Je bedoelt dat het vanuit Duitsland nog wel te berijden is om bij de meeting te zijn?Wijnands schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:44:
[...]
Ja, hee, hallo, jij kiest Duitsland als vakantieland.
Grappig dat ik dit topic nooit eerder ben tegen gekomen....
Ben inmiddels ex-logicaan (naar alle tevredenheid) Ik heb hier nog niet echt alles door gelezen om mij te mengen in allerlei discussies maar weg gaan bij Logica was voor mij een van de beste keuzes die ik kon maken.
Ik was een van de betere ontwikkelaars binnen mijn team en was na 2,5 jaar nog steeds level loser (1 dus) terwijl allerlei paupers om mij heen wel naar 2 gingen.... Bij andere collega's was het zelfs zo dat deze inmiddels net zoveel, al dan niet minder kregen als joiners.. Ik weet niet in hoeverre dat veranderd is maar ik heb na 2,5 jaar geen goed woord over voor logica betreffende de gang van zaken.. qua mensen was het wel gezellig al was dat ook al minder geworden.. voordat ik weg ging. Heb begrepen dat er nu helemaal geen donder meer georganiseerd wordt. Het is mij wel duidelijk dat Logica eigenlijk bezig is zijn eigen graf te graven. Op het moment dat een bedrijf met 11 mensen (huidige bedrijf) een aanbesteding wint over logica vanwege het simpele feit dat ze niet eens een fatsoenlijke offerte/bid kunnen uitbrengen zegt mij genoeg.
Maar goed wil niet over gaan op een ontzettende zeik regen hier dus hou het hier even bij
Ben inmiddels ex-logicaan (naar alle tevredenheid) Ik heb hier nog niet echt alles door gelezen om mij te mengen in allerlei discussies maar weg gaan bij Logica was voor mij een van de beste keuzes die ik kon maken.
Ik was een van de betere ontwikkelaars binnen mijn team en was na 2,5 jaar nog steeds level loser (1 dus) terwijl allerlei paupers om mij heen wel naar 2 gingen.... Bij andere collega's was het zelfs zo dat deze inmiddels net zoveel, al dan niet minder kregen als joiners.. Ik weet niet in hoeverre dat veranderd is maar ik heb na 2,5 jaar geen goed woord over voor logica betreffende de gang van zaken.. qua mensen was het wel gezellig al was dat ook al minder geworden.. voordat ik weg ging. Heb begrepen dat er nu helemaal geen donder meer georganiseerd wordt. Het is mij wel duidelijk dat Logica eigenlijk bezig is zijn eigen graf te graven. Op het moment dat een bedrijf met 11 mensen (huidige bedrijf) een aanbesteding wint over logica vanwege het simpele feit dat ze niet eens een fatsoenlijke offerte/bid kunnen uitbrengen zegt mij genoeg.
Maar goed wil niet over gaan op een ontzettende zeik regen hier dus hou het hier even bij
Be fast .... Be furious....
Hmm...
Prestatie's van je huidige bedrijf terzijde (knap dat jullie gewonnen hebben maar hou je het de hjele contractduur ook vol), wat ik toch jammer vind om te lezen is dat ook jij niet op een fijne manier bent weggegaan. En nog erger, dit verhaal hoor ik niet voor het eerst.
Prestatie's van je huidige bedrijf terzijde (knap dat jullie gewonnen hebben maar hou je het de hjele contractduur ook vol), wat ik toch jammer vind om te lezen is dat ook jij niet op een fijne manier bent weggegaan. En nog erger, dit verhaal hoor ik niet voor het eerst.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Geen idee of dat contract volgehouden kan worden dat zien we wel. Het ging mij erom dat de een na de ander bid verloren word. Ik ken nog steeds mensen bij logica waaronder iemand die zeer hoog in de boom zit bij voormalig PS (geen idee hoe dat nu heet) af en toe hoor ik nog wat en wat ik hoor bevalt mij van geen kanten..Wijnands schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:54:
Hmm...
En weet je wat ik nog het gekste vind...Als je ontslag neemt gaan ze vragen wat ze er aan konden doen.. En bieden ze je ineens meer geld (niet bij mij want ze hadden wel door dat ik er klaar mee was(letterlijke bewoording)) terwijl ze echt wel weten wat er is.. Dat had je al 10000000x aangegeven bij je manager in 1 van je man nonsens gesprekken..
Ik heb bij mijn evaluatie deze maand ook mijn promotie gemist.(Ik werk niet voor Logica, dit even ter info, maar ik zag hier vrij veel mensen praten over promotie) De reden : Ik ben technisch en qua ervaring klaar voor promotie, ik kan mezelf goed verkopen bij klanten en op de werkvloer zelf ben ik een beest. Maar tijdens de pauzes, zou ik niet voldoende communicatief en sociaal aangelegd zijn.Bl4ckviper schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:40:
Ik was een van de betere ontwikkelaars binnen mijn team en was na 2,5 jaar nog steeds level loser (1 dus) terwijl allerlei paupers om mij heen wel naar 2 gingen....
[ Voor 9% gewijzigd door makila op 10-09-2009 23:54 ]
Misschien moet je daar eerst iets aan veranderen?makila schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:48: en op de werkvloer zelf ben ik een beest.
Maar even serieus, het klinkt gewoon als een goed excuus om weer een paar centen te kunnen besparen. Of is ook bij jullie functieniveau en salaris losgekoppeld en kun je dus wel een functieniveau omhoog gaan zonder daar direct iets van in salaris te merken, net zoals in NL?
Misschien handig om deze discussie voort te zetten in het topic over je eigen bedrijf, trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door sebasd op 11-09-2009 07:13 ]
Verwijderd
Inderdaad, broodjes kaas wordt het!Wijnands schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:09:
Ben benieuwd of jullie daar fatsoenlijk te eten krijgen of dat het broodjes happen wordt.
Ik denk dat als je wat aan de late kant arriveert, je op eigen kosten naar de mac mag
Helaas! Je mag eerst naar een presentatie luisteren en pas later kan er wat gegeten worden. (Wat voor eten is mij ook niet bekend)
Verwijderd
Een aantal mensen is verwend geraakt met de gratis frisdrank blikjes en de etentjes.............Wijnands schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:09:
Ben benieuwd of jullie daar fatsoenlijk te eten krijgen of dat het broodjes happen wordt.
hebben ze het in het bericht niet over een "diner"? Als je naar zo'n mooie locatie gaat, ga ik er vanuit dat het er geen kaas en hambolletjes voor je neus worden geserveerd. Dus beetje overdreven om nu al negatief te gaan speculeren over het eten.
Geeft helaas alleen wel de sfeer aan die er momenteel heerst onder veel logicanen....
Anderzijds dus ook wel weer begrijpelijk.
Qua eten kun je over Logica toch niet klagen, ik heb altijd heel goed eten voorgeschoteld gekregen, altijd goed geregeld. Oké het laatste jaar wordt er iets meer op de centen gelet, maar dat is niet meer dan logisch toch? Eten regelen voor zo'n grote groep mensen kost een hoop geld.
Praat me niet over sfeer en dat soort dingen. Ik kan zo 3 a4tjes vullen en niks daarvan is geschikt voor een publiek forum.
Eten is erg wisselend, ik heb bij meetings echt heel lekker gegeten, ik heb ook ongeinspireerde troep voorgeschoteld gehad. Dat zal in ieder bedrijf voorkomen.
Eten is erg wisselend, ik heb bij meetings echt heel lekker gegeten, ik heb ook ongeinspireerde troep voorgeschoteld gehad. Dat zal in ieder bedrijf voorkomen.
Ligt er heel erg aan wat je doet en wat ze van je verwachten. Ik vind sowiso niet dat dit op een jaarlijks gesprek opeens een promotie in de weg zou moeten staan. Dan zou het al eerder genoemd moeten zijn.makila schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:48:
[...]
Ik heb bij mijn evaluatie deze maand ook mijn promotie gemist.(Ik werk niet voor Logica, dit even ter info, maar ik zag hier vrij veel mensen praten over promotie) De reden : Ik ben technisch en qua ervaring klaar voor promotie, ik kan mezelf goed verkopen bij klanten en op de werkvloer zelf ben ik een beest. Maar tijdens de pauzes, zou ik niet voldoende communicatief en sociaal aangelegd zijn.Nu ik ben wie ik ben. Dus nu moet ik ineens tijdens middagpauzes beginnen zeveren over koetjes en kalfjes en over mijn privéleven(!), terwijl ik daar helemaal geen nood/zin in heb. Als er één ding is waar ik mezelf niet kan in veranderen, dan is het dat wél. Wat vinden jullie van die reden? Ik wil best wel eens anderen hun mening daarover weten?
Van ieder werkend mens mag je verwachten dat 'ie zich wel iets aanpast maar daar zijn ook grenzen aan. Ik denk niet dat je iets moet gaan doen waar je je absoluut niet prettig bij voelt.
We gaan schijnbaar aan de iphone:
http://www.apple.com/iphone/business/profiles/logica/
For Logica’s perpetually mobile consulting staff, iPhone provides reliable connectivity with clients and back-end business systems. And the firm’s new and current customers are turning to Logica to build custom iPhone apps for their own businesses.
http://www.apple.com/iphone/business/profiles/logica/
For Logica’s perpetually mobile consulting staff, iPhone provides reliable connectivity with clients and back-end business systems. And the firm’s new and current customers are turning to Logica to build custom iPhone apps for their own businesses.
Volgens mij zijn er al enkele practice meetings georganiseerd.
Wat vind men er van, was het "inspirerend"?
Wat vind men er van, was het "inspirerend"?
Het enige wat ik er over wil zeggen is dat het leuk is om weer eens mensen te spreken die je al lang niet gezien hebt.
Democratie kost een Fortuyn
Maar dat is toch bij elke normale meeting ook al het geval
Wel als je vaker gaat. Ik heb teamgenoten die ik al 2 jaar niet op een meeting heb gezien en ik kom bijna altijd... Ik snap ook niet dat ze daarmee wegkomen... Kijk, dat je niet iedere keer kunt, oké, maar als je echt nooit je gezicht laat zien, klopt ook niet.
Ik heb me netjes afgemeld voor de meeting met een geldige reden. Ik vond het wel jammer dat daar geen reactie op kwam.
Ach ja... we zien het allemaal wel...
Ik heb me netjes afgemeld voor de meeting met een geldige reden. Ik vond het wel jammer dat daar geen reactie op kwam.
Ach ja... we zien het allemaal wel...
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Je verwoord precies wat ik ook al jaren denk... sterker nog, het lijkt soms wel hoe verder je van kantoor afwoont, hoe eerder je geneigt ben naar de meetings toe te gaan...Xochiquetzal schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:31:
Wel als je vaker gaat. Ik heb teamgenoten die ik al 2 jaar niet op een meeting heb gezien en ik kom bijna altijd... Ik snap ook niet dat ze daarmee wegkomen... Kijk, dat je niet iedere keer kunt, oké, maar als je echt nooit je gezicht laat zien, klopt ook niet.
Ik snap dat niet, ik ben altijd juist heel benieuwd naar hoe het gaat met het bedrijf. Zeker als je gewoon 40 uur bij een klant zit, is dit juist een van de meest uitgelezen mogelijkheden om en het pand nog eens te zien en je collega's (hoewel dat met de indeling ook weer hele andere gezichten zijn geworden) en te horen hoe gaat met het bedrijf, de idleness etc...
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Zijn er ook mede-tweakers die ervaringen hebben met afstuderen (en wellicht ervaring als 'starter' op de arbeidsmarkt) bij Logica?
Denk hierbij aan cultuur Working Tomorrow, uitdaging van opdracht, stagevergoeding etc.
Denk hierbij aan cultuur Working Tomorrow, uitdaging van opdracht, stagevergoeding etc.
Daar kan ik wel op antwoorden denk ik.markiew schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:47:
Zijn er ook mede-tweakers die ervaringen hebben met afstuderen (en wellicht ervaring als 'starter' op de arbeidsmarkt) bij Logica?
Ben momenteel aan het afstuderen (Working Tomorrow) bij Logica in Nieuwegein.
Ik zit hier samen met 10 andere studenten van verschillende opleidingen (BI, Geo ICT, Mediatechnologie, Communicatie en Multimedia Design en 3 studenten van de Uni.)
Ik ervaar dit als zeer prettig en er is een goede begeleiding. Zo is er een WT bedrijfsbegeleider die op de afdeling aanwezig is en waarmee je elke 3 weken een individueel gesprek hebt met betrekking tot je voortgang. Ook kan je altijd bij hem/haar terecht met vragen ofc.
Daarnaast heeft iedereen een mentor/inhoudelijke begeleider die kennis heeft van het onderwerp waar jouw opdracht onder valt.
Stage vergoeding is 400 euro per maand. (blijft alleen weinig van over door loonbelasting icm bijbaan maar dit is natuurlijk eind dit jaar terug te vragen
Logica heeft een lijst met beschikbare opdrachten (http://193.138.157.233/opdrachten/beschikbareopdrachten) Maar het is ook altijd mogelijk om een gesprek te regelen zodat er gezamenlijk een opdracht bedacht kan worden die beter aansluit op jouw interesses en skills. Binnen deze opdracht heb je vervolgens nog veel vrijheid om je eigen invulling eraan te geven.
Het enige minpunt op het moment is dat de kans zeer klein is dat er Working Tomorrow studenten kunnen toetreden in het bedrijf. Hoewel het programma ooit is opgezet als recruitment programma
Verder is het top.. Alles is tot in de puntjes geregeld
http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum
Als er meer vraag komt dan kun je er op rekenen dat mensen vanuit WT makkelijk kunnen solliciteren. Ik kan me ook goed voorstellen dat als je medio 2010 op deze manier afstudeert en er in 2011 vacature's zijn je echt een streepje voor hebt op je sollicatie als ze zien waar je afgestudeerd bent.
Bedankt voor de uitgebreide info!
Het lijkt mij idd ook leuk om af te studeren bij Logica. Het enige dat mij behoud is dat er verlangd wordt dat een student 5 dagen aanwezig is binnen WT. Nu klinkt dat bijzonder logisch alleen ben ik niet het type figuur dat elke dag via dezelfde route naar zijn werk kan fietsen (auto is ander verhaal (die heb ik overigs niet)) en vervolgens de hele dag achter de pc gaat zitten werken om aan opdracht te werken. Ik heb echt iets nodig dat interactief is waarbij ik af en toe met mensen kan praten. Bovendien wil ik meer zien een en dezelfde kantoorruimte.
Is dit een gekke 'eis' voor een afstudeeropdracht? Hoe ervaar jij dat binnen WT?
Het lijkt mij idd ook leuk om af te studeren bij Logica. Het enige dat mij behoud is dat er verlangd wordt dat een student 5 dagen aanwezig is binnen WT. Nu klinkt dat bijzonder logisch alleen ben ik niet het type figuur dat elke dag via dezelfde route naar zijn werk kan fietsen (auto is ander verhaal (die heb ik overigs niet)) en vervolgens de hele dag achter de pc gaat zitten werken om aan opdracht te werken. Ik heb echt iets nodig dat interactief is waarbij ik af en toe met mensen kan praten. Bovendien wil ik meer zien een en dezelfde kantoorruimte.
Is dit een gekke 'eis' voor een afstudeeropdracht? Hoe ervaar jij dat binnen WT?
Er zitten genoeg mensen op kantoor (op de bank) waar je een praatje mee kunt maken.
En je zal heus niet verplicht worden om 8 uur lang op dezelfde bureau stoel te zitten.
En je zal heus niet verplicht worden om 8 uur lang op dezelfde bureau stoel te zitten.
Ik ervaar het niet als geen probleem, veel mede studenten waar je mee kan kletsen op zn tijd. En tja het is zeker even wennen en wel door heen te komen voor een maand of 5.markiew schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:22:
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik denk dat je bij ieder stagebedrijf (of anders wel bij je eerste werkgever) even moet wennen aan het concept van "9 tot 5" op kantoor (hoewel 9 en 5 vrijwel nergens meer vaste tijden zijn, de meeste bedrijven gaan er net als Logica flexibel mee om).markiew schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:22:
Je hoeft nooit 8 uur achter elkaar op je kont te zitten. Regelmatig heb je een bespreking met je medestudenten, mentor, projectleider etc. Verder is er een gezellige kofiehoek op alle Logica locaties en je hebt bij WT ook nog de bijkomstigheid dat je met alle afstudeerders samen op 1 verdieping zit. De keren dat ik op kantoor was tussen de WT afstudeerders vond ik de sfeer hartstikke gezellig.
Heeft iemand enig idee wanneer de Logica Masterclasses weer gaan starten?
Idee niet maar ik verwacht niet heel spoedig.
Masterclasses komen pas weer als er personeel nodig is. In 2005 was ook weer de eerste lading masterclasses sinds lange tijd. Daarnaast zoeken we dan afstudeerders. Dus er wordt gerecruit in de zomermaanden en de masterclasses starten in september of oktober.
Dus misschien sept 2010. Maar als ik hoor hoe de prognoses qua economie zijn, zal het wel een jaar later worden.
Dus misschien sept 2010. Maar als ik hoor hoe de prognoses qua economie zijn, zal het wel een jaar later worden.
Hoe komt het eigenlijk dat de kans tot toetreden zeer klein is?plipo schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:50:
[...]
Daar kan ik wel op antwoorden denk ik.
Ben momenteel aan het afstuderen (Working Tomorrow) bij Logica in Nieuwegein.
Ik zit hier samen met 10 andere studenten van verschillende opleidingen (BI, Geo ICT, Mediatechnologie, Communicatie en Multimedia Design en 3 studenten van de Uni.)
Ik ervaar dit als zeer prettig en er is een goede begeleiding. Zo is er een WT bedrijfsbegeleider die op de afdeling aanwezig is en waarmee je elke 3 weken een individueel gesprek hebt met betrekking tot je voortgang. Ook kan je altijd bij hem/haar terecht met vragen ofc.
Daarnaast heeft iedereen een mentor/inhoudelijke begeleider die kennis heeft van het onderwerp waar jouw opdracht onder valt.
Stage vergoeding is 400 euro per maand. (blijft alleen weinig van over door loonbelasting icm bijbaan maar dit is natuurlijk eind dit jaar terug te vragen)
Logica heeft een lijst met beschikbare opdrachten (http://193.138.157.233/opdrachten/beschikbareopdrachten) Maar het is ook altijd mogelijk om een gesprek te regelen zodat er gezamenlijk een opdracht bedacht kan worden die beter aansluit op jouw interesses en skills. Binnen deze opdracht heb je vervolgens nog veel vrijheid om je eigen invulling eraan te geven.
Het enige minpunt op het moment is dat de kans zeer klein is dat er Working Tomorrow studenten kunnen toetreden in het bedrijf. Hoewel het programma ooit is opgezet als recruitment programma
Verder is het top.. Alles is tot in de puntjes geregeld
Zie de voorgaande posts, heeft alles te maken met de beschikbare functies voor juniors. Geen vacatures betekent helaas afscheid va afloop van het afstudeerprogramma.
Aan de andere kant, dat tijd keert wel weer.
Aan de andere kant, dat tijd keert wel weer.
De kans dat afstudeerders in dienst komen, is omdat er eerst een aantal jaren geinvesteerd moet worden door Logica voordat deze mensen 'genoeg' geld opleveren.
Daarnaast is het aantal opdrachten klein in vergelijking met het aantal consultants. Dus als je nu mensen aanneemt, dan komen die vrijwel zeker direct op de bank te zitten.
Daarnaast is het aantal opdrachten klein in vergelijking met het aantal consultants. Dus als je nu mensen aanneemt, dan komen die vrijwel zeker direct op de bank te zitten.
mm nog steeds geen feest om bij Logica te werken dus
Vind het wel erg vreemd.. Er zijn genoeg ventjes aanwezig op de bank maar independit (verzorgt opdrachten voor externen voor Logica) vraagt wel mensen.. Zegt mij dat er gewoon te weinig kwaliteit in handen is.
Wat mij dan ook eigenlijk niet verbaast aangezien bijna al het kwaliteit de deur uitgelopen is..
Wat mij dan ook eigenlijk niet verbaast aangezien bijna al het kwaliteit de deur uitgelopen is..
Logica staat komend weekend wel op de carrière beurs...
Dat zijn vast allemaal lang lopende contracten, die meer kosten om er onderuit de komen dan er gewoon heen te gaan. Ook voor je Image als bedrijf is het ook beter + dat ze nog wel seniors her en der aannemen, maar goed of die via de carrière beurs in stromen valt te betwijfelen.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Zelfs al heb je als bedrijf een x-aantal mensen op de bank hebt zitten dan nog kan het zijn dat je voor een klus mensen met een bepaald profiel nodig hebt die je zelf niet hebt.
Inderdaad. En dat zijn dus geen afstudeerdersWijnands schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:19:
Zelfs al heb je als bedrijf een x-aantal mensen op de bank hebt zitten dan nog kan het zijn dat je voor een klus mensen met een bepaald profiel nodig hebt die je zelf niet hebt.
Er zijn altijd moeilijk invulbare vacatures bij bepaalde klanten en als je net die ene bent met die specifiek skills dan heb je mazzel dan word je niet alleen angenomen maar krijg je ook meestal een zeer aantarkkelijk salaris aangeboden. Echter mcse en 5 jaar ervaring zijn geen bijzondere skills dus jemoet meestal echt wat bijzonders brengen.
Nou zo moeilijk zijn die klussen niet waar het in deze omgaat.. En al helemaal geen speciale skills.. Vreemde ervan is dat er dus veel ontwikkelaars gevraagd worden via extern bureau terwijl mijn ex collega's van niets wisten.. En die zitten te springen om te wisselen van project...
Kortom rare gang van zaken.
Kortom rare gang van zaken.
Verwijderd
De cijfers zijn niet bepaald goed 
Ben benieuwd wat de jaarcijfers gaan worden en wat ze van plan zijn volgende jaar...
Ben benieuwd wat de jaarcijfers gaan worden en wat ze van plan zijn volgende jaar...
Het wordt dan wel weer (intern) zo gebracht dat het best goed is
ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren, volgens computable dreigen er 'nieuwe ontslagen' (vraag blijft in hoeverre deze site inmiddels geen ICT "glossy" is geworden
)
Maar als dit een doorzetting is van de reorganisatie (wat het volgens mij ook is) heeft dit in eerste instantie geen betrekking op billable personeel toch? Of zal dan nu toch de tijd aangebroken zijn waarin dat niet te vermijden is?
ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren, volgens computable dreigen er 'nieuwe ontslagen' (vraag blijft in hoeverre deze site inmiddels geen ICT "glossy" is geworden
Maar als dit een doorzetting is van de reorganisatie (wat het volgens mij ook is) heeft dit in eerste instantie geen betrekking op billable personeel toch? Of zal dan nu toch de tijd aangebroken zijn waarin dat niet te vermijden is?
Moisture is the essence of wetness!
Dat er nieuwe ontslagen gaan volgen heeft Logica zelf bekend gemaakt:
De vraag is echter waar en het lijkt me inderdaad niet onvermijdelijk dat dit consultants zullen gaan worden. Ik heb zelf echter steeds meer het idee dat ze natuurlijk verloop aan het stimuleren zijn...(2e Update van eerder gepubliceerd bericht 'Logica handhaaft margedoel, verhoogt besparingsdoel' om informatie toe te voegen.) Door Harm Luttikhedde Van DOW JONES NIEUWSDIENST AMSTERDAM (Dow Jones)--Logica plc handhaaft zijn margedoelstelling voor dit jaar, maar gaat extra bezuinigen vanwege de zwakke marktomstandigheden in de Benelux. De omzet in het derde kwartaal daalde op autonome basis met 4% tot GBP862 miljoen. De stijging van de omzet uit outsourcing compenseerde voor een belangrijk deel de omzetdaling uit de overige activiteiten. De verwachting voor het hele jaar is licht neerwaarts bijgesteld naar een omzetdaling van circa 3%, tegen een eerder verwachte daling van ongeveer 2%. Het Brits-Nederlandse ict-bedrijf gaat ten aanzien van de aangepaste operationele marge - de winstmarge uit voortgezette activiteiten exclusief eenmalige posten - nog steeds uit van een percentage vergelijkbaar met dat in 2008, namelijk zo'n 7,5%. Door vast te houden aan de winstmarge toont Logica aan dat het, ondanks een licht verslechterde omzettrend ten opzichte van het eerste halfjaar, de neergang effectief weet te bestrijden, zo stelt analist Victor Bareno van SNS Securities die een reduce-advies hanteert. Ten aanzien van het kostenbesparingsdoel voor dit jaar van GBP75 miljoen, zegt het bedrijf op schema te liggen. Het besparingsdoel voor 2010 gaat echter omhoog met GBP15 miljoen tot GBP125 miljoen, vanwege de zwakte in bepaalde regio's. De verhoogde besparingsdoel voor 2010 heeft tot gevolg dat er 300 banen extra vervallen, waarmee het totaal sinds begin 2008 zal uitkomen op 2.200. In het derde kwartaal kromp het personeelsbestand met 368 tot 39.157. De kosten die gepaard gaan met het 'Programma voor groei' stijgen dit jaar met GBP20 miljoen, bovenop de eerder gemelde GBP145 miljoen voor het totale programma. De Benelux was de zwakst presterende regio in het derde kwartaal met een omzetdaling van 23% tot GBP125 miljoen. De waarde van nieuwe orders kwam uit op 85% van de omzet. In de eerste zes maanden van 2009 daalde de omzet in de Benelux nog met 13% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Het Verenigd Koninkrijk bleef aan de andere kant de sterkst presterende regio, met een omzettoename van 7% tot GBP193 miljoen, al bedroeg de waarde van nieuwe orders 54% van de omzet. De orderinstroom kwam uit op GBP829 miljoen, tegen GBP717 miljoen vorig jaar. Op pro forma-basis steeg de orderinstroom met 6%, gesteund door outsourcing-contracten in de publieke sector, zoals de verwerking van loonstrookjes voor het Franse ministerie van Financien. Het aandeel noteert rond 11.15 uur 4,6% hoger op EUR1,35, terwijl de Midkap 2,5% stijgt. Door Harm Luttikhedde; Dow Jones Nieuwsdienst +31-20-571-52-01; harm.luttikhedde@dowjones.com (END) Dow Jones Newswires November 04, 2009 05:17 ET (10:17 GMT) Copyright (c) 2009 Dow Jones & Company, Inc.
Binnen mijn practise zijn er de afgelopen 4 maanden al 7 'ervaren' consultants vertrokken. O.a. naar de concurrent.Edjaaah schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:57:
De vraag is echter waar en het lijkt me inderdaad niet onvermijdelijk dat dit consultants zullen gaan worden. Ik heb zelf echter steeds meer het idee dat ze natuurlijk verloop aan het stimuleren zijn...
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
je zit idd dat de opbouw van de ervaringsjaren bij Logica wat aan het scheef trekken is. Nog even en er zijn alleen nog maar Juniors en her en der een senior.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
@franssie: dat zou vanuit de business niet eens zo slecht zijn 
Detachering is nog steeds het grootste deel van de omzet, ondanks de krimp van de detacheringsmarkt en de groei van oursourcing in het afgelopen jaar. De mensen die in detachering het makkelijkst te plaatsen zijn hebben ruw genomen tussen de 3 en 10 jaar ervaring. Minder dan 3 is moeilijker plaatsbaar vanwege het gebrek aan ervaring in meerdere rollen en organisaties. Meer dan 10 betekent dat mensen gaandeweg te duur worden voor de meest gangbare functies zoals software engineer, SAP ABAP consultant, test analist etc. Er worden ook wel architecten, project managers, senior business consultants geplaatst, maar traditioneel zijn er veel minder aanvragen op dat niveau dan voor de uitvoerende (m.n. medior) rollen.
Normaal heb je een inflow van vers personeel en een outflow van vertrekkende medewerkers, waarbij het gemiddelde aantal ervaringsjaren van de vertrekkers hoger is dan van de nieuwkomers. Het kenmerk van een downturn is echter dat mensen blijven zitten op hun plek. Heb je een jaar geen in- of uitstroom, dan wordt je bedrijf een jaar ouder. Niet meteen een probleem, maar als het meerdere jaren duurt dat krijg je gaandeweg een scheefgroei tussen je bedrijf en de markt.
Mijn ervaring bij Logica is juist dat er een hoop mensen rondlopen die er al sinds de CMG dagen in dienst zijn. Als je Logica als detacheerder mag beschouwen, vind ik de leeftijdsopbouw juist vrij senior.
Detachering is nog steeds het grootste deel van de omzet, ondanks de krimp van de detacheringsmarkt en de groei van oursourcing in het afgelopen jaar. De mensen die in detachering het makkelijkst te plaatsen zijn hebben ruw genomen tussen de 3 en 10 jaar ervaring. Minder dan 3 is moeilijker plaatsbaar vanwege het gebrek aan ervaring in meerdere rollen en organisaties. Meer dan 10 betekent dat mensen gaandeweg te duur worden voor de meest gangbare functies zoals software engineer, SAP ABAP consultant, test analist etc. Er worden ook wel architecten, project managers, senior business consultants geplaatst, maar traditioneel zijn er veel minder aanvragen op dat niveau dan voor de uitvoerende (m.n. medior) rollen.
Normaal heb je een inflow van vers personeel en een outflow van vertrekkende medewerkers, waarbij het gemiddelde aantal ervaringsjaren van de vertrekkers hoger is dan van de nieuwkomers. Het kenmerk van een downturn is echter dat mensen blijven zitten op hun plek. Heb je een jaar geen in- of uitstroom, dan wordt je bedrijf een jaar ouder. Niet meteen een probleem, maar als het meerdere jaren duurt dat krijg je gaandeweg een scheefgroei tussen je bedrijf en de markt.
Mijn ervaring bij Logica is juist dat er een hoop mensen rondlopen die er al sinds de CMG dagen in dienst zijn. Als je Logica als detacheerder mag beschouwen, vind ik de leeftijdsopbouw juist vrij senior.
mm ik moest lachent_captain schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:54:
@franssie: dat zou vanuit de business niet eens zo slecht zijn
Team waar ik in zat heeft ook geen kwaliteit meer over op 5 man na.. De rest is allemaal junior en prutser..
Wellicht qua leeftijd senior maar qua kunde een kleuter..
Onze vraag is zojuist beantwoord in een e-mail van de heer Kieboom
Pay peanuts, get monkeysWellicht qua leeftijd senior maar qua kunde een kleuter..
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Zojuist te horen gekregen dat 2 van bovenstaande consultants zijn overgestapt met hun opdracht en al naar de concurrent. Maar is even contact opnemen met deze ex-collega's...Donde schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:16:
[...]
Binnen mijn practise zijn er de afgelopen 4 maanden al 7 'ervaren' consultants vertrokken. O.a. naar de concurrent.
LoL
Verwijderd
iemand enig idee hoe je internet aan de praat krijgt met je kpn simkaart van logica? Ik weet dat er geen umts bij het standaard voice abbo inbegrepen is, maar gprs schijnt wel geactiveerd te zijn. Hoe krijg je dit aan de praat?
Sim kaart in telefoon, webbrowser aangezet. Zo werkt 't bij mij. Ik weet dat er op lang niet alle sim's ook gprs is aangezet.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat junioren "weggepest" worden op dit moment. Ik hoor in mijn omgeving steeds meer verhalen dat de laatste lichting niet meer aangenomen had moeten worden, dat er dringende verzoeken zijn om buitensporige arbeidsvoorwaarden geaccepteerd dienen te worden en dat er nu al gesproken wordt over het niet verhogen van het salaris in juli...
Over wat voor buitensporige arbeidsvoorwaarden heb je het dan..?Edjaaah schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:10:
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat junioren "weggepest" worden op dit moment. Ik hoor in mijn omgeving steeds meer verhalen dat de laatste lichting niet meer aangenomen had moeten worden, dat er dringende verzoeken zijn om buitensporige arbeidsvoorwaarden geaccepteerd dienen te worden en dat er nu al gesproken wordt over het niet verhogen van het salaris in juli...
Maar daarnaast, iedereen moet slikken, waarom dan de junioren ook niet?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
De "laatste lichting" is allang naar huis. Dat zijn de mensen die begin 2009 waren begonnen en in hun proeftijd beeindigd. Ik meen dat dat in februari was.Edjaaah schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:10:
De jongste werknemers die er nu nog zijn (op een enkeling na die op een zeer specialistische vacature is aangenomen) zitten er dus bijna een jaar.
@Avotar: HR vindt het op acceptabel om 150km enkele reis aan woon-werkverkeer te hebben, omdat dit tussen 60-90 minuten gereden kan worden. Nee, HR houdt geen rekening met files. In werkelijkheid resulteert dit in 4-5 uur per dag in de auto zitten om 8 uur te werken. Als je obv hiervan je opdracht weigert wordt dit gezien als werkweigering (lees: officiële waarschuwing).
Er wordt van een consultant verwacht dat je dit soort opdrachten accepteert, want het is tenslotte crisis. Het verbaast me dat de werkgever van de werknemer verwacht dat hij/zij rekening moet houden met de (tijdelijke) crisis, terwijl dezelfde werkgever geen boodschap heeft aan (consistente) problemen met files.
@t_captain: als de laatste lichting al naar huis is, wordt naar mijn mening de op een na laatste lichting automatisch de laatste lichting. Ik doel hier op de lichting september/oktober 2008.
Er wordt van een consultant verwacht dat je dit soort opdrachten accepteert, want het is tenslotte crisis. Het verbaast me dat de werkgever van de werknemer verwacht dat hij/zij rekening moet houden met de (tijdelijke) crisis, terwijl dezelfde werkgever geen boodschap heeft aan (consistente) problemen met files.
@t_captain: als de laatste lichting al naar huis is, wordt naar mijn mening de op een na laatste lichting automatisch de laatste lichting. Ik doel hier op de lichting september/oktober 2008.
Nogmaals, dit is niet iets wat specifiek geldt voor een junior. Ik ken genoeg senioren (en present company included) die ruim 5000 km zakelijk per maand rijden alleen maar woon-werk. En dan heb ik niet over managers oid, gewoon normaal gedetacheerd.Edjaaah schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:01:
@Avotar: HR vindt het op acceptabel om 150km enkele reis aan woon-werkverkeer te hebben, omdat dit tussen 60-90 minuten gereden kan worden. Nee, HR houdt geen rekening met files. In werkelijkheid resulteert dit in 4-5 uur per dag in de auto zitten om 8 uur te werken. Als je obv hiervan je opdracht weigert wordt dit gezien als werkweigering (lees: officiële waarschuwing).
Het is waar, senioren hebben wat meer mogelijkheden om eventueel onder een opdracht uit te komen / te weigeren, maar laten we wel wezen, dat verschilt niet van een jaar of 5 geleden.
Dat is altijd al zo geweest.
En ergens snap ik de redenatie best wel hoor, Logica investeert veel in je, wie ben jij om dan zomaar wat te weigeren in deze tijd.
Maar ik wil je best wat verklappen hoor. Ik heb zelf ook voor PinkRoccade en Atos Origin gewerkt, en spreek ook nog wel eens conculega's van andere toko's als Accenture bv, het gaat overal net zo hoor.
Je moet zorgen dat je ergens op een opdracht komt en vanuit daar verder kijken.
Verwijderd
Ieder zijn mening en opvatting natuurlijk, maar voor mij persoonlijk is 1 uur tot 1u15min het maximum (dit inclusief file).
Qua regels en wetten, er staat niets in je contract over reistijd.
Kijkend naar onze branche is 1 uur vaak de reistijd die ze van je vragen, Logica hanteert hier 1 uur enkele reis zonder file voor volgens mij. Volgens de wet (Arbo?) wordt reistijd altijd in goed overleg afgesproken in de detacheringsbranche.
Kijkend naar mijn huidige opdracht 1u30min tot 1u45min reistijd (enkele reis) en heb akkoord gekregen van mijn manager om 5x7u te werken. De juiste tijden vertrekken en ik kom netjes op 1 uur reistijd terecht.
Mijn mening is dan ook dat vaak meer kan/mag dan je zou denken, dus alles voorleggen en bespreken met je manager. En naar mijn mening is meer dan 3,5uur reistijd per dag dan ook ronduit belachelijk en mag je zeker wel weigeren.
Kijkend naar onze branche is 1 uur vaak de reistijd die ze van je vragen, Logica hanteert hier 1 uur enkele reis zonder file voor volgens mij. Volgens de wet (Arbo?) wordt reistijd altijd in goed overleg afgesproken in de detacheringsbranche.
Kijkend naar mijn huidige opdracht 1u30min tot 1u45min reistijd (enkele reis) en heb akkoord gekregen van mijn manager om 5x7u te werken. De juiste tijden vertrekken en ik kom netjes op 1 uur reistijd terecht.
Mijn mening is dan ook dat vaak meer kan/mag dan je zou denken, dus alles voorleggen en bespreken met je manager. En naar mijn mening is meer dan 3,5uur reistijd per dag dan ook ronduit belachelijk en mag je zeker wel weigeren.
Wat vinden de andere mensen op jouw klus ervan dat je maar 7 uur per dag werkt?Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:13:
Ieder zijn mening en opvatting natuurlijk, maar voor mij persoonlijk is 1 uur tot 1u15min het maximum (dit inclusief file).
Verwijderd
Dit is inderdaad meestal het pijnpunt, maar die onhandeling is dan ook voor de DM/SM.
(Onderhandel punten zijn dan voornamelijk het tarief en locatie)
Mijn eigen (nieuwe) klant is akkoord gegaan met het voorstel van de DM (5x7u), echter ga ik zelf met hem aan tafel zitten om thuiswerken te bespreken op zijn verzoek.
Zo komen we elkaar toch enigzins tegemoet en heb ik een acceptabele reistijd.
Tip, voer de discussie dan ook alleen met je teammanager. En ja het is crisis en ja het tarief is meestal wel
berekend op dit soort compensatie dingen.
UCR bevat bijvoorbeeld ook idle-compensatie, als je weet dat je opdracht minimaal 4 maanden duurt...komt er natuurlijk ook marge vrij. Het is dan weer aan de DM/SM om de berekening te maken
Edit:
Ik las je vraag verkeerd volgens mij.
Op deze klus zit één collega en hij heeft 10 min reistijd en heeft daarom ook geen bezwaar.
Overigens moet iedereen voor zichzelf opkomen.
(Onderhandel punten zijn dan voornamelijk het tarief en locatie)
Mijn eigen (nieuwe) klant is akkoord gegaan met het voorstel van de DM (5x7u), echter ga ik zelf met hem aan tafel zitten om thuiswerken te bespreken op zijn verzoek.
Zo komen we elkaar toch enigzins tegemoet en heb ik een acceptabele reistijd.
Tip, voer de discussie dan ook alleen met je teammanager. En ja het is crisis en ja het tarief is meestal wel
berekend op dit soort compensatie dingen.
UCR bevat bijvoorbeeld ook idle-compensatie, als je weet dat je opdracht minimaal 4 maanden duurt...komt er natuurlijk ook marge vrij. Het is dan weer aan de DM/SM om de berekening te maken
Edit:
Ik las je vraag verkeerd volgens mij.
Op deze klus zit één collega en hij heeft 10 min reistijd en heeft daarom ook geen bezwaar.
Overigens moet iedereen voor zichzelf opkomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 09:42 ]
Ik heb een groot deel van het jaar op een project gezeten met reisafstand +- 100km. Als ik vroeg genoeg van huis ging, reed ik het 's morgens in 1:00 en terug naar huis in 1:10 a 1:15. Dat is wel te doen. Wat wel een probleem is met zulke reisafstanden, is als je bijvoorbeeld een keer in je eigen woonplaats moet zijn tijdens kantoortijden het meteen erg veel werktijd kost. Soms kun je maar beter een halve dag vrij nemen in zo'n geval.
Gelukkig had ik te maken met een projectmanager die me zo nu en dan thuis liet werken. Het scheelt al heel veel als je 1 a 2 keer per maand vanuit huis kunt werken.
Gelukkig had ik te maken met een projectmanager die me zo nu en dan thuis liet werken. Het scheelt al heel veel als je 1 a 2 keer per maand vanuit huis kunt werken.
precies... ik werk nu al 2 jaar op een project op 140 km afstand.. <snip>t_captain schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:14:
Ik heb een groot deel van het jaar op een project gezeten met reisafstand +- 100km. Als ik vroeg genoeg van huis ging, reed ik het 's morgens in 1:00 en terug naar huis in 1:10 a 1:15. Dat is wel te doen. Wat wel een probleem is met zulke reisafstanden, is als je bijvoorbeeld een keer in je eigen woonplaats moet zijn tijdens kantoortijden het meteen erg veel werktijd kost. Soms kun je maar beter een halve dag vrij nemen in zo'n geval.
Maar inderdaad.. huisarts oid bezoeken is al bijna niet te doen zonder een paar uur vrij te nemen... laat staan wat het bezoeken van een meeting s avonds met je doet...
Maar ja. het hoort erbij.... je moet gewoon zien, zeker in deze tijd, dat je er goed mee omgaat.
[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 06-07-2010 14:43 ]
Verwijderd
Even iets anders:
Eind vorig jaar of begin dit jaar is er door Logica aan de medewerkers gecommuniceerd dat er dit jaar (2009) geen jaarmeeting (Jaarbeurs Utrecht) zou zijn i.v.m. kostenbesparing. Er ligt mij iets bij dat toen ook is gesteld dat er gefocussed zou worden op 1 evenement, namelijk. het kerstfeest per locatie /regio (zoals het jaarlijkse feest in de Grote Kerk in Den Haag voor vestiging Rijswijk).
Nu blijkt er dus dit jaar geen enkel kerstfeest te zijn, maar enkel een "borrel" per locatie. Nu is het niet dat ik er van wakker ligt dat er geen kerstfeest is, maar ik irriteer me wel aan de wijze waarop zaken (niet) worden gecommuniceerd. Ik kan helaas de bewuste email met de mededeling over de jaarmeeting niet meer terugvinden. Is er iemand anders die dit zich nog kan herinneren of opzoeken?
Eind vorig jaar of begin dit jaar is er door Logica aan de medewerkers gecommuniceerd dat er dit jaar (2009) geen jaarmeeting (Jaarbeurs Utrecht) zou zijn i.v.m. kostenbesparing. Er ligt mij iets bij dat toen ook is gesteld dat er gefocussed zou worden op 1 evenement, namelijk. het kerstfeest per locatie /regio (zoals het jaarlijkse feest in de Grote Kerk in Den Haag voor vestiging Rijswijk).
Nu blijkt er dus dit jaar geen enkel kerstfeest te zijn, maar enkel een "borrel" per locatie. Nu is het niet dat ik er van wakker ligt dat er geen kerstfeest is, maar ik irriteer me wel aan de wijze waarop zaken (niet) worden gecommuniceerd. Ik kan helaas de bewuste email met de mededeling over de jaarmeeting niet meer terugvinden. Is er iemand anders die dit zich nog kan herinneren of opzoeken?
Helemaal mee eens!Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:19:
Even iets anders:
/edit
Even zitten zoeken, maar ik heb niks meer over de jaarmeeting.
Behalve de afscheids mail van paul, waarin staat op hoeveel jaarmeetings hij heeft gesproken...
[ Voor 10% gewijzigd door J2pc op 16-12-2009 11:06 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Volgens mij is het definitief aflasten van de jaarmeeting ook niet via mail gecommuniceerd, maar tijdens een teammeeting.J2pc schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:52:
[...]
Helemaal mee eens!
/edit
Even zitten zoeken, maar ik heb niks meer over de jaarmeeting.
Behalve de afscheids mail van paul, waarin staat op hoeveel jaarmeetings hij heeft gesproken...
Ah wel, kan in het rijtje achterbandag, verjaardagsdiner, verjaardagskaart, 13e maand, kerstpakket... toch
13e maand en kerstpakket zaten in de oud-Logica wereld? In CMG wereld hadden we wel een kerst gratificatie (NLG 500 op je bank rekening - beter dan welk kerstpakket dan ook).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
In de LogicaCMG wereld hadden we dacht ik chocoladelettersfranssie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:46:
13e maand en kerstpakket zaten in de oud-Logica wereld? In CMG wereld hadden we wel een kerst gratificatie (NLG 500 op je bank rekening - beter dan welk kerstpakket dan ook).

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Ik hoorde van mensen dat ze mochten kiezen... Kerstfeest of iets met sinterklaas doen..
Mensen kozen voor kerst en daarna werd er gezegd we doen toch sinterklaas dat is goedkoper
Mensen kozen voor kerst en daarna werd er gezegd we doen toch sinterklaas dat is goedkoper
Verwijderd
Beetje jammer dat een sinterklaasfeest slechts voor een kleine groep is (collega's met jonge kinderen) en kerst voor iedereen...
Voor een activiteit met het team heeft de practicemanager maar liefst 15! euro p.p. ter beschikking. Vanavond dus een etentje waarvan we de rest zelf zullen bijleggen. Dat is de eerste en enige informele activiteit dit jaar. Toch wel een armoedige situatie.
Hoewel ik begrijp dat de recessie en marktomstandigheden het bedrijf dwingen tot bezuinigingen, is de lol er voor mij ondertussen wel een beetje af. Ik ben ruim 2 jaar in dienst en al die tijd 99,9% billable geweest tegen lucratieve tarieven. Enige waardering hiervoor heb ik (behalve goede beoordelingen) nog niet gezien, maar ik wordt wel gevraagd in mijn eigen tijd m'n complete CV te gaan verbouwen omdat de markt hierom vraagt en ik moet 8 stappen gaan doorlopen om Brand-champion te worden???!
Alsof ik niets beters te doen heb, mijn klant verder helpen bijvoorbeeld...?!
Voor een activiteit met het team heeft de practicemanager maar liefst 15! euro p.p. ter beschikking. Vanavond dus een etentje waarvan we de rest zelf zullen bijleggen. Dat is de eerste en enige informele activiteit dit jaar. Toch wel een armoedige situatie.
Hoewel ik begrijp dat de recessie en marktomstandigheden het bedrijf dwingen tot bezuinigingen, is de lol er voor mij ondertussen wel een beetje af. Ik ben ruim 2 jaar in dienst en al die tijd 99,9% billable geweest tegen lucratieve tarieven. Enige waardering hiervoor heb ik (behalve goede beoordelingen) nog niet gezien, maar ik wordt wel gevraagd in mijn eigen tijd m'n complete CV te gaan verbouwen omdat de markt hierom vraagt en ik moet 8 stappen gaan doorlopen om Brand-champion te worden???!
Alsof ik niets beters te doen heb, mijn klant verder helpen bijvoorbeeld...?!
(Nieuwsgierig) En wat ben je dan als ik vragen mag: Brand-Champion?
Ach ja,...en dan vandaag de mail dat we Nieuwjaar vieren (het nieuwe jaar inluiden) met een....conference call...joepie!
What's next dat afgeschaft wordt? 5 mei krijgen we al niet standaard vrij, etc...

What's next dat afgeschaft wordt? 5 mei krijgen we al niet standaard vrij, etc...
Jajaja algehele tevredenheid bij logica
Is het trouwens niet verplicht om 5 mei in 2010 als vrije dag aan te wijzen?
1x in de 5 jaar is het een nationale feestdag afaik en die is gewoon vrij. Maar ik weet niet hoe het nu bij Logica zit, ik ben tegenwoordig niet meer werkzaam bij Logica
[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 17-12-2009 20:23 ]
Iemand al iets gehoord over de ASBS (of hoe heet die bonus ook al weer die we ooit ergens in een ver verleden wel eens ontvingen)? Er zal wel weer helemaal niets,noppes,nada inzitten dit jaar .....
Volgens mij gaat het helemaal niet slecht met Logica. De iddleness is enorm gezakt tot een bijna gezond percentage. Klanten zijn uiterst tevreden en contracten worden verlengt. Dit zou DE uitgelezen kans zijn voor het NLMT om zo aan het einde van het jaar iets extra's te doen voor al die collega's die goede dingen doen bij de klant!
Volgens mij gaat het helemaal niet slecht met Logica. De iddleness is enorm gezakt tot een bijna gezond percentage. Klanten zijn uiterst tevreden en contracten worden verlengt. Dit zou DE uitgelezen kans zijn voor het NLMT om zo aan het einde van het jaar iets extra's te doen voor al die collega's die goede dingen doen bij de klant!
Roadman schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:10:
Is het trouwens niet verplicht om 5 mei in 2010 als vrije dag aan te wijzen?
5 mei is volgens mij komend jaar gewoon een "Public Holiday" in nederland ...
The fun part was over toen Lehmann bros failliet ging. Vanaf dat moment mag er niks meer gemorst worden. Eindelijk! Al die bullshit feestjes zijn mij een doorn in het oog. Verspilling van geld waar je u tegen zegt.
Ach, ook voor een centenfucker als Testert zijn deze tijden niet zaligmakend. De interessante klussen zijn niet meer op 5 minuten fietsen! Voor mij liever dat laatste dan vermaakt worden door populaire 'entertainers' en peperdure, doch flauwe, doodgekookte prak voorgeschoteld te krijgen.
En als het nodig is om 40 uur te factureren en 1 uur in mijn CV te steken dan doen we dat.
@ Iedereen > Vandaag laatste dag om people survey in te vullen. Kun je mooi daar aangeven hoe tevreden je bent over de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ach, ook voor een centenfucker als Testert zijn deze tijden niet zaligmakend. De interessante klussen zijn niet meer op 5 minuten fietsen! Voor mij liever dat laatste dan vermaakt worden door populaire 'entertainers' en peperdure, doch flauwe, doodgekookte prak voorgeschoteld te krijgen.
En als het nodig is om 40 uur te factureren en 1 uur in mijn CV te steken dan doen we dat.
@ Iedereen > Vandaag laatste dag om people survey in te vullen. Kun je mooi daar aangeven hoe tevreden je bent over de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
over 5 mei...nee, dat is NIET een verplichte vrije dag. Het is of bepaald in de CAO (die Logica niet heeft) en zo niet, dan is het aan de werkgever om het te bepalen. En in dit geval doen ze het niet. Uiteraard allemaal onder de noemer van billing. Ik snap het ook niet hoor...merendeel van de klanten zal die dag dicht zijn dus op deze manier hoopt Logica (denk ik) dat mensen een P nemen. Hoe dan ook zal ik een P nemen. Is er eindelijk weer een 5 mei viering, kan je daar niet bij zijn. Not me.
bron: postbus51
bron: postbus51
Ik ben vooral ontevreden over de manier waarop er (niet) over vanalles gecommuniceerd wordt.Testert schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:40:
The fun part was over toen Lehmann bros failliet ging. Vanaf dat moment mag er niks meer gemorst worden. Eindelijk! Al die bullshit feestjes zijn mij een doorn in het oog. Verspilling van geld waar je u tegen zegt.
Maar ik merk dat dat bij het (directe) management ook wel een beetje door begint te dringen.
Uurtje CV, of een avondje wat voor een collega bouwen heb ik niet zoveel problemen mee (hangt van de collega af ook natuurlijk
Maar nu we 't toch over de peoplesurvey hebben, ben ik de enige die slecht tegen suggestieve vraagstellingen kan?
[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 18-12-2009 11:42 ]
Wat heb ik de survey dit jaar negatief ingevuld. En de collega’s die ik tot nu heb gesproken zijn ook al niet positief geweest bij het invullen. Ik ben benieuwd of Logica daadwerkelijk iets met de uitkomsten van de survey gaat doen.Testert schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:40:
En testert denkt dat de survey helpt? Al die jaren dat ik daar gewerkt heb was het niet echt positief geweest. Ben zelfs gevraagd geweest bij een overleg met de toenmalige sector director omdat ik mijn mondje wel bij me had over wat er wel en niet goed ging en hoe we dat dan konden verbeteren.
Jaar later toen ik wegging zei die dat hij het heel jammer vond.. Heb hem toen maar even gewezen op de beloofde acties die allen uitgebleven waren..
Dat goedkope vermaak en wat nog meer is wel de manier om je team bij elkaar te houden lekker gezellig etc etc juist zodat jij ook wat over hebt voor je collega's.
Jaar later toen ik wegging zei die dat hij het heel jammer vond.. Heb hem toen maar even gewezen op de beloofde acties die allen uitgebleven waren..
Dat goedkope vermaak en wat nog meer is wel de manier om je team bij elkaar te houden lekker gezellig etc etc juist zodat jij ook wat over hebt voor je collega's.
Over de All Staff Bonus: Dit houdt in: je krijgt een winstuitkering als we een bepaald percentage bovenop de winstVERWACHTING halen. Een beursgenoteerd bedrijf is verplicht om zijn winstverwachting bij te stellen tijdens het presenteren van de half jaar cijfers als er meer winst wordt verwacht.
Oftewel: Die all Staff bonus kunnen ze net zo goed afschaffen want die wordt NOOIT uitgekeerd.
Dan over de meetings: Jaarmeeting zou niet doorgaan, kerst wel. Daarna is er gecommuniceerd dat de kerstmeeting ook niet door zou gaan.
Over de survey: Als deze heel negatief is ingevuld, dan wordt er gewoon alleen gecommuniceerd dat het percentage mensen wat de survey heeft ingevuld heel hoog is en dat iedereen begaan is met de toekomst van het bedrijf blablablabla
En dan nog een vraag: Weet iemand (OR?) wat er besloten is over die frikkin' leaseauto's? Over 5 weken loopt mijn contract af en ik heb nog steeds niks gehoord over bestellen, verlengen of wat dan ook????!!!!
Oftewel: Die all Staff bonus kunnen ze net zo goed afschaffen want die wordt NOOIT uitgekeerd.
Dan over de meetings: Jaarmeeting zou niet doorgaan, kerst wel. Daarna is er gecommuniceerd dat de kerstmeeting ook niet door zou gaan.
Over de survey: Als deze heel negatief is ingevuld, dan wordt er gewoon alleen gecommuniceerd dat het percentage mensen wat de survey heeft ingevuld heel hoog is en dat iedereen begaan is met de toekomst van het bedrijf blablablabla
En dan nog een vraag: Weet iemand (OR?) wat er besloten is over die frikkin' leaseauto's? Over 5 weken loopt mijn contract af en ik heb nog steeds niks gehoord over bestellen, verlengen of wat dan ook????!!!!
Die All Staff Bonus zal inderdaad nooit uitgekeerd worden. Leuk..zo'n dooie musprutser387 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:16:
Over de All Staff Bonus: Dit houdt in: je krijgt een winstuitkering als we een bepaald percentage bovenop de winstVERWACHTING halen. Een beursgenoteerd bedrijf is verplicht om zijn winstverwachting bij te stellen tijdens het presenteren van de half jaar cijfers als er meer winst wordt verwacht.
Wat betreft leaseauto. Ik had van wagenparkbeheer begrepen dat er geen leasecontracten meer worden verlengd. M.a.w. je zou dus een nieuwe auto kunnen bestellen, maar daarvoor zou je dus 2 maanden van te voren bericht moeten ontvangen. Even wagenparkbeheer bellen en duidelijkheid vragen.
M.b.t. de bonus vraag ik me in dat geval toch af hoe de OR daar ooit mee in heeft kunnen stemmen. Als het inderdaad zo is dat het vrijwel onmogelijk is dat deze uit zal keren kan de OR daar toch nooit mee ingestemd hebben...
Over de leaseauto is laatst een bericht verschenen door de OR... lekker vaag want er stond iets in de trant van "er gaat iets veranderen in de leaseregeling" zonder erbij te zetten op welk vlak er iets zou veranderen (keuze uit minder merken, leasevergoeding verhoging etc etc)???
Over de leaseauto is laatst een bericht verschenen door de OR... lekker vaag want er stond iets in de trant van "er gaat iets veranderen in de leaseregeling" zonder erbij te zetten op welk vlak er iets zou veranderen (keuze uit minder merken, leasevergoeding verhoging etc etc)???
Donde schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:52:
[...]
Die All Staff Bonus zal inderdaad nooit uitgekeerd worden. Leuk..zo'n dooie mus![]()
Wat betreft leaseauto. Ik had van wagenparkbeheer begrepen dat er geen leasecontracten meer worden verlengd. M.a.w. je zou dus een nieuwe auto kunnen bestellen, maar daarvoor zou je dus 2 maanden van te voren bericht moeten ontvangen. Even wagenparkbeheer bellen en duidelijkheid vragen.
Mbt tot de leaseauto ben ik ook wel beniewd. Heb wagenparkbeheer maar even gemaild.
Het laatste wat ik vernomen heb is dat er weer nieuwe auto's besteld mogen worden en dat het leasebedrag van 777eu is bijgesteld naar 761eu. Dit dacht ik ergens in een nieuwsbrief van NL Communicatie een keer gelezen te hebben, maar pin me er niet op vast.
Er mogen idd weer auto's besteld worden.
Klopt. De leasenorm wordt ieder kwartaal geindexeerd o.b.v.een aantal veelvoorkomende auto's. Als de leaseprijzen met 2% of meer stijgen of dalen, wordt de leasenorm aangepast. Kennelijk zijn de leaseprijzen in een kwartaal tijd met 2% gedaald. (misschien door de leasemaatschappij zelf die scherper inkomen en goedkoper aanbieden; misschien een iets lagere brandstofcomponent, misschien ook een daling van de verzekeringspremies).Edjaaah schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:22:
Het laatste wat ik vernomen heb is dat er weer nieuwe auto's besteld mogen worden en dat het leasebedrag van 777eu is bijgesteld naar 761eu. Dit dacht ik ergens in een nieuwsbrief van NL Communicatie een keer gelezen te hebben, maar pin me er niet op vast.
Je mag volgens mij alleen een auto bestellen als je contract is afgelopen. Als jij je auto hebt overgedragen aan een collega, dan mag je niet direct een nieuwe auto bestellen. Je zult dan weer in een huurauto moeten rijden voor een paar maanden.Roadman schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:58:
Er mogen idd weer auto's besteld worden.
@Donde,
Die vraag heb ik precies zo neergelegd bij wagenparkbeheer en hun antwoord was dat zodra de auto is opgedragen aan een collega je een uitnodiging krijgt om een nieuwe auto te bestellen.
Die vraag heb ik precies zo neergelegd bij wagenparkbeheer en hun antwoord was dat zodra de auto is opgedragen aan een collega je een uitnodiging krijgt om een nieuwe auto te bestellen.
Mijn collega heeft zojuist ook een bevestiging gekregen, van wagenparkbeheer, dat je een auto mag bestellen(na een uitnodiging) als zijn oude auto is overgedragen.Roadman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:35:
@Donde,
Alleen hij wil nog geen nieuwe auto bestellen, want hij wil eerst weten of er volgend jaar een salarisverhoging in zit.
Grappig en hééél toepasselijk maar van de andere kant ook schrijnend natuurlijk..... enige manier om nog iets te krijgen wat op een bonus lijkt is om collega's (of jezelf) aan een inzet te helpen. Iemand trouwens enig idee of die actie nog loopt?
Zouden ze die bonus eigenljik in mindering brengen op het salaris van de accountmanager wiens werk je dan eigenlijk aan het doen bent?leovries schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:12:
[...]
Grappig en hééél toepasselijk maar van de andere kant ook schrijnend natuurlijk..... enige manier om nog iets te krijgen wat op een bonus lijkt is om collega's (of jezelf) aan een inzet te helpen. Iemand trouwens enig idee of die actie nog loopt?
Of zouden ze accountmanagers een bonus geven als ze een applicatie hebben geprogrammeerd?avotar schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:14:
Zouden ze die bonus eigenljik in mindering brengen op het salaris van de accountmanager wiens werk je dan eigenlijk aan het doen bent?
Dat lijkt me i.h.k.v. de klanttevredenheid niet zo verstandig....Compuhair schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:17:
[...]
Of zouden ze accountmanagers een bonus geven als ze een applicatie hebben geprogrammeerd?
Over de leaseauto's: Mijn contract loopt af begin februari 2010
Antwoord van wagenparkbeheer: Contract wordt in eerste instantie verlengd, te zijner tijd ontvang je een uitnodiging voor bestellen nieuwe auto.
En over de Bonus en dat de OR ermee akkoord is gegaan:
OR gaat over de rechten van de medewerkers. Je hebt geen recht op een bonus. Het heet niet voor niets bonus. Logica heeft de bonus bedacht als lokkertje voor nieuwe mensen. Dus de OR kan hier niks aan veranderen.
Echter bij CAP bijvoorbeeld bestaat de eindejaarbonus uit een vast deel en uit een variabel deel. Dat is tenminste eerlijk. Die bonus van Logica is gewoon een lachtertje.
Antwoord van wagenparkbeheer: Contract wordt in eerste instantie verlengd, te zijner tijd ontvang je een uitnodiging voor bestellen nieuwe auto.
En over de Bonus en dat de OR ermee akkoord is gegaan:
OR gaat over de rechten van de medewerkers. Je hebt geen recht op een bonus. Het heet niet voor niets bonus. Logica heeft de bonus bedacht als lokkertje voor nieuwe mensen. Dus de OR kan hier niks aan veranderen.
Echter bij CAP bijvoorbeeld bestaat de eindejaarbonus uit een vast deel en uit een variabel deel. Dat is tenminste eerlijk. Die bonus van Logica is gewoon een lachtertje.
[ Voor 55% gewijzigd door prutser387 op 24-12-2009 14:49 ]
Auto snel op Vraag & Aanbod plaatsen en hopen dat iemand hem snel overneemt. Dan kun je als nog een nieuwe auto bestellen...prutser387 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:40:
Ook bij Sogeti kennen ze een variabele bonus, maar dan maandeljiks uitgekeerd.En over de Bonus en dat de OR ermee akkoord is gegaan:
ASBS was een pilot in 2007 die 1 jaar gelopen heeft. De ASBS heeft niet uitgekeerd en pilot is gestopt. Op dit moment is er gewoon geen bonus schema voor de gewone consultant.prutser387 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:16:
Dat antwoord kan die zelf ook wel bedenkenDonde schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:42:
[...]
Mijn collega heeft zojuist ook een bevestiging gekregen, van wagenparkbeheer, dat je een auto mag bestellen(na een uitnodiging) als zijn oude auto is overgedragen.
Alleen hij wil nog geen nieuwe auto bestellen, want hij wil eerst weten of er volgend jaar een salarisverhoging in zit.
Ik heb hem ook maar geadviseerd om zijn nieuwe auto bij een andere werkgever te bestellen...Bl4ckviper schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:52:
[...]
Dat antwoord kan die zelf ook wel bedenken
Of je contract wordt verlengd hangt ook af van het aantal kilometers wat je hebt gereden. Mijn contract van mijn auto liep half augustus af en ik had bijna 170k op de teller. Ik heb mijn auto ingeleverd na precies 4 jaar. Ik kreeg ook halverwege augustus een bericht dat ik een nieuwe lease auto kon bestellen en sinds dien rij ik in een huurauto in afwachting van levering van mijn nieuwe auto.prutser387 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:40:
Mijn advies is om ook gewoon te bellen naar wagenpark beheer. Jou situatie uit te leggen en dan te overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Dit topic is gesloten.