Ervaring werken bij Logica (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.927 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Schalen zijn op te vragen bij de manager. Specifieke info is verwijderd van intranet vanwege gevoelige informatie voor concurrenten.

Er zou elke 2-3 jaar een nieuwe benchmark komen. Het is nu 2 jaar geleden. Dus zou best kunnen dat de schalen binnenkort gaan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Dus een starter die in een jaar tijd sterke groei doormaakt gaat nog niet naar lvl 2, omdat ze deze dan te veel salarisverhoging moeten geven?

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
nou, ik zit na 3 jaar nog in level 1, en dat met een 3 in de eerste review, 3 in de 2e, en een 2 in afgelopen review.

Dus als iemand na 1 jaar naar lvl 2 gaat, dan zou ik dat erg apart vinden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Sowieso is het bepalen van je level een discutabel topic. Je manager beoordeelt dit, terwijl deze je weinig inhoudelijk bezig ziet. Daarnaast blijft het een persoonlijk beeld wat je manager van jou heeft, dus waar jouw manager je op level 1 laat zitten, zet de andere je over naar level 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 15:14
prutser387 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:55:
Schalen zijn op te vragen bij de manager. Specifieke info is verwijderd van intranet vanwege gevoelige informatie voor concurrenten.

Er zou elke 2-3 jaar een nieuwe benchmark komen. Het is nu 2 jaar geleden. Dus zou best kunnen dat de schalen binnenkort gaan schuiven.
Ik denk dat ze het liever een jaartje laten rusten. De afgelopen twee jaar zijn de CAO lonen die een belangrijk deel van de benchmark bepalen fors gestegen. Tussen 2.5 en 3% twee jaar terug en 3 a 3.5% afgelopen jaar. Als je de schalen met zo'n bedrag zou indexeren dan zouden er weer meer mensen onder het schaalminimum vallen en daarvoor zou loonruimte nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Edjaaah schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:02:
Sowieso is het bepalen van je level een discutabel topic. Je manager beoordeelt dit, terwijl deze je weinig inhoudelijk bezig ziet. Daarnaast blijft het een persoonlijk beeld wat je manager van jou heeft, dus waar jouw manager je op level 1 laat zitten, zet de andere je over naar level 2....
Je level wordt zover ik heb begrepen puur bepaald door salarisgrenzen. Je krijgt elk jaar (hopelijk) er een x bedrag bij, kom je boven grens y, dan ga je een schaal omhoog. It's as simple as that. Anders zou je kromme situaties krijgen waar iemand in level 3 zit maar minder verdient dan iemand in level 1 die er al langer werkt.

Wel wennen trouwens, de eerste anderhalf jaar heb ik aan projecten gewerkt op kantoor, nu zit ik gedetacheerd, gelijk een groot deel van de binding met je collega's e.d. is weg. Nu bouw je natuurlijk bij de klant een nieuwe binding op, maar toch is het jammer van de collega's in Arnhem (bij IDT zit een stel erg gezellige mensen op de 3e :P)

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 19-04-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
cypher21 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:06:
Weet je wel hoe anomalies werken?

Deze krijg je alleen in januari.
Grappig... collegaatje kreeg die eens in September/Oktober...
prutser387 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:00:
Eigenlijk kan je een "extra" verhoging krijgen in de periode van 1 oktober tot 1 april.
Oh, dan zal dat het wel zijn geweest...
prutser387 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:00:
Maar het klinkt wel een beetje raar. Als je betaald krijgt als een lvl 1 en werk uitvoert als een lvl 3..... Als je je werk goed uitvoert, dan zou werkervaring naar mijn idee geen criteria moeten zijn om je (financiele) groei te beperken.
Nou, ik kan me wel wat voorstellen hoor. Een consultant die 2 jaar in dienst is, die in een manager-light-rol is gerold, nog in dit jaar. Dit vanwege de druk bij de klant. Die persoon heeft nog 0,0 ervaring in die rol en moet ook nog bewijzen dat ie het kan. Wat als hij het nou helemaal verprutst? Of nou ja, dat in ieder geval blijkt dat hij nog niet toe is aan zo'n rol?

Daarnaast wordt bij een klant iemand veel eerder een coördinator, manager of PL genoemd dan vanuit Logica. Ken ook iemand die testmanager is in één project over één tester... Wordt bij de klant wel de testmanager genoemd...
johnnyv.nl schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:23:
[...]

Je level wordt zover ik heb begrepen puur bepaald door salarisgrenzen. Je krijgt elk jaar (hopelijk) er een x bedrag bij, kom je boven grens y, dan ga je een schaal omhoog.
Absoluut niet. Vraag maar eens na bij je manager. Wat hierboven genoemd is (qua OMS en PMS levels) klopt. Zo kan het dus ook voorkomen dat je qua salaris al meer verdient dan de max van de schaal waar je in zit. Dan gaan ze wel aan je vragen waarom je je OMS niet op orde hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Xochiquetzal op 20-04-2009 07:43 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:28
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:02:
nou, ik zit na 3 jaar nog in level 1, en dat met een 3 in de eerste review, 3 in de 2e, en een 2 in afgelopen review.

Dus als iemand na 1 jaar naar lvl 2 gaat, dan zou ik dat erg apart vinden
Ik sta daar niet van te kijken hoor.. Heb het al vaker zien gebeuren. Ok, was niet exact 1 jaar, maar 1 jaar en 4 maanden.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22212

Vanavond (om 18:18!) in de mail:

Geen herziening van de salarissen van Logica NL dit jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
m.a.w. geen salarisverhogingen

*Cypher21 gaat op zoek naar een andere werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182917

Lijkt me niet echt verrassing, of wel?

Gezien wat er de laatste maanden al is gebeurd had ik zelf eigenlijk niet anders verwacht. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
mwa, ik had niet veel verwacht, maar wel iets.

Helemaal niets sta ik eigenlijk toch wel van te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heel verstandig om geen salarisverhogingen uit te voeren. Dan weet je zeker dat iedereen die geen junior is, heel hard op zoek gaat naar ander werk. Wij gebruiken wel eens het gezegde: If you pay peanuts, you get monkeys. Nou dat zal dan ook voor Logica wel gaan gelden (en andere bedrijven die op dit lumineuze idee komen). Je houdt de mensen over die echt geen ander werk kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 17:25
Anoniem: 22212 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:39:

Is het echt helemaal niets? Of niets *behalve* bij uitzondering, mits toestemming van de bazen? (Dwz bijvoorbeeld enkel opslag bij promotie, indien je iets unieks gedaan hebt of wanneer je van functie wijzigt.)

Bij mijn huidige werkgever is het, het 2de. Natuurlijk gaan sommige managers bij ons waarschijnlijk trachten medewerkers hun promotie uit te stellen .. Maar dat is dan weer een ander verhaal.

[ Voor 18% gewijzigd door makila op 30-04-2009 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Brits-Nederlandse automatiseerder Logica gaat banen schrappen in Nederland. In het lopende tweede kwartaal zullen driehonderd banen verdwijnen.

Dat meldde de top van het bedrijf donderdag tijdens een toelichting op de eerstekwartaalcijfers. Vorig jaar kondigde het bedrijf honderd ontslagen aan in Nederland.

Hoewel Logica een hogere omzet behaalde in het eerste kwartaal, zag het bedrijf met name een terugloop van de vraag in de divisie 'Advies en Professionele Dienstverlening'. Ook in het het tweede kwartaal ziet Logica een verdere daling van de omzet in deze divisie.

De marktomstandigheden zijn ook voor Logica zwaarder geworden. Daardoor denkt de automatiseerder dat in de eerste helft van het jaar de omzet waarschijnlijk iets lager zal uitkomen dan vorig jaar.

Bij de presentatie van de jaarcijfers over 2008 zei Logica nog beter te kunnen presteren dan de markt.

Nederland is wel het zorgenkindje van het bedrijf, maar in de Britse en Scandinavische landen meent Logica een goede positie te hebben.

In Nederland is de financiële sector, die door de wereldwijde economische problemen sterk onder druk staat, relatief belangrijk voor Logica.

Het bedrijf zei niet te verwachten dat de moeilijke marktomstandigheden in de tweede helft van dit jaar sterk zullen verschillen van het eerste halfjaar. Niettemin sprak Logica de verwachting uit een brutowinstmarge te halen die ''ten minste'' in lijn ligt met die van vorig jaar.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
KopjeThee schreef op donderdag 30 april 2009 @ 07:03:
Heel verstandig om geen salarisverhogingen uit te voeren. Dan weet je zeker dat iedereen die geen junior is, heel hard op zoek gaat naar ander werk.
Waarom zou een junior niet opzoek gaan naar ander werk? Met een beetje pech zitten die zelfs lange tijd op de bank, waardoor hun tevredenheid niet al te hoog ligt. Het is gewoon het beeld wat je als werkgever afgeeft aan je personeel. Naar mijn mening zou je juist de mensen met 0-5 jaar werkervaring moeten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij heeft dit perbericht betrekking op de reeds eerder aangekondigde maatregelen, en betreft het vooral de reductie van overheadkosten. De focus ligt op structurele verlaging van de ORR, met de nadruk op het detacheringsbedrijf.

Op langere termijn is dit iets waar je als consultant voordeel van hebt.

Uitgaande van een gespannen arbeidsmarkt (en die heb je in de IT bijna doorlopend), bestaat de maximale loonruimte van een consultant uit het uurtarief, minus de gewenste marge en gedeeld door de ORR. Reductie van de ORR biedt Logica de ruimte om meer te betalen bij gelijke uurtarieven.

Natuurlijk is het plan in eerste instantie gericht om de winst op te krikken en zullen de consultants dit jaar weinig van de besparing merken. Maar over een jaar of drie in economisch betere tijden en een erg strakke arbeidsmarkt, zie je het vanzelf terug in de loonontwikkeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Ben benieuwd hoeveel mensen zullen vertrekken bij Logica.

In het mailtje van Andy worden de salarisverhogingen toch net iets anders verwoord.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Edjaaah schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:53:
[...]

Waarom zou een junior niet opzoek gaan naar ander werk? Met een beetje pech zitten die zelfs lange tijd op de bank, waardoor hun tevredenheid niet al te hoog ligt. Het is gewoon het beeld wat je als werkgever afgeeft aan je personeel. Naar mijn mening zou je juist de mensen met 0-5 jaar werkervaring moeten verhogen.
Ook junioren natuurlijk, zeker als ze al langer op de bank zitten. Maar als junior denk ik dat het nog lastiger is om een andere baan te vinden, dus dat je eerder geneigd bent deze periode "even" uit te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 14:51

avotar

P0werd by Black Coffee

makila schreef op donderdag 30 april 2009 @ 08:23:
[...]

Is het echt helemaal niets? Of niets *behalve* bij uitzondering, mits toestemming van de bazen? (Dwz bijvoorbeeld enkel opslag bij promotie, indien je iets unieks gedaan hebt of wanneer je van functie wijzigt.)

Bij mijn huidige werkgever is het, het 2de. Natuurlijk gaan sommige managers bij ons waarschijnlijk trachten medewerkers hun promotie uit te stellen .. Maar dat is dan weer een ander verhaal.
Wat volgens mij ook logisch is. Een stijging qua level doe je uiteraard niet alleen voor het geld, maar zonder geld.. tja...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Anoniem: 22212 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:39:

Ik zou een cursus Engels gaan volgen... |:(
Er staat dat er bedrijfsbreed een lagere loonsverhoging komt in 2009 en op veel plekken géén. Dus grote kans dat je geen verhoging krijgt, maar er is dus wel de kans dat je een verhoging krijgt als je een level omhoog bent gegaan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xochiquetzal schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:02:
[...]
Er staat dat er bedrijfsbreed een lagere loonsverhoging komt in 2009 en op veel plekken géén. Dus grote kans dat je geen verhoging krijgt, maar er is dus wel de kans dat je een verhoging krijgt als je een level omhoog bent gegaan of zo.
Dat stond er inderdaad, maar in de toelichting van dhr. Kieboom las ik toch wat anders...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22212

Xochiquetzal schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:02:
[...]
Het mailtje van Andy Green kwam een dag later wijsneus, ik refereer aan de mail van Wilbert Kieboom. Voor mij misschien een cursus Engels, voor jou eentje begrijpend lezen. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 22212 op 01-05-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293012

Het zijn zware tijden. We moeten door de zure appel heen bijten. Hopelijk trekt de economie binnenkort weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Anoniem: 293012 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:36:
Het zijn zware tijden. We moeten door de zure appel heen bijten. Hopelijk trekt de economie binnenkort weer aan.
Er zit toch wel heel veel verschil tussen hoe bedrijven in staat zijn om met de huidige economische situatie omgaan. Sommige bedrijven hebben nog personeelstekort en er zijn zelfs overnames hier en daar.

Wat me aan de algemene berichtgeving van Logica vooral opviel is dat Nederland het zorgenkindje is. Bij de meeste bedrijven is juist de UK het grootste zorgenpunt, aangezien het daar in Europa het slechts met de economie gaat (en de problemen daar een paar maanden voorliepen op de rest van Europa).

Als ik het zo lees en hoor de laatste maanden, gaat voor Logica NL de appel wat zuurder worden dan voor de rest van de IT bedrijven in NL.

Daarnaast, de (IT-)economie zal waarschijnlijk pas begin 2010 weer aantrekken. Je zag ook bij het begin van de economie al een "lag" van een maand of 4-5 tussen de eerste slechte berichten over de economie en de slechtere resultaten en toenames op de bank. Daarnaast zijn de budgetten voor 2009 toch al vastgesteld.

Net als in 2001, het is gewoon een kwestie van voor jezelf zorgen dat je declareerbaar bent en dat je qua skills en ervaring niet op een ontslag-lijstje komt. Dan is het idd een kwestie van uitzitten en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
riddles schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:14:
[...]
Net als in 2001, het is gewoon een kwestie van voor jezelf zorgen dat je declareerbaar bent en dat je qua skills en ervaring niet op een ontslag-lijstje komt. Dan is het idd een kwestie van uitzitten en afwachten.
Op de bench terecht komen kun je niet altijd voorzien. Je kunt (ex-)klantencontacten hebben, maar die moeten ook nét iets vrij hebben voor jou. Skills? Je kunt beter daar reeds serieus aan gewerkt hebben vóór de crisis. Want nu zal je gewoon nieuwe opleidingen en certificaatsexamens geweigerd worden. Ervaring? Als je pech hebt, heb je die nog niet kunnen opbouwen en zit je sinds dag 1, maanden op de bench.

Zo simpel als je het voordoet, is het allemaal niet sé. Maar id het is gewoon geluk hebben dat je factureerbaar bent/blijft op de juiste momenten, en de tijd gewoon uitzitten.

[ Voor 9% gewijzigd door makila op 01-05-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Anoniem: 22212 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:53:
[...]

Het mailtje van Andy Green kwam een dag later wijsneus, ik refereer aan de mail van Wilbert Kieboom. Voor mij misschien een cursus Engels, voor jou eentje begrijpend lezen. 8)7
Nee, voor mij een cursus van überhaupt alle mail lezen. Deze was erbij ingeschoten... Ik had em gemist.
Sja, da's behoorlijk klote. Maar ik ging er eigenlijk sowieso al van uit dus echt een verrassing is het niet.
Overigens is Logica dus niet de enige met een complete salarisbevriezing en onslagrondes. Dus om nou te zeggen dat het bij ons nou slechter is dan bij de rest van de IT bedrijven in Nederland... Nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xochiquetzal schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:33:
[...]

Nee, voor mij een cursus van überhaupt alle mail lezen. Deze was erbij ingeschoten... Ik had em gemist.
Sja, da's behoorlijk klote. Maar ik ging er eigenlijk sowieso al van uit dus echt een verrassing is het niet.
Overigens is Logica dus niet de enige met een complete salarisbevriezing en onslagrondes. Dus om nou te zeggen dat het bij ons nou slechter is dan bij de rest van de IT bedrijven in Nederland... Nou nee.
Dat zeer zeker niet.. maar op de een of andere manier krijgen ze het wel altijd breed uitgemeten in de pers.

Het nieuws van 30-4?
- Aanslag Koninginnendag
- Eerste geval Mexicaanse griep in nl
- honderden ontslagen logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
18 december - Veel banen weg bij Ordina
18 december - ASML schrapt duizend banen
12 januari - Océ kampt met overbezetting en schrapt banen
18 februari - Crisis drukt resultaten DSM, 250 banen geschrapt
19 februari - Bankverzekeraar SNS schrapt 150 banen
26 januari - ING schrapt 7000 banen
26 januari - Corus schrapt achthonderd banen in IJmuiden
24 februari - AkzoNobel gaat ingrijpender reorganiseren
1 maart - KPN gaat tot 2010 duizenden banen schrappen
31 maart - Crisis zet Getronics aan tot ontslagen
20 april - Philips schrapt nog eens 225 banen
2 mei - Fortis Bank gaat banen schrappen
3 mei - Douwe Egberts moet banen schrappen

En nu kun je wel zeggen dat het bijna allemaal geen IT bedrijven zijn, maar het zijn wel klanten van IT bedrijven. En er zitten een aantal grote klanten van Logica bij. Je kunt er vanuit gaan dat klanten eerst externen schrappen en daarna pas internen.

En er was trouwens wel meer nieuws op 30-04. Ik heb het op geen enkele voorpagina zien staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Xochiquetzal op 03-05-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
riddles schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:14:
Wat me aan de algemene berichtgeving van Logica vooral opviel is dat Nederland het zorgenkindje is. Bij de meeste bedrijven is juist de UK het grootste zorgenpunt, aangezien het daar in Europa het slechts met de economie gaat (en de problemen daar een paar maanden voorliepen op de rest van Europa).

Als ik het zo lees en hoor de laatste maanden, gaat voor Logica NL de appel wat zuurder worden dan voor de rest van de IT bedrijven in NL.
Logica NL doet, in tegenstelling tot de rest van Logica, veel TM en weinig FP, hierdoor is Logica NL kwetsbaarder voor dit soort situaties dan de rest. Toch denk ik dat dit er ook voor gaat zorgen dat Logica NL er over 3 jaar beter voor staat dan de rest, omdat de TM vraag dan gegroeid is en er binnen FP projecten een gat gevallen is vanwege huidige kostenbesparingen en het opstarten van nieuwe projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Logica NL heeft ook een grotere afdeling Finance t.o.v. de andere landen. In de andere landen is het aandeel Public veel groter en daardoor merken ze daar minder van het instorten van de financiele sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Tijd dat we weer nieuwe auto's mogen leasen: Honda Insight bestellen dus! :)

Moeten natuurlijk wel eerst die +- 200 leaseauto's overgenomen zijn....

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 07-05-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Anoniem: 240727 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:38:
Moeten natuurlijk wel eerst die +- 200 leaseauto's overgenomen zijn....
Bij de beëindiging van een arbeidscontract, wordt ook het leasecontract beëindigd. Nergens voor nodig dus :)

offtopic: ik vind die auto wel erg veel op de Prius lijken :|

[ Voor 10% gewijzigd door Edjaaah op 07-05-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Voorlopig wordt de leasesite dus niet vrijgegeven voor bestelling.

Is het niet zo dat al die auto's via re-leaseplaza worden aangeboden? Want ik vraag me af of het leasecontract wel wordt beëindigd. De vertrekkende medewerkers zijn boetevrij, maar of daarmee ook het leasecontract wordt afgekocht.

Ze mogen de auto's wel aanbieden met een leuke korting! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Auto's van medewerkers die op initiatief van Logica vertrekken, komen op ReLeasePlaza terecht. Worden ze spoedig overgenomen door een collega, dan neemt die het contract over. Zo niet, dan worden ze teruggegeven aan de leasemaatschappij. De boete voor voortijdig beeindigen is in dat geval natuurlijk voor de baas.

Wat betreft de korting: je hebt het voordeel dat je de actuele leasevergoeding krijgt, terwijl de auto nog een ouder (=lager) bedrag kost. Daardoor valt je eigen bijdrage wat lager uit dan als je dezelfde auto nieuw zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edjaaah schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:42:
[...]

offtopic: ik vind die auto wel erg veel op de Prius lijken :|
20k i.p.v. de 30k prius
Ik had nu wel de EB willen zien op de leasesite :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 07-05-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
t_captain schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:08:
Wat betreft de korting: je hebt het voordeel dat je de actuele leasevergoeding krijgt, terwijl de auto nog een ouder (=lager) bedrag kost. Daardoor valt je eigen bijdrage wat lager uit dan als je dezelfde auto nieuw zou bestellen.
In de CMG-tijd(daar gaan we weer) werden de overgebleven auto's met een fikse korting aangeboden aan de overgebleven medewerkers. Ik vraag me af of het nu ook op zo'n manier zal gaan.

Ze kunnen in ieder geval nog geen duidelijkheid geven waarneer het vrij is om een nieuwe leaseauto te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 240727 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:10:
[...]

20k i.p.v. de 30k prius
Ik had nu wel de EB willen zien op de leasesite :)
Indicatief kun je de site van directlease.nl pakken voor een quote. Mijn ervaring is dat de standaard opties qua vervangend vervoer etc, samen met 48 maanden looptijd en 35.000 km/jaar een leasebedrag opleveren wat dicht bij het leasebedrag op de lease site van Logica ligt.

Voor de Honda Insight kom ik op leaseprijzen van 575 (basic) tot 630 (elegance) euro, excl eventuele accesoires. Betekent dat je nog wat terugkrijgt van Logica in plaats van bijbetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t_captain schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:52:
[...]

Indicatief kun je de site van directlease.nl pakken voor een quote. Mijn ervaring is dat de standaard opties qua vervangend vervoer etc, samen met 48 maanden looptijd en 35.000 km/jaar een leasebedrag opleveren wat dicht bij het leasebedrag op de lease site van Logica ligt.

Voor de Honda Insight kom ik op leaseprijzen van 575 (basic) tot 630 (elegance) euro, excl eventuele accesoires. Betekent dat je nog wat terugkrijgt van Logica in plaats van bijbetalen :)
Ja inderdaad (-147 dus), kom je op zo'n 110 euro netto kosten voor je auto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Anoniem: 240727 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:02:
[...]

Met een beetje pech krijg je het dus ergens begin januari 2010 geleverd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 09-01-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Anoniem: 210014 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:01:
Plus dat steeds van werkgever wisselen niet zo fris is voor je CV. Daarom is het uitzitten, ook al is het suf, soms een betere keuze dan een andere werkgever zoeken.
Het wisselen van baan is misschien niet zo mooi voor je CV, maar je doet in deze situatie geen ervaring op, terwijl je tarief wel stijgt. Hierdoor krijg je in de toekomst situaties dat je te duur bent voor je prestaties en zo de rest van je leven achter de feiten aan blijft lopen. No guts, no glorie; als je nieuwe werkgever niet begrijpt dat je iets wil doen voor je geld, dan moet je er ook niet willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Edjaaah schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:20:
[...]

Het wisselen van baan is misschien niet zo mooi voor je CV, maar je doet in deze situatie geen ervaring op, terwijl je tarief wel stijgt. Hierdoor krijg je in de toekomst situaties dat je te duur bent voor je prestaties en zo de rest van je leven achter de feiten aan blijft lopen. No guts, no glorie; als je nieuwe werkgever niet begrijpt dat je iets wil doen voor je geld, dan moet je er ook niet willen werken.
Een ander nadeel van maanden op de bench te blijven zitten, met je billen dicht is dat als je vooralsnog ontslagen wordt, en je gaat opnieuw solliciteren, leg dan maar eens uit waarom je een groot gat hebt in je CV.
Dus als ik langer dan 2 maanden bench, dan begin ik toch hier en daar wat rond te kijken bij andere bedrijven. De nadelen die je hebt als je gaat jobhoppen wegens niet op tegen de nadelen die je hebt, als je TE lang blijft benchen.

[ Voor 16% gewijzigd door makila op 08-05-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het valt, zeker voor een starter, op dit moment goed uit te leggen. Het aantal vacatures voor starters is echt dramatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
neographikal schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:30:
Het valt, zeker voor een starter, op dit moment goed uit te leggen. Het aantal vacatures voor starters is echt dramatisch...
Nu kun je het nog goed uitleggen ja. Maar ze nemen u toch niet aan, dus aan die uitleg heb je nu niks. En als de crisis voorbij is en je hebt een jaar niets gedaan, dan zijn de werkgevers plots vergeten dat het crisis was. En word je er toch op afgerekend dat je dat jaar niets gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 240727 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:02:
[...]

Volgens mij kost een gemiddelde Insight je netto slechts 20 euro (cataloguswaarde 21 a 22 mille, 14% bijtelling, negatieve EB). Nog goedkoper dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t_captain schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:10:
[...]

Volgens mij kost een gemiddelde Insight je netto slechts 20 euro (cataloguswaarde 21 a 22 mille, 14% bijtelling, negatieve EB). Nog goedkoper dus ;)
Nee, dat zou leuk zijn :)

((22.000 (Insight Elegance) * 0.14) / 12 ) - 147 = 109,67
Het blijft natuurlijk een schatting....tijd dat we weer mogen bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Anoniem: 240727 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:03:
[...]

Da's je bruto bijtelling toch?
* ,42 = 46,06 netto

/edit
even opnieuw rekenen

bijtelling:
22.000 * ,14 / 12 = 256,67 bruto, * .42 betalen = -107.80 netto

eigen bijdrage:
147 * ,58 overhouden = +85,26 netto

totaal
-107,80 + 85,26 = -22,54 netto (betalen dus) :)

[ Voor 26% gewijzigd door J2pc op 11-05-2009 08:44 . Reden: punten, komma's ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je onder de norm least, krijg je bij Logica slechts de helft terug van het verschil (leasenorm-leasebedrag). 147 euro onder de norm leasen levert dus een EB van -73.50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 240727 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:03:
[...]

Ik heb ook even de calculator gepakt. Zat er toch iets naast met mijn vorige schatting.

Eigen bijdrage:
-147/2 = -73.50 per maand EB --> *0.58 = 43 netto erbij

Bijtelling: 22.000 * 0.14 = 3080 / jaar = 257 / maand.
Belasting over de bijtelling: 108 / maand netto kosten

totale kosten leaseauto: 108-43 = 65 euro per maand netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

t_captain schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:15:
Als je onder de norm least, krijg je bij Logica slechts de helft terug van het verschil (leasenorm-leasebedrag). 147 euro onder de norm leasen levert dus een EB van -73.50 euro.
I know ;)
ik had even niet gezien dat die nog niet doormidden was.
t_captain schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:21:
[...]

Ik heb ook even de calculator gepakt. Zat er toch iets naast met mijn vorige schatting.

Eigen bijdrage:
-147/2 = -73.50 per maand EB --> *0.58 = 43 netto erbij

Bijtelling: 22.000 * 0.14 = 3080 / jaar = 257 / maand.
Belasting over de bijtelling: 108 / maand netto kosten

totale kosten leaseauto: 108-43 = 65 euro per maand netto.
Ach, toch ruim goedkoper dan die bijna €200,- die ik nu netto betaal. En volgens mij is die honda wel wat ruimer dan wat ik nu rij (afgaande op foto's van de kofferbak i.i.g.)
Ben benieuwd hoe hij zit voorin.
* J2pc heeft lange stelten

[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 11-05-2009 11:29 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

65,- is echt niks
Vrienden van me zouden dat in één week alleen al uitgeven aan brandstof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
En nu nog de leasesite online! :+

Trouwens, het zal spannend worden eind van de week en begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 24-06 14:29
J2pc schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:26:
[...]

Ben benieuwd hoe hij zit voorin.
* J2pc heeft lange stelten
Als ik de interieurfoto hier zie http://www.autoweek.nl/mo...Honda&model=Insight&waar= vermoed ik dat dat, zoals altijd bij Honda, dik zal tegenvallen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo, gisteren is de jaarlijkse "dieptereiniging" van 't pand weer geweest. De tapijten zien er marginaal schoner uit en alle stoelen zijn nog nat van een of ander schoonmaakprutje. :(

Hebben jullie dat ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:55:
[...]

Als ik de interieurfoto hier zie http://www.autoweek.nl/mo...Honda&model=Insight&waar= vermoed ik dat dat, zoals altijd bij Honda, dik zal tegenvallen.
Het zijn idd geen 'Comfort seats', maar volgens mij moet je het vergelijken met de achterbank (ruimte) van een 207 o.i.d.

http://www.autoweek.nl/im...9771ffba797b4b1f72fb7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:29:
Zo, gisteren is de jaarlijkse "dieptereiniging" van 't pand weer geweest. De tapijten zien er marginaal schoner uit en alle stoelen zijn nog nat van een of ander schoonmaakprutje. :(

Hebben jullie dat ook al gehad?
Tja... met zoveel mensen op de bank wordt ie natuurlijk vanzelf een stuk vuiler :P

maar OT, nee, als ik 1 keer per maand op kantoor kom is het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
wel een mail gehad dat het gaat gebeuren. Nog niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

"Leedvermaak"

Gast1981 in "Ervaring werken bij Atos Origin (deel 2)"

Het valt bij Logica nog wel mee.
Iemand momenteel op een vestiging? Hoe is de sfeer daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De sfeer is hier nog redelijk intern op de werkvloer, maar wel wat gespannen koppies vandaag bij de enkele managers en non-billables en dat zal maandag en dinsdag alleen maar toenemen.

Sinds afgelopen woensdag krijgen medewerkers al te horen of ze wel of niet mogen blijven, vandaag, maandag en dinsdag zal de grootste groep het te horen krijgen.

Ik wens ze vanaf hier veel sterkte toe in deze barre tijden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

avotar schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:23:
"Leedvermaak"

Vast niet zo goed maar ik zit niet op de vestiging.
Als het goed is zijn vandaag de slecht nieuws gesprekken begonnen dus ik denk niet dat dat heel erg bijdraagt aan een goeie sfeer.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Ach, hier op de werkvloer (zonder managers) werkt iedereen gewoon lekker door. Voor ons is het een ver-van-mijn-bed-show. Mooi toch dat al die overhead eruit vliegt? Ik zie niet in waarom dat de sfeer zou moeten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
...

[ Voor 96% gewijzigd door Wijnands op 15-05-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zover ik begreep kreeg de "lagere" laag unbillables het allemaal maandag en dinsdag te horen. Maar ik vermoed dat een groot deel van de mensen die het betreft, het eigenlijk voor zichzelf al zullen weten.

[ Voor 22% gewijzigd door een moderator op 15-05-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172808

Ik ben benieuwd wanneer er meer informatie beschikbaar komt over de "tijdelijke" lease stop van nieuwe auto's. Waar nog steeds niks over gecommuniceerd is, anders dan dat er tijdelijk niet meer besteld kan worden :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172808 op 15-05-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 12:43

Gast1981

room with a moose!

prutser387 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:01:
Ach, hier op de werkvloer (zonder managers) werkt iedereen gewoon lekker door. Voor ons is het een ver-van-mijn-bed-show. Mooi toch dat al die overhead eruit vliegt? Ik zie niet in waarom dat de sfeer zou moeten drukken.
Ben blij dat ik geen collega van jou ben zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Anoniem: 172808 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:16:
Ik ben benieuwd wanneer er meer informatie beschikbaar komt over de "tijdelijke" lease stop van nieuwe auto's. Waar nog steeds niks over gecommuniceerd is, anders dan dat er tijdelijk niet meer besteld kan worden :-(
Ik zou zeggen, gooi de vraag 's op de mail naar de relevante afdeling. Of op de blog van onze CEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172808

Wijnands schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:36:
[...]

Ik zou zeggen, gooi de vraag 's op de mail naar de relevante afdeling. Of op de blog van onze CEO.
CEO gaat daar niet op antwoorden :O . Relevante afdeling verwijst je door naar jouw CM. CM verwijst je weer door naar de afdeling .. omdat hij of zij niet meer weet en visa versa... :+

En daarbij komt nog dat ik een mail voorbij heb zien komen (volgens mij begin maart ergens) van het OR waarin staat dat zij dezelfde vragen hebben gesteld aan het bestuur. Als zij geen antwoord krijgen waarom zou ik dit dan wel krijgen 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 172808 op 15-05-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Meer geluk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
prutser387 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:01:
Ach tot vorige maand, was het ook voor mij een ver-van-mijn-bed-show. Mijn contract liep nog tot eind juli. Totdat de klant mij plots bij hem riep en zei : Je hebt goed werk geleverd maar sorry gij moet weg, uw contract wordt asap verbroken Dit kan jou ook gebeuren, dus ik zou maar niet te snel kraaien.

[ Voor 12% gewijzigd door makila op 15-05-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Gast1981 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:32:
[...]

Ben blij dat ik geen collega van jou ben zeg...
Hoezo? Het is hier gezellig hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:23:
"Leedvermaak"

Ze hebben die grap begin dit jaar hier ook geprobeerd: alle vakantiedagen van 2008 moeten zsm worden opgenomen. Toen er schijnbaar een paar mensen begonnen te mopperen is dit bijgesteld naar "het mag en je krijgt 10% bonus"

Wat me wel ergert is dat niemand in NL loonsverhoging krijgt, maar de CEO wel met een fors hogere bonus naar huis gaat met de reden dat 2008 een goed jaar was. De prestaties die bij de beoordelingsgesprekken worden besproken zijn ook grotendeels in 2008 tot stand gekomen, maar een loonsverhoging zit er niet in. Vervolgens wordt er ook nog gevraagd of iedereen €500,- wil besparen, for the good of the company.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Maar daar kan je wel een ipod mee winnen. Ik heb overigens nog steeds de hoop dat men een potje vind om her en der toch een symbolisch maar tastbaar schouderklopje uit te delen.

Ik heb begin dit jaar wat dagen verkocht (die d300 moest toch ergens van betaald worden. ;) ) maar die 10% bonus, sjongejonge, wat een gedoe om die te krijgen. Is overigens niet gelukt. :(

[ Voor 35% gewijzigd door Wijnands op 16-05-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Andere ervaring hier. Gemaand door CM (na mijn aankondiging meer vrij te nemen terwijl ik billable ben) een e-mailtje gestuurd naar één of andere HR afdeling. Vervolgens is alles netjes afgehandeld.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hm, dus het kan wel? Morgen nog maar 's wat rotzooi schoppen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

En toen zat ik dus zonder delivery manager :|
Gelukkig blijft mijn eigen manager wel anders was ik al aan de 4e in 3 jaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heet die del. manager toevallig e-b ? Hoorde namelijk vandaag dat er een aantal naar huis mochten vandaag :( Erg triest hoor, maar helaas onvermijdelijk de laatste tijd

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Vandaag in Rotterdam op kantoor gezeten en dat was erg deprimerend, wat een grafsfeer. Ben blij dat ik morgen niet op kantoor zit.

En ik zit wel zonder manager...

[ Voor 11% gewijzigd door Edjaaah op 18-05-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
MTWZZ schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:41:
En toen zat ik dus zonder delivery manager :|
Gefeliciteerd of gecondoleerd?
Gelukkig blijft mijn eigen manager wel anders was ik al aan de 4e in 3 jaar toe.
In de jaren van snelle expansie, eind jaren 90 was 3 managers per jaar niet ongewoon voor mij. 4 in 3 jaar is tegenwoordig wel wat veel ja.
Edjaaah schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:23:
Vandaag in Rotterdam op kantoor gezeten en dat was erg deprimerend, wat een grafsfeer. Ben blij dat ik morgen niet op kantoor zit.
Hier is het ook een grafsfeer en dat zal de komende tijd alleen maar erger worden ben ik bang.

[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 18-05-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Wilde schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:23:
Heet die del. manager toevallig e-b ?
Nope, f-w ;)
Wijnands schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:04:
Gefeliciteerd of gecondoleerd?
Gecondoleerd. Is een goeie gozer, kan erg goed met hem opschieten. De klant reageerde ook al niet heel positief :|
Hier is het ook een grafsfeer en dat zal de komende tijd alleen maar erger worden ben ik bang.
Dat zal inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Anoniem: 172808 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:16:
Ik snap ook niet waarom ze er niks over kunnen communiceren. Is dat dan zo moeilijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Moeilijk lijkt me dat niet. Ik denk dat het wel aannemelijk is dat ze wachten op de uitslag van de huidige veranderingen binnen de organisatie. Daar komt bij dat ook het team van het wagenparkbeheer binnen de non-billables valt, dus ook daar gesprekken. Tevens is het nog steeds zo dat alle mogelijke kosten gedrukt worden...dus ook de auto's.

Daarnaast zal het communicatiebeleid ook nog wel gewijzigd zijn t.o.v. de vorige CEO. De vraag is dan echter of Open nog wel een van de bedrijfswaarden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:17:
[...]

Ik snap ook niet waarom ze er niks over kunnen communiceren. Is dat dan zo moeilijk? :?
Nee, dat ligt gewoon nogal gevoelig.
Edjaaah schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:26:

Daarnaast zal het communicatiebeleid ook nog wel gewijzigd zijn t.o.v. de vorige CEO. De vraag is dan echter of Open nog wel een van de bedrijfswaarden is...
Iets zeg me dat jij een ex-cmg'er bent. Ik heb hier wle een mening over maar die ga ik hier niet verkondigen.

[ Voor 44% gewijzigd door Wijnands op 18-05-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Het is toch heel logisch? Als er 100 man uitvliegen, dan blijft Logica met 100 leaseauto's zitten. Dus als je de maanden daarvoor een tekort creeert, dan is Logica die 100 auto's sneller kwijt.

Waarschijnlijk wordt die leasestop opgeheven als die voorraad auto's weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:17:
[...]

Maar wat moeten ze erover communiceren dan?

"De maatregel is nog steeds van kracht." ?

Ik sprak toevallig iemand van Atos O. van het weekend. Hij had het erover dat ze bij hen de leasewagens nog wat verder gingen beperken. Ook daar zou een bestelstop zijn afgekondigd, willen ze het tanken in het buitenland niet langer vergoeden en een eigen risico invoeren per schade aan de leasewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126311

Ik zie dat Logica een vestiging in Leeuwarden heeft. Is dit een volwaardige vestiging, met ontwikkelteams ed, of gewoon een stom kantoortje? :P Hoeveel mensen werken er in Leeuwarden op dat kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Logica Leeuwarden is niet één vestiging. Het zijn (voor zover ik daar weet van heb) een aantal onderdelen die daar kantoor houden:
- BPO,
- Outsourcing services &
- Management van de vestiging Groningen, wat in Leeuwarden zit vanwege klanten die daar ook zitten.

BPO is de tak die administratieve processen 'insourcet' van klanten en dat (met Logica's kennis van automatisering) probeert zo efficiënt mogelijk te doen. Is (ten onrechte) een beetje het stiefkindje van de organisatie.

Outsourcing Services is in Leeuwarden terecht gekomen na overname van een IT onderdeel van ING. Dat wordt nu verder uitgebouwd met het aanstellen van een nieuwe manager. Nieuw, nieuw... Tweede helf 2008?

Verder zitten er regelmatig managers die onderdeel zijn van de vestiging Groningen. Automatiseringsklussen voor klantkantoren in Leeuwarden komen toch bij die vestiging terecht en wanneer teammanagers of accountmanagers een rondje gesprekken doen gebruiken ze het kantoor Leeuwarden soms als uitvalsbasis.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
avotar schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:26:
[...]

Maar wat moeten ze erover communiceren dan?
Bijvoorbeeld hoe lang de bestelstop nog zal duren. Wagenparkbeheer en OR kunnen er namelijk niks over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
De bestelstop zal minimaal duren totdat ze het overschot aan auto's kwijt zijn. En dan kunnen ze het nog steeds aanhouden als besparende maatregel in economisch moeilijke tijden.

Hou er rekening mee dat het tot 1 januari duurt. Dit is overigens een gok van mijn kant en niet gebaseerd op enige info uit het bedrijf.

Wat ik me wel afvraag, als je contract verlengd wordt. Wordt deze dan voor onbepaalde tijd verlengd of bijvoorbeeld met 6 maanden of een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
prutser387 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:09:

Wat ik me wel afvraag, als je contract verlengd wordt. Wordt deze dan voor onbepaalde tijd verlengd of bijvoorbeeld met 6 maanden of een jaar?
Leasecontract? Da's toch nooit voor onbepaalde tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
prutser387 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:09:
De bestelstop zal minimaal duren totdat ze het overschot aan auto's kwijt zijn. En dan kunnen ze het nog steeds aanhouden als besparende maatregel in economisch moeilijke tijden.

Hou er rekening mee dat het tot 1 januari duurt. Dit is overigens een gok van mijn kant en niet gebaseerd op enige info uit het bedrijf.

Tot eind januari zal dan klote zijn. De vraag is überhaupt of ze de auto's op re-leaseplaza gaan aanbieden. Het zou zomaar kunnen zijn dat de auto's teruggaan naar de leasemaatschappijen.

Het contract zal verlengd worden, als je verder geen kosten zal maken met je auto.(Dus geen onderhoud, etc..). En anders per direct inleveren en je krijgt een huurauto toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik verwacht dat men in ieder geval probeert om de overtollige auto's aan de constultant te brengen. Of en hoe goed dat gaat lukken ligt aan de auto's en de voorwaarden waarop. We gaan 't wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

zullen we maar niet hier doen..

[ Voor 72% gewijzigd door avotar op 20-05-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Weet je ook per welke datum ze zijn ontslagen?
Er worden volgens mij verschillende data's gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Donde schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:53:
Weet je ook per welke datum ze zijn ontslagen?
Dat is afhankelijk van welk scenario uit het Sociaal Plan ze kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182917

4 van de hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Edjaaah schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:58:
[...]

Dat is afhankelijk van welk scenario uit het Sociaal Plan ze kiezen....
Wat zullen ze blij zijn met het sociaal plan... :X
Er zijn er in ieder geval 2 in mijn omgeving die ontslag heb gekregen per 01-01-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hier vallen nu ook harde klappen maar om het nou hier te bespreken...

Was er niet nog een nieuwsserver in engeland met een general discussion group?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

avotar schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:01:
Oh man, wat is EUT hard geraakt zeg. 4 Competence managers weg.
Ligt er net aan over EUT je het hebt. Hier in het Noorden 'slechts' eentje, valt alleszins mee.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303223

Jammer dat julllie alleen maar 'zeuren' over het niet verlengen van je leasecontract, terwijl net 300 collega's te horen hebben gekregen dat ze boventallig zijn. Of geplaatst zijn in een vestiging 300 km vam hun woonplaats vandaan. Hoezo natuurlijk verloop stimuleren ? en ja ik ben helaas een van de 300 :'(
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.