Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb sindskort de vorige versie:

1,83, 1gb, 80gb (met externe harde schijf)

En ben erachter gekomen dat ik in Plex nu daadwerkelijk alles (inclusief 1080p mkv) kan afspelen zonder problemen. Net een aflevering heroes gekeken op 1080p en in totaal 30 gedropte frames op de hele aflevering. Oftewel: niets merkbaars.

Dus tipje: mocht je de mini als MediaCenter willen gebruiken, heb je niet de nieuwe nodig. En zelfs als je het instapmodel koopt, hoef je niets uit te breiden (behalve je opslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

daar ging het mij niet om davidgilmour, mij ging het om het feit dat men (nog steeds) vraagt of je 1080p kan draaien op de nu oude Mac mini. Het is al meerdere keren genoemd, en ook de fora van Plexapp staat er vol mee :)

Niets nieuws dus (dat was het punt van mijn aanhaling, niet dat ik het al geroepen had ;))...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

was benieuwd of het mogelijk is om in front row bepaalde bestanden te verbergen, zoals *.srt en de vervelende Thumbs.db (harddisk wordt zowel door mac mini als door windows pc).

en een andere vraag... is mogelijk om een *.jpg bestand als coverart in te stellen?
in een map zit dus een *.avi file; een *.srt file; en een bestand genaamd folder.jpg
deze laatste is onstaan uit mijn windows periode en was wel handig om op folder view meteen een pic te zien van een cd en een film.
heb reeds geprobeert om de avi's in itunes in te lezen en daar de coverart aan te passen maar dat lukt niet.

als jullie tips hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:26:
hallo allemaal,

was benieuwd of het mogelijk is om in front row bepaalde bestanden te verbergen, zoals *.srt en de vervelende Thumbs.db (harddisk wordt zowel door mac mini als door windows pc).
Of tegen windows zeggen dat ie geen tumbs.db meer mag maken ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:14:
[...]

Of tegen windows zeggen dat ie geen tumbs.db meer mag maken ;)
dacht meer aan windows uitfaseren. alleen mijn werkgever nog overtuigen om geen windows laptop meer te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
@nevar73, Ik denk niet dat dat mogelijk is, maar in ieder geval bij Apple zelf weten ze het ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Als ik het goed begrijp is een mac mini met 2gb even snel als de nieuwe macbook white? I

Ik vind de mini eigenlijk wel te duur voor wat je er voor terug krijgt...Ik twijfel nog wel of ik voor een iMac ga of een LED-scherm met mini...(als er nou eens een 20'' ACD LED aankwam....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Je moet natuurlijk geen Apple scherm nemen, Samsungs, ... werken evengoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:27:
Je moet natuurlijk geen Apple scherm nemen, Samsungs, ... werken evengoed :)
Zeker maar het oog (en ego) wil ook wat....bij een Mini (of Mac Pro) hoort toch een beetje een ACD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan_el schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:18:
Als ik het goed begrijp is een mac mini met 2gb even snel als de nieuwe macbook white? I

Ik vind de mini eigenlijk wel te duur voor wat je er voor terug krijgt...Ik twijfel nog wel of ik voor een iMac ga of een LED-scherm met mini...(als er nou eens een 20'' ACD LED aankwam....).
Nee, even snel als de goedkoopste Aluminium: http://store.apple.com/nl...amily/macbook?mco=MTE3MzM
De White heeft namelijk nog DDR2 (667Mhz) geheugen en de Alu en Mini hebben DDR3 (1066Mhz). De White is ook een uitloopmodel, zal denk ik nog dit jaar verdwijnen. Of er dan nog een nieuwe Alu bij komt of een netbook is even afwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:27
De MacBook White met DDR2 en een X3100 is inderdaad EOL, maar die is opgevolgd door de MacBook White met DDR3, nVidia 9400M, en standaard een SuperDrive.. ;) Verre van EOL dus!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:50:
De MacBook White met DDR2 en een X3100 is inderdaad EOL, maar die is opgevolgd door de MacBook White met DDR3, nVidia 9400M, en standaard een SuperDrive.. ;) Verre van EOL dus!! ;)
Eh....de nieuwste witte heet echt DDR2 667Mhz.... dus heeft daarmee minder snel geheugen als de Alu en de Mini. Zie bovenstaande link naar de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SyS_ErroR schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:50:
Kleine correctie: in de witte MacBook gaat nog altijd DDR2 geheugen (PC2-5300). De witte MacBook heeft hierdoor dus minder geheugenbandbreedte, maar wel goedkoper te upgraden.

Zie ook de Online Apple Store ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:04:
[...]

Vanaf 15 maart is er een verloop ' mini-displayport' naar ' hdmi'. Zie http://www.appleinsider.c..._adapter_coming_soon.html en rechtstreekse link naar de webwinkel http://www.monoprice.com/...&p_id=5311&seq=1&format=2
Helaas blijft er dan nog steeds een aparte optical nodig voor audio.

Waarom is er eigenlijk nog geen kabel die ' mini dpp' en ' optical out' combineert tot hdmi. Dan ben je in een keer klaar.
Hmm... 15 maart geweest en nog geen spoor van een mini-displayport > hdmi.
Beetje jammer dat je nog steeds met adapters aan de slag moet.

Dan maar zolang door middel van een mini-DVI > DVI adapter en een DVI - HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obi1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-11-2014
Sinds 1.5 week de nieuwe (instap)mini in huis, aangesloten op 40'' Samsung lcd en via optisch naar de Onkyo.
Sabnzb en Plex geïnstalleerd, en draaien maar ;D
Afgelopen zaterdag mijn eerste 1080P afgespeeld -zonder problemen- ben er zeer te spreken over de audio weergave, echt supersound!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obi1, wellicht ten overvloede, maar die audio weergave heeft niets te maken met de
kwaliteiten van je mac mini. Je stuurt de audio immers digitaal naar je Onkyo versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obi1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-11-2014
Klopt helemaal Mark, het totale plaatje; beeldweergave op 1080P i.c.m. goede audio.
Tot nu toe een tevreden mini-user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:31
obi1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:16:
Sinds 1.5 week de nieuwe (instap)mini in huis, aangesloten op 40'' Samsung lcd en via optisch naar de Onkyo.
Sabnzb en Plex geïnstalleerd, en draaien maar ;D
Afgelopen zaterdag mijn eerste 1080P afgespeeld -zonder problemen- ben er zeer te spreken over de audio weergave, echt supersound!
Klinkt goed!!! bedankt voor het delen van je mening, dezelfde opstelling wil ik dus ook.
Nu ben ik dus ook overtuigd en ga ook een Mac Mini instap halen.
Heb nu xbox icm xbmc en zoek naar een vervanging hiervoor om HD goed af te spelen.

Ik zat nog naar de NMT HDX-1000 te kijken, maar ben nogal afgeschrikt door het naar mijn inziens trage en lelijke menu, daarbij biedt een mac je net wat meer vrijheid.

XBMC/Plex is gewoon de ultieme mediacenteroplossing., daar stap je niet zomaar vanaf.
Hoe ideaal is het met sabnzb om remote nzb's in te laden, kan dat net zoals bij de NMT's?

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 17-03-2009 10:17 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:26:
hallo allemaal,

en een andere vraag... is mogelijk om een *.jpg bestand als coverart in te stellen?
in een map zit dus een *.avi file; een *.srt file; en een bestand genaamd folder.jpg
deze laatste is onstaan uit mijn windows periode en was wel handig om op folder view meteen een pic te zien van een cd en een film.
heb reeds geprobeert om de avi's in itunes in te lezen en daar de coverart aan te passen maar dat lukt niet.

als jullie tips hebben hoor ik het graag.
Je kan met 'folder actions' er waarschijnlijk wel voor zorgen dat elke keer de .srt en thumbs.db automatisch verwijderd worden.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

ZpAz schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:22:
[...]

Je kan met 'folder actions' er waarschijnlijk wel voor zorgen dat elke keer de .srt en thumbs.db automatisch verwijderd worden.
Heh dan zie je ze inderdaad niet meer nee :) Maar lijkt me niet gewenst om je ondertitels ook daadwerkelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien een puntje van belang voor wie een nieuwe mini wil aanschaffen, de 2.0Ghz CPU heeft officieel geen Intel VT-x ondersteuning. De optionele 2.26Ghz heeft dat wel.

Het blijkt uit praktijkvoorbeelden uit dit topic op MacRumors dat de huidige 2.0 modellen de VT-x functie wel hebben. Maar er is natuurlijk geen garantie dat dit zo blijft zijn want volgens de officiele Intel spec sheets heeft hij die niet.

Kan van belang zijn voor wie veel Virtual Machines gebruikt. Parallels gebruikt altijd VT-x als het aanwezig is, en is hier wat sneller mee. VMWare Fusion gebruikt het alleen bij gebruik van 64-bit gastsystemen (maar kan in dat geval ook niet zonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Heeft iemand enig idee hoe Windows 7 64-bit op de nieuwe mini draait en of hierbij de 3D accelleratie van de 9400m wordt gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
GekkePrutser schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:00:
Misschien een puntje van belang voor wie een nieuwe mini wil aanschaffen, de 2.0Ghz CPU heeft officieel geen Intel VT-x ondersteuning. De optionele 2.26Ghz heeft dat wel.

Het blijkt uit praktijkvoorbeelden uit dit topic op MacRumors dat de huidige 2.0 modellen de VT-x functie wel hebben. Maar er is natuurlijk geen garantie dat dit zo blijft zijn want volgens de officiele Intel spec sheets heeft hij die niet.

Kan van belang zijn voor wie veel Virtual Machines gebruikt. Parallels gebruikt altijd VT-x als het aanwezig is, en is hier wat sneller mee. VMWare Fusion gebruikt het alleen bij gebruik van 64-bit gastsystemen (maar kan in dat geval ook niet zonder)
Denk niet dat je de mini wilt gebruiken om Virtueel gaat gebruiken. Dan kan je beter een MacBook PRO of een iMac kopen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:00:

Op het VMWare Fusion forum loopt hierover ook al een topic. VMWare heeft navraag gedaan en het blijkt dat Intel kennelijk een aparte revisie voor Apple heeft gemaakt met daarin wel VT support. Het betreffende topic: Does VMware Fusion require a CPU supporting Intel VT-x?. Ter info: etung is 1 van de medewerkers van VMWare en is 1 van de techneuten die stukjes schrijft voor de Fusion blog en howto's.
Parallels gebruikt altijd VT-x als het aanwezig is, en is hier wat sneller mee. VMWare Fusion gebruikt het alleen bij gebruik van 64-bit gastsystemen (maar kan in dat geval ook niet zonder)
In het volgende document vindt je echter dat Fusion 2.0 WEL 32 bit VT support heeft, bij Fusion 1.0 was dit volgens mij niet zo (daar vindt je echter niet zo snel duidelijkheid over :'(): VMware Products and Hardware-Assisted Virtualization (VT-x/AMD-V).

Het gebruik van VT support bij 64 bit guests is dus iets wat een requirement is bij het gebruik van Intel processoren. Niet iets wat opgelegd is vanuit de virtualisatiefabrikant (VMWare, Parallels).
To_Tall schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:17:
[...]

Denk niet dat je de mini wilt gebruiken om Virtueel gaat gebruiken. Dan kan je beter een MacBook PRO of een iMac kopen.
Goeie I/O speeds willen nog wel eens een groot verschil maken naast de hoeveelheid geheugen. Een MacBook, MacBook Pro en een Mac mini zijn vandaag de dag aardig gelijk qua geheugen, cpu en harde schijf. De laptopschijven die ze allemaal gebruiken zijn alleen wat slomer dan de desktopvarianten. Een iMac is dan een betere keus omdat die ook eenzelfde cpu/geheugen configuratie gebruikt maar dan weer wel een gewone desktop schijf. Voor de rest maakt het weinig uit wat je neemt qua virtualisatie.

Persoonlijk heb ik overigens niet gemerkt aan het draaien van 1 vm op mijn Mac mini uit eind 2008 en mijn MacBook Pro van begin 2008. Het verschil zie ik pas wanneer ik er 2 tegelijk probeer te draaien en is ook alleen geheugengerelateerd: de Mac mini bevat maar 2 GB, de MBP 4 GB. Dit heb ik zowel in VMWare Fusion als in VirtualBox opgemerkt dus het is ook niet virtualisatiesoftware specifiek.
KrL schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:33:
Heeft iemand enig idee hoe Windows 7 64-bit op de nieuwe mini draait en of hierbij de 3D accelleratie van de 9400m wordt gebruikt ?
Vooraf: geen idee hoe het op de nieuwe Mac mini's draait (zie eerdere links, daar misschien wel mensen en ervaringen). Wat echter nu wel zo is, is dat 3D support nogal in de kinderschoenen staat. Het hele grafische verhaal in Windows Vista en Windows 7 maakt gebruik van nieuwere DirectX technieken die helaas nog niet zijn geïmplementeerd in wat voor virtualisatieproduct dan ook. Momenteel hebben ze nog niet eens een volledige DirectX implementatie van welke versie dan ook. Zolang dat nog niet ondersteund wordt is er dus ook geen ondersteuning voor Aero en consorten. Voor Linux geldt echter dat er een OpenGL implementatie nodig is en die is er ook nog niet (Parallels 4 heeft het wellicht maar of dat dan ook werkt icm iets als XGL...) waardoor je daar dus ook nog niet die mooie effecten hebt. De race voor 3D geweld binnen een vm is echter op dit moment aardig aan het oplaaien, met name tussen Parallels en VMWare. Je zult dus nog even een tijd geduld moeten hebben voor je echt gebruik kunt maken van 3D acceleratie.

[ Voor 41% gewijzigd door ppl op 17-03-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

ppl schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:18:
[...]

Vooraf: geen idee hoe het op de nieuwe Mac mini's draait (zie eerdere links, daar misschien wel mensen en ervaringen). Wat echter nu wel zo is, is dat 3D support nogal in de kinderschoenen staat. Het hele grafische verhaal in Windows Vista en Windows 7 maakt gebruik van nieuwere DirectX technieken die helaas nog niet zijn geïmplementeerd in wat voor virtualisatieproduct dan ook. Momenteel hebben ze nog niet eens een volledige DirectX implementatie van welke versie dan ook. Zolang dat nog niet ondersteund wordt is er dus ook geen ondersteuning voor Aero en consorten. Voor Linux geldt echter dat er een OpenGL implementatie nodig is en die is er ook nog niet (Parallels 4 heeft het wellicht maar of dat dan ook werkt icm iets als XGL...) waardoor je daar dus ook nog niet die mooie effecten hebt. De race voor 3D geweld binnen een vm is echter op dit moment aardig aan het oplaaien, met name tussen Parallels en VMWare. Je zult dus nog even een tijd geduld moeten hebben voor je echt gebruik kunt maken van 3D acceleratie.
Onduidelijk geformuleerd van mijn kant, sorry (maar evengoed een interessant antwoord).. Bedoelde met bootcamp maar zal het wellicht straks zelf kunnen beantwoorden, ga zo de 2GHz versie halen met 4GB en vanavond eens spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Als het gewoon via boot camp is dan draai je het native. Boot camp is niet meer dan een wizard die je schijf dusdanig partitioneert dat je Windows naast OS X kunt installeren gecombineerd met een mogelijkheid om een driver cd te maken zodat je drivers hebt voor de diverse stukken hardware. Daar zou je geen problemen moeten hebben met 3D support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
For what it's worth: ik heb zojuist m'n Mac Mini geopereerd (met een kaasschaaf! het moet niet gekker worden) en er zit nu 4GB Transcend-geheugen in (2 x TS256MSK64V1U). Werkt zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
To_Tall schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:17:
[...]

Beetje kort door de bocht, een mac mini is niet veel minder dan een macbook pro. De cpu is minder maar disk io's en geheugen is belangrijker met virtualiseren, ook de videochip van een pro is niet belangrijk met virtualiseren. Je kan zowiezo 4gb ram in je mac mini doen. (wat wel aan te raden is).

Disk probleem kun je ook compenseren door een snelle firewire800 7200rpm disk te kopen en daar je VM's op te draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterData schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:59:
For what it's worth: ik heb zojuist m'n Mac Mini geopereerd (met een kaasschaaf! het moet niet gekker worden) en er zit nu 4GB Transcend-geheugen in (2 x TS256MSK64V1U). Werkt zonder problemen!
En je hebt nu inderdaad 256MB videogeheugen? (tenminste, ik neem aan dat je de goedkoopste Mini met 1 GB intern hebt gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:29:
[...]

En je hebt nu inderdaad 256MB videogeheugen? (tenminste, ik neem aan dat je de goedkoopste Mini met 1 GB intern hebt gekocht)
Ja dat werkt echt (heb ik ook).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of het volgende hier al eens is voorbij gekomen (in ieder geval gezocht, maar niet gevonden); de wire method om je Mac mini te openen!

Een manier die mij persoonlijk wat meer aanspreekt, omdat ik denk dat je zo minder kans hebt op het beschadigen van je mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De wire trick kost dan ook een hoop tijd. De officiele service manual van Apple voor de Mac mini geeft overigens aan dat een plamuurmes het geschikte wapen is om de mini mee open te maken ;) Ik heb dit dan ook al vele malen gedaan (bijbaantje bij een AASP gehad toen ik nog studeerde). Een dun plamuurmes, wat je nog een beetje opschuurt, werkt prima om Mini's zonder beschadiging aan de case te opereren. Je moet het natuurlijk wel met beleid doen, maar het is prima te doen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:49
Morgen is het zover, na een lange windows carriere komt er dan toch een mac in huis.
Een mac mini om precies te zijn :)

Nu heb ik een mooie noob vraag:

Is het mogelijk om optisch en analoog uit tegelijkertijd aan te sluiten?

Waarom ik dat zou willen is waarschijnlijk de eerste vraag... Het is de bedoeling dat de mac mini aan een monitor en aan een tv komt te hangen. Naast de monitor staan analoge 2.1 speakers en onder de tv staat een mooie receiver waar ik een optisch draadje naartoe heb liggen. Ik zou nu graag zonder kabels te wisselen zowel geluid bij de monitor als bij de tv willen hebben.

Bij sommige "normale" computers is het mogelijk een andere audio poort (bijvoorbeeld line in, of mic in) om te configureren tot speaker out, is dit bij de mac mini ook mogelijk?
Of zijn er verloop pluggen in de handel die toestaan om zowel analoog als digitaal aan te sluiten, bijvoorbeeld zoals deze alleen dan met het analoge deel ook aangesloten.

Of is er misschien nog een andere manier om geluid bij beide schermen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
michielonline schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:00:
Morgen is het zover, na een lange windows carriere komt er dan toch een mac in huis.
Een mac mini om precies te zijn :)

Nu heb ik een mooie noob vraag:

Is het mogelijk om optisch en analoog uit tegelijkertijd aan te sluiten?

Waarom ik dat zou willen is waarschijnlijk de eerste vraag... Het is de bedoeling dat de mac mini aan een monitor en aan een tv komt te hangen. Naast de monitor staan analoge 2.1 speakers en onder de tv staat een mooie receiver waar ik een optisch draadje naartoe heb liggen. Ik zou nu graag zonder kabels te wisselen zowel geluid bij de monitor als bij de tv willen hebben.

Bij sommige "normale" computers is het mogelijk een andere audio poort (bijvoorbeeld line in, of mic in) om te configureren tot speaker out, is dit bij de mac mini ook mogelijk?
Of zijn er verloop pluggen in de handel die toestaan om zowel analoog als digitaal aan te sluiten, bijvoorbeeld zoals deze alleen dan met het analoge deel ook aangesloten.

Of is er misschien nog een andere manier om geluid bij beide schermen te krijgen?
Denk dat de makkelijkste manier is om een usb-audio adapter te kopen. Dingen kosten 10-15 euro bij winkels zoals de MediaMarkt, online nog wel veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kan natuurlijk de koptelefoon uitgang of tape-out van je receiver pakken, maar waarschijnlijk staat die te ver weg? De uitgang is niet te splitsen, het is het een of het ander. Zodra je de optische uitgang activeert gaat de analoge uitgang uit.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb nu sinds een driekwart jaar een mac mini 2Ghz tot volle tevredenheid. Heb er sinds 3 maanden mac OS volledig afgegooid en nu draait er Ubuntu linux op. Heb hem als thuisservertje ingericht en 24x7 draaien, verbruikt echt weinig stroom vgl met een gewone pc (of server). In Vmware draait een ubuntu server met daarop mijn eigen mailserver. Ben er helemaal weg van. Heb wel geheugen geupgraded naar 2Gb en de harddisk naar 160GB *en* 7200rpm, dat scheelt aardig in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:42:
Hallo, ik heb nu sinds een driekwart jaar een mac mini 2Ghz tot volle tevredenheid. Heb er sinds 3 maanden mac OS volledig afgegooid en nu draait er Ubuntu linux op. Heb hem als thuisservertje ingericht en 24x7 draaien, verbruikt echt weinig stroom vgl met een gewone pc (of server). In Vmware draait een ubuntu server met daarop mijn eigen mailserver. Ben er helemaal weg van. Heb wel geheugen geupgraded naar 2Gb en de harddisk naar 160GB *en* 7200rpm, dat scheelt aardig in performance.
Ik weet niet wanneer je die HDD hebt aangeschaft, maar mocht iemand dat binnenkort willen doen: de meeste 320gb/500gb schijven van 5400rpm zijn veel sneller dan een kleine schijf van 7200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
cornelixnootje1 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:51:
[...]

Ik weet niet wanneer je die HDD hebt aangeschaft, maar mocht iemand dat binnenkort willen doen: de meeste 320gb/500gb schijven van 5400rpm zijn veel sneller dan een kleine schijf van 7200rpm.
Hoe dat zo? daar snap ik de logica niet van kan je dat toelichten.
Heb sinds vandaag ook een mac mini en ben van plan om o.a. de hd te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:16

fjs

PSN: ftltc

Misschien een gekke vraag, maar ik wil ook een mini gaan gebruiken met Plex.
Ik heb een Harmony One van Logitech. Werkt dat op de mini? Zit er een infrarood in?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26
Turismo schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 01:45:
[...]

Hoe dat zo? daar snap ik de logica niet van kan je dat toelichten.
Heb sinds vandaag ook een mac mini en ben van plan om o.a. de hd te vervangen.
De nieuwste 2,5" hd's die in laptops en de mini gaan hebben 2 platters met een behoorlijk hoge datadichtheid (veel bytes op 1 platter), dit is vooral zo bij de 5400rpm modellen, deze zijn beschikbaar met een hogere capaciteit dan de 7200rpm modellen. Door de hogere dichtheid ligt de data dus veel dichter bij elkaar en is de transferrate e.d. hoger.

Zie bijvoorbeeld de Scorpio Blue 5000BVET review voor gegevens: http://www.tomshardware.c...io-notebook-hdd,2109.html

[ Voor 9% gewijzigd door JottemJ op 21-03-2009 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
JottemJ schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 08:38:
[...]

De nieuwste 2,5" hd's die in laptops en de mini gaan hebben 2 platters met een behoorlijk hoge datadichtheid (veel bytes op 1 platter), dit is vooral zo bij de 5400rpm modellen, deze zijn beschikbaar met een hogere capaciteit dan de 7200rpm modellen. Door de hogere dichtheid ligt de data dus veel dichter bij elkaar en is de transferrate e.d. hoger.

Zie bijvoorbeeld de Scorpio Blue 5000BVET review voor gegevens: http://www.tomshardware.c...io-notebook-hdd,2109.html
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. :)

De snelste die je nu kunt kopen in 2,5" is de seagate 7200.4 500gb trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ga over een maand naar Canada waar ik graag een Mini vandaan wil meenemen. Omgerekend is het precies het maximaal in te voeren bedrag (~430,--).

Nu vraag ik me alleen af of er naast de stekker nog andere dingen zijn waar ik aan moet denken? Keyboard is gewoon US neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 23:19

Japie.G

Colour Classic

fjs schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 08:37:
Ik heb een Harmony One van Logitech. Werkt dat op de mini? Zit er een infrarood in?
heb zelf ook een mini met harmony one. Er zit infrarood in, werkt prima! Echter is de harmony alleen een vervanger voor de standaard mac afstandsbediening. Dus je kunt niet de muis bedienen ofzo!

Ik heb verder gewoon een draadloos toetsenbordje met ingebouwde muis om de hele computer te kunnen bedienen vanaf de bank! Deze om precies te zijn. Is eigenlijk voor de PS3, maar werkt prima met MacMini!

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 21-03-2009 10:18 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
zAo schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:14:
Ik ga over een maand naar Canada waar ik graag een Mini vandaan wil meenemen. Omgerekend is het precies het maximaal in te voeren bedrag (~430,--).

Nu vraag ik me alleen af of er naast de stekker nog andere dingen zijn waar ik aan moet denken? Keyboard is gewoon US neem ik aan?
Garantie.

Apple-apparaten die onafhankelijk van het stopcontact werken (a.k.a. met een accu) hebben wereldwijde garantie. Een Mac Mini hoort daar niet bij dus, tenzij ze dat hebben veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

BlackMage schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:05:
[...]
Garantie.

Apple-apparaten die onafhankelijk van het stopcontact werken (a.k.a. met een accu) hebben wereldwijde garantie. Een Mac Mini hoort daar niet bij dus, tenzij ze dat hebben veranderd.
Thanks. Nou dan nemen we die gok maar; het prijsverschil is wel erg groot en die kans krijg ik niet vaak. Anders heb ik een goede reden om terug te moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
zAo schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:14:
...

Bij de mac mini zit geen keyboard en muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
fjs schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 08:37:
Ik heb de Harmony 525 en heb de mac mini ingesteld aan de hand van deze site
http://wiki.plexapp.com/index.php/Harmony_Support

Werkt perfect, net zoals ik het gewend was bij mijn xbox met XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hey ff wat vraagjes:

Heb vandaag bij de opening van A-mac in Eindhoven een nieuwe mini gekocht met 10% korting, gewoon het instap-model die ik dus binnenkort nog even upgrade naar 4GB.

Nou komt deze ter vervanging van m'n oude G4 mini, maar blijkt dus enkel een FireWire 800 poort te hebben.
Wat is raadzaam.. ik had aan de oude G4 een externe FW400 disk hangen als boot, ik kan natuurlijk een FW400 naar 800 kabel kopen, maar beter lijkt me meteen een nieuwe FW800 externe disk. (als boot drive dus)

De interne disk gebruik ik enkel als data-disk. Ga ik dat verschil tussen 400/800 echt merken, en is deze helemaal het einde wat snelheid betreft? Of ga ik niets merken van die Raid-0 striped optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
nm..

[ Voor 95% gewijzigd door h4ns op 21-03-2009 19:29 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Gezien de huidige dollarkoers (1 euro = 1,37 dollar) zouden de prijzen eigenlijk wel mogen zakken. Maar de kans dat dat snel gebeurt is klein, heeft het verleden ons geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al OSX server op gezet, draait dat lekker op de basic of toch maar de zwaardere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:49:
Iemand al OSX server op gezet, draait dat lekker op de basic of toch maar de zwaardere versie?
Mac OS X Server is niet zwaarder of veel anders dan Mac OS X, er zitten alleen wat meer applicaties bij voor serverbeheer. Of het goed draait op een systeem ligt er vooral hoe je hem wil gaan gebruiken, wat voor services wil je er op draaien en hoeveel clients ga je er teglijkertijd mee verbinden?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
h4ns schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:44:
Hey ff wat vraagjes:

Wat is raadzaam.. ik had aan de oude G4 een externe FW400 disk hangen als boot, ik kan natuurlijk een FW400 naar 800 kabel kopen, maar beter lijkt me meteen een nieuwe FW800 externe disk. (als boot drive dus)
Zijn die te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:36:
[...]

Mac OS X Server is niet zwaarder of veel anders dan Mac OS X, er zitten alleen wat meer applicaties bij voor serverbeheer. Of het goed draait op een systeem ligt er vooral hoe je hem wil gaan gebruiken, wat voor services wil je er op draaien en hoeveel clients ga je er teglijkertijd mee verbinden?
$ a 5 clients, fileshare , central ical server, lichte webapplicaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ik ga de vraag toch maar stellen, kom er niet uit met google of de zoekfunctie.

Ik heb de Mac Mini voor gebruik als mediacenter aangesloten op mijn tv op een resolutie van 1920x1080p

De ervaringen die ik met de Mac heb zijn zeer summier.
Ik heb al enkele tips via google gevonden om de fonts te vergroten en de iconen, dit maakt het gebruik al een stuk gebruiksvriendelijker.

Alleen het browsen blijft een punt, fonts zijn zeer klein zowel de browser als de content, dit valt op te lossen door in te zoomen, enkel om dit elke keer te doen voor elke site is ook geen oplossing.

Wie kan mij enkele tips geven waardoor het browsen op een HDTV ook aangenaam is, het liefst met firefox.
Zijn er wellicht extensions voor, of dat de browser zelf standaard een zoom van bijv. 150% hanteerd.

Een andere browser is natuurlijk ook altijd mogelijk, wellicht een dedicated browser gemaakt voor HDTV zoals sommige consoles die hebben.

[edit]
Ik heb nu toch iets gevonden
nieuws: Hacker maakt 'Safari HD'-webbrowser voor Apple TV
Is deze ook bruikbaar voor de gewone Macs?

[ Voor 16% gewijzigd door Turismo op 25-03-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safari en CMD+ gebruiken om het allemaal wat op te blazen? Als je enige probleem is dat de text te klein is om fatsoenlijk te lezen moet je daar een heel eind mee komen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:51:
Safari en CMD+ gebruiken om het allemaal wat op te blazen? Als je enige probleem is dat de text te klein is om fatsoenlijk te lezen moet je daar een heel eind mee komen.
Is dit een structurele oplossing, moet ik dit niet elke keer opnieuw doen voor elke site?
En blijft de instelling behouden nadat ik Safari afsluit?<---Dit doe ik dus al met Firefox, ik word alleen helemaal scheel (letterlijk) ervan om dat elke keer te doen.

Eigenlijk vind ik dat Safari HD Couch Surfer wel een mooie oplossing, een soort van fork dus zoals Plex.
Zo'n soort gelijke fork van Firefox of Chrome/Chromium zou ideaal zijn naar mijn inziens.

[ Voor 33% gewijzigd door Turismo op 25-03-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:48:

Ik heb nu toch iets gevonden
nieuws: Hacker maakt 'Safari HD'-webbrowser voor Apple TV
Is deze ook bruikbaar voor de gewone Macs?
http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Safari_HD zo te zien wel maar heb het niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eigenlijk te wachten op een nieuwe ACD. Als ik nu al de Mini koop en eerst (totdat er een nieuwe ACD is) aansluit op een oude LCD 15 inch met alleen VGA , is dat werkbaar of is het beeld dan echt niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat ligt er natuurlijk geheel aan wat je wilt doen en wat je nu gewend bent. Daar kunnen wij met zijn allen weinig nuttigs over zeggen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 07:17:
Dat ligt er natuurlijk geheel aan wat je wilt doen en wat je nu gewend bent. Daar kunnen wij met zijn allen weinig nuttigs over zeggen.
Ben een Macbook Pro gewend :P . Het is alleen voor internet , tekstverwerken en zo. Dus geen games en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ja! Gewoon te koop bij de gebruikelijke Apple resellers. Ik heb er een gekocht samen met mijn nieuwe mac mini, was 14 euro geloof ik. Gaat om deze adapter: http://www.sonnettech.com/product/fw_adapter.html

Ik had trouwens liever een kort kabeltje gehad want hiermee steekt hij namelijk best ver uit de poort, en komt er dus redelijk veel zijwaartse kracht op de FW800 poort als je per ongeluk aan de kabel trekt (kracht maal arm enzo). Maargoed die hadden ze niet en dit voldoet ook wel.

Ik snap trouwens zowiezo niet waarom dat ding zo lang moet zijn, er is geen electrische conversie nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 28-03-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Ik heb een vraagje, net een huis gekocht en had het idee om een mac mini als htpc te gebruiken. Dit is allemaal wel mogelijk, en ook het gebruiken voor itunes en webserver is mogelijk. Ik vraag me alleen af of het allemaal tegelijk kan.

Ik wil eigenlijk mijn pc de deur uit doen en daar ook een mac mini voor aanschaffen (aangezien ik toch niet veel anders doe dan beetje office, photoshop en internetten)

Mijn eisen lijstje voor de htpc vond ik nogal lang worden:

- Media PC dmv Plex
- Itunes library (voeden van 1 of 2 squeezeboxen)
- Webserver voor foto's
- Evt webcam op website met zeer lage fps (als in 1 per 20 of 30 seconden)
- Download center (torrent en nieuwsgroepen)

Dan wil ik ook nog centraal mijn printer kunnen benaderen en een centrale storage maken.

Er zijn natuurlijk verschillende opties om dit te doen, maar omdat mijn vriendin een macbook gaat aanschaffen en door de gebruiksvriendelijkheid van mac leek mij de volledige overstap naar mac de meest logische oplossing.

Iemand een zinnig idee? Is dit teveel voor 1 mac mini (heb ik er 2 nodig, 1 als server, 1 als media? ) die centrale storage en backup kan met timecapsule, tevens kan die dienen als printerserver geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik zou gewoon 1 mini neerzetten als htpc en die dan aan laten staan voor je servertaken. Dit moet prima lukken. Enige wat minder praktisch is, is dat bijvoorbeeld externe harde schijven aan je mini niet zo mooi staan naast je tv. Al kun je die waarschijnlijk wel ergens achter zetten. Timemachine werkt ook naar een andere leopard machine, daar hoef je niet perse een timecapsule voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:26:
Ik zit eigenlijk te wachten op een nieuwe ACD. Als ik nu al de Mini koop en eerst (totdat er een nieuwe ACD is) aansluit op een oude LCD 15 inch met alleen VGA , is dat werkbaar of is het beeld dan echt niks?
Dat werkt waarschijnlijk niet, volgens mij zitten er alleen digitale uitgangen op de nieuwe Mac Mini. Ik had het idee om een DVI->SVHS converter van Apple te gebruiken om wat te testen op mijn oude TV maar aangezien er alleen digitaal over de DVI aansluiting gaat, werkt dat niet en ik neem aan dat hetzelfde geldt voor VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Het is gewoon mogelijk om een VGA monitor aan te sluiten, hiervoor heb je wel een mini-DVI naar VGA adapter nodig, zie apple site:

- VGA-uitvoer via de mini-DVI-naar-VGA-adapter (afzonderlijk verkrijgbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Als je die VGA adapter koopt wel daarna even de firmware updaten anders kan je elke keer voor 1 -2 seconden een zwart scherm krijgen ;) das niet de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
Mikey NL schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:32:
Het is gewoon mogelijk om een VGA monitor aan te sluiten, hiervoor heb je wel een mini-DVI naar VGA adapter nodig, zie apple site:

- VGA-uitvoer via de mini-DVI-naar-VGA-adapter (afzonderlijk verkrijgbaar)
Lijkt erop dat je gelijk hebt.

Ik moet ook zeggen dat ik mini-DVI -> DVI -> SVHS kabel heb en dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SaURoN schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:52:
Als je die VGA adapter koopt wel daarna even de firmware updaten anders kan je elke keer voor 1 -2 seconden een zwart scherm krijgen ;) das niet de bedoeling :P
Dat geldt alleen voor de mini-Displayport naar VGA adapter, niet voor de mini-DVI naar VGA adapter :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:24:
[...]
Dat geldt alleen voor de mini-Displayport naar VGA adapter, niet voor de mini-DVI naar VGA adapter :)
Dan wordt het de mini-DVI naar VGA adapter :-). Moet zeggen dat ik de 24 inch ACD ook wel mooi vind :P. Maar wel een beetje duur, met name omdat ik toch vooral op mn MBP zal blijven internetten en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:49:
[...]

Dan wordt het de mini-DVI naar VGA adapter :-). Moet zeggen dat ik de 24 inch ACD ook wel mooi vind :P. Maar wel een beetje duur, met name omdat ik toch vooral op mn MBP zal blijven internetten en zo.
Zoals SaURoN al zei is er een firmware update voor dit probleem, dus in die zin maakt het niet uit of je de mini-DVI of de mini-Displayport variant neemt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook voornemens om een Mac Mini aan te schaffen voor gebruik als mediacenter in de slaapkamer.
Weet iemand war ik de betreffende firmware update kan downloaden die het "VGA" probleem oplost.

Ik ben trouwens van plan om er Windows Vista op te zetten, dus weet niet of het dan echt nodig is om
deze firmware update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 16:40

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:55:
Hallo,

Ik ben ook voornemens om een Mac Mini aan te schaffen voor gebruik als mediacenter in de slaapkamer.
Weet iemand war ik de betreffende firmware update kan downloaden die het "VGA" probleem oplost.

Ik ben trouwens van plan om er Windows Vista op te zetten, dus weet niet of het dan echt nodig is om
Zonde! Waarom geen Plex gebruiken? Werkt superfijn als mediacenter!

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:55:
Hallo,

Ja dat is dan nodig ;) Waarom vista btw? Plex doet het perfecto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet er Vista op omdat ik MediaPortal wil gaan draaien. MediaPortal draait alleen onder Vista en
ik ben erg bekend met MediaPortal omdat ik dat in mijn woonkamer ook al heb draaien.
Ik denk zonder Plex te kennen, dat MediaPortal toch wel iets beter is.

Maar waar kan ik de firmware update downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:15:
Ik denk zonder Plex te kennen, dat MediaPortal toch wel iets beter is.
Aannames, aannames... Na 5 jaar intensieve ontwikkeling vind ik Media Portal nogsteeds tamelijk ruw aanvoelen. Het is niet zo gepolijst als bijvoorbeeld Media Center. Wat dat betreft doet XBMC, waar Plex direct van afgeleid is, het beter. Gelikte userinterface, alle codecs die je kunt wensen, en het is erg stabiel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even op de details in te zoomen, kan ik met Plex ook flac bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:00:
Om even op de details in te zoomen, kan ik met Plex ook flac bestanden afspelen?
XBMC kan het dus ik neem aan van wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, je hebt me overtuigd. Ik ga het eerst wel eens proberen met Mac OS en XBMC.
Eventueel later alsnog overstappen op Vista-Mediaportal als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk dan even de volgende vraag: werkt XBMC met de standaard MAC remote die je
bij de Mac Mini kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:57:
Gelijk dan even de volgende vraag: werkt XBMC met de standaard MAC remote die je
bij de Mac Mini kan bestellen?
Jep. Nog beter Plex ondersteund zowel de Apple Remote als de Logitech Harmony waarmee je veel meer functies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Logitech Harmony. Rest mij nog de vraag: wat is beter, Plex of XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:04:
Ik heb hier een Logitech Harmony. Rest mij nog de vraag: wat is beter, Plex of XBMC?
Check daarvoor dit topic:

Mac Mini als Media Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Mini besteld. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen met XBMC en de mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Middag wellicht dat één van jullie een goede tip heeft?

Ik heb zo juist een nieuwe Iomega minimax hdd aangesloten. (via firewire) en nu wil ik de bestanden over zetten van me oude externe hdd (via usb2)

Het gaat om zo'n 800gb alleen geeft hij aan dat het meer dan 24uur duurt. Vind dit wel heel erg lang. Iemand tips?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

800GB -> 800*8000 = 6400000 Mbit. USB2 doet (max!) 480Mbit/s = 13333 sec. 13333/3600 = 3 3/4 uur doet hij er minimaal over. De 24uurs indicatie is wel heel lang, maar dat kan een inschattingsfout van de computer zijn. Heb je nog andere USB apparaten aangesloten? Haal die anders zoveel mogelijk weg, het kan de snelheid negatief beïnvloeden.

[ Voor 27% gewijzigd door breinonline op 04-04-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

hij is nu al 3 uur bezig :( vandaar mijn vraag

Het gaat om een iomega minimax aangesloten via firewire (bestandsformaat Apple) en een Lacie aangesloten via usb 2 (bestandsformaat NTFS). Beide direct op de mini. Gebruik op de mini MacFUSE om NTFS schrijven te lezen

Edit: heb overige usb Apparaten verwijderd en hij geeft aan dat hij over 196gb al 7uur bezig is

Edit2: heb de disk ff op me laptop gehangen en NTFS gemaakt en ben nu bestanden aan het overzetten. Het is wel een stuk sneller. Helaas nog niet zo snel als ik het graag zou zien. Denk dat het aan de Lacie schrijf ligt

[ Voor 53% gewijzigd door Daan_ op 04-04-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:05:
Zojuist de Mini besteld. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen met XBMC en de mac
Ik heb er ook een sinds gister :)
Vanavond maar eens mee stoeien, gister helaas geen tijd voor.

Het is m'n eerste Mac :D
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van hoe verschrikkelijk klein het bakje is.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Hoe zit het met de warmte / temperaturen van de nieuwe mini's Idle en Stressed en de ventilator? (harddisk, CPU, Northbridge?) Ik ben erg benieuwd of de nieuwe mini nog stiller is geworden (dus een nog lager rpm van de ventilator (die draait bij Idle 1500rpm en 'aan het werk': flash,film,decoderen, 2500 ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

De rpm word niet lager volgens mij, hier ook circa 1500 idle (internetten) op een nieuwe 2.0GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

autoreverse schreef op zondag 12 april 2009 @ 07:33:
Hoe zit het met de warmte / temperaturen van de nieuwe mini's Idle en Stressed en de ventilator? (harddisk, CPU, Northbridge?) Ik ben erg benieuwd of de nieuwe mini nog stiller is geworden (dus een nog lager rpm van de ventilator (die draait bij Idle 1500rpm en 'aan het werk': flash,film,decoderen, 2500 ongeveer)
Ik heb m'n Mini het weekend eens flink aan het werk gezet en kan niet anders concluderen dat je 'm bijna gewoon niet hoort, ter vergelijking heb ik een relatief stille pc 'gebruikt'.
M'n Synology NAS maakt meer lawaai :+

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

mijn mac mini draait sinds een paar dagen op volle toeren en tot volle tevredenheid als media center.

ik heb de nieuwste versie met 'maar' 1GB RAM. ik dacht dat het relatief eenvoudig zou zijn er zelf nog extra RAM bij te doen, maar ik lees dat daardoor de garantie zou vervallen?
volgens mij is het mogelijk dit ook door een authorized reseller te laten doen. weet iemand wat dat ongeveer zou moeten gaan kosten?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik heb van de week in Arnhem geïnformeerd en het koste voor de Mini 25 euro. 10 euro meer dan de overige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Superdaantje schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:09:
Ik heb van de week in Arnhem geïnformeerd en het koste voor de Mini 25 euro. 10 euro meer dan de overige modellen.
dus als je zelf de RAM meeneemt, zetten zij het er voor je in en blijft je garantie intact?
dat is wel de moeite waard dan. bedankt!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:16
Ik ben van plan een Mac aan te gaan schaffen, zit te twijfelen of ik een mini moet kopen of toch moet gaan voor de imac?
Ze zijn beide stil maar ik ben amateur fotograaf dus ik wil wel kunnen bewerken en grafisch bezig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Tja, wat wil je doen? Lightroom draait prima hier (wel 4GB en een 7200rpm schijf), maar ga je met heel veel layers in Photoshop werken dan is een iMac misschien de betere keus. Nadeel daarvan is dan weer het scherm wat voor foto bewerken niet echt je van het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
Superdaantje schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:39:
hij is nu al 3 uur bezig :( vandaar mijn vraag

Het gaat om een iomega minimax aangesloten via firewire (bestandsformaat Apple) en een Lacie aangesloten via usb 2 (bestandsformaat NTFS). Beide direct op de mini. Gebruik op de mini MacFUSE om NTFS schrijven te lezen

Edit: heb overige usb Apparaten verwijderd en hij geeft aan dat hij over 196gb al 7uur bezig is

Edit2: heb de disk ff op me laptop gehangen en NTFS gemaakt en ben nu bestanden aan het overzetten. Het is wel een stuk sneller. Helaas nog niet zo snel als ik het graag zou zien. Denk dat het aan de Lacie schrijf ligt
ik weet niet of je er al uit bent maar je probleem was dat je van NTFS naar een mac systeem wou.
NTFS is traag onder mac ner als dat een mac systeem traag is in windows. dus zoiets duurt gewoon lang.
wat mischien nog het snelste is om het via een netwerk te doen dus de NTFS schijf aan een windows bak en die deelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Advies gevraagd:

Ik wil een Mac Mini kopen en deze als Vmware server inrichten.
Minimaal 3 Vmware gast systemen met Windows XP die ik voor verschillende domotica toepassingen wil gebruiken. Host Systeem wordt Windows XP met een touchscreen
Belangrijke eis is performance en verbruik (max 15 watt in Idle)
Memory 4Gb
HD Mogelijk een 64 GB SSD of een snelle disk (veel ruimte heb ik niet nodig)

Op dit moment heb ik een HP X5200 CPU met 4 Gb en deze voldoet prima.
Kan de Mac mini vergelijkbare performance leveren?

Hiervoor had ik een Asus eee box met Atom 270 CPU en een SSD (verbruik 11 watt).
CPU was net te zwak (Geen Vmware)

Vmware Fusion als virtualisatie software op de OSX gaat niet werken ivm beperkte remote beheer mogelijkheden. Vmware server kan je van een browser (Windows) beheren.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.