderklopje. En kom nou niet met dat je een level omhoog wil EN een salarisverhoging, want dan ben je niet realistisch.
[...]
Je schrijft letterlijk niet meer dan dat je nu benieuwd bent wat ze gaan doen en dat je baas het weet. Kennelijk heb jij moeite met schrijven als je daadwerkelijk bedoelde dat het nu een breekpunt is.
Ik schreef dat salaris vorig jaar geen breekpunt was, gevolgd door een MAAR. Lijkt me duidelijk.
[...]
Nee, maar op een gegeven moment zou ik me wel afvragen wat dat nu betekend als er nooit wat tegenover komt behalve woorden.
Dat kan, maar je moet dan wel alle mogelijkheden analyseren. De meeste mensen hebben niet genoeg zelfkennis om überhaupt te bedenken dat ze misschien niet voldoende presteren. (Ik bedoel hier niet iemand specifiek mee, hoor ;))

En zoals hiervoor ook al is gezegd: 3-4 jaar op level 1 is helemaal niet vreemd... Dat is zelfs een keer verteld tijdens een competence meeting 3 jaar geleden.
[...]
Terwijl mensen dan toch echt goede beoordelingen krijgen?
Goed, als je ieder jaar een 2 scoort op je review en je krijgt er niets bij, dan is dat wel vreemd.
[...]
(of als het echt underperformers zijn is het een slechte manager dat hij goede beoordelingen afgeeft).
Mee eens. Ik zou dan ook aanraden om een onderbouwing te vragen bij je manager. En als hij je niet kan overtuigen van de reden, dan moet je het misschien eens met de competence manager bespreken.

Maar ook dit soort verhalen neem ik met een korreltje zout. Ik ken ook iemand die helemaal verontwaardigd was over zijn ontslag (niet bij Logica, overigens), want hij had een half jaar ervoor zo'n goede beoordeling gehad en hij deed zoveel voor het bedrijf naast zijn normale werkzaamheden... Tot ik van een oud-collega van hem hoorde wat er zich werkelijk had afgespeeld. Hij had schijnbaar al meerdere waarschuwingen gehad. Niet alleen over functioneren, maar ook over hoe hij met zijn collega's omging.

Ik vind het ook heel menselijk om niet tegen jan-en-alleman te gaan vertellen wat je tekortkomingen zijn. Het is niet vreemd dat mensen de oorzaak van hun eigen falen bij iemand anders neerleggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Xochiquetzal op 19-04-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Wat is er nou zo uniek aan Logica?
Cultuur gebaseerd op openheid, gelijkheid en eerlijkheid.
Openheid zeker.
Die flapdrol van een manager zei binnen 2 minuten dat ie de klanten waarbij hij minder dan 5 Logica-ers kon wegzetten liever zag gaan.
Da's wel open om dat te zonder blikken of blozen zeggen tegen iemand die je nog nooit gezien hebt.
Maar dat was gelijk ook het punt waarop mij al duidelijk werd wat voor een veziekt bedrijf Logica is.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het beginnen met werken bij Logica zonder opleiding?
Ik wil overstappen naar ICT op HBO niveau maar heb geen relevante vooropleiding, wel 1 jaar niet relevante werkervaring. En HAVO E&M afgerond met een diploma.

Heeft iemand ervaring met het beginnen met werken bij Logica zonder (voor)opleiding?
Of heeft iemand tips voor mij m.b.t. een werkgever te vinden waar dit mogelijk is?
Werken en leren is voor mij een must aangezien ik een huis heb gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Uit dit topic kan je lezen dat Logica het liefst mensen aanneemt met HBO opleiding en/of werkervaring op HBO niveau. Zonder relevante vooropleiding en werkervaring zal de kans dus vrij klein zijn denk ik.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Ik denk niet dat Logica in dat geval nu 'the place to be' is, Call2 daarentegen, heeft er mee geadverteerd.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
-=bas=- schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:28:
[...]

Openheid zeker.
Die flapdrol van een manager zei binnen 2 minuten dat ie de klanten waarbij hij minder dan 5 Logica-ers kon wegzetten liever zag gaan.
Da's wel open om dat te zonder blikken of blozen zeggen tegen iemand die je nog nooit gezien hebt.
Maar dat was gelijk ook het punt waarop mij al duidelijk werd wat voor een veziekt bedrijf Logica is.
Het is toch ook geen geheim dat Logica inzet op de top100 bedrijven? Zou wat wezen dat een deliverymanager bij al de bedrijven langs moet met een dienblad vol koffiemokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:59:
Heeft iemand ervaring met het beginnen met werken bij Logica zonder opleiding?
Ik wil overstappen naar ICT op HBO niveau maar heb geen relevante vooropleiding, wel 1 jaar niet relevante werkervaring. En HAVO E&M afgerond met een diploma.

Heeft iemand ervaring met het beginnen met werken bij Logica zonder (voor)opleiding?
Of heeft iemand tips voor mij m.b.t. een werkgever te vinden waar dit mogelijk is?
Werken en leren is voor mij een must aangezien ik een huis heb gekocht.
ca 4 jaar geleden zou dat niet zo'n probleem geweest zijn (ik heb wat flapdrollen in m'n masterclass gehad :X).

Nu? Enkel ervaren mensen die direct kunnen worden ingezet. Ik weet niet wat voor functie je ambieert, maar E&M is nou niet een lekker technische opleiding. Bovenstaand is i.i.g. voor de technische functies van toepassing.

-----------------------
En nu toch even een positief verhaal over Logica.

Ik zat afgelopen week in Atlanta om ons project aan de US tak van onze klant te verkopen en te kijken of we onze US collega's kunnen betrekken bij ons project (erg leuk om als technische man in zo'n traject te komen), maar dat terug vliegen werd een beetje lastig afgelopen weekend. Kon gelukkig een vlucht naar zuid Europa krijgen.

Ik moet zeggen dat iedereen erg behulpzaam was. Kosten waren geen probleem. Hotels, auto's, treinen kon allemaal (er werd zelfs geopperd om een idle consultant naar zuid Europa te laten rijden om me op te halen :+ )

Dan is het toch wel prettig om bij een groot bedrijf te werken waar dat geen probleem is, waar gewoon support is in dat soort gevallen en je je niet druk hoeft te maken om de kosten (blij dat ik niet prive in Amerika zat!)

Van de klant was bv ook een zzp'er mee, die zit vzviw nog steeds in Amerika, zonder bagage (die was al ingecheckt). Dan ben je toch mooi in de aap gelogeerd als je dat allemaal zelf moet betalen.

Logica heeft bij mij de afgelopen dagen een dikke + verdiend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat dat soort dingen zijn gebleven vind ik goed om te lezen. Atlanta.. lucky b****!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Wijnands schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:16:
Dat dat soort dingen zijn gebleven vind ik goed om te lezen. Atlanta.. lucky b****!
Ach ja, als alles op z'n plek valt kunnen er geweldige dingen gebeuren.

Geluk heeft er wel wat mee te maken (zo'n kans moet op je pad komen), maar je netwerk (zonder netwerk geen leuke kansen) en skills (je netwerk moet je vertrouwen) zijn minstens net zo belangrijk.

Daarbij was aan het begin van dit traject nog helemaal geen sprake van een langlopend project met internationale samenwerking, maar een traject van 3 maanden met 2 man buffelen en dan opzouten.

[ Voor 19% gewijzigd door J2pc op 18-05-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Salarisgrenzen van levels zijn bekend bij de competence-managers. Deze informatie heeft na invoering ongeveer een maand op intranet gestaan, maar werd eraf gehaald omdat concurrenten dit zouden kunnen gebruiken als richtlijn (of leavers zouden dit kunnen gebruiken als onderhandeling bij nieuwe werkgever).

En over reizen: Ken verhaal van een collega: die wilde naar een conferentie. Hij mocht van zijn manager. Moest verplicht in een duur hotel, want dat werd geregeld door Logica. Hij was bereid om 30 minuten met openbaar vervoer te reizen naar een veeeel goedkoper hotel, maar dat kon niet.

Toen hij weer terug was, kreeg hij na een paar dagen een mailtje dat zijn aanvraag voor de vlucht + hotel was afgekeurd :S. Vervolgens hoop gezeik om de declaraties terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Salarisgrenzen van de verschillende levels heb ik thuis liggen. Tijdens één van de presentaties heb ik alles opgeschreven. Ik snap niet waarom Logica zo geheimzinnig moet doen over de loonschalen.
Bij Sogeti staan de salarissen bijvoorbeeld gewoon intranet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Donde schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:13:
Salarisgrenzen van de verschillende levels heb ik thuis liggen. Tijdens één van de presentaties heb ik alles opgeschreven. Ik snap niet waarom Logica zo geheimzinnig moet doen over de loonschalen.
Ik heb wel interesse :)
Kan je hem via DM sturen als je weer thuis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:05
Donde schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:13:

Mijn ervaring is dat de meeste bedrijven met een schalensysteem dit op intranet hebben staan (of in een personeelsgids afdrukken en deze verspreiden onder de werknemers).

Er zijn ook veel bedrijven die ze zelfs extern publiceren. Denk bijvoorbeeld aan Rabobank, daar staat de CAO gewoon in de afdeling "werken bij" op de website.

En waarom ook niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Tja, als je pretendeert een open bedrijf te zijn... inderdaad, waarom ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat heb ik ook nooit begrepen. Heb overigens ook wel intresse, enige wat ik nog ergens heb is een staatje wat een vakbond ooit 's op z'n website had gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
t_captain schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:32:
[...]

Mijn ervaring is dat de meeste bedrijven met een schalensysteem dit op intranet hebben staan (of in een personeelsgids afdrukken en deze verspreiden onder de werknemers).

Er zijn ook veel bedrijven die ze zelfs extern publiceren. Denk bijvoorbeeld aan Rabobank, daar staat de CAO gewoon in de afdeling "werken bij" op de website.

En waarom ook niet? :)
@Roadman/Wijnands, het zal niet vanavond worden, maar in het weekend!

@t_captain, Rabobank/ABN AMRO zijn allemaal bedrijven die ze openbaar publiceren. Niks te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zie het wel, ben sowiso benieuwd wie jij bent, het nl. het idee dat we elkaar kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Donde schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:12:
[...]

@Roadman/Wijnands, het zal niet vanavond worden, maar in het weekend!

@t_captain, Rabobank/ABN AMRO zijn allemaal bedrijven die ze openbaar publiceren. Niks te verbergen.
Top d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
prutser387 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:49:
En over reizen: Ken verhaal van een collega: die wilde naar een conferentie. Hij mocht van zijn manager. Moest verplicht in een duur hotel, want dat werd geregeld door Logica. Hij was bereid om 30 minuten met openbaar vervoer te reizen naar een veeeel goedkoper hotel, maar dat kon niet.

Toen hij weer terug was, kreeg hij na een paar dagen een mailtje dat zijn aanvraag voor de vlucht + hotel was afgekeurd :S. Vervolgens hoop gezeik om de declaraties terug te krijgen.
Ander verhaal dan. Ik won een kaartje voor een conference in Stockholm. Ik was ongeveer 9 maanden in dienst en was nog junior consultant. Maar omdat het een vakgerelateerde conference was, wilde Logica wel mijn vlucht en hotel (3 dagen) betalen. Heb wel zelf alles moeten boeken, maar ik mocht dan ook zelf kiezen waar ik ging zitten. Ik heb niet voor het allerduurste hotel gekozen. Dat zou ik best aso vinden... En de vlucht was met een prijsvechter, dus kost ook geen drol. Ik geloof € 75,- voor een retourtje.

Over salarisschalen... Bij mijn laatste klant, een grote zorgverzekeraar, stonden wel de schalen bij de functies (genummerd), maar er was nergens te achterhalen wat de drempels waren.

[ Voor 7% gewijzigd door Xochiquetzal op 26-04-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ook netjes dat je op zo'n manier naar een conferentie kan. Ik heb in de moeilijke jaren net nadat de .com bubbel gebarsten was ook wel meegemaakt dat ik eigen tijd en op prive kilometers naar beurzen en congressen ging en met moeite m'n parkeerkaart vergoed kreeg. Gelukkig lijken we die tijd nu voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Dat waren dus de cijfers.
Werkelijk geen idee of ze nu goed zijn of niet..

oh.. enneh.. als iemand die schalen nog had, mag ik ze dan via DM ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh.. enneh.. als iemand die schalen nog had, mag ik ze dan via DM ontvangen?
Ik wil ze je best sturen maar ben een beetje een nitwit: hoe werkt dat DM?
Laat maar -> Heb het gevonden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnyvdm
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-03-2020
Wat verdiend een ervaren Architect (level 3?) met 17 jaar ICT ervaring gemiddeld bij Logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Heb ze inmiddels... bedankt voor de (vele) reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:05
Dnyvdm schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:02:
Wat verdiend een ervaren Architect (level 3?) met 17 jaar ICT ervaring gemiddeld bij Logica?
Moeilijk te zeggen omdat Logica nogal brede schalen heeft en tot enkele jaren geleden een salarissysteem van kracht was waarin alles individueel was.

Indicatie 4500-5000 bruto + auto zorgverzekering pensioen en onkostenvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd naar de salarisschalen en of ik enigszins in de buurt kom met m'n huidige salaris...

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Kan iemand mij ook de salarisschalen sturen, ik ben ook nl. benieuwd of ik goed zit.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.