Ervaring werken bij Logica (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Xochiquetzal schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:43:
Trouwens nog iets waar ik achter ben gekomen wat in de voorwaarden staat, wat eigenlijk behoorlijk relaxt is en wat andere bedrijven bij mijn weten niet doen: Als je kind ziek is en je moet daarvoor thuisblijven, kun je dat schrijven als Sickness! Goed, dan kun je nog altijd discussiëren of dat wel eerlijk is voor collega's zonder kids, of met een thuisblijvende partner, maar ik vind het toch wel erg fijn. En gezien het voor mijn partner haast onmogelijk is om voor een ziek kind thuis te blijven, is het toch wel fijn dat ik dat kan. Maar goed, we hopen natuurlijk dat het zo min mogelijk nodig zal zijn ;)
Waar staat dat, mijn kleine heeft waterpokken nu en ik heb bewijs :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
huh,

Daarvoor moest ik zorgverlof opnemen, en om niet al te moeilijk te doen met regelingen, 50%EL en 50% CL/P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Hmmm, da's een mooie... Ik kan het niet meer terug vinden. Volgens mij stond het in de personeelsgids en ik kan die nu niet meer vinden...
Ik zie dat die is veranderd in de Logica Gele Gids, maar die is heel anders dan de Personeelsgids :(
Ik wou dat ik hem gesaved had :(

[ Voor 79% gewijzigd door Xochiquetzal op 26-06-2009 11:20 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
cypher21 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:28:
huh,

Daarvoor moest ik zorgverlof opnemen, en om niet al te moeilijk te doen met regelingen, 50%EL en 50% CL/P
Dat is nu ook wat ik vind.
Wettelijk gezien is het gewoon vrij, met 70% van je loon, met een maximaal aantal dagen per jaar. Maar je kunt dus in overleg met de baas die 50-50 regeling kiezen. Zo staat het ten minste in de gids. Ze kunnen je volgens mij niet verplichten die optie te nemen, want dan gaat het tegen de wet in. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nee, dat is vrijwillig, maar goed, ik had het 4 dagen nodig, en vond 50/50 wel prettig, dan wordt ook niet 30% loon/leasevergoeding/onkostenvergoeding e.d. over die dagen ingehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* het is hier geen tech-helpdesk

[ Voor 80% gewijzigd door Rukapul op 26-06-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
cypher21 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:31:
nee, dat is vrijwillig, maar goed, ik had het 4 dagen nodig, en vond 50/50 wel prettig, dan wordt ook niet 30% loon/leasevergoeding/onkostenvergoeding e.d. over die dagen ingehouden
Da's waar... Slim.
Hoe zit dat met ouderschapsverlof eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
lol, das waardeloos imo

Ze zijn wettelijk verplicht mee te werken aan ouderschapsverlof, maar stel dat je 1 dag minder gaat werken, is 20 %

Je levert dan in de periode van ouderschapsverlof 20% loon + 20% sec arbeidsvoorwaarden in.

Voor mij niet erg interessant

bij de overheid compenseren ze dit, je krijgt daar vaak 50% loon (dus 10% minder bij 1 dag) en geen beknibbeling op secundaire voorwaarden

[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 27-06-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:28
cypher21 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:04:
lol, das waardeloos imo

Ze zijn wettelijk verplicht mee te werken aan ouderschapsverlof, maar stel dat je 1 dag minder gaat werken, is 20 %

Je levert dan in de periode van ouderschapsverlof 20% loon + 20% sec arbeidsvoorwaarden in.
Niet helemaal, want je kunt bij de belastingdienst dan ouderschapsverlofkorting aanvragen. Komt neer op ongeveer 4 euro per uur. Dat is waarschijnlijk een stuk minder dan wat je normaal krijgt, maar het is niet zo dat het volledig onbetaald verlof is.
Voor mij niet erg interessant

bij de overheid compenseren ze dit, je krijgt daar vaak 50% loon (dus 10% minder bij 1 dag) en geen beknibbeling op secundaire voorwaarden
Bij de overheid krijg je zelfs 75% over de eerste drie maanden (en 0% over de rest), alleen houden ze de ouderschapsverlofkorting in, zodat je in totaal op 75% komt (en compenseren het als je er niet voor in aanmerking komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal

Wil dus zeggen dat één dag ouderschapsverlof in de week exact hetzelfde is als 32 uur gaan werken?
bij de overheid compenseren ze dit,
Wat bedoel je hiermee? ALs je bij de overheid werkt, of bedoel je dat dat voor iedereen geldt, via een overheidsinstantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Iemand enig idee waar ik de notulen van de OR en OV vergadering van 25 juni 2009 kan vinden op het intranet? De laatste notulen daar zijn van 2008.
Ben wel benieuwd naar enkele punten die ik het agenda waren vernoemd.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Xochiquetzal schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:01:
[...]
Wil dus zeggen dat één dag ouderschapsverlof in de week exact hetzelfde is als 32 uur gaan werken?

[...]
Wat bedoel je hiermee? ALs je bij de overheid werkt, of bedoel je dat dat voor iedereen geldt, via een overheidsinstantie?
1: Ja, maar de post boven je toont aan dat er andere manieren zijn om toch nog iets meer voordeel te krijgen

2: ja, als je bij de overheid werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Thrace Grumble schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:58:
Iemand enig idee waar ik de notulen van de OR en OV vergadering van 25 juni 2009 kan vinden op het intranet? De laatste notulen daar zijn van 2008.
Daar ben ik ook benieuwd naar :)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mailtje naar de OR misschien een idee?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06

avotar

P0werd by Black Coffee

En dan uiteraard het antwoord ook even delen ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Als je een beetje terug leest, zal je zien dat de notulen meestal pas tijdens of vlak voor de volgende vergadering goed worden gekeurd. Dus nog een paar weken geduld...

[ Voor 20% gewijzigd door prutser387 op 03-07-2009 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Misschien niet zozeer hier delen, op een openbaar forum, maar een linkje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Thrace Grumble schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:58:
Beetje teleurstellende antwoorden imo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:51
Edjaaah schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:03:
[...]

Beetje teleurstellende antwoorden imo....
Wat had je anders verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij jullie nog steeds zo dat de overheadkosten binnen je eigen uurtarief zo hoog zijn?

Bij mij bijvoorbeeld (in LARA):
- BCR = 24,-
- UCR = 55,-
- Overheadkosten = 55,- minus 24,- = 31,-

Ik bedoel hier kan ik zelfs een persoonlijke secretaresse voor inhuren.... :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Overhead is volgens mij niet enkel je secretaresse, maar ook je manager, een aantal bovenliggende managers, wagenparkbeheer, HR, communicatie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
De factor tussen UCR en BCR heet ORR. Deze ligt zoals je kunt zien vrij hoog, 55/24 = ongeveer 2.3. Het doel van de lopende reorganisatie is om diep het mes te zetten in deze ORR, waardoor Logica in de toekomst ook op prijs de concurrentie zal aankunnen met andere bedrijven.

Het management denkt: meer concurrentiekracht en betere marges.

Als werknemer in een structureel gespannen arbeidsmarkt kun je ook anders denken: minder overhead is meer voor mij :) Met name tijdens het volgende economische hoogtij zul je hier profijt van halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:55:
De factor tussen UCR en BCR heet ORR. Deze ligt zoals je kunt zien vrij hoog, 55/24 = ongeveer 2.3. Het doel van de lopende reorganisatie is om diep het mes te zetten in deze ORR, waardoor Logica in de toekomst ook op prijs de concurrentie zal aankunnen met andere bedrijven.

Het management denkt: meer concurrentiekracht en betere marges.

Als werknemer in een structureel gespannen arbeidsmarkt kun je ook anders denken: minder overhead is meer voor mij :) Met name tijdens het volgende economische hoogtij zul je hier profijt van halen.
Lees: tijdens het volgende economische hoogtij zal de aandeelhouder hier veel profijt van hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In een situatie zoals in 2000 of 2007 moeten werkgevers tegen elkaar opbieden om voldoende van de juiste mensen te krijgen. Natuurlijk probeert een bedrijf om zoveel mogelijk geld in de knip te houden voor de aandeelhouders, maar tegen de achtergrond van een overspannen arbeidsmarkt komt er vanzelf wel wat bij de werknemer terecht.

Helaas haal je het beste rendement pas als je ergens nieuw binnenkomt. Trouwe werknemers krijgen in goede tijden wel goede loonstijgingen maar niet zoveel zoals je kunt halen door te hoppen. Maarja, dat geldt niet specifiek voor Logica. Alle bedrijven maken zich in meer of mindere mate schuldig hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik moet zeggen dat Logica mij tot dit jaar dusdanig beloont dat er een behoorlijk bod moet komen wil ik gaan twijfelen :)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:46:
Is het bij jullie nog steeds zo dat de overheadkosten binnen je eigen uurtarief zo hoog zijn?

Bij mij bijvoorbeeld (in LARA):
- BCR = 24,-
- UCR = 55,-
- Overheadkosten = 55,- minus 24,- = 31,-

Ik bedoel hier kan ik zelfs een persoonlijke secretaresse voor inhuren.... :?
Zou toch gedaald moeten zijn, sinds ze zoveel hebben zitten snijden in de overhead vorig jaar en de reorganisatie van dit jaar waarbij grotendeels managers en secretaresses zijn ontslagen... Goed idee om na te vragen dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"...
Het afstudeerprogramma Working Tomorrow van Logica is in de prijzen gevallen. De hogeschool Rotterdam heeft Logica uitgeroepen tot stagebedrijf van het jaar 2009.
..."

Bron: Computable

Vandaar dat WT nu een doorstart heeft gemaakt/gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Logica-aandeel staat op 1,08...blijkbaar toch een goed half jaar gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
  • Laatst online: 21-04 00:58
Inderdaad stijgende ja.

het is alleen wel zo dat het aandeel terug komt van 1,78 van 'voor de crisis' (oktober vorig jaar).
Begin 2008 zelfs op 2,45, dus we hebben nog wel even te gaan :)

Moisture is the essence of wetness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hey collega's, even een vraagje.

Hoe gaat Logica om met standby diensten / structureel overwerk? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik vraag dit omdat er waarschijnlijk een job met standby diensten oid aan zit te komen. Ik weet dat (incidenteel) overwerk niet wordt uitbetaald, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? (Logica verdient hier ook wat aan neem ik aan)

details heb ik verder nog niet

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

J2pc schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:19:

Hoe gaat Logica om met standby diensten / structureel overwerk? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik vraag dit omdat er waarschijnlijk een job met standby diensten oid aan zit te komen. Ik weet dat (incidenteel) overwerk niet wordt uitbetaald, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? (Logica verdient hier ook wat aan neem ik aan)

Dat moet je gewoon opnemen met je delivery manager.
Die uren kun je wel degeljik gewoon schrijven (lees: declareren) als daar toestemming voor hebt van de klant en je manager.
Incidentele uren kun je nog eens als CL opnemen, maar dat schiet niet echt op in mijn ervaring.
Als het structureel wordt, kun je dat echt allemaal schrijven.

Hoe precies de regeling is met stand-by weet ik niet, maar ik meen dat je ook daar een (zij het minimale) vergoeding voor kan krijgen. Zelfde formulier zoals ik nu zie.
Maar goed, dat formulier dateert nog van vorig jaar.

maar mijn ervaring: als je de uren MAG schrijven, kun jij ze declareren.
En de maand erop zit het er gewoon bij...

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 05-08-2009 11:07 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke one-liner in je signature :)

Beide punten (standby diensten / structureel overwerk) goed bespreken en uitonderhandelen met je manager.
Inderdaad, Logica zal er goed aan verdienen....maar eris ook sprake van 'geven en nemen'.

Stel je eigen eisen en wensen op m.b.t. deze punten en zet vervolgens hoog in tijdens de onderhandeling met je eigen(!) manager :)
Standby diensten / structureel overwerk is immers niet iets waar je voor getekend hebt (zo denk ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Hoe gaat Logica om met standby diensten / structureel overwerk? [..]
Dat zijn twee verschillende zaken.

Voor standbydiensten buiten reguliere werktijd bestaat een vergoedingsregeling. Je ontvangt per uur standbij een bepaald bedrag. Het komt er ongeveer op neer dat een week standby 1/6 bruto maandsalaris oplevert als standbyvergoeding.

De uren die je maakt wanneer je inderdaad wordt gebeld op je standbydienst, gelden als werkuren. Hiervoor gelden de normale regels t.a.v. overwerk (betalen danwel compenseren),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:59
t_captain schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:26:
Voor standbydiensten buiten reguliere werktijd bestaat een vergoedingsregeling. Je ontvangt per uur standbij een bepaald bedrag. Het komt er ongeveer op neer dat een week standby 1/6 bruto maandsalaris oplevert als standbyvergoeding.
Hmm, ik kom uit op 19.2% voor een week stand by (128 uur, 5 * 16 + 2 * 24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Dit klopt inderdaad. Ik loop ook oncall en krijg hier ook 19,2 % voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die 1/6 was een indicatie. 19.2% is wat nauwkeuriger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

De definitie van een one-liner is toch dat ie uit één zin bestaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ok, bedankt jongens (en meisjes? ;) )
Dan heb ik i.i.g. een idee van wat ik kan verwachten.
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

<snip>
thnx. vond 'm zelf best treffend en heb 'm al jaren.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:01:
[...]
De definitie van een one-liner is toch dat ie uit één zin bestaat? :P
Nou.... O-)
Als je maar zorgt dat alles op één regel past, ben je er ook :+

Btw, wie denkt er dat we over een X aantal maanden ook voor de (regular) koffie moeten gaan betalen? :o

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:21:
[...]

Nou.... O-)

Btw, wie denkt er dat we over een X aantal maanden ook voor de (regular) koffie moeten gaan betalen? :o
dunno, don't care.
zit toch nooit op kantoor :p

Nah, ik denk niet dat ze dat doen. Frisdrank was best begrijpelijk, maar ik denk dat bij de koffie wel relletjes gaan uitbreken (en terecht imho) als ze dat betaalt gaan maken. We zitten niet meer op school!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is een gevalletje: penny wise, pound foolish..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:21:
[...]

Nou.... O-)

Jij denk dat dat de reden is achter de nieuwe automaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J2pc schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:11:
Ok, bedankt jongens (en meisjes? ;) )
Dan heb ik i.i.g. een idee van wat ik kan verwachten.

[...]

thnx. vond 'm zelf best treffend en heb 'm al jaren.
Haal dan wel ff de typefout eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:31:
[...]

Jij denk dat dat de reden is achter de nieuwe automaten?
Ik hoop het niet, maar je kunt mij niet wijsmaken dat italiaans espresso 0,50 totale kostprijs per bekertje is hè

Blikje Cola 0,30 inkoop + koeling/service/onderhoud = 0,50 OK, maar koffie?

Winstmaken op drank vind ik dan ook niet kunnen, maar goed dat is mijn mening :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:42:
[...]

Haal dan wel ff de typefout eruit :)
doh :X waar kwam die s vandaan?

Zo moet ie dan goed zijn }:O
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:42:
[...]

Ik hoop het niet, maar je kunt mij niet wijsmaken dat italiaans espresso 0,50 totale kostprijs per bekertje is hè

Blikje Cola 0,30 inkoop + koeling/service/onderhoud = 0,50 OK, maar koffie?

Winstmaken op drank vind ik dan ook niet kunnen, maar goed dat is mijn mening :)
Mwoah, echt goede espresso koffie kan best prijzig zijn hoor. En dan dus niet een bakkie sterk koffie, maar echte espresso.
Ik ga 't wel merken de volgende keer dat ik op kantoor ben, gaan we 't eens proberen .

/edit
daarbij is het extra. D'r zit als ik de mail goed gelezen heb (zelfde assortiment) ook het gewone (oplos?) espresso bocht in (+ koffie, cappucino etc.). Een echt lekkere espresso wil ik best 50 cent voor neerleggen zo af en toe.

[ Voor 70% gewijzigd door J2pc op 06-08-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik kom na een dagje vrij weer op kantoor en ik moet zeggen... als die gewone koffie een indicatie is voor de kwaliteit ga ik echt geen 50 cent spenderen aan een espresso.

Dat spul wat uit die Maas automaten komt, het lijkt wel alsof die koffie te fijn is en er koffiestof in je bekertje eindigt. Ik vind het bepaald geen vooruitgang.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocht
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-07-2020
Ja ze staan er hoor, die nieuwe machines.
Komt alleen geen koffie uit. Alleen zwart Maas-water, of is het maaswater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bocht schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:49:
Ja ze staan er hoor, die nieuwe machines.
Komt alleen geen koffie uit. Alleen zwart Maas-water, of is het maaswater?
Hehe...wat zijn we toch altijd zo'n lekker klaagvolkje, heerlijk >:)

Btw heb je ook al uitgerekend dat die 16 miljoen pond winst voor een groot deel onze niet-gekregen-loonsverhoging is? :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Hehe...wat zijn we toch altijd zo'n lekker klaagvolkje, heerlijk >:)
Wat is jouw mening over het Maas-water?
Btw heb je ook al uitgerekend dat die 16 miljoen Pound ongeveer onze niet-gekregen-loonsverhoging is? ;(
Waar komt dat bedrag opeens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:01:
[...]

Waar komt dat bedrag opeens vandaan?
Kieboom-mail nummer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hmm.... dat zijn dan wel gedachten die bij je op kunnen komen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Wat vinden we van de nieuwe koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Edjaaah schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:07:
Het schijnt erg goed als verf-afbijt te werken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wijnands
Edjaaah schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:07:
Rijp voor een work-around. Enige wat ik als enigszins drinkbaar beschouw is de mokka. Wat me wel opvalt is dat er ook behoorlijk wat collega's zijn die het niet uitmaakt.

• Edjaaah
Wijnands schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:38:
Wat me wel opvalt is dat er ook behoorlijk wat collega's zijn die het niet uitmaakt.
Ik drink zelf eigenlijk alleen maar cappuccino, maar de laatste slok is altijd melkwater. Hier valt ook niet tegen op te roeren. Ik ben benieuwd welke mensen er in het testpanel hebben gezeten en de kwaliteit als hetzelfde hebben beschouwd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Die normale koffie smaakt wel redelijk hetzelfde. het had in ieder geval ook een stuk slechter kunnen zijn, bijvoorbeeld cafebar.

Ik heb liever de frisdrank terug dan die DE koffie. Frisdrank vind ik een groter gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand enig idee hoe je de exchange server mobiel kan instellen op bijv. een iPhone? Wat moet ik invullen bij "domein" ? Is er een pagina op het intranet waar de instellingen staan?

het is al gelukt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 12:11 . Reden: oplossing al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:06:
heeft iemand enig idee hoe je de exchange server mobiel kan instellen op bijv. een iPhone? Wat moet ik invullen bij "domein" ? Is er een pagina op het intranet waar de instellingen staan?

het is al gelukt!
Is het je gelukt ja?
Ik heb via CIS toegang gevraagd en heb het niet werkend gekregen...
Wat heb je ingevuld?

Domain: groupinfra neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Windows Mobile toestel is het domein inderdaad correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 08:54

Boy

www.byoscoop.nl

ik dacht 'dat kan geen toeval zijn'...en ja hoor...het is mijn oude baas Kieboom van Atos! :s
jullie blij met 'm? Meneer 'ik neem jaarlijks een loonsverhoging van 33%'...?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig dat ik dit topic tegenkom. Ik las een tijdje terug mee over de drastische maatregelen bij Logica.

Toen trok ik vanmorgen de Automatiserings-gids open en las daar in koeien-letters dat Logica een bijzonder goed halfjaar achter de rug heeft en dat de omzet slechts 2% is teruggelopen. Toch vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Wat vind je precies vreemd?
Drastische maatregelen en toch loopt de omzet maar 2% terug ipv veel meer?
Drastische maatregelen en toch loopt de omzet terug ipv op?
Drastische maatregelen ondanks beperkt omzetverlies tijdens deze recessie?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:43:
[...]

Is het je gelukt ja?
Wat heb je ingevuld?

Domain: groupinfra neem ik aan?
ja en als server mail.logica.com

en vervolgens je groupinfra wachtwoord en username.

Volgens mij moet je nog wel een approval krijgen van je manager (via de CIS aanvraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:39:
[...]

ja en als server mail.logica.com

en vervolgens je groupinfra wachtwoord en username.

Volgens mij moet je nog wel een approval krijgen van je manager (via de CIS aanvraag)
Correct, daarna duurt het nog een paar uurtjes voordat de mobiele toegang actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:43:
CIS ondersteunt geen iPhones, omdat het geen Logica toestellen zijn. Toestemming heb je volgens mij niet nodig, aangezien het publiekelijk toegankelijk is...
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:16:
Toevallig dat ik dit topic tegenkom. Ik las een tijdje terug mee over de drastische maatregelen bij Logica.

Toen trok ik vanmorgen de Automatiserings-gids open en las daar in koeien-letters dat Logica een bijzonder goed halfjaar achter de rug heeft en dat de omzet slechts 2% is teruggelopen. Toch vreemd.....
Waarschijnlijk vanwege die drastische maatregelen (geen salarisverhogingen, kostenreducties, etc.) heeft Logica een redelijk halfjaar achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kostenreductie heeft geen directe invloed op omzet, alleen op de uiteindelijk winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:49:
[...]
CIS ondersteunt geen iPhones, omdat het geen Logica toestellen zijn. Toestemming heb je volgens mij niet nodig, aangezien het publiekelijk toegankelijk is...
Voor de exchangeserver heb je volgens mij wel toegang nodig. Dit vermoedelijk in verband met bedrijfsgevoelige mail op de telefoon. Mijn beveiligingsinstellingen moesten ook wat scherper ingesteld worden voor de verbinding met de exchangeserver. Bovendien krijg je dan van CIS een mail waarin toegelicht wordt welke instellingen je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:03:
[...]
Voor de exchangeserver heb je volgens mij wel toegang nodig. Dit vermoedelijk in verband met bedrijfsgevoelige mail op de telefoon. Mijn beveiligingsinstellingen moesten ook wat scherper ingesteld worden voor de verbinding met de exchangeserver. Bovendien krijg je dan van CIS een mail waarin toegelicht wordt welke instellingen je nodig hebt.
Ik dacht zal de foutmelding eens opzoeken die ik telkens krijg en nu ineens werkt alles :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:13:
[...]

Ik dacht zal de foutmelding eens opzoeken die ik telkens krijg en nu ineens werkt alles :*)
Dat is het belangrijkste, zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Mooi dat het werkt, ik kreeg voor een iPhone geen informatie, omdat die niet ondersteund werden (0,5-1jr geleden) en een persoonlijke BB werd ivm security issues ook niet toegestaan...
neographikal schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:49:
Kostenreductie heeft geen directe invloed op omzet, alleen op de uiteindelijk winst :)
Daar heb je idd gelijk in

[ Voor 38% gewijzigd door Edjaaah op 18-08-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nou ja, ik ben ietsje tekort door de bocht, maar indirect kan het invloed hebben. Door een kostenreductie heb je de mogelijkheid om goedkopere offertes te geven en afhankelijk van de prijselasticiteit in de markt kan je dat meer omzet opleveren ondanks de prijsverlaging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
Iemand de laatste tijd ook zoiets raars meegemaakt als ik?;

Keek vandaag voor de gein ff in Lara (voor de gein want ben nu ingezet bij een klant :p ) en ik zag ineens dat mijn level was aangepast?!

Ben vorig jaar september begonnen en tot voor een maand geleden stond er gewoon in Lara nog level 0 (voor zover dat gewoon is dacht namelijk dat je begint bij 1). inmiddels 2 klantreviews gehad (beide onbetaalde inzetten!) van 'boven verwachting', weet ff niet meer welk cijfer daar bij hoort. Maar toen ik dus vandaag keek, stond hij ineens op level 2!

Nog aparter is dat ik een tijdje geleden een brief van de pensioenverzekeraar kreeg met daarin de mededeling; 'gefeleciteerd met uw salarisverhoging, hierbij uw nieuwe overzicht'. Alleen leek dat als ik me niet vergis precies hetzelfde. Tenzij die slaat op de verhoging die ik in januari heb gehad welke binnen het startersbeleid viel (zou wel een erg late reactie zijn dan btw).

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? en zou ik mijn manager moeten contacten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Haha, level 4 hierzo :) Niet belangrijk.

Ga er maar vanuit dat de brief een reactie was op de correctie van januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
ok goed. maar dan is het toch nog apart dat ik daar niks vanaf weet dat dat gaat gebeuren?
of is dat het verhaal van duurder kunnen inzetten bij de klant en ik merk daar maandelijks op mijn rekeningetje niks van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Reken er maar op dat je niks extra's op je rekening krijgt.
Mocht dit aan het einde van de maand wel zo zijn, dan horen wij dat natuurlijk graag!

Het duurt soms heel lang voordat er actie word ondernomen door Logica of door derden betreft een wijziging in je salaris, leaseauto en overige primaire/secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij velen van mijn mede Logicanen is de leaseauto die zij al maanden in bezit hebben ook pas onlangs "officieel" geleverd (status besteld aangepast naar geleverd, inclusief bijbehorende mail/brief uitwisseling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
Ik zal mijn rekening in de gaten houden. Veranderd er iets dan laat ik het weten :)

Grappig verhaal over die auto; dat mailtje heb ik ook 2 weken geleden ontvangen. Mijn auto heb ik al sinds januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Sorry, verkeerde indruk gewekt. Als je formeel een level omhoog gaat is dat een soort promotie. Daar horen wel aparte loonschalen bij en dat wordt normaal gesproken in je evaluatiegesprek behandeld. Dan heb je nog je OMR & PMR level waar verschil in kan zitten, maar dat kunnen anderen beter uitleggen dan ik. Je level in LARA is van ondergeschikt belang. Bij mij is dat 2 levels hoger en mijn cv wordt echt niet naar klanten gestuurd die een level 4 consultant verwachten. Misschien toch wel handig om even met je teammanager te bespreken.

Het klinkt heel vervelend dat je er niks van merkt als je tarief stijgt, maar kan ook voordelen hebben. Tegenwoordig liggen de tarieven bijvoorbeeld een stuk lager dan een jaar geleden. Daarnaast ben ik ook wel eens ingezet tegen een lager tarief om bij een bepaalde klant in een bepaalde rol binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zky_ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:56:
Ik zal mijn rekening in de gaten houden. Veranderd er iets dan laat ik het weten :)

Grappig verhaal over die auto; dat mailtje heb ik ook 2 weken geleden ontvangen. Mijn auto heb ik al sinds januari.
Dat had ik ook terwijl ik hem al een jaar gebruik.
Ik heb maar even gereageerd, want een nieuwe auto is altijd leuker dan een 1 jaar oude auto.
Maar ik kreeg binnen 2 minuten een reply terug dat ze bezig waren met het testen van wijzigen in het systeem en dat ik het mailtje maar als niet verzonden moest beschouwen.

Altijd leuk, testen op productie... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zky_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:49:
Iemand de laatste tijd ook zoiets raars meegemaakt als ik?;

Keek vandaag voor de gein ff in Lara (voor de gein want ben nu ingezet bij een klant :p ) en ik zag ineens dat mijn level was aangepast?!

Ben vorig jaar september begonnen en tot voor een maand geleden stond er gewoon in Lara nog level 0 (voor zover dat gewoon is dacht namelijk dat je begint bij 1). inmiddels 2 klantreviews gehad (beide onbetaalde inzetten!) van 'boven verwachting', weet ff niet meer welk cijfer daar bij hoort. Maar toen ik dus vandaag keek, stond hij ineens op level 2!
Level 0 is, als ik me niet vergis, de code dat je nog geen level hebt. Level 1 is redelijk zeldzaam bij de collega's die bij de klant zitten. Op level 1 vind je wat secretaresse's en een enkele servicedesk medewerker. Overgrote deel van de techneuten die normaal vakbekwaam zijn zittne op level 2.

Enige wat me hieraan een beetje verbaast is dat je dus langer dan 6 maanden op level 0 hebt gezeten maar dat kan aan de drukte liggen bij de mensen die dat soort dingen beheren.
Nog aparter is dat ik een tijdje geleden een brief van de pensioenverzekeraar kreeg met daarin de mededeling; 'gefeleciteerd met uw salarisverhoging, hierbij uw nieuwe overzicht'. Alleen leek dat als ik me niet vergis precies hetzelfde. Tenzij die slaat op de verhoging die ik in januari heb gehad welke binnen het startersbeleid viel (zou wel een erg late reactie zijn dan btw).

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? en zou ik mijn manager moeten contacten of niet?
Mailtje naar je manager kan natuurlijk nooit kwaad. En de pensioenoverzichten wordt wel's een foutje gemaakt, bel Kroller-Boom maar, nr staat op intranet.
Testert schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:51:
Haha, level 4 hierzo :) Niet belangrijk.

Ga er maar vanuit dat de brief een reactie was op de correctie van januari.
Wauw! Een manager op tweakers...dat had ik niet verwacht.

Iemand die laatste mail van facilities over waterkokers al gelezen trouwens?

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 02-09-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Wijnands schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:46:
Wauw! Een manager op tweakers...dat had ik niet verwacht.

Iemand die laatste mail van facilities over waterkokers al gelezen trouwens?
:+ Nee dus, maar dat zou je wel kunnen denken als je mijn profiel op LARA ziet. Ik denk in de categorie 'Overgrote deel van de techneuten die normaal vakbekwaam zijn' te vallen.

• Zky_
Wijnands schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:46:
[...]

Level 0 is, als ik me niet vergis, de code dat je nog geen level hebt. Level 1 is redelijk zeldzaam bij de collega's die bij de klant zitten. Op level 1 vind je wat secretaresse's en een enkele servicedesk medewerker. Overgrote deel van de techneuten die normaal vakbekwaam zijn zittne op level 2.

Enige wat me hieraan een beetje verbaast is dat je dus langer dan 6 maanden op level 0 hebt gezeten maar dat kan aan de drukte liggen bij de mensen die dat soort dingen beheren.

[...]

Mailtje naar je manager kan natuurlijk nooit kwaad. En de pensioenoverzichten wordt wel's een foutje gemaakt, bel Kroller-Boom maar, nr staat op intranet.
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat het gewoon normaal is dat ik op level 2 zit (standaard gang van zaken, geen promotie o.i.d.), had alleen wel iets eerder aangegeven mogen worden :)

Binnenkort komt mijn manager weer eens op de koffie bij de klant, dan zal ik het eens vragen.

Verwijderd

avotar schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:26:
[...]

Dat had ik ook terwijl ik hem al een jaar gebruik.
Ik heb maar even gereageerd, want een nieuwe auto is altijd leuker dan een 1 jaar oude auto.
Maar ik kreeg binnen 2 minuten een reply terug dat ze bezig waren met het testen van wijzigen in het systeem en dat ik het mailtje maar als niet verzonden moest beschouwen.

Altijd leuk, testen op productie... :9
...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 10:21 ]

Verwijderd

Zky_ schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:54:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat het gewoon normaal is dat ik op level 2 zit (standaard gang van zaken, geen promotie o.i.d.), had alleen wel iets eerder aangegeven mogen worden :)

Binnenkort komt mijn manager weer eens op de koffie bij de klant, dan zal ik het eens vragen.
Lvl 2 wordt je normaliter pas na 2,5-3 jaar ervaring :)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zky_ schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:54:
[...]

Precies.. gewoon doen... en als het je echt dwars zit, gewoon bellen of hem een mailtje sturen.
Ze bijten niet hoor.. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:01:
[...]

Lvl 2 wordt je normaliter pas na 2,5-3 jaar ervaring :)
of 1000xp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Bijna 3 jaar op level 1 gestaan (wel gelijk na afstuderen bij Logica begonnen). Dus na een jaar al level 2 dan zou dat bij je review al besproken moeten zijn. En je krijgt er een brief over dat je officieel level 2 bent geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
Ben er inmiddels achter dat het een fout in het systeem was. Ik stond te lang na mijn afstuderen (vorig jaar sept) op level 0, dus vonden ze dat ze dat maar eens moesten aanpassen :)
Alleen hebben ze er gelijk maar een leveltje bij opgegooid. En dat was toch niet helemaal de bedoeling :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn nu toch niet al zo happig op het verhogen van lvl's :)

Iemand naar de Competence/Practice Meeting? :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:27:
Ze zijn nu toch niet al zo happig op het verhogen van lvl's :)

Iemand naar de Competence/Practice Meeting? :+ :X
Je bedoelt daar in the middle of no where?

Verwijderd

Indeed, heb mijn manager gemeld dat ik dus niet ga.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
In onze uitnodiging stond dat reageren verplicht was, en dat afmelding bij de manager moest gebeuren.
Ik ben daarom best wel nieuwschierig hoe ze er tegenover staan als iemand zich afmeld ... O-)

[ Voor 43% gewijzigd door NoReseth op 10-09-2009 08:07 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

avotar schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:48:
[...]

Je bedoelt daar in the middle of no where?
Ik ben er nog niet uit of ik daar naar toe ga. Ben er niet zo happig op om in de spits van Hoek van Holland naar boven Utrecht te gaan rijden. Kan ik om 12 uur wel bij de klant weg denk ik zo :+

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• cypher21
Tsja, alles leuk en wel, maar als ze verwachten dat je om 16.00 a 16.15 daar aanwezig bent, wat voor mij ruim een uur (zonder files) rijden is, en dat ik tevens mijn billable tijd ga compenseren, dan mogen ze daar wat aan gaan doen.
Dat zou me minimaal 2 CL uren, of 2 uren inhalen op een andere dag kosten. Dit terwijl de rest vd avond ook al eigen tijd is.

edit: LOL, moet nog wennen aan het feit dat ik sinds 1 september niet meer bij Logica werk :P dus wat kan mij het dan ook eigenlijk interesseren :o)

[ Voor 17% gewijzigd door cypher21 op 10-09-2009 09:10 ]

Verwijderd

MTWZZ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:07:
[...]

Ik ben er nog niet uit of ik daar naar toe ga. Ben er niet zo happig op om in de spits van Hoek van Holland naar boven Utrecht te gaan rijden. Kan ik om 12 uur wel bij de klant weg denk ik zo :+
Je mag om 12 uur weg bij de klant idd, maar wel in je eigen tijd :*)

Avonduren in eigen tijd nou ja, maar een werkdag duurt toch echt tot 18:00 uur hoor en dat is gewoon Logica-tijd.
Een meeting plannen om 16:00 uur, dan kost je dat gewoon billable tijd.

Mijn manager was het niet met me eens, maar ieder zijn eigen mening hè.

• Wijnands
Zeker een C&PS aangelegenheid. In mijn hoekje van 't bedrijf hebben we niks gehoord.

• Testert
Squall schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:02:
In onze uitnodiging stond dat reageren verplicht was, en dat afmelding bij de manager moest gebeuren.
Ik ben daarom best wel nieuwschierig hoe ze er tegenover staan als iemand zich afmeld ... O-)
Daar is heel redelijk op gereageerd kan ik je vertellen.

En in plaats van hier te speculeren of direct roepen dat je niet gaat kun je beter het gesprek met je manager aangaan denk ik.

• Edjaaah
Net boven Utrecht en dan zeggen "in the middle of no where" is een beetje tegenstrijdig denk ik...

Ik ben er wel bij :)

@Wijnands het zijn Practise Meetings, dus zal idd enkel voor C&PS zijn.

• Wijnands
Ben benieuwd of jullie daar fatsoenlijk te eten krijgen of dat het broodjes happen wordt.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:27

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik ben dr niet bij, heb dan vakantie, zit dan in Duitsland.. jammer... :') :p

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Wijnands
AngelDust schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:11:
Ik ben dr niet bij, heb dan vakantie, zit dan in Duitsland.. jammer... :') :p
Ja, hee, hallo, jij kiest Duitsland als vakantieland. ;)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.