Ervaring werken bij Logica (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.992 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Welkom op GoT Piet13!

Heel erg sneu dat jij één van de 300 bent die moet vertrekken. Blijkbaar is er geen plaats voor jou binnen de nieuwe organisatie. Maar, kom op, wellicht is het gras bij de buren beter onderhouden.

En het is niet 'zeuren' voor verlening van je leasecontract(heb je het überhaupt wel goed gelezen?!?). Het gaat er om waarom ze niks van zich laten horen wat betreft het bestellen van een nieuwe leaseauto.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:06:
Welkom op GoT Piet13!

Heel erg sneu dat jij één van de 300 bent die moet vertrekken. Blijkbaar is er geen plaats voor jou binnen de nieuwe organisatie. Maar, kom op, wellicht is het gras bij de buren beter onderhouden.

En het is niet 'zeuren' voor verlening van je leasecontract(heb je het überhaupt wel goed gelezen?!?). Het gaat er om waarom ze niks van zich laten horen wat betreft het bestellen van een nieuwe leaseauto.
wow... jij kan alles goed in perspectief plaatsen zeg.. :X

Erg zuur Piet dat je een van de 300 was. Zag je het aankomen of was het een grote verrassing..?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja erg sneu, zeker nu de markt niet erg aantrekkelijk is en er 150 lotgenoten met je mee solliciteren op dezelfde baan, maar goed, schouders eronder en doorzetten maar. Ik zag het niet aankomen, maar hield er wel rekening mee gezien het afspiegelingsbeleid.Maar toch blijft het een schok. Kweetnie hoelang jullie al bij Logica werken, maar de communicatie (zo ook omtrent de leasecontracten) was nooit het sterkste punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Donde schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:06:
Maar, kom op, wellicht is het gras bij de buren beter onderhouden.
Het gras bij de buren is alleen maar groener omdat er waarschijnlijk meer stront ligt of lag. Dat zie je helaas pas als je er middenin staat. Van opzij is alles groener.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Tja.. het zijn rare tijden. Ik ga morgen gewoon weer naar kantoor en collega links en rechts van me zijn boventallig verklaard.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Niet altijd zo - ik ben er meer dan 50% op vooruit gegaan sinds ik bij Logica weg ben - weg wegens teveel bovengemiddelde beoordelingen zonder bijpassende salarisverhoging, en gebrek aan groeimogelijkheden. Maar ik geef toe, ik ben overgestapt op een moment dat ik kon kiezen. Als je nu kijkt zie je bij andere bedrijven nog niet meteen de resultaten van de bezuinigingen daar.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:37
peter00 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:35:
[...]

Het gras bij de buren is alleen maar groener omdat er waarschijnlijk meer stront ligt of lag. Dat zie je helaas pas als je er middenin staat. Van opzij is alles groener.
Ik ben dat niet geheel met je eens, in goeden tijden heb je als het goed is ook mooie tijden gekend bij Logica. Salarissen en secundaire voorwaarden liggen over het algemeen bij detacheerders toch wel hoger/beter dan bij traditionele werkgevers.
ICT detachering is erg conjunctuur gevoelig en dat houdt vaak in dat als het minder gaat er snel ingekrompen wordt om toch het bedrijf gezond te houden. Over een paar jaar zul je weer zien dat het weer niet op kan bij de diverse bureau's.

Ik zit zelf ook bij een grote detacheerder en ook wij ontkomen niet aan huidige malaise van beperkingen en de wacht aanzeggen van mensen. Wel is het zo dat het per sector nog al kan verschillen hoe slecht/goed het gaat. De ene unit wordt harder geraakt dan andere, maar bij ons zijn er ook units (Civele Techniek en Zorg bijvoorbeeld) die op dit moment beter draaien dan ooit.
Het is op dit moment gewoon uitzitten en wachten op betere tijden die wellicht weer zullen komen. Vergeet niet dat de bezuinigingen nu bij de diverse opdrachtgevers straks als een boemerang terug komen. De verhouding TGKIO (Tijd, Geld, Kwaliteit, Informatie en Organisatie) blijft ten alle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
avotar schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:53:
[...]

wow... jij kan alles goed in perspectief plaatsen zeg.. :X
Ja, goed hé!
Gewoon niet eromheen draaien.

Je moet een harT voor de zaak hebben, maar de zaak is ook harD voor jou!
peter00 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:35:
[...]

Ik zeg ook niet dat het gras groener is, maar misschien wel beter onderhouden. En als je boventallig bent verklaard, dan heb je geen keus om eens bij de buren te gaan kijken.

Trouwens, afgelopen weekend was ik bij een autodealer en die vertelde mij doodleuk dat zij van de week een nieuwe bestelling hebben gekregen van Logica. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:57:
[...]

Trouwens, afgelopen weekend was ik bij een autodealer en die vertelde mij doodleuk dat zij van de week een nieuwe bestelling hebben gekregen van Logica. :?
[Maandagochtend-humor]
Kieboom heeft ook een leaseauto nodig hè >:)
[/]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:19:
[...]

[Maandagochtend-humor]
Kieboom heeft ook een leaseauto nodig hè >:)
[/]
Dat meen je niet?

Ik hoop dat er nou eindelijk eens duidelijkheid komt over het leaseauto beleid ("tijdelijke stop").

Misschien dat iemand er een goede case van kan maken en mailen naar OR / BLOG of iets dergelijks? Ik ben alleen bang dat het weinig nut heeft. Misschien voelt iemand zich toch geroepen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:04:
[...]

Dat meen je niet?

Ik hoop dat er nou eindelijk eens duidelijkheid komt over het leaseauto beleid ("tijdelijke stop").

Misschien dat iemand er een goede case van kan maken en mailen naar OR / BLOG of iets dergelijks? Ik ben alleen bang dat het weinig nut heeft. Misschien voelt iemand zich toch geroepen 8)7
Het was maar een grapje hoor.

Maar op iedere regeling is een uitzondering.
Zo gaf Kieboom in de webcast ook al aan dat er ook mensen zijn die tóch voor een salarisaanpassing in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
[...]
De OR kan er in ieder geval niks over vertellen. Zie mijn eerdere opmerking.
Maar het kan inderdaad kloppen dat er invidueel wel het één en ander geregeld kan worden m.b.t. de leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Waarom doe je dat zelf niet dan?

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:07:
[...]

Het was maar een grapje hoor.

Maar op iedere regeling is een uitzondering.
Zo gaf Kieboom in de webcast ook al aan dat er ook mensen zijn die tóch voor een salarisaanpassing in aanmerking komen.
Waar kan ik die webcast bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:12:
[...]

Waarom doe je dat zelf niet dan?
Goede vraag. Misschien om dezelfde reden dat niemand anders het nog gedaan heeft.

OR, CM, HR, Wagenparkbeheer heb ik al contact mee gehad maar niemand kan mij duidelijkheid verschaffen over de tijdelijke lease auto stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-04 10:03
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:32:
[...]

Goede vraag. Misschien om dezelfde reden dat niemand anders het nog gedaan heeft.

OR, CM, HR, Wagenparkbeheer heb ik al contact mee gehad maar niemand kan mij duidelijkheid verschaffen over de tijdelijke lease auto stop.
Ik vind het allemaal niet heel ingewikkeld.
Logica zit zo met een berg leaseauto's in zijn maag. Die willen ze zometeen eerst kwijt. Waarschijnlijk zullen ze dat wel aantrekkelijk gaan maken met korting op de eigen bijdrage en zo.
Verder hebben ze mijn auto net voor 6 maanden verlengd. Vond ik niet zo'n probleem. Ik had als eis aangegeven dat ik geen langlopend contract wilde (max 1 jaar doe ik al jaren) en niet meer EB wilde.
Ik had me wel erg kwaad gemaakt :X indien ik bijvoorbeeld naar de einde lease had uitgekeken om naar bijvoorbeeld een grotere, kleinere, goedkopere auto te gaan. Dus dat Logica opeens de regie over mijn portemonee zou gaan voeren. Er schijnt in je contract te staan dat Logica de leasetermijn van je auto mag verlengen (heb ik niet gechecked, iemand anders?).
Logica heeft nooit uitgeblonken in het uitwerken van praktische procedures en richtlijnen. Ze laten liever alles over aan het lokale management.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Ik weet niet of er ook oud-ing er's meekijken op dit forum, wellicht kunnen zij iets ophelderen
Aangezien Logica heeft aangekondigd geen loonsverhogingen uit te voeren vroeg ik mij af of dit ook geldt voor de oud-ing er's.

Ik begrijp dat er geen loonsverhoging bijkomt vanuit Logica maar hoe zit het met de contractafspraken tov de CAO van ING.

Als oud-ing'er zou je zoiezo (bij genoeg ruimte), gezien vanuit het contract tussen Logica en ING elk jaar loonsverhoging moeten krijgen vanuit de ING CAO.

Krijgen wij deze loonsverhoging nu wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kom vandaag weer een sop kantoor om overdracht te regelen; is er niet eens een vervanger voor mijn werkzaamheden. Als ze nu maar niet verwachten dat ik nog gewoon ga werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:31:
Zo kom vandaag weer een sop kantoor om overdracht te regelen; is er niet eens een vervanger voor mijn werkzaamheden. Als ze nu maar niet verwachten dat ik nog gewoon ga werken...
Wat een geklungel allemaal weer. Je bent per 1 juni boventallig?

Vorige week probeerde ik 1 uur lang het SSC te bereiken, maar helaas geen gehoor. Iedereen daar boventallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:31:
Het is ook helemaal niet de bedoeling dat je gaat werken.

Als een werkgever collectief ontslag aanvraagt om bedrijfseconomische redenen, met als motivatie dat de betroffen werknemers boventallig zijn en er in de nieuwe organisatie voor hun geen werk is, dan moet hij ze niet laten doorwerken. Doet de werkgever dat wel, dan doet het afbreuk aan de ontslagzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt captain, maar men verwacht wel een fatsoenlijke overdracht en ik heb op 3 markten gewerkt. Momenteel ben ik dus alleen aan het opruimen. Hoorde vanmorgen dat ze echt veel fouten gemaakt hebben - staat ze goed _ NOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ex-ingers krijgen er wel wat bij. Mijn manager had het over iets van 1 tot 2 procent indien er ruimte is in de schaal.

Volgens mij klopt dit ook niet helemaal, je moet m.i. minimaal de verhoging krijgen die de ex-ingers over 2006 nog van de ING hebben gekregen.

De ex-ingers hebben het ook niet getroffen met de overgang. Logica heeft het ook niet waar gemaakt wat er 3 jaar geleden ons voorgehouden werd.

Nou ja, er zijn ergere dingen dan geen verhoging krijgen of waar gemaakt 'beloftes'. Boventallig zijn en weg moeten in deze econmische tijd is helemaal geen pretje.

Hoop dat na de zomer alle weer wat gaat lopen bij de big companies zodat iedereen weer volop werk heeft.
sattertje schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:48:
Ik weet niet of er ook oud-ing er's meekijken op dit forum, wellicht kunnen zij iets ophelderen
Aangezien Logica heeft aangekondigd geen loonsverhogingen uit te voeren vroeg ik mij af of dit ook geldt voor de oud-ing er's.

Ik begrijp dat er geen loonsverhoging bijkomt vanuit Logica maar hoe zit het met de contractafspraken tov de CAO van ING.

Als oud-ing'er zou je zoiezo (bij genoeg ruimte), gezien vanuit het contract tussen Logica en ING elk jaar loonsverhoging moeten krijgen vanuit de ING CAO.

Krijgen wij deze loonsverhoging nu wel ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:38:
De ex-ingers krijgen er wel wat bij. Mijn manager had het over iets van 1 tot 2 procent indien er ruimte is in de schaal.

Volgens mij klopt dit ook niet helemaal, je moet m.i. minimaal de verhoging krijgen die de ex-ingers over 2006 nog van de ING hebben gekregen.

De ex-ingers hebben het ook niet getroffen met de overgang. Logica heeft het ook niet waar gemaakt wat er 3 jaar geleden ons voorgehouden werd.

Nou ja, er zijn ergere dingen dan geen verhoging krijgen of waar gemaakt 'beloftes'. Boventallig zijn en weg moeten in deze econmische tijd is helemaal geen pretje.

Hoop dat na de zomer alle weer wat gaat lopen bij de big companies zodat iedereen weer volop werk heeft.

[...]
Dit ING-ers moeten niet zo zeuren. Misschien is de regeling slechter dan wat ze hadden, maar hij is nog altijd stukken beter dan de rest van Logica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

???
Dat bedoel ik toch ook?
En de ex-ingers hebben niet doelbewust voor Logica gekozen, jij neem ik aan van wel.

Zoals ik al zei hoop ik dat de economie weer vlot getrokken wordt en iedereen weer een leuke klus krijgt.
prutser387 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:43:
[...]

Dit ING-ers moeten niet zo zeuren. Misschien is de regeling slechter dan wat ze hadden, maar hij is nog altijd stukken beter dan de rest van Logica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Ze hebben inderdaad niet doelbewust gekozen voor Logica, maar ze hebben ook al iets van 2 jaar de tijd gehad om een ander bedrijf te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopp17
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02-2017
Dait is een beetje kort door de bocht volgens mij zijn de ING ers akkoord gegaan met overname door Logica met bepaalde afspraken die contractueel zijn vastgelegd die kun je niet natuurlijk niet eenzijdig openbreken, blijft het natuurlijk wel vervelend als indirect daardoor een aantal collega's extra wrden ontslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Zulk soort afspraken worden met goedkeuring van CWI/rechter zonder pardon opengebroken als een bedrijf aantoont dat het daardoor kan voorkomen in financiële problemen te raken. Aangezien er zojuist 300 man zijn ontslagen behoeft het niet veel uitleg om dit soort afspraken ongedaan te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Bij ontslag van ING-ers keren die volgens mij terug naar ING. Om vervolgens te worden geplaatst bij het mobiliteitscentrum? van ING. Het sociaalplan van ING is in ieder geval stukken beter dan die van Logica... ;)

Overigens, welkom in de nieuwe organisatie!
Iemand afgelopen weken gebeld door zijn (nieuwe)manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Jep, vorige week maandag al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:06
Donde schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:27:

Nee.
Mis ik nu wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:27:
Bij ontslag van ING-ers keren die volgens mij terug naar ING. Om vervolgens te worden geplaatst bij het mobiliteitscentrum? van ING. Het sociaalplan van ING is in ieder geval stukken beter dan die van Logica... ;)

Ik zit nog steeds schuin tegenover m'n manager. Ben geloof ik een van de weinigen in het hele pand die dezelfde manager houdt. Bij ons zijn de eerste mensen al stilletjes vertrokken en het gaat alleen maar leger worden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Wijnands schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 07:33:
Bij ons zijn de eerste mensen al stilletjes vertrokken
Ik dacht dat de huidige HR inzichten voorschreven dat met de stille trom personeel laten vertrekken niet de beste methode is. Geen afscheidsborrel of iets anders?

Krijg het idee dat de detacheringstoko's niets geleerd hebben van het post-dotcom tijdperk en zich blijven hullen in een horen, zien en zwijgen aanpak zowel intern als extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Nope, je mist niks. Niet iedereen is gebeld door zijn manager.
Ik denk dat alleen de mensen zijn gebeld die een nieuwe manager hebben gekregen.

Stilletjes vertrekken is inderdaad best sneu voor die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Rukapul schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:15:
[...]

Ik dacht dat de huidige HR inzichten voorschreven dat met de stille trom personeel laten vertrekken niet de beste methode is. Geen afscheidsborrel of iets anders?
Ik zit niet in het HR vak dus ik weet niet wat de huidige inzichten zijn maar nee, geen borrel, gewoon doosje ingepakt en vertrokken. Sommige heb ik nog niet eens een hand kunnen geven en dat zijn mensen die ik een jaar of 4 vrijwel elke werkdag spreek.

Erg vreemd allemaal, ik had persoonlijk iets van een borrel, praatje en een aardigheidje toch wel toepasselijk gevonden.
Krijg het idee dat de detacheringstoko's niets geleerd hebben van het post-dotcom tijdperk en zich blijven hullen in een horen, zien en zwijgen aanpak zowel intern als extern.
Tja.... daar heb ik wel een mening over maar die ga ik hier niet ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:16
Was laatst nog op BNR een uitgebreid item over hoe afscheid te nemen en daar werd een expliciet afscheidmoment toch wel tot norm gesteld.

Vergeleken met andere bedrijfstakken is het verschil ook enorm. In de Volkskrant van vandaag (?) stond een uitgebreid verhaal over de lopende outplacement activiteiten bij ING. Of iets dichter bij huis waar men tot in totaal een half jaar heeft om (met ondersteuning) een nieuwe functie te vinden.

Ontslag is altijd zuur, maar de omstandigheden waaronder maken ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-04 10:03
Het is onmogelijk om het goed te doen. Het organiseren van een afscheidsborrel zal net zo veel kritiek krijgen (ongepast, geen tijd voor een feestje) als wel een borrel geven. Het is beter als het initiatief hiervoor bij betrokkenen ligt en hij/zij het dan doet voor de collega's waar hij prettig mee heeft samengewerkt. De vraag om een borreltje te betalen kan je altijd aan je manager stellen. Kan me niet voorstellen dat daar niet positief op wordt gereageerd.
Het zelfde geldt voor communicatie. Te veel levert onrust en het risico dat je dingen weer moet recht trekken later. Één op één gesprekken om toch wat meer te vertellen aan de medewerkers die erg gebukt gaan onder het traject (de onduidelijkheid vooraf), krijg je later ook weer in je nek. Te weinig vertellen levert onrust en vragen.
Enfin je doet het nooit goed. Dit is geen excuus voor slechte managers en voor slechte trajecten. Maar de ene collega is gewoon anders dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ArthurDent2002 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:41:
Het is onmogelijk om het goed te doen. Het organiseren van een afscheidsborrel zal net zo veel kritiek krijgen (ongepast, geen tijd voor een feestje) als wel een borrel geven. Het is beter als het initiatief hiervoor bij betrokkenen ligt en hij/zij het dan doet voor de collega's waar hij prettig mee heeft samengewerkt. De vraag om een borreltje te betalen kan je altijd aan je manager stellen. Kan me niet voorstellen dat daar niet positief op wordt gereageerd.
_O- _O- _O-

Ja, vast. Overigens heeft men er wel aan gedacht schijnt maar inderdaad zou dit niet goed vallen bij een hoop mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:47

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Dat communicatie ene lastig punt is, kan ik de laatste tijd wel weer goed merken...

het hoe en wat doet er verder niet toe, maar ik begin me dr wel een beetje aan te storen... belangrijke zaken worden je gewoon via de mail medegedeeld ipv dat ze de moeite nemen om even het team bij elkaar te roepen en het dan te bespreken....

dan krijgen de mensen ook een mogelijkheid tot antwoorden... nu moet je het maar slikken (zo komt het over iig)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Er zouden op korte termijn meetings georganiseerd moeten worden met je nieuwe team en je bent zelf vrij om deel te nemen aan het NL MT on Tour op verschillende vestigingen, dan kun je al je vragen stellen. Ik snap je verontwaardiging niet zo goed. Wil jij in een onrustige tijd wekelijks een avondmeeting met je manager/team zodat je als een soort AA-clubje kunt discussiëren over wat er gebeurd?

No offence hoor, maar niemand zit te wachten op een intensieve betrekking die veel vrije tijd opslokt. Bellen is ook geen optie, dus wordt er veel via de mail gecommuniceerd. Bij vragen kun je je manager bellen, een blogpost plaatsen en zelf antwoorden via de mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Natuurlijk hoef je niet iedere week een verplicht samenzijn te organiseren...
Maar ook bij ons (conculega) merk ik dat al het belangrijke nieuws, zonder enige vorm van ruggespraak, via de mail over ons uitgestort wordt. Opzich niets mis mee, maar enige vorm van persoonlijke communicatie of de mogelijkheid tot discussie mis ik daarbij wel. Er is toch niets mis mee om in deze roerige tijden zo af en toe de club eens bij elkaar te roepen om de stand van zaken door te nemen? Aan ieder voorzich vervolgens om al dan niet op de uitnodiging in te gaan. In "betere" tijden word je om de haverklap lastig gevallen met meetings vol staafdiagrammen, pie-charts en andere methoden om vol trots de goede cijfers te showen... leuk, maar zeker ook in de huidige tijd wil men weten hoe de vlag er bij hangt en daarover praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Tijdens de goeie tijden zijn mensen enkel aanwezig bij dat soort meetings om hun gezicht te laten zien de schijn van betrokkenheid hoog te houden, omdat managers gevoelig zijn voor dit soort misleidingen bij het toekennen van een (jaarlijkse) salarisverhoging.

Zoals al eerder aangegeven heeft iedereen de mogelijkheid om tijdens de NL MT on Tour meetings wat voor soort vragen dan ook te stellen aan de CEO himself. Daarnaast geeft de grote man in Engeland nog regelmatig een All Employee Conference Call, daar kun je ook vragen stellen.

Ik begrijp nog steeds het ongenoegen niet. Neem je het iemand ook heel erg kwalijk dat hij/zij geen verjaardagskaart stuurt als hij/zij druk bezig is met de verbouwing van zijn/haar huis... We zitten allemaal regelmatig in projecten, naarmate de oplevering nadert wordt de focus verlegd o.b.v. prioriteiten. Beetje begrip moeten we wel op kunnen brengen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Edjaaah schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:39:
Tijdens de goeie tijden zijn mensen enkel aanwezig bij dat soort meetings om hun gezicht te laten zien de schijn van betrokkenheid hoog te houden, omdat managers gevoelig zijn voor dit soort misleidingen bij het toekennen van een (jaarlijkse) salarisverhoging.

Zoals al eerder aangegeven heeft iedereen de mogelijkheid om tijdens de NL MT on Tour meetings wat voor soort vragen dan ook te stellen aan de CEO himself. Daarnaast geeft de grote man in Engeland nog regelmatig een All Employee Conference Call, daar kun je ook vragen stellen.

Ik begrijp nog steeds het ongenoegen niet. Neem je het iemand ook heel erg kwalijk dat hij/zij geen verjaardagskaart stuurt als hij/zij druk bezig is met de verbouwing van zijn/haar huis... We zitten allemaal regelmatig in projecten, naarmate de oplevering nadert wordt de focus verlegd o.b.v. prioriteiten. Beetje begrip moeten we wel op kunnen brengen toch?
Ik weet niet wat je zo dagelijks doet. Maar als je billabel op locatie zit wordt het volgen van zo'n call ineens een stuk lastiger.
Maar je hebt gelijk. Zo'n NL MT tour is net als een meeting met je team en directe manager. Kan je gewoon ff relaxed praten over hoe je de afgelopen maanden hebt ervaren, en hoe we nu verder moeten.
Nog bedankt trouwen, nu weet ik ook weer dat ik een misleidende schijnheil ben |:(

Ik vraag me echt af wat de prioriteiten van ons hoger management zijn geweest de laatste maanden. Het goed uitwerken van de reoganisatie? Ik hoop het niet als ik de geluiden zo om me heen hoor.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Communicatie gaat zó goed bij Logica.

Tot op de dag van vandaag weet ik, en 40 anderen, niet wie onze oude/nieuwe (competence/staff)manager wordt. Het één en ander ‘zelf’ nagevraagd en ze zijn er ‘nog steeds’ mee bezig... :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
J2pc schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:41:
Nog bedankt trouwen, nu weet ik ook weer dat ik een misleidende schijnheil ben |:(
Zo letterlijk moet je het niet nemen, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel met interesse daar zitten. Ik heb gewoon vaak gemerkt dat mensen die op zulke meetings zitten al bij binnenkomst uitspreken dat ze hopen dat het niet te lang gaat duren. Dan denk ik bij mezelf: blijf dan weg.

Het is meer een beetje mijn weerstand op een beoordeling door een manager die jou in principe niet meemaakt tijdens de uitvoering van je werkzaamheden. Dan krijg je dus je beoordeling o.b.v. je betrokkenheid e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:42:
[...]

Het is meer een beetje mijn weerstand op een beoordeling door een manager die jou in principe niet meemaakt tijdens de uitvoering van je werkzaamheden. Dan krijg je dus je beoordeling o.b.v. je betrokkenheid e.d.
Dat is inderdaad ook een puntje.
Wat vooral krom is dat je alleen kunt 'onderhandelen' (met het bovenstaande in je achterhoofd) over je rapportcijfer van het afgelopen jaar en niet zo zeer over een salarisverhoging...

Ik bedoel er zijn mensen met een 4 die soms een hogere aanpassing krijgen dan mensen met een 2 (zelfde competence, zelfde lvl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Zo letterlijk moet je het niet nemen, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel met interesse daar zitten. Ik heb gewoon vaak gemerkt dat mensen die op zulke meetings zitten al bij binnenkomst uitspreken dat ze hopen dat het niet te lang gaat duren. Dan denk ik bij mezelf: blijf dan weg.

Hmmmm sorry, maar dat vind ik dan weer een beetje kort door de bocht.
Ik ga over het algemeen ook altijd naar dat soort meetings toe, niet vanwege de zichtbaarheid, maar puur uit interesse. Maar tegelijk heb ik dan in totaal al die dag 2 uur reistijd achter de rug van huis naar de klant en van de klant naar kantoor, 8 of 9 uur werktijd gevuld en heb ik nog bijna anderhalf uur reistijd terug in het verschiet.
Dus ondanks de interesse, spreek ik ook altijd de hoop uit dat het niet te lang zal duren.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

[...]

Precies, en die mensen die in goede tijden geïnteresseerd zijn, zijn ook in slechte tijden geïntersseerd. Maar dan hoor je niks.
Open, anyone?

En over die beoordelingen, tja. Zolang je mensen detacheerd, zul je het toch van peer- en customer reviews moeten hebben, naast de indruk die de manager zelf heeft... Het is niet optimaal, maar ik zou zo snel niet weten hoe het beter moet.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:48:
[...]

Dat is inderdaad ook een puntje.
Wat vooral krom is dat je alleen kunt 'onderhandelen' (met het bovenstaande in je achterhoofd) over je rapportcijfer van het afgelopen jaar en niet zo zeer over een salarisverhoging...

Ik bedoel er zijn mensen met een 4 die soms een hogere aanpassing krijgen dan mensen met een 2 (zelfde competence, zelfde lvl)
Hoger in % of in €?
Verder is dat natuurlijk ook afhankelijk van hoe hoog je al in je schaal zit. Als je een 2 presteert, maar al in de top van je schaal zit wordt het misschien tijd om naar het volgende level te gaan?

[ Voor 25% gewijzigd door J2pc op 09-06-2009 11:12 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de dure leaseauto's al gezien op de re-leasplaza 8)7
Ik dacht ze zullen ze wel aanbieden met een leuk prijs, maar nee hoor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J2pc schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:10:
[...]
[...]

Hoger in % of in €?
Verder is dat natuurlijk ook afhankelijk van hoe hoog je al in je schaal zit. Als je een 2 presteert, maar al in de top van je schaal zit wordt het misschien tijd om naar het volgende level te gaan?
% of euro, maakt niet uit.
Je werkt hard het hele jaar, maar je mag op zijn minst toch wel onderhandelen over je 'beloning'.
Aan rapportcijfers heb je niet veel, vooral indien de bijhorende formule (of beloning in euro's) nog niet eens opgesteld is

Ook al heb je een 1 of 2, je wilt dan toch ook niet slechts 50 euro loonsverhoging krijgen als je je de pleuris hebt gewerkt ook al zit je aan de top van je schaal?
Ze hebben meerdere schalen weet je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:29:
Hebben jullie de dure leaseauto's al gezien op de re-leasplaza 8)7
Ik dacht ze zullen ze wel aanbieden met een leuk prijs, maar nee hoor haha
De auto's worden aangeboden met de huidige leasetarief. Paar tientjes goedkoper.
Maar inderdaad, er worden geen extra kortingen aangeboden bij een overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:33:
[...]

% of euro, maakt niet uit.
Je werkt hard het hele jaar, maar je mag op zijn minst toch wel onderhandelen over je 'beloning'.
Aan rapportcijfers heb je niet veel, vooral indien de bijhorende formule (of beloning in euro's) nog niet eens opgesteld is
Nouja, iemand met een lager salaris kan een hoger % krijgen dan iemand met een hoger salaris, maar toch minder € erbij krijgen.
Maar idd, die 3 kan ik niet eten :(
Ook al heb je een 1 of 2, je wilt dan toch ook niet slechts 50 euro loonsverhoging krijgen als je je de pleuris hebt gewerkt ook al zit je aan de top van je schaal?
Ze hebben meerdere schalen weet je ;)
Ja, we hebben meerdere schalen, maar die zijn toch aan je level gekoppeld?
btw, krijg jij €50 erbij? mag je nog in je handjes knijpen :X /retorisch :p

sowieso niet echt een boeiende discussie dit jaar (helaas :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
[b][message=32065156,noline]Daarnaast geeft de grote man in Engeland nog regelmatig een All Employee Conference Call, daar kun je ook vragen stellen.
Ja, altijd onder werktijden. Ik heb de tijd en middelen niet om bij de klant mee te doen aan een conference call.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:36:
[...]
Ja, altijd onder werktijden. Ik heb de tijd en middelen niet om bij de klant mee te doen aan een conference call.
Uurtje op M boeken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:48:
[...]
Dat kan best hoor, gezien ze niet het rapportcijfer gebruiken om je verhoging te bepalen, maar om je ranking te bepalen. Uit die ranking kunnen ze dan bepalen hoeveel je zou moeten verdienen (minder dan de personen boven je en meer dan de personen onder je) en het kan best wel eens zijn dat de persoon die een 4 kreeg zover achterstond op zijn ranking, dat die veel meer geld erbij moet krijgen om het verschil recht te trekken, dan die met een 2. Of snap ik het hele ranking gebeuren nu niet meer?
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:33:
[...]
Nee, dat wil je niet, maar gezien de omstandigheden is het wel hartstikke logisch. Helemaal als je ziet dat mensen met een 3, 4 of 5 er niets bij krijgen. Dan heb je met je 1 of 2 in ieder geval nog iets.

Ik weet trouwens niet hoe dat dit jaar gaat. Als ze het principe van ranking volgen, dan zou het niet logisch zijn dat mensen met een 1 en 2 wel een verhoging krijgen en de rest niet. En als er helemaal niets rechtgetrokken wordt, dan houden we dus een jaar lang een scheve ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Dan heb ik nog de middelen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:44:
[...]

Dat kan best hoor, gezien ze niet het rapportcijfer gebruiken om je verhoging te bepalen, maar om je ranking te bepalen. Uit die ranking kunnen ze dan bepalen hoeveel je zou moeten verdienen (minder dan de personen boven je en meer dan de personen onder je) en het kan best wel eens zijn dat de persoon die een 4 kreeg zover achterstond op zijn ranking, dat die veel meer geld erbij moet krijgen om het verschil recht te trekken, dan die met een 2. Of snap ik het hele ranking gebeuren nu niet meer?

[...]
Ranking idd, maar dat is van je eigen 'team'.
In theorie is het dan zo dat als er veel spreiding is binnen je team, je manager meer ruimte heeft voor verhoging.
Stel je zit met 80% van hetzelfde lvl, tja allemaal dan 10% erbij of toch 5%?

Zoveel beloningsmodellen, maar uiteindelijk kunnen ze het nooit 100% goed doen.
Dit jaar ff flink balen, hopen dat het volgend jaar enigzins wat gecompenceerd wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:58:
[...]

Ranking idd, maar dat is van je eigen 'team'.
In theorie is het dan zo dat als er veel spreiding is binnen je team, je manager meer ruimte heeft voor verhoging.
Stel je zit met 80% van hetzelfde lvl, tja allemaal dan 10% erbij of toch 5%?

Zoveel beloningsmodellen, maar uiteindelijk kunnen ze het nooit 100% goed doen.
Dit jaar ff flink balen, hopen dat het volgend jaar enigzins wat gecompenceerd wordt O-)
Zie ik eerlijkgezegd niet gebeuren. 2008 gecancelled omdat het nu (2009) slecht is. Ik vermoed wel waarom er over 2009 geen / nauwelijks ruimte zal zijn :/

Ik heb een goed idee voor andy om wat te besparen. Bonussen over 2008 terugbetalen. Blijkbaar was 2008 niet goed genoeg om extra te belonen.

[ Voor 10% gewijzigd door J2pc op 12-06-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Z'n eigen bonus, bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2008 was wel een goed jaar, alleen minder winst.

http://www.computable.nl/...ks-veel-minder-winst.html

Echter eerste kwartaal van 2009 viel tegen.

http://www.computable.nl/...pt-driehonderd-banen.html

Ik ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten nu Theo Borgert op betaald verlof gestuurd is.

http://www.automatisering...%20verlof%20gestuurd.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Check, en van de rest van 'the board'.
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:11:
2008 was wel een goed jaar, alleen minder winst.

http://www.computable.nl/...ks-veel-minder-winst.html

Echter eerste kwartaal van 2009 viel tegen.

http://www.computable.nl/...pt-driehonderd-banen.html

Ik ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten nu Theo Borgert op betaald verlof gestuurd is.

http://www.automatisering...%20verlof%20gestuurd.aspx
En daarom vind ik het wat behoorlijk laf om de directie wel bonussen te geven, en de werknemers stil te zetten 'omdat het slecht gaat'. Als nou de salarisrondes in januari waren geweest, maar de bonussen in juni / juli werden toegekend. Zou het dan andersom zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Het is gewoon slim van Andy. Je zet alle opleidingen stop en geeft iedereen weinig tot geen salarisverhoging. Vervolgens haalt hij zijn targets en krijgt een bonus van een miljoen euro. Slim geregeld toch?

beetje jammer dat de rest van Logica er de dupe van wordt. Maar ja, ieder voor zich.

Ow en Theo staat al lang op straat hoor. Die zit echt niet op Ibiza zijn zonden te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

prutser387 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:41:
Het is gewoon slim van Andy. Je zet alle opleidingen stop en geeft iedereen weinig tot geen salarisverhoging. Vervolgens haalt hij zijn targets en krijgt een bonus van een miljoen euro. Slim geregeld toch?

beetje jammer dat de rest van Logica er de dupe van wordt. Maar ja, ieder voor zich.

Ow en Theo staat al lang op straat hoor. Die zit echt niet op Ibiza zijn zonden te overwegen.
je bent de /sarcasm tag vergeten toch?

ik had 't niet over Theo, maar meer over dit bericht wat hier al eerder gepost is.

/edit
Theo was met verlof... nu niet meer :/

[ Voor 3% gewijzigd door J2pc op 16-06-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Theo was toch de man van marktconform + 5%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Die regel (ooit was het +10) gaat al een hele tijd niet meer op. Ben wel erg benieuwd waar het meningsverschil over ging maar ik heb zo'n idee dat het met de laatste saneringsronde ging (die imho zeer nodig was en zelfs bescheiden).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Misschien het grote aantal fouten wat er gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:48:
Die regel (ooit was het +10) gaat al een hele tijd niet meer op. Ben wel erg benieuwd waar het meningsverschil over ging maar ik heb zo'n idee dat het met de laatste saneringsronde ging (die imho zeer nodig was en zelfs bescheiden).
Dat ging hij ook.
Het gerucht gaat dat, als het aan Theo gelegen had, er nog veel meer gesaneerd was geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 17-06-2009 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Mja, weet niet. Ik had juist begrepen dat Kieboom zo'n harde was... Maar ja, we zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.

Trouwens wel een goeie vraag om intern te stellen, waarom Andy wél een bonus heeft gehad, terwijl er geen salarisverhogingen komen...

Ben verder nog steeds benieuwd naar de scheve ranking na de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
franssie schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:48:
No shit.
Ging mij er meer om dat die man dingen riep die hij niet waar kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

ach so :) Tja, daar was/is hij de enige niet in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij krijgt zeker een gouden handdruk. En waar wordt dat van betaald ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Xochiquetzal schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:33:
Trouwens wel een goeie vraag om intern te stellen, waarom Andy wél een bonus heeft gehad, terwijl er geen salarisverhogingen komen...
Dat heeft hij toegelicht op zijn blog op de engelse intranet site. Omdat een manager een lager regulier salaris heeft en een bonus eigenlijk onderdeel is van zijn inkomen, was het volgens hem wel terecht. Want eigenlijk kreeg hij zijn normale salaris uitbetaald ofzo. De bonus was over het resultaat van 2008 en omdat dat wel goed was, vond hij zelf dat hij die bonus gewoon schaamteloos in zijn zak kon steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

prutser387 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:15:
[...]

Dat heeft hij toegelicht op zijn blog op de engelse intranet site. Omdat een manager een lager regulier salaris heeft en een bonus eigenlijk onderdeel is van zijn inkomen, was het volgens hem wel terecht. Want eigenlijk kreeg hij zijn normale salaris uitbetaald ofzo. De bonus was over het resultaat van 2008 en omdat dat wel goed was, vond hij zelf dat hij die bonus gewoon schaamteloos in zijn zak kon steken.
arme Andy...

de salarisrondes zijn toch ook over 2008 |:(
One Logica -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
True that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
J2pc schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:11:
De salarisrondes zijn toch ook over 2008 |:(
Dat klopt, maar een bonus wordt toegekend om te voorkomen dat het hoger management veel geld incasseert en weinig tot niets presteert. Wanneer ze gepresteerd hebben krijgen ze een bonus en daarmee het salaris dat voor de functie gangbaar is. Daar komt nog bij de een bonus eenmalig is en een salarisverhoging een blijvende kostenpost. Voor een eenmalige bonus van € 1.000.000,- kun je slechts 833 mensen een jaar lang € 100,- extra per maand betalen.

Jij en ik krijgen salaris wat voor onze functie gangbaar is, of je nou bij klant zit, een intern project of idle: je salaris blijft hetzelfde. Hoe vervelend het ook is dat niemand een salarisverhoging krijgt, denk ik dat de consultants blij kunnen zijn dat ze hun baan nog hebben zonder dat ze vrije dagen, salaris of wat dan ook in hebben moeten leveren.

De gierigheid van mensen heeft er voor gezorgd dat we op dit moment in een crisis verkeren. Dan kan het FD stellen dat ICT boeren niets geleerd hebben van de vorige crisis, op dit moment leert ook niemand iets en blijft iedereen in zijn/haar bekrompen wereldje denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Edjaaah schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:30:
[...]
Jij en ik krijgen salaris wat voor onze functie gangbaar is
Euhm, nou niet echt. Dat is een beetje het probleem. Blijkbaar kan je qua salaris onder de ondergrens van je level zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Idd, ik vervul momenteel een lvl 3 functie (testmanager), ok, ik heb de ervaringsjaren nog niet, dus hoor zeker nog niet in lvl 3 thuis, ik zit in lvl 2 sinds juni (ook een jaar te laat imo) maar krijg nog €160 onder de grens van lvl 2 betaald.

Daarnaast een 2 op mijn YER gescored over mijn presteren in 2008, en vervolgens krijg ik er geen cent bij, onacceptabel dus.

Per 1 sept ben ik daarom ook uit dienst :)

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 19-06-2009 09:38 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:34:
Idd, ik vervul momenteel een lvl 3 functie (testmanager), ok, ik heb de ervaringsjaren nog niet, dus hoor zeker nog niet in lvl 3 thuis, ik zit in lvl 2 sinds juni (ook een jaar te laat imo) maar krijg nog €160 onder de grens van lvl 2 betaald.

Daarnaast een 2 op mijn YER gescored over mijn presteren in 2008, en vervolgens krijg ik er geen cent bij, onacceptabel dus.

Per 1 sept ben ik daarom ook uit dienst :)
dus je acteert op level 3 en je krijgt op level 1 betaald? 8)7 hoeveel jaar werkervaring heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
3 1/2, en er staat minimaal 5 om in level 3 te komen, dus ik hoor idd nog niet in lvl 3 thuis, maar zeker al een tijd in lvl 2, en in mijn ogen ook een toepasselijker salaris dan wat ik nu krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel gebruikelijk dat je een job uitvoert met een hogere level, dan wat je hebt. Als je bewezen hebt, dat je het aankan, scoor je dan ook hoog op je review. Wel jammer dat het dan niet beloond word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ow, dat sowieso, maar een job op lvl 3 en ingeschaald worden op lvl 1 is niet helemaal netjes.

Daarbij komt dat ik al anderhalf jaar dit werk doe, en dus aardig bewezen heb dat ik dit goed doe (ook met klantreviews)
Vorig jaar een redelijke verhoging gehad, daarna zou ik een anomaly in januari krijgen, maar die is ook door mijn neus geboord, en dan nu geen verhoging in juli.

Komende januari zal ook niets worden, en juli volgend jaar verwacht ik ook niet veel van (gezien de resultaten van dit jaar niet erg goed worden)

Dus heb ik maar eieren voor mijn geld gekozen en ga ik mijn carriere elders voortzetten. Ik denk eerlijk gezegd dat Logica met de maatregel om geen salarisaanpassingen door te voeren juist in de hand werkt dat werknemers met <5 jaar salaris die het erg goed doen het bedrijf gaan verlaten zodra de kans er is.
Vind dit toch wel een beetje jammer, maar moet gewoon aan mijzelf denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Tja, helaas is het nog steeds zo dat als je als starter bij een van de grotere ict bedrijven begint, je een grote salarisklapper kan maken door over te stappen naar een ander bedrijf.
Dat geldt overigens niet alleen voor Logica hoor, maar ook voor Getronics, AO, Accenture en ga zo maar door.

Zo heb ik het zelf een jaar of 5 geleden ook gedaan :)

De grote fout die ik overigens toen gemaakt heb, is niets vastleggen over eventuele groeipaden qua salaris na mijn in-dienst-treding.
Heb je daar van je nieuwe werkgever toezeggingen over gehad Cypher?

Want buiten de eenmalige sprong die je gaat maken, is het niet gewoon meer van hetzelfde?

Maar daarbuiten werk op een hoger level doen dan je ingeschaald bent, dat is iets waar ik ook steeds last van heb. Het hoort erbij, maar bij de indeling van de levels horen nu eenmaal ook ervaringsjaren.
Het is wel zuur dat je anomaly je door je neus is geboord, maar dat is bij meer mensen gebeurd.. ;(

[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 19-06-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 20:21

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

avotar schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:08:
Tja, helaas is het nog steeds zo dat als je als starter bij een van de grotere ict bedrijven begint, je een grote salarisklapper kan maken door over te stappen naar een ander bedrijf.
Dat geldt overigens niet alleen voor Logica hoor, maar ook voor Getronics, AO, Accenture en ga zo maar door.

Zo heb ik het zelf een jaar of 5 geleden ook gedaan :)

De grote fout die ik overigens toen gemaakt heb, is niets vastleggen over eventuele groeipaden qua salaris na mijn in-dienst-treding.
Heb je daar van je nieuwe werkgever toezeggingen over gehad Cypher?

Want buiten de eenmalige sprong die je gaat maken, is het niet gewoon meer van hetzelfde?

Maar daarbuiten werk op een hoger level doen dan je ingeschaald bent, dat is iets waar ik ook steeds last van heb. Het hoort erbij, maar bij de indeling van de levels horen nu eenmaal ook ervaringsjaren.
Het is wel zuur dat je anomaly je door je neus is geboord, maar dat is bij meer mensen gebeurd.. ;(
Is dit in goeie tijden niet een ronddraaiend cirkeltje, werknemer gaat van detacheerder x naar detacheerder y omdat detacheerder x weigerd om in voldoende salaris groei te voorzien, werknemer kan die sprong bij detacheerder y wel maken op het moment van overstappen. Vacature komt vrij bij detacheerder x en een andere werknemer die met het zelfde probleem bij detacheerder y zat maakt de stap naar detacheerder x om zo toch maar die salaris sprong te maken. Onder de streep betalen de werkgevers dus uiteindelijk toch dat hogere salaris, maar zijn wel goed ingewerkte werknemers kwijt....

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18
djlinsen schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:37:
[...]

Is dit in goeie tijden niet een ronddraaiend cirkeltje, werknemer gaat van detacheerder x naar detacheerder y omdat detacheerder x weigerd om in voldoende salaris groei te voorzien, werknemer kan die sprong bij detacheerder y wel maken op het moment van overstappen. Vacature komt vrij bij detacheerder x en een andere werknemer die met het zelfde probleem bij detacheerder y zat maakt de stap naar detacheerder x om zo toch maar die salaris sprong te maken. Onder de streep betalen de werkgevers dus uiteindelijk toch dat hogere salaris, maar zijn wel goed ingewerkte werknemers kwijt....
Precies, ik heb zelfs wel eens (waarschijnlijk broodje-aap) verhalen gehoord van consultants die bij Logica uit dienst gingen, om vervolgens direct weer aangenomen te worden, maar dan tegen een hoger salaris.

Verhaal zal ongetwijfeld niet waar zijn, maar er zit wel een kern van waarheid in: er lijkt meer budget te zijn om nieuwe mensen binnen te halen dan om bestaande mensen te behouden.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Sabelhout schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:00:
[...]

Precies, ik heb zelfs wel eens (waarschijnlijk broodje-aap) verhalen gehoord van consultants die bij Logica uit dienst gingen, om vervolgens direct weer aangenomen te worden, maar dan tegen een hoger salaris.

Verhaal zal ongetwijfeld niet waar zijn, maar er zit wel een kern van waarheid in: er lijkt meer budget te zijn om nieuwe mensen binnen te halen dan om bestaande mensen te behouden.
Hangt een beetje van de 'onmisbaarheid' van de persoon af. Maar vaak beginnen ze voor zichzelf (zzp), om dan via Logica alsnog bij dezelfde klant geplaatst te worden waar ze 'onmisbaar' zijn voor die klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Sabelhout schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:00:
Zelfde verhaal als bij telecom providers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
cypher21 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:34:
Sinds juni dit jaar of vorig jaar? Als het vorig jaar is, binnen Logica geldt toch de regel dat ze binnen één jaar ervoor moeten zorgen dat je in ieder geval op de ondergrens van je level zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Met de escape: "indien het budget het toelaat"..... Dus je hebt gewoon nog een paar jaar pech als het slecht blijft gaan met de economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 11-09 00:16
Volgens mij hebben ze per half juli ruimte geschept voor een paar salariscorrecties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
BiLLY_daKid schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:02:
Volgens mij hebben ze per half juli ruimte geschept voor een paar salariscorrecties ;)
Volgens mij hebben ze dat gedaan n.a.v. de OR agenda voor morgen, waarin de salary freeze 2009 aangekaart gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

BiLLY_daKid schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:02:
Ah... het betalen voor frisdrank werpt nu al z'n vruchten af dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:17:
[...]

Volgens mij hebben ze dat gedaan n.a.v. de OR agenda voor morgen, waarin de salary freeze 2009 aangekaart gaat worden ;)
Daar drinken we op 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die weggaan en een jaar later worden aangenomen is geen broodje aap verhaal ik ken er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Xochiquetzal schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:12:
[...]
Sinds juni dit jaar of vorig jaar? Als het vorig jaar is, binnen Logica geldt toch de regel dat ze binnen één jaar ervoor moeten zorgen dat je in ieder geval op de ondergrens van je level zit?
Als jij dat ergens zwart op wit weet te vinden hoor ik, en anderen, het heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cyper21. Ik weet wat je bedoeld. Ik ben ook sinds Juni level 2 heb weer een 2 gescoord op mijn review en ik zit 345 euro onder het minimum salaris voor level 2. En werk al enige tijd op dit level bij de klant.

Leuke collega's, leuke klussen, leuk bedrijf, maar matig salaris momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:29:
@cyper21. Ik weet wat je bedoeld. Ik ben ook sinds Juni level 2 heb weer een 2 gescoord op mijn review en ik zit 345 euro onder het minimum salaris voor level 2. En werk al enige tijd op dit level bij de klant.

Leuke collega's, leuke klussen, leuk bedrijf, maar matig salaris momenteel.
Ik vind niet dat men nog kan spreken van een minimum salaris als de werknemers daaronder zitten. Dan is dat geen minimum meer he? Ze kunnen die grenzen dan maar beter afschaffen want zo krijgen de medewerkers een verkeerd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 13:35
Nice, vakantiegeld vandaag :D, vraagje hierover, ik ben per 1 jan. in dienst, maar ik heb gewoon 100% vakantiegeld gekregen... :? Niet van jan-mei ofzo... Klopt dat? Ik was bij mijn vorige werkgevers gewend dat je dan gewoon een deel van het vakantiegeld kreeg. Mocht je midden in het jaar weggaan, dan werd er dan na rato afgerekend... Mocht je bij Logica bijv. in september weggaan dan moet je geld terugbetalen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Klopt, Logica betaalt in juni vakantiegeld uit over het hele lopende kalenderjaar.

Dat gebeurt op basis van het salaris dat je dan hebt. Krijg je per 1-7 verhoging, dan wordt het vakantiegeld over dit stukje loon in December uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 13:35
t_captain schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:34:
Klopt, Logica betaalt in juni vakantiegeld uit over het hele lopende kalenderjaar.

Dat gebeurt op basis van het salaris dat je dan hebt. Krijg je per 1-7 verhoging, dan wordt het vakantiegeld over dit stukje loon in December uitgekeerd.
Ah zo, maar mocht je op het midden van het jaar vertrekken, dan moet je flink terugbetalen neem ik aan... :P

Moet je zorgen dat je altijd nog wat achter de hand hebt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Midden van het jaar sta je precies quitte :) Als je bv. in juli/augustus vertrekt, dan moet er een stuk vakantiegeld terug. Wordt natuurlijk verrekend met de vakantieuren en CL uren die e hebt staan, dus valt het meestal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik hoorde laatst van iemand (niet Logica) die zo stom was geweest al haar vakantiedagen op te maken in de eerste helft van het jaar en er halverwege mee te stoppen. en maar niet begrijpen dat ze die vakantiedagen terug moest betalen of moest 'inhalen' |:(
Sommige mensen...

Maareuh... Yay! Vakantiegeld! *O*

Trouwens nog iets waar ik achter ben gekomen wat in de voorwaarden staat, wat eigenlijk behoorlijk relaxt is en wat andere bedrijven bij mijn weten niet doen: Als je kind ziek is en je moet daarvoor thuisblijven, kun je dat schrijven als Sickness! Goed, dan kun je nog altijd discussiëren of dat wel eerlijk is voor collega's zonder kids, of met een thuisblijvende partner, maar ik vind het toch wel erg fijn. En gezien het voor mijn partner haast onmogelijk is om voor een ziek kind thuis te blijven, is het toch wel fijn dat ik dat kan. Maar goed, we hopen natuurlijk dat het zo min mogelijk nodig zal zijn ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Xochiquetzal op 26-06-2009 08:47 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.