Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.391 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
[b][message=31875045,noline]
[...]
Alle bovengenoemde modellen zijn bij chinese-hifi.co.uk het goedkoopst. Iemand ervaring met deze store?
[...]
Die site klopt niet meer, hij verkoopt geloof ik nog wel maar de prijzen en producten die er op staan kloppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
gastje13 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:40:
Ik zit te denken om deze chinese versterker te kopen:

http://www.e-audio.net/servlet/Detail?no=13

Zijn er mensen die ervaring met deze hebben?
Ik wil je met klem adviseren die Menyue, Aria of hoe deze dingen nog meer heten, niet te kopen want die dingen zijn echt LEVENSGEVAARLIJK! Niet afgezekerd, geen afscherming van 230V aan de binnenkant, zeer slechte solderingen, contacten die elkaar bijna raken, geen beschermkap voor de buizen, etc. Ik ben me dood geschrokken toen ik hem voor het eerst openmaakte en ben een halve dag bezig geweest om de boel opnieuw door te solderen en veilig te maken.

De crafty versies daarintegen zijn wel safe dus geef alsjeblieft iets meer uit en koop zo'n Crafty. Heb je én een veilig apparaat in huis en garantie.

Het zijn overigens goed klinkende versterkers voor het geld en wanneer je een beetje gevoelige speakers hebt gaat 11 watt meer dan hard zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:30
@hier boven.

Het is een music angle.

Zelf heb ik een music angle push pull met E34 buizen, en ja zitten een aantal gebreken in. Vooral de voeding condensatoren zijn echt super brak. Maar voor de rest is de mijne netjes opgebouwd, aarde draad gewoon naar de behuizing, en alles zit stevig gemonteerd en netjes gesoldeerd. Heb er wel een paar aanpassingen aan gedaan om het geluid net beter te krijgen, maar dat is allemaal een beetje persoonlijk.

Ik geloof best dat er merken zijn waar het echt een ramp is, maar vind dit allemaal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

Het enige gebrek bij mijn Mengyue was dat de aardedraad niet aangesloten was. Verder prima gesoldeerd pcb'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

rhodes54 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:48:
[...]

Ik wil je met klem adviseren die Menyue, Aria of hoe deze dingen nog meer heten, niet te kopen want die dingen zijn echt LEVENSGEVAARLIJK! Niet afgezekerd, geen afscherming van 230V aan de binnenkant, zeer slechte solderingen, contacten die elkaar bijna raken, geen beschermkap voor de buizen, etc. Ik ben me dood geschrokken toen ik hem voor het eerst openmaakte en ben een halve dag bezig geweest om de boel opnieuw door te solderen en veilig te maken.

De crafty versies daarintegen zijn wel safe dus geef alsjeblieft iets meer uit en koop zo'n Crafty. Heb je én een veilig apparaat in huis en garantie.

Het zijn overigens goed klinkende versterkers voor het geld en wanneer je een beetje gevoelige speakers hebt gaat 11 watt meer dan hard zat!
Zie mijn review anders eens op de wiki.

offtopic:
Ik vind veiligheid een principezaak, verder bemoei ik me hier niet meer mee.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Zelf ook geen slechte ervaringen met de Music Angel ok je kunt wat componenten vervangen door betere kwaliteit, van alle Music Angels welke ik heb verkocht is nog nooit geen enkel probleem bij mij binnengekomen.

Maar Levensgevaarlijk en dan ook nog met hoofdletters durf ik niet te beweren.

In zovere ben ik het wel met Rhodes eens dat de Yarland een betere opbouw, buizen en garantie heeft. Dus een uitstekende keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 01-05-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
rhodes54 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:48:
Mag ik je even naar de startpost verwijzen? Het ene apparaat is het andere niet! Generaliseren doe je maar ergens anders, want in dit topic werkt dat totaal verkeerd.

Als je commentaar hebt op een apparaat waar je problemen mee hebt, waar is dan jouw recensie op de wiki?Waar is jouw beschrijving van het exacte probleem, met foto's, en wat is de oplossing? Kijk even naar mijn review met tweakguide van de Relyon KT88.

Als je nog niet eens de naam weet heb je dat apparaat volgens mij dus niet gehad en heb je geen recht van spreken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het model dat ik hier heb gehad, van een andere versterker weliswaar, was wel gewoon ronduit schokkend.
Ik vind best dat mensen daar op gewezen mogen worden, ook al is 90% van de spullen die ik zelf voorbij zie komen van acceptabele dan wel goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

beste mensen, ik begin m aardig te knijpen nu ik niets meer van chinese-hifi.co.uk verneem na hun belofte voor 1 mei mn speakers te leveren.... Ik hoop dat het goed gaat komen :/

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeg Boudewijn, kun je ook nog een foto van de buitenkant van die Soundtrack op de wiki plaatsen zodat mensen ook een beetje idee hebben hoe dat ding er van buiten uitziet? Zou wel handig zijn. Wat ik wel een beetje slap vind (maar liever zo dan andersom) dat je schrijft:
Ondanks het feit dat ik al vrij veel heb gekocht is dit mijn eerste echt slechte ervaring.
Maar het is wel je enige review. Dus... waar zijn al die andere? ;) Het gaat er hier toch om dat we mensen informatie geven wat ze wel kunnen kopen?

En ik zeg het nog maar een keer: die Soundtrack zou ik dus nooit gekocht hebben.

En nog maar eens: het ene merk is het andere niet (bij Music Angel is de kans op een goed apparaat hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Nieuwe poging: Ik heb een probleem en wie weet waar moet ik naar kijken om het op te lossen.
Ik heb +/- een maand geleden een paar aurum cantus 2 deluxe luidspeakers binnen gekregen.
Het geheel klinkt veel slechter dan toen ik luisterde via mijn 2,5mm koperen draadjes en mijn Mission's 733

Ik heb een G&W 2006 versterker met een daar door middel van een
gesloten 1M RCA Interconnect Audio Cable Pair OFC Core CRC10 verbonden
Marantz cd 4000 speler. Dit geheel is aangesloten met1M RCA Interconnect
Audio Cable Pair OFC Core CRC10 met mijn AURUM 2 Deluxe HiFi BOOKSHELF
Loudspeakers.

Het geheel klinkt zo slecht dat ik soms blij verrast ben dat als ik wakker word door mijn Freecom
internet radio die op een speaker speelt. Dan hoor ik hoge tonen en dynamiek maar nu is er een geluid
alsof ik een radio beluister van een 10tje.
Wie weet waar ik naar moet kijken want deze speakers zo maar af te schrijven daar heb ik te lang naar ze toegeleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
doen alle drivers het?
Heb je een test-cd om alles te checken? (Li, Re, midden, fase, sweep)
Heb je de speakers in fase aangesloten?
Staan ze stevig?
Hoe lang heb je ze al spelend? (ze moeten echt lang inspelen).

Het kan bijna niet dat ze echt slecht spelen als ze goed opgesteld en aangesloten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
Mijn zondag kan niet meer stuk.
Mijn Aurum Cantusjes maken een geluid waar ik me niet meer voor schaam.
Ik heb Jeep z'n raad gevolgd en ben alles nog eens nagelopen.
Want zelfs ik wist dat zo slecht als het geluid was dat kon gewoon niet, uit een melkpak kwam een beter geluid.
Maar het was gewoon een stuk tape dat gebruikt was als transport bescherming voor de tweeters.
Het zag er voor mij uit als een membraan als onderdeel van de tweeter.
Een en ander zou allang duidelijk zijn geworden als ik of Chinees zou kunnen lezen of de speakers al eens
in levende lijve had gezien zonder frontje.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1r45yt.jpg

Maar ik ben blij, heel blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

En wat vinden jullie van de Dynavox VR-70E? Ik vind hem er strak uitzien; maar hoe is het geluid?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

@PaulAM: Ik had er al aan gedacht dat het dat plasticje kon zijn, maar ik dacht er vrijwel zeker van te zijn een onnozele opmerking te maken als ik daarmee zou komen :D Wij waren dat ook bijna vergeten toen we AC's kregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
Anoniem: 262418 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:39:
@PaulAM: Ik had er al aan gedacht dat het dat plasticje kon zijn, maar ik dacht er vrijwel zeker van te zijn een onnozele opmerking te maken als ik daarmee zou komen :D Wij waren dat ook bijna vergeten toen we AC's kregen....
Maar hoe zijn jullie er achter gekomen dan? Bij mij was alles in 1e instantie strak en leek het alsof het de buitenste membraan van de tweeter was.
Pas vandaag zag ik dat het geen geheel was. En durfde ik het membraan er voorzichtig af te pulken.
Eind goed, al goed maar ik heb wel 2 maanden in de rats gezeten.
Met nog een Cd speler die 24 maart Hongkong verlaten heeft in het vooruitzicht we will see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

@paulam _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De luidsprekers werden geinstalleerd bij ons. Dus eigenlijk was de verkoper het even vergeten, maar hij had het gelijk door toen hij het geluid hoorde..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

@rhodes54 het is mij gelukt , het "strippen" van die kabels was inderdaad een crime .
Over de geluidskwaliteit kan ik op dit moment (nog) niets zeggen , tot nog toe lijkt het er
op dat er iets meer detaillering in zit en dat het allemaal wat schoner klinkt kortom wordt vervolgd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:56:

Mag ik je even naar de startpost verwijzen? Het ene apparaat is het andere niet! Generaliseren doe je maar ergens anders, want in dit topic werkt dat totaal verkeerd.

Als je commentaar hebt op een apparaat waar je problemen mee hebt, waar is dan jouw recensie op de wiki?Waar is jouw beschrijving van het exacte probleem, met foto's, en wat is de oplossing? Kijk even naar mijn review met tweakguide van de Relyon KT88.

Als je nog niet eens de naam weet heb je dat apparaat volgens mij dus niet gehad en heb je geen recht van spreken wat mij betreft.
Hetzelfde apparaat wordt verkocht onder meerdere namen, Mengyue en Aria zijn er twee van maar ik heb meer exotische versies van dit dingetje gezien.
Ik had twee keuzes: Of mijn mond houden of iemand waarschuwen voor het aanschaffen van apparaat dat levensgevaarlijk zou kunnen zijn.
Het zou kunnen dat de Music Angel wel veilig is maar dat betwijfel ik omdat hij er exact hetzelfde uitziet als de Mengyue/Aria die ik thuis heb staan, alleen de opdruk op het houtje bovenop is anders. De Music Angel mist ook de gaten in de bovenkant voor de kap, die de Crafty wel heeft.

Ik zou graag al mijn Chinezen die ik thuis heb met recensies en foto's op de wiki zetten maar er zijn ook mensen die daar helaas geen tijd voor hebben. Ik ben er één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Boudewijn schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:35:
[...]

Zie mijn review anders eens op de wiki.

offtopic:
Ik vind veiligheid een principezaak, verder bemoei ik me hier niet meer mee.
Ik neem aan dat je de review van de soundtracks ST-ML7 bedoeld? Deze ziet er nog keurig uit in vergelijking met hoe mijn Mengyue eruit zag. haha :-)

[ Voor 20% gewijzigd door rhodes54 op 04-05-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 223060 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:26:
@rhodes54 het is mij gelukt , het "strippen" van die kabels was inderdaad een crime .
Over de geluidskwaliteit kan ik op dit moment (nog) niets zeggen , tot nog toe lijkt het er
op dat er iets meer detaillering in zit en dat het allemaal wat schoner klinkt kortom wordt vervolgd ....
LOL, Het doet me goed te horen dat ik niet de enige ben die moeite had met strippen. ;)
Ik zit heb er nu +/- een maandje naar geluisterd en ga binnenkort weer eens terug naar mijn v/d Hul.
Wat voor luidsprekerkabel had jij hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rhodes54 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:39:
Hetzelfde apparaat wordt verkocht onder meerdere namen, Mengyue en Aria zijn er twee van maar ik heb meer exotische versies van dit dingetje gezien.
Ik had twee keuzes: Of mijn mond houden of iemand waarschuwen voor het aanschaffen van apparaat dat levensgevaarlijk zou kunnen zijn.
Het zou kunnen dat de Music Angel wel veilig is maar dat betwijfel ik omdat hij er exact hetzelfde uitziet als de Mengyue/Aria die ik thuis heb staan, alleen de opdruk op het houtje bovenop is anders. De Music Angel mist ook de gaten in de bovenkant voor de kap, die de Crafty wel heeft.
Er is verschil tussen waarschuwen en moord en brand schreeuwen ;)
Nogmaals, het ene apparaat is het andere niet. En zelfs tussen 2 van hetzelfde apparaat kunnen verschil in afwerking, componenten en schakeling zitten. Dus als er op de buitenkant verschil is, is er waarschijnlijk aan de binnenkant ook verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhodes54 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:51:
[...]

LOL, Het doet me goed te horen dat ik niet de enige ben die moeite had met strippen. ;)
Ik zit heb er nu +/- een maandje naar geluisterd en ga binnenkort weer eens terug naar mijn v/d Hul.
Wat voor luidsprekerkabel had jij hiervoor?
Straightwire type Rhythm .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258027

Net van de post, afd. douane, een brief ontvangen dat mijn pre-phone Yaqin MS 12B aangekomen is.
Of ik een betalingsbewijs/factuur wil toesturen zodat hij ingeklaard kan worden. Dit keer ihelaas iets bij- betalen. Ik zal een review op wiki plaatsen met wat photos tzt.

*ps Bronco en Boudewijn terug van weggeweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

vraagje, zijn er hier mensen met ervaring bij chinese-hifi.co.uk eigenaar Ben?

Ik krijg m de laatste tijd niet meer te pakken, maar heb wel een paar dure speakers bij m besteld en nog niet binnen!

Let me know! :'(

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OgWok schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:35:
En wat vinden jullie van de Dynavox VR-70E? Ik vind hem er strak uitzien; maar hoe is het geluid?
Geen idee hoe die klinkt, maar gezien het aantal modificaties dat veel mensen er op loslaten zal het niet geweldig zijn. De test die ik ervan las was lovend alleen maar vanwege de prijs. Maar dat is dan wel zonder vergelijk met Chinese versterkers of laat staan de Yarland FV34ABC's. En ook gezien de schakeling en de buizen (EL34 PP) klinkt het wat saai. Het is de goedkoopste en meest uitgeklede 'westerse' buizenversterker. Ik zou er iig nooit 1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geduld is een schone zaak. Ik heb mijn Yaqin pre-phono op 23-02 besteld en vandaag is hij bij de douane aangekomen. Ok, hij is per boot verzonden dus dat duurt wat langer. Desalniettemin een vluchtshipping duurt ook al gauw 3 weken, dus niet meteen gaan klagen dat het nietbonafide handelaren zouden kunnen zijn. Velen hier hebben rustig gewacht en uiteindelijk met veel genoegen het pakketje in ontvangst mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Anoniem: 258027 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:02:
Geduld is een schone zaak. Ik heb mijn Yaqin pre-phono op 23-02 besteld en vandaag is hij bij de douane aangekomen. Ok, hij is per boot verzonden dus dat duurt wat langer. Desalniettemin een vluchtshipping duurt ook al gauw 3 weken, dus niet meteen gaan klagen dat het nietbonafide handelaren zouden kunnen zijn. Velen hier hebben rustig gewacht en uiteindelijk met veel genoegen het pakketje in ontvangst mogen nemen.
ok, maar is het normaal dat ze niet reageren of valse verwachtingen scheppen? en dat ze mijn verzoek voor trackingnr negeren?

[ Voor 3% gewijzigd door swloo op 05-05-2009 00:25 ]

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
@PaulAM
Ik heb de engelstalige handleiding opgezocht op het net toen ik die van mij binnenkreeg.. En dacht net als matra dat je 't wel door zou hebben dat 't d'r niet op hoorde..

@Specop
Niet echt, ik heb altijd antwoord gekregen, maar het is wel zo dat veel chinezen je het liever niet vertellen als er vertraging is. Ben van chinese-hifi.co.uk reageerde overigens bij mij niet altijd bijzonder snel, dus misschien heeft hij er nog geen tijd voor gehad om je terug te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

W0153R schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:24:
@PaulAM
Ik heb de engelstalige handleiding opgezocht op het net toen ik die van mij binnenkreeg.. En dacht net als matra dat je 't wel door zou hebben dat 't d'r niet op hoorde..

@Specop
Niet echt, ik heb altijd antwoord gekregen, maar het is wel zo dat veel chinezen je het liever niet vertellen als er vertraging is. Ben van chinese-hifi.co.uk reageerde overigens bij mij niet altijd bijzonder snel, dus misschien heeft hij er nog geen tijd voor gehad om je terug te mailen.
na het aanmaken van een paypal klacht heb ik antwoord gekregen van Ben. Blijkbaar zijn ze in China van 1 t/m 4 mei vrij. Nu belooft ie mij een pair Xindak cable for free.

Ik krijg binnen 2 dagen een tracknummer, gaat goedkomen denk

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 20:01
Dag heren, misschien een beetje off-topic, maar heeft iemand enig idee waar ik relatief goedkoop, goede 4 EL34 buizen vandaan kan halen (JJ ofzo) en 4 EC83 preamp buisjes? Zie ze op ebay wel staan maar wordt niet echt vrolijk van de prijzen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JTB81 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:45:
Dag heren, misschien een beetje off-topic, maar heeft iemand enig idee waar ik relatief goedkoop, goede 4 EL34 buizen vandaan kan halen (JJ ofzo) en 4 EC83 preamp buisjes? Zie ze op ebay wel staan maar wordt niet echt vrolijk van de prijzen.
Kijk eens op Marktplaats bijvoorbeeld , ik heb trouwens nog 4 ECC83/12AX7 van EH liggen dus .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een uitstekende en betrouwbare winkel in nederland:
http://www.jukebox-reviva...Path/48_50/sort/4a/page/2
matched quad el34 voor 52,80

Ook heel goed en goedkoop in Duitsland:
http://www.btb-elektronik.de/de/preisliste.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Anoniem: 49130 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:10:
Royksopp is een Noorse duo, een beetje in de trend van Chemical Brothers maar dan wat rustiger. Zojuist hebben ze een nieuwe plaat uitgebracht genaamd "Junior".

[afbeelding]
Om ze nou met de Chemical Brothers te vergelijken :'( ... Maar dat is weer een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 21:16
Ben me aan het oriënteren voor nieuwe speakers. Momenteel heb ik nog de Sonus Faber Concertino (Jeep jij hebt zo ooit wel gehoord/gezien) Deze heb ik ooit vergeleken met de speakers van Jeep en merkte dat er nog behoorlijk wat winst te behalen was.

Inmiddels heb ik als versterker een Densen DM10 en de CDP is de Consonance 120-10. Wat zou een mooie match zijn? De Aurum Cantus? Ik wil iig geen vloerstaander.
Zelf zit ik te denken aan de V3M's of de Volla. Al vindt ik de Volla wel een beetje aan de dure kant tov de V3M.

Wie heeft tips?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:13:
Ben me aan het oriënteren voor nieuwe speakers. Momenteel heb ik nog de Sonus Faber Concertino (Jeep jij hebt zo ooit wel gehoord/gezien) Deze heb ik ooit vergeleken met de speakers van Jeep en merkte dat er nog behoorlijk wat winst te behalen was.

Inmiddels heb ik als versterker een Densen DM10 en de CDP is de Consonance 120-10. Wat zou een mooie match zijn? De Aurum Cantus? Ik wil iig geen vloerstaander.
Zelf zit ik te denken aan de V3M's of de Volla. Al vindt ik de Volla wel een beetje aan de dure kant tov de V3M.

Wie heeft tips?
Misschien is de USHER X-718 wel wat ? ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 223060 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:38:
[...]

Misschien is de USHER X-718 wel wat ? ......
Thanx voor de tip, maar om een lang verhaal kort te maken moet/wil ik me eigenlijk beperken tot de AC's. Dit omdat PA mijn Bada terugneemt. Er deed zich een telkens terugkomend probleem voor, welke niet bleek te repareren. De service die zij nu bieden is dat ze een nieuwe Bada willen leveren of het eea verrekenen met een ander product. Aangezien ik al wat langer aan het kijken/denken was voor nieuwe speakers kom ik snel bij de AC's uit aangezien deze door PA worden aangeboden.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat dacht je van Tonefactory of BTB-elektronik.de

sorry, beetje traag met verversen....

Balboa je zou ook de leisure 6 kunnen proberen, vorm van de leisure 2 SE met de drivers van de Volla voor iets meer dan de V3M (Chinese modellen zijn veel goedkoper dan de modellen voor de Europese markt)

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-05-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net een setje TungSol 12AX7 mogen ontvangen van Tonefactory. Ben er zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46
Vergeef me dat ik niet 10 topics ga doorpluizen, op de wiki kon ik helaas ook niet 'het' antwoord vinden. Vele malen is aangegeven dat de kwaliteit een gok is en dat het gewoon proberen is, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie een apparaat tegenkomen, er wat informatie erover zoeken en deze aanschaffen.
Hoe vinden jullie de apparaten die goed matchen qua klank met wat jullie al hebben? Zo zit ik er aan te denken om mijn versterker (Marantz SR4300) te vervangen door een stereo versterker. De boxen laat ik hetzelfde (B&W DM603 S3). Maar wat past daar nu enigszins bij?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:29:

Balboa je zou ook de leisure 6 kunnen proberen, vorm van de leisure 2 SE met de drivers van de Volla voor iets meer dan de V3M (Chinese modellen zijn veel goedkoper dan de modellen voor de Europese markt)
Ja heb ook naar die Leisure 6 zitten kijken, maar kan er erg weinig over vinden. Lijkt ook wel of er meerdere versies van in omloop zijn, met allemaal net even andere specs. Heb je deze 6 toevallig ook gehoord bij de open dag van PA?
De bijbehorende stands zien er mooi uit, maar zijn niet mooi goedkoop :'(

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dadona schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:23:
Vele malen is aangegeven dat de kwaliteit een gok is en dat het gewoon proberen is, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie een apparaat tegenkomen, er wat informatie erover zoeken en deze aanschaffen.
Hoe vinden jullie de apparaten die goed matchen qua klank met wat jullie al hebben? Zo zit ik er aan te denken om mijn versterker (Marantz SR4300) te vervangen door een stereo versterker. De boxen laat ik hetzelfde (B&W DM603 S3). Maar wat past daar nu enigszins bij?
ja dat doen we dus wel :) (ik iig wel)

Ik heb even je speakers opgezocht:
90dB spl (2.83V, 1m)
8ohm(minimum 3.0ohm)
150Hz, 4kHz
25W–150W into 8Ohm

Door het redelijke rendement zou je in principe elke versterker kunnen nemen, maar met een flinke adder onder het gras: door de dubbele drivers is de minimale impedantie erg laag (ws bij ongeveer 150Hz). Het resultaat kan zijn dat het lijkt dat je minder bas hebt.

Verder is de vraag wat voor budget je aan zit te denken, en of je een gewone (transistor-) versterker of een buizenversterker zoekt. Bij een buizenversterker zou ik je willen meegeven dat je let op een 4Ohm uitgang (dus 4 en 8 Ohm uitgangen) en ik denk sterk dat je het met 10W niet gaat redden (>20W, meestal kom je dan op een push-pull met EL34 of KT88).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46
Budget is zoiets lastigs. Ik werk een beetje volgens het principe dat ik met een bedrag begin en kijk of ik daar iets zinnigs voor kan krijgen en of ik met een beperkte extra investering echt een stap vooruit ga. Voorlopig zit ik te denken in de categorie van 300-500 euro. Ofwel waar de Yarland van Crafty begint.
Het gaat me wel om een buizenversterker. Beetje een gevoelskwestie. Dat ze moeten opwarmen enz is niet zo'n punt voor mij. De set gaat aan als ik eens lekker wil luisteren.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
FF een vraagje; Handleidingen, manuals waar halen jullie ze vandaan?
Ik kan niets vinden van zelfs een veel besproken cd speler als de MHZS CD33F. En geschrokken door mijn eerdere ervaringen met de AC luidsprekers zou ik toch graag in ieder geval de basis willen begrijpen.
Misschien is het ook wat voor de Wikki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Ik zoek voor aankoop meestal zoveel mogelijk er over op (dus kijk ik ook of er iets interessants in de handleiding staat),. De handleiding van de AC's staat gewoon op hun website (de 2 SE tenminste, die van mij niet maar ze lijken er op).

[ Voor 35% gewijzigd door W0153R op 09-05-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uhm, handleidingen... wie gebruikt dat? Zelfs een pc schroef ik in mekaar zonder naar een handleiding te kijken. Voor speakers zie ik daar het nut niet zo van in. Ook voor versterkers niet. MIsschien voor het programmeren van de cd-speler, maar wie doet dat nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300909

JTB81 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:45:
Heb zelf goede ervaringen met Dr. Tube (in Drente, op de een of andere manier leeft het buizenverhaal daar meer dan in de Randstad, lijkt het wel...). Had nieuwe buizen nodig voor mijn Musical Fidelity X10-D, kreeg daar goed advies bij. Levering ging ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 247027 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:04:
[...]

Nou dat is het echt wel.
Die Dynavox TPR-2 is een ietwat attraktief klinkend goedkoop Chinees , 1 buis, Voorversterkertje met opamp MM/MC phonotrapje en is betrekkelijk eenvoudig te up-graden.
Denk ook zo'n TPR-2 te gaan halen, maar wat is er precies aan te up-graden?

Buisje vervangen? Zo ja door welk type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je kunt m hier voordelig kopen (€109).
Het buisje is een 12AU7. Maar jemig, wat een marketinggebral weer
Is het geluid van uw installatie op dit moment te schel en zijn de hoge tonen te scherp? Dan kunt u de Dynavox TPR-2 als Sound Converter gebruiken. Hierbij wordt het signaal door de 12AU7-Buis geanalogiseerd, 8)7 zodat het geluid door de warme klank een ware belevenis wordt. Door het kleine ‘raampje’ aan de voorkant kan de werking van de 12AU7-buis worden bekeken! Vooral geschikt voor CD en DVD spelers!

Tevens is de Dynavox TPR-2 Sound Converter uitermate geschikt als Phono-voorversterker. Aan de voorkant zit een knop om te kiezen tussen de Phono MM/MC input en de Line input.
Voor het geld vast niet verkeerd als je hem voor LP-weergave wilt gebruiken. Maar om m nou achter je cd-speler te hangen, ... dan ben je IMO verkeerd bezig. Het zal nooit beter worden door er nog meer elektronica tussen te hangen; weg is weg. Je kunt het beter bij de bron aanpakken.

Modificeren zal ongetwijfeld zitten in een ander buisje of betere opamps. Maar volgens mij blijft dat water naar de zee dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

h4ns schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:01:
[...]

Denk ook zo'n TPR-2 te gaan halen, maar wat is er precies aan te up-graden?

Buisje vervangen? Zo ja door welk type?
Kijk en lees dit : http://www.hifi-forum.de/viewthread-111-2273-1.html & http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=6222
ook staat er in de Klang + Ton ( okt/nov 2008 ?) een uitgebreid tweak verslag.

Zoals Jeep al opmerkte het buisje is een ECC 82 Het Chineesje welke er standaard in zit klinkt niet erg fijn probeer b.v. eens een Philips,Telefunken of een ander Duits fabrikaat.

Wil je het als buffer gebruiken dan zou ik toch bij DIY GENE iets anders kopen: http://cgi.ebay.nl/Tube-b...|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Dank voor de info's.

De TPR-2 wil ik enkel als phono-pre gebruiken. Was van plan een betaalbare Cambridge te kopen, maar dit lijkt me toch een leuk alternatief. Met zo'n buisje erin valt er tenminste ook nog iets te zien aan zo'n kassie :)

Zat er aan te denken om het front van houtfineer te voorzien zodat het leuk bij m'n vintage Yamaha YP-D10 past. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Andere vraag:

Zit ook naar deze CD speler te kijken:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/fkclo/filechute/Office-Rig_200709.jpg

Shanling PCD300A CD Player with Headphone Amplifier

Combining neat appearance with ease of operation
Every function is accomplished by stylish multiple control lever.
Philips CD711 servo system offers outstanding,stable and reliable performance
Burr-Brown PCM1738 DAC chip is employed for extraordinary sound quality.
Professional TPA6120 headphone driver circuitry dedicated for high fidelity reproduction
Volume adjustment is accomplished by ALPS Type 27 potentiometer, achieving 0.5dB accuracy.
Audiophile-quality custom CMC RCA sockets ensure no-loss signal transmission.

Specifications

Voltage: 110V-120V,220V-240V 60/50 Hz
Dimensions (WxDxH): 210x322x70mm
Net weight: 3.4 Kg

Via ebay te vinden voor ca. 207,- excl verzendkosten (+ de tax nog natuurlijk)

Iemand al ervaring met deze speler? Heb bij de nederlandse shops gezocht maar kan dit model nergens vinden.

Meer info + pics: http://www.studio-22.com/shanling/pcd300a.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen ervaring met deze maar Shanling is wel een goed merk. Volgens mij zijn er wel reviews van op head-fi of zoiets. Bedenk wel dat hij goed is voor 1 specifiek ding: cd's luisteren met de koptelefoon, of als loopwerk. Het joystickje is trouwens wel erg cool. 8)

edit: klopt. Daar komt je plaatje ook vandaan :)
Just a little extra info on this, IMO they are very nice little units.

- It has socketed OpAmps, it responds well to the changes
- Remote has volume control, it can drive a power amp directly (or just set to max and drive a headamp or preamp)
- I also used mine via digital out, makes a good transport

With all this and a respectable headphone stage, it's a great deal, even more so at this price. It would be mine if I didn't already have one.....
google is your friend

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-05-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Anoniem: 13443 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:29:
Geen ervaring met deze maar Shanling is wel een goed merk. Volgens mij zijn er wel reviews van op head-fi of zoiets. Bedenk wel dat hij goed is voor 1 specifiek ding: cd's luisteren met de koptelefoon, of als loopwerk. Het joystickje is trouwens wel erg cool. 8)
Heb 'm zojuist besteld op Ebay via: http://stores.ebay.com/WAI-WAI-VALVE-COMPANY
Verkoper uit Hong Kong. De andere aanbieders waaronder die Tim of Jim gaven aan dat er geen remote control bij zit, en deze zegt dus van wel.

We wachten af, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik met m'n joystickje kan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

M'n AC Leisure 6 zijn binnen! Meteen aangesloten natuurlijk, heb helaas geen fototoestel maar ik kan je verzekeren dat ze er gelikt uitzien.

Kwa geluid viel me heel even op dat ik meeer detail hoorde dan uit mn oude speakerset, verder kan ik er weinig beters van horen. Ik hou het erop dat ik ze moet inspelen of slecht geplaatst heb, maar ik kan het momenteel niet anders...

Al met al, i'm happy :D

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Specop schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:20:
M'n AC Leisure 6 zijn binnen! Meteen aangesloten natuurlijk, heb helaas geen fototoestel maar ik kan je verzekeren dat ze er gelikt uitzien.

Kwa geluid viel me heel even op dat ik meeer detail hoorde dan uit mn oude speakerset, verder kan ik er weinig beters van horen. Ik hou het erop dat ik ze moet inspelen of slecht geplaatst heb, maar ik kan het momenteel niet anders...

Al met al, i'm happy :D
Ben heel benieuwd wat je van deze speakers vindt. Zelf zit ik er ook over na te denken. Welke gebruikte je tot op heden?

Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat ze echt minimaal 50 uur moeten inspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Balboa op 11-05-2009 23:22 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Specop

Heb je de transportbeveiliging al van de tweeter af gehaald? Daarna klinken ze nog een stuk beter :D :D Sorry, kon het niet laten......

AC's hebben inderdaad wel een aantal 'inspeeluren' nodig. Maar dat zal niet erg zijn, 50 uur muziek luisteren lijkt me geen straf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Balboa schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:22:
[...]

Ben heel benieuwd wat je van deze speakers vindt. Zelf zit ik er ook over na te denken. Welke gebruikte je tot op heden?

Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat ze echt minimaal 50 uur moeten inspelen.
Ik kan helaas geen goeie review geven omdat ik dus van brakke philips en jamos afstap naar dit highend spul. Van die tape heb ik idd als eerste eraf gehaald na het volgen van deze tread :D

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gefeliciteerd twee prachtige speakers enne wel ff een foto posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302094

Het is weer eens tijd voor wat koperservaring. Uitgebreid zelfs. En met reden.

Het is al weer een tijdje geleden dat mijn versterker na 25 jaar trouwe dienst plotseling de geest gaf. De reparatie viel tegen, ging van kwaad tot erger, en dus was het tijd voor wat nieuws. En nieuws haal je zoals bekend in China!

Ik ben niet iemand die zich een kwaliteitsoordeel laat aanpraten, en als ik reviews van apparatuur lees lopen de rillingen me meestal over de nek over de uitgekraamde blabla. Echt, vanaf een bepaalde prijsklasse is een goede transistorenbak net zo goed als een buizenbak, pas als je tegen de grenzen aanloopt wordt het verschil gemaakt, dus zorg maar dat je niet tegen de grenzen aanloopt. Ik luisterde al 25 jaar naar het zelfde setje, een Audioanalyse PA90 transistorversterker die ik nam simpelweg omdat de kast mooier was dan de Audio Research buizenbak voor het zelfde geld, en de Rogers LS3/5A, de orginele 15 Ohm uitvoering.

En ja: dat is ook een reden om je buizenbak in China te kopen. Ze zien er gewoon blitser uit!

In die 25 jaar heb ik heel wat andere installaties gehoord en gezien, bij vrienden geweest die hun huis om de audioinstallatie gebouwd hebben, en telkens als ik thuis kwam constateerde ik dat mijn Roger's het zo slecht nog niet deden. Integendeel! Maar ja, nu niet meer, dus.

Op naar china!

Ik las de namen van een aantal aanbevolen verkopers, maar vond ze nogal aan de prijs. En ik was niet ook onder de indruk van wat ik van de yarlands gehoord en gelezen heb. En het moet me ook van het hart dat een hoop van de waarschuwingen die ik met name op de duitse boards tegenkwam me niet bepaald overtuigden van de kennis van zaken van de betrokkenen. Iemand die met een hoogohmige voltmeter op de kappen van condensatoren wisselspanning meet en daar levensgevaar uit afleidt zou beter terug naar school gaan in plaats van in forums posten. Geen wonder dat chinese spullen in sommige kringen een slechte reputatie hebben, tegen dat soort vuilspuiterij valt ook niet op te boksen.

Op mijn eerste shortlist stonden, o.a. de MS-100B en de MS-300B van Yaqin en de Audioromy FU19. Ik keek ook nog even naar een 2e hands Shanling, maar die werd me toch te duur. Ik ga geen 1500 euri uitgeven voor een apparaat dat ik nog nooit gehoord heb. Ook een aantal andere van de in deze threads genoemde bakken vielen af op prijs, vermogen of 'looks'. Nee, voor het geld dat ik aan een chineese bak ga uitgeven wil ik me geen buil kunnen vallen. Is het niks, dan verkoop ik het door op ebay. Er is weliswaar vraag genoeg, maar het risico moet overzichtelijk blijven.

Mijn eerste poging om via e-bay een yaqin MS-100B te kopen liep spaak. Ondanks een 98.7% positieve feedback van 300+ klanten had ik na 4 weken nog steeds niks gehoord, en op e-bay was de reputatie van mijn verkoper inmiddels gekelderd naar 56%! Uiteraard was de achteruitgang begonnen precies 1 dag nadat ik mijn veiling had gewonnen! Gelukkig had ik na het indienen van een claim binnen 4 uur mijn geld terug van PayPal.

Maar ik ben hardleers, en in hoge nood bovendien, want die oude sony-bak, die de stilte moest vullen, begon me danig de keel uit te hangen. Ik begon zelfs aan mijn Rogers te twijfelen. Ik zou ze toch niet opgeblazen hebben toen mij Audioanalyse de geest gaf?! Stiekem keek ik al naar de prijzen van de Aurum Cantus... Kortom, niet getreuzeld, 'ein anderer Verstaerker muss her!'

Uiteindelijk kwam ik uit bij een verkoper die zich tubaholic noemt, waar ik een flitsende aanbieding van de Yaqin MS-100B zag, en die ook de audioromy voor een schappelijke prijs had staan. Zijn advertenties verwezen naar on9mart.com, en die adverteert heel veel op ebay. Is dat wel echt? Waarom heeft deze verkoper dan nog maar 1 positieve feedback? Toch maar even mailen dan.

Binnen het uur kwam het antwoord. "Wij zijn on9mart, een gerenommeerde verkoper in Hongkong en handelen op ebay als ...en hij gaf een hele zwik namen... maar we zijn niet ...fraudeur... die heeft fraude gepleegd met onze advertenties, waardoor Ebay besloten heeft al onze accounts tijdelijk op te schorten. Als u het niet vertrouwt stellen we voor dat u uw aankoop via een bail doet, de instructies vindt u op ebay."

Dat leek me een eerlijk antwoord, en inderdaad gaf ebay precies de mogelijkheden die de verkoper ook voorstelde.

Dan maar eens vragen of hij wat zinnigs kon zeggen over welke versterker ik zou nemen, want 8 watt leek mij aan de krappe kant voor mijn 83dB/W speakers. Opnieuw had on9mart binnen een uur een persoonlijk antwoord. De MS-100B had zeker voldoende vermogen, maar leek hun niet transparant genoeg voor mijn Rogers. Hij zou echter een Yaqin MS-2A3 nemen omdat die meer pit heeft dan de MS-300B. Weliswaar was er nog geen review online, maar in hun ervaring was deze versterker nog beter dan de duurdere MS-300B en hij zou een veel betere combinatie vormen met mijn Rogers dan de Audioromy.

OK, en de prijs? Doe maar een bod. Oh, werkt dat zo. Ik deed een bod, en binnen 10 minuten deden ze een tegenbod en weer 10 minuten later was de deal rond en betaald. Nog geen 500 euro inclusief luchtpost. OK, bij aflevering kwam daar nog 75 euro BTW bij, maar dat had ik van te voren kunnen weten.

De volgende ochtend trof ik in mijn mailbox een trackingcode van UPS, en daarop zag ik dat het apparaat inmiddels Knowloon Bay had verlaten en op het vliegveld stond.

Maar even later kreeg ik weer een mail van ebay! Het object waarop u heeft geboden is verwijderd wegens overtreding van het merkenrecht! Ho, wat was dat? Weer mailen naar Hongkong. Ja, sorry, heeft nog steeds te maken met die fraudeaanval, Ebay heeft weer al onze accounts uitgeschakeld, maar uw pakket is al onderweg en wordt volgens UPS de 24e bezorgd.

's Avonds stond de doos volgens UPS inderdaad al op schiphol. Of dat zo was blijft de vraag, want daarna werd hij nog 3x in Hongkong gesignaleerd, 1x in Parijs, 1x in Keulen en 1x in Dubay. Maar telkens stond erbij 'on schedule for delivery on 24 of april 2008'... Ik besloot het advies van Ebay te negeren en maar even geen claim in te dienen bij Paypal.

Precies 8 dagen later, op de 24e om 4 uur 's middags, stond DHL op de stoep met een doos van 25kg. Dit was duidelijk meer dan alleen een baksteen.

Oef. En nou effe goed opletten, want als er iets mis is, dan moeten we dat wel gedocumenteerd hebben.

Van buiten zag alles er onberispelijke uit. Het verpakkingspapier was niet aangetast, geen butsen of kneuzingen, en de doos voelde ook stevig aan.

De binnenkant bleek al net zo solide als de buitenkant deed vermoeden. Bovenin de doos ligt de 'Owners manual', helaas uitsluitend in het chinees. Nou ja, wat zou er ook in hebben moeten staan...

De versterker zit rondom in 7cm schuim, de beschermingskooi is gemonteerd en de kleine buizen, verpakt in 'wc-rollen', zijn daar met twee stevige tyraps aan vast zijn gemaakt. Die 'wc rollen' blijken hard kunststof pijpen, met daarbinnen de originele kartonnen verpakkingen (2x 12AX7, 2x 12AU7). Elders in de doos liggen veilig ingebed in uitsparingen in het schuim nog twee grotere WC-rollen met, in luchtbellen gewikkeld, de 4 stuks 2A3.
Made in china, uiteraard.

De versterker staat mechanisch als een huis, de kast tordeert of buigt absoluut niet. Dat komt zeker door alle aluminium blingbling die je van Yaqin mag verwachten. De frontplaat is 5mm geborsteld aluminium, en de kooi over de buizen is gemaakt van 3mm gefreesd massief materiaal. Of je het mooi vind is een kwestie van smaak, maar het maakt wel indruk. De schakelaars hebben een solide klik en de vergulde connectoren en posts zien er goed en vooral stevig uit. De motor-gestuurde potmeter voelt daarentegen een beetje lullig aan, maar de afwerking is verder prima, en ook de bijgeleverde aluminium afstandbediening maakt een meer dan solide indruk. Niet echt ergonomisch, maar vooruit. Nee, dit is geen kattenpis, hier is niet op de mechanica bezuinigd! Tot nu toe is de indruk ronduit bevredigend.

Als ik de versterker inschakel is hij absoluut stil. Alleen aan het kortstondig opgloeien van de 2AX7's en de fel oplichtende blauwe led (moest dat nou, zoveel licht?) van de ingangskeuze zie ik dat er spanning op staat. Even met de rug van het vingertje over de aluminium delen strijken: Mooi zo, alles is goed geaard. En waar mijn oude Audioanalyse voor zijn 3000 guldens uit 1984 altijd een teveel brom in zijn ringkerntrafo heeft gehad is deze Yaqin absoluut stil. Ook nadat de inschakelvertraging is verstreken hoor ik helemaal niets, ook geen brom of ruis uit mijn Rogers! Ik had ze toch wel goed aangesloten?

In de CD-speler leg ik Still Life (Talking) van Pat Metheny (de remastered uitvoering). De volumeknop gaat op ca 30 graden en ik vlei mijzelf op de bank. Kom maar op als je durft!

Hij durft! Drie bas-tonen van Dennis Rodby zijn genoeg om me te overtuigen. WOW!

Mijn huisgenoot, gewezen producer, studio-eigenaar en jazz-bassist, steekt zijn kop om de deur: 'Ik hoor bas!?'

Wie zei er ook weer dat de LS3/5A geen bas heeft? Met deze versterker hebben mijn Rogers minstens een half octaaf meer aan de onderkant erbij gekregen. Is het zo opvallend? Ja, zo opvallend is het. Ik geloof het zelf niet!

En dat was voordat ik de bias had afgeregeld.

Na een half uurtje opwarmen de bias op de aangegeven 600mV gezet, Metheny's braziliaanse klanken krijgen elke subtiliteit die er aan de opnamekant aan is meegegeven. Ik hoor hem zoals ik hem nog nooit gehoord heb. Dan Stonewave van Kroumata (op BIS) opgezet. Nu is het definitief duidelijk: er was nooit iets mis met mijn trouwe Rogers', en met de Yaqin is al evenmin iets mis. Het was die stomme Sony die zo verward klonk. De 'soundstage' met de Yaqin is diep en overtuigend, alles staat op zijn plaats en als het knalt, dan knalt het zoals het knallen moet. 'Ik wist niet dat die Rogers dit konden!' zegt mijn muzikale huisgenoot. 'Ik ook niet', moet ik bekennen.

We leggen Ravel's Daphnis en Chloe op, met Dutoit en het Montreal Symphony op Decca. Eens kijken hoe de Yaqin met meer bombast omgaat. Het is onbeschrijfelijk, het is niet goed het is briljant! Uiteraard, op de tutti's moeten we het volume een pietsie terugnemen, want dan horen we dat de 2A3 tegen zijn grens aanloopt, maar dat doet ons gehoor op dat moment ook. De 35m2 luisterruimte is met 12 watt meer dan gevuld! De rest van de middag luisteren we door, en de avond ook, en voor we het weten is het 5 uur 's ochtends. Geen spoor van luistermoedheid, dit is geen geluid meer, dit is muziek!

Inmiddels zijn we 3 weken verder, en nog elke dag verrast het setje me in zijn sprankelende frisheid en strakke bassen. En niet alleen mij. Ik geef toe, een half jaar japanse jaren '70 low-fi heeft me bijna doen vergeten hoe goed mijn setup was, dus voor mij is bijna alles een verbetering. Het zuiverste waarde-oordeel komt dus niet van mij, maar volgt uit de reactie van de mensen die toevallig komen binnenlopen. Er zijn hier inmiddels heel wat mensen geweest die beroepsmatig iets met muziek te maken hebben, en stuk voor stuk hebben ze dezelfde spontane 'WOW' ervaring. Nee, ze zijn van te voren niet ingelicht of gewaarschuwd.

Al met al is mijn aankoop in China in elk opzicht een doorslaand succes. Mijn Yaqin MS-2A3 heeft me vanaf de allereerste seconde plezier bezorgd zoals ik dat lang niet meer aan mijn installatie heb gehad, en voor een prijs die een fractie is van wat ik 25 jaar geleden voor een topklasse versterker heb neergeteld, laat staan wat ik er nu voor zou moeten betalen. Veel mensen beginnen meteen met tube-rollen als hun chineese bak binnen is. Ik heb daar vooralsnog geen enkele behoefte toe, dit beest is out-of-the-box al zo goed, daar ga ik eerst nog maar eens minstens een jaar van genieten!

Was er dan, afgezien van die chineese handleiding, helemaal niks mis? Toch wel. Het apparaat stinkt ongelofelijk nieuw, en na drie weken doet hij dat nog steeds. Wat zouden ze daar voor gas ingespoten hebben?

http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Yaqin_MS-2A3.html

[ Voor 204% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 13-05-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Leuke review. Ik zag op de foto de bias testpoints zitten. Zag er gevaarlijk uit, iemand met weinig ervaring kan zijn schroevendraaier in het verkeerde gaatje steken...of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hotemetoot , gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! , het verbaast mij wel dat die Yaqin MS-2A3
blijkbaar moeiteloos die Rogers aanstuurd ondanks het lage rendement van 83db .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vinz98. Het lijkt me toch dat je eerst je voltmeter aansluit en pas dan de (meegeleverde) schroevendraaier plaatst. In elk geval moet je wel stekeblind zijn wil je het verkeerd doen.

@hermankora: Ik ook, vandaar dat ik eigenlijk voor een 100B ging. Ik weet niet hoe die het gedaan zou hebben, maar veel beter dan dit is uitgesloten. Overigens kon ik met mijn oude 90W klasse A de Rogers moeiteloos laten vastlopen (en dat klinkt niet lekker, kan ik je verzekeren.) Met de 2A3 lukt me dat niet, en dat vind ik eigenlijk wel zo prettig. Ik heb overigens minstens 10 dB reserve tussen het moment waarop het wat mij (en vooral de buren!) betreft te hard gaat en het moment waarop de vervorming over de 2% gaat.

Oh, en nog wat: ik weet niet hoe of wat ze in china als (centi)meter aanhouden, maar de opgegeven maten zijn volgens mij die van de doos. Ik meet de versterker zelf als 49cm breed, 34cm diep en 25cm hoog.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 13-05-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik moet aan die mona-reklame denken...
"Daar wor je togh blijj van?" :+

Die LS3/5a's zijn gewoon super speakertjes! Ik heb ze ook gehad. Ik moest ze toen speciaal bestellen (in 1987). Blind gekocht op een recensie F1400,-. Het zijn echt speakertjes die heel ver doorschalen; hang er iets beters aan en je hoort het terug!

Dat rendement lijkt heel laag, maar het is wel bij 16 Ohm natuurlijk. Dat is heel anders dan zogenaamde 8Ohm speakers die 90dB/W opgeven en stiekem tot 3 Ohm zakken. Ik heb ze aan een Audio Innovations 500 gehad, EL34pp 25W en ik had zat reserve over. De 16Ohm uitgang heb ik nooit gebruikt omdat het dan te 'strak' ging klinken (alsof je haar te strak in een staart zit strak): nauw stereobeeld, erg gedempte bas. Ik heb trouwens een keer een basspekertje (KEF110) opgeblazen met een 30W transistorversterker. Ik had ze toen nog niet zo lang en de fanfare kwam net voorbij (serieus). Toen die voorbij was kon de KEF ineens blaffen. :X Ze zijn trouwens gespecificeerd als 25W max.

De 2A3 buis is een hele goede buis. Hij heeft meer pit dan de 300B maar heeft alleen wat weinig vermogen. Het compromis wat je nu dus maakt is de push-pull schakeling waardoor je wat precisie in ruimtelijke plaatsing mist. Maar ach, vergeleken met die versleten torren is dat nog een mega vooruitgang.

Ik snap trouwens je commentaar over de Yarlands niet helemaal. Op RuH staat een heel negatief commentaar over de A1 van Yarland, maar dat heeft niks met Crafty te maken. Crafty zet de Yarlands niet op de markt voordat hij er zelf tevreden over is en laat zelf modificaties doorvoeren bij Yarland in China.
Crafty is ook heel goed te spreken over de FV35A die ook 2x2 2A3's heeft. Maar dan zit je ook op bijna dezelfde prijs (hoger, maar wel garantie).

Goed om te horen dat On9mart blijkbaar goed weet wat ie verkoopt. En goed advies geeft. Leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 14-05-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:21
Gave review. Ik heb een tijdje geleden bij dezelfde verkoper een stinkende 100B gekocht. Bevalt tot nu toe ook uitstekend, ik zal volgende maand een review schrijven na een zwaar examen. De review gaat echter ongeveer hetzelfde eruit zien!

Geniet ervan! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tano op 13-05-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal nooit de dag(en) vergeten dat ik in september 1981 naar Audiohome in Eindhoven ging om speakers te kopen. Ik had net mijn eerste baan (en vakantie) en wilde nou eindelijk wel eens wat anders. Ik geloof dat ik na 4 uur wel zo'n beetje alles gehoord had binnen mijn budget. Frank (werkt er nog steeds) komt binnen en vraagt wat ik er van denk. Kortom, ik geef ongezouten kritiek. Oh, zegt hij, maar dan wil je iets heel anders. Wacht maar eens even, dan zet ik in de andere studio wel wat neer. 5 minuten later mag ik binnenkomen. "Vertel maar welke het zijn." zegt hij. Ik had geen idee, ze waren helemaal opgelost in de ruimte. De prijs deed er ineens niet meer toe. Volgens mij is de basis van de kredietcrisis toen gelegd... Ach, viel wel mee, ik betaalde 800 piek per kast. Money well spent! Inmiddels is dat imiddels terug te rekenen tot 25 euro per jaar!

Na mijn verhuizing 3 jaar geleden is dat 'oplossend vermogen', ondanks heel veel geexperimenteer met de plaatsing, nooit meer geworden wat het ooit was. Maar nu, met die 2A3 is het weer helemaal terug.

Mijn huisgenoot heeft gisteren voor de gein zijn klipsch reference subwoofer onder de LS3/5A gezet, niet aangesloten uiteraard. Een maatje van hem kwam vanochtend luisteren. "Mooi hoor, maar die subwoofer scheelt ook een hoop, natuurlijk!' Ja, duh! Waar zijn die kabels dan?

Wilde er nog iemand weten hoe de menselijke perceptie werkt?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 13-05-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeep: Noem ik Crafty dan ergens?

Ik snap 't al: Chinese HiFi is in dit geval op te vatten als 'hiefie uit sjina' en niet de winkel met de zelfde naam. Hadden ze maar een betere naam moeten bedenken... Ik pas mijn post wel even aan, wel zo netjes.

Je moet mijn commentaar over hoogspanning op condensatoren en yarlands ook niet in een adem lezen. Het een is pseudo-wetenschappelijke onzin (je weet vast wel over welk artikel ik het heb) en dus te bestrijden, het andere is gewoon een 'mixed bag' waar ik geen wijs uit wordt.

Dan koop ik liever een nieuwe 2A3 waar nog niemand zich over heeft uitgelaten, en bepaal ik zelf wel wat ik er van vind, of denk te vinden, want helemaal unbiased is niemand.

En, come to think of it, volgens mij probeerde Frank Goris mij toen ook een Audio Innovations 500 te slijten, en geen Audio Research. Ik vond die Audioanalyse toch mooier, de kast dan. Nog steeds trouwens,

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 13-05-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

[b][message=31940753,noline]hotemetoot schreef :Inmiddels is dat terug te rekenen tot 25 euro per jaar!
Dus dat betekent ook dat de elko's in je kantelfilters op zijn, vervang deze door goede nieuwe elko's.
Heb je voor een paar tientjes nóg beter geluid. Best bang for the buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hotemetoot, ik heb de zelfde achterlijke kritiek ook gelezen. Alsof dan ineens alles slecht is. Ik doelde op een -in mijn ogen- tegenstrijdigheid:
ik was niet ook onder de indruk van wat ik van de yarlands gehoord en gelezen heb. En het moet me ook van het hart dat een hoop van de waarschuwingen die ik met name op de duitse boards tegenkwam me niet bepaald overtuigden van de kennis van zaken van de betrokkenen.
Dus je neemt de kritiek mee, maar je zegt ook dat je die kritiek niet serieus neemt. Dus eh.... :? Dan ben ik ff de weg kwijt.
Deze vond ik ook wel leuk:
Echt, vanaf een bepaalde prijsklasse is een goede transistorenbak net zo goed als een buizenbak,
Ben ik helemaal met je eens (met een "bijna" ertussen). Je komt van 2 verschillende kanten en streeft naar hetzelfde doel. Dus op een gegeven moment begint het toch aardig bij elkaar te komen. Maar je hebt nu dus ook gemerkt dat je met een buizenversterker al voor weinig geld in 1 klap toch al heel erg ver bent op die weg.

Die PA90 was toch dat donkere ding met die hele grote koellichamen =)__(= aan de zijkant? Vond ik de AI500 toch wel mooier staan. Die had je door de jaren alleen wel fiks meer aan buizen gekost (was toen F600 voor de hele set vervangen).

Over subwoofer gesproken: ik denk dat als je hem zou aansluiten, goed afstellen (niet te hard) dat je toch meer gevoel van akoestiek zou krijgen. Je mist toch de onderste 2 octaven. Ik bedoel je mist ze niet, maar ze zijn er ook gewoon niet. Als je de sub aansluit merk je dat pas.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 13-05-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Even wat anders. Wat is een goede koop buizen versterker tussen 5-15 Watt rms en een 10-25 Watt rms ?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vinz: Wijs mij eens een elco in de orginele Rogers crossover aan. Ik heb dat ding 2 weken geleden nog in mijn handen gehad, en er zit er echt niet een in, hoor. Trouwens, het laatste wat ik zou doen is aan de crossover komen, ik wil binnen de BBC spec blijven, ook al zijn ze daar intussen wellicht allang uitgelopen. Ik behoor tot de 'most LS3/5a owners' die wordt beschreven op de allereerste regel van deze pagina: http://www.g4dcv.co.uk/lssuper.html

Overigens heb ik er nooit een probleem mee gehad om mijn versterkers te tunen, maar die kan ik dan ook zelf meten.

@jeep: ik probeerde even de context te schetsen waar ik vandaan kom: no nonsense audio. En als ik dan enerzijds (veelal hier) yarlands de hemel in geprezen zie worden, terwijl ze elders als rommel afgedaan worden (en de enige keer dat ik een yarland -vraag me niet welke- gehoord heb zat het ergens daar tussenin) dan heb ik niet zo veel meer aan die kritiek. Het vervelende is dat je kritiek, tenzij het aantoonbare lulkoek is, altijd laat meewegen, ook als je je voorneemt je er niets van aan te trekken. FUD is een akelig efficiente strategie, en het vereist heel wat vertrouwen in je eigen beoordelingsvermogen om je niet door andermans mening te laten beinvloedden. Dat vertrouwen had ik met buizenversterkers gewoon (nog) niet. En ik was serieus bang dat ik mijn 'gouden oor' kwijt was.

De echte tegenstrijdigheid komt pas verderop in het verhaal, als ik zelf moeten vaststellen dat ik stijl achterover sla van mijn buizenbak (om maar meteen even tussendoor te antwoorden @ OgWok: die van mij is 14 Watt en ik zou het een verdomd goede koop durven te noemen.) terwijl ik dat eigenlijk als een onmogelijkheid zou hebben beschouwd. Maar daar gaat mijn verhaal dan ook juist over. Het kan soms raar lopen.

En dat 'bijna' deel ik met je, want ik zeg ook 'dus zorg maar dat je niet tegen de grenzen aanloopt' (dat is nog eens rationeel denken!) en bij torren ligt die grens heel scherp, terwijl buizen wat meer rek hebben vandaar dat ik lang lang geleden een 90W transistorversterker heb genomen, want dan lagen die grenzen ver buiten bereik van mijn boxen. Tot het moment waarop ze kapot gingen heb ik nooit meer dan 0.003% vervorming op mijn PA90 gemeten. En toen ze kapot gingen (de kat sprong op de speaker, die omviel, waardoor de kabel uit de bussen getrokken werd en kortsluiting veroorzaakte) stond er 40V DC op de uitgang.

En ja, het was die met die vinnen, Ik houd wel van dat soort functioneel design. Fransen kunnen dat beter dan Engelsen of Amerikanen.

http://img.audiofanzine.c...net/thumb2/1/2/123151.jpg

En wat betreft die subwoofer: ik heb ooit subwoofer van een hepta-setje geprobeerd: afschuwelijk. En die klepsch sluit ik niet aan omdat ik bang ben dat ik dan ook zo'n ding wil. Maar het is toch prachtig en veelzeggend dat zo'n studio-muzikant, die echt wel weet waar hij op moet letten, gewoon op basis van het feit dat het ding er staat denkt dat hij 'm ook hoort. Een beter bewijs dat er aan het laag dus echt niet zoveel mankeert kan ik je niet geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288334

zijn die Rogers nou net zo goed als de Aurum Cantus Leisure 2 MKII ?

of scheelt dat toch nog een heleboel ? ik vraag mij dat dan wel is af omdat die rogers al best oud zijn .
weet ook niet of mensen dat kunnen zeggen of ze bijde gehoord hebben, meschien Jeep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is het mischien een idee dat de mensen die hier reviews schrijven ze ook even op de wiki plaatsen? Zoekt wel zo makkelijk terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn: geen punt, maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik van die wiki geen bal snap. Kortom: Kan je knippen en plakken? Be my guest.

@yajarmo: Ik heb nog nooit een AC2 gehoord dus aan mij heb je niks, maar ik durf glashard te beweren dat de LS3/2a zeker niet slechter is.

Goed of slecht op dit niveau is een kwestie van smaak, dus dat win ik altijd. En ik weet ook dat als het gaat om kleine luidsprekers de LS3/5A, ongeacht van welke leverancier, nog steeds tot de absolute top behoort.

Ik heb een paar jaar geleden gedacht dat ik misschien wel eens wat anders wilde, en liep mijn favoriete winkel binnen, maar kon niks vinden wat me aanstond. "Wat heb je ook alweer? Oh ja. Dan denk ik niet dat ik binnen je budget (2K) iets heb waar ik je echt blij mee kan maken. Als je 5K te besteden hebt misschien."

Feit is dat de meeste LS3/5a eigenaren een beetje gek zijn. Als je zo'n setje hebt ontwikkel je een soort van tunnelvisie. Mensen die er geen hebben kunnen er heel kritisch over zijn, zij die er een paar jaar naar geluisterd hebben willen vaak niks anders meer, of zijn gedwongen om naar ander prijssegment over te stappen.

En wat Jeep zegt is helemaal waar: hij is meedogenloos: alles wat je ervoor hangt hoor je terug. Maar dat is dan ook precies waartoe hij is gemaakt.

Op ebay gaan ze tegenwoordig voor prijzen van 500 (zwaar gekrast) tot 3000 (NOS) euro van de hand. Laatst was er echter een australier die een veiling van een gebruik paar begon met een vraagprijs van EUR 3500. Of hij zich wellicht vergist had in de prijs? Nee. Of hij zich wellicht vergist had in het beantwoorden van de eerste vraag. Nee. Ebay haalde het object er toch maar vanaf. Onlangs ging in Italie nog een mooi setje voor net iets minder dan 700 euro over de toonbank.

Dan is die AC-L2 toch aanzienlijk goedkoper.

Aan beiden kan je je, lijkt mij afgaand op wat je zoal leest, geen buil vallen. Niet goed: gewoon doorverkopen. Je bent ze zonder waardeverlies zo weer kwijt, en op een mooie LS3/5A aanbieding kan je als je het goed aanpakt zelfs nog een redelijke winst maken. Ik heb nog geen AC-L2 in een veiling gezien, maar ik wed dat er genoeg geinteresseerden zijn die de stap naar China niet durven te maken, maar wel in Europa willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat snap je niet aan die wiki?

Je kunt idd redelijk knippen en plakken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind de AC L2 MkII net even iets beter dan de LS3/5a maar ik moet wel zeggen dat het geen eerlijke vergelijking is: er zit zeker 10 jaar tussen om maar niet te spreken van de andere omstandigheden (Audio Inn EL34 PP 25W tegen Yarland 12W SE waarvan de Yarland klassen beter is).

Waarom zeg ik het dan zo? Nou, ik was/ben helemaal gek op de LS3/5a met 2 kleine knagende puntjes: het hoog mocht van mij wat frisser (dat heb ik nu ook nog steeds met mijn huidige Reference3A MasterControl) en het echte diepe laag miste toch een beetje.
De Leisure 2 heeft ook niet echt diep laag, maar toch nog verbazend veel (met de juiste versterker). En het klinkt natuurlijk anders in een basreflex ipv gesloten. Het laag heeft ook meer dynamiek (sneller). En het hoog is natuurlijk fabelachtig mooi. Dit zal ongetwijfeld iets ten koste gaan van het mooie midden van de LS3/5a maar dat kan ik dus niet uit herinnering terughalen.
Het is natuurlijk een heel ander design, de LS3/5a heeft dunne wandjes die op een specifieke frequentie meeresoneren (een kleuring die bewust en ingeperkt gebruikt wordt) en een gesloten kast. De Leisure heeft een echte dode kast met superieure drivers. En dat geeft een prettig schoon geluid (rust in de weergave). Maar het grappige is dat ze door de bank genomen toch een zelfde karakter hebben.

@Hotemetoot:
ik probeerde even de context te schetsen waar ik vandaan kom: no nonsense audio.

De echte tegenstrijdigheid komt pas verderop in het verhaal, als ik zelf moeten vaststellen dat ik stijl achterover sla van mijn buizenbak
Heel herkenbaar. Ik ben eigenlijk ook van de no-nonsense aanpak, maar ik kan soms gewoon niet om het resultaat heen. En dan ben ik heel erg 'van de pragmatische'. Maarja, kom ik aan met m'n draaitafel, buizenbak en kabels. Dan wordt je toch voor 'zweverige audiofiel' uitgemaakt. :P

@Boudewijn
Ik heb steeds ruzie met de wiki! :( Ben ik een pagina aan het editten: doe ik "preview" en zijn alle veranderingen weer weg? Of sommige dingen wel, andere niet. Ik begin me er steeds meer aan te irriteren. Maakt niet uit of ik het in code of de wisiwig -editor gebruik. Ik zit gewoon voor de kat z'n viool te typen! :( :X

Grrrr, ik raak gewoon gefrustreerd daardoor. Kijk pagina 'modellen van hardware'. Ik heb nou al 3x de opsommingstekens weggehaald en een andere onderverdeling gemaakt: eerst eind-/geintegreerde versterkers en dan onderverdeling buizenversterkers,... nou je ziet wat er nu staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 14-05-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn: Ik snap de opzet van de wiki gewoon niet. Ik kan er geen structuur in ontdekken. En trouwens, ben gewoon te lui om me nog een keer aan te melden en me er in te verdiepen. Het is immers -gezien de ervaringen- toch wel duidelijk dat ik de komende 10 jaar geen andere review meer schrijf. :) Tenzij ik nog een keer de Shanling CD-T300 koop, maar dan moet ik wel eerst een loterij winnen, en da's lastig, want daar doe ik niet aan mee.)

Ik zie mijn naam trouwens al staan maar zonder link. Ik neem aan dat het voor iemand van jullie een kleine moeite is om er iets van te bakken, kleiner dan voor mij i.e.g.

En Jeep: dat met die dunne wandjes moet ik toch even nuanceren. Als je bv. ander hout gebruikt dan voorgeschreven val je al snel buiten de erg strenge BBC spec. En ik vraag me echt af wat jij nu van het laag zou vinden als je zou horen wat ik hier hoor. Ik vond 'm bij goede plaatsing nooit 'gebrekkig' in het lage gebied, (behalve in dat armzalige halfjaar dat ik me met die sony moest behelpen) maar met mijn nieuwe chineese Yaqin MS-2A3 is het spectaculair veel dieper! Het is dat mijn AA90 kapot is, want ik denk dat ik anders het verschil met de studio-Neumans van mijn huisgenoot zou moeten kunnen meten! En ik weet nog wel dat ik 20 jaar geleden, toen ik 'mijn' AA90 naast 'jouw' AI500 had staan, ik ook met name in het laag het meeste verschil hoorde, ten faveure van de AA90..

Uit het BBC rapport: "The cabinet has a free volume of a little under 5 litres and is of closed type, as the use of a vent would not be helpful with such small closure." Wie ben ik om dat tegen te spreken...
De poort van de AC-L2 zit aan de achterkant, in mijn situatie is dat erg onhandig (ik plaats nog wel eens fotos als de verbouwing af is en het er weer een beetje uitziet. )

De ontwikkeling van de LS3/5a is zeer goed gedocumenteerd, inclusief de sterke en zwakke punten van het ontwerp,
http://www.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/1976-29.pdf
http://www.scribd.com/doc...Little-Legend-the-BBC-LS3

http://www.ls35a.com is een geweldig startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik was er mee bezig maar het lukte dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snip.... lekker volwassen weer...

[ Voor 254% gewijzigd door teacher op 16-05-2009 19:20 . Reden: it's better to burn out than to fade away ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Specop schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 01:03:
[...]

Ik kan helaas geen goeie review geven omdat ik dus van brakke philips en jamos afstap naar dit highend spul. Van die tape heb ik idd als eerste eraf gehaald na het volgen van deze tread :D
Heb je al foto's of meer bevindingen? Geluid al wat beter? Gezien de prijs ben ik heel benieuwd of ze een beetje aan de verwachtingen voldoen.

Ik heb PA gevraagd wat volgens hun nou het verschil is tussen de Leisure 6 en de Volla's. Zij geven aan dat er met name in het filter wat mindere onderdelen zijn gebruikt, daarnaast is de afwerking van de Volla wat beter/mooier.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Snip - Als de steen des aanstoots weg is kan de reactie ook wel geknipt worden]

Voorlopig ga ik niks 'modden'. Als er iets kapot gaat hoor je het wel, en indien niet, dan zal ik dat over een paar jaar wellicht ook nog wel eens melden.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 17-05-2009 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk wat bronco.b bedoelt: voorkomen is beter dan genezen. Als de boel kapot gaat door een rotte of ondergedimensineerde elco dat kan de schade vele malen groter zijn dat het uit voorzorg vervangen als je weet waar het zit. Alleen al de waarschuwing dat Yaqin het wat erg nauw neemt met de onderdelen en niet met de levensduur zou je blij mee moeten zijn. Ervaring is geen bangmakerij. Bij Chinees spul is het gewoon raadzaam om de boel eens even nauwlettend na te lopen. En jij kunt dat volgens mij ook nog eens zelf. Dus als het problemen kan voorkomen en met een kleine mod misschien het geluid ook nog eens verbeteren, dan zie ik niet in waarom je dat niet eens zou bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht!!

Tja, zoals ik al een keer aangaf zou ik alleen posten als ik daadwerkelijk dacht dat het wel's zinnig kon zijn.

Mmmhhh...om te voorkomen dat ik zulke domme acties uithaal verwijder ik mijn account maar.

Jeep, succes verder..wie weet spreken we elkaar nog's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
teacher wijzigde dit bericht 16-05-2009 19:20 (254%)
Reden: it's better to burn out than to fade away
'T is weer van een triestheid... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Teacher: reden is mij niet helemaal duidelijk, omdat Bronco heeft geschreven afscheid te nemen en niet meer te schrijven, kick jij hem op deze manier weg? Of moet ik de quote better to Burn Out........ anders lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 224050 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:42:
@Teacher: reden is mij niet helemaal duidelijk, omdat Bronco heeft geschreven afscheid te nemen en niet meer te schrijven, kick jij hem op deze manier weg? Of moet ik de quote better to Burn Out........ anders lezen?
offtopic:
Bronco had een HK-1.0 plaatje geplaatst.

Om heel eerlijk te zijn ben ik het wel eens met het beleid van Teacher. Echter lijkt een discussie in dit topic mbt die zaken niet op zijn plaats, desondanks sta ik er best voor open. Maar dan wel op de juiste plek.

Over sneuvelende hardware gesproken: ik hoor verhalen over en masse sneuvelende CD33's, waarbij de voeding het begeeft. Op zich zit in de modellen die ik heb gehad (stuk of 10) de zaak correct in elkaar op de ontkoppeling van de spanningsregelaars na.

Weet iemand hier meer over? Ook uit ervaring?

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 16-05-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 224050 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:42:
bronco.b had eerst een normaal bericht gepost, maar had daarna het bericht ge-edit en een "nare afbeelding" geplaatst met een sneer naar een medeforummer toe. De edit reden is niet van mij, maar van bronco.b zelf.
Ik heb alleen het plaatje geknipt.

Iedereen weer tevree?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wel.

En Jeep: bedankt dat je hebt geprobeerd te redden wat er nog te redden viel, heeft helaas niet mogen baten vrees ik. Een normale waarschuwing zoals jij die gaf wordt uiteraard op prijs gesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 17-05-2009 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Teacher, helder, het kwam zo raar over maar nu is het redelijk duidelijk. (ik heb het plaatje en de tekst niet gezien, kan er zelf dus geen oordeel over geven.)

Van de drie Yaqin 5881 welke ik ken in mijn omgeving is er 1 gesneuveld, de persoon die hem heeft gerepareerd vertelde me dat een aantal condensatoren het hadden begeven (te krappe specs volgens zijn zeggen). Ook worden deze versterkers gloeiend heet, maar dat is hier al vaker genoemd.

De Yaqin MS12B phono-pre is een veel gebruikte pre in mijn omgeving hier heb ik nog nooit een probleem van vernomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 17-05-2009 15:09 . Reden: aanvulling mbt de MS12B ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Yaqin wordt hooguit lauw, niet warm en al zeker niet heet, Hij staat al 200 uur aaneengesloten ingeschakeld. Ik heb geen IR thermometer dus je zult het met dit soort vage aanduidingen moeten doen.

Even ernstig off-topic:

Wat betreft elco's zijn er 4 dingen die de levensduur nadelig beinvloedden, in volgorde van impact:

1) De werktemperatuur,
Vooral wanneer temperaturen boven 60 celcius worden bereikt gaat de levensduur hard achteruit. Het verschil in levensduur tussen een elco bij 40 graden tov een bij 60 graden is grosso modo een factor 5.
Plaatsing uit de buurt van warmtebronnen is dus essentieel!

2) De Peak Factor in de Ripple Current.
Die kan je grofweg inschatten door naar de rimpelspanning en de gelijkstroom te kijken. Er is meestal alleen wat aan te veranderen door een serieweerstand te plaatsen. In conventionele voedingen wordt bij de dimensionering vaak een 1 op 4 verhouding tussen nominale stroom en Ripple Current aangehouden. Een elco die 100% van zijn opgegeven Ir als repetitieve piek voert gaat ongeveer 100 keer langer mee dan een die 400% piek op zijn donder krijgt. Kortom, je kunt maar het beste een elco hebben waarvan de Ir minstens 4x hoger is dan de stroom die je trekt. Als je een erg laagohmig ingangscircuit hebt kan de piekstoom overigens vele malen hoger worden, maar dan ook evenredig korter. De levensduur wordt korter naarmate de ingangsimpedantie van de bron lager is, maar niet extreem, omdat de inwendige weerstand van de elco al snel overheersend wordt.

3) De verhouding Rated Voltage/Applied Peak Voltage
Ik leg die doorgaans op 1.5, maar heb daar geen steekhoudende argumenten voor. Dit getal heeft nauwelijks direkt effect op de levensduur, maar alleen op de robuurstheid bij spanningsvariaties en pieken.

4) De kwaliteit van de component zelf, hetgeen zonder datasheet vaak moeilijk te achterhalen is (en met een datasheet is het ook niet eenvoudig).

Normaal gesproken staat de MTBF van elco's op 2000 uur bij 105 celcius en 400% Ir, hetgeen oploopt tot 200000 uur bij 40 graden en 100% Ir.

In het slechtste geval heeft een elco die naar de norm wordt gebruikt dus ongeveer de levensduur van een buis. In het gunstigste geval zijn ze nagenoeg onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 302094 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:34:

1) De werktemperatuur,
Vooral wanneer temperaturen boven 60 celcius worden bereikt gaat de levensduur hard achteruit. Het verschil in levensduur tussen een elco bij 40 graden tov een bij 60 graden is grosso modo een factor 5.
Plaatsing uit de buurt van warmtebronnen is dus essentieel!
Of gewoon een 105C elco erin prikken.

3) De verhouding Rated Voltage/Applied Peak Voltage
Ik leg die doorgaans op 1.5, maar heb daar geen steekhoudende argumenten voor. Dit getal heeft nauwelijks direkt effect op de levensduur, maar alleen op de robuurstheid bij spanningsvariaties en pieken.
Goed plan. Evt even nameten met een scope wat voor pieken je hebt en daar wat boven gaan zitten.
4) De kwaliteit van de component zelf, hetgeen zonder datasheet vaak moeilijk te achterhalen is (en met een datasheet is het ook niet eenvoudig).
Alleen merkspul (nichicon, rubycon, panasonic, vishay philips etc) kopen. Daar zit vaak ook nog wel een goede kwaliteitsmarge op.
In het slechtste geval heeft een elco die naar de norm wordt gebruikt dus ongeveer de levensduur van een buis. In het gunstigste geval zijn ze nagenoeg onverwoestbaar.
Elco's verlopen ook gewoon hoor. Alleen is dat erger als ze niet onder spanning staan meen ik. De waarde loopt gewoon fors omlaag na een aantal jaren. Dit is ook erger bij goedkope\namaak spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Heeft iemand al ergens de nieuwe Opera Consonance Cyber-880 Stereo Power amplifier gespot?
http://www.opera-consonance.com/products/Cyber880.htm

Ben vooral benieuwd naar de Chinese prijs, Tim kon hem nog niet leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:19:
[...]

offtopic:
Bronco had een HK-1.0 plaatje geplaatst.

Om heel eerlijk te zijn ben ik het wel eens met het beleid van Teacher. Echter lijkt een discussie in dit topic mbt die zaken niet op zijn plaats, desondanks sta ik er best voor open. Maar dan wel op de juiste plek.

Over sneuvelende hardware gesproken: ik hoor verhalen over en masse sneuvelende CD33's, waarbij de voeding het begeeft. Op zich zit in de modellen die ik heb gehad (stuk of 10) de zaak correct in elkaar op de ontkoppeling van de spanningsregelaars na.

Weet iemand hier meer over? Ook uit ervaring?
Heb zelf een maandje nu een CD33F staan, maar tot zover geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb er ook een hele zwik en dat gaat prima, alhoewel ik de 100n C'tjes er wel altijd in soldeer.

Daarom vroeg ik me ook af waar die horror-story vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem nog niet open gehaald, maar kan even kijken of de betreffende condensatoren aanwezig zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zijn ze waaraschijnlijk niet ;). Althans ik heb ze nog niet af-fabriek gezien met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En een fijn onderzoekje onder aan de pagina:
http://chinese-hifi.nl/tiki-index.php?page=Modding-CD33

Damn , wat een ranszooi hebben ze ervan gemaakt. (voor de mensen die meters eng vinden, niet klikken , er is toch niets van waar :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en bedankt voor het vern**ken van de layout met die veel te grote foto's. :(
Ik was nog met die pagina bezig en had al 4x dat verhaal van die missende condensatortjes er in willen zetten maar steeds ging de tekst weer weg. Zou wel fijn geweest zijn als je even gereageerd had. Nou hebben we weer zo'n fijn "ALARM ALARM ALARM HELP BRAND" verhaal onder aan de pagina waar ik juist een helder en duidelijk verhaal voor beginners van had willen maken.

Natuurlijk moet je even checken of ze erin zitten. Maar bij mij zitten ze er gewoon in. Dus je hoeft niet zo overdreven alarm te slaan. Die grafiekjes zeggen trouwens helemaal niks als je ze niet kunt interpreteren, net zo misleidend als 'goede' specificaties. Als je het echt goed wilt doen geef er dan een corellatieberekening bij van dat signaal.
Op het eerste gezicht zie ik weinig verschil (ja er zit in de onderste een laagfrequente modulatie in van 1/5 van de amplitude van de rest van de ruis). Iemand die er geen verstand van heeft al helemaal niet.

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 19-05-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welke layout verneuk ik? De plaatjes hier op het forum zijn gecheckt door het foto script en okay bevonden. 800x600 lijkt me absoluut niet verkeerd ;).

Het is geen alarm alarm help help brand verhaal, je leest net hieboven dat ik nog niets stuk heb zien gaan. ook zonder capjes.
Overdreven is het dus absoluut niet.

Tsja het lijkt me duidelijk dat dit de uitgangspanning tov GND meting is op die LM78xx's.

offtopic:
Over de vermeende issues met die wiki: ik heb echt nergens last van? Wat gaat er nou precies mis?:?

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 19-05-2009 15:02 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.